Tékozló Homár

'Látjátok, 8 év Miami' - Hülye Ügyfél konferenciára megy

2009.10.20. 09:51 | szily | 118 komment

"Ugyanaz a másik oldalról" című sorozatunkban egy vendéglátós meséli el, milyen a magyar, ha vidéki szállóban konferenciázik. Nagyvonalú urak és disztigvált hölgyenek lejtenek el előttünk, miközben bugyborog a pezsgő és izzik a testiség. Ezt a levelet afféle bemelegítésnek szánjuk, hajrá vendéglátósok, itt az idő a visszavágásra, akinek van jó parasztügyfeles-konferenciás sztorija, az írja meg a Homárnak!

Új olvasója vagyok az oldalnak és a vendéglátós cikkek láttán eszembe jutott egy régi emlékem. 2 évet dolgoztam Magyarország többszörösen kitüntetett legjobb vidéki****-os szállodájában. Hatalmas konferenciaterem, minden hónapra több is jutott a konferenciákból, persze jatt nincs belőle, de sokszor jó fellépőket hívtak, jó volt a brigádunk és pár vendég is kitett magáért,amiről reggel 6-7 órakor a bulik vége után a dohányzóban és az öltözőben is sokat nevettünk:).
A kis történetem:
A házban minden évben többször egy neves cég tartott konferenciákat, hol új ügyfeleket toboroztak, hol ünnepelték sikereiket. Reggeli után napközben konferenciák kávészünetekkel (erről is tudnék mesélni,de az esti programok érdekesebbek). A konferenciák 16 óra körül véget értek, ekkor az étteremben már készülődtünk, töltöttük a büféasztalokat 400 főre, a csapat másik fele a konferenciatermet rendezte át másnapra, vagy az esti discóra. A konferencia résztvevői ilyenkor a wellness részen voltak vagy igyekeztek kicsípni magukat vacsorára. 18 óra, érkeznek a vendégek, mindenkinek welcome ital, helyrekísérés, stb. A cég vezérigazgatója beszédet tart, jönnek fellépők, táncosok, CELEBEK, ennek körülbelül 7 óra fél 8 magasságában vége. Az utolsó fellépő jóétvágyat kíván és kezdődik a roham!!! Zakók le, ingujj feltűr, büféasztal folyamatosan töltődik, tányér törik, párszor belerúgnak, "neménvoltam, neménvoltam" felkiáltások. Minden pincérnek kb 50-60 vendéggel kellett foglalkoznia, ültetés, italozás, rámolás. A vacsorával általában nem volt gond, persze mindíg akadt aki 4 tányérra szedett magának és másféllel sikerült is megbírkóznia, többi kuka, dehát ingyen van miért ne, engem nem zavar, kifizették, nem az én dolgom. Mert az én másik dolgom az italozás volt. 3 napos konferencián első vacsorakor a résztvevőknek alkoholmentes italok voltak korlátlan fogyasztásban, az alkoholos ital fizetős. Az én 60 vendégemből körülbelöl 40 kérdezgette minden egyes találkozásunkkor, hogy ugyanmár NEM E LEHETNE E:) valami söröcske-borocska cégszámlára. Természetesen nem lehetett, rondán néztek, mosolyogtam, sajnálom. Az egyik asztalomnál egy férfi két nő között ülve a következőt mondta:"Hallod..!!! Hoznál 3 Martinit nekem és a barátnőimnek??!!" Mondom természetesen hozom, de tájékoztattam, hogy saját költséges, erre a férfi: "Hú basszus fenn hagytam a tárcám - és néz a nőkre - valamelyikőtök kifizeti?" A nők elmosolyodtak és az egyik mondta persze kifizeti. Az ilyen első estéken pár órás kareoke és alvás, mert másnap konferencia és utána lesz a nagy buli.
Másnap minden az írottak szerint, vacsoraroham, italozás. Ezen az estén korlátlan volt az alkohol fogyasztás is, kivéve a röviditalt. Csináltak nekik discót az egyik konferenciateremben,  felállítottunk 2 pultot és kezdődött a buli. A buli elején mindenki táncikál, persze sörrel, pezsgővel a kezében (az előző este a vendégek körülbelül 5%-a kért magának sört)!! Szépen lassan oldódott a hangulat, fogyott a pezsgő. A nők otthonhagyva férjeiket és gyerekeiket lassan kezdtek kivetkőzni magukból, az önjelölt férfi nagyonmenő Donhuánok pedig sörrel a kezükben simultak hátulról a körbe táncoló miniszoknyás üzletasszonyokhoz. Kérték a pálinkákat, mondtuk az árat, mire vagy hátat fordítottak, vagy a"Jajj nemtudtam,hogy az fizetős iszok inkább bort, mégsem kell" megnyílvánulások voltak. Talán éjfél lehetett, mikor az egyik asztalnál (a tánctér körül asztalok voltak a fáradt vendégeknek) egyik kedves vendég 4 nő és egy férfi társaságában kettő üveg Hungária extrát kért. Körülbelül kettő perc alatt a pultból odavarázsoltuk a 6 poharat és a 2 jéghideg pezsgőt. Megkérdeztem, szervírozzam, vagy szeretnének tölteni maguknak (a pukkantás miatt). Erre a férfi: "hozzál már 2 jégvödröt vízzel meg jéggel. Természetesen hoztam, bár a disco részen nem volt, de az étteremből hoztam kettőt. Állvány, vödör, beletettem, hángedli rá, kész. Err a figura megint: "még egy kis vizet bele". Rendben hozom, a nők csak röhögtek mellette, mert ugye a hülyepincért jó szopatni, na de mindegy is. Visszavittem több vízzel, erre a fószer feláll, leveszi az állványról, belenéz: "Jó lesz ez fiam"!!! Ránéz a nőkre,vissza rám és azt mondja: "Látjátok, 8 év Miami"!!! Nah igen,ezt én sem értem, mit jelenthet, de nagyon büszke volt magára.
Vissza a pultba, jön az előző napi Martinis emberke, mögötte a tegnapi 2 tündérével rámnéz: "kérek egy üveg Gere rosét ide kézbe három pohárral". Odaadom neki ahogy kérte, hátranéz a csajokra: "gyertek lányok ma beb.szunk én fizetek"! A tegnapi kis emberke volt, aki nem kért alkoholt a martinin kívül, mert nem volt ingyen. És ez csak egy pár eset a többszáz emberből. Tulajdonképpen itt bemutatkoznak a cég számlájára magukat verő üzletemberek és üzletasszonykák. Természetesen nem minden vendég volt ilyen, sőt nagyon udvarias és rendes emberek is voltak, de inkább az idősebb korosztályból. Az éjjel végetér, mi hazamegyünk 7 körül, a reggeles műszak fogadja a másnaposokat, és egy szőke 30 as nő!? a kávészünet büféasztalán egy pohár vörösborral maga mellett, szakadt harisnyában békésen szunyókál.
 

