Tékozló Homár

A Magyar Telekom abszurd hibakezelési gyakorlata

2009.03.09. 10:20 | ge | komment

Örs levelet kapott a Magyar Telekom Nyrt. helpdesk csoportjától arról, hogy a bejelentett hibát kivizsgálták, a hibakezelést lezárták. Mindezt aznap, amikorra a szerelőt várta az ügyfél, kinek panasza jogos. Örssel nem először esett ez meg, de most már kiborult és megírta minden idők egyik legjobb panaszos levelét.

Tisztelt Értelmetlen Szolgáltató Cég!

A hiba FENNÁLL. A hiba szeptember óta áll fenn. Rendszeresen akadozik a DSL-szolgáltatás.

Ma délután négy órára érkezik hozzánk szerelőjük. Az önök mélyen tisztelt (hiszen személyesen ismerték Puskás Tivadart, megtisztelő, hogy ezen a történelmi infrastruktúrán szolgáltatnak nekem szélessávú internetet) telefonkábeleit fogja cserélni, azaz a hibát még nem zárhatnák le. Önök mégis megtették, automatikusan, mely üzenetre úgy válaszolhatok, ha azt a mániákusan idegölő zenét és a borzongatóan megnyugtató hangú női hangot hallgatom legalább fél órán át, ötvenötször bediktálom önöknek a cégük metamorfózisának különböző állomásain generált legkülönbözőbb ügyfélszámaimat és a hozzájuk tartozó jelszavakat, ismét elmondom átlagosan 4 értetlen kollégának az egész életemet, akik nyitnak egy hibajegyet, amelyet hamarosan automatikusan le is zár majd a rendszer.

Az eljárás tehát (az elmúlt hetek, hónapok tapasztalatai alapján) a következő lesz:

1) önök automatikusan lezárják a hibát, annak kijavítása nélkül.
2) hiba ismét bekövetkezik.
3) én telefonálok (gyűlöletes zene, behízelgő hang).
4) valaki felveszi a hibát.
5) egyeztetek egy szerelővel, aki személyesen ellenőrzi nálunk, hogy nem a modemmel van a gond.
6) ígéretet kapok valamire, ami bíztatóan hangzik.
7) a hiba megoldása szinte karnyújtásnyira, amikor automatikus ("no-reply") üzenetben értesítenek a hiba lezárásáról.
8) ugrás az 1) pontra.

Ezt megszámlálhatatlan alkalommal játszottuk el önökkel. Sőt, kitörő örömömre szolgált (imádom a groteszk műalkotásokat és amit önök létrehoztak, azt igaztalan lenne másként leírni), amikor az automata ügyfélszolgálat mobil telefonszámomon hívott annak érdekében, hogy közölje, lezárult a hiba, s tette ezt azért, mivel abban az időszakban három napig még vonalas (tékom!) telefonunk sem volt, ezért hát azon nem tudhattak elérni bennünket.

Kártérítésről mindeddig szó sem volt, mert az olyan kollégákhoz, akikkel a kártérítésről lehetne beszélni, annyi ideig kellene hallgatnom az önök megnyugtatónak szánt zenéjét, hogy az egyértelműen stresszrohammal járna.

Azért válaszolok erre az emailre, mert még ennek is több értelme van, mint önökkel a 1412-es telefonszámon keresztül kommunikálni, meg hát, ha már groteszk, bontsuk ki teljesen a létezés tökéletes hiábavalóságát, nevezzük nevén a dolgokat, alkossunk együtt automatikus, végtelenített processzeikkel, hibajegyeikkel, automatikus női hangjukkal valami nagyot, valami újat.

Sok sikert kívánok a túléléshez, hiszen a T-Com, T-Online eltűnése valóságos kultúrtörténeti tragédia lenne - nem lehetne min bemutatni a teljes mértékben önmagáért való, értelmetlen bürokráciát, a lét automatikus kezelőrendszerbe szorított reménytelenségét, a benne mozgó tanácstalan emberi lényekkel ami - biztos vagyok benne - számtalan művészt ihlettett, ha másra nem is, öncsonkításra, avagy számottevő és jelentős frusztrációs művek megalkotására.

Maradok őszinte rajongójuk:

Örs



-----Original Message-----
From: no-reply@t-online.hu [mailto:no-reply@t-online.hu]
Sent: Friday, February 27, 2009 9:21 AM
To:
Subject: Tájékoztatás hibalezárásról


Tisztelt Ügyfelünk!

Az Ön által 2009-02-21 13:18:09-kor bejelentett XXXXXXX ügyfél-azonosítóhoz tartozó, ADSL szolgáltatását érintő hibát kollégáink 2009-02-25 12:44:38-kor megvizsgálták.
Hibát a szolgáltató rendszereiben nem találtunk, a hozzáférés szolgáltatói részről a vizsgálatok alapján működőképes.
Önt jelen levelünkkel értesítjük a hibakezelés lezárásáról.
Amennyiben a hibát még mindig észleli, illetve további problémái vannak, kérjük, hívja 1412 -es, üzleti ügyfelek esetén a 1435-ös ügyfélszolgálati számunkat!

Üdvözlettel:
Magyar Telekom Nyrt.
Helpdesk Csoport

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.03.09. 11:52:49

@É2I: de így meg esély sincs hogy elolvassák. ennyi erővel groteszk módon gondolatátvitellel is küldhette volna.

előbb beszél ügyfélszolgálattal, mint a noreply-t elolvassák.

ha ügyfélszolgálatot 2 hét alatt éri el az is előbb van mint a soha...

sohát úgy is elért volna ha nem baszakodik válaszlevéllel.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.03.09. 11:54:55

Inviteles internetem T-com területről megy.

Sokszor valami gebasz van mostanában, nem hajlandó a gép bejelentkezni a rendszerbe.

Ilyenkor az Invitel helpdeskjén egy automata közli, hogy a T-com területeik szopóágon vannak.

Ilyenkor nem tudom, mi van a T-com területeken.

Mindenesetre a régi kapcsolat törlése, majd az új kapcsolat kézi beállítása megoldja a problémát.

Gondolom ilyenkor valakik valahol valamit újraindítanak, rekonfigurálnak, csak előtte még befejezik a maratoni COD-partit.

Aztán mikor kész, szerintem az összes ilyen hibajegyet törlik.

Majd a hiba ismét előjön, új bejelentés, automata lezárás.

Szerintem.

Gumidomino 2009.03.09. 11:59:51

@a paraszt a fatelepről:

azt hiszem ősrégen egy matávos hozta létre a problémák miatt, aztán még járnak oda ügyfélszolgálatosok jószándékból segíteni.
akkor találtam amikor még engem szopatott a t-online.
bár segíteni nem tudtak, de láttam, hogy előfordulnak ügyintézők is.
ehhez képest viszont a noreply-re írni viszi a pálmát! :D

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.03.09. 12:06:59

@Gumidomino: jó, de ha a levélben nem derül ki, hogy erre a levélre ne válaszolj akkor aki nem ilyen okos, az a no-reply ből miért jönne rá? kötelező tudni angolul?

pizsama 2009.03.09. 12:12:59

Én láttam már a T-com hibakezelő szoftverét. Kész káosz az a program. Jah, a Petneházy utcai munkahely is megér egy misét...

Gumidomino 2009.03.09. 12:18:52

@a paraszt a fatelepről:

arra próbáltam röviden célozni, hogy mivel Őrs tudja, hogy noreplyre válaszolt, ennél valamivel több eséllyel próbálkozhatna az általam linkelt fórumoldalon. de legalábbis megpróbálhatná.

velem miért kötekszel?

Lova 2009.03.09. 12:28:06

Én is T-boly ADSL ügyfél vagyok de egyre idegesebb.

Nálunk két hibajelenség van: időnként, hogy lépést tartsanak a piaccal, a régi előfizetések sávszélességét feltekerik (ki szeretne ma 10k-t fizetni egy 1mbit-es vonalért, mint annó). Nálam amikor a feltekerés 4-ről 8 mbit-re megy , mindig elhal az internet (nem bírja a vonal, messze van a digitális alközpont).
Bejelent, egy hét alatt visszateker. Újra van net. Mindezt kéthavonta.

Másik: mindig amikor esik (mostanában ritkán :D ), beázik a villanyoszlopon a leágaztató doboz, ilyenkor még a telefonvonal is elmegy, nem csak a net. Bejelent, mire megoldanák a doboz kiszárad magától.
A legjobb az, amikor felhívnak a vezetékesen, hogy "ugye mostmár megoldódott a probléma?". Nem b+, még nem. Épp telepatikusan kommunikálunk. Ebből tudom, hogy még azt se tudja, mi volt a bejelentett hiba, különben nem kérdezne f.szságokat.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2009.03.09. 12:29:31

Én azt hittem, hogy a T-csoport default úgy van beállítva, hogy ne érjen rá soha szerelő, ügyfélszolgálat, senki. Csodálom, hogy a levélíróhoz kiment valaki egyáltalán. Nem is értem miért van felháborodva...Szerencsés ember, oszt' panaszkodik?!? :D XD

DaveSlim 2009.03.09. 12:30:45

T-Com gonosz és szemét. De én is szolgáltatónál dolgozom...volt olyan, hogy efink ide írt... mi meg "röhögtünk", mert - elfogultság nélkül mondom - tudtuk, hogy tényleg az efi hülye.
Szóval -sajnos - ezen irományokról sajnos sosem lehet kideríteni így, itt, hogy az adott cég a balfax, netán az ügyfél (is) hibás.
Ettől függetlenül a 1412 az tényleg halál. Ezért kell kisebb céghez menni. Közvetlenebbek; könnyebb elérni őket (kisebb az ügyfélszám). Attól nem kell félni, hogy sarabb lesz a szolgáltatás, mivel ugyanazt a vonalat használják, mint a T-Com/T-online.

Önjáró Talajgyalu 2009.03.09. 12:34:41

Aki ZRt-vel szerzodik, sikeres ember nem lehet. Az ilyenek miatt tart itt az orszag (kozkivanatra).

Mezzanine 2009.03.09. 12:38:38

Muhahaha. Én dolgoztam a T-Online helpdesken. Amíg az ügyfél kiordibálja magát, addig félre kell tenni a telefont, esetleg helyeselni bele, aztán úgyis marad a hiba. :D
A legjobb az, amikor megkérdezik, hogy most akkor mondják le a szolgáltatást, mert sose fog megjavulni? Mégis mit várnak egy ügyfélszolgálatostól? Helyeseljen, amikor belehallgatnak a hívásaiba? :D
Ha szar le kell mondani vagy perelni kell és nem telefonba ordibálni. :D

MP 2009.03.09. 12:42:09

Nekem erről a következő történet jutott eszembe. Egyszer nálunk az emeleten elromlott a lefolyó. Hívtuk az IKV-t akkor még volt ilyen. Hívtuk egyszer, kétszer, ezerszer. Aztán mikor meguntam kilyukasztottam. Az alsó lakó pedig addig verte a patáliát náluk hogy ázik a plafon hogy végre kijöttek s megcsinálták. Én a telefonkábelt vagdosnám a házban. Vagy sürgősen szolgáltatót váltanék. Pesten ez nem lehet gond.

kritikusolvaso 2009.03.09. 12:44:43

tudjatok mennyit keres egy tcom helpdeskes? tudjatok ennyi penzbol mennyire nemerdekli a bajod? neki is van eleg
es tudjatok mennyi TB-t fizet? es meg a 300 forintot is leszavaztatok hat ilyenek vagytok ti!

szegyeljetek magatokat!!!!!!!!!

MP 2009.03.09. 12:45:39

Ja és maximális tisztelet az Invitelnek akik 10 éve teljesen korrekten szolgáltatnak s mikor bejelented a hibát aznap jönnek s csinálják. 10 év alatt összesen egy napnál kevesebb ideig állt a net s akkor is a modem elromlása miatt. Remélem így marad a dolog!

MP 2009.03.09. 12:47:01

@Télikert: Esetleg egy elmeorvos???

kritikusolvaso 2009.03.09. 12:47:59

most méé...

jóvan kicsit szétcsusztam na

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.03.09. 12:48:39

@Télikert: elgurult a gyógyszered? a 300 HUF-os leszavaszást meg ne keverd ide! előtt inkább gondolkodj mielőtt, minden szart elhiszel, amit átmosnak a kicsi fejeden (direkt nem írtam "agyadont")

Én lennék terrorista! 2009.03.09. 12:48:43

Nem teljesítik a szerződésben vállaltakat -> váltasz. Hol itt a gond?

kritikusolvaso 2009.03.09. 12:52:52

jó egy fél siker akkor...

kritikusolvaso 2009.03.09. 12:56:46

francba akko most nemtom hogyan tovabb...

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.03.09. 12:59:35

@Télikert: próbálkozz! szidd az ámerikaiakat arra még van itt aki ugrik! :) s elég jól....minden szót külön sorba rak! az élmény megfizethetetlen, a szöveg olvashatatlan XD

kritikusolvaso 2009.03.09. 13:01:01

ehehehehehe oké updételem magam a témaban aztan visszajövök XD

domifer 2009.03.09. 13:01:01

nem akarlak elkeseríteni benneteket, most lesz 2 éve, hogy kinn élek Spanyolországban, és higyétek el, a magyar ügyfélszolgálatok sokkal de sokkal jobb! :(
Itt: emelt díjas számon hivod öket, várakoztatnak is rendesen , vagyis egy ilyen hivás lñegalább 2-3 euróba kerül, csakis irodamunkaidöben (ha nincs neted este 10 után akkor szopsz), semmihez sem értö minimálbéren élö többnyire délamerikai csajok mondanak valami fix szöveget , hozzájuk képest a szomszéd néni is többet tud, és ugyanúgy lezárnak problémakat anélkül, hogy megoldják, kárterítés pedig nincs és ha 10 percen belül hivod öket másodszor már nem fogják tudni mi történt az elözö hivásnál, vagyis nem rögzítenek semmit, "nem tudja a bal kéz mit csinál a jobb" alapon megy, egyszer a Movistar (itteni T-mobile) 55 percet megvárakoztatott (mondjuk a mobilnál ingyenes a hivás), erröl ennyit. Spanyol ismeröseim csak kapkodták a fejüket amikor említettem hogy Mo-n ingyenes számon lehet a kábelszolgáltatçot hivni bármikor, hajnalban is segítenek, és jönnek maguktól szerelni, volt rá példa hogy a UPC felhivott engem, hogy észrevették lement a feszültség a modememben és ez sebességcsökkenést eredményezhet, és 3 napon belül jöttek me´rni és kábelt cserélni. Itt még a kezdöcsomagot (modem, jábelekstb) postán küldik és neked kell szerelni, ADSl-m van és sosem találkoztam egy hús-vér szerelövel eddig.
Szóval minden relativ, és ne gondoljátok, hogy nyugaton jobb, mert inkább rosszabb. Sovány vigazs de ez van! :(

kritikusolvaso 2009.03.09. 13:02:56

@domifer: na megjott egy fanyalgo hogy nyuagton se jobb...

hat en meg belgiumban elek es azt mondom itt jobb. nah te jossz

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.03.09. 13:04:47

@domifer: spanyolföld csak földrajzilag van nyugaton! mit vársz olyan helyen ahol délután alszanak? mellesleg egy jó dolog itthon is tövényben kellene ezt szabályozni! bár mi így is alszunk :)

óðinn 2009.03.09. 13:05:14

Almatlan Jozsi 2009.03.09. 10:37:38
nalunk van egy szolgaltato (O2) elengedi a kovetkezo havi dijat, ha egy! napig kimarad a net.

hű, ha a digikábelnél ilyen lenne, soha többé nem kéne fizetnem...

Lieutenant Bona · http://eletesbirodalom.blog.hu/ 2009.03.09. 13:05:40

Magyar Telekom Zrt. hibajegyet gyakran zár,
Azokat érdemben megoldani nem képesek bár.

kritikusolvaso 2009.03.09. 13:05:49

@a paraszt a fatelepről: nade van e vizitdij spanyolban???? azért az lenyeges kerdes...

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.03.09. 13:08:37

@Télikert: belgában van? hogy működik? hasonlóan a német rendszerhez?

Novi bácsi 2009.03.09. 13:09:40

Én pontosan egy ilyen sztori miatt hagytam ott őket a bús picsába... De még az is egy több (felvonásos) hónapos dráma volt.

És ami miatt a fogyasztóvédelemnek ÖNMAGÁTÓL kellene lépnie (vagy kellett volna), hogy ezeknek a T-etveknek nincsen (vagy legalább is a drámám idején nem volt - a f@szom se tudja követni, hogy melyik kezüket, melyik seggükbe rakták itt az ide-oda olvasztgatásokkal-egybesülésekkel...) olyan - nem fiók - Ügyfélszolgálatuk, ahol KIZÁRÓLAG a netes dolgokért felelős szarjankók ügyintézkednének... Jellemző mozdulat volt pl. a MOM-os T-Com ügyfélszolgálatnál a karok széttárása, "hát hogy ők aztat nem tudják, mer' ők csak..." - basszátok az anyátokat! Akkor ki a faszomra borítsam az asztalt, aki a fenti történetekért SZEMÉLYESEN vállalja a felelősséget?! Húúú bazeg, még 3 év után is felmegy a fos az agyamba ettől a kurva bagázstól.

Nyuxik-fexik...

Gumidomino 2009.03.09. 13:10:40

@domifer:

"észrevették lement a feszültség a modememben"

a feszültség itthon se csökkenhet. (bár hogy modemben is mérik-e azt nem tudom.)

kritikusolvaso 2009.03.09. 13:10:59

itt minden van sajnos. magan eu biztositas... jo szar, ha tehetnek kiszallnanak belole de mar nem lehet

mondjuk itt dolgoznak rendesen meg adoznak is rendesen , és nem hagyjak ellopni a penzeket.

a spanyolok az tragedia azt mondjuk el is hiszem

okostojgli (törölt) 2009.03.09. 13:11:52

Nekem ilyenkor a kiskatona esete jut az eszembe a hideggel.

A kiskatona nem fázik csak úgy érzi.
Működik az az ADSL, csak te érzed úgy, hogy nem.


Magenta. Együtt. Veled.

kritikusolvaso 2009.03.09. 13:16:14

@Orbán a here celeb! Ő kéne a hazának?: te a nikked kissé provokativ! és hol marad a PC?

huta9020 2009.03.09. 13:17:48

Legyünk hajléktalanok! Nem lesz gond, se ADSL-re, se telefonra.

Tichamér · http://kutyushop.blog.hu 2009.03.09. 13:19:00

@MP: Sajnos de, nézd meg pl. a zolivagyok.blog.hu-t, ő sem tudott mást, de a haverom is sz*rban volt költözésnél, mert nem volt alternatívája.
Amúgy vele meg az irodában csinálják (folyamatosan) ugyanezt, szóról-szóra Örs története...

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.03.09. 13:19:56

@Orbán a here celeb! Ő kéne a hazának?:

miért ki?

amúgy ezek a nagy külföldi multi cégek azért jöttek ide (EON,T, meg a sok senkiházi) hogy ide takarítsák a szart, otthon meg szép rend legyen, meg a nyereség meglegyen és otthon jó legyen! de majd Tsabi kijavít! a németeknél milyen a T? ott is ekkora kupleráj van?

kritikusolvaso 2009.03.09. 13:20:38

azt hittem a kutyushop-on kutyak lesznek...

____ 2009.03.09. 13:22:39

lassu az intárnet? feleannyit se' szolgáltatnak jó esetben? szar az ügyfélszolgálat?
ejnye már, mi ebben az újdonság?

kritikusolvaso 2009.03.09. 13:25:14

@____: na ezt a nikket aztan mostmár tényleg kikérem magamnak

É2I 2009.03.09. 13:35:08

@a paraszt a fatelepről:
/off
Mitől rágsz így hagymára? (Csak érdekel.)
/on

playgorro 2009.03.09. 13:36:09

Nekem is volt nem olyan régen ilyen problémám. akadozott a net, elment, visszajött, de ha visszajött, akkor is nagyon lassú volt. Telefon, 1-1,5 óra múlva felvesz. Hibát felveszi. ez volt reggel. délután megint telefon, nem vesz fel. Hibabejelentés menü helyet új előfizető menübe megyek, ott persze rögtön felvesz. "kapcsoljon már át a hibabejentéshez." Átkapcsol, ott közlik, hogy ők nem látnak olyat, hogy valaki már felvette a hibát. Megint felveszi. Automata felhív egy idő múlva, hogy jó-e net. Bepötyögöm, a számot, hogy nem. Másnap telefon kerülőúton megint, hogy most már alig döcög a net 50 valahány kbps-mal. Ok, intézkednek és szerelő is jönni fog. Délutánra jó a net!!! Szerelő lemond, de ő azért jelentkezik, mondom neki, már lemondtam, ok.

Viszont amikor csomagot váltottam, a régi jelszót törölték. Újat nem adtak. Telefon, mail(tucat),személyes megjelenésa a T-pontban. Nem tudnak segíteni, mert nem jó a jelszó. Mondom,mert törölték, kellene új. Egyik nem tud segíteni, másik megígéri, hogy majd küldik. Jelszó nem jön. Fél év huzakodás után az egyik telefonos ügyfélszolgálatos: "Akkor csinálok egy új jelszót." Azóta van.:-))

lOc (a pasztafáriánus) 2009.03.09. 13:41:12

Ezt akár én is írhattam volna. Velem szó szerint ugyanez történt. Jah és azok a várakozások akár 45 percesek is lehetnek.

Mnofőnix 2009.03.09. 13:52:56

Nagyon "szeretem" az ügyfélszolgálati telefonokat. Régebben max. foglaltat jelzett, vagy nem vette fel senki. Ma felveszi a gépnéni, aki rizsál rengeteget, majd mondja, hogy milyen billentyű lenyomásával enged be az áhított almenübe. De ha tudod a billentyű kombinációt a gépinénit akkor is végig kell hallgatni. Aztán jön a zenebona, amit akár félórán kereszül is hallgathatsz. Emiatt ajánlatos ha van headseted, mert közben míg tilinkóznak a füledbe, lazán végzel a mosogatással vagy egyéb házi munkával. Aztán egyszer csak kicseng, vagy felveszik vagy nem.

Ha felveszik, akkor lehet, hogy tudnak rögtön segíteni. Ha igen akkor boldog ember vagy. Ha nem, akkor megkapod azt, hogy hívd őket ekkor meg akkor. Esetleg megkérdezed az aktuális élő személyt, hogy van-e közvetlen száma, mert akkor legközelebb nem kell végigjátszani. De ilyen nincs, nincs közvetlen száma, sőt őt sem kérheted, hogy kapcsoljanak át, tehát legközelebb is végig kell várni gépninénit és még egyszer csak el kell mesélni mindent. Aztán megy minden elölről.
Én ugyanez bármely gépinéni hanggal működő ügyfélszolgáltató.

Éhesló 2009.03.09. 13:54:14

Zseniális kórkép, és a stílus is csoda!
A T-bármi szarjon sünt, óriást!

Bert Sels 2009.03.09. 13:55:20

nekem még sose volt gondom az ugyfélszolgálattal nem is értem mirol beszeltek.

LiberAll 2009.03.09. 14:00:21

A gépnéni szarjon gép süni családot, fémtüskékkel... de akár a T-homo műszaki igazgatója is csatlakozhat hozzá, javaslom, hogy ha probléma van vagy a PH!, vagy a HWSW idevágó fórumában anyázzatok, gyorsabb, biztonságosabb, szárazabb érzés :D

J0k3R 2009.03.09. 14:00:49

funny...

t-online-hd

tiborc2008 2009.03.09. 14:06:11

T-annyiminden volt már, javaslom a T-FOS név felvételét.

LiberAll 2009.03.09. 14:07:29

Én a TRÉ-COM névre szavaznék ...

É2I 2009.03.09. 14:14:45

@tiborc2008:
T-FOS, azaz T - Flying Online System.

Tiszta sor, átment, holnaptól él.

Fairy Girl 2009.03.09. 14:23:54

Az volt már hogy mi ez a paradoxon?


"Önt jelen levelünkkel értesítjük a hibakezelés lezárásáról.
Amennyiben a hibát még mindig észleli..."

:)

pizzaboy 2009.03.09. 14:26:34

Nalam is akadozik a T-Home DSL, kijott a szerelo, megcsinalta, 3 napig jo volt utana megint elromlott. Most varjuk a szerelot masodszorra...

É2I 2009.03.09. 14:29:42

@Fairy Girl:

A hibakezelést zárták le, nem a hibát hárították el, az irreleváns ;)
Így nem jön a bünti, nem kell garantált szolgáltatási késedelmi díjat perkálni az ügyfélnek.

Tsabi 2009.03.09. 14:33:58

@a paraszt a fatelepről: bezony itt is ekkora a kupleraj, ez nem kizarolagos magyar jellegzetesseg.. Eddigi tapasztalat alapjan ahol europaban rozsaszin van, ott a hibakezeles ugyanazon a szoftveren fut mindenhol, ill. a struktura is hasonlokepp "magas" szinvonalu.. Van nehany intelligens emberke ott is, de sajna nem donteshozoi pozicioban..

Tutanhamon 2009.03.09. 14:45:34

Titkot árulok el: újabban már nem csak a matávnál lehet internetezni. A kisebb cégek oda is figyelnek az ügyfélre.

(Gyk.: nem csak újabban, hanem mindig.)

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.03.09. 14:57:23

@É2I: nekem nem jön be ez a stílus, nem komálom az ilyet!

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.03.09. 15:02:36

@É2I: és másoknak sem tetszik, csak aki eddig szóltak érte azt a kis barátok lehurrogták! kicsit tényleg belterjes a homár, van 20ember a kemény mag, ill. van + 20 aki néha idenéz és továbbá van 20 akinek folyamatosan változik a nickje (hmm ilyet játszottam én is, verte is a víz az öreget rendesen, itt rimánkodott a renoméja miatt ) na a lényeg, hogy jó a homár, jók a kommentek, de eddig még hagymán nem tudtam röhögni. Nem mellesleg tényleg az off a homár ereje, mert enélkül egy unalmas szar lenne, de a hagyma nem vicces!!!! persze, most én leszek megint a hülye (ide lőjetek)

Tsabi 2009.03.09. 15:23:51

@a paraszt a fatelepről: izlesekrol kar vitatkozni, mindenesetre en legalabbis ugy latom, hogy ha nem is birod hagymat, de valamlyen szinten respektalod, es nem vagy olyan alpari sem vele szemben mint regen. Na ezt meg en respektalom. A vilag sokkal unalmasabb lenne, ha mindenki egyforma lenne, szeretni se kotelezo a masikat, de bevallom, en jobban erzem magam, ha csak a posztolot kell fikazni/vedeni :)

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.03.09. 15:29:25

@Tsabi: rájöttem, hogy széllel szemben pisálni....érdemes? nem! :)

Brainkiller 2009.03.09. 15:29:35

Így első kommentembe az üzenem hogy fáradjon be egy "t-pont"-ba és verje ki a balhét :) Nekem olyan volt h teljesen elment a net... Azt modták 1 hónap mire kijön a szerelő.Én erre mondtam nekik ha nincs szolgaltaás nem fizetek... :D 1héten belül sikerült megcsinálniuk -.-

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.03.09. 15:37:45

@Tsabi: egyébként ő sem volt mindig itt! régebben is olvastam a homárt! régebben is volt off! de mikor kihagysz 2-3 napot és jössz és azt látod, hogy hagyma percenként írt 10 sor, soronként 2 szót, akkor kicsit elfog egy rossz érzés! ez az ember unatkozik! mert ha valaki egy kommentben leírja amit gondol az oké, de mikor 10 kommentben teszi, úgy, hogy közben értelmetlenül pakolgatja a betüket egymás mellé az zavaró! nekem ezért nem jön be!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.09. 15:39:13

@a paraszt a fatelepről:
csak annyit fuznek hozza, hogy nincsenek kisbarataim
meg nagyok se
talan ha 2-3 embert tudok hogy ki, akikkel szot valtottam mashol is
mongyuk nem is kerestem senkit, hogy ki lehet stb.
annyiban el kell keseritselek vannak emberek akiknek bejon a humorom, bar ugy igazan a homaron nem torekszem ra
igyekszem ertekelhetot irni
a biteket meg hagy fogyasszam mar
havi 120 dollarert
kedvemre

lótumfaktum 2009.03.09. 15:47:00

@pizsama: mésély már egy kicsit, így négyszemközt valami jó szavtosat!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.09. 16:01:34

@a paraszt a fatelepről:
hat mindig mindenki mindenhol azt mondja el
remelem
nem a maset
es engem oszt nem zavar
netezek vagy 10 eve, de meg igy is felkapom a vizet neha, de az en stilusom mas
ha valami jo akkor rohogok, de nem dicserem meg, hu de jo volt
ha nem jon be az a humor nem irom, hogy de szar
de ahogy valaki mondta meg szep hogy nem vagyunk egyformak
hu de hosszu lett
megyek a zugugyvedre

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.03.09. 16:06:33

@hagyma: még jó! te oda is jársz? ott még nem voltam! mostanában a cukiságon lógok!

lótumfaktum 2009.03.09. 16:14:57

@a paraszt a fatelepről: skacok ! ha /igaz/ nem régen tévedtem be hozzátok , de baxxátokmeg a kúrvák faxxát,mért egymást kell figyelni baxxtatni, úgyis jön majd -1meg ,leyen meg mit tudom én. mindenki felvesz egy stilust azt csiszolja, vagy már úgy érzi,hogy Ő megtalálta,csinálja úgy.
én is az elején haraptam , a fejbevágásért,,hogy ne politizáljak ,elolvasom,na bumm! más meg reagál rá ,az élethez tartozik. én is úgylátom olyan 40-50 tag lehet állandóan képernyőn ,az miért baj? jobb lenne 2-300 com.telő azt se tudnánk hol tartunk!nyugi mégegyszer, NEM neked személyesem írtam MINDENKINEK akinek kifogása van a másikkal szemben.
További jó ... kezeket a klaviatúrára
ÉLjenek a csajok,de ne nélkülem!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.09. 16:16:07

csak oda ide meg tota w, de O nem mindig mert uuuuuuuuuuunom a politikat
meg a magyar sajto
aztan az amerikai
napi 3-4-5 ora netto az eletembola z internet
van akinek a tv
ma off Mary dolgozik, de este elviszem valahova mer mar jajong
sose, de sose....

Tsabi 2009.03.09. 16:19:06

@a paraszt a fatelepről: errol csak az jut eszembe, hogy mindenki maskepp csinalja, en ami zavar, vagy nem ertem, azon atugrok, ha valaki hivatkozik ra valaszban, akkor elolvasom megegyszer, hatha. Ez nem (csak) hagyma hozzaszolasaira vonatkozik, de bevallom, az elejen hagymanal en nem tudtam biztosra, hogy ez most vicc, vagy igazi. :) aztan rajottem, hogy neki ez a kifejezesmodja, es neha postokon ativelo a mondanivaloja, dehat nem vagyunk egyformak, es ez igy van jol..

meg egy gondolat, hagyma stilusa elleni acsarkodas nem feltetlenul szel elleni pisalas, hanem mas a tolerancia hatara - nem vagyunk egyformak, ebben sem..es ez igy van jol.. :)

domifer 2009.03.09. 16:50:26

ugy látom, valaki félreértett engem:

Pesten történt az, hogy a UPC feszültséget mér folyamatosan és fel is hivtak engem, amikor valami nem stimmelt és ki is jöttek , hol a modemet mérni, hol kábelt cserélni, egyszer egészen az alsó emeletröl egyenesen a lakásomig.
Na de itt és most Spanyolországban ezt az egészet megsporolják azal, nem mérnek ezek semmit, mindenen sporolnak, föleg szakembereken,igy tuti nem veszik észre ha gubanc van, max a szerencsétlen ügyfél szól majd érte emelt díjas vonalon egy tök hülye picsának.
Az jutott eszembe, hogy sajna talán egyszer Magyarországon is így lesz, ahogy halad ez a globalizáció és majd a mostani (sem jó de azért türhetöbb) ügyfélszolgálatot fogjuk visszasírni!:)

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2009.03.09. 17:18:31

@hagyma:
Nekem sem vicces, de már megszoktam. Én is azt hittem, ez valami felvett stílus, meg nem is ámerikából jönnek a betűk, csak viccelődünk itten, de aztán leszartam :D

Én benne vagyok a 20-ban? És melyikben?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.09. 17:37:05

@chicken, a 'Kérem, Szilyt ne!' lobbi alapítója:
mindenkinek van felvett stilusa a neten aki regen muveli
ez taplalkozik sok mindenbol
van akinek vicces
sokfelek vagyunk
tudnek am olyan altalanos jo poenokat is lecsapni
de azt meghagyom, unalmas
de van ami telleg jo azon rohogok
volt egy-ket poszt amin beszartam, pedig inkabb az eloadoi mint a nezo-hallgato kategoriaba tartoztam eltemben
szoval ritkan rohogok, de akkor nagyon
de a humort lehet elvezni szakatt rohoges nel;kul is

ballib pityesz 2009.03.09. 18:37:42

2008 novemberében költöztünk az új lakásunkba, ahová – az előző címünkről áthozott vezetéses telefonvonal mellé – egy analóg családi kábeltelevíziós csomagot rendeltem. Ezt be is kötötték nekem. Majd februárban kaptam egy számlát, ami tartalmazza a HD Set Top Box (ez a digitális televízióadás fogásához szükséges berendezés) havi mintegy 2500 forintos bérleti díját. Ilyen dobozom nincs, nem is rendeltem, ráadásul analóg kábeltévés csomaghoz eleve nem is kellhet digitális berendezés… A számlát egy hónapja megreklamáltam, azt mondták,kivizsgálják, de megint olyan számlát kaptam kézhez, amin szerepel ez a tétel. Kíváncsi lennék, még hány embernek számlázzák ki véletlenül ezt a tételt...
De nem is ez az, ami igazán bosszant – ezt nyilván előbb vagy utóbb korrigálják. Ami igazán felháborít, az a T-Home telefonos ügyfélszolgálatának a működése. Sokadszor tapasztalom, hogy ha az ügyfél a számlareklamáció menüpontot próbálja hívni (különösen a kora esti órákban), gyakran 25-30 percig is várnia kell, mire egy ügyfélszolgálati munkatárs felveszi a telefont. Nem így van ez akkor, ha az új szolgáltatás megrendelése menüpontot választja az ügyfél – ott érdekes módon már a második-harmadik csörgésre jelentkezik valaki. Érdemes kipróbálni!
E várakozási idővel kapcsolatban a következőket gondolom:
1. Rosszul működik az a telefonos ügyfélszolgálat (pláne egy kommunikációs cégnél), ahol fél órát kell várni az ügyintéző jelentkezésére. Itt vagy munkaszervezési, vagy kapacitásbeli problémák vannak – ilyenkor kelleme beültetni még két telefonos ügyfélszolgálati munkatársat, aki a panaszos ügyekkel foglalkozik. Ez az abszurd hosszúságú várakozási idő meggyőződésem szerint sérti az ügyfelek érdekeit, és nem biztosít megfelelő minőségű szolgáltatást a számukra.
2. Megértem, ha túl sokan telefonálnak egyszerre, és ez terheli a rendszert, ez okozza a hosszú várakozási időt. A túl sok panaszos telefonáló viszont nem jelenthet mást, mint hogy a T-Home számlázási rendszerének a működésével lehet valami komoly hiba…

É2I 2009.03.09. 19:45:04

Áhh! Elindítottam :)
De mostmár legalább tudom :)))

Jah, én bírom "a paraszt a fatelepről" nyersségét, de "hagyma" off-káoszát is :).
Szerintem ide valók vagytok. Ennyi. :D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.09. 19:56:13

@nagygm:

na ez a lenyeg
nem lehet mindenki hulye
ha normalisan szamlaznak ez uzemeltetnek eleg lesz egy no egy telefonnal

mie pont no? azt nem tudom?/

pred 2009.03.09. 20:16:38

Mielőtt mindenki agyonszidja az ügyfélszolgálatot elmondanám, hogy az esetek többségében az előfizetői oldalon van a hiba (gyk: nem az internetszolgáltatásban), és emiatt kell azoknak is sokat várakozni, akiknek tényleges hibájuk van.
Ezzel nem azt mondom, hogy minden oké és semmin nem kéne változtatni a cégnél (mert akkor óriásit hazudnék), de nem minden vád jogos sztem, rengeteg telefont meg lehetne spórolni, ha a betelefonálók legalább fele elolvasná a hibaelhárítás részt a mellékelt leírásban, vagy csak egyszerűen például használna vírusirtót, ugyanis azzal, hogy a vírus miatt nem megy a net nem a szolgáltatót kellene zaklatni.
Mindezeket onnan tudom, hogy ott dolgozom, és nem hiszem hogy fair összehasonlítani pl a upc ügyfélszolgálatával, akik 100ad ennyi embert szolgálnak ki, persze, hogy az sokkal könnyebb. Vagy a pesti digivel, ahol probléma probléma telején áll, de a hirdetésben jól hangzik az a 20mbit...

@elwood: a hiba kijavítását mindig a megadott kapcsolattartó telefonszámon közlik, hogy mit adsz meg, az rajtad múlik.

Kövezzetek meg, de én így látom a dolgokat :P

É2I 2009.03.09. 20:35:02

@pred:
Na, hogyha a vírus lenne a gond, akkor nem lenne kissebb szívás a drágalátos szolgáltatónak biztosítani vírusírtót?
Ja, hogy az pénz, meg hogy plusz szolgáltatás, akkor ne tereljünk erre kéremszépen.
A telefonra meg annyit, hogy megfelelő szolgáltatás minőség mellett nem lesz ennyi reklamáció.
És a ne hasonlítgassunk más szolgáltatóhoz jogos, de ha pozitív a példa, akkor érdemes átgondolni a reklamált részét. Gondolom a tapasztalt más szolgáltatóval csak hallomás, akkor meg nem lehet releváns.
Értem én a mundért becsülni, de hidd el belülről lágyabbak a dolgok, mint sem gondolnád.
Aki fizet, de szív annak nem vigasz az, amit írtál.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2009.03.09. 20:47:59

@pred:
Kissé tele a xom azzal, hogy mindig én vagyok az elenyésző százalék, akinek a reklamációja jogos, de az elbaszott "rencer" folytán mindig a csöpögős felén állok a cokinak.

Tsabi 2009.03.09. 20:58:29

@pred: En is ugyfelszolgalaton dolgozom, bar nem az erintett cegnel, hanem egy olyannal, ahol a t-* az ugyfel is meg a beszallito is.. keves pozitiv kiveteltol eltekintve siralmas az ugykezelesi rendszeruk, barmelyik orszagot is nezzuk. addig, amig az ugyintezo szemelyes joakaratan es elhivatottsagan mulik, hogy egy ugyfel megkapja-e a kifizetett szoolgaltatast, addig szerintem nincs ok szinvonalrol beszeni beszelni. Es ez baromira nem fugg ossze azzal, hogy hany ugyfeled van jelenleg, hanem azzal, hogy akarsz-e ugyfelet megtartni, vagy kihasznalod a kvazimonopoliumodat. ´

A vonalak leterheltsegere meg egy gyors es fajdalommentes pelda nemetorszagbol : 2002 karacsonya korul az arcornal orakat kellett varni az ingyenesen hivhato szamon egy operatorra. nem fel orat, nem 50 percet, hanem konkretan 3-4 orat. aztan kitlaltak, hogy a normal ugyfelszolgalat atkoltozik egy helyihivasos telefonszamra, a hibabejelento meg marad ingyenes, de nem publikus :) Ha vn hibajegyed, akkor megadjak a szamot, oszt hajra. ha meg virsirtodproblem, akor felajanljak , hogy atkapcsonlnak a tech supportra, 0,99euro per perc lesz. ott van naltokis az infrastruktura erre, csak hasznalni kene.

Paó 2009.03.09. 21:29:25

Relax, most van a vérfrissítés a Help desk és az ügyfélszolgálatos csoportban is, pár hét és semmi gondotok nem lesz.

Köszönöm a hívását, viszont hallásra.

szobabicikli 2009.03.10. 06:21:14

Nincs a Spanyol rendszerrel semmi gond.
Egyszerűen nem stresszelnek rajta ha valami szar. Kit érdekel, majd megcsinálják.....Addig 1000 egyéb dolgot is lehet csinálni mint a netezés.
Azért azt ne felejtsük el hogy Spanyolországban a legkissebb szolgáltatónak is van 5 millió előfizetője.... A Telefonica-nak meg 25 millió Spanyolországban meg még annyi Délamerikában..... Magyarországon a Tcom 1,5-2 millió előfizetővel töketlenkedik, akkor számolj már hogy 25 millió előfizető kínját lekezelni hogyan lehetséges....A legokosabb dolog valóban a szereld magad....kiküldik a routert bedugod, abba meg a gépedet és kész....húúú de nagy dolog hogy ezért nem fizetnek vagy 3000 szerelőt...
A telefonos ügyfélszolgálat az meg mindenhol horror.
De Spanyolországot azért ne emlegessük egy napon magyarországgal. Minden más, teljesen más megközelítése a dolgoknak. Káosznak tűnik sok minden, de mégis ha mélyebben belelátsz rendszer van ebben a káoszban.
Akinek nem tetszik szerintem simán pakoljon és menjen haza! Senkit nem hívtak ide.
De az hogy 4 éve kötötték be az első 20 megabites ADSL2+-t nekem, akkor mikor még magyarországon az 512/128 egy gyors elérésnek számított....Jah és elmondanám hogy most is kb 20 euróba kerül havonta a 20 mega net ingyen wifi routerrel, és egész Spanyolországon belül ingyen telefonálsz vonalas számra....De nagyobb városokban simán kérhetsz havi 30-40 euróért 50 megabitet is.....
Nem tudom mit sírsz.... Jah és van 10-15 szolgáltató, ha nem tetszik váltasz és kész....
Azért magyarországot ne említsük már egy napon se Spanyolországgal...Wazze egyszerre kezdték építeni a Mallorcai metrót a pesti 4-essel...A Mallorcai ráadásúl SZIGETEN épül, 2 megállóval kissebb mint a 4-es....
És 1 éve átadták......és működik....
A magyarországinak még az alagutat se fúrták ki.....Másik.. 1,5-2 év alatt építettek egy gyorsvasútat Barcelonától-Madrid-ig....úgy hogy minden új, a sínektől a töltéseken át az állomásokig...Még éjjel is dolgoztak....és kész lett, annyi pénzbe került gondolom kb mint magyarország 1 évi költségvetésének tetemes hányada....
8 hónapon keresztül az építés ideje alatt INGYENESEN közlekedtek a Barcelona környéki vonatok hogy ezzel kompenzálják a késéseket, vagy az építkezés miatti problémákat az utasok felé....Azért ez napi több százezer embert jelentett.....8 hónapon keresztül!!!!

És nem szakad ki a városokban a kereked a kátyúktól.... Spanyolország minden településétől legtöbb 10 perc alatt elérsz egy autópályát....
Jah és az emberek kedvesek, toleránsak, jókedvűek, ha kimegyek az utcára nem azzal a depressziós öngyilkos, irigy hangulattal találkozom mint Magyarországon, és nem akar mindenki eltaposni, keresztbe tenni...És ez többet jelent mint az ADSL hibái....
Szóval aki azt mondja hogy Spanyolországról annyi jut eszébe hogy délután alszanak az ne is nagyon mozduljon ki a balkánról.....

Paó 2009.03.10. 15:17:26

"ismét elmondom átlagosan 4 értetlen kollégának az egész életemet, "

én átlagosan naponta 150 emberrel és 150 problémával találkozom a 8órás munkám során, átlagosan 2 percem van mindegyikre, tudod, nagyon jól esik ha elmondod mint ügyfél, hogy mi történt veled. életed története nem érdekel, akkor kicsúsznék 120 másodpercből.
Köszi.

rincewind 2009.03.10. 19:12:59

paó:

Itt arról van szó, hogy az új kolléga kb. hasonló kérdésekkel fogja körüljárni a témát, ezért az ügyfél inkább már előre elkészített ok-okozati sematikus ábrákkal indít, ami ugyanolyan idegesítő, csak kevesebbet pofázik az ügyfélszolgálatos. Ezzel az életed története nem érdekel magaslóról dumával csak magad égetted be.

Paó 2009.03.10. 20:35:54

@rincewind: az író haragja érthető.
ezer vagy tízezer emberből sajnos midig meg kell valakinek szívnia többszörösen, ha ilyen bonyolult rendszerbe kerül, ahol akár naponta harmincezer hívás előfordul.
szóval a haragja érthető nekem is, de önmagában lesarkítani a történetet arra hogy nemtörődöm, lusta, figyelmetlen, a munkájához nem értő ügyfélszolgálatosokkal találkozott a leggyakrabban, enyhe túlzás.
Ismerem milyen kulturált stílusban beszélnek az ügyfelekkel, és hogy menyire segítőkészek.
Nem akármilyen lúzerek alkalmasak 8órában kiszolgálni a mindenféle problémával érkező ügyfeleket.
Sarkítás azt mondani h. az élete történeténetét kérik tőle minden alkalommal.
Én is felkapom kicsit a vizet, mint jelenesetben az író.
Remélem ez is megérthető.

CID 2009.03.10. 22:18:03

Hmmm hmm, csak a tényszerűség kedvéért. Én még úgy tudom, Nyrt. az a Zrt., persze ez mellékes. De hát miért várunk nyugatot, hisz magyarországon vagyunk ?

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2009.03.11. 15:58:44

@Paó:
Igazad is van. Ha négy felhívott "munkatársból" kettő mond egy verziót és kettő másik kettőt, akkor már köcsög egy általánosítás, hogy agyhalott droidok ülnek ott, hisz 50 %-uk csak a vérsötét. A többi kettő csak azt a hülyeséget mondta, amit a vezetője hazudott neki. Mert bizony a valóság nem ütközik azzal, amit tájékoztatásként kapok.
Tudod az a baj, hogy ha a probléma meghaladja a telefonos véglény hatáskörét, az ügy elakadt, kész, beállt a katasztrófahelyzet. Ennyi csupán a probléma.
Persze én köcsög ügyfél vagyok attól még.

gonosz1hal 2009.03.11. 16:49:41

Sziasztok!

Én lennék "Örs". Történt egy s más azóta, továbbá szeretnék eloszlatni egy-két félreértést is cécézett levelemmel kapcsolatban, amely - köszönet érte - kikanyarodott kitines barátunk blogjára.

Először is, nem a kétségbeesés, hanem az abszurd iránti lelkesedésem vett rá arra, hogy a no-reply-ra válaszoljak.

Másodszor, amikor a telefonos ügyfélszolgálati rendszer setét bugyraiban elvesző emberi lényekről beszéltem, akármilyen fura, de az ügyfélszolgálati munkatársakra is gondoltam, akik sokan roppantul jóindulatúak voltak, de mit ér az egész, ha a megyitott hibajegyet egy automatikus processz -se szó, se beszéd - magától zárja. Azaz egy megfelelően kalibrált IVR (azaz interaktív hangválasz-rendszer), reductio ad absurdum, jól modellezheti a dantei purgatóriumot. Persze, ez csak munkahipotézis, de annak igen kellemes.

Harmadszor, azt hiszem, mégis figyeli valaki a no-reply címeket, vagy tán Homár barátunk közbenjárásának köszönhetem, mert ígéretet kaptam a hiba alapos kivizsgálására. A tény ugyan, hogy a hiba igen kiszámyíthatatlan időközönként, huzamosabb időre és délután négy óra körül szokott bekövetkezni, sávszélességi gondokra enged következtetni. Feltevésem szerint ekkor kapcsolják be sokan IP-tévéjüket, nálam pedig bekövetkezik a nem várt meltdown.

"De én optimista vagyok" - énekli a feledhetetlen Kecskés Kriszta. Úgy szép az élet, ha teljesen éljük. Kíváncsian várom, mit hoz a jövő, s tán a világválság is elmúlik egyszer.
süti beállítások módosítása