Tékozló Homár

Annyira felbosszantottak az ostoba, gyerekellenes kommentelők

2009.09.14. 08:59 | szily | 369 komment

hogy ide is kiemelem, amit a Borfesztiválon történt kisgyerekes afférunkról szóló poszt kommentjei közé írtam:

Drága olvasók

Elkezdtem reggel olvasgatni a kommenteket, mint kicsit feljebb láthatjátok, először elkezdtem egyenként válaszolgatni, de mivel a legtöbb komment eléggé hasonló vágányon mozog, most egyben reagálok.

A kommentárok így egyben olvasva megerősítik azt a minden kisgyerekes szülő által megtapasztalt jelenséget, hogy a magyarokat alapvetően idegesítik a gyerekek, a normális magyar reakció a kisdedekre a türelmetlenség, idegesség, sőt gyakran a nyílt gyűlölet. Sok helyen jártam a világban, nyugaton és keleten, de komolyan, soha, sehol nem tapasztaltam ehhez hasonlót. A gazdag és hűvös Svédországtól a forró és szegény Szíriáig az alaphozzállás a gyerekekhez és gyerekesekhez mindenhol a szeretet + szolidaritás + végtelen türelem. Sehol máshol nem tapasztaltam olyat, hogy utcán, tömegközlekedési járművön vagy boltban beszóljanak, rákiabáljanak gyerekre vagy kisgyerekes szülőre. Emelt hangon kikérni magunknak, hogy egy hároméves gyerek hangoskodik a villamoson, mikor nekem jogom van csendben utazni, ha az én gyerekem lenne, két pofonnal elhallgattatnám azonnal, na ez az igazi hungarikum, nem a libamáj. Nálunk ugye ez a norma. A kommentekből is ugyanez az attitüd érződik, ami nem lep meg, maximum picit elszomorít.

A posztban elmesélt esetben a gyerekek nem veszélyeztettek senkit, se magukat, se mást. Nem volt zenekari árok, (mivel az Oroszlános udvar kövezetére felállított kis pódiumról beszélünk), nem voltak a színpad szélére helyezett nagy erősítődobozok, ilyesmire az őr sem hivatkozott. Fesztiválozók sem jártak át a székek és a színpad közötti tíz méteren, mert a pódium az udvar szélén található. A legtöbb gyerekutáló kommentelő úgy ír, mintha a gyerekek a Zeneakadémián koncert közben megzavarták volna mások műélvezetét. Ennyire buta ugye csakis az értelmetlen indulatok miatt lehet az ember. Nem koncerten vagy könyvtárban voltunk, hanem egy kifejezetten hangos, zsibongó kavalkád szélén voltunk, egy borfesztiválon, az egyik legnagyobb meleg ételes blokk közelében. A helyzet nagyjából olyan volt, mintha a Szigeten lettünk volna. Természetesen részegek sem voltunk egy nagy csapat gyerekkel, bármilyen meglepő, de még én se berúgni megyek a kicsikkel, borfesztiválra sem. Az egész esetben pont az volt a végtelenül elszomorító, hogy az őr még csak nem is nem hivatkozott semmire, nem volt sem hangoskodás, sem rendetlenkedés, se veszély vagy felmászás, hanem már megint a "nehogyá jól érezzék magukat" elve érvényesült. Egy olyan eseményen, ami nem jelentéktelen részben a kisgyerekes szülőkből él.

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.09.14. 16:31:59

@viragimado: Nem értik (pl. kiállítás), de valahol belül megmarad az élmény, és lehet hogy később lesz affinitásuk a művészethez...
...nem csak a tahósághoz...

viragimado 2009.09.14. 16:34:36

@Ebzon: sajnos nem ilyen egyszerű a helyzet. A mai szülők valóban nem szeretnek nevelni, nincs hozzá türelmük, de sok ember van akinek a normális gyerekhez sincs türelme, se a magáéhoz, se a máséhoz. Egy 6 évesre már rászólok, hogy csöndesebben legyen, de egy félvées örül a hangjának, visít, kiabál, és nem rosszaságból teszi. Tahó emebr(?)társunk őt is úgy kezeli, mintha a 6 éves ordítana direkt.

viragimado 2009.09.14. 16:35:50

@ColT: pontosan! :-)) Nem lehet elég korán kezdeni, hogy szélesítsük a látókörüket!

farkamatvakarva 2009.09.14. 16:45:21

nem utáljuk a gyerekeket, sztem senki sem az itt kommentelők közül, de akkor sem valók ilyen helyekre, ha tud már viselkedni akkor esetleg, de borfesztiválra gyereket vinni?
a következő beírás remélem az lesz, hogy az erotika kiállításon lezavarták a kisgyereket a színpadról, miután a mellek láttán megszomjazott :D

viragimado 2009.09.14. 16:47:25

@farkamatvakarva: ezek szerint nem volt a borfesztiválon! Napközben, főleg hétvégén gyerekprogramok is vannak.

facsipesz 2009.09.14. 16:52:59

@szily: Ne haragudj, de azért remélem, hogy te legalább olvasod a Homárt! Ha igen, tudhatnád, hogy a posztolót nagyon elkapják előbb vagy utóbb a mélyen tisztelt kommentelők:))

Ezt a gyerektáncolós részt istentelenül-hihetetlenül részletesen kellett volna kifejtened a levegő páratartalmára, a biztonsági őr cipőméretére és a HUF/EUR árfolyamra különösen figyelve, hisz ez FONTOS!

Enélkül a rosszindulatú gyermektelen okoskodók fantáziájuk és élettapasztalatuknak megfelelően pont el tudták képzelni, ahogy "azok a koszos büdös kölkek odamentek, ahová tilos, idegesítettek mindenkit, mert neveletlen kis köcsögök, az ultraudvarias jómunkásember meg megmondta, hogy mi szabad, ha már a kedves apuka ezt nem tudja".

Ezt a verziót olyan egyszerű megindokolni, de akinek gyereke van, tudja, mi a pálya.

Na mindenki oszolj, nem itt ütni a posztert, hanem rohanni gyereket csinálni, aztán megfuttatni a borfeszkón:)

Ebzon 2009.09.14. 17:21:26

Ez a duplablog már napiszarért kiált :D

UTakeMe 2009.09.14. 17:45:11

Ezt most komolyan két posztban kellett elsiránkozni? Gondolom két hároméves gyerek hallásának nem tesz jót ha fülüket a hangszóróhpz nyomva hallhatják a zenét. Örülj neki, hogy valaki helyetted is figyelt a gyerekre.

viragimado 2009.09.14. 17:58:14

@UTakeMe: ismét egy okoskodó! Szánalmas!

Ebzon 2009.09.14. 18:00:27

@viragimado: Ez az egész téma szánalmas ,veled és velem együtt.Mit akarsz :D:D

viragimado 2009.09.14. 18:07:36

A téma nem szánalmas, mi lehet hogy azok vagyunk! :-))
Sajnos nagyon is rávilágít a mai emberekre, a tolerancia hiányára.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.09.14. 18:13:31

@szily: nem jó, nagyon nem jó, amikor egy újságíró megsértődik az olvasóira és minősíti őket.
még egy szily-féle médiaszaksegédmunkástól is ótvar.

csak szólok, hogy az index-Elefántcsonttornyon kívül is van élet. miket beszélek, az az Élet. ha nem jó neked, ne írjál. ha nagyon nem jó, vannak kulturáltabb országok, tőlünk nyugatabbra.

CSAK NE HISZTIZZ, KÉRLEK!!!

Ebzon 2009.09.14. 18:17:43

Hát,de ne mondd nekem ,hogy nem szánalmas a post.Szimpla rinyálás,és nem a post világított a problámára ,hanem a kommentek amik az elöző postban kezdődtek.A konkrét példa ami alapján gyerek ellenes már a rendezvény is ,azaz hogy egy biztonsági nem úgy visselkedett,ahogy a postolo szerint kell ,de csak a munkályát végezte(mint mondom stílusról nemtudunk semmit).Vagy már maga az elv zavarta ,hogy nem lehet oda menni.

Jollipukki Bácsi 2009.09.14. 18:19:26

szily 2009.09.14. 13:28:49
Szily, a kétszáznyolcvanakárhány eddigi kommentből kétszáz azt ugatta, hogy kibaszottul nincs igazad, és örülj neki hogy a gyerekedet védte az őr azzal, hogy nem engdte a színpad közelébe.
De neked ez mit sem számít, csak hajtod a magad sértődött hülyeségét.
Komolytalan ember vagy.
Azt nem írom, hogy komolytalan újságíró, mert ez megalázó lenne az igazi újságírókra

Ebzon 2009.09.14. 18:21:12

Erre kibukik,hogy Magyarország gyerekellenes, és csinál ugyanannak a témának még 1 postot ,hogy ott hátha agyon dícsérik,és néhányan be is kapták a horgot.Mi vagyunk a gyerekgyűlölők ,de ő az aki kibukik azon ,hogy megmondják hova nemszabad menni és elrontja vele a napját.

UTakeMe 2009.09.14. 18:27:19

virágimádó: Ne becézgess, neked csak szimplán OKOS. :)

oncogito 2009.09.14. 18:34:38

Drága szülő!
Nem gyerekellenességről van szó, hanem arról, hogy egy kicsi gyerek nem borkóstoló helyre való.
Ha kicsi gyerekkel megy a szülő, akkor olyan helyre menjen, ami neki való.
Ez jótanács és nem gyerekellenes megnyilvánulás.
Egy tapasztalt szülő, akinek rendes és nem alkoholfüggő gyereket sikerült felnevelnie.

viragimado 2009.09.14. 18:35:37

@UTakeMe: OKOS akkor lennél, ha olvastál volna. Láttál olyan rész, ahol a gyerekek a nem ottlévő hangszórókra tapasztják a fülüket? Te sem voltál még kint? Nincsenek lent hangszórók, mivel készülve az esetleges időjárási anomáliákra, fent helyezik el a hangszórókat, hogy lefedhetőek legyenek, ha esni kezd. :-))

viragimado 2009.09.14. 18:37:06

@oncogito: én is rendes, és nem alkoholfüggő gyerekeket neveltem fel, de voltunk mi is kint velük!

oncogito 2009.09.14. 18:38:38

@szily:
A gyerek valóban senkit nem zavar -- a felelős felnőttet zavarja, hogy gyerek van borkóstolón, ahol semmi helye nincs.
Egy gyereket nem csak akkor kell elküldeni, ha zavar (gondolom magadból indulsz ki!) hanem akkor is, ha nem neki való helyen van!

Der Beste 2009.09.14. 18:42:38

@farkamatvakarva: Voltál te már a balatonfüredi borfesztiválon?
Szerinted mi rossz van abban, ha én megiszom 2-3 deci bort,bámulom a Balatont,a gyerek meg a hattyúkat nézegeti????

Ebzon 2009.09.14. 18:45:23

Egyébként ,bárki menjen be 1 álltalános iskolába ,én amikor legutóbb mentem tanárlátogatásra(nem most volt az se) vámpénzt akart szedni tőlem ,egy kb 10 éves kölök...és tette ezt teljesen komolyan,szóval ennyit a nevelésről ,és minden gyerek hasonló volt,pedig nem volt az 1 alacsony színvonalú suli.De már mikor odajártam alattunk 2-3 évvel már degeneráltak jártak (és nem a korkülönbség miatt).Látszik a sok tvzős internetezős gyerek ,csak csúszik a leejtőn.

viragimado 2009.09.14. 18:47:59

@oncogito: nem a felelős felnőttet zavarja, hanem azt, aki nem bír úgy szórakozni, hogy ott a gyereke is. Akinek gyereke van, az jó esetben szeret velük lenni, és nem passzolja le őket mindenféle indokkal, hogy magában lehessen.

Ebzon 2009.09.14. 18:48:00

Vagy teljesen mindegy elég egy tanárt megkérdezni ,van pár ismerősöm és mesélnek hajmeresztő dolgokat.Én imádom a gyerekeket ,mert pl unokaöcsémnél nincs jobb fej,de a mai gyerekek többség annyira ellenszenves ,hogy rosssz belegondolni

Ebzon 2009.09.14. 18:52:28

Meg akkor ,ha már itt tartunk ,szerintem semmit nem változott a gyerekekhez való hozzáállás az országban itt 20 év alatt,egyszerűen a gyerekek visselkedése változott meg,és sztem ezt senki nemvonhatja kétségbe.

viragimado 2009.09.14. 18:52:39

@Ebzon: sajnos ebben is sok igazság van, de ez meg a mi, felnőttek felelőssége, hibája!

Ebzon 2009.09.14. 19:06:27

@viragimado: Hát szerintem itt sokan ezt akarták leírni ,és ezért is írtam ,hogy a többségben lévő szülök ,mind a szarjuk le mivan a gyerekkel amíg egyben van mentalitást tükrözik.Meg nem azt mondom ,hogy verni kell a gyereket ,de ma már a nevelőcélzatú fülest se ad az apuka ,mert az maradi,meg hát valjuk be az is egy feladat amit elkéne végezni...(az meg túl sok erőfeszítést igényel)És ez sablon ,ma a legtöbb gyerek így nő föl MAgyarországon.

oncogito 2009.09.14. 19:07:34

@viragimado:
Akinek kicsi gyereke van és nem akarja lepasszolni (én sem tettem) az hozzon annyi áldozatot, hogy ne menjen olyan helyre, ahova kicsi gyerek nem való.
Előbbre való ugyanis a gyerek, mint a szórakozás.

Ebzon 2009.09.14. 19:14:05

Engem mondjuk egyszer se vertek meg ,még fülest se kaptam,a bátyám volt az aki kapott néha 1et,de annak ellenére hogy nem kaptam soha még egy pofont se ,simán kiosztanék egyet a saját gyerekemnek ,ha megérdemli(szívem szerint adnék más gyerekének is ,de ugye azért én megyek börtönbe)Valaki írta ,hogy mindenkinek joga úgy nevelni a gyerekét ,ahogy akarja ,hát sztem ez *****ra nem igaz.Szerintem amikor tényleg alapvető normákat se tud megtanítani a gyerekének mint ahogy írták:
1.)tömegközlekedésen nem üvöltözünk
2.)a lépcsőházba nem rohangáunk fel-alá visítozva(és ez nem egyszeri eset itt nálunk ,folyamatosan csinálja a kislány nap ,mint nap.De ugye ,ha odaszolnék rögtön én vagyok a köcsög)
szóval ezek tényleg annyira tök alap dolgok ,és fura ,hogy én feltudtam ezeket fogni ,már 5-6 éves agyal is.A gyerekek nem hülyék ,max a szülők teszik azzá

májgeriberi 2009.09.14. 19:23:45

csak, hogy vmi értelmes is legyen az utolsó 4 kommentben :)

Ebzon 2009.09.14. 19:25:04

(és ez nem egyszeri eset itt nálunk ,folyamatosan csinálja a kislány nap ,mint nap.De ugye ,ha odaszolnék rögtön én vagyok a köcsög)

alatta kimaradt 1 bekezdés:

Aki ezeket se tudja megtanítani a gyerekének az ne is menjen szülőnek,

Ebzon 2009.09.14. 19:28:58

@májgeriberi: persze :D:D kezdő szülőknek készült :D

sertésmájkrém 2009.09.14. 19:32:59

@Ebzon: Térj vissza ha lesz végre gyereked, elméletben már király vagy.
Addig meg kuss.

Ebzon 2009.09.14. 19:33:20

Na megyek és kultúráltan ,felelőségteljesen becsípek

Ebzon 2009.09.14. 19:35:44

@sertésmájkrém: Jaj egy gyerekes marhamájkrém akarja megmondni mit csináljak.Nem a fiad vagyok barátom ,annak mondd meg mitcsináljon ,majd ha nem gyökerekkel lesznek teli az iskolák visszatérhetsz ,addig kuss. Ugyanis nyílván a te gyereked is húzza lefelé az országos átlagot.

oncogito 2009.09.14. 19:35:54

@sertésmájkrém:
Te így beszélsz a gyerekeddel?

avatartalan 2009.09.14. 19:44:21

hánemtom wazze végigolvastam,és kicsit mindkét állásponttal egyetértek...de lehet bennem van a hiba

oncogito 2009.09.14. 19:44:44

@Ebzon:
Hogy te húzod lefelé, az bizonyos, az itteni megnyilvánulásod legalábbis nagyon kulturálatlan.

Ebzon 2009.09.14. 19:47:54

@oncogito: Jha nyílván prosztó vagyok,főleg miután lekussoltatnak ,de igazad lehet.Végig anyáztam a kommenteket.Válalom ,hogy műveletlen tuskó vagyok ,Magyarország termék matrica van rajtam.

Ebzon 2009.09.14. 19:49:44

Jah meg egy intelinside is ,de az csak úgy mellékesen.

Ebzon 2009.09.14. 19:57:45

@sertésmájkrém: Jah egyébként tipikus példája annak ,hogy mert gyereke van azt hiszi tudja is hogy kell nevelni egy gyereket,de akkor megkérdezem miért tart ott a mostani fiatalság ,ahol ?Évről-évre rosszabb tanulmányi eredmények ,a gyerekek közül sokan 14 évesen hullára isszák magukat(különben is a 10 millió alkoholista országa vagyunk,azt viszik borfesztre a gyereket) ugyan ilyen idősen füveznek.Azt persze sertés is azt hiszi ,hogy az ő gyereke nem csinál ilyesmiket,vagy pont azért lett ideges mert tud róla.

anarch 2009.09.14. 20:06:11

Jelenleg Svédországban az édespici gyermekek nagy únalmukban azzal foglalkoznak, hogy zárt térben autókat gyújtanak fel. (Ezt ugye nehezebb oltani és gyorsabban terjed). Pl. csak a tegnapi nap folyamán 35-t. Hát nem tündibündik?

Pár link az elmúlt két hónapból:
www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=514596
www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=508082&ref=rss
www.sr.se/Goteborg/nyheter/artikel.asp?artikel=3063611
www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=517118&ref=rss
stb.

zuzzer 2009.09.14. 20:12:05

Most eccerű leszek és parajkodom egy kicsit: Ti mekkora egy sötét tunya tömeg vagytok, sőt, vazze...
Amiket írtok gondolom úgy nevelitek az agyatlan gyerekeiteket bele a világba. Bár borfesztiválra nem hordjátok őket, de molotov koktélt azt tudnak keverni... áhhhhhh

Ebzon 2009.09.14. 20:12:20

Az is milyen ,hogy már mindegyiknél kamerás mobil van ,mert az a menő.Megértem ,hogy mobilt vesznek neki,mert nyílván elakarják érni stb ,de vesznek egy 70000ftos mobilt ,hogy utána azért verjék el a szerncsétlent,aztán még fel is vegyék a saját mobiljával ,ahogy épp ütik.Meg aztán azt is fölveszik ,hogy veri meg a tanárt a 15-14 éves diák.Hát ilyen hol volt 20-30 éve ?Még te kaptál ,ha megmertél szólalni.Ma meg szerencsétlen tanár nem mer kijönni a szobályából ,mert semmi eszköze nincs ,hogy megfékezze őket.

Ebzon 2009.09.14. 20:14:44

De ti mind klassz szülők vagytok ....(tisztelet a kívételnek)

Megdobbent 2009.09.14. 20:49:47

@Szily: hu ezt nagyon benezted, kicsit emlekeztet egy valassi kozosseg paranoiajara (ld. Annie Hall teniszezos jelenet). Mindenki azt magyarazza, mondja, orditja neked, hogy a gyerkeid vedelmeben van ez igy. Irja egy szulo, hogy a gyereke 1 hetig nem hallott egy ilyen buli utan, mas irja, hogy agyonlapitotta majdnem a kolykot a felborulo szerelveny, mas irja, hogy nem oke a foldon hevero betapok kozott kusznia a gyereknek.

Erre te kovetkezteted azonnal es eleseszuen, hogy mindenki ruhelli a gyerekeket. Nah, hat lofaszt.

A hibas a sztoriban te vagy.

Nem vita, nem hiszti kerdese. Engeded a gyereket foldonkuszva bomolni, ami rendben is lenne egy jatszoteren. Jon egy ember, akit azert fizetnek, hogy vigyazzon az ilyesmire, elvegzi a munkajat.

Te hazaersz a kis egyhazi iskoladdal, persze a hazuton mar hergeled a tobbi szulot is, hogy na csak figyeljetek bazdmeg, en vagyok valaki, ez ott fog diszelegni a homaron mar hajnalban, meglatjatok!!!!

Aztan nicsak, rabasztal.

Az elet ilyen.

Reakcio: megirod kulon posztban a benezesed.

Ajjajjajj.

facsipesz 2009.09.14. 21:42:45

Óhe, kezd itt elszabadulni a "gyerek a borfeszkóra nemvaló, minek viszedodaköcsög" álláspont.

Azon gondolkozott valaki, hogy ennek fényében ki volt az, és milyen célból, aki gyerekkoncerteket meg programokat csinált egy ilyen fesztiválra?

Talán nem kéne már kizárni a gyerekes szülőket, ha a kölkükkel akarnak szórakozni, és itt most nem a csatakrészegség a végcél, szerintem senki nem halt még bele 3-4deka borba, és lehet, hogy megiszik ennyit egy egészséges vasárnapi ebédhez.

A korlátoltság meg az anonim csípőből anyázás kicsit már bosszantó, mert a posztoló itt nem feltétlenül olyan síkegyszerű, mint pl. a "vírusos bölcsészbringa".
Ha valaki élőszóval, arccal, névvel állna ki, rögtön tudna értelmesen is okoskodni, de ez az arrogáns befeszülés mérsékelten szimpatikus.

Ebzon 2009.09.14. 21:45:27

@facsipesz: De tudjuk ,a borlovagok szervezték ,hogy a gyerek már most szeressen az alkohol közt rohangálni ,egyszerű rászoktatás :)

facsipesz 2009.09.14. 21:47:33

Az én gyerekem a Hajógyárin négykézláb mászkált a gyerekkoncerten 10cm-re a színpadtól. Másik harminc kortársával egyetemben.

És nem hajtották el őket.

Mostakkor?

facsipesz 2009.09.14. 21:49:55

@Ebzon: Rendben, vágom, a beetetést nem lehet elég korán elkezdeni:)

A borlobbi rátette a kezét a gyerekeinkre, vége a magyarnak:)

Ebzon 2009.09.14. 21:50:02

@facsipesz: huh te már a sokadik vagy aki ezzel jön.És ha ott volt 1 szabály ,hogy 5 m-re nem szabad lenni a színpadtól ,akkor ezt miért kell megkérdőjelezni?Lehet épp helikopter akart leszállni ,vagy bármi ,igazából senkinek semmi köze hozzá ,nemszabad és kész ,azért felnőtt fejjel ezt ne legyen már ilyen nehéz megérteni.

Ebzon 2009.09.14. 21:51:08

@facsipesz: Hát egyébként lehet viccesre vesszük ezt a gyerek alkohol témát,pedig valós probléma

Ebzon 2009.09.14. 21:57:19

Vki azt is leírta ,hogy az a szervező is gyökér aki borfesztre gyerek programot szervez ,és vhol neki is igaza van,miért kell a gyereknek már 3 évesen "ittas" emberek között játszania.Postolonk leírta ,hogy négykézlább mászkáltak a macsakköven.Na most egy négykézlábon mászkáló gyerkőcben még a józan ember is eltud esni ,vagy rá.

Der Beste 2009.09.14. 22:39:37

@Ebzon: Te ne vidd ki soha a gyerekedet az utcára, mert bármikor, akár fényes nappal is szembejöhet egy részeg a járdán, s ez a gyerek egész életére kihathat!

Vagy nem voltál soha borfeszten, vagy részegen voltál, s azt hiszed, mindenki berúgni megy ki, mint te.

Ebzon 2009.09.14. 22:44:32

@Der Beste: Jah ,vagy fél Magyarország alkoholista ,vagy te nem jártál még az utcán soha.

turorudi · http://check.blog.hu 2009.09.14. 23:00:34

Bazmeg, bennem ugyanez fogalmazódik meg napról napra!
Olyan házba költöztünk, ahol van egy minimális játszótér. Van mellette 7000m2 park. De a kutyások a homokozóba szaratják a kutyát. Mondom, ez így nem kóser, aztán ebből volt már ordibálás, verekedés, és a hároméves gyereknek szólogatás, hogy amíg a kutya ott szarik, addig ne menjen oda (ezt a kutya tulaja mondta a gyereknek). Most meg van egy harmadik, újszülött gyerkőc, pár napos, éppen csak kivisszük, mire nekiállnak az anyukájának, hogy ne terrorizálja a kutyatartókat, meghogy a csecsemő keltette gyerekzsivaly sokkal zavaróbb, mint a kutyaszar. Hát bazmeg, hol a geciben élünk? És ez tényleg csak a kutya vs. játszótér kérdés, a tömegközlekedés, a bevásárlás, vagy egyszerűen csak az, hogy a gyereket is tekintsük már embernek, még szóba sem került. Merugye mindenki azt felejti el, hogy a gyerek, azért mert gyerek, az ugyanolyan ember, mint az, akit éppen idegesít. Szóval én nagyon faszletépő hangulatban vagyok egyfolytában, ami a gyerekgyűlölőkre nézve nagy baj, mert ehhez 140 kg is társul.

Ebzon 2009.09.14. 23:10:08

@turorudi: Na hallod ,ennek köze nincs a gyerek gyűlöletnek,ez szimpla taplóság ,a legaljább ami létezik.És már megbeszéltük azt is ,hogy itt nem gyerek gyűlölők vannak.Ezt csak a post író írta,hogy csúsztatva mentse magát.

Ebzon 2009.09.14. 23:13:53

Az milyen ,hogy odaszaratja a kutyáját,ahol a gyerek játszik?Még,ha ki is szedné az se javítana a helyzeten,de az is biztos ,hogy rendőrt hívnék ,vagy tuti nem vinném le a gyereket.Sőt ameddig nem cserélik a homokot tuit nem.

Eastbay1 2009.09.14. 23:32:07

Szerintem egyszerűbb lenne, ha komment helyett a gyerekszeretők beírnának egy egyest (azaz 1est), a gyerekgyűlölők meg egy nullást (azaz 0-st). Ezzel az összevissza kommentelgetéssel qrvára megnehezítitek ám Szily dolgát. Így meg egyszerűen a nullásokat kitiltja, az egyeseknek meg küld egy meghívót a következő játszótéri borozós chilloutra (fellép Harcsa Vera).

McKelek 2009.09.15. 08:46:01

biztos terroristanövendékek voltak

RoxyTHC 2009.09.15. 08:56:44

@turorudi: Ennek en nagyon orulok, mert ha egy szulo nem kepes nevelni a gyereket es a gyereke idiota lesz, vagy egy kutyas osszeszaratja a kutyajaval a parkot es nem szedi ossze utana, akkor miattam lehet 240kg is az ember, en a 100 kg mal belemorzsolom a fogait a tenyerebe... Ember ide vagy oda!

Coholol 2009.09.15. 10:05:39

szerintem meg aki a gyerekét úgy hívja hogy A kisded vagy A bébi vagy egyszerűen csak A kicsi azt kéne megkötözni egy magas sziklához keselyűkkel

az ilyenből lesz az utcán gyereke után kiabáló "dzsooooordzs gyere vissza... máááájkőőőől hova mész? bobbi ne nyúlj bele!"

forrórágógumi 2009.09.15. 11:26:49

@turorudi: hát abban igazad van hogy a játszóteret ne szarja már össze a kutya, mert ez pofátlanság, ráadásul visszaszólni azért mert valaki szóváteszi az meg egyenesen vérlázító.
Abban viszont ellenkeznék, hogy a kontrollálatlan gyereküvöltéstől én is faszletépő hangulatba kerülök. Otthon nem lehet normálisan pihenni munka után, mert minden oldalról fasz gyerekek fasz szülő párosítással vannak és ordítanak mint a fábaszorult féreg. És nyáron kiülni lehetetlenség mert folyamatos nyekergés üvöltés. Nekem ne mondja senki bazmeg hogy egy gyerek mindenképpen ilyen ebben a korban, mert még a kutya is nevelhető csessze meg ami (elvileg) alattunk van a ranglétrán. Én is csatlakoznék ahhoz, hogy nem gyerekgyűlölet, hanem a felnőtt ész és tásadalmi alkalmazkodás komplett hiánya az ami felbassza az ember agyát.

Banonym 2009.09.15. 11:38:16

Kedves Szily!

Csak hogy árnyaljam a képet:

Én a Duna felőli oldalon mint fellépő zenész voltam jelen, vasárnap este.
A biztonságiakkal mi is megküzdöttünk, de nem voltak igazán trollok, a végén még kisebb anyázás után segítettek is utat törni, ami abban a tömegben a cimbalom méreteit tekintve üdvös volt.

A Duna felőli színpad kordonnal el volt kerítve, mögé csak fellépők mehettek be, ezt az őrök nagyon szigorúan be is tartatták.
Emellett amíg játszottunk, 4-5 gyerek rendszeresen azzal szórakozott, hogy bebújt a rács mögé, ott szaladgált, majd amikor a biztonsági őr rájuk szólt, kimentek.
Igen, zavaró volt abban a zajban is a futkosás (nagyjából mögöttem, de még a perifériás látásom szélén ott, ahol nincsenek emberek rendre mozgás van), és egyáltalán nem értem, hogy harmadszor hogy kerültek oda?
Nem volt elég kétszer rájuk szólni?
Egyébként sehol máshol nem idegesítene a dolog, az alapfelvetéssel miszerint "mi az, hogy gyerek nem mehet a színpadhoz méternél közelebb" teljesen egyetértek, de pl. ha két napja ezzel küzdenek, elképzelhető hogy kevésbé toleránsak a te gyerekeiddel szemben is, Szily, akik nem csináltak semmit...

Ebzon 2009.09.15. 12:14:54

Sajnosz szily bácsi már nemfog se bocsánatot kérni ,hogy legyerekgyűlölőzött mindenkit ,azt se fogja beismerni ,hogy tévedett,csak gyártanak gyorsan még pár postot ,hogy eltűnjön a színről ez :D

Ebzon 2009.09.15. 12:18:23

Nekem egyébként az tetszett a legjobban ,hogy kitalálta magától ,hogy kit mi idegesít.

turorudi · http://check.blog.hu 2009.09.15. 12:26:26

@forrórágógumi: Szóval te el tudnád mondani egy 3 hetes csecsemőnek, hogy a nyekergés illetlen dolog a pihenni vágyó proletárral szemben? És a gyerek nyáron meg kussoljon benn a szobában, hogy még véletlenül se zavarja meg a szent napozás áhítatát? Te ilyen gyerek voltál?

facsipesz 2009.09.15. 13:00:24

@Bbt: "ha két napja ezzel küzdenek, elképzelhető hogy kevésbé toleránsak a te gyerekeiddel szemben is"

KORDON?....

facsipesz 2009.09.15. 13:04:47

@forrórágógumi: "hát abban igazad van hogy a játszóteret ne szarja már össze a kutya, mert ez pofátlanság"

Tegyük hozzá, hogy ma Magyarországon évente nem egy gyerek _vakul_ meg a homokozóba szaró kutyák ürüléke miatt. Ezért ez túlmutat egy szimpla taplóságon.

Úgyhogy én nem kicsit vagyok pipa, amikor ilyet látok, nálam ez a zérótolerancia, volt már belőle balhé, de itt aztán kurvára nem a kutyás köcsögnek volt igaza. Tudta is..

EGyébként nálunk tényleg valamiféle gáz van a gyerekes témákkal kapcsolatban: tegye fel a kezét, aki valaha látott már kismamát felküzdeni a babakocsit a buszra úgy, hogy senkinek nem jutott eszébe segíteni neki. Pl. De ez csak egy.

forrórágógumi 2009.09.15. 13:38:13

@turorudi: Jó bocs, nem a 3 hetes gyerekről beszélek, mert azt evidens hogy nem lehet neveléssel lecsitítani. Én speciel a már beszélni és értelmes önálló gondolatokra is képes gyerekről beszélek, aki esetleg fel is fogja már amit a szülei mondanak, ha akarja, meg épp tiszteli a szüleit. Ha nem, akkor annak egyedül a szülei az oka.
Úgyhogy nem, ne rohadjon meg a szobában nyáron viszont láttam én már például békésen fürdőző gyereket strandon, meg akik normálisan normális hangon játszottak egymással. Ezzel szemben a farkasüvöltés, bömbölés, és idegbeteg játékcsapkodás bemixelve a szülők leszaromságával, vagy egy "hagyd abba" odaböffentésével már szintén a pofátlanság kategóriája, amit néha kompenzálnék szívesen egy vasárnap hajnali, illetve esti láncfűrészezéssel az ablaka alatt. Jaaaaa az más? Hogyne. Neki joga volt gyereket csinálni, nekem meg jogom van a saját portámon nyugodtan lenni. De ez igaz bármely köztérre. A lényeg annyi hogy tiszteletben kell tartani a másikat is és akkor én is tiszteletben fogom tartani őt a gyerekével együtt, mert kultúrember vagyok... ha hagyják. PONT.

Ebzon 2009.09.15. 13:50:58

@forrórágógumi: Pontosan ezaz ,a normális gyerek nem csapkodik meg üvöltözik mint állat,ha már abban a korban van.De nálunk simán elhaladnak 8 éve kort is ,és még mindíg ezt nyomatják.Egyik ismerősömnek is ilyen kishuga volt ,még 10 évesen is sírt a játéküzlet elött..no comment

forrórágógumi 2009.09.15. 13:53:14

@facsipesz: ha már szeretsz idézgetni:
"Emellett amíg játszottunk, 4-5 gyerek rendszeresen azzal szórakozott, hogy bebújt a rács mögé..."
Magyarul kordon rács mögé.... keresed a fogást az embereken, teljesen feleslegesen.

Hoppázó Beléndek 2009.09.15. 14:07:30

na van már eredmény? ki a hülye? Szilybá vagy az összes kommentelő?

moli 2009.09.15. 15:10:19

@EMU: """Mert igenis nem vagyok kíváncsi más gyerekének a hisztijére sem étteremben, sem utazáskor, sem a kerékpárút közepén váratlanul, sem moziban, sem soha!"""

na, latod, ez a baj, hogy en meg a SAJAT gyerekem hisztijere sem vagyok kivancsi!

pont ez a baj, hogy mindenki csak a masikat korlatozna, onmaganak mindent szabad.

turorudi · http://check.blog.hu 2009.09.15. 15:22:01

@forrórágógumi: Jó, de itt tényleg olyanok magyaráznak gyereknevelés ügyben, akiknek nincs gyerekük. Légyszíves fogadd el, hogy a gyereknevelés nem felvázolható egyetlen kommentben! Hiába magyarázod tehát, hogy a szülők tiszteletének egyenes következménye az, hogy téged hagynak nyugodtan a gyerekek, de ez nem így van.
Megjegyzem, engem szülőként tisztelnek a gyerekeim, viszont korántsem szeretném, hogy pl. csendben játsszanak.
Sajnos itt valóban arról van szó, amiről a poszt szól: sokan nem veszik tudomásul, hogy a gyerek is ember, ugyanúgy joga van élni, használni a tereket, hangot kiadni, stb., mint neked. Számomra elég világosan látszik, hogy azért a gyerekeknek szólnak a nyugalmukban megzavart emberek, mert a szülőknek nem mernek, ugyanis a szülő elhajtaná a francba a nyugodt napozni vágyásukkal együtt. Aki a gyereket hibáztatja, az gyáva! Miért nem szóltok ti, gyerekgyűlölők a szülőknek? Miért nem a szülőket basztatta az őr?

moli 2009.09.15. 15:22:48

@Karbel: """sorba áll az ember a kasszánál a gyerekkel, aki már nem birja tovább hiszti nélkül. Erre a sorban állók pofákat vágnak, de előre nem engednék az embert."""

muahahahaa! nyilvan. aztan holnap mindenki gyerekkel erkezik, aki hogy-hogynem sirni kezd

raadasul PONT ezzel nem neveled a gyereked a vilagra, hanem a csalasra.

moli 2009.09.15. 15:36:40

@facsipesz: """Azon gondolkozott valaki, hogy ennek fényében ki volt az, és milyen célból, aki gyerekkoncerteket meg programokat csinált egy ilyen fesztiválra?"""

lattam en mar a teveben 23 orakor actionmen reklamot!

moli 2009.09.15. 15:47:13

@turorudi: """a gyerek is ember, ugyanúgy joga van élni, használni a tereket, hangot kiadni, stb., mint neked."""

igy van, csendben. ha viszont uvolt, akkor barmely felnottnek is joga van uvolteni ugyanolyan hangerovel.

forrórágógumi 2009.09.15. 15:50:05

@turorudi: "...viszont korántsem szeretném, hogy pl. csendben játsszanak."
Módosítok: nem várom el hogy egy mukk nélkül üljön egy helyben ameddig 18 éves nem lesz, hanem hogy emberi keretek között maradjon a viselkedése. Semmi bajom a gyerekhanggal, ha azt nem 130 decibelen és 4 órán keresztül kell hallgatnom. Valószínűleg a te gyerekeid normálisak, de hidd el van egy-kettő amelyek eredendő apasejtjei inkább az anyuka szájában végezték volna jobban járt volna a világ :). Legjobb barátom két gyereke külön-külön is tündér, együtt még normálisabbak, néha eltörik a mécses náluk is, de vége van pár perc alatt. No problem. De például ha te azt mondod, hogy leszarnád hogy a gyermeked üvöltözése (ha így tenne) zavar-e engem, mert gyerek és ez van, hát akkor már bocs, de nem érdekel hogy hány kiló vagy, de kifejezném a véleményem neked, de ha a kölök van csak kéznél akkor neki.
Miért nem a szülőt basztatta az őr? Belegondolva ott van 100 ember, előtte meg mászik 3 gyerek, szerinted kihez menjen oda hogy már bocs a magáé az a gyermek?

Ebzon 2009.09.15. 16:18:03

@turorudi: Megint "Jó, de itt tényleg olyanok magyaráznak gyereknevelés ügyben, akiknek nincs gyerekük."
Miért ,mert vkinek van gyereke hirtelen megtanul gyereket nevelni ?Ne röhögtess légyszi ,lehet hogy nincs gyerekem ,de nem én nemtudom megnevelni a fiam,lányom ,hanem akinek van gyereke.Akkor ,most mi van?Nem a gyerek rá a bizonyíték ,hogy vki nemtud gyereket nevelni?

Ebzon 2009.09.15. 16:25:49

@turorudi:
"itt valóban arról van szó, amiről a poszt szól: sokan nem veszik tudomásul, hogy a gyerek is ember, ugyanúgy joga van élni, használni a tereket, hangot kiadni, stb., mint neked."
Ez a te esetedben lehet így volt Szilyében nem hiszem ,hgoy ez történt volna.
Viszont ,ha ezt te így is gondolod ,akkor az aluljáróban üvöltöző boroskólásrockereket is tolerálnunk kell ,mert ugye nemártanak senkinek magukon kívűl ,csak ordítoznak meg isznak ,és nem nagy a korkülöbség ,14 évesek körübelül.De tegyükföl nem isznak ,csak ordítoznak ,úgy kicsit hasonszőrübb.

Ebzon 2009.09.15. 16:33:28

Egyébként pont fordítva van amit mondasz,szerintem mi(akik kilettünk titulálva gyerekgyűlölőnek)látjuk a gyerekeket embereknek ,és pont ti néztek rájuk úgy ,mint egy rózsaszínplüssnyúlra.Nekem pont semmi bajom a gyerekekkel ameddig úgy visselkedik ,mint egy normális ember,és tudom hogy néha csinálnak irreális dolgokat ,de nekem az értelmetlenül üvöltözés a lakásom körül futkosva ,néha kiveri a biztosítékot.Nem azért mert fogócskáznak ,vagy vmi néha csak úgy poénból üvöltözik(egymagában) ,mert ezt szereti játszani,anyuka meg csak sétál mellette és lese tojja.

turorudi · http://check.blog.hu 2009.09.15. 16:42:47

Tényleg nem értem a helyzetet. Szabadtér, színpad, zene, gyerekek, jó kedv. Semmi más. Ebből hogy következik az, hogy a gyerekeket el kell zavarni? És hogy következik az, hogy a jelenlévő gyerekek szülei nem tudnak gyereket nevelni, viszont mindenki más, aki ott se volt, sőt gyereke sincs, az tud?
Tényleg, másolja már be ide valaki azt a Kis KT-t, ami arról szól, hogyan kell a gyerekeknek _úgy általában_ viselkedniük.

Ebzon 2009.09.15. 17:12:04

@turorudi: Az elzavarás úgy következet ,hogy a gyerekek négykézláb mászkáltak egy olyan területen ,ami biztosítva volt 5m-es körzetben(igaz ez nem volt jelezve) ,és az őr megmondta a gyerekeknek ,hogy nemott kéne mászkálni(erről részletet még mindíg nemtudunnk).Erre tollat ragadott szily úr ,hogy ez mekkora taplóság volt és ebből lett a :Kisgyerekekkel szemétkedet a bizt őr POST.Az hogy nemtudnak nevelni ,az úgy jött ,hogy ez szimpla tény(mármint nem szilyékre értve,csak úgy a nagy álltalánosságban) ,csak elkell menni 1 álltalános iskolába.

Coholol 2009.09.15. 17:58:48

@turorudi:

De most komolyan mit olyan nehéz megérteni ezen?

Még leírják itt neked nyolcszor ugyanazt akkor kápís?!

Egy kibeb*szott színpad elől lettek elküldve, ahogy olvastuk előzmény is volt, a szülőnek meg nem tetszett hogy más is fegyelmez. Ebzonnál érthetőbben nem tudja leírni senki, de előtte is próbálták már.

Még hányszor próbálsz belekötni a hülyeségbe?

Tessék elolvasni mégegyszer meg mégegyszer a kommenteket mert úgy tűnik nem sikerül felfogni.

andika25 2009.09.15. 18:20:05

Érdekes. Augusztus 19-én voltunk koncerten, ott senkit sem zavart, hogy a kisgyerekek a színpad előtt táncoltak. Sőt, még fel is hívták őket a színpadra. Pedig rock-koncert volt.

Ja, hogy nem magyarok (pontosabban nem Magyarországon élők) voltak az előadók???

Banonym 2009.09.16. 12:53:08

@facsipesz:
Olvasd el még egyszer. Mit írtam
A másik színpadnál volt kordon, a gyerekek azzal játszottak, hogy mögémentek.

regisztráltam · http://href.hu/x/cdde 2009.09.16. 23:06:18

Én sem viszem magammal a gyereket, ha bebaszni megyek

/tno+DA= 2009.09.16. 23:58:43

@viragimado:
Hát bizonyára...
De egy borkóstolót nem tudok összeegyeztetni gyerekekkel.
Törékeny vékony üvegpoharak, csendes pincék, becsípett emberek, semmi édesség üdítő, max ásványvíz. Nem való ide gyerek.

moli 2009.09.17. 10:50:50

@Ebzon: nem rozsaszinplussnyulnak, hanem egyszeruen OSTOBANAK nezik a gyerekuket. gugyognek neki es konkretan hujenek gondoljak.

moli 2009.09.17. 10:51:59

@turorudi: en megmondom: mint egy EMBERNEK. es nem agyserult emberre gondolok.

*Lujzi* 2009.09.18. 08:51:50

Kicsit OFF. De mégis ideillik!
Utazok a vonaton Északkelet Magyarországon. Felszáll egy Szilly létszámu család, be is lakják egyből a a vasuti kocsit. A gyerekek állattá válva négykézlábra ereszkedve rohangásznak a padlón, ülésre le, fel. A Szilly2 tetkósan, atlétatrikóba gatyába elnyúlik, szotyizik, böfög. A barátnőmnek megszólal a mobilja. Előveszi, mikoris rástartol a pugyéfalka legkisebike, akit viz a keresztelőjén ért utoljára. Felmászik, és nyulkál a telefon után. Barátnőm veszi egyik kezéből a másikba, majd szolidan eltolja a minilényt. Az elkezd orditani. Na megszólal Szilly2. "Mír nem ado oda neki? Tán sajnálod tűle?Mír nem játszhat vele? He?"
Szerencse, neki nem akadt olyan ismerőse, mint Szillynek, aki tud irni, meg van internetje, és igy nem tudott ide beirni!

Türkménbasi 2009.09.29. 14:12:08

Én ezzel a poszttal maximálisan egyetértek.
A rossz, neveletlen gyerek meg nem egyenlő az eleven gyerekkel.
Szerintem egy gyerek jelenléte bárhol természetes ahol a jelenléte nem jelent önmagára fizikai veszélyt, vagy nem veszélyezteti a mentális fejlődését.

Terrier · http://steksz.blog.hu/ 2010.01.14. 11:31:40

Ha a szülő mindent megtesz csemetéje kordában tartása érdekében, nem jogos a felháborodás.

Turboanyu 2010.11.09. 13:05:51

"turorudi · jazz.blog.hu 2009.09.14. 23:00:34
és a hároméves gyereknek szólogatás, hogy amíg a kutya ott szarik, addig ne menjen oda (ezt a kutya tulaja mondta a gyereknek)."

Nálunk egy anyuka sétált a totyogó gyerekkel a járdán, jött vele szembe egy gazdi, a kutyán se szájkosár, se póráz, és odaszólt az anyukának, hogy fogja meg a gyereket, mert a kutya harap!
süti beállítások módosítása