Mégsem lehet akkora a válság, ha az emberek a pénzüket bankokban tartják. Az egyre sűrüsődő ezoterikus jelenségeket a kaszával csontozáshoz szokott magyar ügyfelek is egyre intenzívebben forgó szemgolyókkal követik, de még mindig hisznek valamiben (Obama, jóisten?), hogy nem fog az összes megtakarított pénzük köddéleíródni:
Március 11.-én a CIB Bank telefonos ügyfélszolgálatán keresztül nyitottam egy forint folyószámlához kapcsolódó EUR alszámlát. Ha 14 óráig adom a megbízást akkor az még aznap teljesül, illetve ha az internet bankon keresztül bonyolítom a tranzakciót, akkor az aktuális deviza eladási árfolyamon történik a váltás, ezenkivül más költség nincs - míg CIB24-en keresztül, vagy bankfiókban ez 5 USD. Másnap 10:55-ös visszaigazolással a bank befogadta a internet bankos megbízásomat 307.120 HUF euro-ra váltásárol, az akkor a honlapon szereplő 307,12 forintos árfolyamon, ami így kereken 1000 EUR lett volna. Néhány óra múlva ellenőriztem a számlámat,meglepve láttam, hogy a várt 1000 EUR helyett 983.82 van a számlámon.
Felhívtam az CIB24-et, hogy ez mégis hogy..? Közölték, hogy a visszaigazolástól a feldolgozásig kétszer változott az árfolyam, valamint a bank fenntartja magának a jogot a napon belüli árfolyam módosításra. Ez idáig rendben is volna -válaszoltam, - mivel ezt olvastam az oldalon, a problémám más: képzeljék magukat abba a szituációba, hogy ha egy utcai pénzváltónál hasonló történne; azaz, odaadom a kifüggesztett árfolyam alapján a 1000 EUR forint ellenértékét, majd minden figyelmeztetés nélkül, nem az általam megismert árfolyamon váltják az összeget, hanem egy általam ismeretlen, kedvezőtlenebb árfolyamon, ráadásul a visszalépés lehetősége nélkül. Ezt még a Keletibe se... Közöltem, hogy ezt nem fogadom el, panaszt tennék, kérem a megbízást a 10:55-kor érvényes árfolyamon teljesíteni.
A panaszt felvették, majd néhány óra múlva visszahívtak, hogy a panaszom elutasításra került mivel az oldalon feketén-fehéren ott van, hogy a CIB-nél hogy is megy ez. Kérdésemre, hogy ezt miért nem a kondíciós listában illetve a árfolyamoknál tüntetik fel, miért kellene a honlap minden bugyrát feltúrnom, "majd szólok, hogy tegyék fel oda is" volt a válasz... (Azóta sem tették)
Természetesen továbbra sem fogadtam el a bank válaszat, kértem a panaszom további kivizsgálását. A honlap szerint http://cib.hu/elerhetosegek/panaszkezeles/index 15 napon belül kellett volna válaszolniuk, ma felhívtam a CIB24-et, hogy mi újság, - hát semmi.
Sebaj, erre van a Homár és a PSZÁF, előbb-utóbb csak belátják, hogy ez így nem módszer.
Üdv: ps
Az utolsó 100 komment: