Tékozló Homár

Félretájékoztat a Vodafone

2009.03.27. 10:57 | jackyll | komment

A forgalomkorlátos "korlátlan internetben" az a jó, hogy már mindenki elfelejtette, milyen is korlátozottan internetezni (csak este 10 után, meg ilyenek), úgyhogy soha nem fogja megmérni igazából, mennyit kellene fizetnie az 5GB korláton felül. Meg hát erre van a forgalomszámláló, ami értesít, ha megszaladt a bittorrent. A Vodafone-nál nem erre van, illetve amit ők az ügyfeleknek kiküldenek, az csupán "tájékoztató jellegű információ", a valóság igazából bármi lehet:

Tények:
- Vodafone Internet 5G csomagom van, 5GB felett plusz díjat kell fizetni, ezért figyelnem kell a forgalmat.
- 2009.01.26-a körül a Vodafone Mobil Connect lite "elfelejtette" az addig nyilvántartott forgalmam, lenullázódott.
- emiatt 2009.01.27. 11:09-kor küldtem adatforgalom-lekérdező sms-t, lásd a mellékelt kép. A bekeretezett résznek még szerepe lesz, de az már akkor egyértelmű volt, hogy nem 01.07-i információt kaptam, hanem inkább 27-i frissítésűt. Nem is tulajdonítottam ennek az apróságnak jelentőséget.
- a kapott adatot kiindulási alapul véve megközelítettem, de nem használtam ki az 5GB forgalmat.
- ennek ellenére 2009.02.11-i számla kelte dátummal kaptam egy 8907 Ft-ról szóló számlát, vagyis kerettúllépés miatt közel közel 4000 Ft-ot felszámítottak.
- A számlán szerepel, hogy számlaegyenlegem elfogadottnak tekintik, ha 8 napon belül nem élek észrevétellel.--> Kértem részletes számlát, közben azt is megtudtam: a panaszomnak nincs halasztó hatálya a fizetési határidőre nézve...

- 1 hét eltelt, mire megjött a 3 oldalas papír alapú hívásrészletező, releváns részkivonatot ideírom, több szerepe lesz még:

Dátum       | kezdő időpont |  méret (kB)
2009.01.26. | 19:09:01      |  879.240
2009.01.26. | 21:08:13      |  705.290
2009.01.27. | 11:08:36      |  371.310
2009.01.27. | 11:09:31      |  --- Fogadott SMS

- Az sms által állított 3482MB és a hátralevő forgalom nem érte el az 5GB-ot
- A teljes adatforgalom valóban annyi volt, mint amit le is számláztak.
- következtetés: az értesítő sms volt félrevezető, nem az akkor aktuális forgalmat mutatta, ezért léptem túl a keretet, minden odafigyelésem ellenére.

Ezeket szépen megindokolva jeleztem a Vodafone ügyfélszolgálatnak, jelezve, hogy nem a "túlfogyasztás" tényét vitatom, hanem hogy azt az ő rendszerükből kapott félretájékoztató sms okozta és kértem a pluszban számlázott forgalom jóváírását (valamint a kellemetlenségeim és utánjárásom miatt fakultatív kompenzációt).

1. válaszlevelükből idézet (és megjegyzés):

"Szíves tájékoztatásul közöljük, hogy 70*******-as hívószámához tartozó internetes előfizetésén rendszerünk szerint január 27-én történt internetes adatforgalom-lekérdezés, amely a következő adatokat tartalmazta.

Küldés ideje: 2009. január 27, 11.09
GPRS adatforgalom: 3482,22 MB
Utolsó frissítés: 2009 január 26, 19.09

Szíves tájékoztatásul közöljük, hogy az összesített adatok szerint - amelyet Ön is ellenőrizhet a birtokában lévő hívásrészletező dokumentum adatai alapján - az előfizetésén generált forgalom január 26-án este 19.00 órakor 3482 MB volt, megegyezően a Számlainformációs Rendszerünk által küldött információval, így számlapanaszt nem áll módunkban rögzíteni.

Kapásból önmagának is ellentmondó adatok, plusz a ténylegesen kapott sms-sel összevetve egy újabb ellentmondás.

Összeadtam az összes forgalmat a hivatkozott 19.09-ig, ha már egyszer azt állítják, hogy ekkor történt a frissítés... De ez nem érte el a 3482MB-ot. Ekkor belevettem a következő tételt, ami a hívásrészletező szerint már a frissítés után, tehát 19:09:01-kor indult... Újabb ellentmondás. Válaszban jeleztem többszörösen megindokolva, hogy továbbra sem fogadom el a túlszámlázás indokát, mely a félrevezető (általuk többször kihangsúlyozott) tájékoztató jellegű információ eredménye.

---------------------
2. válaszlevelük:
"Szeretnénk előző elektronikus levelünkben foglalatakat megerősíteni, miszerint a Vodafone Connect Lite programban található forgalommérő és a 1751-es információs vonalunkon lekért adatforgalom tájékoztató jellegű.

Tájékoztatjuk továbbá, hogy a 70 *** ****-as hívószámhoz 2009. február 11-én kiállított számla az Ön által generált forgalom alapján került kiállítása, miszerint a havidíjban foglalt adatforgalmat 639270 KB-al lépte túl. Ezek alapján számláztunk ki a havidíjon felül bruttó 3835.62 forintot.

Rendszerünk kizárólag az adott SIM kártya forgalmát rögzíti, melynek számlázása tarifacsomagjában foglalt díjak szerint történt.

A fentiek alapján számlapanaszt nem áll módunkban rögzíteni."

---------------------

Válaszomat most szó szerint bemásolom:

"Nem a túlfogyasztás TÉNYÉT kifogásolom, hanem a FÉLREtájékoztató jellegű információt, mely az előző levelemben írtak alapján több ponton ELLENTMOND egymásnak. És aminek következtében kialakult a forgalmi keret túllépése.

Az, hogy az Önök által mindenhová odatett "tájékoztató jelleg" mit jelent, még a hatályos ÁSZF sem tartalmazza, idézem az idevonatkozó részt (Általános Szerződési Feltételek 4.1.4. pont):

"A Szolgáltató biztosítja, hogy az utólag fizető Előfizető a Vodafone hálózatához tartozó előfizetői SIM-kártyáról a 1751-es telefonszámra kezdeményezett hívással, vagy az Előfizető által a fenti számra küldött szöveges üzenetre kapott válasz-SMS segítségével az ügyfélszámla állásáról a mindenkori Díjszabásban meghatározottak szerint tájékoztatást kaphasson. A 1751-es számon elérhető információk csupán tájékoztató jellegűek."

Az, hogy mit értenek az "ügyfélszámla állásán" szintén nincs definiálva az ÁSZF-ben.

Ha ehhez hozzáveszem azt ami a weboldalon szerepel, akkor még súlyosabb a FÉLREtájékoztatás ténye:
"Nálunk mindig nyomon követheted aktuális adatforgalmad, melyet lekérdezhetsz SMS-ben: csak küldd a „NET” szót a Vodafone Mobile Connect program segítségével SMS-ben a 1751-re. (Az SMS díja bruttó 42,9 Ft.) "

------------------------

Azt hittem, hogy tisztázzák végre magukat, hogy én vagyok a figyelmetlen, "itt és itt" le van írva, hogy mit értenek a kiemelt fogalmakon. De a kapott válaszban csak még tovább növelték az ellentmondásaikat:

"Nyilvántartásunk szerint a 70 *** ****-as hívószám 2009. január 6. 21:42:10 - 2009. január 26. 21:08:13 közötti időszakban (tehát beleszámítva a 19:09:01-kor induló forgalmat is) összesen 3482 MB forgalmat generált. Ez az információ szerepel az erről az időszakról kiállított adatforgalmi részletezőn is és erről kapott tájékoztatás, amikor 2009. január 27-én lekérdezte a fenti hívószám adatforgalmát.

Az adatforgalom lekérdezésekor érkezett szöveges üzenetben a frissítés dátumának 2009. január 26 19.09 került megadásra, azonban az üzenetben közölt adatforgalom már tartalmazta a 19:09-kor induló forgalmat is. Ez félreértésre adhatott okot, azonban hangsúlyoznánk, hogy az adatforgalom lekérdezésekor küldött SMS tájékoztató jellegű, azaz esetenként nem pontos információkat tartalmaz."

"A felmerült kellemetlenség enyhítéseként szeretnénk Önnek felajánlani bruttó 1.200 forint összegű jóváírást" (erre még nem reagáltam, úgy döntöttem, csak akkor fogadom el, ha megmutatják, hol szerepel az akkor hatályos  ászf-ben, hogy mit értenek tájékoztató jelleg alatt. Ha ezt nem tudják megtenni, akkor ennél nagyobb lesz az igényem és az NHH-nál intézem.)

"Minderről munkatársunk 2009. március 17-én szerette volna tájékoztatni, azonban nem adott meg részünkre aktív telefonos elérhetőséget." (megjegyzem, van egy előfizetéses telefon is a nevemen, de azon nem keresett senki...)

---------------

Kedves kitartó Olvasóim, tudtatok követni? :) Akkor most egy kis teszt, a végén értékes tájékoztató jellegű információval.
1.) Az általam kapott tájékoztató jellegű sms mikori frissítésű?
a. 2009. 01. 07, amint az a kapott sms-ben szerepel?
b. 2009. 01. 26. este 19 óra, ahogy az első levélben állították?
c. 2009. 01. 26. 19:09, szintén az első levelük szerint?
d. 2009. 01. 26. 21:08:13, ahogy az ezidáig utolsó levelükben bevallották?
e. várjuk meg a következő levelüket...

2.) Mit érthet a Vodafone "tájékoztató jellegű adat" ill. "ügyfélszámla állása alatt? Különös tekintettel a weboldalukon kiemelten látható "aktuális adatforgalmad" kifejezésre.
a) a lekérdezés időpontjáig felhasznált forgalom?
b) a lekérdezést napjának 00:00 órájáig felhasznált forgalom?
c) a lekérdezést megelőző napon utoljára megkezdett internetkapcsolat előtti forgalom?
d) a lekérdezést megelőző nap 21:08:13 előtti forgalom?
e) a lekérdezést megelőző napon, a válaszsms-ben állított frissítés időpontja _után_ kezdődő összforgalom?

3.) a 2. számú kérdésre ki tudja a helyes választ?
a) az első válaszlevél írója?
b) a második-harmadik válaszlevél írója?
c) a Vodafone ÁSZF-jének írója?
d) a Nemzeti Hírközlési Hatóság?
e) a Tékozló Homár?
-------------------

Nos, aki idáig eljutott, megnyerte az értékes tájékoztató jellegű információt:
A Vodafone évek óta képtelen használhatóvá tenni az e-mail sms-értesítő szolgáltatását. (érdektelen infót tartalmaz, a tapasztalt késések 3 perctől 3 nap(!)ig terjednek. A Vodafone szerint az a lényeg, hogy megjön... 4MB-os postafiók van, mely ha betelik, 10db-jával lehet levelet törölni). Akartam pontosan idézni az sms tartalmát, de még a neten is csak ráutaló infókat találtam. Pedig megér egy postot, legközelebb erről szedek össze minden infót, hátha történik valami, így 6 év után... Mellesleg megjegyzem, a Pannon sms-értesítőjét kb. 4 éve használom havi 100as nagyságrendű korrekt e-mail értesítésre, maximálisan elégedetten. /Lehet, a Vodafone dolgozói is azt használhatják, mert a sajátjuk alkalmatlan rá, és azért feledkeztek meg róla./

Köszönöm a figyelmet. A fenti levelet változatlan formában elküldöm a Vodafone részére is, valamint összeszedettebb és hivatalos formában az illetékes Hírközlési Hatóság számára.

Utóirat: maga a forgalommérő funkció is megérne egy postot, de ettől most eltekintek. Végezetül, a fenti levél nem jött volna létre, ha időben rátérek ezen ingyenes programra, melyet minden sorstársnak ajánlok.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.03.27. 10:59:45

oféliámnak nincs mobil internetje

ez a poszt sem az, amit várunk

Impega 2009.03.27. 10:59:48

Ez ofélia? Azt mondta o nem csatolt kepet.

Dr Net Elek (törölt) 2009.03.27. 11:00:25

Minnyá elolvasom, q hosszú...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.03.27. 11:00:36

Hosszú.

Miért nme használsz korlátlan ADSL-t? Még olcsóbb is lenne.

szemig jimmy 2009.03.27. 11:01:52

na mára lesz mit olvasnom

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.03.27. 11:02:28

@Impega: és ha nem írta oda a poszthoz, hogy ő ofélia?

a szegény homár meg most mindent kirak ide, hátha felismerjük és befogjuk végre?

Impega 2009.03.27. 11:05:00

@mamapicilánya/mpl: :D.
Szerintem nem kovette volna el ezt az iszonyatos hibat. MEg amugy is. EN nem hinnem hogy Ofélia csirkecombot lopna. Vagy O lenne az? Vagy az albis lanyok? Vagy Tamas a Nav n Go-s? Avagy a valaszado?

☺ágica (törölt) 2009.03.27. 11:06:01

@mamapicilánya/mpl: lehet, de azért a két lopós kölköt sehogy sem lehet Oféliának nézni

szemig jimmy 2009.03.27. 11:07:41

jojózik a szemem az adatoktól

Bugreport 2009.03.27. 11:16:58

áhhh kizárt, hogy végig olvassam... Köcsög vodafone és kész!

quarelin 2009.03.27. 11:17:45

hú ez nagyon hosszú, de biztos beszopatták, ne hagyd magad :D

maincoon © 2009.03.27. 11:19:30

@☺ágica: @Impega: @mamapicilánya/mpl:
csajok! megvan! most már biztos, hogy ofélia gagyi táskákra bukkant egy webáruházban.
csak kizárásos alapon gondoltam...

Impega 2009.03.27. 11:20:55

@maincoon ♀: Ofélia! Na akko rmegyek is sunozni a posztra.

Amugy mire mentel a pendrajvoddal ?

☺ágica (törölt) 2009.03.27. 11:22:29

@maincoon ♀: :DDD miközben Rita álnéven Prada táskák után kutatott:)

Ofélia! Lebuktál:))))

Tsabi 2009.03.27. 11:28:45

Ha vaalki elolvasta a komplett posztot majd legyen olyan szives osszefoglalni, mar a nyilvanvalon kivul, hogy a vodafon szaron sunt, es hogy aki vodafonos az nem lehet sikeres. Elore is koszi! :)

bekbórd! 2009.03.27. 11:30:34

Van-e a vodának certifikátja, hogy a tájékoztató sms igazoltan hamis?

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.03.27. 11:31:16

Homár

nem veszed észre, hogy mindenki kihegyezett billentyűzettel oféliára vár?

hagyma még alszik?

warcry83 2009.03.27. 11:32:33

hagymánál még korán van.
bár még én is aludhatnék...

Ofélia jöjj el hozzááánk!

Impega 2009.03.27. 11:37:00

12.15-re foglaltunk asztalt a kolleganokkel. Kancsos viz lesz.
Ha kaja kozben lenne Ofélias poszt, akkor valaki beszurna legyszi:

"Hat ez megint mar micsoda? Ez a poszt? Ez van hetvegere? A posztolo szarjon sunt meg kifjlett agyaras elefantcsordat!Pfff, nevetseges. Az embeek azt hiszik, hogy biirnak a Hoarnhoz es hozonghetnek. Ezert tart itt... Hagyma vett esernyot?"

Megegyszer koszi!

Tsabi 2009.03.27. 11:44:34

@mamapicilánya/mpl: @☺ágica: koszi! :)

lassan kezd okolbeszorulni a talpam a felelmtol, hogy nem lesz ofelias poszt, csak valami elmenyfurdos vagy tekomos posztal lesz kiszurva a szemunk, aztan nyujtogathatjuk a macsocskankat amig beleall a gorcsocske.

The Good Boy 2009.03.27. 11:46:00

oféliát nem a dunából húzták ki vagy egy hónapja csepel magasságában?

maincoon © 2009.03.27. 11:53:30

@Impega: küzdök még a pendrájval. még most ment el a főnök, most tudok vele érdemben foglalkozni. de már alaposan felhúzott agyilag, úgyhogy küldjétek ismét a kalapácsot virtuálisan! de melyiket törjem össze: a gépet vagy a pent??? lehet, hogy a fejemet kéne - megint iszonyúan fáj :(((((

staropramen 2009.03.27. 11:57:34

Sztrovacsekek!
Ráckevén van vodafon? És szentgotthárdon?

Impega 2009.03.27. 11:58:32

@maincoon ♀: A fejedet semmi fele keppen nem. Nekem a mult heten fajt mindn nap. A heten meg kipp kopp semmi. Kitartas. Amugy nem tudom mivel kezd. En se ertek hozza. Engem is csak beidegelni tud

The Good Boy 2009.03.27. 12:03:00

@mamapicilánya/mpl: @Impega: Ja, bocs. Ő ophelia volt... sorry:)

Impega 2009.03.27. 12:08:26

@maincoon ♀: Koszi! Aranyos vagy. megyunk is. Neked is! Meg mindenkinek

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.03.27. 12:20:24

a vodának sünt :)

szemét egy banda... mikor létrejött pl az Rcsomag, akkor minden szart bekapcsoltak a delikvensnek, ha kérte, ha nem :) lehetett pengetni :)

vagy pl, havi előfizud mellé még van megrendelve pár opció, sms, net, ingyen pofázás, etc. egyirányúsítják a sim-ed, mert pl nem ért be időben a lé (ezzel még nem is lenne baj, valamit valamiért) akkor is kiszámlázzák az opciókat, úgy hogy a használatukból ki vagy tiltva! :D

sorolhatnám még...

a vodával csak 1 módon szabad... tértis levélben, mert csak azt veszik komolyan, az emailt, callcentert meg töményen lexarják...

részletezzem a másik kettőt is? :))

Fairy Girl 2009.03.27. 12:22:32

:D
"értesít, ha megszaladt a bittorrent" ez tetszik, Jackyll :)

Texaszi Láncfűrészes 2009.03.27. 12:27:49

Milyen hosszú már!!!!!


Ezé' tart itt az ország!

(ennek még szerepe lesz....)

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.03.27. 12:30:36

Szóljon, aki végigolvasta. Én a felénél feladtam.
Nem lehetne egy szép, rövid, kerek kis poszt ecce? Amiben rögtön világos, hogy mindenki hülye.
Kivel létesítsek szexuális kapcsolatot egy ilyenért? Előre szólok: oféliát nem vállalom!

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.03.27. 12:34:59

5GB-ot mi a faszra lehet elbaltázni egy hónapba? mobil internet nem torrentre való.

mobilinternettel levelezgess, olvass homárt, flashgémezz.

effective 2009.03.27. 12:37:59

@The Good Boy: nem ophelia, hanem Ophelie, egy szerencsétlenül francia lány! Nem vicces!

É2I 2009.03.27. 12:38:42

/off
Na csak csinnyán. Majd kijön ofélia posztja egyszercsak, megszavazzuk a sünöket, oszt' kiderül majd a nagy igazság. A végére meg úgyjár, mint Egyéves. ;)

/on

Annyira hosszú és bonyolult lett, hogy elsikkad a lényeg.

Fogdd az 1200-at és fuss!!!!

effective 2009.03.27. 12:39:35

@effective: szerencsétlenül járt, bocsi egy szó kimaradt

Yoss 2009.03.27. 12:48:14

Hát a tököm, aki ezt végig olvassa, már elnézést.

É2I 2009.03.27. 12:49:14

A bekeretezett részt csak én nem látom?

Az összes szolgáltató meg akkor lenne korrekt, ha eléred a forgalom korlátot, akkor küldene egy sms-t, hogy:

"Kiscsákó kinőtted a ketreced. Akarsz-é nagyobbat?"

Persze nem teszi meg egyik se, hogy lehessen emeltdíjat számlázni, meg dörzsörgetni a tenyeret.
Viszont a felettes szerv is elmehet a búsba, hogy nem kötelezi a cégeket arra, hogy forgalomdíjas számlázásnál _kötelezően_pontos_ adatokat küldjön és _csak_annak_alpján számlázhasson.
Tájékoztató jellegű; pfff.
FONTOS!!!!

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.03.27. 12:51:43

Nem értem, hogy a posztos nem érti, mi a tájékoztató jelleg
Tullépte , igy járt.
Igy járhatok én is, mert az enyém is korlátos, de még csekkelni sem tudom az Externetnél
Irtam én is, másra válaszoltak, viszont ha tullépem megyek a felsobb hatásghoz.
Most a Homárba is beleirtam :)

☺ágica (törölt) 2009.03.27. 12:52:15

@É2I: más sem. Pedig még szerepe is lett volna...

É2I 2009.03.27. 13:00:21

@☺ágica:
Hát igen; a kereteknek szerepe van.
Pl., hogy belül tartson az 5GB-on ;)

b[ALien] (törölt) 2009.03.27. 13:06:58

Hát ez kurva hosszú, nem olvastam végig, de biztos jár a vodának az elefántsün
És Ofélia posztját szeretnénk!
Remélem az lesz a hétvégi és nem ez

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.03.27. 13:08:19

ezt kaptuk pénteken utolsónak?
a vodafont?
hát van a homárnak lelke?
mi lesz így oféliámmal?
brühühü

☺ágica (törölt) 2009.03.27. 13:08:26

@b[ALien]: erre sajna egyre kisebb az esély:(

staropramen 2009.03.27. 13:17:22

Sztrovacsekek!
A héten van egyáltalán hétvége?

☺ágica (törölt) 2009.03.27. 13:20:54

@staropramen: Homáréknál úgy tűnik igen:( És már el is kezdődött

maincoon © 2009.03.27. 13:23:04

látom péntek van... több ilyenkor a szexuális jellegű utalás...

amúgy meg hol van egyáltalán ofélia? és egyéves? ... a híres posztolóink :DDD

É2I 2009.03.27. 13:24:42

@staropramen: @☺ágica:

ÁÁÁÁÁ!!!! Leesett! Ez lesz a megoldás! Holnap munkanap. Tehát holnap jön ofélia posztja.
FONTOS!!!!

maincoon © 2009.03.27. 13:26:07

@Nelson Mandula: "Nem lehetne egy szép, rövid, kerek kis poszt ecce?"
ede posztja is hosszú volt. bezzeg azt szívesen olvastad!!! :DDD
tényleg, patyolat szokott még kommentelni?

☺ágica (törölt) 2009.03.27. 13:27:35

@É2I: :D Mérget azért ne vegyél rá:) Biztos nem könyörgünk elég hatásosan:( Bár én nem szeretném, ha holnap raknák ki, mert akkor lemaradok róla:(((

moli 2009.03.27. 13:28:18

aztabudosuritenit!

furdoskurva.

2004 ota hasznaltam vodafone mobilnetet, mar akkor ismert volt, hogy az sms tajekoztato jellegu.

moli 2009.03.27. 13:32:47

@moli: es faszert kell 90% redundanciaval irni.

AlulírottFentemlített 2009.03.27. 13:59:47

Sztrovacsekek ez már a hétvégi poszt?

nanemárrr 2009.03.27. 14:36:45

Csak úgy zárójelben megjegyzem, hogy a T-Mobile is hasonló kifogással takarózott két hónapja, amikor állítólag 6000 Ft-nyi adatforgalommal léptük túl a csomagban foglalt forgalom mennyiségét...kifogásoltam, hogy az általuk a gépre küldöttt sms, és az adatforgalom számláló szerint minimális túllépés történt, de nem ekkora mértékű...a válasz az volt, hogy az csak tájékoztató jellegű...kérdem én is, mint a poszt írója, hogy akkor hogyan követhetem az adatforgalmat én földi halandó...az sms értesítés a T-Mobile csapatától jön kedvesen figyelmeztetve az általunk használ GB-ok mennyiségéről...AKKOR MOST MI VAN???

anarch 2009.03.27. 15:05:47

Azért írják oda mindenhova hogy tájékoztatú jellegű, h. ne lehessen rá hivatkozni. Ezen tehát nem tudsz elindulni. Viszont a weboldalon szereplő reklám megtévesztétő jellegű -> mehet a feljelentés. Pár év jogi herce-hurca, pármilliós bírság, majd a végén a weboldalra kikerül egy kis csillagocska amely közli hogy az csak tájékoztatú jellegű :).

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.03.27. 15:16:40

Nekem olyan mobilnet kellene, hogy *feltöltőkártyás* mondjuk 10GB 10ezerért.

De svindli nélkül ám, ha ott van a kezembe a simkártya összetörve, akkor nehogy már számolja a bájtokat... Volt már rá példa..

Illumination 2009.03.27. 15:23:33

Hát márt nem azért de aki a tájékoztató jellegű üzenetekre támaszkodik az meg is érdemli. A vodafone köcsög, de ezúttal kivételesen a posztoló a hülye, szövegértése egyes.

akit_félretájékoztattak 2009.03.27. 15:43:00

Elnézést a hosszú posztért, eredetileg színkiemelésekkel átláthatóbbá volt téve. És igen, én pontosan azt szeretném tudni, hogy miről tájékoztat a "tájékoztató jellegű" információ, ez ugyanis még a vodafone saját ászf-jében sem szerepel...

Idézem a poszt végén látható kérdéssort, melyre azóta sem tudtak választ adni:

"1.) Az általam kapott tájékoztató jellegű sms mikori frissítésű?
a. 2009. 01. 07, amint az a kapott sms-ben szerepel?
b. 2009. 01. 26. este 19 óra, ahogy az első levélben állították?
c. 2009. 01. 26. 19:09, szintén az első levelük szerint?
d. 2009. 01. 26. 21:08:13, ahogy az ezidáig utolsó levelükben bevallották?
e. várjuk meg a következő levelüket...

2.) Mit érthet a Vodafone "tájékoztató jellegű adat" ill. "ügyfélszámla állása alatt? Különös tekintettel a weboldalukon kiemelten látható "aktuális adatforgalmad" kifejezésre.
a) a lekérdezés időpontjáig felhasznált forgalom?
b) a lekérdezést napjának 00:00 órájáig felhasznált forgalom?
c) a lekérdezést megelőző napon utoljára megkezdett internetkapcsolat előtti forgalom?
d) a lekérdezést megelőző nap 21:08:13 előtti forgalom?
e) a lekérdezést megelőző napon, a válaszsms-ben állított frissítés időpontja _után_ kezdődő összforgalom?

3.) a 2. számú kérdésre ki tudja a helyes választ?
a) az első válaszlevél írója?
b) a második-harmadik válaszlevél írója?
c) a Vodafone ÁSZF-jének írója?
d) a Nemzeti Hírközlési Hatóság?
e) a Tékozló Homár?"

akit_félretájékoztattak 2009.03.27. 15:52:26

Feldobtam egy ideiglenes weboldalra, így talán lesz türelmetek végigolvasni:

ftjsms.ultraweb.hu/

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.03.27. 16:04:37

Ja, még annyit, hogy igen, igazad van kedves posztoló.

De szerintem szerezz be Te is egy amolyan kapcsolat mérő szoftvert és korlátozd magad annak értelmében...

Áldom az egeket, hogy nővéremet lebeszéltem a mobilnetről, az ő UPC-s gépüket havonta megeszi a vírus. Nem hagyja, hogy hozzányúljak mert a pasijának van informatikus haverja (asszem én is az lennék, na mindegy) aki szinte ingyen megjavítja néha... Ez a szuper szaki képes volt egy PPT slide showt DVD-re írni..

Amúgy aki mobil netezik, lécci árulja már el, hogy mivel foglalkozik pontosan? Nem csipkelődés, láttunk itt már ugye újságírót, celebet, mezei felhasználót akinél nincs se cable/dsl

akit_félretájékoztattak 2009.03.27. 16:47:01

@sambalabammbumbumm: Köszi, már megtettem, a poszt végén ajánlottam is.

Egyébként ennek az egész mizériának annyira egyszerű lett volna az elkerülése, ha a vodafone az sms végére legalább annyit odaír: utolsó frissítés dátuma: 2009.01.26.

Részemről elsősorban azért használom a mobilnetet, ami a neve is, mert mobil, és ennek előnyét sokszor élvezem. Egyébként csak egy mezei felhasználó vagyok :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.27. 17:07:31

haaaat
en homarfan vagyok de ezt elolvasni....?
pliz...
ne csinajjatk ezt velem
hat ez egy jegyzokonyv, alig hosszabb mint egy Vodafonos szerzodes

akit_félretájékoztattak 2009.03.27. 18:32:51

Őszintén szólva nem gondoltam volna, hogy ennyire lassan olvastok... :)

De akkor a posztot lerövidítve, akár frissítésként is mehet a mostani részletezés helyett:

Történetem röviden: Vodafone 5G internetem van. Lenullázódott a kapcsolódáshoz használt program nyílvántartása, így hogy tudjam, hol is tartok, küldtem egyenleglekérő sms-t, és az alapján figyeltem a további forgalmamat, nehogy túllépjem az 5G-s keretet. A következő számla készenkapása után kiderült, ennek ellenére mégis túlléptem... Az sms közel sem az weboldalukon állított "aktuális" forgalmamat közölte, hanem az előző nap estit, az ügyfélszolgálattal való levelezgetés után több különböző frissítési időpontot jelöltek meg, ellentmondásba keveredve önmagukkal is.

Én nem akartam elfogadni, hogy a rendszerük hiányossága miatt nekem kelljen a jóhiszeműségem és odafigyelésem ellenére pluszban fizetnem, ezért kértem a jóváírást, amit többszörösen elutasítottak, arra a tényre hivatkozva, hogy túlléptem a keretet. Azt, hogy ez a (félre)tájékoztató jellegű sms-ük miatt történt, teljesen figyelmen kívül hagyták, az ellentmondásokra sem adtak magyarázatot, holott az ászf-ben sem szerepelt, hogy a "tájékoztató jellegű információ" mit takar.

A napokban hivatalos formában megírom az illetékes hatóságnak is, addig is várom az érdemi hozzászólásokat, szerintetek alapos-e a követelésem és reklamációm?

A történet és levelezés részletesebben: ftjsms.ultraweb.hu

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.03.27. 19:06:53

@akit_félretájékoztattak:

én az idegbajban mindössze együttérzésemről tudlak biztosítani, mert valamiért éreztem, hogy nekem nem kell mobilnet, és valamiért éreztem, hogy a vodafont sem kell választani.

a tájékoztató jelleg ezek szerint itt azt jelenti, hogy egy szava sem igaz.

szóval bonts egy sört így péntek este felé, lazíts, aztán holnap írd meg a levelet. és ápdételj, hogy mi lett.

j4ns3ll 2009.03.27. 19:13:13

Hát nemtom, nekem is volt ilyen, váltottam is a korlátlanba mondjuk az meg 5G felett lassítva van, de legalább tuti max. 6000 ft...

nekem annyi volt, hogy:

1. ászf: tájékoztató jellegű a 1751. a tájékoztató jellegű az pontosan azt jelenti, hogy táj. jellegű, az van benne, amit írnak és kész, le vannak védve

2. a connect lite tájékoztató, a promóciós nemtommiben le van írva, kuss

Viszont az SMS-es dolog érdekes, mondjuk nem értem, hogy lehetett benne 01.07., az a jövö volt akkor, nem?:D
vagy én nem értem...

pokahontasz 2009.03.27. 23:06:03

Nem igazán értem a vodánál én a korlátlan csomagot választottam 6ezerért, amikor vettem a modemet akkor mondták hogy van 5GB-os csomag is 5ér.. mivel tom hogy néha torrentezek ezért a korlátlant választottam...
Kérdésem: Megér-e ennyit?

akit_félretájékoztattak 2009.03.28. 00:13:10

Igen, megéri, én is arra pályáztam volna.

De a következő a helyzet. Vettem anno egy korlátlant magamnak, és mivel bevált, rá egy héttel a húgomnak is egy 200MB-osat (kisváros mellett lakik, elég volt az oda a gprs sebességhez). Aztán amikor oda is elért a szélessáv, módosítottuk a csomagot 5G-re, gondolván, ő úgysem hardcore netező, elég lesz az. De mégsem lett, és ő nem is tudta annyira figyelni, ezért cseréltünk. Mostanáig én is belül tudtam maradni a kereten, most sem az én hibámból léptem túl.

De lassan lejár a hűségnyilatkozat, úgyhogy élek egy másik ajánlattal.

Igazából nem elsősorban pénzkérdés számomra ez az ügy, csak egyrészt próbálom mások figyelmét is felhívni erre a jelenségre, másrészt el akarom gondolkodtatni a Vodafone-t, hogy utánanézzenek a saját rendszerük ellentmondásainak. Eddig nem sok sikerrel, remélem a hivatalos szervek majd nagyobb hatással lesznek rájuk.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.28. 00:27:24

@akit_félretájékoztattak:
nem csak azert nem olvastam el mer' hosszu
hanem mert sokadik
eeeeeeeees
nekunk olyan hihetetlen, mert nincs kolbaszbol a kerites itt se, de az internet igen
orulnek ha adhatjak mer a bevetel
korlatozasrol eleemben nem hallottam megha van is
hat igy

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.03.28. 09:19:44

@akit_félretájékoztattak: Na még vagy kétszer írd le, hátha érthető lesz a végén mindenkinek...
(Vigyázz: amit a hülyék is értenek, azt csak a hülyék értik!)

moli 2009.03.28. 10:25:41

@akit_félretájékoztattak: nem az a baj, hanem borzaszto stilusban irsz. ATLATHATATLAN, kovethetetlen. remelem nem dokumentacio-irassal foglalkozol.

csak egyetlen kiragadott pelda: """Igazából nem elsősorban pénzkérdés számomra ez az ügy"""

lótumfaktum 2009.03.28. 10:44:55

@moli: vasz iszt di probléma? ekte magyar, csak tórlódás esete forog fenn! sokk a baj ,nehéz le írni.
ügy is ,pénz is,valóság is. s még menyi problémája lehet? ne bántsd !
legközelebb jobb lesz ugyi?

corrado 2009.03.28. 11:27:33

@moli: átláthatatlan, követhetetlen???
látom nagy a baj...

Pakito 2009.03.28. 11:58:30

kedves posztiro: te most tenylegesen arra hivatkozva probalsz kibujni a fizetes alol, hogy nem tudod mit jelent a "tajekoztato jellegu"? Na ne csinald mar kb altalanos iskola 2-3. osztalyaban megtanulja az ember az ugynevezett erto olvasast,feltetelezem tulvagy mar ezen a koron.
Egy ilyen kis aprosagra hivatkozva nem fizetni a szolgaltatasert, finomanszolva is sz*rragas.
Tulfogyasztottal? igen. A miert k*rvara nem erdekel senkit, hidd el, attol te meg igenybe vetted a szolgaltatast, amit ki kell fizetned.

Ha elmesz egy oromlanyhoz, es szarul sz*pik attol meg ugyanugy ki kell fizetned, nem igaz?

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.03.28. 18:45:27

Vannak észrevételeim: Egyfelől a tájékoztató jelleg nem véletneül van megjelölve, hiszen pl mialatt lekérdezed is lehet adatforgalmad... Garantáltan pontos adatot nem lehet küldeni.

Az is igencsak valószínű, hogy az adatok ennek megfelelően nem egy rendszerben szerepelnek. Megvan annak a rendje, mikor kerül az adott kapcsolat naplózott forgalma be úgy a számlázó rendszerbe, hogy az már lekérdezhető módon a te előfizetésedhez tartozzon.

A frissítés dátzuma korrekt.
A frissítés órája (19 óra) is korrekt. A perceket eleinte nem mondták meg.

Amit elfelejtettek mondani, hogy ez az aznap 19 órakkor (19 óra akárhány perc) kezdődő kapcsolatok adatainak feldolgozását követő állapota a számládnak, hogyan működik a rendszer. De azt hiszem ezt meg lehet érteni.

A tájékoztató jellegű információ fogalmát ugye sok reklámban látod, stb. ezt a jog kb egységesen fogdja el, nem kell újradefiniálni az ÁSZFben.

Pont a tájékoztató jelleg, a célszerűséggel kapcsolatos fenti érvelés miatt gondolom úgy, hogy azt a többség tudja (te is tudtad), hogy az információ nem friss, ha az előző nap körülbelüli forgalmával is számolsz, akkor ugye nehezebb megszaladni. Kockáztattál, viseld a következményeit.

vhm 2009.03.28. 22:23:47

áruljátok már el, hogyan lehet FOGYASZTANI, TÚLFOGYASZTANI internetet???

használni, igénybevenni lehet bizonyos átvitt adatmennyiséget esetleg. De fogyasztani? Hihetetlen...

Egyszer majd jól elfogy végleg. Jajj. :D

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.03.29. 01:14:47

Úristen, de b...ott hosszú egy poszt.
El is olvasom mindjárt a vodás netem segítségével...

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.29. 05:28:15

@TheElf: A forgalmadat valami alapján mérik. Na, az alapján kell kiküldeni az üzenetet is. Ebben nem tudom, mi olyan különleges feladat.

Ha valamilyen izével mérik, de csak X időnként összesítik, mert real-time nem bírja az adatbázisuk, akkor el kell tárolni az előző összesítéskori eredményt, és azt elküldeni az összesítés időpontjával, amikor a user kéri. És akkor elég jól be tudja lőni, hogy az azóta eltelt időben történt forgalmával együtt összesen hol tart. (Akinek van esze, először naponta lekérdezget, és akkor tudni fogja az átlagát. Amikor mobiltelefonom lett, naponta lekérdeztem az egyenlegemet, hogy tudjam, mire számítsak, mikor fog elfogyni a feltöltött összeg, észénl legyek a telefonálással, hogy havonta ne többtízezret költsek rá stb.)

De ez akadémikus vita, mert technikailag nem lehet akadálya az "pontosabb mint tájékoztató jellegű" adatszolgáltatásnak. Ha van, akkor szellemileg alkalmatlanok a szolgáltatásra; ha nincs, akkor erkölcsileg. A lényeg: sün mindkét esetben jár.

moli 2009.03.29. 11:12:59

@Joe Forster/STA: en 4 ev alatt egyszer kertem le, mert kurvadraga

akit_félretájékoztattak 2009.03.29. 15:05:19

@moli: Elismerem, posztként valóban nem volt nyerő mindent részletesen kifejteni, legközelebb ügyelek erre.

akit_félretájékoztattak 2009.03.29. 15:07:17

@Kitalátor feljegyzete: nem azért írtam le újra, hogy ismételjem magam. Hanem mert reményeim szerint azzal lesz helyettesítve az eredeti részletes poszt, kiegészítve a weboldal címével.

akit_félretájékoztattak 2009.03.29. 15:13:43

@Pakito: a fizetés alól kibújni nem tudok, sőt, még határidőn belül rendeztem is a számlát.

Amit el szeretnék érni, hogy jóváírják a pluszban számlázott részt, miután átgondolták és belátták, hogy valóban félrevezető és ellentmondó az a tájékoztatási szolgáltatás amit nyújtanak. És hogy ezután korrekt információt adjanak mindenkinek.

Ehhez viszont a jelek szerint egyedül kevés vagyok, ezért fordulok a nyilvánossághoz és az illetékes hatósághoz is.

akit_félretájékoztattak 2009.03.29. 15:34:46

@TheElf: tisztában vagyok vele, hogy technikai okok miatt pontos adatot nem adhatnak. Ezért volt vélhető úgy a tájékoztatásból, hogy az utolsó lezárt internetkapcsolatkor, esetleg az utolsó nap éjfélkor volt a frissítés. (Melynek pontos dátuma nem szerepelt, csak a 01.07. mint egyértelműen téves adat)

A pontos dátum csak a levelezésből derült ki fokozatosan. Ha azt akarod elfogadni, hogy ez 01.26. este 19:09 volt, akkor vajon hogy szerepelt volna benne a 2 órával később befejeződő forgalom?...

A tájékoztató jelleg alatt pedig ha nincs definiálva, lényegében bármit lehet érteni... Az utolsó perc, utolsó órátólkezdve, előző nap éjfél, vagy akár hétfő 00:00...

De amíg ezt nekem nem tudják megmutatni, hogy az ászf-ben szerepel és tudnom kellett volna róla, addig én úgy értelmezem, ahogy a logika és technikai ismereteim diktálják, lásd fent.

Ha egyszer 27-én kértem le az infót, arra is vagyok kíváncsi, és nem pl. az egy héttel ezelőtti adatra. Vagy ha csak azzal tudnak szolgálni, írják mellé a valóságnak megfelelő frissítési időpontot, és nincs semmi ellenvetésem.

akit_félretájékoztattak 2009.03.29. 15:41:15

@valami hidralika mittudomén: túlfogyasztás = az előfizetésben lévő adatforgalmi kereten felüli, túli fogyasztás.

akit_félretájékoztattak 2009.03.29. 15:56:25

@Joe Forster/STA: én csak ritkán kérem le az infót, pl. olyankor ha a bármi miatt megszakadt a forgalmam nyilvántartása, vagy ha huzamosabb ideig másik készülékben használom a sim kártyát.

Mostanáig nem is volt belőle gond, korrektnek mondható sms-eket kaptam:
Pl. 03.05-e hajnalban lekérdezve frissítési dátumnak 03.04 szerepelt. (Bár ellenőrizni ezt nem állt módomban, de akkor úgy látszik szerencsém volt)

Hogy a tájékoztató jellegű mennyire közelíti meg a pontosat (percek, órák, napok), arra bármit el lehetne fogadni, ha annak időpontját is korrekten közlik. Vagy ha le van írva hivatalos dokumentumban, hogy mit értenek alatta.

kiskár 2009.03.29. 17:33:41

A vodafon ezek szerint semmit nem változott.
Nekem is hasonló problémám volt velük a GPRS indulása után nem sokkal. Akkoriban 200Mb volt a limit, és 25.-én éjfélkor volt a számlazárás, keret nullázása. Egyszer úgy döntöttek, hogy a keretbe beleszámolják a 26.-át is.
Naná, kiszámlázták, hogy túlléptem a keretet, és a következő sávba estem.
Már nem tudom mennyivel vágtak meg, de hiába reklamáltam ugyan ilyen dumával védekeztek mint jackyllnek.

Olyan gondom is volt, hogy nem tudták leemelni a havidíjat a számlámról, és egyirányúsították a telcsimet, de ez külföldön a teljes kikapcsolást jelenti.
Hívtam az 1270-et, mert az lehetett, és mondtam a hölgynek, hogy roamingba vagyok ha lehet igyekezzünk, mert nekem sokba lesz, de nem érdekelte szépen húzta az időt, és azt magyarázta, hogy mindenképp ingyenes. (csak 6E volt)
Persze a problémámat nem tudta megoldani, nem maradt más lehetőség, mint egy haveromat megkértem, hogy fizesse be készpénzben valamelyik ügyfélszolgálaton a számlát.
Ez nem ment mert más nem fizetheti be, az ügyfsz szerint. Akkor elment a személyimért, az összes adatom birtokában befizethette a pénzt. (szerencsére a fényképpel nem foglalkoztak)
Amikor megváltam ettől a gusztustalan lehúzós bandától kiderült, hogy 800 Ft-ot elszámoltak, és én még annyival tartozom, de most ennek a befizetésétől eltekintenek.
Nem sokon múlt, hogy rágumizzak egy ezrest valami szép téglára, és bekúrjam valamelyik ügyfélszolgálatra...

Olyan szitum is volt, hogy 1 hónapra kiküldtek Németországba, ezért előtte levő munkanap megnéztem az aktuális roaming tarifát. Örömmel nyugtáztam, hogy a D2-ön csak 18 Ft egy SMS küldés, persze ezen felbuzdulva küldözgettem is. Aztán itthon csak néztem miért is ekkora a számla.
A kiutazásom napján módosították az SMS díjat 99-re...

Még van róluk sztorim, de így is hosszú vagyok...

Vodafone = gigantikus dilettantizmus, rosszindulattal társítva.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.29. 22:33:20

@moli: "en 4 ev alatt egyszer kertem le, mert kurvadraga"

Miért az? Mert ebből is jön egy kis zsebpénz a cégnek, azért.

facsipesz 2009.03.30. 02:04:52

Óbakker, ez is olvashatatlanul hosszú. Ki ér rá erre?

vhm 2009.03.30. 23:14:47

@akit_félretájékoztattak: értem én, hidd el. De szörnyű a szóhasználat. Az internetet NEM LEHET FOGYASZTANI.

A nagy segget lehet fogyasztani meg a kaját is, de az internetet nem. Az nem fogy el...

akit_félretájékoztattak 2009.04.06. 11:37:10

31-én elküldtem hivatalosan formában a Hírközlési és a Fogyasztóvédelmi Hatóságnak is a panaszom. Az NHH-tól kaptam választ, idézem az érdemi részt:

"A szolgáltató az Általános Szerződési Feltételek B díjszabás melléklet 2.1. pontjában ír arról, hogy az adatforgalom a küldött és fogadott adatmennyiség együttes összegét jelenti. Azért csak tájékoztató jellegű adatokat tud nyújtani a szolgáltató, mert az erre kialakított rendszer lehetőségei az adatok frissítésére vonatkozóan korlátozottak. "

Tehát sajnos pont ugyanolyan semmitmondó és kérdéselkerülő volt, mint a Vodafone válasza Undecided Még az NHH is arra hivatkozik, hogy nem lehet pontosan meghatározni az adatforgalmat. Pedig ez úgy hülyeség ahogy van... Hiszen az adatforgalom igenis bitre pontosan meg van határozva, csak a frissítés időpontja amiről nem tájékoztatják a fogyasztót semmilyen módon. A Vodafone oldalán továbbra is kiemelten olvasható: "Nálunk mindig nyomon követheted aktuális adatforgalmad".

Folyt. köv. amint lesz újabb fejezet az ügyben...

akit_félretájékoztattak 2009.04.08. 10:33:32

Az illetékes hatóságoktól még nem jött újabb válasz, ám a Vodafone a jelek szerint végül elismerte a panaszom jogosságát:

"A 1751-es telefonszámon elérhető számla- illetve egyenleginformációs szolgáltatásunkon lekérdezhető adatok tájékoztató jellegűek arra való tekintettel, hogy a válaszüzenetben feltüntetett egyenleget (a számla állását) vagy adatforgalmat az utolsó frissítés adatai alapján közöljük. A számla- illetve egyenleginformációs szolgáltatásunkkal kapcsolatos értékes észrevételét munkatársunknak továbbítottuk. Ügyfeleink véleménye fontos a számunkra, ezért köszönjük, hogy megosztotta velünk észrevételét!

A korábbi ajánlatunkat felülbírálva, a felmerült kellemetlenség enyhítésére szeretnénk felajánlani Önnek a 70******-as telefonszámhoz tartozó Internet-előfizetésre 50 százalékos havidíjkedvezményt három hónapra vonatkozóan."

Részemről ezt az ajánlatot korrektnek tartom és elfogadom, sikerként értékelem. Ha lesz még az ügyben fejlemény, természetesen azt is megírom.
süti beállítások módosítása