A "legkommunistább dolog a kapitalista Magyarországon"-verseny erős favoritja a magyar hatóságok által kiállított nemzetközi jogosítvány. A dolog annyira szép kerek, hogy el sem hinnénk, ha nem láttuk volna Varga Péter fotósorozatán. Adott egy vicces külsejű, többoldalas sajtpapír, amire kézzel írják föl az adatokat, a fényképet meg csak úgy beleragasztják. Az idegen országok közlekedési rendőreiből feltehetőleg heves kacagást kiváltó izét tehát kézzel töltik ki, természetesen kizárólag magyarul. A nemzetközi jogosítvány lényege ugyanis, hogy angolul, spanyolul, németül vagy oroszul ne legyen kitöltve. Levél alant. Ja, és aki használt már ilyent és ellenőrizték is vele, kérem írja meg a Homárnak, mi volt a helyi szervek reakciója!
Amerikába készülök. Autót is szeretnék bérelni. Az utazási irodában többször felhívták a figyelmemet, hogy váltsak ki nemzetközi jogosítványt. Gondoltam, mivel van jogosítványom, minden adatom és fényképem a közigazgatás birtokában csak meg kell rendelnem, fizetnem és szállítják.
www.magyarorszag.hu >> ügyfélkapu >> ügyindítás >> kitöltöttem az adatokat
Itt már feltűnt hogy több olyan adatot is kérnek amit mind az ügyfélkapu regisztrálásakor, mind a meglévő jogosítványom kiállításakor már elkértek.
a rendszer továbbküldött az időpont foglaláshoz, azt hittem tévedés, de NEM
személyesen meg kell jelenni és vinni a következőket:
- személyazonosság igazolására alkalmas okmány (személyazonosító igazolvány, útlevél, vagy 2001. 01. 01. után kiállított vezetői engedély)
- lakcímigazolvány
- kiadás alapjául szolgáló előző vezetői engedély
- 2 db arcképmás (igazolványkép) fekete-fehér vagy színes
- az okmány kiállítása 1800 forintba kerül
a fénykép már gyanús volt, mert az okmányirodákban van fényképezőgép
időpontot foglaltam a Központi Okmányirodába
a hó miatt kicsit késve (5 perc), de megjelentem
az ügyintéző fogadott, bár a késés miatt nem lett volna köteles (Köszönöm)
elvette az igazolványimat és csak egy fényképet kért
befizettem a pénz és rövidesen meg is kaptam a MAGYAR KÖZIGAZGATÁS DINOSZAURUSZÁT.
Most dilemmában vagyok, ha ezt megmutatom egy amerikai rendőrnek, halálra neveti magát, vagy engem csuk le.
Kérdés: Ki vállalja a felelősséget?
Üdv
Varga Péter
staropramen 2009.02.17. 13:04:10
staropramen 2009.02.17. 13:07:11
Régebben izgága közegek olasz, francia stb országokban ennek hiánya miatt szívóztak.Persze cövek-közegeknél soha nem lehet tudni éppen miért fáj a lelkük.
parabarbara 2009.02.17. 13:07:23
IndaMuncher 2009.02.17. 13:07:38
Még jó, hogy a régi KISZ tagságidat, és a komcsicímeres bizonyítványodat nem kérték. Pfff....
elwood 2009.02.17. 13:14:17
Az ismerősömtől viszont ugyancsak usa-ban röhögve megkérdezték, hogy ezt ő maga csinálta-e ?
elwood 2009.02.17. 13:16:04
Kazimír 2009.02.17. 13:16:27
orient 2009.02.17. 13:18:09
Mikor az USA-ban voltam huzamosabb ideig kimentem vásárolni egy likőr bótba. Ott pedig keményen kérik az okmányokat ugye mert 21 év alatt nincs pia. Namármost az útlevelemet a lakásban hagytam és csak a magyar személyim volt nálam de gondoltam megpróbálom mert hát nem hivatalos dokumentum külföldön de ott vann a fénykép, adatok és ugy az új már 2 nyelvű tehát angolul is. Az nem lepett meg hogy nem fogadták el de az igen hogy egy árva szót sem értett belőle annyira segg hülye volt hozzá pedig angolul van. Forgatta körbe, jobbra-balra, fejjel lefele mint a majom a kólásüveget de fingja se volt hogy mit tart a kezében. Azt mondta nem kell útlevél csak ID és jó az európai is persze elfogadják azt is, ennek ellenére fingjuk sem volt róla mi ez Ő nem tudja még sosem látott ilyet. Felvilágositottam hogy tárgyak léteznek az USA-n kivűl is ami eléggé meglepte majd hazamentem az útleveleméert.
Tanulság: Sok szerencsét a magyar nyelvű jogsiddal. Szégyen és nevettséges...
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.17. 13:19:29
kinezetre komolyabb is
2009.02.17. 13:19:56
Ennyi a történet, aludjatok jól, álmodjatok szépeket.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.17. 13:21:36
azert sok mindent lehet mondani az amerikaiakra, reszben akar jogosan is, de hogy nem tudnak angolul azt cafolom
myrtill 2009.02.17. 13:22:05
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.17. 13:22:37
hat erre itt nem apellalnek
hehe
staropramen 2009.02.17. 13:25:23
A 2 doboz piros Marlboro nevű általános egyenértékest nem próbáltad? Arrafelé néha elég az is.
myrtill 2009.02.17. 13:25:35
Kazimír 2009.02.17. 13:26:15
Ha így haladunk, ki tudja mennyit fog érni az a 10€...
orient 2009.02.17. 13:26:28
MosoMasa 2009.02.17. 13:32:48
The Good Boy 2009.02.17. 13:33:43
hagyma 2009.02.17. 13:21:36
@orient:
azert sok mindent lehet mondani az amerikaiakra, reszben akar jogosan is, de hogy nem tudnak angolul azt cafolom
hagyma 2009.02.16. 18:34:27
@É2I:
es akkor meg kepzeld el egy tanult nyelv mint az angol
itt
neha egy qrwa szot nem ertek ha egy afro beszel georgiabol, vagy new orleansbol
de szo szerint semmit
olyankor mosolygok ha mosolyog es szornyulkodok ha komor
nekem gyanus volt mar az elejen is... 2009.02.17. 13:34:59
The Good Boy 2009.02.17. 13:36:10
Ők értik egymást, vagy csak te nem őket?
A jogsiról pedig annyit, hogy pont az olaszok verték magukat a magyar jogsi miatt, akiknek olyan sajtpapir jogsijuk volt, hogy öröm volt nézni. A németek régi szürke akármilyéről ne is beszéljünk. De verni azt tudják magukat
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.17. 13:37:39
az a gond hogy megvan nekik mondva jogsi kell vagy legalabb ID, turistaktol utlevelmert kirugjak es penztarosnak itt nem a professzorok mennek, de asmugyis fenti okitratot latva, ilte en is csnalok
ilyet?
kulonbet
ha meg olyan helyen melozik/florida pl, / ahol sok a turista, hat honnan a feszkes fenebol tudna 60 orszag eredeti ID-jat
azt ne feledjuk manapsag egy plasztik lapot kinyomtatni nem nagy ugy
raadasul vegulis mindenki kulfoldi, de bizonyos helyeken egyaltalan nem is latnak turistat....
hat igy
agyrem 2009.02.17. 13:38:03
Ezután elmész a bíróságra, ahol azt mondják (ha előhalászod a netről a megfelelő nemzetközi egyezményt), hogy nem kell büntit fizetned, az okmány OK.
Legközelebb megint megállít a rendőr és megint megbüntet a bírósági határozat ellenére.
Megint elmész a bíróságra ...
Megoldás:
Vannak cégek (keress a neten), akiknek elküldöd a magyar jogsidat beszkennelve és kb $20-ért küldenek neked amerikait.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.17. 13:39:26
en nem itt szulettem!!!!
ez fontosh!!!!!!!!!!
ezek ertik egymast mint Te a szogedit
sic
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.17. 13:42:29
ja New Yorkbol kapsxz plasztikot ha aggodsz kb 20-25 dollar
az jo ha nem fogadja el es birosagra kell menni, mert lyan 1-2 honap mire kituzik es ha korabban hazamegy, es nem jossz vissza az idezesre, akkor ha legkozelebb jossz komoly gondok adodnak
sárkánylábasárga 2009.02.17. 13:45:00
Megszeppent kisgyerek 2009.02.17. 13:46:13
RaveAcE 2009.02.17. 13:47:52
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.17. 13:50:45
nameg a jamaikaiak akcentusa na az a nem semmi
dehat k jamaikaiak ami csak majdnem USA
@RaveAcE:
ja a magyar regen eleg volt siman persze csak par hetig
egy ido utan kotekednek
kotekedes=birosag
nick nolte (törölt) 2009.02.17. 13:51:23
Hakka sallala 2009.02.17. 13:56:26
Sanyi 2009.02.17. 13:59:06
Sanyi 2009.02.17. 14:02:36
CSL 2009.02.17. 14:06:05
kopeti 2009.02.17. 14:10:14
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.17. 14:11:06
hat ez par evve korabban lehetett, mert ma oszt nem tudsz rendszamot csinaltatni magyar jogsival
molnarzs · http://www.zsoltmolnar.hu/ 2009.02.17. 14:16:48
Cornucopia 2009.02.17. 14:16:51
Szusza 2009.02.17. 14:19:15
Végül adott cigit.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.17. 14:20:34
berelni lehet
venni nem
allamtol is fugg, de ha lathatoan turista vagy, tehat nem fel eve kint lebzselsz semmi gondod nem lesz ha megallit a rendor
99 szazalekban csak akkor allit meg ha csinaltal valami kreszbe utkozot
a rendorok nem hujek nagyon jol latjak , hogy turista vagy, vagy feketemunkas
ha utobbi akkor kerik a jogsit, az amerikait
hag 2009.02.17. 14:21:04
Connecticut: Kellett a kocsi bérléshez, nem röhögtek ki, tökéletesen tudták, hogy mi az. Valószínűleg nem először láttak ilyet.
Mertcsak 2009.02.17. 14:21:17
Mindenhol jó volt a sima jogsi. A régi is és az új is.
Műszaki 2009.02.17. 14:21:20
Én 1998-ban Svédországba utaztam, akkor csináltattam. Persze 2 hét alatt a kutya sem ellenőrizte, így nem vettem semmi hasznát.
Éppen pár hete akadtam rá a fiókban. Mivel már rég lejárt eltüzeltem a kazánban, gyújtósnak jó volt.
Egyébként azt hittem, hogy mióta EU-ban vagyunk már nincs ilyen okmány.
szeplak 2009.02.17. 14:23:07
Faby 2009.02.17. 14:29:58
algi 2009.02.17. 14:32:10
szeplak: Kmh-ban mentél annyival, amennyivel mph-ban kellett volna? Akkor túl lassan mentél. Vagy tudtad fejből, hogy hány kmh arrafelé a sebességkorlátozás (merthogy mph-ban van kiírva), és azt hitted, az autó kmh-ban mutatja a sebességet? Ez nem túl életszerű.
dkayjaykay 2009.02.17. 14:33:01
Mondjuk ez csak 1 helyen volt. Máshol elkérték az utlevelem és a bankkártyámat igazoláshoz.
A nemzetközi jogsihoz meg annyit, hogy nekem benne volt 4-5 nyelven abban a papir izében, hogy melyik adat mit jelent. Tiétekbe ninsc?
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.17. 14:33:37
hat ezt a km-merfold osszecserelest gyorshajtasnal nemigen ertem
egy mezei es nem mezei rendornek fogalma sinc milyen orszagbvan milyen a jogsi
de ha odaadod az utleveledet es valamit, es az utlevelbl kiderul nem 43 eve leptel be, akkor nem szorakozik
a gyorshajtast csodalkozom hogy megusztad tikett nelkul, itt nem tokolnek
liven 2009.02.17. 14:34:54
Csak platós IFA-ra jó!
Boldog Új Évet Minden Homározónak 2010-re! A Pocsay család.
MoxNox 2009.02.17. 14:35:10
No amikor aztán a magyar jogsimat angolra cseréltem, az ottani ügyintéző csak vigyorgott rajta, és azt mondta ezzel semmit nem tud kezdeni. Bőven elég volt a sima jogsi, pedig nem kártyám, hanem a régebbi fajta, 2 lapos füzetecske jogsim volt.
boldiii 2009.02.17. 14:35:45
Kétszer állított meg rendőr (nem teljesen ok nélkül), egyik megkérdezte, hogy nincs-e valami igazolványom amin cím is van, de végül lemondott az igényéről (és felírta, hogy címem "Hungry, UK".
A másik (elég durva) rendőr meg két percen át üvöltözött velem, hogy ez a jogsi milyen nyelven van és mit gondolok én, ő honnan értse meg, hogy ez magyar. De itt sem kellett a nemzetközi jogsi, elküldött a francba és kész...
Telefonáltam a minap egy amerikai céggel, és meséltem, hogy nem működött a wifi Münchenben a reptéren. Mindenesetre, miután háromszor elmeséltem, hogy München, Németország, akkor visszaszólt, ja már értem, nem működött a wifi a "Germany Airport"-on. Szegénykém úgy gondolta, hogy Németországban minden bizonnyal egyetlen reptér van.
Rókica 2009.02.17. 14:36:00
(Mint a filmekben. Megnézni, majd a szemüvege alól beles a kocsiba... Élmény volt.)
gabor2239 2009.02.17. 14:36:09
Csak a magyar kategóriák vannak lepecsételve, mert úgy kell használni, ahogy a 7. képen látható a galériában. A legutolsó oldalon van a fénykép, személyes adatok és le van pecsételve, melyik kategóriá(k)ra érvényes. Ezt ki kell hajtani és az előtte lévő oladalakon szépen mindenki odalapoz amilyen nyelven éppen beszél és meg tudja nézni, hogy a lepecsételt kategória mit jelent.
Amúgy nagyon tré az igazolvány, sehová nem fér be, az utolsó lap hamar elrongyolódik. De az USÁ-ba még kellhet.
Szanaszét Szolizott Szilikonos Szőke 2009.02.17. 14:36:45
Amúgy meg azért megnézném, hogy ezért a szarért és az egész kitalálstól-kiállításig projektért mennyit vett fel az illetékes elv.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.17. 14:36:46
Hát bazzeg sztem téged lecsuknak ha erre azt mondod hogy jogsi...
De ha a rendőr halálra röhögi magát akkor sem jobb a dolog, mert rád verik hogy megölted :D
cindy&mandy 2009.02.17. 14:38:21
2009.02.17. 14:40:19
Van ahol így megy ez.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.17. 14:43:58
uzlet
rendszamot nem tudsz venni pedig aki jo kis turat akar jobban jarna egy megvett kocsival, mint egy berelttel
3-4 het
kiveve ha elso nap be nem doglik:)
mint az enyem, az elso
anarch 2009.02.17. 14:44:46
Sanyi, Finnországban a svéd államnyelv, az iskolában is kötelező tanulni, mint nálunk volt az oroszt... Svédről németre átmenni pedig már nem olyan nagy etwas :).
basszafasz 2009.02.17. 14:46:41
ÉLES KÉPEKET, baszki'
M. Péter 2009.02.17. 14:46:42
Sikeresen bereltem mar ilyennel autot az USA-ban.
Mellesleg az USA-ban is nagyon hasonlokat allitanak ki nemzetkozi jogositvanykent, ez nem magyar specialitas.
Stoney Hill Billy 2009.02.17. 14:46:44
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.17. 14:46:45
AndOr01 2009.02.17. 14:47:02
Azt gondoltam attól nemzetközi, hogy ugyanazon a helyen vannak ugyanazok az adatok, így teljesen mindegy milyen felírat van, mert kívülröl tudja az, aki ismeri, hogy mit-hol kell találnia.
Lehet, hoyg nem így van, de nekem ez tünt logikusnak. Nyilván azért nem tudják olyan könnyen megváltoztatni, mert az összes érintett országgal egyeztetni kellene, hogy milyen legyen az új nemzetközi jogosítvány és egyszerre át kelelne térni arra. Gondolom egyszerűbb ezt a sz@rt előállítani.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.17. 14:48:10
Azzal pedig sok mindent lehet de fotózni azt nem...
EarlGrey 2009.02.17. 14:48:36
basszafasz 2009.02.17. 14:48:38
hogyne ja 2009.02.17. 14:49:36
2000-ben jottem ki USA-ba eloszor, volt egy 'kisebb' ittas vezeteses esetem, es meg kellett jelennem a birosagon.
A biro forgatta egy ideig, szo szerint(60 folott volt, tehat sokat latott biro), lapozgatta, hummogott egy sort, odanyujtotta a mellette allo szov. nyomozoknak(szinten koros, tapasztalt emberek), azok is nezegettek hosszasan. Majd a biro megkerdezte oket:
-Lattak mar ilyet?
-Nem. Soha az eletemben.
Akkor nem voltam olyan vicces hangulatban, de utolag azert jo sztori.
2 eve ismet keszultem ki, gondoltam unios tagok vagyunk, lehetetlen, hogy ugyanez legyen meg mindig a nemzetkozi jogsi. De M.o.-n semmi sem lehetetlen, megkaptam ugyanezt a kis konyvecsket!
Secnir 2009.02.17. 14:50:38
ha az USA-ba mész, vigyél magaddal jogsi helyett egy makk hetest.
h a rendőr kérdi, mond azt, hogy a fénykép kicsit régi. ha megkérdi, ki az a tell vilmos, mondd azt, hogy az anyád neve. ha rákérdez a VII-re, mond azt, hogy "this is a hungarian barcode, becuse it's a digital driving passport".
és ha kérdi, hogy hol a születési anyaköynvid, add oda a piros alsót.
Tucsok84 2009.02.17. 14:50:51
Secnir 2009.02.17. 14:51:56
thetriggerhappy 2009.02.17. 14:53:31
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.17. 14:53:34
az amrikai angol es az angol angol majdnem 2 kulon nyelv
@AndOr01:
autkolcsonzoket nem erdekli mar mondtam
uzlet
hogy aztan lesz-e gondod a rendorrel a kutyat nem erdekli
fizess, lehetoleg biztosidsd es vidd
de biztositani se kotelezo
adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2009.02.17. 14:53:36
űnem voltunk resttek és lefordíttattuk a papírt.
valóban indiában állították ki és a járási hivatalnok biztosította a papír felmutatóját arról, hogy "ökrös szekeret a városban vezethet"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:)))))))))))))))))))))))
Secnir 2009.02.17. 14:55:19
-what is your name?
-wilheim tell
nyari mikulas (törölt) 2009.02.17. 14:55:41
Amikor az USA-bol Japanba utaztam, a helyi USA jogsi alapjan az USA hatosagai pontosan ugyanilyet allitottak ki nekem (epp csak a magyar helyett az angol oldalt toltottek ki).
Ez a hivatalos nemzetkozi forditasa a hazai jogsidnak es csak azzal egyutt ervenyes.
nyari mikulas (törölt) 2009.02.17. 14:56:44
Megvagy hadnagy 2009.02.17. 14:57:05
Itt egy kep egy Floridaban kiadott nemzetkozi jogsirol:
farm2.static.flickr.com/1279/544833448_54b72ca4b0.jpg
Huuu, kezzel van kitoltve, huuu, tuzogeppel van osszefuzve es huuu, a kep is ragaszva van. Amerisztan
U.I. Eleg akkor szapulni magunkat, amikor jogos, abbol is van eleg. Csok!
Misi 2009.02.17. 14:57:16
Ohsi 2009.02.17. 14:58:13
Ohsi 2009.02.17. 14:59:43
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.17. 14:59:55
van SSN-ed?
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.17. 15:01:31
ja csak a "magyar" autoklub adja ki
hehe
thetriggerhappy 2009.02.17. 15:04:33
ez gondolom a vizum helyzetedtől függ: ha turista vagy diák vizumon vagy, jó a magyar+nki jogsi, ha le akarsz telepedni, egy bizonyos idő után ki kell váltani a helyit.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.17. 15:05:50
kentuckyban pl 3 nap
avogadro00 2009.02.17. 15:06:07
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.17. 15:07:51
egy eleg nagy de gagyi amerikai autoklub
mint olvasghato amerikaban nem is ervenyes
es az is huje europaban aki ezt elfogadja
en ha megyek haza hasznalom az amerikait oszt lecet
es itt is lehet a magyart ha turistaskodsz
nem kell fosni
persze azert erdemes nem gyorsan hajtani es nem piazni ha vezetsz
thetriggerhappy 2009.02.17. 15:09:34
ugyan kentuckyban nem jártam, de akkor ez azt jelenti, hogy egy iowai vagy egy kaliforniai vagy ne adj isten egy kanadai max 2 és fél napot tartózkodhat kocsival kentuckyban?
utána fogok nézni, de kétlem.....
thetriggerhappy 2009.02.17. 15:15:17
a net a te barátod. mondtam én, hogy nehezen hiszem el.....
transportation.ky.gov/drlic/non_us/non_us_ctzns.htm
Non U.S. citizens with B1/B2 "Visitor" or WT status will not be approved for a Kentucky license or ID card. All non U.S. citizens may drive in the U.S. on their valid foreign license and International Permit for up to one year from the date of admission into the U.S. provided their home country is part of the Geneva Compact. Drivers from non Geneva Compact countries must obtain a Kentucky license within 30 days of establishing residency in Kentucky.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.17. 15:15:49
nem
ez azt jelenti ha idekoltozol
magyaran apartmant berelsz stb
akkor 3 nap
ha turista vagy semmi gond
Horatio 2009.02.17. 15:17:01
És az adatok számozottak, tehát önszorgalomból lehet hozzá csinálni kis cetlit a fordításokkal.
A régi típusú jogsin is szerepelt a permis de conduire. Ettől nemzetközi ,nem?
nyari mikulas (törölt) 2009.02.17. 15:17:42
Az USA-ban akkor kell az adott allam jogsijat kivaltani, ha letelepszel abban az allamban, ha "ideiglenesen" tartozkodsz ott, akkor nem.
Mivel lakcim bejelentes nincs, az, hogy hol elsz ideiglenesen es hol az allando lakhelyed, az nagyon rugalmasan kezelt dolog, szinte a belatasora van bizva.
Tan csak az adobevallas es az egyetemi osztondij/tandij az, ahol jelentosege van.
cindy&mandy 2009.02.17. 15:17:43
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.17. 15:18:43
en nem a netrol talyekozodom en itt elek amrikaban 11 es fel eve kb
fingerbangs 2009.02.17. 15:18:57
tudtok mondani BÁRMIT ami nincs elbaszva itt? de most komolyan
keria 2009.02.17. 15:19:23
nyari mikulas (törölt) 2009.02.17. 15:19:52
Horatio 2009.02.17. 15:22:56
talyekozodom
bocs, de ez nagyon durva
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.17. 15:23:18
persze csak ha valami kihagast kovetsz el akkor peldaul Kentuckyban megkerdezik miota laksz ott
lehet hazudni csak nem erdemes, mert konnyen rajonnek
a birot meg qrwara nem erdekli hivatalosan vagy itt vagy nem, mert ha nem akkor ugye nem is tudsz jogsit csinaltatni...
stb
meg egyszer ha turista vagy nem kell fosni
ha egyeb szandekaid vannak es mondjuk honapok ota berelsz itt lakast akkor megkovetelik a kentucky ID-t vagy jogsit
ha nincs 60 nap bortonnel buntetheto
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.17. 15:24:31
mar sokan mexoktak:)
a huje fel se tunt?
orient 2009.02.17. 15:26:43
Ami furcsa volt az az hogy az egyetlen ok amiért nem adta ki mert még nem látott ilyet, és nem hallott soha magyarországról. Ha lehet angol, vagy német IDm van akkor kiadja...stb. De mind ez egy sörért????
Szóval a 90% uk szerintem segg és abszolút sötét ez a baj, az hogy magyarországot nem ismeri az rendben. De Paris-ról egy szőke nő jut az eszébe nem a világ egyik legszebb városa,és Brazilia afrikában van. 10% pedig szuperinteligens, volt aki gulyás receptet kért tőlem. Annak nem kellett magyarázni hol van Budapest. Csak a rendfenteró szerv az inkább a 90% ba tartozik mint a 10%. Bár ez csak tipp :))Kivánom ne legyen gáz a jogsival!
tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.02.17. 15:27:09
Igazoltatták már egy párszor, de minden rendőr szart rá, hogy magyar létére angol a jogsija.
