Tékozló Homár

Üdülési csekket elfogadunk, vagy inkább mégsem

2009.05.11. 12:30 | ge | 144 komment

Az üdülési csekkét elkölteni szándékózó család egy keszthelyi étteremben fogyasztotta el ebédjét, miután tisztázta az ott dolgozó pincérekkel, hogy a végén csekkel fognak fizetni, mert azzal is lehet. Az étterem vezetője viszont végül nem így gondolta, és hosszasan vitatkozott az egyetlen ott ebédelő társasággal.

Május 9-e, szombat, családom rendelkezik egy kevéske üdülési csekkel, amit 2 héten belül lejár, így beterveztünk egy Keszthelyi kirándulást, ebéddel, olyan helyen ahol a csekk felhasználható. A kastély közvetlen közelében, a Párizsi udvarra esett a választás. Étkezés elött beléptem, hogy megkérdezzem: az ÉTTEREMBEN tudok üdülési csekkel fizetni? 4-en kórusban határozottan állították, hogy IGEN. Kultúrprogramot követően betértünk, megebédeltünk. Az ebéd minőségével az olvasókat nem untatom, egy teljesen más blogra tartozna, ebből gondolom sok következtetés levonható.

 

Fizetéskor a szimpatikus pincérsrác megkérdezi, hogy ugye üdülési csekkel fizetünk, mondtuk igen. A számlát egy idősebb ember hozta, akinek nem tetszett, hogy a 6520Ft-os számlát egy 5000-es csekkel, + 2000Ft kp-val szeretném kiegyenlíteni. Ekkor elkezdett egy rendkívül pitiáner, és méltatlan vitát, provokációt, miszerint: nem lehet így fizetni, mert neki 5000 Ft-ból 3000 Ft maradt, többit levonják. Mondtuk, hogy 7,5%-ot vonnak le belőle. Akkor meg fizessük ki az egészet csak csekkel, a 7000-et (nooormáális??? hogy még kevesebb maradjon neki???) mondtuk nincs 2000-es címletünk. Akkor adjunk 10 000-et neki, és vigyünk el valamit!!!??? Mondtuk, mégis mire gondol? Ad egy bort Köszönjük nem kérjük, maradjunk az eredeti felállásnál. Erre még idegesebb, kioktat, hogy ez már mennyire magyar dolog, hogy így elaprózzuk az egészet, hogyan is gondoljuk mi ezt, fizzessünk csak Ft-ban, csekk neki nem kell.

Tisztáztuk vele baromi higgadtan, türelmesen, hogy azért ültünk be ide (csak mi voltunk az egész helyen, szerintem megdupláztuk a havi forgalmát a 7000-es költésünkkel), mert állították, fizethetünk csekkel, amúgy nem jöttünk volna be ide. Tovább kaffogott velünk, majd minden szó nélkül duzzogva elfogadta a kezdeti konstrukciót, végig az orra alatt dörmögve, elment. Slusszpoénként visszatért, hogy a legpitlákabb kegyelemdöfést övön alul megadja: az mondta igazoljam magam azzal a kártyával, amin rajt van a címem, mert csak úgy fogadja el a csekket. Mosolyogva kimentünk érte a kocsiba, ő pedig akkurátusan leellenőrizte.

Az egész kutyakomédiát két kislányom elött nyomta le az úr, akik tátott szájjal figyelték a stand up műsort, hazafelé érdeklődtek, miért csinálta ezt a bácsi, mi pedig elmagyaráztuk, hogy miért is volt ez a magatartás, szerencsére gyorsan felfogták, hogy az ördög magyar hangja szólt, az idős "úrból".

Tanulság az volt, hogy részünkről nagyon higgadt magatartás felesleges volt, sokkal keményebben kellett volna visszaszólni az ilyen kisstílű, primitív magatartás kapcsán. Utólag persze mindig okosabb az ember.... és a borravalót is kár volt odaadni... Legalább egy kis rutint szereztünk legalább a jövőbeli hasonló afférokhoz.

Pozitív változásban a nevezett helyen valamiért nem bízok. A szezon, pedig lassan elkezdődik....

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tsabi 2009.05.11. 12:34:07

Pedig mostanra el is olvastam. Itt legalabb elfogadjak a csekket..

reunalla 2009.05.11. 12:38:05

minek szerződik, ha nem éri meg? :-o

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.05.11. 12:39:25

szerintem tök jól kezeltétek, kár az ilyenekkel tovább huzakodni, úgysem érti meg.

staropramen 2009.05.11. 12:39:51

@tsabi
A bronzérem is szép.
Sztrovacsekek
Ilyen nagyvonalú étteremtulajjal már régen találkoztunk.Különösen a fizess 10000 csekkben és vigyél még valamit opció tetszett.
Az étterem neve id párizsi udvar?Csak azért kérdem, hogy tudjam melyiket kell széles ívben kerülni.

Tsabi 2009.05.11. 12:40:56

Amugy Keszthelyen jo sok kajalda van, ertelemszeruen a minoseg no, az arak csokkennek a kastelytol es a setaloutcatol valo tavolsag fuggvenyeben.

punpa 2009.05.11. 12:41:10

A témától függetlenül, tessék megszüntetni minden az ÜCS-re vonatkozó kedvezményt, és csak arra engedni használni, amire valóban kitalálták: üdülésre. És jövőre NEM megadóztatni a csekket...

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.05.11. 12:41:12

@reunalla: mert amugy meg semennyi bevétel nem lenne...

BalatonfürEde 2009.05.11. 12:44:47

Csak nem egy Privete Individual?
No Uduleschi Check!

staropramen 2009.05.11. 12:45:32

A balaton körül, így keszthelyen is a saját többéves megfigyelésem szerint az egyébként kitünő kajákat készítő udvariasan kiszolgáló éttermek a szezon kezdetével egyik napról a másikra kajában és kiszolgálásban is holdtöltényi méretűt romlanak.
Egyik kedvevc keszthelyi vendéglőm pl attól kezdve szezonzárásig nem adta a kaját dödöllével, mert akkor mindenki azzal kérné és az olyan strapás.
Ennyit a balatoni vendégltásról.

reunalla 2009.05.11. 12:46:03

@rrroka:

jó vicc :P

Ajánlom mindenki figyelmébe Harcon a Diófa nevű csárdát 4000 Ft üdülési csekkel + 1000 Ft kp-vel fizettem a 4190 Ft-os számlát...a kaja isteni finom és érezhetően friss volt

PeterBogyo · http://ujbuda.kutyaiskola.eu 2009.05.11. 12:46:40

Mi az étterem neve? Csak h legyen kis reklám is... Nem baj ha tudja az ember h hova nem menjen

jokkmokk 2009.05.11. 12:49:21

- 8360 Keszthely, Kastély u. 5.
TEL/Fax.: 83/311-202
E-mail: parizsiudvar@freemail.hu

www.huninfo.hu/parizsi/1parizs.htm

alul: üdülési csekket elfogadunk...

É2I 2009.05.11. 12:50:51

Tudatos vásárlók, rendben, gratulálok!
Balfax vendéglős meg számoljon, ha nem sikerül; így járt.

"legpitlákabb" ezt eddig nem ismertem, mostmár egen. ;P

elwood 2009.05.11. 12:54:48

üdülési csekkel üdülni kell, nem tankolni, nem éttermezni, üdülni.

Megvagy hadnagy 2009.05.11. 12:56:24

Velem meg soha senki nem "kaffogott". Vagy csak nem tudok rola?

Frucsasz 2009.05.11. 12:56:58

Szerintem meg pont nem az volt a tanulság ,amit a posztoló írt. A tanulság az, hogy lehet úgy, olyan kultúrált formában is intézni a dolgokat ahogy ő tette, ne bánja, hogy nem volt bunkó. A célját elérte így is. Bár a borravaló tényleg nem kellett volna...

kötsög 2009.05.11. 13:06:46

mi van itt ma.
post-dömping?
pénteken meg, hétvéginek nem sikerült szülni egy értelmeset!

Don Bolesz 2009.05.11. 13:07:37

@elwood: az üdüléshez hozzá tartozik az éttermezés is, ha nekem kell főzni mosogatni az már nem üdülés. ha azt monja csekk elfogadóhely akkor ne rinyáljon.

Frucsasz 2009.05.11. 13:14:42

@bolesz: másrészt, ha csak betérsz egy étterembe, az nem üdülés...

Don Bolesz 2009.05.11. 13:17:31

@Frucsasz: de ha mondjuk betérsz egy fürdőbe pl. barlangfürdő miskolc az már az. és ott is tudod használni a csekket.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.05.11. 13:26:12

Furának tartom, hogy a borravaló ma már annyira kötelezőnek számít, hogy a vendég akkor is jattol, ha lealázzák. Ha bokánrúgott volna, akkor is adsz neki borravalót?
Én alapból csak akkor adok borravalót, ha extra volt a kiszolgálás: különlegesen finom étel, kedves felszolgálás, ajánlás, hozzáértés stb. Ha nincs is gikszer, de a pincér unott pofával tolja elém az ételt-italt, akkor bizony csak az árat fizetem ki, jattot nem adok.

Látnok 2009.05.11. 13:30:51

Csak annyit írnak, hogy elfogadnak üdülési csekket!
Egy szóval nem állították, hogy be is váltják! Azt gondolta borravalónak, tök egyértelmű. Ezért akart még 5 ezeret biztos a kettő mellé.
Mit nem lehet ezen érteni.

janikahhh (törölt) 2009.05.11. 13:34:11

Nem miskolctapolcán volt ez véletlenül? Esetleg EDE-e a hely tulajának a neve?
E?
dom.ir/0tipli

EÖ (törölt) 2009.05.11. 13:34:44

@staropramen: hé sztrovacsek! ez nem az a hely, ami Hévíz felé esik útba
nagy fák, satöbbi
a nevét nem tudom
de ott van dödölle

Tsabi 2009.05.11. 13:48:44

Keszthelyen a legjobb az easy rider, ha meg megvan. Igaz, ott kaja nem volt, de utbaesett a suli meg a vasutallomas kozott :)

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.05.11. 13:59:42

@Egyéves Önkéntes (Sün-díjas): @staropramen:
Szintén dödölle-rajongókhoz van szerencsém?
Nagykanizsán minden évben (valamikor aug.vége-szept.eleje környékén) szokott lenni dödölle fesztivál.
Én mindig üdülési csekkel fizetek ott, a benzint meg sodexho meleg étkezési utalványért veszem. Ebből kiszámítható, hogy üdülni sparos étkezési jeggyel járok. (Ilyenkor fel kell mutatni a törpöket is a visszaélések elkerülése érdekében.)

Don Bolesz 2009.05.11. 14:04:11

de mi az a dödölle?

EÖ (törölt) 2009.05.11. 14:09:17

@Nelson Mandula: lóbalzsammal készíted? vagy csak ráteszed egy kicsit a kovácsoltvas radiátortartóra*?

* Ehhez szakirodalom: Dr. Kovács Oltvas: Radiátortakarók a korai bizánci kortól a posztkommunista időkig, ISBN: 2345-23

Tsabi 2009.05.11. 14:10:27

Vadonatuj sparos torpeszkenneloink erkeztek, udulesi csekket, karpotlasi jegyet es keletnemet markat elfogadunk. Ugyanitt lecsonak valo paprikat es specko csavarokat (feltepett boritekbol) himalajai balmenetes lora cserelnenk ertekegyeztetessel.

Palkovics Ede 2009.05.11. 14:21:58

@Tsabi: Ajándék laptopot, kék szalaggal átkötve érték beszámítasz e?

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.05.11. 14:25:16

@Egyéves Önkéntes (Sün-díjas):

úgy csinálom, hogy elutazom a francia alpokba az exittel és ott megkeresem a mentősöket. Nekik van merülőforralójuk. Elkezdem forralni a vizet, közben hazaugrok, mire felforr, már vissza is értem. Ekkor árajánlatot kérek emailben 26 burgonyatenyésztőtől 1,5 kg krumplira. Ha mindenki elküldött az anyámba, akkor adok hozzá egy kis sót. A lóbalzsamot én csak a legvégén teszem hozzá, mert túlfőzés esetén hajlamos elveszíteni az ízét.

Tsabi 2009.05.11. 14:25:51

@leslie nilsen: a fenti konvertibilis valutakon kivul csak zsakos kiszerelesu pingvineket all modunkban elfogadni.
Egyuttal szeretnem bejelenteni, hogy megalapitottuk a hungarian currencies for travelers irodat, roviden HunCuT irodat. Ugyanitt tavalyi inkalos passok es iwiw meghivok, amig a keszlet tart!

Shagrath 2009.05.11. 14:26:31

bogratsch-ozni lehetett-e?

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.05.11. 14:29:24

@Tsabi:
Nekem egy argentín focimez is kéne, mert anélkül nem érvényesül a tavalyi inkal pass.

Látnok 2009.05.11. 14:32:48

Pedig most ott direkt fűtöttek, bakker.

Tsabi 2009.05.11. 14:33:13

@Nelson Mandula: van olyanunk, olcsoert megszamitom, mert nem hosszaba csikos, hanem keresztbe. :)

EÖ (törölt) 2009.05.11. 14:39:25

@Nelson Mandula: a maléves kozsó pont ugyanígy csinálja, csak neki a végén nem dödölle lesz belőle, hanem tea.
mondjuk én úgyis leszarom.

☺ágica (törölt) 2009.05.11. 14:40:26

@Tsabi: engem a zsák pingvin érdekelne. Adnék cserébe 2 zsák bolhát:)

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.05.11. 14:40:33

@Tsabi: Még jobb is a keresztbe csíkos, de remélem nem világoskék csíkozású, mert azt utálom.
A himaláj lovat viszont nem kérem, mert azt hallottam, csak hegymenetben jók, nekem meg a nílusi palóc nagybátyámnak kéne sík terepre.

EÖ (törölt) 2009.05.11. 14:44:35

@Nelson Mandula: össze kell kötni kettőt, de úgy hogy a rövidebb lábuk legyen befelé

májgeriberi 2009.05.11. 14:45:11

Ezekkel a balatoni vendéglátó egységekkel mennyi szarság van.
Aztán meg csodálkoznak, hogy nem megy a hely.

Tsabi 2009.05.11. 14:46:35

@☺ágica: koszi, meg meggondolom :)
@Nelson Mandula: azert gondold meg, ket lo osszetamasztva, haromszamjegyu utakra idealis. A nilus videken meg szetvagod a madzagot, es fellovagolsz a priamisokra. Naplementeben.

az argentin mezunk rozsaszin alapon lila csikos (idegenben jatekhoz).

ugyanitt elado hellokittys baseballuto balkezeseknek.

Don Bolesz 2009.05.11. 14:51:34

@Tsabi: kétbalkezes bézzzbóóóólűtő homér simpsonos nincs-é?

☺ágica (törölt) 2009.05.11. 14:55:19

@Tsabi: OK, de az ajánlatomat ma 17:00-ig tudom tartani, mert közben akadt rá más jelentkező is:)

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.05.11. 14:59:59

@Egyéves Önkéntes (Sün-díjas):
@Tsabi:

Már próbáltam összekötni két kis himaláj lovat a kínai szerelési útmutató szerint, de a végeredmény egy Vejnemöjnen kinyitható kanapé lett.

EÖ (törölt) 2009.05.11. 15:02:27

Vaníliás Karika (VK)rajongók!

Több éves kitartó kutatómunka és nem csekély anyagi és szellemi ráfordítást követően a VK gyártója a karikákat nem háromassával egymásra fektetve csomagolja, hanem felállítva egymás mellé. Így végre nem ragad össze a csokis felük, mert a fektetés is mindig úgy sikerült, hogy két csokis oldal került egymásra.
Ez egy nagy lépés az emberiségnek és egy hosszúlépést nekem!

EÖ (törölt) 2009.05.11. 15:04:27

@Nelson Mandula: az nem baj, csak időnként ne felejtsd el meghúzni a csavarokat és mindig tegezd!!

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.05.11. 15:10:26

@Nelson Mandula: Jo az sikvidékre is, csak jo tempoban kell körbe-körbe hajtani, akkor a centris + a fugális erők kiegyensulyozzák a lovat.

Tsabi 2009.05.11. 15:11:04

@☺ágica: meg garis a bolha? Milyen a reakcioideje?
@Nelson Mandula: akkor forditsd el a szerelesi utmutatot 90 fokkal oramutato jarasaval ellentetes iranyba.
@Egyéves Önkéntes (Sün-díjas): igen, ez a vaniiaskarikakkal a vilagbekeert c. mozgalom egyik nagy nagy eredmenye, most a "minden letepett ajtaju hutoben reszelo manonak egy vanilias karikat" c. Projekten dolgoznak, reszletekrol erdeklodni a stipistopi@vaniliaskarikatavilagbekeert.hu ill. A stipistopi@mindenletepettajtajuhutobenreszelomanonakegyvaniliaskarikat.hu cimen lehet.

bekbórd! 2009.05.11. 15:14:42

@Egyéves Önkéntes (Sün-díjas): Most viszont, ha meleg van, mind2 oldala csokis lesz.

EÖ (törölt) 2009.05.11. 15:17:59

@bekbórd: hát lehetne még fejleszteni, már én jutottam is valamire:
ha kihagyod a csokit belőle, akkor ez a gond megoldódik
bár valamivel többe fog kerülni, mert a csokit le kell róla szedni és az pluszköltség! :)

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.05.11. 15:19:34

Azért tényleg jó hír, hogy a vaniliáskrika-probléma végre megoldódni látszik, de én még skeptikus vagyok. Nem lesz-e abból baj, hogy ezzel a megoldással a karikák kekszes fele összecsokizódhat?

Ezennel workshopot hirdetek "a karikák helyes fektetése" témával. (Később esetleg szó lehet fotoshopról is.)

EÖ (törölt) 2009.05.11. 15:21:22

@Nelson Mandula: csakis saját munkásságomra tudok hivatkozni, amit 2 poszttal feljebb publikáltam!

Tsabi 2009.05.11. 15:21:35

@Egyéves Önkéntes (Sün-díjas): vagy ra kell kotni a zappert a csokiszokokutra, frekvencia 2737,743 MHz, lerecegteti a csokit a vanilias karikarol, valamint a kornyek deneverei a kek duna keringo dallamara repulnek kotelekben.

bekbórd! 2009.05.11. 15:24:12

Állítólag sok idős ember egészíti ki a nyugdíját azzal, hogy mogyorót szopogatnak ki a csokiból. Már csak sózni kell és zacskózni.

EÖ (törölt) 2009.05.11. 15:27:04

@bekbórd: és mennyivel finomabb, mint az ami nem volt előtte csokiban! :))))

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.05.11. 15:27:30

@Egyéves Önkéntes (Sün-díjas):
Igen bekbórd megelőzött.
A csoki lekapargatása nem is rossz ötlet, de mi lenne, ha a csokis felüket inkább lekennénk lóbalzsammal?

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.05.11. 15:32:18

@bekbórd:
@Egyéves Önkéntes (Sün-díjas):

látom szakértőkkel van dolgom. Igen, a mogyoró a csokiból olyan értékes provitaminokat képes felvenni, amelyek nyugdíjasnyállal való érintkezést követően aktivizálódnak.
Nem véletlen, hogy a többszörös díjnyertes Norbi-mogyi csakis ilyen mogyorószemeket tartalmaz.

EÖ (törölt) 2009.05.11. 15:33:02

@Nelson Mandula: tekintve, hogy a pénz nem számít, ez sem egy rossz megoldás!
viszont sokkal több pénzt el lehet tapsolni, ha a végén a lóbalzsammal bekent csokit távolítjuk el valami írtódrága (viszont a karib szigeteken tanulmányozható) berendezéssel. előtte mindenképpen kell készítteni egy negyvenmilliós hatástanulmányt meg egy huszonötmilliós megvalósíthatósági-analízist!

EÖ (törölt) 2009.05.11. 15:34:26

@Nelson Mandula: azért az is nyugdíjas a talpán ám, aki a norbi mogyiját leszopogatja
13 hónapban egyszer ha találsz ilyet!

Tsabi 2009.05.11. 15:36:58

@Nelson Mandula: a Norbi mogyoroit nyugdijasok nyalogatjak?
@Egyéves Önkéntes (Sün-díjas): valamint kell egy okologiai hatastanulmany is, hogy a csokilekapargatas nem okoz-e belathatatlan karokat a himalajai lovak balzsamologiai aspektusaban. (sic!)

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.05.11. 15:48:25

@Egyéves Önkéntes (Sün-díjas):
@Tsabi:

A Norbi mogyorót nyalogató nyugdíjasok rémképe egy most készülő (ökológiai) katasztrófafilm egyik jelenete. (A buszról leszállított kislány álmában lesz látható, akinek az apja a hibás.)

A vaniliáskarikával kapcsolatban támogatnám még egy olyan tanulmány elkészítését (a többinél nem lesz drágább), hogy egyes csoportok vallási érzéseit nem sérti-e a karikák egymásra fektetése.

Don Bolesz 2009.05.11. 15:50:10

@Nelson Mandula: a karikák egymáson az már majdnem olyan mint a spagetti! csoportszex!

staropramen 2009.05.11. 15:51:49

Sztrovacsekek!
Ne parázzatok! Én mint a lóbalzsamológia spiritus rectora, a lóbalzsamecet felfedezője, teljes tudományos munkásságom határtalan tekintélyével övezve kijelentem, hogy a himalájai lópopuláció balzsamológiai aspektusán gyakorlatilag nem változtat a csoki lekaparása.esetleg leszopgatása.
Erről tavaly a Francia Akadémián tartottam egy zajos sikerű előadást.Nyolcszor tapsoltak vissza.

Harlequin 2009.05.11. 15:56:18

@elwood: A mobiltelefonnal meg kizárólag telefonálni lehet, ugye?

EÖ (törölt) 2009.05.11. 15:58:08

@Nelson Mandula: ezt jó hogy mondod, nehogy valamelyik vallási közösség a maga elleni támadásnak vegye és azonnal el is határolódjon tőlünk.
pont emiatt betettem a költségvetésbe egyházanként 5 milliót, ehhez jön a 4mancs és grínpísz jóindulata (8-8 millió)
a Vaníliáskarika Tagadók Jeruzsálemi Rendjének pofáját pedig reklámszerződésekkel tömnénk be.
A sógornőm hetvenmillióért megcsinálja a projekt folyamatábráját.

Látnok 2009.05.11. 15:58:42

@staropramen:
Nem azért tapsoltak vissza, mert hasonlítasz az IndianaJones-ra?

staropramen 2009.05.11. 16:00:32

azért csak az ötödiktől

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.05.11. 16:04:46

@Egyéves Önkéntes (Sün-díjas): jó, de mondd meg a sógornődnek, hogy nem sürgős. Lényeg, hogy hosszú idő alatt egy összecsapott fércmunkát kapjunk. (Ha kell még idő, tudod hol kérhet.)

Don Bolesz 2009.05.11. 16:04:56

@staropramen: majd csak akkor veszem komolyan, ha a britt tudósok is bebizonyítják

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.05.11. 16:10:25

ez mind rendben de mi az a SUL?

EÖ (törölt) 2009.05.11. 16:10:59

@staropramen: hihi, és miből szűrted le, hogy ez már nem az a visszatapsolás.
a francia akadémián nem könnyű ezt észrevenni!!
@Nelson Mandula: már annyi időt kért, hogy beleégett a logó az automatába, szerencsére a férje nyerte a közbeszerzést és 200 millióért kicserélik a monitorokat, a vidékieket felhozzák pestre, a pestieket leviszik vidékre

természetesen fércmű lesz, már meg van az embere, aki 5000 forintért összeollózza, ezt az ötezret persze a hetvenmillión felül kell majd kifizetnünk neki
de ezt gondolom leszarod!

Tsabi 2009.05.11. 16:12:13

Kellene meg egy pr hadjarat a lobalzsamos vaniliaskarikak jobb tarsadalmi elfogadottsagaert, es egy par reszes (animacios) tevefilsorozat Petike elmagyarazza a lobalzsamot cimmel. Parszazmilliobol kihozom nektek, barati alapon.

EÖ (törölt) 2009.05.11. 16:12:42

@hagyma: az egy a panamai partokon bejegyzett zéerté!

☺ágica (törölt) 2009.05.11. 16:12:45

@Tsabi: naná! Megbízható vagyok:) A reakcióideje pedig pont megfelelő:) Persze időnként kezelni kell 0,13%-os lóbalzsammal, amit zapperrel, 2091 Hz-en kezelt metanolban kell kihigítani, de amúgy minőségi termék:)

EÖ (törölt) 2009.05.11. 16:14:13

@Tsabi: esetleg megpróbálhatnád, hogy az ügyfélkapun keresztül is elérhető legyen.
az se lenne több 800 milliónál.
nettóban

Tsabi 2009.05.11. 16:15:15

@☺ágica: akkor reszemrol az uzlet megkottetett :)

Tsabi 2009.05.11. 16:17:10

@Egyéves Önkéntes (Sün-díjas): jo is hogy mondod, most olyan projekten dolgozom, hogy az Ugyfelkapunal legyen alul csengo, hogy a kerekesszekesek be tudjanak nezni a monitor moge. :)

Don Bolesz 2009.05.11. 16:17:24

bort, búzát, lóbalzsamot a népnek és végre létrejön a magyar-magyar barátság. betemetődnek az árkok eljő a kánaán ... basszus felébredtem pedig szép álom volt :(

☺ágica (törölt) 2009.05.11. 16:19:49

@Tsabi: juj de jó! Úgy vágytam már egy zsák pingvinre:) Hiába, te vagy az én emberem:) Már csak a csere helyét és időpontját kell egyeztetni:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.05.11. 16:21:32

@bolesz:
engem a qrwa telefonom ebresztett fel mert le akart merulni es olyankor dumal, kozben azt almodtam, hogy lemeruloben van a telefonom
na mind1 megyek drogtesztre mingya

Tsabi 2009.05.11. 16:22:04

@bolesz: ha sokaig assak azt az arkot, akkor az nem arok lesz, hanem egy baromi szeles kut. Olyanja meg csak a magyarnak lesz, es majd jonnek hozzank megcsodalni, hogy neddma itt a kinai fal inverzben.

i hate the police (törölt) 2009.05.11. 16:23:01

@Frucsasz: 12:56:58-as kommenteddel teljesen egyetértek.Bár nekem még szerencsére még nem volt rossz tapasztalatom a balatoni éttermekkel, pedig elég sokat és elég régóta járok a Balatonra, mivel ,,Balaton-mániás,, vagyok..igaz ebben az étteremben még nem jártam

Tsabi 2009.05.11. 16:23:33

@☺ágica: ha gondolod szivesen elfaxolom oket :)

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.05.11. 16:24:17

@Tsabi: Ezeket eu pénzekből tudnánk finanszírozni. A "Petike elmagyarázza a lóbalzsmaot" viszont legyen inkább egy ilyen Szomszédok-szerű sorozat. Esetleg ugyanazokkal a szereplőkkel. A címe lehetne mondjuk "Lóbalzsamok".

Meklén és Tamara 2009.05.11. 16:25:31

remélem mindenki tisztában van vele, hogy ezért is Gyurcsány Ferenc a felelős! Alig várom, hogy lemondjon végre!

Tsabi 2009.05.11. 16:29:46

@Nelson Mandula: ja, de a dallas focimevel, ugy nem olyan feltuno, hogy mindnek ugyanaz a vezetekneve. Lobalzsam GaborGabor valallkozo, Lobalzsam Feri, nyomdasz, stb. Kulfoldre is el tudjuk majd adni, nemetorszagba a Lobal Samen cimet javasolnam, angol nyelvteruletre meg The Horsebalzsam's, fhansziaul nem tudok.

☺ágica (törölt) 2009.05.11. 16:32:55

@Tsabi: az pont király lenne:) Én is faxoljak, vagy pakoljam fel őket himalájai lovakra? Esetleg oscar-díjas posta?

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.05.11. 16:39:53

@Tsabi:
Én se tudok franciául, de attól még lehet Le Chevalbalsamiers.
(Mondjuk lehet, hogy ez lóbalzsamozókat jelent, de kit érdekel.)

Don Bolesz 2009.05.11. 16:44:20

@hagyma: ne kapkodd el azt a tesztet, mert kidderül, hogy csak veseköved van, de még rád foghatják a röfi fapcit is. vigyázzzzzz ne legyél hebrencs

Tsabi 2009.05.11. 17:02:03

@☺ágica: postaval tokeletes lesz, de tegyel bele par specko csavart nehezeknek legyszives!
@Nelson Mandula: vagy esetleg a Chateauvalloni lobalzsamozok. Orosz nyelvteruletre meg a lobalzsam 17 pillanata. Alternativ javaslat a negy lobalzsam es egy kutya.

Don Bolesz 2009.05.11. 17:03:15

balzsamovics nyihonov

☺ágica (törölt) 2009.05.11. 17:17:06

@Tsabi: az nem jó, mert azt kilopják. És ha sérül a csomagolás, akkor meglépnek a bolhák. Inkább biztosra megyek és faszén lesz a nehezék. Már indulok is feladni:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.05.11. 17:43:06

@bolesz:
hat en nem kapkodom el mar a sor is megvot
telleg volt gy srac itt akinek pozitiv lett
de qrwa jol dolgozott ezert nem akartak elkuldeni
es megoldottak
mint a sulyemeloknel

Mylady 2009.05.11. 17:47:31

@elwood: "üdülési csekkel üdülni kell, nem tankolni, nem éttermezni, üdülni."

az étterem szerintem teljesen rendben van, beletartozik az üdüés, pihenés, szórakozás, rekreáció körbe
mint ahogy a koncert, színház, fürdő is

de! mostanában lehet üdülési csekkel fizetni a nyelvtanfolyamot, az informatikai oktatást, a hegesztőképzést, a tartós szőrtelenítést, de még a mellfelvarrást és a szemműtétet is
ezt komolyan mondom

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.05.11. 17:49:06

nagy lúzer a postoló!

azt mondta vigyél valamit! meg kellett volna fogni egy hordó sört, vagy egy üveg pálcásjánost vagy akármit, jól jön az rosszabb napokra! :))

üdülési csekkett nem tom ki állítja ki (valami minisztérium tán?) oda történetet elküldeni, már se kell többet szenvednie vele a kedves vendéglősnek! :))

de ilyen öregen nem csoda, ha már számolni se tud!

7000-7.5% legyen mondjuk 6000 vagy NULLA bevétel, úgy látszik gondot okoz már a zsebére gondolás is :o)

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.05.11. 17:50:14

Mylady 2009.05.11. 17:47:31
a tartós szőrtelenítést, de még a mellfelvarrást és a szemműtétet is
ezt komolyan mondom"
tapasztalat, ugye? :))

***ártatlan nézés...

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.05.11. 18:13:41

@Tsabi:
Én nem tudok választani a "Lóbalzsam 7 pillanata" és a "Négy lóbalzsam és egy kutya" között, mindkettő zseniális. (Tán utóbbit "Négy lóbalzsam és egy lóbalzsam"-ra lehetne változtatni, nem tudom.) Szerintem szavaztassuk meg a nézőket emelt díjas telefonon.

A cseheknek és a szlovákoknak gondolom mehet a "Lóbalzsam a város szélén" vagy a "Lóbalzsamok a pult mögött". Az első főszereplője természetesen Lóblazsej doktor lenne.
Bár német nyelvterületre már tettél javaslatot, itt esetleg szóba jöhet még a "Nem kell mindig lóbalzsam" cím is.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.05.11. 18:16:08

17 az a lóbalzsamos pillanat, of course.

GatyaPityu 2009.05.11. 18:20:45

@RosszQtya:
"azt mondta vigyél valamit! meg kellett volna fogni egy hordó sört, vagy egy üveg pálcásjánost vagy akármit, jól jön az rosszabb napokra!"

- Ja, csak éppen amit az étteremben akarnak úgymond "adni", az a hypermarket-ben kb. fele-harmadannyiba kerülne! Éppen akkor lett volna loser a levélíró, ha elfogadja ezt a hülye ajánlatot!

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.05.11. 18:34:52

üdülésicsekkel kajálni a balaton mellett csak kenesén szabad a strandtól nem messze a parkoló akarattyai felén. a nyúznának se jutna eszembe a neve, de az biztos, hogy kibaszott jó kis hely az.

Tsabi 2009.05.11. 18:48:43

@Nelson Mandula: esetleg negy pancelos lobalzsam es a kutyalobalzsam. A nemet nyelvteruletrol meg lehetne Lobalzsam 11, Lobalzsam felugyelo.
romanoknal ugye csak siman Balzsam lenne, Lokupec majd kifejti miert :)))
Lassan ideje hazamenni.. :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.05.11. 19:07:29

@Mylady:
a mellfelvarras es tartos szortelenites esztekikai okokbol igenis kotodik az uduleshez
nem beszelve a hegesztesrol
barmikor elofordulhat hogy nyugodtan udulsz es hirtelen hegeszteni kell

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.05.11. 19:11:44

az elso felesegemnek volt 1 baatnoje
na annak a bikini alsojabol/ meg a felsojebol is/ olyan merteky szor todult elo, hogy egesz nap enni keptelen voltam
mikor celozgattam uriember modjara, hogy azert hat megis, hamar bikinire vetkozunk es itt ehes palacsintara vagyo emberek vannak, aszonta, hogy O mindent ugyhagy ahogy Isten adta
hat lehet udulesi csekkel megoldotta volna

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.05.11. 19:12:54

Atro · ttp://keresemaparom.freeweb.hu 2009.05.11. 18:20:45
- Ja, csak éppen amit az étteremben akarnak úgymond "adni", az a hypermarket-ben kb. fele-harmadannyiba kerülne!"
mint írtam a postoló választott volna... egy hordo sör több mint egy 10es, egy .5ös sétálójános még a tescóban is 3k...

Átlagarcú 2009.05.11. 20:23:21

Mit lehet ezen nem érteni?
Szegény vendéglős elesett 5000ft fekete jövedelemtől. Az ebéd teljes összegét be kellett ütni a kasszába.
Bárki beláthatja, hogy ez felháborító!
...hát itt már egy kis adót sem lehet csalni? Ezért tart itt ez az ország!

jesszumpepi (törölt) 2009.05.11. 20:25:26

egy par reszes (animacios) tevefilsorozat Petike elmagyarazza a lobalzsamot cimmel

Oké.

Az én Peti nevű kisfiam vállalja a főszerepet.Imád szerepelni.Az iskolában rendszeres főszereplő.

Mylady 2009.05.11. 20:27:24

@RosszQtya: igen, tapasztalat. saját kezűleg olvastam :)))

Mylady 2009.05.11. 20:30:23

egyébként elolvastam a kommenteket, és csak annyit tudok hozzáfűzni: hülyék! :)

pont egy összehasonlító elemzést kellett (volna) írnom, de én bebújtam a monitor mögé és végigszenvedtem anélkül, hogy hangosan röhöghettem volna...
a főnököm tuti észrevette, hogy rázkódik a vállam - remélem, azt hitte, sírok...

jesszumpepi (törölt) 2009.05.11. 20:32:21

A 4 páncélos és a kutya lengyel vagy szovjet film volt?
A 70-es években ment A TV-ben.

Mylady 2009.05.11. 20:32:47

@hagyma: "barmikor elofordulhat hogy nyugodtan udulsz es hirtelen hegeszteni kell"

hát, velem még nem fordult elő
mondjuk ritkán járok üdülni, de tavaly pl voltam krakkóban - ott erre a tudásra nem volt szükség...

Frucsasz 2009.05.11. 20:36:19

@Egyéves Önkéntes (Sün-díjas): Vállalom a 40 és a 25 milliós projektek kidolgozását. Felárért már akár 5 éven belül is kész lesz. :)

Átlagarcú 2009.05.11. 20:37:01

Lánykori neve: Czterej pancerni i pies

Frucsasz 2009.05.11. 20:40:34

@Tsabi:

Na, már látom, hogy holnap a Velveten megjelenik a következő hír: Meg nem nevezett források szerint Norbi mogyoróit nyugdíjasok nyalogatják. Így kezdődik a pletyka :D

Frucsasz 2009.05.11. 20:52:29

Na most, már eleve felháborító a tény, hogy a világos, kvázi vajfehér karikákat bevonják sötétbarna csokiszósszal. De hogy a szósz a végén a melegben elöl-hátul szendvicsbe fogja szegény fehér karikát...

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.05.11. 21:19:06

Azért nem fogadnak el üdülési csekket, mert alanyi jogon fogadták a posztolót.
EDE keze messzire elér.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.05.11. 23:25:41

@Mylady:
nade ha kellett volna?
a tudas birtoklasa onbizalmat ad
mondjuk en se tudok hegeszteni de itt nem is kell mert mi mindenb ol eldobhatot hasznalunk

i hate the police (törölt) 2009.05.12. 00:05:04

@hagyma: te doppingolsz?Nem értem ezt a súlyemelös hasonlatot, stb.Itt nálunk egyébként nem büntetik, hacsak nem élsportoló valaki, de akkor sem bcs.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.05.12. 00:19:17

azok igyekeznek neha mas pisijet leadni a sajatjuk helyett
itt se buntetik ha csak a pisiben megtalaljak csak nem veszenk fel a meloba
itt szinte minden munkahelyre kell drogteszt
mar a felvetelre
de en tiszta vagyok

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.05.12. 00:22:08

ja elottem volt egy no es kint kellett hagyni a ritikuljet meg mindent
bezxartak a szekrenybe ugy ment pisilni
komolyan veszik
nekem is kerdeztek mi van a zsebemben
csak a telefonom volt
azt vihettem
namost ha USA-ban akarsz munkat valllani es drogozol, joint ilyesmi, akkor venni kell egy altelefont, belepisiltetni valakit es OK minden
erre jutottam
remelem alkoholra nem tudjak a pisit nezni mert soroznom kellett hogy tudjak mintat produkalni

i hate the police (törölt) 2009.05.12. 00:23:39

@hagyma: huh, ez durva..azt hittem, kondizol..Ott az USA-ban a drogon a szteroidokat, HGH-át, stb. is értik, vagy csak a valódi kábitószert?

i hate the police (törölt) 2009.05.12. 00:26:16

@hagyma: aha, igy már értem.Na ettől nekem nem kellene tartanom, sosem kábitószereztem

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.05.12. 05:45:23

@i hate the police:
en sem

regen nehany joint
de itt tesztelnek mindenkit aki normalisabb helyre akaer emnni dolgozni
ez van
en OK vagyok, nem gyozom hangsulyozni

EÖ (törölt) 2009.05.12. 07:32:20

@Frucsasz: sajnos lekéstél, a sógornőm által kiírt közbeszerzést megnyerte a sógorom
szerencséje volt
róla egyébként annyit kell tudni, hogy jelenleg ő tartja a Guinness-rekordot a legtöbb EU-s pénz egységnyi idő alatti elköltésében

labi 2009.05.12. 10:44:22

régi alapdolog, hogy ne ülj be olyan helyre ahol te vagy az egyetlen vendég, mert az általában nem véletlenül üres... :)

kispista 2009.05.12. 11:29:42

"mert neki 5000 Ft-ból 3000 Ft maradt, többit levonják."

Szarházi adócsaló! Ha üdülési csekkel fizetsz, számlát kell adjon. Emiatt nem tetszett neki a dolog! Szarjon sünt!

HideousGenius (törölt) 2009.05.12. 12:24:23

@Egyéves Önkéntes (Sün-díjas):

Annak nem az a címe, hogy Radiátortakarók filléres nílusi palócoknak? Nekem megvan otthon, kovácsoltvas kötésben.

i hate the police (törölt) 2009.05.12. 13:55:32

@hagyma: nem is feltételeztem rólad, ha félreérthető volt, elnézést kérek.Én csak nem értettem ezt a súlyemelős dolgot, de mostmár minden világos

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.05.12. 16:41:45

@i hate the police:
na azert mar egy joint ramferne
amugy meg buzisag hogy autoztunk 1 orat hogy pislhessek, es ekkor majd ma felvesznek a meloba
amerika erdekes
de ettol meg sose koltoznek haza

i hate the police (törölt) 2009.05.12. 23:27:51

@hagyma: megtudlak érteni.Még az un 9/11 után is/aminek a fele sem igaz/az a legszabadabb ország.Én viszont külföldön nem tudnék-hosszabb ideig-élni

dalex 2009.05.13. 04:14:43

Tavalyelőtt fedeztük fel ezt az éttermet a szokásos keszthelyi kirándulásunk alkalmával.
Két főre megfelelő ár-értékarányban ettük magunkat degeszre, meg is jegyeztük a továbbiakra.
(Volt valami elfelejtett csalamádé, esetleg egy összekevert üdítő is, nagy kerti hangyák is mászkáltak az asztalon, a pincér is felülről súrolta a szalonspicc határát, de kerti étteremben nyáron a balatonon ennyi belefér.)
Tavaly visszamentünk, nem volt üres, de csak két keletnémet család ebédelt, akik már akkor a válság miatti szorult helyzetüket ecsetelték egymásnak.
Viszont egy kivételével minden asztal foglalt volt. Leültünk az egyetlen tűző napon álló asztalhoz, rendeltünk.
Nem akarok prejudikálni, hogy a posztban is szereplő öreg pincértől, de tuti ő volt az. :)
Mattrészegen felvette a rendelést fejbe', ami nagyon menő, illetve klasszikus pincérprofizmusra vall.
Az már kevésbé, hogy utána még háromszor jött vissza egyeztetni. (két üdítő, két főétel, jöhetett volna négyszer is)
Meglepően sokat vártunk, már hegyekben álltak a koszos asztalról késsel lesöpörgetett óriáshangyák, mire a pia megjött, illetve ismét megszomjaztunk, mire a kaját sikerült felszolgálni.
A kaja minőségére nem lehet panasz, a szokásos egész szezont kiszolgáló fáradtolajban sütött hús és krumpli, szóval semmi különös.
Az utolsó falatoknál jártunk, amikor megoldódott a reserviert táblák addigi talánya.
Egy kétgenerációs német nyugdíjascsoport érkezett (71 fő, megszámoltam). A két generáció a 100 éves körüli idősebbek és a 80 körüli gyermekeik.
Koruknak megfelelően lassan haladtak befelé, én viszont rögtön kapcsoltam, hogy innéttől nekünk kevesebb figyelem fog jutni, ezért leintettem egy fiatal pincért, aki az ndk-sok asztalait szedte, le, hogy fizetnénk.
Mondta, hogy rendben, mindjárt.
Míg az ültetés zajlott, és eltelt már negyed óra, ismét leintettem a fiatal pincért, hogy fizetnénk.
Mondta, hogy rendben, mindjárt.
Megvártuk míg mindenki előtt volt egy kancsó bor, és eltelt már újabb negyed óra, ismét leintettem a fiatal pincért, hogy fizetnénk.
Mondta, hogy rendben, mindjárt.
Itt bevallotta, hogy csak az öregnél lehet fizetni.
Vártam még tíz percet, bementem a pulthoz fizetni.
Pultos hölgy a pénztárgép mögül mondta, hogy csak az öregnél lehet fizetni.
Mondtam: megvárom.
Öt perc múlva bejött az öreg, hogy a fehér- és a vörösboros kancsók arányát kéne helyreállítani, mert nem stimmel.
Mondtam neki, hogy fizetnénk.
Azt válaszolta, nem kell türelmetlenkedni, hiszen már itt van, és már indult is kifelé a kancsókkal.
Magam ugyan általában rendkívül kedves és udvarias alaptermészetű vagyok, és ezidáig itt is ez voltam, de be kellett látnom, hogy ez itt nem működik.
Ekkor nyomatékosítottam egy hangos "leszarom"-mal, amivel sikeresen visszafordítottam.
(Kiadóablakon kinézett egy fiatalember: kit kell pofánvágni tekintettel.)
Öreg elővette a bukszát, hevenyészett valami irkafirkát egy fecnire.
Kértem egy blokkot a gépből.
Pultos hölgy önbevallásom alapján blokkolt.
Öreg háromszor állt meg a visszajárónál, hogy innnéttől már jatt, de mindháromszor mondtam, hogy folytassa csak.
A végét csak apróban tudja.
Annyi baj legyen.
Marék apróval távoztunk.
Még mondott valamit, amit nem pontosan értettem, de valami olyasmi lehetett, hogy minek sietek, ha nyaralok, és az ilyen vendégek csak nehezítik az életét.
A kastélykertből tíz perc múlva kizavart egy kósza de látványos és fenyegető zivatarzóna, ami végül a radar szerint elhúzott északon, de ez akkor nem derült ki.

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2009.05.14. 13:41:03

Biztos kaptál már érte eleget, de mégis: BORRAVALÓT ennek a zembernek????? Komolyan nem értelek.

Hogy valami hasznos is legyen:
Keszthelyen Jóbarát vendéglő 6 évvel ezelőtt is jó volt, most is jó. (utoljára 2008.ősz elején voltam ott) Szerintem legalább a megye legjobb konyhája! Fantáziadús ételek, jó minőség, barátságos kiszolgálás. Nem tudom csekket elfogadnak-e, de nem is érdekel: inkább benzinre-színházjegyre-egyébre költöm, minthogy barátságtalan helyen rosszat egyek :)

kozsu 2009.05.14. 14:27:19

Mi ugyanígy jártunk két éve szintén a Balatonnál, ahol azt mondta a pincér, hogy elfogadják a sodexho-pass-os étkezési jegyet. Mire fizetésre került a sor akkor a tulajdonos jött oda, és azt mondta, hogy az ötszázas címletű jegy náluk csak 400 Ft-ot ér, mert neki mennyi kiadással jár ez a jegy, és ez mindenhol így van a Balatonnál, hogy hogy mi ezt nem tudjuk. Szépen szartunk a fejére és kifizettük címlet szerint. Mikor haza jöttünk a sodexho-pass-nál panaszt tettünk, remélem azóta tanult az ügyből.

ocsieu 2009.05.26. 14:09:49

Jogos a felháborodás, de a NUSZ is elmehet a francba. 2 évig volt szerencsém üdülési csekkezni, de tényleg idegesítő... A weboldal elfogadóhelyek számára használhatatlan... Nincs regisztráció az oldalra, ahol mondjuk az ember saját maga szerkesztheti a profilját, netes csekkellenőrzés szintén nevetséges, nameg az egész rendszer egy rakás xar. Ott kezdődik, hogy kellene legyen legalább egy kártyaolvasó (a nagy(obb) forgalmú elfogadóhelyeken), rendszeres vásárlóknak névre szóló mágneskártya sem ártana, valamint álomszerű lenne, ha a kifizetés webes felületen elintézhető lenne... Megértem az eladót is, hisz mivel Ti 5000-et fizettetek csekkel, a fennmaradót KPban, így (tudtommal) a NUSZ a számla alapján vonta a jutalékot. Senki nem szeret 2x számlát írni ugyanazon vendégnek... Miután 2 év alatt nem sikerült a bekaszált milliókból semmiféle fejlesztést felmutatni, felejtős lett az egész üdülési csekk elfogadás is... Hova lett az elfogadóhelyek által befizetett évi 10-20000 forint (plusz a jutalék), hogy egy ígéretes ötletből csak a használhatatlanság és egyéb negatívumok maradtak???
süti beállítások módosítása