A turizmus világméretű pangásának idején mi sem logikusabb, mint a fizető utasokkal parasztkodni. Nincs Megadva vérfagyasztó római kalandjai alant.
Állunk egy barátommal vasárnap este a Wizz Air légi társaság Rómából Budapestre tartó járatán, várjuk, hogy Élelmes apuka és Ügyes gyerek is bevackoljon (megvan a szék az ablaknál... meg anyád kerekes szatyra is fölöttünk... ne basztassad, mermég' a fejedre esik... ja, ferde, rátettem két kabátra), tényleg türelmesek vagyunk, hová siessünk, már most megérkeztünk... Meg aztán nem is tudnánk haladni, mindegy, reméljük, hogy csak leülhetünk egyszer, amikor egy légiutas-kísérő mögöttem rám visít.
„Üljenek már le, ide meg ide!"
Azt gondolom, nem nekünk. Aztán a döbbenet, hogy igen, mégis. De ilyenkor az ember próbálkozik, mert mindenkinek adunk még egy esélyt, szóval:
„Tessék?"
„Üljenek már le, erre a két helyre, itt!"
„De itt tele vannak a csomagtartók, és hátul legalább tíz üres sor van. Elférne minden, kényelmesebb is lenne..."
Nincs kegyelem. Leültetnek. Megtudjuk: a hátsó sorokba nem szabad ülni. Leülünk hát a kényszerszékekre, riadtan öleljük motyónk, várjuk, hogy a folyosón elüljön a csatazaj, aztán valahogy majd csak helyet könyörgünk nekik. Öt perc múlva, úgy tűnik, felállhatunk, próbáljuk csomagjainkat maradék zugokba rejteni, amikor megint a visítás:
„Most meg hova mennek? Mit csinálnak? Siessenek már!"
Nem törődünk vele, hátra megyünk, elpakolunk. Ott is áll egy rózsaszín pitbull lány. Bátor vagyok, megszólítom:
„Hogy hívják a kolléganőjét? Nem visel névtáblát."
„Azt tőle kellene megkérdezni."
„Mert elég türelmetlennek tűnik."
„Milyen legyen? Ma már voltunk Brüsszelben is!"
Eddig a pillanatig vagyok udvarias. Érzem, hogy most én... izé... ereszkedni fogok, de akkor is azt mondom:
„Ha valakit fáraszt az utazás, ne dolgozzon repülőn."
Amire ezt a választ kapom:
„Önök meg utazhatnak más légitársasággal is."
Többet nem szólunk, csendben ülünk, meghúzzuk magunkat. Otthon aztán megnézem a Wizz Air site-ját. Ilyeneket írnak magukról: „A Wizz Air által kínált szolgáltatás lényege: (...) egy osztályos szék konfiguráció, szabad ülőhelyválasztás" na meg: „A Wizz Air értékközpontú légitársaság, elsődleges célja, hogy bevezetett újítások által élménnyé varázsolja az utazást." Keresem a végén, hogy „Nem is igaz, hehehe", de semmi.
Az utolsó 100 komment: