Tamás szomorúan tapasztalta, hogy a válság a postára is begyűrüzött. Mostanra már a szétlopott csomagok felét hasznosítják újra az ebayen vagy kitudjahol, a másik felét pedig visszaborítják a dobozba, hogy többnek nézzen ki:
December közepén elhatároztuk, hogy rendelünk egy amerikai online shopból dolgokat. Úgy gondoltuk, hogyha összeállunk többen, akkor ezáltal elosztódik a postaköltség, és mindenkinek jobban megérné a dolog. Én voltam a fő szervező, az én bankszámlámról és szervezésemmel történt az egész hadművelet. Hogy miket rendeltünk? Nagyrészt pólókat, de volt jónéhány könyv, valamint játék, kulcstartók, rellikviák. A legnagyobb amerikai pankrációs online shoptól rendeltünk, a Highspotstól, mely bolt Magyarországon nyilván nem igazán ismert, hiszen a műfaj amivel foglalkozik, nem népszerű az országban. De mindegy is hogy honnan rendeltünk, a lényeg csak annyi, hogy kb. 15 póló, 5 könyv, meg egy tisztességes mennyiségű csecsebecse lett megrendelve, mindez olyan 350 dollár összértékben, plusz 100 dollár a postaköltség.
A Highspots korrekt volt, feladta a csomagot, és az amerikai USPS szolgálatnak köszönhetően online lehetett nyomkövetni a csomag haladási útját. Néhány nap alatt meg is érkezett Magyarországra, majd a lakásomba is. Maga a doboz úgy nézett ki felbontás előtt, ahogy a dsc07751.jpg nevű képen látható, ez a közvetlen felbontás előtti állapot. (Mindent lefényképeztem, hogy a netes barátaimat korrekten tudjam tájékoztatni a pillanatnyi helyzetről.) Amikor a dobozt kinyitottam, a dsc07752.jpg nevű képen látható állapotok fogadtak. Egy nagy kupac cucc, igazából kicsit meglepődtem hogy mennyire egyszerűen csak szó szerint 'be vannak hányva' a cuccok a dobozba, az amerikai boltot kicsit igényesebbnek képzeltem el ennél, de sebaj, a lényeg végülis az hogy a rendelt cuccok itt vannak épségben és hiánytalanul. Hiánytalanul, mi? Na itt lett a móka érdekes. Számoltam, osztottam, szoroztam, összevetettem az érkezett készletet a rendelési listával... itt bizony 7, azaz hetes darab póló hiányzik. Nyomtalanul. Na mi legyen?
A többiek tanácsára írtam a Highspotsnak, és közöltem velük, hogy sajnos 7 póló hiányzik, úgyhogy szíveskedhetnének vagy elküldeni újra amit elfelejtettek, vagy visszautalni az árát. Meg kell mondjam, hogy a picit ingerült hangvételem ellenére is tök normálisan válaszoltak a Highspotsnál, egy pillanatig sem akadékoskodtak, hanem kérdezték a hiányzó termékek listáját, és megígérték hogy rövidesen utánküldik, ingyér és bérmentve.
Így is tettek. A mai nap pedig megjött a pótküldemény. Megmutatnám a dobozt amiben jött: kep968.jpg. E képen látható.
Észrevehető néhány érdekes dolog:
- Jól látható, hogy ez egy szép Express Mail USPS doboz. Az első kör doboza egy nem túl szép barna doboz volt, Magyar Posta ragaszokkal összetoldva. Ezen nyoma sincs Magyar Posta ragaszoknak.
- Amikor kibontottam ezt a második adagot, a pólók szépen, gondosan összehajtogatva kerültek elő belőle. Ellentétben az első adaggal, ahol szó szerint úgy nézett ki a doboz belseje, mintha behánytak volna a belsejébe egyet, és még meg is rúgdosták volna párszor.
- Ebben a dobozban volt rendes kinyomtatott megrendelőlap és számla, a Highspots munkatársainak aláírásával, ahol tételesen fel volt sorolva a rendelt áru. Egy ilyen megrendelőlap teljes mértékben hiányzott az első dobozban, vahjon miért is?...
A fentiek alapján pedig innentől fogva én garantálom, hogy a magyar posta volt aki kilopta a dolgok felét. Nemhogy kilopta... szétszedte az eredeti dobozt, kiszedte annak teljes tartalmát, kilopta belőle ami tetszett neki, majd átcsomagolták (szó szerint beleb.szták) egy másik dobozba, és azzal küldték tovább. A tételes számlát pedig kivették belőle, hátha olyan barom a vásárló hogy nem tudja mit rendelt, és nem tűnik majd fel neki a hiány.
Természetesen minden jó ha a vége jó... és mi az amerikai bolt korrekt hozzáállása miatt jól fejeztük be ezt a történetet... de ez kizárólag az amerikaiak jószándékán múlott, és biztos vagyok benne hogy nem mindenki találkozik ilyen korrekt magatartással, aki külföldről rendel.
Szóval abszolút nem csodálkozom azon, hogy néhány nagy kereskedő egyenesen tiltólistára tette ezt az országot. Mindenkinek akinek ez bántja itt a fene nagy önérzetét, csak annyit üzenek hogy egy pillanatig sem hibáztatom ezeket a kereskedőket, sajnos minden okuk meg van rá.
Ami pedig a drága postás munkatársakat illeti, ki kéne rúgni azt a kb. 20-30 embert aki ezt az egész cirkuszt csinálja. Én naponta járok szinte postára - egyéb dolgaim miatt - és azokat a postás dolgozókat akikkel nap mint nap találkozom, ismerem annyira, hogy nem feltételezem róluk, hogy pont ők lopták ki a dolgainkat. Ezt valaki olyan vagy olyanok csinálják, akik nem találkoznak a vevőkkel, háttérben vannak. Ez becslésem szerint valahol a vám környékén lehet, és legfeljebb kb 20-30 embert érinthet. És ez a 20-30 ember teszi tönkre az egész rohadt ország külföldi megítélését.
Kedves Magyar Posta! Ideje lenne egy belső vizsgálatot csinálni a cégnél, és a halál véreres f.-ra kirúgni ezeket a szemeteket, egy olyan kártérítési perrel a nyakukban, hogy az unokáik is fizessék! Jövőre is szeretnénk rendelni ugyanettől a bolttól, de megfogadtuk, hogy akármennyivel is drágább, csakis futárszolgálattal ejtjük majd meg a rendelést. Vesszen ez a szemétláda magyar posta.
Az utolsó 100 komment: