Csaba szegény tényleg nagyon rákúrt. Elromlott a mobilja billentyűzete és fantomhívásokat produkált, mire egy T-mobile üzletben megcsináltatta. Azaz azt hitte, hogy megcsinálták, mert azt mondták neki, de nemsokára majdnem 150 ezres számlát kapott extrém adatforgalom miatt. A sztori itt két ágra szakad:
szopóág 1: Csaba méltányosságból kérte az összeg elengedését, mert, érvelése szerint, a T-csoporttól vett készülékét a T szakembere javította, majd állította azt, hogy most már jó lesz. Ezek után a készülék megkergülve hívásokat indított. A cég reakciója fura, mert egyfelől elfogadták az érvélést, másfelől nem nullára, hanem 64 ezer forintra csökkentették a kötelezettséget.
szopóág 2: Csaba a Versenyhivataltól kérdezi, hogy oké-e olyan djcsomagot érvényben tartani, amelyikben 10 Mbyte adatforgalomért 150 ezer forintot kell fizetni. Friss nethasználó olvasóink kedvéért mondom, hogy a 10 megabyte az egész kevés forgalom.
Levél alant, a kérdés pedig az, felmondja-e a végén Csaba négy különböző T-s előfizetését:
MAGYAR TELEKOM részére
Lakossági hívásvizsgálási- és reklamációs csoport
------------------------------------------------
Kedves xxx!
Tisztelt T-Mobile!
'Száml_xxx/2009' Iktatószámú, számlareklamációval kapcsolatos válaszlevelüket megkaptam, melyből kiderült, hogy 3 alkalommal szóban (1 személyes, 2 telefon) előadott panaszom lényege sajnos nem jutottak el Önökhöz. Ezt tehát most írásban is megismétlem, többek között azért is, hogy az Index.hu Tékozló Homár blogja, a Nemzeti Hírközlési Hatóság, a GVH, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség is első kézből kapjon pontos és teljes képet ezen ügyről.
2009 január elején az egyik bevásárlóközpont T-Mobile üzletében fizettem be számlámat, a várakozás közben a szervizsarkot is meglátogattam, ahol megmutattam - az egyébként Önöktől vásárolt - Nokia E61 típusú telefonkészülékemet és elmondtam, billentyűi érintkezői valószínűleg megsérültek, mivel gyakran indít el hívásokat magától (kivétel nélkül az előzőleg már hívott számot) illetve volt már arra is példa, hogy az asztalon hagyva 20-30 különböző számot "írt" be magának de fogadott már nyitott böngésző képe is a koépernyőn...
Munkatársuk egyből elkérte a készüléket, szétszerelte, majd kitisztította a billentyűzetet egy spray-el. Érezhetően jobban viselkedett az összeszerelés után, nyugodtan indultam vele haza. Pár nappal később a fenti hibák újra jelentkeztek, így inkább egy másik, a közelmúltban vásárolt telefont kezdtem el használni a régit pedig naponta pár alkalommal bekapcsoltam, hogy megnézzem kaptam-e SMS-t vagy van-e üzenetem.
Egy ilyen alkalommal kaptam meg Adatforgalmi Értesítőjüket SMS formájában, amely után telefonon arról tájékoztattak, hogy közel 150 000 Ft-os tartozásom van Önök felé. Jelenleg 4 darab T-Mobile telefon előfizetője vagyok (ebből épp a vita tárgyát képező előfizetés lassan 13 éves), rendelkezem web'n'walk USB stick-kel és otthonomban is a T csoport internetszolgáltatását használom. Számlatörténetemet megnézve Önöknek is világos lehet: nem ezen összeg megúszásával akarom megalapozni családom jövőjét - még ilyen ínséges gazdasági környezetben sem. Gondolom ezért is csökkentették követelésüket
méltányossági alapon 64 000 Ft-ra - amit ezúton is köszönök, ámde ezután sem tartom jogosnak a következők miatt:
1. Válaszlevelükben részletesen kifejtik, hogy ha adott SIM kártyáról indítok hívást annak költségéhez más SIM kártya hívásának díja nem kerülhet. Ezt nem is vitatom, de mint írtam és mint elmondtam már három alkalommal az adatforgalom egy olyan hibás készüléknek köszönhető, amelyet Önöktől vásároltam és amelyet az Önök szervize megvizsgált, megjavított majd az Önök munkatársa nyomott a kezembe azzal a felkiáltással, hogy most már jó lesz.
2. Inkább a GVH felé lehet releváns ámde ideillő információ a következő: a fenti 150 000 Ft nagyjából 10MB (!) adatforgalomnak felel meg. A 21 század elején mennyiben érzik versenyképesnek egy olyan előfizetői konstrukció létét, amely a 7 megabites mobil internet keretei között ilyen árat képes produkálni néhány másodperc alatt. Szélsőséges esetben azt is jelenti, hogy pár másodperc alatt százezres nagyságrendű összeget kell előfizetőiknek Önök felé befizetni. Jelzem: erre nem figyelmeztetik Ügyfeleiket sehol. Abban az időben, amikor a fenti csomag még életképes volt - nem pedig "életveszélyes" - a telefonok még kizárólag WAP-on és rendkívül ki sávszélességen kommunikáltak.
Kedves XXX, tisztelt T-Mobile!
Száml_xxx/2009 Iktatószámú, számlareklamációval kapcsolatos válaszlevelüket a mai napon (2009.03.30) kaptam meg, benne egy csekkel amelynek befizetési határideje 2009.03.24. Amennyiben úgy érzik, a fentiek ismeretében, hogy követelésük még mindig jogos én ezen összeget nagyon szívesen befizetem, majd a már említett 4 darab telefon előfizetést, web'n'walk USB stick és T-Home szolgáltatásuktól ezen befizetéssel párhuzamosan megválok és így tehetünk pontot 13 éves Kapcsolatunk végére(sic). Hazánk GSM szolgáltatóinak helyzetét ismerve a Vodafone és a PannonGSM között pénzfeldobással fogok választani.
Tisztelt Nemzeti Hírközlési Hatóság, GVH és Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség!
Amennyiben úgy ítélik meg, hogy fogyasztói sérelem ért, kérem szíves intézkedésüket.
Gyors válaszukat előre is köszönöm:
Üdvözlettel:
Csaba
Sasfióka 2009.03.31. 01:29:07
Még fantomból is!
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.31. 01:29:07
majdnem kesz az asztal is
Sasfióka 2009.03.31. 01:30:11
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.31. 01:30:56
de olvasom meg Csabat
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.31. 01:34:45
namost az enyem a vadi uj egy nap alatt lemerul
hasznalat nelkul is
holnap visszamegyunk
majd beszamolok mi tortent
lehet suttyomban ez is hivogat szamokat
nothing.at.all (törölt) 2009.03.31. 01:42:36
Nagyon jók a retorikai képességei.
A végéről már szinte hiányoltam a Tisztelt Elnök Asszony! Tisztelt Ház!-t.
aardwark 2009.03.31. 02:03:31
csak kérdem....
kérem kapcsojjjjjjjjanak ki
mer a vízbőlvonomkiazokszigént
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2009.03.31. 02:22:37
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2009.03.31. 02:31:11
Egyébként tizedik, tehát sikeres.
Bocs, kedves posztoló:))
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.31. 02:40:38
nem iveg de aki ezt a asztalt kitalalta az egy huje
a tv allvanyt osszedobtam, de ez az asztal
jo Ok bolcsesz vagyok buuuuuuuut
34 fel csavar es szeg stb.
meg egy ajto hianyzzik, mer olyen kisszekreny vant lent
meg a kejboard tarto
3 oraja csinalom
ehhez kepest hogy valakinek beragad a telefonja...
el kell dobni, menni masik tarsasaghoz lecet
mamapic kedveert that's all
Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.31. 03:08:56
Megdobbent 2009.03.31. 03:35:57
Megdobbent 2009.03.31. 03:38:36
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.31. 04:16:08
en nem hogy nem olvasok
nem is muvelem
de mar jhetne haza
lemegyunk a mekibe
teljesen olcso egyszeru telefotn vettunk
lgvx5500
isten mentsen hogy meg a telefonomon is tudjak netezni
Megdobbent 2009.03.31. 04:34:12
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.03.31. 04:44:16
varom hogy hivjon mert ehes vagyok es csirkes szendvicset akarok
remelem nem ragad be a telefonja
horex · http://horex.uw.hu/ 2009.03.31. 05:03:27
Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2009.03.31. 07:09:07
(btw. nekem 6230i van, 2 éves múlt és semmi baja, ellenpéldákat nem sorolok)
Ofélia . 2009.03.31. 07:12:46
Szerény véleménem szerint a telefont talán telefonálásra kellene használni másra amúgy is alkalmatlan pl fényképezés, videózás, internetezés stb mivel ezek a funkciói tipustol függetlenül csak szart és idegességet generálnak:))))(bocs a zenehallgatást kihagytam)
Viszont már nem egyszer hallottam valami vírusokrol amik hajlamosak hívásokat generálni leginkább az emeltdíjas számokra(valamiböl a hekkernek is élnie kell:)) )
Na most ha ez kiderül akkor az ügyfél van a szopott farok macerás oldalán:))))
Most tényleg kiváncsi lennék a szolgáltató válaszára de csak a végjátéknál!!!!
☺ágica (törölt) 2009.03.31. 07:41:14
A billentyűzár ilyenkor nem ér semmit? Bocs a kérdésért, de tényleg nem tudom.
Ofélia . 2009.03.31. 07:44:53
A kérdés sztem jogos!!!
Ofélia . 2009.03.31. 07:47:11
Layosh 2009.03.31. 07:47:58
Ofélia . 2009.03.31. 07:57:05
Biztos az anyós vette a telefont:)))
nemlennékmagyar 2009.03.31. 08:03:56
Secnir 2009.03.31. 08:04:21
múlt héten csütörtökön lefagyott.
kéthetente jár ki a T-mobile-os szervizes kolléga hozzánk a cég nokiáit szervizelni (mindig ott ül vagy 3 órát). megkérdeztem, hogy mi van vele? egyszer 2007 augusztusában is lefagyott. ez akkor rendszeres lesz? meg miért bír csak 6 napot az akksija, amikor a gyári újak 7 napot bírnak? normális ez egy három és fél éves telefonnál? csinálja meg de azonnal!
kiröhögött...
Impega 2009.03.31. 08:14:31
Elotte Nokiam volt. 5 evutan egyszer elfelejtett felebreszteni es lekestem egy turat. Ezutan erosen csapodott a haloszoba szonyegebe. Azt hiszem ehhez poszthoz ennyit tudtam hozzaszolni.
☺ágica (törölt) 2009.03.31. 08:21:37
☺ágica (törölt) 2009.03.31. 08:24:53
Secnir 2009.03.31. 08:26:43
a w800i nem lecsukható.
webshop.t-mobile.hu/webapp/wcs/stores/ProductDisplay?catalogId=2001&storeId=2001&productId=30482&langId=-11
É2I 2009.03.31. 08:27:07
Ez ellen semmit sem ér a billentyűzár.
Nálam egy Siemens M valahanyas játszotta ugyan ezt.
Visszavittem. Ok megjavíttatják. Csekély harminc nap múlva kész. Nézem a javítási lapot: kiporolták. WTF?
Na akkor bekapcsoltam, a jelenség ugyanaz.
Na akkor vissza, de két hét és, ha addig megjavítva nem lesz itt, cserét kérek.
Időben megjött és azóta jó.
De hálistennek nem csinált ekkorka számlát. (Asszem szét is vertem volna.) Mondjuk nem előfizetéses. Abban pont ilyen horrorsztorik miatt nem bízok.
Impega 2009.03.31. 08:29:02
Megneztem..300i. Akkor bocs mán! :)
É2I 2009.03.31. 08:30:41
☺ágica (törölt) 2009.03.31. 08:31:23
májgeriberi 2009.03.31. 08:55:53
Volt is balhé. :D
Impega 2009.03.31. 09:00:35
májgeriberi 2009.03.31. 09:05:49
Ofélia . 2009.03.31. 09:05:56
Ofélia . 2009.03.31. 09:07:22
F(r)osch & tsa. 2009.03.31. 09:07:47
Impega 2009.03.31. 09:14:21
É2I 2009.03.31. 09:16:16
Magyarán bármelyikkel előfordulhat.
De használj feltöltőkártyás telefont, akkor nem szabadulhat el a számla ;).
Vagy olyan egyszerűbbet, amelyik csak telefonálásra alkalmas. Netezni meg nem.
májgeriberi 2009.03.31. 09:19:55
vtec 2009.03.31. 09:22:35
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.03.31. 09:24:37
Ha mégis nem T...
ha T és előfizetés akkor netet soha...
Sok sikert egy alacsonyabb összeg eléréséhez. Nem tudom technikailag mibe kerül 10MB, de kétlem, hogy egy ezresnél többe. Ha a 20szorosát fizettetik ki bizonyára jól jártok mindketten - te veszel egy 3210-est a sim kártyának, hogy SMS-t tudj olvasni meg telefonálni a wap meg net meg ilyenek közelébe tuti nem mész többet
Amúgy szerintem a nokia 3210, 6210 igen jó készülék. Több mint 3 éve volt/van és még az akku is gyári, 1 hét kapacitással. Párom évente cserél Motorola, sagem, ericson, sonyericron, már sokféle volt.
Impega 2009.03.31. 09:29:53
☺ágica (törölt) 2009.03.31. 09:30:01
É2I 2009.03.31. 09:30:22
Van egy 3210 eladó, ha kell :D
Énbagoly 2009.03.31. 09:31:24
Különben én a vírusra szavazok. Mondjuk sosem netezek telefonról.
ikri 2009.03.31. 09:42:15
Rákérdeztem ötször a készülék (internet) beállítására, azt mondták nem kell vele csinálni semmit, előre alapértelmezettként helyesen van beállítva. Nem mellesleg a készülék (samsung D500) magyar nyelvű felhasználói kis könyve is nagyjából ezekkel a szavakkal kezdődött... aztán a fél (!!!) hónap végén 67 ezres telószámla, főleg az internet forgalom miatt... hát az anyátokat! Be kellett mennem vele a Mamutba (ahol a szerződést kötöttük), mert máshol --ki tudja miért?-- "nem fértek hozzá" ilyen információkhoz. Teccik érteni? Egy T-mobil üzletben. Persze, mindenhol felajánlották, mint régi ügyfélnek (számlás platina) ...
Végül, a harmadik-negyedik reklamáció után "méltányosságból" csak 34 ezret kellett fizetnem.
Rohadjanak meg!
(azt azért hozzá kell tennem, az ügyintéző csaj a Mamutban végig korrekten viselkedett)
ikri 2009.03.31. 09:46:51
vape 2009.03.31. 09:47:29
"Index.hu Tékozló Homár blogja, a Nemzeti Hírközlési Hatóság, a GVH, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség"
Az a baj, hogy a problémamegoldás hatékonyság tekintetében valóban ez a jó sorrend mostanában.
És hogy kötözködhessek is: Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség nem létezik, utódja a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság.
Mylady 2009.03.31. 09:47:48
Én mindig olyan telefont keresek. És nincs. Kb 2 évente cserélem őket, mert olcsóbb új telefont venni, mint akksit. (más gondom nem szokott lenni velük)
A mostani samsung, szétcsúsztatható, nagyképernyős, van benne fényképező, rádió, zenelejátszó, wap, meg a franc tudja még, hogy mi. Én telefonálásra használom.
Ja, 3.600 volt tavaly nyáron.
Nem volt egyszerűbb készülék.
zebu_ba 2009.03.31. 09:49:03
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2009.03.31. 09:51:54
Ivanhoe 2009.03.31. 09:51:55
greggrant 2009.03.31. 10:02:50
Nguyen 2009.03.31. 10:11:50
Szerény véleményem szerint a mobilkészülékek túlmutatnak a klasszikus "telefon" fogalmán. Arra meg tényleg kíváncsi vagyok, hogy ha egy készülék alkalmas a telefonáláson kívül internetezésre, rádióhallgatásra, stb, akkor ezen funkciók ellátására mi a bánatér' hordjak magamnál még egy készüléket? Elvből? Sok sikert hozzá!
A sztorihoz: Magyarországon ma egy szolgáltató szinte akármit megtehet az ügyféllel. A szervízek munkája is kritikán aluli, de az is, ahogy képesek sokszor vétlen ügyfeleket lehúzni.
KopaszMercis 2009.03.31. 10:12:07
Homar itt egy sztori ezt rakd ki.. rovid de velos:
Neten fizetem a szamlaimat elfelejtettem.. tudom en vagyok a hulye sikertelen osi roman sunt szulo fasz hagyjk mert teljesen irrelavans a sztori szempontjabol.
Telefon letilt, en eszrevesz, azonnal fel a Zinternetre befizetem a szamlat. Bejelentkez a webshopba, szamlak kiegyenlitese interneten keresztul "Onnek ezt a szolgaltatast a szamlaegyenlegenek kiegyenliteseig letiltottuk" hibauzenet.
Vagod? Ha ki kell egyenlitsd az egyenleg mert lejart, akkor az egyenleg kiegyenlito funkciodat letiltjak.
Es valaki ult egy szekben valamikor, es vegig gondolta: "hm... ha valaki nem fizette be a szamlajat, akkor ne fizethesse mar be a szamlajat" majd fel vett gondolom nem 2 forintnyi fejlesztoi dijat/fizetest stb.
Elso kezbol szeretnek gratulalni.
eami 2009.03.31. 10:12:55
KopaszMercis 2009.03.31. 10:15:41
hihetetlen, de addig nem egyenlitheted ki a szamlad, amig ki nem egyenlited a szamlad.
bazd meg
2009.03.31. 10:18:47
Azóta a pannontól veszem a vizet mert ott mínuszba is lehet menni.
2009.03.31. 10:20:09
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.03.31. 10:24:58
vagyis Csabi emelt díjason hallgatta a lihegést, csetelést, jósnőt tetszés szerint, elégedetten lerakta, a qwa telefonja még nem akarta abbahagyni, és újrahívta
Csabi, ha ez vígasztal, tezsvírem vodafonos telefonja (céges, muhaha) egyfolytában szöveg nélküli sms-eket küld mindenkinek, aki benne van a telefonban. van olyan nap, hogy tizet kapok tőle gyors egymásutánban.
ő szólt a cégnél, hogy mi van, kiderült mások is vannak így ezzel.
megoldás egyelőre sehol.
Tungus 2009.03.31. 10:37:46
Csaba
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.03.31. 10:38:40
É2I 2009.03.31. 10:38:41
El kell keserítselek. A sztrorid már volt a homáron.
@eami:
Inkább fej vagy gyomor lesz általában.
Egykutya mind.
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.03.31. 10:42:59
É2I 2009.03.31. 10:45:50
Súlyos évek óta csinálja az összes szolgátató. Érdemben mégsem történt soha semmi. :(
Legfeljebb királyi módon lefelezték a zsét és ezzel istenné avatták magukat:O
consigliere 2009.03.31. 10:46:47
aztán szépen kidobtam, céges volt a számlát nem, is láttam..
nevem 2009.03.31. 10:52:03
kitiara 2009.03.31. 10:53:25
lazlo85 2009.03.31. 10:57:34
létezik ien mer én meég nem halottam róla..
pre nem azé pre mer ha 0 az egyenleged akkor nem tuc telozni, net,sms?
skywalker79 2009.03.31. 10:57:45
2009.03.31. 10:58:31
Mert a kimenő hívás tiltás egy büntetés a számla nem fizetés miatt.
Ennek feloldásával fizeted ki a büntetést.
kitiara 2009.03.31. 11:01:33
májgeriberi 2009.03.31. 11:16:26
lehet direkt csinált a T-mobil magas számlát, úgy, hogyha lefelezteted akkor is bőven át vagy basszarintva.(?!)
De ha nem akkor megyek máris reklamálni én is!
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.03.31. 11:18:51
☺ágica (törölt) 2009.03.31. 11:22:01
BigPi 2009.03.31. 11:32:23
Szerencsémre ilyennel, csak normális telefonnál találkoztam ott, pedig ha nem veszi fel a másik fél, akkor nincs számla.
Bár a barátságoknak nem tesz jót, hogy a telefon tízpercenként megcsörget valakit.
Az is lehet, hogy néhány szellem akar beszélgetni az evilágiakkal.:)) Akkor pedig az egyházakat kell hibáztatni.
☺ágica (törölt) 2009.03.31. 11:36:46
Mária 2009.03.31. 12:57:27
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2009.03.31. 17:03:24
A kovács uraknál sem jött be. Mi lesz itt... :)
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.04.01. 22:11:12
Koronás Udvari Chinpoko Mester 2009.04.02. 00:42:03
Ebben benne volt a beletörődő fásultság...
vagy öt percig röhögtem. de ahogy hofi mondta: "Má' mindegy, röhögjünk"
Motorola 2009.04.02. 01:21:36
Attee 2009.04.03. 21:10:43
emmke 2009.09.04. 15:50:01