Tékozló Homár

Benke Laci bácsi lefeküdt a sárgáknak

2009.03.13. 00:02 | szily | 118 komment


Mit kíván a magyar nemzet? Hungaro-pannon-népi-nemzeti magyar borsot, derül ki Attila csalódott leveléből. Lelkes honfitársunk magyar terméket akart a Legnagyobb Fejkörméretű Magyar Álszakács legmagyarabb termékkollekciójából, de csalódnia kellett, mint Töhötömnek a peep showban. A fent látható fűszer ugyanis, nehéz erről beszélni, még az ujgurok földjétől is dél-keletre nőtt ki az Anyaföldből, ott, ahová még Jézus, a párthus kerceg sem jutott el soha a büdös életben. Mitől magyar a magyar? - tettük volna föl magunknak a kérdést, de inkább beinjekcióztunk intravénásan egy leveskockát.

Folyt. alant.


Ezt a borsot, az osanban vettem, mégpedig olyan módon, hogy a barátnőm minden egyes terméket megnéz mielőtt megvenne, hogy Magyar termék-e, mint jó Magyar ember. Ezt elvileg annak gondoltuk. Érdemes megnézni az elő, és a hátoldalát Laci bácsi borsának.

 


Első oldalon: "Magyar termék"
Hátsó oldalon: "származási hely :vietnam"

Magyarország. 2009.

Tisztelettel,

M. Attila
 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.13. 00:04:45

@m.sünöző / flaszterproli from the Waster Lobster:

most mondta ofelia ejfel van es jottem is mer szily akkor szokott posztolni
de azert elolvasom mosma

lótumfaktum 2009.03.13. 00:06:13

jaj laci báci köl apíz!?

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.03.13. 00:07:55

ilyen megérzést vazze, épp tök más honlapot olvasgattam, amikor hirtelen úgy ÉREZTEM, hogy jönnöm kell, és íme
percre pontosan...
szerintem szily most kezd el félni :-)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.13. 00:09:06

hat en most lehet hulyeseget irok, de meg eletemben nem lattam borsultetvenyt
legkozelebb mar magyar banant akartok
meg gyapotot
meg nemesacelt

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.03.13. 00:09:16

hát ez van. kici olcó teccék megveni macar terméket.

alicecsodaorszagban 2009.03.13. 00:11:20

szia hagyma kedvesem, ezer éve...

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.03.13. 00:12:14

@hagyma: ez tök hülyeség amúgy. nem tök mindegy hogy magyar vagy nem magyar? honnan tudod, hogy az magyar amire rávan írva hogy médin mucsajröcsöge?

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.03.13. 00:15:25

a cím meg elég dulva. egyből lacibácsi ánuszrózsájára nameg inflexióspontjára kell asszociálnom tőle.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.13. 00:18:34

@alicecsodaorszagban:

szia alice szivem
ritkan jarsz erre, engem mar itt unnak is
demeghogy
@megélhetési sünöző, az elsőzőbajnok:

en nem tudom, hogy hulyeseg-e de va;aki mondja mar meg otthon megterem a bors?
mert vannak ketsegeim
ez attol magyar hogy nem mu;ti forgalmazza hanem magyar kft
ami mar majdnem zrt

alicecsodaorszagban 2009.03.13. 00:21:14

ritkán járok, vagyis csak olvasni.
remélem jól vagy.
de mi az a zrt?

Ofélia . 2009.03.13. 00:22:11

Most akkor ezek után észak vagy dél vietnám??

Mert ez FONTOS!! mert nem mindegy, hogy volt baráti vagy volt imperialista a nagyobb magyar:))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.13. 00:28:15

@alicecsodaorszagban:

soso, mostanabn mar jol
@ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa:

ez fontos kerdes, mer rambo megy oszt rendet tesz
szoval utananeztem nalunk nincs bors csak bodza

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.03.13. 00:28:39

ettől ökölbeszorult a talpam,megyek is szaunázni egyet

Ofélia . 2009.03.13. 00:33:15

@megélhetési sünöző, az elsőzőbajnok: Miután hagyma bodzát darál a fasírtba nekem a végbelem szorult ökölbe:))

Na mentem is aludni:)))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.13. 00:40:48

@ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa:

papirkutyak
meg 8 sincs

a boller kft forgalmazza
laci bacsi hasznalja
kell ennel magyarabb????

m e o w · http://eletfalun.blog.hu/ 2009.03.13. 01:00:52

Tessenek olvasni. A csomagoláson látható oldalról az alábbit lehet megtudni:
"Fűszereinket a világ minden tájáról, termőhelyi országokból szállítjuk. Itthon csírátlanítjuk, őröljük, csomagoljuk. A termékek aromazáró csomagolásban kerülnek forgalomba, ezáltal mindaddig megőrzik aromájukat, íz és zamat anyagaikat amíg felhasználásra kerülnek. Gondosan ügyelünk arra, hogy mindig kifogástalan minőségű fűszer kerüljön ki üzemünkből."
Szóval magyar, ha a feldolgozást-csomagolást nézzük. Azt pedig talán túlzás lenne elvárni, hogy kicsiny hazánkban minden megteremjen.

lótumfaktum 2009.03.13. 01:01:36

@hagyma:
Rákosi elvt.idején k.európa legngyobb gyapot termelése itt vplt az alfőldön szegény csoportosok nem akarták begyüjteni met nagyon szúr ÁVH-t küldtek rájuk,hogy kulák szabotázs!
3 évig nyomták mint krahácsot,aztán vége, nem lettünk gyapot nagy hatalomí gy nem hoztak niggereket maradtak a cigányok.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.13. 01:21:46

@m e o w:
igen errol ideje megy a vita mi mennyire magyar
foleg mitol
igen, lehet magyranak nevezni ami kulfoldi alap[anyagbol itthoni hozzaadott ertekkel keszul
mondjuk en borsbol nem keresnek echte magyart...
bananbol se
de ha mar mondjuk bananbol keszult bebietelt magyar ceg allit elo es forgalmaz.....

Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2009.03.13. 06:24:05

Szily miért nem szarsz sünt, vazzeg? Az egy dolog, hogy éjjel festesz díszletet, de attól még ilyen faszsággal jönni .. hol terem bors nálunk, te állat? Mát borsó sem, mert megeszik a csigák, meg Fletó...

eloszto · http://eloszto.hu 2009.03.13. 06:25:32

Attól magyar hogy itthon csomagolták. No meg attól, hogy a Corel Draw-ban is sorozatban készültek a csomagolóanyagok tervei és biztos rajtamaradt felirat :)

Egylbként mit márt a kedves vevő? A borsot főleg Indiában, Srí Lankán és Indonéziában termesztik.

Vagy látott már valaki borscserjét a 67-es út mellett?:)

Gumidomino 2009.03.13. 08:19:12

Behozok egy génkezelt kiscsirkét vietnámból és itt nevelem fel, akkor arra is ráírhatom, hogy magyar tanyasi baromfi!?

érdekes dolgok ezek, de szerintem attól nem lesz magyar a bors, hogy itt tölt egy pár napot amíg feldolgozzák!

É2I 2009.03.13. 08:27:20

@Gumidomino:
De nem is terem meg nálunk. Akkor már ne is együk?
A magyar termék felirat a feldolgozás helyére vonatkozik, tehát az alapanyag jöhet Kiskunfütyülősről vagy Funafutiból.

silent76 2009.03.13. 08:41:20

Egy igazi szakács az egészséges életmódot reklámozná. Egy dagadt disznó, aki zsíros szarokat kotyvaszt, meg a vietnami borsot.
Ennyi

Secnir 2009.03.13. 08:45:10

Emberek!

Innen kell megtudnom, hogy megtámadtuk Vietnámot és el is foglaltuk?
Stikában megcsináltuk, amit a Nagyon Ameriaki Egybesül Álmok nem tudott???
Vietnám újra magyar gyarmat?

HURRÁ!

Impega 2009.03.13. 08:53:49

Itt (FR) nagy fejtores van most, pontosan az ilyenek miatt. Probalnak ra megoldast talalni, hogy a kedves fogyasztok le legyenek atverve, kulonbozo viragnyelvi rejtett uzenetekkel. Na jo csak ennyit akartam mondani.

Texaszi Láncfűrészes 2009.03.13. 08:57:01

Ezé tart itt az ország!

Annyira bírom amikor a patriótalelkű állampolgár tömi a Magyar kapitalista zsebeit, aki ugyanúgy a profitmaximalizációra hajt, éhbérért dolgoztat és nagy esélyel viszi a pénzt külföldre.

Kazimír 2009.03.13. 09:19:13

Nem emlékeztek a vietnámi háború alatt a szlogenre?
"Veled vagyunk Vietnám!"

Úgy látszik olyan jól sikerült, hogy a 2 ország termékei csereszabatosak lettek..

indaszakpass 2009.03.13. 09:22:18

eljen a magyar bors! hol is terem az?? :)
Mas..Jo lenne, ha nem 15 csillio dpi-ben szkennelgetne a jonep..esetleg a kep is nezhetove valna akkor..

ValleyFloydRoad 2009.03.13. 09:23:56

Tetszik a Legnagyobb Fejkörméretű Magyar Álszakács jelző:-))) Mert valóban egy szélhámos, és tényleg disznófejű, mellesleg undorító, hogy bizonyos körökben még mindig ő a magyar konyha arca. Az egyik legjellemzőbb posztkádári alak a magyar valóságban a mai napig, ahogy az ország egy jó része is az.
Mondjuk lehetne színvonalasabban is cikizni (ahogy a Bűvös Szakácsban teszik), mert csodálkozni azon, hogy a bors "sárga" termék, hát elég szomorú. Mint ahogy az is, hogy büntetlenül ráírhatják a zacskóra, hogy "Magyar Termék".

Wawel (törölt) 2009.03.13. 09:27:07

Használjatok borsikafüvet alias csombor, régen is azt használták bors helyett, Erdélyben még ma is, az megterem itthon is, akár az ablakpárkányon is.

Aki a szmogos belvárosban él, az meg sikeres ember úgysem lehet.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.03.13. 09:30:37

Mé' a Legnagyobb Fejkörméretű Magyar Álszakács? Az íttermében vagy 30 oldal az étlap, oszt annyit adnak, hogy elég is, pedig egysze' megettem egy kiló kenyeret fél kilo parizere', oszt elég se vót...

Shalamoon 2009.03.13. 09:32:24

A bors vagy borscserje (Piper nigrum) fűszernövény. Szingapúr és a Malabár-szigetek vidékéről származik; elsősorban Indiában, Srí Lankán és Indonéziában termesztik. A borscserjét fára vagy hosszú karóra futtatják, ahol 3–5 méteresre is megnő. Jelentéktelen virágaiból kalászonként 20–30, először zöld, majd sárga, éretten piros bogyó fejlődik ki. A borscserje körülbelül 30 évig él és terem. Indiából évente 25 millió kilogramm borsot exportálnak.
(Wikipedia)
A világ 259 ezer tonnára becsült borstermelésének harmadát adja Vietnam. (Origo)

májgeriberi 2009.03.13. 09:34:53

lehet, hogy a papírtasak az a magyar termék! Akkor nem is vágtak át (annyira).

Mária 2009.03.13. 09:34:58

Hehehe... Laci bácsi nem a sárgáknak, hanem a Böllér káeftének feküdt le, hiszen az ő szarjaikhoz adja a nevét és az arcát, nem az echte original vietnámi balzsamhoz meg kígyópálinkához.

Laci bácsi fűszereit egyébként nem ajánlom senkinek, aki a konyhaművészetet komolyan gondolja :D

Attilának meg gratulálok, a barátnőjének úgyszintén... legközelebb figyeljenek jobban, hogy a magyar termesztésű borsra csapjanak le az osonban a polcon.

Egyébként ha ennyire fontos nekik a hazai ipar és kereskedelem, akkor miért az osonba járnak, miért nem a CBA-ba???

bldo 2009.03.13. 09:36:25

Ki nem szarja le? Ne vegyél ilyet legközelebb, akkor majd szépen lassan tönkremegy.

Amúgy is célszerű vásárlás előtt olvasgatni a csomagolást, nem utána, úgyhogy vascső.

Néha komolyan irigylem az embereket a problémáikért.

Kazimír 2009.03.13. 09:39:45

@Wawel:
Én nagyon szeretem a borsikafüvet. Rengeteg ételhez megy.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.03.13. 09:41:36

tudatosvasarlo.hu/cikkek/678

na itt látható, hogy a magyar termék nem azt jelenti, amit szó szerint gondolnánk

ha már ez egy fogyvédelmi blog, védjünk fogy, és olvassatok, de kiemelem a lényeget

".... termékeknek nem kell kizárólag magyar alapanyagból készülniük, ez a társaság szerint ellenőrizhetetlen, feltétel azonban a jó minőség, s hogy a termék Magyarországon nyerje el a végső formáját."

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.03.13. 09:44:09

aki minden szempontból magyar terméket akar, az vegyen magorboltból

de ne csodálkozzon, ha éhen hal, vagy meztelenül jár vagy ilyesmi

Mária 2009.03.13. 09:46:39

@mamapicilánya/mpl:

a "vagy ilyesmi" alatt mit kell érteni?

Csak a mihez tartás végett kérdezem :)

64lander 2009.03.13. 09:49:28

A bors egy trópusi cserje. Hogy a picsába lenne az magyar?

treborc 2009.03.13. 09:51:25

Az öreg szarokat főz. Valamelyik nap az atv-n nyomta. Megfőzte a pacal sósvízbe oszt' ráöntött egy kis fokhagymás mártást...

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.03.13. 09:56:58

@Mária: valami borzasztó dologra gondolj, mondjuk megszűnik a piszke papír, és nem lesz mivel kitörölni. és ez nem vicces.

olvasom az indexen, hogy valaki így próbál vásárolni, de nem tud mindent megvenni, amire szüksége van, és hogy mennyivel többet költ. érdekes dolgok vannak benne.

de ezt a magyar termék feliratot már korábban láttam (egy éve) a fokhagymán, és oda volt írva, hogy származási helye kína. onnantól kezdve tudom, hogy nem minden az aminek látszik kaja fronton. mondjuk nem vagyok jó hazafi ebből a szempontból, mert ha finom valami, és szeretjük, sajnos nem érdekel, honnan van. önző egy família a miénk, amikor a hasára gondol.

Penzgyik · http://penzgyik.blog.hu 2009.03.13. 09:57:02

Ket napja voltunk vasarolni, orolt paprikat akartunk venni. Termeszetesen szegedi es kalocsai cegek voltak tobbsegben, de egyet nem talaltunk, ami teljesen magyar paprikat tartalmazott volna. Leginkabb perui es spanyol alapanyag volt hatulra irva a nemzeti szalagos paprika-csomagolasokra. A "leghazaibb" egy "vajdasagi (Szerbia)" feliratos termek volt. Ezt vettuk meg.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.03.13. 09:58:03

@Kazimír:
De csak a főzés végén szabad adagolni.

Laci Bácsi Értéket Ad Hozzá a vietnami borshoz, ez a lényeg. Különben nem vennék a hülyemagyarok.

Gumidomino 2009.03.13. 10:03:12

nem az a probléma, hogy vietnámi a bors, azt azért az emberek egy része tudja, hogy itt nem nagyon teremne meg.
de ha nem itt terem, csak feldolgozzák, akkor hosszasan vitázhatnánk, hogy magyar-e vagy sem. szerintem nem.
de ahogy mamampici belinkelte, a mainstream szerint ez így magyar.
teccikérteni?

baggins21 2009.03.13. 10:08:23

De most komolyan... magyar bors? :D Az milyen, hogy képzelte a postoló? Mint a magyar narancs? Amúgymeg ez kcisit dúrva volt "Legnagyobb Fejkörméretű Magyar Álszakács"... Nem hinném hogy egy többszörös olimpiai bajnok mesterszakácsot így kéne illetni. Jó tudom.. a magyar az magyar...

min 2009.03.13. 10:08:42

Igen ez érdekes mert a kávét is itthon dolgozzák fel mégis úgy hírdetik, hogy brazil. Szóval nézőpont kérdése függően attól, hogy mit akarunk eladni.

Gumidomino 2009.03.13. 10:09:15

@É2I:
de azért érted hogy mire gondoltam az első mondattal, nem?
szerintem az a csirke nem magyar.
de mindegy. igazad van.

bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.03.13. 10:10:29

M.Attilának: te szerencsétlen mélymagyarkodó! Legalább a saját "anya"nyelved használatát tanulnád meg végre! A magyar, mint jelző, az bizony kisbetűvel írandó, bármilyen nagyon-nagyon-bigmagyarkodónak méltóztacc lenni!

frutella 2009.03.13. 10:12:07

Én nem értem mi a baj? Nem tudtátok, hogy titkos honfoglalás volt? Így már a vietnámi bors is magyar :-).

Gumidomino 2009.03.13. 10:14:52

és 5-össel kezdődik a vonalkód. asszem az jelenti azt, hogy magyar.

égafater 2009.03.13. 10:15:20

legalább a cég aki behozta és csomagolta, magyar.

nem baj az, ha a barátnőd figyel erre, én is szoktam.

úgy gondolom ez nem "mélymagyarkodás", hanem ésszerű lépés, amire például Fr.o.-ban nagyon tudnak figyelni. Jogosan.

nem érzem azt nagy hibának, ha szeretném hogy jobban menjenek a dolgok és legyen jövője az országnak.

nadivereb 2009.03.13. 10:18:20

Igaza van a posztírónak. Áruljanak magyar borsot, magyar ananászt, magyar kókuszreszeléket magyar kókuszdióból, magyar banánt, magyar narancsot és lehetőleg jó magyar tengeri halat is.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.03.13. 10:23:46

tavaly ment asszony az usába, és hát hogy visz a vendéglátóinak egy kis magyar szuvenyírt, balatonos képes könyv angolul, bort macerás, ezért lett még tehéncsoki, meg hát magyar paprika.

boltban szép díszdobozos példányok megtalál, nagyon korrekt piros-fehér-zöld csomag, nemzetiszínű szalag miegymás, csak hát az a kurva made in poland, meg a másik típuson a made in china felirat. hát ez van basszameg.

original magyar paprika kínai módra terméket kaptak a vendéglátók... :(


de kint sincs másképp, látott usa zászlót, és liberty bell szuvenírt made in china felirattal :D

feliguresvagyfeligtele 2009.03.13. 10:24:11

A k**** a***át ennek a proletár fé*****nek. Laci bácsit most már tényleg ki kellene vonni a forgalomból.

oiduft 2009.03.13. 10:33:30

"A konyhasó után az egyik legkedveltebb és leggyakrabban használt csípős ízű fűszer." Azaz a tasak szerint a só is, meg a bors is csípős ízű fűszer, kivéve, ha a "használt" szó után tesznek egy vesszőt. Legalább ha már valamit nyomtatásba adnak, rá kellene szánni azt az öt percet, és megkérdezni egy magyartanárt, ha már annyi nyelvérzéke nincs az illetőnek magától... :-(

A borsikafüvet meg csak ajánlani tudom mindenkinek, különösen töltött káposztába.

Impega 2009.03.13. 10:36:35

@égafater: Hja, annyira, hogy meg mindig nem tortent semmi ennek erdekeben :) Hozonges van, mint itt is. Annyi kulonbseggel hogy neha beszelnek rola a tvben

biborkal 2009.03.13. 10:36:49

Akartok valami teljesen frisset, ami még a napiszaron, és az izén sem volt, bár hamarosan ott lesz: kukker.manna.ro/showvideo/1051

borzash · http://frozensteak.bandcamp.com 2009.03.13. 10:44:16

erről posztot írni, mekkora fasság. bors nem terem nálunk. viszont laci bácsi monnyon le

ittazaki 2009.03.13. 10:46:10

Ha Ha ...azért mert rá van irva hogy magyar???Csak ráirták...nincs rajta magyar termék védjegy ...stb

Mária 2009.03.13. 10:49:32

@feliguresvagyfeligtele:

hamarosan, hamarosan...

A chips és a cukrozott üdítők, mint egészségre káros termékek reklámozását most akarják betiltani.

Remélem, utána a pacalpörkölt és a disznótoros hazai koronázatlan királya lesz kivonva a forgalomból, a mögötte álló Böllér Kft agyonsózott, jellegtelen fűszerkeverékeivel együtt.

ügyfélszolgálatos 2009.03.13. 10:52:54

M. Attila egy kicsit retardált, de nem baj... ha ennyire népnemzeti fajgerincek vagytok akkor miért nem otthon termeltek mindent? A számítógép is magyar-e amin a levelet írtad? Mert van magyar abból is. Igaz szart se tud de nem baj.

bldo 2009.03.13. 10:52:59

Magyar seggbe magyar lóf...t!

Blogpont Huba 2009.03.13. 10:57:07

Ki az a biológiából nagyon kitanult, aki azt képzeli, hogy a Kárpát-medencében megterem a bors???????? Persze a "Magyar Termék" duma a zacskón, az is megér egy fél misét...
Ha már mindenáron, akkor próbálja ki a borsikafüvet, azt is kapni lemorzsolt zacskós fűszernövényként, csak a főzés végén adja az ételhez - nem ugyan az, de kis szerencsével magyar termesztésű.

PITTA 2009.03.13. 10:59:29

Ugyan a postot nem én küldtem, de az olvasás után küldtem egy emailt a gyártónak. Jött egy kultúrált, bő válasz ami szerintem megfelelő:

"Köszönjük észrevételét az egész feketeborssal kapcsolatban.
Igaza van, a termék "lényege" tényleg nem magyar. A fólia nyomaton látható "Magyar termék" felirat arra utal, hogy a terméket magyar gyártó, magyar dolgozókkal, Magyarországon megfizetett adókkal, terhekkel állította elő. Ha megfigyeli a multik polcain a vásárolt termékek nagy része (így a fűszerek is) nem hazai előállítású. Mivel ezek sokszor olcsóbbak, természetesen a vevők ezeket veszik le a polcról ("támogatva" a magyar gazdaságot).
Sajnos még nem sikerült Magyarországon termesztett borsot vásárolnunk (ha Ön esetleg információval rendelkezik, hogy ki termeszt nálunk ilyen trópusí klímát kedvelő növényt, nagyon szívesen fogadjuk).
A jelölési rendelet szerint a származást akkor kell csak a csomagoláson feltüntetni, ha a hiánya megtévesztő lehet. Ennek mi eleget tettünk, hiszen feltüntettük, hogy a származás: Vietnám.
Tisztelettel,
X Y"

É2I 2009.03.13. 11:09:41

Hát még mindig nem értitek?

A Böllér KFT. magyar termék. Ezt akarjátok megcáfolni? :D

Még egy kérdés:

Sovány szakácshoz van-e bizalmatok?
FONTOS!!!!

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.03.13. 11:10:51

Há' mer' a bors az vietnám, de a zacsi az magyar, tecciktunni.

Hun.Spb · http://www.hunspb.blog.hu/ 2009.03.13. 11:16:40

Laci Bácsi már annyi mindenhez adja a nevét, hogy azon sem lepődnék meg, ha traktort reklámozna.

Viszont, ha jól emlékszem, az előírás az, hogy azt az országot kell feltüntetni származási helynek, ahol a termék árához képest a legnagyobb mértékü hozzáadott értéket, (nyersenyag, munkaóra, stb.) adják. Jelen esetben ez Vietnám, tehát ez NEM magyar termék.

John Doe3 2009.03.13. 11:17:37

@gumidomino:

A magyar termékek EAN-kódja 599-cel kezdődik.

Impega 2009.03.13. 11:20:00

Laci bacsi olyan dagadt mint egy jol meghizott rozsaszin zsirdiszno

É2I 2009.03.13. 11:24:39

www.amagyartermek.hu/gyik

"Mitől magyar egy Magyar Termék (azon felül, hogy az emblémát hordozza)?
A Magyar Termékek olyan termékek, amelyek végső alakjukat Magyarországon nyerik el, ebben a formában korábban más országban nem kerültek forgalomba, maradéktalanul megfelelnek a magyar és Európai Uniós forgalomba hozatali elvárásoknak, megbízhatók, jó minőségűek. Egy független minőségügyi szakértői bizottság több lépcsős bírálatát követően a Magyar Termék védjegy használatának jogát több száz hazai termék nyerte el."

greggrant 2009.03.13. 11:26:45

Makói hagyma származási helye is Kína, nemtom, mit kell meglepődni :P

pipistrello 2009.03.13. 11:49:36

Nem védeném Laci bácsit, de az általa fémjelzett ebédházhozszállító cég messze a legjobb a piacon.(sztem)
Persze aki rendeli az ebédjét az sikeres ember nem lehet:)

GaBko · http://gabkochili.blog.hu 2009.03.13. 12:00:45

És Tengeri só vajon van e magyar? :)

bicski 2009.03.13. 12:03:14

@PITTA: szép, szép, ám sajnos ettől még nem lesz az a termék "magyar" termék. (nem akarok mélyen belemenni, de Közösségi Vámkódex nem preferenciális származási szabályai szerint sem az)

Ugyanez áll például a mekis kajára is: hogy magyar gyártó (magyar Kftjük van), magyar dolgozókkal, Magyarországon megfizetett adókkal, terhekkel állította elő. Én ezért inkább levenném a magyar termék feliratot.

GaBko · http://gabkochili.blog.hu 2009.03.13. 12:20:00

Amit a cég válaszként ír, egyébként korrekt és elfogadható indok és igaz is.
Valóban magyarabb ez a bors mint a Kotányi, mert Magyar cég forgalmazza.

PITTA 2009.03.13. 12:31:24

@GaBko: Pikk pakk helyre lehetne ez az országot rakni csak a hipermarketek tökére kéne rálépni és olyan polcelrendezésre kéne kötelezni hogy külön legyenek a magyar termékek.

2009.03.13. 12:47:45

Ha már Vietnam:
A Ban Bai folyó Cúng Son és Lac My között árad, máshol apad, Diéngh Khanh térségében alacsony vízállású, borsszállító dzsunkák találkozása tilos.

Mária 2009.03.13. 13:11:48

@É2I: sovány szakácshoz van-e bizalmunk?

Jimmy Doherty, Jamie Oliver vagy Gordon Ramsay talán kövér szakácsok?

www.youtube.com/watch?v=srPSYZGhL98

É2I 2009.03.13. 13:20:18

@Mária:
Számomra a magyar szakácsok a mérvadók. :D Hamár a magyar termékekről beszélünk :)
Amúgy van egy jóbarátom, aki sovány szakács. Az ő főztéhez azért van bizodalmam :)

Mária 2009.03.13. 13:25:36

@É2I:

sovány és híres magyar szakács nem jutott hirtelen az eszembe :)

É2I 2009.03.13. 13:31:01

@Mária:
Nekem igen, a neve Kovács János.
Szűkítettem-e a kört?
:)

maincoon © 2009.03.13. 13:43:42

Cégismertetőben:

A képviseletre jogosul(tak) adatai
Horváth Tibor ügyvezető (vezető tisztségviselő) (an.: Horváth Ilona)
8400 Ajka, Juhar 29.
A képviselet módja: önálló
Jogviszony kezdete: 2008/12/31
Bejegyezés kelte: 2008/12/31
Hatályos: 2008/12/31 ...

anyja neve... hmmmmmmm
szakácskönyv írója talán????

É2I 2009.03.13. 13:47:27

@maincoon ♀:
Horváth Ilonából is annyi van, mint Kovács Jánosból ;)

facsipesz 2009.03.13. 13:48:10

"MAKÓI FOKHAGYMA". Na ilyet vettem a múltkor. Kínai volt. Ideges lettem, mint egy maszületett sárga, befaltam egybe idegbül.

maincoon © 2009.03.13. 13:52:44

@É2I: jóvanna, de azért több, mint egyszerű véletlen. amúgy engem meg nem zavar, csak rákerestem.
újabb sztárpár: Benke Laci bácsi és Horváth Ilona :)))

É2I 2009.03.13. 14:20:15

@facsipesz:
Lehet azért, mert a makói hagyma, a vöröshagyma. Oszt a kínaiak ezt nem tudták. Ezért lett fehér és jóval kisebb. ;)

PITTA 2009.03.13. 14:46:34

Ami itthon is megterem és nincs hiány belőle én annak az importját betiltanám EU ide vagy oda...

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.03.13. 15:21:41

nakter, ne mondjátok már, hogy mindenki úgy jár vásárolni, hogy csak made in hungary feliratú cuccokat rak a kosarába.

Interneten, név nélkól, tét nélkül ennyire álsentnek lenni?????

Én leszarom, inkább veszek olyat, ami nem magyar, mint olyat, ami az.

ittazaki 2009.03.13. 16:05:25

Hát én se igazán figyelem hogy magyar termék-e...mondjuk mindegy,rövid időn belül ugyis 80% lesz az arány.:)))
Aprop:van tök király CSERROKI garbóm eladó,érdekel valakit...Magyar termék.(huh ez meredek volt)

ittazaki 2009.03.13. 16:08:19

Ejha most látom Laci bácsi tisztára teleshop...www.lacibacsi.hu/termekek.htm .

PITTA 2009.03.13. 16:16:24

@megélhetési sünöző, az elsőzőbajnok:
Hát én a teszkóban azért nem vettem paprikát múlt héten mert jordán volt mind... hogy rohadna meg aki behozza

jesszumpepi (törölt) 2009.03.13. 19:40:26

pipistrello 2009.03.13. 11:49:36
Nem védeném Laci bácsit, de az általa fémjelzett ebédházhozszállító cég messze a legjobb a piacon.(sztem)


Ez a lényeg:szerinted.

Szerintem meg semmivel sem jobbak a Teletál ételei,mint más házhozszállítókéi.

lótumfaktum 2009.03.14. 19:56:13

MIért van az ,hogy a gasztrojál ki szállítói csepelen a haspókban esznek szinte mind.az jobb vagy olcsóbb?

Megdobbent 2009.03.14. 21:13:00

Viszont kokemenyen szarok ra, hogy magyar-e a bors vagy sem :> Ha rairjak, hogy magyar, akkor kibirom, mert eros vagyok. Es, ha ezt nem lattam volna 4-5 honapja a blikkben vagy a borsban, nyilvan hozongenek. De akkor sem tettem :( Magor vagyok-e?

Megdobbent 2009.03.14. 21:16:50

"Ezt a borsot, az osanban vettem, mégpedig olyan módon, hogy a barátnőm minden egyes terméket megnéz mielőtt megvenne, hogy Magyar termék-e, mint jó Magyar ember. Ezt elvileg annak gondoltuk. Érdemes megnézni az elő, és a hátoldalát Laci bácsi borsának."

Nnna, te idiota, magyartalan senki. A magyar termek a magyar ember egyarant kisbetus, mert tudod nem szemely/orszagnevkent irod. Amugymeg dugjad a baratnodet magyar agyon, es magyar internetet hasznalj (ha kintrol routingolsz be, akkor a kurvaanyad), es ne vasarolj multinal az anyad keservit, te balek magor, mennye magorboltba.

Az osan meg Auchan. Tajtparaszt magyar.

Szily, te meg ne szord mar be a funkcionalis analfabetak postjait, vili, hogy szenne akarod a szivani a luzerjet, de legyen benned emberseg, es Magyar Ontudat :>>>>

Homár lány 2009.03.14. 22:46:45

Hiába a magyar termék,ha nem lesz ki megvegye!(ilyen árak mellett)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2009.03.15. 11:36:34

@PITTA: Én meg nagyívben lesz@rom, hogy mi a magyar termék, és mi nem. Én mindig ár-érték arányban döntök. Ez a magyar termékes baromság csak korlátozza a piacot, azt nem lesz lassanként verseny (ami a minőséget javítja), hanem visszamegyünk szépen a szocializmusba.
Elgondolkodtál már azon, hogy most az autó világmárkák között miért nincs sem a Trabant, sem a Zsiguli? Elárulom, azért, mert nem piacgazdaságban termelték, nem volt verseny, ami a gyárakat rászorítja a minőség növelésére.
80% magyar termék a polcokon??? Blöeee. Meg éljen a szocializmus ugye?