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

É2I 2009.10.20. 10:40:54

@betépett felhasználó:
Te nem egy konferencián voltunk. Ilyet én is láttam :DD

/on
A poszthoz meg annyit, hogy langyos egy valami, ezt bárki le tudná írni.
Kellett volna valami konkrét és nagy vadbaromság, mert ebben nem sok volt.

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.10.20. 10:42:26

Végig olvastam
Pincér mennyen pizzásnak, ott nem ugráltatják és ott se kap jattot.
Öruljön a főnök,hogy tuti a bevétel.
Egy ilyen csapatépités az étterem alkalmazottainak elkelne, akkor figyelembe vennék a főnök érdekét.

Anno volt PÁRTépités, most CSAPATépités
Csak a logo változik

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.10.20. 10:44:33

@horex: Pardon...
ott kap jattot, 20Ft-ot
:)
Aztán semmi sztorizás,hogy megdaszták valamely urat/hölgyet?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2009.10.20. 10:46:51

Nem fogyasztóvédelem, de valódi tékozló homár, az biztos. Ugyanezek az emberek akkor is "édesek", amikor befizetnek egy tunéziai útra, kiérnek a reptérre, és átveszik a charter jegyüket. Akkor indul a "majd ha egyszer sok pénzem lesz, felülök a repülőre" érzés. Egyszer volt szerencsém egy ilyen típusú félig-kollégával (másik iskola diákjait kísérte ugyanarra a rendzevényre) utazni Londonba. Rég vártam ennyire, hogy leteljen az a 2,5 óra, mert nekem égett a bőr a pofámról, hogy viselkedik a tanár "úr". (Illetve hogy nem.)

Delfinci 2009.10.20. 10:48:35

@plony: Majd megígéri jövőre megint, már csak kicsit kell várni addig ...

Tökös Veréb 2009.10.20. 10:50:40

a paraszt, öltönyben is paraszt! :)

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.10.20. 10:50:41

@Dariengo:
'egyik adjunktus fánkkinézetű húsos cuccot (sósat) jól nyakonöntött csokiszósszal'

Csak , hogy a sav-lúg egyensuly megmaradjon
Orvos-e vagy? Naugye!
:)

cbizeouzgcu (törölt) 2009.10.20. 10:55:32

ez kurvaunalmas..má 1 órája olvasom, és semmi...

Megmondó ember 2009.10.20. 11:00:01

Én egy orvosoknak tartott egy estés előadáson estem hanyatt. Jött az első résztvevő és azt hittük, hogy a takarítónő jön. De regisztrálni akart...
És aztán még jött egy tucat hozzá hasonló kinézetű néni és bácsi.
Majd láttunk valakit, aki a karjára akasztott Plus-os nylonzacsiba pakolta a pogácsákat.
Nem kis döbbenet volt.

Mogyoró007 2009.10.20. 11:00:27

@Fulzsenszio: nem parasztok, csak messze laknak a leágazástól :)))

Tökös Veréb 2009.10.20. 11:01:26

még mindig jobb mint a kártyás poszt!
itt legalább látszik mekkora parasztok az emberek :)

penelop 2009.10.20. 11:04:34

@horex: meg pezsgőfürdő néhány adonisszal......

Tökös Veréb 2009.10.20. 11:06:43

pezsőt csak nők meg buzik isznak :)

(ide lőjjetek)

É2I 2009.10.20. 11:08:08

@Fulzsenszio:
Jelen esetben a kötsögh, öltönyben is kötsögh helytállóbb. :D

Valahogy a Koltai Róbert filmek jutnak eszembe, csak ott a kommenizmus szellemiségében történnek. Ennyi a különbség.

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2009.10.20. 11:08:16

@Fulzsenszio: áá, ne sértsük már meg szegény parasztbácsikat, és néniket. Na ők tudnak még viselkedni illedelmesen. Valahová bemegy köszön, leveszi a sapkáját, és nem áll neki kanállal lecsót enni. Városi embernek fel sem tűnik, de én már kaptam a pofámra azért, mert nem ordítottam rá köszönés gyanánt a nagyothalló Manci nénire.

moli 2009.10.20. 11:09:26

az a dobbenetes, hogy ez miert meglepo? ez a normalis, mindennek ara van, senki nem csinal semmit onzetlenul. ha a ceg azt akarja, hogy elmenjenek a meetingre, tessek beigerni az ingyenpiat.

es ez igy van rendjen.

Mogyoró007 2009.10.20. 11:10:21

@moli: rendjén van. De nem erre éleződik ki a poszt. Szerintem olvasd el még egyszer.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.10.20. 11:10:23

@Megmondó ember: Jaja, hasonlót láttam Costa Brava-n nyaraláskor, kb. 10 éve. Félpanzió, néni-bácsi meg pakolt ezerrel ínséges napokra :) még én éreztem rosszul magam ahogy az erre fel nem készült vendéglátósok próbálták kézzel-lábbal mutogatni, hogy nincs a szobában hűtő és jönnek a csótányok, hangyák a párna alatt tárolt ételre :)))

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.10.20. 11:10:58

@penelop: Én inkább az adoniszNÉ -val/-vel

Mi pezsgőzgettunk kádban, barátnőm mondja , milyen jo lenne egy pezsgőfürdő

"nyuszi, nyerek a lotton, hozatok neked 100palack pezsgőt és furödhetsz benne, addig bukjál le és bugyborékolj nekem kicsit"
:))

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.10.20. 11:12:52

@Fulzsenszio: Meg a bi,leszbi, travi, she és a hetero
:)

Fairy Girl 2009.10.20. 11:13:48

Ez milyen post má?
Én dolgoztam annak idején egy sima mezei vidéki étteremben (plusz pizzériában, kocsmában, hotelben, panzióban, mindenfelé :D ), ott is voltak zártkörű rendezvények, és ugyanezeket el tudnám mesélni "celeb"-estül mindenestül...

Csokis · http://csokis.blog.hu 2009.10.20. 11:16:43

@É2I: Rendszert gyorsan lehet váltani, a dzsentriből lett szocialista embertípus evolúciója egy kicsit lassabb.

Pukker 2009.10.20. 11:18:47

Én járok ilyen rendezvényekre. Nálunk is napközben csak üdítő este meg sör (kommersz, nem a gere gyopár) bor van ingyen. Persze ihatok 800ért egy 4 centes unicumot, vagy 1500ért egy wiskeyt. igazán beküldhetett volna egy itallapot az a sokcsillagos szálloda tömény árairól.

Én konkrétan azt csinálom, amit egyetemista koromban, megvesszük a szeszt előre és azt isszuk esetleg kiszaladunk a szemközti restibe és ott töltünk rövidet. A pártizezer forintomat meg tartom azokra az estékre amikor a haverjaimmal baszhatok be rendes helyen, nem valami puccos faszom helyen, ahol a pincérek azon röhögnek hogy nem iszom meg az unicumot aranyárban.
Legutóbb egy négycsillagos helyen műanyagpohárba csapolták a sört, ami olyan fos volt, hogy egy balatoni zimmerferi is megirigyelhetné a receptet. Sokat elmond a dologról, hogy egy kétdecist bírtam csak letolni. A pincértől üvegpoharat kértem, azongya nincs mert elhordtuk. mondom én nem vittem el egyet se, hanem a pincér szedte össze az asztalomról. érted geci én lopom a poharat. dugják fel maguknak.

DaM 2009.10.20. 11:37:42

Hát, nem rossz, nem rossz - de hallottam már szaftosabb sztorikat is a vidéki bizniszmitingekről. Örülj, hogy nem olcsóbb helyen vendéglátózol, ott durvább a szitu, erényöv használata kötelező!! :D

flea 2009.10.20. 11:45:38

@Fulzsenszio: babummmmm!!!! :)

Amúgy tényleg kilóg ez a poszt. Ugyanis ezen az ember röhögve bólogat ahelyett, hogy felmenne az adrenalinszintje és azt fröcsögné, hogy ezérttartittezazország... megyek is és iszom egy jó erős zöldteát, hogy beállítsam a vérnyomásom, ha már a Homár nem teszi :)

ZON 2009.10.20. 11:50:03

Nekem az tetszett, mikor egy céges bulin a haverom munkatársa lusta (részeg) volt elmenni a WC-ig, és a biliárdszobában álló, henger alakú,fém hamuzóba brunyált.Megfigyeltem volna a takarító néni arcát másnap...

Biyb 2009.10.20. 12:07:59

Az ilyen embereknek a tanyán van a helye, nem konferencián.

eznemisénvagyok 2009.10.20. 12:11:25

A lényeg a második részben lesz?

Nomante 2.0 2009.10.20. 12:16:13

mi a hivatalos véleménye erről az ALDI-nak?

Miigeii 2009.10.20. 12:23:01

Na, pont EZÉRT nem megyek a céges nyálverésekre.
Én ezt nem csinálom, cserébe a más szánalmas 'igyuk ki a pépnzéből a céget' mutatványát sem vagyok hajlandó végignézni.

greggrant 2009.10.20. 12:53:38

Ez azoknak mond újat, akik még egyetlen céges partin vagy konferencián nem voltak - mindegyiken ez megy. A diploma/jó pozíció nem jelent igényességet, sőt.

moli 2009.10.20. 12:57:35

@AnnaM: kosz, nem.
(manapsag nem lehet reszletekre vonatkozo megjegyzeseket tenni? nocsak.)

2009.10.20. 13:17:15

Esküszöm nem találom a poént a posztban! De ugye volt ? Vagy csak olyan grafomán csálinger okoskodása volt... mi ez a belenéz a vödörbe és miami ? ezt meg kell érteni ?
Aldiban jó a svédasztal ?

Mylady 2009.10.20. 13:17:56

Nálunk csak karácsonykor van party az egész cégnek. Hatkor kezdődik, az igazán menők alapoznak az irodában és kezdéskor már a földön fetrengenek.
Először kis beszéd, díjak, stb, utána elhangzik a jóétvágyat! felkiáltás (a kulturáltabbak úgy hallják: ROHAM!), aztán a 90% nekiront az ételes asztaloknak, a normálisabb 10% pedig vár 10 percet és utána megtekinti, mit lehetett volna enni.
A kedvencem az a kolléganő, aki becsempészte a 20éves fiát, hadd egyen egyszer rendesen a gyerek!

Hozzáteszem, ez egy bank, nem minimálbéres fizetésekkel. Sok embernek a számláján sokmillió forint csücsül (jobb a látraszóló kamat, mint máshol a lekötött), de ilyenkor lemegy állatba, mer ingyé' van

itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.10.20. 13:18:33

Ez a végén nő, eleján róka aranyos :D

Hát igen, ez a szokásos sznobköcsög partik stílustalan stílusa.

facsipesz 2009.10.20. 13:47:30

Hát két verzió van:

1. A cégnek van pénze:
Normális (_nem_ kirívóan puccos!) hely, fullservice (=ingyensörbortömény), remek mulatság.

2. Nincs pénz (ekkor két verza):
- reptérhangárban, de ingyensörbor (egy darabig)
- Intercontinentalban kannásborral, húgysörrel

Mindegyikben volt részem. A második turnusban már csak éjfélre érkeztem, mert "Éjfél után minden fizetős szokott lenni ezért max. az az 1% marad aki igazán elvetemült."

Amúgy kizártnak tartom, hogy az első verzió kivételével bármelyik rendezvényen jól tudná magát érezni bárki is.

facsipesz 2009.10.20. 13:48:50

Azért kicsit zavar, hogy ennek a sztorinak nincs poénja.

Legalább a májamis dumát kideríthette volna..

Mr Y · http://blog.hu 2009.10.20. 13:53:00

a lényege ezeknek mindig az egymás előtti magasfokú menőzés. voltam ilyen bulikban 2-3 alkalommal... kivülállónak éreztem magam, azóta nem járok.

Mocskos Világ 2009.10.20. 13:56:52

Ilyenek a céges bulik. Na és?

Ki van fizetve, kész.

El kell menni egy gyártósorra dolgozni, aztán majd nem látja ilyen állapotban a cégvezetőket.

Aki-Baki 2009.10.20. 14:12:40

Nos nekem a post nagyon bejott, szinte lattam magam elott mindent. Fel eve dolgozom kint Angliaban es 2 het mulva lesz nekem is egy ilyen "konferenciam".
Nagyon kivancsi vagyok, hogy az angolok, hogyan fognak viselkedni... De van egy olyan erzesem hogy az alkesz szint nagyon magasan lesz.

a katona fehérben 2009.10.20. 14:17:05

Elszomorodtam ettől. Miért kell jó fizetésű embereknek ennyire alja szarrágóként viselkedni vajon? A Móricz-novellában magát fulladásig zabáló figura legalább szegényember volt. (Amúgy külföldi hotelekben is még az előtt ki lehet szúrni a honfitársakat a svédasztalnál a fentiekből, mint hogy hallanád magyarul megszólalni. Az is szomorú.)

kutya vacsorája 2009.10.20. 14:30:49

nagyóóón ötös, titta hrabal, a szerzőnek folytatnia kellene:) vagy megírni könyvben. amúgy mindig mondtam a házas barátnőknek,h.férjet üzemi zsúrba elengedni: soha! szintén idevág: sok faszfej közgizda meg gondolkodik,h.mitől van válság...

/tno+DA= 2009.10.20. 14:39:37

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:
Természetesen a posztolónak.
Mi ez a mese mese meskete?
Tisztára mintha a Tesco titkokat olvasnám.
Sőt mindjrát kiderül ez egy részlet a Novotel titkokból. XD
Szerintem ez gáz...

=Ford Prefect= 2009.10.20. 14:45:50

Elolvastam a kommenteket. Látom nem csak én hiányolom...

Franky4fingers 2009.10.20. 14:46:40

Ennél csak az a szomorúbb és elkeserítőbb látvány, amikor magyar- külföldi (európai) vegyeskonferencia van. Sajnos azonnal látszik, hogy ki a magyar, ki az európai.

A magyarok akik plafonig rakott tányérokkal verekszenek az ingyen pörköltért,, amit simán kiszednek egy tányérra a somlói galuskával. Az európai vendégek pedig azok, akik mindezt döbbent csendben, esetleg kínosan feszengve figyelik.

freesleep 2009.10.20. 14:49:44

namos ez valami gagyi izomtibor-pótlék? igazi izomtibort nekünk!
de még jobb lenne valami fogyasztóvédelem

Xmas 2009.10.20. 14:55:12

Ebben a világon semmi homáros nem volt. Senki nem követett el "bűnt" ami miatt pellengérre lenne állítható. Egyszerű looserek gyülekezete. Ebből cikket írni szintén looserség... mármint ide.

Ha lenne egy "hülyemagyar" blog, oda bepasszolna.

vércseharcsa 2009.10.20. 15:01:19

Barátom Aki Ezt A Fost Írtad!

Ebben a történetben hol volt a poén?
Volt benne egyáltalán?
Miért fáj az neked, hogy mások jól érzik magukat?
Miért fáj az neked, hogy ki kell szolgálnod a vendégeket?

Még sorolhatnám, de inkább a rád jellemző részt emelném ki:
"...hatalmas konferenciaterem, minden hónapra több is jutott a konferenciákból, PERSZE JATT NINCSBELŐLE..."

Bazz... menjél el mérnöknek, jogásznak, feltalálónak, híres szinésznek, Nobel díjas tudósnak, csilliárdos közgazdásznak és rögtön nem lesz szükséged a jattra!!!

Amúgy, hogy került ez ki egy fogyasztóvédelmi blogba?????

a katona fehérben 2009.10.20. 15:04:33

@Xmas: Ennél már csak egy dolog cikibb: tudatlanul angolkodva két o-val írni a losert. :-)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.10.20. 15:06:21

1. A parasztozás ősi ...ány szokás. "Ha a paraszt nem szarik, az úr nem eszik."
2. Most akkor mi van a jeges vizes Miamiben tanult pezsgősvödörrel?
3. Azt hittem, hogy legalább a rutinosan vastag nejlonzacskókkal bélelt retikülös "úrinők" étel- éás evőeszközlopásáról lesz szó.
4. Nekem azok a szervezők és vendéglátósok "tetszenek" (hugyozzanak sünt!), akik képesek úgy "svédasztakt" állítani, hogy nem lehet sehova leülni, ergó ha nincs saját, nyakba kötött vigéctálcád, és fognod kell a tányért, akkor max. 1 evőeszközzel tudsz enni. Persze tudjuk, hogy mindenki testi fogyatékos, akinek csak két keze van, de a qrwa anyját az ilyeneknek! Általában az ilyen "vendéglátások" arra mennek ki, hogy a vendéglátósok és/vagy a megrendelők minél több érintetlen maradékot (húst) tudjanak megmenteni, mert így a kést+villát igénylő ételek megmaradnak. A hús meg akármilyen rágós, másnap még fasírtnak túl jó is...

avatartalan 2009.10.20. 15:06:35

az már volt hogy "ezért tart itt ez az ország"...?

Delfinci 2009.10.20. 15:06:36

Teljesen langyos sztori.
Én is tudnék ilyeneket mesélni, mert céges kirándulásokat szervezek. Amióta mindent a cég fizet, azóta mindneki menni akar. Amikor még "csak" a buszt, a szállást meg a vacsorát fizette a cég, akkor jöttek a kolléganők, hogy jaj nem jó az időpont, jaj most nincs sajnos 3000,-Ft-om két ebédre, stb... stb... Bezzeg ha a cég fizet, akkor alig tudnak kaját választani maguknak, mert nem felel meg a bélszín, meg a libacomb... De ez tényleg nem homáros téma.

HShoe 2009.10.20. 15:09:45

A volt cégem is tartott hasonló konferenciákat hogy tapsoltassák magukat. Az egyik évben a vezetőség kitalálta hogy vigyük magunkal a "nem az irodában dolgozókat is". A péntek esti alhajlás után, a szombat reggeli konferencián, az egyik ilyen kolléga, a tulajdonos felvezető beszédénél egy "Columbo-s - kabátos" hasonlatra reagálva megkérdezte hogy "apropó kabát, nem látta vki a kedvenc dzsekimet me' tegnap elhagytam valahol". Ugyanez az emberke, mindenkit nem ismervén felhívta az ügyvezető figyelmét hogy a felesége valaki mással "kavar" a jakuzziban (persze nem így volt, csak összekeverte valakivel). A vacsoránál négykezest játszott a nagyestélyibe öltözött zongorista hölggyel. Hétfő reggel természetesen elbocsájtással jutalmazták. Leírva ez sem olyan hatalmas sztori, de akkor betegre röhögtük magunkat...

wektor77 2009.10.20. 15:11:44

@Aki-Baki:Hat,en mar egy jo ideje Angliaban dolgozom.Egy London kornyeki 5*-os hotelben.Lattam mar sok konferenciat meg ceges party-t.Viszont ,ezeken a konferenciakon,vagy "csapat epito meetingeken" meg nem lattam;se hullareszeg fonokot vagy beosztottat,se kis szatyorba kajat pakolo emberkeket..

Be tudnak az Angolok is rugni nagyon brutalisan,viszont azt nem egy ceges rendezvenyen fogjak megtenni,plane nem a munkatarsaik meg a fonokeik elott..

Aki-Baki 2009.10.20. 15:15:28

@wektor77: No akkor nyugodtabban fogok becsomagolni az utra :D
A brutalis berugas az tenyleg igaz rajuk, akar tobbszor is a heten...

Mainframe · http://mainframe.blog.hu/ 2009.10.20. 15:16:14

Igen béna poszt, és ezt nem azért mondom mert panaszkodós (és ez az egyetlen amiért talán az oldal tematikájába illik), én is szoktam ilyesmiket írni, csak nem így (és nem ide).
Több mint a fele az afeletti döbbentség hogy az emberek kihasználják az ingyen alkohol lehetőségét, míg ha fizetős akkor kevésbé. Ezen meglepődni, vagy ezt szánalmasnak tartani (ráadásul vendéglátósként) olyan sok szinten deprimáló hogy el sem kezdem kifejteni.
A svédasztalos magatartás már más téma, több benne az igazság, de cserébe szörnyen elcsépelt. Midenkinek van vagy féltucat svédasztalos sztorija.
Hát így.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.10.20. 15:19:57

@avatartalan: Forradalom esetén kötelező a falhoz állítás, vagy lehet a Dunába is ...?

Art Mooney 2009.10.20. 15:23:04

aki leirja h kareoke (sic), sikeres ember nem lehet.

avatartalan 2009.10.20. 15:23:27

Pénteken meglátjuk...

Nomante 2.0 2009.10.20. 15:24:10

EDE óta a vendéglátás már-már eposzi magaslatokba emelkedik.

Lasombra 2009.10.20. 15:34:35

aki 35 másodpercnél többet volt vendéglátós, idegenforgalmis, az nem lepődik meg még ilyenebb sztorin sem.

a gazdag is lehet szegény.
a művelt is lehet prosztó.

a legtöbb cégnél vannak bőven ilyen típusemberek (általában vezetők), akiket régen a "kalapos-skodás" jelzővel illettek. már alapjáraton. a durva abba belegondolni, hogy ezek milyen lényekké gyalázódhatnak svédasztal / ingyenfogyasztás közelében?!
hajjaj.

Karcolt lendület 2009.10.20. 15:34:44

@Dariengo:
Akármilyen hihetetlen, pl. vadhúshoz lehet csokoládés szószt adni, ha jól csinálják, illik hozzá.
Igaz, a sztenderd magyar svédasztalos kínálatot tekintve itt vszeg nem erről volt szó. :-))

Amúgy régen nekem is sikerült rendesen lealjasulni céges hétvégéken, de egyáltalán nem voltam ezzel egyedül...

firdarrig 2009.10.20. 15:42:29

A céges csapatépítő valamint ereszd-el-a-hajamat izéket mióta hívják konferenciának?? azóta, hogy konferenciateremben tartják? Igénytelen és ostoba emberek meg mindenhol vannak.

Megköszönöd az italt,hazamész, kivered 2009.10.20. 15:55:46

A multi cég/juppi élet elég ki tudja fordítani az embereket magukból. Volt egy cimborám, aki odáig jutott, hogy a haverokkal el se jött inni, mert az nem volt ingyé. Amúgy elég jól keresett, vmi széles, vagy szélszes vezér volt egy ismert vállalatnál. Sajnos odaveszett az egyénisége is teljesen, életcélja a nagyobb házra, újabb autóra korlátozódott.

Megköszönöd az italt,hazamész, kivered 2009.10.20. 15:57:46

Ja, azt elfelejtettem, hogy az ilyen céges bulik leginkább a kurvázásról szóltak, mindig büszkélkedett, hány luvnyát tömött meg - a partner pénzén. A felefégére persze nem jutott ideje, meg energiája, de őt legalább le merte ugatni.
Szánalmas alak lett belőle.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.10.20. 16:54:12

A másik oldalról nézve: lementünk egy ilyen céges bulira valami wellness kastélyba. A szobák rendben, uszoda OK, bugyborékolós seggmosókád OK. A svédasztalos kaja viszont olyan átkozottul középszerű, amilyen csak lehet. És ez minden helyen így van, mintha az országban szabvány lenne hihetetlenül szegényesen csinálni ezt a műfajt.

Még multis öltönyke koromban végigettem pár ilyen kajázós rendezvényt, ott is mindig minden kaja középszerű volt. még a leginkább ehető a sertéspörkölt, amit folymatosan melegítenek. Minden más (majdnem) vacak, vagy talán vacak is.

Mi az egész éves kemény munkát ünnepeljük meg céges bulival, a fentiek okán menő étterembe megyünk, ahol menő szakács főz - és ott isszuk méregdrága borokból részegre magunkat. Amelyik pincérnek ez nem tetszik, kinyalhatja a seggem. (De többnyire nagyon normálisak, nem olyanok, mint ez a postoló.)

babsz 2009.10.20. 17:25:56

@RAMBO: jaja, nem egy svédasztalon láttam már én is felszeletelt trapista sajtot. meg parizert. a franciasalátának csúfolt, maradékokból összekutyult, vállalhatatlan szocialista undormányról nem is beszélve. fujj.

Balangó 2009.10.20. 17:45:51

Megdöbbentő, hogy mindenki milyen természetesnek tartja, hogy
- ingyen vagy pénzért,
- kommersszel vagy minőségivel,
- jó helyen vagy rossz helyen,

de mindenképpen be kell baszni.

Ezért tart itt ez az ország. Egyformák vagytok abban, hogy kurva nagy az arcotok, de úgy mentek a piára, mint a gyöngytyúk a takonyra.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.10.20. 17:53:58

@Balangó: Hát engem nem is jellemezhettél volna pontosabban!

(Talán csak annyival árnyalnám a képet, hogy a magam (legálisan, adózva) főzetett borpárlatomon kívül szinte semmilyen égetett szeszt nem iszok.)

Viszont nem értem, hogy ez neked miért okoz ilyen problémát? Igen, a borozásaimnak az a célja, hogy sokféle jó bort igyak. Ennek következménye, hogy berugok. Átlagban 3-6 havonta egyszer.

Ezért tart itt ez az ország? Tudod, valami atommód el van kúrva akkor, ha az én éves 3-4 lerészegedésem okozza a morális és gazdasági válságot. Talán akkor egy kicsit túlvállaltam magam az ország sorsának vitelében, nem gondolod?

Trójai 2009.10.20. 18:07:58

@szemtanú - alibit nem igazol!: ja, mert nehogy előbb engedd neki megenni, mielőtt tudnád, mennyibe fog kerülni. Kerül amibe kerül egye meg, aztán mire végez, kitalálják az árát, és kifizeted. No comment.

OrulunkVincent? · http://www.minerva-szki.hu/szakkepzesek/marketing-es-reklamugyintezo.php 2009.10.20. 18:08:59

azért ez számomra elég fura, hogy ennyire el tudják egyesek engedni magukat céges bulikon... pl. a szakadtharisnyás nő meg a martinis csávó. ezek hogyan néznek egymás szemébe minden hétköznap? szerintem nem olyan jó ötlet ilyen bulikat szervezni (legalábbis így)

Nomante 2.0 2009.10.20. 18:10:32

@RAMBO: Az alkohol rossz! értem?

@Balangó: Aki iszik az-az ország szekerét tolja. Ez egy ördögi kör.

Aki iszik annak van miből
Akinek van miből, az tud adózni
Aki tud adózni, annak pénze van
Annak van pénze, az iszik...

mi egy boldog ország vagyunk.

Nomante 2.0 2009.10.20. 18:12:08

@OrulunkVincent?: Ilyen bulikra fényképezőgéppel érdemes menni, hogy később az előléptetést könnyebben ki lehessen eszközölni.

JohnWatt · http://allas.dolgok.com 2009.10.20. 18:23:38

Én már a "hölgyenek"-nél abbahagytam. Kommentek sokkal jobbak!

Trójai 2009.10.20. 18:23:50

@Dariengo: most miért? van olyan recept, amiben a hússzeleteket nem olajban, hanem mézben kell sütni...

Ja, és láttam már valakit lekváros bundás kenyeret enni. Nem tudom ki hogy van vele, de ha bundáskenyér, akkor tejföl, hagyma, paradicsom, szerintem. Más szerint meg nem.
Biztos finom úgy is.

Kedvenc húsokhoz való "szószom" tormakrém+lekvár elkeverve. Nagyon passzol hozzá. És a csiliscsoki is finom, ami nem újkeletű kitaláció. Az eredetit az Aztékok találták ki még pár ezer éve, őrölt kakóbab és őrölt csili forróvízben elkeverve.

kakamatyko 2009.10.20. 18:56:04

A tomegben bebaszos bulik celkozonseg alparisagan tullepve azert vegyuk eszre a post tipikus ocska pincerdumajat:
Hogy milyen proszto mindenki, aki nem dob ki vagyonokat jattra vagy draga piara.
Bezzeg a pincer, az aztan az elokeloseg csimborasszoja, ahogy a ceges ruhaban "feszit" mint egy reumas csimpanz, koszonni nem tud, olyan stilustalanul es undoritoan szolit meg, hogy eszedbe ne jusson a legszuksegesebbeken tul hozzaszolni, a huszelemu etlaprol a kajak felerol fingja sincsen, szamolni nem tud, es csak remenykedhetsz, hogy WCpucolas meg moslekpakolas ota mosott kezet, mielott letapizta az evoeszkozt es belelogatta az ujjat az etelbe.
Hat igen, a nemesseg kotelez.

Trójai 2009.10.20. 19:05:01

@kakamatyko: hát azért ez nagy adag általánosítás. Amúgy a disznóknak parasztasszony kéne hogy eléjükborítsa az ételt (moslékot), nemhogy pincér. A normális embereknek meg udvarias pincér hozza az ételt.

Azért poén hogy neked az egészből ennyi jött le. Megérik a pénzüket a kedves vendégek is.

kakamatyko 2009.10.20. 19:10:37

@Trojai:
"A tomegben bebaszos bulik celkozonseg alparisagan tullepve [...]"

Latom az elso mondat vegigolvasasa es ertelmezese mar meghaladja a homarolvasok koncentracios kepesseget.

Rókakígyó 2009.10.20. 19:45:49

Minden lehetőséget meg kell ragadni főleg ha a frankó cég fizet. Amit meg nem fizet azt nem szabad fogyasztani hiszen váság van.

eznemisénvagyok 2009.10.20. 21:07:46

Egyszer egy lakodalomban láttam néhány részeget. Nem is értem, hogy tudta ezt a vőfély emelt fővel elviselni?

Szégyen ez erre az országra nézve.

Sőt! Állítólag másnap néhányan dugtak is a vendégek közül, de ezt én nem láttam, csak látszott rajtuk, hogy tervezik.

Trójai 2009.10.20. 21:35:45

@kakamatyko: nem kérlek, az én problémám pont az, hogy a "vendégek alpáriságán túllépve" (ja, azon milyen könnyen túllépsz) fikázod a pincéreket, általánosítasz, és igen,igazságtalanul szerintem. Mert nem éppen erről szólt a post, hanem a tapló vendégek+ udvarias kiszolgálás.

Továbbá nem tudhatod hogy a beküldő pincér milyen ember, és milyen pincér. Mert ránézésre nem lehet megmondani az emberekről, ugye tetszikérteni? És éppen ezért nem kell mocskolódni sem. (őt sem)

Amúgy más szakmáknak is van legalja, ahogy a pincéreknek is nyilván, de azért túlzás az a sarkításod, hogy minden pincér köcsög.

(ja és nem vagyok pincér, mégmielőtt)

Mylady 2009.10.20. 22:39:10

@Rókakígyó:
"Minden lehetőséget meg kell ragadni főleg ha a frankó cég fizet. Amit meg nem fizet azt nem szabad fogyasztani hiszen váság van."

Nálunk sokéve volt olyan, hogy "csapatépítő keret" évente fejenként 7ezer forint, az osztály szabadon garázdálkodhatott az összegből, csak ugye számlát kellett vinni róla. Hatalmas volt a lelkesedés, elmentünk egy szolid vacsira valami fix összegű helyre, elment 4-4,5 ezer fejenként. Nagy dilemma, hogy fér bele a maradékba még egy vacsora. Felvetettem, hogy esetleg bedob mindenki még 1-1,5 ezret és akkor még egy kör belefér valahol.
Úgy néztek rám, mintha megőrültem volna. Hirtelen mindenkinek ezernyi dolga akadt és tudott időt szakítani egy vacsorára. A vége az lett, hogy 2x rendeltünk pizzát, gondosan kiszámolva, nehogy be kelljen fizetni még pénzt.

Szerintem szánalmas.

Mylady 2009.10.20. 22:40:25

@Mylady:
helyesen: és NEM tudott időt szakítani

ZON 2009.10.21. 08:33:58

@eznemisénvagyok: Jó! Még ilyeneket, légy szíves!!!

2009.10.21. 11:21:21

@Mylady: rosszul gondolod. Egy cég közössége kényszerközösség. Az hogy együtt KELL menni valahova ugyanazokkal az unalmas szararcokkal akikkel napi 10-12 órát már úgyis egymás idegeire mentek, legalább kompenzálja, hogy ingyé lehet zabálni.
Ha saját pénzt kell fizetni és még a szabadidőmet is feláldozni...na ki olyan mazochista?
Te persze azt gondolod, hogy a plusz egy ezres fájt a többieknek... pedig nem.

Mylady 2009.10.21. 12:31:06

@Kulics: Abban egyetértek, hogy kényszerközösség. És én pont olyan vagyok, hogy ha nem muszáj, és nem akarok, akkor leszarom.
De. Évente egyszer kibírható. Hangsúlyozom, nem hétvégéről volt szó, hanem egy párórás vacsoráról.
És ugye ha a cég kifizeti, akkor teljes mellszélességgel mellette állnak, mert milyen tök jó.
Másrészt egyáltalán nem kötelező. Volt, aki számlát hozott repiként elszámolható cuccokról és megkapta az összeget (ez is röhejes, de mindegy)
Én ismerem ezeket az embereket, hidd el, itt szarrágásról van szó.

2009.10.21. 13:14:06

A "szarrágó" címke azt jelenti, hogy nem arra költi az illető a pénzét, amire mi elvárjuk tőle. Pedig semmi közünk az ő pénzéhez ugyebár. Teljesen megértem aki nem a kollégáival akarja "elmulatni". Téged miért bánt ez annyira ?

Mylady 2009.10.21. 14:08:54

@Kulics: Nem bánt. És nem az a lényeg, hanem hogy ha ingyé' van, akkor ráérek, megyek, építsünk csapatot, bulizzunk együtt(!), de áldozatra nem hajlandóak.
És itt nemcsak a pénzről van szó.
De említhettem volna a rádiót is, ami az irodában szól. Bekapcsolják, hallgatják, de jó, hogy szól valami, de ha kimerül az elem, akkor lapít mindenki, hátha hoz valaki más elemet.
De mindegy, nem lényeg.

2009.10.21. 14:20:35

@Mylady: még egyszer mondom: kényszerközösség.
Az ilyen építéséért senki nem akar egyéni áldozatot hozni, se elemet venni. Miért olyan felfoghatatlan ez ? Számomra ez teljesen korrekt viselkedés, ez az egyetlen "lázadási" lehetősége van a kisembernek az ilyen kényszer ellen.
Mondhatod, hogy akkor az ingyen vacsorára se menjen: az már túlmegy a hatáskörén, az már túl ellenséges lépés lenne, ezért "lelkesedik" az ilyesmiért mindenki. De ha tehetné oda se menne.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.10.21. 14:32:15

@Mylady: Adtatok jattot a pizzafutárnak, vagy azóta nincs cégtáblátok?

Koppi70 2009.10.22. 20:50:13

Céges jutalom hétvégén volt fogyasztóvédelmis kollégám az első reggelinél megmodta a svédasztalra ránézve mi lesz az ebéd, az ebéd maradékából mi a vacsora. 99% igaza volt. A második nap rettegtünk enni, mindezt egy hazai 4 csillagos hotelben.

CID 2009.10.25. 16:09:22

@Koppi70: Nem, majd jól kidobják és pocsékba megy a maradék. Ha jól tudom, az EU-ban nem lehet már moslékkal etetni a disznókat :)
süti beállítások módosítása