Az iszaposabb, vagy erős sodrású helyeken ez nyilvánvaló, de ott sem jó átkelni, ahol építettek rajta hidat. Például Szegeden. Szg majdnem normális állapolgár, de a fejébe vette, hogy biciklivel jár munkába, ami deviancia, ezért megbüntette a rendőrség. Úgy történt a dolog, hogy Szg a folyó túlpartjára menet, a KRESZ szabályiat megszegve, a járdán haladt. Mi mégis együtt érzünk vele, és még rendőrök esetében is a józan belátásra apellálunk. Hogy miért, az alant kiderül. Ja, és Szg-vel még Farkasházy Tivadar is elégedett lenne, neki ugyanis van programja, amit levele végén be is mutat:
Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy kis ország, a neve Abszurdisztán. Erre a kis országra az volt a jellemző, hogy a törvények és azok betart(at)ása néha igencsak ellentmondott minden józan észnek. Ennek az országnak a déli részén volt egy város, a napfény városának is nevezték, azon egyszerű okból, hogy sokat sütött a nap. Ezen a városon keresztül folyt egy nagy folyó, amin volt két híd. Ezeken a hidakon mindig nagy volt a forgalom, nem meglepő módon.
Egy reggelen, amikor emberünk szokásához híven munkába indult - a folyó egyik partján lakik, és a másikon dolgozik - kerékpárjával a hídon át, megállították őt a rend derék őrei, akik ott unatkoztak a rájuk bízott rendőri jelenlét nevű feladat teljesítése közben. Azért állították meg, mert a KRESZ szerint a járdán csak tolnia szabad kerékpárját. És elviekben teljesen igazuk van, mert bizony a kérdéses hídon, nevezzük Új hídnak (de Bercinek is nevezhetnénk), csak elég széles járda van az út mindkét oldalán, korláttal elválasztva a négysávnyi autóforgalomtól. A híd lábtól lábig van majdnem két kilométer, mondhatni elég hosszú, a gyalogosforgalom ezért elég gyér rajta, meg aztán van busz is, ami keresztülmegy.
Viszont emberünk azért járna kerékpárral, mert erre buzdítanak is (http://www.kamba.hu/), na meg gyorsabb :-), egészségesebb, olcsóbb, és melegben határozottan jobb is, mint bűzlő embertársai között rohadni a buszon. De ha tolja két kilométeren át a hídon a kerékpárt, ami útjának a
munkahelyig majdnem a felét teszi ki, akkor igencsak korábban kellene kelnie, vagy akár ennyi erővel otthon is hagyhatná kedvelt biciklijét.
Évek óta jár egyébként a hídon kerékpárral, soha nem volt probléma a gyalogosokkal, egyrészt mert kevesen vannak, másrészt meg rendszerint
sikerült kulturáltan közlekedni (ami egyébként több kerékpárostársról nem mondható el). Az úttesten pedig bolond lesz közlekedni, épeszű ember ezt meg sem próbálná, ugyanis ez a híd a hírhedt 47-43-as főút egy szakasza, ahol
piros lámpákra és sebességkorlátozásokra fittyet hányva dübörögnek át a városon a román kamionok csordái. (Érdekes, ez csöppet sem érdekli a
rendőri jelenlét feladatát példásan teljesítő urakat.)
Emberünk elmehetne a másik hídig, nevezzük Belvárosinak, amelyen a reggeli és délutáni csúcsban még nagyobb a forgalom - igaz ott legalább kamionok nincsenek - , de egyrészt az kerülő, másrészt azon a kétsávos hídon oly ügyesen alakítottak ki egy kerékpársávot, hogy csak egy sárga vonal választ el a dübörgő troliktól, és az autósok is akkor veszik észre a felfestést, amikor kedvük van.
Mi legyen a megoldás?
Például az új híd egyik oldalán lévő járdát - a gyalogosforgalomtól aztán nyugodtan - kerékpárútnak lehetne nyilvánítani. Így nem kényszerítenének szabálytalanságra (és büntetnének meg), teljesen értelmetlenül, igaz a törvény betűihez szigorúan ragaszkodva állampolgárokat.
Ismerős ez az Abszurdisztán?
Tiltsunk meg valamit, de ne hagyjunk másik lehetőséget sem.
guruka 2009.04.10. 00:31:14
guruka 2009.04.10. 00:32:27
Stevwe 2009.04.10. 00:38:38
Énbagoly 2009.04.10. 00:38:54
De tényleg, minek a híd mind a két oldalára járda?
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.04.10. 00:39:27
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.04.10. 00:43:15
Páneurópai Harci Kos 2009.04.10. 01:17:52
A hócipőm tele van azzal hogy a járdán száguldoznak.
nemegyszer látni amikor szlalomozik a muki az emberek között, elég jó iramban.
kaffer 2009.04.10. 01:41:32
De.
Minden nap, amikor ilyenekről olvasok, dehogy akarok én hazamenni, hiszen ezért jöttem el. Elég volt. Ne szopassatok, a "a saját hazámban" (homlokcsapkodás nélkül)...
Most mondd azt: "Ne gyere vissza, te szar". Pedig egyszer visszamegyek. Hátha akkor már jobb lesz.
kaffer 2009.04.10. 01:48:32
Igen, ezek jutottak eszembe arról, hogy nem hagynak biciklizni.
gabest1 2009.04.10. 02:14:27
macskafaraok 2009.04.10. 02:20:53
i hate the police (törölt) 2009.04.10. 02:29:44
i hate the police (törölt) 2009.04.10. 02:36:37
Mike36 2009.04.10. 02:56:50
remélhetőleg az új kreszben már benne lesz a járdán való bciklizés - mint opció
Mike36 2009.04.10. 02:59:23
nekem pedig azzal van tele a tököm, hogy a gyalogosok nagy ívből szarnak a piros jelzésekre, és vigan lófrálnak a zebrán a pirosban is, mintha járda lenne
Nem kereste 2009.04.10. 03:17:36
Gyerekek, jön a szezon, lehet-e előre-e foglalni FürEDEn?
deputy sheriff 2009.04.10. 03:43:13
Szamurájx · http://www.szamurajblog.hu 2009.04.10. 04:46:49
Karoly 2009.04.10. 05:13:41
Ja, és van másik hid, nem messze, még gyalog sem, amin van bicikli út...
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.04.10. 05:19:00
lovaskocsival se jarunk. sportolasra alkalmas
buuuuuuuuuuuuut
mi van a mentosokkel?
lujo22 2009.04.10. 05:25:41
"Járdán tilos kerékpározni! Kivétel ez alól a 12. évnél fiatalabb gyerek, mivel ı fıútvonalon még nem kerékpározhat, így a párhuzamos járdán haladhat, legfeljebb 10 km/h sebességgel."
Nem értem, h egy felnőtt, nyilvánvalóan nem 30-40 km/ó-ás sebességgel, miért tehetné meg. Írják elő, h max. 10-15 km/ó-val.
Vagy jobbat mondok. A híd egyik oldala legyen a gyalogosoké, a másik meg a bicikliseké.
mizrolist 2009.04.10. 05:27:40
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.04.10. 05:36:34
nem tudok hollandul
raadasul azok korcsolyaznak is meg fapapucsban jarnak
amugyis
sun sun sun
Jodel 2009.04.10. 06:09:01
Tartozok Neked 1-2 sörrel.Egyszer lottószámokról irtál valami hozzászólásodban,már elég régen. Megraktam a számokat és lett egy négyesem. $65-t kaptam.O.K vagy egy-két sörre,csak érte kell,hogy gyere.Kicsit távol van egymástól az Usa és Australia,de leküzdhető!
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.04.10. 06:15:41
sorert barhova elmegyek
ha haragszol ha nem nem emlekszem
viszont arra emlekszem mikor ott voly az olimpia
50 dollar volt a repjegy, hogy a sportolokert ne uresen mennyenek a gepek
akartunk is menni de akkor meg nem voltam biztos visszaengednek-e?
idy elmondhatom majdnem voltam ausztraliaban
mosma' nem problema
szolok ha lesz idom, de egyelore woodstocknak a hazamat akarom megmutatni
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.04.10. 06:19:32
jobb oldalon kell setalni
mer megsunoznek
Cselo 2009.04.10. 06:38:23
Jodel 2009.04.10. 06:55:01
Azért a következő Austral Olimpia előtt még le kellene tudni ezt a sört!?
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.04.10. 07:00:57
amugy mielott kijottem amerikaba ausztraliaba adtam be a letelepedesi kerelmemet
de tenyleg
aztan rajottem nekem amerika jobban bejon
es tuti vagyok benne egyszer elutazunk woodival ausztraliaba is
MissMarple 2009.04.10. 07:03:11
MissMarple 2009.04.10. 07:04:15
Jodel 2009.04.10. 07:07:56
Ha jöttök,szivesen segitek bármiben,amiben tudok.Eléggé ismerem már az országot,25 éve vagyok itt.
Vaandor 2009.04.10. 07:17:03
Figyelhetnék cserébe, hogy a híd UTÁN mindenki az úttesten (ha nem a főúton, hát kisebb utcában) menjen tovább. Mert a lényegben igazuk van: Járdán kerékpározni tilos!
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.04.10. 07:17:50
csak vakacio johet szoba
es az se holnap
buuuuuuuuuut
thx
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.04.10. 07:24:06
tovabbra is fenntartom bringazni a turde francon kell
nem a jardan meg az uttesten
de azt sose felejtem hany bringa volt pl Csongradon egy kocsma elott
Nutszeru 2009.04.10. 07:27:18
Aropa · www.finnisztan.blogspot.com 2009.04.10. 07:33:45
"Utálom a bicikliseket mert száguldoznak a járdán!" mi?
Aha. Büntessük meg, a hülye biciklis másból nem tanul.
És egy átlag gépkocsivezető napjában hányszor követ el szabálysértést? Nem indexelek itt, felállok a járdára ott, ésatöbbi.
Mégis mit javasol a sok Szakértő pl. a Margit híddal kapcsolatban? Addig lehet utálni a bicikliseket amíg inkább életben maradnának.
Külföldi példa? Németországban megoldották (pl. Kiel), h az egyirányú utcákban kerékpáros mindkét irányba haladhat. Miért? Mert az egyirányú utcákat az autóforgalom csökkentésére találták ki.
És leszarom ha nem vagyok népszerű; én az úton biciklizem, szabályosan, de napjában többször kell menteni a bőrömet mert rámhúzzák a kormányt, rámnyitják az ajtót (Andrássy úti kerékpárút!!!).
bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.04.10. 07:34:01
Lásd pl. a korábban emlegetett körúti járdán bicikliző idióták.
A hidas témához nem igazán t'ok hozzászólni, de ha valaki nem szokta meg, hogy autók közt kerekezzen, az ne járjon munkába biciklivel. Mellesleg Budapest, Árpád híd. Északi oldal kerékpárút, déli járda.
Ha gyalog megyek, tutira biciklivel közlekedőket kell kerülgetnem. Biciklivel meg kocogókat, sétálókat, görkorisokat. Ez Magyarország... és még a politikusokat szidjuk... :(
(igaz-e szilly-ke? :D )
Amanitin2 (törölt) 2009.04.10. 07:38:27
ghck 2009.04.10. 07:41:02
RaveAcE 2009.04.10. 07:49:17
Abszurdisztánnal pont ez a baj. Ha valakit rajtakapnak szabálytalanságon és meg is büntetik, egyből elkezd nyávogni, hogy miért pont őt kapták el, miért nem a többit....
Van KRESZ, lehet olvasgatni, ha már megtanulni nem sikerült.
ghck 2009.04.10. 07:55:34
Ilyen nincs.
desdimona 2009.04.10. 07:55:40
papagály 2009.04.10. 08:03:10
Az Új hídon viszont elég széles a gyalogjárda, de alig járnak gyalog rajta, mert nem esik a gyalogos forgalom útjába, de hosszú is( kb. 800 m és legföljebb a lámpától lámpáig 2km) jóformán CSAK kerékpárosok használják. Ezt föl lehetne csíkozni, még mindig szélesebb út jutna mindkét félnek, mint a Kossuth vagy a József A. sugárút járdáin.
Dehát ezt föl kellene érni ésszel, ami a városházán ritka kincs, ott inkább egymást szekálják, meg pofozzák.
A Bercin valóban életveszélyes az úttesten kerékpározni. Csak egy-két halálos baleset lesz szükséges ahhoz, hogy erre is figyeljenek az URAK.
Üvege$ 2009.04.10. 08:04:48
Sztem konkrétan lehet a járdán kerékpározni max. 5km/h sebességgel. Na ezt mérje meg a nickelezett szemmértékkel a rendőr...
ghck 2009.04.10. 08:08:00
ha lenne ilyen hasonlóan értelmetlen szabály, ami téged is érint (mondjuk nem lehetsz télisapka nélkül nyáron a városban), te mit csinálnál? Lerohadna a fejed, vagy inkább megkockáztatnád, hogy megbüntetnek? (Gondolván ha meglátod a rendőrt, majd hajsimítást imitálva felveszed gyorsan azt a sapkát..)
A szabályozással van a baj, nem a járdán biciklizővel.
Üvege$ 2009.04.10. 08:12:48
plasma.szfki.kfki.hu/~csillag/kerekpar_kresz/Kerekpar_KRESZ.pdf
E szerint nem szabad a járdán kerékpározni, de ez még azt is állítja, hogy egyirányú utcában csak egy irányban szabad, pedig az már biztosan változott. Kéretik ennek fényében hivatkozni a linkelt pdf-re.
b0risz · http://zahar.blog.hu 2009.04.10. 08:13:55
aardwark 2009.04.10. 08:15:38
de azért ez kissé sok, nem? ezért büntet a rendőr????? most kezdjem sorolni, hogy miért is kellene?
no mind1
Ezt a hölgyeknek a húsvét miatt:
nadrágomban a locsolóm,
nincsen dugó benne,
hogyha én azt elővenném nagy nevetés lenne
_fogaskerék_ 2009.04.10. 08:15:47
bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.04.10. 08:18:00
gabor2 2009.04.10. 08:20:37
maincoon © 2009.04.10. 08:22:56
staropramen 2009.04.10. 08:23:27
A zsaruk-akárhogy is tagadják- bevételi tervre dolgoznak.A két szegedi rendőr éppen a napi kiosztott büntit számolta és rájött, hogy kevés.
Nem akarták, hogy a főnök ordítozzon velük( a visszaeső terv alatt teljesítők 2 hétig fekvőrendőrnek vannak visszaminősítve)-ezért kerestek még egy szerencsétlen alakot.A hídon dübörgő kamiont megállítani elég gáz,ráadásul a kamionos azonnal elfelejt magyarul,meg jegyzőkönyv meg ilyenek, maradt szegény bringás.
Örüljön, hogy büntetéssel megúszta, le is lőhették volna.
Ui:Munkaidő végeztével a két rendőr bringára pattant és a Berci híd gyalogjárdáján csendben hazabringázott.
maincoon © 2009.04.10. 08:24:36
RaveAcE 2009.04.10. 08:26:05
Elég jó érvelés. Legközelebb majd azt mondod, ugyan már miért ne lehetne szétverni a TV székházat. Majd mindíg megkérdezünk Téged, hogy mit lehet, meg mit nem.
Fiam 2 éves volt, amikor a járdán bicikliző részeg elgázolta. Meg sem állt a köcsög. Ez is mekkora hülyeség, hogy miért nem lehet a járdán részegen cangázni.
mojszika 2009.04.10. 08:34:25
2009.04.10. 08:36:30
Rend éber őre strázsál az utcán egyedül (ő itt hibázott), jön egy suhanc, és nekifutásból hátba rúgja a fakabátot, hogy az arccal meglátogatja a lábánál fekvő pocsolyát. Majd a suhanc mosolyogva megvárja, hogy a biztos úr tajtékozva felkeljen. Biztos úr begyűjti a srácot, aki nem ellenkezik... közben megérkezik a rendőr párja is, hiszen kettesével élnek.
Ismerőst mint tanút szintén invitálják a kapitányságra.
Ott vallomásfelvétel, tanú + 1 rendőr vs suhanc (aki persze tagad)
Végeredmény: suhancot elengedik minden retorzió nélkül, a rendőröket meg megbasszák, mert a szabályzat szerint fél másodpercre sem veszthetik szem elől egymást.
Na és akkor a végkövetkeztetés:
megvárod hogy egyedül legyen a zsaru, és jól pofánbaszod az ügybuzgóságáért, úgysem lesz következménye. Itt. Abszurdizstánban
kicsirigo 2009.04.10. 08:37:44
Ahol lehet az úton, hiszen nekem is sokkal kényelmesebb, mint le-föl, le-föl a kereszteződéseknél.
DE vannak utak, ahol konkrétan az életemet féltem az úton. Szegedet ilyen szemmel nem ismerem, de a száguldozó román kamionok kelthetnek halálfélelmet.
Egy-egy kiugró kivétel mindig van. De a részeg biciklis helyett egy részeg gyalogos is ráeshetett volna a gyerekre. no akkor mi van? Tiltsuk meg a gyaloglást részegen?
Az élet tele van veszélyforrásokkal. Ettől szép. Persze igyekezni kell kivédeni őket, de ez a mindent beszabályozunk és büntetünk hozzáállás engem kifejezetten nyomaszt.
Harlequin 2009.04.10. 08:38:39
Hány bmw, merci, audi tulajdonos lehet akiket szegényeket ugyanígy nap mint nap szabálytalanságra kényszerítenek...szegény árvák.
bonifac · http://vezetek.blog.hu 2009.04.10. 08:41:33
Egy idézet belőle, ami a Bertalan hídra nagyon igaz:
"Néhány helyen, például a hidakon, ahol nagy és gyors az autóforgalom, keskenyek a sávok, továbbá
kevés a keresztutca és ritka a gyalogosforgalom, a tilalom ellenére érdemesebb és biztonságosabb a
járdán közlekedni. Csak lassan, hogy ne zavarjuk a gyalogosokat!"
_fogaskerék_ 2009.04.10. 08:48:36
Csak az a baj, hogy:
1. Magyarországon mindenki okosabb a szabályok készítőinél. Mindenki előszeretettel bírálja felül az adott szitura érvényes szabály, ha az őrá nézve valami kényelmetlenséget jelent.
2. A szabályok ellenőrzői/betartatói rég elszakadtak a szabályok céljaitól, értelmétől. Próbálják kicsavarni, ésszerűtlenül alkalmazni csak azért hogy büntethessenek.
A KRESZ meg még rafináltabb, mert a gyalogosoknak meg a kerékpárosoknak elvileg nem kell ismerniük még a rájuk vonatkozó szabályokat sem, az autósok meg 2 évvel a vizsga után már felére sem emlékeznek (vagy nem akarnak) annak amit tanultak.
És akkor az udvariasságról még nem is beszéltünk, mert az ma már kiment a divatból...
Agyalap 2009.04.10. 08:50:29
A rend őreinek gondolom egyszerűbb a kerékpárosokat b@sztatni, mint az Audi Q7-tel közlekedőket.
De ha jobban belegondolok, az APEH is így van ezzel.
Impega 2009.04.10. 08:50:36
Dax 2009.04.10. 08:51:05
aardwark 2009.04.10. 08:57:48
de azért szép és kellemes napot:)
2009.04.10. 09:02:58
Kellemes Feltámadást az egész sokadalomnak.
jenko80 2009.04.10. 09:03:43
A belvárosi hídon az egyik járda kizárólag kerékpáros közlekedésre lett kialakítva, mégis tele van gyalogosokkal, és úgy kell kerülgetni őket, hogy közben nehogy a troli elé essünk a 40cm magas padkáról.
2009.04.10. 09:07:19
Bocs, de ez picit fotosopp izű dolog. Az odáig oké hogy a suhanc lenyomta a rendőrt. De utána az őrszobán azért csak kapott pár mesés-vesést, nem ?
Mert ha én rendőr lennék, akkor kapott volna bőven.
EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2009.04.10. 09:12:08
@RaveAcE: sajnálom a kisfiadat, tényleg. Én egyszer mentem neki nagyon kicsit egy bácsinak, mert nem volt jó a fékem, és csúszott tovább a bringa. Azonnal leszálltam, megkérdeztem, hogy fáj-e valamije, segítsek. Mire elkezdett tajtékozva üvöltözni, elküldeni az anyámba, sőt az összes bicajost. Mire közöltem, hogy ez most mire jó, tényleg sajnálom, leszálltam, segítséget akartam nyújtani, ennél többet mit tehetnék, lőjjem fejbe magam? Hozzá kell tenni, hogy az Árpád-hídról jöttem le, ő pedig a bringa úton flangált. Kicsit megnyugodott, majd elégedetten rábaszott a hátizsákomra egyet. Ezek után, utáljak minden nyugdíjast?
Tolerancia kéne ebbe a kurva közlekedésbe, meg előzékenység, és természetesen józan ész. Hányszor, de hányszor látom, hogy az autós előbb dudál és utána fékez. Hányszor látom, hogy hülye bringások irdatlan tempóval tekernek az emberek között, csengő nélkül. Hányszor látok gyalogosokat, akik rohannak át a Váci úton, majd mutogatnak. A KRESZ-t is módosítani kéne, kicsit ráncfelvarrni.
ex-dr. vuk 2009.04.10. 09:13:21
Ha lesz M43, en is az uton fogok tekerni. Addig meg a kurva anyjukat.
jesszumpepi (törölt) 2009.04.10. 09:13:48
az eb allaspontom szerint a bringa elavult eszkoz a kozlekedesre
lovaskocsival se jarunk. sportolasra alkalmas
Igazad van.
Az én uram,a Bandi évek óta biciklivel jár mindenhová,munkába is,télen-nyáron,esőben is,Budapesten.
Eddig még csak egyszer ütötte el egy nő,akinek 10 napos volt a jogsija.
Azóta városon belül is sisakban jár.
papagály 2009.04.10. 09:14:22
jesszumpepi (törölt) 2009.04.10. 09:15:58
Jó témát dobott be.
Ezzel elleszünk jövő keddig.
hamiskaj 2009.04.10. 09:16:54
KRESZ 54.§ (2) bekezdés: "Lakott területen levő olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, továbbá ahol a (7) bekezdés a) pontja szerint tilos, kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni." Ha a kamionok leszorítanak a 4 sávos útról, az bizony alkalmatlan.
Ja, egyébként köcsög biciklista vagyok, szlalomozok a gyalogosok között, de megbüntetett az élet, mert már egy csomó sünt szartam, akik ráadásul mindenfelé hülyeségeket kommentelnek. Ja, és autót is szoktam vezetni, olyankor minden sünt elcsapok.
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.04.10. 09:18:25
Jöhet az új poszt.
maincoon © 2009.04.10. 09:20:19
_fogaskerék_ 2009.04.10. 09:32:00
A rendőröknek (KRESZ szerint) igazuk volt.
KRESZ 54.§ (2) "Nem alkalmatlan az úttest a kerékpározásra, ha azon nagy a forgalom, és emiatt ott veszélyes kerékpárral közlekedni vagy az úttesten jelzőtábla, illetve szabály tiltja a kerékpárral való közlekedést, tehát ezekben az esetekben a járdán tilos a kerékpározás."
Az más kérdés, hogy a kerékpáros a járdáról a gyalogosok védelme miatt van kitiltva: vagyis ha nincs gyalogos-forgalom a járdán akkor nincs kit védeni, következésképp erkölcsileg indokolatlan volt a büntetés.
ex-dr. vuk 2009.04.10. 09:32:38
májgeriberi 2009.04.10. 09:33:51
Ha bringára ülök frászt kapok az autósoktól ha autóval akkor meg a brignásoktól.
Az álladó a rendőr aki mindig köcsög.
ifj. Nagy Gábor 2009.04.10. 09:38:10
"nevezzük Új hídnak (de Bercinek is nevezhetnénk), csak elég széles járda van az út mindkét oldalán, korláttal elválasztva a négysávnyi autóforgalomtól"
Nincs végig korlát és nem is széles, csak a mederhídon.
Stephanos 2009.04.10. 00:38:38
"A gyalogosrészre irgalmatlan lámpaoszlopokat kalibráltak annó, igy egy MTB kerékpár kormánya jobbról balról pár cm a korlát és az oszlop között. Jó móka :-)"
Na, ilyen van a cikk szerint a szegedi híd kerékpárútnak tökéletesen alkalmasnak vélt járdáján is egypár.
"másrészt azon a kétsávos hídon oly ügyesen alakítottak ki egy kerékpársávot, hogy csak egy sárga vonal választ el a dübörgő troliktól, és az autósok is akkor veszik észre a felfestést, amikor kedvük van."
Az ottani 3,25-ös sávban még a trolinak és busznak is elég a szélesség, nem is húzódik rá a kerékpársávra. Az autós meg, mivel keskenyebb, még kevésbé. Tudom, mert naponta használom. Az ott járó kerékpárosok kb. 80%-a meg használja a sávot, gond nélkül.
Nutszeru 2009.04.10. 07:27:18
"Aki szegedi, az tudja hogy épeszű ember nem merészkedik az útra az Újhidon (bocs: Bertalan) kerákpárral. Ennyi erővel az autópályára is fel lehetne menni biciklivel..."
Hetente néhányszor átmegyek a Bertalan híd úttestjén kerékpárral, érdekes módon a kamionok is meg tudnak előzni, mert egyrészt van hely (irányonként két sáv), meg kormány is rajtuk az irányváltoztatáshoz. :-)
nulla 2009.04.10. 08:48:36
"a gyalogosoknak meg a kerékpárosoknak elvileg nem kell ismerniük még a rájuk vonatkozó szabályokat sem"
Helyesen: "a gyalogosoknak meg a kerékpárosoknak ELVILEG KELL ismerniük a rájuk vonatkozó szabályokat"
Vizsgázniuk nem kell ugyebár belőle, ezért aztán GYAKORLATILAG sokan nem ismerik.
pizsama 2009.04.10. 09:41:06
Fanyuvo 2009.04.10. 09:43:19
1.) Mennyire büntették meg a posztolót? Megbüntették egyáltalán, vagy szóltak neki?
2.) A kilóméteróra tudomásom szerint nem kötelező bringa tartozék. Akkor, honnan tudjam mennyivel mehetek?
3.) Bringás vagyok szarjak sünt.
Valaki említette, hogy a Budai oldalon a rakpartot ki lehet kerülni, megtudja valaki mondani, hogy melyik útra gondolhatott? Árpád hídtól akarok eljutni a Lágymányosiig és az a förmedvény ami most ott van eléggé orosz rulett egy bringásnak.
májgeriberi 2009.04.10. 09:45:57
bátor ember vagy! Elég egyszer elütni valakit. Annak aki nem rizikózza meg egyszer sem, szerintem igaza van.
helianthus 2009.04.10. 09:47:29
nagyjából tudom a komát, bár nem sok 7-est láttam bevallom, engem nem szórakoztat.
min 2009.04.10. 09:49:20
kangep 2009.04.10. 09:53:41
én azt mondom, hogy ne menjen az úton, mert veszélyes neki, és idegesítő a forgalomban részt vevőknek, merthogy senki se szeret embert elütni/elsodorni. én is szoktam biciklizni, de vezetni és gyalogolni is. engem nem zavarnak a bicósok a járdán. tolerancia, emberek.
na persze egy vödör sárga festék csíkformában applikálva a járdára megoldaná a témát. de az kiadás. a bünti meg bevétel ugye.
hamiskaj 2009.04.10. 09:54:00
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM&celpara=54#xcel
Egyébként érdekes dolgok vannak benne, érdemes tanulmányozni :) De olyan, amit nulla kartárs összeütött, olyan pont nincs.
A gyalogosok közlekedésésre vonatkozó 21.§ például meglepően sok szabályt tartalmaz, amelyekre a gyalogosok 100%-a magasról tojik. Ebből a szempontból az autósok és biciklisek sokkal szabálykövetőbbek, hiszen ők legalább a bekik tetsző szabályokat betartják :)
ex-dr. vuk 2009.04.10. 09:54:16
En egyebkent eleg bator es hardcore biciklisnek tartom magam, az egyetlen hely ahol "jardan" kozlekedek, az az uj hid.. Sot: ha csak lehet, akkor inkabb a regin megyek inkabb. Es ha egy rendor beszol, akkor (ahogy fentebb irtam) megkerdeznem, hogy o a sajat gyereket hol bicikliztetne, ha at akarna menni ezen a hidon.. Van egy tippem.
Es en amugy inkabb azt mondom, hogy a belvarosban is inkabb menjen biciklivel a jardan (lassan!), mint kocsival. Minel kevesebb a kocsi annal jobb. Es annal tobben mereszkednek le megis az utra.
bonifac · http://vezetek.blog.hu 2009.04.10. 09:54:47
bonifac · http://vezetek.blog.hu 2009.04.10. 09:56:16
Szuicid hajlamúak nyugodtan tartsák be a KRESZ-t. Bárhol, bármilyen járművel.
bonifac · http://vezetek.blog.hu 2009.04.10. 09:58:50
leslie nilsen (törölt) 2009.04.10. 09:59:54
tegnap voltam a KVVM-be és nincs biciklitárolójuk...najó, de a "munkásoknak", de az "ügyfeleknek" má nem telletttttt
zaffarano 2009.04.10. 10:01:20
Perillustris 2009.04.10. 10:03:22
Ez nettó baromság.
_fogaskerék_ 2009.04.10. 10:03:51
Nyugi, szuicid hajlamúak nem tartják be a KRESZ-t. Sehol se járművel, se gyalog.
_fogaskerék_ 2009.04.10. 10:08:44
Semmi sem kötelezi őket és szerintem nyugodtan lehetne össznépi KRESZ vizsgát tartani. Simán 80% körül lenne buknási arány. Ezen a poszt-on is látszik, hogy magukat KRESZ-t ismerőnek valló emberek vitatkoznak azon, hogy a fent leírt járdán-kerékpározás szabályszerű volt-e.
Ahhoz hogy valaki gyalog/kerékpárral/talicskával közlekedjen NEM KELL ISMERNI A KRESZT! Csak illene...
xeniah 2009.04.10. 10:10:25
Egyszer elektromos rollerrel mentem az úttesten, aztán metállítottak, felküldtek a járdára.
Egyszer volt itt egy pesti ismerősünk, ő csodálkozott azon, hogy mennyien bringáznak a járdán. Azt mondta, megpróbálja ezt népszerűsíteni Pesten is. Ezek szerint nem sok sikerrel...
Mouth Hero 2009.04.10. 10:16:29
min 2009.04.10. 10:16:40
Más...ez minden autósnak kötelező tanfilm:
patrz.pl/filmy/kierowco-nie-badz-bezmyslny
gentry 2009.04.10. 10:18:00
_fogaskerék_ 2009.04.10. 10:18:39
Mindegy hol nézed meg a szabályt, ugyanaz a végeredmény. Járdán kerékpározási tilalom alól 2 kivétel van:
1. Fizikailag alkalmatlan rá az úttest.
2. A 7/a szerinti "főútvonalon 12. életévét be nem töltött személynek".
_fogaskerék_ 2009.04.10. 10:22:13
Ha nem tartja be a KRESZT sokkal hamarabb meghal.
Ne az legyen a cél, hogy senki ne tartsa be, és a farkastörvények irányítsanak. Hanem az, hogy mindenki betartja és akkor nem kell egymást anyázni.
bonifac · http://vezetek.blog.hu 2009.04.10. 10:22:15
De úgy látom, te ezeket az érveket úgysem fognád fel. ;-)
andi2622 2009.04.10. 10:22:18
Én szegedi vagyok és igen a szarkanális partján élek ahogy egyik kedves kommentelő minősítette Tiszánkat.....
Sztem a Duna sajnos jobban az .Pedig mind 2re vigyázni kéne!
A miénket legalább kifertőtlenítették pár éve!:)
De a témához hogy hozzászóljak:
Én tudtommal -mivel ott közlekedtem mikor újították az Újhidat és szó szerint nem volt korlát hol egyik hol másik oldalon majd fél évig(!!)-az a járda oldal, ahol alacsonyabb a korlát, az kifejezetten kerékpárosoknak készült....És szélesebb is kicsit.
Csak mivel nagy ívben leszarják az emberek ezért már tulképpen lényegtelen mit akartak eredetileg.
Amit meg a belvárosi hídon mondotok hogy van bicigli sáv....Menjen már valaki végig rajta!!Halálfélelem minimum!
Azért az hogy a végén bevezetik a sávot, keresztül 4 autósávon hogy bemenj a Ligetbe....
Aki szerint ez ok, az nem normális!
Gratulálok a tervezőknek is!
ex-dr. vuk 2009.04.10. 10:22:20
Hozzá Szóló 2009.04.10. 10:22:45
_fogaskerék_ 2009.04.10. 10:24:44
gentry 2009.04.10. 10:30:49
Tényleg nem. :) Ugyanis a biciklit nem közlekedései, hanem sporteszköznek tartom, munkába járásra alkalmatlannak. Régebben volt egy kollégám, aki tavasztól őszig biciklivel járt dolgozni, minden reggel csapzottan, izzadtan érkezett, nyomorult próbált megmosakodni a wc előtérben, de az nem az igazi. Ráadásul minden reggel és délután átöltözni, mert öltönyben csak nem izzadhatsz le, szóval nem egy nyerő dolog... Bicikilivel max a fizikai munkát végzők járjanak dolgozni, ott nem gond a testszag.... :)
bonifac · http://vezetek.blog.hu 2009.04.10. 10:31:21
gentry 2009.04.10. 10:34:15
Ja, és nem hiszem, hogy Szegeden lassabb lenne autóval közlekedni, mint Bp-en. Én autóval járok, négy km-re van a munkahely, átlagosan 20 perc alatt érek be (plusz 5-10 perc a parkolóhely keresése), de volt már 70 perc is az út, ennek ellenére azt mondom, hogy inkább ülök a dugóban kényelemesen, mint izzadjak egy biciklin.
bonifac · http://vezetek.blog.hu 2009.04.10. 10:34:17
bonifac · http://vezetek.blog.hu 2009.04.10. 10:36:27
Kekeckokec 2009.04.10. 10:38:20
Aki szegedi, az azt is tudja, hogy a belvárosi (régi) hídon az északi oldal járdája van kijelölve kerékpárosoknak.
2009.04.10. 10:42:22
Én is szegedi vagyok, de én T72-es tankkal járok. Sikeres-e vagyok ?
hamiskaj 2009.04.10. 10:46:46
@vuk_: én bizony vitatom, hogy tilos lett volna a híd járdáján biciklizni. Jogi indokolást lásd fent.
felician 2009.04.10. 10:48:21
_fogaskerék_ 2009.04.10. 10:49:26
Nyilván mindenki maga dönti el, hogy kíván munkába járni. Lehet pro-kontra sok mindent felhozni. személyes tapasztalatként: Nekem 2 kollégám jár biciklivel kb. 5 km-es távolságról. Nem izzadtak, nem csapzottak. Egyikük (hölgy) az elmúlt télen 10 napot buszozott, többi nap maradt a bringa. Nekem sajna nincs légkondi sem a buszon, sem a szolgálati, sem a saját autóban. Elmondhatom hogy egyes délutánokon patakban folyik a víz a hátamon, ha mennek kell valahová a városban.
köpőcsésze 2009.04.10. 10:51:14
bonifac · http://vezetek.blog.hu 2009.04.10. 10:53:35
histar007 2009.04.10. 10:55:27
Inkább Don Corleone mint Don Bajnai
_fogaskerék_ 2009.04.10. 10:57:34
Sajnos rosszul következtetsz:
"kerékpárral az úttest jobb szélén akkor lehet közlekedni, ha az út és a FORGALMI VISZONYOK ezt lehetővé teszik" -> ha nem teszik lehetővé, akkor OTT SEM lehet közlekedni; a járdán való tiltást nem oldja fel.
A "fizikai" szót azért tettem hozzá, mert - mint említettem - KRESZ tanfolyamra járok, ahol rendőr fejes oktat és az alkalmatlanságot kifejezetten a fizikai alkalmatlanságra értelmezte. Ha a rendőri szervek így értelmezik, akkor legfeljebb peres úton lehet mást elérni náluk.
Perillustris 2009.04.10. 10:59:02
Lehet, hogy a kollégádnak nem a legmegfelelőbb közlekedési eszköz volt a kerékpár, de többtízezer embernek az. S még többnek lehetne. Nagy különbség.
Macropus Rufus 2009.04.10. 11:03:35
én pl. ezt a kitételt nagyon riktán alkalmazom. A KRESZ szabályokra épít és abban nem fér bele az udvariasság. Van egy szabály és azt tartsuk be. (ez is nehéz nekünk)
Továbbá viszont a KRESZ mindekire vonatkozik, még a bicajra is. Ha már annyira oda vanank itt egyeseek, hogy a kocsisok milyenek: már egy ideje kötelező a láthatósági mellény a bicajoskora. Tisztelet a kivételnek, de nem sokan hordják... Meg hát a bicikli egynyomon haladó jármű és mint ilyen az úttest jobboldalán a helye. Akkor engem miért is előz a bicajos balról? Meg a városban a két kocsisor között mit keresnek? Szóval egyik félt sem kell félteni.
A baj ott van, hogy mindeki tisztában van a saját jogaival, de azzal nics, hogy milyen kötelezetségek vonatkoznak rá. Tehát a biciklisnek bizonyos esetben joga van a járdán haladni, de már a láthatóságit lefelejti magáról...
mement 2009.04.10. 11:06:10
Macropus Rufus 2009.04.10. 11:06:24
ez a KRESZ 2007-es kiadása
ex-dr. vuk 2009.04.10. 11:08:38
Macropus Rufus 2009.04.10. 11:09:15
Amúgy talán kejtesd ki mi az amiben az észt osztottam szerinted.
Carnivora (törölt) 2009.04.10. 11:09:32
ex-dr. vuk 2009.04.10. 11:11:08
EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2009.04.10. 11:11:56
Minden reggel és délután átöltözni, hát igen, nem is érzem magam sikeresnek, amiért 5 percet rá kell áldoznom erre a dologra.
Nem akarlak rábeszélni semmire, vagy lebeszélni valamiről, mindenki döntse el maga, hogy mit szeret, de én inkább preferálom azt, hogy felpörgetem a szervezetemet, erősítem az izmaimat és frissen esek be a munkahelyemre, mint azt, hogy ülök a dugóban, felhúzott ablakokkal, hogy ne szívjam be mások bűzét is, idegeskedve a kuplungparti miatt. És azt hozzátenném, hogy mennyivel környezetkímélőbb megoldás is a kerékpár.
Ha gondolod, és van rá lehetőség próbáld ki a dolgot.
@Perillustris: rég láttalak erre :)
mement 2009.04.10. 11:13:20
hamiskaj 2009.04.10. 11:16:17
Mindenesetre a posztolónak és sorstársainak azt ajánlanám, hogy hasonló esetben álljanak ki az igazuk mellett. A rendőrök sem tudják fejből a KRESZ összes rendelkezését, csak úgy tesznek, mert magabiztosnak kell látszaniuk, ha viszont látják a tudatos érvelést, általában meghátrálnak.
BKE2 2009.04.10. 11:16:54
A rendőrök miért nem a Belvárosi hídnál ellenőriznek? Ott sok a gyalogos, és néhány bringás tényleg szabálytalanul és veszélyesen közlekedik.
A Bertalan hídon viszont alig van gyalogos (viszont jó széles a járda). Ha már ott ellenőriznek, miért nem az autósokat büntetik? Asszem 50-nel lehet menni, de az átlagsebesség kb. 90.
A legjobb megoldás szerintem is az lenne, ha az egyik sávot bringaúttá minősítenék. Autósnak, gyalogosnak, bringásnak is jobb lenne, és szinte semmibe se kerül.
hamiskaj 2009.04.10. 11:20:05
EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2009.04.10. 11:23:00
Azt csak lakott területen kívül kötelező. (Egyébként mindig van nálam)
Erre értettük az észosztást.
Perillustris 2009.04.10. 11:23:17
Macropus Rufus 2009.04.10. 11:23:17
"54. § (1) Kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés (117/c. ábra) esetében az autóbusz
forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetleg - ha az út és
forgalmi viszonyok ezt lehetvé teszik - szorosan az úttest jobb szélén kell közlekedni."
tehát az egynomon haladó járműnek a jobbo oldalt a helye. Akkor ez már két sor között menővel.
Továbbá a kerépár nem előzhet. Tehát már nem elhet tőlem balra. Pedig szokott lenni és így kerűl be a két kocsisor közé :)
ex-dr. vuk 2009.04.10. 11:27:40
Agyalap 2009.04.10. 11:32:34
Nem szeretném védeni a Rákóczi úton legbelső sávban bicikliző lányt akivel pár napja találkoztam, de a többség nem a teljesen hülye kategórába tartozik.
Ezért kérném meg a drága autós társadalom tagjait, egy kis toleranciával viseltessenek a kerékpárosok iránt...
ex-dr. vuk 2009.04.10. 11:32:39
Az elozes nem azt jelenti, hogy egymas mellett kozlekednek vegig...
Igen en is eloztem mar meg totymorgo autost biciklivel. Hol van az leirva, hogy tilos? Sehol.
mement 2009.04.10. 11:33:18
Agyalap 2009.04.10. 11:33:53
EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2009.04.10. 11:34:46
mement 2009.04.10. 11:35:53
_fogaskerék_ 2009.04.10. 11:37:47
Ha tényleg kell, akkor miért nem tartanak belőle oktatást és miért nem ismeri a közlekedők nagy része? Pl hány gyalogos tudja, hogy nem szabad a hídon egyik oldalról átmenni a másik oldalra, akkor sem ha nincs korlát... De a felelősség alól tényleg nem mentesít.
@hamiskaj:
Olvad át még egyszer, hogy hol "kell!" kerékpározni: "kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés ( esetében az autóbusz forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetőleg - ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetővé teszik - szorosan az úttest jobb szélén kell közlekedni". Benne van a járda? Nincs: akkor ott tilos, 2 kivételtől eltekintve. Ne sértődj meg, de ennek a kicsavarása ezek szerint a jogász gondolkodásmódra jellemző.
Szívesen értekeznék még a témáról, de már mennem kell. Balesetmentes közlekedést mindenkinek! Főleg az ünnepek alatt vigyázzatok magatokra és egymásra! Sziasztok!
U.I.: A rendőröknek meg inkább azokat kéne csesztetni akik a többieket veszélyeztetve közlekednek.
EÖ (törölt) 2009.04.10. 11:43:26
saját statisztikám alapján jóval több szuzukisnak világít a ködlámpája verőfényes augusztusi délelőttökön, mint bármely más típusnak.
és ez nem magyarázható csak a szuzukik nagy számával, mert lassan már több audi futkos az utakon mint szuzuki.
Szóval, aki azt hiszi, hogy csak a 10 millió forint fölötti autókkal szabálytalankodnak, az nem lehet sikeres ember.
toreki 2009.04.10. 11:46:20
Ne a járdán bringázókat utáld, hanem azokat az autósokat, akik miatt a járdán bringáznak, mert veszélyeztetik az életüket.
Cselo 2009.04.10. 06:38:23
Rossz válasz. Attól, hogy a forgalom nagy rajta, a KRESZ szerint még nem alkalmatlan a bringás közlekedésere. Ha fel lenne bontva, vagy dagonya lenne, na akkor alkalmatlan.
Üvege$ 2009.04.10. 08:12:48
Az egyirányú utca nem változott. Csak akkor szabad ellenkező irányból behajtani, ha van kiegészítő tábla, hogy kivéve kerékpár.
Megkérek mindenkit, hogy ne emlékezetből idézgesse a KRESZ-t, hanem guglizzon, és olvasson.
EÖ (törölt) 2009.04.10. 11:50:28
el kell adni a bicajt és venni kell egy merdzsót vagy egy bömbit!!
Na persze, ha ez nem megoldható, akkor legalább egy audit. :)
kalapur 2009.04.10. 12:02:03
amúgy bp-en lassan már sehogy sem lehet normálisan közlekedni. bkv ugye csúcsidőben hegylakós (csak egy maradhat), a bicikli még az egyik legjobb mód. viszont az autósok/gyalogosok hozzáállása is baromság. előbbi irigyel a dugóban ha elmész mellette utóbbi meg irigyel a járdán mert gyorsabban elérsz a-ból b-be mint ő.
amúgy meg tessék kipróbálni eljutni az oktogonról a petőfi hídig vagy a margit hídig biciklivel úgy hogy ne halj bele a szmogba, ne üssenek el vagy ordítsnak le a járdáról. nem egyszerű.
az autósok meg menjenek egyszer végig az andrássy bicikliútján anélkül hogy rájukcsapnák a kocsiajtót. utána dumálhatnak.
tillát főpolgármesternek!
zsoci 2009.04.10. 12:05:35
Vegyél autót.
pizsama 2009.04.10. 12:09:33
EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2009.04.10. 12:09:48
Remélem.
tyberius 2009.04.10. 12:16:22
Attól függ. Ha például egy Merkava áll be melléd a pirosban, akkor máris lehet egy kis péniszirigységed. Ha meg egy Apache-nak vagy Mi-8-nak vagy az útjában, akkor egyenesen lúzer vagy :P
szegedbicaj 2009.04.10. 12:47:20
Néhány dolgot elmondanék:
1. andi2622: "Aki szerint ez ok, az nem normális!"
Szerintem az a sáv nagyon rendben van, még ha ezért a nemnormális titulust is kapom. Nincsenek balesetek, mindenki lát mindenkit és rendben zajlik a forgalom. Az egyik legbiztonságosabb megoldás, mikor a sáv bemegy középre.
2. A KRESZ értelmezése szerint kerékpározásra a szilárd burkolat nélküli út alkalmatlan, felázott földút, stb. Az, hogy mennek rajta kamionok, az nem teszi alkalmatlanná. (még ha de facto az is)
3. Szegeden sok helyütt semmi nem különbözteti meg a járdát attól, amit kerékpárútnak szánnak. Hiányoznak táblák, lekopnak a piktogramok, és bizony néhol a bicikliút közepén vannak villanyoszlopok is. amíg a bicikliutakat járdán jelölik ki, méghozzá igen pongyola módon, nehéz elvárni, hogy ne biciklizzenek a járdán.
Ettől függetlenül nem kellene járdázni, meg külön bicikliutakat építeni, mert a városban 1-2 ilyen egyelőre még átmenőforgalomtól terhelt útját kivéve a város útjai de facto alkalmasak arra, hogy azokon biciklizzenek, ha meg nem, azzá tehetők.
Valahogy így:
picasaweb.google.com/imre.csullog
Perillustris 2009.04.10. 12:55:34
Sőt, ott sem kötelező, ha van fényvisszaverő ruházat. Szóval kedves Rufus, tényleg utánanézhettél volna, mert így kurva nagy öngólt rúgtál.
imperior 2009.04.10. 13:07:04
Perillustris 2009.04.10. 13:26:26
Ha behúzom a féket, akkor jön ki bicajjal a 10-12km/h-s átlagsebesség, de te pöffeszkedj a négy kilométeres úton akár 70 percig is. Ráadásul ennyivel a bicajon sem izzadsz meg. Persze minek magyarázom, nincsenek illúzióim.
Perillustris 2009.04.10. 13:42:34
A Nemzeti Alaptanterv része a KRESZ-oktatás, de elenyésző azoknak a suliknak a száma, ahol ezt követik. Tök jó, hogy megtanítanak 40 versre, 220 évszámra, s azt mellőzik, aminek fontossága az ember életében vitathatatlan.
De miért működne pont az oktatás az országban? Miért lenne kivétel?
moli 2009.04.10. 13:46:10
kapja be minden ketkereku aki a jardan kolbaszol.
Pályaelhagyó autóversenyző 2009.04.10. 13:46:19
az oszlopok miatt a járdából nem lehet simán kerékpárutat csinálni.
a hardcore kerékpárosok 90%-nak jár a kamionnyi szarósün, mert nem csak a szabályokat értelmezik önkényesen, hanem a legtöbből az életösztön is hiányzik (zebrán áthajt 30-al és csodálkozik, ha elütöm. (kresz guruk kedvéért: nincs elsőbbsége, ha ül a biciklin) ennek az alfaja amikor valóban elsőbbsége van, de nem bírja felfogni, hogy száguldozva alig észrevehető - lassítani meg nem fog, hiszen ő az élet értelme, a zöldek zöldje, ne már, hogy neki kelljen.
bmv-s gyökérből nem hogy arányiban, darabszámra is kevesebb van, mint kerósból.
ja, én is tekerek.
moli 2009.04.10. 13:48:20
kerekparosok takarodjanak a jardarol!
moli 2009.04.10. 14:01:34
ifj. Nagy Gábor 2009.04.10. 14:02:47
"az a járda oldal, ahol alacsonyabb a korlát, az kifejezetten kerékpárosoknak készült"
"Amit meg a belvárosi hídon mondotok hogy van bicigli sáv....Menjen már valaki végig rajta!!Halálfélelem minimum!"
Nyilván először kis utcákban érdemes megtanulni a biciklizést és fokozatosan folytatni a forgalmasabb utakon. Egy kezdőnek halálfélelem lehet, ha már csinálta párszor, rájön, hogy nem az.
"Azért az hogy a végén bevezetik a sávot, keresztül 4 autósávon hogy bemenj a Ligetbe...."
Kettő keresztezi csak, de hát a áros már csak ilyen, az utak helyenként keresztezik egymást. A fonódó szakaszon meg egyértelműen látszik a kerékpáros által elfoglalt hely az úttesten.
hamiskaj 2009.04.10. 10:46:46
"Az 54.§ (2) bekezdésében sehol nincs leírva, hogy "fizikailag", ez a te kiegészítésed."
Ez a KRESZ hivatalos (minisztériumi szakemberek által készített) értelmezésében szereplő iránymutatás. Valóban nem része a jogszabálynak, de innentől bármilyen helyzetben hivatkozhatna rá egy gyakorlatlan kerékpáros, hogy ezen az úttesten lehet hogy jön majd egy autó mialatt végighaladok rajta, ezért én inkább a járdán megyek. Fenét.
Az úton biciklizés veszélye a legtöbb esetben egész egyszerűen túl van misztifikálva.
hamiskaj 2009.04.10. 11:20:05
@vuk_: én ilyen hivatalos értelmezésről nem tudok, pedig itt van az egész jogtár a gépemen. Ha tudnál megadni jogforrást, kikeresném és megnézném.
Így néz ki a címlapja a hivatkozott kiadványnak (meg a 143. oldal, de az itt most nem érdekes), ez nem jogszabály, mint fentebb is írtam: www.delmagyar.hu/forum-kepek/210/B2097426.jpg
felician 2009.04.10. 10:48:21
"az új (berci) híd északi részén bicikliút van, mondjuk konkrétan nincs ráírva/ráfestve, de mindkét oldalról az vezet rá"
Mióta?
Tegnap még az újszegedi oldalról a déli (vagyis valóban inkább nyugati, de nevezzük kifolyási oldalnak) járda felől csatlakozott kerékpárút. Egyébként ha megnézed, akkor a déli járdán van a meder fölötti rész úgy kiszélesítve (+ a lámpaoszlopok áthelyezve), hogy az majd kerékpárút lehessen, ha az odáig felvezető részeket is kiszélesítik egyszer.
i hate the police (törölt) 2009.04.10. 14:03:12
Laska 2009.04.10. 14:04:21
"Lakott területen csak akkor szabad a járdán kerékpározni (legfeljebb 10 km/h-val), ha az úttest kerékpáros közlekedésre alkalmatlan (például földút). A hivatalos értelmezés szerint az, hogy az úttesten nagy a járműforgalom vagy tábla tiltja az úttesten a kerékpáros közlekedést, még nem jelenti, hogy szabadna a járdán tekerni.
A KRESZ jó okkal tiltja a járdán való kerékpározást: a járda a gyalogosoké. A gyalogosok mozgása (főleg a gyerekeké és időseké) gyakran kiszámíthatatlan, így veszélyhelyzetek sokasága adódik. Emellett a kapualjakból kihajtó autósok sem számítanak a járdán nagy sebességgel közlekedő biciklisre. A mellékutcák keresztezése szintén veszélyes a járdáról lehajtva ugyanezen okból. Egy szó, mint száz: járdán biciklizni sokkal veszélyesebb mint az úttesten, ahol legalább lát a többi közlekedő. Ne járdázz!
Néhány helyen, például a hidakon, ahol nagy és gyors az autóforgalom, keskenyek a sávok, továbbá kevés a keresztutca és ritka a gyalogosforgalom, a tilalom ellenére érdemesebb és biztonságosabb a járdán közlekedni. Csak lassan, hogy ne zavarjuk a gyalogosokat!"
forrás: plasma.szfki.kfki.hu/~csillag/kerekpar_kresz/Kerekpar_KRESZ.pdf
i hate the police (törölt) 2009.04.10. 14:05:02
ifj. Nagy Gábor 2009.04.10. 14:06:20
andi2622 2009.04.10. 10:22:18
"az a járda oldal, ahol alacsonyabb a korlát, az kifejezetten kerékpárosoknak készült"
Szerintem pont a magasabb, mivel a kerékpáros magasabbról tud esni...
moli 2009.04.10. 14:07:39
de. van egy baj: minden ember gyalogosnak szuletik. kerekparozni viszont nem muszaj.
a gyalogosnak tobb joga van, mint barki masnak.
moli 2009.04.10. 14:13:49
i hate the police (törölt) 2009.04.10. 14:15:01
bonifac · http://vezetek.blog.hu 2009.04.10. 14:15:15
Nagyon jó a példa. Esetleg aki a kocsijában ül, és ablakrepesztően üvölteti a tuc-tuc zenét, az is hivatkozzon erre, ha eltapossa a kamion, hogy 'nem hallotta a kürtjét'. (Jobb híján Szent Péternél.)
Ne haragudj, ha közlekedsz, akármilyen járművel vagy gyalog, akkor közlekedsz. Figyelned kell a közlekedés többi résztvevőjére. Ha nem teszed, akkor igenis te vagy a hibás. (vagy minimum te IS hibás vagy.)
i hate the police (törölt) 2009.04.10. 14:17:15
Agyalap 2009.04.10. 14:17:22
Kb 5 éve viccből elém lökte egy cimboráját valami Humor Harold a Görzenálnál a kerékpárúton.
Nem kicsit törtem össze magym és a biciklimet, a gyalogosnak semmi baja nem lett, leporolta magát és elmentek.
Azóta is szeretem a kerékpárutakat...
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.04.10. 14:30:26
az pont ugyanolyan jogszabály, mint a többi. a nem ismerete nem mentesít, tudod te is.
EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2009.04.10. 14:52:00
Amúgy meg miért lenne egy gyalogosnak több joga? Ne őrülj már meg. Mindenki egyenlő, mindenki azonos jogokkal rendelkezik, ez az alap. Csak vannak egyenlőbbek.
horex · http://horex.uw.hu/ 2009.04.10. 15:01:37
Kis magyar keresztmetszet.
Mindenki utál mindenkit, senki senkinek nem ad előnyt, nem tudunk egymás mellett élni/közlekedni.
NAgyon keveset gyaloglok. Megyek egyenesen a járdán, nem jobbra-balra, jön a bringás, cikázik, kikerül.
Mi bajom lenne vele?
Autózom, fél szemem többször hátranéz és ha bringás /motoros jön elengedem
Mibe kerul ez nekem?
Nem utálom a többit, ha motorral megyek akkor sem, de nem értem, mit integet a hulye gyalogos, amikor a járdán megyek végig, óvatosan.
A hulyéje, akkor is integet ha a bringautón megyek kismotorral.
Ugy emlékszem ott lehet, dehát ő ott mereszti a seggét és néz ki a fejéböl.
Mibe kerulne mindnekinek, ha legalább annyit segitene a másikon, hogy elengedi, ha már ő nem tud menni?
Sünt mindenkinek rajtam kivül :)
i hate the police (törölt) 2009.04.10. 16:31:44
Pályaelhagyó autóversenyző 2009.04.10. 18:53:59
meg fogsz lepődni, mielőtt zebrához érek, kikapcsolom a zenét. OTT ugyanis valóban érdemes rendesen körülnézni.
tolni is lehet azt a nyavalyás biciklit...én is szoktam
papagály 2009.04.10. 20:37:08
Már az iskolában se jól tanítják a gyerekeket, pedig sztem hetente egy közlekedési órának lenni kellene. Nem KRESZ, hanem közlekedés gyalog, biciklivel, görkorival, gördeszkával, mert már olyanokkal is találkoztam a hídon, oda és vissza mindkét oldalon.
Nem szeretem tolni a kerékpárt, de néha muszáj, pl, ha rendőrt látok, de egyébként is.
bonifac · http://vezetek.blog.hu 2009.04.10. 21:27:04
"@bonifac: elárulnád, hogy a járdán milyen veszélyre kell felkészülnöm?"
Emlékszel, amikor a kamion leesett a hídról, és elsodort egy kerékpárost, Na, ha ott mégy gyalogosként a járdán éppen, neked mindegy, ha nem hallasz semmit a walkmanedtől, vagy minden érzéked tudod használni?
Nincs igazad. Igenis a járdán is kész kell lenned részegen felugrató vezetőre, elalvó kamionosra, SMS-ező kerékpárosra, soroljam? Persze ő a szabálytalan, de neked meg érdeked, hogy 'védd magad'.
"ha nem biciklizne a járdán és nem venné úgy, hogy az én dolgom, hogy eltakarodjak előle, akkor nem lenne baj."
Ha biciklizhetne biztonságban az úton, vagy lenne kerékpárút, nem biciklizne a járdán. És szerintem nem veszi úgy. Azért csenget, hogy figyelmeztessen. Azért van a csengő.
"meg fogsz lepődni, mielőtt zebrához érek, kikapcsolom a zenét."
Tényleg meglepődtem. Kivétel vagy. Sajnos sokan nem. Imádom amikor a picsa átmegy keresztben a kerékpárúton, fülében az empéhárom, én meg kétségbeesve vészfékezek, mert nemcsak nem hall, de szét sem nézett. És észre sem vesz. Szerinted jogosan volna kedvem erőteljesen seggberugdosni?
"tolni is lehet azt a nyavalyás biciklit...én is szoktam"
Én soha. Nem azért vagyok biciklivel, hogy toljam. De tudok olyan lassan menni, mint egy gyalogos, gond nélkül. És türelmes is tudok lenni.
Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.04.10. 22:17:52
lovaskocsival se jarunk. sportolasra alkalmas"
Köszönjük szokásos színvonalú hozzászólásodat. Nem baj, egyszer az USA-ban is el fog fogyni az üzemanyag, még akkor is, ha megtámadnak pár további arab (és nem arab?) országot.
@nulla: "egyirányú utcában csak akkor lehet mindkét irányba biciklizni, ha tábla jelzi és van kerékpársáv."
Nem kell hozzá kerékpársáv, csak (a behajtani tilos alá "kivéve kerékpáros" vagy "kivéve valamilyen tömegközlekedési társaság" kiegészítő) tábla.
"Ahhoz hogy valaki gyalog/kerékpárral/talicskával közlekedjen NEM KELL ISMERNI A KRESZT! Csak illene..."
KRESZ 1.§ A rendelet a Magyar Köztársaság területén levő közutakon és közforgalom elől el nem zárt magánutakon folyó közlekedést szabályozza. 3.§ (1) "Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles [...]". Ameddig a gyalogos/talicskás a járdán (nem úttesten, nem bicikliúton) halad, addig nem vonatkozik rá a KRESZ, mert az közutakra vonatkozik. Amint lelép a járdáról (úttestre, bicikliútra), már igen. Hogy erről nem tud, az az ő gondja - reklamáljon a szüleinél vagy az iskolájában, hogy az alsó tagozat környékén miért nem volt KRESZ-oktatás.
"Mindegy hol nézed meg a szabályt, ugyanaz a végeredmény. Járdán kerékpározási tilalom alól 2 kivétel van: 1. Fizikailag alkalmatlan rá az úttest. 2. A 7/a szerinti "főútvonalon 12. életévét be nem töltött személynek"."
Pontosan.
"Ha nem tartja be a KRESZT sokkal hamarabb meghal. Ne az legyen a cél, hogy senki ne tartsa be, és a farkastörvények irányítsanak. Hanem az, hogy mindenki betartja és akkor nem kell egymást anyázni."
Ez is így van. Ehhez viszont módosítani kell a KRESZ-t, hogy életszerűbb, betarthatóbb legyen, és sokkal jobban védje a gyengébb közlekedőt az erősebb (gyalogos < biciklis < autós) ellen, azaz az erősebb szabályozása szigorúbb legyen.
@hamiskaj: "Mit csináljak, jogász vagyok, ezért megnézem a jogszabályokat, sőt, értelmezem is őket. Az 54.§ (2) bekezdésében sehol nincs leírva, hogy "fizikailag", ez a te kiegészítésed."
Az ilyen jogértelmezésnek hívják. Több fórumon - köztük biciklisen is - megjelent, hogy így kell értelmezni ezt a szabályt. Ettől függetlenül valóban pontosítani kellene.
@Macropus Rufus: "már egy ideje kötelező a láthatósági mellény a bicajoskora."
Lakott területen kívül. KRESZ 54.§ (6) A kerékpárt éjszaka és korlátozott látási viszonyok között a külön jogszabályban meghatározott lámpákkal kell kivilágítani és a kerékpárt hajtó személynek - lakott területen kívül - fényvisszaverő mellényt (ruházatot) kell viselnie.
"Meg hát a bicikli egynyomon haladó jármű és mint ilyen az úttest jobboldalán a helye."
A motorkerékpár is egy nyomon haladó jármű, mégsem az úttest jobb oldalán a helye. Illetve de, _mindenkinek_, lásd jobbra tartási kötelezettség.
"Akkor engem miért is előz a bicajos balról?"
Talán mert lassan haladsz a dugóban, ő meg nem?
"Meg a városban a két kocsisor között mit keresnek?"
Ez valóban veszélyes. Ki is kellene jelölni a jobb szélső sávot biciklisávnak. ;-)
"apps.boon.hu/download/emtippek/Kresz2.pdf ez a KRESZ 2007-es kiadása"
Javaslom az aktuális kiadást: net.jogtar.hu/jr/gen/getdoc2.cgi?dbnum=1&docid=97500001.KPM
"tehát az egynomon haladó járműnek a jobbo oldalt a helye."
Nem az egy nyomon haladónak, hanem a biciklinek, és nem mindig, hanem ha azt az út- és forgalmi viszonyok lehetővé teszik. Ha nem teszik lehetővé, akkor nem. Pl. azt érted-e, hogy ha két sáv van, a külső jobbra kanyarodik, a belső egyenesen megy tovább, és te biciklivel egyenesen akarsz haladni, akkor nem az _úttest_ jobb szélére fogsz tapadni, hanem a belső sávba fogsz átsorolni, sőt, a _belső_sáv_ jobb szélére sem fogsz tapadni, mert akkor összeprésel két idióta, aki balról és jobbról akar elhaladni melletted?
Abban igazad van, hogy veszélyes autósorok és sávok között haladni. Csak legyünk tisztában azzal, hogy az 54.§ (1) pontnak ehhez vajmi kevés köze van.
"Továbbá a kerépár nem előzhet."
Kérlek, idézd a (hatályos) KRESZ-ből az erre vonatkozó pontot. Tipp: 1. számú függelék, III. A közúti forgalommal kapcsolatos fogalmak, c) "Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek." Tehát párhuzamos közlekedésben elhaladhatsz biciklivel autó mellett. Ennek megint nem sok köze van a sávok közti kavaráshoz.
@Agyalap: A Rákóczi utat ne is mondd! Kb. 3 év és többezer kilométer budapesti bringázás után mentem rajta a Keletitől az Astoriáig, és szabályos halálfélelmem volt. Meg is kérdeztem a rendőrséget, hogy mégis hogyan kellene viselkedni az ilyen úton, de csak a KRESZ-t tudták szajkózni, azt meg, köszönöm szépen, ismerem. A megoldás: A) buszsáv, és tessék félreállni a busz elől, B) jobb szélső nem buszsáv KÖZEPE, hogy a balról előzők sávot legyenek kénytelenek váltani, és ne sodorjanak a buszsávba és az ott közlekedők elé.
@moli: "a gyalogosnak tobb joga van, mint barki masnak."
Pontosabban több jogának kellene lennie. Feljebb is ezt írtam: a jármű milyenségéből (vagy a jármű hiányából) adódó erőfölényt szigorúbb szabályokkal kell kiegyenliíteni: az utakon emberek közlekedjenek.
"te kerekparral tudsz kart okozni a gyalogosban, forditva nem. neked kell meghunyaszkodnod."
A következtetésben egyetértek, a premisszában kevésbé. Egy gyalogos-biciklis ütközésben súlyosan sérülhet a biciklis is. Tudok példákról, szerencsére csak ismerősöktől, mert én annál sokkal óvatosabb vagyok - bár ordibálni szoktam gyalogossal is... ;-)
i hate the police (törölt) 2009.04.10. 22:36:29
Perillustris 2009.04.10. 22:50:41
Ennek ugye szerinted az a párja, hogy a gyalogosok takarodjanak a kerékpárútról?
ifj. Nagy Gábor 2009.04.11. 00:04:00
"Nem kell hozzá kerékpársáv, csak (a behajtani tilos alá "kivéve kerékpáros" vagy "kivéve valamilyen tömegközlekedési társaság" kiegészítő) tábla."
Ez mikor lépett hatályba, ha már egyáltalán...? Mert a 2004-es KRESZ módosításban még kellett a sáv.
"Ameddig a gyalogos/talicskás a járdán (nem úttesten, nem bicikliúton) halad, addig nem vonatkozik rá a KRESZ, mert az közutakra vonatkozik."
Ezzel nem igazán értek egyet, mert a 21. § ehhez képest elég sokmindent ír a gyalogosokra vonatkozóan, továbbá a függelékben írtakból következik, hogy a járda az út része.
zapkorte (törölt) 2009.04.11. 08:47:51
Szerintem a biciklisekkel csak baj van, ki kellene őket tiltani a városból, mint Horthy idejében!
Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.04.11. 14:24:00
Ez mikor lépett hatályba, ha már egyáltalán...? Mert a 2004-es KRESZ módosításban még kellett a sáv."
Ezzel a 2004-gyel ne viccelj. ;-) A hatályos KRESZ-t itt találod: net.jogtar.hu/jr/gen/getdoc2.cgi?dbnum=1&docid=97500001.KPM
13.§ (14) Ha az (1) bekezdés n) pontjában említett jelzőtábla alatt „Kivéve engedéllyel”, „Kivéve taxi”, illetőleg „Kivéve.....(tömegközlekedési vállalat)” feliratú kiegészítő tábla van, az útra engedéllyel rendelkező vagy a kiegészítő táblán feltüntetett járművel, továbbá kerékpárral és konflissal szabad behajtani.
""Ameddig a gyalogos/talicskás a járdán (nem úttesten, nem bicikliúton) halad, addig nem vonatkozik rá a KRESZ, mert az közutakra vonatkozik."
Ezzel nem igazán értek egyet, mert a 21. § ehhez képest elég sokmindent ír a gyalogosokra vonatkozóan, továbbá a függelékben írtakból következik, hogy a járda az út része."
A függelékkel kapcsolatban teljesen igazad van, azt benéztem. De ha tüzetesebben végigolvasod a 21.§-t, akkor látod, hogy végig arról ír, mikor és hogyan közlekedhet a gyalogos a járdán _kívül_.
EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2009.04.11. 14:51:40
Secnir 2009.04.11. 17:51:59
"Biciklivel nem jó átkelni a Tiszán"
valóban, én csónakkal már próbáltam, úgy is nehéz volt. gondolom biciklivel esetleg ha be van fagyva, meg lehet próbálni, de nyáron bringával semmiképp.
hacsak nem vízibicikli...
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.04.11. 20:45:29
hehehe
mi az olajat vesszuk
pezert
de egyszer elfogy, mindenestre nem gondolom, hogy visszater a lovaskocsi es a bicaj
amugy itt is vannak bringasok, foleg afroamerikaiak
floridaban nem voltak, mert ott meleg van
sot kerekparut is van
felfestenek ket csikot az egyik sav egyik felere oszt lecet
nem a jardara
ahol nincs ott a jardan mennek
annyibol nem erint hogy keveset gyaloglok
koszonom hozzaszolasaim minosegenek minositeset
mar hianyzott
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.04.12. 00:45:34
es mukodik
Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.04.12. 02:10:40
Szerintem az amerikaiak elég praktikus nép ahhoz, hogy lassan rájöjjön: nem fogja tudni finanszírozni az állandó autózást. Ebben, remélhetőleg, Obama elnök is segíteni fog nekik, ahogy a felesége most pl. kertészkedésre buzdítja őket.
A hozzászólásaidat egyébként több hete ignorálom - manuálisan; kár, hogy a fórumon nincsen ignore funkció, mint IRC-n, vagy killfilter, mint a UseNeten -, pont azért, hogy ne kelljen időt pazarolnom rájuk. De ez pont nekem való téma volt, és végigolvastam teljesen.
Az amerikai KRESZ-szel kapcsolatban viszont egyetértünk. Valószínűleg ez ugyanúgy a praktikus gondolkodásmódból adódik: a szabályok hiánya "értelemszerűen" töltendő ki.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.04.12. 02:50:50
/ps. nekem nincs kurva sok penzem/
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.04.12. 03:04:27
a bicajosok eltveszzelyben vannak
a jardan a gyalogosok toluk
bicajut luxus
tolem bringazzon aki akar en kerulom ki nagy ivben
eeeeeeeeeees komolyan mondtam
en birnam ha lovagolhatnank
de mar nem lehet
ez van
zapkorte (törölt) 2009.04.12. 13:35:38
@EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény: Szerintem is legjobb lenne a bicikliutakat felvezetni a gellérthegyre, és ott merőlegesen be a szakadékba. :) Tele van a hócipőm a sok hülye biciglista-nyafogással, hogy őket mennyire elnyomják az autósok, aztán közbe se piros lámpa, se járda, semmi sem szent nekik, olyan agresszívek, hogy még egy római autós is csak tisztelettel szalutálna nekik, nem értem, mit sipákolnak örökké. Lehet, hogy csak figyelemelterelési stratégia...?
EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2009.04.12. 16:51:56
Gondolkozz, mielőtt hülyeségeket írsz.
Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.04.12. 17:52:46
A többes szám második személyt azért kaptad, mert az "olajat vesszük" is többes szám első személyben volt.
"bicajut luxus"
No, hát ez az... Ha most 50 körüli vagy, valószínűleg meg fogod érni, amikor rájöttök [sic!], hogy pont fordítva van: az autóval való közlekedés luxus.
@zapkorte: Te, ugye, lápi lidérc közeli rokona van?
Perillustris 2009.04.12. 19:34:23
Gondolom ugyanarról a járdáról beszélünk, amit fél Budapest parkolóhelyként használ (gyk: autóval).
A piros lámpa meg már tényleg nagyon unalmas.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.04.13. 01:45:49
nem vagyok bicajellenes
gyerekkoromban uztem is
nana
de manapsag elet a veszely
ihy alakult az elet Pesten en meg kocsiban se voltam nyugodt nem hogy bicajon
halaegnek mikor bicajztam meg videken laktam
az en velemenyem, sporteszkoz nem kozlekedesi
persze falun eltekerni a kocsmaba, vagy a boltba az OK
bar egyes falvak atmeno kamionforgalma az nem semmi
hogy en pesten nem szallnek kerekparra az hetszentseg
Te meg lehet nem szereted a makosgubat
hat ennyi
hat az olajkerdes fennforog
de ha elfogy es nem talalnak ki valamit, akkor bringazunk minnyajan
az ugy mas
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.04.13. 01:51:22
O is tud
de nem hiszek neki
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.04.13. 03:34:17
ja es csak negyvennyolc
remek fizikai allapotban
egyszeruen nelem maceras bicajozni
otthon iis az volt
14 evesen nem
zapkorte (törölt) 2009.04.13. 12:26:20
zapkorte (törölt) 2009.04.13. 12:36:02
Felőlem ugyan mindenki oda biciklizik, ahova akar, csak azt voltam bátor megjegyezni, hogy a biciklisek ugyanazt csinálják a gyalogokkal, ami miatt állandóan rínak, ha az autósok csinálják velük. Ez pedig így nekem büdös! Mutsassanak jó példát, tartsák be a kreszt, ha járdán mennek, ne ilyesztgessék a járókelőket, és majd akkor, de csak akkor elkezdhetnek panaszkodni másokra. Ez így volna etikus.
Perillustris 2009.04.13. 12:40:26
Biztos velem van a baj.
Perillustris 2009.04.13. 12:42:18
V. 2009.04.13. 13:27:59
az országban...Az egy m2-re faszfejek száma messze az országos átlag felett van..."Polpot megye" rulez:)
zapkorte (törölt) 2009.04.13. 14:30:13
Perillustris 2009.04.13. 15:59:35
tenni...
Perillustris 2009.04.13. 16:00:36
zapkorte (törölt) 2009.04.13. 18:13:07
Szerintem inkább érett felnőtt módjára fel kéne fogni, hogy a bicikli nem oda való, mert zavarja a többi közlekedőt és veszélyezteti saját magát! Ez olyan gyerekes politika fejjel menni a falnak, aztán ríni, hogy a fal volt a keményebb, majd pedig követelni, hogy valaki bontsa le a falat, akármi költséggel és kényelmetlenséggel jár is másoknak, "mer én arra akajook menni!" És még mi nem kéne? Be kéne illeszkedni a társadalomba, és felfogni, hogy van élet a biciklizésen túl is. Annál is inkább, hiszen télire néhány szerencsétlen futáron kívül úgyis mindenki szögre akasztja a biciklit!
ifj. Nagy Gábor 2009.04.13. 20:44:06
"Ezzel a 2004-gyel ne viccelj. ;-) A hatályos KRESZ-t itt találod"
Igaz, pontosítanék, tehát azt, hogy kell-e sáv vagy sem, azt más jogszabályok, illetve műszaki előírás tartalmazza (ne kérdezd, hogy melyik, mert nincs a kisujjamban, keresni meg nincs időm). De annyit tudok, hogy mostanában változik a kell sáv-ból a nem kell sáv-ra. :-)
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.04.13. 21:00:21
miert lenne veled baj
mindenki ugy megy melozni felolem ahogy akar
en tenyleg legszivesebben loval mennek de nem lehet megoldani
zapkorte (törölt) 2009.04.13. 22:14:09
Szerintem járjunk lovon, rendezzünk évente két lovasfelvonulást, és követeljük tele pofával, hogy alakítsanak ki nekünk lovas-sávokat, ahol mindenfajta útburkolatot eltávolítanának az úttestről! :-)
Perillustris 2009.04.13. 23:28:02
Évről évre egyre többen bicajoznak, persze a legcudarabb időben sokan a tárolóban hagyják a bringát, de ez nem is baj. Hadd döntse el mindenki, hogy mivel akar közlekedni - ez még demokratikusan is hangzik. Ám pont azért, hogy egyre többen akarjanak-merjenek kerékpározni, legalább akkor, amikor jó idő van, igenis szent tehénné kell válnia a bicajosnak. Nem szélsőségesen, csak annyira, amennyire az autós az az utóbbi években, évtizedekben.
Mielőtt kiforgatnátok szavaim, ez nem azt jelenti, hogy a bringás mehessen árkon-bokron, járdán és tetőn, mindenféle szabályok nélkül.
Komplex megoldás kell, amibe a forgalomcsökkentés, az infrastruktúra fejlesztése, s nem mellesleg az oktatás is beletartozik.
Mert az jól látszik, hogy a jelenlegi helyzet tarthatatlan. Nincsenek illúzióim. Sem a Schwinn-Csepel vagy a Merida, de mondhatnám bármelyik márkát, akár összefogva sem képes annyit tolni a korrupt politikusok zsebébe, mint az olajlobbi vagy az autógyártók.
Ez van, kár, hogy mi szívjuk meg. Szó szerint.
zapkorte (törölt) 2009.04.14. 10:59:32
délioldal 2009.04.14. 11:04:07
az itteni közlekedésmérnökökről pedig sok jót elmondani nem lehetne...
no komment...
Perillustris 2009.04.14. 14:10:47
Perillustris 2009.04.14. 14:18:01
Meg ma is: index.hu/belfold/2009/04/14/visszacsempeszik_a_rakparti_sztradat/
A Tyne folyó déli partja 2009.04.14. 22:05:04
Perillustris 2009.04.15. 10:04:26
S rakerdeztetek, hogy ebben az esetben mi van, kivan-e intezkedni?
Koltoi kerdes volt. Siman leszarjak a szabalytalanul parkolo autokat.
Kanten_vagyok_Montarzsiból 2009.04.16. 21:06:17
ghck 2009.04.24. 23:55:45
Vagy fizikailag: kerékpárost az autó minimum 30km/ó sebességkülönbséggel, és 2 tonnával gázolja el, a kerékpáros a gyalogost max 20km/ó-val és 80kilóval.
Nem a kerékpáros van nagyobb (élet)veszélyben? Nem őt kellene inkább védenie a szabályozásnak? De.
ghck 2009.04.25. 00:03:25