Tékozló Homár

Belgiumban rosszabb strandolni, mint a Gulágon

2009.06.29. 00:06 | szily | 185 komment

Végre, mi eshet jobban egy magyar (=frusztrált) fogyasztónak, mint azt hallani, hogy az Eurogalaktikus Birodalom szívében, Belgiumban a legrosszabb fajta kommunista portásmentalitás uralkodik? No, remélem nem egész Belgiumban, de a mecheleni tónál mindenképp. Andreiéket komplex élmények érték, pedig ők csak fürödni akartak. Volt átlagosan vérforraló komcsi tiltás (nem strandolhat, akinél nincs belga személyi) és szürrelista tiltólista (vízipipa+labda+rádió+háziállat), mi kell még egy laza délutánhoz?


Ma a mecheleni tónál (Belgium, Antwerpenhez közel) jártunk, ahova úgy
mentünk, ahogyan az ember a strandra jár. Minél kevesebb értékkel és
anyakönyvi kivonat, szüzességi bizonyítvány, valamint a háziorvosunk
által ellenjegyzett vérkép nélkül. Ez hiba volt, ugyanis nem engedtek
be minket (2 felnőtt, meg egy kis gyerek), mert nem volt nálunk belga
személyi. Azaz csak nálam volt, de az nem elég. Mindenkinél belga
igazolvány kellett volna, hogy legyen.

Állítólag ez csak a négy hetes főszezonban van így. Jogosítványt,
egyéb fényképes igazolványt (útlevél, más országban kiállított uniós
szabványnak megfelelő személyi, stb.) nem fogadnak el. Hiába lehet
ezekkel az iratokkal akár repülni is, a strandról csak kifelé
reptetéshez érvényesek. Az már csak mellékes, hogy az árszabás nem
felel meg az előzetesen közölt árakkal, de a különbség mindössze 1
euró fejenként. Felejtsük is el. A szükséges okmányokról egy árva szó
sem esett sehol. Csak a helyszínen (30km oda, ugyanannyi vissza).

A (sziva)tónál arcul köpött a fényképen látható baráti figyelmeztetés
(kb 3m széles), amely igen baráti hangnemben közli, hogy szevasz,
huzzál haza. Amíg mi próbáltunk tájkozódni, addig nagyjából 5-10
embert küldtek el rajtunk kívül (5 perc alatt).

Ami még érdekes, az az alsó tiltótáblasor. TILOS: VIZIPIPA, LABDA,
rádió és háziállat.

A jelek tanulsága szerint bevihető géppisztoly, aknavető, marihuana,
motorcsónak, komplett nagyszinpad hangosítással és persze
zsebtigrisek, elefántok.

Akinek kedve szottyan pancsolni egyet, annak tessék, csak tessék.
Belgium, Mechelen, Nekkerspoel-Borcht 19. Ja, a cím a hatalmas telep
másik fele. Onnan még 15 perc séta a bejáratig.  Szevasz Ajrópa.

Üdv,

Andrei(sen)

 

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.06.29. 00:13:14

ejfel is elmult
otthon
akkor olvasok 3 posztot

Mylady 2009.06.29. 00:32:56

Így jár az, aki Belgiumba megy strandolni.
Mert Ráckeve már ciki, mi?

satya666 2009.06.29. 00:58:03

Sokadik.

Azért jó látni hogy nyugaton is vannak faszságok.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.06.29. 00:59:00

Poszt dömping van itt, kéremszépen!

Megdobbent 2009.06.29. 01:17:51

Gulag, ugyanmar. Rackeve, es kisszenes. Felesleges menozni belga stranddal. Kulonben is, mi koze Blegiumnak a furdozeshez? Brrr. :)

ági anyu 2009.06.29. 01:19:51

Ez nagyon durvaaaaaaaaaaaaa

Almaspite 2009.06.29. 01:24:06

Na persze nem mindegy, hogy kuruc-é, vagy labancccakarom mondani FLAMAND-É, VAGY VALLON?

Mert különben felmerül a kérdés: Hova álljanak a belgák?

Sonick 2009.06.29. 01:43:53

Érthetö, csak saját levükben szeretnek úszni.

vizigot 2009.06.29. 01:59:52

De kik azok a belgák? Belgiumban csak franciák és hollandok élnek. És utálják egymást.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.29. 02:14:06

", mert nem volt nálunk belga
személyi"
Miért? Ha belefulladsz, akkor sincs nálad! Dögcédula nem volt jó?

"Az már csak mellékes, hogy az árszabás nem
felel meg az előzetesen közölt árakkal"
Magyarország után ez még meglep?

"TILOS: VIZIPIPA, LABDA,
rádió és háziállat"
Ez alól az üzemeltetők azért képeznek kivételt mert nem házi, hanem vadállatok (vadbarom).

Remélem jól meganálizálja sünnel a kinti fogyvéd ezt a szerecsétlen bandát!


OFF :
Gyerekek, a Zwack borpárlat, hm, marha jó.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.29. 02:15:45

@Almaspite: Itt a belga, egy se balga! Itt a belga, egy se balga!

jesszumpepi (törölt) 2009.06.29. 03:00:35

Írta Szolzsenyicin,egy kiadatlan levelében.

silent76 2009.06.29. 03:09:40

@vizigot: Pontosabban: Belgiumban csak a király belga. A két népcsoport pedig nem holland és francia, hanem flamand és vallon.

jesszumpepi (törölt) 2009.06.29. 03:13:12

A Gulágon nem kértek belga személyit.

Mínusz 20 fokban lelocsoltak vízzel,és otthagytak.

Még a tóba sem kellett bemenni.

itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.06.29. 03:19:35

Na most a vicces nem az, hogy személyit kértek, hanem az, hogy BELGA személyit. @silent76: Na igen. Meg vannak germánok Eupenben és környékén (kb százezren)

2009.06.29. 04:06:50

A belgák ostobák, ehhez kétség nem férhet. A flamandoknál ehhez hozzájön a hollandok modortalansága, a vallonoknál meg a franciák modortalansága.
(De mondjuk megkérdőjelezném annak a józan itélőképességét is, aki ott él nem-belga létére. Már elnézést, kedves Andreisen).
Hogy ne csak levegőbe beszéljek, ime egy példa, ami többször megesett velem átutazóban: A szakszervezetek miatt a benzinkutak bezárnak este 6-kor (kivéve néhány igen forgalmas helyen levőt, például az autópályák mellettiek). 6 után már csak kártyával lehet tankolni. De hopp: csak helyi tankolókártyával! Hiába volt a birtokunkban egy VISA, egy MasterCard, egy céges American Express illetve egy szintén céges ESSO tankolókártya, ezek egyikét sem fogaták el az automata kutak, még ez ESSO kút sem fogadta el a saját ESSO kártyájukat. Így aztán többé nem állunk meg Belgiumban, hogy kicsit körülnézzünk; át rajta, amilyen gyorsan/egyenesen csak lehet, tankolni is lehetőleg még az országba lépés előtt valamilyen civilizált helyen, Németországban vagy Angliában.
"Belga", már magában lesajnáló jelző...

ergerberger 2009.06.29. 04:37:41

Belgium a belgáké!

ÉRTITEK?!

Col.Maybourne 2009.06.29. 06:28:49

Andreisen,
Miota elsz Belgiumban? Tudhatnad mik a szokasok. Nem kell rajuk magyarazatot keresni, ilyen es kesz (baromsagok a kobon...). Szemelyi nelkul meg ne maszkalj, foleg ne Mechelen kornyeken...

Col.Maybourne 2009.06.29. 06:30:49

@ColT --
Fogyvedelem? Itt? Menj be akarmilyen boltba es figyeld barmelyik elado reakciojat amikor belpesz (zavarsz bmeg...). Itt nem fogyvedelem, hanem munkavallalovedelem van.

vadbarom 2009.06.29. 06:33:29

...és a vallonoknak mi van vallonkabátjuk...?

Col.Maybourne 2009.06.29. 06:41:41

@the Static: A helyzet tankolasugyben mar valtozoban van: az automatak elfogadnak mar VISA es MC kartyakat is egyre tobb helyen. A falubman is, mindket kut es a hely nem az univerzum kozepe... Ettol fuggetlenul jar a sun az osszes belga benzinkutnak.

cuebler 2009.06.29. 07:05:45

apró kis életkép, sok hasonló helyzet van. bebaszott nekünk az UNIÓ, de sokan csak most jönnek rá, hogy vannak első- és másodrendű állampolgárok...

Rosszindulatú Vászka 2009.06.29. 07:12:26

Azt hallottam, hogy a belgák mind genyák. Ezek szerint télleg igaz lehet? Ráadásul még a hollandokkal is határosak.

itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.06.29. 07:18:43

@Col.Maybourne: Hát én nem mászkáltam személyi nélkül, mivel vezettem is. A gyerekét nem hordom magammal, az asszonynál meg épp csak belga nem volt. A gyereké nem volt gond. Tavaly ugyanott nem kellett másnak semmilyen irat. Az eladó dolog meg tényleg így van. "Mi gennynek jöttél ide bazze".

A tankolás már öt éve is gond nélkül ment országszerte Visa/MC kártyákkal. Évente egyszer tankolok kb olyan kúton, ahol találkozhatok személyzettel.

Dr.Traktor 2009.06.29. 07:30:43

hahahhaha

ergerberger-nek igaza van!

Hogy az istenben jössz te ahhoz hogy pont belga strandon rontsad a levegőt?
Ki tudja, mivel KOSZOS KELETEURÓPAI söpredék (falmand/vallon nemtom itt épp kit kell utálni) vagy, akár még bele is SZARNÁL A TÓBA!
A vizipipádon keresztül!

hahahhaha

Veszek egy nagybelgiumos szélvédőmatricát meg Károlysávos zoknit!!

Col.Maybourne 2009.06.29. 07:33:06

@Andreisen: Na ezert nem veszunk semmit Belgiumban:
1. Minden sokkal dragabb, mint mashol (Nemetorszag, Franciaorszag), kiveve diesel olaj
2. Taplok az eladok,
3. Kinezed a cuccost aztan kozlik, hogy majd harom het mulva szallitjak.
Ez nem fogyasztoi, hanem szakszervezeti tarsadalom. Lusta dogok mind, fuggetlenul a nyelvi hovatartozastol.
Ezeket (meg a strandot) leszamitva azert oké a hely.

potrzebie 2009.06.29. 07:38:57

@vadbarom: ez szép!
láttad azt a provokatív pornófilmet, amiben Columbo egy vallonkabátban megdugta Flamanda Leart? :)

amúgy meg a tiltásról ez ugrik be nekem: eblap.hu/provokator.gif

mzs 2009.06.29. 07:43:45

Akkor én most jól értem, hogy ha nem vagy belga állampolgár, nem mehetsz be a strandra?!
Szóval ha én ott nyaralok a rokonomnál (nincs, de tegyük fel...), magyar állampolgárként nem mehetek be a belga strandra?
Ezek szerint mi tök jó fejek vagyunk, hogy itt minden állampolgár az ország minden strandjára bemehet!

Huh...

potrzebie 2009.06.29. 07:46:28

@the Static: ha a belgákról ez a véleményed egy bezárt benzinkút miatt, akkor vajon mit gondolhatsz a többi országról? ahol nincs elég ivóvíz?
és ha többször is megesett veled, akkor lúzer vagy, de nem kicsit.
olvasni kell az országról, mielőtt odamegyünk. és legfőképpen tanulni a saját kárunkból.
én is voltam olyan országban, ahol nincs bankautomata, csak én elolvastam előre és vittem magammal készpénzt. és nem a homáron sírok, hogy deszarmán-nincs-ATM-a-hülye-tadzsikoknál

egyes, leülhetsz. :)

EÖ (törölt) 2009.06.29. 07:51:52

@cuebler: viszont most már bárki nyithat cukrászdát Bécsben, míg azelőtt ezt csak a gazdagok tehették meg. :)

Bodzaszedő Manager (törölt) 2009.06.29. 07:53:59

na a hollandokról jutott eszembe, hogy a télen járt nálam tárgyalni egy multináci cég üzletkötője a macájával meg a holland főnökével, aki egy 21-2 éves picsa volt, valami lokalfűrerin. Ment a nagy duma, igaz a nagy semmiről ,mert lóf---t nem tudtak nekem felmutatni a nagy nevükön kívül. egyszer csak a holland "hölgy" eleresztett egy akkora böfögést, hogy az még K. János volt osztálytársam tudását is elhomályosította. Én persze, mivel kúltúrember vagyok, ékes angol káromkodások között kizavartam a csajt, hogy nem otthon van a belterjes disznófejű fajtája közt. Még ő volt ám megsértődve! el is küldtem őket a picsába

staropramen 2009.06.29. 07:58:28

@Egyéves Önkéntes:
már akinél van kulcs, álkulcs oder pájszer

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.06.29. 08:04:57

Látod, mentél volna inkább Oostende-be vagy Knokke-ba, ott a fene sem figyeli, hogy személyivel strandolsz vagy sem. :-)
Amúgy meg a belgák jó része egy rasszista buzeráns, fel kell őket jelenteni az Egyenlő Bánásmód Hatóságnál, vagy mittudomén hogy hívják azt a mókás nevű "szervezetet". :P

Col.Maybourne 2009.06.29. 08:09:17

@winyetta: A masik jo resze (a lakossag 25%-a!) meg muzulman. A rassizmus tehat ertheto.

EnZsolt 2009.06.29. 08:11:34

De legalább jó söreik vannak...

phaidros 2009.06.29. 08:11:58

Ha itthon ezt megpróbálnánk, megszállna a NATO és kiközösítenének az EU-ból.

ikri 2009.06.29. 08:14:39

EnZsolt: a belga sörök a legszarabbak, Dánia után kihugyozni sem bírnám őket.

staropramen 2009.06.29. 08:22:10

@EnZsolt:
ezt igy nem merném kijelenteni.Akik olyan aljasságra vetemednek, hogy mindenféle gyümölcsös ízesítésű löttyöket sörnek neveznek...

2009.06.29. 08:24:33

@potrzebie: Kedves Potrzebie, köszönöm kreatív hozzászólásodat. Volt szerencsém már több országban megfordulni és ez alapján fogalmaztam meg véleményem.
Tíz évig éltem Írországban, nyaranta hazavezettem (meg vissza), ezek során tapasztaltam, amit tapasztaltam. Mint említettem, a benzinkutak zárva voltak, nem tudtam volna készpénzzel fizetni (pedig volt nálam euro, amit otthonról (Írországból) hoztam); az automata kutak pedig nem fogadtak el semmilyen kártyát (lásd fentebb). Kérlek, ismertesd, hol követtem el hibát?
Nem jogos harmadik világbeli országokat összehasonlítani egy nyugat-európaival; nyílván nem várhatja el az ember ugyanazt az előbbiben, mint az utóbbiban. De Belgiumban elvárhatja ugyanazt, mint Írországban, UK-ben, Németországban, Ausztriában, vagy éppen amit Magyarországon is.
Az eset kétszer történt meg egyébként, és mivel az első egy kis településen volt, abból még nem lehetett következtetéseket levonni (mint mondják, nem volt elég nagy a statisztikai minta). A második viszont már Brugge belvárosában történt. Kettő sem széles minta, de elég volt a következtetés levonásához. Ráadásul mások is tapasztalták mindezt, azaz független forrásból is megerősítést nyertem. Nem érzem, hogy két eset miatt lúzer lennék.
Maradtam tisztelettel.

Viktus 2009.06.29. 08:28:27

Azé a belgák így is eltengődnek v.hogyan, hogy az ország két fele utálja egymást meg vannak a arab, néger, muszlim bevándorlók akiket mindenki utál ... ergo Magyarország fejlődésére is lehet esély, főleg mostanság, hogy 80% utálhat 9% mszp-st a 89% meg együtt utálhat 11% cigust.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.06.29. 08:30:30

Még szerencse, hogy itt minden fasza, kellemes, soha nincsenek taplók és ésszerűek a szabályzások.

bárcsak Belgium lennék...

Egyébként valószínűleg meg van az oka, ennek a szabályzásnak, a mit lehet bevinni, meg mit nem, meg nagyon faszparaszt duma, mert normális ember nem visz nagyszinpadot, meg géppisztolyt sehova...

É2I 2009.06.29. 08:35:51

Személyi a strandra? Írisz szkennelés, dns azonosítás, miért nem elég?
;P

hubertusz 2009.06.29. 08:36:26

Ugambu a nyamnyamokkal és Belgium messze van, ne oda menj strandolni. Ha ott laksz, akkor gyere Magyarországra, itt minden sokkal fejlettebb, majdnem tökéletes.

Viktus 2009.06.29. 08:37:42

@É2I:

A személyi csak az ellenőrzés első lépcsőfoka lehet, de mivel ők ott elbuktak nem juthattak tovább a vizsgán :D

Shadow_82 2009.06.29. 08:39:48

Csak pár gondolat:

1. Belga személyit bárki kaphat, aki 90 napnál hosszabb ideig tartózkodik ott és ott dolgozik, gyakornokoskodik etc. Annyi, hogy bejelentkezel a helyi önkormányzatnál (szabály szerint be is kell, ha tovább maradsz).

2. Az, hogy ezt a személyit kérik a strandra való belépéshez szvsz is tapló és nem jogszerű dolog.

2. A belgák imádják a háziállataikat magukkal cipelni mindenhová (még sörözni is viszik a kocsmába), ezért érthető, ha a kedvencek onnan ki vannak tiltva. (A vizipipa sem a K-Európaiakra vonatkozik..)

Összességében nem éri meg az idegeskedést, a belgák ilyenek.. Nézd meg az Erőszakik c. filmet az nagyon jól bemutatja ezt a helyzetet... ("áj szed, zö távör iz klóózd disz ívning! ándörsztend inglismen?"

Viktus 2009.06.29. 08:40:23

@hubertusz:

Lehet fikázni Magyarországot, de elég sok minden faszább, mint nyugaton ... jó a igaz csak a mávnak van szakszervezete így mindig mehetnek a bnzinkútak nyitva vannak boltok, és strandolni is lehet, ha kifizeted a belépőt.

punpa 2009.06.29. 08:42:22

És vajon bográtschozni szabÁd-e?

EÖ (törölt) 2009.06.29. 08:46:36

valószínűnek tartom, hogy az emberekben megrendült hitük és a keserű tapasztalatuk kényszeríti őket arra, hogy ilyen szabályokat alkossanak.
én is úgy gondolom, hogy a nem a norvég turisták vízipipáznak a strandon és az angol halastavakból sem a tiroli néptánc csoport lopja ki a pontyokat.
még pár év, és az osztrákok is majd megtanulnak kerítést építeni.

Col.Maybourne 2009.06.29. 08:49:03

@Shadow_82: Na azert a szemelyit elsore megszerezni nem olyan eccceru folyamat. Nem kaphat barki, csak akinek a megelhetese es a lakhatasa biztositott (van lakasa es munkaja), mondjuk ez igy helyes.
Fenti szabaly alol kivetelek a muzulmanom, mert itt ok a szegenyelnyomottkisebbseg es a fasisztarasszista belga garda rajuk vadaszik...

Frucsasz 2009.06.29. 08:50:47

Pálinkás szép jó reggelt!

Még mindig betegen, de már munkaképes állapotban jelentkezem.

Immár bebizonyosodott, hogy az emberi hülyeség nem ismer határokat. Se magyart, se belgát. Mindenütt jelen van, ahogy a kicsinyesség is.

@puzzztrewew: húzzzál már el a véres lókukóba! Sp@m, sp@m, sp@m! Hű, de idegesítesz már korán reggel! Nem elég, hogy hétfő van? De most komolyan. Ilyenkor hol vannak a moderátorok? Na? NA?

É2I 2009.06.29. 08:58:59

@Frucsasz:
Ne etesd, ideszokik! Bár már asszem késő.
De annak idején mindenki ki akarta baccni zepet, itt is maradt. Amióta le se sz.rjuk, azóta ritkán ír egy-egy f.szkorbácsot ;)

Viktus 2009.06.29. 08:59:43

Meg azt sem értem a levélíró, mi okból akart kisgyereket vinni európa pedofiljainak a fürdőhelyére :D

Kabarészínész 2009.06.29. 09:02:12

Üdvözlet a Belga tesóimnak!
(dr. Genya)

2009.06.29. 09:02:23

@Egyéves Önkéntes: Ez teljesen érthető. Az írekben is megrendült rendesen a bizalom a K-európaiak iránt az EU bővítás után, amikor 400000 lengyel érkezett az országba. Aztám már hiába bizonygattad, hogy a magyar informatikus az nem lengyel építőmunkás...
Vagy még korábban rendült meg a bizalom, mikor beengedtek 5000 román cigány "menekültet". Hirtelen megjelentek a boltok ajtajában a riasztó kapuk...

xpedient 2009.06.29. 09:04:28

Haverom jár fuvarozni EU-ba, ő is mondta, hogy Belgák mindenkinél parasztabbak a külföldiekkel.
Egyébként azt jól értem, hogy az automata benzinkutak a szakszervezetek miatt zárnak be korábban? Az automata benzikutaknak is van szakszervezete? Kik a tagok? Kútfejek, ATM-ek?

májgeriberi 2009.06.29. 09:06:28

szerintem ti eltévedtetek..lehet el sem utaztatok

EÖ (törölt) 2009.06.29. 09:08:07

@the Static: amíg volt határellenőrzés az osztrák-magyar határon, nekem mindig félre kellett állnom és el kellett mondani, hogy hová megyek, mennyi pénzem van, mi célból utazok.
pedig sosem lopni mentem, és nem is nézek ki sorozatgyilkosnak sem, bár nem tudom azok hogy néznek ki.

amióta nincs ellenőrzés, azóta ez a vizsgálat kitolódik a legközelebbi falvak valamelyikébe, ahol még le-lecsapnak a magyarokra :)

betépett felhasználó 2009.06.29. 09:09:32

negy posztban en vagyok az utolso...
kackackac....

viharboszorka 2009.06.29. 09:16:59

Belgiumban problémás az utazás közbeni mosdóhasználat is. Az autópálya mellett mindenütt ki van téve a "pisilni tilos" jelzés, viszont fehér holló az út melletti pihenőhely mosdóval. Szinte csak a benzinkutaknál lehet igénybe venni a slozikat (természetesen tankolj előtte), másutt nem nagyon.
Ez azért elég kellemetlen.
Mi pl. vásárolni szerettünk volna így megálltunk úton hazafelé egy hipermarketnél, gondoltuk, vásárlás előtt igénybe vesszük a mosdót is, de nem volt szerencsénk. Hatalmas áruház volt és a mosdó nem került meg.így, mivel éhesek voltunk, beültünk kajálni és így megoldottuk a gondot is.
De elgondolkodtató: ha mondjuk kisgyerekkel elrobognak bevásárolni és a gyerek már nem pelenkás de mosdóba kellene mennie, akkor mi történik?

É2I 2009.06.29. 09:17:02

Egyébként nekem nem derült ki, hogy rosszabb lenne a belga strand a guláginál.
A gulágról senki nem írt élménybeszámolót, de a belgára sem jutott be a posztoló. Akkor most miből állapítható meg melyik a jobb, rosszabb?
:P

Vámpír\\\'08 2009.06.29. 09:20:09

Hát ha nem kérnének belga személyit, akkor mindenféle egyéb népek, akár még nem árják is ott fürdőznének, lásd a posztbeli magyart is, aki ugye csak segédnép.
Mondjuk tényleg nem értem, mi dolga lenne az embernek Belgiumban.

Dorombolo 2009.06.29. 09:41:25

@the Static: a "belgák" nem ostobák, ugyanis, nincsenek! Vannak - ahogy jól írod, flamandok és vallonok. A flamandok életvidám és életerős népek, a vallonok meg azt hiszik magukról, körülöttük forog a világ,mert franciák.(Ja és az arabok, de hát ők végképp nem belgák...) Amúgy nem becsülnék le senkit a nemzetisége miatt. álltam én már arrébb magyarul beszélőktől nyugaton, mert nem szerettem volna "egy kalap alá" kerülni velük.

morbiczer 2009.06.29. 09:42:53

En fel eve dolgozom itt Brusszelben, es sok szempontbol tenyleg borzaszto, hogy itt milyen allapotok uralkodnak hivatalokban meg boltokban. Amit a belgacomnal (helyi matav) tapasztaltam, az messze tul tesz minden magyarorszagi ugyintezos torteneten.

Kulonben a belga szemelyi megkovetelese nyilvan abszolut jogellenes, ellentmond sacc/kabe feltucat EU-s diszkriminacioellenes szabalynak. Megint mas kerdes, hogy ki akar idot forditani arra, hogy erre ramozduljon.

Dorombolo 2009.06.29. 09:48:45

@winyetta: A számból vetted ki a szót. A mecheleni strandra többnyire az arabok járnak ki. Nem vágyom közéjük.
A konnke-i strandon egyébként nagyon jó idő volt a hét közepén, meglepően jó volt víz a szél ellenére. És a nap! Barnultunk ezerrel.

Mentolosmájkrém 2009.06.29. 10:02:35

Strandra nem fürdőgatya kell? Meg naptej...

FPéter 2009.06.29. 10:03:21

A "vizipipával belépni tilos" tábla elintézte a napom :DDD

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.06.29. 10:20:42

szarajevóban olyan bejáratot láttam ahol a fagyi, hambi, kutya és a kala' volt áthúzva hogy azzal nem lehet bemenni.

gondolom országfüggő, hol mivel nem lehet bemenni :)

prunoki 2009.06.29. 10:28:45

Tök furcsa, én Brüsszelben élek és máshogy látom mint a belgákat szidók. A bankkártyád a kutaknál jó eséllyel megszivat ha nincs rajta chip, de a chipes OTP mastercard-om szó nélkül működött mindenhol. A Belgacom ígérete szerint jött és megcsinálta ami miatt jött. Ahol sportolok teljesen normális mindenki. A bankszámlánkat megnyitották némi hümmögés után, pedig a fele ehhez szükséges papírunk hiányzott. A ház ahol lakok szintén rendben van. A többiről nem tudok nyilatkozni, de felesleges általánosítani.

Vállfás Gyuszi 2009.06.29. 10:30:30

A fotó szerint a belépéshez a belépőjegyen túl személyi igazolvány vagy ún. lidkaart (tagsági igazolvány) kell. Gondolom, ez egy zártkörű strand, a személyivel tehát a tagságot lehet(ett volna) igazolni. Ugorgyunk.

gsc 2009.06.29. 10:32:02

Na de a tábla valamiféle tagsági kártyáról hadovál.

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2009.06.29. 10:33:03

@Bodzaszedő Manager: ha kulturember lettel volna, vigyorogva mondod neki h egeszsegedre :D

moncayo 2009.06.29. 10:35:34

Ez az eljárás azért van, mert a belgák szégyelősek. Köztudott, hogy a belga nők hasa erősen szőrös. Kb. mint a majomé, a belga férfiak, meg kicsi, de azért látható cicivel rendelkeznek az általános pedofil hajlamaik miatt. Nos, pont ezt akarják titkolni a külföldiek elött. Ezért nem mehettél be.

elwood 2009.06.29. 10:40:17

tipikus belga mentalitás

AlulírottFentemlített 2009.06.29. 10:45:09

Hát ezért tart ott az az ország!

sanyikácska 2009.06.29. 10:49:07

Nem tudtad, hogy a belgák a legbürokratább népség az egész világon? Ezért van ott az EU közigazgatás, mert senki más nem tudja úgy kavarni a szart, mint ők.

Aveu 2009.06.29. 10:50:59

"A bankszámlánkat megnyitották némi hümmögés után, pedig a fele ehhez szükséges papírunk hiányzott"
Nekem a brüsszeli ING közölte, hogy le kell mennem Arlonba (200 km), hogy az ING-s számlámról át tudjak utalni egy nagyobb összeget egy másik bankba. A másik bank pedig elhagyta az általam aláírt papírokat. Egy bolgár kollégámnak pedig letiltották a bankkártyáját, amikor lejárt az útlevele. Az ING közölte, hogy ha nála szeretnék kötni kötelező biztosítást az autómra, akkor váltsak ki egy belga jogosítványt, mert a Magyarországon kiadott EU-sat nem fogadja el! Ez az ország egy vicc!

prunoki 2009.06.29. 11:00:01

@Aveu: Pont azért írtam le a saját tapasztalataimat, mert az általánosításon kívül semmi nem zavar. Az "ez az ország egy vicc"-re gondolok. Egyébként a dolog valószínűleg emberfüggő, az se mindegy hogy ki ül a pult túloldalán. ING-t nem ismerem, a KBC-nek teljesen kultúrált netbankja van, úgy utalgatsz ahogy nem szégyellsz. Na mindegy.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.06.29. 11:05:08

@sanyikácska: No azé' így, lassan két évtizedes közigazgatási gyakorlattal, szakvizsgákkal terhelve szeretném jelezni, hogy a magyar bürokrácia se kutyafasza.
Nálunk ráadásul nemcsak a hülye paragrafusrágó kiskirályok által félreértelmezett jogszabályok nehezítik meg a normális emberek életét, hanem a történelmi hagyományok (->vérbírók, SzET-es jogászok, haveri kutyatartók) miatt a képzésben már megalapozott idiotizmus a jogalkotási gyakorlatban jegecesedik ki a legjobban. A túlterhelt és ugyancsak a hazaiból táplálkozó, egy sztalini fércelmény alapján álló Alkotmánybíróság apparátusa nem véletlenül semmisíti meg tömegével a többi, magasabb szintű jogszabállyal ellentétes rendelkezést.

betépett felhasználó 2009.06.29. 11:10:06

amugy az arabokat a gulagra sem engedtek be

helianthus 2009.06.29. 11:13:45

NEm lehet, hogy ennek köze van a sertésinfluenzához vagy hogy is híjjuk most ezt az új betegséget?
És nem azért van most ilyen ideigelenes korlátozás?

staropramen 2009.06.29. 11:16:01

@Kitalátor feljegyzete:
Úgy tűnik ma nem vagy valami jó passzban.Akarsz róla beszélni?

blacha 2009.06.29. 11:18:26

@viharboszorka:
ez bizony így van.. van szép éjszaka kivilágított autópályájuk, de pihenőket azt nem tudtak hozzá építeni.. wct meg pláne ne keressen az ember. még szerencse hogy egy ilyen kis szar ország, mert ha akkora lenne mint németország akkor már problémásabb lenne. amúgy olyan 5 éve mi is éjszakáztunk egyet dunkerqueben, mert a belgáknál nem tudtunk tankolni és amire visszaértünk franciákhoz addigra ott meg bezártak a kutak.

QAQ 2009.06.29. 11:23:03

@Andreisen:

Belgiumba az angol is hivatalos nyelv nem?

Miert nem irjak ki angolul is mit lehet es mit nem azon a stardon?

2009.06.29. 11:26:42

@prunoki: Hát nem erről szól a fajgyűlölet és az idegenellenesség? Pár felületes tapasztalatból és az ismereteink hiányára alapozva negatív véleményt alakítunk ki valakikről. És ez oda-vissza alapon működik.
Ha eltöltünk egy pár évet egy adott országban, rájövünk, hogy első benyomásaink és véleményünk hibás volt: valójában egészen más dolgok miatt lehet őket utálni/megvetni :-)
Sőt, a külföldön töltött idő még az eleve pozitív hozzáállást is képes "árnyalni", akár totál utálatba fordítani.
Mindenki úgy gondolja, hogy az írek kedves, barátságos népek. Hát persze, de azért nem szívesen lennék manapság nigériai kollégám (és családja helyében); amilyen inzultust kapott néhány dublini fiataltól (tökéletesen alaptalanul). És a hozzáállásuk a köztisztasághoz...

elwood 2009.06.29. 11:28:44

amúgy tök jó strand lehet, nem bömböltetik a magnót, nem rúgnak pofán labdával, kutyák nem szarják tele,

a vizipipát nem értem teljesen, ott pont van sok víz,

lehet szerzek egy belga személyit

Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2009.06.29. 11:30:54

@Dorombolo: Tehát a nap ott sokkal jobb? :)))))
Ha már nagyzolni akarsz, akkor valami helyi jellegzetességet ragadj ki :)

betépett felhasználó 2009.06.29. 11:33:16

vizipipa felreforitva
heyesen:
A VÍZBE PIPÁZNI TILOS!!

bar, ha mohamedeket kitiltottak, nem is ertem kire celozz a felhivas...

bar, az is lehet a "pipazas" mint a pisiles ertendo

gregor gysi 2009.06.29. 11:44:48

BELGIUM A BELGÁKÉ!!!
Mostmár értitek?:)

májgeriberi 2009.06.29. 11:45:39

@betépett felhasználó: nekem a pipázásról más ugrik be :)

hatesz 2009.06.29. 11:52:46

@Kitalátor feljegyzete: "a magyar bürokrácia se kutyafasza"
:)))))))))))))

EÖ (törölt) 2009.06.29. 11:56:20

Ha kedd van, akkor ez Belgium!

szóval ez a poszt egy nappal korábban jelent meg, mint kellett volna.
kérem a panaszkönyvet!

Csigorin 2009.06.29. 11:56:33

Csak azt magyarázná el nekem valaki, hogy ENNEK a kapcsán HOGY a fenébe lehet kommunistázni??
Mert hogy a szocdem (még csak az se de mindegy) utódpárt és minden amit csinál és nem tetszik az "komcsi", azt még csak megértem valahogy. Meg azt is hogy ezen nem a kommunistát hanem a volt-aktuális rendszer haszonélvezőit kell érteni.
De hogy egy alsó-sárkelekutyalatyaki belga marhaságnak MI a fene köze van a "komcsi"-hoz az legjobb törekvésem ellenére is magas...

májgeriberi 2009.06.29. 11:58:14

@Csigorin: asszem egyet kell értsek veled!

az már volt, hogy ezért tart itt az ország..
:)

prunoki 2009.06.29. 12:02:05

@QAQ: Angol messze nem hivatalos. Francia, flamand és német a hivatalos. De tartományonként változik hogy az adott tartománynak mi a nyelve, illetve hogy többnyelvű-e. Brüsszel kétnyelvű, de ha átmegyek a ringen mondjuk egy uszodába, az már nem Brüsszel és csak Flamand nyelvű feliratokat látok. Úgy képzeld ezt el mintha kimennél Budapestről Érdre.

stab 2009.06.29. 12:06:38

ráckevén rossz a strand az a baj,
de belgiumban még rosszabb az a baj
ha csak magyar személyi van nálad az a baj
ha nincs nálad belga személyi az a baj
mert nem engednek be az a baj
ha főszezoban mész megszívod aza baj
ha nem főszezonban mész kevés a csaj az a baj
ha közel van a part az a baj
ha messze van sokat kell utazni az a baj
ha közel van a repülőtér az a baj
mert hangos ahogy szállnak fel a gépek az a baj
mer megzavarják a stranon a pihit az a baj
ha drága a belépő az a baj
de ha a bejáratnál még drágább az a baj
ha sok embert elküldenek a picsába az a baj
ha túl sok a turista az a baj
hogy nem lehet vizipippantani az a baj
ha a pofádba füstölnek az a baj

na itt meguntam

prunoki 2009.06.29. 12:07:03

@the Static: Hát igen, én is csak ezért írtam le a saját belgiumi tapasztalataimat. Egy-egy konkrét negatív élményből kiindulva egy egész országra általánosítani, hát ez meredek. Hogy utáljuk ha ezt valaki velünk teszi.

staropramen 2009.06.29. 12:33:38

Sztrovacsekek!
Két megjegyzésem van,a többitől sikerült elhatárolódnom
1.Napóleon dolgozhatott volna ezen a Belgium projekten még egy kicsit
2.A ráckevei strandon azt tervezik, hogy csak vizipipával engedik be a népeket, így kiegyenlítődik EU szinten a dolog.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.06.29. 12:33:58

@staropramen: Csak nem egy közigazgatásban "dolgozó" jogász lelkébe másztam bele?
Igaza volt B Tóth Illés tanár úrnak Edelényben: "(...) fiam, én úgy látom, hogy lusta vagy te tanulni is, meg dolgozni is. Menjél jogra!"

itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.06.29. 12:36:58

@QAQ: Belgiumban három hivatalos nyelv van. Vallon, Flamand, Német. A vallon a torz franciam, a flamand a torz holland. A flamand települések flamandul, a vallon települések pedig vallonul írják ki a dolgokat. Nem közösködnek, csak a fővárosban. A német pedig csak Eupen környékén dívik.

staropramen 2009.06.29. 12:41:15

@Kitalátor feljegyzete:
Dehogy Sztrovacsek,messze vagyok én ettől a közigazgatás dologtól.Egyetemista koromban nagyon elfoglalt voltan, nem volt egy szabad fél órám ezért a jogot kihagytam.
Csak azért írtam, mert némi frusztrációt vettem ki az egyébként harmatos , üde és visszafogott tónusú kommentedből.
Közigazgatásról egy adalék: a falu mellett ahol lakom egy mg.rt. a sertéstelep mellé kacsatelepet akar építeni.Nagy a felháborodás mert a telepről időnként édes illatot sodor a szél.Nem akarunk egy újabb bűzforrást.
Mit gondolsz az ezzel kapcs. közmeghallgatást mikorra tűzték ki:kedd 10 órára, amikor mindenki dolgozik.Ennyit a közigazgatásról.

Fx 2009.06.29. 12:41:31

Mit szólnának a belgák, ha mondjuk minden egyéb európai strandon minden személyit elfogadnának, kivéve a belgát?

Vicces egy válasz lenne...

BéLóg 2009.06.29. 12:42:35

@Andreisen: A flamandok annyira utálják a vallonokat és viszont, hogy megtörtént, egy vallon vasútállomásra befutó figyelmeztetésre, miszerint véletlenül elengedtek egy vonatot amit nem kellett volna, az ügyeletes ANÉLKÜL baszta le a telefont, hogy végighallgatta volna.
Az eredmény: X darab halott és Belgium egyik legsúlyosabb vonatbalesete.

A belgáknál volt az emlékezetes pedofil botrány a Dütróval, benne volt az egész kormány meg de még a királyi család is!

Beteg nemzet beteg társadalom és beteg emberek!
Aki azt hiszi, hogy a németek fajgyűlölők és idegenellenesek, az sosem járt még Franciaországban vagy Belgiumban!

Col.Maybourne 2009.06.29. 12:43:28

@Andreisen: Ehhez azert hozza kene tenni, hogy Brusszel papiron ketnyelvu csak, gyakorlatilag francia.
De csakazertis csak flamandul vagyok hajlando megszolalni Brusszelben, azon nagyon keves alkalmakkor amikor nagyon oda kell mennem.

Col.Maybourne 2009.06.29. 12:45:49

@prunoki: Igen, mert Brusszel FLANDRIA, foldrajzilag. Akarhova lepsz ki belole FLANDRIAban vagy. Ezt nem tudja megemeszteni a sok vallon meg arab...

joder 2009.06.29. 13:02:02

@Col.Maybourne: BRÜSSZEL nem flandria, és soha nem is lesz!

prunoki 2009.06.29. 13:16:07

@joder: Földrajzilag igaz hogy csupa flamand régió van kürölötte.

prunoki 2009.06.29. 13:22:46

@Col.Maybourne: Legalább nem értenek meg :-) Én nem tudok flamandul, tehát ugyanezt a hatást el tudom érni magyarul is :-)

EÖ (törölt) 2009.06.29. 13:23:02

tényleg elég sok muzulmán van Belgiumban, (és miattuk zsúfolt a strand) róluk írta a következő verset Donászy Magda:

Volt egy belga, Mohamed,
sosem látott ticketet!
Nem is tudta Mohamed,
milyenek a ticketek.

...

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2009.06.29. 13:27:54

Sültkrupmlit esznek színes szószokkal. Ennyi.

elwood 2009.06.29. 13:31:29

volt ott helyi portás "Belga vagyok nem turista" pólóban ?

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.06.29. 13:37:54

@Col.Maybourne: bizonyára nem a makak-okra gondoltál, nem is feltételezném rólad, hogy csúnyákat gondolnál róluk... :D
Amúgy az a 25% elmegy 50-nek is, főleg Antwerpen/Brüsszelben. :-/
Antwerpeniek tudják talán, hogy mit is jelent Borgorocco. :-)

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.06.29. 13:39:15

@Dorombolo: jaja, ez olyan, mintha valaki a linkeroceri strandra menne Antwerpenben: nem akarok rasszistának tűnni, de csak román cigányok, meg hasonló, talpig becsületes népség jár oda, akik a világ minden kincséért sem lopnál el még a cipődet is! :P

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.06.29. 13:40:17

linkeroceri valójában linkeroever akart lenni, csak túl gyors voltam :)

LackoMester 2009.06.29. 13:42:15

Erre-a hadtörténeti múzeum (Brüsszel-na
gyon komoly)ingyenes a vele szemben lévö Oldtimer kiállitás meg 6 euró-xart sem ér....Belgium már csak ilyen.
Brüsszel az a város ahol találkozik Európa-Kongó-Törökország no meg a Kurdok és a buzik 1 városon belül,na meg ne feledjük a haszontalan eu-s képvieselöket...

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.06.29. 13:43:58

@LackoMester: aki ilyen rálátással rendelkezik az EU-s képviselők értékére, az minden bizonnyal maga is vagy képviselő vagy pedig a kiszolgálószemélyzet szerves része. :-)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.06.29. 13:46:12

@Csigorin: Elnézést, hogy nem csupa nagybetűvel írok, de a trackback nincs bekapcsolva: kitalator.blog.hu/2009/06/29/komcsizas_a_homaron

Ez FONTOSCH!!!

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.06.29. 13:47:54

@LackoMester: ugyan már, ne tagadj, a Homár bírósága úgyis falhoz fog állítani. :-)

LackoMester 2009.06.29. 13:54:07

@winyetta: ja és az itélet 10év letöltendö büntetés Brüsszel kongóiak lakta negyedében :-)

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.06.29. 13:56:31

@Col.Maybourne: biztos vagy benne? Szerintem már annyi benne a schapenneuker hogy az ember már szinte Észak-Afrikában érzi magát. :-)

májgeriberi 2009.06.29. 13:56:54

@Kitalátor feljegyzete: Csigorinnak az volt a bánata, hogy miért kell mindenből politikát csinálni!
ha meg már politika akkor abból komcsizás,nácizás,stb lesz!
Én pl nem akarok politizálni, ha a strandról van szó.

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.06.29. 13:57:39

@LackoMester: áááá, hova gondolsz, az túlságosan is elnéző lenne... 2 év Hobokenben, Antwerpenben, majd a marokkóiak megtanítanak egy s másra. ;-)

sutyerák 2009.06.29. 14:07:36

@prunoki: Nem úgy van,hogy az E-Unioban miden tagállam nyelve hivatalos?

vape 2009.06.29. 14:09:11

Ez mind szép, de mit keres itt ez a cikk?
A belga Homárra kellett volna küldeni inkább? A címe: homar.blog.be. A nyitóoldalon lehet nyelvet választani: flamand, vallon vagy német. Egyéb lehetőség nincs.:)

sutyerák 2009.06.29. 14:12:14

@BéLóg: Balatonnál mondta egy szállodai pincérnő,hogy a hollandok és a belgák sokkal parasztabbul viselkednek,mint pl. a németek.

nem_hiszem 2009.06.29. 14:19:44

En amugy sem mennek be egy strandra ahol nem lehet vizipipazni...

májgeriberi 2009.06.29. 14:22:45

@Kitalátor feljegyzete: az is igaz, hogy mindenből lehet politikát csinálni és az is, hogy nem mindenki akar vagy kíváncsi rá :)

Bking Soda 2009.06.29. 14:29:04

buzi belgák ugorjanak egy seggest azon a fasza kis strandon!Azonnal kiutasítani a belgákat innét,ha nincs náluk magyar igazolvány.Persze csak főszezonban...

_tx_ 2009.06.29. 14:49:00

Liege-ben (Belgium) angolul kértem egy sört egy bárban és azt mondta a csapos – egész jó angolsággal – hogy a kurva anyámat, miért nem franciául rendelek?

Hm.

88wx335dsf 2009.06.29. 14:52:40

@_tx_:

Miért nem rúgtad egyből combon?

bubo3 2009.06.29. 14:56:19

Az általam ismert Mastricht nem Belgiumban, hanem Hollandiában van. Ha ugyanarra a nagy tóra gondolunk, annak a nyugati partja Belga ugyan, de a jó helyek a holland oldalon vannak.

bubo3 2009.06.29. 14:59:25

Az általam ismert Mastricht nem Belgiumban, hanem Hollandiában van. Ha ugyanarra a nagy tóra gondolunk, annak a nyugati partja Belga ugyan, de a jó helyek a holland oldalon vannak. Fürdésre ezt a várost javasolom. A mecheleni tavat nem ismerem, ezért az Ön állításában nem kételkedem.

smartdrive 2009.06.29. 15:00:43

Belgium tagja az Uniónak?

mistinguett · http://mistinguett.blog.hu 2009.06.29. 15:02:35

Mér van itt ennyi frusztrált ember, aki nem tudja feldolgozni, hogy külföldön is vannak parasztok, nem csak idehaza?

És mér gondolják, hogy ha találnak egyet-kettőt, akkor azzal az egész ország elvágta magát örökre?

És mér nem érzik, hogy gáz leírni olyanokat, mint "beteg nemzet" vagy "hülyék azok"?

NaomiHenger · http://zseer.blog.hu 2009.06.29. 15:05:47

Mondjuk az, hogy idén a nyár Belgiumban pont szombatra esett talán felkészületlenül érte a strand üzemeltetőit és valamilyen módon szűrni akarták a vendégeket. Egyébként az elmúlt 4 év alatt volt alkalmam megtapasztalni a "birka belga" jelenséget. Nem rosszindulatúak ám, csak nem érdekli semmi őket. Kaptam én már Eindhovenből érkező csomagot úgy Brüsszelbe, hogy előtte megutaztatták még egy kicsit Kölnbe. Vagy ott van pl a lakáshitelem csekkje, amit eslő körben 15000 euróval kevesebbre állítottak ki. Itt ne várj sokat és nem fogsz csalódni. Máskülönben naponta kaphatna agyvérzést az ember a válogatott baromságoktól.

bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.06.29. 15:10:10

Horrorra akadva 4, Leslie Nielsen:
"
- Mi a különbség a belga és a kutyagumi között?
- A belga sört iszik, a kutyagumi jószagú!"
:DDD
Úgy látszik, ők ismerik a belgákat. :)

Matschkássy Lukrécia 2009.06.29. 15:11:31

Dorombolo: "Amúgy nem becsülnék le senkit a nemzetisége miatt. álltam én már arrébb magyarul beszélőktől nyugaton, mert nem szerettem volna "egy kalap alá" kerülni velük."

Te mekkora egy fereg vagy bakter! Na az ilyeneket kellene 2 labnal fogva felhuzni! Remelem kiselejtezodol!

bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.06.29. 15:15:09

@Matschkássy Lukrécia: hamár lincselni vágysz, inkább magadat. A hozzád hasonlók miatt szoktam letagadni, hogy magyarnak születtem. :(

Matschkássy Lukrécia 2009.06.29. 15:20:02

@mistinguett: Nem volt vicc, es nem vagyok lincselni, de az aki " nem becsülne le senkit a nemzetisége miatt" de a sajatjait letagadja, az egy fereg.

bécsi pszicho: valszinu, en meg csak sajnalnalak erte, pszihokam.

Matschkássy Lukrécia 2009.06.29. 15:28:27

@bécsi pszicho: tagadd csak le, hogy magyarnak szulettel, es tedd nyilvanossa! Ne feledd, barhol fogsz elni, a helyi lakosoknak akkor is "csak egy bevandorlo" leszel.

mistinguett · http://mistinguett.blog.hu 2009.06.29. 15:28:39

@Matschkássy Lukrécia: De Lukrécia! Ha egy angol elismeri, hogy a mellette részegen kötekedő honfitársa egy tuskó, és inkább félreáll, az rendben van, nem? Ha egy német inkább a te társaságodat keresi, mint a totál gázos drezdai turistáét, az jó fej, nem? Miért kéne, hogy bárki tapírságát mentse az a tény, hogy ő magyar? Nem a magyarságomat tagadom le, még az ővét sem, ha inkább kerülöm: egyszerűen nem szeretnék vele lenni sem itthon, sem külföldön. Ehhez a hazafiságnak semmi köze. Nem tagadom le a sajátjaimat, még akkor se, ha a szóban forgó sajátok történetesen tuskók, de azt ne várja el tőlem senki, hogy egyenesen büszke legyek rájuk. Nem beszélve arról, hogy külföldön pont nem a magyarok érdekelnek. Bocsánat.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.06.29. 15:32:05

@bécsi pszicho: Ha már nem homár, akkor írd külön, és kérlek ne hadarj!
A lincselés egyébként sem jelent lábon fogva felakasztást, legalábbis önmagában. Lincseléskor nyakba szokás tenni a kötelet, vagy halomra lőni, agyonrugdosni, esetleg megkövezni, stb. a tömeg által elítéltet. A lábon fogva való felakasztás egy esetenként valóban halállal végződő kínzás, illetve hatékony androgógiai eszköz...

Col.Maybourne 2009.06.29. 15:39:00

@joder: De vallon se lesz, barmennyire is szeretnetek... Inkabb mondjuk a Flamand Koztarsasag fovarosa :)))
(A muzulmanokat persze elvihetitek elotte!)

Matschkássy Lukrécia 2009.06.29. 15:40:02

@mistinguett: Ertelek, ugyanakkor nagyon-nagyon sok esetben az illeto "letagadni" valo magyar embernek szuksege lehet a segitsegedre, tamogatasodra. Miert? Mert ki segitesen nekik ha Te nem, az idegenben apatlanul-anyatlanul? Ki, ha nem a "magasabbrendu" magyar, ahogy Dorombolo lelki vilaga altal fejezzem ki magam. Gondolod a helyiek? Nem, azok megjobban belerugnak! Senki nem szuletett reszegesnek, tanulatlannak, tapirnak, bunkonak vagy akar bunozonek.

Col.Maybourne 2009.06.29. 15:42:20

@winyetta: 25% muszlim a hivatalos statisztika. Az illegalisak termeszetesen nincsenek benne.
Brusszel, Antwerpen sokkal rosszab persze, szerintem is meg van az 50% (tegnap lazadtak Antwerpenben, hogy haddmaan jarjanak lefuggonyozve suliba. Anyatok!). Videken jobb a helyzet, a falumban van ket torok, akike a Kebabos bolt.

potrzebie 2009.06.29. 15:48:14

ha hülye a strand portása, akkor be kell lógni egy hőlégvallon segítségével! :D

mistinguett · http://mistinguett.blog.hu 2009.06.29. 16:02:21

@Matschkássy Lukrécia: Persze, hogy ha valakinek szüksége van a segítségemre, és tudok segíteni, segítek. De számos tapasztalatom alapján inkább úgy látom, hogy az esetek túlnyomó többségében itt nem arról van szó, hogy valaki nekiáll bűnözni Belgiumban, mert apátlan-anyátlan. Arról van szó, hogy valaki kimegy Franciaországba, és minősíthetetlenül viselkedik. De nincs elveszve, munkája van, ösztöndíjas, au-pair vagy egyszerűen turista; csak tuskó, valószínűleg ugyanúgy, mint odahaza, csak talán egy kicsit jobban látszik rajta, mert külföldi, így jobban kitűnik a tömegből. Ezekkel a turistákkal én sem szívesen megyek barátkozni. Ha összetalálkozunk, udvariasan elcsevegek velük, majd angolosan távozok. Nem azért mert magyarok.
Hogy az előttem szólók így értették-e, nem tudom. De valakit letámadni, mert nem akarja elvi alapon pozitívan diszkriminálni a honfitársait, szerintem durva.

Matschkássy Lukrécia 2009.06.29. 16:16:35

@mistinguett: "Dorombolo: Amúgy nem becsülnék le senkit a nemzetisége miatt. álltam én már arrébb magyarul beszélőktől nyugaton, mert nem szerettem volna "egy kalap alá" kerülni velük."

Kedves Dorombolo ossze-vissza beszel. Nem "becsulne le" senkit a nemzetisege miatt, csak eppen sajat magat becsuli le. Ha van identitasom, lexarom, hogy kik allnak mellettem ( nemet alkesz, magyar tolvaj, belga tudos ). Tudom hogy ki vagyok, vallalom azt meg akkor is, ha eppen a sztereotipia "veszelye" all fennt.

Amugy meg ket ellentetes allitas 1 mondatban , es a magyarok ellenjavara finalekent. Nem szivesen lennek hypoglikemias allapotban Dorombolo kozeleben. Valszinu azt hinne alkesz vagyok....

mistinguett · http://mistinguett.blog.hu 2009.06.29. 16:30:10

@Matschkássy Lukrécia: Lehet, hogy te látod jól, de én nem így olvastam azt a mondatot. Én úgy értelmeztem, hogy
1. a nemzetisége miatt nem becsül le senkit
2. viszont nem is diszkriminál pozitívan, erre hozza fel példának, hogy akár a magyarokat is otthagyja, ha azok tuskók

De az is lehet, hogy csak annyi volt a mondat értelme, hogy "hé, emberek, a belgák között is vannak jó fejek, ahogy a magyarok közt is vannak bunkók".

Mondom, lehet, hogy az én interpretációm hülyeség, nyilván azt látom bele, amit én is gondolok.

Lehet, hogy úgy gondolta, hogy a nyugat rulez, a magyarok meg mind cigányok. Ebben az esetben ő egy majom. De szerintem nem egyértelmű a dolog annyira, hogy csípőből féregnek nevezzük.

Matschkássy Lukrécia 2009.06.29. 16:46:57

@mistinguett:

Nem vitatkozni akarok itt, csak felhaborit, hogy minden mas nep osszetart, kiveve a Magyar.

RE: 2. viszont nem is diszkriminál pozitívan, erre hozza fel példának, hogy akár a magyarokat is otthagyja, ha azok tuskók

Szerintem, az egy kalap ala kerules az nem ugyanazt jelenti, hogy otthagyni valakit mert nemtetszo a viselkedese.
Dorombolot jobban foglalkoztatta az, hogy MASOK mit gondolnak rola, es odebbalt nehogy veletlenul ledetektaljak mar, hogy talan O is magyar. Olvasd csak el:

"álltam én már arrébb magyarul beszélőktől nyugaton, mert nem szerettem volna "egy kalap alá" kerülni velük."

mistinguett · http://mistinguett.blog.hu 2009.06.29. 17:00:46

@Matschkássy Lukrécia: Lehet. Nem tudom.

De szerintem nem olyan tragikus ám a helyzet, ahogy látod. Én több évig éltem külföldön, volt magyar klub, a kint tartózkodó fiataloknak volt közösségi házuk, összejártak bulizni, ünnepeltek a nemzeti ünnepeken, tartották a kapcsolatot. Senki nem volt elveszve, aki tudott a társaságról. Egy-egy ünnepségen összejöttek akár 40-en, 50-en is. Voltam egyszer egy hasonló német közösségben, ott alig voltak tizenöten. Nem igaz, hogy ne tartanának össze a magyarok. Én legalábbis éppenhogy azt láttam, hogy nagyon is összetartanak.

Nálunk meg itt Tarpán0002 2009.06.29. 17:09:50

Külön felhívnám a figyelmet a post - Magyar ember számára - közérdekűségére.

2009.06.29. 17:13:48

Nem lep meg a tortenet, osszesen 8 evet eltem Belgiumban. Ne tevesszen meg senkit, hogy ott van az EU kozpontja, legalabb annyi per van folyamatban ellenuk szabad munkaero es tokearamlas akadalyozasaert, mint az uj belepoknel, ha nem tobb. Nacionalizmus tekinteteben kb Svajc szintjen vannak, ezeknek a kulfoldi nem ember, a kelet-europai egyenesen kannibal.

pisilofiu 2009.06.29. 17:17:08

A strandot valószínüleg olyan arabok látogatják, akik szeretnek vizipipát szívni. A fenntartó ezt zokon veszi és tiltja.

A nargile ( vízipipa ) használatakor a különleges gyümölcs ízesítésű dohány a pipa tetején lévő tölcsérben van elhelyezve. A dohány tetején faszén izzik. A keletkező füst a tartályban lévő vízen keresztül áramlik.

A dohány aromája akár egy - másfél óráig is élvezhető. A szertartás után jóleső, ellazult érzés uralkodik az emberen. A vízipipázás a dohányzás legjobb alternatívája, mivel a vízen átáramló füst szinte teljesen mentes lesz a káros anyagoktól mire a tüdőbe jut. A nargile dohány nem tartalmaz kátrányt és nikotintartalma is alacsony. A vízipipa okozta tüdőrák kivételesen ritka.

Az arab vizipipáról bővebben itt: www.vizipipa.eu/

2009.06.29. 17:18:52

Amugy nem tudom milyen mazohista jar ott strandra, Belgiumban egesz evben olyan az ido mint most Magyarorszagon.

Nálunk meg itt Tarpán0002 2009.06.29. 17:25:51

Egyébként a vízipipa egészen mást jelent ott, mint nálunk.
Vizipipa = Mérges fürdőző

...még szép, hogy ki vannak tiltva. Dühöngjenek máshol.

prunoki 2009.06.29. 17:31:39

@Mar C: Már legalább 4-5 napja nyár van :-) Igazi strandidő.

bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.06.29. 17:32:05

@Kitalátor feljegyzete: tehülyébbvagy, mintazamásikfröcsögőgép. Erremásmondanivalómnincs.

Spielberg 2009.06.29. 17:36:02

Ostendénél a tengerben lehet fürödni, kurva nagy a szél, de korrekt kinti WC, zuhanyzó van (kell is, mert a homok a bőr alá is bemegy)
Oda menjen, aki Belgiumban bícselni szeretne!

jesszumpepi (törölt) 2009.06.29. 17:42:50

@É2I:

Tévedés,hogy a Gulág "strandjáról" senki nem írt élménybeszámolót.

Amit leírtam,az olvasható Szolzsenyicinnél a Gulág szigetcsoportban :-(

jesszumpepi (törölt) 2009.06.29. 17:48:47

@Csigorin:

Kitalátot olyan,mint Móricka.

Mindenről AZ jut eszébe.

Ellenőrző szerv · http://indexfuck.hu 2009.06.29. 22:52:34


"A (sziva)tónál arcul köpött a fényképen látható baráti figyelmeztetés
(kb 3m széles), amely igen baráti hangnemben közli, hogy szevasz,
huzzál haza. Amíg mi próbáltunk tájkozódni, addig nagyjából 5-10
embert küldtek el rajtunk kívül (5 perc alatt)."
Lehet bennem van a hiba de nem látom a képet ...

apu most beszélget 2009.06.30. 00:36:43

Csigorin: Nekem meg az magas, hogy mitől jófejség a Gulággal viccelni. Mert ha bejegyzés címe az lenne, "Belgiumban rosszabb strandolni, mint Auschwitzban", a kommentek kizárólag az erről szóló hisztériával lennének tele.

tommygun 2009.06.30. 00:47:03

Akkor, ha megkésve is, de itt a magyarázat...

A mecheleni strandot az elmúlt pár szezonban arab hordák (oppardon: észak-afrikai származású belga fiatalok) szállták meg. Verekedtek, provokáltak, késelés is volt (mecheleni emberem szerint két halottal). Személyit ugye nem szeretnek magukkal hordani (na nem mintha a belgáknak bármi lehetőségük lenne a fajtájukat visszapofozni abba a légyszaros marokkói faluba ahonnan ideette őket a fene), faji alapon meg nem lehet kitiltani őket mer' akkor jönnek a jogvédőik (ismerős valahonnan?), így maradt az, hogy személyihez kössék a belépést.

Ennyi.

vauvauvau 2009.06.30. 02:03:21

Valószínüleg utazási irodával mehettél ki, mert voltaképpen szerintem átvágtak.
Nem Belgiumba vittek, hanem valami magyar faluba.

lótumfaktum 2009.06.30. 08:40:28

belgium a belgáké! te balga magyar.
csak minket akarnak befogadókká faragni,vajon miért?
süti beállítások módosítása