Tékozló Homár

Megoldhatatlan stornóval szívatta vásárlóit a MOL

2009.06.09. 11:30 | ge | 243 komment

Vanabble a mogyoródi MOL kútnál autópálya matricát és benzint vásárolt, nem is először. Ahogy írja, azt már megszokta hogy a számlájukon sosem szerepel a benzinen kívül semmi egyéb, amiért fizettek, most mégis felkészületlenül érte őket, ahogy a kutas kezelte a készpénzes-kártyás fizetésüket.

Megérkeztünk, ahogy szoktunk, kiszállok tankolni, a párom besiet, hogy minél gyorsabban haladjunk, néz ki az üzletből, hogy mennyi benzint rakok a tankba, a benzinkutas közben kérdezi hogy készpénz vagy kártya? Na itt beütött a krach, a párom szórakozottan rávágta, hogy készpénz, majd azonnal korrigált, hogy ja nem - kártya.

Ezt az apró elszólást már büntette a benzinkutas:

-         Direkt kérdeztem, hogy mivel fizetsz (így tegezve)

-         Igen, bocsánat, de elbambultam, mégis kártya lesz

-         AZT MÁR NEM LEHET – mondja a kutas

-         ????? hogyhogy nem lehet?

-         A főnököm megtiltotta, hogy stornózzak, mert visszaélésre adhat okot

-         Jó, és most akkor mi lesz?

-         Szerezz (így tegezve) készpénzt

-         Honnan?

-         A faluban (kb 5 km) van autómata

-         Bocs azt azért már nem

Ennél a pontnál megfagyott a levegő a benzinkutas látva a helyzet megoldhatatlanságát felajánlotta, hogy felhívja a főnököt, hátha megengedi a Stornót(??), sajnos a főnök kinyomta a telefont  így a helyzet még kilátástalanabbá vált. A benzinkutas mantráza, hogy ő megkérdezte hogy mivel akar fizetni , és hogy még egyszer fel nem hívja a főnököt…
Ekkor  a párom kérte a panaszkönyvet hozták is nagy dirrel dúrral, majd lecsapták elé , „direkt megkérdeztem, hogy mivel akarsz fizetni, és különben is „MI TESZÜNK NEKED SZIVESSÉGET, HOGY FELHÍVTUK A FŐNÖKÖT” 

Ekkor én már egyre türelmetlenebb voltam az autóban ülve, gondoltam megnézem, mi történik. Bennt a fent leírt kép fogad, a párom a panaszkönyvbe ír, a benzinkutasok meg a megoldhatatlan stornó problémával küszködve vázolták a helyzetet külön kiemelve, azt a kétségkívül fontos tényt „hogy ők megkérdezték”.

Én:

-         Értem én hogy nem nyomhatsz stornót, de akkor mi a megoldás?

Ő:

-         Szerezzek készpénzt a faluból, mert ő, ha a fene fenét eszik, akkor sem nyom stornót, mert fegyelmivel elküldik, ha hozzáér a gombhoz.

Én:

-         Oké akkor lelépünk a fenébe, a panaszkönyven meg jelezzük ,hogy nem hagytatok fizetni, az elérhetőségünk ott van majd megkerestek, ha sikerült zöldágra vergődni a stornó gomb használatát illetően

 

Ő:

-         Azt nem lehet, mert akkor neki kell kifizetni a tankolásunkat, menjek el készpénzért 

Ekkor lassan a 25. percet töltöttük ezzel az irtózatos, megoldhatatlan stornó problémával, és elszakadt valami bennem.

Felemeltem a hangom, hogy ha 1 percen belül nincs megoldás, akkor leborítom a pénztárgépet a rágópulttal együtt. Ez elég hitelesre sikerülhetett, mert félszegen felajánlotta a kutas, hogy akkor lehet, hogy megpróbálja még egyszer a főnököt.

Csoda történt felvette, és engedélyezte, hogy megnyomja a gombot a kutas és egyúttal azt üzente nekem, hogy legközelebb máshol tankoljak.

Kifizettük a kifizetnivalót, majd konstatáltuk, hogy a vásárlók könyvéből sajnos nem kaptuk meg a példányunkat, így annak megírása valószínűleg hiábavaló fáradság volt.

Már csak kérdéseim maradtak:

 

-         Vinnyog a MOL, hogy, jajj gonosz labanc OMV fel akar minket vásárolni, de a szolgáltatás, amit nyújtanak finoman szólva is mérsékelt színvonalú

-         Nem értem ezt a Stornó problémát, ha nem bízik a MOL a saját alkalmazottaiban miért a vevőt, blokkolják 30 percig egy ilyen nevetséges problémával?

-         Hogyan ellenőrzi Franchise feltételeket a MOL, ha ez megtörténhet, és a vevőorientáltság abban nyilvánul meg, hogy tulajdonosnak annyi megjegyzése volt, hogy máshova menjünk tankolni – ezt mondjuk magunktól is megtettük, volna-.

-         Ha nem kezdek el üvöltözni, akkor még mindig ott állunk tehetetlenül?

-         Tényleg normális, hogy a betérő nőket simán letegezzük, és a nyakukba akarjuk varrni a saját tehetetlenkedésünket?

-         A MOL tesz szívességet nekem, mert ad benzint és hagyja kifizetni?

 

Üdvözlettel:

Vanabble

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MogmondomZazOszintet 2009.06.09. 18:57:30

@öregmogyi: Neked volt olyan, h elfogadtak 500E-t külföldön?!, hát vagy nagyon agresszív fejed van, vagy hazudsz :). A franciák/hollandok/belgák tuti kiröhögnek vele, a németek sem szeretik. Talán a kaszinóban :)
Egyébként egy csomó kúton előre kell fizetni - ne kamuzz :)

jpmjpm 2009.06.09. 18:59:00

@A55ho1e: BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!

"Ez az eset meg se történhetne, ..."
Ennek elennére mégis megtörtént. És a helyzetet meg kellett oldani. Ami sikerült is a hazai trendeknek megfelelően.

"...mi az hogy stornó kell ahhoz, hogy kp helyett kártyával fizetek??? "
Valószínű így működik a pénztárgép, kassza stb...

"...ha meg nem teccik húzzak el ATM-t keresni???"
Ilyet senki nem mondott, illetve, nem ilyen stílusban.

"Te vagy a magyar birka díszpéldánya..."

Azért mert, nem akarok kirugatni vkit., hanem inkább elmegyek pénzért és 15 perc alatt lerendezem a problémát?
Akkor vagyok hozzád hasonló raj gyerek, ha kirugatom a kutast, panaszkönyvezek, meg leborogatom a pénztárgépet a rágópulttal? És mindezt 2x annyi ideig teszem mintha elmennék pénzért. Nekem fontosabb a saját kényelmem, mint nyilvánosan műsorozni fél órában.

Aztán ha eljöttem fizetés után, még mindig ráérek eldönteni, hogy legközelebb jobban ügyelek, hogy mit mondok fizetéskor a kutasnak. Esetleg nem is jövök ide többet, mivel akkora birka vagyok, hogy számomra leküzdhetetlen akadály eldönteni, hogy mivel fizetek.

six76 2009.06.09. 19:09:10

@öregmogyi: atyauristen...látnád miket írsz...

öregmogyi 2009.06.09. 19:09:29

@MogmondomZazOszintet: Igen. Hazudtam, de hálistennek lebuktattál.

halihalo 2009.06.09. 19:12:01

Azért elég humorosak azok a vélemények, hogy a vevőnek kellene alkalmazkodnia a nagyságos MOL teljesen törvényellenes szabályaihoz... Persze, lehet, hogy egy év múlva már csak a MOL lesz, és akkor majd ez lesz az etalon...

halihalo 2009.06.09. 19:13:18

@jpmjpm: Azért gratulálok -neked, ha te 15 perc alatt legyalogolsz 10 km-t... Indulj maratonon, biztos nyerő leszel...

six76 2009.06.09. 19:14:28

@öregmogyi: 200 es 500 € bankjegyet tőlem sem fogadnak el sehol, mintahogyan szazdollarost sem az usaban, ezt kapd ki. Gondolom csak ezért hohg velem kikúrjanak. Nemde?

halihalo 2009.06.09. 19:14:38

@hun-guard: Jön bizony... Csak MOL lesz, mert a többit elüldözik...

carlo74 2009.06.09. 19:16:13

a mol mindig egy szartalicska volt. egyszer hasonló esemény után kb 8 éve lekapartam az i love mol-os matricát a kocsim üvegéről (úgy vettem)..

É2I 2009.06.09. 19:17:48

@MogmondomZazOszintet:
Tipikus honi szöveg? Ja, az!
Hazaszeretet? Ja, hogy ez röhögnivaló, mert hogy jön ez ide. Tudod mit, maradj kint, az arcoddal együtt.
Mindenkinek lehet kint is hazaszeretete, de akinek valós, az nem fikázza.
Senkit nem érdekel melyik írót, költőt szereted, nem szereted. Na ez hogy jön ide?
Én még ajánlanék Kazinczyt, Balassit stb, már hogy legyenek nekem is érveim ;P

six76 2009.06.09. 19:18:46

@carlo74: Nagy észrevétel..nem tünt föl hogy attól lett nagy, mert nagy genyó, és nem attól mert jó fizetést ad, jófej, lojális stb?

jpmjpm 2009.06.09. 19:25:44

@öregmogyi:

"...Aki ennyire idióta, hogy a főnöki dorgálás miatt egy nagyobb balhét csinál ..."
Ez szted. főnöki dorgálás:"...mert fegyelmivel elküldik, ha hozzáér a gombhoz."? És akkor egyben választ is kaptál az autista kérdésre is.

Jó a sztorid egyébként. Ezek szerint ott sem mennek másképpen a dolgok. Ha van valami utasítás, akkor azt az alkalmazott betartja, illetve a vevő -ha magyar- nem tágít és szúrósan néz. Ezt megunván jön a mindenható főnök és megoldja a problémát.

A MOL-os sztoriban megkérdezték a lányt, hogy mivel fizet. Persze jó lenne, ha lehetett volna sztornózni és ez elvárható is. De ebben az esetben pont nem volt erre lehetőség. És ő nem látta be, hogy ő kérte a KP-s fizetést és mivel nem lehet sztornózni -nem fizikailag, hanem főnöki utasításra-, ezért menjen el KP-ért. De elmenni nem lehetett, mert sietnek, inkább rúgjanak ki vkit. A sietésnek némileg ellentmond, hogy 25 perc múlva még a panaszkönyvet írta. HEEEEEEE???

jpmjpm 2009.06.09. 19:27:39

@halihalo: Miért kéne gyalogolni? Ki mondta? Kocsival voltak.

halihalo 2009.06.09. 19:28:26

@jpmjpm: Gondolom, Te is a szolgáltatóiparban dolgozol... (ha egyáltalán dolgozol). A hozzáállásod pont ezt mutatja.. A vevő leszarva...

six76 2009.06.09. 19:28:32

Tipikusan magyar mentalitás az, hogy abba rúgsz aki a létra alján áll, mert a dolgok mögé nem akarsz, és nem is tudsz látni (deszépvolt), feljebb pedig nem ér a kezed (lábad), és ezt akkor is megteszed ha az illető munkáját ezzel veszélybe sodrod, holott neki is lehet hitele, gyereke, beteg anyja stb,stb...de ez gondolom nem számít ,csak az a marha nagy egód!

halihalo 2009.06.09. 19:29:25

@jpmjpm: Szóval fizetés nélkül el lehet menni a kúttól... Akkor holnaptól én is azt teszem, ha a MOL-nál lehet... Ez az egeytlen ok lenne, amiért érdemes ott tankolni.

jpmjpm 2009.06.09. 19:30:28

@halihalo: A választ megtalálod 2-vel feljebb.

halihalo 2009.06.09. 19:31:26

@six76: Aki ott dolgozik, az felvállalja azt a céget. Ő képviseli. Akkor az egész cég szemétségéért (ha az a cég) neki (is) kell viselnie a felelősséget, mivel nem kényszerítették rá, hogy odamenjen...

halihalo 2009.06.09. 19:32:25

@jpmjpm: Erre is kettővel feljebb a válasz...

halihalo 2009.06.09. 19:33:36

Illetve eggyel, de így már kettővel... :)

six76 2009.06.09. 19:33:51

@halihalo: NANA! Ezt csak akkor állíthatod ha most azonnal mutatsz neki alternatívát..

six76 2009.06.09. 19:35:28

Hagyjuk az egészet megjött a gyps busz látom...

jpmjpm 2009.06.09. 19:44:20

@halihalo: Sztem. ebben az esetben a kutas simán elengedte volna, hiszen elvileg visszajöttek volna a pénzzel. De az fel sem merült a párban, hogy elmennek.

Egyébként az az igazság, hogy nem is tudnak mást tenni, minthogy elengedik őket a kocsival. Vissza nem tarthatják őket erőszakkal, mert akkor ők kerülnek bajba (személyes szabadság korlátozása).

Egyébként a múltkor véletlenül eljöttem fizetés nélkül egy Shell-kúttól. Szerencsére eszembe a dolog nemsokára, úgyhogy visszamentem, 10 perc sem telt el. Mondtam, hogy sorry, elfelejtettem, de most visszajöttem. És kérdeztem, hogy mi lett volna, rendőrség, feljelentés stb...? Mondta a pénztáros, hogy nem, mert a rendőrség nem foglalkozik 20.000 ft alatti ügyekkel, hiába van meg a videófelvétel. Úgyhogy nekik kell kifizetni ilyenkor, ügy nincs belőle.

Szóval nyugodtan el lehet menni fizetés nélkül egy kútról ezek szerint. Nyomathatod holnaptól!

Qwertz man 2009.06.09. 19:45:45

Skacok!

Irány a mogyoródi MOL, - Készpénz vagy kártya? - KP. Jaj nem, kártya? - Nem tudunk stornózni. - Semmi gond, panaszkönyv.

halihalo 2009.06.09. 19:49:08

@six76: Mi köze az alternatívának ahhoz, hogy nem kényszerített senki, hogy épp oda menjen... Vagy már kényszermunka van a MOL-nál?

halihalo 2009.06.09. 19:50:17

@jpmjpm: Kösz a tippet. De akkor sem a MOL-tól, mert azért már szolgáljanak ki rendesen... :))

six76 2009.06.09. 19:52:13

@halihalo: ha nem akarod(tudod) megérteni úgysem fogod nem?
azilyenek mérnemköltöznek egy lakatlan szigetre?

six76 2009.06.09. 19:53:29

valamiből élni kell nem baszod? (jajaj gondolom senki sem fogott pisztoly a fejéhez)

öregmogyi 2009.06.09. 19:53:49

@jpmjpm: én így is kirúgnám a gyereket a "Főnök" helyében.
Három bűne is volt:

1: mégiscsak sztornózott (igaz, hogy engedélyt kér, de mit mondhattam volna?)
2: beütötte a készpénzes fizetést, pedig nem győződött meg róla, hogy van-e kártya
3: balhét lett az ügyből. Rossz híre lesz a cégnek.

Hehe... Olyan szívesen lennék ilyen degenerált állat és közben nézném, ahogy a biorobot hasztalanul igyekszik betartani az ellentmondó szabályokat.

öregmogyi 2009.06.09. 19:57:43

jav: "nem győződött meg róla, hogy van-e kártya"

helyett: hogy van-e pénz...

Vanabble (törölt) 2009.06.09. 20:00:39

@jpmjpm:

A kutas nem ajánlott fel olyat hogy menjünk el a pénzért autóval, de a lényeget tekintve nem hiszem hogy elmentünk volna.

Nem hiszem hogy bárki komolyan gondolja, hogy nekem a dolgom autokázni mert ő nem nyomhat egy stornót.
Oldja meg ahogy akarja, ez nem az a pont amikor nekem mint ügyfélnek külön kellene kocsikáznom/gyaloglonom azért mert ő nem akar megnyomni egy nyomorult gombot.

Nyilván ha történik valami amitől nem tudok kártyával fizetni ,leesik a műhold, vagy a gprs központ a fáról, és nincs megoldás szó nélkül beszállok a megoldáskeresésbe.
De már bocsássatok meg azért mert nem nyom meg egy gombot nem vagyok hajlanó szívni.

Egyébbként a pingvinező(vállrángató) kutasoknál sokkal de sokkal jobban idegesített a tulaj akinek az egészhez annyi hozzáfűznivalója volt hogy legközelebb nem kell odamenni.

halihalo 2009.06.09. 20:03:06

@six76: Tudsz egy jót valahol? Szívesen... Ami ebben az országban folyik, az már úgyis egy nagy vicc... Mindenki csak a nagy állambácsitól vár mindent, de maga nem tenne semmit azért, hogy jobb legyen neki, mag a körülötte lévőnek... Nézd csak meg, kik kaptak most 70 százalékot? Akik azt ígérik, hogy majd az állam mindent megold... Ja, biztos úg lesz. Meg ahogy a Móricka elképzeli...

Vanabble (törölt) 2009.06.09. 20:05:22

@jpmjpm:
igen 20 percig állt a kutassal szemben úgy hogy a kutas 2 dolgot mantrázott:
1. én megkérdeztem.
2. mégegyszer nem hívom fel a főnököt.

És itt írta valaki hogy a tranzakció közbeni váltás kötelező minden szolgáltatóra nézve, nem úri hobbi.

És valahol sajnáltam a kutasokat, de SEMMIT sem tettek a megoldás érdekében, csak rángatták a vállukat, és hajtogatták hogy így is szivességet tettek hogy egyáltalán felhívták a főnököt.

Tőlem megvédhetitek a kutas srácokat, meg a tulajdonost is, de ugye senki nem gondolja hogy ez normális egy ekkora cégnél? ez azért nem a sarki kisbolt.

öregmogyi 2009.06.09. 20:09:21

@halihalo: én meg a 17 százalékot sokallom ilyen hét év után.

É2I 2009.06.09. 20:11:12

@Vanabble:
Nem kell vacillálni. Hívd a jardot legközelebb, és majd kiderül ki, milyen gombot nyomhat, nem nyomhat.
Mondjuk, ha sietsz ez gáz.

É2I 2009.06.09. 20:18:18

@Vanabble:
A nagy cég szharik bele. Frendcsájz, vagy mi a tosz.
Ők csak a nevüket adják, aztán felelősség nincs, mert azt "bár be szeretnék tartatni, sajnos nem mindig sikerül" mögé bújnak.
hát én oda baccnán nekik a büntetést, oszt' frendcsányzolja le, ahogy akarja.

rinya 2009.06.09. 20:19:53

Hívd a yardot, vagy a MOL központot.
Különben minden kút ki van adva és az úgynevezett főnöke, az a saját kis bérlő bt-jének a főnöke.
Ennyi.
Az ilyene bérlőket szokták lecserélni.

jpmjpm 2009.06.09. 20:20:05

@Vanabble: "A kutas nem ajánlott fel olyat hogy menjünk el a pénzért autóval, de a lényeget tekintve nem hiszem hogy elmentünk volna."

De az ellenkezőjét sem mondta. Meg egyébként is, ez nem felajánlás kérdése, hiszen teljesen természetes, hogy nem tart ott senkit erőszakkal, mert nincs kedve börtönbe menni.

"Oldja meg ahogy akarja,..."
Ez jellemző az egész sztorira, emiatt is lett ilyen.

Egyébként sztem. is a főnök hülye utasítása volt a hibás, nem lehet ilyen helyzetbe hozni se vevőt, se alkalmazottat. Persze lehet, hogy ha elmondja, hogy ő azért hozta ezt a döntést, mert havi sokszázezret lenyúltak tőle a sztornózási trükkel, akkor megértjük őt is. És sajnáljuk magunkat, hogy itt élünk.

six76 2009.06.09. 20:20:18

@É2I: jard ezt eldöntheti? nahát mik vannak...

csahos 2009.06.09. 20:24:35

Nekem Gyálon ott kellett hagyni a telefonomat a Mol kúton biztosítékul.
Automatából vettem fel pénzt, és kifizettem.
A panasz levelemre elhajtottak.
Azóta nem tankolok a Molnál, és a kagylósnál sem, ahol Vecsésen több került a tankba mint ami fizikailag belefért, bár az negyedig volt.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.06.09. 20:24:48

@jpmjpm:
kentuckyban es asszem mindenhol az allamokban
ha elmegy fizetes nelkul bevonjak a jogsidat
kimegy a rendor megnezi a felvetelt leolvassa a rendszamot es a rendszamhoz valo jogsit bevonja a birosag

six76 2009.06.09. 20:24:55

@jpmjpm:a tulajtól a kutas semmilyen trükkel (storno) nem tud lenyúlni százezreket, merthogy 100%-os leltárfelelősséggel tartoznak a shopért és az üzemanyagért!

six76 2009.06.09. 20:29:38

Tehát: ha a kutas elad vmit, majd stornozza, az a vmi visszakerül a leltárba, de már nincs jelen fizikailag, ergo ki kell hogy fizesse! nem a világ legngyobb biznisze!

Vanabble (törölt) 2009.06.09. 20:32:21

@jpmjpm:

Nem érzem azt hogy nekem vevőként meg kellene oldanom a kút adminisztratív problémáit.

A kutasok semmit sem tettek az együttműködésért ez azért számít, csak flegmán hajtogatták a leírtakat, ez nem az a helyzet amiben az ember segítőkésszé válik.

ZomborGee 2009.06.09. 20:33:33

Én mogyoródon lakok, volt már nekem is ilyen azon a kúton. Szépen megtankoltam s mentem is volna utamra, csakhogy egy francia uriember több dohányterméket vett mint amennyi pénze volt, és ugye egy franciának nehéz azt mondani, hogy "...azt monda a főnököm..."

(főleg teszem hozzá úgy, hogy a kút két alkalmazottja közűl egyik sem beszél idegen nyelvet,de minek is a Hungaroring főbejárata mellett 50 méterre, ahol éjjel-nappal külföldiek róják a köröket???)

Na a lényeg, hogy kb egy húsz perces program volt mire sztornóztak, de a legdúrvább, hogy azt se tudták, hogy kell csinálni, de szerncsé(mre)jükre volt valami telefonos segítségük....

É2I 2009.06.09. 20:34:58

@six76:
De legalább odabökhetné, hogy a stronó az előírt lehetőség. Annak ellenére, hogy vannak sokan akik szerint a demokrácia a törvények megdaszását jelenti.
Bár tudom, hogy bezonyos rendőrök azt se tudják, mik a saját kötelességük. (A tisztelete a kivételnek mindig játszik :)

six76 2009.06.09. 20:35:42

@ZomborGee: gáz ha nem beszélnek nyelvet, viszont nem is várhatod el minimálbérért.asszem..

halihalo 2009.06.09. 20:36:55

@öregmogyi: Nem a 17 százalékról van szó (amúgy 30%, mert 100 a teljes). Látom nem akarod megérteni, hogy ez a mindent fentről várok mentalitás az, ami ide juttatja az országot. Mert ebben a tekintetben amúgy nem is 70, hanem 87 százalék aki csak a sült galambra vár...

six76 2009.06.09. 20:38:30

aztapolitika van..na tipli..

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.06.09. 20:40:06

Egyéként nem értem, hogy miért jó úgy megcsinálni a szoftvert, hogy előre kell eldönteni a fizetési módot. Mit csinál akkor, ha részben kártyával, részben készpénzzel akarsz fizetni? De anno láttam már olyat egy könyvesboltban, hogy két részben fizettük a könyveket, mert az egyikről áfás számla kellett, és a másodiknál már nem lehetett kártyával fizetni, mert hogy nem húzhatja le két egymást követő fizetésnél ugyanazt a kártyát.

Nody 2009.06.09. 20:40:22

Azért nem engedik a kutasokat sztornózni, mert ez valóban visszaélésre ad okot, amit természetesen ki is használnak. Ha az ügyfél számlát kér, majd távozik és a kutas sztornózza a számlát, ki tudja állítani más névre ,ez esetben bizonyos %-ért a számla új "tuajdonosának" továbbadja. Ez elég kiábrándító. Van ismeretségem e körben, de nem mindenki ilyen!!!

jpmjpm 2009.06.09. 20:40:32

@Vanabble: OK. Ez van. Mindenki hibás. End of story. De hamarabb is vége lehetett volna. Ehhez vagy a kutasnak kellett volna azt mondania, hogy OK sztornózok, mert jófej vagyok és bevállalom, hogy esetleg kirúgnak vagy nektek, hogy OK, elmegyünk pénzért.

@hagyma: Jaja, de tudod, hogy itt több joga van a bűnözőknek, mint a becsületes embereknek.

@six76: OK, elméletben persze, így működik, igazad van. De minden rendszernek megvan a gyengéje. És ha valaki rájön, akkor lehet belőle húzni saját zsebre. Lehet, hogy itt is ez volt, nem hiszem, hogy véletlen volt az utasítás.

halihalo 2009.06.09. 20:41:19

@six76: Az emberek mentalitása nem politika, az sajnos a véres valóság...

halihalo 2009.06.09. 20:43:23

@Peti817172M: Bármelyik hipermarketben egy számlán belül lehet készpénzzel, utalvánnyal és kártyával fizetni, sőt, még az üvegvisszaváltó bónt is be lehet számíttatni. Egy fizetésen belül!! Ők vajon hogy csinálják? Az ő szoftverüket vajon ki írja?

halihalo 2009.06.09. 20:44:26

@Nody: Nagyszerű... És akkor szívassuk a vevőket! Ez aztán a mentalitás...

six76 2009.06.09. 20:46:36

@Nody: NEM LEHET, NEM ÉRTED?
aztakurvamajomfaszát...fizikai képtelenség, nem engedi a szoftver, képtelenség, nem lehetséges, hányféle képpen írjam le még?

nyu 2009.06.09. 20:47:28

"Ez az eset meg se történhetne, mi az hogy stornó kell ahhoz, hogy kp helyett kártyával fizetek???"

APEH eloiras, hogy a penztargeppel kiallitott nyugtara ra kell irni a fizetes modjat, igy rogzul az adomemoriaba, ezen utolag nem lehet valtoztatni.
Negativ vegosszegu nyugtat meg nem adhat a gep.

Ilyenkor egy dolgot lehet tenni: kiallitani megegy ugyanolyan osszegu nyugtat a masik fizetesmodra, rontott nyugtat meg lefuzni az erre a celra kaphato nyomtatvanyba, kisregenyt irva melleje, hogy miert lett stornozva.

Aztan hovegen a konyvelo anyazik egy kort, hogy vonhatja le kezzel a penztargep altal kimutatott forgalombol a nyugta storno tombben szereplo teteleket.

A55ho1e 2009.06.09. 20:47:44

@jpmjpm: Na végre, ez a BEEEEEEEEE volt az egyetlen értelmes megnyilvánulásod!
A többiek már nagyrészt leosztották neked az észt, uh sok hozzáfűznivalóm.
Max annyi, hogy amíg fizetsz, ne kérj elnézést. Nagyjából teljes egészében lesz@rom, hogy a kutas csávó hogy oldja meg a kp helyett kártya problémát.

alternat 2009.06.09. 20:48:20

Mi a fasznak küldöd előre a sötét feleségedet? Ha tankolás után te mész be fizetni kb. 20 perccel hamarabb végzel.

A mamát meg otthon vágd homlokon!

ZomborGee 2009.06.09. 20:48:56

@six76: én azt hiszem, hogy ez így szégyenteljes, hogy két süket hülye van ott, nem tudom lehet, hogy az F1 idejére mások vannak ott..

Ez az ÖMV előnye, hogy azért ott más a színvonal, minden téren, még a bolgár vagy a szerb kutas is tudott angolúl vagy németűl.

De ha már benne vagyok témába, egyetlen egyszer sikerül többet beletankolni a kocsiba mint amennyi belefér, pedig a "műszer" szerint majdnem 70 km-re elég benzin volt benne. Az a kistarcsai MOL kút volt.

É2I 2009.06.09. 20:51:36

@Peti817172M:
Na itt van az eb hantolva.
Valami nagyon el van daszva a rendszreben, ha a stornóval vissza lehet élni.
Nem kellene ezt megbaccogatni illetékes elvtársoknak?
Ja, hogy akkor ők se nem...

nyu 2009.06.09. 20:55:53

"Bármelyik hipermarketben egy számlán belül lehet készpénzzel, utalvánnyal és kártyával fizetni, sőt, még az üvegvisszaváltó bónt is be lehet számíttatni."

Az oke, hogy a penztargep le tudja kezelni azt az esetet, hogy a vevo nyolcfelekeppen egyenliti ki vegosszeget, ez ra is vezetodik a nyugtara, aztan amikor vegleg leokezza, akkor veglegesitodik a tranzakcio, es onnantol mar NEM LEHET visszavonni/modositani.

Itt meg ilyen lezart nyugtarol van szo.

halihalo 2009.06.09. 20:59:05

@nyu: Többször fordult elő velem is lezárt nyugtánál, hogy e pénztáros kisasszony felkapta a telefont, üyelets vezető Gizike előugrott a kulccsal, és már kész is volt... Idáig a MOL nem terjed, mert ő még a magyar ugaron uralkodik...

Vanabble (törölt) 2009.06.09. 21:01:37

@alternat:

bár feleannyira lennél értelmes mint ő, akkor nem írkálnál látatlanban hülyeségeket.

Vanabble (törölt) 2009.06.09. 21:03:27

@nyu:
A bűvös gomb megnyomása után a pénztárgép kinyomtatott egy strornó bizonylatot, amit a páromnak alá kellett írni.
Ez nem tudom minek számít.

nyu 2009.06.09. 21:14:09

"A bűvös gomb megnyomása után a pénztárgép kinyomtatott egy strornó bizonylatot, amit a páromnak alá kellett írni."

Tenyleg, erre is van valami hulye eloiras a penztargep rendeletben, de annyira kacifantos, hogy inkabb lemondtunk a geppel storno lehetosegrol, igy is szopatott minket a bizottsag eleget, mire megkaptuk az engedelyunket.

bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.06.09. 21:16:41

Kútnál kártyával fizetni... hát kell hozzá némi bátorság.

mildi 2009.06.09. 21:34:51

bakker, én meg kifejezetten szeretek a molhoz járni, udvariasak, meg is tankolnak, soha nem kérdezték még meg, h mivel fizetek, mondom 3-as kút, adom a kártyát, és kész. anyámat még sose tegezték le, engem a fiatalabb srácok igen (azt is udvariasan), de az idősebb kutasok már nem. szal csupa jó tapasztalat.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.06.09. 21:36:52

@bécsi pszicho: hat en kizarolag kartyaval fizetek es kint
asse tudom ki dolgozik bent

blekkecc 2009.06.09. 21:59:48

Ez nagyon nem így van. Hirtelen betegség miatt a feleségemnek vidékre kellett utazni és amíg ő összekészülődött én elugrottam megtankolni az autóját. Más járt a fejemben, elfelejtettem fizetni, utólag sem jutott eszembe. Két hónap múlva rendőrségi idézés, én vagyok-e a képen. Hiába mentem akkor már vissza kifizetni a cehet egy üveg whisky-vel együtt, a rendőrség vádemelési javaslattal küldte az ügyet az ügyészségre (13 E Ft). Ügyészségi megrovással zárult az ügy. Most nemrég megint jártam a rendőrségen, mert betörtek a házunkba, az adataimat a gépbe beírva a rendőr már kérdezi is: és mi volt ez a lopásos ügye?!?

i hate the police (törölt) 2009.06.09. 23:29:20

@hatea: jogos a kritika, mea culpa.Max.annyit hozhatok fel a mentségemre, hogy örülök, hogy egy ujjal tudok gépelni, igy a helyesírás itt néha hibádzik.@nahát-nahát: bizony a tegezésre nincs mentség, ezt én is utálom a kutasoknál-néha viccel vágok vissza és a fickó hirtelenjében nem tudja hova tegyen, azt hiszi, valami régi haverja vagyok:)

i hate the police (törölt) 2009.06.09. 23:35:00

@blekkecc: ez mikor volt?Csak azért kérdem, mert régebben nem 2ooooft, hanem 1ooooft volt a szabsértési értékhatár

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.06.10. 08:07:38

Speciel a pénztárost most nem bántanám. Nekem is volt ilyen hülye főnököm...

staropramen 2009.06.10. 08:54:01

i hate the police 2009.06.09. 23:29:20
Sztrovacsek!
A vevők nagyobb része élből letegezi a kutasokat, függetlenül attól, hogy ki hány éves.Nem értem, hogy miért a tegezésen vagytok kiakadva.
Étteremben is nem egyszer hallom, hogy a betérő vendég helyből letegezi a nála évekkel idősebb pincért.
Ez egyébként azért van -mert ahogy ez a kommentekből is lejött-ha valakinek lett egy autója ,és ezer ft-ja tankolni, vagy kajálni az már felsőbbrendűnek képzeli magát annál aki a kúton , boltban, étteremben dolgozik.Tisztelet és megbecsülés a kb 25% kivételnek akik emberszámba veszik a kutasokat, egyéb kereskedőnépet.

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.06.10. 11:46:45

Majdcsak betéved arra a kútra egy kissébbségi piros Zsiguli, vayg Audi terepjáró a népes családdal, lehet kisebb lesz az arca a kutasnak + a tulajnak is

Nody 2009.06.10. 12:10:58

Sztem nem azt írtam, hogy ez jogos, de mivel a kutasok visszaélnek bizonyos dolgokkal, próbálják gátolni őket ebben. Persze ha jogos akkor sztornózni kell, mint pl. ebben az esetben, a főnök és a beosztott toleranciája egyenlő a 0-val. Minden számla sztornózható, nincs olyan rendszer amiben nem lehet, ez APEH előírás, de sok helyen kell hozzá egy vezető általi engedély.
Amúgy pedig "kedves" six76, ha egy számlát sztornózol arra a névre állítod ki amire akarod!
A stílusod pedig téged minősít.

i hate the police (törölt) 2009.06.10. 12:31:47

@staropramen: Szerintem itt azért van mindenki -jogosan-kiakadva a tegezésen, mert ők nem tegezik a kutast, amikor köszönnek/én sem teszem/.Ha én megedom neki a tiszteletet, ő is adja meg nekem.Én ott ügyfél vagyok, nem a haverja.No, ezért vagyunk kiakadva-nem ez a legnagyobb probléma, csak bosszantó,ennyi

i hate the police (törölt) 2009.06.10. 12:42:33

@staropramen: Még valami.Én emberszámba veszek mindenkit, amig úgy viselkedik.Soha nem azt nézem, hogy mi a foglalkozása, van-e diplomája, stb.,hanem azt, hogy milyen ember.Viszont, én éttermekben nagyon ritkán tapasztalok tegeződést a pincér részéről, pedig hetente többször is járok

staropramen 2009.06.10. 15:02:33

i hate the police 2009.06.10. 12:42:33
Akkor Sztrovacsek itt csak a 25% kivétel kommentel. Meglehet.

ThenSziaÓping (törölt) 2009.06.10. 15:21:24

@staropramen:
Az a szörnyű hogy a kedvenc sörmármkámmal vagy fafejű.
A bentzinkutas is ember, ugyanakkor szolgáltató, ha nem tud szolgáltatni, akár csak a normális hozzáállással akkor ne csinálja.
Pl tök jól keresnek a duguláselhárítók, de nincsenek sokan mert elég szar a munka.aki bírja csinálja aki meg nem az ne.
Olyan csak ebben az országban van hogy a pénz meg a munka kellene a szar meg
büdös.azzal foglalkozzon más.
Aki elmegy pincérnek vagy kutasnak számoljon vele hogy idejön a paraszt és letegezi, vagy lekezeli, nmosolyogjon és akkor kap pénzt, ez a munka.
Az nem megy hogy duzzogok mert idejön a paraszt aztán meg duzzogok mert nem ad borravalót.

Alikam 2009.06.10. 15:40:18

Egyszer már nekem is pampogtak, egy CBA-ban, hogy jaj, miért nem szólok, ha kártyával fizetek.

Elmondtam, hogy sehol sincs kiírva, hogy előre kell jelezni, úgyhogy leszarom...

i hate the police (törölt) 2009.06.10. 19:19:19

@staropramen: hát,erre most mit mondjak?Én a többi kommentelőt nem ismerem, de nem feltételezek rosszat róluk.@ThenSziaÓping: na, ebben van valami-mármint, ahogy szokták mondani, a vendégnek mindig igaza van

Tipikusbalek 2009.06.11. 11:08:45

Namost azért nem ilyen egyszerű a dolog. Ugyanis hogy megy el szegény szerencsétlen a faluba ATM-et keresni? Gyalog? Mert a kocsiban ott a benya, v. gázolaj. Ha pedig 10 000 HUF-nál több értékben tankolt és kiteszi a kútról a lábát a kocsival, azonnal bűncselekményt követ el. Tehát az nem járható út még akkor sem ha a kutasok megengedték volna, hogy elguruljon pénzért majd vissza, mert azonnal feljelenthető lett volna. Lehet, hogy az ATM előtt a rendőrök már le is kapcsolták volna, és akkor magyarázhat, hogy épp most akartam pénzt kivenni, meg kifizettem volna csak a kártyám nem fogadták el stb… Vagy ha gyalog mennek a faluba, akkor addig nincs új tankolás a pénztárgépbe amíg vissza nem érnek. Mert akkor, ha ki akarok számlázni újabb tételt vagy a folyamatban lévőt ki kell számlázni, vagy stornó, de ugyebár az nem lehetséges. Tehát ősgyökér a kutas az már biztos. Büdös paraszt rendőrt kellett volna rá hívni, jegyzőkönyv, fogyasztóvédelem, jövedéki hivatal, MOL hálózatigazgatóság stb… Szemétládák

ThenSziaÓping (törölt) 2009.06.11. 11:38:12

@MogmondomZazOszintet:
Ja az, vihar.

Gondolm akkora ember vagy, hogy téged a mindennapi dolgok nem érintenek meg:)
Még jó hogy mégis itt vagy, és kommentelsz:)

Szerintem te vagy a kutas:)vagy a tulaj:)

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2009.06.11. 12:21:33

@ThenSziaÓping: Szinte lehetetlen. Ez tud fogalmazni, nem szolgáltaóiparra vall. Sajnos.

albgab 2009.06.11. 12:39:21

Tegnap voltunk tankolni.
- Kutas: ártya vagy készpénz.
- Én: kárty.
- (Beütötte készpénzesre)van nálam készpénz?
- nincs
- akkor egy kicsit várjunk mert kell írnia egy minuszos számlát
2-3 perc és lám megvan.
Kártya lehúz és mentünk is.

aachi2 2009.06.12. 11:33:25

nem kell stornózni. nyom egy visszárut és kiüti kártyára. 10 másodperc max. ismerem a MOLos kasszákat. sajnos itt nem tudják hogy kell használni.

snicli 2009.06.12. 17:39:54

ha már kiütötte kp-re sincs nagy gond mivel kezében van blokk kb 10 másodperc a tranzakciót újra felhozni visszavenni és fizetőeszköz módosítással kártyára kiütni, a visszárus blokkot vevővel aláiratni és megfelelő mappába lefűzni

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2009.06.12. 22:19:32

Megint furcsa, hogy sokan a posztolót (vagy a párját) csesztetik. Atyavilág, hirtelen eltévesztette, ilyen bárkivel megtörténhet. Utána rögtön korrigálta is. Emiatt aztán lehet bunkóskodni, parasztkodni, stb. Mikor nyújtom a kártyát/pénzt, nem látszik egyiken sem, hogy mik azok??? Minek kell - kis túlzással - már az ajtóból megkérdezni? Nem tudja a kutas, mi a különbség egy műanyagkártya és egy darab bankjegy között? Elveszi a kártyát/pénzt, majd a megfelelő gombot megnyomja. Ilyen egyszerű. Még egyszer: előfordulhat, hogy valaki téved. (Jelen esetben a fogyasztó.) Az, hogy szegény tahó kutas ABBAN A PILLANATBAN már be is vágta a gépbe, hogy készpénz, kurvára nem a vevő hibája. Emellett: a szolgáltatóiparban olyat is bele kell kalkulálni az ügyintézésbe, hogy _emberi tényező_. Ti. nem előre betáplált robotok veszik igénybe a szolgáltatásokat. Ekkora purparlét kell csinálni ebből? Jaj, szegény (tahó) kutasfiú, nehogy bántódása essen! Nanee, ez röhejes.

jani9 2009.07.01. 10:47:23

Beszéljünk már a tahao vevökröl is ha lehet!!!!

Garage87 2009.07.05. 22:28:53

Elég hülye rendszer...Nálunk vissza lehet menni a programban, kivéve az utolsó lépésnél. ha kp-ra van kiütve, el lehet adni terminálon keresztül, de az hosszú és bonyolult, csak céges kártyánál használjuk, ahol fontos, hogy mit vettek vele. Sima bankkártyánál egyszerűbb módon csak az összeget húzzuk le utólag (majd egy visszáru a második tranzakcióról, de azt később is meg lehet csinálni, ha sokan vannak), de ez úgy tudom nem szabályos, úgyhogy nem fejtem ki. De anyagilag rendben van, és a vásárló ellenőrzi az összeget természetesen. (legalábbis a lehetőség meg van rá adva, de sokan nem is nézik a terminál kijelzőjét, csak mereven bámulnak a gombokra...nem tudom miért...)Ez a mi rendszerünk, és nem lehet visszaélni vele (céget most nem mondok...aki ott dolgozik, rájön sztem). Amúgy a visszáruzást az irodai szgépen is látni lehet, valamint papír is van róla. Ez a fent említett rendszer nem egy mai darab lehet.

Ha pedig kérdeznek, tessék odafigyelni. Nem hülyeségből teszik. Pl. az én hibázási arányom semmi ahhoz képest, hogy hány vevőnek HALVÁNY FOGALMA SINCS arról, hogy hányas kúton tankolt, miből, mennyiért, valamint nem tudják a saját rendszámukat, telefonszámukat,pin kódjukat, és nem értik azt, hogy "zöld gomb, pin kód és zöld gomb". Na meg ugye azok, akik azt sem tudják, hogy mit akarnak venni, és végigállják a sort, majd a kasszánál eszükbe jut valami halaszthatatlanul fontos vásárolnivaló, amit 5 percig keresgél a boltban, amíg ugye áll a sor.

Erre lehet azt mondani, hogy nem muszály odamenni dolgozni, de akinek ez a véleménye, az bek@phatja, vagy elmehet egyetemi tanárnak is felőlem. Amúgy sztem minden melóban van min bosszankodia az embernek.

Na amikor ilyeneket kezdek írogatni, akkor kell elmennem szabira.

Garage87 2009.07.05. 22:30:07

Amúgy tényleg bunkó volt a kutas, de a rendszer, meg a főnök se kutya.

HemiCuda 2009.08.08. 17:41:07

Milyen kurva rendszer ez? A shoppos elk üldi az ügyfelet atm-et keresni?
Ilyen nincs de mégis van!!! Próbálta volna meg ezt a stílust előadni vácon, vagy szödligeten , vagy esetleg zuglóban egy szép megtermett túlsteroidozott állat csajának.
Na azt megnéznéztem volna.
Egyébként én is dolgoztam kúton kútkezelőként, és shop eladóként is de ilyet sőt hasonlót sem csináltunk soha.
Ez egy egyszerű köcsög volt aki próbálta szopatni a vevőt mert szar napja lehetet stb. A kártyás fizetést alapból utálják kutakon mert azzal nem tudnak később okoskodni.

Ffranky (törölt) 2010.03.15. 02:07:15

az f@sza. nem gyenge. nekem csorna körül volt afférom egy f@sz kutassal akinél káryával fizettem de mivel a gépe szarakodott lehúzta még egyszer. csakhogy a zsetont kétszer vonták le és nem akarta sztornózni a tranzakciót. flhívattam a főnökét aki közölte hogy a tranzakció csak egyszer történt meg ha a kollégái csak egyet látnak. ja csak nekem kettőről jött sms. onnantól kezdve nem akartak foglalkozni velem. hát ja csakhogy a fogyasztóvédelemtől még ők is fosnak. ahogy ezt benyögtem már volt is megoldás. köcsög kutasok.
süti beállítások módosítása