Pumpui tavaly ősszel talált a Fantasea Búvár Tour utazási irodára, amikor a legolcsóbb repjegyet kereste Thaiföldre. Megállapodtak, lefoglaltak, ő fizetett, az indulás napján pedig beindult a buli: az előre kifizetett retúr jegyek nem aznapra szóltak, majd a hazaindulás napján kiderült, hogy még csak nem is retúrok.
November 3-ig kifizettük a négy repülőjegyet (4x196.000 HUF), február 10. oda, március 4. visszaúttal. Innentől nem történt semmi egészen az indulás napjáig. Ekkor P.I. akitől a jegyeket vettük felhívott reggel, hogy elindultunk-e már a repülőtérre, mert ha igen akkor forduljunk vissza, mivel valami általa ismeretlen, misztikus hiba miatt a foglalásunkat áttette az Egyptair február 11-re.
Értetlenül álltam a dolog előtt, mert kezünkben volt az érvényes e-ticket, amin ott állt, hogy február 10. De annyira nem értünk a repülőjegy ügyintézéshez az volt, gyanús, hogy ha eladok egy repülőjegyet, akkor utána minek azt ellenőrizgetni, ha el van, adva ki van fizetve, azzal elvileg nem lehet semmi gond, hacsak nem törlik a járatot vagy ilyesmi. Felhívtam az Egyptair budapesti irodáját (akiket P.I. szerint „nagyon nehéz” elérni, nekem elsőre sikerült…) ahol megerősítették, hogy február 11-ére szól a jegyünk és március 4-én vissza. Annyiból megnyugtatott, hogy legalább holnap elmehetünk, de az Egyptair elhárított minden felelősséget, nem tudnak semmit a 10-i foglalásról ők csak 11-ét látják minden mást az utazási irodával kell intéznem.
P.I. azt állította, hogy az Egyptair valamiért „áttette” a foglalásunkat egy nappal későbbre, de nem tudja kideríteni miért. Megígérte, hogy az 1 napos csúszásért megfelelő kártérítést fogunk kapni, majd megbeszéljük, ha visszajöttünk. No, mindegy elküldött egy új jegyet, új kóddal, aminek ugyan elég érdekes volt a formátuma, de volt rajta kód meg minden.
Másnap már erősen bizakodva, hogy sikerül elhagynunk az országot kimentünk a repülőtérre ahol átadtam a check-in-nél a hölgynek az új furcsa formátumú jegyet. Ismét kiverhetett a hideg veríték, mert nem találták a rendszerben a kódot, de felmentünk az emeleti Egyptair irodába és ott a név alapján megtaláltak minket. Juhé, mégis rendben minden! Kint kitűnően éreztük magunkat, de ez nem tartozik ide, elérkezett a visszautazás napja.
Március 4. 00.55-kor indult a gépünk, ezért már 3-án 22h-ra kint voltunk a bangkoki repülőtéren. Mikor sorra kerültünk a check-in-nél ismét átadtam a jegyet. Kezdődött a szokásos műsor, gondoltam, sebaj, majd megtalálnak név alapján. Hát sok minden történt, de a nevünket nem találták meg… A mezei ügyintézőtől átkerültünk egy marcona kopasz arabhoz, a helyi Egyptair egyik vezetőjéhez, aki közölte NINCS érvényes jegyünk visszafele. Ráadásul úgy tűnt mintha minket hibáztatnának mintha fel akartunk volna osonni a gépre jegy nélkül. Vitatkozás, próbáltuk Magyarországot elérni internetes telefonnal, de itt akkor már este hat volt Bangkokban meg éjfél és a Fantasea-ban senki nem vette fel a telefont. Ekkor válaszút elé kerültünk vagy megvesszük a vissza jegyet fejenként 22.000 bahtért (kb. 150.000 HUF) vagy Bangkokban maradunk mivel már indult a repülő. Ennyi pénzt nem tudtunk hirtelen előteremteni, szóval a maradás mellett döntöttünk és holnap megpróbáljuk elintézni a dolgot.
Így is lett, de az időeltolódás miatt délután 4-ig nem tudunk a Fantasea-vel kapcsolatot teremteni (az utazási iroda 10-kor nyit). Délután 4-ig foglaltunk repülőjegyet március 6-ai visszaúttal (közben sikerült előteremteni otthonról elég pénzt) és meglátogattuk a bangkoki Egyptair irodát. Itt az ügyintéző hölgy megnézte a jegyünk történetét és azt mondta, hogy az első foglalásunk oda-vissza útra szólt, de az nem lett kifizetve, ezért törlésre került és csak ez a másik jegyünk van, ami viszont csak ide útra szólt, tehát ha megfeszülünk, sem tudunk visszamenni anélkül, hogy új jegyet vásárolnánk. Négy órakor még próbáltuk elérni a Fantasea-t sikertelenül, de mivel 16:30-ig meg kellett venni a jegyet ezért megvettük 4x18.000 bahtért (4x140.000 HUF). Ezzel a jeggyel már sikeresen hazatértünk.
Hétfő reggel hívtam P.I.-t, aki ezúttal elérhető volt, mi több maximálisan megrökönyödött és elborzadt a kálváriánktól. Biztosított, hogy ki fogják fizetni a visszautunkat csak, fáradjak be a számlával az irodájukba, ami időközben új helyre költözött. Tudni kell, hogy az „iroda” egy bérelt lakás a XI. kerületben a régi is meg az új is csak a kerület másik részén van. Egyeztettem az útitársammal, akinél a számla van és megbeszéltük, hogy szerdán 10-re bemegyünk az irodába. Mivel P.I. éppen telefonált, ezért a kollégája megígérte, hogy átadja neki, hogy szerdán 10-re megyünk az irodába.
Szerdán 10-kor ott voltunk az új cím előtt a kapucsengőn semmi jelzés, hogy hol lehet az iroda. Felhívom P.I.-t, aki sajnálattal közli, hogy megfeledkezett a 10 órai időpontról (a kollégája csak annyit mondott neki, hogy szerda azt nem, hogy 10 óra) de semmi gond, mondjam, meg hol dolgozok, és délután beugrik a számláért. Megadom, neki a címet bár igen szkeptikus vagyok. Most 19:00 van.
10 forintos kérdés: Vajon megpróbált-e P.I. beugrani a számláért?
20 forintos kérdés: fogunk-e valaha is akár 1 forintot is látni a pénzünkből?
Egyébként azóta kutakodtunk az interneten és kiderült nem mi vagyunk az elsők, akikkel eljátssza ezt, és elkezdett formálódni egy kis közösség, amelynek első útja a rendőrségre fog vezetni. Eddig 5 különböző károsultat (károsult csoportot) találtunk, talán ennyien már elegen leszünk, hogy meggyőzzük a bíróságot, nem ártatlan tévedések sorozatáról van szó! Egy dolog lenne a vissza jegy költsége és egy másik a kinti költségeink (hotel, repülőtér transfer, ennivaló stb.), valamint az egy napos késés és a két nap plusz szabi…
Pumpui
Az utolsó 100 komment: