A múlt heti, 10x-es tarifaemelés után újabb brutális vodás anomália bukkant fel. Zsolt egyszercsk arra lett figyelmes, hogy lekapcsolták a mobilnetét, mert állítólag áprilisban 70 ezer forintot kattintott össze ötgigás csomagján túl. A technikai elhárító kollégának nem volt gyanús, hogy a részletes számla tele van 880700 illetve 880710 kB-os tételekkel, mint ahogy az sem, hogy egy óra alatt ekkora mennyiséget csak igen nagy mázlival tud letölteni:
2007 augusztusában vettem egy Vodafone Internet 5G előfizetést. Gondolom mindenki sejti az 5G azt jelenti hogy 5 Gb forgalomig fix havidíjat - jelen esetben bruttó 5000 Ft-ot - kell fizetni. Amikor azonban ezt az adatforgalmat túllépi az előfizető akkor ketyeg a plusz költség rá. Rendben, megértettem és ennek megfelelően interneteztem. Tudnotok kell, hogy 1997 óta folyamatosan van internetem (még a jó öreg betárcsázós 14,4-es modemmel kezdtem), jelenleg is figyel egy ADSL az otthonomban, de mivel van még 2 laptopunk is elfért egy mobilizálható bárhova vihető kütyü. A 2009 áprilisáig eltelt 19 hónap alatt azért háromszor vagy négyszer sikerült túllépnem az 5 gigás határt, de jó ügyfél módjára ezeket szó nélkül mindig ki is fizettem. Nagyságrendileg 2-4 ezer Ft túllépésem volt havonta, de jelzem a 19 hónap alatt négyszer.
Eljött az idén májusa. A számlazárásom minden hónap 6-án van - mint a mellékelt dokumentumból látszik. Áprilisban 1 hetet külföldön voltam, ugyhogy gyakorlatilag 23 napot használtam a vodát. Május 20-a körül egyszer csak pikk-pakk nincs net. Pár csatlakozás sikertelenül, azután telefon az ügyfélszolgálatra. Ekkor jött a cunami, a hölgy közölte hogy számlatartozás miatt kilőtték az előfizetésemet, a tartozás összege pedig cirka 86000 HUF.
Kérdés kérdés hátán, aztán a hölgy javaslatára regisztráltam az online ügyfélszolgálathoz és 2 nap múlva sikerült betekintenem a saját részletes számlámba - amit mellékeltem. Átnézve a hívásrészletezőt rájöttem hogy egy piszkos átverés áldozata vagyok. Nem kellett nagy tudomány hozzá. Telefon vissza ügyfélszolgálat, hölgynek fogalma sincs miről van szó amikor magyarázom a lehetetlen adatforgalmi adatokat. Felvette a panaszomat kivizsgálásra a műszaki kollégái felé. 6 nap múlva értesítettek hogy minden oké, a számla jogos, úgyhogy fizessem ki a 86 rongyot tisztes ügyfél módjára.
Újra telefon az ügyfélszolgálatra, és kértem egy hozzáértő műszaki kollégát. Beszéltünk, beszéltünk de nem sikerült meggyőznöm.
Nem sikerült meggyőznöm, arról hogy 04.11-én 23:03 perckor nem töltöttem le 880Mb adatot. Nem sikerült meggyőznöm, arról hogy 04.12-én 01:45 perckor nem töltöttem le ismételten 880Mb adatot. Nem sikerült meggyőznöm, arról hogy 04.12-én hajnali 03:03 perckor nem töltöttem le újra 880Mb adatot.
A Vodafone szerint a napközbeni kisebb-nagyobb pihenőm után este újra beindultam, és 22:55-kor újra generáltam egy 880Mb-os adatforgalmat. Ügyes vagyok, mert sikerült négyszer 880700 Kb adatforgalmat csinálnom. Szinte Byte-ra pontosan. :)
Nem sikerült meggyőznöm a magasan képzett, széleskörű szakmai ismeretekkel rendelkező műszaki kollégát arról sem hogy 2009.04.30-án nem töltögettem le és fel délelőtt 09:40 perckor 880 Mb adatot. Nem sikerült meggyőznöm, arról sem hogy 04.30-án 11:13 perckor nem töltöttem le ismételten 880Mb adatot. Nem sikerült meggyőznöm, arról sem hogy 04.30-án 14:53 perckor nem töltöttem le ismételten 880Mb adatot. Nem sikerült meggyőznöm, arról sem hogy 04.30-án 17:34 perckor nem töltöttem le újra ezt a szívemhez nőtt 880Mb adatot. Sőt szerinte még ezen az estén újra beleadtam mindent, és tudásom legjavát nyújtva 20:13-kor sikerült ismét megcsinálnom a 880700 Kb adatforgalmat.
Másfél nap pihenő után pedig utoljára, 05.02-én egy csendes éjszakai órában, az éj leple alatt 00 óra 17 perckor az utolsó nagy dobásomat is végrehajtottam egy szintén 880710 Kb-os letöltés formájában. :) Vagy be kéne vallom, hogy minden egyes alkalommal figyeltem a számlálót és pontosan 880700 vagy 880710-nél kirántottam a modemet a gépből mint aki jól végezte dolgát?
Nem sikerült meggyőznöm a magasan képzett, széleskörű szakmai ismeretekkel rendelkező műszaki kollégát arról sem, hogy a Vodafone Internetjükkel - amit mellékesen helyenként 7,2 Mbit/sec letöltési sebességgel reklámoznak - átlagosan 1-1,3 Mbit/sec csúcssebességet értem el, amivel fizikailag is lehetetlen ennyi adatforgalmat generálni az adott hívásidő alatt.
Nem voltam rest és kipróbáltam az ADSL előfizetésemen keresztül mit is tudok. Az eredmény önmagáért beszél. ADSL internet, letöltési sebesség 4,2 - 4,5 Mbit/sec. 60 percen keresztül videónézés youtube-ról - amint lejött a video adata, azonnal új menyitása - torrent le és fel megállás nélkül, közben egy kis online játék. Na így mindennel együtt sikerült összeharácsolnom 630 Mb-ot 60 perc alatt... Ugye azt mondanom sem kell hogy a notebook-ok nem is láttak életükben torrenteket...
Nagyjából olyan ez az egész, mintha kiküldenének Józsi bácsinak Mezőkövesdre egy büntetést hogy bemérték az M3-on Gyöngyösnél 298 km/h-val. Józsi bácsi forgalmi rendszáma ID 25-63, és a gépjármű típusa Trabant Speciál 601.
Mellékelem nektek az online ügyfélszolgálatről letöltött hívásrészletezőmet, és közben gondolkozom azon hova is forduljak tovább e "kellemes" ügyben.
Üdv: Zsolt
Az utolsó 100 komment: