Azt hinné az ember meg a Homár, hogy egy olyan válság idején, ami leginkább az autóipart verte földhöz, a megmaradt kevés vásárlóval úgy bánnak, mint a hímes tojással. Vagy a kihalóban lévő vombattal. De legalábbis nem verik át őket csúnyán és átlátszóan. A magyar kereskedők persze inkább úgy gondolkoznak, hogy aki olyan hülye, hogy 2009-ben is hajlandó új autót venni, az mindent megérdemel. ismerkedjünk meg Andrással, aki egy új, nem bemutatóautónak használt kombi Renault Mégane-t kért, de helyette törött kocsit kapott.
Azért írok neked mert azt eddig is tudtuk, hogy használtautóként simán lehet töröttet venni, sőt szinte csak problémás használtautók vannak piacon, de hogy már az új autó vételénél is jobb erre odafigyelni azt az én példám bizonyítja.
A történet idén februárban kezdődött, amikor is eldöntöttem hogy a készleteken kiszórásra váró autók közül csemegézem. Természetesen voltak egyéni igényeim a felszereltségre vonatkozóan, valamint a „márkahűség” miatt is a Renaultra esett a választásom. Akkoriban jelent meg a szalonokban az új Megane széria, de az családomnak kicsinek találtatott, igy döntöttem egy régebbi típusú Megane Grandtour mellett. Mivel mindenképpen új autót akartam – nem olyat amelyik szalonban állt bemutató autóként – több kereskedést is végignyargaltam, mire rátaláltam a megfelelőre. Mivel a helyi márkakereskedő alárendeltségi viszonyban van azzal a kereskedővel ahol megtaláltam az autót, lehetőségem volt arra, hogy a lakóhelyemen levő márkakereskedésben vegyem át azt.
És innen, pontosabban az átvételtől kezdődött el a kálvária. Már az átvétel napján, ami egy hónap alatt bonyolódott le a megrendeléstől – elvileg már ennek gyanúsnak kellett volna lennie lévén ha az adott autó az országban van arra várva egy poros raktárban hogy elkeljen, akkor mi tart ennyi ideig? – gyanús karc szerűségeket fedeztem fel az autón. Azzal nyugtatgattak a félhomályos esti átadáskor, hogy azok csak a konzerváló anyag maradványok amik majd lekopnak. Nos lekoptak, festékkel együtt. Ugyanis másnap már nappali fényben tisztán láthatóak voltak hogy azok nem konzerváló anyagmaradványok, hanem anyaghiányok, melyek főleg a hátsó csomagtérajtón mutatkoztak kisebb nagyobb karcolások formájában. De elöl a hűtőmaszkon is fellelhetők voltak.Azonnal felhívtam a szalont – szombati nap -, közölték velem, hogy vigyem a hétfői napon. Bevittem. Megnézték, elismerték, igéretet tettek ennek kijavítására. Mindezt persze csak szóban, írásban semmi nem történt, pedig törvény írja elő az azonnali jegyzőkönyv felvételt!
Ezután elvittem a kocsit egy Renault független szakemberhez, aki olyan dolgokat vett észre amit én nem hiszem hogy észrevettem volna. Ez arra ösztönzött, hogy egy független igazságügyi műszaki szakértővel vizsgáltassam át a kocsit, aki jegyzőkönyvben is leírva megállapította,hogy az autó bizony szállítási sérüléses lehetet.
Ezután az összes létező kapcsolatomat felhasználva sikerült kiderítenem azt amit a szakértő is megállapított. Sikerült megnézetnem az autó útját dokumentáló adatlapot, melyen fel van tüntetve az autó története a gyártól a felhasználóig valamint az amit a szakértő is nagy valószínűséggel állított, hogy az autó SZÁLLÍTÁSI SÉRÜLT. Ezt az adatlapot kulturált országokban bizony az ügyféllel ismertetik, vagyis az ügyfél tudja azt hogy mit vesz.A mi országunkban ez nem így van, pedig nagyon jó lenne ha az illetékesek elgondolkodnának ennek bevezetésén, és akkor az ilyen esetek elkerülhetők lennének.Szóval sikerült megtudnom,hogy bizony ezen az adatlapon szerepel az , hogy az autó szállítás közben sélrült. Valószínűleg csomagtérablakot is kellett cserélni lévén 2008-as autón mit keres 2006 üveg? Ezenkívül az is kiderült, hogy autó már régóta bemutatóautóként funkciónált egy másik szalonban.
Ezekután már nem a kereskedőt kerestem meg hanem a Renault Hungáriát. Felsoroltam a műszaki szakértő álltal megállapított problémákat, valamint jeleztem feléjük, hogy én bizony közben megtudtam hogy az autó már sérült volt mire átadásra került nekem mint új, teljesértékű autó. .Jeleztem feléjük, hogy számomra csak a csere fogadható el. A Renault Hungáriával kétszer is levélváltásra került sor egyszer sem cáfolták meg, hogy sérült lett volna az autó, valamint biztosítottak arról, hogy a hibát a helyi márkakereskedő eredeti gyári technológiával kijavítja.
Természetesen ezekután én már semmilyen javítást nem vagyok hajlandó elfogadni, mivel én egy új, használatlan és törésmentes autót fizettem ki. Ezzel szemben az autó bemutató autó volt valamint sérült. Továbbá nem tudom milyen eredeti gyári technológiával akarják kijavítattni a helyi kereskedésben, amelynek még saját lakatos és fényezőműhelye sincsen.
Úgyhogy mivel az ügy legeléjén már felvettem a kapcsolatot a fogyasztóvédelemmel – lévén a helyi kereskedő nem volt hajlandó a 3 napon belül jelzett problémámmal kapcsolatban jegyzőkönyvet felvenni – ezért most az ügyem már jogi úton folytatódik tovább.
Innen tudatom egyébként a Renault Hungáriával, hogy most már a cserét sem vagyok hajlandó elfogadni, csupán az autó vételárát fogom jogi úton visszakérni, és messze elkerülök a jövőben minden Renault márkakereskedést.
Üdv.
Andras
Layosh 2009.06.10. 07:45:23
EÖ (törölt) 2009.06.10. 07:46:41
Col.Maybourne 2009.06.10. 07:47:10
Layosh 2009.06.10. 07:50:15
jesszumpepi (törölt) 2009.06.10. 07:53:57
EÖ (törölt) 2009.06.10. 07:54:10
parapali 2009.06.10. 07:54:50
jesszumpepi (törölt) 2009.06.10. 07:58:24
Kolléganőm úgy járt,hogy szülés után az újszülött baba fejét koccactotta oda a szülésznő.
Meg is lett a következménye.
B.Vili 2009.06.10. 08:04:53
Egyszer, ha nem leszek ilyen rohanásban, leírom, hogy Apám hogyan vett egy vadi új Astrát, amit romokból építettek újra egy Váci úti S-el kezdődő kereskedésben.
EÖ (törölt) 2009.06.10. 08:05:34
és mi lett a szülésznő következménye? odakoccolta apuci az ő fejét is a kórházi hidegburkolathoz?
vagy széfhez?
Shagrath 2009.06.10. 08:06:43
maincoon © 2009.06.10. 08:10:00
így nem tudtak átverni, hogy letagadják
amúgy a toyotákat sem japánban gyártják már, de az alvázszáma úgyis elárulja ;)
jesszumpepi (törölt) 2009.06.10. 08:11:07
Nem tudom,mert a történet több,mint húszéves.
A szülők azóta el is váltak.
De a "gyereket" szoktam látni.
"Más életlehetőségei lettek".
EÖ (törölt) 2009.06.10. 08:11:32
jól kib@sztatok (bocs, hogy kiemeltem) a kereskedővel! :)
EÖ (törölt) 2009.06.10. 08:12:55
Impega 2009.06.10. 08:18:39
Ferenczhalmi Ferdinánd 2009.06.10. 08:21:06
maincoon © 2009.06.10. 08:21:24
@jesszumpepi: az enyémnek a kulcscsontját törték el, de ez annyiból jobb, hogy nem maradandó...
EÖ (törölt) 2009.06.10. 08:24:02
értem én, óvta védte 20 évig, majd aláment a nyíregyházi gyorsnak.
ettől függetlenül jó vétel volt, ha az átlagot nézzük! :)
Impega 2009.06.10. 08:24:46
birdlady 2009.06.10. 08:25:30
Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.06.10. 08:25:49
Frucsasz 2009.06.10. 08:26:37
Leadfoot 2009.06.10. 08:27:56
Frucsasz 2009.06.10. 08:28:37
Leadfoot 2009.06.10. 08:31:47
Egyébként szállításkor viszonylag sok autó sérül meg, ezt nem árt tudni.
Mellesleg mi a baj a bemutatóautóval (nem tesztautóról beszélek, az más...)?
Mi jobb, ha bent áll a fűtött szalonban, vagy kint az autókereskedés/elosztóbázis/gyár udvarán hóban-esőben-40 fokban napon?
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.10. 08:31:48
Hm, a Totalcar-on is nemrég volt egy cikk arról, hogy mennyire fosnak az autókereskedők a vásárlóra... Meg a Homáron is volt pár hónapja ilyen új-autónak-akarták-eladni-a-szart cikk...
Sőt, Izom Tibi is kitárgyalta a dolgot egy szép kis postban :)
Fel nem foghatom mit hisznek egyesek magukról. Mármint hogy mindenkit muszáj átb*ni?
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.10. 08:34:28
Ezzel kellett volna kezdeni.
☺ágica (törölt) 2009.06.10. 08:35:54
Impega 2009.06.10. 08:36:05
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.10. 08:36:44
Ha nyernék egy zsír új rönót-pözsót-citromot, el is adnám, és megtartanám a saját járgányomat.
Énbagoly 2009.06.10. 08:37:18
Viszont azt is elhiszem, hogy most aztán tényleg kisöpörték a padlást, és mindent eladtak ami előkerült. Hogy aztán nem voltak tökéletesek? Oda se neki.
Énbagoly 2009.06.10. 08:39:21
É2I 2009.06.10. 08:39:47
Ahh, pont most írtam, pont ugyanezt. ;)
@Leadfoot:
Mert ezer ember vezetgeti, hordja a barátnőt a hátsó ülésre. Na ezért.
ern0 · http://linkbroker.hu/ 2009.06.10. 08:42:23
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.10. 08:43:08
Mikor a rönónál is tudják hogy nem a megbízhatóságukról híresek a cuccaik.
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.06.10. 08:43:17
@maincoon:
Én is eleve keveset futott, törött autót szoktam venni. Engem nem vernek át! És persze csak olyat, aminek a kilométeróráját is megbuherálták. Rajtam nem fognak ki!
Impega 2009.06.10. 08:47:52
(Mellesleg jelzem, hogy ma nagyon szep a koromlakkom)
É2I 2009.06.10. 08:48:17
Mert az anyacég is megkapja az elbacott autó után az _új_ árat.
/on
De azt nem értem, miért nincs egy nyilvános fekete lista, az ilyen kereskedésekről. Csak átgondolnák az ilyen akciókat.
Ofélia . 2009.06.10. 08:48:44
Lehetőleg a V-43 alol abszolút nem ér csalódás:))
Énbagoly 2009.06.10. 08:48:52
Ofélia . 2009.06.10. 08:49:57
2009.06.10. 08:50:27
Szállításkor sok autó sérül, emiatt a szállító/raktározó cégnél (Hödlmayer pl) jól kiépített műhelyek vannak a kisebb hibák kijavítására (ablakcsere, leütött festék ilyen).
Ezeket a központi műhelyeket a gyártók látják el alkatrésszel, elvileg gyári minőségű munkát végeznek (és nemcsak Renault, minden márka esetén ez van).
Ha jól tudom ráadásul az eladónak nem kötelessége a vásárlót infomrálni arról, hogy a kocsi szállításkor kishibás volt és javították (mert ugye a műhely elvileg visszaállítja az eredeti állapotot).
Szóval egyedül ami megállja a helyét, az az igény a karcolások garanciálís eltüntetésére szerintem, ebből pénz ill. új kocsi nemigen lesz sajnos.
Ofélia . 2009.06.10. 08:53:28
Az ország vállalkozóinak szerinted hány százaléka szerepelne rajta???
Te magasságos ombucman:)))
b[ALien] (törölt) 2009.06.10. 08:53:29
Ja, tegnap szabin voltam, azért nem találtatok!
Impega 2009.06.10. 08:54:57
AlulírottFentemlített 2009.06.10. 08:57:05
De le kellene őket lökni a padlóla, dulván!
}:( (törölt) 2009.06.10. 08:57:39
Ofélia . 2009.06.10. 08:59:53
Kobe 2009.06.10. 09:00:10
Rosszul tudod, az átadott dokumentumok között ezt is szerepeltetni kell. Így már van jogalapja annak, amit fogyasztó tudatos megtévesztése-ként ismerünk.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.06.10. 09:00:35
Így jár, aki a puncihoz* ragaszkodik...
.
.
*punci= Renault-embléma
Impega 2009.06.10. 09:01:34
Impega 2009.06.10. 09:03:03
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.06.10. 09:03:14
Zorro2007 2009.06.10. 09:03:27
Vettem egy uj fordot, 2 hetre ra eszrevettem, hogy az ablakok gyartasi datuma 4 honappal kesöbbi mint az autonak. Vissza a kereskedöhöz. Egy het veszekedes utan elismerte ,hogy valami volt az autoval de tobbet nem mondott, pedig mindennel fenyegettem.
Roviden, felhivtam minden jogaszt, akik kitanitottak, hogy ha az auto meg nem volt forgalomba helyezve akarmi is tortenik vele az UJ autonak szamit...a kurva anyjukat. Azert kaptam karpotlasul 4 teligumit felnistul...b***szák meg.
Ha majd eladom akkor meg magyarazhatom, hogy nem en tortem ossze...
Ofélia . 2009.06.10. 09:04:23
Az összes többi csilivili szirszarban kiba..ott elektronika van:))
Impega 2009.06.10. 09:04:35
betépett felhasználó 2009.06.10. 09:06:50
namarmost, a grand tour pont ezt jelenti: belathatatlan ideig biztositottad magad, hogy hosszu koroket, eles kanyarokat, veszelyes szlalomokat tegyel a kul. intezmenyek, hivatalok, uzeltek, jogaszok, rohogo szomszedok kozott. Ezert fizettel, nem>?
en mindig "mini"t veszek, vagy max "puntot" es igy ahogy kijottem a verdaval a szalonbol, rogton pontot is tehetek a bizniszre.
2009.06.10. 09:08:46
Leadfoot 2009.06.10. 09:11:51
kutymorgo 2009.06.10. 09:14:57
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.06.10. 09:16:46
Nekem ugyan soha nem volt francia autóm, de párszor vezettem pözsót meg rönót is és valahogy olyan érzésem volt, hogy nincs rendesen összerakva. Dacára annak, hogy kényelmesebbek, mint a német kocsik, mégis maradok az opelnél vagy vw-nél, mert sokkal stabilabbnak, biztonságosabbnak érzem ezeket.
Leadfoot 2009.06.10. 09:17:13
Itt van a kulcsmondat: "Magyarországon az autó vallás"
totalcar.hu/magazin/velemeny/rosszjoauto/
É2I 2009.06.10. 09:22:27
Biztos vagy Te ebben? Nap, mint nap látok a szalonból kiguruló és egy bevásárló központba beguruló autókat, hogy ott mutassák be. És ezeket is bemutató autónak titulálják. Később kinullázva el is adják.
2009.06.10. 09:23:01
mikor új autót vettem autót, próbáltam eléggé alaposan megnézni, nehogy törött+javított legyen, de ez is édeskevés.
Impega 2009.06.10. 09:23:03
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.10. 09:29:39
@Énbagoly: Mert megtehetik...
@Nelson Mandula: Mer' cuki, meg szép meg kényelmes.
É2I 2009.06.10. 09:31:48
Én sok féle renault vezettem már és valahogy mindegyiknek volt valami apró "baja". Olyan hiány érzet inkáb.
Gyakran estek abba a hibába, hogy ami jó volt az egyik típusban, a következő kiadásában elbacták. Pl: a váltó a mostani megánokban, egyszerűen sz.r.
QAQ 2009.06.10. 09:33:33
Szerintem a Renault Hungaria ugy adta el az autot mind serult es kedvezmennyel az autoszalonnak az meg tovabb a kliensnek mind UJ auto tehat nyert rajta vagy 1-2ezer eurot.
De remelem hogy most kipereli belolluk legalabb a 2x az auto arat.
É2I 2009.06.10. 09:34:19
Tojik rá a presztizsre, magyarhon nem az a piac, ahol ki kéne nyalni a kötsög vásárló s.ggét.
bekbórd! 2009.06.10. 09:35:18
uni1002 2009.06.10. 09:37:50
Igaza lehetett, megmutatta a hegesztéseket a kárpit alatt, és a tetejéről is rohadt le a festék, alatta láthatóvá vált egy egészen más trabi szín.
Nincs új a nap alatt...
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.10. 09:39:32
Amúgy nem csak most sz*r állítólag a rönók (ált. franszoák) váltója, eddig még embert nem láttam, akinek tetszett volna egyik is.
vape 2009.06.10. 09:43:05
"Csak még azt nem tudja, hogy lehet megállapítani, melyik napon gyártódott az illető gépjármű."
Az alvázszámba bele van kódolva a gyártás (összeszerelés) dátuma. Az igazságügyi szakértők és nagy autó rajongók elmléletileg tudják, hogyan lehet kihámozni belőle.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.06.10. 09:43:17
Nem véletlen, hogy a szomszédasszonyom is, miután igazi "tűzről pattant menyecske" lett (=kigyulladt alatta a pár éves, rendszeresen szervizelt VW) inkább egy Skodát vett. Azt legalább csehek rakták össze...
gelsystem 2009.06.10. 09:48:17
ugyanis: ha nem lenne a Zadó, akkor az össze ilyen tetüláda kereskedő lehúzhatná a rolót, mert mindenki külföldre járna új autót vásárolni:):):
.
joni hozam veni ato! nem atbacc, bizni benem! ocó ato vini probalni ki, nemhasznalt, leni uj! veni ato, adni gyerekcipo ajandek! gyerek laba lesz nem ludtapsz, botozat meg mindig nemtuni mi! ha kohogni, adni viz anyit, mit ini birsz! cinalni uzlet velem, nem banimeg!
Impega 2009.06.10. 09:49:06
kutymorgo 2009.06.10. 09:49:10
vape 2009.06.10. 09:50:39
Ott vajon helyben bezúzzák a szállítás közben sérült autókat, ugye? Na persze. Ott is kipofozzák ugyanúgy, és eladják, mintha mi sem történt volna.
Ébresztő! Nem az autómárkától függ a hozzáállás, hanem az országtól, amiben élünk.
maincoon © 2009.06.10. 09:52:25
@Nelson Mandula: örülök, hogy egyezik a véleményünk :)))
Impega 2009.06.10. 09:54:45
Kardics 2009.06.10. 09:59:24
Dohányzó Zsiráf 2009.06.10. 10:01:06
Továbbá, amikor egyszer befuccsolt a kulcs nélkül indítós elektronika, egy egész hetet kellett várni, mire megjavították, és közben egy Chevy Laccetti-t (!) adtak csereautóként, ami hát komfortban elég messze volt a Mégane-tól.
Az elektromos ablakok 1 év használat után már nyöszörögve siklottak fel-le.
Mindezt egy cca. 5 milliós autóban.
3 év után lecserélték, egy újabb, szintén "kulcsnélküli" Toyotára. Másfél év alatt az égvilágon semmi probléma nem volt vele, és nem is húz balra. Csakúgy, mint a Mégane előtti Toyota, ami szintén problémamentes volt 3 éven keresztül.
Ja és egyszer vezettem egy ismerősöm Peugeot 206-osát, hát az is egy rémálom, főleg a váltója meg a kuplungja.
10 évvel ezelőtt egy külföldön kölcsönzött, 1.1-es Peugeot 106-ost vezettünk... olyan szar és erőtlen volt a motorja, nyomába se érhetett az akkor általunk tulajdonolt, szintén 1.1-es Fiat Puntónak.
Szóval nálam a japán vs. francia autó "mérkőzés" nem előítéletek, hanem tapasztalat alapján dől el.
betépett felhasználó 2009.06.10. 10:01:54
koszhonom.
Leadfoot 2009.06.10. 10:06:07
Olvasd el te is az általam fent linkelt cikket, tanulságos!
Leadfoot 2009.06.10. 10:07:15
Ofélia . 2009.06.10. 10:07:16
Mindegy merre döntöd biztos, hogy kifolyik:(((
bekbórd! 2009.06.10. 10:07:28
bekbórd! 2009.06.10. 10:09:41
zapkorte (törölt) 2009.06.10. 10:14:00
Mellesleg apám anno a Merkurnál árengedményt kapott a szépséghibás, ki nem javított wartburgjára. És további árengedményt mivel lemondott a garanciáról. (Éppen tartós külföldi kiküldetésben volt, amikor megjött a kiutalása, úgyhogy ha akarta sem tudta volna hazahordani az AFIT-hoz garanciális javításra.)
Dohányzó Zsiráf 2009.06.10. 10:14:47
Impega 2009.06.10. 10:15:00
Jo pont: Ok voltak az elsok aki kemenytetos kabriot gyartottak.
Kobe 2009.06.10. 10:21:16
Egy régebbire meg hiába kell többet költeni, ha a vételárat, emg az alkatrészeket nézem, még mindig töredéke az újnak, és kb ugyanaddig használhatod is simán...max 1-el kevesebb törlesztőrészleted lesz :)
É2I 2009.06.10. 10:22:00
A scenic hatsebességes váltója viszonylag jó, de a kangoo is elmegy.
@Kardics:
A kb. 4-5 évesekben még jó váltó volt. A mostaniakban kicserélték, és hát nem nagyon tudod, hogy beraktad-e lükvercbe, vagy sem.
A fedélzetit resetelned még nem kellett? Akkor szerencsés vagy :)
É2I 2009.06.10. 10:26:32
Mivel egy akármilyen középkategóriás (értsd: bele is férsz)új autó, már milla feletti. ;(
Sir Mortzosch 2009.06.10. 10:26:38
Kardics - te vagy a szerencsés.
Saját tapasztalat :
9,4 m (!!!!!!!! nembeszólni) Laguna, a létező összes francos extrával, kulcsnélkül,bixenon, babámherkentyűje - 9000 km-nél M3 - annyit nyög a gépcsajszi, hogy MOST megállni! Csattanás, motor maximumon pörög, autó nem megy. Turbó+vezérlés.
A Renault Service még az elvontatáson is húzza a száját.
Természetesen azonnal autót cseréltem (1 hónapon belül) Úgy visszaadtam az autót, mint annak a rendje.
Ilyen nincs emberek.
}:( (törölt) 2009.06.10. 10:30:32
É2I 2009.06.10. 10:31:12
Vett a cég két új twingót. Mindkettő lenyalta tízezer alatt a hátsó tengejen lévő gumikat. Elvitték szevízbe és kiderült; gyárilag rossz volt a hátsó futóművűk cakkompakk. Tehát nem rosszul beállított, ha nem gyárilag rosszul összeszerelt. ;O
kutymorgo 2009.06.10. 10:35:46
Frucsasz 2009.06.10. 10:35:58
Tessék szépen kiírni, hogy millió :) Csak az agyilag kevésbé fittek kedvéért :D
betépett felhasználó 2009.06.10. 10:36:08
Impega 2009.06.10. 10:40:39
É2I 2009.06.10. 10:41:06
Na ezt én is bevettem csúnyán :D
Itt keresgettem, hogy melyik modell lehet. Gondolkodom, hogy lehet azzal parkolni? Stb.
Hát mondon, ezt csúnyány becoptam :DDDD
Sir Mortzosch 2009.06.10. 10:43:32
Öreg hiba volt a vásárlás.
A Volvoé viszont nem :D Meg a Honda is remekül szuperál.
Ofélia . 2009.06.10. 10:43:54
Tessék örökölni és punktum:))
A múlt héten láttam egy kb 20 méter hosszu hammert isten bizony több ablaka volt mint egy túristabusznak!
}:( (törölt) 2009.06.10. 10:44:58
Ofélia . 2009.06.10. 10:45:33
Impega 2009.06.10. 10:46:54
Sir Mortzosch 2009.06.10. 10:52:02
Némi iróniát érzek átszivárogni.
Kifejtenéd?
p.s. ja igen, t.mobile-os vagyok, nincs UPC-m, most Erdélyben lakom az erdő közepén, tehát revizionáld kijelentésed.
betépett felhasználó 2009.06.10. 10:52:17
amugy az elso hozzaszolas mindig a nulladik.
É2I 2009.06.10. 10:56:00
Á, dehogy. Viszont azért vettem be, mert annyiért már autót is kapni. Meg nem mertem gondolni, hogy annyiért rönót vesz valaki. ;)
@Latyak:
A volvo teljesen elfogadott, már sikeres körökben. De mi van akkor, ha valaki nem akar feltünősködni?
}:( (törölt) 2009.06.10. 10:56:40
Sir Mortzosch 2009.06.10. 10:57:52
Sir Mortzosch 2009.06.10. 10:59:20
Demidoux 2009.06.10. 11:06:29
DEGEC 2009.06.10. 11:12:21
ki az a loser aki renault-ot vesz...
raadasul tobbet...
van akis sosem tanul a hibajabol...
de remelem ez jo lecke volt..
É2I 2009.06.10. 11:13:51
Lehet, hogy csak nekem volt furcsa ;)
Mivel, ha nekem lenne ~10 millám autóra, eszembe nem jutna ez a márka. De, hát ez csak én vagyok.
Mondjuk a meglátni és megszeretni akár játszhat is. Nálam is az volt.
Eszembe sem volt azt a márkát választani, amit aztán mégis.
Egyszerűen megtetszett a formája, na meg olcsóbbra jött ki, mint egy akkori vágányőr. (Egy nem "friss" modell volt. Tojtam rá:)
kyanzes (törölt) 2009.06.10. 11:20:12
88wx335dsf 2009.06.10. 11:25:50
Belgáktól érdemes autót hozni? Tud valaki valami belga hasznaltauto.hu szerűséget?
Köszi!
Metal Warrior · http://ordogvilla.blog.hu/ 2009.06.10. 11:27:09
balage28 2009.06.10. 11:29:21
bébarabás 2009.06.10. 11:31:02
balage28 2009.06.10. 11:32:19
Nem vagyok hajlandó 6-8M-t kiadni egy FAPADOS, KENYELMETLEN passatert, mondeoert...
Vajon luzer-e vagyok ? (nem ;)
Pappistuta 2009.06.10. 11:33:07
Szerintetek miért?
Egyébként ebben az ügyben -nem akarom elkeseríteni a levél íróját- ha csak nem áll mögötte egy D.A.S. szerű jogvédelem, nem fog nyerni.
Egy ismerősöm Nissannal járt így.
Vadonat újként megvette, mire hazaért a szalontól a lakásáig -70km- beállt a motor.
Csere autó 1 hónapig, aztán egy éven keresztül mindenféle problémák az autóval, amikor a tulaj megunta, és azt mondta cseréljék ki.
Ebbe ugyan belement a kereskedő, de ezután jött a feketeleves.
Amikor a szervízbe körbemérték az autót, kiderült, hogy telibe van fújva...
Az öreg teljesen kiakadt, mivel ő egy karcolást se csinált rajta.
Ő is különböző csatornákon megtudta, hogy az autója, a szállítás során a lerakodásnál, leesett, és pörgött egyet...
Hiába ment bíróságra, ott a "forrás" már nem tanúskodott a saját munkahelye ellen...
dan72 2009.06.10. 11:36:32
Impega 2009.06.10. 11:43:14
occasions-pro.caradisiac.com/villes/departement/belgique/
www.vroom.be/fr/occasion-auto/
EÖ (törölt) 2009.06.10. 11:45:54
francia cuccunk egyedül a Concorde van, az is a telken.
okostojgli (törölt) 2009.06.10. 11:51:54
Csak ANNÁL a kereskedésnél, kéretik nem általánosítani. Sem minden Renaultnál, sem minden franciánál, sem egész magyarhonban.
Hajjakend 2009.06.10. 11:57:09
Anno vettünk egyet és a Renault hungária pontosan ugyanígy járt el azaz SEMMILYEN védelmet nem adott a márkakereskedő ellen.
