Becsapás az Auchanban: igazából nincs garancia címmel írtuk meg, hogy Yappyapp drága LCD tévét vett az áruházban, de nem sokkal később, mikor a készülék elromlott, az Auchan gyakorlatilag elzavarta, hogy keressen egy szervízt, de őket ne zargassa. Miközben a jogszabály szerint természetesen nekik kéne intézniük a garanciális javításokat.
Kamu Kvark mostani sztorija csak megerősíti, hogy az Auchan lánc tudatosan próbál kibújni a kormányrendeletben megszabott kötelezettség alól, amit a naivabb vagy engedékenyebb vevők nyilván jól meg is szívnak.
Az Auchanban pontosan tisztában vannak a jogszabályokkal, de szándékosan nem foglalkoznak vele. Nálam egy kenyérsütő gép romlott el kb. 8 hónappal a vásárlás után. 3 év garancia van rá.
Amikor felhívtam őket (Dunakeszi), elküldtek a szervízbe, Kelenföldre. Mivel nagyon kiesett az útból, eszem ágában sem volt kimenni odáig egy 10e Ft-os gép miatt. Kérdésemre a fogyasztóvédelemnél elmondták, hogy a posztíró által is idézett jogszabály vonatkozik az Auchanra, tehát kötelesek átvenni a hibás terméket. Emellett a kedves fogyasztóvédelmis nő megjegyezte, hogy ha a dunakeszi Auchanban kötekednek, mondjam meg Kiss Gizellának, az ügyfélszolgálat vezetőjének, hogy Kovács Lajosné a fogyasztóvédelemtől azt üzeni, hogy legyen kedves átvenni a gépet... (A nevekre nem emlékszem pontosan.)
Visszamentem a készülékkel, el akartak hajtani. Erre eléjük toltam a kinyomtatott jogszabályt, hogy márpedig kötelesek átvenni. Ekkor előrángattak valakit, aki közölte, hogy ok átveszi, de nagyon sokáig fog tartani a procedúra. Mondtam, hogy nem baj, van időm. Erre hátrament, kihozott egy zsírúj készüléket, kiadta, átvette a rosszat és elköszönt...
Egy apró mozzanata van még a történetnek. Cserekészülék kiadásakor a garancia újraindul, tehát új garanciapapírt kell kiállítaniuk. Árgus szemekkel figyeltem, hogy ez megtörténik-e. A vásárlás óta azonban a készülékre vonatkozó 3 év garanciát 2-re csökkentették (át volt matricázva a doboz). Az Auchan alkalmazottai nem számolták át a dolgot, rutinból nem adtak új garanciapapírt (pedig kellett volna), így azonban megtarthattam a kb. 4 hónappal tovább érvényes eredeti garanciát. :)
Üdv.: Kamu Kvark
S.E.A.T. 2009.07.17. 01:05:07
Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.07.17. 01:13:51
Megdobbent 2009.07.17. 01:15:08
vape 2009.07.17. 02:22:03
Már közhely, hogy a vevő csak addig király, amíg ki nem fizeti a termék árát.
mokas_gizi 2009.07.17. 03:12:49
Cherax 2009.07.17. 04:07:41
Cherax 2009.07.17. 04:09:33
ge-za (törölt) 2009.07.17. 05:21:47
Igen,sajnos ez a jól bevált szokás.
Dönci2 2009.07.17. 06:25:43
Megdobbent 2009.07.17. 06:31:58
fogash 2009.07.17. 06:34:35
Győri Tescoban vettem 3 kiló epret (6x500g), akkor rakták ki a pultra, mikor ott voltam. Másnapra az összes (minden dobozban a tartalom 80%a) bepenészedett. Visszavittem (blokkal), elnézést kértek, írtak egy jegyzőkönyvet, hogy "rekl. oka: romlott", és szó nélkül visszaadták a pénzem. Egy EPER miatt.
A fenti példáknál sztem valaki tirpák lehetett...
Secnir 2009.07.17. 06:38:09
zósün
Manyizga (törölt) 2009.07.17. 07:26:35
Saját tapasztalatom szerint az Aldi/Lidl/Metro kivételével mindenhova csak gyomorgörccsel indul az ember garanciális hibát intézni.
anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.07.17. 07:27:29
ja, 4 eFt-ért vettem k. jó 3 m-es kinai pickert. tuti business volt.
lordart 2009.07.17. 07:31:52
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.07.17. 07:38:36
Szopjon hanyatt.
Amúgy meg a postoló sem gyenge, de én is megtartottam volna a garipapírt, ha már magukat is szopatják, akkor tessék csak :D
reunalla 2009.07.17. 07:40:03
reunalla 2009.07.17. 07:43:13
TuskóHopkins 2009.07.17. 08:05:02
noirA 2009.07.17. 08:09:52
egy kenyérsütő még hagyján, nem akkora tétel, de egy LCD Tv-t? Nem értem...
2009.07.17. 08:16:45
Secnir 2009.07.17. 08:18:13
"Nem lehetne az egész áruházláncot garanciálisan visszaküldeni a franciáknak?"
nem, mert nincs róla számla, meg úgyis azt mondják, hogy forduljunk a gyártóhoz, aki összerakta az áruházakat, meg az eladókat (értsd: az eladók qrva anyját)
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.07.17. 08:22:42
GZoli 2009.07.17. 08:23:38
Lesből Támadó Szárítókötél 2009.07.17. 08:24:44
"Fizetik a telefont"
Őőő, nem akarom nagyon lelohasztani a lelkesedésedet, de ha az a 80-as szám a fritzeknél csörgött, akkor te nem belföldi, hanem nemzetközi zöld számot hívtál, namármost az mobilról kapásból nem ingyenes.
UTakeMe 2009.07.17. 08:24:52
FL 2009.07.17. 08:37:43
gonosztojás (törölt) 2009.07.17. 08:38:27
Itt beültetnek az igazgatói székbe valami nyikhaj kis faszt vagy pichát, aki királynak/nénak érzi rögtön magát a szemétdombon.
Enicki64 2009.07.17. 08:39:58
Frucsasz 2009.07.17. 08:44:11
lukit 2009.07.17. 08:45:46
Majmász Gedeon 2009.07.17. 08:49:26
2. Aki multinál bármit vásárol, az a külföldi nagytőkét gazdagítja, tehát a saját hazájába rúg egy jó nagyot.
Secnir 2009.07.17. 08:52:43
teljesen igazad van. egyetértek.
figyelj.
szeretnék venni egy ősi, hazai gyártású házimozit - mi a véleményed, hol kapok és milyen márkájút (csak hogy ne rúgjak egyet saját hazámba)?
szeretnék venni egy magyar gyártmányú szalagcsiszológépet - lehetőleg 20e huf alatt - szerinted milyet vegyek?
DaM 2009.07.17. 08:54:37
Mert szerintem nem. És nem is hangzik logikusnak (legalábbis mindkét fél érdekeit nézve.
Secnir 2009.07.17. 08:56:54
nem mellesleg kínai kajához (amit ritkán csinálok) üvegtésztát rizsből szintén csak ott lehet kapni, kisboltban nem.
DaM 2009.07.17. 08:57:45
Tom_ 2009.07.17. 08:59:17
Helyi ingyenes számon behív, az átirányít a valódi számra (ami ebben az esetben egy germánus szám. Esetleg voip-on, interneten routolva, nem a T-csoport rablóárain)
Skype behívószámaim is lehetnének egy tucatnyi országban, mégse venném fel a telefont egyik ország területén...
Secnir 2009.07.17. 08:59:49
"Namost tényleg újraindul a gari a cserekészülék miatt?"
igen. ha a készülék teljesen új, úgy arra ugyanolyan teljeskörű garancia vonatkozik, mintha akkor vette volna (példa: ha garanciaidőn belül visszaviszek egy eszközt, visszaadják a pénzt valami furcsa oknál fogva, majd abból veszek megint egy ugyanolyan eszközt, akkor annak is akkor kezdődik a garnciája), és a vásárló jogai nem sérülhetnek, ugyebár.
(qrva életbe, nagyon kell figyelni, mert itt van majmász)
payskin 2009.07.17. 09:02:32
reunalla 2009.07.17. 09:21:12
reunalla 2009.07.17. 09:24:09
xboxer 2009.07.17. 09:29:37
andreasue (törölt) 2009.07.17. 09:39:37
A másik vicces(?) dolog, hogy az van írva rá, hogy a készülék nem szigetelt, ezért ha víz éri, akkor azonnal áramtalanítani és letörölni. Ez egy szájzuhany esetében enyhén szólva abszurd. Persze nem raknám a csap alá, de hogy nem érheti víz...
Ettől persze még nem vittem volna vissza, de kipróbáltam és maximum nyomáson kb. olyan erővel jön belőle a víz, mint egy vesebetegből. Arra, amire való alkalmatlan. A legkisebb nyomásnál, amire azt írja a készülék, hogy "masszíroz", épp hogy szivárog belőle a víz.
Visszavittem egy nap után. Közölték velem, hogy ez "egy higiéniai termék", ezért vigyem a szervizbe. Miután nem voltam hajlandó a város másik végébe utazgatni 40 fokban, a hölgy átvette és azt mondta, hogy max. 30 nap múlva jelentkeznek, hogy mi van. Kíváncsi vagyok.
elwood 2009.07.17. 09:43:21
Kenyérsütőgépet csak őstermelőtől. Az ismerősöm a faluból hozza, a legtöbb kenyérben amit benne sütök két sercli is van. Sokkal finomabb.
2009.07.17. 09:43:58
Tegnap is a Savoya Ócskan-ban tíz előtt tíz perccel lezárták a bejáratot pedig tízig vannak nyitva, a pénztáraknál pedig (annyira kevés pénztáros volt) hogy kb 10óra 20-kor ment el az utolsó vásárló.
2009.07.17. 09:47:29
elwood 2009.07.17. 09:51:55
Redzs 2009.07.17. 09:58:57
Vettem egy béna fűtőtestet. Azt mondják van rá garancia, fél év talán? A készülék max 3ezer forint volt. Két hét után elromlott. Kiégett a fűtőszál. Visszavittem, mondtam hogy baja van, nem vizsgálódtak, nem kérdezősködtek, választhattam hogy új terméket kérek, vagy levásárolhatom a cucc értékét... Mindezt kb. 2 perc leforgása alatt.
pagonylako 2009.07.17. 10:07:37
Ilyen is van.
De elhiszem hogy szívózni is szoktak ettől függetlenül.
2009.07.17. 10:07:47
itoh 2009.07.17. 10:27:52
BéLóg 2009.07.17. 10:56:46
Az eszköz azóta is hibátlanul működik és elhihetitek, hogy elég sokat forog a rengeted rávett/törölt/rávett, stb. DVD-iso képfájl kapcsán!
Persze ez az "ábécé" pontosan nem olyan übergiga mint az említett cégek, lehet ezért korrektebb.
Fentebb is véltem hasonló tapasztalatokról olvasni, ezért írtam meg az enyémet is.
Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.07.17. 11:41:49
Persze mindezt csak akkor, ha valóban igazatok van.
scubadiver 2009.07.17. 11:46:02
vill 2009.07.17. 11:46:14
Ah! Tegnap vagy másfél órát álltam az Auchanban (Savoya) kassza előtt sorban. Érdekes, mert a vásárlótérben abszolút nem tapostuk egymást, simán lehetett közlekedni, de a pénztárak előtt jött a hidegzuhany. A polcok között kígyóztak a sorok. A mi kasszánk és a következő működő kassza közt vagy 10 üres. Előtte 3 kasszától hajtottak el, hogy be fog zárni. Értem én, hogy lejárt a műszakja, de könyörgöm! Fizetek nekik fejenként 1-1 óra túlórát, de bakker, ne szívassanak már minket, akikből élnek! Dolgoztam Mekiben 1 évet, ott soha de soha nem mert volna egy műszakvezető se ilyet tenni, hogy ha kígyóznak a sorok, akkor elengedi a személyzetet!
Az meg már részletkérdés, hogy ahova végül besoroltunk, a hölgyikének a tej is megaludt a szájában, minden második árucikk kiesett a kezéből...édes kis mosolygós volt, csak hát a mosolya nem vígasztal, ha előtte öles visszerek nőnek a lábamon az ácsingózástól.
Zólyomi Tamás (törölt) 2009.07.17. 11:58:07
www.fogyasztovedelem.com/forums/index.php?showtopic=250
Nekem egyszer az igen drága számítógépem romlott el és felhívtam a szervizt. Azt mondták vigyem be. Mivel a számítógép súlya minden tartozéka (billentyűzet, egér) nélkül 14 kg volt, ezért az alábbi jogszabályokra hivatkozva kértem a helyszíni javítást ami meg is történt.
6. § (1) A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani.
(2) Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik.
ampierre 2009.07.17. 12:07:46
privateer 2009.07.17. 19:00:21
reunalla 2009.07.18. 17:48:10
Mille38 2009.07.19. 15:44:45
Bamba Barack 2009.07.19. 18:32:46
Megdobbent 2009.07.19. 20:23:10