Koppány internetét egy könyvelési hiba miatt lekorlátozta a UPC, majd azt javasolták, menjen netkávézóba, hogy át tudja küldeni nekik a bankja igazolását. Jófejség:
Havi 7.500,- forintot fizetek egy szélessávú internet-szolgáltatásért a UPC-nek. Minden hónapban. A UPC szerint nem, ezért ma reggel korlátozta a sávszélességet (gyakorlatilag használhatatlanná téve a netet otthonomban). A bankom szerint fizetek. Ha ezt igazolni akarom, a UPC – szintén gyakorlatilag elérhetetlen - webes felületén tehetem meg. Vagy személyesen – a kizárólag munkaidőben nyitva tartó – ügyfélszolgálati irodában. E-mailben – ami még 56 kBit/sec. sebességen is megy – nem lehet. A szolgáltató telefonos helytartója, B. Krisztina tudja a megoldást: menjek internetkávézóba, ha netezni akarok!
Történt, hogy reggel arra ébredtem, hogy lassú a net itthon. A már bevett rutin szerint router, modem kihúz, egy perc múlva visszadug – bár az furcsa volt, hogy csak lassú, de működik, a hetente legalább egyszer jelentkező hiba szerint ilyenkor inkább nem működik.
Mivel nem javult meg, kaptam magam, bementem az irodába, ott működik. Mikor hazajöttem este, folytattam volna a munkát, újra ugyanaz a hibajelenség. Kihúz, bedug, semmi változás. Ügyfélszolgálatot tárcsázom, a szokásos kb. 5 perces hókuszpókusz, menüdzsungel után kikötök a hibabejelentésnél. Itt továbbadnak – további 5 perc csöngés – a számlázáshoz. Itt elmondják, hogy két havi tétellel tartozom, úgyhogy csökkentették a sávszélességem.
Megoldás? – kérdezem. Megoldás, hogy gyorsan utaljak – persze neten, ahol a bank utalási oldalát meg sem tudom nyitni -, majd az igazolást küldjem el a behajtas@upc.hu címre, akkor ők visszaírnak, kapok egy iktatási számot, azzal telefonáljak be újra, és visszakapcsolnak.
Éltem a gyanúperrel, hogy a hiba nem az én oldalamon van, úgyhogy előhúztam a táskámból a mobil-netet, azzal – EDGE sebességen, ami a korlátozottnál azért jobb – fel a bankra, számlatörténet. És láss csodát: ott a befizetés, június 23-án.
Újabb telefon, újabb hókuszpókusz, újabb munkatárs. A munkatárs közli, hogy a upc.hu webes felületen léphetek be egy webmail szolgáltatásra, és onnan tölthetem fel a befizetés igazolását. E-mail nincs? – kérdezem, emlékeztetve, hogy egyszer már valaki ígért ilyet.
Nincs – szól a tömör válasz. Feszegetem egy kicsit, hogy az előbb más hangzott el, de azt a határozott választ kapom, hogy így, egy régebbi befizetés igazolásánál szó nem eshet e-mailről.
Kiverem a balhét, főnököt kérek. Aki persze nincs, aztán mivel tovább ütöm az asztalt, mégis van. B. Krisztinának hívják. Nagyon kedves, és nagyon monoton. Nincs e-mail, webes felület van.
Amikor kezdem pedzegetni, hogy nem túl etikus, hogy egy általuk – jogellenesen teszem hozzá, mert a pénzemet már használják, csak éppen elfelejtették bekönyvelni – korlátozott szolgáltatás újbóli használatához épp a szolgáltatást kéne használnom, kedvesen közli, hogy van egy csomó internetkávézó, menjek oda…
A mellékelt felvétel magáért beszél. Ha valaki nem értené, mi volt az utolsó szó, amivel bíztatott: "rajta"!
Egyébként ha kikötni a routert, elképzelhető, hogy lesz annyira gyors a net, hogy böngészni is lehessen vele.
Az utolsó 100 komment: