Meredith Grey a Media Marktban futott neki egy 0%-os THM-mel, kezelési költség és önerő nélküli hitelnek, mintha mi sem történt volna az elmúlt fél évben. Természetesen kiderült, hogy mindig van tétel, amit nem sorolnak fel a hirdetésekben, ez pedig jelen esetben a hitelfedezeti biztosítás:
Szeretném megosztani veletek, hogyan futtatta meg velem a felesleges köröket a Credigen bank, a Media Markttal közös, e heti minden 0%, 0Ft-os hitelezési kooprodukciójában. Úgy tűnik, hiába kötelezik a bankokat arra, hogy minden hitelezéssel kapcsolatos addicionális költségeket látható helyen tüntessenek fel a kiírásokban, akadnak olyan "partizánok", ez esetben a Credigen bank, aki bár a 0%-os thm-et, 0 Ft-os közelési költséget és 0 önerőt 500,000 Ft-ig jelzi hirdetményében, a hitelfedezeti biztosításról elfelejtkezett...Illetve arról is, hogy mely "szerencsés nyertesek" azok, akiknél ezt felszámítja. Miután értesültem erről az új hitelezési akcióról, úgy döntöttem, hogy megveszem azt az elektronikai terméket, amelyet egy összegben nem biztos, hogy jelen helyzetben megengedhetek magamnak,de a 30 hónapos futamidővel, és az 5,000 Ft/ hó alatti törlesztőrészlettel, ráadásul a bank által meghirdetett feltételekkel, örömmel.
Bár időpontra hívtak be, össze-vissza hívták az embereket..mellékes dolog, úgy gondoltam, mi az nekem, ha fél-1 órával tovább kell várnom, csak a cél lebegett a szemeim előtt. Emellett, már az fennakadást okozott a hitelügyintéző hölgynél, hogy fénymásolt credigenes munkáltatói igazolást töltött ki a munkáltatóm, eredeti aláírással. Én is bankban dolgozom, szerintem az egyik legkekeckedőbben dokumentációs szempontból, mégis az, hogy egy formanyomtatványon nem színesben van a bank logója, és minden más eredetiben, nem igazán szokott fejfájást okozni..Kénytelen voltam többször is hivatkozni erre, és azt a trükköt is bevetni, hogy más kollégámnak is elfogadták így a héten az igazolást...hatott a pár perces rábeszélés, végre elkezdődött az adatok felvétele. Legnagyobb meglepetésemre, a többiekkel ellentétben, akiknek automatikusan elbírálta a számítógépre feltelepített szofter a hiteligényét, és örömmel mehettek átvenni az áhított terméket, nekem be kell, hogy faxolják az igénylésemet a központba, ugyanis ott fogják elbírálni. Ezen eléggé elcsodálkoztam, ugyanis az előttem álló úriember munkáltatói igazolását volt egy pillanatra szerencsém látni, és a nettó fizetése az enyém alatt volt, viszont a törlesztőrészlete az enyém 4x-e lett volna....és nála flottul, automatikusan ment minden.
Megígérték, hogy telefonon értesítenek, amint megtörtént az elbírálás. Jó pár órával később felhívott egy hölgy és feltette azt a kérdést, amit már feltettek korábban, hogy a vezetékes telefonom a lakásomban csörög-e, és hogy a mobilom előfizetéses vagy kártyás? Mint említettem, én is hasonló helyen dolgozom, de számomra elég furcsa és egyáltalán nem érthető, hogy a fizetőképességemet mégis milyen mértékben befolyásolja az a tény, hogy hol csörög a vezetékes telefonom?! Vagy esetleg egy komoly kalkulációs módszerrel, a telefonszámom számjegyeit is felhasználva, hozzáadva a kicsörgés helyét, kapunk egy számot, ami alapján kategorizálnak??:) (csak viccelek) Úgy döntöttem nem kekeckedem, nem kezdek el okoskodni, ki tudja mennyire érintené negatívan az elbírálás folyamatát, így csak annyit kérdeztem, hogy mégis mikor várható eredmény? A hölgy közölte, hogy 5 perc múlva. Ez volt ma 19 órakor. Vártam a visszahívást, amely rá több, mint egy órával, 20 óra 2 perckor érkezett és örömmel tájékoztattak, hogy megkapom a hitelt...DE! 715 Ft/ hó hitelfedezeti biztosítást kell fizetnem a törlesztőrészletre. (ami 30 hónapra összesen már 21,450 Ft) A hölgy nem tudott válaszolni a kérdésemre, hogy egy 0-ás akcióban mégis, miért van költség és mi az oka ennek a plusz díjnak, de megadta a telefonos ügyfélszolgálat telefonszámát, ahol tudnak nekem segíteni. Hívom az ügyfélszolgálatot és minő meglepetés, szombaton csak este 8-ig vannak, és legközelebb hétfőn lesznek.
Több kérdés is felmerült bennem:
- valószínüleg ugyanabban a hitelelbírálási szoftverben futtatták le az én kérelmemet is, mégha a központban is, mint a többiekét, akik már a áruházban megtudták, hogy megkapták a hitelt, akkor velem mégis miért futtatták a felesleges köröket és játszották el ezt az egészet?
- nekem mi miatt van plusz biztosítási költség egy olyan akcióban, ahol elvileg nincsenek plusz költségek?
- nem szeretnék senki fölött sem itélkezni, de rajtam kívül szemmel láthatóan jópár nálam alacsonyabb jövedelemmel rendelkező, duplájába, triplájába kerülő terméket vihetett el anélkül, hogy plusz köröket futtattak volna velük
- lehet, hogy már olyan jövedelmi kategóriába tartozom, akire nyugodtan rá lehet verni egy kis plusz biztosítási díjat is?
Fel fogom hétfőn hívni az ügyfélszolgálatot, bár kétlem, hogy kézzelfogható információval tudnának szolgálni, és a fenti kérdéseimre választ tudnának/hajlandóak adni.
Mivel etikántlannak tartom ezt az eljárást, és diszkriminatívnak, ezért úgy döntöttem, hogy megírom nektek...szerintem rajtam kívül jártak még így egy páran. A Credigen bankot pedig tájékoztatom majd, hogy e mellett a levél mellett a PSZÁF-nak is fog menni egy másik...
Köszöm, hogy elolvastátok. Remélem érdemesnek tartjátok arra, hogy a szélesebb közönséggel is megosszátok az esetet.
Üdv.
Meredith Grey
Az utolsó 100 komment: