Tékozló Homár

Hamis húszezresek mindenhol?

2009.10.12. 12:34 | jackyll | komment

A Magyar Nemzeti Bank már állítólag egy hete figyelmeztette az összes lottózót, békávépénztárat, és egyéb állami érdekeltségű intézményeket, hogy uv-fénnyel és szabad szemmel a valódiaktól megkülönböztethetlen hamis húszezresek árasztották el az országot, írja a Helyi Téma:

Két eljárást javasoltak a hamis pénz kiszűrésére: nagyítóval ellenőrizzük a bakjegy sarkaiban lévő mikro feliratokat vagy próbáljuk ki, fog-e a pénz. Ha hamis a bankjegy, a mikro feliratok elmosódottak, a valódin mindig tisztán olvashatóak nagyítóval nézve. Szabad szemmel esélyünk sincs megkülönböztetni a hamist a valóditól, csak ha felismerjük, hogy fog a pénz. Erre azt ajánlja az MNB, hogy papírlapon keresztül körömmel kapargassuk meg a pénzt, a hamis bankjegy ugyanis festéknyomot hagy maga után.

Amúgy azt fogják kérni, más címletekkel fizessenek az emberek. Ez milyen már? Azt a fél tonna hamis húszezrest igazán becserélhetné az MNB, nem tőlük lopták el eredetileg?

update 16:18 Közben az Index cikkéből kiderült, hogy nem lopott bankjegypénzre készültek a hamisítványok, így UV-C fényben ki lehet ezeket szúrni. Eddig összesen 135 darab futott be belőle főleg a BKV-hoz és a Szerencsejáték Zrthez.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

malar 2009.10.12. 12:37:55

Ez most komoly? :) Kicsit hoax szaga van :)

Másoknak is megülhette a gyomrát a hozzászólások számából ítélve.

kiskár 2009.10.12. 12:41:48

Ezt a kapargatós festéknyomos dolgot kipróbáltam egy ezresen, és az is fog.
Akkor, hogy is van ez?
Húszasom most nincs a kasszában...

malar 2009.10.12. 12:43:06

Amúgy van még rajtam kívül aki utálja az új 200ast? Szép meg minden, de borzalmasan nagy és nehéz is, aminek hatására a tárcám kezd úgy kinézni mint Sóher Norbi legrosszabb rémálma.

Persze értem én miért nem volt jó papírpénznek, de ez akkor is sux :)

malar 2009.10.12. 12:48:30

Épp írni akartam, hogy a homár életében talán előszőr elmaradt a debil első, második, harmadik, x+1. játék, de aztán leesett mit akart Sün barátunk az ezüsttel. Meh.. pedig majdnem megvolt :)

Köszönjük neked, Sün.

Majd legközelebb :P

elwood 2009.10.12. 12:52:34

Az 53000.esem is fog. Akkor most nem valódi ...

Mainframe · http://mainframe.blog.hu/ 2009.10.12. 12:53:36

Valami azt súgja igen gyakori mondat lesz a közeljövőben hogy "Elnézést, huszasból nem tudok visszaadni..."

É2I 2009.10.12. 12:54:23

És mi van a postával? Ők is állami tulajdon, nagy pénzforgalommal.
Szaglik ez, de ha mégis igaz, akkor ez sux.

Tarika · http://isitchristmas.com/ 2009.10.12. 12:55:24

Oszt miért csak a Szerencsés Rt-t tájékoztatták????? Eléggé érdekes hír :)egyből el is hiszem :)

Pista bá 2009.10.12. 12:58:24

Ez hoax. Az mnb.hu-n semmi, sehol semmi. Baromság.

pt_tomi 2009.10.12. 12:58:37

3db 2000-est és egy ezrest papíron keresztül megkapartam és fogott akkor ez is hamis?

Kurva nagy gáznak kell lennie, ha már az uv sem látja... uv reaktív szálak stb. ezekkel mi van?
Csak nem sikerült papírt lopni valahonnan?

plazacica · http://lazacic.freeblog.hu 2009.10.12. 13:02:16

egyébként valódiak azok, ez csak egy országos teszt :))

Yoss 2009.10.12. 13:05:27

És frankón hologram, papír, minden stimmel?? Az ehhez nem kis műszaki felkészültség kell..Biztos, hogy ez igaz? Az MNB miért nem ad ki közleményt?
Bár éppen most jöttem bankból, ahonnan elég sok céges pénzt kellett kp-ban felvennem és 10-esekben adták. Ez elég szokatlan. Csak most esett le a tantusz. Lehet, hogy mégis igaz?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.10.12. 13:06:19

@Tarika:
"figyelmeztette az összes lottózót, békávépénztárat, és egyéb állami érdekeltségű intézményeket"

A békávépénztár a Szerencsés Rt része?
Hasztamannyana!

pt_tomi 2009.10.12. 13:06:26

@plazacica: úgyérted hány oldal hozza le ezt a kamu hírt?:)

helianthus 2009.10.12. 13:08:30

@Pista bá: nyugodj meg, az igazán fontos dolgokról nem beszélnek (figyu már, átbacnak a húszezressel paraszt!).
A cenzúra ma még jobban működik, mint a rendszerben. Arról beszélünk, ami senkit sem érdekel, úgymind cölöpvilág, Tóth Vera benőtt lábújkörme, stb.

Hú kicsit izé lett a kommentem, de félreértések elkerülése végett semmiféle politikai indítattás nincs bennem, ez csak konkrét egyéni vélemény, amitől iziben el is határolódtam.

Tarika · http://isitchristmas.com/ 2009.10.12. 13:09:59

@Sün‼:
Az UV lámpa nem szűri ki a forgalomban lévő hamis húszezreseket, az MNB azt ajánlott a Szerencsejáték Rt. dolgozóinak, hogy nagyítóval vizsgálják meg a bankjegyeket. Akkor is visszautasíthatják a vásárló húszezresét, ha az festéknyomot hagy maga után.

A valódira a megszólalásig hasonlító hamis húszezresek vannak a forgalomban, erre hívta fel a Szerencsejáték Rt. Biztonsági Szolgálata a dolgozói figyelmét pénteken, tudta meg a Helyi Téma. Az állami céget a Magyar Nemzeti Bank tájékoztatta a hamis húszezresekről, amelyeket UV lámpával nem lehet kiszűrni, mert a hologram mindegyiken tökéletes.

Hasztamannya! Mostan nem tudom, melyik cikkíró költött, de az eredeti cikkben ez szerepel :)

buvarpocok 2009.10.12. 13:12:25

@Sün‼:
Szia Süni! ^^
Még jó, hogy nekünk nincs szükségünk pénzre :)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.10.12. 13:13:03

@Tarika:
Übermannyana!
Cikkeznek itt össze-vissza.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.10.12. 13:14:55

@buvarpocok:
Szeva Pocok!^^
Hja, könnyebben vagyunk, az már biztos!

parapali 2009.10.12. 13:21:51

hogy néz ki a húszezres??:-):-):-)

georg 48 2009.10.12. 13:21:52

Állj, állj és megintcsak állj!!!!!

Hoppácska. a 20 ezres nem váltólóvé. Tehát vagy a bankokban kapom, vagy pl. a szerencsétlen zrt. nél. Most akkor elektro mikroszkóppal menjek a bankba?
Ez nem az ő feladatuk lenne? Mert ugy sem a közértbe, sem a zöldségesbe nem adnak vissza 20 ezrest.

bright.side 2009.10.12. 13:22:39

@malar: Hja, igazad van 200-as ügyben. Nem vagyok abban a helyzetben, hogy csak papírpénzem legyen, és mire 2-3 vásárlás visszajáróját berakom a pénztárcába, azt meg a farzsebbe, nemtok leülni a villamoson, mert olyan, mintha egy teniszlabdán ülnék... :-)

Fénnyel teli esernyő 2009.10.12. 13:22:45

Kevésbé hivatalos saját álláspont szerint a hamis bankjegyek égési színe és lángja különbözik az eredetitől Ez a rajtuk lévő elkaparható festék miatt van. Amennyiben nem biztos abban, hogy a lekapart festékréteg mennyisége elegendő a bizonyításhoz, használja kreativitását. Ha a Deákos pénz lángja sötétebb, megnyugodhat, nem fog hamis bankóval fizetni. Jó próbálgatást!

elwood 2009.10.12. 13:23:20

a bakjegy olyan mint a nyilas vagy a szűz

elwood 2009.10.12. 13:24:46

a szerencsejáték zrt. új kaprós sorsjegyet hozott forgalomba,

ha lekaparás nem sikerül, valódi 20ezrest nyerhetünk.

bright.side 2009.10.12. 13:25:26

Azért szóltak a szerencsejátéknak azonnal, hogy ha lehet, most ne ilyennel fizessék ki azt a 2,2 milliárdot, amit a hétvégén elvittek az orrom elől... :-)))

É2I 2009.10.12. 13:25:46

@Yoss:
Én azt figyeltem meg, hogy már évek óta szinte csak tízesekben osztják a lét az automaták.
Szerintem csak praktikusabb, használhatóbb a tízes.

Ha valahogy tonnányi mennyiségű hamis pénz kerülne forgalomba, azt a címletet valószínű felfüggesztenék egy időre.
Ugyanakkor nagyobb mennyiséget nehezebb tisztára mosni, mint előállítani. Így kicsi az esélye.

georg 48 2009.10.12. 13:26:47

Halihó!!!!
Emlékeztek, 10-15 éve elloptak egy kamionnyi pénzpapírt. Állítólag csak a töredékét találták meg. A többivel mi van?

É2I 2009.10.12. 13:30:52

@bright.side:
Ahh, a fene vette volna fel kp-ben. De amúgy örülnék ám, ha most ezen kellene gondolkodnom :D

Tökös Veréb 2009.10.12. 13:31:29

@georg 48: kivéve ha két tízezrest beváltasz vagy ha 53.000-sel fizetsz, akkor visszakaphatsz két hamis huszast.

a homár mióta lett hoax.blog.hu?

zépont 2009.10.12. 13:31:53

Nekem meg tele van a bankszámlám húszezresekkel. Hogy vizsgáljam meg, ha náluk van?

psmith 2009.10.12. 13:32:05

A hír igaz. Az ellenőrzést pedig egy amerikai FBI-os dolgozta ki, bizonyos Alonzo Mosely. Lakmusz próbának hívják.

movhu 2009.10.12. 13:32:12

Az MNB oldalán meg semmi róla?
Nagyon-nagyon hoax fíling ez nekem. A Helyi Téma meg pont annyira autentikus forrás, mint az Iwiw üzenőfal :)

guni 2009.10.12. 13:35:57

A linkelt cikkben azt írják, hogy a hamis nem fog, az igazi meg igen.

Viszont a google-be beírva hogy "hamis húszezres", semmilyen idei dátumú releváns találatot nem dob ki, szóval valószínüleg kamu az egész.

Egyéves Önkéntes 2009.10.12. 13:36:46

@malar: ne nem azért mintha a te hozzászólásod több konkrétumot tartalmazna mint a süné.
vagy akár ez. :)

és igen, majd ha az iwiw üzenőfalon is megjelenik, akkor fogom elhinni. :))

czejp (törölt) 2009.10.12. 13:37:18

Vicces lesz. amint a bankaautomaták előtt a jónép vakargatja a pénzt, amit éppen felvett.

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2009.10.12. 13:39:24

Érdekes, elvitték a lottóötös, bejön egy ilyen hamisításos sztori. Valamiből ki kell fizetni azt, ami nincs ...

movhu 2009.10.12. 13:40:13

Namármost: a Helyi Témán lévő scannelt figyelmeztetésen az van, hogy az IGAZI fog és a HAMIS nem. A cikkben meg fordítva...
És benne van a cikkben, hogy az MNB sajtóosztálya nem ad felvilágosítást, nehogy már valaki felhívja és kiderüljön, hogy HOAX :)
Közben én azt hiszem(sajna nincs a közelemben 20.000 forintos), hogy az eredetinek nem szabadna fognia.

Dervenkál Egon 2009.10.12. 13:41:14

Évek óta nyomják az automaták a 20 ezereseket, úgyhogy szép szívás, amikor a reggel felvett készpénz még este is a zsebemben van.

"Jajjj, 20 ezresből nem tudok visszaadni!" Ezt mondatot most új konnotációval ruházhatjuk fel. :)

LouiS 2009.10.12. 13:43:34

Valaki megkérdezte már az MNB sajtóosztályát? Ha valóban hamis, akkor kutya kötelességük tájékoztatást adni, lévén közérdekű információ.

kolbász 2009.10.12. 13:44:49

@psmith: A film nálam a top 10- ben van.

Hamarosan hiánycikk lesz a nagyító.

LouiS 2009.10.12. 13:45:21

Úgy értem, a Helyi Téma cikke óta...

Picsasereghajtó 2009.10.12. 13:49:50

Akinek van fölösleges hamis húszezrese és fém kétszázasa, nekem ajándékozhatja.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.10.12. 13:53:14

A Nagyítógyártók Országos Szövetségének (röviden NyOSz) reklámját olvashatták.

Vegyen Ön is nagyítót.!

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.10.12. 13:56:31

Hoax.

Tényleg volt olyan, hogy kétezresre nyomtak húszezrest, de nem került nagyobb mennyiségben forgalomba. És eléggé látszott a különbség.

Bármikor lehet hamis pénzzel találkozni, de egy lottónégyes a valószínűsége.

há zé · http://indafoto.hu/hhzz 2009.10.12. 13:56:58

Javasolnám jelezni az info kukac mnb pont hu címen. Hátha reagálnak valamit... :)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.10.12. 13:57:36

A fém ezres lesz majd nagy, mert nehezebb kell legyen a fém ötszázasnál is.

helianthus 2009.10.12. 13:59:48

Amúgy tényleg a nagyító az alapfelszereltség a lottozóban, békávépénztárban és más állami érdekeltségű intézményeknél?

s_timcsi · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.10.12. 14:00:41

Persze, és majd hétfő reggel a BKV pénztárban a nénike minden 20ezrest meg fog kapargatni és a kígyózó, munkába siető sor mosolyogva és vidáman, de leginkább türelmesen konstatálja ezt!

Zotymarek 2009.10.12. 14:05:37

Mákja van az országnak, az itt élők 90% a fizetés után max a postáig foghat 20ezrest....

Nevetséges az egész....

ringer 2009.10.12. 14:10:50

Baromság, kacsa, hoax:
1., 1997-ben még nem volt 20000 Ft-os címlet, az ellopott pénzpapir a régi (barna) 5000 Ft-osé volt.
Az egyes pontból következően se a fémszál, se a hologrammos csík, se a vízjel nem stimmelhet, innentől kezdve azzal jönni, hogy kapirgálj, meg nagyítózz, enyhény szólva gáz...

Pista bá 2009.10.12. 14:26:18

@georg 48: Azóta papír beszállítót váltott a bank, ezt véletlenül tudom, a munkámból kifolyólag. Más lett a papír, hogy egyszerűen foglaljam össze a lényeget.

Veér Farkas 2009.10.12. 14:28:23

@psmith:
Terjeszd csak a marhaságot.

Vagy inkább nézz előbb utána, mi a lófasz az a lakmusz.

MingiMongi 2009.10.12. 14:32:56

@atpijkamo:

Hát, nekünk a bankban voltak kedvesek rendelkezésre bocsájtani egy darab hamis 20-ast több valódi társa közé rejtve a nyáron. Persze tagadták, miután kértük, hogy ez esetben az összes számlánkat megszüntetni szíveskedjenek, adtak helyette egy igazit.
mennyivel jobban örültem volna egy lottó 4-esnek...

eezandwizz 2009.10.12. 14:35:58

@georg 48:
Ezzel a lényegre tapintottál :-) Kivéve azt az esetet, amikor 53.000-sel fizetünk, ahogy azt valaki felvetette it fent :-)))

Egyébként meg az összes OTP az én környékemen 20ezrest ad, amivel tényleg reggel jó a közértbe menni kiflit és kakaót venni :-)

mqqq 2009.10.12. 14:39:42

Szerintem az óriási hoax, olyan területen vagyok, hogy tudnék róla, ha igaz lenne. Egyébként meg egy átlagembernek nem kell tartania semmitől, 20ezrest elég ritkán kapunk vissza :)), ATM-ben szinte mindig 10ezres van (ha mégse, akkor az vegytiszta húszas lesz), ha ügyel rá, el tudja kerülni a 20ezresek forgatását, amíg nem tisztázódik a szitu.

Karl Marx 2009.10.12. 14:40:13

...hehe...kinek a tök...kinek a töke...hmm...Nekem: A Tőke

staropramen 2009.10.12. 14:41:36

Sztrovacsekek!
Az Aldiban TótaW és Szily személyesen -természetesen mosolyogva- ellenőrzi a kapott 20000 Ft-osokat.Állítólag ott adnak vissza 54000 ből is.
Aldi!

V.I.Lenin 2009.10.12. 14:42:09

Összejöttünk elvtársak, talán a pénz szagára?

vadbarom 2009.10.12. 14:44:17

Most majd majrézhat a sok kis vaksi trafikos, hogy nála sütik el a rossz pénszt

Biyb 2009.10.12. 14:44:51

Az MNB ilyen fél sajt fecnin nem ad ki közleményt. Hoax az egész!

Helyi téma szerint:
"Erre azt ajánlja az MNB, hogy papírlapon keresztül körömmel kapargassuk meg a pénzt, az igazi bankjegy ugyanis festéknyomot hagy maga után."

Homáron meg már:

"Erre azt ajánlja az MNB, hogy papírlapon keresztül körömmel kapargassuk meg a pénzt, a hamis bankjegy ugyanis festéknyomot hagy maga után."

JohnWatt · http://allas.dolgok.com 2009.10.12. 14:45:04

elnézték a blogot! Homár vagy Hoax?

Miigeii 2009.10.12. 14:46:38

Perpill még egy hamis húszezresnek is örülnék is. Egynek is, hamisnak is. Hát, ez van.

Firefly81 (törölt) 2009.10.12. 14:47:03

Utálom a húszezrest, nem fogadják el sehol se. Hó elején nem is próbálkozom vele, még a nagyobb üzletekben sem, hó közepén talán-talán elfogadják. Tudnám minek van forgalomban ha nem fogadják el seholse.

Pepin bácsi 2009.10.12. 14:51:14

@Firefly81: én elfogadom, minden mennyiségben

Eurydice 2009.10.12. 14:51:30

Ez nem erről szól:

mnb.hu/Engine.aspx?page=mnbhu_pressreleases_2009&ContentID=13217

"A jegybank és az ORFK felhívja figyelmet arra, hogy az elmúlt két hétben olyan hamis húszezer forintosok kerültek forgalomba, amelyek az eddigieknél megtévesztőbbek lehetnek. Éppen ezért kiemelten fontos, hogy készpénzes ügyletei során mindenki alaposan nézze meg a kapott bankjegyet, és ismerje a valódi bankjegyek jellemzőit. Sohasem egy, hanem több biztonsági elem meglétét kell ellenőrizni a bankjegyeken. További bizonytalanság esetén, javasolt a gyanús bankjegyet egy, minden bizonnyal valódi bankjeggyel összehasonlítani. Az újabb típusú húszezres hamisítványok vízjelképe eltér a valódi bankjegyeken megszokottól: a valódi vízjel árnyalatos jellegű, nem kontúros, nem határozott vonalakból áll. Emellett a valódi húszezres bankjegyek előoldalán a bal felső sarokban található ún. rejtett képben – a bankjegyet megfelelő szögben mozgatva – az „MNB” felirat található. Pénztárosok számára a kellően fejlett, ún. UV-C fényt is használó UV-lámpák megfelelő biztonságot nyújtanak; és nagyító használatával a mikroírás is ellenőrizhető. A Magyar Nemzeti Bank a bankjegyek biztonsági elemeiről tájékoztató füzetet bocsátott ki, melynek tartalma az MNB internetes oldalán is (www.mnb.hu) „Bankjegy és érme” címszó alatt megtalálható. Ha felmerül a gyanú, hogy hamis bankjegyet találtunk, lépjünk kapcsolatba a rendőrséggel vagy a Magyar Nemzeti Bankkal."

movhu 2009.10.12. 14:57:27

@Eurydice: Kb, csak pl. benne van, hogy az UV-C-s lámpák tökéletesek, nincs benne az elkenődő tinta, és a Homár által is linkelt cikkel ellentétben nincs hoax szaga.

Biyb 2009.10.12. 15:01:36

@Eurydice: De végig kell olvasni az egész sajtóközleményt!
Mert ez is egyrész belőle!

HgGina 2009.10.12. 15:02:48

Minthogy a bankjegygyártásban dolgoztam nem keveset korábban a Pénzjegynyomdában, a következő pár apróságot jegyezném meg.

Ha az MNB-től loptak húszezreseket, akkor az nem lehet hamis.
Kivéve persze, ha maga az MNB valahol a hokkedli sarkán csinálta.

Ha az adott bankjegyek hamisak, akkor erős kétségeim vannak, hogy a festék a megkapargatástól fogna. Tekintve, hogy az adott bankjegyek ofszet- és metszett mélynymoással készültek, továbbá az ofszetfestékek a vékony (kb. 3-5 mikron átlagos) rétegvastagság következtében gyorsan száradnak, így feltehetően ez nem fog.
Ilyen mennyiségű hamis pénz előáééítása nem lehetséges olyan rövid idő alatt, hogy ez a festékréteg ne száradna meg.
Tehát logikusan a metszett mélynyomású menetben felhasznált festék lehetne nehezen száradó.

A hamisítók (feltéve előzetesen, hogy a hír igaz) általában nyilván nem olyan hülyék, hogy egy olyan hamis bankjegyet, amelyre a hír szerint a megfelelő UV-jegyeket is felvitték, ilyen nem száradó festékkel nyomtassanak.

Egyszerűen a metszett méylnyomásos helyen elég a körömmel kicsit megkaparni, ha "recés", akkor az aligha hamis.

További szakmai részletekbe nem megyek bele, bocs.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.10.12. 15:03:12

www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=122617

Sohasem egy, hanem több biztonsági elem meglétét kell ellenőrizni a bankjegyeken. További bizonytalanság esetén, javasolt a gyanús bankjegyet egy, minden bizonnyal valódi bankjeggyel összehasonlítani.

Az újabb típusú húszezres hamisítványok vízjelképe eltér a valódi bankjegyeken megszokottól: a valódi vízjel árnyalatos jellegű, nem kontúros, nem határozott vonalakból áll. Emellett a valódi húszezres bankjegyek előoldalán a bal felső sarokban található ún. rejtett képben - a bankjegyet megfelelő szögben mozgatva - az "MNB" felirat található.

Pénztárosok számára a kellően fejlett, ún. UV-C fényt is használó UV-lámpák megfelelő biztonságot nyújtanak; és nagyító használatával a mikroírás is ellenőrizhető.

A Magyar Nemzeti Bank a bankjegyek biztonsági elemeiről tájékoztató füzetet bocsátott ki, melynek tartalma az MNB internetes oldalán is (www.mnb.hu) "Bankjegy és érme" címszó alatt megtalálható. Ha felmerül a gyanú, hogy hamis bankjegyet találtunk, lépjünk kapcsolatba a rendőrséggel vagy a Magyar Nemzeti Bankkal.

Az MNB a mai napon vette fel a kapcsolatot érintett partnereivel, hogy felhívja a figyelmet a bankjegyek pénztárakban történő ellenőrzésének lehetőségeire (szabadszemmel/segédeszközökkel). A lakosság továbbra is bízhat abban, hogy a húszezres bankjegyek, mint a legnagyobb címlet, nem váltópénzként, hanem zömmel hitelintézeteken - bankfiókokon, illetve a bankjegykiadó automatákon - keresztül, tehát magas szinten ellenőrzött csatornákon kerül forgalomba.

Biyb 2009.10.12. 15:07:08

Így lesz bolhából elefánt és az emberek megtévesztése.

Dr. Cica75 2009.10.12. 15:07:10

Ja hát ha a Hélyi Théma írta akkor biztos hogy hazugság!

2009.10.12. 15:07:49

A fenti leirasnak megfelelo hamis 200 eurosok mar evek ota vannak "forgalomban", azokat sem lehet egyedul UV lampaval kiszurni es azokon is jo a hologram. Sot, meg tapintasra is stimmelnek, szoval szerintem egyaltalan nem elkepzelhetetlen, hogy valaki forintbol is hasonlot csinal. MINDEN hamisithato.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.10.12. 15:09:06

Én három hamis húszezresért adok egy valódi 54000-est.

helianthus 2009.10.12. 15:12:50

Nekem a múltkor a postán leste nagyon a nő a 10ezresem. Nézte nézegette, a lámpa alatt is, aztán elment a szomszéd asztalhoz, hogy az ottani UV alatt is megnézegesse. Ezt csinálta kb 3 percig, de egy büdös szót nem szólt nekem, én álltam mint egy fax, mögöttem az egyre türelmetlenebb néptömeg.
Aztán bevette a csekkjeimet, visszaadott és elköszönt (mármint a postás).

CID 2009.10.12. 15:19:10

Hmm,hmm nálam elég sokszor fizetnek 20000-el :(. Én mindig kapargatok recés részt :)

illemvakond 2009.10.12. 15:22:10

@Sün‼: Találkozzunk alkonyatkor a tölgyfánál.

bontókalapács...... http:/ /sportblog.blog.hu 2009.10.12. 15:22:29

Ez az a 20000-es amiről azt mondták, hogy gyakorlatilag lehetetlen hamisítani?... Mondtam hogy nem kell nekünk euro. Tényleg válság van, ha már a mi kemény Forintunkat is nagyüzemben hamisítják.. /kamu hír/

BéLóg 2009.10.12. 15:23:05

@georg 48: Hamis román alkohol zárjegy lett belőle, ahogy azt a média valamikor már évekkel ezelőtt előadta és talán okmánybélyeg.

Az az ellopott papír egyébként nem színes volt, hanem teljesen fehér, csupán a biztonsági elemek (műanyag szösz, uv-re világító anyag, satöbbi) némely része volt benne.

A világon mindenhol a pénzjegynyomdák festik a pénzpapírt és nem a papírgyárak.

HgGina 2009.10.12. 15:23:05

@HgGina: Csak annyit még kiegészítésként, a metszett mélynyomást hamisítani nem olyan egyszerű, hogy azt utánozzák megfelelő minőségben. Még akkor sem, ha az jelenleg a száraz technológia. A korábbi, nedves technológiás bankjegyek képe sokkal plasztikusabb volt, a metsezett részek sokkal ersebben kidomborodtak, az ahhoz használt festékek sokkal vastagabb rétegben kerültek a papír hordozóra.

Vegye mindenki a fáradságot, hogy leül, és szépen alaposan eygszer végignézi az összes magyar bankjegyet! És minden pénztárosnak előírnék egy 2 órás kis továbbképzést. Az bőven elég lenne.

Ofélia . 2009.10.12. 15:25:47

Ez így ahogy van BAROMSÁG!!!

Csak azokat sajnálom akik most kapargatni fogják a pénzüket mint a kaparós sorsjegyet

Egy baj van már megint az idióták szabad demokráciája.

Normális országokban létezik olyan, hogy rémhírterjesztés és kemény sittel jár persze összezárva a kemény maggal a sitten:(((((((((

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.10.12. 15:25:50

@illemvakond:
Ok.
Az északi oldalánál, vagy a délinél?

GaBko · http://gabkochili.blog.hu 2009.10.12. 15:26:32

hát kintvan index címlapon is egy cikk erről, úgyhogy valószinűleg nem kamu

Lord_M_ 2009.10.12. 15:27:46

Bankjegyismeret kezdőknek:
avagy : Amit a hétköznapi ember is ellenőrizhet

1) A vízjel a pénzen (a szelvény részen) a nyomott kép tükörképe. Árnyalatos, tehát az egészen "sötéttől" a világosig változik a fényáteresztő képessége.
Ehhez elég egy lámpa. vagy némi fény

2) az említett rejtettképben ott az MNB felirat. Attól rejtett, hogy elvileg csak úgy ránézésre nem látszik. Inkább valami "pecsét"szerűnek hat. De kissé elforgatva feltűnik az MNB betűhármas. Szintén csak fény kérdése.

Ugye már ezt sem olyan egyszerű hamisítani. Egyszerű nyomtatóval : vagy látszik folyamatosan vagy egyáltalán nem.

3) van az a kicsi színes plecsni a hátlapon a 20000-es utolsó nullájától kissé jobbra lent. Ez egy aranyos kis dolog. ahogy elforgatod színét változtatja. Ezt meg lehetetlen kisiparos trükkökkel utánozni.

4) Deákúr zakója és haja úgy van nyomtatva, hogy ott a festék kidomborodik a papírból (ról). Itt tessék papírnélkül csak úgy megkapirgálni körömmel. Érezhetően "recés" ... hála a festéknek, a nyomás minőségének ez egy darabig ilyen is marad.

5) ott van az a nyomorult kis H betű a pénz jobb felső sarkában. Fényfelé fordítva HIBÁTLAN H betűt mintáz.

ezen dolgokkal egy hétköznapi hamisító nem bánik el. Nem tud vízjelet gyártani, megfekszik a színváltó festéktől, és nem tud "domború" tintát biztosítani (szitázással igen, de az nem lehet ennyire precíz)

Ezek azok amiket a hétköznapi emberek is simán észrevesznek, és ellenőrizhetnek. Anélkül hogy nagyító lenne, vagy UV lámpa a kezében.

És a legutolsó egyben legszebb: A papír
Mindenki fogjon egy akármilyen bankjegyet és egy A4-es lapot. Kicsit tapogassa. És érezze a különbséget.

Tesztsor
Ha a vízjelen Károly Róbert, a nyomaton Deák Ferenc van
A) a bankjegy hamisított
B) a bankjegy valódi

a válasz : A
A vízjel és a minta egymás tükörképei

A H betű a banjegy sarkánál fényfelé fordítva nem tökéletes az alakja
A) a bankjegy hamis
B) a bankjegy valódi

A helyes válasz : A

Ahhoz, hogy banki alkalmazottat illetve szakképzett pénztárost átverjenek, ahhoz olyan pénz kell, ami minden tekintetben megfelel az eredetinek, ilyet viszont kisiparos nem tud csinálni. Ahhoz kell egy pénznyomtatáshoz használt gép... azzal meg csak az a baj, hogy csak államot szolgálnak ki vele.

Amennyiben mégis ilyen professzionális hamisítvány kerül a piacra, az MNB felfüggeszti vagy bevonja az adott bankjegyet, mint ahogy a barna 5000 forinttal is tette.

Sündorottya 2009.10.12. 15:28:10

A 20 ezres nálam ugyan elég ritka vendég, de ugye senki sem gondolja komolyan, hogy egy üzletben/bankban/postán, bárhol kapott papírpénzt az ember a helyszínen azonnal el kezdi kapargatni, mielőtt még elhagyná a terepet???!!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.10.12. 15:37:37

Valaki linkelje már be az indexes cikket pls!

illemvakond 2009.10.12. 15:37:49

@Sün‼: Természetesen a nagyonnyugati oldalán.

másodikbéla50 2009.10.12. 15:40:19

Most készültem el néhány ezer millforintossal. Ki tudná átváltani?

elwood 2009.10.12. 15:43:30

A hamis húszezresen Deák bal bajsza nagyon lelóg

BMárti 2009.10.12. 15:46:04

Én ma délelőtt fizettem a postán 20ezressel, és egy fehér papírhoz dörgölték, mielőtt elfogadták volna... Csak lestem. De most már legalább értem, hogy miért! Olvassák a kamukat a homáron! :)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.10.12. 15:47:14

@illemvakond:
Ok.
Alkonyatkor.

@másodikbéla50:
Mi már egyeztettünk illemvakonddal.
Gyere te is a nagy tölgyfához.
Hozd a zsét!

metal · http://electric.blog.hu 2009.10.12. 15:48:35

Azt a,... mekkora HOAX, és még ti is beszívtátok!

HgGina 2009.10.12. 15:55:45

@Lord_M_:
1. a vízjel/vízjegy a papírrostok nedves állapotában történő ritkítása megfelelő eszközzel (vízjelhenger), jelenleg hagyományos magasnyomással is hamisítható, de a tehcnológiából adódóan egyszerű a felismerése.
2. a rejtett felirat megfogalmazás bődületes baromság, egyszerűen a kidomborodó párhuzamos festékvonalak (tk. a papír) súroló fényben történő árnyékvetésének az eredménye
3. lehetséges kisiparos trükkel utánozi, hasonló eset történt 1996 táján a román mezőgazdasági jegyekkel, talán vetőmagtámogatásra adták ki, ha jól emlékszem az olvasottakra (kétségtelen, komoly fetékkémiai tudás kell hozzá, de ennek birtokában nyilván egy otthoni konyha is elég lenne hozzá)
4. ez nem csak Deák zakójánál van, maga a metszett mélynyomás egyik leginkább szembetűnő jellemzője, a vékony vonalaknál is jelen van, csak éppen a vonalvastagság miatt kevésbé érzékelhető. Töbnyire az arcok sötét részénél vannak a vastagabb metszések, ott érdemes kapirgálni.
5. rendesen, passzerben nyomva az a jel kutyafülét sem ér, egy átlagos ofszet gépmester is megcsinálja

Ezek közül a vízjelnyomtatás nehézkes, de megoldható.
A rejtett MNB felirat szitázással is utánozható, mivel viszonylag durva vonalakból áll.
A színváltó festék nehéz dolog, de festékkémikusnak nyilván nem egy nagy durranás, különösen azért nem, mert szerintem senki sem tudná megmondani, melyik két szín között vált és melyik irányból megvilágítva.
A közepes 0,2-0,3 mm vastag vonalaknál még érezhető a recésség, de azt már szitával megoldani nemigen lehet.

Először inkább arra lennék kivánci hogy Magyarországon hol gyártottak ennyi tökéletes hologramcsíkot? Ha nem tévedek 4-5 hologramgyártó van az országban, azokat pedig rendszeresen ellenőrzik. (Mi a saját termékeink jótállási jegyéhez rendeltünk kis öntapadós hologramokat, akkor mondta az egyik cég vezetője.)
Ha pedig ilyen sok jött be esetleg külföldről, akkor az nyilván már a papírral együtt jött be. Akkor cak az a kérdés, hol a fészkes fenében söröztek a vámosok, miközben tonnaszám jött az ellenőrizetlen bankjegypapír?

Az egész írományból süt a dilettantizmus. Lassan a homárt kéne felrakni a homárra.

Leadfoot 2009.10.12. 15:56:36

Helyi téma... az. Legközelebb honnan fogunk informálódni? A Kacsa magazinból?

Ofélia . 2009.10.12. 15:58:04

Gyakorlatilag húszezressel vagy a bankban vagy az atm-nél találkozok ott meg nem lehet hamis(legalább is meglepne)

Azokat akik bőröndben milliókat cipelnek kikerülendö a banki átutalást egy percig sem sajnálom!!!

Legalább átbassza a maffia a maffiát:DDD

Még egy módon lehetne hozzájutnom ha az 54.000 forintosomat felváltatom lókupeccel:D

mindenbe belekotyogok 2009.10.12. 15:58:58

Hogy a fenébe sikerült az idézetben kicserélni az igazi szót a hamisra?

HgGina 2009.10.12. 15:59:09

@metal: ez egy új adó, úgy szedik be, hogy azt mondják, hamis. És nem adnak érte semmit.

Biyb 2009.10.12. 15:59:37

"Simor András jegybankelnök és Bencze József országos rendőr-főkapitány aláírta azt a megállapodást, amely az eddiginél is hatékonyabbá teszi az MNB és az ORFK szoros együttműködését a bankjegyhamisítás és a hamisítványok forgalomba hozatala elleni még összehangoltabb fellépésre."

Egy megállapodás aláírásából rögtön hamis 20 e-sek vannak forgalomba pázsit szőnyegű mennyiségben.

Ez ám a média megtévesztése az állampolgárok felé.

2009.10.12. 16:08:38

@É2I: ja hát ha csak 12ezret veszel ki, akkor nem tudnak húszezresben fizetni.
Nekem meg sajna mindig egy valag húszezres jön ki az automatából... sikeres-e vagyok ? :)

Lord_M_ 2009.10.12. 16:11:10

@HgGina: megbocsáss, nyilván nem én dolgoztam a jegybanknál, magam részéről csak támpontot adtam az átlagfelhasználóknak.

Az hogy rejtett kép vagy rejtett "írás" a betűk tekintetében már majdnem mindegy lévén nem egy teddymacit rejt az ábra hanem három betűt.

Azért mégiscsak elég nehéz lehet az OVI festéket utángyártani... egy átlagos "festékkémikusnak" mert akkor nyilván nem ezt használná egyik jegybank / bankjegynyomda.

Rosseb tudja én csak vizsgáztam ebből valamelyik MNB csapat előtt, igaz vagy három éve, és bár lehet hogy a szóhasználat nem a legtökéletesebb (bár emlékszem a metszettmélynyomásra, az offsetre, az irizáló csíkra, az illeszkedőjelre, a kinegramra (helyesírás sux), meg úgy általában mindenre) mégis a hétköznapi embereknek talán nem árt ha a 4-5 alapvető fogást ismerik. És hogy itt egy kissé pongyolán fogalmaztam elnézést, de mégsem lehet csak úgy vakon és vadon szakmaisággal írni.

Szóval kb képben vagyok még :), ha érdekel elmesélem a százdolláros esetet is, hoyg miért és hogyan ad az MNB felmentést a tökéletes 100$ elfogadása miatt (nem a banki alkalmazottat terheli a felelősség), mert hát a lámpának a vonalát vagy azt a pici függőleges vonalat az építményen kiszúrni ugye nehéz elsőre...

Azért említettem Deáknak a zakóját vagy haját, mert ez a legszembetűnőbb, igen tudom, hogy a számokat is lehet, meg a hátoldalon is...

csak egyszerű praktikus dolgokat javasoltam.

A vízjelről meg tudom hogy hogyan készül, és abban igazad van hogy a rajzolat utánozható, de általában ekkor látszik mondjuk úgy is hogy nincs háttérvilágítás előtt (pl előtted fekszik a lapon)...

Nem vitatom hogy te vagy a szakértőbb, mégegyszer elmondom : csak a többieknek akartam segíteni, és a szóhasználati hibát leszámítva nem mondtam baromságokat.
(asszem)
---
A kapirgálástól félőknek: A mostani hamis bankjegyek a hírek szerint NEM pénzpapírra készültek, így könnyen meg lehet állapítani hogy az e vagy nem. Mondtam tessék megfogni egy ezrest, és egy darab akármilyen más papírt. ordít hogy nem az.

Másfelől ez csak annyi hogy egyetlen pici kis karcolás mondjuk a zakón és érzed, nem kell percekig bíbelődni vele

Pista bá 2009.10.12. 16:21:59

Úgy tűnik mégse hoax

Biyb 2009.10.12. 16:32:54

Mióta hitelesebb forrás az index.hu az mnb.hu -nál?

Pista bá 2009.10.12. 16:48:29

@Biyb: Azt figyelted, hogy emenbés forrású infókat kaptunk?

Abban

É2I 2009.10.12. 17:07:34

@Kulics:
Egy százast szoktam általában kikönyörögni belőlük. Errefelé ritka, hogy húszasokkal fárasztanak.
Bár az is igaz, megy rögtön vissza a postán keresztül több, mint a fele, így annyira nem zavar mit köhög ki. ;)

Egy valagnyi húszezres felvétele egyébként sosenem a lúzerség ismertető jele :D

Ja, hogy legyen on is: az indexen már főcím. Igaz 135 db nem a világ nagy pénzhamisítása.
Viszont, ha ennyivel baccnák át a fejem, igen csak főbelőném magam :O

Lollipop 2009.10.12. 17:17:57

tök jó, h abba a cikkbe amit idelinkeltek a posztba azt írják, hogy: "Erre azt ajánlották, hogy papírlapon keresztül körömmel kapargassuk meg a pénzt, az igazi bankjegy ugyanis festéknyomot hagy maga után."

Na most akkor ami festéket hagy az a hamis vagy az amelyik nem???

Érdekes!

Picitures doktor 2009.10.12. 19:41:48

Miaszentvanitt,mindenki ismer olyan ojjektumot,hogy húszezres????Van ilyen??Nem csak kamu?

betépett felhasználó 2009.10.12. 20:19:36

___ ___
___ / /\ / /\
/ /\ / /::\ / /::\
/ /::\ / /:/\:\ /__/:/\:\
/ /:/\:\ / /:/ \:\ _\_ \:\ \:\
/ /::\ \:\ /__/:/ \__\:\/__/\ \:\ \:\
/__/:/\:\ \:\\ \:\ / /:/\ \:\ \:\_\/
\__\/ \:\_\/ \ \:\ /:/ \ \:\_\:\
\ \:\ \ \:\/:/ \ \:\/:/
\__\/ \ \::/ \ \::/
\__\/ \__\/
___ ___
___ / /\ / /\
/ /\ / /:/ / /::|
/ /::\ / /:/ / /:|:|
/ /:/\:\ / /:/ / /:/|:|__
/ /::\ \:\ /__/:/ /\/__/:/ |:| /\
/__/:/\:\_\:\\ \:\ /:/\__\/ |:|/:/
\__\/ \:\/:/ \ \:\ /:/ | |:/:/
\ \::/ \ \:\/:/ |__|::/
\__\/ \ \::/ /__/:/
\__\/ \__\/
___ ___
/ /\ ___ / /\
/ /::\ / /\ / /::\
/ /:/\:\ / /::\ / /:/\:\
/ /::\ \:\ / /:/\:\ / /::\ \:\
/__/:/\:\ \:\ / /::\ \:\ /__/:/\:\_\:\
\ \:\ \:\_\//__/:/\:\_\:\\__\/ \:\/:/
\ \:\ \:\ \__\/ \:\/:/ \__\::/
\ \:\_\/ \ \::/ / /:/
\__\:\ \__\/ /__/:/

az ilyen hamisitonak! szegyent hoz a szakmara.

májgeriberi 2009.10.12. 20:41:53

nekem van ilyen csak arra 54000 van írva, birkáért cseréltem

Nomante 2.0 2009.10.12. 21:49:39

iwiw meghívómat hamis 20 000 HUF-ra cserélném.

ami viszont kérdés:

ALDI-ban találtak már hamis 20-ast?

Don Bolesz 2009.10.12. 22:25:15

húszezer forint csak a számtan példákban létezik.

facsipesz 2009.10.13. 00:14:05

Bemész az MNB-be:

- Jónapot kívánok, fizettek nekem egy hamis húszezressel, én meg behoztam.
- Köszönjük szépen.
- Viszonlátás.

Ki az a lúza, aki leadja a hamis huszast? Én elszórom a legelső boltban, az tuti, és izgulok, nehogy bebukjak vele.

Hasutas 2009.10.13. 00:20:01

Én nem röhögtem, mikor ma a kezembe adták a fizessétízezret papírt a melóban. Valamelyik jó képességű kolléga beszállította a hamis tízezrest. A MNB bevizsgálta, a szakvélemény alapján a gazdálkodj okosanból szedte ki valaki, nálunk meg benyelte valaki. Csak az nem volt a véleménybe, hogy cirill betűkkel szerepelt rajta minden felirat.
Hát ki hiszi ezt el?

Persze a "cetlit" a MNB bevonta és megsemmisítette...
Neámmá megnézze a Mari meg a Piri, hogy látta-e már valaha!

4 ember kezén ment át a pénz a zsákolásig, minden pénzt 2x UV-zunk, vízjelet nézünk.

Akkor ezt így most hogy???

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.10.13. 10:47:42

@ringer: 1997-ben még nem volt 20000 Ft-os címlet"
Hol irgyák hogy vót????
A 20,000-es hamisitás a jelenre vonatkozik

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.10.13. 11:08:04

@bolesz:
Örökbecsü Rejtő J.
Fülig J.:
"Ide figyelj! Én téged száz fonthoz juttatlak, ha elvezetsz a Kapitányhoz.
Wágner úr:
Könyörgöm, higgyétek el. Nincs annyi pénz, fiam, amit itten mondsz. Az csak tíz font!"
:)

R.T. · http://rendszergazda.eu 2009.10.13. 11:24:30

A BKV-nek és Szerencsejáték Zrt-nek belefér a költségvetésébe ennyi bukó.

Isaura 2009.10.13. 12:24:37

@Lord_M_: Nekem segített, köszi!

boogieee · http://www.pallas70.hu/logisztikai-ugyintezo.php 2009.10.13. 14:34:49

Na akkor most egy darabig nem is próbálkozom sehol húszezressel fizetni!

megamenn 2009.10.13. 20:37:08

@staropramen: Én úgy tudom, hogy az ALDInak saját márkájú húszezrese van, ami annyira jó, hogy legalább huszonötöt ér :)

s_timcsi · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.10.15. 14:53:06

Nem hiszem, hogy a hír hallatán nagyobb lenne az esélyem, hogy hamis húszasba botlom, mint egyébként bármikor máskor! A trafikban a nénike meg úgysem fogja kapargatni!
süti beállítások módosítása