Fogyasztóvédelem ugyanaz a töketlenség, papírozva volt hogy hazudtak, de semmit nem tett.
A márkakereskedő Hódmezővásárhelyi mell.s.leg. F*j*s autóház.
Ugyanígy egy rom autót adtak el hibátlanként.
Sok fenyegetőzés után a vételárat visszakaptuk a közben felmerült javítási, átírási, egyéb pénzeket nem. 400KHuf bukta volt.
Azóta szabály hogy renault nem jön a házhoz.
Gondolom a cégnek - Renault Hungária - megéri hogy nyugodtan írhatunk ilyen történeteket, egyrészt sok ilyen van, másrészt nekem minden bizonyíték megvan.
Hajjakend 2009.06.10. 11:59:22
okostojgli (törölt) 2009.06.10. 12:01:19
nemöszöd 2009.06.10. 12:03:56
Legolas9 2009.06.10. 12:04:11
OFF: Hu, végigolvastam mindent. Már rég gondolkodom egy-egy ilyen rönós poszt után. Most leírom. Nekem is pinás van, egy szkénik. 4 éves, újonnan vettem, de bemuti autó volt. Majd 1 millával olcsóbb volt, mint ha tök újat rendelek. Volt benne 700 km, most meg 65.000. Átlagos dolgokon kívül - kopp-kopp-kopp - semmi bajom vele. Izzó és szűrőcserék szophatás. Féktárcsák, szélvédő, meg egy jobb oldali első üveg - feltörték - volt cserélve. Ja, meg szilentek, de sokat járok xar úton.
A cégesem meg Fiat Doblo. Avval sincs semmi gond. Tudom sikeres ember nem lehetek... De nem csak a márkán múlik. Mindenhol vannak jó és rosszab eresztések. Érdemes kiforrott modellt venni, ha újat akar valaki. Szerintem.
Ja igen, nem hordom márkaszervízbe...
Tengertánc (törölt) 2009.06.10. 12:04:56
okostojgli (törölt) 2009.06.10. 12:05:11
Tehát azt kellett volna bizonyítani, hogy az egy év alatt az öreg javíttatta az autót. Hát ez tényleg necces, de gondolkodom rajta. (Pikáns a dolog, ha hiteles kocsi volt, mert ugye a hitelszerződésben a bank kiköti, hogy karambolos javítás tényéről tájékoztatni kell a bankot, márpedig ha nem tájékoztatta az öreg őket, megszívathatják a tulajt.)
Addig is Nissan kereskedés nevét ide kiírni, ott autót nem venni.
nemöszöd 2009.06.10. 12:09:57
A legprimitívebb AFIT időket idéző, tetű banda!
88wx335dsf 2009.06.10. 12:11:35
Köszi!
afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2009.06.10. 12:12:24
Dr. Trebitsch 2009.06.10. 12:13:29
Az eljárás felháborító, de törvényes. A gyári technológiával javított kocsit el lehet adni az eredeti értékén. Cserélni sem kötelesek, a pénzedet visszakapni pedig végképp nem fogod. Tied a perköltség, és választhatsz, hogy elfogadod-e a törött autót, vagy jársz gyalog. Üdvölünk Magyarországon, a XXI. században. :(
Páneurópai Harci Kos 2009.06.10. 12:20:13
amugy csunya átvágás, pénzt vissza, mennnnnyyy máshová.
The Good Boy 2009.06.10. 12:24:38
Az egyébként mindent elárul, hogy ezeknek a szállitócégeknek és telephelyeknek vannak a legkomolyabb javitómühelyei. Talán nem véletlenül...
Van egy ismerősöm, aki régebben autószállitó kamiont hajtott a kikötő, meg hungary között, majd őt megkérdezem, hogy kb. mennyi volt a sérült autó, de arra emlékszem, hogy egyszer mesélte, hogy minden kamionra feltett autót alaposan átnéznek, hogy ne az ő cégének keljen javitania a szállitási sérülést. Mondjuk azt is mondta, hogy semmi gond nem volt, ha fel/le pakoláskor meghúzott véletlenül egy autót, mert a cég biztositása úgyis rendezte (gondolom, ha évi 1-2 lett volna biztos lenne cirkusz, de ha mindennapos a kár, akkor hihető, hogy a cégnél nem balhéznak miatta.
Én eddig minden új autómat festékvastagság mérővel ellenőriztem átvételkor (sérülésmentes is maradt), csak a jelenlegit nem mértem le, de ez meg már csak azért is mindegy, mert már azóta sajnos meghúzták.
Fhanszia vitáról annyit, hogy nekem egy volt újonnan véve, és attól boldogan szabadultam meg egy évesen, amikor meguntam, hogy mennyire ragaszkodó, hogy újra láthassa elöző gazdáját (a szalont meg a hozzátartozó szervízét, ahonnan vettem). Azóta valahogy nem vágyok a tulajdonlásukra. Ha nagy az igény rá, belinkelem a népitéletét...:)
A mostani autómmal kapcsolatban azt bánom, hogy benne volt a kesztyűtartójában a gyártási lapja (többi új autómnél is megőriztem), ennél meg amikor az átadáskor a szalonvezető kivette a kesztyűtartóból, és megkérdezte, hogy kell-e, lányos zavaromban azt mondtam, hogy nem (pedig de). Ráadásul azért is jó lett volna a papir, mert egy új tipust vettem, aminek akkoriban indult be a gyártása, és február akárhányadikán módositottak az egyik gyerekbetegségén (amihez hasonló később nekem is előjött), és én meg nem emlékszem rá, hogy az enyém gyártási papirján hanyadika volt, csak arra emlékszem, hogy nekem is februári volt, a szalon szerint pedig az enyémnek nem lehet az a hibája, mert nekem már a módositott alkatrész van benne, így nem is foglalkoztak vele, hogy esetleg a visszahívási akció keretében nekem is cseréljék.
De autókereskedőnek, márkaszerelő azt sem hisszük el amit kérdez:)
fullánkhegyező 2009.06.10. 12:33:34
Gazdagréti Jack Bauer 2009.06.10. 12:36:29
A gond akkor volt, mikor a szükséges állapotfelmérésen kiderült, hogy az autóján egy ép elem sincs. Még a tető sem, tehát az autó a tetején is járt valamikor. Persze minden lefényezve, de a rétegvastagságmérő nem hazudik. Nem csak lefestették utólag, gányolták mindenhol. Szegény tulajdonos mindenre esküdözött, hogy nem tudott róla, még ő érezte rosszul magát, hogy nem lehetett beszámítani. 15 év után bizonyítani se lehet semmit.
Ha valaki így akar autót venni, akkor csak a saját szemének higgyen, az öltönyös kereskedelmi igazgató szava se legyen garancia, akkor se, ha esetleg ismerős.
A legjobb az, ha elmegy az ember, és alaposan körbejárja a kiszemelt új autót úgy, mintha használtat venne. Ha a telephelyen van, akkor pláne. Nincs most annyi ügyfél, a dolgozók között biztos lesz valaki, aki megmutatja a kocsit. Ha nem akarják, akkor lehet menni egy másik kereskedésbe. Aki azt gondolja, hogy ez ritka eset, az téved, elég sok szállítási sérült autó van, érdemes figyelni. Különösen a MI autónknál, azt úgy kezelik a tréleresek, mintha répát szálltanának. A szállítási lapon meg van egy bélyegző ezzel a felirattal: AZ AUTÓ KOSZOS, SÉRÜLÉS NEM ÁLLAPÍTHATÓ MEG.
Hajjakend 2009.06.10. 12:43:43
Annyit tudok az esettel kapcsolatban, hogy a baumgartner egy hamis vizsgálait lapot adott ki "szolidaritásból", a Renault Hungáránál elhajtotta, hogy nem az ő problémájuk, másik 3 "szakszerviz" szóba sem állt velem és végül nagy nehezen egy régi ismerős akinek szakszervize van megkönyörült és kiállított egy valós látleletet az autóról, ami egyezett az igazságügyi szakértőével.
Azaz Renault Hungária és 4 márkakereskedő van a történetben, ebből egy "könyörületből" segített. Azt gondolom, hogy a statisztika nem a Renaultnak kedvez.
Mi köze van ennek a cigányokhoz? Fóbiád van? Mindjárt jön a viktorozás?
2009.06.10. 12:50:37
Még hogy francia autó szar meg ilyenek... Egyáltalán nem szar, pontosan ugyanolyan minőségű mint a mai átlag. Meséljek rémtörténeteket a szarrá sztárolt VWről és Mercedesről ? Vagy a törökországban összeszerelt Fordokról amiből néha kihagynak ezt azt ? Mindenütt tömegtermelés van.
Az én 1966-os Rollsomat csinálták még utoljára szakavatott emberek kézi igényes munkával.
fullánkhegyező 2009.06.10. 12:56:25
Én azt nem értem miért van az,hogy egy bóvli műanyag kacatot veszek 2-3 ezerért,megvan az kis örömöm,ha hazaviszem én látom először a hibátlan ,vadiúj terméket.Mint a karácsonyi ajándék, amikor egyre türelmetlenebb csomagolópapírtépés után előbújik.A több milliós autónál a szalonokban a legfontosabbnak az ülésvédő fóliák letépését tartják,hátha sikerül a mocskos kéznyomukat otthagyni a kárpiton.Ez a mostani autómon ott is volt.
Valóban félek új autót venni,mert egyébként szeretnék!Nem nagyot,nem luxusautót,CSAK egyszerűen vadiújat,hogy örömet okozzon a vásárlás ,ne gyomorgörcsöt,mert itt egy sérülés,ott egy cserélt alkatrész
Frank Columbo 2009.06.10. 12:56:52
Borenbukk 2009.06.10. 12:57:07
Circus 2009.06.10. 13:01:55
Szerintem hivatkozz erre, és próbáld meg újra, hátha gyorsabban cserélik. Fhanciáknak tán még számít a hírnév, főleg az ilyen időkben...
2009.06.10. 13:05:05
}:( (törölt) 2009.06.10. 13:19:24
efhábé 2009.06.10. 13:22:07
Saját tulajdonú francia autókról beszélünk...
efhábé 2009.06.10. 13:23:53
Ja, bocs, ezt csak egy szar francia gyártó meri felvállalni...
okostojgli (törölt) 2009.06.10. 13:28:12
Úgy jön ide, hogy kapásból általánosítasz. Az olasz kocsik szarok, a francia az fos, a cigány meg bűnöz. Statisztikailag. Állítod te.
Szerintem meg nem azért szar valami mert olasz, nem azért fos mert farncia, és nem azért bűnöző mert cigány. Csak így szerettem volna helyre tenni a posztíró "A mi országunkban ez nem így van" általánosító kijelentését. Konkrétan az a kereskedés átbaszta az agyát, nem kell ott vásárolni, legyen ez a tanulság mindenki számára. És ott sem kell vásárolni, ahol te jártál rosszul. Sőt, köszönet, ha megnevezed az átbaszós kereskedéseket, én biztos nem fogok ott vásárolni pont azért, mert te már egyszer rosszul jártál. De ugye nem zárod ki, hogy van korrekt Renault kereskedés, ugye nem zárod ki, hogy szállítási sérült autót sok-sok kereskedés nevén nevezi és nem cseszi át az agyunkat?
Hurkacsárda 2009.06.10. 13:32:27
Frank Columbo 2009.06.10. 13:32:48
Frank Columbo 2009.06.10. 13:38:45
Frucsasz 2009.06.10. 13:41:11
efhábé 2009.06.10. 13:42:43
Franciaország adott helyt a konferenciának, de a feldarabolásról (aka csonkolásról) nem ők döntöttek, hanem a győztes hatalmak közösen. A II. VH alatti visszacsatolásért sem az osztrákoknak szoktak hálásak lenni a nyálas keretlegények onokái, pedig azok meg bécsi döntés néven futnak...
eventus 2009.06.10. 13:45:41
Polo Classic típusú gépkocsim cseréltem be 7 év használat után egy újra. Újként vettem. Soha nem volt törött, de mikor festékréteg mérővel körbenézték kiderül a teteje és hátulja újra lett fényezve. A megengedett réteg 3 szorosa volt. Így a piaci értékénél 250.000 ezer!! Ft-al olcsóbban vették be.
Amikor átvettem az új gépkocsim, kölcsönöztem egy festékmérőt 8000 Ft-ért! és végignéztem vele. Utána vittem el a szalonból.
Frank Columbo 2009.06.10. 13:46:49
efhábé 2009.06.10. 13:49:21
hubertusz 2009.06.10. 13:54:30
Szerencsés vagy. Van aki elviszi a lottón főnyereményt, a többség viszont nem. Legközelebb vegyél jegyet egy francia légibuszra, nálad lehet, hogy nem fog lezuhanni.
}:( (törölt) 2009.06.10. 13:56:32
Impega 2009.06.10. 13:57:14
hardrock 2009.06.10. 13:59:19
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2009.06.10. 13:59:28
efhábé 2009.06.10. 14:03:09
Eddig hányan írták, hogy tökéletesen elégedettek a franciájukkal?
És hányan elégedetlenek a vw-jukkal, hányan elégedettek vele? A fordjukkal, toyotájukkal, stb.?
A mai viszonyok között komoly minőségbeli különbségek nincsenek, ugyanaz a szűk kiszolgálói kör szállít alkatrészt mindenkinek.
Pl. paradoxon, de a francia kocsik főleg Bosch és Magneti Marelli elektronikával futnak. A tapasztalatok alapján a Bosch gyakrabban hibásodik meg, mint a Marelli. Jobb lenne az olasz? Vagy csak sokkal több Bosch-cuccot szereltek be?
Impega 2009.06.10. 14:06:39
A boch-t meg csak mosogepben szeretem. Olaszban meg vagy fagyi vagy lamborgini, de arra meg nem tellik a kisasszonynak
Mokele-Mbembe 2009.06.10. 14:08:53
hardrock 2009.06.10. 14:08:59
efhábé 2009.06.10. 14:09:10
Az én kocsim pl. 2000 januári, forgalmi szerint meg 2000. szeptemberi. De amikor kocsit kerestem, futottam bele ennél nagyobb különbségbe is és amikor mondtam a jóembernek, hogy egy évvel öregebb a kocsija, mint ahogy hirdeti, elküldött a francba, hogy ő már csak tudja...
Impega 2009.06.10. 14:10:57
RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.06.10. 14:12:04
efhábé 2009.06.10. 14:15:36
Persze veseköved sosem lesz :D
Impega 2009.06.10. 14:16:24
efhábé 2009.06.10. 14:18:52
:P
:D
Ez volt a két legfontosabb írásjel a mondanivalómban
efhábé 2009.06.10. 14:21:12
Persze én ebből a szempontból külön állatfajta vagyok, mert nem általában francia autót használok, hanem kizárólag citroent és abból is csak hidraulikusat. Abból átülve meg csak nagyon kevés autó nem érződik szekérnek.
efhábé 2009.06.10. 14:24:41
2009.06.10. 14:25:01
Labancz 2009.06.10. 14:25:46
Soroljam még???
Nem kopasz nepperektől vett kocsit a Nagykörösi út porában, hanem márkakereskedőtől! Így nem lehet elmondani, hogy szívna. Ha elég tökös az ügyvéd, aki képviseli, akkor nagyon rá tud fizeti. (Amit tiszta szívemből kívánok nekik!)
Impega 2009.06.10. 14:27:46
neked ugatok 2009.06.10. 14:29:27
a schiller opelre gondolsz-e?
efhábé 2009.06.10. 14:30:08
Impega 2009.06.10. 14:32:42
The Good Boy 2009.06.10. 14:35:05
totalcar.hu/nepitelet/index.php?op=itelet&cat_id=39682
Kiegészitem az itéletet azzal, hogy egyhónaposan úgy nézett ki a motorháztető belülről, mint amiben egy centrifuga kinyomta körbe az olajat, minden olajcseppes. hidrotőkék cseréért kiáltottak, elöször már vagy 7000 km-nél. 5000-nél cserélték a hátsó csapágyat, hátsó féknyergeket, fékkel együtt (620 000 Ft volt a garis szervizlapon 2005-ben!!!), szerelő azt mondta, hogy 5000 után meghal ezekben a csapágy. Én naiv azt hittem, hogy a gyári szar, a garis csere tovább bírja... nem jött össze, 10000-nél újra csereérett lett, mint ahogy addigra az elsők is. Vészfékasszisztens, és a hozzátartozó vésszvillogó bekapcsolást nem sikerült megtapasztalni, pedig volt pár komoly vészhelyzetem (jelenlegi vasnak érdekes módon, tökéletesen müködik ez a része is), abs-es fék még hóban is blokkolva állitotta meg az autót, az oldalvédő diszlecek és a tetőléc váltakozó sorrendben és időben hullottak le/engedték el magukat, általában menet közben, növelve a garis szervizlistát stb... tolatóradar nem mindig pittyeget, illetve volt amikor a légüres tér is túl közel volt neki, automata klima, esőérzékelő egy ideig mindig úgy müködőtt, ahogy annak kellene, majd párperc után a klimaventilátor elkezdett orkánosat játszani (nem low módban, hanem értelmes 23-24°-nál), az automata ablaktörlő pedig pár perc után még a csöpögő esőnél is monszunos üzemmódba váltott. Hogy jót is irjak róla, az automata világitáskapcsoló tökéletesen müködött, pár luxos fényváltozást nem tolerált indokolatlan ki vagy bekapcsolással... a többit nem is irom
Ez volt az első és utolsó újként vett franciám, korábban volt 3 régi és ritka rönóm (R5 GT Turbo, Fuego, R11 Electric), de azok ezeréves soktulajos, nem sokmilliós autók voltak, és azokat a különcségükért (meg hogy egyik jó cimbim renault alkatrész specialista volt, igy mindig volt alkatrész occóért) szerettem.
kasu 2009.06.10. 14:38:21
Ülsz a tuti légkondiba, jó zenét hallgatsz és működik. Ebből a szempontból egy meghibásodásra hajlamosabb Renault is jobb, mint egy gányolt német...
efhábé 2009.06.10. 14:41:57
Tudnak a franciák szart gyártani, nem is kérdéses. De sajnos mindenki más is :(
Impega 2009.06.10. 14:46:16
Nágyot szóltál édes egy öcsém!
Vannak meg ilyen szep logikus mindenhova illo beszolasaid? Mint pl: Forog a Fold de mas is.
Kanyargos az ut de mas is...
efhábé 2009.06.10. 14:46:24
Vajon melyik gyártó melyik típusáról írhatták a következőket a Népítéletben?
"Az autót 5 hónaposan vettem márkakereskedéstől.A benzinpumpa pár héten belül elromlott, amit garanciában ki is cseréltek. Alighogy megtettem vele5000 km-ert, fel kellett frissíteni a motorvezérlő szoftverét, mert az autó nem indult el, majd a kézifék rohadt be, havi szinten. Autópályán 4 személlyel, 140-es tempóban 9,3l a fogyasztása.Jelenleg a motorolaj habzik. Bevittem a márkaszervízbe, ahol azt mondták hogy ez normális, nem tudnak vele mit tenni. Ez ilyen!"
Borenbukk 2009.06.10. 14:50:06
efhábé 2009.06.10. 14:51:02
"Nagyon vártam, hogy átvegyem az autómat. Ódákat zengtek az új motorjáról, hogy szupererős és csendes. Az erő megvolt, de milyen áron! Megkapta a bejáratást, az első 1000 kmen nem ment 2500 fordulat felé, ennek ellenére 10000 és majd aztán 18000-nél recsegni,kattogni kezdett,mindkét esetben turbócsere lett belőle. Lehet, hogy túllihegték a [.....] ezt a teljesítményversenyt. A szervízben mondták, hogy tervezési probléma, köszi.Állítólag a 150le-nek ellenállóbb a turbója.25000km-nél a befecskendezők kényszerítettek a szervízbe, csere.Nem tudom mi lesz ha átlépem a 100000km-t,utána ugyanis nincs garancia.Mennyi pénzembe fog ez akkor kerülni?Az Audival ilyen problémáim nem voltak, én mohó, jobbat akartam.Több mint 9 MILLIÓ volt ez a tragacs, a bőrkárpit nyúlik, nem is jó az ülése.Meggondolatlan vásárlás volt, hittem a statisztikáknak......"
Impega 2009.06.10. 14:52:15
neked ugatok 2009.06.10. 14:59:57
ezzel a posttal értek tökéletesen egyet, szerintem is így van
ennek ellenére én tuti felgyújtanám a kereskedést, ha már ilyen feltűnően rosszul sikerült járnom :P
efhábé 2009.06.10. 15:02:13
totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=48025
Toyota Avensis
Érdemes beleolvasgatni a Népítéletbe, mindegyik gyártónál találni ilyeneket.
Toyotákat olvasgattam és több olyan bejegyzéssel is találkoztam, hogy Renaultból ültek át, mert mindenki a Toyotát dicséri, de inkább visszaülnének Renaultba (vagy vissza is ültek), mert azzal kevesebb hiba volt és sokkal kényelmesebb.
Pedig a renault nem is igazán kényelmes autó :)
Mindegyik márkánál előrdul az ilyesmi, csak az nem látja, aki számára az autó vallás, ahogy Csikós is írta a Leadfoot által belinkelt cikkben.
gyöngéd barbár 2009.06.10. 15:03:10
Koli 2009.06.10. 15:11:33
Az első 154e, a második 195e a harmadik 27e km-nél került tovább (a harmadik összetörött egy cseppet).
A kopó alkatrészeken kívül egyiknek sem volt semmiféle hibája.
Mi budapestiek lévén egy tőlünk 200 km-re lévő kereskedésbe megyünk autót venni...
Kedvesek, sokkal olcsóbbak mint a fővárosban, és soha nem csesztek át (legalábbis nem vettük észre).
Szóval ne általánosítsunk, de a Baumgartnert kerüljük el....
Impega 2009.06.10. 15:12:38
neked ugatok 2009.06.10. 15:14:28
nemtom, 105ezer kilómétert tettem az autómba (peugeot 306, nem is olyan fiatal), és eddig (a kötelező szervizen kívül) 50ezret költöttem rá (bár szerintem a főtengely ékszíjtárcsa is kopóalkatrész, mint minden autóban, mindenesetre az tényleg tipushiba)
és szerintem minden autóra igaz, hogyha követik a szervizkönyvet, és kicserélik azt amit az előír, és nem csak akkor, amikor már elromlott, akkor a legtöbb autó megbízható marad. persze minden szériából van fos.
neked ugatok 2009.06.10. 15:18:56
nem mintha védeni akarnám a francia autókat (bár nekem is az van), de ez az 5 autóból felállított tapasztalat egyáltalán nem reprezentatív. ezen kívül legyártottak több százezer autót a világban (a franciák is)
én is ültem már és vezettem is nissan primerát - jó a váltója, de gáz a motorja (1,6), meg a futóműve is szar. annak amiben ültem, és azóta megjelent belőle vagy 4 újabb széria, mégsem szarok szerintem a nissanok, csak rondák :P
Impega 2009.06.10. 15:19:42
indapasssucks 2009.06.10. 15:19:58
Breki77 (törölt) 2009.06.10. 15:23:06
kasu 2009.06.10. 15:28:38
rattan 2009.06.10. 15:31:04
Sajnos rossz hírem van, a magyar /szemét/ jogrendszer szerint az új autó szállítási sérülés esetén is újnak és sérülésmentesnek számít.Egy feltétel van: megfelelő szervízben kell elvégezni a javítást. Csak egy kapaszkodód lehet: ha tényleg tudod bizonyítani, hogy átvétel előtt tényleg bemutatóautó volt. A Magyar Autóklub jogásza talán tud ezügyben segíteni.
Sanyi 2009.06.10. 15:45:18
efhábé 2009.06.10. 15:56:30
efhábé 2009.06.10. 15:58:57
Egyébként nem idéztem cikket, Népítéletből is csak 2 darabot, hogy lenyugodjanak végre a kedélyek és ne arról szóljanak a kommentek, hogy fos francia, hanem a konkrét esetről, ami szintén előfordul kis hazánkban szinte minden márka esetében.
efhábé 2009.06.10. 16:00:12
V. 2009.06.10. 16:02:22
V. 2009.06.10. 16:04:32
neked ugatok 2009.06.10. 16:06:18
a 406 kupé az egyik legszebb francia autó! (a váltója aszondják borzasztó)
hát nem hiába, ami a pininfarina designcenterből kerül ki, az nem lehet fos, ferrarik, alfák, 306 cabriolet, sőt, vettem már pininfarina által designolt fogkefét is :)
redriot77 2009.06.10. 16:29:32
Impega 2009.06.10. 16:31:17
HandG 2009.06.10. 17:31:21
És lehet, hogy van egy rövidebb elintézési módja is.
Láttam merdzsósokat is meghunyászkodni.
Hasonló eset, de ismerős csináltatott egy nagy táblát a kocsi tetejére kirakta. Kiírta nagy betűkkel, hogy itt vettem ezektől...stb stb..
Első nap megfenyegették, második nap ügyvéddel fenyegették, akkor feljelentette őket zaklatásért, felvette a telefon és személyes beszélgetéseket. 3. nap visszaadták a vételárat.
És az ügyvédje jelenlétében írták meg a adás-vételit vissza, amiben minden járulékos költséget bevállaltak.
Ki menne be abba a márkakereskedésbe, ami előtt egy ilyen feltáblázott "új" autó áll?
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.06.10. 18:24:59
meg igy is valsagban a GM
amugy regen mikor meg Ladakat lehett rendelni a kishibas kocsikbol arengedmenyt adtak
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.06.10. 18:50:59
francia kocsi nemet vagy japan
akinek bevalik az eskuszik aki megszopja az gyalazza
es mind akettobol van ugyanannal a markanal
most nem akarom futtatni magam de eleg sok kocsit vezettem
mindegyikben volt j is rossz is
uj kocsit csak egsyzer vettem az egy 1200 Lada volt
en akkor nagyon meg voltam vele elegedve
al Dajjal 2009.06.10. 19:56:02
Igen, igen. Mindkét válasz helyes! Leülhet, ötös!
velsatis 2009.06.10. 20:11:01
Szállítási sérült és szállítási sérült között is van azért különbség. Van amit csak koccolnak itt-ott, de ez az esetemben a teljes hátsó ajtó lakatolását, valamint az üveg cseréjét jelentette nagy valószínűség szerint, mivel a 2008-as autón különben mit keresne ebben az esetben 2006-os üveg, úgy hogy közben mindenhol rendben megvan a 2008 széria szerinti üvegezés.
Irtam, hogy felajánlotta a Renault a szakszerű gyári "renoválást", de annak a márkakereskedőnél ahol vettem nemhogy fényezőműhely nincs de még lakatosmunkákat is egy maszek szervízben végeztetik. Akkor így milyen gyári "renoválásról" beszélhetünk?
velsatis 2009.06.10. 20:16:53
velsatis 2009.06.10. 20:26:44
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.06.10. 20:59:09
ne hagyd!!!!!!!!!!
full arban fizeted vadi uj kell!!!!!
kutyat nem erdekli hogyan szallitjak stb
nem kell a javitas full uj kell a gyarbol hibatlanul
ehhez ragaszkodj
hardrock 2009.06.10. 22:50:45
lacas65 2009.06.10. 23:11:42
arnd 2009.06.10. 23:12:58
Én most pár évig tuti nem veszek szalonból autót, de ha vennék (márkától függetlenül) akkor festék vastagság mérő és autószerelő barát jelen lesz.
Ha nem tetszik nem veszem át... ennyi. Ha mindenki így tenne nem is próbálkoznának... és nem csak az autó forgalmazók...
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.06.10. 23:46:46
es macskat tart, es az annyaval el
@arnd:
hat beb@szna ha uj kocsit is teszteltetnek, bar en sose veszek ujat
a hasznaltat el tudom vini muhelybe teszteltetni, de ddig egyszer ha tettem
bar ez tenyleg lutri
eddig szerencsem volt
Smacika 2009.06.11. 15:43:31
"Természetesen voltak egyéni igényeim a felszereltségre vonatkozóan":
Pl.Elforgatható kormány, letekerhető ablakok, kinyitható csomagtér, gázadásra felbőgő motor, behúzható kézifék.
zapkorte (törölt) 2009.06.12. 11:49:48
Lefty Rosenthal 2009.06.22. 21:55:10