Sly egy három résztvevős koccanás egyik szereplőjeként szembesült azzal, hogy a biztosítók nem szeretnek fizetni. Az Allianz nem hisz a saját ügyfelének, aki elismerte a felelősségét, de a szemtanúknak és a helyszinelő rendőrnek sem, inkább az elnyelés szabályaira hivatkozva nem fizet.
2008. december 4. reggelén a párom elindult a 2003-as évjáratú C Corsánkkal munkába. Útközben még felvette a kollégáit egy buszmegállóban. A mögötte haladó B Corsa vezetője volt olyan kedves, hogy beengedte maga elé, úgyis mindegy volt, mert előttük állt a sor. Arrafelé reggelente mindig nagy a forgalom, torlódás van. A párom emiatt megállt, ahogyan mögötte a B Corsás is. Ekkor egy hátulról érkező Lacetti beléjük durrant, neki lökve a B Corsát a mi autónknak.
Mégegyszer tehát a szituáció: két Corsa áll a sorban, Lacetti jön, megállni már nem tud, csattanás. Ez fontos!!!
Rendőr kijön, Lacettis elismeri a felelősséget és hogy nem tartotta a követési távolságot, papírok kitölt, megy mindenki a dolgára. A Lacetti orra nyilván törött, a középső Corsás elöl-hátul sérült, a mi autónk hátulján (csomagtér ajtó) fél méteres horpadás, lökhárító karcos, rendszámtábla kilyukadt.
Miután az eset egyértelműnek tűnt (rendőri intézkedés történt, felelősség elismerve) a legnagyobb nyugalommal vártuk az értesítést az Allianz Hungáriától (a Lacettis biztosítója), hogy lehet vinni javíttatni az autót. Ehhez képest kaptuk azt az információt, hogy az Allianz átküldte a káranyagot az OTP Garanciának (a B Corsás biztosítója), mivel szerintük az eset mégsem olyan egyértelmű és ugyan az rendben van, hogy a Lacetti meglökte a B Corsát, de a mi autónk kára a B Corsás felelőssége. Az OTP Garancia megvizsgálta a papírokat és az állításokat, majd érthetően a legnagyobb nyugalommal fogta magát és visszaküldte az Allianznak az egészet azzal a megállapítással, hogy nem értik, hogy az Allianz miért is továbbította nekik, hiszen egyértelmű az egész.
Ekkor azt gondoltam, most már sínen van az ügy, az Allianz kénytelen lesz kifizetni a mi kárunkat, na meg a B Corsás elejének sérüléseit. Na, itt estünk pofára! A múlt hét vége felé – miután ismét eltelt vagy egy hónap és az Allianz csak kussolt – felhívtam a mittudoménmilyen kárrendezési központot, hogy miújság. Az ügyintéző hölgy másnapra ígért választ, mondván, a káranyagunk a vezető asztalán van és elbírálásra vár. Vissza is hívtak másnap, hogy nem hajlandóak fizetni és ismét visszaküldik az OTP Garanciának az anyagot. Kérdezem: Hálló??? Mi van??? Kértem a hölgyet, hogy akkor most azonnal legyen szíves ahhoz a bizonyos vezetőhöz kapcsolni, mert szeretnék tőle magyarázatot kérni. Persze azt mondta, hogy most nem tudja adni, meg amúgy se biztos, hogy bent van, stb. Ekkor nyomatékosítottam a kérést (némileg emelt hangnemben, teljesen felháborodva), mire néhány perc elteltével visszahívott a bizonyos út. A diskurzusunk után kb. 2 óráig próbáltam magamhoz térni és a normál pulzusomat visszanyerni, ugyanis a következőt adta el a legnyugodtabban:
Az Allianz álláspontja szerint a baleset nem történhetett úgy, ahogy a 3 autó vezetője + a rendőr állítja, mert az energia elnyelés szabályai szerint (???) a mi autónkon kisebb kárnak kellett volna keletkeznie, mint a mögöttünk haladó B Corsán, szerintük csak az lehetett, hogy először a B Corsa durrant belénk, majd abba a Lacetti. A 4 ember állítása, a felelősség elismerése le van ejtve, műszakilag ez tuti nem így volt, hanem úgy, ahogy ők mondják. Kérdezem tőle, leszimulálták a koccanást és megvizsgáltak mondjuk 40 db B, és 40 db C Corsát és ebből állapították ezt meg? Nem, mondja, hanem erre nekik megvannak a módszereik. (Jó kis módszerek, mondhatom). De én amúgy se aggódjak, mert az ilyen vitás ügyeknél a MABISZ úgyis fizet, amíg a biztosítók rendezik egymás között a dolgaikat. (addig legalább nekik úgyse kell fizetni) Na, de mégis mikor? Jelzem, március van, a kár decemberi. Mi van akkor, ha mi közben el akarjuk adni az autónkat? És a B Corsásnak ki fogja kifizetni az autó elejét? Ez az autó mellesleg használhatatlanná tört.
Észrevételeim az üggyel kapcsolatban:
Ha valaki elismeri a felelősséget egy balesetnél, az tényleg ennyire nem érdekel senkit?
Az Allianz az egyik legnagyobb biztosító, hogyan engedheti meg magának, hogy pitiánereskedjen egy ennyire egyértelmű ügyben?
Amikor az energia elnyelésre hivatkoznak, azt miért hagyják figyelmen kívül, hogy a régebbi autók ütközési zónája sokkal merevebb volt, mint a mostaniaké? Így egy újabb autó sokkal inkább törik, épp azért, hogy elnyelje az ütközés energiáját!
Ha úgy történt az eset, ahogy az Allianz állítja, két csattanás kellett legyen: először, amikor a B Corsa belénk jött és másodszor, amikor abba belecsúszott a Lacetti, mégegyszer meglökve a mi autónkat, aminek a seggében már amúgy is benne van a B Corsa. Szeretném jelezni, 1, azaz egy darab csattanás volt.
Tavaly novemberben éppen azért kötöttük át a saját biztosításunkat az Allianzhoz, hogy ha kárt okozunk, ne történhessen meg, hogy ilyen szarakodás miatt nem fizetnek a károsultnak (lásd MÁV). Feltételeztem, hogy az Allianz nem ilyen, erre tessék! Ha megtehetném, azon nyomban lemondanám a KGFB-t náluk, de az biztos, hogy soha a büdös életben náluk semmit nem fogok kötni.
Értem én, hogy gazdasági válság van, meg kell fogni a pénzt, de ez azért mégiscsak több a sok(k)nál!!! Ahogy azt az úrnak is jeleztem a telefonban, a megfelelő lépéseket megtettük, hamarosan a kezébe kaphat egy levelet az erre szakosodott kárrendező cégtől, mert ez nem fogjuk annyiban hagyni! Ja és a B Corsás is intézkedett már, ha kell, perre viszi az ügyet!
Az Allianz meg szarjon sünt. Jó sokat.
Üdv,
Sly
Az utolsó 100 komment: