Tékozló Homár

Biciklivel nem jó átkelni a Tiszán

2009.04.10. 00:27 | szily | 223 komment

Az iszaposabb, vagy erős sodrású helyeken ez nyilvánvaló, de ott sem jó átkelni, ahol építettek rajta hidat. Például Szegeden. Szg majdnem normális állapolgár, de a fejébe vette, hogy biciklivel jár munkába, ami deviancia, ezért megbüntette a rendőrség. Úgy történt a dolog, hogy Szg a folyó túlpartjára menet, a KRESZ szabályiat megszegve, a járdán haladt. Mi mégis együtt érzünk vele, és még rendőrök esetében is a józan belátásra apellálunk. Hogy miért, az alant kiderül. Ja, és Szg-vel még Farkasházy Tivadar is elégedett lenne, neki ugyanis van programja, amit levele végén be is mutat:



Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy kis ország, a neve Abszurdisztán. Erre a kis országra az volt a jellemző, hogy a törvények és azok betart(at)ása néha igencsak ellentmondott minden józan észnek. Ennek az országnak a déli részén volt egy város, a napfény városának is nevezték, azon egyszerű okból, hogy sokat sütött a nap. Ezen a városon keresztül folyt egy nagy folyó, amin volt két híd. Ezeken a hidakon mindig nagy volt a forgalom, nem meglepő módon.

Egy reggelen, amikor emberünk szokásához híven munkába indult - a folyó egyik partján lakik, és a másikon dolgozik - kerékpárjával a hídon át, megállították őt a rend derék őrei, akik ott unatkoztak a rájuk bízott rendőri jelenlét nevű feladat teljesítése közben. Azért állították meg, mert a KRESZ szerint a járdán csak tolnia szabad kerékpárját. És elviekben teljesen igazuk van, mert bizony a kérdéses hídon, nevezzük Új hídnak (de Bercinek is nevezhetnénk), csak elég széles járda van az út mindkét oldalán, korláttal elválasztva a négysávnyi autóforgalomtól. A híd lábtól lábig van majdnem két kilométer, mondhatni elég hosszú, a gyalogosforgalom ezért elég gyér rajta, meg aztán van busz is, ami keresztülmegy.

Viszont emberünk azért járna kerékpárral, mert erre buzdítanak is (http://www.kamba.hu/), na meg gyorsabb :-), egészségesebb, olcsóbb, és melegben határozottan jobb is, mint bűzlő embertársai között rohadni a buszon. De ha tolja két kilométeren át a hídon a kerékpárt, ami útjának a
munkahelyig majdnem a felét teszi ki, akkor igencsak korábban kellene kelnie, vagy akár ennyi erővel otthon is hagyhatná kedvelt biciklijét.

Évek óta jár egyébként a hídon kerékpárral, soha nem volt probléma a gyalogosokkal, egyrészt mert kevesen vannak, másrészt meg rendszerint
sikerült kulturáltan közlekedni (ami egyébként több kerékpárostársról nem mondható el). Az úttesten pedig bolond lesz közlekedni, épeszű ember ezt meg sem próbálná, ugyanis ez a híd a hírhedt 47-43-as főút egy szakasza, ahol
piros lámpákra és sebességkorlátozásokra fittyet hányva dübörögnek át a városon a román kamionok csordái. (Érdekes, ez csöppet sem érdekli a
rendőri jelenlét feladatát példásan teljesítő urakat.)

Emberünk elmehetne a másik hídig, nevezzük Belvárosinak, amelyen a reggeli és délutáni csúcsban még nagyobb a forgalom - igaz ott legalább kamionok nincsenek - , de egyrészt az kerülő, másrészt azon a kétsávos hídon oly ügyesen alakítottak ki egy kerékpársávot, hogy csak egy sárga vonal választ el a dübörgő troliktól, és az autósok is akkor veszik észre a felfestést, amikor kedvük van.

Mi legyen a megoldás?

Például az új híd egyik oldalán lévő járdát - a gyalogosforgalomtól aztán nyugodtan - kerékpárútnak lehetne nyilvánítani. Így nem kényszerítenének szabálytalanságra (és büntetnének meg), teljesen értelmetlenül, igaz a törvény betűihez szigorúan ragaszkodva állampolgárokat.

Ismerős ez az Abszurdisztán?
Tiltsunk meg valamit, de ne hagyjunk másik lehetőséget sem.

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Macropus Rufus 2009.04.10. 11:03:35

"És akkor az udvariasságról még nem is beszéltünk, mert az ma már kiment a divatból..."
én pl. ezt a kitételt nagyon riktán alkalmazom. A KRESZ szabályokra épít és abban nem fér bele az udvariasság. Van egy szabály és azt tartsuk be. (ez is nehéz nekünk)

Továbbá viszont a KRESZ mindekire vonatkozik, még a bicajra is. Ha már annyira oda vanank itt egyeseek, hogy a kocsisok milyenek: már egy ideje kötelező a láthatósági mellény a bicajoskora. Tisztelet a kivételnek, de nem sokan hordják... Meg hát a bicikli egynyomon haladó jármű és mint ilyen az úttest jobboldalán a helye. Akkor engem miért is előz a bicajos balról? Meg a városban a két kocsisor között mit keresnek? Szóval egyik félt sem kell félteni.
A baj ott van, hogy mindeki tisztában van a saját jogaival, de azzal nics, hogy milyen kötelezetségek vonatkoznak rá. Tehát a biciklisnek bizonyos esetben joga van a járdán haladni, de már a láthatóságit lefelejti magáról...

mement 2009.04.10. 11:06:10

@Macropus Rufus: En a helyedben picit meg olvasgatnek a temaban, mielott felinformaciok, es reszben helyes megallapitasok alapjan oszod az eszt.

ex-dr. vuk 2009.04.10. 11:08:38

@hamiskaj: Sajnos a torvenyeket a birosag fogja ertelmezni, es szarnak ra, hogy TE hogyan ertelmezed. (Egyebkent a kiadott hivatalos ertelmezes szerint egy ut akkor alkalmatlan kerekparos kozlekedesre, ha az utburkolat lehetetlenne teszi: foldut, homok, murva. Abban mar nem vagyok biztos, hogy akkor szabad-e, ha egyaltalan nincs ut az adott szakaszon, csak jarda (es nem gyalogos ovezet: ott strict tilos).

Macropus Rufus 2009.04.10. 11:09:15

sztem az, hogy elmondom a véleményem nem azonos azzal mint amikor osztja valaki az észt mint pl. most te.

Amúgy talán kejtesd ki mi az amiben az észt osztottam szerinted.

Carnivora (törölt) 2009.04.10. 11:09:32

A rendőrség mindenhol toppon van az országban :D nem is értem, miért nem oszlatják fel ezt a csürhét, és szervezik újra. Ebben már sok fantázia nincs. -

ex-dr. vuk 2009.04.10. 11:11:08

@hamiskaj: Ja, az 54. paragrafus pedig arra vonatkozik, hogy annyira kell szorosan az uttest szelen menned, amennyire az ut es a forgalmi viszonyok lehetove teszik (pl. parkolo autokhoz NEM megyunk kozel, buszsavon nem tekerunk, hacsak tabla nem engedi, stb.) De ettol meg az uton kell menni.

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2009.04.10. 11:11:56

@gentry: 12,5 km-re van a munkahelyem az otthonomtól. Meg szoktam izzadni. Ilyenkor lezuhanyozok, mert a cégnél, ahol dolgozom van rá lehetőség. 40-45 perc alatt beérek, és már éber is vagyok. Tömegközlekedni is szoktam. Legalább 1 óra az út. Nyáron sokkal jobban leizzadok, mint a bringán, nem beszélve a sok emberről, aki körülvesz. Autóval is hoztak már párszor. Az is 1 óra volt, ha nem több a dugó miatt.

Minden reggel és délután átöltözni, hát igen, nem is érzem magam sikeresnek, amiért 5 percet rá kell áldoznom erre a dologra.

Nem akarlak rábeszélni semmire, vagy lebeszélni valamiről, mindenki döntse el maga, hogy mit szeret, de én inkább preferálom azt, hogy felpörgetem a szervezetemet, erősítem az izmaimat és frissen esek be a munkahelyemre, mint azt, hogy ülök a dugóban, felhúzott ablakokkal, hogy ne szívjam be mások bűzét is, idegeskedve a kuplungparti miatt. És azt hozzátenném, hogy mennyivel környezetkímélőbb megoldás is a kerékpár.

Ha gondolod, és van rá lehetőség próbáld ki a dolgot.

@Perillustris: rég láttalak erre :)

mement 2009.04.10. 11:13:20

@Macropus Rufus: a lathatosagi melleny lakott teruleten kivul kotelezo csak, ott viszont nagyon:), Elozni meg csak balrol szabad, a ket kocsi sor kozotti megallapitasod az egyeduli ami helytallo ugy ahogy, de ettol meg nem fog sem a motors sem a biciklis beallni moged... Ha feltartasz valaki akkor kifog kerulni, ha tomegesen tartotok fel valakit akkor tomegesen fog kikerulni.

hamiskaj 2009.04.10. 11:16:17

@nulla: Hamisnak tartom az érvelésed, mert a KRESZ nem tiltja kategorikusan a járdán való kerékpározást, hanem meghatározott feltételek fennállása esetén lehetővé teszi. Mivel nincs itt egy bíró (legalábbis nem fedte fel kilétét), hogy igazat adjon neked vagy nekem, értelmetlennek tartom a vita folytatását, úgyis csak a saját igazunkhoz ragaszkodnánk. Sajnos, azt sem tudom mondani, hogy van egy rendőr ismerősöm, aki meg nekem ad igazat, mert ilyen ügyekben általában a rendőrök tőlem kérik, hogy adjak állásfoglalást :)
Mindenesetre a posztolónak és sorstársainak azt ajánlanám, hogy hasonló esetben álljanak ki az igazuk mellett. A rendőrök sem tudják fejből a KRESZ összes rendelkezését, csak úgy tesznek, mert magabiztosnak kell látszaniuk, ha viszont látják a tudatos érvelést, általában meghátrálnak.

BKE2 2009.04.10. 11:16:54

Ez tényleg abszurd.

A rendőrök miért nem a Belvárosi hídnál ellenőriznek? Ott sok a gyalogos, és néhány bringás tényleg szabálytalanul és veszélyesen közlekedik.

A Bertalan hídon viszont alig van gyalogos (viszont jó széles a járda). Ha már ott ellenőriznek, miért nem az autósokat büntetik? Asszem 50-nel lehet menni, de az átlagsebesség kb. 90.

A legjobb megoldás szerintem is az lenne, ha az egyik sávot bringaúttá minősítenék. Autósnak, gyalogosnak, bringásnak is jobb lenne, és szinte semmibe se kerül.

hamiskaj 2009.04.10. 11:20:05

@vuk_: én ilyen hivatalos értelmezésről nem tudok, pedig itt van az egész jogtár a gépemen. Ha tudnál megadni jogforrást, kikeresném és megnézném.

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2009.04.10. 11:23:00

@Macropus Rufus: kérlek mutasd meg az általad belinkelt pdf-ben azt, ahol leírják, hogy kötelező használni a láthatósági mellényt a kerékpárosoknak.

Azt csak lakott területen kívül kötelező. (Egyébként mindig van nálam)

Erre értettük az észosztást.

Perillustris 2009.04.10. 11:23:17

@nulla: Ismétlem, minden közlekedőnek ismernie kell a rá vonatkozó s szabályokat. A tudatlanság nem mentőöv. Ha állításod igaz lenne, akkor sosem lenne kérdés a felelősség megoszlása egy kerékpáros-autós vagy autós-gyalogos baleset vizsgálatakor.

Macropus Rufus 2009.04.10. 11:23:17

akkor itt van az egynomon haladó járműre vonatkozó KRESZ kitétel:
"54. § (1) Kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés (117/c. ábra) esetében az autóbusz
forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetleg - ha az út és
forgalmi viszonyok ezt lehetvé teszik - szorosan az úttest jobb szélén kell közlekedni."

tehát az egynomon haladó járműnek a jobbo oldalt a helye. Akkor ez már két sor között menővel.
Továbbá a kerépár nem előzhet. Tehát már nem elhet tőlem balra. Pedig szokott lenni és így kerűl be a két kocsisor közé :)

ex-dr. vuk 2009.04.10. 11:27:40

@BKE2: Sajnos ez az, ami nem betarthato. Lasd regi hid: mindket oldalon gyalogolnak, neha mindket oldalon bicikliznek, sot velem mar jott szembe a kerekparsavon is valaki, ami mar tenyleg abszurd. Szerintem az M43 megepiteseig siman legalizalni kene a kerekparosokat is, kerekparos es gyalogut tablaval (elvalasztas nelkul). Sosem volt meg ott konfliktus, es a gyalogos forgalom elenyeszo a kerekparoshoz kepest.

Agyalap 2009.04.10. 11:32:34

@Macropus Rufus: Még mindig kedvencim a derék KRESZ értelmezők, akik tudják milyen jogyik vannak. Gondolom közlekedni nem szoktak, kerékpáron meg végképp.
Nem szeretném védeni a Rákóczi úton legbelső sávban bicikliző lányt akivel pár napja találkoztam, de a többség nem a teljesen hülye kategórába tartozik.
Ezért kérném meg a drága autós társadalom tagjait, egy kis toleranciával viseltessenek a kerékpárosok iránt...

ex-dr. vuk 2009.04.10. 11:32:39

@Macropus Rufus: Nem elozhet? Ez marhasag. Jobbratartas pl. varoson kivul autosokra is ervenyes, megis elozhetnek...
Az elozes nem azt jelenti, hogy egymas mellett kozlekednek vegig...
Igen en is eloztem mar meg totymorgo autost biciklivel. Hol van az leirva, hogy tilos? Sehol.

mement 2009.04.10. 11:33:18

@Macropus Rufus: hol olvasod ki ebbol hogy nem elozhet?

mement 2009.04.10. 11:35:53

@Macropus Rufus: es mint mondtam a kocsi soros megallapitasod helyenvalo, ennek ellenere ha feltartasz az autoval a tobbi autostarsadal egyetemben valakit, az egyhelyben alldogalasal vagy csigalasusagu haladasal, bizton szamits ra hogy kikerulnek.

_fogaskerék_ 2009.04.10. 11:37:47

@Perillustris:
Ha tényleg kell, akkor miért nem tartanak belőle oktatást és miért nem ismeri a közlekedők nagy része? Pl hány gyalogos tudja, hogy nem szabad a hídon egyik oldalról átmenni a másik oldalra, akkor sem ha nincs korlát... De a felelősség alól tényleg nem mentesít.

@hamiskaj:
Olvad át még egyszer, hogy hol "kell!" kerékpározni: "kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés ( esetében az autóbusz forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetőleg - ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetővé teszik - szorosan az úttest jobb szélén kell közlekedni". Benne van a járda? Nincs: akkor ott tilos, 2 kivételtől eltekintve. Ne sértődj meg, de ennek a kicsavarása ezek szerint a jogász gondolkodásmódra jellemző.

Szívesen értekeznék még a témáról, de már mennem kell. Balesetmentes közlekedést mindenkinek! Főleg az ünnepek alatt vigyázzatok magatokra és egymásra! Sziasztok!

U.I.: A rendőröknek meg inkább azokat kéne csesztetni akik a többieket veszélyeztetve közlekednek.

EÖ (törölt) 2009.04.10. 11:43:26

@Harlequin: irigy-e vagy?

saját statisztikám alapján jóval több szuzukisnak világít a ködlámpája verőfényes augusztusi délelőttökön, mint bármely más típusnak.
és ez nem magyarázható csak a szuzukik nagy számával, mert lassan már több audi futkos az utakon mint szuzuki.

Szóval, aki azt hiszi, hogy csak a 10 millió forint fölötti autókkal szabálytalankodnak, az nem lehet sikeres ember.

toreki 2009.04.10. 11:46:20

megélhetési sünöző 2009.04.10. 00:43:15
Ne a járdán bringázókat utáld, hanem azokat az autósokat, akik miatt a járdán bringáznak, mert veszélyeztetik az életüket.

Cselo 2009.04.10. 06:38:23
Rossz válasz. Attól, hogy a forgalom nagy rajta, a KRESZ szerint még nem alkalmatlan a bringás közlekedésere. Ha fel lenne bontva, vagy dagonya lenne, na akkor alkalmatlan.

Üvege$ 2009.04.10. 08:12:48
Az egyirányú utca nem változott. Csak akkor szabad ellenkező irányból behajtani, ha van kiegészítő tábla, hogy kivéve kerékpár.

Megkérek mindenkit, hogy ne emlékezetből idézgesse a KRESZ-t, hanem guglizzon, és olvasson.

EÖ (törölt) 2009.04.10. 11:50:28

ez probléma?

el kell adni a bicajt és venni kell egy merdzsót vagy egy bömbit!!
Na persze, ha ez nem megoldható, akkor legalább egy audit. :)

kalapur 2009.04.10. 12:02:03

olyan nincs hogy a biciklisek köcsögök, az emberek azok. aki normális az biciklin is az, és nem fog elütni.

amúgy bp-en lassan már sehogy sem lehet normálisan közlekedni. bkv ugye csúcsidőben hegylakós (csak egy maradhat), a bicikli még az egyik legjobb mód. viszont az autósok/gyalogosok hozzáállása is baromság. előbbi irigyel a dugóban ha elmész mellette utóbbi meg irigyel a járdán mert gyorsabban elérsz a-ból b-be mint ő.

amúgy meg tessék kipróbálni eljutni az oktogonról a petőfi hídig vagy a margit hídig biciklivel úgy hogy ne halj bele a szmogba, ne üssenek el vagy ordítsnak le a járdáról. nem egyszerű.

az autósok meg menjenek egyszer végig az andrássy bicikliútján anélkül hogy rájukcsapnák a kocsiajtót. utána dumálhatnak.

tillát főpolgármesternek!

zsoci 2009.04.10. 12:05:35

Én a biciklijét is elvenném és a tiszába is dobnám, ha a járdán biciklizik.

Vegyél autót.

pizsama 2009.04.10. 12:09:33

Hamiskaj-nak van igaza. Mivel a KRESZ 54§ (2) nem fogalmazza meg pontosan mit jelent az "alkalmatlan", illetve milyen feltételek mellett lehet egy úttestet kerékpáros közlekedésre "alkalmatlannak" tartani, ezért az a kerékpáros belátása szerint eldöntheti. Persze ettől függetlenül a rendőrnek nem kell egyetértenie velünk, és megállíthat, sőt meg is büntethet. Nálunk van egy bíró a családban, aki mellesleg lelkes kerékpáros, és szerinte a járdán igenis lehet biciklizni, ha az úttesten való kerékpáros közlekedés veszélyes.

tyberius 2009.04.10. 12:16:22

@Kulics: "Én is szegedi vagyok, de én T72-es tankkal járok. Sikeres-e vagyok ?"

Attól függ. Ha például egy Merkava áll be melléd a pirosban, akkor máris lehet egy kis péniszirigységed. Ha meg egy Apache-nak vagy Mi-8-nak vagy az útjában, akkor egyenesen lúzer vagy :P

szegedbicaj 2009.04.10. 12:47:20

Üdvözletem Szegedről!

Néhány dolgot elmondanék:

1. andi2622: "Aki szerint ez ok, az nem normális!"

Szerintem az a sáv nagyon rendben van, még ha ezért a nemnormális titulust is kapom. Nincsenek balesetek, mindenki lát mindenkit és rendben zajlik a forgalom. Az egyik legbiztonságosabb megoldás, mikor a sáv bemegy középre.

2. A KRESZ értelmezése szerint kerékpározásra a szilárd burkolat nélküli út alkalmatlan, felázott földút, stb. Az, hogy mennek rajta kamionok, az nem teszi alkalmatlanná. (még ha de facto az is)

3. Szegeden sok helyütt semmi nem különbözteti meg a járdát attól, amit kerékpárútnak szánnak. Hiányoznak táblák, lekopnak a piktogramok, és bizony néhol a bicikliút közepén vannak villanyoszlopok is. amíg a bicikliutakat járdán jelölik ki, méghozzá igen pongyola módon, nehéz elvárni, hogy ne biciklizzenek a járdán.

Ettől függetlenül nem kellene járdázni, meg külön bicikliutakat építeni, mert a városban 1-2 ilyen egyelőre még átmenőforgalomtól terhelt útját kivéve a város útjai de facto alkalmasak arra, hogy azokon biciklizzenek, ha meg nem, azzá tehetők.

Valahogy így:

picasaweb.google.com/imre.csullog

Perillustris 2009.04.10. 12:55:34

@EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény: "Azt csak lakott területen kívül kötelező."

Sőt, ott sem kötelező, ha van fényvisszaverő ruházat. Szóval kedves Rufus, tényleg utánanézhettél volna, mert így kurva nagy öngólt rúgtál.

imperior 2009.04.10. 13:07:04

tessék megbüntetni a postásokat!:P

Perillustris 2009.04.10. 13:26:26

@gentry: "Én autóval járok, négy km-re van a munkahely, átlagosan 20 perc alatt érek be (plusz 5-10 perc a parkolóhely keresése), de volt már 70 perc is az út, ennek ellenére azt mondom, hogy inkább ülök a dugóban kényelemesen, mint izzadjak egy biciklin."

Ha behúzom a féket, akkor jön ki bicajjal a 10-12km/h-s átlagsebesség, de te pöffeszkedj a négy kilométeres úton akár 70 percig is. Ráadásul ennyivel a bicajon sem izzadsz meg. Persze minek magyarázom, nincsenek illúzióim.

Perillustris 2009.04.10. 13:42:34

@nulla: "Ha tényleg kell, akkor miért nem tartanak belőle oktatást és miért nem ismeri a közlekedők nagy része? Pl hány gyalogos tudja, hogy nem szabad a hídon egyik oldalról átmenni a másik oldalra, akkor sem ha nincs korlát... De a felelősség alól tényleg nem mentesít."

A Nemzeti Alaptanterv része a KRESZ-oktatás, de elenyésző azoknak a suliknak a száma, ahol ezt követik. Tök jó, hogy megtanítanak 40 versre, 220 évszámra, s azt mellőzik, aminek fontossága az ember életében vitathatatlan.

De miért működne pont az oktatás az országban? Miért lenne kivétel?

moli 2009.04.10. 13:46:10

@Szg: buntetesbol eleted vegeig az eszaki-osszekoton kell oda-vissza menned GYALOG.

kapja be minden ketkereku aki a jardan kolbaszol.

Pályaelhagyó autóversenyző 2009.04.10. 13:46:19

a kedves posztoló legközelebb gyalogoljon már végig azon a hídon egy walkmannal a fülében és megtudja, miért ne hajtson a járdán. volt, hogy néhányszor hazagyalogoltam este az uszodától tarjánba (megjegyzés: a busz is megy a hídon kifejezést úgy kell érteni, hogy 1 db busz, 20-40 percenként, nem a belváros fele), és a késői (9 körül) időpont ellenére mindig volt 5-6 barom, aki el akart csapni (=csenget, én meg miért nem ugrok félre)
az oszlopok miatt a járdából nem lehet simán kerékpárutat csinálni.


a hardcore kerékpárosok 90%-nak jár a kamionnyi szarósün, mert nem csak a szabályokat értelmezik önkényesen, hanem a legtöbből az életösztön is hiányzik (zebrán áthajt 30-al és csodálkozik, ha elütöm. (kresz guruk kedvéért: nincs elsőbbsége, ha ül a biciklin) ennek az alfaja amikor valóban elsőbbsége van, de nem bírja felfogni, hogy száguldozva alig észrevehető - lassítani meg nem fog, hiszen ő az élet értelme, a zöldek zöldje, ne már, hogy neki kelljen.

bmv-s gyökérből nem hogy arányiban, darabszámra is kevesebb van, mint kerósból.

ja, én is tekerek.

moli 2009.04.10. 13:48:20

szegedi rendoroket budapestre!
kerekparosok takarodjanak a jardarol!

moli 2009.04.10. 14:01:34

@ghck: nagyon rossz a pelda, a telisapka mast nem zavar. a jardan kerekparozok minden gyalogost zavarnak.

ifj. Nagy Gábor 2009.04.10. 14:02:47

andi2622 2009.04.10. 10:22:18
"az a járda oldal, ahol alacsonyabb a korlát, az kifejezetten kerékpárosoknak készült"

"Amit meg a belvárosi hídon mondotok hogy van bicigli sáv....Menjen már valaki végig rajta!!Halálfélelem minimum!"

Nyilván először kis utcákban érdemes megtanulni a biciklizést és fokozatosan folytatni a forgalmasabb utakon. Egy kezdőnek halálfélelem lehet, ha már csinálta párszor, rájön, hogy nem az.

"Azért az hogy a végén bevezetik a sávot, keresztül 4 autósávon hogy bemenj a Ligetbe...."

Kettő keresztezi csak, de hát a áros már csak ilyen, az utak helyenként keresztezik egymást. A fonódó szakaszon meg egyértelműen látszik a kerékpáros által elfoglalt hely az úttesten.

hamiskaj 2009.04.10. 10:46:46
"Az 54.§ (2) bekezdésében sehol nincs leírva, hogy "fizikailag", ez a te kiegészítésed."

Ez a KRESZ hivatalos (minisztériumi szakemberek által készített) értelmezésében szereplő iránymutatás. Valóban nem része a jogszabálynak, de innentől bármilyen helyzetben hivatkozhatna rá egy gyakorlatlan kerékpáros, hogy ezen az úttesten lehet hogy jön majd egy autó mialatt végighaladok rajta, ezért én inkább a járdán megyek. Fenét.

Az úton biciklizés veszélye a legtöbb esetben egész egyszerűen túl van misztifikálva.

hamiskaj 2009.04.10. 11:20:05
@vuk_: én ilyen hivatalos értelmezésről nem tudok, pedig itt van az egész jogtár a gépemen. Ha tudnál megadni jogforrást, kikeresném és megnézném.

Így néz ki a címlapja a hivatkozott kiadványnak (meg a 143. oldal, de az itt most nem érdekes), ez nem jogszabály, mint fentebb is írtam: www.delmagyar.hu/forum-kepek/210/B2097426.jpg

felician 2009.04.10. 10:48:21
"az új (berci) híd északi részén bicikliút van, mondjuk konkrétan nincs ráírva/ráfestve, de mindkét oldalról az vezet rá"

Mióta?

Tegnap még az újszegedi oldalról a déli (vagyis valóban inkább nyugati, de nevezzük kifolyási oldalnak) járda felől csatlakozott kerékpárút. Egyébként ha megnézed, akkor a déli járdán van a meder fölötti rész úgy kiszélesítve (+ a lámpaoszlopok áthelyezve), hogy az majd kerékpárút lehessen, ha az odáig felvezető részeket is kiszélesítik egyszer.

i hate the police (törölt) 2009.04.10. 14:03:12

@helianthus: ebbe itt nagyon nem akarok belemenni,mivel politika,igy off.De,lásd pl. a 9o-es évek elején a Demokratikus Charta beli szerepét,a szárszói találkozóit,nyilatkozatait

Laska 2009.04.10. 14:04:21

@hamiskaj:

"Lakott területen csak akkor szabad a járdán kerékpározni (legfeljebb 10 km/h-val), ha az úttest kerékpáros közlekedésre alkalmatlan (például földút). A hivatalos értelmezés szerint az, hogy az úttesten nagy a járműforgalom vagy tábla tiltja az úttesten a kerékpáros közlekedést, még nem jelenti, hogy szabadna a járdán tekerni.

A KRESZ jó okkal tiltja a járdán való kerékpározást: a járda a gyalogosoké. A gyalogosok mozgása (főleg a gyerekeké és időseké) gyakran kiszámíthatatlan, így veszélyhelyzetek sokasága adódik. Emellett a kapualjakból kihajtó autósok sem számítanak a járdán nagy sebességgel közlekedő biciklisre. A mellékutcák keresztezése szintén veszélyes a járdáról lehajtva ugyanezen okból. Egy szó, mint száz: járdán biciklizni sokkal veszélyesebb mint az úttesten, ahol legalább lát a többi közlekedő. Ne járdázz!

Néhány helyen, például a hidakon, ahol nagy és gyors az autóforgalom, keskenyek a sávok, továbbá kevés a keresztutca és ritka a gyalogosforgalom, a tilalom ellenére érdemesebb és biztonságosabb a járdán közlekedni. Csak lassan, hogy ne zavarjuk a gyalogosokat!"

forrás: plasma.szfki.kfki.hu/~csillag/kerekpar_kresz/Kerekpar_KRESZ.pdf

i hate the police (törölt) 2009.04.10. 14:05:02

@hamiskaj: a jogértelmezésed helytelen,már bocs

ifj. Nagy Gábor 2009.04.10. 14:06:20

No, az elsőnél kimaradt a válasz:

andi2622 2009.04.10. 10:22:18
"az a járda oldal, ahol alacsonyabb a korlát, az kifejezetten kerékpárosoknak készült"

Szerintem pont a magasabb, mivel a kerékpáros magasabbról tud esni...

moli 2009.04.10. 14:07:39

@mojszika: igy van, emberolesi potencialban gyalogos < kerekparos < autos

de. van egy baj: minden ember gyalogosnak szuletik. kerekparozni viszont nem muszaj.

a gyalogosnak tobb joga van, mint barki masnak.

moli 2009.04.10. 14:13:49

@EnZsolty: te kerekparral tudsz kart okozni a gyalogosban, forditva nem. neked kell meghunyaszkodnod.

i hate the police (törölt) 2009.04.10. 14:15:01

@Carnivora: maximálisan egyetértek,az egész sünbrigádot fel kell oszlatni,ezt már Hende Csaba egyszer felvetette,persze azóta néma csönd van

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2009.04.10. 14:15:15

@Pályaelhagyó autóversenyző: "a kedves posztoló legközelebb gyalogoljon már végig azon a hídon egy walkmannal a fülében és megtudja, miért ne hajtson a járdán."

Nagyon jó a példa. Esetleg aki a kocsijában ül, és ablakrepesztően üvölteti a tuc-tuc zenét, az is hivatkozzon erre, ha eltapossa a kamion, hogy 'nem hallotta a kürtjét'. (Jobb híján Szent Péternél.)

Ne haragudj, ha közlekedsz, akármilyen járművel vagy gyalog, akkor közlekedsz. Figyelned kell a közlekedés többi résztvevőjére. Ha nem teszed, akkor igenis te vagy a hibás. (vagy minimum te IS hibás vagy.)

i hate the police (törölt) 2009.04.10. 14:17:15

@moli: ,,mindenki rendőrnek születik,csak van ,aki továbbtanul,,:))

Agyalap 2009.04.10. 14:17:22

@moli: Na ez pont nem így van.
Kb 5 éve viccből elém lökte egy cimboráját valami Humor Harold a Görzenálnál a kerékpárúton.
Nem kicsit törtem össze magym és a biciklimet, a gyalogosnak semmi baja nem lett, leporolta magát és elmentek.
Azóta is szeretem a kerékpárutakat...

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.04.10. 14:30:26

@nulla: kizárólag a kreszről:

az pont ugyanolyan jogszabály, mint a többi. a nem ismerete nem mentesít, tudod te is.

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2009.04.10. 14:52:00

@moli: hehh? Miért ne tudna bennem kárt okozni egy gyalogos? Nem beszélve arról, hogyha az említett esetemre célzol, akkor meghunyázkodtam. Szóval végképp nem értem azt a marhaságot, amit írtál. Az általánosításaiddal meg kérlek kíméld meg az agyam. Köszi.

Amúgy meg miért lenne egy gyalogosnak több joga? Ne őrülj már meg. Mindenki egyenlő, mindenki azonos jogokkal rendelkezik, ez az alap. Csak vannak egyenlőbbek.

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.04.10. 15:01:37

Üdv. Mindenkinek!
Kis magyar keresztmetszet.
Mindenki utál mindenkit, senki senkinek nem ad előnyt, nem tudunk egymás mellett élni/közlekedni.
NAgyon keveset gyaloglok. Megyek egyenesen a járdán, nem jobbra-balra, jön a bringás, cikázik, kikerül.
Mi bajom lenne vele?
Autózom, fél szemem többször hátranéz és ha bringás /motoros jön elengedem
Mibe kerul ez nekem?

Nem utálom a többit, ha motorral megyek akkor sem, de nem értem, mit integet a hulye gyalogos, amikor a járdán megyek végig, óvatosan.
A hulyéje, akkor is integet ha a bringautón megyek kismotorral.
Ugy emlékszem ott lehet, dehát ő ott mereszti a seggét és néz ki a fejéböl.

Mibe kerulne mindnekinek, ha legalább annyit segitene a másikon, hogy elengedi, ha már ő nem tud menni?
Sünt mindenkinek rajtam kivül :)

i hate the police (törölt) 2009.04.10. 16:31:44

@horex: én nem utálok mindenkit,csak a magyar rendőröket és a Gázai gyerekgyilkos népséget

Pályaelhagyó autóversenyző 2009.04.10. 18:53:59

@bonifac: elárulnád, hogy a járdán milyen veszélyre kell felkészülnöm? direkt írtam a fülest, a gyalogosok ugyanis szokták használni. a hídon meg oltári nagy zaj van, csilingelhet a marhája, ahogy akar. ha nem biciklizne a járdán és nem venné úgy, hogy az én dolgom, hogy eltakarodjak előle, akkor nem lenne baj.

meg fogsz lepődni, mielőtt zebrához érek, kikapcsolom a zenét. OTT ugyanis valóban érdemes rendesen körülnézni.

tolni is lehet azt a nyavalyás biciklit...én is szoktam

papagály 2009.04.10. 20:37:08

Na egy "érdekes" esetet tapasztaltam nemrégen, valami iskolai szünet volt, és sok csoport volt Szegeden és az egyik csoport tanári (tanítói?) vezénylettel elémkerült a Régi híd északi kerékpáros útján. Meg kellett állnom, nem miattuk, mert szépen félreálltak, de a belsőmben valami nagyon viszketett, nem negyon hangosan mondtam a vezetőnek, hogy rossz oldalon mennek, ahogy a hieroglifák is mutatják, a gyerekeknek pedig, hogy ha legközelebb erre irányítja őket valaki, figyelmeztessék, hogy nem ez a szabályos.
Már az iskolában se jól tanítják a gyerekeket, pedig sztem hetente egy közlekedési órának lenni kellene. Nem KRESZ, hanem közlekedés gyalog, biciklivel, görkorival, gördeszkával, mert már olyanokkal is találkoztam a hídon, oda és vissza mindkét oldalon.
Nem szeretem tolni a kerékpárt, de néha muszáj, pl, ha rendőrt látok, de egyébként is.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2009.04.10. 21:27:04

@Pályaelhagyó autóversenyző:
"@bonifac: elárulnád, hogy a járdán milyen veszélyre kell felkészülnöm?"

Emlékszel, amikor a kamion leesett a hídról, és elsodort egy kerékpárost, Na, ha ott mégy gyalogosként a járdán éppen, neked mindegy, ha nem hallasz semmit a walkmanedtől, vagy minden érzéked tudod használni?

Nincs igazad. Igenis a járdán is kész kell lenned részegen felugrató vezetőre, elalvó kamionosra, SMS-ező kerékpárosra, soroljam? Persze ő a szabálytalan, de neked meg érdeked, hogy 'védd magad'.


"ha nem biciklizne a járdán és nem venné úgy, hogy az én dolgom, hogy eltakarodjak előle, akkor nem lenne baj."

Ha biciklizhetne biztonságban az úton, vagy lenne kerékpárút, nem biciklizne a járdán. És szerintem nem veszi úgy. Azért csenget, hogy figyelmeztessen. Azért van a csengő.


"meg fogsz lepődni, mielőtt zebrához érek, kikapcsolom a zenét."

Tényleg meglepődtem. Kivétel vagy. Sajnos sokan nem. Imádom amikor a picsa átmegy keresztben a kerékpárúton, fülében az empéhárom, én meg kétségbeesve vészfékezek, mert nemcsak nem hall, de szét sem nézett. És észre sem vesz. Szerinted jogosan volna kedvem erőteljesen seggberugdosni?


"tolni is lehet azt a nyavalyás biciklit...én is szoktam"

Én soha. Nem azért vagyok biciklivel, hogy toljam. De tudok olyan lassan menni, mint egy gyalogos, gond nélkül. És türelmes is tudok lenni.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.04.10. 22:17:52

@hagyma: "az eb allaspontom szerint a bringa elavult eszkoz a kozlekedesre
lovaskocsival se jarunk. sportolasra alkalmas"

Köszönjük szokásos színvonalú hozzászólásodat. Nem baj, egyszer az USA-ban is el fog fogyni az üzemanyag, még akkor is, ha megtámadnak pár további arab (és nem arab?) országot.

@nulla: "egyirányú utcában csak akkor lehet mindkét irányba biciklizni, ha tábla jelzi és van kerékpársáv."

Nem kell hozzá kerékpársáv, csak (a behajtani tilos alá "kivéve kerékpáros" vagy "kivéve valamilyen tömegközlekedési társaság" kiegészítő) tábla.

"Ahhoz hogy valaki gyalog/kerékpárral/talicskával közlekedjen NEM KELL ISMERNI A KRESZT! Csak illene..."

KRESZ 1.§ A rendelet a Magyar Köztársaság területén levő közutakon és közforgalom elől el nem zárt magánutakon folyó közlekedést szabályozza. 3.§ (1) "Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles [...]". Ameddig a gyalogos/talicskás a járdán (nem úttesten, nem bicikliúton) halad, addig nem vonatkozik rá a KRESZ, mert az közutakra vonatkozik. Amint lelép a járdáról (úttestre, bicikliútra), már igen. Hogy erről nem tud, az az ő gondja - reklamáljon a szüleinél vagy az iskolájában, hogy az alsó tagozat környékén miért nem volt KRESZ-oktatás.

"Mindegy hol nézed meg a szabályt, ugyanaz a végeredmény. Járdán kerékpározási tilalom alól 2 kivétel van: 1. Fizikailag alkalmatlan rá az úttest. 2. A 7/a szerinti "főútvonalon 12. életévét be nem töltött személynek"."

Pontosan.

"Ha nem tartja be a KRESZT sokkal hamarabb meghal. Ne az legyen a cél, hogy senki ne tartsa be, és a farkastörvények irányítsanak. Hanem az, hogy mindenki betartja és akkor nem kell egymást anyázni."

Ez is így van. Ehhez viszont módosítani kell a KRESZ-t, hogy életszerűbb, betarthatóbb legyen, és sokkal jobban védje a gyengébb közlekedőt az erősebb (gyalogos < biciklis < autós) ellen, azaz az erősebb szabályozása szigorúbb legyen.

@hamiskaj: "Mit csináljak, jogász vagyok, ezért megnézem a jogszabályokat, sőt, értelmezem is őket. Az 54.§ (2) bekezdésében sehol nincs leírva, hogy "fizikailag", ez a te kiegészítésed."

Az ilyen jogértelmezésnek hívják. Több fórumon - köztük biciklisen is - megjelent, hogy így kell értelmezni ezt a szabályt. Ettől függetlenül valóban pontosítani kellene.

@Macropus Rufus: "már egy ideje kötelező a láthatósági mellény a bicajoskora."

Lakott területen kívül. KRESZ 54.§ (6) A kerékpárt éjszaka és korlátozott látási viszonyok között a külön jogszabályban meghatározott lámpákkal kell kivilágítani és a kerékpárt hajtó személynek - lakott területen kívül - fényvisszaverő mellényt (ruházatot) kell viselnie.

"Meg hát a bicikli egynyomon haladó jármű és mint ilyen az úttest jobboldalán a helye."

A motorkerékpár is egy nyomon haladó jármű, mégsem az úttest jobb oldalán a helye. Illetve de, _mindenkinek_, lásd jobbra tartási kötelezettség.

"Akkor engem miért is előz a bicajos balról?"

Talán mert lassan haladsz a dugóban, ő meg nem?

"Meg a városban a két kocsisor között mit keresnek?"

Ez valóban veszélyes. Ki is kellene jelölni a jobb szélső sávot biciklisávnak. ;-)

"apps.boon.hu/download/emtippek/Kresz2.pdf ez a KRESZ 2007-es kiadása"

Javaslom az aktuális kiadást: net.jogtar.hu/jr/gen/getdoc2.cgi?dbnum=1&docid=97500001.KPM

"tehát az egynomon haladó járműnek a jobbo oldalt a helye."

Nem az egy nyomon haladónak, hanem a biciklinek, és nem mindig, hanem ha azt az út- és forgalmi viszonyok lehetővé teszik. Ha nem teszik lehetővé, akkor nem. Pl. azt érted-e, hogy ha két sáv van, a külső jobbra kanyarodik, a belső egyenesen megy tovább, és te biciklivel egyenesen akarsz haladni, akkor nem az _úttest_ jobb szélére fogsz tapadni, hanem a belső sávba fogsz átsorolni, sőt, a _belső_sáv_ jobb szélére sem fogsz tapadni, mert akkor összeprésel két idióta, aki balról és jobbról akar elhaladni melletted?

Abban igazad van, hogy veszélyes autósorok és sávok között haladni. Csak legyünk tisztában azzal, hogy az 54.§ (1) pontnak ehhez vajmi kevés köze van.

"Továbbá a kerépár nem előzhet."

Kérlek, idézd a (hatályos) KRESZ-ből az erre vonatkozó pontot. Tipp: 1. számú függelék, III. A közúti forgalommal kapcsolatos fogalmak, c) "Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek." Tehát párhuzamos közlekedésben elhaladhatsz biciklivel autó mellett. Ennek megint nem sok köze van a sávok közti kavaráshoz.

@Agyalap: A Rákóczi utat ne is mondd! Kb. 3 év és többezer kilométer budapesti bringázás után mentem rajta a Keletitől az Astoriáig, és szabályos halálfélelmem volt. Meg is kérdeztem a rendőrséget, hogy mégis hogyan kellene viselkedni az ilyen úton, de csak a KRESZ-t tudták szajkózni, azt meg, köszönöm szépen, ismerem. A megoldás: A) buszsáv, és tessék félreállni a busz elől, B) jobb szélső nem buszsáv KÖZEPE, hogy a balról előzők sávot legyenek kénytelenek váltani, és ne sodorjanak a buszsávba és az ott közlekedők elé.

@moli: "a gyalogosnak tobb joga van, mint barki masnak."

Pontosabban több jogának kellene lennie. Feljebb is ezt írtam: a jármű milyenségéből (vagy a jármű hiányából) adódó erőfölényt szigorúbb szabályokkal kell kiegyenliíteni: az utakon emberek közlekedjenek.

"te kerekparral tudsz kart okozni a gyalogosban, forditva nem. neked kell meghunyaszkodnod."

A következtetésben egyetértek, a premisszában kevésbé. Egy gyalogos-biciklis ütközésben súlyosan sérülhet a biciklis is. Tudok példákról, szerencsére csak ismerősöktől, mert én annál sokkal óvatosabb vagyok - bár ordibálni szoktam gyalogossal is... ;-)

i hate the police (törölt) 2009.04.10. 22:36:29

@Joe Forster/STA: bizony,hamiskaj nem igazán jól értelmezi a jsz-kat,lehet,hogy a cd-jogtárja már 1o éves?És miért haverkodik a sünőkkel?Ha valóban biró,azt tudni kell,hogy a biróknak bizonyos fokú mentelmi joguk van,ha nem is akkora,mint az országgyűlési képviselőké,vagyis nem értem ezt a biró/?/-sün haverságot

Perillustris 2009.04.10. 22:50:41

@moli: "kerekparosok takarodjanak a jardarol!"

Ennek ugye szerinted az a párja, hogy a gyalogosok takarodjanak a kerékpárútról?

ifj. Nagy Gábor 2009.04.11. 00:04:00

Joe Forster/STA · sta.c64.org 2009.04.10. 22:17:52
"Nem kell hozzá kerékpársáv, csak (a behajtani tilos alá "kivéve kerékpáros" vagy "kivéve valamilyen tömegközlekedési társaság" kiegészítő) tábla."

Ez mikor lépett hatályba, ha már egyáltalán...? Mert a 2004-es KRESZ módosításban még kellett a sáv.

"Ameddig a gyalogos/talicskás a járdán (nem úttesten, nem bicikliúton) halad, addig nem vonatkozik rá a KRESZ, mert az közutakra vonatkozik."

Ezzel nem igazán értek egyet, mert a 21. § ehhez képest elég sokmindent ír a gyalogosokra vonatkozóan, továbbá a függelékben írtakból következik, hogy a járda az út része.

zapkorte (törölt) 2009.04.11. 08:47:51

Ha a biciglista az úton megy, frászt kap a kamionoktól. Ha a járdán megy, akkor a gyalogok kapnak frászt tőle. Há nem sokkal kényelmesebb neki? Még jó, hogy a rend éber őrei néha az orrukra koppintanak az ilyeneknek, különben a gyalogosok, szegények, mehetnének a háztetőkre gyalogolni.
Szerintem a biciklisekkel csak baj van, ki kellene őket tiltani a városból, mint Horthy idejében!

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.04.11. 14:24:00

@ifj. Nagy Gábor: ""Nem kell hozzá kerékpársáv, csak (a behajtani tilos alá "kivéve kerékpáros" vagy "kivéve valamilyen tömegközlekedési társaság" kiegészítő) tábla."

Ez mikor lépett hatályba, ha már egyáltalán...? Mert a 2004-es KRESZ módosításban még kellett a sáv."

Ezzel a 2004-gyel ne viccelj. ;-) A hatályos KRESZ-t itt találod: net.jogtar.hu/jr/gen/getdoc2.cgi?dbnum=1&docid=97500001.KPM
13.§ (14) Ha az (1) bekezdés n) pontjában említett jelzőtábla alatt „Kivéve engedéllyel”, „Kivéve taxi”, illetőleg „Kivéve.....(tömegközlekedési vállalat)” feliratú kiegészítő tábla van, az útra engedéllyel rendelkező vagy a kiegészítő táblán feltüntetett járművel, továbbá kerékpárral és konflissal szabad behajtani.

""Ameddig a gyalogos/talicskás a járdán (nem úttesten, nem bicikliúton) halad, addig nem vonatkozik rá a KRESZ, mert az közutakra vonatkozik."

Ezzel nem igazán értek egyet, mert a 21. § ehhez képest elég sokmindent ír a gyalogosokra vonatkozóan, továbbá a függelékben írtakból következik, hogy a járda az út része."

A függelékkel kapcsolatban teljesen igazad van, azt benéztem. De ha tüzetesebben végigolvasod a 21.§-t, akkor látod, hogy végig arról ír, mikor és hogyan közlekedhet a gyalogos a járdán _kívül_.

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2009.04.11. 14:51:40

@zapkorte: szerintem meg a hülyékkel van baj, be kéne vezetni a régi spártai szokásokat, és az ilyeneket lebaszni a Gellért-hegyről.

Secnir 2009.04.11. 17:51:59

talán egy gondolat a cikk címéhez:
"Biciklivel nem jó átkelni a Tiszán"

valóban, én csónakkal már próbáltam, úgy is nehéz volt. gondolom biciklivel esetleg ha be van fagyva, meg lehet próbálni, de nyáron bringával semmiképp.
hacsak nem vízibicikli...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.04.11. 20:45:29

@Joe Forster/STA:

hehehe

mi az olajat vesszuk
pezert
de egyszer elfogy, mindenestre nem gondolom, hogy visszater a lovaskocsi es a bicaj
amugy itt is vannak bringasok, foleg afroamerikaiak
floridaban nem voltak, mert ott meleg van
sot kerekparut is van
felfestenek ket csikot az egyik sav egyik felere oszt lecet
nem a jardara
ahol nincs ott a jardan mennek
annyibol nem erint hogy keveset gyaloglok

koszonom hozzaszolasaim minosegenek minositeset
mar hianyzott

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.04.12. 00:45:34

annyit mrg hozzafuznek, hogy az amerikai kresz olyan 10 oldalos kis fuzet
es mukodik

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.04.12. 02:10:40

@hagyma: Attól, hogy kurva sok pénzetek van, még nem lesz több olaj. De, ha már olyan kurva sok pénzetek van, támogathatnátok jobban is a nem olaj alapú energiahordozók használatának fejlesztését - elektromosság, hidrogén, fúzió -, már csak a saját gazdaságotok érdekében, ha másé nem is számít. (Igaz, ez csak egy részét oldaná meg az autókkal kapcsolatos problémáknak, de megpróbálok nem telhetetlen lenni...)

Szerintem az amerikaiak elég praktikus nép ahhoz, hogy lassan rájöjjön: nem fogja tudni finanszírozni az állandó autózást. Ebben, remélhetőleg, Obama elnök is segíteni fog nekik, ahogy a felesége most pl. kertészkedésre buzdítja őket.

A hozzászólásaidat egyébként több hete ignorálom - manuálisan; kár, hogy a fórumon nincsen ignore funkció, mint IRC-n, vagy killfilter, mint a UseNeten -, pont azért, hogy ne kelljen időt pazarolnom rájuk. De ez pont nekem való téma volt, és végigolvastam teljesen.

Az amerikai KRESZ-szel kapcsolatban viszont egyetértünk. Valószínűleg ez ugyanúgy a praktikus gondolkodásmódból adódik: a szabályok hiánya "értelemszerűen" töltendő ki.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.04.12. 02:50:50

ahhoz kepest hogy ignoralsz regenyeket irsz

/ps. nekem nincs kurva sok penzem/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.04.12. 03:04:27

de ez csak az en velemenyem
a bicajosok eltveszzelyben vannak
a jardan a gyalogosok toluk
bicajut luxus
tolem bringazzon aki akar en kerulom ki nagy ivben

eeeeeeeeeees komolyan mondtam
en birnam ha lovagolhatnank
de mar nem lehet
ez van

zapkorte (törölt) 2009.04.12. 13:35:38

@hagyma: Igen igen! Ha bicajút van, akkor legyen lovagló út is! Meg segwayút, meg gördeszkaút, meg stb. :)

@EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény: Szerintem is legjobb lenne a bicikliutakat felvezetni a gellérthegyre, és ott merőlegesen be a szakadékba. :) Tele van a hócipőm a sok hülye biciglista-nyafogással, hogy őket mennyire elnyomják az autósok, aztán közbe se piros lámpa, se járda, semmi sem szent nekik, olyan agresszívek, hogy még egy római autós is csak tisztelettel szalutálna nekik, nem értem, mit sipákolnak örökké. Lehet, hogy csak figyelemelterelési stratégia...?

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2009.04.12. 16:51:56

@zapkorte: akkor mondjuk ne hallgasd, de addig miért alkotsz fals véleményt, amíg nem próbáltad ki? Örülök, hogy te is jössz itt az általánosításokkal, erre mondtam, hogy most én is utáljak minden gyalogost, nyugdíjast?

Gondolkozz, mielőtt hülyeségeket írsz.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.04.12. 17:52:46

@hagyma: Mint mondtam, itt kivételesen elolvastam minden hosszászólást, válaszolni pedig mindig így szoktam. Neked is van egyfajta stílusod, nekem is van - kvittek vagyunk.

A többes szám második személyt azért kaptad, mert az "olajat vesszük" is többes szám első személyben volt.

"bicajut luxus"

No, hát ez az... Ha most 50 körüli vagy, valószínűleg meg fogod érni, amikor rájöttök [sic!], hogy pont fordítva van: az autóval való közlekedés luxus.

@zapkorte: Te, ugye, lápi lidérc közeli rokona van?

Perillustris 2009.04.12. 19:34:23

@zapkorte: "se piros lámpa, se járda, semmi sem szent nekik"

Gondolom ugyanarról a járdáról beszélünk, amit fél Budapest parkolóhelyként használ (gyk: autóval).

A piros lámpa meg már tényleg nagyon unalmas.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.04.13. 01:45:49

@Joe Forster/STA:
nem vagyok bicajellenes
gyerekkoromban uztem is
nana
de manapsag elet a veszely
ihy alakult az elet Pesten en meg kocsiban se voltam nyugodt nem hogy bicajon
halaegnek mikor bicajztam meg videken laktam
az en velemenyem, sporteszkoz nem kozlekedesi
persze falun eltekerni a kocsmaba, vagy a boltba az OK
bar egyes falvak atmeno kamionforgalma az nem semmi
hogy en pesten nem szallnek kerekparra az hetszentseg
Te meg lehet nem szereted a makosgubat
hat ennyi

hat az olajkerdes fennforog
de ha elfogy es nem talalnak ki valamit, akkor bringazunk minnyajan
az ugy mas

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.04.13. 01:51:22

aszongya Mary
O is tud
de nem hiszek neki

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.04.13. 03:34:17

@Joe Forster/STA:

ja es csak negyvennyolc
remek fizikai allapotban
egyszeruen nelem maceras bicajozni
otthon iis az volt
14 evesen nem

zapkorte (törölt) 2009.04.13. 12:26:20

@EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény: Képzeld, kipróbáltam, nyáron izzadtam, télen megfagytam, és a végeredmény az lett, hogy másfél évig csak patella pánttal a térdemen bírtam járni. De persze mindennek semmi köze ahhoz, hogy a biciklisek nagyon nyomulnak, és nem veszik észre, hogy az autósok is, gyalogosok is oda kívánják őket, ahol a bors terem. Talán el kellene gondolkozniuk azon, hogy miért, és egy kicsit visszább venniük az arcukból, a helyett, hogy játszák az üldözött ártatlanságot, ha netán egy rendőrnél elszakad a cérna, és rájuk mer szólni, hogy "ezt azért már mégsem kellene..."

zapkorte (törölt) 2009.04.13. 12:36:02

@Perillustris: jajj, nem kell ez a terelés, igenis kurva idegesítő, hogy ha sétálok szép kényelmesen a járdán, és egyszerre csak a hátam mögül 5 cenit oldaltávolsággal beelőz 30-al egy hangtalanul suhanó biciglista. De olyan is volt már, hogy a lánchídon a pillérnél szabályosan elgázolt, azt se mondta "bocsika".
Felőlem ugyan mindenki oda biciklizik, ahova akar, csak azt voltam bátor megjegyezni, hogy a biciklisek ugyanazt csinálják a gyalogokkal, ami miatt állandóan rínak, ha az autósok csinálják velük. Ez pedig így nekem büdös! Mutsassanak jó példát, tartsák be a kreszt, ha járdán mennek, ne ilyesztgessék a járókelőket, és majd akkor, de csak akkor elkezdhetnek panaszkodni másokra. Ez így volna etikus.

Perillustris 2009.04.13. 12:40:26

@hagyma: En 20 percnyi "sporttal" jutok be a munkahelyemre, BKV-val ez a duplaja, autoval pedig kiszamithatatlan lenne (20-60 perc).

Biztos velem van a baj.

Perillustris 2009.04.13. 12:42:18

@zapkorte: Egyetertek. Szedtem mar le bringas faszfejet a Nagykorut jardajan, miutan majdnem fellokott egy not a sarkon. Tobbet nem tudok menni (en sosem megyek jardan).

V. 2009.04.13. 13:27:59

Hát Szeged mindig is egy külön ország volt
az országban...Az egy m2-re faszfejek száma messze az országos átlag felett van..."Polpot megye" rulez:)

zapkorte (törölt) 2009.04.13. 14:30:13

@Perillustris: Megvan a helye és az ideje. Itt, pesterzsébet kertvárosban én is kontrafékes parasztbiciklivel megyek el az utca végi közértbe ha olyanom van. De azokon az öngyilkosjelöltökön, akik a Rákóczi úton kavirnyálnak a csuklós buszok között, váltig csodálkozok! Szerintem erre a biciklizés dologra is vonatkozik a mondás, hogy "mértékkel és tartózkodással."

Perillustris 2009.04.13. 15:59:35

@Perillustris: "Tobbet nem tudok menni"

tenni...

Perillustris 2009.04.13. 16:00:36

@zapkorte: Meg kell teremteni a lehetoseget arra, hogy azon a szakaszon biztonsagosan lehessen kerekezni.

zapkorte (törölt) 2009.04.13. 18:13:07

@Perillustris: Miért kéne? Biciklizzenek másfele! Pl. otzt a Dohány utca meg a Wesselényi, ott biztonságosan lehet! Ennyi. Nem kell ebből a biciklizésből szent tehenet csinálni! Miért pont a biciklizésnek kéne bármit is teremteni?
Szerintem inkább érett felnőtt módjára fel kéne fogni, hogy a bicikli nem oda való, mert zavarja a többi közlekedőt és veszélyezteti saját magát! Ez olyan gyerekes politika fejjel menni a falnak, aztán ríni, hogy a fal volt a keményebb, majd pedig követelni, hogy valaki bontsa le a falat, akármi költséggel és kényelmetlenséggel jár is másoknak, "mer én arra akajook menni!" És még mi nem kéne? Be kéne illeszkedni a társadalomba, és felfogni, hogy van élet a biciklizésen túl is. Annál is inkább, hiszen télire néhány szerencsétlen futáron kívül úgyis mindenki szögre akasztja a biciklit!

ifj. Nagy Gábor 2009.04.13. 20:44:06

Joe Forster/STA · sta.c64.org 2009.04.11. 14:24:00
"Ezzel a 2004-gyel ne viccelj. ;-) A hatályos KRESZ-t itt találod"

Igaz, pontosítanék, tehát azt, hogy kell-e sáv vagy sem, azt más jogszabályok, illetve műszaki előírás tartalmazza (ne kérdezd, hogy melyik, mert nincs a kisujjamban, keresni meg nincs időm). De annyit tudok, hogy mostanában változik a kell sáv-ból a nem kell sáv-ra. :-)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.04.13. 21:00:21

@Perillustris:
miert lenne veled baj
mindenki ugy megy melozni felolem ahogy akar
en tenyleg legszivesebben loval mennek de nem lehet megoldani

zapkorte (törölt) 2009.04.13. 22:14:09

@hagyma: meg lehetne oldani. Régen is megoldották, tartottak lovat a belben is, pl. a Reáltanoda utcában, és a ló kibírta. Az már más kérdés, hogy manapság kicsit érzelgősen viszonyulunk az állatokhoz, és nem visszük be őket a kőrengetegbe. De lehetne! Ez ki van próbálva, tehát nem vitás! Egyébként szerintem kva nagy sikered lenne a gyerekeknél és a nőknél vele. :) Igaz, egy csomó kényelmetlenséggel jár. hogy mást ne mondjak: min fél óra, amíg indulás előtt lepucolod/fölszerszámozod. Utána célállomásnál illő lenne leszerelni, megitatni... időben biztos, hogy bukta. Anyagilag viszont lehet, hogy jó lenne. 10-15e-t ugyan simán bezabál, plusz patkolás, féreghajtó, ecet-pecet, de mindezzel együtt is még messze olcsóbb, mint egy suzukirészlet.
Szerintem járjunk lovon, rendezzünk évente két lovasfelvonulást, és követeljük tele pofával, hogy alakítsanak ki nekünk lovas-sávokat, ahol mindenfajta útburkolatot eltávolítanának az úttestről! :-)

Perillustris 2009.04.13. 23:28:02

@zapkorte: "Annál is inkább, hiszen télire néhány szerencsétlen futáron kívül úgyis mindenki szögre akasztja a biciklit!"

Évről évre egyre többen bicajoznak, persze a legcudarabb időben sokan a tárolóban hagyják a bringát, de ez nem is baj. Hadd döntse el mindenki, hogy mivel akar közlekedni - ez még demokratikusan is hangzik. Ám pont azért, hogy egyre többen akarjanak-merjenek kerékpározni, legalább akkor, amikor jó idő van, igenis szent tehénné kell válnia a bicajosnak. Nem szélsőségesen, csak annyira, amennyire az autós az az utóbbi években, évtizedekben.

Mielőtt kiforgatnátok szavaim, ez nem azt jelenti, hogy a bringás mehessen árkon-bokron, járdán és tetőn, mindenféle szabályok nélkül.

Komplex megoldás kell, amibe a forgalomcsökkentés, az infrastruktúra fejlesztése, s nem mellesleg az oktatás is beletartozik.

Mert az jól látszik, hogy a jelenlegi helyzet tarthatatlan. Nincsenek illúzióim. Sem a Schwinn-Csepel vagy a Merida, de mondhatnám bármelyik márkát, akár összefogva sem képes annyit tolni a korrupt politikusok zsebébe, mint az olajlobbi vagy az autógyártók.

Ez van, kár, hogy mi szívjuk meg. Szó szerint.

zapkorte (törölt) 2009.04.14. 10:59:32

@Perillustris: Oké, akkor én demokratikusan úgy döntök, hogy mezőgazdasági vontatóval akarok közlekedni a Rákóczin, hol a sávom? És mi ez a sok traktorral behajtani tilos tábla? Ez kérem antidemokratikus diszkrimináció! Igenis ha én a vaskerekes Hoffherrel akarok a városban járni, akkor azt mindenkinek tiszteletben kéne tartani, mert különben nincs is demokrácija!

délioldal 2009.04.14. 11:04:07

én szegeden már semmin sem lepődöm meg...
az itteni közlekedésmérnökökről pedig sok jót elmondani nem lehetne...
no komment...

Perillustris 2009.04.14. 14:10:47

@zapkorte: Tudsz te ennél jobbat is.

Perillustris 2009.04.14. 14:18:01

@Perillustris: "Nem szélsőségesen, csak annyira, amennyire az autós az az utóbbi években, évtizedekben."

Meg ma is: index.hu/belfold/2009/04/14/visszacsempeszik_a_rakparti_sztradat/

A Tyne folyó déli partja 2009.04.14. 22:05:04

na, kicsit későn szólók hozzá, megnincsmost türelmem elolvasni azösszes hozzászólást. De. Tesómmal bicikliztünk városban járdán (Nem Magyarország). Ránkszólta rendőr, hogy tilos. menjünk a bicikliútra. Amin végig álltak a parkoló autók...az útra meg életveszélyes lett volna kimenni. másik, hogy itt ugyan van milliónyi bicikliút, csak épp akadálypályára emlékeztetnek, meg egyébként is folyton a gyalogos jár rajta, a bicajos el se fér.és a metrón, ami itt hév, nem szabad szállítani.

Perillustris 2009.04.15. 10:04:26

@Animacs: "Amin végig álltak a parkoló autók."

S rakerdeztetek, hogy ebben az esetben mi van, kivan-e intezkedni?

Koltoi kerdes volt. Siman leszarjak a szabalytalanul parkolo autokat.

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2009.04.16. 21:06:17

a összes buta rendőrrel sünt szaratni...

ghck 2009.04.24. 23:55:45

@moli: Lehet, de az autóközlekedés meg minden kerékpárost zavar. És azért lássuk be: a kerékpárosra nagyobb veszélyt jelentenek a kamionok, mint a gyalogosokra a kerékpárosok. Akár csak statisztikailag, ugye..

Vagy fizikailag: kerékpárost az autó minimum 30km/ó sebességkülönbséggel, és 2 tonnával gázolja el, a kerékpáros a gyalogost max 20km/ó-val és 80kilóval.

Nem a kerékpáros van nagyobb (élet)veszélyben? Nem őt kellene inkább védenie a szabályozásnak? De.

ghck 2009.04.25. 00:03:25

@RaveAcE: Ugyanmár a székházas példád.. Nem azt mondom, hogy sérts törvényt, mert az ugye szent és sérthetetlen, hanem hogy a szabályozás rossz. A fiad miatt meg elfogult vagy, érzelmileg érintett, alkalmatlan a helyzet objektív megítélésére. Ha nem a járdán üt el a részeg kerékpáros, hanem az úton üt el egy részeg autós, akkor tiltsuk meg az úton autózást?!? Nanemár. (Remélem nem jössz azzal az átgondolatlan válasszal, hogy "nem az úton gyalogolsz", mert de.) Szóval a példádban a "részeg" volt a probléma, nem a járdán kerékpározás.
süti beállítások módosítása