Tékozló Homár

Lehúzós diákhitel, vagy rendszerhiba?

2009.10.05. 14:30 | ge | 90 komment

Arhemus hónapok óta rendesen, beszedési megbízással fizeti diákhitele törlesztését, soha nem csúszott és késett vele. Ám mégis, rendszeresen kap sms-t  Diákhitel Zrt-től különböző hátralékokról, amit be kéne fizetnie.

Egy érdekes történetet szeretnék megosztani, ami már húzódik egy ideje. Történt anno, hogy jelentkeztem egyetemre, és igényeltem diákhitelt, ami akkor 23e Ft volt havonta. Aztán két év elteltével kényszerszünet következett, el kellett mennem főállásban dolgozni, ezért a törlesztést is el kellett kezdenem. A csoportos beszedéses formát választottam, így minden hónapban automatikusan vonják a számlámról az előre megállapított, fix, 3930 Ft-os összeget.

Egy ideig rendben is ment a dolog, vonogatták minden hónapban a számlámról a részletet , nem is igazán figyeltem rá. Aztán pár hónap elteltével kaptam egy SMS-t, amiben ez állt: "T. Ugyfelunk! Diakhitel torlesztesevel 5215 FT hatralekba kerult.Kerjuk, tartozasat haladektalanul egyenlitse ki! Diakhitel Zrt.06-40-240024". Nem igazán tudtam mire vélni a dolgot, hiszen minden hónapban pontosan levonták a törlesztési összeget, nem is én utaltam. Direkt az ilyen félreértések elkerülésére választottam a csoportos beszedésit, hogy ne az legyen, hogy rosszul fizettem be. Mindig volt a számlámon elég pénz, szóval az sem lehetett probléma, megnéztem a számlatörténetet is, és minden hónapban rendben elment a 3930 HUF. Gondoltam, csak valami félreértés vagy adminisztrációs hiba lehet, és annyiban hagytam a dolgot.

A következő hónapban is rendben elment az utalás, és SMS-t sem kaptam, viszont az utánna következő hónapban igen, méghozzá egy 2540 Ft-os hátralékról. Ez még érdekesebb volt. Azóta is bizonytalan időközönként kapok ilyen "T. Ugyfelunk!" kezdetű SMS-eket a Diákhitel Központtól, amiben változó mértékű összegek befizetésére szólítanak fel fizetési hátralék gyanánt. Egyik hónapban 7e Ft körül, utánna már csak 2e, megint következő hónapban újra 3e Ft, tehát semmi rendszer nincs az egészben. Épp a mai napon kaptam egyet, amiben 6145 Ft haladéktalan befizetésére szólítanak fel, holott a legutóbbi részletet is, mint mindig, rendben levették a számlámról.

Eddig semmiféle hivatalos megkeresés nem érkezett a Diákhitel Központ részéről a tartozások ügyében, csak SMS, és némi reklámanyag levélben. Gondom eddig nem is volt a dologgal, azon kívül, hogy törölgetni kell az SMS-eket, mert foglalják a helyet, viszont már kezdi izgatni a fantáziámat a dolog. Mi történik, ha egyszer mégis befizetem a kért összeget? Gondolom elrakják amolyan "bolond adó" formában, és vonogatják tovább a részletet. Nagyon lehúzásgyanús a dolog.

Volt valakinek hasonló élménye a diákhitellel?

Arthemus 
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.10.05. 14:32:09

Mi lenne, ha betelefonálnál és megkérdeznéd???

Tökös Veréb 2009.10.05. 14:35:53

Miért nem hívod fel őket? ugye nem bőőcséész diplomára vetted fel?

۝merta-X 2009.10.05. 14:37:05

Ha betelefonál, biztosan megmagyarázzák a faszságot...

É2I 2009.10.05. 14:38:12

Ha esetleg felhívnád és megkérdeznéd őket, talán elmondanák mi van.

É2I 2009.10.05. 14:39:28

@atpijkamo: @Fulzsenszio: @۝merta-X:
Ej, de egyre jár az eszünk :DDD

garnéla mák 2009.10.05. 14:48:03

nekem is küldenek időnként sms-t, csak én rendszerint be is fizetem. pedig mindig többet fizetek a havi minimumnál, méghozzá előtörlesztés formájában, amivel a tőketartozást csökkentem. és mivel az szerepel a szerződésben, hogy elsőként a késedelmi hátralékot vonják le és a fennmaradó összeg megy a tőketartozás csökkentésére, tanácstalanul állok a dolog előtt.

Elektronikus cigi · http://www.edohanyzas.hu/?partner=3 2009.10.05. 14:52:54

Az volt már, hogy mi lenne ha felhívnád őket???

Barnebyte 2009.10.05. 14:53:41

Postolót már lehet?
...
Ezt igennek veszem.
Drága Posztoló!
Ugyanlegyenmár kedves felhívni a zesemessben szereplő számot, és kérdezzemármeg, hogy akkor most mi a szituáció, és legyenmárkedves nem a Homárra beküldözgetni és várni, hogy valaki maj'csak elmondja, hogy ez a legnagyobb rendben van, a deákhitelnek bizony a..., éshogy sünjenek szült.
Komolyanmondom...
Libabőrös sünt az ilyennek az ánuszrózsájába.

CID 2009.10.05. 14:58:13

Akkor én már nem kérdezem meg, felvetted e velük a kapcsolatot.

helianthus 2009.10.05. 15:01:38

Szerintem, bár tudom egyedül állok ezzel a nézetemmel, fel kellene hívni őket. :D
Aztán ne sírjál, ha decemberben összeadják az eddig sms-ben küldözgetett összegeket és levonnak 150 ropit a számládról csak úgy viccből.
Jóvanna tudom, van neki limitje nem lehet, de behajtásra adhatja, vagy fizetget évekig és akkor fog rájönni, hogy még csak a kamatokat törlesztette a felvett összeg nem fogyott, stb.

Steffi_ke 2009.10.05. 15:02:19

A diákhitel törlesztője nem fix összeg, függ a mindenkori minimálbértől is... Így (ha jól tudom) évente változik (emelkedik)... Szerintem most 4500 Ft körül van...

unknown_blogger · http://www.tulajdonkeppen.blog.hu 2009.10.05. 15:06:01

ezzel nem, nekem a T-Mobile küldött múltkor kilencezer valahányszázról sms-t, ha nem fizetem be azonnal, kikapcsolják a számom. nem fizettem be, nem kapcsolták ki. :-)
2 napra rá írták, hogy "adminisztrációs hiba" volt. de ha befizetem, visszaadták volna? naná, hogy nem...

tulajdonkeppen.blog.hu

Biyb 2009.10.05. 15:09:25

Sajnos van olyan "akinek a szájában is megalszik a tej"...

Barnebyte 2009.10.05. 15:13:12

Én anno felvettem diákhitelt, hogy diplomához jussak, de nem fejeztem be a sulit, kimentem Írországba hentesnek, sz@rrá kerestem magam, visszajöttem és egybe kifizettem. Akkor én mos sikeres vagyok-e?
Jó tudom, nem.
Visszajöttem.

elwood 2009.10.05. 15:17:12

Az én megoldási javaslatom az lenne, hogy hívd fel őket.

Bár mi jobban tudjuk, azért őket is kérdezd meg.

CID 2009.10.05. 15:19:30

@Barnebyte: Végülis is hasznos szakma a henteseké :)

elwood 2009.10.05. 15:21:13

A bölcsészkaron a mekis szak mellett nyitottak hentes fakultást is ?

Fairy Girl 2009.10.05. 15:21:41

Ööö ha még nem írta volna senki, be kéne telefonálni. :D

Szko 2009.10.05. 15:22:21

Az volt már, hogy miért nem hívod fel őket?
Viszont szerintem nem kell aggódni, az SMS semmiképp nem hivatalos fizetési felszólítás, csak értesítő az egyenlegedről! Az, hogy miért annyi, talán tőlük kérdezd meg. Meg azt is miért küldik.

kadaj01 2009.10.05. 15:34:27

Az ilyen írásokból tökéletes látni, hogy az átlagos magyar(főiskolai/egyetemi diák főleg) ember mennyire pénzügyi analfabéta.

Valami baj van a pénzügyi dolgaiban, mit csinál? Nem, nem megy utána, hogy mi a baj, hanem mit csinál?! "és annyiban hagytam a dolgot."

Aztán majd jön a sírás, meg jön a végrehajtó...

Egyszerűen katasztrófa ez a degeneráció!

Firefly81 (törölt) 2009.10.05. 15:35:54

Ilyet nekem is küldtek, eddig 2x, azonnal bementem hozzájuk mert közel van az irodájuk és mind2 alkalommal kiderült h már levonták csak lassú a számlázórendszerük. A férjem viszont anno b.szott befizetni egy ilyet, és a felszólító leveleiket is ignorálta ( tudom, ő volt a hülye, ő is tudja azóta ), úgyhogy a nyakába akasztották az APEH-ot és lekapták az egész fizetését mindenféle komment nélkül a számlájáról. Aztán szaladgálhatott mint a mérgezett egér hogy mivan, meg tisztázni magát, meg ügyet intézni.

Firefly81 (törölt) 2009.10.05. 15:37:43

ja, és bolond adó formájában semmiképp se vághatják zsebre, de ha szted igen, én azért azt se hagynám annyiban :S

Secnir 2009.10.05. 15:44:39

@kadaj01:
"Az ilyen írásokból tökéletes látni, hogy az átlagos magyar(főiskolai/egyetemi diák főleg) ember mennyire pénzügyi analfabéta."

nem.
a post toló simán analfabéta. az ilyen ember alkalmatlan az életre, levegőt is csak azért vesz, mert az orra elé tették. régen a normális menetrend szerint lebaszták a taigetoszról, vagy kukába szülték.
de ez a XXI század. most itt van, és idegesíti a pórnépet.
1. szerződés mit ír?
2. folyószámlakivonatot kértél-e már?
3. diákhitel zrt-t felhívtad-már
4. összeadtad már azt az összeget, amit levonogattak a számládról?

JDG 2009.10.05. 15:46:26

Talán vedd fel velük a kapcsolatot és kérdezd meg tőlük, hogy mi a helyzet! A telefon kezeléséhez tudtommal egyetemi diploma sem kell. Bőcsész-e vagy?

2009.10.05. 15:54:31

okos kommentelő írta, hogy hívja fel az smst küldő telefonszámot. Az izgalmas lenne, mert azt egy automata küldi ki és nem ember.
Ilyen szar posztot minek betenni ?
Pocsayékról tud valaki valamit ?

Tökös Veréb 2009.10.05. 15:54:40

amúgy meg ha olvassa a homárt, akkor miért a homárosoktól kérdez? szerintem zinfós vagy bőcsész!

Bit Rot 2009.10.05. 16:11:21

Én is azt javaslom, hogy hívjad fel őket!

Ha csak nem gondolatolvasó bölcsész szakos vagy, de akkor meg ez egy nagy egyes és félévismétlés!

Mylady 2009.10.05. 16:30:43

@Kulics: ha megnézed az idézett sms szövegét, a végén van aláírás és telefonszám. AZT kell felhívni.

Egy új tanács a poszternek: hívd fel őket és kérdezz rá! :P

@kaminer: neked is azt tanácsolom, hogy kérdezz rá

azt is érdemes ám tudni, hogy ha nem írjátok be az átutlásnál megjegyzésbe, hogy előtörlesztés, egyszerű túlfizetésnek fogják venni, nem előtörlesztésnek
azaz ott halmozódik a számlán a sok befizetés, a törlesztéseket meg befizetési sorrendben vonják, és az előre befizetett összegekre nem adnak kamatot...

Mylady 2009.10.05. 16:32:30

@Secnir: kivonat nincs, nem saját folyószámlára fizeti
évente egyszer küldenek egy egyenlegközlőt, az éves befizetésekről meg az egyenlegekről

hüje renccer, de hát ez van

smatte 2009.10.05. 16:47:25

Mivel még senki sem javasolta, szerintem hívd fel őket!:)
"Mindig volt a számlámon elég pénz" Akkó' meg fizesd ki a teljes cehhet, oszt' csókolom!
Remélem segítettem!:)

eszenix 2009.10.05. 16:50:04

Én már 2 éve nem kapok egyenlegértesítőt, vagy nem küldik, vagy eltűnik a postán. (megfelelő aláhúzandó) Ezért simán zaklatom őket hogy mondjanak egyenleget :)

torma99 2009.10.05. 16:58:16

Komolyan, hogy lehet a kedves posztoló ilyen renyhe, hogy a hiteles dolga után nem megy, hogy megnézze mi is van valójában. Felhívod őket, bemész a csalogány utcába és segítenek. Esetleg nem kaptál elszámolószámlát azóta?
Nevetséges és ezt a homár kiposztolja komolyan mondom, a lusta emberek a legnagyobb fogyasztóvédelmi probléma jelenleg az országban?

Biyb 2009.10.05. 17:06:44

@torma99: "a lusta emberek a legnagyobb fogyasztóvédelmi probléma jelenleg az országban"

akkor nem lenne ennyi naiv ügyfél post:-)))

Secnir 2009.10.05. 17:18:33

@Mylady:
ezt nem értem
már hogy nem saját folyószámlára fizeti? mit? honnan? kiét?
ha ad csoportos fizetési megbízást, akkor azt a számlájáról vonják, és megjelenik a számlakivonatban, nemdebár? azt össze lehet adni, stb.

garage 2009.10.05. 17:34:12

nem volt időm végigolvasni a kommenteket, de szerintem hívd fel őket. :)

Secnir 2009.10.05. 18:04:53

gabriseszternek meg egy nagy puszi, amiért copypaste helyett manuálisan gépelte be Arthemis nevét, és ezért Arhemisnek nevezte.
tulajdonképp ezt a kommentet kezdhetném így is:
gabriseszter (Hölgyem/Uram),

Eric_Cartman 2009.10.05. 19:08:43

Nem kéne hülyeségeket kommentelni. Énszerintem fel kellene hívni őket, bárki bármit mond.

Mylady 2009.10.05. 19:47:39

@Secnir: félreértettelek, booocs.
aszittem, úgy gondolod, hogy a diákhiteles számlájáról kérjen kivonatot

pedig úgy sokkal logikusabb, hogy a folyószámlájára, amiről beszedik... :)

GKacsa 2009.10.05. 20:03:32

Csak egy apró megjegyzés...
Kedves posztolónk már eleve rosszul kezdte... a diákhitel nem képes csoportos beszedéssel levonni senki számlájáról a részletet, így mindenkinek saját magának kell állandó átutalási megbízást adni a rendszeres átutalásra.
valszeg amiatt utal kevesebbet emberünk.
Igaza van Steffi_ke-nek, hogy a minimálbér, vagy a fizetése miatt többet kéne már utalni, de sz@rt rá, hogy elolvassa az erről szóló értesítőt...
nekem is volt ilyen, de én nem voltam rest kérdezni... azóta renden vagyok, mióta annyit utalok, amennyit írtak... vagyis többet, mert nem akarom csak a kamatokat fizetni.
Az olvasni tudás, meg a gondolkodás képessége manapság már luxus?
ja, és egyetértek az előttem szólókkal, már rég nem cseszegetnék az SMS-ekkel, ha felhívta volna őket...

reunalla 2009.10.05. 20:16:22

az ugye tudja a kedves posztoló, hogyha a minimumot fizeti csak, akkor a büdös életben nem fizeti ki a hitelét, csak a kamatokat?.....

amúgy miért olyan megerőltető egy 3 perces menühallgatás és egy 15 perces banki ügyintézővel folytatott beszélgetés?

ja, ha meg befizeted, jóváírják....

Belinda Levez 2009.10.05. 20:20:09

Kár volt egyetemre költeni.Ott sem tanultad meg az utána szót helyesen leírni.

Blogger Géza 2009.10.05. 21:33:06

A poszt tanulsága, hogy a diákhitelt valami minimális életképességi mutatóhoz kellene kötni.

cindbl 2009.10.05. 21:33:36

@reunalla: nem tudja csak a minimumot fizetni. illetve ket evig igen, de utana a 2 evvel azelotti fizuja utan kell a 6%-ot fizetni. ami ha nem minimalber volt, akkor maris tobbet fizet.

j311 2009.10.05. 21:40:12

Szerintem ne hívd fel őket. Mivel alkalmatlan vagy az életre vegyél egy csomag pengét az első ABC-ben...
www.stitthappens.com/images/random/choices_silly_emo.jpg

aya_nielsen 2009.10.05. 21:41:52

nem lehet őket felhívni, és megkérdezni, hogy mivan?

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2009.10.05. 21:43:43

Diákhitel? Megnövekedett? Há' válság van vagy mi!

reunalla 2009.10.05. 21:46:22

@cindbl: ja a 2 évet nem tudtam, Húgi vette fel és csak fizette, fizette, aztán már a minimumnál is többet é nem csökkent, hanem nőtt a tartozás...szerencsére, már kifizették egyösszegben :)

efbéú 2009.10.05. 21:55:45

mér' nem mondja már senki, hogy hívja fel :) meg nem ártana a szerződést is átfutni esetleg, lesz még ott meglepi:) egyszerűbb lett volna azt a havi 23e-t diákmunkával összeszedni, bár ott meg van , hogy tudni kell írni-olvasni...

Mr. Ray · http://bluray.blog.hu 2009.10.05. 21:59:43

Aki a minimális összeget fizetni, az előbb-utóbb, de inkább utóbb fog rájönni, hogy mekkora szarba tenyerelt. Sajnos a minimális összeggel soha a büdös életben nem lehet visszafizetni az összeget, mivel évente több kamat megy rá, mint amit befizetsz. Méghogy nem alakulhat ki adósságcsapda? Szánalom.

kuki123 2009.10.05. 22:30:13

a sok marha osztálytársam meg felvette

mert kellett neki szg, laptop pia alkatrész hangszóró új bakancs póló albérlet faszom tuggya mi szétszórták és nem könyvekre..az tuti de egyik se tudta elvégezni a fősulit..most nyögi a törlesztőt még ha nem is sok de nem vehet fel lakásra hitelt

én feljártam mindennap egy kurva laptop azé elkelllet volna de megoldottam és elvégeztem a sulit és nincs hitelem ...erről ennyit

igen orbán kormány megcsináltuk

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2009.10.05. 22:35:58

Szerintem ne hívd fel őket, majd csak megoldódik magától az ügy. :)

algi 2009.10.05. 22:41:00

Az is lehet, hogy semmi köze az SMS-nek a Diákhitel Központhoz, csak valaki spammol.

testarossa 2009.10.05. 22:50:22

én úgy tudom, lakáshitelt fel lehet venni mellette, persze csak győzze fizetni együtt a kettőt..

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2009.10.05. 22:57:55

Egyszer poénból kiszámoltam (üssetek :-), hogy minimál törlesztéssel és sima átlagkeresettel egy 5 éven át felvett havi 30 ezres hitelt 20 évig fizetsz vissza. És akkor még jóindulatú voltam, hogy a jelenlegi kamatszint közben megfeleződik.

Az a diákhitel nagy trükkje, hogy a felvétel pillanatától kamatozik, ezért lesz évekig több a kamat, mint amit a törlesztőrészlet fedezne.

Ja, a postoló meg hívja már fel őket! :-)

Kivancsi 2009.10.05. 23:03:15

Emberek ezen mit csodalkoztok!!!!

Egy olyan orszagban elunk ahol lehuzas megy minden szinte..

Lehuznak mikor hitelt veszel fel!!
Talan ez az uj kodex vagy mi rendbe rakja a dolgot!

De lehuznak akkor is mikor penzt adsz a banknak hogy hasznalja..

Csak itt a lehuzasnak, atveresnek, az ugyfel penzenek az ellopasat ugy hivjak hogy kondicios lista!!

Csak nezzetek meg!!!
Adsz a banknak pl 5000Eurot 1 honapra hogy hasznalja forgassa meg a kedvere es novelje a profitjat..
Nos ezert az 1 honapos lekotesert ADO-kk kifizetese utan kap az ugyfel 1Eurot..
Boldogan venne is fel mind az 5001Eurot termeszetesen cash-be ha mar ugy vitte oda :)

No es mennyit kap??
kondicios listatol (atbaszosdi lista) fuggoen mondjuk 0.5% eseten:
4975Eurot kap az atbaszott, luhozott es a bank altal meglopott ugyfel..

MAGYARORSZAG ilyen vilag...

Van bankszamlam europaban mashol is de ilyeneket nem tapasztaltam!!
Kevesebbet adnak vissza mint amit kaptak??? Ertetlenul neztek ram mikor kerdeztem?

- Nincs szamlavazatesi dij?
- Nincs kartya dij?
- Nincs tranzakcios limit atm-bol?
- Nincs tranzakcios dij atm bol vagy penztari felvetelnel?

Szoval Bankjainkra raferne egy KODEX a betetkezelesnel is nem csak hitelezesnel :):):)

Fucksee 2009.10.05. 23:12:06

De egy tehetetlen majom lehetsz, viszont panaszkodni meg vádaskodni tudsz!!! Az ilyen szarjon bakkancsot!

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.10.05. 23:19:48

@Barnebyte: @mindenki más:
már bocsánat, de mégis mi a bús túróért kell az ügyfélnek, aki a megállapított összeget fizeti fixen, még utánatelefonálgatnia a saját költségén, hogy épp megint milyen faszságot találtak ki? vagy jön tértivevényes ajánlott, vagy esetleg perelhet is zaklatásért.

amúgy a posztoló is hibázott, senkinek nem adunk meg semmilyen extra adatot, hivatalnak pláne nem! tekintve, hogy bármikor szó nélkül úgy dönthetnek, hogy akkor most szopatunk.exe, így igenis minden ilyet írásban, indoklással együtt kérni! ha nincs indoklás, vagy nem ajánlva? 1. per, 2. leszarom.

ugyanis mindenki elfelejti azt az apróságot, hogy a posztoló az előírt törlesztési kötelezettséget TELJESÍTETTE. Ennek folytán extra befizetésre NEM kötelezhető. A diákhitel kamatperiódusa pedig 1 év, év elején nyögik be mennyi a minimálbér, a minimális törlesztőrészlet pedig annak 6%-a tudtommal még mindig. Jó lenne, ha legalább ezt figyelembe venné a sok balfasz, aki szerint még az ügyfél ugráljon úgy, ahogy a sóhivatal megköveteli.

Próbáljatok úgy gondolni erre, mint egy normális hitelre. Ott a bank gondol egyet, kiküld egy sms-t - az amúgy általa nem ismert számodra - hogy mostazonnal fizess be x összeget, befizeted? mivel csak és kizárólag a postai ajánlott küldeményt vagy a pgp-kulccsal hitelesített e-mailt fogadja el a bíróság bizonyítéknak a kézbesítettségre, így minden ilyen nyugodtan leszarható.

Netuddki. 2009.10.05. 23:23:07

Sünös fakkanál! A levélírónak is és a bankoknak is.

sertésmájkrém 2009.10.05. 23:35:35

Bazmeg, ide írsz de betelefonálni/utánajárni lusta vagy? Beszarok.

sertésmájkrém 2009.10.05. 23:51:05

@ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország: Ja hát nem, nem fzetem be, hanem utánajárok mi a picsa van. Mer hátha vmi olyasmi ami eszembe se jutott.

Meg mi van ha én tévedek? Akkor utólag kva okos lehetek, és a bankokat különösen meg szokta hatni hogy dehát azt hittem... és ezért basztam utána
járni megvártam mi lesz történet.

Drang 2009.10.06. 00:09:38

A diákhitel eleve egy átverés, a THM olyan 30% körül van. Ugyanis az üzletszabályzatuk szerint a meg nem fizetett ügyleti kamat évente tőkésedik, a kölcsönfelvételtől kezdve (vagyis már a felsőfokú tanulmányok alatt is). Persze a Diákhitel Központ ki van véve a Hpt. hatálya alól, vagyis THM-et nem kell közölniük. Ja, és ezeket nem az Orbán-, hanem a Medgyessy-kormány idején vezették be.

joszif 2009.10.06. 00:42:29

Főiskolára járóknak annyi eszük nincs hogy utánna nézzenek ennek az átverésnek hihetetlen. Egy emberrel nem találkoztam aki jól járt volna a diák hitellel. Már az elején lehetett tudni hogy ezzel pályzakezdőként egy adósság teherrel indít az ember. Fel nem tudom fogni hogy akár a hülye egyetemista de főleg annak szülei nem gondoltak ebbe bele. Hitel = szopás mindegy milyen. Az első és utolsó hitel amit fel szabad venni az a lakás hitel. Azzal is bukik az ember de azzal legalább lesz valami értéktartó dolgo a kezedben.
Továbbá ha mondjuk két éven keresztül kap valaki 20-30ezer forintot havonta és mikor elkezd dolgozni fizet 3e forintot vissza havonat akkor mikor akarja a teljes összeget visszafizetni? 40 év alatt vagy hogy a picsába. A kamatot fizeted havonta te lúzer. Egyik ismerősömnek is évről évre nő a diákhitele hiába fizeti de nem érti meg hogy több a kamat mint amit fizet.
És még sírnak a diplomások hogy nem kapnak állás. Ennyi ésszel fizikai munkát sem adnék egyiknek sem.
Szánalmas az összes.

Adam Brody 2009.10.06. 01:00:04

Kedves faszfej kommentelők.

Van ez a Homár blog, amire ilyen érdekes lehúzásokat meg fogyasztók átbaszását tartalmazó történeteket lehet beküldeni. Ez így nektek is szól, lehet belőle okulni.
Pénzügyi meg általában analfabéta az, akinek ez nem jut el az agyáig és elkezdi a másikat sértegetni.
A taigetoszt pedig legfőkébb számotokra találták ki, barátocskáim.

fazsolt 2009.10.06. 07:35:45

Mindenki csak okoskodik itten, de a legegyszerűbbet senki nem mondja:

Fel kell hívnia a posztolónak az SMS-ben lévő számot!!!

HEHEHEHEHE.

Mylady 2009.10.06. 07:47:58

Nem akarom védeni a diákhitelt, de a sok okostojás fröcsögőnek üzenem, hogy egyáltalán nem olyan rossz ám. Csak gondolkodni kellene néha.

Amikor én jártam főiskolára, még nem volt ilyen. Pedig felvettem volna. Sokkal könnyebb lett volna, mint így, hogy szoctámért kellett könyörögni, meg alapítványi ösztöndíjért, meg dolgozni tanulás mellett, amit az iskola miatt folyamatosan nem lehetett, csak alkalmi munkákat tudtam vállalni (tudom, van olyan iskola, ahol lehet - nálunk nem fért bele - nemcsak nekem, senkinek) A szüleimet ugyanis nem érdekelte, hogy éhen döglöm-e.

Amikor a kiegészítő képzésre jártam az egyetemi diplomáért, felvettem a hitelt, a félévente kétszázezres tandíjt fizettem belőle, mert annyira nem volt jó fizetésem, hogy a könyvek és mindenféle befizetendők mellett még a tandíjra is fussa.
Úgyhogy nekem nagyon jól jött.

A törlesztés? Első két év minimálbér alapján, párezer forint, kigazdálkodható. A rendszer arra van építve, hogy egy diplomás NEM minimálbért keres, így a második év után elvileg jelentősen emelkedni fog a törlesztőrészlet, de jövedelemarányosan. Kigazdálkodható. És akkormár jobban fogy a tőketartozás is.

A rendszernek vannak előnyei:
- szabadfelhasználású hitelt ad, kifejezetten alacsony kamatra - asszem 11-12% volt a maximum, utána lehet nézni, hol adnak fedezet nélkül, szabadon elkölthetően ennyi lóvét
- a visszafizetése rugalmas, egyrészt jövedelemhez igazodik, másrészt szabadon előtörleszthető, mindenféle pluszköltség nélkül (hol van ilyen ma Mo-on?)
- semmilyen plusz költsége nincs, semmilyen díjat, jutalékot nem számítanak fel

ja, hogy kamatozik? miért, van olyan hitel, ami nem?
és már a futamidő kezdetén? hát persze, onnantól kamatozik, hogy az ember használja a pénzt - a kamat ugyanis a pénzhasználat díja
ja, hogy a ki nem fizetett kamat tőkésedik? miért, hol nem?

a diákhitel jó rendszer
annak, aki ésszel veszi fel,
annak, akinek szüksége van rá,
annak, aki megszerzi a diplomát és jobban keres utána a minimálbérnél
annak, aki vissza is szándékozik fizetni és nem ajándéknak tekinti

a tudatlanságot, nemtörődömséget meg lehet szívni, de nemcsak itt, mindenhol

Tökös Veréb 2009.10.06. 08:39:38

@Adam Brody: te-e vagy-e az-e? mindenki okult belőle, hogy fel kell őket hívni! mit nem értesz ezen? utánna kell járni a dolognak! a homáron panaszkodni lehet, a kezedet nem fogják fogni!

babel 2009.10.06. 09:23:03

"Én értem, hogy lónélküli kocsi, de akkor mi hajtja?"

Szóval, ha megnövekedett a törlesztőrészlet, akkor miért nem annyit vonnak le? Kicsi limit van rá beállítva, fix, vagymi? De persze, hogy ne hívd fel őket, nehogy kiderüljön már, hö! Akkor mit írnál be ide??? ;)

littlerichard énekel 2009.10.06. 09:32:46

Egyszerű, mint a faék..

A nagyeszű beíró KEVESEBBET fizet, mint kellene!
A JELENLEGI minimálbér után nem annyit kell fizetni, az általa fizetett összeg nem a jelenlegi minimálbér 6%-a

AlulírottFentemlített 2009.10.06. 09:40:14

A postoló vegyen fel sütő-hitel-t, aztán abból rendezze egy összegben, vagy ha nem, akkor hívja fel telefonon a diákhitel központot!

Dike 2009.10.06. 09:41:14

@littlerichard énekel: Pontosan, a posztoló a 2007-es minimálbér 6%-át fizeti, nem a 2008-as minimálbér után. Szóval a posztíró:
1. B@szott elolvasni a levelet amiben tavaly év végén megírták, hogy idén mennyit kell törleszteni. Sőt valószínüleg a szerződését is b@szott elolvasni.
2. Nem tudja mi a különbség a csoportos beszedés és az állandó átutalás között.
3. Annyira életképtelen, hogy felhívja őket, hogy miért zaklatják folyton sms-ekkel.
Ergo: A posztoló egy b@lf@sz.

Drang 2009.10.06. 09:59:11

@Mylady: Az ügyleti kamat sehol sem tőkésedik, ez ugyanis kamatos kamat, ami ugyan törvényes, de nem éppen etikus. Ilyenkor ugyanis az ügyleti kamat után is - amelyet ugye nem kapsz meg - ügyleti kamatot fizetsz. A THM megmutatná a hitel tényleges költségét, ami a hirdetett alacsony kamatnak a többszöröse. Látom, te sem vagy éppen egy pénzügyi zseni.

MoNiTa 2009.10.06. 10:19:41

Nekem is volt ilyen sms dolog. Betelefonáltam és kiderült, hogy módosították (emelték) a törlesztő részletet és küldeni kellett volna nekik egy levelet, csak nem küldtek róla értesítést (módosítottam a levelezési címem és erre a címre nem küldtek levelet, a régire meg automatice nem küldenek már). De mondták, hogy módosítsam a banknál a csoportos beszedést, meg a hátralékot fizessem be, és akkor jó lesz. Azóta nem is volt gondom vele

corrado 2009.10.06. 10:40:47

a diákhitel központ még mindig NEM szed be csoportossal, miért olyan nehéz ezt felfogni???
amit módosítottál, az az állandó megbízásod, ahol TE döntöd el mennyit utalsz...

babel 2009.10.06. 10:47:12

Tudtam én, hogy valahol kaki van a palacsintában és hülye a posztoló, de hogy valaki összekeverje a másik fél által indított beszedést a maga által indított állandó megbízással, na ezt nem gondoltam volna... :D

Magyaro. a banki analfabétizmus hazája. :(

Dike 2009.10.06. 10:51:25

@babel: És ez egy érettségizett, majdnem diplomás, dolgozó ember, akinek ugye több éve van bankszámlája.

Llew 2009.10.06. 11:06:46

A helyzet az kedves posztoló, hogy 3930 Ft tudtommal régebben, kb. két éve volt a minimum összeg. Minden év decemberében küldenek levelet, hogy januártól mennyi a minimum amit perkálni kell. Magyarán te kevesebbet fizetsz mint kéne, ezért baszogatnak. De, hogy miért random összegekkel, az jó kérdés. Csak ismételni tudom a jó tanácsokat, hogy telefont nekik.
Illetve ha már itt kérsz tanácsot, akkor annyi, hogy a minimum összeg fizetésével nem vagy sehol, mert én pl. tavaly is a min 3-4 szeresét fizettem és ezzel azt értem el, hogy az éves kamatot letudtam, és nem nőtt a tartozásom. Szóval ha megteheted, minél több pénz nyomjál nekik.
A csoportos megbízás hogy jön ide? Itt szerintem állandó átutalási megbízásról beszélünk.

csak_egy_utas 2009.10.06. 11:24:17

Hát akkor egy pénzügyi zseni ad némi felvilágítást:

- csoportos beszedési megbízással valóban nem lehet törleszteni

-az összeg valóban a 2008-as évi minimális törlesztő részlet összege

-mivel állandó átutalás az összeget egy évben egyszer, decemberben neked kell megváltoztatni, miután megkaptad a levelet

-23 ezer forintos havi hitelösszeg soha nem is volt

-sms szolgáltatás csak annak jár, aki kérte.. tehát korábban kiküldött sms-re válaszolt, miszerint így szeretne értesülni

És végül egy magánvélemény. Lakáshitel: havi 50 000 forint 15 évre, 5 millió forintos hitelre. Akkor ennek mennyi a THM-je szerintetek? A meghirdetett 17,5 %?? Mindenki a THM-et feszegeti de fogalmuk nincs, hogy a visszafizetett összegnek ehhez igen kevés köze van.

Összességében minden hitel lehúzás valóban, de a diákhitelnél legalább nincs szerződésmódosítási díj, ha véletlen megtakarítok valamit és véletlen be akarnám fizetni. Nem úgy, mint akár egy autólízingnél. Egy befizetés az 30 000 ft szerződésmódosítás mert ejnye-bejnye mi nem erre számítottunk ugye....

Mylady 2009.10.06. 12:06:33

@Drang: De, tőkésedik.
Minden olyan helyen, ahol kevesebbet fizetsz vissza, mint a kamat.
Itt ugyanis ez történik.
És ha belegondolsz, teljesen jogos. A kamat ugyanis a bank pénze. Ha nem fizeted be, Te használod a bank pénzét. Miért ne kérhetne érte pénzt?

smatte 2009.10.06. 12:24:09

ha jól számolom, kb 5700 Ft-t kéne jelenleg fizetnie a posztolónak. Év végén számíthatsz egy kis ejnye-bejnyére.

hottentotta 2009.10.06. 14:37:57

Azt ugye tudod, hogy az alap törlesztővel az életben soha nem fogod visszafizetni a diákhitelt? :)

Ráadásul ha felvettél 23e Ft-ot, akkor az első évben az 10x23=230.000 + kamat, legyen 253, második évben 10x23=230.000
summa 230.000 + 253.000=483.000, és erre ketyeg a 10%-os kamat, az évente cca 48.000Ft, 3930-as törlesztővel kb stagnálsz...

rowi 2009.10.06. 14:42:55

a helyzet, mint azt már előttem kifejetteék, az az, hogy a 3930 az tavaly volt igaz. idén a 4140 a havi minimum (ami télleg minimum, mer azzal a havi kamatot sem törleszted teljesen). erről viszont (elvileg) küldtejk levelet dec végén, amit a posztoló vagy megkapott, vagy nem, vagy elolvasta, avgy enm, és vagy kidobta olvasás nélkülm, vagy nem emlékszik rá.

Agyalap 2009.10.06. 15:45:06

Biztos nem bőcsész mert akkor tudná, hogy az utána csak egy n...

Frank32 2018.07.01. 14:55:03

Mindig emeltetni kell a beszedes osszeget a banknal, ugyanis a torlesztoreszlet minden evben emelkedik. A hatralek ebbol adodik.
süti beállítások módosítása