zölderdö 2009.03.15. 11:49:11

Ha annyira szeretnének a magyar termékeknek piacot, exportálják őket. Írországban pl. van francia, spanyol, kínai, US, német, chilei, dél-afrikai, új-zélandi stb. zöldség-gyümölcs (és most nem a narancsra, citromra meg banánra gondolok) Magyar sehol. Nyilván nem tejet meg húst kell ide hozni, de bor, gyümi, zöldség versenyképes lenne. Egyetlen magyar termékkel találkoztam eddig itt: a Marks and Spencer akácméze.

Egyébként pedig nincs azzal semmi baj, ha valaki megnézi, magyar terméket vesz-e. Én is megnézem, honnan származik a kaja, pia, és próbálok európait venni, netán írt, ha itt megtermő termékről van szó.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.15. 12:40:58

en mindig Hungaryen Paprikat veszek
Pa'pa import az van rairva
magyar borsot meg nem talaltam de dolgozom rajta

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.15. 12:42:44

telleg dugott mar valaki sargat?

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2009.03.15. 14:19:23

@zölderdö: Pontosan, ahogy írtad. Csak sajnos Magyarország agyilag nem fejlődött erre a szintre, és a magyar termelők azon próbálkoznak, hogy itt vegyen mindenki magyar terméket, mert az jó, és támogassuk őket. Kimenni a nemzetközi (meg az EU-s) piacra nem tudnak, mert a termékeik (tisztelet a kivételnek, mert kivétel is van, nem is egy!) az árukhoz képest igencsak silány minőségűek. Nem azon gondolkozik a magyar termelő, hogy hogyan tudná ugyanilyen áron a minőséget növelni, hanem azon, hogy milyen szervezeteket tud létrehozni arra, hogy meggátoljon engem, a fogyasztót a választásban.
Ahogy mondani szokták itt: Ezért tart itt ez az ország!

na ki 2009.03.16. 22:32:46

Sziasztok
Olvastam a hsz-ket, és csak vigyorogtam...
Az egyszerűség kicsapta a biztosítékot sajnos sok esetben...
Én sok esetben azért nem vásárolok magyar teméket, mert a német kétszer olyan jó, és csak fele annyiba kerül...
Nem kellene ide 80%-os törvény, az embereknek nem kellene bemennie a Auchan-ba és megvenni az olcsó Lengyel, meg Cseh importot, és akkor nem hoznák be... De amíg bemegyünk és jobb minőségű import terméket olcsóbban lehet kapni...
Miért olcsóbb a perui paprika, miért magasabb az asta száma?
Amúgy meg felháborítónak tartom, hogy egy mesterszakácsról aki több szakács olimpiát nyert, külföldön öregbítette kis hazánk gasztronómiáját, "messziről jött" emberek ilyet írjanak. Miért nem teszik meg ezt az e-mail címük megadásával, mondjuk Lacibácsi honlapján... Mondjanak jobb szakácsot, és mondják már el, milyen a jó pörkölt??? Mert azt bizony zsírban kell csinálni, nem olajban!!!
Kellemes estét mindenkinek!
Zs

Börnii 2009.03.23. 14:33:13

Sziasztok!
Hát végigolvastam a hozzászólásokat. Nem kellett volna:(
Sajnálattal olvastam, h nem értik egyesek a miértet, mondjuk akkor nem is tudom miért írnak....
A magyar termék nálam a M.o-on gyártott, csomagolt terméket jelenti. Én nem a magyar csomagolást szoktam megenni, bár lehet, h pár terméknél több tápanyag van benne, mint magában a termékben..... Azzal sincs baj, h hazánkban nem terem meg minden(szerintem nem is erről volt szó?!)! Kevés olyan hely van a világon, ahol minden megterem. DE! miért lehet (törvényesen) ráírni a magyar termék jezőt egy külföldön készült termékre, ha nem itt termett. Ha valaki ezt nem érti, hát no comment!
U.I: inkább hagyjuk!
Üdv Nektek!

M.Attila 2009.03.23. 19:32:47

A TERMÉK tudtommal az ami a csomagoláson belül van, és nem maga a csomagolás. Tehát NE írják rá hogy magyar termék, ha az nem az. CSak ennyi.

Maximum hogy magyar csomagolóanyag...

M.Attila 2009.03.23. 19:34:59

@Megdobbent:

Öreg, te egy igazi idióta vagy, abból is a játszósabb fajta ;) Boldogak a lelki szegények.
süti beállítások módosítása