Zo a Homár véleményét kérte arról, hogy mit szólunk ahhoz, miszerint tízezer forint eljárási illetéket akar fizettetni vele az önkormányzat építési osztálya, amiért felnyomta náluk a szomszédját. Előbb jöjjön a sztori, aztán a válaszunk.
Sziasztok a véleményetekre lennék kiváncsi az alábbiakkal kapcsolatosan.
Iker családiházban élek, ez a szülöiház . A mellettem lévő ház új tuladonosa kömüves vállalkozó, aki 2006 nyarán elbontotta a régi tulaj által épített melléképületeket és a ház egy részét. Én több alkalommal is jeleztem az önkormányzat építési osztályán, hogy jöjjenek ki nézzék meg, hogy az amit a szomszédom csinál az úgy jó-e. Megjegyzem engem a saját házam állagának megóvása érdekel. Semmi nem történt csak kaptam ilyen nesze semmi tartalmú levelet. 2009 telén már az éléskamrám fala penészes lett, hullik a vakolat. Bementem amár említett hatósághoz és valóban - én a birka türelmű ügyfél- és az ügyintézőnek előadtam a mondandómat, aki mellesleg az építési engedélyeket adja ki ezen városrész lakóinak. Feltételeztem a korából adódóan, hogy hozzáértő. Azt mondta irjam le a történteket, mondtam rendben. Fizetni valóról nem beszélt. Állítólag húsvét előtt voltak kint "kivizsgálni a dolgot" én az értesítést később kaptam kézhez, de nem is ez a lényeg. Írják, hogy fizessek 10.000,-Ft eljárási illetéket, hogy foglalkoznak a panaszommal. Nem elég, hogy 3 éve a fütés számlám több, penészesedik a lakás, még én fizessek, hogy az a szakhatóság - akinek ez a dolga - foglalkozik az "ügyemmel", mert ha nem fizetek akkor 100.000-200.000,- Ft-ig terjedhet a pénzbírság. Inkább nem írom le, hogy mit érzek ezzel kapcsolatosan, mert nyomdafestéket nem türne. Várom a jó ötleteket Ti mit csinálnátok az én helyzetemben.
Drága Zo,
az nem elég, hogy nem vagyunk ingatlanjogászok, de a sztoriban egy rakás részletet amúgy sem értünk. Például hogy az ikerház melléképületeinek vagy egy szárnyának a lebontása hogyan rohasztotta be az Ön kamráját. Vagy hogy végül is mi lett a kivizsgálás végeredménye. De - hiába vagyunk mindenféle adó és illeték elvi ellenségei - általános síkon kifejezetten bátor és szórakoztató ötletnek tartanánk mindenféle lakossági bejelentés állami-önkormányzati megadóztatását. Az Ön bejelentése nyilván megalapozott, de úgy képzelem, hogy a túlnyomó, mondjuk 96-97 százalékos többség teljesen értelmetlen, kicsinyes áskálódással pazarolja a jobb sorsra érdemes hivatalnokok idejét és idegrendszerét. Miért is ne fizessen az ilyen, ha már jól szórakozik, és közpénzből eltartott szakemberek idejét rabolja? És hogy mit tennénk a helyében? Ha a vizsgálat elmeszelte a szomszédot, potom árnak tartanánk a tízezrest, ha meg alaptalannak bizonyult volna az iker befújása, úgy vennénk, hogy ennyiből elvihettük volna a nőnket és az anyját az Operettbe, a Dr Bőregérre, másodosztályú helyre. Na, mennyivel jobb szórakozás volt ennél bejelentést tenni, és pont ugyanúgy tízezerbe került, ráadásul nem kellett fojtogató nyakkendőt venni, nem beszélve a drága kaviáros szendvicsekről a szünetben. Szóval, kedves Zo, Ön csak győztesen jöhet ki a helyzetből, ami a tíz rugó sokszorosát éri.
Megdobbent 2009.04.28. 01:19:04
ground 2009.04.28. 01:26:58
Megdobbent 2009.04.28. 01:30:01
Es akkor had emlitsem meg 1989-tol minden kormanyunkat, amik egy kurva hanggal nem jobbak, mint a legvadabb szocializmus volt (nem a bekeevek, Kadar alatt), ergo ilyen szempontbol nem csak a rendszer-, de a legalapvetobb szemleletvaltas sem tortent meg.
A magyar ember meg... Az szavaz, es tuntet. Es egyetlen pici kis dolog nem megy bele a balkani fejebe: "piacgazdasag". Igy ez nem mukodik, kezicsokolom :)
Persze a falpeneszt az en sem vagom, eddig ugy tudtam, hogy ha sikerult teljesen elzarnom a helyiseget a szellozestol es locsolgatom a falat, akkor van ra a legnagyobb eselyem. Hogy ezt hogy tudja megtenni valaki az udvarrol... De mondjuk varosi gyerek volnek.. ;)
ergerberger 2009.04.28. 01:47:11
Gajdos Attila · http://www.iqi.hu 2009.04.28. 01:47:36
Mi kölcsönadtuk a lakásunkat egy kedves fiatal párnak (két lányból állt, de ez most mindegy), akik a nevünkben kitöltötték a bejelentőnyomtatványokat (okirathamisítás), és nekünk kellett illetéket fizetni, hogy kijelentsük őket.
Milyen szép szó: kijelentettük. Pont.
Szóval fizettünk, de ez szerintem nem nagyon gáz, szépen megpróbáljuk majd visszakérni az önkormányzattól, vagy a lányoktól (akik eltűntek, de ezt gondolom, nem kell mondani).
(nem mi tüntettük el őket)
Der Zebulon aus Tirol - Stacheligel für alle - 2009.04.28. 02:56:23
Ez a "ráhívom mán a szomszédra a hatóságot" annyira tipikusan magyar szokás, ezért tart itt ez az ország...
Azt én se értem, hogy a szomszéd ikerház szárnyának lebontása milyen módon járult hozzá a kamra berothadáshoz...
Azért ráhívni a szomszédra a hatóságot, mert rothadoz a fal, eléggé szánalmas dolog és önmagában megér legalább egy talicska sünt...
Viszont, van megoldás a penész problémára: egy cetlire írd rá hogy "szellőztess gyakrabban te broki", kössd rá egy féltéglára, és dobd be a csukott ablakon keresztül a saját lakásodba...
Vagypedig, egy egyszerű 3000ft.-os hőlégfúvóval is szépen ki lehet szárítani a falat...ezután már csak egy penészölő szerbe mártogatott Batzpapuccsal kell megcsapkodni a penészes falakat, hagyni megszáradni, és végül vékonyra szeletelt disznósajt szeletkékkel kitapétázni...
Ha végképp elkeseredtél, mennyél át a szomszédhoz, tépd le a bejárati ajtót, és hívd ki bográtschozni...
Mikor kiértek a kertbe, gyorsan add meg neki a kegyelemdöfést és közöld vele, hogy most jött a levél a hivatalból, az egész ikerház és az udvar is műemléki környezet, csak kisfaszenes van mostantól...Ezután esetleg még leboríthatsz egy platónyi sünt egy kék IFával a jószomszéd lakása elé...
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.28. 03:30:35
Na ez az amit én sem értek, mi a fasztól hullik a vakolat attól hogy a szomszéd szórakozik? OK hogy ikerház, de a melléképületek lebontásától csak nem...
Amúgy én is bírom hogy néha jön levél hogy 5 házzal arrébb mi történik a beépítetlen telkünk szomszédságában egy kurva messzi városban (egy kurva messzi városban) (tudnánk már attól a szartól megszabadulni).
Érdekes, a miénkkel megegyező nagyságú telekre elvileg nem adható ki építési engedély, márpedig volt aki kapott...
Ez csak kenőpénz függvénye...
Valszeg ezért nincs a szomszéd ellen semmi baszogatás, ő fizetett a 10-es mellé is :D
Balfasz naiv gyökér bazmeg :D
Én próbálnék valaki felnyomni, biztos engem is elhajtanának, na.
s_marky 2009.04.28. 03:52:26
Pl: napközbeni nyitva tartás, csukott ajtó, feljelentés -> zavar a "napközbeni ajtóbecsapódás hangja"
Erre én,oké,ajtó mostantól nyitva,úgyis jó az idő.Jövő héten ismét feljelentés:
zavar "a pénztárgép pittyegése"
NAMOSTAKKOR??? FELJELENTÉSADÓT! IGEN!
És MÁV-ADÓT! Minden MÁV dolgozó kapja meg a részét a Máv-Cargoból, de fizessék be az elmúlt 10 év összes állami milliárdját! Akkor teljesen jogos a követelésük, nem?
lodenkabat 2009.04.28. 06:07:27
Amúgy meg posztolónak én 100 000 járulékot szabtam volna ki, ha meg a felnyomott lennék, átdobnák neki 100 000 rothasztott sünt. Sztrovacsek gondolta, majd jól feljelentem a piszok, rohadt, gazdag kőműves vállalkozót.
Ofélia . 2009.04.28. 06:37:12
IKERHÁZ. Csak A baj búbánat, gyilkos harag, rövidebb élet(min 10 év), és elállatiasodás lehet a végeredmény!!
Ha ingyen adnák se költöznék ilyenbe:)))
A penészes helységet meg szellőztetni kell mivel csak ez a megoldás!
Az a hivatal meg aki a szomszédok feljelengetéseivel egyáltalán foglalkozik még elmebaj pótlékot is szedjen tekintettel az ügyintéző idegrendszeri túlterhelésére:))
-Gyöngyibaba- 2009.04.28. 07:04:15
Zo te fatökű lepkevadász!!!
Nem a szomszéddal kellett volna először beszélni??? Bár mint a levélből is látom a kommunikáció nem az erősséged. A feljelentgetés bezzeg megy! Megérdemled az illetékfizetést.
Mylady 2009.04.28. 07:46:09
Számomra a sztori leírásából nem derül ki, hogy pontosan mi történt és ki a hülye.
Honnan tudjátok pl, hogy nem próbálta megbeszélni a szomszéddal a dolgot? Tudjátok, hány olyan ember van, aki a "leszarom" választ adja mindenre???
Én egész normális házban lakom, de itt is történtek olyanok, ahol én, az egyébként békés nő már a fegyvervásárlást fontolgattam.
Említhetném azt a szomszédot, aki egy komplett nyarat szánt a lakásfelújításra. Isteni érzés 3 hónapon át minden vasárnap reggel 7kor falfúrásra ébredni és hallgatni este 10-ig. Amikor szóltunk, azt is letagadta, hogy felújít.
Vagy a másik szomszéd, aki munka után járt oda lakástfelújítani. Este 6-kor kezdte és 10-ig 11-ig simán kalapált, fúrt stb. És amikor szóltak neki, azt mondta: "Leszarom. Most érek rá."
Vagy a harmadik, aki tavaly télen azzal szórakozott, hogy hetente többször, éjjelente változó időpontban és ideig kalapált. Volt, hogy éjféltől 4-ig egyfolytában. Mert csak.
Ofélia . 2009.04.28. 07:52:25
lodenkabat 2009.04.28. 07:53:53
Mylady 2009.04.28. 07:54:08
Ofélia . 2009.04.28. 07:56:20
lodenkabat 2009.04.28. 07:57:48
Fairy Girl 2009.04.28. 07:58:24
Impega 2009.04.28. 08:00:52
lodenkabat 2009.04.28. 08:01:49
Ofélia . 2009.04.28. 08:03:32
De azért én munkaidőben fogom csinálni.
Szigoruan 8-5 ig mivel ők is ezt csinálták.
Az egyik ugyan próbálkozott de kb 30-an hívtuk fel a figyelmét a feketemunka és az apeh kapcsolatrendszerére körítve az idegenrendészeti hatóságokkal úgyhogy jobb belátásra tért:))
Mylady 2009.04.28. 08:04:14
☺ágica (törölt) 2009.04.28. 08:04:40
Ezt a penész dolgot én sem értem...A fizettetéssel meg egyetértek. Legfeljebb lehessen visszaigényelni, ha jogos a "felnyomás"
Ofélia . 2009.04.28. 08:05:11
Impega 2009.04.28. 08:10:49
Lehet a comced elbontotta a mellekepuletet, ezzel talan a vizelvezeto csatornat is es a viz a haz tovebe csurog vagy a falra es igy felvizesedik.
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.04.28. 08:14:48
Másfelől nekünk is volt már olyan kedves közvetlen szomszédunk, aki a háza lebontását és újjáépítését végezte minden áldott nap reggel 6-tól este 10-ig. Amikor szóltunk neki, hogy legalább vasárnap reggel ne a légkalapácsra vagy mi a faxra kelljen felébrednünk, kezdje már legalább hétvégén egy kicsit később a zajongást, akkor mindig nagyon kedvesen megígérte, hogy persze, igazunk van, aztán a következő vasárnap hajnalban megint szólt a ratata. A Megint szóltunk, megint megígérte, aztán a negyedik vasárnap kurvára berágtam és kihívtam a rendőrséget, (pont ekkor jött ki az önkormányzati rendelet a csendháborításról) akik hazazavarták az egész brigádot és onnantól fogva legalább vasárnap csönd volt. Barom szomszéd meg rosszabbul járt, mert napközben tőlünk építkezhetett volna, csak azt kértük, hogy később kezdje, így meg a rendőrök közölték vele, hogy vasárnap egyáltalán nem végezhet zajjal járó munkákat, figyelni fogják és legközelebb felelentik csendháborításért és még büntetést is kell fizetnie.
lodenkabat 2009.04.28. 08:15:07
betépett felhasználó 2009.04.28. 08:19:52
de!!!!
KETPETEJU ikerhazat kell epiteni.
betépett felhasználó 2009.04.28. 08:22:24
csak igy NEMfeltuno, ha a feleseget felnyomod 10ezerert.
susajka 2009.04.28. 08:25:26
zapkorte (törölt) 2009.04.28. 08:25:52
Mellesleg megkérdeztem a tanácson, és azt mondták, hogy 3 m-nél alacsonyabb építményekre náluk nem kell bontási engedélyt kérni, takarítsam csak el nyugodtan, látatlanban áldásukat adják rá, annyival is rendezettebb a városkép. :)
Gondolom a postoló esete is hasonló, elbontotta a szomszéd a sufnit, és most szabadon maradt a szarul, vagy egyáltalán nem szigetelt fala, oszt a helyett, hogy hívna egy kőművest és megjavíttatná vele a házát, a helyett feljelentéseket írogat. Istenem, de szánalmas!
Fairy Girl 2009.04.28. 08:27:17
(Nálunk is volt ablakcsere, na de egy panelt ugye légmentessé tenni...?)
lodenkabat 2009.04.28. 08:31:23
Fairy Girl 2009.04.28. 08:32:20
Fairy Girl 2009.04.28. 08:33:23
Moneymaker (törölt) · http://moneymaker.hu/ingyenjatekok 2009.04.28. 08:43:39
Az én alapítványomat tavaly összesen 11en jelentetek fel!!!!!!!!!
Ebből az alapítványom szinte senkit sem ismert, maximum a 5 névtelen feljelentőt, de ezt nem tudtuk névtelenség hiányában megállapítani.
Egyszerűen semmilyen közünk nem volt hozzájuk, nem is találkoztunk, nem is kereset meg minket, még a szomszédaink sem voltak. Egyszerűen csak unatkozottak ,és minket olyan jó feljelenteni.
Utoljára a hatóság képviselője szinte röhögve mondta, hogy egy olyan országban ahol a lakosság 70% nézi a Mónika show-t ez természetes.
Röviden, szerintem a feljelentés legyen ingyenes, de csak névvel lehessen feljelenteni valakit.
És ha kiderül ,hogy merő rosszindulatból történt, mint a feljelentések 95%a akkor a feljelentő fizessen mondjuk 30.000 forintot. Eredmény.: kevesebb poénból, és emberi rosszindulatból adódó feljelentés. És pl. azok az emberek akiknek poénos volt feljelenteni névtelenül egy alapítványt, hogy Antraxal (lépfene) fertőzött takarókat oszt a hajléktalanoknak, meggondolnák hogy röhögjenek e a napi kis mókáikon.
Utálom a névtelenül feljelentgető kis köcsögöket.
betépett felhasználó 2009.04.28. 08:54:09
pedig az igazi jellem pont hogy a nevtelen feljelento (tovabbiakban NF)
mert:
a NF rendszerint 1dul mukodik, sikerelmenyet massal nem tudja megosztani
a NF - tudva, hogy nf-kent mukodott, retteg a lebukkas veszelyetol - orokos rosszullet, gyomorfekely, tarsadalmi megvetettseg damokleszi kardja stb.
a NF a feljelentesenek kivizsgalasi eredmenyeit sem tudja lekerni a hatosagoktol. Marad az orokos ketely, vajon eleg jol lehuztak a feljelentettrol a vizes lepedot, vagy lehet szar munkat vegeztem a feljelentessel es csak felig azott el... szoval a jol vegzett munka elegtetelet sem elvezheti
hosszu a lista, nem erdemes folyatni, csak arra akartam ramutatni, hogy NFkent nem 1x ru az elet es csak az igazan kemeny karakterek birjak hosszu tavon muvelni e hepeninget.
riszpekt nekik
hol tartana ma a vilag, ha judas is kepes lett volna NFkent tenykedni.... sajnos nem igy tett.
É2I 2009.04.28. 08:56:41
Hogy jogos-e vagy nem, az már más kérdés.
(Nekem az önkormányzati határozatok tetszenek, amiket 15000-ért már mindjárt lehet fellebbezni, b.sszák meg.)
Az átépítésről kellett volna önkormányzati, földhivatali, építésügyi (de valamelyiket biztos) határozatot kapnod, ha ilyen nem volt, akkor lehet büntető feljelentést tenni csalás, okirat hamisítás alapos gyanuja miatt.
A penészhez meg annyit, hogyha az a fal közfal volt, most meg külső fal lett és nem lett megfelően megvastagítva, hőszigetelve egyértelműen penészedni fog. Ezt azért le kéne tudni fejben modellezni.
EÖ (törölt) 2009.04.28. 08:56:47
na az ilyen mondatokért fogom Szily-t prezidentnek megszavazni a következő népszavazáson.
ha nem lesz a cetlin ilyen kérdés, majd én odaírom és beixelem.
ja és az ikerház (főleg az egypetéjű)
az a veszekedés melegágya...
coeurace 2009.04.28. 08:58:38
Sajnos van negatív következménye másképp is, mint ahogy a posztíró tapasztalta. Minket éveken át jelentgetett fel a szomszédban lakó 70+ éves bácsi 10 évvel ezelőtt. A feljelentéseit egy ősrégi írógépen írta, szóközt nem használt, a mondatok töredékesek voltak és semmi de semmi köze nem volt az egésznek a valósághoz. (A bácsi szerint volt az udvarunkban minden, autómosó, bérgarázs, autószereő műhely stb... Persze egyik se létezett csak a társasház sima garázsa amibe víz sincs.) Ennek ellenére valami ismerőse renszeresen kivizsgálta az ügyet, megalapozottnak találta a panaszt és visszaadta az öregnek az illetéket (gondolom, hogy ne menjen már ebbe tönkre). Sajnos egyúttal velünk meg megfizettették az értelmetlen vizsgálatok költségeit (bírságot azért nem szabtak ki soha, mert ami nincs azt nehéz megtalálni).
Hát ennyit a feljelentgetőkről, fizessék meg az illetéket. Ha igazuk van, akkor vissza fogják kapni.
Ofélia . 2009.04.28. 08:59:52
Csavarhúzós 2009.04.28. 09:02:26
EÖ (törölt) 2009.04.28. 09:04:52
eddig mindenkivel szemben alulmaradt, de ő nem adja fel
májgeriberi 2009.04.28. 09:05:23
Hát nem könnyű.
É2I 2009.04.28. 09:05:38
Sajnos a kor előre haladtával sok embernél elmegy a vezérlés. Minden tévképzetét valóságnak éli meg és feljelentget.
A plusz poén az szokott lenni, hogy e szerencsétlenek szabálytalankodnak a legtöbbet, de a szomszédot b.sztatják.
Ismerek én is néhányat.
Viszont a helyedben kértem volna fellebbviteli vizsgálatot. Ugyanis ez csalás volt, és meg is károsított téged.
Ráadásul az ismerőst valószínűleg el is távolították volna a hivatalból.
☺ágica (törölt) 2009.04.28. 09:10:53
májgeriberi 2009.04.28. 09:11:29
É2I 2009.04.28. 09:12:33
A vasárnap déli betonkeverés se kutya.
De van egy szonszédom, aki ipari benzines permetezővel rendelkezik. A gépnek hagja csak egy picit marad el egy átlagos helikopterétől. Szóval ezt mindig vasárnap reggel, 6 órakor kell beindítani ;) Ha egyébként nem jönnék ki vele jól, már biztos kapott volna egy kis cukrot a helikopter tank.
EnZsolt 2009.04.28. 09:15:28
É2I 2009.04.28. 09:15:58
Tipikus ;( Nem egy esetet ismerek.
(Az idős paraszt bácsikáknak ez a telekvita rendszeresen visszajáró rögeszme.O)
@májgeriberi:
Úgy néz ki, helikopterre jár az agyunk :D
☺ágica (törölt) 2009.04.28. 09:18:36
köpőcsésze 2009.04.28. 09:19:24
Vagy voltál nála, csak ezt kifelejtetted a levélből?
Szelíd hangorkán 2009.04.28. 09:19:27
É2I 2009.04.28. 09:23:08
Ha nagyon össze akarsz vele veszni; át kell tenni-, ha az ővé tetetni a kerítést. Ha nincs is kerítés fel kell szólítani a bérleti díj megfizetésére vagy egyszerűen nektek kell hozzáfogni a műveléséhez. ;P
Amúgy a szívlapát a legegyszerűbb megoldás :DDD
Dr Kangörény 2009.04.28. 09:23:56
Pont most jártam el egy olyan esetben, amikor egyértelmű volt egy munkáltató törvényszegése, több előírást egyértelműen semmibevéve megkárosítottak egy munkavállalót (konkrétan nem fizették ki sokhavi munkabérét, szabadságmegváltását, stb.). A bejelentésre az eljáró hatóság elsőre azt mondta, hogy minden teljesen rendben van. Aztán amikor ment a második levél a felettes hatóságnak, akkor hirtelen tudtak intézkedni.
májgeriberi 2009.04.28. 09:24:06
Ofélia . 2009.04.28. 09:24:16
Dr. Trebitsch 2009.04.28. 09:24:44
Hát igen, legyen illeték, legalább ne tét nélkül jelentsék fel az embert a kedves szomszédai.
Fairy Girl 2009.04.28. 09:25:01
"2006 nyarán elbontotta a régi tulaj által épített melléképületeket és a ház egy részét." "2009 telén már az éléskamrám fala penészes lett, hullik a vakolat."
Ebből hogy a rákba modellezzen le bárki bármit? :)
@ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa: Ja, hogy ezek már ott leselkednek és várják hogy támadhassanak? A kis szemetek. :D
@májgeriberi: Vasárnap hajnali fűnyírás? A kedvencem...
☺ágica (törölt) 2009.04.28. 09:30:09
aardwark 2009.04.28. 09:31:03
A falpenészedésről:
A penészesedés nemcsak régi házaknál fordul elő, hanem sajnos új építésű lakásoknál is. Leggyakoribb oka a nem megfelelő (homlokzati vagy vízzáró szigetelés, amelynek következtében olyan falszakaszok keletkeznek, amelyeken vagy lecsapódik a pára, vagy más építési hibák következtében átüt a nedvesség. Ezt okozhatják falszerkezeti repedések, sérült homlokzati szigetelések, de a falsíkok és a tetőcsatlakozások nem megfelelő szigetelése is, vagy a fűtési rendszer hibás kivitelezése. Amíg ezt a kiváltó okot nem szüntetjük meg, minden vegyszer csak tüneti kezelésre elég.
A legtöbb penészesedési probléma az ún. hőhidas épületeknél fordul elő. Ezeknél a házaknál a falsíkok találkozásánál, a tetőszerkezet illesztésénél, a vasbeton gerendáknál, a nyílászárók beépítésénél vagy sérült, vagy elvékonyodik, vagy egyszerűen hiányzik a külső szigetelés. Ezeken a pontokon a falterület lehűl, s a beltéri meleg levegő páratartalma belül kicsapódik rá. De a vizesedést okozhatják az eltömődött, szivárgó vízvezetékek is.
Az okok másik fő csoportja nem építési hibából, hanem a nem megfelelő lakáshasználatból – rossz szellőztetési és fűtési szokások – vagy a kiszáradás előtti használatbavételből adódik.
A feljelentésről:
Érdekes, velem még nem fordult elő sosem, hogy vkit fel kellett volna jelentenem és engem sem jelentettek fel (eddig még...), de valóban van pár olyan 2lábú humanoid aki nem tanulta meg az együttélés szabályait, ezeknél a személyes meggyőző erő eddig mindig jobban bevált mint a "most feljelentelek a Hatóságnál", mert tudja nagyon jól, hogy hónapokba telik mire történik vmi.
no és a személyes élményt most nem írom le mert így is hosszú...
májgeriberi 2009.04.28. 09:32:36
É2I 2009.04.28. 09:34:25
"...és a ház egy részét." Ebből :)
Ofélia . 2009.04.28. 09:35:26
A bagzó macskákat csak félve emlitem (látva az avatárokat) :))
EÖ (törölt) 2009.04.28. 09:35:55
például nálunk van az utcában egy faszi, aki a kutyaszart szépen felszedi egy zacsiba, utána laza mozdulattal bedobja valamelyik udvarba
no most ezt összegyűjtöttük, papírdoboz, szép csomagolás és feladtuk a címére postán, igaz ezer forint volt, de még mindig olcsóbb, mint egy feljelentés
és tanult belőle a tahója
Fairy Girl 2009.04.28. 09:41:10
Amúgy életem eddigi legnagyobb részét családi házban éltem le, ott nem volt soha semmi gond, talán mert senki nem bontotta le a ház egy részét? :)
☺ágica (törölt) 2009.04.28. 09:41:49
Amúgy a szívózós szomszéd már tizenéve meghót. Utána még pár évig telekformában maradt a telek, aztán úgy kb 5 éve vannak a mostani szomszédok. Velük nincs gond. Meg aztán fél méteren nem kezdünk el szívózni, meg kerítést bontani...bár nem szólnának érte semmit. Csak anno az öreggel nem tudtunk mit kezdeni, így inkább összébb húztuk magunkat:)
Spajzi 2009.04.28. 09:47:55
májgeriberi 2009.04.28. 09:56:16
gondolod?
EÖ (törölt) 2009.04.28. 09:56:24
elég gusztustalan volt, de valakinek azt is meg kell csinálnia
jól szórakoztunk egyébként a szomszédokkal együtt, mert már mindenki utálta a köcsögjét
Impega 2009.04.28. 09:57:28
É2I 2009.04.28. 10:00:28
Volt régebben egy ilyen poszt. Nem Te voltál? :)
☺ágica (törölt) 2009.04.28. 10:01:19
@Egyéves Önkéntes (Sün-díjas): hány zacskó kellett hozzá?
aardwark 2009.04.28. 10:02:26
ez fontosch kérdés...
egyébként nem úgy van, hogy ha a szomszéd építeni akar akkor hozzájárulást kell kérnie a környezetétől (nem a műemlékire gondolok...)
☺ágica (törölt) 2009.04.28. 10:02:59
EÖ (törölt) 2009.04.28. 10:04:52
@☺ágica: már zacskóban volt egyesével, ezeket mi belegyűjtöttük egy nagyobb zacsiba, beköt, papírdoboz, postán felad
elwood 2009.04.28. 10:05:13
Egy ikerház az egy ház aminek a két felében laknak. Ha az egyik elbontja egy részét akkor ott lyuk lesz ! Ezt meg kellet volna beszélni az ikerrel.
A spajz fala eddig válaszfal volt most külső lett. Jobban hűl, penészedik. Többet kell fűteni.
Szomszéd dögöljön meg. A tehene is.
aardwark 2009.04.28. 10:05:20
☺ágica (törölt) 2009.04.28. 10:06:18
Impega 2009.04.28. 10:06:27
elwood 2009.04.28. 10:07:22
májgeriberi 2009.04.28. 10:07:47
EÖ (törölt) 2009.04.28. 10:10:42
mindegy egyszer kifog egy idegesebb háztulajt és mégiscsak lesz a kutyájából szalonna.
☺ágica (törölt) 2009.04.28. 10:12:39
Impega 2009.04.28. 10:13:39
EÖ (törölt) 2009.04.28. 10:15:25
Szűcslaci 2009.04.28. 10:15:47
Impega 2009.04.28. 10:17:04
Mersant111 2009.04.28. 10:19:17
Szerintem itt arról lesz szó, mint amit mi is próbálunk bevezettetni.
Hozzánk is rengeteg lakossági panasz érkezik. Ezek kivizsgálása nem kevés pénzt és időt emészt fel.
És sajnos gyakran megesik, hogy a "öntudatára ébredt" vásárló, túlliheg dolgokat, vagy éppen csak félinformciók alapján tesz bejelentést.
Sok esetben kiderül, hogy nincs igaza a bejelentőnek, hogy rossz információkat közölt a hatósággal és így lyukra futunk.
Csak egy példa:
Tavaly karácsony környékén egy kedves ügyfél betelefonált, hogy a madaras T.scoban vásárolt egy adott terméket és hogy penészes volt, meg avas, meg minden.
Na most nálunk úgy működik, hogy a megjelölt vásárlás helyén kell mintát venni a bejelentésben szereplő termékből, ami hatóságilag megvizsgálunk.
Kimentem az adott címre, keresem a terméket, nem találom. Odahívom a részleg vezetőjét, hogy ezt és ezt a terméket keresem. Kicsit furán néz rám az illető, mivel nem is forgalmazzák az adott terméket, nem is állnak szerződésben az azt gyártó, illetve forgamlazó céggel.
Jelzem, egy ember kimegy "vadászni", (munkaidő), kiszállási költség.
És amíg Marika néni hülyesége után nyomozok, addig állnak az egyéb, fontosabb és valós ügyeim.
Másik példa: szintén lakossági panaszbejelentés. Egy tésztát és egy őrölt paprikát panaszolt be az illető.
Kimentünk az adott címre, keressünk, nem találjuk a termékeket. Üzletvezetőt hívatjuk. Nyiltkozik, hogy nem forgalmaznak ilyen termékeket.
Vissza a hivatalba, felhívjuk az ügyfelet(ez legalább adott elérhetőséget), hogy akkor most mi van. "Jaaaaaaaa, lehet nem ott vettem."
És ilyenkor mit mondanátok neki?
Mi is szerettük volna bevezetni azt, hogy x forint befizetése mellett kivizsgáljuk az ügyet, ha igaza van és jogos a panasz, akkor visszakapja a pénzét, ha nincs igaza, vagy fals információk miatt mi "szopunk", akkor megy a pénz a kasszába, amiből legalább kijön a benzinköltség és a napi díj.
Ha megnézitek, ha szerelőt hívtok akkor is sokan számolnak fel kiszállási költséget, mivel addig amíg nálatok múlatta az időt, addig nem tudott más, valós hibát megjavítani, így kiesik neki x forint. Legalább kompenzálja egy kicsit, hogy olyan helyen volt, ahol nincs is hiba.
Szerintem mindenki ideges lenne, ha rendszeresen hülyeségek miatt kellene rohangálnia. így legalább tényleg csak valós panaszokkal keresnének meg minket.
Sokan csak unatkoznak és betelefonál, hogy "mintha keserőbb lenne, mint a múltkori, amit vettem" Bameg és mit ettél előtte? Édeset, sósat, savanyút, keserűt?
Agyrém. És rengeteg ilyen bejelentést kapunk.
Az egyik, hogy hasmenést kapott egy bizonyos savanyúkáposztától....
Ahhan. Értem én!
ha csak azt evett, akkor nem kizárt. Ha pacalpörkölt mellé ette, a 8. unicum és 4. sör mellett, akkor nem csodálkoznék a hasmenésem. Ha csak szimplán egy pöri mellé ette a vasárnapi ebéd során, akkor is ott van még, hogy lehetett a hús, a tészta, krumpli, rizs..., lehetett a reggeli tojásrántotta, a vaj a pirítóson, a kakaó, tej, stb....
Miért pont a savanyúság?
Mert szerinte az volt.
Ok, kimentem, vettem mintát, felküldtem laborba. Eredmény, semmi olyat nem találtak benne, ami egészségre káros, vagy akár hasmenést okozhatna.
Ez került nekünk kb 30.000 forintba.
És ilyenből rengeteg van.
Ha már csak ezeket megspóroljuk, már több pénz marad a valódi, hibás terméket felkutatására.
b[ALien] (törölt) 2009.04.28. 10:26:23
-rizs- 2009.04.28. 10:30:20
Hiaba, fejlodik a vilag. Bamulatos, hol tart ma mar a tudomany...!
elwood 2009.04.28. 10:33:05
moli 2009.04.28. 10:44:11
na meg a lofaszt. a kozalkalmazottak felet ki lehetne rugni, semmi valtozast nem lehetne eszrevenni, mert egesz nap passzianszoznak.
A KOZALKALMAZOTTAK, MAVOSOK, BKVSOK, ALLAMIGAZGATAS FELET AZONNAL KIRUGNI!!!
Mersant111 2009.04.28. 10:44:24
Mi ezt így szeretnénk bevezetni. Mi sem tudunk mindenhol ott lenni, minden terméket bevizsgálni.
Ilyenkor jól jön, ha valaki valamit tapasztalt egy adott termékkel kapcsolatban. Sok esetben egyértelmű, hogy "szar" a termék. kivizsgálás, büntetés, válaszlevél a bejelentőnek, hogy köszönjük észrevételét. Ha minden ügyfél panasza jogos lenne, nem kerülne szóba az illeték. de sajnos nem az.
amúgy még megosztok egy aranyos sztorit.
Kedves ügyfél bepanaszolt egy halkonzervet. valami piti áron vette. És hogy nem olyan jó minőségű. Még el sem kezdtem az oknyomozást már jött a kövi panasza, hogy vett egy másikat (olcsóbbat, mint az előző) és ez sem volt olyan jó minőségű.
Ha az 100 forintos szar, akkor a 90 forintos mitől lenne jó?
Sajnos nagy igazság, hogy olcsó húsnak híg a leve.
Egy trabant áráért ne várjunk mercit.
Két termék utánajárás, viszgálatok, x nap, mire minden összeállt, és válasz a panaszosnak, hogy hát igazázól megfelel az előírtaknak, csak ebbe nem lazac van, hanem valami gyenge szardinella. És a paradicsomszósz is kicsit hígabb, mint egy 350 forintos termék esetében.
De amíg ezzel lehet ugráltatni a hatságot, hogy "vettem egy szar, de miért szar?", addig igenis kellene az illeték.
gentry 2009.04.28. 10:46:11
Állítsuk meg a ......... 2009.04.28. 10:51:07
Elénk egy társasházat húztak fel , állítólag a mi engedélyünkkel , aztán , mikor az építkezés "kellemes" zaját kellett hallgatni és náha elborult az agyunk időnként egy-egy lakó szólt az építésvezetőnek ,mire a válasz az emeletről ledobott hatalmas karton az illető fejére , habarcsfröcskölés , vagy paraszt kőmíves féle beszólás volt.
2 évig tartott az építkezés , még szombatonként is reggel 1/2 7-kor ébredhettünk ,arra hogy fúrnak faragnak , vagy éppen betont öntenek.
Köszönettel tartozunk mindezért a debreceni főépítésznek.
Remélem az ő háza elé is felhúznak egy hasonló épületet.
Mersant111 2009.04.28. 10:51:08
Nem a közalkalmazottak felét kellene kirugni, hanem azokat, akik tényleg passziánszoznak. és ez kurvára nem mind1.
Tudod vannak a szorgos kis hangyák, akiket ugráltatnak. Vannak a középvezetők, akik még végeznek valami látható munkát, és vannak a felsővezetők, akik csak vannak.
És a poén, hogy amit fentről leküldenek, hogy ezt és ezt és ennyit kell megcsinálni egy év alatt, az fizikailag lehetetlen. Mindenki tudja a munkavégzés szintjén, csak az nem, aki egy bársonyszékből kiadja az ukászt.
És miért nem tudja? Mert soha életében nem volt kint terepen. Nem tudja, hogy egy ellenőrzés mennyi időt vesz igénybe. Hogy azzal nem vagy kész, hogy levetted a mintát, vagy elvégeztél egy ellenőrzést. Dokumentálsz, ellemzed az eredményeket, szakvéleményeket, határozatokat írsz, stb... Ja, és jelentesz minden kis f@szságot. hogy a kirakatemberek is tudják mondani, hogy ők is dolgoznak valamit.
A közalkalmazottak, köztisztviselők átlagfizetését nem a szorgos hangyák fizetése húzza felfelé, elhiheted.
jencibácsi 2009.04.28. 11:02:55
Ez csak egy tanács - lehet, hogy igazad van, de akkor is vigyázz, milyen érveket használsz...
Fairy Girl 2009.04.28. 11:07:29
susajka 2009.04.28. 11:07:42
Fairy Girl 2009.04.28. 11:11:21
Pont most kaptam egy emailt: "azt az >imformációt< szeretném megkérdezni...." (diplomás ember lesz).
Lényeg, hogy egy olyana kérdést tett fel, amit egy hete küldtünk ki neki levélben. A levél ott van nála. Visszaírom neki, hogy ott van a levél, nézze csak meg? Válasz: egyszerűbb volt engem megkérdezni.
????
☺ágica (törölt) 2009.04.28. 11:13:40
Mersant111 2009.04.28. 11:15:52
nem is azt mondtam, hogy nem kapom meg, hanem arra próbáltam rávilágítani, hogy amíg egy szerelőnél természetes a kiszállási díj, addig egy hatóságnál "mocskos, korrupt, sápszedő" pluszköltség.
hotten totta 2009.04.28. 11:16:05
Demis Castro 2009.04.28. 11:16:08
Akkor majd "zenét fognak hallgatni" :)))
pancel 2009.04.28. 11:17:54
Ha én lebontom a kerti budimat, attól neked mé' penészedik a falad?
Tipikus bugris-Magyar vagy, az a fajta, aki unalmában mindenbe és mindenkibe beleköt.
Eriggy ki a sóbányába néhány évre.
májgeriberi 2009.04.28. 11:21:11
Társasház mellé építenek hotelt úgy, hogy a szomszédos épület ablakaitól 1-2 m-re lett a hotel fala.
Gondolom a sünök most arra tanyáznak.
Fairy Girl 2009.04.28. 11:22:16
@Demis Castro: van, amikor a gyerekek nincsenek otthon. Akkor más zajok vannak. Aztán 9 hónap múlva megint jön egy üvöltő gyerek... :D
@pancel: te ugye nem olvastad végig a kommenteket? (csak kérdezem)
☺ágica (törölt) 2009.04.28. 11:23:44
májgeriberi 2009.04.28. 11:24:06
Gondolom hagynád nehogy "egy gusztustalan tetű" légy.
Állítsuk meg a ......... 2009.04.28. 11:26:31
Az szeméremsértésnek számít-é , ha egy nő a velünk szemben (kb 20 méterre) levő erkélyen a lábát elektromos epilátorral szőrteleníti egy szál bugyogóban és melltartóban , a vasárnapi szunyókálásunk idején.
Nem lehet tőle nyitott ablaknál szunyókálni.
Ez a gép még a zajártalom határát is súrolja , biztos orosz gyátmány.
jencibácsi 2009.04.28. 11:31:41
"amíg egy szerelőnél természetes a kiszállási díj, addig egy hatóságnál "mocskos, korrupt, sápszedő" pluszköltség"
Tökéletes megfogalmazás.
Intelligensnek tűntél, ezért próbáltalak finoman, barátilag terelgetni, hogy felfogd, mi a különbség egy állami alkalmazott és egy vállalkozó között, de úgy látszik nem sikerült...
elwood 2009.04.28. 11:31:53
dicsekvésnek számít-e ezt ide beírni :-) ?
velem szemben miért asszott mamák laknak ? (még egy ánuszrózsás kutyát sem látok napokig ...)
májgeriberi 2009.04.28. 11:34:50
Ők is így epilálnak?:)
b[ALien] (törölt) 2009.04.28. 11:34:54
Állítsuk meg a ......... 2009.04.28. 11:37:36
:))
Ja én nő vagyok , de még egyszer sem merült fel bennem , hogy a teraszon epiláljak.Lehet velem van baj?
Ha tudnád ki ez a nő.
Egy katolikus gimi tanára kb 45 éves és torpedórombolót hord.
elwood 2009.04.28. 11:41:05
akkor igen. sőt, az szemérem elleni erőszak.
ja, én sem epilláltam még teraszon
Fairy Girl 2009.04.28. 11:44:25
De ha gondolod, kedvenc emailem:
"Tisztelt XY! Szeretném a segítségét kérni!
(Itt egy hosszú leírás mindenféléről, pl. hogy messze lakik, kevés a kereset, nincs munka, stb.)
Segítségét köszönöm, ZZ."
Nem kérdezett, nem kért semmit... ???
Fairy Girl 2009.04.28. 11:45:53
:)
zapkorte (törölt) 2009.04.28. 11:45:58
☺ágica (törölt) 2009.04.28. 11:46:06
Mersant111 2009.04.28. 11:47:37
Na igen. itt jön be az, hogy nem látod, hogy én látom, hogy te mit szeretnél láttatni velem:D
Arra próbáltam volna célozni, hogy szerintem senki nem örül annak, ha fölöslegesen kell csinálnia valamit.
Vagy éppen csak fölöslegesen utazott x km-t.
A panaszbejelentések többségét előrevesszük Át kell alakítanom miatta a heti ütemtervet. Lemondok egy esetleges ellenőrzést. Meg kell nézzem, hogy van-e szabad autó, amivel kimegyek. Ha nincs, akkor matekozik az osztály, hogy ki tud arra kanyarodni, hogy utána tudjak járni a dolognak.
Comprende, amigo?
ha azt írod, hogy szerinted tényleg sáp-nak veszek az illetéket, akkor jelek szerint te nem érted a lényeget. :D
Ha Mari néni vélt sérelme beigazolódik, akkor visszakapná a pénzt. ha kiderül, hogy Mari néni csak éppen unatkozott, vagy fogalma sincs, hogy mit hol és mikor vett és emiatt egy embert lefoglal ahelyett, hogy a az az ember a megszokott munkáját (nem passziánsz) végezné, akkor igenis had kérjünk már pénz, ami legalább fedezi az üzemanyagot és az utánajárási díjat.
Most mondhatod, hogy "de hát ez a munkád".
Nem, nem ez a munkám. Az nem a munkám, hogy valaki hülyeségét nyomozzam, ahelyett, hogy végezném a tényleges munkámat.
Leírtam, hogy örülünk, ha érkezik használható bejelentés, mivel nem lehetünk mindenhol ott. És ha jogos a bejelentés, akkor szankcionálunk. Kikerül az adott termék a forgalomból, vagy megfelelő pénzbírsággal súlytjuk az azt előállítót/forgalmazót.
És meg is köszönjük a bejelentőnek.
Azokkal van probléma, akik heccból jelentgetik fel a konkurenciát, az haragost, vagy csak éppen nem ízlett az adott termék.
Én akkor nem rohanok a hatósághoz, hanem nem veszem többet azt a terméket.
zapkorte (törölt) 2009.04.28. 11:47:39
forintosProjekt - · forintosprojekt.blog.hu 2009.04.28. 11:48:47
damisol.hu
illetve méginkább:
www.damisol.hu/savaborw.htm
egyébként tényleg faja cucc, szépen leírtja.
Állítsuk meg a ......... 2009.04.28. 11:51:29
Szerintem nem rossz a szeme az erkély északi tájolásu, mind a három erkélye.
Több 40-50 körüli pasi a házunkban:)))
inkább ez lehet a kiváltó ok.
Igazából engem csak az epilátor zaja ami zavar.
De őszintén ha Mel Gibson zajolna azon az erkélyen hááát......
Mersant111 2009.04.28. 11:53:12
Netuddki. 2009.04.28. 11:53:38
májgeriberi 2009.04.28. 11:54:42
Állítsuk meg a ......... 2009.04.28. 11:57:38
Azért az disznóság lenne.
Ilyet nem csinálok.
A lesifotózást úúútálom.
Netuddki. 2009.04.28. 11:59:15
Mellesleg most egy csomó pénzünkbe kerülnek, hogy szívassanak bennünket. Akkor legalább kevesebbet szívnánk. A segély azért kevesebb szokott lenni a munkabérnél. És nem is jár évekig.
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.04.28. 11:59:56
Fölöttünk a 90 körüli néni hétvégente áttologatja az összes bútort az egyik szobából a másikba, vagy felborogatja az ónémet komódokat vagy nemtom mit csinál, de igen nagy dübörgéssel jár a dolog.
A szembeszomszédék hangosan szoktak veszekedni, egy az egyben értesülve vagyunk minden apróbb problémájukról, a nagyobbakról nem is beszélve.
A szemközti házban vannak erkélyek, de az messze van, csak kukkerral tudom figyelemmel kísérni az epilációt.
májgeriberi 2009.04.28. 12:00:26
Nem kényszeríti senki. Ergo lehet pont ezt akarja.
Állítsuk meg a ......... 2009.04.28. 12:09:51
Sajnos nálunk , ahogy írtam felhúztak elénk egy társasházat(túl közel van) és elég volt az építkezést elviselni , aztán jöttek a lakók.
Reggel 1/2 6-kor garázsburkolás , motorbőgés stb , stb.
Mi sem akartuk figyelemmel kísérni , de a hang felébresztett minket .Bizisten azt hittük fűnyíróznak:))
Amúgy addig egy csendes kertváros voltunk.
mikike 2009.04.28. 12:11:25
Mersant111 2009.04.28. 12:26:31
akkor kérdem én, hogy akkor hogyhogy nekünk ennyi munkánk van?
Nem minden közalkalmazott, köztisztviselő ingyenélő, munkakerülő.
Mint mondtam, vannak a "szorgos kis hangyák", akik elvégzik a munka nagy részét.
Ők nem részesülnek olyan magas fizetésben, mint ahogy sokan gondolják.
Európa bármely országával összehasonlíthatjátok, hogy nálunk a legalacsonyabbak a közszféra bérei. Ismétlem: nem a vezetők bérét kell nézni.
A magyar állam becsüli meg legkevésbé a dolgozóit.
Ha jól rémlik 7. éve nem emelkedett a közszféra bére. Mindemelette minden évben emelkedik az üzemanyag ára, a kenyéré, a tejé és még sorolhatnám.
Most 2 évre még befagyasztották a bérünket. Kérdem én, hol, melyik cégnél van olyan, hogy 9 évig nem adnak egy kanyi vasat sem fizetésemelésként?
Tőlünk elvehetik a képzettségi pótlékot, a 13. havit, az étkezésit, a nyelvpótlékot, akármit. Mert a mi pénzükhöz fér hozzá az állam.
A vallálkozó azt könyvel, amit akar. minimális evétele van, de mégis ki tud menni külföldre nyaralni. Le tudja cserélni 2-3 évente az autóját. Fura, de akiket ellenőrzünk, szinte kvétel nélkül jobban élnek, mint mi. de ha megnézel egy nettó éves árbevételt, akkor 80%-a veszteséges. Papíron.
jencibácsi 2009.04.28. 12:27:52
Én például idáig feleslegesen próbáltam felhívni a figyelmedet arra, hogy (bár lehet, hogy alapvetően igazad van), de rosszul érvelsz.
Ennek ellenére (bár úgy tűnik feleslegesen) teszek még egy utolsó próbát, hátha így majd felfogod, amit megpróbálok neked elmagyarázni:
Azt írod:
"A panaszbejelentések többségét előrevesszük Át kell alakítanom miatta a heti ütemtervet. Lemondok egy esetleges ellenőrzést. Meg kell nézzem, hogy van-e szabad autó, amivel kimegyek. Ha nincs, akkor matekozik az osztály, hogy ki tud ara kanyarodni, hogy utána tudjak járni a dolognak."
Nos, ezért kapod a fizetésed. Alakítsd át az ütemtervet (a terv egyébként azért van, hogy legyen mit megváltoztatni), nézd meg, van-e szabad autó, matekozzon az osztály, stb.
Megismétlem, bár erre magad is rájöttél: ez a munkád.
A szerelő kiszállási díja nem ugyanez, ezt úgy tűnik felfogtad. Amit viszont nem fogtál fel:
Ha neked bejelentetik, hogy itt-és-itt egér van a sörben, akkor te kimész és megnézed. Megállapítod, hogy igen vagy nem. Ha igen, akkor megbünteted az illetőt, hogy egeret rakott a sörbe. Ha nem, akkor jegyzőkönyvet veszel fel, amelyben leírod, hogy a sör rendben van. És nem mérgelődsz azért, mert "potyára mentél ki". És nem próbálsz retorziókat alkalmazni azzal szemben, aki a bejelentést tette.
Ha ugyanis minden bejelentés megállná a helyét, akkor ki se kéne menned. Simán postázhatnád a büntit, bezárathatnád a boltot, beperelhetnél egy céget, stb. Ezt viszont egy automata is el tudná végezni, tehát téged mint felesleges embert úgy rúgnának ki, mint a pinty, hiszen nem lenne számodra feladat.
Másfelől: mi van például akkor, ha valakinek nem tetszik, hogy egér van a sörben, de te kimész és megállapítod, hogy tényleg van, de csak egy, ami viszont a határérték alatt van - ergó a bejelentés "hülyeség", neked nem ez a munkád, stb., a bejelentő fizessen, nemáhogy ingyé ugráltasson tégedet feleslegessen a drága munkaidődben...
Lehetséges, hogy ezzel megszűnnének a bejelentések, mert az emberek azt mondanák: itt többet nem veszek sört, mert egeret raknak bele, de be sem jelentem, mert még a végén bennég a pénzem a hivatalban, ahol egy majom fogja eldönteni, hogy "értelmes" volt-e a bejelentés. Ha viszont nincs bejelentés, akkor neked megintcsak nem jut feladat...
Capisco???
Ez a munkád. Ha nem tetszik, keress magadnak más feladatot.
Fairy Girl 2009.04.28. 12:34:45
Fairy Girl 2009.04.28. 12:38:07
Akik nem dolgoznak, azoktól én is szívesen megszabadulnék, mert tudom, hogy vannak olyanok is. Csak kéretik nem általánosítani és "A közalkalmazottakat rúgjuk ki" felkiáltással elintézni a dolgokat.
:)
moli 2009.04.28. 12:46:28
altalanositasra szukseg van, a nelkul nem lehet elni, az elet alapveto energiatakarekossagi eszkoze.
Mersant111 2009.04.28. 12:47:20
Írtam. hogy NEM ez a munkám.
Nem Juli néni, Mari néni, Feri bácsi, vagy akárki unatkozó kisníyugdíjas, gyesen lévő anyuka vagy Jenci bácsi kitalációit vizsgálgassam.
Pontosan erről lenne szó, hogy nem égne bent a bejelentő pénze, ha igaza van, csak rengetegen meggondolnák, hogy be-feljelentgessék-e a másikat. Szerintem már az is régen rossz, hogy jó magyar mentalitás szerint, "dögöljön meg a szomszéd tehene is" elvet mondogatod.
Szerinted az normális, hogy x kisüzem szomszédja bejelenti, hogy engedély nélkül üzemel a cég? És itt van előttem a papírja, hogy x évben mi adtuk ki neki, szabályosan működik. És ez miért volt? Mert valamelyik rosszmájú szomszédja úgy gondolta, hogy na majd jól ráuszítom a hatóságot. Ne nem ezért van a hatóság!!!!!!!
Ha ez nem megy bele a fejedbe, akkor sajnállak.
Ez kb olyan, mintha lenne egy szerződött szervíz, és naponta kihívnám, hogy mintha most halványabban nyomtatta volna ki a papírra a nyomtató a határozatot. Kijön a szaki és megállapítja, hogy semmi baja a gépnek.
Majd holnap megint felhívja valaki őket, hogy ugyan jöjjenek már ki, mert most mintha hangosabban scennelne. Nem, ennek ilyen hangja van.
Szerintem egy idő utána a szaki is azt mondaná, hogy ok bameg, kimegyek, de ennyibe fog kerülni. Ha jogos, akkor megcsinálom gariba, ha nem, akkor enyém a lóvé.
Neki is az lenne a dolga, hogy ha szólunk megnézze, hogy mi a baj. De fölöslegesen nem ugráltatjuk a drága szakit.
Legalábbis én nem.
Leírtam x esetet, amikor a kedves bejelentő palira vett minket.
Leírhatom azt is, amikor azt jelentik be, hogy itt és itt illegálisan állítanak elő valamit, vagy átcsomagolnak.
kimegyünk és láss csodát, valóban így van.
Láthattad már a tv-ben nem egyszer.
Ilyenkor bezzeg örülsz, hogy "jaj de jó, hogy én nem vettem belőle, mert lehet megbetegedtem volna" ,"de jó, hogy kiderült".
De azért jó fikázni az embereket. ahogy látom, te is ehhez értessz a legjobban.
Megint sikerült átsiklanod az nagyegészen és kiragadtál egy számodra nem tetsző gondolatot, és ezen lovagolsz.
Szerintem igenis jogos lenne a nem jogos panaszosoktól pénz szedni.
Akinek tényleg baja van, az úgyis megteszi. de legalább olyanok nem jönnének be, hogy opálos az üdítő és fura színe van. Hát persze, mivel szűretlen!!! Csak olvasni kellene tudni.
Meg hogy átb@szták a nénit, mert kén van a borban.
ahhan, értem én. És tessék mondani, tetszett már hallani arról, hogy kénezés. Borászati eljárás. Teljesen nem ürül ki a borból. És mivel allergén anyag, így kötelező feltüntetni, hogy aki érzékeny rá, az ne vegye meg.
Jogos volt a panasz?
NEM! Mégis időt és pénzt fordítottunk rá, hogy tájékoztassuk a kedves ügyfelet a saját butaságáról, tudatlanságáról.
Na ezekből lenne jóval kevesebb.
Mersant111 2009.04.28. 12:53:44
Jencibácsi. Ebből is látszik, hogy fogalmad sincs arról, hogy mi a munkám.
de ezért nem hibáztatlak. Könnyebb a másik szemében a szálkát megtalálni, mint a sajátodban a gerendát.
Nem az a munkám, hogy panaszbejelentéseket viszgálgassak. Nem a fogy.véd-nél dolgozom.
Valószínű, hogy ott sem CSAK ez a feladatuk.
kereskedelmi ellenőrzések, üzemellenőrzések, mintavételek, üzemengedélyezések, szakvélemények írása, határozathozatal, jelentések elkészítése, lakossági panaszbejelentések kivizsgálása.És még sorolhatnám, hogy mennyi mindennel kell foglalkoznunk.
Segítséget nyújtunk üzemek kialakításánál, szakmailag elbíráljuk a terveket, elmondjuk, hogy mit hogyan, az előállítókat rendszeresen ellenőrizzük (nem bírságolási céllal).
Arra törekszünk, hogy többek között a TE asztalodra megfelelő minőségű élelmiszer kerüljön.
Sajnálom, hogy ennyire szűklűtókörű vagy.
pisda 2009.04.28. 12:55:03
Mi lenne ha nem lenne illeték ?
Sokkal több panasz jönne be. Én kivizsgálom, nem vagyok ellen a munkának, de sokukat így is el kell utasítani. És mindenki ismer olyan embert, legalább egyet aki szívesen jelentget fel a hatóságoknál. Na ki szeretné ha hetnet jelentenék fel őt ? Mert pl a szomszéd utálja a fejét ?
Jó lenne minden nap a hatósághoz írogatni, válaszolni a kérdéseikre? Vagy munkaidőben bejárni hozzá, mert a főnökök biztos örülnének nekik. Be kell ismerni a magyar szeret feljelenteni. Az illetékek ennek akarnak gátat szabni.
jencibácsi 2009.04.28. 12:59:37
Boo 2009.04.28. 13:01:37
Tökéletesen egyet értek veled..ezt így kell.
Azért légyszi add meg a címed, hogy vélt sérelmeim miatt hetente tehessek ellened panaszt, bejelentést, stb.
☺ágica (törölt) 2009.04.28. 13:03:57
Állítsuk meg a ......... 2009.04.28. 13:09:55
Mondjuk ki szab gátat annak a szomszédnak , akinek a szórakozása a hétvégi leamortizálódás és hajnalban csenget be részegen a társaságával a szomszédhoz , ilyenkor a folyosón füstölnek 5 percenként váltva egymást , persze van annyi eszük , hogy déltől este 10-11-ig részegeskednek otthon , aztán mennek a tiniknek való szórakozóhelyekre , majd hajnalban visszatérve még bútortolagatás megy meg hangoskodás.Majd ha szólsz neki még ő van felháborodva , és éjszaka dübög előtted a csikkeit meg a lábtörlődön oltja el a rágóit az ajtó elé köpködi.
Takarítani nem takarít soha a folyosón kb 4-5 éve költözött oda .
A közösképviselő szólt neki , mire azt válaszolta ő nem takarít mert férfi és értelmiségi:)))
de inni meg cigizni azt tud.
Ja és elmúlt már 30 , de úgy viselkedik mint egy 15 éves agyatlan kamasz.
Szóval az ilyen idióta vadbarmokkal mi a teendő , ha az ember nem notórius feljelentő , de hiába szól a szomszéd nem ért a szép szóból?
jencibácsi 2009.04.28. 13:20:30
Klikk
jencibácsi 2009.04.28. 13:22:11
Zaftos szatira 2009.04.28. 13:23:06
Mersant111 2009.04.28. 13:27:25
Én a középsikola elvégzése után már elkzedtem dolgozni. Munka mellett csináltam meg a főiskolát. Két munkahely között volt egy kicsi idő, amíg nem dolgoztam. Kurva szar érzés. Nem kívánom senkinek, hogy ne legyen munkája.
Csak vannak, akik élvezik, hogy nem kell dolgozni és mégis jön a pénz.
eddig minden munkahelyemen voltak, akik úgy áltak a munkához, hogy mások is odaférjenek.
Átpasszolták a munkát, véletlenül mindig valami roppant fontos dolgot kellett elintézniük, ha plusz munka akadt.
Szerintem kurvára nem mind1, hogy nekem közel 250 üzemet kell ellenőriznem és van akinek csak 30-at. Mégis ugyanannyit keres, mint én.
de örülök, hogy van munkahelyem, ráadásul szeretem is csinálni. ha nem szeretném, akkor már rég itthagytam volna.
Nem azt kell állandóan nézni, hogy a másik mit csinál, és igazságot várni, mert akkor sosem lesz nyugtod.
Sajnálom azokat az embereket, akik irigylik másoktól azt, amiért megdolgoznak. Jelzem, nem keresek milliókat. CSak annyit, hogy normálisan élhetek belőle.
Nem kell azt nézzem, hogy két sarokkal arrébb 10 forinttal olcsóbb a kenyér, nem kell hetekig, hónapokig spóroljak, hogy megvehessek egy új inget vagy nadrágot. Ez nekem elég.
Ha nagyobb kiadás van kilátásba, akkor nekem is vissza kell fognom a "luxusköltekezéseket". Kevesebbet költök nem alapvető élelmiszerre, csak egyszer utazom haza a szüleimhez látogatóba az adott hónapban. de ez nekem elég!
Szerintem mindenki fel tudna sorolni néhány embert a környezetében, volt kollégát, akiről tudja nagyon jól, hogy fele annyit sem dolgozik, mit más, mégis ugyanazt a fizetést kapja, mint a többi.
Ne általánosítsatok. Nem mindenki passziánszozással tölti a mindennapjait a jó meleg/hideg irodában.
EÖ (törölt) 2009.04.28. 13:44:36
hogy a 'csába tudsz munkaidőben Háború és Béke hosszúságú hozzászólásokat írni??? :)
Állítsuk meg a ......... 2009.04.28. 13:48:51
Hah a versenyszféra az ahol naponta lefutod a maratonit?
Boo 2009.04.28. 13:55:44
Értem én, és csak arra akartam rámutatni, hogy van sok hülye, aki a szomszédját jelentgeti fel mindenféle okkal, aminek az illeték talán gátat szabhatna. Lásd a szabálysértési eljárásban, becsületsértés miatt van illeték és ha nyer a fél, visszakapja.
Fairy Girl 2009.04.28. 14:02:17
Mersant111 2009.04.28. 14:05:20
:D
Fura. én is találkoztam már köcsögökkel. Volt benzinkutas, eladó, rendőr, köztsiztviselő....
De ettől függetlenül nem fogom mindre azt gondolni, hogy köcsög.
azért, mert vannak kiugróan pofátlanok és köcsögök az élet adott területén, az nem jelenti azt, hogy mindenki az, aki ott dolgozik.
:D elég gyorsan gépelek. Nem sok időbe telik megírni egy kommentet.
Na meg kicsi pihi még belefér. Persze vannak napok, amikor nem.
Fairy Girl 2009.04.28. 14:08:24
@Egyéves Önkéntes (Sün-díjas): Amikor 3 műszakban dolgoztam egy gyárban (még főiskola mellett), akkor legalább tudtam, hogy 6-14-ig tart a munkaidő, vagy 14-2-ig stb. Most meg? Fél 8-ra bemegyek, aztán valamikor este talán haza is érek. Van, hogy este fél 10-kor.
A fizetés, az a mindenki által irigyelt közalkalmazotti fizetés bizony a vezetőké, gondolom. Merthogy én nem sokat látok belőle, az tuti. Ezért kicsit izgalmas a b@sztok dolgozni dolog :)
Csak hogy szó ne érje a ház elejét, én ma szabadságon vagyok. Merthogy amikor mások szabadságon voltak, én akkor is dolgoztam. Szombatokon is bent voltam. Nem vagyok a munka hőse, csak me akartam említeni, hogy NEM MINDEN közalkalmazott vakargatja a seggét munkaidőben a munkahelyén.
Fairy Girl 2009.04.28. 14:09:59
(Ja és igen, itthon is nézem a munkahelyi e-maileket, mert tuti akkor jön valami fontos sürgős, amikor nem vagyk bent. És persze a főnökkel is beszéltem már vagy 48-szor.)
☺ágica (törölt) 2009.04.28. 14:11:16
zapkorte (törölt) 2009.04.28. 14:11:55
zapkorte (törölt) 2009.04.28. 14:16:02
zapkorte (törölt) 2009.04.28. 14:18:20
Fairy Girl 2009.04.28. 14:49:12
Mindezeken túl egy rakás, őket oktató emberrel is foglalkozom. Hehh.
@zapkorte: én januárban egy hónapig voltam táppénzen gyomorfekéllyel. Orvosi igazolásom van a munkahelyi stressz káros hatásairól :) de szerencsére most már sokkal jobb.
Fairy Girl 2009.04.28. 14:52:14
☺ágica (törölt) 2009.04.28. 14:53:20
Fairy Girl 2009.04.28. 14:58:27
☺ágica (törölt) 2009.04.28. 15:01:59
Fairy Girl 2009.04.28. 15:17:48
moli 2009.04.28. 16:48:33
DE OK A TULAJDONOST KAROSITJAK, nem engem. az allam tulajdonosa viszont en (is) vagyok.
zapkorte (törölt) 2009.04.29. 06:37:03
zapkorte (törölt) 2009.04.29. 06:48:44
Fairy Girl 2009.04.29. 08:25:07
Másnap délután (!) jön a visszaigazolás, hogy megkapta. Akkor mi a bánatnak kell mostazonnal rögtön elküldeni??? Ettől qrvára herótom van. Nem tudok időpontra menni sehova, mert úgyse érek oda (orvos, fogászat, netán fodrász vagy pl. pont okmányiroda). :(
És itt is kirúgtak már nem egy, nem két embert, és másokat vettek fel helyettük. Egyszóval aki eddig abban élt, hogy a közalkalmazott az nyugodt, békés, életfogytig tartó állással, az most kicsit átvariálhatja a nézeteit.
zapkorte (törölt) 2009.04.29. 10:06:46
Fairy Girl 2009.04.29. 11:01:46
Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.04.29. 11:37:46
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.04.29. 20:02:55
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.12.24. 09:29:56
Ha a bontás követkeményeképpen téged bármilyen kár ér (mondjuk mert az ikerház két felét elválasztó fal sosem arra épült, hogy az egy ház külső fala lesz, nincs szigetelve, a te "kertedből" nem is férsz hozzá, nem tudod szigetelni, stb...
Ergo a konkrét bontás anyagi kárt okozott neked, ami bizonyítható, akkor nem az önkormányzat fog igazságot tenni, hanem a bíróság. Ott pedig a károdhoz a bizonyítás költségei, a perköltség, stb. is hozzácsapódik, ezt a kedves szomszédon lehet behajtani.
Kedves postoló. Gondolom a kedves szomszéd figyelmét nem sikerült hivatalosan felhívni a problémára, arra, hogy te kártérítést fogsz kérni, nem enyhíted a károd, hanem az ügy érdemben pihen. Súgok: Ha te nem intézkedsz időben és ezért pár hónappal tovább drága a fűtés, ezért kell több dolgot kidobnod, akkor azért a plusz kárért is te felelsz.
Ha már a lakhatásod, egészséged, stb. múlhat rajta, és jogi úton akarsz velemit rendezni olvasnál utána.
@Mersant111: Sokmindenben nem értünk egyet. Abban igazad van, hogy a hatóság idejével élni és visszaélni különböző, az utóbbi lehet díjfizetéshez kötött, csakhogy erre nem az illeték a megoldás, mert sokan nehezen hitelezik meg azt az összeget, ami után így más keresi a kamatot, és a hatóságnak az az érdeke, hogy ne az adott panasz miatt szankcionáljon, hanem találjon más okot, és megtartsa az illetéket.
Ha a hatóságot feleslegesen ugráltató, félrevezető személyek ellen eljárás indulna, és lenne következménye annak, ha valaki szórakozik veletek az más kérdés.
Nagyon sok esetben hallani hatóságtól, hogy a fogyasztó és a forgalmazó közötti jogvitában ő nem tud igazságot menni, menjen a kedves fogyasztó a bíróságra...
Ahelyett, hogy a hatóság megüzenné, hogy amit a forgalmazó csinál az szabálysértés (vagy akár bűncselekmény), és drága lesz a t. forgalmazónak, ha ragaszkodik a mostani elképzeléseihez, pár napon belül mentek vásárlók könyvét olvasni, és megnézni hol van bizonyítható szabálysértésről szó benne...
Ha az adott ügyben elmeszelik a forgalmazót, a fogyasztót tájékoztatják a lehetőségeiről (bátorítják is), akkor lényegesen kevésbé érné meg átverni a fogyasztót.
Ekkor nem csak valós eredmény nélküli látszatmunkát végezne a hatóság többnyire, hanem valóban hasznos munkát, és senkiben sem merülne fel, hogy lopják a napot...
Az, hogy a hatóság beszed sápot (vesztességgel) mert sok helyen szab ki egy egyen bírságot, de nem jelent elvégzett munkát a társadalom számára, még akkor sem, ha halálra dolgozod vele magad.
Ha nem az egyen sáp a cél, hanem ha már sok esetben nincs felső határa a bírságnak, sok dolog kapcsán elég sokszor ismételhető a bírság (egy bolt kapcsán a jótálással, szavatossággal kapcsolatos ügyek miatt egyszerre 30 ügyet vizsgálsz, mindegyikben külön-külön megkapják a szabálysértési bírságot...) akkor is meglehet a kellő bevétel, a kellő számú ügy, stb.
Sőt, akár több is, komoly nyereség is, csak akkor a társadalom szempontjából hasznos munkát végez a hatóság.
Nem az a kérdés, hogy passziánszozol, vizsgálsz, vagy adminisztrálsz, hanem az, hogy van-e értékelhető eredménye annak amivel eltöltöd az idődet.
És rengeteg probléma mellett szó nélkül megy el a hatóság...
Én pedig az alapján ítélem meg a hatóság munkáját, hogy hány bolt akarja megmagyarázni, hogy nála nincs szavatosság, és mivel nincs szavatosság nála, fel sem merül az, hogy szezonon kívül hol lehet a szavatossági ügyeket intézni, ha zárva a bolt...
Tudod az is sokat számítana, ha a fogyasztók és forgalmazók is tudnák, hogy a jótállás mellett jogod van kártérítést is kérni.
Azt is tudnák, hogy ha a csere azonnal megoldható, a javítás a "15 napravaló törekvés ellenére" is várhatóan egy hónapig tart, akkor több dolog is felmerül.
1. Azzal, hogy ez alatt nem tudtad használni a terméket kár ért (pl. rossz telefon mellett ketyeg az előfizetés, az opciók havidíja) amit meg kell téríteniük. Ha a kártérítés várható összege magasabb mint egy új termék ára, akkor sok szerencsét annak indoklásához, hogy a javítás miért olcsóbb, mint a csere. Ugyanis biztosan drágább a kártérítés miatt. Innentől ennek az ellentétét állítani egy jegyzőkönyvben (okirat) tudva, hogy az állítás hamis...
2. Ha 15 napon belül javítani sokkal drágább lenne (de megoldható) akkor egyfelől nem törekedett a forgalmazó a 15 napra...
3. másfelől nem is a javítás lett volna a legolcsóbb amúgy sem.
A várható kártérítés mellett ugye az ügyben sokféle eljárás indulhat. Ha indulna is, akkor nem érné meg a fogyasztót szivatni.
Természetesen könnyű azt is bizonyítani, hogy a jelentős többletköltség a csere esetén akkor is több kell, hogy legyen mint a fogyasztó kára a lassabb ügyintézés, plusz utak, stb. miatt, ha nem tudod, hogy a fogyasztó (később) kéri-e a kára megtérítését.
Nem kötelezheted a konkrét ügyben kicserélésére a céget, de bírság megfizetésére igen, és általánosan eltilthatod a jogsértő magatartás további gyakorlásától. Ha pedig netán okirathamisítás vagy más bűncselekmény is bejátszik, akkor továbbiíthatod az ügyet az ez ügyben illetékes hatósághoz is.
Mindjárt nem naplopó, semmirekellő bandának néznék a fogyasztóvédelmet a legtöbben.