Tékozló Homár

Drogtesztre vitték a rendőrök az epilepsziást

2009.09.23. 00:04 | jackyll | 215 komment

Egy erőszakszervezet szükségszerűen a fasizmus melegágya, de azért a súlyosan retardált, szellemileg visszamaradott, esetlen szolgálat közben értelemcsökkent rendőröket rendszeres időközönként szűrhetnék, bár lehet, már az alkalmassági tesztnél vannak a gondok. Gyöki hívta fel a Homár figyelmét erre az esetre, ahol az MTK-meccset biztosító készenlétisek a földön rángatózó, nyelvét elharapó állampolgárt az elsősegélynyújtás biztosítása helyett gúnyolódva beszállították drogtesztre:

Tegnap a tesóm rosszul lett az utcán. Autóban, még időben félreállt szerencsére. Remegett, rángatózni kezdett és elharapta a nyelvét. Egy járókelő észrevette és mivel az mtk pályán meccs volt, a környék tele volt rendőrrel, kézenfekvő volt egy rendőrtől - jobban mondva készenlétistől - segítséget kérni. (Nem tudom, hogy jogállás szempontjából milyen különbség van a kettő között, de fontosnak tartom kihangsúlyozni a különbséget.)
"Flashelsz, mi? Hülye drogos..".

Ez volt a készenlétis kolléga reakciója a remegő tesóm láttán.
"Folyamatos flashback, mi?"

Nem, nem hívtak mentőt.
Nem, nem hívtak orvost sem.
Nem, nem segítettek neki.
Látván a véres pólóját.

Kiszállították az autóból. Beültették a rendőrautóba és bevitték a 10. kerületi rendőrkapitányságra. Kipakoltatták a zsebeit. Leltárba vették a zsebében talált dolgait. Másfél óra után átszállították bilincsben (!) a Gyorskocsi utcába drogtesztre. Bilincsben. Mert ez a szabály. Pisilt. Vért adott.

Miután nyilvánvalóvá vált, hogy nem drogos, elengedték. Este 10-kor. Ő beült egy taxiba, elment oda, ahol kiszállították az autójából és hazament.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Megdobbent 2009.09.23. 00:14:27

"Egy erőszakszervezet szükségszerűen a fasizmus melegágya" Ez termeszetesen a tortenelmi ismeretek ignoralasan nagyfoku kepessegerol tanuskodik. Ugyanis minden civilizalt orszagnak van eroszakszervezete.

Egyebkent nem volt nala kis kartya, amin az all "Epilepszias vagyok, ha ilyen vagy olyan tunteket produkalok, kerem...". Cukrosoknak szokott lenni, hogy ne nezzek oket reszegnek.

Egyebkent kedves poszter, szerinted a drogosok vagy az ep vitusozo epilepsziasok vannak tulsulyban egy rendor eleteben?

Almatlan Jozsi 2009.09.23. 00:16:17

hat ez durva...na most akkor ezert nem jar kirugas? Mert pizzafutat ennel kevesebbert is rugtak mar ki...

Almatlan Jozsi 2009.09.23. 00:19:33

Szerintem az epilepszia tuneteit mindenki ismeri, lehetne gyanakodni arra is es mentoket hivni. A drogtesztet kesobb is meg lehet csinalni. A rendor is gondolkodhat, persze van amikor egyszeruen csak nem ugrik be, hogy mi tortenik. Lehet, hogy rossz napjuk volt.

ági anyu 2009.09.23. 00:24:15

A rendőr barom volt nem kétséges - Másrészt viszont egy nem tünetmentes epilepsziás hogy vezethet? Vagy ez volt az első rohama?

A szerelő 2009.09.23. 00:26:04

Megdobbent 2009.09.23. 00:14:27 , szerintem ezért itt kapni fogsz :)

ági anyu 2009.09.23. 00:28:33

@A szerelő: Pedig van némi igazsága.
Ám kigúnyolni és szemétkedni egy rosszul lévő drogossal sem túl szép

bojl 2009.09.23. 00:29:28

kérdezném a postolot: megtettétek a feljelentést az ügyészségen?

Komment Elek 2009.09.23. 00:37:00

Keressetek egy jó ügyvédet azonnal.

Kidus 2009.09.23. 00:37:37

Azzzigen..... rendort kerekbe torni!!!!
Hudecsunyakat tudnek most ide irni, inkabb ki is megyek elszippantok egy cigit mielott meg....

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.09.23. 00:44:50

Remélem tett feljelentést az öcséd.
Mondjuk segítségnyújtás elmulasztása és rágalmazás miatt...

Trójai 2009.09.23. 00:45:24

@Megdobbent:
Hát az a baj, hogy a legtöbb epillepsziás roham hirtelen és váratlanul jön, elsőre igen meglepő a szenvedő alanynak is, nemhogy kiskártyája legyen róla...(még gimiben osztálykiránduláson kapta meg élete első epillepsziás rohamát az egyik haverom, és igencsak váratlanul ért mindenkit, akkor még nem volt ennyire a köztudatban ez a betegség, szóval igencsak megijedtünk, hogy mi a baja)

Persze ha van is róla kiskártyája, általában nem a homlokán viseli az ember. És szerinted a rendőrök kerestek nála ilyet? Te tényleg olyan naív vagy, hogy szerinted egy ilyen kártya megtalálása a delikvensnél más elbánásra késztette volna a fakabátokat?? Szerintem 1-ik másik rendőr még kiejteni sem tudná a szót, nemhogy tudná, hogy mi az.

_Szerited az normális, hogy egy rángatódzó embernek nem segítséget akarnak nyújtani, hanem bilincsbeverik?_

Én is láttam már pár földön fekvő embert, ha nem csöves kinézete volt, azért nekem mindig az volt az első reakcióm, hogy rosszul van. Nem pedig az, hogy belőtte magát.

Ja és mondd az neked valamit, hogy "szolgálunk és védünk"?? Tudod egy rendőr kötelessége ugyanúgy a segítségnyújtás is, nem csak az, hogy a gyanús egyéneket igazoltassa/bevigye.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.09.23. 00:46:23

@Megdobbent: Ja mondjuk az epilepszia és a magátt belőtt drogos tünetei még véletlenül sem hasonlítanak.
Volt olyan nőm aki nálam kapott rohamot, hát azt egy drogostól sem láttam még amit ő csinált.

Trójai 2009.09.23. 00:47:47

@ColT: Az előbbi lenne a fontossabb. Rendőrnek kötelessége lenne, de egy állampolgárnak is.

Csopak · http://jagkommefranungern.wordpress.com 2009.09.23. 00:51:58

Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy epilepsziás kaphat jogosítványt?
Mert egyik ismerősömmel közölte az orvosa, hogy ne is álmodjon jogsiról, mert epilepsziás.
Vagy ez súlyosságtól függ, vagy hogyan van?
Bocs, de nem igazán vagyok otthon a témában, szerencsére.
De érdekelne.

itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.09.23. 01:07:16

Oh, ilyesmit velem is elkövettek a Március 15 tér környékén, amikor éppen egy kigyulladt lakásban kapott enyhe füstmérgezés miatt készültem meghalni. Gondoltam hívnak egy mentőt. Odavonszoltak, majd belöktek egy telefonfülkébe, hogy "köcsög szipus hívjál magadnak". Aztán magamra hagytak. Készenlétis gyökerek. Szerencsére ez kb 12-13 éve volt. Azóta még élek.

kispista2 2009.09.23. 01:11:19

Segítségnyújtás elmulasztása, tegyenek feljelentést.

Megdobbent 2009.09.23. 01:21:12

@A szerelő: Szerintem allok elebe, mindenki eljen le egy stresszes rendori par evet, aztan meglatjuk hogy, s mint. Nekem ehhez csak empatia kell, az agyatlan rendorellenes barbar kocsogokre meg szarok.

Megdobbent 2009.09.23. 01:27:07

@Trojai:
@ColT:

Hat sarcok nem tudom. Na, akkor sorjaban:

1) Rendor, ha keszenletis, es azzal stresszelik orakon at, hogy hamarosan megdobaljak uveggel, azt hiszem picit hektikussa valik, amerikai rendornel ilyet latsz, akkor tudhatod: sokkolva vagy love leszel (szerintem jogosan).

2) Nem vitatom, hogy a rendor nala szakertobbhoz is fordulhatott volna, de a szituaciobol vagom, hogy gecire panikban lehetett amugy is. A rendorsegre vinni oke, oda azonban orvost hivni jobb lett volna.

3) Sajnos nem ismerem az epileptikus koros allapotot, az altalam ismert kiskartyasok a nyakukban hordjak es az arcodba toljak, ha bajuk van es arra jarsz.

4) A jarokelo helyeben azt hiszem en is a zsarunak szoltam volna, viszont ottmaradok es amikor kezdodik a drogosvagyozas, szoltam volna, hogy ez nem annak tunik: hivjunk mentot. Es hivtam is volna.

Igazandibol a legjobban a post felvezetese zavar, eroszakszervezet, nacizmus. Hujeez.

Trójai 2009.09.23. 01:30:31

@Csopak: Súlyosság alapján osztályozzák Rohamok gyakorisága és erőssége szerint. Meg van úgy, hogy ez a dolog csak időleges, pl kamaszkorban előjön, de később pár év múlva elmúlik. Az enyhe meg az X ideje tünetmentes az kaphat jogsit én így tudom.

Megdobbent 2009.09.23. 01:31:26

Na megegy es akkor reszemrol az ugyhoz ennyi:

Fingom sincs, milyenek a drogos tunetek, max filmen latom, tobb, mint 30 eve valahogy kibirom, hogy ne toljak semmit.

Ha a drogos tunet nem hasonlit, akkor a rendor vagy nem latott drogost meg vagy huje.

Ha viszont en hujerendor lennek es latok ilyen veresen rangatozo fickot, nagyjabol tudnam: hogy ertesitsem a szolgalatvezetomet (vagy mittomen ki iranyitja oket), atadnam neki, es kenyelmesen mennek vissza a sorba magam uttetni a joravalo urifiukkal a lelatorol, azzal a tudattal, hogy amihez nem ertek, azon nem rontottam ma sem :)

Megdobbent 2009.09.23. 01:35:11

Afranc, meg valami eszembe jutott.

Ha a rendor ugye konkret paranccsal konkret feladatot lat el, akkor ahhoz nem kell ragaszkodnia es a radiojan ertesiteni olyan kollegat/mentost, aki raer.

Valahogy nincs elottem, hogy mondjuk amerikaban epp biztositanak valami utcai bunyot, es akkor en odamegyek megkocogtatom a vedoszereleses idebeteg rendor vallat, hogy a kiscicam 2 utcanyira felmaszott a fara es nem tud lejonni. Valahogy az jutna eszmebe, hogy en megkocogtatom a vallat, aztan a foldon vagyok 5 rendorrel a hatamon.

Trójai 2009.09.23. 01:45:53

@Megdobbent:
1. Nem amerikában vagyunk. Az amerikai rendőrök különben is köcsögök és sokszor oktalanul agresszívak.

Leszarom, hogy szegény rendőrt hány órán át akarták megdobálni üveggel, tegye a dolgát. "Aki kurvának állt, ne sírjon ha..." Teljesítse az esküjét, amit letett, hogy szolgál és véd.

2. Úgy érted hogy a rendőr volt pánikban? (lehet félreértettem amit írtál) Nem ketten voltak a rendőrök? A csóka pedig harcképtelen volt ugye, mert rángatózott. Ha rángatódzó és paffra vágott emberről van szó, (akár drogosról is), szerintem akkor is a mentő-drogteszt-felejelentés sorrend lenne helyes.

Már csak azért is ez lett volna a helyes, mert mint a levélben leírták, véres volt a pólója, mert elharapta a nyelvét. Egy vérző valami azért simán 8 napon túl gyógyul, szóval megérné, hogy ránézzen egy egészséügyis

3. Ok, de ezzel az hibádzik, (nekem legalábbis a levélből az jön le), hogy amikor a rendőrök odamentek egrecíroztatni, a fickó nem tudott magáról, és nem volt cselekvőképes állapotban. Tehát attól még, hogy van kártyája, roham közben nem tudja azt felmutatni, ha a kártya éppen nem a nyakában lóg, hanem a zsebében/táskájában/kesztyűtartóban van.

De akár lehetett volna ez az első rohama és akkor kártyája sincs.

4. Én inkább előbb mentőnek szóltam volna mint rendőrnek, de ugye itt a rendőr magától szúrta ki a rángatódzó fickót. De nehogy már nekem kelljen ott állni amíg intézkednek a hatóságok, hogyha netán bunkók a rendőrök, akkor mondhassam hogy "ejnye, ezt nem így kéne biztosurak." Szerintem vagy elzavarnának onnan, vagy pofánbasznának, vagy engem is igazoltatnának+bevinnének.

Az erőszakszervezetek sztem is kellenek, mert az emberek többsége egy barom, és kordában kell őket tartani. De ugye minden ilyen hatalommal rendelkező szervezetben és embernél előbb utóbb ott lesz a túlkapás.

A hatalom kétélű fegyver, gondolom te is láttad a filmet a kísérletről, amiben egyetemistákat rabosítottak és börtönőrösítettek. Aztán barom állatok lettek a börtönőr szerepet kapott emberekből. Mert. Csak. Így működik az ember.

harcimaci 2009.09.23. 02:28:33

Mindenki rendornek szuletik, de van aki tovabbtanul

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.09.23. 05:35:29

@Megdobbent: A rendőrök vagy nem láttak még drogot, vagy maguk is élvezik... Így aztán valahol úgyis sántít a dolog.

Másrészt mindegy hogy valami be van lőve vagy nncs, akkor is hívunk hozzá mentőt, ha baja van. Ez az alap. Utána úgyis megkapja a magáét, ha kábszeres.

ge-za (törölt) 2009.09.23. 06:18:36

még ha drogos is lett volna az illető,akkor is ki kellett volna hozzá hívni a mentőt és utána majd beviszik.
de ugye a rend éber őrei szinte semmire nem jók,,,SÜN-SÜN-SÜN-SÜN...

Látványpékség 2009.09.23. 06:39:59

Összefoglalva:
Aki rángatózik és véres a pólója az drogos
más nem lehet.

kiskár 2009.09.23. 07:30:32

De, mi van akkor ha tényleg egy drogossal hozza össze a sors, aki túllőtte magát és már nincs sok neki hátra?
Drogos köcsög, jobb ha megdöglik?
Szerintem ilyen tömegrendezvényen kell lenni eü. biztosításnak (mentő), majd ott a szakember felállít egy gyors diagnózist.

Énbagoly 2009.09.23. 07:37:55

Teljesen mindegy mitől volt rosszul, mi az hogy nem hívtak hozzá orvost?
Nem kellene ezt megtenítani a rendőröknek? Akár készenlétisek, akár nem????

702 · http://psztrnk.net 2009.09.23. 07:46:43

Van epilepsziás ismerősöm, az ő módszere az, hogy egy névjegykártya-méretű, pirossal szedett lapot tart a személyije mellett, mondván, hogy "Epilepsziás vagyok. Rosszullét esetén kérem riasszák a mentőszolgálatot!".
Egy ilyet javasolnék a posztoló testvérének is, legkésőbb akkor meglátják a sünök, ha előállítják és elveszik az iratait. Már akkor is késő, de jobb, mint bilincsben rohangálni.

kiskár 2009.09.23. 07:49:02

@702: bocsi, de én ebben nem hiszek.

"nézd ma' nem elég, hogy epppilépszias, még drogozik is..."

Énbagoly 2009.09.23. 07:51:11

@702: Ez jó módszer, de szerintem ebben az esetben ez sem segített volna. Viszont egy kicsivel több emberség igen.

reunalla 2009.09.23. 07:57:56

remélem, segítségnyújtás elmulasztásáért perel

facsipesz 2009.09.23. 08:01:34

Azt a gyopár-gyökér-elvetemült rendőrt, basszus, én kérek elnézést, ha lehet. Roppant gáz. Valami feljelentés- vagy panaszféle???....

Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2009.09.23. 08:13:50

Nem, a magyar rendőrség szolgál és véd, ilyet nem csinál.
2006 óta minden civil az ellenségük.

lajhar 2009.09.23. 08:14:48

Milyen szar felvezető! Hogy jön ide a fasizmus? Szerintem az Internet és a HOMÁR a fasizmus melegágya, ha ilyenekt ír felvezetőbe.
Olvastátok a blogot? Inkább a blogírónak írjátok meg, hogy hol kell feljelenteni a rendőrt, ha már elb@szta, hogy tanuljon az esetből, meg a többi is.

Fairy Girl 2009.09.23. 08:17:35

Ha látok egy véres, rángatózó embert, magasról szarom le, hogy drogos vagy epilepsziás, azonnal mentőt hívok. Nem is értem, a készenlétis rendőröknek ehhez mi köze? A kedves segítőkész járókelő is gondolkodhatott volna... Hányszor volt már, hogy a híd alatt fekvő emberekhez mentőt hívtunk, legalább ötször, és abból összesen 1 volt részeg, de őt is muszáj volt bevinni, mert meghalt volna (decemberben volt).

axe666 2009.09.23. 08:24:24

Kedves blogoló!

Ez megint csak egy feszültségkeltő baromság.

Epilepsziásnak nemigazán adnak jogsit, amíg tüneteket produkál bizonyos időszakon belül.
Honnan a bánatos fenéből tudod, hogy mi zajlott le a pálya mellett, ha nem voltál ott. Az epilepsziás roham után a delikvens nem is emlékszik arra, ami a roham alatt történt, úgyhogy ő nem mesélhette el. Az meg hogy roham után sétálgat, meg hazamegy megint abszurd.

McKelek 2009.09.23. 08:31:40

A dolog pedig nagyon egyszerü:

ha valaki rosszul van --> orvost hívni.
orvos diagnosztizál, szükség esetén stabilizál
ha drogozás gyanúját állapítja meg, drogteszt

A járókelö hívhatott volna mentöt, a rendörök (gondolom nem egy darab agytröszt volt), gondolkodhattak volna. Most meg jó lenne megfenyíteni öket + elküldeni tanfolyásra.

lajhar 2009.09.23. 08:33:15

Mégegyszer átolvasva a blogot nem is szerepel benne, hogy epilepsziás lenne a delikvens, csak annyi hogy rosszul lett. Így nem csak a felvezető, de a cím is egy baromság.
HOMÁR! "Flashelsz, mi?"

toni1977 2009.09.23. 08:33:16

1. Orvos mindenképp
2. Vérvétel miegymás után sűrű bocsánatkérés.
3. Visszaszállítani oda ahonnan elvitték(nem szívesség kötelesség).

Ebből is látszik milyen jól képzett, fegyelmezett törvénytisztelő rendőreink vannak.

A könnygázlövés, gumibotozás, bírságolás, jogtalan igazoltatás/előállítás az megy nekik.

picmania 2009.09.23. 08:38:18

Ha valaki rángatózik, és elharapja a nyelvét (kéz őzfejtartásban, stb), nem tudom hogy drogos tünet e, de hogy egyértelműen epilepsziára(morbus sacer) utaló jel az biztos. Jóérzésű ember egyértelműen segítséget hív (mentő, orvos), ha ilyent lát valakin, elég rémes látvány tud lenni... Ekkora paraszt rendőrt, nem hordott a hátán a föld. Tipikus az a fajta aki előbb jól megbünteti az úton piroson ámenő embert, akit széjjelvág egy autó, majt utána esetleg mentőt hív... Az ilyen rendőrt jól meg kénne lődözni taserrel, csak hogy rángatózzon, mint "flesselő drogos". Gyömöszölnék vissza oda ahonnan kijött...

lódarázs 2009.09.23. 08:43:07

Pár hete a vonaton lett rosszul egy utas. Kaller meg a biztonságiak hívtak mentőt Kelenföldre, a vonat kb Bicskénél járt még. Megmondták, mikor ér be az állomásra. Mentősök jó negyed óra múlva értek oda, kb úgy voltak vele, hogy már megint egy részeg utas, pedig nem, iszonyatos görcsei voltak. Mentőszolgálat, nahiszen!

Manyizga (törölt) 2009.09.23. 08:49:19

@Trojai: "Ja és mondd az neked valamit, hogy "szolgálunk és védünk"??

Nekem mond. De az az igazság, hogy MÁR nem ez a rendőrség mottója. Az új autóikra már nem is ragasztják fel...

Amúgy egy ügyészségi panaszt/feljelentést megérne a dolog.

papugaja 2009.09.23. 08:51:51

A parancsnok sem tudta, mi van? Vagy ott sem volt? Nem szólt neki senki?

Panaszt tenni az eljárással kapcsolatban, az ügyészségen pedig feljelentést: segítségnyújtás elmulasztása miatt is...

papugaja 2009.09.23. 08:54:29

Még valami: a rendőr nem döntheti el, hogy mitől vagyok rosszul. Az majd a mentőorvos dolga lesz. Hívja oda!
Ez kibaszott felháborító!!!

buvarpocok 2009.09.23. 08:57:02

mindenki rendőrnek szülteik...
nagyképű ostoba fasz az összes

mammamma 2009.09.23. 08:57:38

@Csopak: Kaphat 5 év tünetmentesség után. Utána is szigorú ellenőrzések.

Egyébként minden ilyen beteg kap az orvosától (elvileg) egy rohamnaplónak nevezett kiskönyvet, amin rajta van a neve, a címe, a legközelebbi hozzátartozó elérhetősége, és az orvos/kórház pecsétje.
És most ajánlom, hogy ezt senki ne vonja kétségbe. Tapasztalatból mondom.

Mérőmókus 2009.09.23. 09:22:57

Egyszer vérző orral elájultam a metróaluljáróban. (alacsony vérnyomás+ki nem nőtt gyerekkori orrvérzés kombó)
Megvárták amíg magamhoz térek, hogy felmosathassák velem a vértócsát.

Nem gondoltam volna, hogy ilyesmi másokkal is megtörténhet.

2009.09.23. 09:45:05

@Trojai: A "szolgálunk és védünk" mondás nem azt jelenti, hogy, hogy a rendőr téged szolgál! Itt az ige a szolgálat szóra utal, helyesen így hangozna: szolgálatot adunk (vagyis civil kifejezéssel: műszakba megyünk). A rendőr nem a szolgád, de még csak nem is téged véd, pusztán a rendet. Mármint az államrendet.
Amúgy elég szar a történet. De hát kérem, előbb-utóbb csak meg kell tanulni, hogy akármi problémád van, a rendőrt legjobb messzire elkerülni, mert az csak ront a helyzeten, de meg nem oldja. Az öcsike még jól járt, hogy megúszta egy kis bosszúsággal, és nem fizettetettek vele mindjárt többtízezer bírságot valamilyen ürüggyel.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.09.23. 10:20:18

Remélem a rendőr legközelebbi "igazoltatottja" akkor kap hirtelen epilepsziás rohamot, amikor letérdel és elkezdi a szopást....

Sátán meg a Jocó 2009.09.23. 10:28:37

kedves posztoló,

te is ott követted el a hibát, hogy nevetek nem Kolompár, vagy Lakatos.

Ugyanis ebben az esetben arra számíthattál volna, hogy a sündőr, karban rohan tesóddal a kórházba, majd nyelvével megtisztogatja alfelét, kezet csókol neki, majd hajlongva, kifelé hátrálva megy el.

A fent leírt dolgok tisztességes állampolgároknak jár csak.

Remélem, tanulsz az esetből és gyakran jársz szoliba, hogy már messziről felhívd a sündőrök figyelmét, hogy te emelt szintű elbánásban részesülsz!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.09.23. 10:31:17

@lajhar: Lehet, hogy jackyll eredetileg liberalizmust, szocializmust, amerikanizmust vagy genderizmust akart írni, de a polkorrektáló cenzorgép átjavította?

szösznyúl 2009.09.23. 10:36:40

O, ilyenre nem csak rendorok kepesek...
Tizenhat voltam, amikor egy nyaron a Balatonon rosszul lettem egy diszkoban. En semmire sem emlekszem, de baratnom (aki egeszsegugyis anyukajatol szerencsere tudta, mit kell csinalni) elmondasa szerint epilepszias nagyrohamom volt. A mentoben tertem magamhoz, ott es a korhazban a felvetelnel (megj. meg tiszta komas voltam, nem volt konnyu valaszolgatni) is csak arra koncentraltak, hogy milyen drogot szedtem be. Baratnommel egyutt bizonygattuk, hogy meg alkohol is csak ket Bailey's volt egesz este, de nem hittek nekem.

Befektettek, masnap reggel vizittol kezdve folyamatosan ugyanaz a nota, de mit hasznaltam, az nem lehet, hogy semmit, akkor mitol lett rohamom?! Legalabb negy orvos vallatott egymas utan.
(A mai eszemmel kivernem a balhet de akkor orultem, hogy elek.)
Egyetlen normalis orvossal talalkoztam, egy afrikai szarmazasu doki szolt, hogy otthon vizsgaltassam ki magam, a stroboszkop okozhat ilyen tunetet.

Anyamat ertesitettek, aki delelott teljes panikban megerkezett, vele is kozoltek, hogy biztos valami drogtol lettem rosszul 'de azt ennyi ido utan mar nem tudjuk kimutatni, anyuka'. Ismetlem, egy nap sem telt el. (Az mondjuk ot is jellemzi, hogy annyiban hagyta es elhitte a baromsagot meg hogy biztos beszedtem vagy beadtak valamit.)

Pesten aztan kivizsgaltattam magam es kiderult, hogy tenyleg a stroboszkop volt a ludas, az orvos szerint, aki vizsgalt, eleg gyakori dolog...

chris-v 2009.09.23. 10:46:35

Nem tudom volt-e már a hozzászólások között, de nekem egy, vagyis kettő egyszerű kérdés fogalmazódott meg a fejemben!

Miért nem hívtál a telefonodon mentőt, vagy az tesód telefonján, vagy a legközelebbi mobilos emberén?

A másik pedig ha tudod hogy epilepsziás, akkor azt is tudod hogy nem kell minden rohamnál mentőt hívni, mivel ez a betegség egyik tünete!
De elvileg ezekről kár írnom mert tudnod kell!

keptelenseg 2009.09.23. 11:04:14

Egy dolgot nem értek.

A beteg jelezte, hogy epilepsziás? Mert ha nem hívtak hozzá mentőt, akkor járni tudott és beszélni is.

Ha jelezte, akkor néhány felesleges ember van azon a kapitányságon.

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.09.23. 11:10:19

Ha ez valóban így történt, akkor eljárás alá kell vonni a kevés ésszel megáldott rendőrt...

Csopak · http://jagkommefranungern.wordpress.com 2009.09.23. 11:10:43

@Trojai: Kösz szépen a felvilágosítást, de az a furcsa, hogy kommentem után utána keresgéltem, de a neten is alig találtam használható infót a betegségről.
Pl. ilyet is találtam, hogy tünetei szinte akármik lehetnek, na akkor tuti könnyű felismerni, hogy ez milyen roham.
A járókelő miért nem hívott egyből mentőt, amúgy? ÉN azt tettem volna, szerintem.

Vajmaci (exHajjakend) (törölt) 2009.09.23. 11:13:46

Mint zsaru mondom....sajnálom, hogy a poszküldő bátyjának egy barom "kollégával" sikerült összefutnia..:S:S
Sajnos toronyhibás barmok nálunk is vannak...sajna egyre többen.
Nem a mundér becsületéért harcolok, az már rég nincs....de ez tényleg fasz húzás volt a KR-esektől!:S:S

Az viszont tényleg érdekes, hogy epilepsziás jogsit kap!!
Az öcsém is epilepsziás...évente max 1-2 rohama van, mégis azt mondta a proff neki, hogy akkor írja alá az orvsi beleegyezést a jogsihoz, ha a gyógyszer szedését abbahagyta, és utánna még 5 (ÖT) évig tünet-és rohammentes!!
Akkor hogyisvanez????

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.09.23. 11:26:52

@Vajmaci (exHajjakend): Nem 'hogyis', hanem 'hogyér'. Mármint hogyér' is van kilója az orvosoknak?
Egyébként még az sem kell, elég, ha nem a házi-, hanem a kórtörténetéről semmit sem tudó foglalkozás-eü orvosával igazoltatja az alkalmasságát.
(Ezért jó, hogy nincs intelligens TB/eü kártya, no meg akkor hogy nyomtattatnának tízszeres áron rendeletileg receptet a csókosokkal, akik a választási szóróanyagért aztán majd nem is kérnek pénzt...)

betépett felhasználó 2009.09.23. 11:35:13

en drogoskent mento-soforkent meloztam.
veletlen?

Trójai 2009.09.23. 11:35:55

@csernaja obca: olvasd már el mit írtam.
Rendőrnek jobban kötelessége a segítségnyújtás mint egy sima állampolgárnak. Mindenképpen kellett volna mentőt hívnia, egy rángatódzó, véres pólójú, elharapott nyelvű emberhez. (még akkoris ha drogos)

JA és képzeld, tudom mit jelent a szolgálunk és védünkben a szolgálat. Ha 1 rendőr szolgálatban van (de nem csak akkor) kéne figyelnie a többi ember testi épségére.

_És ez nem csak abból áll, hogy igazoltatja/beviszi a gyanús vagy szabály/törvénysértő embereket, hanem abból is, hogy mentőt/ tűzoltót hív, ha valaki bajban/rosszul van._

Na ezt jelentené egy rendőri szolgálat.
Szóval sünt nekik, mert faszfejek voltak. Egyáltalán nem volt jogszerű ahogyan eljártak.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.09.23. 11:39:33

Az ilyen rendezvényeken újabban van egészségügyis biztosítás is (néha olyan méretkeben, hogy egy röktönzött szívátültetést is el tudnának végezni :) )

Szerintem a sündőr feladata az lett volna, hogy szól rádióján, hogy rosszul lett egy "drogos" előttem. Döntse el az orvos. Mivel láthatta, hogy kocsiból száll ki így drogfogyasztás gyanújával tényleg feljelentheti, de előbb azért illik az életét megmenteni. Pontosan nem tudom én sem mit kell tenni, gondolom azért az életét veszélyeztető dolgokat elhárítani, úgymint: ne üssék el az autók, oldalra fektetni, ne nyelje le a nyelvét, esetleg ha eszébe jut azt hiszem szoktak valamit a szájba tenni, hogy ne harapja el a nyelvét. Többit majd a kb. 50 méteren belül lévő EÜ szolgálat. De lehet a feljelentéssel érdemes megvárni az EÜ dolgozót, aki elmondja, hogy ez szerinte nem drogos roham. Meg aztán kevesebb papírt kell kitöltenie is.

Nnna, ez lett volna a sündőr kötelessége, szerintem. Ha meg van az intézkedő közeg neve (gondolom a vérvizsgálatot elrendelő feljelentésen van, ebből kap másolatot) akkor esetleg meg lehetne próbálni feljelenteni. Nem kitolásból, hanem hogy legközelebb tudja a dolgát.

Amúgy meg úgy tudom, hogy az együttműködő, nem veszélyes letartóztatott személyeket nem kell megbilincselni (vagy azokat csak elől, a többit hátul?) A bilincs ugyanis kényszerítő eszköz (pláne, ha megszorítják)

Layosh 2009.09.23. 11:44:45

Basszus, ez miért a homáron van? Be kellene tenni a TV-be.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.09.23. 11:45:34

@keptelenseg:
Roham közben gondolom nem tud összefüggően beszélni. Egyik osztálytársam rosszul lett a matek teremben, korábban nem volt epilepsziás rohama. Mivel igen hülye volt, azt hittük brake-el. Még akkor is amikor beverte 1-2 helyen a fejét. Aztán 1 perc után szóltunk neki, hogy uncsi, hagyja abba. Mikor nem tudta, meg válaszolni sem válaszolt, akkor azért elhúztuk a padokat és a székeket az útjából és elrohantunk tanárért, hogy a János rosszul lett. 15-16 évesek voltunk. A tanár tudta mit kell tenni.

gecofeco 2009.09.23. 11:50:05

Szánalmas ez a rendőrség :-(((

Michael Collins 2009.09.23. 12:00:47

@szösznyúl: Sokan nem tudják, de MINDENKINÉL ki lehet váltani epileptikus rohamot. Csak vannak pechesebbek akiknél könyebb (pl. stoboszkóppal).

mammamma 2009.09.23. 12:09:24

@Layosh: Valószínű azért, mert sokan titkolják a betegségüket meg az ismerőseik elől is, és nem akarják a tévében világgá kürtölni.. Mert aki epilepsziás, arra nagyon sokan úgy tekintenek, mint egy leprásra. És mindez miért? Mert az emberek nem felvilágosultak. Nem tudják pontosan, hogy mi ez a betegség, hogy mit kell tenni roham esetén. Ne akard átélni azt az érzést, amikor valahol rosszul leszel, és utána úgy néznek rád, mint egy leprásra. :( Persze azután, hogy tétlenül végignézték a rohamot, ahelyett, hogy segítettek volna...

chipmunk-19 2009.09.23. 12:16:38

Sziasztok!
Egy-két infó kiegészítésképpen:
- nem vesztette el az eszméletét, remegett, rángatózott,verejtékezett és 3-4 cm hosszan beleharapott a nyelvébe, ami vérezni kezdett
- eddig szerencsére ilyen még soha nem fordult elő vele, így azt sem tudjuk, hogy ez epilepszia-e vagy nem vagy esetleg valami más
- orvosi kivizsgálás folyamatban
- A "flashelsz mi" kifejezés az egyik rendőr szájából hangzott el
- Nem tudom, hogy a járókelő miért nem mentőt hívott
- sajnálom, hogy ilyen "lead"-et kapott a sztori, bár mindenképpen szomorú, hogy ez bárkivel előfordulhat és ilyenkor teljesen ki vagyunk szolgáltatva :(
- egyébként ha drogossal történik a sztori, akkor sem gondolom, hogy nem kell rajta segíteni.

goendhie 2009.09.23. 12:56:26

szégyenteljes, kiábrándító.
nem tudok mit mondani, ez a rendőrség egy nulla. egyáltalán nem számítok rájuk, sosem, semmiben. az összes velük kapcsolatos érzésem, hogy néha félek tőlük. pedig nincs rá okom, nem teszek olyat, de tőlük akkor is kell, sokszor annyira buták és agresszívak.

2009.09.23. 12:56:31

@Megdobbent:
1) Pszichológiai alkalmassági vizsgálat? MEllesleg ez egy ilyen szakma, aki kurvának megy azt megbasszák, a rendőrt időnként fejbedobják macskakővel a szurkolók, az életveszély vállalása benne van a fizetésében. A felgyülemlett stresszt le lehet vezetni munkaidőn kívül is, pl. sporttal, ha végképp nem megy, keressen más állást. Nem tudom, mit szólnál, ha az ügyintéző Micike, amikor te kerülsz sorra, előkapna egy viperát, és szétverné a fejed, azzal a jelszóval, h stresszes napja volt?

2) Ja, simán agyon is lőhette volna a beteget. Elvégre gecire pánikban lehetett szegény.

3) Az epilepsziás roham többnyire teljes tudatzavarral jár, ott aztán nem fogsz kártyáért kotorászni, meg magyarázkodni.

4) Ebben tökéletesen egyetértek.

A sztorit pedig dokumentálva elküldeni katonai ügyészségnek, tévéknek, újságoknak, ombudsmannak.

krampam 2009.09.23. 13:08:12

RENDŐRÁLLAT! ennyi.

magyar állampolgár 2009.09.23. 13:09:14

Ezt is elsunnyogja majd a sajtó. Miért nem index főoldalas a cikk? Miért csak a homár?

úriparaszt · http://varanus.blog.hu 2009.09.23. 13:11:45

a rendőr az rendőr a mentős pedig mentős.
mostanában én nem túl sokat várok el tőlük, de nem pont miattuk.

varanus.blog.hu/2009/09/18/karobahuzott_sun

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2009.09.23. 13:12:05

tudatvesztéses rángógörcsöt nem csak epilepszia okozhat, hanem oxigénhiány, agyrázkódás, keringés összeomlása, hiperventilláció, stb...

úgyhogy óvatosan a "flesselsz, drogos?" jelzőkkel.

mentő, orvos hívása nem csak rendőri kötelesség ilyen esetben, hanem állampolgári.

hsz00 2009.09.23. 13:16:40

Csak némi tényszerű kiegészítés:
A készenlétisek, ha meccset biztosítanak, akkor sem a X. kerületi kapitányságra, sem a Gyorskocsi utcába nem mehetnek el ilyen esetben. Nekem itt sántít a dolog. Mintha kimaradt volna belőle valami...

Kusza 2009.09.23. 13:18:32

En azt a reszt nem ertem, hogy csak ugy hagytad, hogy elvigyek a tesodat az orszobara, mikozben epilepszias rohama volt. Vegulis a tesod nem csinalt semmit, te mentel oda segitseget kerni a rendorhoz, hogy vihette el csak?
Ha az en tesomnak lett volna epilepszias rohama, en addig uvoltottem volna az utcan, amig valaki nem adja kolcson a telefonjat - mar ha nekem nincs olyanom - vagy hivja ki a mentoket. Mar mivel szerintem a drogos is elobb utobb korhazba kerul, ha rohama van, mivel a roham, az roham az azt okozo tunettol fuggetlenul.

Ettol eltekintve, remelem a feljelentest megtetted, ha meccs volt, biztos van eleg szemtanud, aki igazolni tudja, hogy mi tortent.

krampam 2009.09.23. 13:20:04

@hsz00: hogy mit tehetnek, azt csak ők döntik el... a X kerbe gyakran járnak ezek.

Kusza 2009.09.23. 13:21:07

@Kusza: bocsesz, tul gyorsan olvastam, te nem is voltal jelen. Sorry... a feljelentest mindenesetre tedd meg, amint tudod!

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.09.23. 13:21:51

A rendőr az mentős? Fel kell ismernie az epilepsziás roham jeleit? Tudnia kell kezelni?

Szóval ezért még nem jár sün.

Azért viszont, hogy egy vérző és rángatózó, önkívületben lévő emberhez miért nem hív orvost? Azért már sün jár.

Kisebb sün a járókelőnek, aki nem a 104-et hívta. Mondjuk felmentem a sün alól, mert legalább megállt segíteni.

Smurfette 2009.09.23. 13:22:47

Sajtó és feljelentés.

Sanyi 2009.09.23. 13:24:51

Rendorok nyilvan ismertek a rendet: epilepsziasnak a betegsege miatt nem lehet jogositvanya Magyarorszagon, mert a betegsege balesetveszelyes. Azaz
1) Teso biztos csalt a jogositvany kiadasanal, az egeszsegugyi allapotat nem fedte fel a vizsgalo orvosnak,
2) Rendorok meg gondoltak, hogy nem lehet epilepszias mert az kizaro tenyezo a vezetesnel.

Rendoroknek most nem jar sun, (meg Sun!!) mert jogosan nem felteteleztek, hogy epilepszias az ember.

Sanyi 2009.09.23. 13:28:17

Meg egy, ne csodalkozz ha teso jogositvanyat veglegesen bevonjak egeszsegugyi allapota miatt.

voodoux 2009.09.23. 13:35:55

flash gordonbleu...

nem is értem...

chipmunk-19 2009.09.23. 13:38:45

@Sanyi: nem epilepsziás. ha az, ez volt az első rosszullét.

Török Szultán 2009.09.23. 13:44:59

Hát vaze. Tök mindegy, hogy epilepsziás roham, egyéb betegség, vagy drog. Nyilvánvalóan, szemmel láthatóan igen rosszul volt. Ilyenkor egyetlen dolgot kell és lehet tenni mindenkinek, akár rendőr, akár civil: elsősegély ha tud, és/vagy azonnal orvosi segítséget kérni. Szomorú, hogy ezt többeknek el kell magyarázni...

Meklén és Tamara 2009.09.23. 13:46:27

gondolom írták már egy páran, de egy ügyészségi feljelentést megérne a dolog.

Xsantacruz 2009.09.23. 13:48:53

elmondanám azoknak a nagyokosoknak akik azzal jönnek, hogy miért nem volt nála kártya amin rajta van, hogy epilepsziás: az epilepszia bárkinél előfordulhat, az is lehet, hogy csak egyszer az életében. majd akkor mentegessétek a sündőröket, ha ti is a gyűjtőben köttök ki egy ilyen eset után.

emzéperiksz 2009.09.23. 13:53:32

Az összes rendőrt, aki ebben az esetben érintett volt, azonnal fel kell függeszteni, és felelősségre kell vonni. Lehetőleg le is kell csukni az összes retardált köcsögöt. Ez azért már tényleg felháborító, hogy egy szerecsétlen beteggel szívóznak!

histar007 2009.09.23. 13:57:26

Ha mondjuk valami baja is történik akkor meg majd egy sorryval elintézik. Korrekt országban ilyenkor beperelik a rendőrséget, a mulasztó rendőrt azonosító alapján minimum tanuként de lehet hogy gyanúsítottként elítélik. Arra meg nem lehet hivatkozni, hogy rendezvény biztosítottak, mert a rendőr az szabadságon is rendőr.
Ha valaki balesetet szenved, akkor is első a drogteszt, vagy azért ellátják?

mi nem foglalt még 2009.09.23. 14:01:11

@Megdobbent: tök mindegy mitől van rosszul valaki.
Ha segítséget kér akkor normális ember mondom ember nem sün mentőt hív és nem gúnyolódik.
Ha normális országban élnénk az említett sünök már nem lennének rendőrök.

2009.09.23. 14:04:27

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:
"A rendőr az mentős? Fel kell ismernie az epilepsziás roham jeleit?"

Minden rendőrnek tudtommal kötelező jogosítványt szerezni, a jogosítványhoz pedig kötelező elsősegélynyújtó vizsgát letenni, szóval... Arról nem is beszélve, hogy egy rendőrnél már csak a foglalkozásából kifolyólag is sokkal nagyobb a valószínűsége, hogy elsősegélyt kell nyújtania (pl. balesetnél), tehát nem árt tisztában lennie az alapokkal.

emzéperiksz 2009.09.23. 14:05:11

Ács Péter a főkolompos az ügyben, az ő emberei követték el ezt a mocsokságot.

BRFK X. Kerületi Rendőrkapitányság
Tel. : 263-7200

Fax : 263-7222

E-mail : 10rk@budapest.police.hu

Vezető neve: Ács Péter Imre r. ezredes, rendőrségi tanácsos

Beosztása: kapitányságvezető

Cím: 1102 Budapest, Harmat utca 6.-8.

Postacím: 1475 Budapest Pf.: 31

E-mail: acspi@budapest.police.hu

Vezetői telefon: 263-7210

Vezetői telefax: 263-7222

Vezetői fogadóóra: minden hónap első szerda délelőttjén, időpont egyeztetéssel.

Ügyfélfogadás:

Az Igazgatásrendészeti Osztály személy- és vagyonvédelmi engedélyek, igazolványok kiadásával kapcsolatos ügyfélfogadást tart

kedden: 8.30 – 12.00

csütörtökön: 13.00 – 16.00

Nyomek 2009.09.23. 14:09:48

A fejekben komoly félreértés van a rendőr funkcióját illetően.
Egy rendőrnek nem az a feladata, hogy segítsen a rászorulókon, vagy hogy pl. felsegítsen egy elesett embert, ne adj isten mentőt hívjon egy magatehetetlen emberhez (lol!).

A rendőr két dolgot tehet: büntet és/vagy pénztbehajt.

Ha ezt a szem előtt tartjuk, mindjárt jobban megértjük, hogy mit, miért, hogyan cselekedszenek.

Egyébként ajánlom megtekintésre a Kisváros című sorozat első 200 részét. (talán még ismétlik az m1-en) Ebben olyan harmóniában dolgozik rendőr-határőr-vámos-biztosítós-vállalkozó-állampolgár-bűnöző, hogy azt nézni is tereh. De a valóságtól olyan kurva messze van...
(csak erős idegzetűeknek)

bátor Sir Robin 2009.09.23. 14:09:49

ha ez igaz, akkor ez már tényleg a legalja!

2009.09.23. 14:12:35

@Sanyi:
"epilepsziasnak a betegsege miatt nem lehet jogositvanya Magyarorszagon"

Kurvára nem így van, diagnosztizált epilepszia esetén ez orvosi szakvéleménytől függ, erről volt szó minap a terrorblogon.

mammamma 2009.09.23. 14:13:26

@Sanyi: elmondom még egyszer, hogy érthető legyen: 5 év tünetmentesség után kaphat jogsit egy epilepsziás is.

bátor Sir Robin 2009.09.23. 14:16:35

@Sanyi: nem akarlak még én is osztani itt a többiek után, de kicsit gondolkozzál már! Nem mindegy mit csinált, mit szedett? Rosszul volt, a rendőr meg nem hívott mentőt.

Állítsuk meg a ......... 2009.09.23. 14:16:48

Epilepsziás embernek lehet Magyarországon jogosítványa , ha egy bizonyos idő eltelteltével tünetmentes.

A rendőrök meg rohadjanak meg!
Ha nem is várható el tőlük , hogy diagnosztizáljanak , a minimum ilyen esteben , hogy mentőt hívnak a vadbarmok.

Sanyi 2009.09.23. 14:22:31

@tff: Passz... nekem 2 baratom van aki epilepszias es ok tenykent mondtak, hogy ilyen beteseggel nem lehet jogositvanyt kapni.

Egyikuk reszletesen elmagyarazta, hogy kb. 3-5 perccel elotte erzi, hogy jon a dolog, olyankor szol valakinek a kozelben, hogy segitsen vagy o maga mentot hiv. Azt mondjuk nem tudom mit tudna csinalni ha all a Vaci uton a belso savban a dugoban, megy 10 percenkent 100 metert es kozben rajon. Nem olvastam azt a cikket ugyhogy spekulalok, hogy a fenebe kaphat egy ilyen betegseggel barki is jogositvanyt? Megkeni az orvost vagy nem is lesz olyan rosszul?

Amugy a magyar wikipedia szerint (hu.wikipedia.org/wiki/Epilepszia): Az epilepszia az agyban kialakuló betegség, melyet legalább két alkalommal előforduló, spontán jelentkező, más betegséghez nem köthető görcsroham határoz meg.

Eszerint a csak egyszer fordul elo az nem epilepszia (ha ami ott van helyes, nem vagyok orvos). Ezen kivul testvere tudott a dologrol, tehat ebben az esetben nem is egyszer fordult elo.

Szinten wikipedia szerint leirt tipusai alapjan, hmm, nem tudom hogyan kaphat valaki ezzel vezetesre alkalmassa tevo igazolast jogositvanyhoz... Mind eleg durvanak tunik es keptelenne tevove vezeteshez (bocs, nem tul magyarul van de talan ertheto... meg ausztraliabol megbocsathato). Amugy itt tuti rendorok hivtak volna a mentot es vele egyutt mennek es meg a mentoautoban leveszik a vert a drogteszthez aztan hagyjak a mentosoket dolgozni. Amugy itt a mentot nem fizeti a tarsadalombiztositas. :)

ben2 2009.09.23. 14:25:03

Számomra az az érthetetlen, hogy egyesek az intézkedő rendőrtől miért nem várják el, hogy különbséget tegyen bűnelkövető, balesetet szenvedő és áldozat között?
Mire fel ez a fenenagy megértés olyanokkal szemben, akik botrányosan szarul végzik a munkájukat és törvénytisztelő magyar állampolgároknak okoznak - alkalom adtán maradandó - testi és szellemi sérüléseket?
Azért tart fent erőszakmonopóliumot az állam, hogy az állampolgárok feletti erőszakot szakmailag képzett és adott helyzetben dönteni és mérlegelni tudó emberek gyakorolják és ne mondjuk a magyar gárda.
Ha a rendőrnek pl. szabad eszméletlenre verni parlamenti képviselőket arra hivatkozva, hogy abban a nagy felfordulásban nem lehetett tudni, hogy ki a rendbontó és ki nem, akkor a magyar gárdának is szabad "rendet tenni" a cigánysoron és megagyalni minden sötétebb bőrűt, mert kb. ugyanazt az eredményt éri el mindkét intézkedés: mérlegelés és megalapozott döntés nélkül sérüléseket okoznak magyar állampolgároknak.
Aki tehát (nagyon helyesen) hörög a gárdára, az legyen szíves ne mentegesse a munkájukat hanyag módon, alkalom adtán bűncselekményeket elkövetve végző rendőröket, mert a radikális jobboldal pontosan ebből a kettős mércéből meríti a szellemi munícióját, amikor megkérdőjelezi az állami erőszakmonopólium létjogosultságát.

Állítsuk meg a ......... 2009.09.23. 14:29:35

Sanyi 2009.09.23. 14:22:31

Saannyííí
A mentős stabilizálja az beteg állapotát , még a dugóban is , és nem bilincseli meg a beteget.

Ezeknek a készenlétiseknek mennyi az előírt IQ?

sunyeb 2009.09.23. 14:34:02

Az epilepsziákat különböző csoportokba sorolják. Ha bizonyítottan gyógyszer mellett min. 2 évig tünetmentes, akkor vezethet, más csoportnál 3 év gyógyszer után 2 évig gyógyszer nélk. tünetmentes. Alkalmi rohamnál (értsd. 1x fordul elő) 1 év tünetmentesség után vezethet. Ezt is csak akkor, ha ideggyógyász v. epileptológus szakorvos javasolja és folyamatos gondozás alatt áll.

axe666:
"Az meg hogy roham után sétálgat, meg hazamegy megint abszurd."

Nem minden roham jár eszméletvesztéssel. Sőt... Valszeg' ez ún. grand mal roham volt, ami pár percig tartó eszméletvesztéssel jár, utána a beteg tudata lassan tér vissza, de miután éberék elengedték simán sétálgathatott és hazamehetett kocsival.

fistic 2009.09.23. 14:34:56

Nagyon sajnálatos és szánalmas a közegre nézve. De őszintén szólva azt az epilepsziás isten barmát is agyonverném, aki betegségének tudtában volánhoz ül.

mammamma 2009.09.23. 14:36:11

@Sanyi: én is az vagyok, tehát én meg onnan tudom, hogy kaphat. És azt is onnan tudom, hogy az ember nem érzi előre. Még egy fél perccel előtte sem. És van jópár ismerősöm, aki szintén epilepsziás. Ők sem érzik előre. Viszont az egyikük épp most kapott jogsit. Bár azt hozzátenném, hogy akkor kaphat valaki jogsit, ha bizonyítottan epilepsziás, rendesen szedi a gyógyszereit, és évek óta megfelelő a gyógyszerszint a vérében és nem volt rohama 5 éve...

Állítsuk meg a ......... 2009.09.23. 14:36:13

Érdekes a Bodnár nevezetű focista huligánnál nem végeztek drogtesztet.

Gyilkos nyúl 2009.09.23. 14:41:14

"Mi? Hogy csak valami roham? Na ne! Mi kérem rendőrök vagyunk, nem foglalkozunk olyanokkal akik nem követtek el semmit, viszont kurvára szeretnénk már visszamenni az örsre, mert a Jocónak hugyoznia kell, én meg unom már itt ezt a sok szart, szóval mondjuk hogy ez itt egy drogos, és húzzunk be vele."

Angyalmonita 2009.09.23. 14:43:09

Sziasztok!

Jogosítványa bármelyik epilepszásnak lehet! Persze ennek nagyon kemény előfeltételei vannak (pl egy előzetes 24órás eeg vizsgálat) Az ha egy epilepsziás gyógyszer mellett tünetmentes még nem jelenti azt, hogy véletlen különleges fény vagy hang hatások nem hozzák elő belőle a rohamot.
Valószinüleg azért vezethetett, mert az orvosa engedte és véletlen körülmények miatt így alakult. Amúgy meg ha ébren van az epilepsziás, az esetek nagy részében érzi a roham előjeleit! Ezért állt félre... Viszont!!! Hatalmas különbség van az epilepsziás rángás és a drogosok túladagolásos rángása között!!! A rendőr megint hozta amit tőle tellett, nem volt semmilyen emberi érzés benne :S Amúgy mindenkiben van valamekkora epilepszia hajlam. Csak mindenkinél más a küszöbszint és az emberek nagy részéből nem lehet kiváltani...

RedWing 2009.09.23. 14:44:34

1. Feljelentés tenni az ügyészségen! Azonnal!
2. Epilepsziás ne vezessen!

Gyilkos nyúl 2009.09.23. 14:46:30

Mellesleg szerintem is mentőt kellett volna hívni.

Viktus 2009.09.23. 14:46:39

Szolgálunk, és védünk ennyit ér. Az egész szaros bagázst megkellene rostálni, és jórészt szélnek kellene már ereszteni, mert szart sem érnek. Új rendőrséget-csendőrséget mindegy a név megfizetve, normális-képzett emberekkel.

Angyalmonita 2009.09.23. 14:48:14

Roham után: Fizkai fáradság, emlékezet kiesés léphet fel kb 1 órán át. Mivel a rendőrök nem 10 percig tartották bent simán kitisztulhatott a tudata és bizony sétálgathatott. Egy ismerősömet rohama után 1 órával a korházban hazaengedték és hazasétált... Van ilyen. Ez az epilapszia.
FISTIC szerintem lennének páran akik téged is szivesen elvernének... Am benned is benned van és nem akarok rosszat, de tapasztald meg. ok?

Sanyi 2009.09.23. 14:50:15

@mammamma: Ertem. Azaz elvileg nem nagyon valoszinu, hogy rohamot kap az alapjan amit leirsz. Meg eszerint nekem ugy tunik, hogy nem mindenki erzi elore, van aki igen, van aki nem. Az viszont egy masik erdekes kerdest vet fel - itt kotom hozza a masik valaszt
@pcr: ha nem erzi elore es tegyuk fel, hogy 80-nal megy az m0-ason, atter a szembesavba es halalra zuz egy negyfos csaladot, akkor az rendjen van?

no mindegy... kicsit ugy erzem, hogy falrahanyt borso, a kedves kommentelok szeretik szapulni a rendoroket es megerositeni magukban es masokban a hitet, hogy minden rendor buta es szemet. Pedig nem. Dolgoztam egyutt sok belugyessel (alvallalkozokent) es a rendorok ertelmes, okos tarsasag. Foleg a katonakhoz kepest. :)

Állítsuk meg a ......... 2009.09.23. 14:53:23

@Sanyi:
Mutass nekem egyetlen értelmes rendőrt!

Bodnár 130 fölött egy biciklist zúzott halálra és nem epilepsziás az idiótája.

2009.09.23. 14:53:56

Teljesen mindegy, mitől rángatózik és eszméletlen. Mindegy, hogy drogos, vagy epilepsziás, vagy titokban a 220-as drótot szorongatja. Nem megbilincselni kell, hanem segíteni. Persze ezektől a készenlétisektől segítség nem várható el, ezt is tudom. Az ilyet középiskolában szokták tanítani, ők meg ugye... Ők csak a könnygázt, a gumilövedéket, a viperát, a tonfát meg a bilincset ismerik. Meg gergényi elvtársat. Igazából még szép tőlük, hogy a srácnak nem lőtték ki a szemét, vagy nem fújták le könnygázzal. Az ostobái!

Angyalmonita 2009.09.23. 14:56:07

Akkor:

Mától nem kaphat senki jogositványt akinek magas a koleszterin szintje, cukorproblémái vannak, esetleg érelmeszesedése van mert bármelyiküknek lehet ájulásos problémájuk vagy bárki kap hat agyvérzést akinek magas a vérnyomása.
Ezzel meg is találtuk a megoldást a légszenyezetségre.
Holnaptól csak az vezethet aki át megy a NASA speciális egészségügyi vizsgálatain.
mammamma remélem te átmész rajta....

2009.09.23. 14:57:45

Gondolom, a tél folyamán még több remegő hajléktalant is be fognak hurcolni drogtesztre, mert ki tudja? Hátha drogos, és nem csak szimplán fázik.

mammamma 2009.09.23. 14:58:10

@Sanyi: nagyon kevesen érzik meg előre. De aki nem hanyagolja el ezt a betegséget, élete végéig tünetmentes lehet. Nálam négyféle gyógyszert kellett kipróbálni ahhoz, hogy tünetmentes legyek. Nem egy könnyű dolog, de megvalósítható.
@fistic: Inkább téged kéne agyonverni b... meg. Tehet róla bárki is, hogy ebben a betegségben szenved? Aki alkoholista, és rossz a mája, tehet róla. Aki évekig drogozott, és minden szervét tönkretette, tehet róla. De az epilepsziáról senki nem tehet. És az ilyen barmok miatt, mint te, nem merünk emberek közé menni, mert mi van ha... És a hozzád hasonló barmok megvető pillantását az évek múlásával egyre nehezebben viseli az ember. És már szinte mi szégyelljükl magunkat egy olyan dolog miatt, amiről nem tehetünk. Betegek vagyunk és kész. Ha nem tetszik, akkor húzz a p....ba

mammamma 2009.09.23. 14:59:42

@Angyalmonita: köszi :) Jó tudni, hogy vannak még emberek, akik megértőek, és emberszámba veszik azt is, aki beteg

Bit Rot 2009.09.23. 15:01:42

Fasiszta sünök!

Most bólogassatok, kedves baloldaliak, biztos tapsolnátok is, ha a szemét is kilőtte volna a rendőr a sofőrnek!!

Állítsuk meg a ......... 2009.09.23. 15:02:05

@mammamma:
Igazad van , de ne turbózddd fel magad egy ilyen idióta miatt légyszi.
Nem érdemes arra sem , hogy szólj hozzá.

mi nem foglalt még 2009.09.23. 15:04:06

@Sanyi: miért ne lehetne jogosítványa?
egy betegség egyszer csak elkezdődik.
lehet ezután már nem tarthatja meg de amikor az utolsó orvosi hosszabbítása volt nem volt beteg simán megkaphatja za egészségügyi alkalmasságit rá.

vércseharcsa 2009.09.23. 15:04:54

SÜN B@ZZMEG!!!

Sőőőt! Egy egész tarajos sül falka a hülye rendőrjébe!

Remélem feljelentést tesztek ismeretlen tettes ellen kötelező segítségnyújtás elmulasztása miatt!!!!

Nagyvakond 2009.09.23. 15:10:01

És ha flessel? Bozse Moj!

Itt télleg el kell lőni a közhelyt:

SÜN!SÜN!SÜN!SÜN!SÜN!SÜN!SÜN!SÜN!SÜN!SÜN!SÜN!SÜN!SÜN!SÜN!

=Daniken= 2009.09.23. 15:10:08

szerintetek miért van ennyi balfasz rendőr itthon? hát mert a mennyiség számít, nem az IQ...és ez egyre inkább így van...sajnos.

Angyalmonita 2009.09.23. 15:11:49

Most erőltessétek meg magatokat és mondjatok egy olyan esetet amikor epilepsziás okozott közuti balesetet.
Mert olyant hallottam hogy valaki agyvérzést kapot vezetésközben, vagy esetleg elaludt netán ittas vagy drogos állapotu.
De olyant hogy rohama volt még nem halottam soha eddig és most sem volt baleset!

=Daniken= 2009.09.23. 15:14:36

@Bit Rot: kispofám. a tahó típusú rendőr a jobb oldal alatt is tahó marad.nem politika fügő.az, hogy verhet -e futballhuligánokat meg molotov koktélosokat, azt a törvények és a feljebbvalóik mondják meg jogosan, vagy nem jogosan.
ez amúgy egyáltalán nem politikai hír, arról szól, hogy a barom kékkabátos életében nem látott még epilepsziást, ezért tulajdonképpen szegény gyerek meg is halhatott volna, ha lenyeli a saját nyelvét és ezt nem veszik észre.hol volt ebben a cikkben politikai felhang?
simán hivatásköri mulasztás amibe belehalhatott volna egy ember.hozzáteszem, ha mondjuk ez a Margitszigeten történik és nem egy focimeccs mellett, lehet hogy körültekintőbb lett VOLNA.talán..

mammamma 2009.09.23. 15:17:36

@pcr: tudom, hogy nem kéne ezen ennyire felhúznom magam. Csak amikor az ember annyi megvető pillantást kapott már élete során emiatt, nem könnyű szótlanul elmenni egy ilyen megnyilvánulás mellett.

mammamma 2009.09.23. 15:29:59

@pcr: csak nem könnyű. Pláne ha az embert annyian cserben hagyták már amiatt, mert kiderült, hogy beteg. És ezek miatt sokáig nem is mertem szeretni senkit. Mert féltem, hogy mi lesz, ha elmondom. Hogy az is elhagy, akit szeretek. De hála az égnek megtaláltam már azt az embert, aki elfogad és szeret így is. Mert voltak jópáran, akiknek így nem kellettem

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2009.09.23. 15:33:39

A feljelentés feljelentésének feljelentése, azon nyomban.
Köcsög, segghülye, jóskapista, kisfaszú idióta "rendőrök". Jó párat a Dunába kéne lőni. Ha tartósabb egészségkárosodást okoz a nem megfelelő ellátás, vajon lenne felelősségrevonás? (Ez egy szó?)
Mert - sajnos - így nem biztos, hogy lesz; elmaszatolják az ügyet... Ha nyilvánosságot kap (ennél nagyobbat), akkor vizsgálat indul, aztán majd belibben egy jópofa szóvivő, aki mindenkinek mindent megmagyaráz... cöccöcöcöcö.
Felháborító.

Ower 2009.09.23. 15:41:04

"Remegett, rángatózni kezdett és elharapta a nyelvét."

kár,az alapsztoriért, a kivitelezés már halvány-gyenge. Kár, hogy nem igaz az egész!! Hameg igaz is lenne, akkor a tesód elég durván nézhetett ki. :P
Azt lehet-e esetleg tudni, hogy milyen nemzetiségű a "tesód"??:):):):) meg hogy milyen kocsija van, és hogy miből vezze azt?

Meg ilyesmi...

georg 48 2009.09.23. 15:45:27

Ez jellemző a szépséges rendőrségre.
Ezekután még elvárják, hogy tiszteljék őket!
De sajnos,nem csak a rendőrségre, hanem az egész társadalomra!
Nekem rémálmaim vannak, ha belegondolok: mi történne velem, ha mundjuk az utcán elájulnék. Ugyanis cukorbeteg vagyok.
Van egy jellemzőjük a cukrosoknak: ha leesik a vércukorszintjük és elájulnak, olyan szaguk van-az aceton miatt- mintha ittasak lennének. Tapasztaltam már olyant, hogy átlépnek rajtuk, mocskos részegnek nézve őket.
Hát ide jutottunk!

lokkoLori 2009.09.23. 15:50:12

szolgálunk és védünk
ebből mondatból sunyi módon mindig is hiányzott a tárgy ... hogy kit vagy mit ...

mammamma 2009.09.23. 15:50:45

@Ower: olvasd el fisticnek írt üzenetemet. Rád is ez vonatkozik...

Monkey_Business · http://gmintgeza.blog.hu/ 2009.09.23. 15:51:03

@Ower: Ennek fuss neki még egyszer. Hátha kijön belőle valami. Kösz.

es2300 2009.09.23. 15:59:54

ha a sracnak mondjuk harointol, rivotriltol volt (GM) rohama akkoris a segitsegnyujtas es a mento hivasa az EGYETLEN lehetseges kimenetele egy ilyen esetnek. aztan ott ha majd kivizsgaltak, rendberaktak es meg mindig unatkozik a rendor akkor pisiltethet meg vert vetethet, de azt is minek... mert akkor mivan ha narkozott? (btw a sulyos alkohol fuggoknel is fel tud lepni ez a roham, nem kell hozza_illegalis_szer)

es2300 2009.09.23. 16:02:56

(tovabba a post iroja javaslom keresse meg a taszt - www.tasz.hu)

vércseharcsa 2009.09.23. 16:04:11

@pcr:

"Bodnár 130 fölött egy biciklist zúzott halálra és nem epilepsziás az idiótája."

mert nem remegett, azért nem gondóták róla, hogy epilepsziás.

gyenge poén próbált lenni:(

Edding 2009.09.23. 16:04:41

Elég sok minden van a sztoriba ami ellentmondás, de ettől a rendőri reakció nem valami biztató a jövőre nézve.

Ower 2009.09.23. 16:06:31

@mammamma: @Monkey_Business: Ó istenem, gyalázatos, hogy mennyire szegregáljátok az epilepsziásokat. Pontosan azzal, hogy nem egyenértékűként előjogokkal illetnétek, egy olyan témában amelyben a felelősség szó igen nagy hangsúlyt nyom a latba. Lehet, hogy fistic kedvenc nagyiját 140-el egy fent nevezett valaki éppen lezúzta. De lehet hogy nem. A történet linearitásából ítélve nem minden igaz, a történetben ill. nincs minden elmondva. Élek a gyanúperrel, hogy "itten provokáció folyik", vagy drog van a háttérben mégiscsak.
De legalább nem lett lebuzizva..:P:>

xanax · http://bennyhillifier.com/?id=CVTFxYMhwiA 2009.09.23. 16:06:42

Pár hónapja békés, fűben ülő embereket gumibotoztak, akik ráadásul jellemzően helyettük végzik el a piszkos munkát (cigányok által beterrorizált családok menekítése, stb.)

Akkor nem volt felháborodás...

Pumpa 2009.09.23. 16:07:03

Természetesen undorító ami a tesóddal történt, de ha epilepsziás miért vezet autót? Nem csak a saját életét sodorja veszélybe hanem másokét is. Egyébként kaphat epilepsziásan jogosítványt?

BarneyStinson · http://www.autostat.hu/markatoertenetek/7-markatoertenetek/353-fiat 2009.09.23. 16:09:05

na hát ez egy különösen ocsmány történet. hihetetlen, hogy ilyenek történnek. persze már boldog-boldogtalant felvesznek rendőrnek is, hiszen manapság már ciki rendőrnek lenni. nincs nagyon választási lehetőség. örülnek ha jelentkezik valaki!

Edding 2009.09.23. 16:10:18

@Edding: de valamivel a cikket fel kell dobni...sztem ha a fele igaz már jók vagyunk

chipmunk-19 2009.09.23. 16:11:08

@Ower: vagy pajzsmirigytúlműködés.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.09.23. 16:16:56

A készenlétis rohamosztagosok még a talpas zsaruknál is sötétebbek. Aki felismeri a nagybetűket, fel van véve.

mammamma 2009.09.23. 16:27:20

@Ower: igenis egyenértékű vagyok más normális emberrel, és egyáltalán nem akarom magam előjogokkal illetni.

Állítsuk meg a ......... 2009.09.23. 16:41:39

@mammamma:
Gratulálok a párodhoz!
Afikázókra meg ne figyelj az ilyenek személyiségtorzult emberek , rajtuk csak egy pszichiáter segíthet.

Az egyik ismerősöm fia epilepsziás , már évek óta nem volt rohama , de az EEG-n míg nyoma marad a dolognak (fésű),addig epilepszásként kezelik.:(

Állítsuk meg a ......... 2009.09.23. 16:44:43

@vércseharcsa:
Bodnár nem remegett?
Valóban ,egy ilyen eset után az nem remeg , akinek nincs lelkiismerete és vagy tudatmódosító hatása alatt áll.

Lexus IS250 (törölt) 2009.09.23. 16:52:52

Nekem lenne egy kérdésem:
Ha az egységsugarú készenlétis (mert ezeket a droidokat IQ szerint embernek nem lehet nevezni) azt hiszi arról a szerencsétlen gyerekről, hogy drogos és a teszt szerint mégse az, AKKOR NINCS OTT VALAMI EGGYEL TÖBB CSILLAGOS VADBAROM, AKI MEGKÉRDEZZE, HOGY HÁ' BASSZA MEG, MAGÁNAK AKKOR VALAMI BAJA VAN, MENJÜNK MÁN BE AZ ÜGYELETRE??
Elengedik csak úgy? És ha megint rohama lenne, akkor ott dögöljön meg?
Ennyit ezekről a vadbarom idiótákról. De traffipax-szal vegzálni a közlekedőket, abból csillagos ötös mindegyik.

turorudi · http://check.blog.hu 2009.09.23. 16:54:27

Ha egy drogos "flessel", akkor is orvost kell hívnia a rendőrnek, nem kriminalizálni!
De ami igazán súlyos bazmeg: a drogtesztet is orvos csinálja. Hát az mi a faszra gondolt a véres pólós, elharapott nyelvű srác láttán?

Piraeus 2009.09.23. 16:58:42

@Megdobbent: "mindenki eljen le egy stresszes rendori par evet, aztan meglatjuk hogy, s mint."

Ez mekkora baromság.
Leszarom a stresszes éveiket. Az a munkájuzk, hogy segítsenek.
Az orvos sem vághatja el a beteg torkát, mert "bocs stresszes éveken vagyok túl és azt hittem hogy..."

A rendőrt aki ezt tette simán bíróság elé kéne állítani foglalkoztatási körében elkövetett veszélyeztetés miatt.

Szakmailag pedig alkalmatlan arra hogy rendőr legyen, ha egy ilyen helyzetet is képtelen kezelni.

es2300 2009.09.23. 17:01:41

@turorudi: mint fentebb linkeltem, a "drogos" gm roham az megegyezik az epilepszias gm rohammal
gondolom egyszeruen a "flashelo drogos" tenyallast kozolte a rendor, e szerint lett ellatva

voltam mar a gyorskocsi orvosiban, nem csodalkoznek rajta, ha a dokit (apoloszemelyzetet) pont semennyire se erdekelte volna ez az egesz ugy

davidson (törölt) 2009.09.23. 17:05:50

@ági anyu: "Ám kigúnyolni és szemétkedni egy rosszul lévő drogossal sem túl szép" mér?

Piraeus 2009.09.23. 17:07:17

@csernaja obca: Na ja még köszönje meg, hogy így járt, azt meg fogadjuk el, hogy a rendőr meg alapból ilyen, ugye!?

A nagy büdös lófaszt!
Ami történt elfogadhatatlan, a rendőr pedig igenis értünk van, és többségük épeszű emberi lény, aki előtt le a kalappal.

A posztban szereplőt meg ki kell rúgni a picsába közűlük.

léthé (törölt) 2009.09.23. 17:08:06

Igen, szóval a rendőrnek nem diagnózist kell felállítania, csak mentőt hívni (ami lényegesen egyszerűbb, mint bilincselni, autóztatni...), teljesen mindegy, hogy vki iszik, drogozik, cukorbeteg, epilepsziás, vagy más baja van, a rendőr hívjon mentőt, aztán menjen vissza a focipályára és örüljön, hogy a szerinte "hülye drogosnak" nem állt le a légzése a rendőrautóban..és egy felelősségre vonás nem ártana, valóban...

Piraeus 2009.09.23. 17:13:50

@chipmunk-19: Szia! Ta ki vagy? Az infóid alapján személyesen ismered a szereplőket?

Ha igen, akkor áruld el, hogy tettetek-e feljelentést a rendőr ellen!

Állítsuk meg a ......... 2009.09.23. 17:14:16

Azt bírom az egészben , hogy egy magatehetetlen emberrel nagyképűen kekeckednek ,de bezzeg egy maffiózót sem mernek megfogni.
Azoktól bezzeg be vannak tojva és inkább elfordulnak , még egy késeléskor is .
Hogy is van ez?

mikusz 2009.09.23. 17:15:38

Ha igaz a sztori, teljesen igazatok van.
Ki kell rúgni az ilyen állatot. Remélem a gyereke nem lesz epilepsziás.
Még le is lőné a szerencsétlen.

Állítsuk meg a ......... 2009.09.23. 17:19:16

Debrecenben egyszer egy megbilincselt egyetemista halt meg a vasútállomáson a rendőri intézkedés miatt , és a szemét rendőrök megúszták ha jól tudom.
A fiú koponyasérülést "szerzett a rendőrök rúgásaitól.:(

Bergeroth 2009.09.23. 17:25:13

Utálom ezeket a megfogalmazásokat.
Mi az, hogy "drogos"? Ki a "drogos"? Mi alapján döntöd el, hogy mi a "drog"?
Megannyi kérdés, amire gyanítom nem tudjátok a választ.
Nem attól fog valami droggá válni, mert illegálisnak van titulálva. Lásd, dohány+alkohol, a két legaddiktívabb és legveszélyesebb drog, és mégis legális mindkettő.
Nincs olyan, hogy "drog".
Max. olyan van, hogy legális és illegális szerek. Jó lenne ha a jövőben így használnátok ezeket a szavakat.

A sztorihoz meg nem tudok hozzászólni, sajnos ebben az országban már nincs olyan amin csodálkozni lehetne.
Ja de, ha a tisztelt politikai elit önként nyújtaná be a lemondását. Na, azon csodálkoznék.

Bit Rot 2009.09.23. 17:49:01

@=Daniken=:
"kispofám. a tahó típusú rendőr a jobb oldal alatt is tahó marad.nem politika fügő.az, hogy verhet -e futballhuligánokat meg molotov koktélosokat, azt a törvények és a feljebbvalóik mondják meg jogosan, vagy nem jogosan."

Pont ez az, hogy a feljebbvalók eddig mindig bólogattak, hogy a rendőrség milyen jól végezte a dolgát, AKKOR IS, amikor nem.

A rendőrök nagyon elszabadultak -- persze nem az igazi bűnözőket, a maffiát, vagy az esetleges lincselő csoportokkal kezdenek ki, hanem azzal, aki gyengébb. Tudják, hogy a főnökeik úgyis megvédik őket, csinálhatnak bármit.

Alikam 2009.09.23. 17:59:26

@Megdobbent: Anyja picsáját ezeknek a tuskó rendőröknek...

Olyan hülyék, mint ide Lacháza. Remélem kibasszák őket a f@szba.

Idiotizmus túlzófokon. Amúgy meg ha dorogs is lett volna, akkor is mi a fazsnak beszólogatni? Mert kicsi a pöcse, vagy impo és még egy szar drogosnál is nyomorékabbul érzi magát?

A kurva anyját az összes ilyen sutyerák, 30 IQ-s dorkónak...

Alikam 2009.09.23. 18:00:54

@=Daniken=: Az lehet, de egy nemzeti kormánnyal, az ilyen elvetemült dorkókat úgy basszák ki a rendőrségtől, hogy a taknyukon csúsznak.

Trójai 2009.09.23. 18:04:21

Ha bárki összeesik az utcán, ne segítsen neki senki, mert drogos:
-reggel ivott kávét (koffein),
-szívott cigit (nikotin)
-és alkoholt is fogasztott a hétvégén.

A rohadt drogos!!!

Ezektől is rosszul lehet lenni,/okoznak egészségkárosodást, nem csak rövid távon, hanem hosszú távon is, szóval nem kizárt egy utcai fetrengés rosszullét vagy infarktus miatt.

zeugma 2009.09.23. 18:13:05

Bakker, itt senki sem olvas, csak ír?
A szerencsétlennek ez volt az első rohama. Így nem lehetett nála szépen kivitelezett, laminált kiskártya, nem szedhetett gyógyszert a nem létező bajára, és jogosítványa is lehetett. Sőt, az sem biztos, hogy epilepsziás. Az "epilepsziás roham" a roham jellegét jelöli, nem a kiváltó okát, tehát nem kizárólag epilepsziás beteg produkálhatja, hanem gyakorlatilag bárki.

Akinek diagnosztizált epilepsziája van, tényleg 5 év tünetmentesség után próbálkozhat jogsival, de ez nem tartozik a poszt témájához.

Az epilepsziának egyébként sok fajtája van. Amit itt valaki írt, hogy az illető előre megérzi, az nagyon-nagyon ritka. Éppen azért alkalmaznak speciálisan kiképzett rohamjelző kutyákat, amik öt-tíz perccel előre megérzik a roham közeldtét, és figyelmeztetni tudják a gazdájukat, aki biztonságba helyezheti magát (pl. leül a földre, a járda belső felére húzódik, stb., hogy nehogy a roham alatt megsérüljön).
A rohamok jellege, hossza és gyakorisága is igen eltérő (van ismerősöm, akinek kb. 8 havonta van csak, másnak naponta kettő is), sőt még az is, hogy gyógyszerrel mennyire lehet kordában tartani a tüneteket.

Ami pedig a rendőröket illeti, mindenképp védhetetlen a viselkedésük. Ha nem hagyhatja el a helyét, akkor szóljon a főnökének, majd az intézkedik. De nem hiszem, hogy ne tudtak volna ők maguk mentőt hívni.
Az nem érv, hogy jaj szegény rendőr milyen stresszes volt, mert a munkáját végezte. Egyrészt ez egy ilyen munka, másrészt legközelebb agyonlőhetik az első járókelőt, ha épp stresszesek szegények? Ha egy tűzoltó egy komoly bozóttűz oltásából hazafelé tartva meglát egy csikket elhajító kölyköt, vajon megverheti, mondván, hogy ilyenek miatt vannak a tüzek, és hát stresszes szegénynek a munkája?

Rohamot produkáló, vérző emberhez orvost, mentőt hívni azonnal. Elvileg a rendőr szolgál és véd, de manapság tőlük (tisztelet a kivételnek!) legfeljebb a büntetést, pénzbehajtást és gumibotozást várhatjuk el. De a segítségnyújtás, illetve megfelelő segítség hívása nemcsak a rendőrök, hanem minden állampolgár kötelessége. Beteghez mentőt, tűzhöz tűzoltót, rabláshoz rendőrt hívni. Ennyit még egy óvodás is tud.

Aztán ha drogozás gyanúja merül föl, akkor lehet tesztelgetni, és ha bárkire rátámad, akkor bilincselni is. De csak miután az orvos megállapította róla, hogy nincs életveszélyben, az állapota stabil, és további beavatkozást nem igényel.

supermatic 2009.09.23. 18:18:45

hogy eloszlassam a sötétséget a fejekben: igen, a jogszabály lehetőséget ad arra, hogy epilepsziával élő ember járművet vezessen.
teljes rohamkontroll és általában 1-3 év rohammentesség a feltétel, és a háziorvos/epileptológus dönti el hogy enged-e vezetni. eltitkolni meg már csak azért nem szokás, mert egyrészt magadat sem akarod kinyírni, másrészt úgyis szólsz az orvosnak, hogy rosszul lettél.
javaslom tájékozódni a betegségről mielőtt kurva okosak lennétek.
a rendőröktől nagyjából ennyire lehet számítani egy focimeccs tőszomszédságában.
mellesleg lehet, hogy nem is diagnosztizált epilepsziáról, csak egyszeri görcsrohamról van szó, lehet kialvatlanságtól, fáradtságtól, fénytől, mozgástól... nem értem, hogy a homár miért kezeli tényként, hogy epilepsziás...

zeugma 2009.09.23. 18:23:34

Ja, és igen! Feljelenteni, mindenképp!
A jelenlegi hazai viszonyok között persze valószínű, hogy megússzák egy ejnyebejnyével ("fiúk, máskor jobban vigyázzatok, hogy ne tehessen feljelentést a hülye drogos!").
De akkor is, legyen nyoma, legyen nekik macera, legyen benn az "állományi köztudatban", hogy így eljárni minimum problémás.
Ha mindenki kussol, sose leszünk előbbre.

Egyszer, majd a távoli jövőben, egy messzi-messzi galaxisban talán odáig is eljutunk, hogy a rendőr a törvénytisztelő állampolgárokat védi, és a bűnözőket elkapja...
Hoppá, felébredtem.

vlgymir 2009.09.23. 18:26:45

@Alikam: Orommel latom, hogy milyen sokan biznak a nemzeti kormanyban, ami majd mindent megold. Majd meglatjuk barataim jovore.

Ettol fuggetlenul a torvenyek mindenkire egyforman vonatkoznak. Ide ertve a rendoroket is, ido es helykorlatozas nelkul. Tehat meccs kozben is ervenyes.

Feltetelezem, hogy az adott egyenruhasnak errol fogalma sincs, de abban mar biztos, hogy orvosi diplomaval is rendelkezik. Ez a tudatlanok magabiztossaga. Sajnos ilyen volt, van es lesz is.

Es sajnos rosszkor rossz helyen lenni neha nagyon kockazatos.

Trójai 2009.09.23. 18:28:38

"1. Van-e jogorvoslati jog az igazoltatással szemben?

A rendőr intézkedése – köztük az igazoltatás – és az alkalmazott kényszerintézkedés miatt a rendőrségi törvényben foglaltak szerint jogorvoslatnak van helye. Ez a jogorvoslati lehetőség a panasz.

A jogorvoslati eljárás alapvetően kétféle lehet, attól függően, hogy alapvető jogot sértő vagy nem alapvető jogot sértő, illetve az alapvető jogot csekély mértékben sértő rendőri intézkedés történt-e.

Fontos hangsúlyozni, hogy a kétféle eljárás elsősorban a panasz elbírálására jogosultak, a panasz benyújtására, illetve a panasz elbírálására rendelkezésre álló határidők vonatkozásában különbözik egymástól.

Az állampolgárok alapvető jogai – figyelemmel az Alkotmány rendelkezéseire – különösen a következők: a gyülekezési jog, az élethez való jog, az emberi méltósághoz való jog, a személyes szabadsághoz való jog, a személyes biztonsághoz való jog, a szabad mozgás és a tartózkodási hely szabad megválasztásának joga, a jó hírnévhez való jog, a magánlakás sérthetetlenségéhez való jog, a magántitok és a személyes adatok védelméhez, valamint a tulajdonhoz való jog.

A panasznak nincsenek formai kellékei, azonban abban feltétlenül fel kell tüntetni:

a) a panaszos azonosításához szükséges személyes adatait (név, cím, rövid úton való elérhetőség – pl. telefonszám);

b) a rendőri szervet és lehetőség szerint az eljáró rendőrt vagy annak azonosító jelvénye számát;

c) a rendőri intézkedés helyét és idejét;

d) a kifogásolt rendőri intézkedés rövid, tömör leírását.

2. Ki jogosult a panasz előterjesztésére?

A jogorvoslati lehetőség mindenki számára biztosított, akinek a rendőri intézkedés jogát vagy jogos érdekét érinti.

A jogorvoslati eljárás során az érintett elsősorban személyesen járhat el. A cselekvőképtelen személy helyett törvényes képviselője jár el, korlátozottan cselekvőképes személy helyett törvényes képviselője vagy meghatalmazottja is eljárhat. A panasz meghatalmazott vagy jogi képviselő útján is előterjeszthető. Jogi képviselőként jogvédelemmel foglalkozó társadalmi szervezet vagy alapítvány, kisebbségi önkormányzat, jogi oktatatást végző egyetem állam- és jogtudományi doktori fokozattal rendelkező egyetemi oktatója is eljárhat. A jogorvoslati eljárások tárgyi költségmentesek.

3. Milyen rendőri intézkedések, eljárások esetén nyújtható be panasz?

A panasz tárgyává tehető rendőri intézkedések:

a) igazoltatás;

b) fokozott ellenőrzés, ruházat, csomag és jármű átvizsgálása;

c) felvilágosítás kérés;

d) elfogás és előállítás;

e) elővezetés;

f) személyek és tárgyak felkutatása, körözése;

g) biztonsági intézkedés;

h) közbiztonsági őrizet;

i) intézkedés magánlakásban és közterületnek nem minősülő egyéb helyen;

j) műszeres ellenőrzés;

k) kép- és hangfelvétel készítése;

l) helyszín biztosítása;

m) közlekedésrendészeti intézkedés;

n) személy- és létesítménybiztosítási intézkedés;

o) a személyi védelemmel, illetve Védelmi Programmal kapcsolatos intézkedés.

A panasz tárgyává tehető kényszerítő eszközök:

a) testi kényszer;

b) bilincs;

c) vegyi eszköz, rendőrbot, kardlap, illetőleg más eszköz alkalmazása;

d) szolgálati kutya alkalmazása;

e) útzár (megállításra kényszerítés);

f) lőfegyverhasználat;

g) lőfegyver használata tömegben lévő személlyel szemben;

h) a csapaterő alkalmazása;

i) tömegoszlatás.

4. Mi az eljárás menete az alapvető jogot sértő intézkedések esetén?

Amennyiben a rendőri intézkedés alapvető jogát sértette valakinek, az érintett választásán múlik az, hogy:

a) panasszal fordul az intézkedést foganatosító rendőri szervhez (pl. a Budapesti Rendőr-főkapitányság valamelyik kerületi rendőrkapitányságához) vagy

b) kéri, hogy a panaszát az országos rendőrfőkapitány az Országgyűlés által megválasztott, öttagú Független Rendészeti Panasztestület (Testület) által lefolytatott vizsgálatot követően bírálja el. A Testület eljárásának alapvető feltétele tehát az, hogy alapvető jog sérelméről legyen szó!

A Testület a rendészeti jogalkalmazás során elkövetett alapjogsértések vizsgálatát a rendőrségi szervezeti hierarchiába nem illeszkedő, munkavégzése során nem utasítható, tevékenységét külső befolyástól mentesen végző szerv.

A Testület eljárása, illetve az országos rendőrfőkapitány általi döntés iránti kérelmet az érintett benyújthatja:

a) az intézkedést foganatosító rendőri szervnél is vagy

b) az intézkedéstől, ha pedig a panasz előterjesztő az őt ért jogsérelemről csak később szerzett tudomást, akkor a tudomásszerzéstől számított nyolc napon belül közvetlenül a Testülethez.

Előfordulhat azonban olyan eset is, amikor az érintett esetleg nem ismeri fel azt, hogy a rendőri intézkedés az ő alapvető jogát sértette, így az intézkedést foganatosító rendőri szervnél történő panasz benyújtásakor nem kéri a Testület általi eljárás lefolytatását. A jogalkotó célja az volt, hogy a rendőri szerveknél megindított eljárások esetében is biztosítsa annak lehetőségét, hogy a panaszos az eljárást – utólagosan – a Testülethez terelhesse, amennyiben ennek feltételei fennállnak.

A rendőrségi törvény ennek érdekében lehetővé teszi a Testület számára, hogy a rendőri szervek előtt indult eljárásokról felvilágosítást kérjen. Amennyiben alapjogi sérelmet észlel, akkor erről értesíti a panaszost, illetve az eljáró rendőri szervet, aki a panasz kivizsgálására irányuló eljárását köteles felfüggeszteni. A panaszos ekkor is – az értesítés kézhezvételétől számított nyolc napon belül – kérheti, hogy az országos rendőrfőkapitány a Testület által lefolytatott vizsgálatot követően bírálja el panaszát. Amennyiben a panaszos kéri a Testület eljárását, akkor a rendőri szerv a panaszt átteszi a Testülethez, ha pedig nem kéri vagy nem nyilatkozik, akkor az intézkedést foganatosító rendőri szerv folytatja az eljárását.

A Testületnek természetesen megfelelő információk birtokában kell lennie ahhoz, hogy lehetősége legyen a Testület általi vizsgálat kezdeményezésére. Éppen ezért az országos rendőrfőkapitánynak rendszeres adatszolgáltatással kell elősegítenie a Testület hatékony működését.

5. Mi tesz a Testület a panasz tárgyában?

A Testület először megvizsgálja a sérelmesnek tartott jogsérelem jellegét. Ennek eredményétől, illetve a panaszos nyilatkozatától függően az eljárás további menete háromféle lehet:

a) ha a Testület megállapítása szerint a rendőri intézkedés nem alapvető jogot sértett vagy az alapvető jogot csak csekély mértékben sértette, akkor a panaszt átteszi az intézkedést foganatosító rendőri szervhez a további vizsgálat lefolytatása érdekében;

b) ha a panasz esetleges áttétele ellen a panaszos már előre tiltakozott (ezáltal lemondva arról, hogy panaszát a rendőri szerv kivizsgálja), akkor a Testület az eljárást megszünteti;

c) ha a panaszban megjelölt jogsérelmet a Testület az alapvető jogok megsértéseként értékelhetőnek tartja, akkor lefolytatja vizsgálatát.

A Testület eljárásában a beterjesztett panasz megalapozottságáról döntést nem hoz, vizsgálata alapján arról kötőerővel nem rendelkező állásfoglalást készít. A Testület eljárása nincs kötelező formához kötve, a közigazgatási hatósági eljárás szabályait nem kell rá alkalmazni. A Testület állásfoglalásának megalapozása érdekében vizsgálatot folytat le, a kellően megalapozott állásfoglalás érdekében a Testületnek 90 napos határidőn belül kell állásfoglalását elkészítenie. A vizsgálat során a Testület megismerhet minden, az intézkedéssel összefüggő adatot, a Rendőrségtől tájékoztatást kérhet, a Rendőrség helyiségeibe – a törvény szerinti korlátozásokkal – beléphet. A Testület az állásfoglalását megküldi az országos rendőrfőkapitány számára.

6. Mit tesz az országos rendőrfőkapitány a Testület eljárását követően?

Az állásfoglalás ismeretében az országos rendőrfőkapitány jogosult a panasz megalapozottságáról – a közigazgatási hatósági eljárás szabályai szerinti egyfokú eljárásban, az állásfoglalás kézhezvételét követő tizenöt napon belül – döntést hozni. Amennyiben az országos rendőrfőkapitány határozatában eltér a Testület állásfoglalásától, ezt köteles megindokolni.

Az országos rendőrfőkapitány határozatának meghozatalát követően a Testület az állásfoglalását – a személyazonosító adatoktól megfosztva – honlapján közzéteszi, kivéve, ha a közzététel ellen a panaszos panaszában előzetesen tiltakozott.

Az országos rendőrfőkapitány határozata ellen a közigazgatási hatósági eljárásban fellebbezni nem lehet, az ellen közvetlenül bírósági felülvizsgálatnak van helye!

7. Mi a jogorvoslati eljárás menete az alapvető jogot nem vagy csak csekély mértékben sértő intézkedések esetén?

Az előzőekben leírtak alapján tehát megállapítható, hogy a Rendőrség szervezetétől független Testülethez csak az fordulhat, akinek a rendőri intézkedés alapvető jogát sértette. Minden más esetben csak a „hagyományos” panaszeljárás vehető igénybe.

Indokolt visszautalni arra is, hogy a „hagyományos” panaszeljárásnak van helye akkor is, ha a Testülethez beérkezett panaszügy alapvető jogot nem vagy csak csekély mértékben sértett, ezért – a panaszos tiltakozása hiányában – a Testület a panaszt átteszi az intézkedést foganatosító rendőri szervhez.

Főszabály szerint tehát a kétfokú közigazgatási hatósági eljárás érvényesül, melyet a Rendőrség folytat le. Ezekben az esetekben a panaszt az intézkedést foganatosító rendőri szervnél az intézkedést követő harminc napon belül lehet előterjeszteni, amelynek vezetője azt a beérkezéstől, illetve a Testület általi áttételtől számított harminc napon belül bírálja el.

Ezen döntés ellen a fellebbezést a döntés közlésétől számított 15 napon belül lehet előterjeszteni. A fellebbezést az intézkedést foganatosító rendőri szerv vezetője felett irányítási jogkört gyakorló személy bírálja el. Ha azonban a panaszt első fokon az országos rendőrfőkapitány bírálta el, a határozat ellen – csakúgy, mint amikor a Testület vizsgálatát követően hoz döntést – a közigazgatási eljárásban fellebbezni nem lehet, ellene csak közvetlenül bírósági felülvizsgálatnak van helye.

8. Van-e lehetőség a panasz elbírálásával szemben bírósági jogorvoslat igénybe vételére?

A fellebbezést elbíráló másodfokú határozat közigazgatási határozatnak minősül, és ebből következően – a megsemmisítés és új eljárásra kötelezés esetét kivéve – kérhető annak bírósági felülvizsgálata.

A bírósági felülvizsgálat iránti kérelmet (keresetet) az első fokon eljárt rendőri szerv székhelye szerint illetékesség megyei bíróságon (pl. ha a valamelyik budapesti kerületi rendőrkapitányság volt az eljáró rendőri szerv, akkor a Fővárosi Bíróságon), vagy az első fokon eljárt rendőri szervnél kell benyújtani, de a másodfokú határozatot hozó felettes szerv (pl. a Budapesti Rendőr-főkapitányság) ellen. A felülvizsgálati kérelem benyújtásának határideje a másodfokú határozat közlésétől vagy kézbesítésétől számított 30 nap.

A felülvizsgálati kérelemben kérni kell, hogy a bíróság a másodfokú határozatot helyezze hatályon kívül, és a hatóságot utasítsa új eljárás lefolytatására.

A panaszos ebben az esetben hivatkozhat arra, hogy a másodfokú szerv sem tett eleget a tényállás felderítésére vonatkozó kötelezettségének, és indítványozhatja új bizonyítékok beszerzését, figyelembe vételét. Hivatkozhat még arra, hogy az indokolás nem volt okszerű, tehát a tények és a következtetések közötti logikai összefüggés hiányos, illetve nincs meg. Fontos, hogy mivel ez már bírósági peres eljárás, pervesztesség esetén a panaszost terheli többek között az ellenérdekű fél (a közigazgatási szerv) jogi képviselőjének díja is.

6/6
1.I. A Tájékoztató célja
2.II. Az igazoltatás, mint rendőri intézkedés
3.III. Az igazoltatás végrehajtásának szabályai
4.IV. Az igazoltatott személy jogai és kötelezettségei
5.V. Igazoltatás magánszemély felkérésére
6.VI. A jogorvoslati jog gyakorlása

Kapcsolódó anyagok
Letölthető állományok"

* Tájékoztató az igazoltatásról (118KB)

TrutHurts 2009.09.23. 18:31:33

Ez felháborító, még ha ez a sztori nem is igaz (bár kétlem, hogy puszta szórakozásból valaki ilyeneket találna ki) akkor is mind láttunk már hasonlót.

Kedves csökött agyú kommentelők : én speciel leszarom, hogy "bírságolni meg büntetni" tartják a rendőröket. A mi pénzünkből élnek, minket kellene megvédeniük a társadalom mocskától. Ez kissé nehéz ha a két halmaz metszi egymást.

Érdekes történet: A minap ellopták egy barátom motorját a mélygarázsból, még aznap feljelentést tett, még aznap megtaláltuk a motort a hasznaltauto.hu-n, felhívtuk a "tulajt", keresztkérdésekkel kiderítettük, hogy az az a motor. Megadtuk a rendőröknek a nevet, címet, telefonszámot. Egy héttel később (mi érdeklődtünk természetesen), közölték, hogy aznap küldték át a faxot (kb. 1 hét késéssel) a helyi illetékes kapitányságra.

Ez a léha, teljesítményorientált posztkommunista rendszer fenntarthatatlan. Kedves főkapitány úr: ha meghal egy beteg állampolgár rendőri tehetetlenség miatt akkor az eltussolható, mi? Nem lenne egyszerűbb úgy kiképezni őket, hogy olyan rendőrök járják az utcákat a mi pénzünkből akikre felnézünk? Szerintem itt mindenki magasról tojik rá, hogy hány százalékkal csökkent a gyorshajtók száma (mellesleg azon az útszakaszon ahol rendszeresen - értsd nyilvánvalóan - mérnek)...

Ajánlom a kiképzés fejlesztésével (ha van ilyen egyáltalán és nem még mindig az 1920-as kiadású tankönyvek futnak) foglalkozó hölgyeknek és uraknak, hogy vegyék fel a listára Niccolo Machiavelli : A fejedelem c. művét. Érdekes, hogy a szerző már a 15. században felismerte : a tiszteleten keresztül fenntartott hatalom és rend könnyebben, olcsóbban és tovább tartható fent mint a félelmen alapuló...

Ezt kéretik megjegyezni.

Trójai 2009.09.23. 18:38:23

Részlet a magyar köztársaság alkotmányából (főleg az utolsó mondatra hívnám fel a figyelmet):

"Alapvető jogok és kötelességek

54. § (1) A Magyar Köztársaságban minden embernek veleszületett joga van az élethez és az emberi méltósághoz, amelyektől senkit nem lehet önkényesen megfosztani.

(2) Senkit nem lehet kínzásnak, kegyetlen, embertelen, megalázó elbánásnak vagy büntetésnek alávetni,...

...55. § (1) A Magyar Köztársaságban mindenkinek joga van a szabadságra és a személyi biztonságra, senkit sem lehet szabadságától másként, mint a törvényben meghatározott okokból és a törvényben meghatározott eljárás alapján megfosztani...
...(3) Az, aki törvénytelen letartóztatás vagy fogvatartás áldozata volt, kártérítésre jogosult."

Trójai 2009.09.23. 18:39:37

Részlet a magyar köztársaság alkotmányából (főleg az utolsó mondatra hívnám fel a figyelmet):

"Alapvető jogok és kötelességek

54. § (1) A Magyar Köztársaságban minden embernek veleszületett joga van az élethez és az emberi méltósághoz, amelyektől senkit nem lehet önkényesen megfosztani.

(2) Senkit nem lehet kínzásnak, kegyetlen, embertelen, megalázó elbánásnak vagy büntetésnek alávetni,...

...55. § (1) A Magyar Köztársaságban mindenkinek joga van a szabadságra és a személyi biztonságra, senkit sem lehet szabadságától másként, mint a törvényben meghatározott okokból és a törvényben meghatározott eljárás alapján megfosztani...
...(3) Az, aki törvénytelen letartóztatás vagy fogvatartás áldozata volt, kártérítésre jogosult."

pazola 2009.09.23. 18:42:04

Rendorallam! Rendorallam!

Csoro teso.. Csoro zsaruk.. Csoro orszag.

TrutHurts 2009.09.23. 18:42:10

Jah, és még egy dolog amiért utólag is elnézést kérek : a mostani rendőr generáció már hajlik a jóra, egyre több fiatal közeget hallok köszönni (előre!), egyre többen szólítanak meg tisztelettudóan, és intézkednek jog- és ésszerű keretek közt. Csak így tovább, előbb utóbb kihal ez a nemzedék.

Ha ezen múlik a hosszú távú javulás, én belemennék, hogy akár 35 évesen nyugdíjba menjenek, csak jöjjön már a következő rendőrgeneráció, mert ezek az elhivatott ifjak már nagyrészt tiszteletet parancsoló hivatásként, és nem a jelvénnyel való visszaélési lehetőségként látják a rendőri pályát.

Lesz még a mundérnak becsülete, csak haljon ki a "rendszerváltó" fusizó töketlen-tehetetlen generáció.

vlgymir 2009.09.23. 18:45:34

Ki gondolja komolyan, hogy a rendorseg az vedi az allampolgarokat? Szerintetek lehet "minden pofon melle rendort allitani"?

Trójai 2009.09.23. 18:50:52

Bocs, 2-szer ment el. Amúgy ha jól tudom állampolgári kötelezettségek közé tartozik , hogyha bűncselekményt/égő házat/fetrengő személyt látunk, akkor _kötelességünk_ értesíteni a megelelő szervet. (rendőrség, tűzoltóság, mentő)
De a rendőr nem állampolgár ugye?

Squazee 2009.09.23. 18:53:00

A legtöbben teljesen figyelmen kívül hagyják, hogy egy láthatóan rosszul lévő emberhez nem hívtak orvost/mentőt, hanem bilincsbe verték és elvitték. Ennyi. És ez szemétség.

És ha drogos lett volna? Akkor is dögöljön meg egy cellában, mert ő okozta magának a bajt? Ez olyan lenne, mintha a mentők nem látnák el egy autóbaleset okozóját, mert az az ő hibája. Ilyen non-sense dolog s csak itt történhet. Szégyeljék magukat azok a rendőrök! Majd ha egyszer ők lesznek rosszul és esetleg így bánnának velük, akkor megnézném, hogy esik nekik.

vlgymir 2009.09.23. 18:54:20

@TrutHurts: Szeretnek csatlakozni ehhez. Nagyjabol fel eve az autopalyan a rendor vette eszre, hogy lejart a forgalmim. Mar volt ilyen esetem, es vartam, hogy csak elojon az ajanlattal, de nem. Bevonta a forgalmit, en levizsgaztattam a kocsit, bevittem a rendszamot az okmanyirodara es kesz.
Az intezkedes kifogastalan volt. A magam reszerol orulok neki, hogy nem kellet a feketegazdasagot gazdagitanom, nem kerult sokkal tobbe, csak egy kicsit tobb ido kellett hozza, de tiszta a lelkismeretem.
Viszont en nem vagyok olyan optimista, hogy azt higgyem, hogy rovid tavon csak generaciovaltassal ez a helyzet megoldhato. Inkabb a szervezettseget kellene erositeni, es komolyabban megszervezni a rendorok ellenorzeset, es a nem odaillok kiszureset. Annak lenne hatasa.

vlgymir 2009.09.23. 18:59:34

@Squazee: Jelentem, en nem hagytam figyelmen kivul. Nagyon sajnalom az illetot, ezert irtam, hogy vannak a torvenyek, amit ervenyesek mindenkire. Az elobb lattam az alkotmanybol az idezetet, ami egyebkent az ENSZ emberi jogokrol szolo dekretumanak az atvetele.
En is szivesen megkerdeznem azt a nagyon allatot, hogy megis mit gondol magarol, hogy csak ugy eldonti az utcan fekvorol, hogy drogos, vagy nem.
Viszont azt se felejtsetek el, hogy az utcan fekvo ember mellett nem rendorok is nagyszamban elmennek, mert siman azt hiszik, hogy csak reszeg.

tron. 2009.09.23. 19:08:35

gyerekek nem egy érzékeny lélek vagyok ,de ..azért ez...gondolkodjatok már...ez annyira durva...senki nem érzik azt h ez több ,mint durva..és h ez teljesen természetes..majd meglátjátok azt az idöt hamarosan ha így folytatjuk...hogy természetes lesz h mindenkinek lágerbe kell mennie...akiröl úgy ítélik ...egy röpke gúny és kacagás kíséretében...

a nevem nick 2009.09.23. 19:13:45

Szánalmas csúsztatásokkal teli poszt, szánalmas demagógiával teli kommentek...

belekotty 2009.09.23. 19:21:22

Ügyészségnél panasz? Mert az a minimum. Ha nem volt ügyészségnél panasz a történtek után, akkor a blog a hangulat keltésen kívül nem volt jó semmire.

csgabor 2009.09.23. 19:21:49

Nagyon durva. Eddig évente kétszer látogattam el a kiváló Magyarországra, de egy kis homár olvasás után ezt a kettőt is alaposan meggondolom...

Trójai 2009.09.23. 19:25:30

@a nevem nick: Honnan is tudod, hogy csúsztatott a posztíró? Látnok e vagy? Vagy jelenvoltál?

huncsongor 2009.09.23. 19:34:34

Felháborító ami történt szegény posztoló testvérérvel!! nagyon sajnálom sok rendőr buta ostoba és gonosz(2006 okt23).
DE aki epilepsziás nem vezethet autót!!!!! Veszélyes magára és a többi emberre is, ha autóba ül!

röntgenszeműlány 2009.09.23. 19:48:36

Bár, ha jól tudom, a rohammal a mentősök sem tudtak volna semmit csinálni. A roham után a nyelvét elláthatták volna.

Squazee 2009.09.23. 20:03:49

@vlgymir: Természetesen csak annak szólt, akinek az inge volt.
De amúgy igen, sokan elmennek az olyan emberek mellett is.

dredd biro 2009.09.23. 20:11:33

Hát itt kérem valaki hazudik... nem kicsit ..nagyon!

Nem olvastam végig az előttem szólókat, lehet már valaki leírta amit fogok - akkor már két helyről lesz megerősítve.

A káb.szer fogyasztás gyanujával előállítottakat először gyorsteszttel vizsgálják. Pohárba kicsi pisi bele a teszter pár perc és kész az eredmény. Ez csak a gyanút alapozza meg, hogy esetleg nem csak sóskafőzelék van a páciensben. Ilyen tesztert nagyobb áruházakban szabadon lehet vásárolni. Mivel néhány anyag befolyásolja az eredményt (nem adok tippeket de az epilepszia kezelése során használt gyógyszerekben ilyen nincs) szükség van a vérből és vizeletből való kimutatásra is. Ekkor jön a vér és vizelet levétele és a jegyzőkönyv felvétele amit orvos vesz fel. (illetve a mintákat le) DE kizárólag akkor ha a gyorsteszt pozitív. A jegyzőkönyvben nyilatkozni kell a betegségekről is. Az eljárás alá vontat fizikálisan is vizsgálja az orvos nem csak a mintát veszi le.
A mintákat egy bizonyos intézmény vizsgálja nem a rendőrség. Az eredményt nem percek hanem hetek múlva kapja meg a rendőrség. Ott a mintavételkor semmit nem lehet kimondani.

Az eljárás szigorú protokolt követ az attól való bármilyen eltérés a bizonyíték bizonyítékként való értékelését meghiusítaná. Ez bármely rendőri szervnél így zajlik le.

A történet mese...

Nick Leeson 2009.09.23. 20:39:22

@Megdobbent: Hiába véded ez a tetves rendőr csőcseléket! Attól még nem lesznek emberek!

pazola 2009.09.23. 20:48:48

@belekotty:

Ha azt hiszed, hogy az ugyeszsegnel barmi is tortenik ( azon kivul, hogy megmondjak neked, lehet panaszt tenni, de nem fog tortenni semmi, ha ket rendor van, akkor sem fog az egyik a masik ellen vallani ), akkor nagyot tevedsz.

Probaltam, tudom.

csib · http://kapirgalo.blog.hu/ 2009.09.23. 20:53:24

Sok diehard hernyós szed a cucc mellé rivotrilt, amit az epilepsziások szednek a betegségük ellen. Még jobban ellazit, amikor a cucc már nem hat. Érdekes módon, egy idő után ezek az emberek (mondjuk az is vicc, hogy a gyógyszer folyamánya az a betegség, amit kezelnek vele - de ez ez másik téma) epilepsziásak lesznek és az elvonás egy jó kis rohammal együtt jön. 2 in 1, csudajó. Lehet ilyesmit láthatott a rendőr korábban...

LPoti 2009.09.23. 21:29:10

Epilepsziás mi a jóóééégééért VEZET?????? Akkor is beküldted volna a kis tanulságos történetet, ha kedves tesó az M0-on előttem lesz rosszul, lehúzódni nem tud, és rámhúzza a kormányt??? Aztán készenlétis kollega meg majd irányítja a terelést...

eiffelke 2009.09.23. 21:57:01

A barátnőmhöz és fiához gyakorlatilag betört - fegyvert fogva rá és a kölyökre - civilbe öltözött rendőri különítmény. Keresték a lány másik fiát, aki külföldön él. Széttúrták verték a lakást, bilincsbe verték anyát és fiát, fojtogatták az anyát, és a fiával nézették végig. Amit kerestek: egy régen falfestő srácot, mondván ő tegelte be a Szabadság hidat. A srác már jó ideje nem él idehaza. Huszonnégy rendőr állt a folyosójukon, amikor elvitték bilincsben, betuszkolták egy civil Suzukiba, és elvitték. Bántották, sokkot kapott, lebénult. Mentőt kellett hívni hozzá, azok vitték végül kórházba, a zsernyákok beijedtek talán, hogy túllőttek a célon?
A történet nagyon hosszú és brutális. A barátnőm azóta is sokkos állapotban fekszik kórházban, az eset után lebénult. Keressük, hogy kikhez fordulhatunk panaszra. Bonyolult és mocskos ügy. Égbekiált!!!!! Semmit nem követett el a család, és hajléktalan-gandzsás teget akarnak a nyakukba sózni. Hazugság!

ormanyos 2009.09.23. 22:16:07

@lpotter: te nem tudsz olvasni vagy szöveget értelmezni.

Reka_Verus 2009.09.23. 23:31:48

Nem is biztos, hogy tudta szerencsetlen, hogy epilepszias... nekem volt egy ismerosom, arrol 21 evesen derult ki. Btw. magyar rendorok: a keresztanyam testvere meghalt az otthonaban, a kierkezo rendorok (a szomszed kihivott egy orvost, aki rendoroket hivott... fingunk nincs, miert) pedig helyszineles jelszoval hatosagi tanuk nelkul felforgattak a lakasat es elloptak az ekszereit meg 4 millio forintjat... Az ugyved azt javasolta, ne tegyunk feljelentest mert az lesz a vege, hogy minket vesznek elo hamis vad miatt. Amikor par nap mulva kijottek a hagyatekisok az onkormanyzattol, az egyik no azt mondta nekem, ha valahol vki verrokon nelkul hal meg es ok (hagyatekisok) a rendori helyszineles utan erkeznek, SOHA nem talalnak se penzt, se ekszert... milyen erdekes...

aztak 2009.09.23. 23:49:50

Érdekes, de hogy mi az az epilepszia/egyéb ájulásos betegség, nekem is egy boltban kellett megtapasztalnom, amikor előttem összeesett egy nő a pénztárnál. Persze a boltban hasonlóan kevesen értettek az ájulásos emberekhez, és amikor elkezdett dőlni, akkor inkább mindenki félreállt, minthogy valaki elkapta volna... (azt hiszi az ember első körben, hogy részeg, vagy drogos lehet az illető...) Gáz, hogy ilyen minimális dolgot nem tanítanak meg az iskolában, csak az életben, élesbe találkozik az ember ilyennel, amikor egy ájulásos beteget el kell kapni, mert ha Pl. a fejére esik, vagy beveri a fejét az asztal sarkába, akkor belehalhat, vagy amikor újra kell éleszteni valakit, mert rosszul lett, Pl. szívinfarktus, akkor is nagy a tanácstalanság...

namkuzu 2009.09.23. 23:50:07

Most a tesó ott volt, látta a rohamot, de nem segített és csak megírta, vagy az epilepsziás a rohama alatt jegyzetelt, és onnan tudjuk, hogy egy járókelő szólt egy rendőrnek, akiről hangsúlyozzuk, hogy készenkétis és azt is tudjuk mit mondott?
Lehet a kommenteben már felfedték-e talányt, de nem olvasnám végig mindet, viszont ha valaki megaszondaná nekem, azt köszönném.

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2009.09.24. 00:34:44

az ilyen emberek ne lathassanak el közfeladatot, akiknek az adatfelvetel a mentő helyett van...

Lawliet- Ryuuzaki 2009.09.24. 00:57:20

A mentősök, ha felkészítik őket, tudnak segíteni roham alatt. De csak ha tudják, hogy mi a szitu. Egyébiránt egy jó fajta migrénnel is vicces az élet, mikor hánysz, szédülsz, és azt hiszik hogy napközben csatakra ittad, szívtad, vagy akinek ami tetszik magad. és inkább kikerülnek, ha egyedül vagy, ha nem akkor aki melletted van lesajnálják, vagy egyszerűen csak megvetik.

Coholol 2009.09.24. 09:56:36

Ez a morális válság szerves része.
Ez van.

Nincs ki rendet tegyen, akinek kéne az meg csak rátesz még egy lapáttal.

Megszavaztátok, hát most szívjátok is.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.09.24. 16:08:24

@histar007: Majd a kórházi beteghordót és a segítséget kérő embert fogja basztatni a bíróság.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.09.24. 16:14:38

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: A rendőr nem mentőorvos. Ezért sem szabad neki diagnózist ("drogos" = mérgezést szenvedett) felállítani. Az orvos ellenben nem verheti büntetlenül a magyarokat.
Ez ilyen egyszerű.
A rendőrt az általa elkövetett jogosulatlan orvosi tevékenység, azaz kuruzslás miatt is fel kellene jelenteni.

Tirpákia rózsája 2009.09.25. 03:01:08

Lehet, hogy már nem divat, de süldő lány koromban még (nyócvanas évek) a zsernyákoknak oktattak elsősegély-nyújtást, mert állítólag kötelességük volt a segítségnyújtás is, nem csak a bűnmegelőzés, arról nem beszélve, hogy "eljárás" során, stressz hatására könnyebben jelentkezhetnek a rohamok. Epilepsziás tünetek felismerését nekünk ált. isk-ban IS tanították. Mindenki tudja, hogy mit kell tenni ilyenkor. De ha nem is mer beavatkozni az ember, megalázni nem fogja a beteget. Van rendőr ismerősöm: örüljön, hogy nem zsebelték ki, amíg nem volt magánál! (N.B. ösmerősöm ilyet nem tesz, csak kénytelen eltűrni a kollégáktól). Itt az ideje, hogy állami és társadalmi elismerésben legyen részük, mert anélkül nem lehet szelektálni, hiszen tényleg csak az alja megy rendőrnek. Én nem tudom, hogy hevernék ki egy ilyen élményt :o( ...

Valerijov 2009.09.25. 09:33:19

hát ez fasza. nem túl nagy elvárás, hogy egy rendőr ennél toleránsabb, körültekintőbb legyen. gondolom, nem nagyon rögyörészne, ha a nagypapája korából adódóan rosszul lenne, mondjuk, mikor száll le a villamosról, mire egy mókás társaság "mi van tata, bebasztunk?" felkiálltással berakná az öreget egy bokorba, mondván, majd hazamegy, ha kijózanodik.

csillagház 2009.09.27. 19:48:00

Súlyos baleset (fejsérülés) után évekig szenvedett a barátom epilepsziától, aztán egy műtét után rendbejött (de most is vannak fejgörcsei). És az első komoly roham a metróban érte, ahol nem az utasok segitettek neki (részeg disznó, mit fetreng ez a földön)? Nem, a metró ügyeletes és az ellenőrök hívtak mentőt. A mentős azonnal tudta, ez epilepsziás roham, nem alkolhol, nem is drog. Miért nem hívtak mentőt a rendőrők???
süti beállítások módosítása