Azt hinné az ember meg a Homár, hogy egy olyan válság idején, ami leginkább az autóipart verte földhöz, a megmaradt kevés vásárlóval úgy bánnak, mint a hímes tojással. Vagy a kihalóban lévő vombattal. De legalábbis nem verik át őket csúnyán és átlátszóan. A magyar kereskedők persze inkább úgy gondolkoznak, hogy aki olyan hülye, hogy 2009-ben is hajlandó új autót venni, az mindent megérdemel. ismerkedjünk meg Andrással, aki egy új, nem bemutatóautónak használt kombi Renault Mégane-t kért, de helyette törött kocsit kapott.
Azért írok neked mert azt eddig is tudtuk, hogy használtautóként simán lehet töröttet venni, sőt szinte csak problémás használtautók vannak piacon, de hogy már az új autó vételénél is jobb erre odafigyelni azt az én példám bizonyítja.
A történet idén februárban kezdődött, amikor is eldöntöttem hogy a készleteken kiszórásra váró autók közül csemegézem. Természetesen voltak egyéni igényeim a felszereltségre vonatkozóan, valamint a „márkahűség” miatt is a Renaultra esett a választásom. Akkoriban jelent meg a szalonokban az új Megane széria, de az családomnak kicsinek találtatott, igy döntöttem egy régebbi típusú Megane Grandtour mellett. Mivel mindenképpen új autót akartam – nem olyat amelyik szalonban állt bemutató autóként – több kereskedést is végignyargaltam, mire rátaláltam a megfelelőre. Mivel a helyi márkakereskedő alárendeltségi viszonyban van azzal a kereskedővel ahol megtaláltam az autót, lehetőségem volt arra, hogy a lakóhelyemen levő márkakereskedésben vegyem át azt.
És innen, pontosabban az átvételtől kezdődött el a kálvária. Már az átvétel napján, ami egy hónap alatt bonyolódott le a megrendeléstől – elvileg már ennek gyanúsnak kellett volna lennie lévén ha az adott autó az országban van arra várva egy poros raktárban hogy elkeljen, akkor mi tart ennyi ideig? – gyanús karc szerűségeket fedeztem fel az autón. Azzal nyugtatgattak a félhomályos esti átadáskor, hogy azok csak a konzerváló anyag maradványok amik majd lekopnak. Nos lekoptak, festékkel együtt. Ugyanis másnap már nappali fényben tisztán láthatóak voltak hogy azok nem konzerváló anyagmaradványok, hanem anyaghiányok, melyek főleg a hátsó csomagtérajtón mutatkoztak kisebb nagyobb karcolások formájában. De elöl a hűtőmaszkon is fellelhetők voltak.Azonnal felhívtam a szalont – szombati nap -, közölték velem, hogy vigyem a hétfői napon. Bevittem. Megnézték, elismerték, igéretet tettek ennek kijavítására. Mindezt persze csak szóban, írásban semmi nem történt, pedig törvény írja elő az azonnali jegyzőkönyv felvételt!
Ezután elvittem a kocsit egy Renault független szakemberhez, aki olyan dolgokat vett észre amit én nem hiszem hogy észrevettem volna. Ez arra ösztönzött, hogy egy független igazságügyi műszaki szakértővel vizsgáltassam át a kocsit, aki jegyzőkönyvben is leírva megállapította,hogy az autó bizony szállítási sérüléses lehetet.
Ezután az összes létező kapcsolatomat felhasználva sikerült kiderítenem azt amit a szakértő is megállapított. Sikerült megnézetnem az autó útját dokumentáló adatlapot, melyen fel van tüntetve az autó története a gyártól a felhasználóig valamint az amit a szakértő is nagy valószínűséggel állított, hogy az autó SZÁLLÍTÁSI SÉRÜLT. Ezt az adatlapot kulturált országokban bizony az ügyféllel ismertetik, vagyis az ügyfél tudja azt hogy mit vesz.A mi országunkban ez nem így van, pedig nagyon jó lenne ha az illetékesek elgondolkodnának ennek bevezetésén, és akkor az ilyen esetek elkerülhetők lennének.Szóval sikerült megtudnom,hogy bizony ezen az adatlapon szerepel az , hogy az autó szállítás közben sélrült. Valószínűleg csomagtérablakot is kellett cserélni lévén 2008-as autón mit keres 2006 üveg? Ezenkívül az is kiderült, hogy autó már régóta bemutatóautóként funkciónált egy másik szalonban.
Ezekután már nem a kereskedőt kerestem meg hanem a Renault Hungáriát. Felsoroltam a műszaki szakértő álltal megállapított problémákat, valamint jeleztem feléjük, hogy én bizony közben megtudtam hogy az autó már sérült volt mire átadásra került nekem mint új, teljesértékű autó. .Jeleztem feléjük, hogy számomra csak a csere fogadható el. A Renault Hungáriával kétszer is levélváltásra került sor egyszer sem cáfolták meg, hogy sérült lett volna az autó, valamint biztosítottak arról, hogy a hibát a helyi márkakereskedő eredeti gyári technológiával kijavítja.
Természetesen ezekután én már semmilyen javítást nem vagyok hajlandó elfogadni, mivel én egy új, használatlan és törésmentes autót fizettem ki. Ezzel szemben az autó bemutató autó volt valamint sérült. Továbbá nem tudom milyen eredeti gyári technológiával akarják kijavítattni a helyi kereskedésben, amelynek még saját lakatos és fényezőműhelye sincsen.
Úgyhogy mivel az ügy legeléjén már felvettem a kapcsolatot a fogyasztóvédelemmel – lévén a helyi kereskedő nem volt hajlandó a 3 napon belül jelzett problémámmal kapcsolatban jegyzőkönyvet felvenni – ezért most az ügyem már jogi úton folytatódik tovább.
Innen tudatom egyébként a Renault Hungáriával, hogy most már a cserét sem vagyok hajlandó elfogadni, csupán az autó vételárát fogom jogi úton visszakérni, és messze elkerülök a jövőben minden Renault márkakereskedést.
Üdv.
Andras
Az utolsó 100 komment: