Tékozló Homár

A Quaestor is becsapja az utazókat az euróárfolyammal

2009.05.25. 00:01 | szily | 95 komment

Az utazási irodák válságtrükkje, hogy a szokottnál is hülyébbnek néznek minket, azt képzelve, hogy azt sem tudjuk, erősödött vagy gyengült-e az euró a forinthoz képest. Eddig a  Neckermann specialitásának tűnt (hiszen nemcsak ebben, de ebben a nemrég írt posztban is velük foglalkoztunk), hogy az utazási feltételekben megengedett legnagyobb mértékben megemelik a befizetett út árát, miközben a befizetés és az emelés időpontja között nemhogy emelkedett, de kifejezetten csökkent a hivatkozási alap árfolyama. A Quaestor mai sztorinkban annyival durvább, hogy az ordas hazugságoit az utazás napján dobták be. Sztori alant.

Utazásiiroda-fronton biztos sokat láttál már, de szerintem ettől neked is viszketni fog az ollód.
Egy Quaestor által működtetett internetes oldalon kinéztünk egy horvátországi szállást, kértünk árajánlatot, majd lefoglaltuk. Szerződést aláírtuk, teljes összeget kifizettük, vócsert átvettük. Az indulás előtti napon, délután 5-kor (!) felhívnak a Quaestortól, hogy az euró erősödése miatt még rá kéne fizetnünk 14 ezer forintot. Nagylelkűen felajánlották, hogy "ráér, ha hazajöttünk". A szerződéshez mellékelt utazási feltételekben (ez egyébként egy katalógusból fénymásolt lap) ugyanis benne van, hogy az árkalkuláció időpontjához viszonyított 5 százalékot meghaladó devizaárfolyam-változás esetén ezt joguk van érvényesíteni a teljes összegre.
Megnéztem az MNB honlapján: azon a napon, amikor az árajánlatot elküldték nekünk e-mailben, 287,95 forint volt egy euró. A telefonhívás időpontjában 279 körül mozgott az árfolyam, tehát durván 2,8 százalékos gyengülést próbálnak eladni 5 százalék feletti erősödésként. Gondolom, nem a Quaestor pénzügyi szolgáltatások üzletága adta az ötletet.

Üdv,

Péter

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fagyees 2009.05.25. 00:09:17

első! el is olvastam :P

dr. Aullah 2009.05.25. 00:10:36

első! el is olvastam :P


Nem lehet valamit tenni ezek ellen? Ez már nem az első ilyen post. És nyílvánvalóan hazudnak. Meg kéne szorongatni a töküket máá... szó szerint.

Fagyees 2009.05.25. 00:13:11

@Aullah:
1.először elsőztem, mivel először vagyok első
2.tényleg elolvastam
3.nehéz lenne, mivel nincs tököm

dr. Aullah 2009.05.25. 00:15:25

@Fagyees:

1.én még sosem voltam
2.én is elolvastam
3.most halál komolyan, de nem rád, mint elsőzőre írtam, hanem az utazási irodá(k)ra. Mármint a tököset

Megvagy hadnagy 2009.05.25. 00:17:43

VALSAG van es ti nyaralni mentek?

Bocs, ez ilyenkor kotelezo:)

Mylady 2009.05.25. 00:35:41

... és különben is: miért utazási irodával? hát nooormálisak vagytok???

(bocsi, ez is kötelező elem)

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2009.05.25. 00:39:09

...és miért a Quaestorral, ha már?? Nem tájékozódtok előtte?

(bocs, ezt most tettem kötelező elemmé)

Bugreport 2009.05.25. 00:45:01

én is menek nyaralni, járda szigetekre :) Napfény, szmog, miegymás :)

béla2 2009.05.25. 00:45:06

Gondolom ezek után nem fizetted be, hanem te kértél vissza néhány ezrest, vagy ez nem szerepelt az utazási feltételekben? A történet végére (a Questor reagálására)is kíváncsi lennék!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.05.25. 04:28:40

azta murvaeletbe
tessek a balatonhoz menni vonattal

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.05.25. 04:29:57

az is hazai termek nem csak a bors

Hattory Hanzo 2009.05.25. 05:58:16

Kifizetett nyaralás esetén azt hívogat, akit akar. BTW ha a család előbb Svédorszába megy, és onnan Horvátországba, akkor mit csinálnak? Fizetett hírdetést adnak fel Nektek a Svenska Dagbladet-ben?!

É2I 2009.05.25. 07:18:02

Sűrűn bólogatni. Hazaérve sajnálkozva elküldeni őket a sunyiba.

Gerike07 2009.05.25. 07:29:04

megoldás: Persze, utána megbeszéljük
utána meg térdeltetni az irodát :)

histar007 2009.05.25. 07:32:47

Ez az önkéntes lehúzás. Fizess ki 14 papírt mert neki(k) így jó. Lehet, hogy a szélszes magánakciója az egész. Leglábbis szerintem a fogyasztóvédők érdekesen szemlélnék a dolgot, már amennyiben a szerződésben szerepel az EUR/HUF konverzió rátája. Ha igen akkor egyértelmű a csalás.

maincoon © 2009.05.25. 07:42:22

a poszthoz ugyan nem tudok hozzászólni, de hátha valaki megmondja, hogy melyik utazási irodával menjek somogybabodra a hétvégén, hogy ne verjék rám az árfolyam gyengülését? :DDDDDDDDD

gftamas 2009.05.25. 07:51:53

Velem a múlt évben történt hasonló, de az még mulatságosabb, mivel én Euro-ban fizettem ki az apartman árát, majd jött egy levél, hogy fizessek még 15 ezret. Bementem, kivertem a balhét, aztán elnézést kértek és nem kellett fizetnem, tekintettel arra, hogy az Euro árfolyama nem gyengült önmagához képest. :)

gombperec hídlakó 2009.05.25. 08:06:50

Aki tud írni a Homárra, szerintem képes lenne keresni a neten megfelelő apartmant/szállodát, de repjegy is percek alatt foglalható szinte bárhová, és legtöbbször jóval olcsóbb. Én már 5 éve így teszek, és még nem ért csalódás.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.05.25. 08:07:06

soha nem utaztam utazási irodával.

minden egyes ilyen hír engem igazol, és minden egyes ilyen hírtől az az érzésem, hogy soha nem is fogok.

a puccos irodát az V. kerületben fenn kell tartani valamiből, és az utcán, az ajtó előtt órákig cigiző munkatársak bérét is ki kell valamiből fizetni.

Gatinho 2009.05.25. 08:13:26

Rohadjanak meg ezek.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.05.25. 08:21:26

Megmondtam már:
Utazási iroda: gonosz.
Interneten tájékozódás, és közvetlenül a hotellel egyeztetés: tűrhető.
Hátizsák fel, amerikenekszpressz zsebre, bakancs befűz, aztán alszunk ahol sikerül: uralkodik.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.05.25. 08:31:28

Egyszerű: ha tényleg a szerződésben van, hogy csak árfolyamromlás esetén kérhetnek további pénzt, akkor semmi gond. Ugyanis ez dokumentálhatóan nem történt meg. A Neckermannos sztorinál, ha jól emléxem, nem volt ilyen kitétel.

◄ViZion 2009.05.25. 08:47:54

2009 van...
Már bangladesben is mérhető internet lefedettség van, nem értem, h az utazási irodák hogyan létezhetnek még...
Persze van akinek a +14k belefér...

Gyuri1978 2009.05.25. 08:53:20

A 281/2008 kormányrendelet értelmében az utazás kezdete előtti 20 napban már NEM lehet az árat változtatni!

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2009.05.25. 08:59:29

Szerintem mindenki alaposan mérlegeljen, és legyen együttműködő!

Mondjuk a nyaralásra való tekintettel kérjük, hogy utólag rendezhessük a dolgot!

Jah és amikor arra kerül a sor, akkor mutassanak egy indokot, egy bizonyítékot, aztán pedig békéltessenek és pereljenek, mert a veszteségüket szétdobni a fizető utasokra elég gáz.

Jelen állás szerint a hónapokkal ezelőtt lefoglalt nyaralásunk szálláshelyén kizárólag mi leszünk. 1 szoba a 20-ból. Nem csodálkoznék, ha nálunk is bepróbálkoznának.

Természetesen befizetjük!
Nyaralás után a fenti feltételekkel!

bl4ze 2009.05.25. 09:19:51

ki az aki meg utazasi irodaval megy barhova? itt az INTERNET emberek....
jahh , hogy nyelvtudas ? na igaz.....

EnZsolt 2009.05.25. 09:26:48

1) elmenni pihenni
2) hazaérkezni
3) bemenni az utazási irodába
4) kiröhögni őket

Pereljenek csak.

Színes Géza 2009.05.25. 09:28:53

Lófasz a seggébe ezeknek a patkány irodáknak. Legyen a nevem Máriás Hunczut, ha még egyszer látnak tőlem egy fillért is.

Az alábbiakkal soha többé nem üzletelek:

- Neckermann
- Questor
- Használtautó kereskedők
- Biztosítási brókerek
- Biztosítók (kivéve lakás és autóbiztosítások)

Killerlaca 2009.05.25. 09:32:19

Jó lenne ha a témával foglalkoznátok, nem azzal, hogy miért megy utazási irodával valaki, meg én vagyok az első meg egyéb f@sz hozzászólásokkal! Igen itt az INTERNET kedves "bl4ze" és szerinted nem az interneten nézik az utazási irodák ajánlatait?! A nyelvtudás meg egyáltalán nem kapcsolódik ide! És megnézném esetleg az idősebb családtagjaid közül hányan tudnak külföldi nyelvet!
Engem felháborít az ilyen és tényleg jó lenne ha ennek már gátat lehetne szabni. Ha egy utazási iroda elszámolja magát, akkor ugyanmár ne az utasra terhelje hanem könyvelje el veszteségnek!

Ofélia . 2009.05.25. 09:33:36

Normális ember horvátországban maga foglal szállást!!!

És mégegy ami most nagyon gorombán fog hangzani:

Ha elmegyek nyaralni akkor nem nézem az étlap jobb oldalát!!, nem főzetek a feleségemmel és nem cipelek ételkonzerveket!!

Akkor inkább a lakásom és a strand.

Az az összeg amiért most nyekegsz egyenlő egy vacsorával aminek a többszörösét megspórolod ha magad nézel utánna a szállásodnak:)))

Ofélia . 2009.05.25. 09:41:57

@Killerlaca: Lőjjél le minden elsőzőt!!!
Akkor talán kielégülsz:))

On

Killerlaca 2009.05.25. 09:45:10

ofélia...
szerintem nektek meg elgurúlt a gyószeretek!
Ha neked nem számít 14 000Ft akkor jó neked neked. Van olyan ember, akinek igen is kivan számólva, hogy mennyi jut nyaralásra!
Ez a magad nézel szállást meg a mániátok! NEM mindenki tud maga szállást nézni ezt nehéz felfogni!!

Breki77 (törölt) 2009.05.25. 09:48:55

Én elmentem volna nyaralni, aztán ha hazajöttem próbálják meg behajtani rajtam. :)

Ofélia . 2009.05.25. 09:52:18

@Killerlaca: Nagyon félreértettél igenis számít de sztem az nam nyaralás ha megkivánok egy fagyit vagy egy sört és elkezdem számolni, hogy úristen ebböl otthon vehettem volna egy kiló karajt!!

Na tehát ha erre nem telik akkor itthon maradok és kimegyek a strandra.

Lehet, hogy nem lehet vele dicsekedni de legalább jól érzem magam nem úgy mint a szomszédom aki görögországba volt annyira sóherül, hogy nem jutott 3 euró naponta a légkondira 42 fok melegben:(((

Mylady 2009.05.25. 09:55:20

@az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl: pont ugyanezt akartam kérdezni :)

@ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa: teljes mértékben egyetértek
rémálmaimban még előjönnek egyik gyermekkori nyaralásunk emlékképei, amikor "tengerpartra megyünk nyaralni, mert fussa" felkiáltással elvonultunk közel 3 hétre az Adriára, sátorral, lakókocsival, itthonról vitt konzervekkel, a kempingben természetesen eggyel kevesebb főt jelentettünk be, a látnivalókat nem láttuk és fagyira is csak másnaponta jutott pénz, de pl pizzát egyszersem ettünk. Olaszországban.
Közben itthon kényelmesen nyaralhattunk volna teljes ellátással szerintem sokkal kevesebb pénzből.

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.05.25. 09:56:59

@ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa: azért külön kell fizetni? nemmondod.
milyen hely az, ahol külön felszámolják?

egyébként olyan helyre sem megyek, ahol van:
- ágyneműhasználati,
- takarítási,
- légkondi,
- nyugágyhasználati

és egyéb faszság díjak. vagy benne van az árban, mint a reggeli, és akkor nem érzem magam átbaccva, vagy monnyanak le.

húzzák le a gatyájukat az ilyen helyek, mielőtt jönne a terheselefánt (ez utóbbi a sünök védelmében)

Mylady 2009.05.25. 09:57:33

Én akkor megfogadtam, hogy ha a magam ura leszek, csak akkor megyek nyaralni, ha tényleg telik rá. Nem szórni kell a pénzt, de ha az ember apróságok után sóvárog egész végig, mert még azt sem tudja kifizetni, az nem pihenés.

Ofélia . 2009.05.25. 09:58:41

@Mylady: Én is ettem glóbusz májkrémet velencében a rialtó híd tövében és egy életre megfogadtam, hogy ezt többé nem fogom megtenni.:)))

Ofélia . 2009.05.25. 10:05:14

@az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl: Védd is a sünöket!! megérdemlik.

Na ezek azok a helyek és irodák amik óccók!! nade aki elhiszi, hogy kap egy hetet görögországban 48000 forintért tengerre néző szobával az tényleg vigyen magával süt, hogy ne keljen kölcsönkérni:)))

Killerlaca 2009.05.25. 10:07:01

Szerintem az a baj, hogy neketek más fontos és nem ELÉG csak az ha eljutsz külföldre egy másik országba.
Mylady
Órülj neki, hogy elvittek. Nem itthon buggyantál meg a 4 fal közt. Engem is vittek ugyanígy és én csak hálás tudok érte lenni! Szerintem fiatal korban a kempingezés nagyon jó és valóban költséghatékony tud lenni. Láttad a tengert maga az utazás idegen emberekkel való találkozás és ez neked nem elég mert nem volt fagyi meg pizza háát ha ezért mész külföldre sajnálni tudlak. És ráadásul 3 hét! Egyébként mielött ilyeneket leírsz kérdezd meg szüleidet mennyibe is került az a szerinted borzasztó nyaralás...mert nem 2 forint az biztos! Én is számolgattam, hogy tizen x évvel ezelött mikor szintén kempinges nyaralások voltak 4fős család 200 000- 400 000ft körülre jön ki és ezt elő is kellett teremteni szüleidenk!
ofélia...
Természetesen egyetértek, hogy el kell vonatkoztatni itthoni áraktól... Valakinek jobban vanakinek kevésbé sikerül. Én is görögbe járok és még egyszer sem fizettem légkondi-ért mert egyszerüen felesleges kiadás, nyáron meleg van ez ilyen! Akkor már azt a napi 3 eurót elköltöm másra.

Ofélia . 2009.05.25. 10:07:44

@az igazi, az egyetlen mamapicilánya/mpl: Ja és nem húzzák le a gatyályukat (Kis huncut) mert amint a mondás is állítja amig van lószar veréb is lessz:))

vape 2009.05.25. 10:10:03

Én is remélem, hogy a posztíró nem fizette ki utólag a 14e Ft-ot.
Mi az, hogy felhívnak, és nem írásban közlik a változásokat? Mi az, hogy indulás előtti napon? Én ezt úgy tekinteném, hogy nem is tájékoztattak a változásokról. Utólag meg vigyék perre Quaestorék, ha gondolják.

GrayCitizen 2009.05.25. 10:11:15

Aha, sajnos nekem is megvolt az UNITRAVEL-lel. Reklamáltam, az ÁSZF-re hivatkoztak és ott tényleg benne volt, hogy ha az árfolyam romlik az ADOTT IDŐSZAKBAN, akkor az utas perkál, ha javul - AKKOR AZ IRODA LENYELI a különbözetet........... Egy együtt sírunk/együtt nevetünk, vagy a "tárgyidőszak" pontos megjelölése hangyaf@sznyit korrektebb lenne... Abcug UNITRAVEL!!! :-(

Mylady 2009.05.25. 10:20:05

@Killerlaca:
nem a kempinggel volt baj, hanem azzal a szarrágással, ami ment
napi program: döglés a tengerparton
én 12évesen ennél többre vágytam
gyakorlatilag egyetlen látnivalót sem láttunk
Velencében
érted?

nekem bőven jó lett volna egy Balaton vagy bárhol máshol befföldön

egyébként miután nem ismersz sem engem, sem a családomat, nem hiszem, hogy van erkölcsi alapod kioktatni...

Killerlaca 2009.05.25. 10:25:00

Mylady
Csak abba gondolj bele más egész életében még ugy se jut el külföldre mint te!

Ofélia . 2009.05.25. 10:36:25

".. Adj nekünk türelmet, hogy elviselhessük irodánk magyarázatát arról, hogy miért nem kapjuk meg azt, amit a prospektusbol megrendeltünk, és amit kaptunk, az „miért akkora, és olyan, amilyen…”
Mert ha ERŐT kérnénk, akkor biztosan agyonvernénkőket ------ Ámen.

@Killerlaca: Én fiatal koromban cégesen bejártam az egész országot és laktam csoffadt munkásszállón és az aranybika lakosztályában is.

De még mindig tetszik az országunk és csak azért, hogy külföldre menjek nem fogok szenvedni.

Ja és bejártam trabival sátorral gyakorlatilag egész európát:))

b[ALien] (törölt) 2009.05.25. 10:47:55

@ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa: http://www.3t.hu/ds_product_info.php?cPath=231&products_id=5218&digistore_custid=4185b29a4483e1803358b56932af9b61
erről beszéltem tegnap
ha ettől valaki meghalt, szülök neked egy egész süncsaládot:)

Mylady 2009.05.25. 10:54:46

@Killerlaca: igen, belegondoltam
meg abba is, hogy abból a tömérdek pénzből mennyi lélegeztetőgépet lehetett volna venni szegény éhező afrikai árvák számára...

egyébként nem kell bemutatnod, milyen az, amikor nincs valakinek pénze
az elmúlt 15évben 3x voltam nyaralni - és ez összesen nem volt 2 hét...

ne nekem oszd az észt, légy szíves

maincoon © 2009.05.25. 11:04:48

@ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa: én bulgáriában voltam trabival, az első pasimmal. 2 napig utaztunk, abban aludtunk, gyönyörű tiszta patakban fürödtünk, tök jó volt. csak azt sajnálom, hogy ott és akkor nem fojtottam bele a tengerbe... de maga az út nagyon jó emlék... :)

5perc 2009.05.25. 11:06:19

@ofélia. A lóleányálom tours tulajdonosa: Ezt a sznobizmust... Akkor, akinek spórolni kell útközben, az inkább maradjon itthon és ne lásson semmit. Gratulálok a hülyeségedhez.
Ha DK-Ázsiában nem alszom 4-5 csillagos szállodában, jó a 3 is,
Görögországbnan megelégszem az ellátás nélküli apartmannal, Törökországban 5 vacsora árából inkább egy kis Herekét veszek, nem fizetek be all-incluzívra Egyiptomban, nem érezhetem jól magam szerinted?
Idióta!

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2009.05.25. 11:33:27

Igényfüggő a dolog!
Van aki kiütést kap, ha nem nyalja körül a pincér naponta 3szor a s*ggét (persze aki csak nyaraláskor lazíthat, és erre vágyik megértem... ismerek ilyet, aki évekig gyűjt egy ilyen útra, és elvárja a maximumot), van akit messziről nem érdekel az ilyen sznobizmus.

Az ellátással az a baj, hogy időpontokhoz köti az embert.
Feltalálhatja magát mindenki, ha akarja.
Ettünk Globus konzervet már a Kryka vízesés mellett, lepukkant bódéból gyrost Athénban, Paradicsomos kagylót a tengerparton, és otthonról hozott instant kaját a szálláson.

Nem ettől lesz jó, vagy rossz egy nyaralás.

Van aki pihenni akar, van aki a várost, vagy az országot látni! Fagyizni Trogirban, megmászni a Meteorákat, iszapfürdőzni egy sólepárlóban.

Nyaralni jó, akkor is, ha a szállás kissé elhanyagolt.
Az élmény kárpótolhat, és költőpénzzel együtt (megfelelő beosztással) kijöhet annyiból, mint egy éves BKV bérlet.

Gyuri1978 2009.05.25. 11:35:16

Nem a 15.000 Ft-os emeléssel van a baj, mert ezt az ember még kifizetné, ha megfelelő indok van rá, hanem az elvvel, amit az utazási irodák alkalmaznak. Az utazás kezdete előtti 20 napban árat emelni már semmilyen indokkal sem lehet. Az indok pedig nem lehet az euró árfolyamának növekedése, mikor a forint pont erődödik. Nomeg, utazási szerződést csak írásban lehet módosítani, egy telefon nem elég hozzá.

Utazási irodával mi csak azért utazunk, mert 2 kis gyerekünk van, így szükség lehet a sztornó biztosításra. De Horvátországba mindig magunknak foglalunk szállást, de volt amikor onnan is 2 nappal hamarabb kellett hazajönnünk a fiam betegsége miatt.

Hozzászóló 2009.05.25. 11:50:34

Aki horvátországi nyaralást utazási irodán keresztül foglal, sikeres ember NEM lehet.
Csak be kell pakolni az autóba, elindulni, és a legszimpatikusabb apartmanba beköltözni egy hétre. Csomó pénzt megspórolsz. Mindig van egy rakat üres hely.
Viszont mi csak Balcsira megyünk idén, sokkal nagyobb muri lesz. Edével.

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2009.05.25. 11:57:52

@Hozzászóló:
Jah hát akinek autója van könnyű! ;D

Rókakígyó 2009.05.25. 13:00:50

nem kell reklamálni, befizetni stb. Ha perelnek, majd elvesztik

GemShine 2009.05.25. 13:32:17

Petertol kerdeznem: Veletlenul nem egy Neckermannos szallast foglalt, a Q pedig csak kozvetito volt? Neha az, aki utazasi irodan keresztul foglal, sajnos nem tudja, h voltakeppen kivel is szerzodik... :(

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2009.05.25. 13:38:51

@GemShine:
Erre gondoltam én is!
Utazás kiállításon ismerős iroda olyan ajánlatot írt, hogy csak pislogtunk a kedvezményeken, aztán odamentünk ahoz, akitől veszik az utakat, és kedvezmény nélkül 10e-el olcsóbban adta ugyanazt ugyanoda...

Preston · http://www.prestonline.hu 2009.05.25. 13:48:45

@maxt: akinek autója van könnyű.

akiknek az az ötlete támad sziget utolsó napján a sátort bontva hogy le kéne ugrani egy hétre horvátországba és közfelkiáltással ott helyben megszavazzák a következő hétfőt, majd hétfőn a Budapest-Rijeka viszonylaton úgy döntenek hogy ez így nem elég spontán és ezért ott fognak nyaralni ahová Rijekából az első busz indul, és így aztán kikötnek Pulában, ahol aznap este az összes horvát sört kipróbálják a kempingben - többször is - majd másnap reggel kivesznek egy apartmant és aztán kalandok egész sora meg még több horvát sör, szóval nekik nem könnyű. De azért életem legkedvesebb nyaralása volt, és ha a következő évben nem jelentek volna meg a fapados repülők, még most is vonattal járnánk nyaralni...

ami meg a nem telik fagyira vs ötcsillagból nem engedünk vitát illeti, érdemes lenne egyszer magyarországon is bevezetni azt a lehetőséget is, hogy "lehet hogy nem csak egy igazság létezik, és az pont az amit én mondok és a másik mégse dögöljön meg"

Van aki így érzi jól magát, van aki úgy, én speciel el nem tudom képzelni hogy arra pazaroljam a szabadságomat hogy egy szálloda medencéje körül vadásszam a nyugágyakat és ez már akkor is így volt mikor északon laktunk, nem pedig Gibraltáron. Tavaly egy hónapra mentünk Marokkóba és igen, volt hogy idegeneknél aludtunk és nem, nem ettünk teveszíves tazsint. De bérelt skodával vágtunk át az Atlaszon hogy aztán betevegeljünk a sivatagba naplementét nézni meg kőzetből faragott hamutartóra alkudozni. 5 hét alatt több minden történt velünk mint mással egy évtized alatt.

Tegnap pedig olvastam egy cikket arról hogy beindul a London-Kuala Lumpur fapados járat, utána is néztem a jegyáraknak és bruttó 150ezerből kijön most őszre a Gibraltár-London-KL-Perth-Bali-KL-London-Gibraltár. És ha Perthben nem telik majd csillagos szállodára... hát nem halunk majd bele :))

Preston · http://www.prestonline.hu 2009.05.25. 13:51:37

Bocsánat, Dacia volt az, nem Skoda. Csak nem értek a kocsikhoz... :)

Hungman 2009.05.25. 13:52:28

hmm, ha ft romlasnal kernek meg tobb penzt akkor a javulasnal adnak vissza? csak kerdem mert soha az eletben nem utaztam irodaval...

dpeti · http://www.ninapartmentsphuket.com 2009.05.25. 13:54:32

mentél volna füredre műemléki környezetbe

Színes Géza 2009.05.25. 14:06:48

Gondolom ezek a szarházi Neckermann félék is már rég rájöttek, hogy vannak tőzsdei megoldások arra, hogy ne tegyék magukat az árfolyamkockázatnak.

Inkább az lehet, hogy szarul megy a cég és nyomtak egy brainstromingot, hogy mivel lehetne növelni a bevételeket. Gondolták: van ez a csomó balek, aki beszopta az év eleji akciónkat. Emeljük meg az árukat az utolsó percben, úgy sem tudnak akkor már nagyon ugrálni. Majd ugatnak egy darabig, de benyelik a dolgot.

Hogy szakadt volna bele a fejük az édesanyjukba!

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2009.05.25. 14:21:56

@Preston:
Élmény lehetett! Gratulálok! :D
Így is lehet, bár nekem ez már kicsit túl nomád, nem is beszélve arról, hogy az év nagyrészében szigorú munkarendhez vagyok kötve, ami ilyen "hopp utazzunk" jellegű megmozdulást nem enged meg.

marcopolo1960 2009.05.25. 14:40:42

Sziasztok!
Írnék pár gondolatok a fentiekkel kapcsolatba. Én 20 éve ebben a közutálatnak "örvendő" szakmában dolgozom, van némi rálátásom a dolgokra. nyilván gusztustalan dolog az ilyen áremelés. Mint minden területen vannak itt is korrekt, illetve kevésbé korrekt cégek. Én több, mint 50 irodával kooperálok, természetesen az ilyenekkel megszüntetem az együttműködést. Azonban nem szabad általánosítani! Tudok olyan céget, ahol 250 forintos € árfolyammal kalkulált, és most kénytelen volt emelni. De nem visszamenőleg, csak az új jelentkezőknek. Ez azt hiszem tisztességes eljárás. Az internettes foglalás jó, meg szép, meg kényelmes, csak amikor kint szembesül az utas azzal, hogy se szállása, se képviselete, se semmi segítsége nincs akkor döbben rá, hogy azért valamire jók ezek az elátkozott irodák. Higgyétek el nagyon sok ilyen esettel találkozom, jönnek be utasaim akik megpróbálták maguk intézni a dolgokat és ráfáztak. És az sem biztos, hogy olcsóbb egyénileg intézni. Ha egy cég nagyban vásárol szálláshelyeket akkor nyilván jobb árakat kap. És a kalkuláció sem olyan 1 X 1, mint sokan gondolják. Nem indulatokat akarok kelteni, csak egy kicsit a helyre tenni a dolgokat és megvédeni a becsületes utazási irodákat. Vagyunk jó páran :-)

Üdv mindenkinek

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.05.25. 14:58:38

@marcopolo1960:

teljesen jogos
repjegy szallas dtb, semmi ideg nem kerul sok idobe
stb.stb stb.
a baj csak az hogy sokszor nem azt kapod amit kertel, nem idoben nem ott, nem jo a jegy, dragabb lesz
ha en tuti vagyok hogy kell nekem egy normalis apartman horvatorszagba x forintert 2 hetre es olyat kapok amilyet mutatnak, a repulon ervenyes a jegyem stb.
akkor en fizetek felarat, azaz az iroda jutalekat
es az irodak, mivel sok lett elegge eljatszottak ezt
tok hulyeseg emelni a mar befizetettet, mert a kovetkezonel visszajon aki magasabb arfolyamon fizetett
de ha mar egy neckermann is 8 szazalekkal elbaxa a renomejat akkor csukjon be

agyagagyak 2009.05.25. 14:59:26

Több hozzászóló nem csupán az utazási irodákat fikázza durván leegyszerűsítő általánosításokkal, hanem azokat a százezreket (igen százezreket), akik ma Magyarországon igenis ígénybe vesznek utazási irodai szolgáltatásokat.Miért kötelező azt gondolni, hogy mindezek az emberek ostobák, balekok, végzetesen lúzerek, tájékozatlanok? Ezeknek a százezreknek van ilyen-olyan oka arra, hogy akár online, akár offline utazási irodai szolgáltatásokat ígénybe vegyenek. Feltehetően sokan közülük már utaztak utazási irodai közreműködés nélkül is, és aztán úgy döntöttek, hogy valamennyi vagy meghatárotott itazásaikhoz mégis ígénybe veszik utazási iroda szolgáltatását. Az egyik előbbi hozzászólóhoz hasonlóan én azt állítom, hogy vannak ma Magyarországon - igaz nem nagy számban - olyan utazási irodák, amelyek képesek olyan szolgáltatási hozzáadott értéket, árelőnyt, biztonságot, korrektséget nyújtani, amit a világhálón való vásárlás, vagy az improvizáció esetleg nem szavatol.
A fröcskölödő stílusban fogalmazókat sajnálom. Nem lehet könnyű személyiségtorzulással leélni egy egész életet.

marcopolo1960 2009.05.25. 15:07:30

Valóban semmire sem megyünk mocskolódással. Az a "baj" , ha valami nem stimmel akkor kézzelfoghatóan, felelősen itt vagyunk. Az internetes foglalásnál meg sehol senki. A becsületes irodákon csattan az ostor. Nem mondom meg melyik irodában vagyok, reklámozni véletlenül sem szeretnék, de az talán mutat valamit, hogy az elmúlt 10 év alatt 5 reklamáció volt, egészen kis dolgok miatt, amit korrektül el tudtunk intézni az utasokkal. És itt jön képbe a mi felelősségünk, szakmai ismeretünk. Kinek, mit ajánlunk, kivel dolgozunk együtt.

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2009.05.25. 15:32:04

@marcopolo1960:
Vannak jó nevek igen! A legnagyobbak a szétretusált kamu katalógusaikkal és csillagászati áraikkal már ránézésre gyanúsak, a legkisebbek meg viszonteladók, akik csak plusz pénzt szednek mások által szervezett utak után.

Nem ártana azért ennél kicsit részletesebb szabályozás az utazásszervezőkre.
A tisztességeseket nem kell félteni, nekik nincs kifogásolható gyakorlatuk.

Apropo: Meglepve tapasztaltam, hogy a csődbe ment Bella Tours teljes gárdával és azonos kínálattal Androméda travel néven volt kint az utazás kiállításon.
Mondjuk minket még hazahoztak, és csak 3 hétre rá csődöltek be, mindenesetre érdekes volt a dolog.

qügyintéző 2009.05.25. 17:01:19

Olvasva a Homár mai bejegyzését, nem tartott sok időbe felismerni és beazonosítani a sajnos valóban megtörtént esetet. A QUAESTOR Duna Plaza-ban található fiókjából indult a történet…utas bejön, érdeklődik, elmondja, mit szeretne, mi pedig - ahogy büszkén hirdetjük is – minden igénynek eleget téve az utasnak legmegfelelőbb utat választjuk ki. Mivel a QUAESTOR Utazási Iroda a legjelentősebb utazásszervezők útjait is értékesíti, ezúttal az utasnak ez a Neckermann által szervezett út tűnt a legmegfelelőbbnek. Az út szervezőjéről az utast természetesen tájékoztattuk, illetve a szervező neve fel is van tüntetve a fénymásolt – válságban mindenki ott költségcsökkent, ahol tud -, de érvényes utazási szerződésben. Az út kiválasztva, a papírok aláírva, kifizetve, mindenki elégedett. Ezt követően érkezik azonban a Neckermann levele, melyben ott van feketén-fehéren a devizaárfolyam változás miatti díjemelés ténye. A tanácsadó is csak ember – gondolta, jobb a rossz hírt előbb megtudni, mint később, ezért ahogy megkapta a levelet, sietve hívta az utast és jelezte, hogy sajnos érvényesítenünk kell az áremelést. Biztosította emellett arról is, hogy természetesen a különbözetet a visszaérkezését követően is be tudja fizetni. Utazási tanácsadónk tehát azt gondolta, hogy a Neckermann által küldött feltételeket szabályosan érvényesítette az utas felé. Elmulasztotta azonban figyelembe venni a még a Neckermannál is felsőbb „hatalmakat”, azaz a 281/2008 (XI. 28.)-as kormányrendelet által megszabottakat, mely szerint a díjemelés csak maximum az utazás előtt 20 nappal érvényesíthető az utas felé. A hibára fény derült, a hibát elismerjük, de úgy véltük, az utast nem terheljük amíg – habár 8%-al drágábbnak hitt, de - jól megérdemelt pihenését tölti. Reméljük, hogy visszaérkezésekor személyesen is elnézését kérhetjük és ezúton is biztosítjuk, hogy a díjkülönbözetet természetesen nem érvényesítjük. Mi pedig felhívnánk nemcsak a szakma, hanem minden utas figyelmét az ügy tanulságára, hogy egymás működését segítsük a pontosan meghatározott árakkal és feltételekkel, különben előbb-utóbb mind a Homáron kötünk ki. Az utazási irodákba vetett bizalom közös érdekünk, mi pedig mindent megteszünk, hogy megerősítsük. Ez sarkallt arra, hogy a fentieket mindenkivel megosszuk. Tanulságul szolgáljon minden kedves utazni vágyónak: 20 napon belüli indulás esetén az utazásszervező, így az utazásközvetítő sem emelheti meg a részvételi díjat, azaz nem élhet árváltoztatás jogával semmilyen körülmények között.

Csutek 2009.05.25. 17:23:27

@qügyintéző: Helló!
Én csak azt szeretném tudni, hogy az utazások árát, mikor állapítják meg?
Csak, hogy tudjam/tudjuk, hogy mihez mérten emelkedik az árfolyam.
Mert ha igaz az, hogy ezeket az árakat még 2008 őszén kalkulálták ki, akkor valahol érthető az emelés. Mondjuk, ebben az esetben is felháborító, mert az elmúlt években nem volt jellemző az € olyan mértékű mélyrepülése, mint a tavalyi évben. És egy utazási irodának ezt is figyelembe kellene venni, amikor leköti az útjait, hogy elkerülhesse a szezon alatti áremeléseket. Alapul kellene venni egy átlagos árfolyamot, és az alapján megszabni.
De, ha januárban fixálták az árakat, akkor jogtalan haszonszerzés, az utasok kárára.
Vagy túl naív lennék.

qügyintéző 2009.05.25. 17:37:59

@Csutek:

Mi itt a QUAESTOR-nál a nyári utakat előző év őszén, a téli utakat pedig kora nyáron kalkuláljuk. 2008 ősze óta pedig brutálisan sokat vesztett az értékéből a forint.

Csutek 2009.05.25. 18:12:02

@qügyintéző: De azzal mindenki tisztában volt, hogy nem fog 245 Ft-on maradni, tehát nem ezzel az árral kalkulálták ki az idei árakat.
Ha mégis 245 forintal kalkuláltak, akkor vagy semmi fogalmuk nincs az üzletről, vagy nagyobb szeletet szerettek volna a tortából.
Mert: Szinte minden iroda emelte idén az árait 5-10%-al, annak ellenére, hogy ősszel erős volt a forint és ha az akkori € árfolyamot nézzük, akkor nem kellett volna emelniük, mert 245 forintnál, vígan a pénzüknél vannak. (Szerintem, a 2008-as árakat minimum 265 Ft/1 € áron számolták.)Gondolom, úgy voltak vele, hogy hamár lúd, legyen jó kövér, és kaszáljanak még nagyobbat.:(( Ezt nem tartom tisztességes eljárásnak. Úgy tűnik, hogy kevés utazás szervező cég ismeri a mondást: "Jobb a sűrű fillér, mint a ritka forint."
Én tudok olyan irodát, amely a tavalyi áron értékesíti az útjait, és nem szándékozik 8%-al megemelni az árakat. És érdekes módon, alig esett vissza a forgalmuk!
Tavaly is velük utaztam, és idén is őket választottam.

limoncello 2009.05.25. 18:36:56

Idézet a Q. utazási szerződéséből: "A QU a díjat legkésőbb az utazás megkezdése előtti 20. napig a R. 6.§ (1) bekezdésében írt okokra
tekintettel megemelheti."
Na, ennyi! Egyik utazási irodának sincs joga megemelni a részvételi díjat indulás előtt 20 napon belül! Reklamálj!

marcopolo1960 2009.05.25. 21:53:25

@maxt: Azért lehetnél jobban is képben, ha valamit állítasz: az utazásközvetítők NEM szednek plusz pénzt, nem is szedhetnek. Azonos áron árulják az utazásszervezővel, minden akció, kedvezmény náluk is érvényes. Abban viszont sajnos teljesen igazad van, hogy a tisztességtelen módon tönkre tett irodák jó része kis idő múlva más néven újra a piacon van. Csak egy felelős személyt kell prezentálni. És ezt a többi becsületes iroda szívja meg. Van elég szigorú szabályzás, csak semmit sem ér, egy rakás adminisztráció és senkit sem véd meg igazából.

Magnuna 2009.05.25. 22:06:28

Világos, hogy ez az oldal a visszásságok, a surmóság és az átverések ellen rendkívül hatásos, sőt mi több: kívánatos. Rendszeresen olvasom, s nem amiatt, hogy hátha felbukkan benne a cég neve is, ahol dolgozom. Azzal is egyetértek, hogy joga van mindenkinek szabadon véleményt nyilvánítani.

De nem gondolják a kommentelők, hogy néha túl messzire mennek? Egy hibára felhívni a figyelmet teljesen rendben van. Ha ennek az eredménye az önvizsgálat és önértékelés, akkor elérte Homár nemes és tiszta célját: jobb lett a világ.

De névtelenül fröcsögni és frusztrációt ily módon kiadni, az nagyon nem jó. Sőt: nem tisztességes.

Mert nézzük csak, mit kapott a Quaestor a kommentekben:
- egy piros betűs címet, hogy becsapja az utasokat.
- nyilvánvalóan hazug
- meg kell szorongatni a töküket
- nem normális, aki utazási irodával utazik, pláne, aki a Quaestorral
- felháborító
- hazai termék (sugallja, hogy akkor csak sz@r lehet)
- önkéntes lehúzás
- rohadjanak meg ezek
- lófasz a seggünkbe, patkányok vagyunk
- a legjobb lenne agyonverni minket

A Quaestornak dolgozom, és jól ismerem a hazai utazási irodák közti különbségeket. Nem tisztem fényesre nyalni a Quaestort, viszont a fentieket a saját nevemben a leghatározottabban visszautasítom. Idegenvezető vagyok, az arab világban az egyik legjobb. Kínosan megválogatom, hogy milyen irodával és milyen programokban dolgozom. Az utazásokon, amiket kísérek, a küldő iroda teljes körű képviselője vagyok. A nevem, a tudásom, a kapcsolatrendszerem és a személyiségem is vastagon benne van abban az egy-két hétben. A nevem egyébként nem Maris (akinek jó a sz@r is) és bármennyire furcsa és korszerűtlen, hálás vagyok azért a Sorsnak, hogy értelmes, méltó és korrekt munkát tudok végezni, amihez jelenleg a kereteket a Quaestor adja.

El tudjátok ti azt képzelni, hogy milyen érzés ilyen alapállással ezeket a mocskokat olvasni? Amellett vagy annak ellenére, hogy – persze, hogy hibáztam már én is - a történtekhez közvetlen közöm nincs?

Kívánom, hogy a fenti bejegyzések írói soha ne véthessenek hibát semmilyen területen. De ha mégis megtörténik, érezzék magukat patkánynak, féljenek az agyonveréstől, az általános megvetéstől és jobb, ha azonnal és maguktól elfáradnak a lovardába az adagjukért.
Nna ez a nagyon magyar…

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2009.05.26. 10:08:46

@marcopolo1960:
Márpedig pontosan képben vagyok, mert mi is áldozatul estünk ennek a dolognak!
(nem bánom, mert a nyaralás remek volt, utólag nem éri meg idegeskedni a dolog miatt, ha vállaltuk az árat)

Gyakorlatilag a Bellához annyi közünk volt, hogy az ő nevük volt a szerződésen, onnantól kezdve az egészet bonyolító másik iroda vitt minket, szállásolt, szervezett programokat egyenpólóban. Más vendégekkel beszélgetve pontosan kiderült, hogy közvetlenül jóval olcsóbb lett volna az út. (azért nem írom a nevüket, mert nem érdemlik meg, hogy homárra kerüljenek, és idén is velük utazunk)
Igenis tízezreket raknak rá egyes cégek mások útjaira, és a saját nevük alatt árulják őket!

Ha ebben a szakmában dolgozol, akkor furcsa, hogy nem hallottál ilyen esetről! (mondjuk régebben én sem gondoltam, hogy az irodák jórésze csak viszonteladó)

@Magnuna:
Sajnos mivel ide a problémás esetek kerülnek a megjelentetett cégekkel szemben legtöbbször az ellenérzéseket adják ki az olvasók.
A hivatalos válaszlevél az irodától tisztázhatja a helyzetet. (persze ronthat is rajta, ha nagyon pökhendi és fenyegető)
Ha ez tényleg egy Neckermann-os út, akkor ezt szép válaszlevélben megírni, és elnézést kérni, mert hatályos jogszabállyal összeférhetetlenül kértek plusz pénzt az utastól.
Egyszerű!

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.05.26. 13:55:18

@Magnuna:

A fentiekről nem tehetsz, így ne vedd magadra. Az utazás előtt 20 nappal emelhet maximum 8%-ot, az utazás előtti napon (pláne délután 5 órakor) semmiképpen. Ráadásul, ha elolvasod az ügyfél rendezte a teljes díjat korábban, azt hiszem ilyen esetekre még a 8% sem mehet, de majd kijavítanak.

A probléma ott van hogy a fenti cég beállt az ok nélküli (mint a neckerman, centrum) és a törvény ellenesen (behajtós cégek, évekkel az eset után, korábbi értesítés nélkül) lenyúló cégek közé.

Ha ez egy másik utazási iroda nevében eladott út, akkor sajnos így jártak, vélhetően kb. 1 hónapjuk lett volna beszedni az "árfolyamveszteséget" (ami ugye nyereség a már korábban bent lévő pénz kamatait nem is számítva)

Így anélkül, hogy ismerném az irodát nekem az jött le, hogy
- csak a töküket vakargatják (hiszen lett volna idejük korábban szólni)
- hazudnak, hiszen árfolyam nyereségük van nem veszteségük
- csalnak, hiszen jogtalanul szednének be pénzt az utazás előtti napon
- ingyenélők, hiszen a szolgáltatást a társ-szervező iroda nyújtja, ők csak az eladási sikerdíjból élnek
- zaklatják, stresszelik az embert telefonhívásaikkal

... és a szervezésről, idegenvezetésről, szállásról szó sem esett még...

marcopolo1960 2009.05.26. 13:56:20

@maxt: Alapból NEM szedhetnek plusz pénzt értsd meg. A szerződésben rögzítve va. Olyan hogy valaki akár tízezrekkel kevesebbet fizet előfordulhat akkor is ha ugyan abban az irodában fizet be: akciók, előfoglalás, last minute, törzsutas stb stb. Millió kedvezmény van és természetesen mindenki azzal "dicsekszik" kint hogy Ő milyen olcsón van ott. A többiek meg rágják a kefét. Persze vannak akik nem tartják be a szerződést, de általánosítani nem kell. Vannak csibészek az élet minden terén. Biztos, hogy a Te szakmádban, ( bár nem tudom mivel foglalkozol) is vannak ügyeskedők, de attól te még becsületes vagy . Nem ??!!

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2009.05.26. 14:33:33

@marcopolo1960:
Én konkrétan a becsődölt Bella tours-ról beszéltem, és nem akartam általánosítani.

Elsősorban azért lepődtünk meg az egészen, mert a Belláról konkrétan azt sem tudták, hogy közük van hozzá, csak a nevünk volt ott, mintha náluk fizettünk volna (kevesebbet)...

Az macerálja a csőrömet, hogy ha valaki csődbe visz egy irodát, akkor nyit egy újat, és ki is bújt az adósság alól amit felhalmozott.
(És továbbra is magas felárral adja ugyanazokat az utakat mint korábban, ami szintén más irodáé...)

Ha nem védi megfelelően magát és az utasait, akkor ne szervezzen utakat.

avatartalan 2009.05.26. 17:26:04

aki válság idején utazgat,nyaralgat az ne panaszkodjon wazze hanem fizessen többletköltséget!!!!
én is befizettem plusz 40 rugot,na és? :-)))
ha nem tetszik lehet menni a nagyihoz vecsésre egy hosszu7végére,az ingyé van :-)

marcopolo1960 2009.05.26. 18:00:01

@maxt: Ebben teljesen egyetértek veled, és mint már írtam itt van a mi felelősségünk is, hogy kiket árulunk. Egyébként az esetek zömében nem " villámcsapásként" ér a hír hogy XY iroda csődöt mondott. Sejtésünk azért mindig van, ki nem megbízható. És ezek a csődök sokat ártanak nekünk is.

Magnuna 2009.05.26. 18:03:46

Hát nem értitek? Ez nem konspiráció, hanem egy pultos lány tévedése. Nem a cég döntötte el, mint III: Richárd, hogy "mától fogva gazember leszek!", hanem valaki vétett egy hibát. Egy ember. Egy kis hangya a 300 fős gépezetben (bocs, Juci!) Elismerte. Történetesen ismerem, odaadó és lekiismeretes. De hibázott. És most nagyon szarul érzi magát ő is, mert ebből hirtelen a cég lett megítélve. A hibát ki kell javítani, ez tény. És tanulni belőle.

Magnuna 2009.05.26. 18:05:41

@maxt: tökéletesen egyetértek. ennyi.

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2009.05.26. 21:31:11

@marcopolo1960:
Mint mondtam nem volt baj a nyaralással, a valódi szervezőiroda mindent megtett, hogy jól érezzük magunkat. (és mint mondtam idén is velük utazunk)
A Bella felelőtlenségével (és utólag észrevett lehúzásával) van bajom, főleg, hogy ismételten megpróbálták idén is immár Andromeda néven.
(megtaláltuk ugyanazt ugyanoda olcsóbban, mint amit 30% kedvezménnyel kiajánlottak)

Más irodákról nem tudok és nem is akarok nyilatkozni!

Gyuri1978 2009.05.27. 11:46:43

http://nol.hu/gazdasag/20090527-elsul_az_arfolyamfegyver__dragulas_a_nyaralas_elott

Magnuna 2009.05.28. 10:45:21

@megélhetési sünöző ♀ - Rock the funky SÜN!: szarjon inkább vemhes zsiráfot az, aki durván általánosít, hogy aztán annak is rinyálni kelljen, akinek erre semmi oka! Öntudatos vagyok, de egy idő után üldözési mániássá teszi az embert ez a sok zsigerből véleményt odaböffentő okostojás! Az anekdota a kabátlopási ügyről internet-korszak előtti, a szó erejét meg ha valakik, hát ti ismerhetitek!

Magnuna 2009.05.28. 10:47:21

farfekvésest, persze...

qügyintéző 2009.05.28. 19:19:17

Élve a blog és a szólás szabadág adta lehetőségekkel, szeretnénk tájékoztatni minden olvasót a történet folytatásáról. A bejegyzés megjelenése után egy hivatalos levélben köszöntük meg a főszerkesztőnek a nyilvánosság előtt adott visszajelzést szolgáltatásunkról. Egyúttal azonban kértük is, hogy a pontos és korrekt tájékoztatás jegyében korrigálják a blog címét, mivel az nem fedi teljes mértékben a valóságot. Álljon itt a levélből kiemelt idézet, melyre mai napig válasz nem érkezett.
A blog jó! Hiszünk a blogokban, a közösségi site-okban, a vélemény nyilvánítás szabad formájában. Azonban hiszünk abban is, hogy ez csak akkor működik, ha a korrektség, őszinteség és tisztesség alapszabályai nem sérülnek. Döntsék el, kedves blogtársak, hogy alábbiak alapján ezeket megillettek-e minket:

„Köszönettel vettük jelzésüket szolgáltatásunkkal kapcsolatban melyet a Homáron „A Quaestor is becsapja az utazókat az euró árfolyammal” címmel olvashattunk, amelyet - stílusától függetlenül - természetesen megvizsgáltuk. Ezt egyébként minden esetben megtesszük utasaink személyes kérésére is.
A bejegyzés alapja valós, de csalás semmiképpen nem történt, mint ahogy a blog címe állítja. (…)
Tisztelt Szily László! Ezúton felhívom a figyelmét arra, hogy a fenti bejegyzés címe, miszerint „A Quaestor is becsapja az utazókat az euró árfolyammal” nem fedi a valóságot. A fent leírt eset nem fedi sem az „egyszerű, naiv ügyfél becsapás”, sem az „utazási irodák válságtrükkje” kategóriát, hanem egy eljárási hiba, amelyet egy munkatársunk vétett, aki legjobb tudása szerint, a partneriroda felszólítására kívánta ügyfelét kiszolgálni. Hibáinkat minden esetben orvosoljuk szenzációhajhász címek nélkül is.
A Homár oldalon megtalálható és olvasható blog címe és állításai – amelyekre ügyintézőnk választ is adott a blogban - az üzleti jó hírnév rontására alkalmasak, így ezúton kérjük, hogy a címet módosítani szíveskedjen a történtek feltárására tekintettel. Leginkább az „Elismerte eljárási hibáját a Quaestor” cím fedné az igazságot.”

Köszönettel: QUAESTOR Utazási Iroda csapata

süti beállítások módosítása