Nem tudjuk, hogy Barna Krisztina nem torrentkirálynő-e. Ő azt mondja persze, hogy nem az, sőt egészen szerény internetezési szokásai vannak, mégis ott tart, hogy felmondták a mobilnetes szerződését, sőt elvették a család két telefonját is, és mostanra már 233 ezer forintos tartozása van. A probléma veleje, ha jól látom, akkor az, hogy a szolgáltató internetes adatforgalomról nem hajlandó részletes számlát adni, vagyis azt mond, amit akar és nem szégyell.
C
A következő problémával fordulnék Önökhöz és egyben kérném is a segítségüket, ugyanis a T-Mobil több pontban is megkárosított engem.
2008.06.11-én előfizettem a T-Mobile 5 GB-os mobil internet csomagjára, 12 hónap hűségnyilatkozattal.
Az üzletben a hölgy nem tájékoztatott arról, hogy mivel hónap közepe van, így tört hónapot fognak felszámolni, ezért nem használhatom fel teljes mértékben az 5 GB-os adatforgalmat. Emiatt az első hónapban ki is jött egy 30.000,-Ft-os számla, melynél bementem reklamálni és mivel volt ismerősöm a T-Mobile-nál, ezért jóvá tudtak írni a részemre bruttó 8.200,-Ft-ot. Ezt a számlát kifizettük. Mivel féltünk, hogy legközelebb is ilyen magas számla fog érkezni, megbeszéltük a férjemmel, hogy vigyázni fogunk az internetezéssel (eddig sem használtuk sokat), és nem töltünk le semmit. Ezután a rendes havi számlák érkeztek egészen szeptemberig.
Az internetet felhasználói szinten használtuk www.noklapja.hu, www.haon.hu, vastagbor, stb. oldalak nézegetésére, azaz böngészésre. Nem töltöttünk le semmi nagyméretű adatot (pl. zene, film, program stb.) (A férjem nem is ért a számítógéphez, csak annyira, hogy beírja a címsorba www.haon.hu, én pedig tisztába vagyok a mobil internet veszélyeivel, ezért tényleg figyelemmel kísértem a fogyasztásunkat.
Szeptemberben felhívtak a T-Mobile ügyfélszolgálatáról, és kérdezték, hogy tudomásom van-e arról, hogy nagyon magas az adatforgalmam. Mondtam nekik, hogy nem tudok róla, és én nem használom sokat az internetet. Mondták, hogy az adatforgalmam eléri a 13 GB-ot. Nagyon megdöbbentem ezen, hiszen köztudott, hogy egy 5GB-os csomag egy átlag felhasználónak, aki nem nézeget torrent oldalakat, nem töltöget csak böngészik, annak elégnek kell lennie, sőt ennél kevesebb adatforgalom mennyiség is. Letöltöttem egy adatforgalom számláló programot, hogy ellenőrizzem miből adódik ez a mennyiség, de nem tudtam rájönni, mert annyira minimális (napi 4- max. 600 kb.) mennyiséget használtunk el.
Kihívtam egy számítógépes céget, hogy nézzék meg nem lopják-e az internetemet, de nem jártunk sikerrel. A T-Mobile ügyfélszolgálatán is azt mondták, hogy ez nem lehetséges, mivel SIM kártyával működik és nem routeren keresztül.
Írtam a T-Mobile-nak egy levelet, melyben megírtam az észrevételemet, hogy nem értek egyet a számlával, és kértem, hogy egy részletező számlát küldjenek meg a részemre (olyan mint a telefonnál, melyben szépen levezetik, hogy mikor-kit-milyen számon hívtam fel, és mennyibe került stb.), melyben szerepel, hogy mikor melyik weboldalon, mennyi adatforgalom generálódott, de csak olyat kaptam az üzletben ahol az szerepel, hogy mikor mennyi adatforgalmat generáltam. Ebből nekem nem derül ki, hogy tényleg valósak-e az adatok.
A csekket visszaküldtem a részükre és kértem az ügyem kivizsgálását, erről valami igazolást, hogy tényleg megtörtént, és milyen eredményre jutottak. Szintén nem kaptam semmi dokumentumot erről, csak megírták nekem, hogy jogosnak tartják. Amíg vártam a levelükre, jött a telefon a T-Mobile-tól, hogy tartozásom van, és egyirányúsítani fogják a telefonjainkat (az én és a férjem telefonszámát). Erre általában 30 napot szoktak adni, de a mi esetünkben ezt nem várták meg és kikapcsolták a kimenő hívásainkat. A férjem ekkor kint dolgozott (kamionsofőrként) külföldön, így ő sem telefonálni nem tudott, sem hívni nem lehetett, ezért a munkaadója sem tudta elérni, tehát őt kár érte emiatt.
A T-Mobilenak írtam, hogy amennyiben ténylegesen igazolják, hogy mi generáltuk ezt az adatforgalmat, úgy biztosítsanak a részemre részletfizetést. 2008.11.17-i keltezésű levelükben 3 havi részletfizetést adtak, 2008.11.24-i határidővel kellett volna befizetni az első 40.000,-Ft-os csekket. Köztudott, hogy a magyar Posta által kb. 3-4 nap alatt érkeznek meg a levelek, illetve a csekk befizetésének átfutási ideje is több, mint 7 nap. Nem tudtam átvenni a levelet a fenti határidőn belül, de ha át tudtam volna venni, akkor sem érkezett volna be hozzájuk akkorra az összeg. Így pár nappal később már az egész telefont kikapcsolták.
Ezután kaptam a következő levelet, melyben már nem csak a 82.143,-Ft-t követelik rajtam, hanem mivel az én nevemen volt két telefon előfizetés (2 év hűségnyilatkozattal), melyhez flottakedvezmény és telefonrészlet is társult a kötbér összegét is., továbbá az internet előfizetés felmondása miatt is felszámolták a kötbért, így a követelt összeg 232.857,-Ft.
A problémám nekem ezzel az, hogy az internetes szerződés felmondásánál felszámoltak 60.000,-Ft kötbért, holott a szerződés szerint 12 hónap hűségnyilatkozat alapján a kötbér összege 30.000,-Ft!
Továbbá az egyik telefonszámnál 30.000,-Ft, a másiknál pedig 40.000,-Ft kötbért. Én a telefonszámlát mindig rendesen fizettem, a telefonrészletekkel együtt, és nem kívántam felmondani a szerződést, így nem értem, hogy mi alapján számolják fel a kötbért. A T-Mobile azt válaszolta erre, hogy ha egy előfizető több SIM kártyával rendelkezik, akkor ha az egyik előfizetését felmondják, akkor ebben az esetben a többit is felmondják és kötbért szabnak ki rá, és ezt az általános szerződési feltételek 4.2.10. pont tartalmazza.
Miután alaposan átolvastam az előfizetői szerződést (4 db oldal) semmi erre vonatkozó részt nem találtam. Kizárólagosan a T-Mobile weboldalán lehet ezt megtalálni, de amit az ügyféllel az előfizetői szerződés megkötésekor a boltban aláíratnak, ez nincs benne, valamint a további mellékletek sem, azaz nem bocsátják rendelkezésére az ügyfélnek a tényleges szerződést, csak butított változatát, amit ha végig olvas az ügyfél sem talál erre való utalást, így valójában nincs is tisztában vele, hogy mit íratnak alá.
Kértem, a T-Mobile-t ismételten, hogy a kézhezvételtől számított 8 napon belül szíveskedjenek a részemre megküldeni egy részletező számlát, az adatforgalom mennyiségéről, továbbá tájékoztassanak arról, hogy az adatforgalmat miszerint számítják, milyen adatokat tüntetnek fel rajta, milyen módszerrel hitelesítik a forgalomszámláló által mutatott mennyiséget.
Írtam nekik, hogy preferálom, hogy a készülék működésének helyességéről szakértői vélemény szülessen.
Szeretném, hogy ha segítenének nekem abban, hogy kiderüljön végre, hogy jogosan számláztak-e ki nekem ennyi adatforgalmat, valamint végre írásos bizonyítékot kaphassak arról, hogy kivizsgálták az ügyemet, és nem a T-Mobile részéről keletkezett a hiba, azaz nem műszaki/ és vagy szoftverhiba stb. okozta ezt a magas számlát. Továbbá szeretném, ha tanácsot adnának abban, hogy ilyenkor mi a teendő amikor a szolgáltató nem bocsátja teljes terjedelmében az ügyfél részére a szerződést tartalmát, és a későbbiekben olyan pontra hivatkozik, amelynek az ügyfél nincs tudatában. Jogszerűen jár-e el a T-Mobile, és mit tudok tenni annak érdekében, hogy be tudjam bizonyítani, hogy nem én generáltam ezt a magas adatforgalmat.
Segítségüket, és utánajárásukat előre is köszönöm,
Debrecen, 2009. február 18.
Ságiné Barna Krisztina
Az utolsó 100 komment: