Szilvi rutinos Homár-olvasóként már összeesküvést sejt abban, hogy a Neckermann és a Questor után az Unitravel is árat emel utazás előtt. A levél alapján körvonalazódik, hogy az iparszintű árfolyamkompenzáció a januárban beárazott katalógusok alapján történik, akkor ugyanis csak 267 forint volt egy euro, most pedig 280. Ez rendben is lenne, de amikor egy utazási iroda súlyosan kedvezményes áron lefoglal egy szállást egy szezonra, nem szokta előre kifizetni az árát, tehát nem igazán látszik, mit is kellene kompenzálniuk naiv utazóknak:
Nem csak a Neckermann és a Questor, hanem az Unitravel is árat emel. Két héttel ezelőtt befizettünk egy kétszemélyes útra a Costa Brava-ra július elejére az Unitravelnél. Az is megérne egy külön misét, hogy milyen hangnemben beszélt - illetve nem beszélt - velünk az ügyintéző a Bajcsy-Zsilinszky úti irodájukban, plusz nem adott biztosítási kötvényt a stornóbiztosításról, holott jogszabály szerint kellett volna és kértünk is, húzta a száját minden kérdésünkre, stb., de ezt hagyjuk is, rég volt..:-) Ma este várt egy dátum nélküli (!) formalevél tőlük, Tájékoztató címmel. Ebben arról tájékoztatnak, hogy a prospektusuk, illetve 281/2008 sz. Kormányrendelet alapján joguk van árat emelni az árfolyamváltozás kompenzálására (ez egyébként igaz is). Azzal indokolják, hogy az elmúlt napokban a Ft/EUR kereskedelmi árfolyama a 278-290 közötti sávban mozgott, a sávközépi érték pedig 284 HUF/EUR, a katalógusban szereplő árakat pedig a 2009. jan. 7-i árfolyammal számolták (267 Ft./EUR). Méltányosságból az irodájuk azoban csupán 4 - 5,5%-ra tehető pótlékot számol fel.
Ezután következik egy táblázat, ahol (az utazás értékétől függetlenül) leírják, hogy repülős utazások esetében, ha hotelben száll meg az ügyfél, 6700 Ft. pluszt fizet, ha apartmanban, akkor 4500 Ft.-ot. Buszos utaknál hotel esetében 4500 Ft. a pótdíj, apartmannál 2700 Ft. személyenként, míg városlátogatásoknál 4900 Ft. a sarc. Nem, nem személyre szóló a levél, hanem csak egy táblázat.
Na, itt ment fel a pumpa. Én készséggel elismerem, hogy nagyot esett a forint árfolyama, de ezt már két hete is tudniuk kellett volna, és az irodában rá is kérdeztem, hogy emeltek-e vagy emelnek-e árat az árfolyamváltozás miatt. Nem - ez volt a válasz. Ráadásul aki pl. olcsóbb utazásra fizetett be, az érezheti magát igazán becsapva. Pl. egy 80 000 Ft.-os, és egy 200 000 Ft.-os útra is (ha ugyanúgy busszal mennek és hotelben laknak) 4500 Ft. a pótdíj. No, és itt ez már jogszabálysértés szerintem.
Egyébként ez az eljárás azért is tisztességtelen, mert azt az utat, amire mi befizettünk, a mai napon is ugyanúgy le tudom náluk foglalni a honlapjukon ugyanazon az áron, amelyet két hete fizettünk... Hogy is van ez? Csak azok fizetnek többet, akik már lefoglalták az utat, megszervezték a helyettesítést a szabi ideje alatt? Nagyon úgy néz ki, hogy készültek ők az áremelésre, de az irodák közti árverseny miatt nem emelték az árat, hanem ha már megkötötted a szerződést, akkor küldik a kedves formalevelüket. A címzés és dátum nélküli formalevél is azt a gyanút erősíti bennem, hogy ez a levél már jóval korábban elkészült. Mintha lenne olyan törvény, ami a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szól... Azt pont az ilyen esetekre találták ki. Az egész levelük annyira dilettáns és szánalmas és annyira támadható jogilag... Legalább egy jogászt megkérdezhettek volna, mielőtt kiküldik.
Nekem egyébként az is furcsa, hogy a 3 nagy utazási iroda (Neckermann, Questor, Unitravel) ugyanazt a módszert alkalmazza. Csak nem egyeztettek előre? A GVH-t érdekelheti ez az ügy? Mindenesetre én holnap írok nekik egy jogilag megtámasztott levelet, szívesen elküldöm nektek azt is, ha valakit még ugyanúgy becsaptak, használja csak nyugodtan.
Ja, és a levelük végén élményekben gazdag szép utazást és kellemes pihenést kíván Urbantsok Gábor Igazgató és Bajkai Anikó pénzügyi vezető.
Üdv: Szilvi
Az utolsó 100 komment: