Tékozló Homár

Tudatosan szegül szembe az Auchan a törvénnyel

2009.07.17. 00:53 | szily | 62 komment

Becsapás az Auchanban: igazából nincs garancia címmel írtuk meg, hogy Yappyapp drága LCD tévét vett az áruházban, de nem sokkal később, mikor a készülék elromlott, az Auchan gyakorlatilag elzavarta, hogy keressen egy szervízt, de őket ne zargassa. Miközben a jogszabály szerint természetesen nekik kéne intézniük a garanciális javításokat.

Kamu Kvark mostani sztorija csak megerősíti, hogy az Auchan lánc tudatosan próbál kibújni a kormányrendeletben megszabott kötelezettség alól, amit a naivabb vagy engedékenyebb vevők nyilván jól meg is szívnak.


Az Auchanban pontosan tisztában vannak a jogszabályokkal, de szándékosan nem foglalkoznak vele. Nálam egy kenyérsütő gép romlott el kb. 8 hónappal a vásárlás után. 3 év garancia van rá.
Amikor felhívtam őket (Dunakeszi), elküldtek a szervízbe, Kelenföldre. Mivel nagyon kiesett az útból, eszem ágában sem volt kimenni odáig egy 10e Ft-os gép miatt. Kérdésemre a fogyasztóvédelemnél elmondták, hogy a posztíró által is idézett jogszabály vonatkozik az Auchanra, tehát kötelesek átvenni a hibás terméket. Emellett a kedves fogyasztóvédelmis nő megjegyezte, hogy ha a dunakeszi Auchanban kötekednek, mondjam meg Kiss Gizellának, az ügyfélszolgálat vezetőjének, hogy Kovács Lajosné a fogyasztóvédelemtől azt üzeni, hogy legyen kedves átvenni a gépet... (A nevekre nem emlékszem pontosan.)

Visszamentem a készülékkel, el akartak hajtani. Erre eléjük toltam a kinyomtatott jogszabályt, hogy márpedig kötelesek átvenni. Ekkor előrángattak valakit, aki közölte, hogy ok átveszi, de nagyon sokáig fog tartani a procedúra. Mondtam, hogy nem baj, van időm. Erre hátrament, kihozott egy zsírúj készüléket, kiadta, átvette a rosszat és elköszönt...

Egy apró mozzanata van még a történetnek. Cserekészülék kiadásakor a garancia újraindul, tehát új garanciapapírt kell kiállítaniuk. Árgus szemekkel figyeltem, hogy ez megtörténik-e. A vásárlás óta azonban a készülékre vonatkozó 3 év garanciát 2-re csökkentették (át volt matricázva a doboz). Az Auchan alkalmazottai nem számolták át a dolgot, rutinból nem adtak új garanciapapírt (pedig kellett volna), így azonban megtarthattam a kb. 4 hónappal tovább érvényes eredeti garanciát. :)

Üdv.: Kamu Kvark

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

S.E.A.T. 2009.07.17. 01:05:07

First, evek ota eloszor.

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.07.17. 01:13:51

Micsoda késői post.... Az Auchan meg kapja be, jó mélyen, torkosra...

Megdobbent 2009.07.17. 01:15:08

Weh, minden aruhaz, sot az osszes kisker (nem aruhaz) is igyekszik maximalisan lerazni a garancialis gondokat magarol. Nem kell magat hagynia az embernek, egy par sor torvenyt kinyomtani nem olyan bonyi.

vape 2009.07.17. 02:22:03

Nem az Auchant védem, de amit itt a posztoló az Auchanról állít, azt a magyar vállalkozások kb. 80%-áról el lehet mondani.
Már közhely, hogy a vevő csak addig király, amíg ki nem fizeti a termék árát.

mokas_gizi 2009.07.17. 03:12:49

Magyarországon ilyen a garanciális ügyintézés...szánalom áruházat majd megbüntetik pár millióra amit simán kifizet és csinálja tovább...

Cherax 2009.07.17. 04:07:41

Csodálkozom, hogy ennek még bedőlnek emberek és nem tudják, hogy a nagy bevásárló központokban, szupermarketekben ( neveket reklám végett nem mondok ) NEM SZABAD SEMMIT SEM VENNI! Vannak olyan kis cégek, ahol lehet 5-10% drágább, de ha gondod van kicserélik, kinyalják az ember seggét. Évente nem egy szupermarketos PC javítok, cserélek, foltozok mert FOS. És az egy dolog, hogy nem úgy muzsikál ahogy kéne de ha a gazdája rádobott volna még 20e HUF ot és nem azonnal hanem 1-2 hónap után vette volna meg akkor még használni is tudta volna...

Cherax 2009.07.17. 04:09:33

Csodálkozom, hogy ennek még bedőlnek emberek és nem tudják, hogy a nagy bevásárló központokban, szupermarketekben ( neveket reklám végett nem mondok ) NEM SZABAD SEMMIT SEM VENNI! Vannak olyan kis cégek, ahol lehet 5-10% drágább, de ha gondod van kicserélik, kinyalják az ember seggét. Évente nem egy szupermarketos PC javítok, cserélek, foltozok mert FOS. És az egy dolog, hogy nem úgy muzsikál ahogy kéne de ha a gazdája rádobott volna még 20e HUF ot és nem azonnal hanem 1-2 hónap után vette volna meg akkor még használni is tudta volna...

ge-za (törölt) 2009.07.17. 05:21:47

@vape:
Igen,sajnos ez a jól bevált szokás.

Dönci2 2009.07.17. 06:25:43

Nem azért, hogy védjem a TESCO-t csak az ellenpélda miatt, én már többször vittem vissza elromlott gépet a TESCO-ba és simán cserélték, vagy fizették vissza az árát. A LIDL-ben is megjegyzés nélkül cseréltek. Szóval lehet ezt másként is.

Megdobbent 2009.07.17. 06:31:58

@Dönci2: Ezzel egyet kell ertenem, sot egyszer a MM-ot is rakenyszeritettem egy cserere. Igaz, egy nemet cucc bekrepalt, a leirasan volt egy 06-80-as szam, ami nemetorszagban csorgott, ahol _magyar_ kezelo fogadta a hivast, par kerdes, egy cimdiktalas, es postan jott ugy a cserekeszulek, hogy a bekrepaltat nem kellett sehova kuldeni, leadni... No, nyugatabbra tehat igy mukodik. Fizetik a telefont, a postat, es nem szarakodnak, hanem inkabb adnak +1 jo termeket.

fogash 2009.07.17. 06:34:35

Hát, én a budaörsi auchanban jártam, vettem egy elektromos gyalugépet (5-10eFt, már nem emlékszem). Otthon (győr) derült ki, hogy törött gép van a dobozban. Visszavittem (mikor legközelebb arra jártam), az üfsz szó nélkül adta vissza az árát és elnézést is kért a kellemetlenségért...

Győri Tescoban vettem 3 kiló epret (6x500g), akkor rakták ki a pultra, mikor ott voltam. Másnapra az összes (minden dobozban a tartalom 80%a) bepenészedett. Visszavittem (blokkal), elnézést kértek, írtak egy jegyzőkönyvet, hogy "rekl. oka: romlott", és szó nélkül visszaadták a pénzem. Egy EPER miatt.

A fenti példáknál sztem valaki tirpák lehetett...

Secnir 2009.07.17. 06:38:09

a névből ered, mit kell tenni:
zósün

Manyizga (törölt) 2009.07.17. 07:26:35

METRO-val nagyon jó tapasztalataim vannak. Gond nélkül cserélték a hibás készüléket, ha már nem volt nekik készleten megkérdezték, hogy visszaadják-e az árát, vagy levásárolom?
Saját tapasztalatom szerint az Aldi/Lidl/Metro kivételével mindenhova csak gyomorgörccsel indul az ember garanciális hibát intézni.

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.07.17. 07:27:29

osanos pc, vagy 6 éve, (több is lehet már :)). előre mondták, hogy szakszervízbe, ha gond van. én haza, pc babrálás. 2. nap gép se kép, se hang. lóra (autó), szakszervíz, gép asztalra letesz. számla hol van, kérdik. fejvakarás (a kocsiba hagytam, vagy 300 m-re). mind1, ez a mienk, így a szerelő... hibás videókártya, csere lesz, de csak nagyobb van, ha nem baj. az mit is jelent, én a kis naiv. jó lesz az, így a válasz. csere, 5 perc ellenőrzés, rövid pá, én el. akkor még piros mikuláscsomag a kocsin, de kit érdekel (külön téma :)), gép müxik, vagy még 4 évig. villám hálókártyát 1x kivitte, 1x tápot cseréltem (de minek); alaplap 4-5 év után csere, mert behalt (folyadékos kondik). hajrá ósan!
ja, 4 eFt-ért vettem k. jó 3 m-es kinai pickert. tuti business volt.

lordart 2009.07.17. 07:31:52

@Dönci2: Az én garanciális problémáimat is gond nélkül, szívélyesen kezelték az említett helyeken.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.07.17. 07:38:36

"ok átveszi, de nagyon sokáig fog tartani a procedúra"
Szopjon hanyatt.

Amúgy meg a postoló sem gyenge, de én is megtartottam volna a garipapírt, ha már magukat is szopatják, akkor tessék csak :D

reunalla 2009.07.17. 07:40:03

@Dönci2: talán oda visszavárják a vevőket....;)

reunalla 2009.07.17. 07:43:13

@fogash: áruházfüggő ill. vezetőségfüggő....van olyan teszkó, ósan, stb. ahol carnak a vevőre, van, ahol nem

TuskóHopkins 2009.07.17. 08:05:02

Nem lehetne az egész áruházláncot garanciálisan visszaküldeni a franciáknak?

noirA 2009.07.17. 08:09:52

Nem tudom felfogni, hogy az emberek elektromos kütyüket miért a hipermarketekben vásárolják meg.
egy kenyérsütő még hagyján, nem akkora tétel, de egy LCD Tv-t? Nem értem...

2009.07.17. 08:16:45

Amikor még sok dvd - t írtam, 8 havonta visszavittem az írókat, sohasem problémáztak.

Secnir 2009.07.17. 08:18:13

@TuskóHopkins:
"Nem lehetne az egész áruházláncot garanciálisan visszaküldeni a franciáknak?"

nem, mert nincs róla számla, meg úgyis azt mondják, hogy forduljunk a gyártóhoz, aki összerakta az áruházakat, meg az eladókat (értsd: az eladók qrva anyját)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.07.17. 08:22:42

@Secnir: Akkor egy téglára kötni, és bedobni a Szajnába!

GZoli 2009.07.17. 08:23:38

@noirA: Talán mert ponz ugyanazt a szart kapod, mint máshol drágábban. Olvass fórumot, a kis szakboltok jobban szopatnak, mint a tesco.

Lesből Támadó Szárítókötél 2009.07.17. 08:24:44

@Megdobbent:

"Fizetik a telefont"

Őőő, nem akarom nagyon lelohasztani a lelkesedésedet, de ha az a 80-as szám a fritzeknél csörgött, akkor te nem belföldi, hanem nemzetközi zöld számot hívtál, namármost az mobilról kapásból nem ingyenes.

UTakeMe 2009.07.17. 08:24:52

Király! Mostmár legalább tudjuk mizu az Auchannál. De vajh központilag van kiadva az emberkéknek, hogy hajtsák el a garisokat, vagy önszorgalomból teszik?

FL 2009.07.17. 08:37:43

@Dönci2: Akkor Neked szterencséd volt a Tescoval, ők sem jobbak! Sógornőmék Esztergomban laknak, sok terméknek ott nincs is szervize, pl. tatabűányára vagy Bp.-re kellene hozni a készüléket. Tőlük az esztergomi Tesco nem akarta átvenni a hibás kistévét... Egyik olyan, mint a másik. Az egyetlen megoldás, ha az orruk alá tolod a jogszabályi szöveget. Egyébként az Auchanban láttam olyan fogyasztóvédelmis kisokost, amiben minden le van írva és a vwevőszolgálatuknál volt kirakkva...

gonosztojás (törölt) 2009.07.17. 08:38:27

Otthon , a kies ájrópa nyugati peremén meg sem próbálna ilyent a "madarastecsó"..
Itt beültetnek az igazgatói székbe valami nyikhaj kis faszt vagy pichát, aki királynak/nénak érzi rögtön magát a szemétdombon.

Enicki64 2009.07.17. 08:39:58

@Megdobbent: a garanciának ez a módja a legproblémásabb. igazán nem a kereskedő a hibás abban, ha az általa eladott eszköz rossz. legtöbben nem is a szomszédba mennek vásárolni, így arra kötelezni valakit, hogy mondjuk szegedről menjen pécsre, mert ott vásárolt? hülyeség! Minden városban kellene egy-egy ügyfélszolgálatot fenntartania a fogyasztóvédelemnek, ha már vannak, csinálhatnának is valamit (hehe). a működési költségüket a gyártók és a kereskedők összedobhatnák, így egy gondot levennének a vállukról, ráadásul szakszerűen lehetne kezelni a dolgokat. mert kvázi független, vagyis nincs érdekelve a fogyasztóvédelem egyik irányban sem. sztem jó az ötlet. :))

Frucsasz 2009.07.17. 08:44:11

@TuskóHopkins: Nem, mert már lejárt a garancia...

lukit 2009.07.17. 08:45:46

@Cherax: 1-2 hónapot várni 2009-ben egy tömegtermékre, hát buzi-e vagy?

Majmász Gedeon 2009.07.17. 08:49:26

1. A szerviz rövid i.
2. Aki multinál bármit vásárol, az a külföldi nagytőkét gazdagítja, tehát a saját hazájába rúg egy jó nagyot.

Secnir 2009.07.17. 08:52:43

@Majmász Gedeon:
teljesen igazad van. egyetértek.
figyelj.
szeretnék venni egy ősi, hazai gyártású házimozit - mi a véleményed, hol kapok és milyen márkájút (csak hogy ne rúgjak egyet saját hazámba)?
szeretnék venni egy magyar gyártmányú szalagcsiszológépet - lehetőleg 20e huf alatt - szerinted milyet vegyek?

DaM 2009.07.17. 08:54:37

Namost tényleg újraindul a gari a cserekészülék miatt?

Mert szerintem nem. És nem is hangzik logikusnak (legalábbis mindkét fél érdekeit nézve.

Secnir 2009.07.17. 08:56:54

@Majmász Gedeon:
nem mellesleg kínai kajához (amit ritkán csinálok) üvegtésztát rizsből szintén csak ott lehet kapni, kisboltban nem.

DaM 2009.07.17. 08:57:45

Ne tessék elfelejteni azt sem, hogy bizony (nem ebben a konkrét esetben) jól is jöhet, ha külön garileveled van és nem vagy odakötve a kereskedőhöz. Tipikus példa erre a számítástechnikai eszközök, ahol megveszed valami pc boltban, aztán jól megszűnik fél év alatt. Te meg leshetsz. Főleg valami jó márkánál, ahol 5-10 év is lehet a jótállás. Másfelől minden értékesebb cuccomra azt vallom, hogy minél kevesebb kézen megy keresztül, annál kisebb az esélye, hogy valamivel megszívom (pl. megkarcolják, kihiénáznak belőle jó alkatrészeket a szerviz előtt, stb.)

Tom_ 2009.07.17. 08:59:17

@Lesből Támadó Szárítókötél: izé, hívásátirányításról még nem hallottunk?
Helyi ingyenes számon behív, az átirányít a valódi számra (ami ebben az esetben egy germánus szám. Esetleg voip-on, interneten routolva, nem a T-csoport rablóárain)
Skype behívószámaim is lehetnének egy tucatnyi országban, mégse venném fel a telefont egyik ország területén...

Secnir 2009.07.17. 08:59:49

@DaM:
"Namost tényleg újraindul a gari a cserekészülék miatt?"

igen. ha a készülék teljesen új, úgy arra ugyanolyan teljeskörű garancia vonatkozik, mintha akkor vette volna (példa: ha garanciaidőn belül visszaviszek egy eszközt, visszaadják a pénzt valami furcsa oknál fogva, majd abból veszek megint egy ugyanolyan eszközt, akkor annak is akkor kezdődik a garnciája), és a vásárló jogai nem sérülhetnek, ugyebár.
(qrva életbe, nagyon kell figyelni, mert itt van majmász)

payskin 2009.07.17. 09:02:32

Valaki meg tudná mondani pontosan, hogy melyik ez a jogszabály? Csak hogy tudjam, mit kell kinyomtatni. Köszi!

reunalla 2009.07.17. 09:21:12

@Secnir: sőt a szervizben töltött idővel is meghosszabbodik a garanciaidő

reunalla 2009.07.17. 09:24:09

@Secnir: vedd úgy, hogy Kína ősi magyar hon és akkor bármilyet vehetsz :D

xboxer 2009.07.17. 09:29:37

Westend, MM vagy Saturn (már nem tudom melyik van ott) 3 éve: visszavittem a Panasonic hordozható cd/mp3 lejátszómat, mert meghibásodott. Reakció: vigyem el én a fehérvári útra a márkaszervízbe, vagy ha az nekem megfelel, akkor várjam meg míg az áruházban összegyűlik annyi meghibásodott Panasonic márkájú termék, hogy nekik megérje (sic!) azt elküldeni a szervízbe! De ez persze hónapokig is eltarthat. Pénzvisszafizetésről vagy cseretermékről meg ne is ábrándozzak. Köcsög vevő, dögölj meg.

andreasue (törölt) 2009.07.17. 09:39:37

Kb. öt perce jártam hasonlóan a Szentendrei úti Auchanban. Tegnap vettem palifejjel egy AEG szájzuhanyt. Otthon kibontom, elolvasom a használati utasítást. A külső, angol nyelvű szövegen az áll "falra szerelHETŐ", a magyar használati utasítás már azt írja, hogy mindenképp fel kell szerelni a falra.
A másik vicces(?) dolog, hogy az van írva rá, hogy a készülék nem szigetelt, ezért ha víz éri, akkor azonnal áramtalanítani és letörölni. Ez egy szájzuhany esetében enyhén szólva abszurd. Persze nem raknám a csap alá, de hogy nem érheti víz...
Ettől persze még nem vittem volna vissza, de kipróbáltam és maximum nyomáson kb. olyan erővel jön belőle a víz, mint egy vesebetegből. Arra, amire való alkalmatlan. A legkisebb nyomásnál, amire azt írja a készülék, hogy "masszíroz", épp hogy szivárog belőle a víz.
Visszavittem egy nap után. Közölték velem, hogy ez "egy higiéniai termék", ezért vigyem a szervizbe. Miután nem voltam hajlandó a város másik végébe utazgatni 40 fokban, a hölgy átvette és azt mondta, hogy max. 30 nap múlva jelentkeznek, hogy mi van. Kíváncsi vagyok.

elwood 2009.07.17. 09:43:21

@Majmász Gedeon: "Aki multinál bármit vásárol, az a külföldi nagytőkét gazdagítja, tehát a saját hazájába rúg egy jó nagyot. "

Kenyérsütőgépet csak őstermelőtől. Az ismerősöm a faluból hozza, a legtöbb kenyérben amit benne sütök két sercli is van. Sokkal finomabb.

2009.07.17. 09:43:58

Minden áruházban úgy viselkednek az eladók ahogy a főnökség diktál.Az a szomorú hogy nem a franciák a hibásak, hanem akik leszopják őket inkább, ezzel eltakarva a hozzánem értésüket.A kibaszni meg csak a Honfitársukkal képesek(vevőkkel).
Tegnap is a Savoya Ócskan-ban tíz előtt tíz perccel lezárták a bejáratot pedig tízig vannak nyitva, a pénztáraknál pedig (annyira kevés pénztáros volt) hogy kb 10óra 20-kor ment el az utolsó vásárló.

2009.07.17. 09:47:29

@elwood: Nagyon jól hangzik amit írtál és részben igaz is csakhogy itt a magyar vs. magyar szerepel ami sztem nem Multi függő! Vagyy nem?

elwood 2009.07.17. 09:51:55

@kobalt: Mi? Igyak még egy kávát ?

Redzs 2009.07.17. 09:58:57

Ez azért is dúrva, mert pont a Teszkó, ami csak a vásárlókat és a termékeket nem szereti, azon kívül mindent, azzal volt egy kellemes esetem:
Vettem egy béna fűtőtestet. Azt mondják van rá garancia, fél év talán? A készülék max 3ezer forint volt. Két hét után elromlott. Kiégett a fűtőszál. Visszavittem, mondtam hogy baja van, nem vizsgálódtak, nem kérdezősködtek, választhattam hogy új terméket kérek, vagy levásárolhatom a cucc értékét... Mindezt kb. 2 perc leforgása alatt.

pagonylako 2009.07.17. 10:07:37

Soroksári Auchanban vettem egy digitális vezérlésű szobabiciglit. Otthon összerak, nem működik. Szét se szedtem úgy vittem vissza. Ügyfélszolgálaton elmondtam mi a gond, szó nélül visszafizették az árát.
Ilyen is van.
De elhiszem hogy szívózni is szoktak ettől függetlenül.

itoh 2009.07.17. 10:27:52

Az Auchanban semmitsem szabad megvenni, de ha egy mód van rá be sem kell menni.

BéLóg 2009.07.17. 10:56:46

Nyilván esete válogatja. Én kb. 4 éve egy "ábécében" (német tulajdonú) vettem 400 megás 8-féle (vagynemtudommennyi) memória kártyaaolvasóval kombinált külső HDD-t. Mivel ennek a cégnek az "eredetijét" is ismertem, na és a HDD akkor féláron volt, belevágtam.
Az eszköz azóta is hibátlanul működik és elhihetitek, hogy elég sokat forog a rengeted rávett/törölt/rávett, stb. DVD-iso képfájl kapcsán!
Persze ez az "ábécé" pontosan nem olyan übergiga mint az említett cégek, lehet ezért korrektebb.
Fentebb is véltem hasonló tapasztalatokról olvasni, ezért írtam meg az enyémet is.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.07.17. 11:41:49

Ha törvény szerint igazatok van, akkor csináljátok azt, hogy kérjétek az ügyeletest, s ha az sem akarja visszavenni, akkor az áruházügyeletest. Mivel annak meg jó sok dolga van amúgy is, korántsem biztos, hogy lemászik oda, s inkább engedélyezi a visszavételt. A lényeg: ne hagyjátok magatokat lerázni! Sajnos sokszor jön felülről az utasítás, hogy "csökkenteni kell a selejtet", s a vevőszolgálat ezért már eleve így áll a témához (nem öröm ez nekik sem, higyjétek el), s mivel sok vevő "méla", tehát simán lerázható, a dolog működik is. Igenis, ismerjétek a jogaitokat, verjétek az asztalt, s ha nem hajlandók orvosolni, írjátok be a panaszkönyvbe (melyet a tévhitekkel ellentétben igenis olvasnak).

Persze mindezt csak akkor, ha valóban igazatok van.

scubadiver 2009.07.17. 11:46:02

Egy DVD lejátszóval jártam így. A fogyasztóvédelem nekem adott igazat, a "fosan" meg elküldött a p..csába, és nem fizetett. Mondták pereljek. 20 ezerért nem pereltem és kib@sztam a kukába (persze előtte odaadtam a fiamnak, meg egy kalapácsot...)

vill 2009.07.17. 11:46:14

Vape, ha legalább az előtt király lennél, hogy fizetsz....
Ah! Tegnap vagy másfél órát álltam az Auchanban (Savoya) kassza előtt sorban. Érdekes, mert a vásárlótérben abszolút nem tapostuk egymást, simán lehetett közlekedni, de a pénztárak előtt jött a hidegzuhany. A polcok között kígyóztak a sorok. A mi kasszánk és a következő működő kassza közt vagy 10 üres. Előtte 3 kasszától hajtottak el, hogy be fog zárni. Értem én, hogy lejárt a műszakja, de könyörgöm! Fizetek nekik fejenként 1-1 óra túlórát, de bakker, ne szívassanak már minket, akikből élnek! Dolgoztam Mekiben 1 évet, ott soha de soha nem mert volna egy műszakvezető se ilyet tenni, hogy ha kígyóznak a sorok, akkor elengedi a személyzetet!
Az meg már részletkérdés, hogy ahova végül besoroltunk, a hölgyikének a tej is megaludt a szájában, minden második árucikk kiesett a kezéből...édes kis mosolygós volt, csak hát a mosolya nem vígasztal, ha előtte öles visszerek nőnek a lábamon az ácsingózástól.

Zólyomi Tamás (törölt) 2009.07.17. 11:58:07

A garanciális problémák megoldásához segítséget nyújthat ez a link:
www.fogyasztovedelem.com/forums/index.php?showtopic=250

Nekem egyszer az igen drága számítógépem romlott el és felhívtam a szervizt. Azt mondták vigyem be. Mivel a számítógép súlya minden tartozéka (billentyűzet, egér) nélkül 14 kg volt, ezért az alábbi jogszabályokra hivatkozva kértem a helyszíni javítást ami meg is történt.

6. § (1) A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani.
(2) Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik.

privateer 2009.07.17. 19:00:21

nekem se volt gondom visszavitelnél az ósünnél. Vettem egy bringás kilométerórát és bizony szegényke össze visszaméregetett. Hol 10 hol 2 hol 30km stb-t mért. 2 nap múlva viszem vissza, mondom mi a baj. "szó" nélkül visszaadták az árát. Egyszerűen tudni kell mit mondani. Pont

reunalla 2009.07.18. 17:48:10

@vill:másik oldal: ósan 8 éve- szombat kígyózó sorok 10 órája dolgoztam, műszak végén 6 órát folyamatosan, nem engedtek haza még 2 órán keresztül sőt pisilni sem mehettem ki (!!!) illegálisan lógtam ki... ...nem kicsit kellemetlen megmondani a vevőnek, hogy bocs, de várjon 2 percet mert én most elszaladok a mellettünk lévő vásárlói mosdóba...a túlórát meg akkor fizették ki, amikor felmondtam....

Mille38 2009.07.19. 15:44:45

Auchan? Karácsony óta hiába várok egy garanciajegyre, amit megígértek postán elküldeni, ha már a dobozban és az áruházban sem volt... (Dunakeszi egyébként)

Bamba Barack 2009.07.19. 18:32:46

@andreasue: úgy mellesleg ha jól tudom,a vásárlástól számított 3 nap alatt KÖTELESEK kicserélni a rossz terméket vagy az árát visszafizetni...egyébként aeg szájzuhany? vegyél inkább oral b-t.

Megdobbent 2009.07.19. 20:23:10

@Lesből Támadó Szárítókötél: _magyar_ 80-as szam, amit ok inteztek tovabb kulfodre, a szamlareszletezesemen sem latszott, hogy hivtam volna barmi hasonlot ;)
süti beállítások módosítása