Van egy óriási előnye: nem lehet rá büntetőpontot adni, mert nem szerepel az itthoni nyilvántartásban :-)
thetriggerhappy 2009.02.17. 15:27:55
akkor még jobban sajnállak:
drlic.kytc.ky.gov/general/general.htm
Out-of-State Drivers
Transferring to Kentucky
Persons moving into Kentucky have 30 days to obtain a Kentucky driver's license.
attól, hog yott élsz, még tudhatod rosszul.
mint írtam, a net a te barátod.
GöreGabi 2009.02.17. 15:29:00
A likörstóros kap egy órára $9-t s nem az a dolga, hogy lefordítsa a magyar személyit, hanem, hogy biztosan ne adjon el piát 21 éven alulinak. Ez az egy érdekli, mert különben kirúgják.
Majd ha megtanuljátok, hogy azt kell csinálni amiért fizetnek és nem beleütni minden másba - demokrácia címen - az orrotokat akkor ott is menni fognak a dolgok. A téma most itt a magyar nemzetközi jogsi és nem az, hogy ki tud olvasni Amerikában és ki nem.
Period.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.17. 15:31:13
most lattam csak a 0 maradt le
sajnalni nem kell
de volt egy gyorshajtaom, es carolinai jogsim van, es volt csak de itt elek 2 eve
es ezen beragtak a birosagon erosen
az ugyvedem mentett meg a bortontol
szoval a neten kivul van tapasztalat is
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.17. 15:33:19
naja
ha valaki turista jojjon nyugodtan magyar jogsival es ul=tlevellel semmi baja nem lesz
ha cigit vagy piat akar venni es ugy altalaban mindig vigye az utlelvelet magaval
ennyi
Dr.Agon 2009.02.17. 15:36:11
damiel 2009.02.17. 15:39:42
seahawks 2009.02.17. 15:53:56
marcopolo 2009.02.17. 15:54:38
thetriggerhappy 2009.02.17. 15:58:01
ez hülyeség. európán kívül mindenhol kérik az autókölcsönzéshez pld, legalábbis ahol én jártam.
towerhugo 2009.02.17. 16:02:01
Ettől persze még a magyar közigazgatásra ráférne némi arcfelvarrás.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.17. 16:03:05
ja floridai is van meg magayar meg nemzetkozi
es mondhattam volna, hogy csak eppen mst jottem, de ha utananeznek meg jobban megqrnak, hogy hazudtam a birosagnak
meg marciusban lesz egy fordulom veluk
de mar van kentaki is
Morfondírozok 2009.02.17. 16:05:22
tec1 2009.02.17. 16:08:34
Egy alkalommal egy irodaház biztonsági őre kért "picture id"-t (fényképes igazolványt), ekkor odaadtam a magyar jogsimat.
Ő pedig akkurátusan kitöltötte a belépőkártya nyilvántartást:
Név: VEZETŐI ENGEDÉLY....
Ez volt nagy betűkkel szedve a jogsim tetején.
Háát nehezen álltam meg röhögés nélkül...
Morfondírozok 2009.02.17. 16:09:42
Darth Revan 2009.02.17. 16:15:12
Na jo, ott irogeppel toltik ki...
Az igenylolapon volt egy ontapados matrica, azt kellett alairnom es azt ragasztottak ra a jogsira...
efi 2009.02.17. 16:17:53
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.17. 16:22:54
arra felhivnam a figyelmet, bar gondolom mindenki tudja, ha megallitanak, azt legtobbszor hatulrol teszik, feny es hangjelzessel
es akkor maradj a seggeden meg a kocsidhoz nem megy
es tartsd meg a tiszteletet, mert lecsuk
nem tokolnek
na melo van
Egon Olsen (törölt) 2009.02.17. 16:25:28
Az autókölcsönzőben (AVIS Chicago O'Hare) amint meglátták a nemzetközi jogositvanyomat, azt mondták inkább a magyar jogositványomat adjam. Azt szó nélkül elfogadták. Rendőrrel soha nem találkoztam, igy nem tudom mit szólt volna a jogsihoz. De szerintem azt sem tudná, hol van Magyarország, tehát nem görcsölne túlzottan azon, hogy szegény fejlődőországbeli fehér-afrikai miért papir alapú jogositványt használ. Az összes többi afrikai jogsi sem különb.
Ciro 2009.02.17. 16:29:48
Amint már fentebb hozzászólók említették, a Genfi egyezmény alapján magyar állampolgár hivatalosan használhatja a magyar jogsiját egy évig az USA-ban, természetesen egyes államok ezt szabályozhatják másképp is (rövidebben is). Turistaként semmilyen más jogsira nincs szükséged itt kint. Előfordulhat, hogy a Nevada állambeli rendőr elsőre nem ismeri (miért is ismerné, melyikünk ismeri itthon a Maine állambeli jogsit pl. ?) de semmiképpen sem fog bunkón viselkedni. Amerikai jogsit csak akkor csináltathatsz, ha van hivatalos ittartozkodásra feljogosító okmányod (nem mint turista, hanem mint itt élő ember). Másképp NEM csinálnak neked jogsit. Az interneten kapható 25 dolláros jogsik pedig hivatalosan semmire sem jók, azt sehol sem fogják elfogadni önmagában. Max. esetleg arra jó, hogy a sajátoddal együtt odaadod, és abból megtudja, hogy melyik adat mire vonatkozik.
A régi rózsaszín papírjogsit nekem 4 éven keresztűl minden autókölcsönző és rendőr elogadta, max meg kellett mondanom, hogy melyik adat mit jelent (havonta utaztam az USÁ-ba üzleti ügyben). A mostani magyar jogsit is elfogadják szó nélkűl.
Ez a szürke jogsi tényleg egy vicc, legyen az akármilyen harmonizált EU szabványos papír. De kétségkívűl igaz, hogy a hajtogatós megoldással minden adat kinyerhető belőle az adott nyelveken, de a kézzel írás erősen nevetségessé teszi.
Jómagam 2 éve élek itt kint hivatalosan.
suzukiboy 2009.02.17. 16:32:00
Volt pelda ra,hogy valakinek szerencseje volt es a motor vehicle-ben at is csereltek neki. Nekem nem volt szerencsem en vizsgaztam/6 pont/Sikerult.
suzukiboy 2009.02.17. 16:34:04
Fröhlich 2009.02.17. 16:35:51
"You are not required to have an International Driving Permit to drive in NYS, but the permit has value. The permit verifies, in several languages, that you have a valid foreign driver license. A police officer who cannot read the language on your foreign driver license can read the permit."
(NYS Department of Motor Vehicles)
suzukiboy 2009.02.17. 16:39:13
Ne dolj be senkinek az USA-ban,hogy majd csinaltat neked jo International driver licenset.
Lehuzas az egesz!
Amit kinalnak neked az is kamu.
Az i-neten 20-25$ o meg ker toled 100-150$-t.
Ha uj vagy mindenki megprobal lehuzni.
Tapasztalat.
Sok a hiena.
BéLóg 2009.02.17. 16:44:01
Eccervalamikorrégen Oroszországban való vezetés miatt kellett UGYANILYEN kinézetű papírt kiváltanom.
Az én ugyanilyen dokumentumom azonban LEPORELLÓ volt, amely minden egyes oldalán több nyelven magyarázza, hogy AZ ELSŐ oldalon beírt (magyar) szöveg mit takar! Cirill betűs biztos volt, aztán angol meg német, de -- épp ez volt a vicc -- egész harmonika volt.
Az orosz zsernyákok (na ebből 100 méterenként jut egy egy főútvonalon) mindig ezt a papírt kérték, sosem a "magyar" rózsaszínt leporellót
Szerintem a posztolóé is ilyen de ő annyira ????? hogy eszébe nem jutott hogy merre, meddig...
MessireWoland 2009.02.17. 16:54:29
"...Akkor egy zsaru engem is lemeszelt gyorshajtásért. (A számokat néztem, és elfelejtettem nem km/h hanem mérföld) Megusztam, de a "dokumentumot" úgy fogta mint egy taknyos zsebkendőt."
Erdekes gyorshajtas lehetett...mile>kilometer;-))
Alf (törölt) 2009.02.17. 16:55:51
Fly_G_Fly 2009.02.17. 16:57:12
Ja és Ausztráliában (én ott használtam) a rendőr csak ezt nézte meg. A rendes plasztikkártyás jogsi nem is érdekelte!!!!!!!!!!!!!
mikka 2009.02.17. 16:58:32
mint ahogy meg vagy 4 masik nyelven.Nem kell agysebesznek lenni a megertesehez...vagy ahoz hogy hogy kell olvasni..
2.az europai union belul kiallitott jogositvany mindenhol ervenyes idokorlatok nelkul,de nehany orszag esetlegesen kerheti hogy ki legyen cserelve ha egy evnel hosszabb idot tolt az arc az adott orszagban...ie: rezidens.
3. Torokorszagban pl nem kovetelmeny a nemzetkozi jogositvany, elfogadjak az eu jogositvanyt vagy eppen amerikait,de pl a kedves szerb szomszedaink kerik a nemzetkozi papirt,mert ugye ha nincs akkor lehet szep osszegu buntetest kiszabni ami persze sajat zsebre megy naluk...szinte mindig.
4.mas orszagok nemzetkozi jogositvanya sem sokkal szebb mint a magyar. A kanadai pl kek,ugy nez ki mint egy regi magyar utlevel /kek / es van benne egy rakas, a jogositvanyhoz nem tartozo egyeb info, a feykepet ugyan ugy beragasztod vagy betuzod aztan kapsz ra egy pecsetet. Szoval mi a baj a magyarral?az hogy szurke? Ugyan mar..
mikka 2009.02.17. 17:03:14
Peter,draga amerikaba keszulo honfitarsam../ inkabb maradj otthon / A nemzetkozi jogositvany nem jogositvany. A nemzetkozi jogositvany a Magyar Koztarsasag igazolasa, idegen nyelveken arrol hogy van jogositvanyod. Csak akkor ervenyes ha az eredeti jogositvanyoddal egyutt hasznalod. De ha nem lenne akkor is berelhetnel autot az allamokban. Legyen hitelkartyad, utleveled, es jogositvanyod...
tec1 2009.02.17. 17:07:04
Eszem ágában sincs bunkónak tartani őket! Sokat tanulhatnánk tőlük.
Egyszerűen az általuk megszokott dolgoktól eltérőeket nem mindig tudják olyan egyszerűen értelmezni. Dolgoztam autókölcsönzőben itthon és sokféle érdekes jogsit láttam, de azért kihámoztuk belőle szükséges adatokat. Ismétlem ezzel egyáltalán nem őket szeretném minősíteni. Ők egy jól kitalált rendszerben élnek és annak meg is felelnek. Nekünk kell efogadnunk ezt a helyzetet ha oda utazunk.
Pema 2009.02.17. 17:13:25
*blondy* 2009.02.17. 17:13:45
osztrák a jogsim és nincs lejárata sem...
szoval addig él amig én:-))
De mikor USA-ban voltam, hát a határör N.Y.ban majdnem szétszedte az útlevelem , ami szintén osztrák és nem értette, hogy miért nincs leragasztva a kép...éppen kitépni készült...és megtiltottam neki hogy szétszedje az útlevelem...
1 tény! az amerikai nagyon primitiv, mivel napi szinten kell elviselnem hogy nem fogják fel, hogy az EU-ban nincs USA árú, mivel a gyártók külön csomagolást készitenek az EU-nak...
hozzátenném, 80% azt sem tudja hol van Europa... de szeretnének bejutni, mivel most elég sokat adnak a dollárért...
ugye ismerik a francia parfümöket, az olasz divatot, a spanyol + olasz kajákat,...etc...
de Leonardo da Vinci már problémát okoz..
primitiv népség...nézzétek meg!
MENJETEK KI!!!! ELMULIK AZ ÁLMOTOK!
USA nem csak a General Motors-ból áll!!
*-*
loloppo1 2009.02.17. 17:14:23
Aztán szerencsére csak figyelmeztetett. Elkérte ugyan a szóban forgó okmányt, de még csak ki sem nyitotta. Amúgy a vicc az, hogy csak a magyar oldal van kitöltve, tehát hosszas tanulmányozás nélkül biztosan nem tudott volna rájönni mi az...
nem értem miért nem adnak valami normális angol nyelvű kártyát...?
Blogpont Huba 2009.02.17. 17:23:25
Blogpont Huba 2009.02.17. 17:25:18
JBK 2009.02.17. 17:26:20
Ja, meg arra is jó, hogy ha egyszer van, soha nem kell újra csináltatni. Igaz ott van az érvényesség, de csak magyarul, senki nem tudja, mi lehet az a dátum, bármit mondhatsz.
Lova 2009.02.17. 17:32:49
Ahogy azt már fent többen elmondták Egyrészt a nemzetközi jogosítvány egy nemzetközi egyezmény alapján néz ki úgy, ahogy kinéz (lásd wiki "international driving permit")
Másrészt mellékelnek hozzá egy igensok nyelvű fordítókulcsot, ami minden számozott mező idegen nyelvű nevét tartalmazza.
Felesleges ilyenekkel a "mi magyarok már megint egy rakás szar vagyunk" hangulatot kelteni.
Lécci update, és mea culpa!
Advocatus Diaboli 2009.02.17. 17:39:01
sirT 2009.02.17. 17:44:33
Eu-n belul eleg az uj kartyas, de Eu- kivul (azsiaba pl) csak a nemzetközi ervenyes!!! attol fuggetlenul, hogy a rendor kirohogi vagy sem
Donor 2009.02.17. 17:52:53
@algi: Mobiltelcsit tyúkszem optikját jól belenyomja a témába mert különben kicsi, csak azt felejti el hogy 50cm a közelpontja így 10cm-ről garantáltan homályos lesz az ocsó nokia képe.
zsül 2009.02.17. 17:53:10
meg francia a diplomácia/protokol/posta nyelve is többek között, nem kell bántani
zsül 2009.02.17. 17:56:00
rudebwoi 2009.02.17. 17:56:38
Donor 2009.02.17. 18:01:38
Pedig nincsenek nagy igényeim a tükörreflexes gép mellet, csak annyi hogy ha van egy felirat, tábla vagy jegyzet amit meg kéne jegyezni azt lefotózom hogy később felidézhessem...de ezzel már azt sem lehet.
A vicces az hogy miközben keresi a fókuszt van éles állás de azt szépen átlapozza és megállapodik egy homályos pozícióban és azt mondja most éles :)
ManituSolarNagyker 2009.02.17. 18:09:00
(amúgy én a rózsaszínt nézegettem még első alkalommal repülőn odafelé, hogy ezen tényleg minden magyarul van, hogy fogja rendőr elfogadni.. de ha nagyon alaposan nézed, akkor elképesztő kis betűkkel, még halványabb rózsaszínnel (igen, a rózsaszín alapon) rajta van, hogy Driving licence és még egy csomó nyelven. röhögtem előre, hogy ezt este elemlámpa fénynél hogy mutatom majd meg rendőrnek, ha nem tökéletes a látása.. de felismerik, nagyon egyszerű oknál fogva: minden EU-s jogsi ilyen rózsaszín, és mindegyik helyi nyelven van csak)
Donor 2009.02.17. 18:09:51
A magyar csak a méretében stimmel, de kb. olyan mintha WC papírból lenne...úgyértem használt WC papírból.
Már újkorában is olyan mintha 100 éves lenne. Ez itt a gusztustalan dolog.
1800forint illetékbe nem fér bele a rendes papír és ne adj isten a nyomtató használata?
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.17. 18:13:49
Ezek után a pofa olyan kása kiejtéssel beszélt hogy ihaj.
Na most ha egy konferenciára mész előadni bazmeg akkor hátha szépen tisztán kéne beszélni.
Thresher 2009.02.17. 18:20:58
Te ki vagy-mi vagy? :D
Üdv: Egy ICWIP-es! :)
deputy sheriff 2009.02.17. 18:25:55
deputy sheriff 2009.02.17. 18:29:31
Csaba001 2009.02.17. 18:32:12
Egyébként tőlem kérték, elfogadták és ISMERTÉK a nemzetközi jogosítványt az USÁ-ban kölcsönzőnél és utcai rendőrök egyaránt. Ha csak a rózsaszín magyar jogsi van nálad általában azt is elfogadják, legtöbbször nem probléma, néha azonban kérik a nemzetközit.
A cikk egy jó (iskola) példája hogyan kreál a média botrányt, hírt...
Lehetne ezt a példát médiaszakon (elrettentésként) tanítani.
-thev 2009.02.17. 18:40:25
Nincs időm a kommenteket végigolvasni, de a postírónak mindenképp válaszolnék. Ha csak rövidebb időre mész, akkor ez elég is lesz, ha viszont hosszabb időre, akkor felejtsd el. Kell nekik 2 db ID (útlevél az egyik, másodikat viszont óriási szopás beszerezni, lásd alant), és levizsgázni ott a helyszínen kreszből. Ha van nemzetközi jogosítványod, akkor ha jól emlékszem nem kell rutinvizsgát is csinálnod. (egyik költség sem vészes, talán össz 30 USD alatt megúszható, és 10 évre van jogsid)
ID: munkavállalási engedély, szül. anyakönyvi kivonat HITELES mása, mely az általuk elfogadott fordítóktól származik, több nem jut eszembe. Hívd fel a nagykövetséget!
-theve
Kisangyal 2009.02.17. 18:43:06
Engem még nem állított meg rendőr, mert nem csinálok semmi rosszat és bizalomgerjesztő ábrázatom is van. :D
proflex 2009.02.17. 18:45:13
Vandál Mikulás 2009.02.17. 18:51:43
www.rogerwendell.com/images/travel/international_driving_permit_roger_wendell_october_2006.jpg
Ez tutira sokkal "cool"-abb, mint a hazai... :-)
ArkAngyal 2009.02.17. 19:00:19
Először is a nemzetközi vezetői engedély nem azért létezik még, mert ez egy kommunista csökevény, hanem azért, mert több ország ezt kéri. Például USA, de vannak uniós országok is, akiket a legkevésbé sem érdekel, hogy van szép, csillagos műanyag kártya, neki ez a szürke füzet kell.
Másodszor, benne van minden magyarul, angolul, németül, franciául, spanyolul és oroszul. (homár, ha nem láttál még ilyet, akkor ne mondj róla olyat, amiről fogalmad sincs)
Helyben kiállított okmány, ha várnod kellene rá 2 hetet a gravírozás miatt, akkor meg azért durrognál; örülj, hogy rögtön a kezedbe adják.
Azt meg ugye nem gondolod komolyan, hogy mondjuk csináltál 8 éve egy személyit vagy jogsit és azt a képet fogjuk használni a legújabb okmányodhoz? Meg hogy kiadunk okmányt anélkül, hogy a kérelmet aláírtad volna?
Azt hiszem, te most mindenáron kötözködni akartál, de sajnos nem volt igazad. Homár, neked meg végképp.
Apró megjegyzés, hogy én bizony mind a 2 képet elkérem, egyiket a kérelemre ragasztom, másikat a jogsiba.
Oláh Gábor
okmányirodai ügyintéző
Ric# 2009.02.17. 19:02:24
USA NC
Megállít a rendőr, kéri a jogsit. Adom a nemzetközit. Nézegeti majd visszaadja. Én kinyitom az angolnál, majd visszaadom. Elkezd mosolyogni, mintha viccelnék vele. (2 méter magas, kopasz, tekintélyes és szerintem évente kétszer mosolyog, egyik már megvolt)Gondoltam magamban "baszki tényleg szánalmas, én is ezt gondoltam amikor megkaptam" aztán csendesen hozzáfűztem, ez a nemzetközi jogosítvány. Visszaadta, majd a helyi bíróságra küldött egy időpontra. (ott ez a szokás)Itt adtak 1 hónap haladékot, hogy lerakjam a helyi jogsit(plusz egy kis kellemetlenség a bilincses feka figurákkal együtt ülve a padon, merthogy ott ez a szokás, egy szaros biztonsági öv miatt is. Lehet hogy ezért is kapcsolják be?!)Tehát a jogsiletétel. Megtettem, erről is lenne egy jó sztorim, de az nem ide tartozik. 100$ lett volna a büntetésem(+25$ a biztonsági öv amit sajnos nem engedtek el)
Így legalább megvan az USA jogsim össz-vissz 20$-ért.
Szűcslaci 2009.02.17. 19:08:07
andris|bandis · http://howtoiphone.blog.hu/ 2009.02.17. 19:11:32
Szűcslaci 2009.02.17. 19:12:03
Már adtam oda a kártyás jogsit, nagyot derültek rajta.
boldiii 2009.02.17. 19:13:18
Darth Revan 2009.02.17. 19:30:21
"Meg hogy kiadunk okmányt anélkül, hogy a kérelmet aláírtad volna?"
Na, ez a magyar mentalitas...
deputy sheriff 2009.02.17. 19:42:33
Elvileg nem szabadna elfogadniuk mast, mint amiket fentebb emlitettem, bar lehet nehany allam kivetel, de ahol eddig laktam /3-4 allam a keleti parton/, ott minden esetben elmondta a gore, hogy csakis USA ID, Passport, Military ID.
Persze vannak helyek ahol biztos elfogadjak, mikor a nejem kijott, o is a magyar jogsijat mutogatta ha elmentunk egy barba es el is fogadtak sokszor.
De elvileg nem szabadna, hogy elfogadjak.
miezitt (törölt) 2009.02.17. 19:49:45
capor_ 2009.02.17. 19:50:30
ArkAngyal 2009.02.17. 19:53:03
Ez nem magyar mentalitás, hanem ez az ügyintézés. Örülnél neki, ha a nevedben valaki kérne okmányt és azt minden cicó nélkül odaadnánk akárkinek és nem lehetne bizonyítani, hogy ki volt és miért adtuk ki? Alapvető dolog, hogy egy ilyen tranzakciónál mindkét fél aláírása szerepel. Nem tudom, hogy ezen miért kell csodálkozni.
Taurusz 2009.02.17. 19:57:02
Nem lenne jobb, ha esetleg nem egy rövid aláírás helyett, ami alapján egy írásszakértő sem mondja meg 100%-ra, hogy tényleg azonos-e, esetleg egy képet rögzíteni? Ha már mindenképp be kell menni, és nem lehet a tárolt adatok alapján a lakcímre kiküldeni, mondjuk tértivevénnyel, ami esetleg azért is jobb, mert sok helyen ismeri a postás az embert...
Csak eszembe jutott.
ArkAngyal 2009.02.17. 19:58:16
meg miezitt is
Annyira okosak vagytok, hogy az hihetetlen. Vannak szabályok, be kell őket tartani és kész. Neked mindenféleképpen, aztán, hogy az ottani rendőr kéri-e vagy sem, az az ő dolga, neked meg az, hogy ne adj neki alapot a kötözködésre. Olvassatok már vissza, a világon mindenhol van ilyen, gondolod, minden országban hülyeségből van, hogy kicsit vicceljenek vele? Nemzetközi egyezmény alapján idegen országban ilyennel vezethetsz, mert ebben pár nyelven benne van, hogy mire vagy jogosult és talán egyiket megérti a rendőr.
Ciro 2009.02.17. 20:00:11
Persze ettől még extrém helyzet előfordulhat, csak kérlek ne általánosíts.
Ciro 2009.02.17. 20:02:42
massziv 2009.02.17. 20:03:22
ArkAngyal 2009.02.17. 20:05:59
Nemzetközi egyezmény szabályozza, ilyennek kell lennie és kész.
Ki is küldhetem neked, ahelyett, hogy azonnal odaadom. :)
Nem mondom, hogy a magyar közigazgatás tökéletes, én, aki benne vagyok, legjobban látom, mennyire nem az. Állandóan piszkálom is az illetékeseket, hogy a sok idiótaságot próbáljuk már csökkenteni, de szélmalomharc az egész. Az ügyfélkaput meg eltörölném egy az egyben, mert nem vagyunk elég érettek a használatára. Elég arra gondolni, hogy az adózás miatti ügyfélkapuk nagy részét könyvelők kezelik (normál esetben megbíznád a könyvelődet adóbevallásra úgy, hogy eközben még házasságkötést is be tud jelenteni a nevedre?). A nemzetközi jogsi pont nem tartozik a magyar közig hülyeségei közé, mert nem magyar, hanem nemzetközi jogszabályon alapul. Nem tudunk vele mit csinálni, ilyen és kész. Ragasztós, aláírásos, "sajtpapír".
gepsonka 2009.02.17. 20:15:49
gabbró 2009.02.17. 20:21:20
Elég furcsa hogy ilyen történhet, persze ők mossák kezeiket...
SirWaldemar 2009.02.17. 20:21:23
Kedves Oláh Gábor
A nemzetközi egyezmény kereteket szab meg, amelyet minden ország igyekszik betölteni. Engem a kinézet nem zavar, bár biztos hogy nem használ az országmarketingnek. Az már zavar, hogy az első oldalon, a második oldalon és sorolhatnám egy betü sincs nemzetköziül. A többi orszgában a nemzetközi jogosítvány elején 2-3-4 nyelven szerepel legalább a címe.
Másodszor és ez talán súlyosabb a Ket alapján a közigazgatás nem kérhet be olyan adatokat még egyszer amit már tárol valahol. Mivel ez a papír (amit egyébként fénymásolóval lehet hamisítani) csak akkor állítható ki, ha már van érvényes jogosítványom (tehát minden adatom,még a fényképem is tárolvan a közigazgatásban), automatikusan kéne hogy elkészüljön.
Mert nem az állampolgár van a közigazgatásért, hanem fordítva.
Teljesen komolyan gondolom, hogy ki lehetett volna adni aláírás nélkül is és éppen elég baj, hogy a fénykép nem egyezik a jogosítványom fényképével.
Csak apró megjegyzés, hogy a központi okmányirodában csak az egyik képet vették el. Ez a kis mozzanat is bizonyítja, hogy kis hazánkban a jogértelmzés az ügyintézők szintjén zajlik. Ami igen nagy baj, mert nincs jogegyenlőség. A jogaim például attól is függnek melyik okmányirodába tévedek. Ezt a gondolatsort most nem gondolnám végig, de figyelmedbe ajánlom.
Végezetül nem akarok kötözködni, de mint állampolgár a magyar közigazgatás működését felháborítónak tartom.
Üdvözlettel
Varga Péter
lenyegtelen 2009.02.17. 20:26:22
Mylady 2009.02.17. 20:28:46
Csak én nem???
pbd 2009.02.17. 20:32:35
Taurusz 2009.02.17. 20:32:49
Ok, értem én, hogy ilyennek kell lennie, csak a kiadás módját kérdőjeleztem meg... :) Szóval az adatok megvannak, újra meg kell adni, időpontot foglalni, majd személyesen bemenni, és megvárni, míg a bevitt adatokat papírról papírra átírják.
És ha már személyesen be kell menni, természetesen nem arra vonatkozott a postás tipp... :)
deputy sheriff 2009.02.17. 20:35:37
Minden allamban kulonbozhet a torveny, hogy milyen ID-ra lehet kiadni alkoholt, de ahol eddig en dolgoztam es ahol most is dolgozik /latod, nincs altalanositas/, ott nem adha/d/tunk ki alkoholt masra, csak a felso haromra.
A jogsi kerdes is ceg fuggo. Nekem peldaul amerikai jogsira sem adott ki nehany company autot, mert nem volt hitelkartyam, csak debit.
Hitelkartyat pedgi nem is akarok, mert nincs ra szuksegem es kamatokat sem szeretnek fizetni.
Szoval company valogatja, kinek ad ki autot.
lótumfaktum 2009.02.17. 20:41:36
big_mike 2009.02.17. 20:44:25
na-ki 2009.02.17. 20:55:33
mikor átadtam a rendőrnek az akkor is így kinéző okmányt igencsak felszaladt a szemöldöke és szerencsémre sajnálkozásba torkollott: nemhogy 250-et, de egy USD-t sem nézett ki egy ilyen irat gazdájától és elengedett...remélte, hogy mielőbb visszatérek az időutazásom kiindulására.
Mylady 2009.02.17. 20:56:57
nyulambulam 2009.02.17. 21:07:05
Ez a magyar lap kihajtható. Utána csak oda kell lapozni a megfelelő nyelvhez - és láss csodát, a megfelelő nyelv megfelelő rovatánál ott van a megfelelő adat...
mindenesetre szerintem sem kéri sehol senki ezt az izét :)
ArkAngyal 2009.02.17. 21:10:05
Na igen, nem tudhatsz mindent, ami a háttérben megy. A fényképeket nem tároljuk. Kb. 1 hónapig őrzi a "rendszer", utána törlődnek. (Más kérdés, hogy az okmányokon lévő fényképek természetesen megmaradnak, de azokat más okmányra felhasználni nyilván nem lehet.) Az ügyfélkapus ügyintézést inkább hagyjuk, az egy tragédia, de a kérdést fel fogom vetni a fejlesztőknek, hogy ez hogy van, mert igazad van. Vegyük alapul azt, hogy bejössz hozzám és kéred a nemz. jogsit. Leperkálsz 1800at (el kellene menned a postán befizetned, de én ezt átvállalom, pedig ez nem is kötelesség, csak szívesség, még a csekket is kitöltöm helyetted), én kb 2 perc alatt a gépen lezongorázom a kérelmedet, aztán beírom minden adatodat 7x a jogsiba. Neked a világon semmit nem kell megadnod, csak állsz és várod, hogy készen legyek. Aztán aláírod a fénykép alatt, rávágom a pecsétet és kész. Nem kértem semmit, hogy adj meg. Ez így működik. Hidd el, nem egyet csináltam már. Esetleg a gyorsabb haladás érdekében megkérlek, hogy töltsd ki te a jogsit, sokkal hamarabb végzünk.
Az szomorú, hogy úgy érzed, okmányirodától függenek a jogok. Tény, hogy vannak olyan dolgok, amiket nem egyformán értelmeznek az okmányirodák, eltérő a gyakorlat. A mi okmányirodánk a gyors és praktikus ügyintézést helyezi előtérbe, sokkal rugalmasabbak vagyunk, mint amiket hallok más okmányirodákról. Mondjuk az 1 vagy 2 fénykép dolga nem jogszabályfüggő szerintem, de a szabályos eljárás az, ha az egyik fényképet a kérelemre ragasztom és így küldöm fel a központba.
A jogértelmezésről annyit, hogy maguk a jogalkotók sem tartják be a Jat. előírásait, miszerint egy jogszabály legyen egyértelmű és világosan megfogalmazott. Mi a jogszabályok értelmezését állásfoglalások formájában kapjuk meg, úgy intézzük az ügyeket, ahogy fent mondják. Ha jön egy új jogász, az máshogy értelmezi, akkor jön az új állásfoglalás. Persze ez nem ilyen sarkított a valóságban. Jó példa a jogszabályértelmezés problémájára a szig kiadása. A szig rendelet szerint abban az évben lehet először igényelni, amelyben a polgár betölti a 14. életévét. Aki csak eddig ismeri a jogszabályokat, az megcsinálja a gyereknek akkor is, ha még nem töltötte be a 14-et, de benne van az évben. Csakhogy a Ptk. szerint aki 14 év alatti, az cselekvőképtelen, a Ket. szerint pedig a cselekvőképtelen nem ügyfél. Ha nem ügyfél, akkor nem kérelmezhet a hatóságtól sziget. Így aztán valamelyik okmányiroda a szig rendelet miatt megcsinálja 14 éves kor előtt, én meg a Ptk+Ket miatt nem. Ez már kicsit off volt, bocsánat.
El is keveredtem már a gondolatokkal, ezt nem lehet megvitatni írásban. Befejezem, mert elvesztettem a fonalat. :)
Taurusz:
Ld. fentebb, annyival kiegészítve, hogy nálunk nem kell időpontot foglalni, igaz, az ügyfélkapun megteheted. A nemzetközi jogsiba a neved, an, születési hely, dátum, lakcím kerül és az én aláírásom+pecsét arra a kategóriára, amid van. Elejére felírom a "rendes" jogsid számát, lejáratát, stb, amint látod a fényképen. Nem olyan gáz ez, mint amilyennek most be van állítva.
lenyegtelen 2009.02.17. 21:27:44
Ez egy heretársadalom. Te is köztük. És ez nem bántás: tény. Nem tudom miből, s hogyan fognak tudni élni a gyerekeink. De gondolom te jól alszol!
Szép estét!
Tsabi 2009.02.17. 21:40:17
lenyegtelen 2009.02.17. 21:43:38
Még szép!
Attól pedig hogy ő felmond, vagy sem, nem lesz jobb, attól lenne, ha szépen befogná a száját, nem mozgatná itt az ujjait, hanem dolgozna szépen csendben, s elgondolkozna, hogyan áll hozzá az ügyfélhez! Az csak természetes, hogy tegyen meg értem mindent! Ezért fizetjük!!!
Érti?
Tsabi 2009.02.17. 21:48:42
ArkAngyal 2009.02.17. 21:48:49
Szereptévesztésben vagy. Nem te fizetsz engem. És nem vagyok a rabszolgád. Arról pedig fogalmad sincs, hogy hogy állok az ügyfélhez. De azt ki lehetne próbálni, hogy fele ennyi ügyintéző vajon hogy intézné az ügyedet, ha egy bp-i kerületben így is 2-3 hétre előre kapsz időpontot. Akkor bezzeg azon nyavajognál, hogy miért megy ez ilyen lassan. De nem baj, élj csak abban a tudatban, hogy ez a sok dolgozó ember nem csinál semmit. Jobb is rajtunk kitölteni a dühödet, mint azokon, akik tényleg nem csinálnak semmit és őket viszont tényleg mi fizetjük. Azokat fikázzad, ne azt, aki nap mint nap teszi a dolgát. Köszönöm.
SirWaldemar 2009.02.17. 21:49:23
Kedves Gábor,
szerintem a példa amit hoztál igen fényesen bizonyítja, az ügyintézői szintű jogértelmezést (ide értve az egyes okmányirodák vezetőit is). Számos önkormányzati és okmányirodai ügyintézőnek tartottam konfliktuskezelési tréninget az elmúlt években. pontosan ismerem a helyzetet, sajnos. Mert aggaszt ha egy szociális ügyintéző otthon olvasgatja az új szociáis törvényt majd kialakítja a saját ügymenetét. Ez nem jogállam.
A másik nagy problémám, amiben az államreform bizottsággal is küzdöttem néhány kört az ügyfél oldali erőforrások (idő, költség) figyelmen kívül hagyása.
Kiszámoltuk, hogy egy gyermek születésekor, az összes papír, támogatás, segély, stb. elintézése kb. 4 munkanap (hol több, hol kevesebb). Ez évente 400 000 ezer munkanap. Ezt ma Írorszgában egy aláírással intézik el, mert az ügyfelet nem vonják be az ügyintézésbe, hanem a közigazagatás magán belül mindent elrendez, igényel, iktat, kiállít, majd megküldik a szülőknek.
Tudom, hogy vannak jogszabályi előírások. Az írásom nem Neked szólt, hanem azoknak akiknek lehetőségük lenne módosítani de nem teszik. A hazai jogalkotást nem külföldiek csinálják, hanem itt élő emberkék. Nekik írtam.
Barátsággal
Varga Péter
ArkAngyal 2009.02.17. 21:51:06
Ja, még annyit, hogy a hozzád hasonló hozzáállású emberek keserítik meg az ügyintézők életét. Te meg ezen gondolkodj el, hogy vajon mi lesz jobb attól, hogy szemét módon viselkedsz velü(n)k.
big_mike 2009.02.17. 21:52:31
@Arkangyal: by the way, régóta vagyok IT ember, jelenleg épp üzleti rendszereket integrálok a magánszférában, és szerintem sokat lehetne javitani az állami ügyfelek elégedettségén (ezek volnánk mi, te és én) néhány alapvetö szabállyal és logikával, akár folyamatszervezési sztenderdek bevezetésével pl., Prince, 6Sigma,ITIL,stb...Ezek nálunk elég jól müködnek hosszú évek óta, és mindig csodálkozom hogy az állami cégeknél miért látni átgondolatlan ne adj isten értelmetlen folyamatokat vagy lépéseket.
De talán a legfontosabb probláma, miért kapunk külföldi utunkhoz egy olyan nemzetközi jogsit, amit nem fogadnak el, hiába adod ki nekem gyorsan, miközben a sima rózsaszin jogsink inkább müködik kint - mert műanyagkártya, nem pedig egy ellenörzö füzet, és nem vált ki azonnali averziót.
Ja, kb egy hétnyi programozásba kerülne az Ügyfélkapun egy olyan gomb hogy "Külföldre megyek", és egy SQL adabázisból azonnal lehetne a nyomdai rendelést kiküldeni egy elfogaható nemz. jogsira, ami megérkezhet direktben az ügyfélhez, postai/UPS/fedex kézbesitésel, biztos nem lenne drágább üzemeltetni, mint egy egész irodát..
johny3172 2009.02.17. 21:56:41
SirWaldemar 2009.02.17. 21:57:04
Bár a plasztik jogsira is fel letne tenni még három nyelvet (ráfér a hátára a magyar maygarázat mellé) és akkor az egész ügy felesleges lenne.
lenyegtelen 2009.02.17. 22:00:20
Na jó, nem b... gatlak tovább, mert nyilván szükség van rád! Csak mintegy 20%-ban kevesebb költséggel! ( Akkor lehetne ez az ország versenyképes ) Olyan kismacskákkal, mint a részeges csehek, a magyargyűlölő szlovákok, stb...
És mint a JÖVŐNKÉRT aggódó állampolgár, elvárom, hogy elérd azt, hogy legalább olyan hatékonyan végezd a munkád, mint a környező hozzád hasonló tisztességes közSZOLGA!
Köszönöm!
johny3172 2009.02.17. 22:08:54
Tsabi 2009.02.17. 22:10:23
Tsabi 2009.02.17. 22:11:40
Tsabi 2009.02.17. 22:14:29
min 2009.02.17. 22:15:17
lenyegtelen 2009.02.17. 22:15:33
Tudod mit, bezárom a boltot, rohadjak meg, s elmegyek hozzád közszolgának. S szólok minden adócsaló haveromnak, hogy tegyék ezt.
Te vadbarom, miből fogod a 100% közszolgát fenntartani?
Szerinted te azért kapsz magasabb fizetést, mert jobban végzed a munkád mint én? Térjünk vissza erre a kérdésre, mikor becsődölt az állam, csak ezért mert te ennyi kapsz!
Úristen...
Nagy az Isten állatkertje...
lenyegtelen 2009.02.17. 22:16:44
ArkAngyal 2009.02.17. 22:17:38
Évek óta próbálom elérni, hogy legyen a rendszer egyszerűbb és jobb, de nem sikerül, ki volnék én, hogy megmondjam, hogy hogy működjön egy ilyen rendszer az országban. A baj, hogy ha 1000en kérünk valamit, akkor se veszik figyelembe.
@lenyegtelen:
Fafejű vagy, figyelmen kívül hagyod az érveléseimet és a valóságot, csak azzal foglalkozol, ami a fejedben kialakult kép. Nem baj. De egyszer próbáld ki, legyél ügyintéző és intézd az ügyeit az olyan embereknek, mint te, aztán menj haza és ne töltsd ki a családodon a benned felgyülemlett ideget. Megnézném én, képes lennél-e ilyen munkát végezni éveken keresztül úgy, hogy az ügyfelek szinte csak jót mondjanak rólad. A produktummal pedig ne dobálózz, ezt tudomásul kellene venned, hogy nem mindenki termelő munkát végez. Sok mindent elárul a szintedről az, hogy ennyire egysíkúan gondolkodsz.
lenyegtelen 2009.02.17. 22:20:32
ArkAngyal 2009.02.17. 22:27:28
Most meg megfordult a gondolkodásod. Nem én becsülöm le a te munkádat, hanem te az enyémet. Hidd el, én is túl fogom élni, a sok embernek mind el kell intézni az ügyeit! Még a tiédet is, akkor is, ha kimész külföldre, azt is egy ilyen aktatologató fogja intézni!
lenyegtelen 2009.02.17. 22:28:58
Mille38 2009.02.17. 22:35:44
Hát pont ez a baj ebben az orszában, hogy nem végez mindenki termelő munkát.
Attitűd kérdése, hogy megérted-e: neked mint közszolgának támogatnod kell a termelőt, hozzájárulni az ő termeléséhez a magad eszközeivel, mert csak a valamiből lesz valami, a semmiből nem lesz semmi, akárhogy is gyűrögeted a papírkáidat.
Persze még mindig jobb, ha gyorsan állítasz ki eggyel több felesleges bumáskát, mint ha lassan tennéd ugyanezt. Így kevesebb kára van a termelőnek - annak az "adócsaló vállalkozónak", annak, na.... akiről akárhány bőrt le akarnak húzni és még mindig fut, mint róka a mezőn - lehet, hogy már csak menekül?? Ugyan miért akar minden általam ismert vállalkozó megpattanni ebből az országból?
lenyegtelen 2009.02.17. 22:35:56
zárásként pedig hadd ismételjek:
- közSZOLGA
- ÜGYFÉL
- jelenleg 20%-al rosszabb újraelosztás mint az EU top 10-ben.
- 12%-al alacsonyabb foglalkoztatottság, mint a fejlett átlagnál
- Szlovákiában 20%-al magasabb már a GDP/fő, az adóterhekről ne beszéljünk, és az újraelosztásról se. Igaz utálnak minket.
- Fafejek tartanak el!
Tények... szép éjt, jó duzzogást, jó munkát!
lenyegtelen 2009.02.17. 22:38:10
Bár megfogant, hogy elfoglalunk egy kis falut, s kikiáltjuk a Magor Fiai Banánköztársaságot. Csak közszolgák lesznek benne!
lenyegtelen 2009.02.17. 22:44:56
erre a közel tízmillió HUF-ból kiképzett orvos végzősök 80%-a külföldön akar elhelyezkedni... Itthon hiány.
és nem a legrosszabbak maradnak itt...
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.17. 22:51:32
mar mondtam ne mutogassatok mar ezt az AAA-s szart
ez egy autoklub oszt kiallit minden szart, komoly orszag nem fogadja el
de ettol meg gagyi
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.17. 22:56:25
piahoz utlevel kell, persze hogy jo a magyar
nem ertem a gondot
kb ezt mondta es igy is van
magyar jogsi jo kocsitvezetni, utlevel kell a piahoz a legtobb helyen
persze itt is emberek dolgoznak
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.17. 22:57:53
olyan autkolcsonzo nem mukodik amerikaban amelyik nem ker jogositvanyt
esetleg a szomszedod ha kolcson adja
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.17. 23:00:37
exz melyik allam es mikor?
ez tenyleg erdekel
Ajeti 2009.02.17. 23:03:17
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.17. 23:08:16
a kolcsonzk rugalmasak
kell a pez
de valamilyen jogsit csak kell mutatni
hat akkor bemegy barki az utcarol eleteben nem vezetett es kolcsonoz egy kocsit
hat itt ez nem megy de szerintem otthon sem
Earendil 2009.02.17. 23:10:20
A magyar vezetői engedéllyel azokban az országokban vezethetünk - anélkül, hogy kiváltanánk a nemzetközi jogosítványt -, amelyek csatlakoztak az 1968. évi Bécsi Közúti Közlekedési Egyezményhez (az Egyezményt nálunk az 1980. évi 3. törvényerejű rendelet hirdette ki).
Ezek az országok a következők:
Ausztria, Bahama Szigetek, Bahrain, Belorusz, Belgium, Brazília, Bulgária, Csehország, Dél-Afrikai Köztársaság, Elefántcsont-part, Dánia, Észtország, Finnország, Franciaország, Fülöp-szigetek, Görögország, Guayana, Horvátország, Irán, Izrael, Jugoszlávia, Közép-Afrikai Köztársaság, Kuba, Kuvait, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Luxemburg, Magyarország, Macedónia, Marokkó, Moldova, Monaco, Niger, Norvégia, Németország, Olaszország, Orosz Föderáció, Pakisztán, Románia, San Marino, Svájc, Seychelle-szigetek, Svédország, Szenegál, Szlovákia, Szlovénia, Tadzsikisztán, Türkmenisztán, Ukrajna, Uruguay, Zaire, Zimbabwe.
Érvényes továbbá a magyar jogosítvány az Európai Unió valamennyi tagállamában, függetlenül attól, hogy az adott tagállam részese-e a Bécsi Egyezménynek.
www.nagyutazas.hu/magyar/utravalo/article.php?id=518
ArkAngyal 2009.02.17. 23:18:00
Hát ki ne kiálts már engem bűnbaknak. Elég, hogy saját munkaadóm, az állami apparátus ezt teszi. Úgy beszélsz, mintha nem tennék meg mindent, ami a feladatom, sőt, úgy beszélsz, mintha semmit nem csinálnék, csak gyűrögetem a papírokat. Kikérem magamnak. Az se tudod, miről beszélsz. Fogalmad sincs a munkámról és megítélsz.
Ki segített, hogy a világrajöjj? Egy közalkalmazott. Orvos, produktuma 0. Ki vett nyilvántartásba, ki lát el okmányokkal, ki intézi, hogy dolgozhass? Ki tanított téged, meg a gyerekedet? Kihez mész, ha bajod van, hogy intézkedjen? A termelő jómunkásemberekhez? Ugye nem egy bányászt kérsz meg, hogy csináljon neked személyit, meg útlevelet, meg vizsgáljon meg, ha beteg vagy? Nehéz felfogni, hogy ez nem egyoldalú dolog, nem kizárólag a te munkád, hanem sok ember együttes munkája, amiben neked, nekem, meg a többi dolgozónak is része van, hogy ez működik? Egy nagy rendszer részei vagyunk mindannyian, és nem attól működik, hogy te termelsz, hanem attól, hogy mindenki csinálja, ami rá van bízva. Sajnos azért nem működik igazán jól, mert van 400 ember, meg a sleppje, akik nem akarják, hogy jól menjen, de erről sem én, sem te nem tehetünk. Te mégis minket akarsz bűnbaknak, de tegyed csak, ha jól esik, csak szomorú, hogy már megint olyant marsz, aki veled egy oldalon áll. Na ez a tipikus magyar mentalitás, ezért utálnak minket mindenhol a világon és ezért nem fogunk sose előbbre jutni. Kár érte, nagy nemzet lehetnénk, nem véletlen, hogy 1000 év sem volt elég, hogy azok legyünk.
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.02.17. 23:23:21
warren buffet 2009.02.17. 23:27:30
ki a tökömnek van ideje arra hogy ilyen hülyeségeket gyártson?médiahiszti.
a másik, teljesen nyilvánvaló az h állami alkalmazottakra szükség van.az is evidens hogyha valaki bárhol mégegyszer BÁRHOL jól és segitőkészen áll helyt éveken át az respekt.szóval hagyjuk ezt a termelői trágya dumát, mindenki dolgozzon becsülettel legjobb tudása szerint oszt jóvan.
nekemtenemmutogatol 2009.02.17. 23:33:23
2. az okmányirodai ügyintézőt nem ér basztatni, egy elbaszottul sokrétű, rosszul tervezett és sok helyen kendácsolt rendszeren kell dolgozzon, nem ő találja ki
3. természetesen köztük is van lusta meg barom, mint minden más munkahelyen, de ettől még a többség keményen dolgozik, hogy az ostoba államnak legyártsa a papirokat
4. másfél évig dolgoztam velük naponta órákat, nem csak annyi tapasztalatom van, hogy "igényeltem útlevelet és a gizike a körmét reszelte"
5. NZ-n élek, a nemzetközi jogsit kiröhögték picit, és javasiolták, hogy hagyjam otthon, a magyarral lehet egy évig vezetni (bármilyen külföldivel)
6. csináltattam ittenit, azóta semmi gond, ez van személyi helyett is
7. aki panaszkodik, hogy ergya a magyar nemz. jogsi annak látnia kéne egy NZ adókártyát
8. itt a nemzetközi jogsit az autóklubnál lehet kérni, az érvényes helyi jogsid kell hozzá és 20 dollár
9. Az államcsőddel hiába fenyeget bárki egy okmányirodai vagy önkormányzati ügyintézőt, mert akkor mindenki a fasz rossz oldalára kerül
10. Mo-nak fel kell nőnie ahhoz, hogy a felesleges vizfejet csökkentse, hatékony ügyviteli rendszerekkel és olyan környezetté kell válnia, ahol munkát talál az, akire az állami ügyintézésben nem lesz szükség
11. mert ha az ostoba azt gondolja, hogy bunkóskodhat az ügyintézővel és fenyegetheti államcsőddel, az nyilván szivesen fogja fizetni az adót, hogy a kirúgott ügyintéző kaphasson segélyt
bzzzzz 2009.02.17. 23:38:31
nemrég volt szerencsém kis időn belül két okmányt is beszereznem a 13.kerületi okmányirodában (jogsi, útlevél).
Ámultam és bámultam, mindkétszer kedvesek, pontosak, segítőkészek, mosolyognak.. Nem sorolom.
Eg rohadt szavam nem lehet.
Európában éreztem magam pár órára.
Respect és köszönöm.
On:
Az araboknál (Doha, Qatar) helyi szart kell beszerezni, jó pénzé'.
(így megúsztam, hogy kelljen csináltatnom plusz egy vackot itthon, ellenben majd küzdhetek az arabokkal.. és több pénzbe kerül..:S)
zalatgal 2009.02.17. 23:50:14
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.18. 00:39:31
hat holgyem, a hozzaszolasok alapjan sokan csak gondolayban jartak, vagy nagyon szuk korben mozogtak
a haverom szokta mondani aki szinte minden evben hazamegy
"megyek haza, leagalabb megmondjak otthon hogy elunk itt"
elmoro 2009.02.18. 02:36:01
tessék felismerni: hazánk bürokratái így védik meg tájékozatlanabb/feledékeny hazánkfiait. olyan okmányt adnak, aminél szinte nem is hamisítás, ha magad készíted :) és nem lehet elrontani, vagyis a rosszabb kézügyességűekre is gondoltak :)
pattaya 2009.02.18. 03:39:14
Latni kellett volna az ugyintezot, amikor kezebe vette a magyar kiadasu nemzetkozit.Magyar Koztarsasag-ez melyik orszag?Hol van rajta hogy International Driving License?Olyan nemzetkozi egyezmenyre hivatkozik a magyar kiadasu nemzetkozi ,ami mar tulhaladott.
Mutogatta a fonokenek is ezt a csodat,majd elhajtottak.
Ennek a fajta gondolkodasmodnak az elemzese,mely tobbek kozott ezt az.un.nemzetkozi jogositvanyt letrehozta,messire vezetne.
Amcsi Jancsi 2009.02.18. 04:37:18
Semmi ez csak szívatás. Én nem is akartam megvenni, de az asszony nem beszél magyarul és valahol olasta, hogy Európában kell nemzetközi jogsi.
Egyébként én arról szeretnék olvasni a Homárban, hogy mi a fasznak kell izzókészlet a kocsiban Magyarországon.
Col.Maybourne 2009.02.18. 07:03:11
Rendszeresen mutogatjak egymasnak a pult mogott meg a kapuknal, hogy né mà mi ez. De sosem volt problema, annak ellenere sem, hogy belga szemelyit adok melle...
A nemzetkozi jogsi egy faszsag, Kenyaban, Tanzaniaban de meg Sierra Leone-ban sem kertek tolem soha ilyesmit.
Mille38 2009.02.18. 08:23:08
Hogy te mekkora tévedésben vagy! Ti tényleg azt hiszitek, hogy nekünk, Embereknek van szükségünk a Közigazgatásra? Semmiképp.
Anyám szült, nem orvos. Max nem éltük volna túl, de akkor túléli más. Nem azért van identitásom, mert kaptam anyakönyvi kivonatot, később személyi igazolványt: anyám anélkül is el tudott nevezni és megtanított, mikor születtem . Személyi ig-t átlagember nem kért soha tőlem, ellenben a Hatóságoknál kell bemutatnom és azoknál az intézményeknél, melyeknek az Állam kötelezően előírta.
Évezredekig az emberek vígan éltek anélkül, hogy tudták volna, ki éppen a király vagy egyéb címzettel bíró uralkodó. Ha megtudták, ki az, abból mindig csak bajuk volt: háború és adó.
És ha igazán őszinte akarnál lenni, sose az Ügyfél érdekét nézed, hanem a CYA (Cover Your A...ss) attitűd alapján magadat véded. Én ezt megértem, bennem van empátia, sőt már néha én is erre kényszerülök, csak ne állítsd be hősiességnek, hogy az államgépezet egy szupi csavarkája vagy.
ladislaus 2009.02.18. 08:25:08
Lova 2009.02.18. 08:25:37
Tetszik, hogy higgadtan és ésszel tudsz érvelni a tudatlan és érzelmi alapú támadások ellen.
Gondolom gyakorlod eleget a munkád során, de nehéz lehet ennyi nyílt megbecsülés után lelkesen végezni a munkádat. Kitartás! Vannak normális emberek is, csak azok ritkábban írnak :)
Bárcsak minden közszolga (sőt mindenki!) ilyen intelligens lenne!
ladislaus 2009.02.18. 08:27:00
Mille38 2009.02.18. 08:28:35
Muhaha. Már akkor is 12 év kellett egy ilyen kihirdetéshez... pedig még csak nem is Országgyűlés által elfogadott törvény, csak tvr. És ez még csak nem is dobogós a lassúságban, magyar jogszabályok közötti guberálásaim során találtam ennél lassabban kihirdetett egyezményt is.
lyesmith 2009.02.18. 08:29:08
Az angol jogsi pontosan ugyan úgy néz ki mint a magyar. A bejegyzések EU szabvány szerint meg vannak számozva ugyanúgy mint a magyaron.
De nem nehogy már a magyar okmányirodában ülő nő felismerjen egy EU-s jogsit alig 4 évvel a csatlakozás után.
lenyegtelen 2009.02.18. 08:58:38
lenyegtelen 2009.02.18. 09:06:13
És ez a sok parazita, aki még csak nem is félművelt annyira, hogy izgassa a makró helyzet, aki tapsol a Ferinek, hogy milyen nagyszerű adóátrendezéssel kendőzi, hogy ez az állam 25 éve hitelekből él, és már annyira el van adósodva, hogy senki nem ad neki pénzt.
Fogalmuk nincs, hogy gyakorlatilag 8 év alatt lecsúsztunk az EU bezzegországából sereghajtóvál. Régen ezt a nemzet elleni bűntettként könyvelték volna el. Most? Minden szép, és jó...
ebenbry (törölt) 2009.02.18. 09:08:12
Varga Péter monnyon le!
killahdrums 2009.02.18. 09:27:04
lbalazs 2009.02.18. 09:45:33
Az ugyintezes: Az egyik amerikai ismerosom egy reggel elovett egy rendszamtablat, hogy o most kicsereli a regit erre. En ott ertetlenkedtem, es kiderult, hogy postan erkezett, es ez a szokasos eljaras. Kerdezem, hogy fizetni nem kell ete, erre azt mondja, minden evben fizeti az adot, miert kellene kulon ezert fizetnie. Na szerintem ez az ugyfelbarat ugyintezes. Es en sem ertem, minek kell bemenni az okmanyirodaba.
Heck Elek 2009.02.18. 09:49:04
Nézegette egy darabig, még szerencse hogy nem fogta fel kötekedésnek, majd visszadta, hogy valami ID-t adjak, Hirtelen ötlettől vezérleve a magyar diákigazolványomat adtam oda (az az egy volt, ami plasztikkártya formájában volt akkoriban iratom)
Na az teljesen jó volt neki.
gatsy 2009.02.18. 09:54:47
gatsy 2009.02.18. 09:57:00
Lova 2009.02.18. 10:03:38
Semmi értelme, hogy mi egymással kommunikáljunk, úgyse tudja senki meggyőzni a másikat.
Neked is van egy véleményed rólam meg nekem is rólad. Ráadásul a témához sem tartozik.
Maradjunk ennyiben, jó?!
Welszi Bárd 2009.02.18. 10:04:35
Valaki írhatna arról is egy beszámolót, hogy a Fővárosi Állatkertben egy fia állat neve, adata, ismertetője sincs kinn angolul vagy legalább németül. Csak magyarul van minden kitáblázva, még a legújabban elkészült szavanna kifutóban is.Ide biztos többen jönnek külföldről, mint Veszprémbe, ott mégis meg tudták csinálni az angol változatokat is.
merta-X 2009.02.18. 10:27:41
merta-X 2009.02.18. 10:34:26
hagyjuk már ezt az államcsőd pöcsséget, ennyi erővel az egész eu is bedőlhet meg az atom miatt ugyis mind meghalunk.
ki a tökömnek van ideje arra hogy ilyen hülyeségeket gyártson?médiahiszti."
He. Magyarázzad el ezt légyszíves bazmeg az OTP-ben, és akkor talán nem kell 130 eze forintot fizetnem jövő hónapban a törlesztőmre, ami tavaly ilyenkor 75 volt.
Kösz.
Wydrian 2009.02.18. 10:36:48
merta-X 2009.02.18. 10:40:31
Görögo
Tunézia
Svájc
Németo
Ausztria
Olaszo
Spanyolo
Horváto
Románia
Jordánia
Ukrajna
Szlovénia
Belgium
Franciao
Nagy Britannia
A csehek egyszer lecumiztattak, al akarták venni, de a az régen volt, és máskülönben egész olcsón megvesztegettem őket.
Heyerdahl (törölt) 2009.02.18. 10:43:37
Ez speciel nagyon félrement...az egész világ ezt használja és ugyanígy.
TESSÉK MEGKÖVETNI AZ OKMÁNYOS ARCOKAT !!!
Az index egyébként ilyen gagyit miért nem takarít ki az első kommentek után?
A színvonal ott is adott...
F_Jikov 2009.02.18. 10:53:57
A Homár meg egyre silányabb. Monnyon le!
hcs57 2009.02.18. 10:59:39
Ha viszont nemzetközi, akkor miért nincs rajta semmi idegen nyelven?
Amikor vizsgáztam, anno 1983-ban, akkor azt mondták, nemzetközi jogosítványt kapunk...
georg 48 2009.02.18. 10:59:59
betépett felhasználó 2009.02.18. 11:02:42
a magyar nemzetkozi jogositvanybol nem lognak ki mindenfele drotok!!
betépett felhasználó 2009.02.18. 11:09:12
Tsabi 2009.02.18. 11:19:34
lenyegtelen 2009.02.18. 11:33:05
velö 2009.02.18. 11:34:13
Megcsinàltattàk velem az egész fucking utlevél proceduràt, be kellett bizonyitanom, hogy magyar vagyok, meg hogy a szüleim magyarok, meg a nagyszüleim, meg a ...
Egy baszott évig tartott az ügy. Allitolag sehol nem lelték a nyomàt, hogy volt valaha is magyar utlevelem. Vagy nem is keresték, vagy a tehetetlen segg hivatalnoknak nem volt ideje, mert azzal van föleg elfoglalva, hogy mit csinàlnak a cigànyok.
lenyegtelen 2009.02.18. 11:36:14
Anarchista az, aki már megértette, hogy változtatni kell, s nem tovább a pazarló, roppant gyenge hatékonyságú bürokratikus világotok? A dínószauruszok is kihaltak. Egyszer nektek is ki kell!
lenyegtelen 2009.02.18. 11:37:38
gerasz 2009.02.18. 11:39:39
Csehország - 400 ezer közalkalmazott
Magyarország - 720 ezer közalkalmazott
Azért abban kommentelő csinovnyikokkal is megegyezhetünk, hogy ez egy kicsit sem nevezhető hatékonynak.
becsibacsi 2009.02.18. 11:41:30
Ciro 2009.02.17. 16:29:48
Csak egy apro kiegeszites:
> Amerikai jogsit csak akkor csináltathatsz, ha van hivatalos ittartozkodásra feljogosító okmányod
Itt Ausztriaban nem a lehetoseg volt adott, hanem muszaj volt. (Azert a mult ido, mert amiota EU tagok vagyunk, valoszinuleg nincs ra szukseg.)
Szoval tizegynehany evvel ezelott, ha itteni munkavallalo/adofizeto/stb. volt az ember, akkor kotelezo volt osztrak jogositvanyt csinaltatni. Engem is megbuntettek egyszer a rendorok, amikor meg nem volt osztrak jogsim (nagyon rosszul esett, mert raadasul mar be is volt adva a kerelem, de hiaba mondtam, sot fellebbeztem is!).
Az mar csak hab volt a tortan, hogy en marha, a jogsit kiallito hivatalnoknak bevallottam, hogy egyszer eletemben elajultam (egyebkent egy autobaleset soran). Na, ettol a hivatalnok azonnal pirosat latott, es elkuldott foorvosi felulvizsgalatra. Tobb oras sorallas es par szaz Schilling lefizetese utan bemehettem egy szobaba, ahol kb. annyi orvosi muszer volt, mint a Szepmuveszeti Muzeumban. Egy kedelyes, idos, nyugdijas orvos bacsi fogadott, es ugy tiz percig arrol kerdezoskodott, hogy milyen az ido most a Balatonnal, majd beutotte a pecsetet. (Orvosi kerdes egyaltalan nem hangzott el!) :)))
gsc 2009.02.18. 11:42:27
big_mike 2009.02.18. 11:55:40
FwM / Arlene 2009.02.18. 11:55:41
velö 2009.02.18. 11:58:02
kivànok jobb idöket :)
vikkk 2009.02.18. 12:16:02
egyébként nekem is van ilyen, az emirátusokban akartam használni, kellett is! a kinézete tényleg vicces, de hogy valaki ne jöjjön rá hogy miért van úgy kitöltve ahogy, na az még viccesebb.
Mille38 2009.02.18. 12:19:39
Azt nem érti, hogy akármilyen JÓL csinálja a munkáját, teljesen FELESLEGES munkát végez. Zabhegyezés Kukutyinban.
Na mindegy, majd személyesen megbeszéljük - know who I am? ;)
Tsabi 2009.02.18. 12:43:24
Tsabi 2009.02.18. 12:53:50
F_Jikov 2009.02.18. 13:06:06
l3v1 2009.02.18. 13:06:15
Megmondom. A legtöbb rendőr és hivatal nem ismeri a magyar jogsit, lövése sincs róla, hogy kell-e a nemzetközi "füzet" mellé. Nem is lesz gond amíg nem csinálsz hülyeséget (pl. ittas vezetés) vagy nem okozol balesetet, ergo amíg nem kerül magasabb helyre a papírod/ügyed egy járőrnél vagy kis hivatalnoknál.
Ettől függetlenül, a 10 perces igénylési procedúra és a relative minimális pénz megéri, hogy a lehetséges gondokat kikerüld, még akkor is, ha nem kerül rá soha. Ráadásul a füzet évekig érvényes, nem kell gyakran vacakolni a frissítésével.
Letelepedés/zöldkártya/hasonló esetekben viszont más szabályok vannak, pl. kaliforniában egy hét (vagy tíz nap, nem emlékszem pontosan, adott állam DMV honlapján utána lehet nézni) a külföldi jogsi használhatósági ideje, utána helyit kell szerezni.
phmstr 2009.02.18. 13:10:16
Öreg 2009.02.18. 13:24:22
big_mike 2009.02.18. 13:33:50
.com 2009.02.18. 13:38:16
Vagy az angyalkak hozzak azt a penzmagocskat???
Nem kene leadocsalozni azokat, akik nem az allam csecsein lognak apukam, mert ahogy kiveszem az irasodbol, Te sem a versenyszferaban mered meg a tudasodat
Incho77 2009.02.18. 13:59:03
Egyebkent nekem a San Francisco-i repter-i Hertz irodaban siman elfogadtak eddig mindig a magyar jogsit. Szoval en meg sem mutatnam ezt.
mania 2009.02.18. 14:15:34
killerkaller 2009.02.18. 14:31:31
lenyegtelen 2009.02.18. 15:56:42
lenyegtelen 2009.02.18. 16:00:45
gerasz 2009.02.18. 16:50:19
ArkAngyal 2009.02.18. 17:10:37
A te commented az utolsó, amire válaszolok, olyanokra már nem fogok, akik lebecsülik más ember munkáját, pedig azt sem tudják, mit csinál, amikor meg szüksége van erre a munkára... na ezt a primitívséget már figyelmen kívül hagyom.
Szóval a fogalmak meghatározása egy érdekes téma. Kaotikus, mint sok minden más. A rózsaszín plasztik kártya nemzeti jogosítvány. Minden rajta van, ami a Bécsi egyezmény szerint követelmény. Mivel a közlekedés nyelve a francia, ezért franciául rá van írva, hogy vezetői engedély (permis de conduire). A fenti egyezmény az egész tartalmat szabályozza, ezért van rajta, ami. Fontos, hogy a Bécsi egyezmény országai ugyanazt a kategóriát ugyanazzal a jellel látják el (USA nem írta alá, neki teljesen mások a kategóriák, nem is lehet csak úgy honosítani), így minden országban tudják a tartalmat olvasni, nyelvtől függetlenül. Ezért ez egy nemzeti jogsi, amit nemzetközi szinten is elfogadnak bizonyos országokban.
Az már más kérdés, hogy a rendőrök, tisztviselők, stb. felkészültsége más országban sem jobb, mint nálunk, így van, amelyik kiröhögi egyik vagy másik jogsinkat, okmányunkat, akármit. Ott ő az úr, úgy szívat, ahogy akar. Ennyi az egész. Hiába röhög egy ilyen szürke füzeten, az ő országában is ilyet állítanak ki, ez az ő tudatlansága. Egyébként vannak országok, ahol, Bécsi egyezmény leszarva, például nem fogadja el a régebbi, kék-rózsaszín jogsit, mert nincsenek rajta csillagok. Kötözködnek, amivel tudnak.
merta-X 2009.02.18. 18:22:45
A spanyol rendőr megtudta volna tőlem szerintem, hogy milyen az, mikor egy hagymalila fejű magyar úgy üvölt az arcába, hogy beszakad a dobhártyája a köcsögnek.
Engem már 13 éves koromban laposra vertek a miskolci rendőrök, kurvára kitanultam, hogy hogy lehet felcukkolni őket, hogy aztán jól beperelhesd.
Amúgy nem vagyok rendőrellenes, csak volt pár atrocitásom régebben.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.18. 19:12:40
szeretnem megjegeyezni hogy hagymabol van voros is fok is meg zold is, nem csak lila
meg meg annyit ha felenk jarsz, akkor ezt hagyd ki:)
mar ezt az uvoltozest
merta-X 2009.02.18. 19:43:31
De komolyan, kíváncsi vagyok, hogy mit kell ahhoz tenni, hogy nekem a SEGGEM ALÓL elvontassák a verdámat, szerintem minimum bilincsben visznek el.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.18. 20:22:18
hat egy ittas vezetes mondjuk eleg
akkor meg is bilincselnek bevisznek 5 orara
aztan ha valaki megy erted kiengednek
a kocsit elveszik
azert ha csak a jogsi nem tetszik nekik akkor nem
csak menni kell birosagra kesobb
de ha ordibalsz a rendorrel 1 mp es megbilincsel, rendorseg, jk. "fogda" utvonal biztositott
aztan meghallgatas es vagy kiengednek vagy nem, inkabb ki, de birosag tuti
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.18. 20:25:44
masnap kivalthatod, de ha szerencsed van es az utasod nem ittas en van jogsija akkor elviheti O is
ez ritka, mert ki az a huje a ki vezet ha az utasa jozan O meg nem
jo megkeri az automento az arat, mikotr kvaltod
+1+1-1=+1 2009.02.18. 21:21:34
Te vagy beteg, vagy munkanélküli vagy, esetleg mozgáskorlátozott?
Nincs ember aki annyit szólna hozzá bármihez, mint te.
Mi inspirál?
Ebből élsz esetleg? Vagy a Mary meg Ámerika csak ködösítés? Olvasva a témákat látom azért szaporodtok.)
De hagyma mindenhol ott van és igyekszik.)
Szerintem jobb dolog csak olvasgatni és időnként megnyilvánulni. Így nem pörgöm túl magam a provokációkra.
Mert szerintem ez a motorja az egésznek.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.19. 00:31:06
beteg rojjant vagyok
Mary tart ki
egyetleen szorakozasom a homar
es jol fizet a hpmar
ne tudd meg isteni bertopikolo vagyok
nade meg egyzser
csak neked
es utoljara
arlagban 12-13 hozzaszolasom van a homarhoz
meg 2 topic van egy magayar es egy amerikai ahol jelen vagyok
nafysafrenddel kevesebb hozzaszolassal
nem mintha kozod lenne hozza, de en amerikaban elek
es 1-2-3 orat a neten vagyok
ujsagot olvasok, emilezek stb stb stb
ilyenkor van par ablak nyitva
es akkor irok
Te meg nem
de szerencsere eszem agaban sincs a Te elvarasaid szerint elni
ja 24 orat homarozok akkor 24-et
azert arra kibvancsi lennek melyikunk nyom tobb orat a meloban hetente
hehe
amig Te olvasol lehet en melozok
em ha itt vagyok irok
most pl fel7
fizetem a neten a szamlaimat
komplenolok a krhaznal mert sokat kernek
rantotthust eszunk Maryvel
lehet kesobb szeretkezunk
es neha idenezek
melyik faj neked?
es igyekszik a halal, ha van kedvem irok ha nincsa kkor is
de Te szeretsz olvasni es ez megyiszteltetes nekem
SirWaldemar 2009.02.19. 20:46:07
Itt csak egy történet jut eszembe, amit a tréningjeimen is szoktam használni:
Hagyomány?
Fogj egy ketrecet és tegyél bele öt majmot. Lógass egy banánt a ketrecbe és tegyél alá egy létrát.
Nem kell sok idő és az egyik majom biztosan fel akar mászni a létrán a banánért.
Ahogy hozzáér a létrához, zúdíts hidegzuhanyt a társaira.
Nem sokkal később egy másik majom is biztosan próbálkozni fog, nála is tedd ugyanezt.
Nem telik majd bele sok idő, és ha egy majom megpróbál felmászni a létrán a többi megpróbálja majd megakadályozni ebben.
Tedd félre a hideg vizet és cseréld ki az egyik ketrecbeli majmot egy újra. Az új majom meglátja a banánt, megpróbál felmászni érte, de meglepetésére és rémületére a többi azonnal megtámadja.
Még néhány próbálkozás és támadás után rájön, hogy ha megpróbál felmászni, megtámadják.
Cserélj ki egy újabb majmot a régiek közül. Az új is fel akar mászni, meg is támadják, és az előtte érkezett ebben nagy élvezettel fog részt venni!
Hasonló módon cseréld ki a harmadik, negyedik majd végül az ötödik eredeti majmot is.
Minden alkalommal, mikor a legújabb majom megpróbál felmászni, a többiek megverik. A támadók nagy részének fogalma sincs arról, miért nem szabad felmászniuk, vagy hogy miért vesznek részt a másik megverésében.
Az ötödik eredeti majom cseréje után már egyikőjük sem tapasztalta meg a hidegzuhanyt, mégis, egyikőjük sem próbálja megközelíteni a létrát a banánért.
Hogy miért?
Mert amennyire tudják, ez a HAGYOMÁNY errefelé.
És itt én is befejezetem. Köszönöm a hozzászólásokat sokat tanultam a kisérletemből.
Csak annyit, hogy a dokumentum hajtogatási trükjét nem a topikból ismertem meg, meg az ENSZ egyezményt sem. De jól esett a "gondoskodásotok". Akik pedig a fotók minőségével kritizáltak, lényeglátásukkal magukról adtak éles fényképet.
A topik lényegét, magamnak annyiban foglalnám össze, ha bekerülök egy őrült majomcsapat közé akik nem engednek felmászni a banánhoz, a döntés az enyém. Átveszem-e a hagyományokat, vagy átküzdöm-e magam a banánhoz.
Én szeretem a banánt.
Üdv
Varga Péter
Tsabi 2009.02.19. 21:44:32
mook 2009.02.20. 10:40:46
The mystery of Ireland's worst driver
news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/northern_ireland/7899171.stm
Macce 2009.02.26. 10:59:11
romesz 2010.06.25. 01:23:18
romesz 2011.10.06. 04:55:37
romesz.blogspot.com/2010/05/kell-nemzetkozi-jogositvany-az-usa-ba.html
Commandante Jayasuriya 2011.11.25. 13:48:15
MRM 2012.08.11. 00:28:14