Statisztikailag kimutatható szinte minden áruházban, hogy az akciós termékek negyede mindig "régi" áron van. Ez persze a pénztárnál szokott kiderülni, ahonnan vissza kell slattyogni az árdéuláig, hogy ugye tényleg ez van kiírva. Rgaborék egy ilyen alkalommal már csak a hűlt helyét találták az eredeti kiírásnak:
Múlt héten barátnőmmel és családjával négynapos hétvégére utaztunk Balatonszéplakra. Érkezésünk napján (július 16) ellátogattunk a helyi CBA áruházba (Vécsey Károly u. 12-14.), hogy első 1-2 napi sör- és kajaszükségletünket kielégítsük. A közért balatoni, sőt kimondottan siófoki árakkal dolgozott, így például a sörök többnyire 1,5-2-szer többe kerültek, mint megszoktuk. A magam részéről már készen álltam elnapolni a sörvásárlást, amikor észrevettem, hogy két közismert márkájú sör a többinél jóval olcsóbb, kb. ugyanannyiba kerül, mint bármely fővárosi szupermarketben.
Rögtön le is csaptunk a 219 ill. 175 forintos dobozokra, továbbá hosszas vitatkozás után került még a kosarunkba egy megnyerő külsejű kék pöttyös gumilabda is, melyet 485 forintért ígért a felirat.
A kasszánál először a labdát húzták le, a gép szerint 595 Ft-ba került volna. Ekkor még minden úgy történt, ahogy boldogabb helyeken a világban: a pénztáros hölgy udvariasan elnézést kért, egy kollégája pillanatokon belül ellenőrizte az árcédulát, a különbözetet kiütötték és ismét bocsánatot kértek. A probléma akkor kezdődött, amikor a söröknél is 20-30%-os áremelést valósítottak volna meg. A folyamat ugyanúgy kezdődött: udvarias bocsánatkérés, kolléga hívása. Azonban a helyszínre siető újabb két, ezúttal férfi kollégák (egy öreg és egy fiatal) azt jelezték, hogy márpedig azon az áron van kiírva, megnézték.
Megnyugodtam, hogy mégse tévedtünk el, Magyarországon vagyunk, meg kell mutatnunk nekik személyesen és még ők lesznek megsértődve, mire visszakapjuk a pénzünket, de ha csak ez történt volna, az aligha lenne hírértékű. A hűtőkhöz érve ugyanis azt találtuk, hogy az említett személyzet, amint "megnézte", rögtön el is távolította az árcédulát, nem volt sehol.
Nem követte az esetet különösebb konfliktus. Visszamentem a végig kedves és udvarias pénztáros hölgyhöz, elmondtam neki, mit csináltak a kollégái és megmondtam neki, hogy üsse ki az árkülönbözetet. Ezt szó nélkül meg is tette, úgy láttam, rosszul érzi magát a helyzet miatt, szégyenkezik, holott neki erre nyilván semmi oka nem volt. Egyébként a következő sörfajtánál megint többet mutatott a gép, annak az árcéduláját viszont már addigra rég szemmel tartotta egyikünk.
Noha minket nem tudott megkárosítani a CBA, de biztos vagyok benne, hogy naponta több tucat, ha nem éppen több száz vevő fizet többet a feltüntetett árnál, hiszen nem mindenki követi a pénztárnál a kijelzőt.
További tudatos fogyasztást mindenkinek!
Üdv,
rgabor
Az utolsó 100 komment: