József az anyósának adott egy pár éves digitális fényképezőgépet, és szeretett volna hozzá szerezni magyar nyelvű használati utasítást. Olvasónk egy PDF-re gondolt, és mailt írt a cégnek. A válasz annyira megdöbbentette, hogy megírta nekünk: a Fujifilm ugyanis 15 ezer forintot kér a fekete-fehér könyvecskéért, ha az ügyfél nem a cégtől vette a kamerát. Ez homárfülnek is ijesztően hangzik, de őszintén szólva arról fogalmunk sincs, hogy a többi gyártó is ilyen gáláns-e a felhasználóival. Akinek vannak, írja meg a tapasztalatait!
A következő eset történt velem.
Anyósomnak adtam régi kicsi fényképezőgépemet egy Fujifilm A500-ast. A kezelési útmutatója az évek során elkeveredett, gondoltam sebaj. Letöltöm a netről, ahogyan alaplapoknak meg sok egyéb dolognak szoktam. Kicsit aggódtam, hogy lesz e magyar nyelvű, félelmem beigazolódott nem találtam magyar nyelvűt, angol nyelvűt igen de azt sem a "hivatalos " oldalon. De gondoltam arra van az ügyfélszolgálat , hogy írjunk neki. Meg is találtam a fujifilm.hu-n a kapcsolatfelvételi űrlapot. Írtam is és elsősorban ingyenes formában próbáltam elkérni a kezelésit. PDF-ben , hogy majd én kinyomtatom.
Erre kaptam a következő korrekt levelet:
Tisztelt Uram!
A Fujifilm Magyarország Kft. Által forgalomba helyezett digitális kamerákhoz minden esetben, a jogszabályoknak megfelelően, mellékelünk egy darab használati utasítást. Ez a használati utasítás lehet nyomtatott formában, CD formátumban, illetve az esetek többségében nyomtatva is és CD-n is egyszerre a kamera dobozában. Ha a terméket Ön egy hivatalos viszonteladónktól vásárolta és mégsem rendelkezik használati utasítással, akkor a következő lehetőségei vannak: Ha a vásárlást igazoló számlát, és garanciajegyet lefotózza és elektronikus formában elküldi részemre, és a terméket hivatalos viszonteladónk értékesítette akkor postai úton küldök Önnek egy használati utasítást, amennyiben mellékeli pontos levelezési címét. Ha a terméket nem a Fujifilm Magyarország helyezte forgalomba akkor a használati utasítást kizárólag nyomtatott formában tudjuk rendelkezésére bocsátani, térítés ellenében. A használati utasítás ára: 15 000 Ft + áfa melyet cégünk postai utánvéttel tud elküldeni Önnek.
Köszönjük, hogy felkereste weboldalunkat.
Amit elolvastam és padlót fogtam. 15 000 forint írd és mondd tizenötezer forint. Miaanjdsndjhsdjshdjsdh van ???
+ ÁFA....
A gép talán ér 8 ezret. De nem biztos...
Arról nem is beszélve, hogy kultúr gyártók az ilyet ingyenesen hozzáférhetővé teszik. A kezelési egy kis fekete-fehér könyvecske. Szép nagy színes ismeretterjesztő könyveket lehet tele színes képekkel kapni olcsóbban.
Nagyon drágán dolgozhat az a nyomda amelytől megrendelik. Mert hát gondolom biztosan nem tesznek rá hasznot, mert az szánalmas lenne.
M. József
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2009.11.18. 00:47:04
s0larian 2009.11.18. 00:53:03
halaloszto 2009.11.18. 01:01:21
vajk
Gera 2009.11.18. 01:09:56
m@g (törölt) 2009.11.18. 01:12:24
Shinjuku 2009.11.18. 01:12:58
www.fujifilmusa.com/support/ServiceSupportProductContent.do?dbid=844706&prodcat=842411&sscucatid=664271
halaloszto 2009.11.18. 01:14:30
a cucc araban x% a garanciara felretett penz. a magyar forgalmazo ( minden forgalmazo ) valaszthat, hogy az eladott cucc arabol ezt a reszt visszaadja a gyartonak, es a gari a gyarto sara, vagy pedig elteszi maganak, de a garanciat is o adja. mit tippelsz, a magyar importorok melyiket valasztjak?
es innentol a nem az importoron keresztul eladott gep neki a veres poszto. azt nem szervizeli gariban, mert annak az arabol az x% nincs a zsebeben, ahhoz nem ad semmi szolgaltatast, mert ezeket nem tudja behajtani a gyarton. hiszen a gyarto letudta a dolgot a fenti egyezseggel.
vajk
s0larian 2009.11.18. 01:15:08
halaloszto 2009.11.18. 01:16:02
vajk
GentleSpecter 2009.11.18. 01:21:27
1. A forgalomban lévõ modellek esetében a kezelési útmutató többsége térítésmentesen letölthetõ honlapunkról.
3. A régebbi modellek esetében a megmaradt készletbõl nyomdai példányt vagy másolatot térítésmentesen postázunk, amennyiben kérdõívünket megfelõen kitölti.
Ez jó... Piros pont!
Az a kérdőív egyébként csak név, cím, telefonszám...
Gera 2009.11.18. 01:22:21
nyomi 2009.11.18. 01:29:19
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.18. 01:38:36
fecsa 2009.11.18. 01:40:23
Hazai képviseletek mellett szólt az általuk lefordított használati illetve a hivatalos szerviz. Nos a szürkézők pont ezen tudtak nyerészkedni, ennek a költségén.
Kivonatolt használatikat kaptak illetve a hibás termék esetén hosszadalmasabb volt az ügyintézés.
Aztán idővel vagy így vagy úgy, de mindenki megállapodott.
Igen, szürke import olcsóbb, de ugye a csóró vásárló ennek hátrányait már nem akarja viselni.
A legnagyobb hiba illetve félreértések szerintem abból adódnak, hogy EU-n belüli országokban a gyártó és a helyi képviseletek között különféle szerződések vannak. Azért voltak eltérések, hogy melyik gépben van magyar menü és melyikben nincs. Valljuk be, hogy az sem művészet, de ezt a gyártó dönti el.
Ha nagyon szőrözve akarjuk nézni a helyi képviselet helyesen járt el. Igazold, hogy itt vetted és segítenek. Ezek hiányában te egy terméket/szolgáltatást veszel igénybe aminek ára van. Ezt meg mindenki egyénileg dönti el, hogy szüksége van e rá vagy sem. Természetesen nem a nyomda ennyire drága, hanem a mögöttes munka (szellemi).
kaboca36 2009.11.18. 01:44:54
különben a cikkböl nem derül ki ,hogy nem itthon vette a gépet. és ha külföldön vette akkor mi van??????
EU van, nincsenek határok,
egy cégnek azt kellene nézni hogy egyáltalán használod a terméküket.
Medig tart elküldeni egy pdf fájlt? olyan nehéz normálisan hozzá állni a dolgokhoz??
Majd vágjanak le akkor ha elromlik és javitani kellene ,de nem tudod bizonyitani a vásárlást. az már más tészta.
bloggerman77 2009.11.18. 01:47:21
Én vettem nemrég egy használt Fuji S9600-ast egy műszaki bizóban, papírok nélkül, aztán megvettem hozzá a magyar nyelvű használati útmutatót az egyik legnagyobb hazai számítógépes áruháznál 568 (ötszázhatvannyolc) forintért...
bukott vezérigazgató 2009.11.18. 01:49:54
Ezt a posztot sem értem egyébkét: volt használatid anno? Volt. Elhagytad? El. Garis ez a probléma, a gyártó hibája? Nem. Plusz szolgáltatás, szabadáras? Igen! Neked sok? Akkor NE vedd meg baszki!
Nem vásárolok éjjelnappaliban, soknak tartom az éjjelnappaliságért számított díjat (=drága minden). Ha éhes vagyok sem, megoldom másképp. Nem posztolok itt, ha a boltos nem jófej és nem számol teszkó 1-et fiz 2-t visz árban mert nekem ablakmosó kell 0óra 55-kor.
bukott vezérigazgató 2009.11.18. 01:53:11
kaboca36 2009.11.18. 01:44:54
Egyszerüen megirod nekik hogy köszönöm szépen ,de azért a pénzért inkább más gyártó fényképépezöképét fogom ezentúl élvezni.
dark future · http://www.andocsek.hu 2009.11.18. 02:01:24
Nomármost aki megért egy műszaki leírást németül vagy angolul, az szerintem jobban jár az eredeti gépkönyvekkel (a magyar fordítások minősége néha katasztrófa, köze nincs a fordítónak a fényképezéshez, bár ez inkább régebben volt probléma, mostanság már fejlődnek). A szervizekkel hasonló a helyzet: aki nem akar szívni, az általában jobban jár, ha kiszállítják a gépét külföldre (még akkor is, ha ez hosszabb idő). A canonosok pl. tudnának mesélni a hazai szervizek szakszerűségéről... A szép az egészben az, hogy szarják le a nagy gyártók, hogy mit csinálnak a hazai képviseleteik. Annyira nulla a magyar piac, hogy nem foglalkoznak vele.
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.18. 02:01:47
Azért téged sem az eszedért szerettek. Kicsit utána számolok:
15 000 ,- + Áfa az annyi mint 18 750,- plusz kis postaköltség. Na már most.
25 000 ,- körül már zsír új gépet veszek. Garanciával, (valószínű) magyar használatival. S lehet, hogy nem e márkát választanám. Csak azért se! Viszont esetleg mi van akkor, ha térítés mentesen (vagy töredékéért) elküldöm PDF-be, oszt jó napot.
Esetleg az elégedett ügyfélről hallottál-e? Aki esetleg újra nálam vásárol, mert okosba megoldottam gondját, amivel első körben hozzám fordult?
pakesz (törölt) 2009.11.18. 02:03:21
egyebkent a delikvens aki a posztot irta valoszinuleg szurke importozott, na most ha ez a tenyallas fennall, akkor ha mindenki mas ezt csinalta volna, akkor ugyebar nem irtak volna neki vissza magyarul :)))
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.18. 02:07:31
Ha pl. Vaterán vásárolok az szürkének számít-e? 5-6 éves géphez már nem biztos, hogy meglesz a vásárlást bizonygató blokk/számla/garancialevél/szülői igazolás. A használati sem biztos, hogy fellelhető. Mégse Taiwanból hozták be.
fecsa 2009.11.18. 02:16:36
Kért valamit amiért fizetni kell. Adják ingyen a gépet is nem? Meg javítsák meg ha elromlik ingyen?
Azért, hogy elégedett legyen az ügyfél?
Te sem gondolod ugye. Gondolkozz már el a saját munkaterületeden (már ha dolgozol és nem tanulsz), hogy mennyi mindent kérhetnének tőled ugyanúgy ingyen.
És igen. Visszatérő. Okosban. Itt mindenki mindent okosban old meg. Most akkor ki is a hunyó?
galahad 2009.11.18. 02:26:42
angolul van a honlapon, magyarul kb ugyanaz a metódus, mint a fu-dzsi...
galahad 2009.11.18. 02:27:39
Megdobbent 2009.11.18. 02:32:27
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.18. 03:00:28
Azért nem kicsit csúsztatsz. De sebaj. Gondolom te is "szakképzett" kereskedő vagy. A legrosszabb, általában ezektől szoktam igen hamar elköszönni. Van aki "vérbeli" kereskedő. Az tudja mire gondolok. Te nem. Nem is kell tudd.
glad az egyetlen 2009.11.18. 03:17:50
Ezek a nagy cégek és disztribútor hálózat egy a közös név ellenére külön életet élő diviziók és a Magyar Fujinak marhára nem érdeke, hogy a németből behozott és oda profitált olvasót kisegítse, lássuk be jogossan. Ez kb olyan mintha egy pékségbe veszek 3 kiflit, majd átballagok a szemközti konkurenciához, hogy adjanak már ingyen zacskót hozzá mert a kiflihez nem adot a másik.
Szóval a Fuji inernational és a magyar terjesztő anyagilag független egymástól.
Az árról annyit, hogy nyilvánvalóan nem 15ezer az ára, de nem is párszáz forint. Ma már simán 100 oldalas egy használati és modellenként nyomdaipari szemponból kis példányszámot nyomnak ki csak és persze a szakfordítás díja se két fillér egy ekkora szöveghalmaznál szóval még pdf-nek is van ára.
Amúgy a többi fotós cég is ezt csinálja.
glad az egyetlen 2009.11.18. 03:22:30
"...kaboca36 2009.11.18. 01:44:54
Egyszerüen megirod nekik hogy köszönöm szépen ,de azért a pénzért inkább más gyártó fényképépezöképét fogom ezentúl élvezni. .."
A magyar gyártó szempontjából a panaszos már gyakorlatilag ezt tette hiába van fuji írva a gépre, szóval őket ezzel tutira nem hatod meg.
glad az egyetlen 2009.11.18. 03:24:27
"...Ha pl. Vaterán vásárolok az szürkének számít-e? 5-6 éves géphez már nem biztos, hogy meglesz a vásárlást bizonygató ..."
A géphez adtak már egy használatit. Azt nem várhatod el, hogy az évek folyamán jópofiságból kiadjanak még 2-3-at.
ergerberger 2009.11.18. 03:25:16
Húha, ez bizony egy megoldhatatlan probléma!
algi 2009.11.18. 03:29:52
Egyszer pl. egy Sat.1-en (német) futó interjúsorozat egyik részének az átiratát szerettem volna elkérni, erre közölték, hogy valami 25 euró. Részenként.
Honnan szednek ilyen számokat?
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.18. 03:30:26
Nem is kell kiadni. Akkor amikor elkészül egyszer kell megalkotni PDF-ben és kész. Tudod a digitális világ már rég létezik. És kurva jól használható egyes esetekben. Pl. erre is kiváló. Csak akarni kéne. Azt mondja 1 500,- ért tudja rendelkezésre bocsájtani (jelképes összegért) szerintem nem is olvastunk volna róla. Ma már ekkora összegből fagyizni nem fagyizol meg. Ugyanabba a kategóriába tartozó, majdnem új gép ára azért nem kicsit nevetséges. :)
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.18. 03:35:46
Madárnak néznek-e? Mennyit szeretne fogni rajta? :)
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.18. 03:41:40
Madárnak néznek-e? Mennyit szeretne fogni rajta? :)
Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2009.11.18. 03:43:15
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.18. 03:43:56
Madárnak néznek-e? Mennyit szeretne fogni rajta? :)
Mityu Addideapénzt kft LE 2009.11.18. 03:45:05
Rókakígyó 2009.11.18. 04:00:30
Szerintem ezt kicsi rábeszéléssel el lehet intézni:) Szerintem:)
glad az egyetlen 2009.11.18. 04:04:03
"...PDF-ben és kész. ... Azt mondja 1500,- ért tudja rendelkezésre bocsájtani ..."
Na legyünk öszinték.
Ha PDF-ér kérne valaki 1500ft-ot (jogossan ugyebár), akkor ugyan olyan sértet hangvételü panasz levél születne, mint a százoldala nyomtaványért kér valaki 15000Ft-ot.
Ingyen akarunk mindent az a helyzet.
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2009.11.18. 04:34:31
forumuser 2009.11.18. 05:41:20
Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2009.11.18. 05:49:18
standup 2009.11.18. 05:54:10
Megdobbent 2009.11.18. 06:02:42
Wandál 2009.11.18. 06:23:04
a gorenjet hívtam fel a héten, hogy kéne valami ami nincs a katalógusukban, de a .com-on igen, aszonták, nem tudnak hozni, de vegyem meg nyugodtan bécsben, eu-s a garancia, mindenki örül...
ilyen garázscégeknek van még ilyen-olyan kizárólagos területi joga, mint a posztban szereplő, de még pár év, és éhenhalnak...
w
TBone 2009.11.18. 06:28:23
tom sailor 2009.11.18. 06:29:21
Ez így normális, te dolgozol ingyen?
Ügyes(kedő) vevő megveszi a neten külföldről ócsóér', azután meg ingyen akar hozzá magyar nyelvű használatit. Hát nem kap, csak pénzért.
gorillka 2009.11.18. 06:39:53
Külföldi úton voltunk. A nyaralás elején elromlott a fényképezőgép. Bementünk egy üzletbe és vettünk egyet (Párizsban). persze nem volt hozzá magyar nyelvű használati, persze fél éven belül itthon elromlott, persze szarakodtak a garanciával.
Vettünk itthon egy másikat.
De jót ügyeskedtünk...
gorillka 2009.11.18. 06:41:12
Catherine 2009.11.18. 06:44:29
Kapott hozzá egy háromlapos angol nyelvű képeskönyvet, amit a fiam se értene, pedig 3 éves, így pont neki való.
Nem is kis helyen vettük, Media Marktos vásárlás volt.
Reklamáltunk, hát utasítottak a Canon honlapjára.
Megnéztem, 5 zséért elküldik az angol verziót, mert magyar az nincs. Fordítsd le, köcsög. De letölteni le lehetett, így onnan leszedtem, lefordítottam apámnak, így mindenki vidám.
Csak köcsögségnek érzem, hogy veszel egy nyomtatót közel 60 ezerért és még vegyél hozzá könyvet egy másik 5-ösért, ráadásul idegen nyelven. Mi ez? Levelező angol kurzus?
Énbagoly 2009.11.18. 07:02:20
Dr Kangörény 2009.11.18. 07:03:03
1. 15 ezret nem ér egy ilyen papír, a fordítás közel nem olyn drága, hogy ennyit kéne fizetni egy kinyomtatott papírért.
2. A képviselet a CÉG-et képviseli, miért kell szopatni azt, aki a CÉG termékeit használja?
3. Használtan ne vegyen senki semmit?
Pistolero 2009.11.18. 07:04:13
Interneten dúl a szürke és fekete import. A hivatalos forgalmazó miért állná nagyvonalúan az így beszerzett készülék leírását?
Éppen attól is drágább a hivatalosan forgalomba hozott termék, mert lefordítatják a leírást, szervízhálózatot működtet hiba esetére, nem mellesleg kifizeti a vámtételeket.
Énbagoly 2009.11.18. 07:05:24
Pistolero 2009.11.18. 07:05:58
Pistolero 2009.11.18. 07:11:02
gorillka 2009.11.18. 07:12:45
gorillka 2009.11.18. 07:14:25
Catherine 2009.11.18. 07:14:41
Hanem a gyártó. Ráadásul flottában. Ne próbálja nekem senki bemagyarázni, hogy ez nem hivatalos forgalmazás. Mert akkor ezentúl csak a gyártósorról érdemes vásárolni.
különvélemény 2009.11.18. 07:15:23
"A hazai importőrök így védekeznek a szürkeimport ellen. Rátesznek 8-10%-ot a magyar gépkönyvért és a helyi jótállásért cserébe."
Jól olvasom? 8-10%-ot írtál?
Canon Powershot G11:
USA:
www.camerakings.com/ViewProduct.aspx?ID=11375259
429$ = 76610 Ft
HUN:
www.220volt.hu/Canon+PowerShot+G11
148500 Ft
Tényleg 8-10% a különbség...
Énbagoly 2009.11.18. 07:19:36
Aztán csodálkoznak, ha a neten rendelnek az emberek? Az USA-ban meg működik is a fogyasztóvédelem rendesen. Mégis? :S
különvélemény 2009.11.18. 07:19:57
"Éppen attól is drágább a hivatalosan forgalomba hozott termék, mert lefordítatják a leírást, szervízhálózatot működtet hiba esetére, nem mellesleg kifizeti a vámtételeket."
Hogy lehet nem hivatalosan forgalomba hozni?
Meséld már el, hol árulnak nem levámolt, nem a gyártótól vásárolt, nem garanciális terméket, mert továbbküldöm a VPOP-nak meg az FVF-nek!
Manyizga (törölt) 2009.11.18. 07:21:32
Eredmény: A gépet 5 nap alatt megjavították úgy, hogy a német szervizbe kivitték és vissza is hozták.
Természetesen a Fujifilm Magyarország szerint a fényképezőgép szürkeimportos volt, mert a kereskedő a német nagykereskedőtől vette inkább, mint a magyartól...
BTW: az első dolgom az volt, hogy az új Canon gépem menüjét átállítottam angol nyelvűre. Így tanulom a nemzetközi kifejezéseket, a neten gyorsabban találok hozzá megoldást, ha kérdésem van.
Pampusek Bácsi 2009.11.18. 07:24:31
Panni CsP · http://csajokespasik.blog.hu 2009.11.18. 07:32:48
Pistolero 2009.11.18. 07:38:59
különvélemény 2009.11.18. 07:39:51
Ez az a nagyszerű "szervizhálózat" amit itt páran emlegettek a "hivatalos" forgalmazókkal kapcsolatban.
maszogep 2009.11.18. 07:40:00
maszogep 2009.11.18. 07:41:33
Pistolero 2009.11.18. 07:44:35
Ha egy cég megveszi külföldön a terméket és itthon árulja,úgy, hogy közben nem fizette be az Áfa-t, esetleg nem fordítatott hozzá leírást vagy éppen garanciát vállal, de nincs mögötte garanciális szerviz, na az nem hivatalos.
Amúgy ha ilyen céget keresel, akkor keresd a gyanúsan olcsó termékeket neten.
Énbagoly 2009.11.18. 07:45:04
De a svéd módszer nekem is tetszik. Nem is beszélve arról, hogy egyre szarabbak a magyar szinkronok. :S
különvélemény 2009.11.18. 07:45:07
Igen ilyen a magyar nép, itt mindenért pénzt akarnak nagy ívben xarva a márka presztízsére.
gorillka 2009.11.18. 07:46:54
cso zsi 2009.11.18. 07:48:54
különvélemény 2009.11.18. 07:49:40
Nincs kizárólagos forgalomba hozatali joga, úgyhogy nem szürkeimport tessék már megérteni.
Ez csak egy tipikus magyar átbaxás, hogy csak tőlem lehet megvenni.
Ilyenkor szokott az EU a körmükre koppintani, mint ahogy megbüntette a VW-t csillió euróra, mert megtiltotta a forgalmazóknak, hogy más EU országokból "szürkeimportálhassák" az autót.
Ha meg valaki nem fizet áfát, tessék az APEH-nél feljelenteni, nem itt feltételezéseket írogatni.
Pistolero 2009.11.18. 07:53:36
Pistolero 2009.11.18. 07:59:50
A külföldről behozás lehet szabályos, ha ezeknek a feltételeknek meg tud felelni.
Na ez az, ami ritka!
KáposztaMedve 2009.11.18. 08:01:33
Gal 2009.11.18. 08:03:22
Secnir 2009.11.18. 08:06:07
"Teljesen jogos, hogy pénzt kér egy cég a leírásért!
Interneten dúl a szürke és fekete import. "
szia
meséld már el légyszíves, hogy EU-n belül mi az a szürke és fekete import?
lehetőleg jogszabályokkal alátámasztva. köszönjük.
Pistolero 2009.11.18. 08:07:39
különvélemény 2009.11.18. 08:07:56
De van, az edigital is magának fordíttat leírásokat bizonyos termékekhez, több száz oldalasat is, mert így is sokkal olcsóbban kijön, mintha a magyar képviselettől venné, aki rendszerint azt hiszi, hogy ő kiskereskedő és iszonyat haszonkulccsal dolgozik.
Pistolero 2009.11.18. 08:09:03
zoozo 2009.11.18. 08:10:44
Pistolero 2009.11.18. 08:12:21
Gal 2009.11.18. 08:14:19
Akkor pláne teperniük kellene a vevőikért, nem?:( Tudom, naiv gondolat...
Egyéves Önkéntes 2009.11.18. 08:16:54
Amúgy meg ha én lennék a Fuji, én is 15000 forintot kérnék érte, hogy a user szokjon le arról, hogy zaklatja az ügyfélszolgálatot plusz ugye az esőerdők a fénymásolás miatt.
helyette 3 perc alatt talál a neten vagy olyan személyt, aki feltolja neki, vagy magát a filet.
legalábbis én csak akkor fordulnék a fujihoz, bárkihez, ha már a google végképp cserben hagy. a torrentet sajnos nem tudom mi, de ha tudnám, ott is megnézném. :)
Pistolero 2009.11.18. 08:17:04
Amúgy én is kérnék érte pénzt, mondjuk nem ennyit...
nothing.at.all (törölt) 2009.11.18. 08:23:12
namost ennyi pénzért senki nem fogja megvenni. de az is biztos, hogy fujifilmtől sem vesz mégegy gépet, meg amúgy soha többet semmit. akkor most kinek érte meg?
Secnir 2009.11.18. 08:25:44
nem tudom, Ukrajnát miért kevered ide? Onnan be lehet hozni termékeket vámolás nélkül?
Egyéves Önkéntes 2009.11.18. 08:26:45
Gal 2009.11.18. 08:26:55
Nem valószínű, hogy ők is a mókusokat sajnálják:D Ahogy feljebb is olvashattuk kulturáltabb cégeknél ingyen elérhető a weboldalukról a használati utasítás, de kézenfekvő lett volna, ha egy "nesze-vazze" e-mailben elküldik. Én például nem adnék érte 15.000 pénzt, inkább kibogarásznám melyik gomb mit csinál:)
@Cerwin:
Most akkor megint én vagyok a naiv, hogy azt gondoltam a használati utasítás költségét belekalkulálták az árba, amit egyszer valaki már kifizetett:(
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.11.18. 08:27:47
a posztoló meg miért nem tette el annak idején a papírt. vagy ha meg nem kapott akkor a keresedőnél kellett volna reklamálnia, mert az jár.
ha meg külfödön vette az szopóág. ha németországban veszek egy laptopot, és hazaköltözök, akkor nem kezdek el mániázni a HP-nél mondjuk hogy márpedig mivel hazajöttem azonnal adjanak hozzá egy magyar vindózt is, mert az most jóbb lenne...
egyébként balfasz volt a poszt toló, mert hovatovább megmondhatta volna az e-mail címét, mert akinek ilyen van és van pdf-je az simán elküldhette volna neki.
sőt előbb guglizni kellett volna szerintem aztán írni a cégnek. vagy pl beírni a pixmániára azt megkérdezni valakit akinek van ilyen hogy e-mailezze el neked. (angol nyelvű manual pdf-ben simán guglizható egyébként)
Secnir 2009.11.18. 08:31:38
de, persze. nade próbáltad már az ukrán cigiket? inkább kimegyek a rétre, és rátolok egy porszívócsövet egy traktor kipufogójára, az is egészségesebb...
Egyéves Önkéntes 2009.11.18. 08:33:08
másképp gondolkodunk itthon. ennyi.
mindenki rosszhiszemű, a hivataloktól kezdve, a boltosig. stb.
Gal 2009.11.18. 08:33:47
Kedves M. József!
Fényképezéskor a kerek lencse nézzen előre és ha a páciens mosolyog, akkor a felül lévő gombot meg kell nyomni:)
Egyéves Önkéntes 2009.11.18. 08:34:11
(amúgy nem dohányzom.)
daito 2009.11.18. 08:36:55
Innentől kezdve, arról beszélni, hogy szürke, meg fekete import; ha pl. Németországban veszel egy eszközt: gyökérség. (Természetesen, ha Szingapúrból hozattál valamit postával, akkor beszélhetünk erről, de azért ez mégsem túl gyakori.)
Gyökérség az is, amikor forgalmazó német/román forrásból szerzi be a terméket, és nem árulja el, hogy "bocsi, nincs magyar nyelvű menü, magyar kézikönyv"; de a magyar felhasználó ezen nem lepődik meg. Már elnézést, de nem vagy köteles tudni, hogy a Taho márkájú fényképezőgépnek ki a hivatalos magyar forgalmazója; illetve azt sem vagy köteles tudni, hogy amikor épp megveszed ezt a terméket, akkor a hivatalos importőr által behozottat veszed-e.
Arról beszélhetünk, hogy a magyar forgalmazó szolgáltatása, saját know-how-ja a magyar nyelvű manual, ennek ára van, csók.
Azonban azt sem feltétlenül kell tudnia a vásárlónak, hogy ez a magyar nyelvű manual 500 oldalas kézikönyv 8-as Arial betűkkel kinyomtatva és/vagy CD-n; vagy 5 oldalas fénymásolt rajzhalmaz 24-es betűkkel vagy akár 6-ossal. :)
Mert ezek a "nem mindegy" részletkérdés kategóriájába tartoznak. :)
Egyéves Önkéntes 2009.11.18. 08:42:09
nem több, mint 200 szó lefordításáról lenne szó?
nincs A8-am, még mielőtt nekemestek.
nagyzee 2009.11.18. 08:42:09
Sunder 2009.11.18. 08:46:28
Azért itt kicsit más a gyermek fekvése. A HP-nak a keretszerződésen kívül nulla köze van a Microsoft-hoz, természetes, hogy nem lokalizáltathatja a Windows-t.
Viszont a Németországban vásárolt HP notebook-hoz első kérésre küldik a manual-t elektronikus formátumban.
A poszt amúgy kissé' meglepett, mert a Fuji-ból az ember többet nézne ki az ember. Ez természetesen lehet, hogy a magyar forgalmazó retardáltsága és semmi köze az anyacéghez, de így sem vet rájuk jó fényt.
A Sony, a Panasonic és a Samsung legtöbbször versenyt fut ilyenkor az ügyfélelégedettségért, de még az alsóközép MSI is írt már nekem router-re saját firmware verziót, amikor gondjaim voltak vele. Igaz, ez az anyacég volt.
Itthon mindenkinek azt javasolnám, hogy ilyen gondok esetén hagyják ki a magyar képviseletet, és ékes angol nyelven menjen levél az adott cég központjának, lehetőség szerint az EMEA Regional Customer Service manager-nek. Nekik ugyanis érdekük, hogy a régiójuk jó ügyfélelégedettséget hozzon, tehát meg fognak mozgatni minimum pár követ a dolog érdekében, vagy elirányítanak egy normálisabb partnerhez.
Remélem ez a sztori is happy enddel ér véget.
pfekete101 2009.11.18. 08:47:52
Csak angol nyelvu van?
Tipp: tanulj meg angolul (ilyen hasznalati leirasokban altalaban eleg alapszavak vannak).
Sunder 2009.11.18. 08:50:05
sajnos amennyiben a kütyü interface-e magyar, akkor néha olyan "sikeresen" fordítják le az eredetit, hogy az angol verzióból még anyanyelvi szintű angollal is nehéz kigyámbászni a megfelelő információt.
Persze megoldható, de egyrészt ekkor már minimum közepesen jó angoltudás kell, másrészt az ügyfél elégedettségi rátáját az ilyen dolog csökkenti, nem kicsit. Kütyüket meg nem ezért vásárolunk.
gorillka 2009.11.18. 08:50:56
A kereskedőnek nem az ügyeskedést kéne vélelmeznie, hanem korrektül kiszolgálni a Vevőt.
Vásároltam interneten Németországból, hivatalos speditőr cég hozta be a hűtőt, nem fizettünk ÁFA-t.
Vásároltam USA-ból, fizettem ÁFA-t és VÁM-ot is.
Ha itthon nincs valami, megveszem kintről.
Ha épp kint vagyok, és megtetszik valami, esetleg ott és akkor szükségem van rá, a magyar kereskedők rosszhiszeműsége miatt hátrány ér.
Mindenki jól jár...
Nálam bizonyos márkák már tiltólistán vannak a hazai szolgáltatások miatt.
Egyéves Önkéntes 2009.11.18. 08:51:04
és rovásírásosat?
Cradle 2009.11.18. 08:52:00
Dolce Vita 2009.11.18. 08:54:36
szurke import?
a vammentes import EU-n belul mukodik, ahol meg nincs (!) szurke import, hanem orszaghatarokat nem ismero gari. ezert a legtobb ember, akinek esze van kinnt veszi meg a kutyuket, mert ugyanazt adjak csak epp enm akarnak 3 fenykepezogepen egybol meggazdagodni, mint a mi itteni kereskedoink.
az EU-n kivulrol meg nem eri meg kereskedelmi meretben behozni a vam miatt.
jelentkezzen, aki inkabb dragabban veszi meg ugyanazt, csak, hogy tamogassa a magyar kereskedoket :)
B Tomi 2009.11.18. 08:57:54
A tanulság: az EU-ban nagyon sok hülye szabály van, biztos van olyan, ami arra vonatkozik, hogy a gyártónak/forgalmazónak biztosítania kell használati utasítást ingyenesen letölthető formátumban az általa gyártott/forgalmazott gépekhez. Ha nincs, akkor is megér egy próbát. Mond meg, hogy következő körben az európai képviselettől fogod kérni. Szerintem a válaszlevélhez csatolva lesz PDF-ben.
danaz · http://www.autostat.hu/autos-forum 2009.11.18. 08:58:46
2009.11.18. 08:58:54
eznemisénvagyok 2009.11.18. 09:00:14
Megpróbálom elmagyarázni:
Van ugye mondjuk a német, és a magyar piac. X cég létrehozza az ezen piacok ellátására az X Products Deutschland Gmbh-t és az X Magyarország Kft-t.
Nyilvánvalóan ugyebár a két cégnek két külön költségvetése van. De mivel ma a legtöbb termék mellé jogszabályokban előírt szolgáltatásokat is kell nyújtani, itt jön a bibi. Pl a magyarországi üzlet-és szervizhálózatot az X Magyarország Kft-nek kell finanszíroznia, alkalmazottakat, székházat, raktárkapacitást, szállítási költséget, valamint magyar szakfordítót, nyomdaköltséget, satöbbit kell finanszíroznia, mindezt csakis a magyarországi árréséből, mi másból?
Na, és itt jön a probléma: míg az X Deutschland Gmbh a keresleti német piacon elad évente 5 millió darab X-et, a magyar, ezen a fos, kicsi, csóró, ügyeskedő piacon csak 150 ezer darabot bír eladni. Mi következik ebből? Az, hogy az 1 db termékre rakódó rezsiköltség 2-3-szor akkora, mint a német cégnél. Ezért aztán egyes "ügyes" magyar cégek nem a magyar leányvállalattól vásárolnak, hanem a némettől. Kicsit olcsóbban ugyan, de mindenféle járulékos szolgáltatás nélkül.
A magyar vásárlók nagy része ezt a vásárláskor "leszarom ha így olcsóbb" felkiáltással örömmel veszi meg, aztán pedig homározik, ha elhajtják a szervízből, mert nem tudja felmutatni a garanciát vagy a számlát.
Hát ezt jelenti ebben az esetben a szürke import.
A szituációról jut eszembe egy régi vicc:
Mi az abszolut pofátlanság?
Valakinek az ablaka alá szarni, aztán bentről wc papírt kérni.
Pistolero 2009.11.18. 09:09:57
2009.11.18. 09:12:24
eznemisénvagyok 2009.11.18. 09:14:20
ZC 2009.11.18. 09:15:17
A nyomdaköltség is, sőt a nyomdában minimum darabszám is van, amit akkor is ki kell fizetni, ha ennek csak tizedét, századát adják el, ezért kerül ennyibe.
A külföldről behozott gépeken nem csak az ár a különbség, hanem a support is, csak ezt sokan nem gondolják át előre.
Nekem nincs közöm egyik fényképezőgép forgalmazójához sem, angolul is tudok. Mégis itthon vettem a kamerámat és nem bántam meg, mert 3 éves kora után elromlott (1 év a gari) és az importőr ingyen javította. Ha külhonból származik, biztos fizetős lett volna...
cso zsi 2009.11.18. 09:17:22
Egyébként:
declubz.com/blog/wp-content/uploads/2009/01/digital-camera-fail.jpg
eznemisénvagyok 2009.11.18. 09:17:40
Igazad lenne, ha rárontottam volna, de nem tettem. Viszont a Homár blogon rendszeres téma, hogy ki árul valamit a legolcsóbban, a többi kereskedő biztosan mind nyerészkedő csaló. Nos, általában a legolcsóbb a nyerészkedő csaló, jó lenne, ha ezzel mindenki tisztában lenne, és utána nem lepődne meg, ha nem kapja meg ugyanazokat a szolgáltatásokat, amiket mástól megkapna.
szgyula 2009.11.18. 09:17:46
A Fuji meg megtanulja majd egyszer. A 15e bekaszírozására kevés az esély, majdnem nulla. Viszont egy életre megszabadultak egy vevőtől. Ennél az is jobb lett volna, ha azt mondják, hogy nincs már hozzá kézikönyv, mert elfogyott és nem nyomtak újat, elnézést, köszönjük, hogy Fujit használ. Ez a 15e inkább móresre tanításnak hangzik, ami nem nyerő stratégia.
indapass90210 2009.11.18. 09:18:23
gorillka 2009.11.18. 09:19:09
Egy öt éves modellnél - csalást, lopást, ÁFA és VÁM elsíbolást feltételezve - leírásért 15e+ÁFA-t kérni nem szép dolog. Nagyon nem.
Kyle Broflovski (törölt) 2009.11.18. 09:19:11
2009.11.18. 09:22:16
különvélemény 2009.11.18. 09:24:04
Magyar rezsiköltség? lol
Xart sem fizetnek itthon az alkalmazottaknak, a leírást egy egyetemista lefordítja neked pár tízezerért néhány nap alatt, a szerviz meg úgy is kiküldi külföldre, ha nem csak az aksitartó ajtaja tört le.
És mindezért a remek szolgáltatásért kerül az általam korábban bepostolt G11-es gép duplájába, mint az usában?
Nem kell a duma, mindenki ismeri a magyar szolgáltatásokat, főleg a szervizeket.
gorillka 2009.11.18. 09:25:08
Dobok egy hátast, hogy milyen bonyolult kütyüt vettem, hogy fogom én azt használni mérnöki diploma nélkül, amikor kiderül, hogy a környezetvédelmi és egyéb kitételekkel együtt 10 oldal az egész, csak megkaptam összeurópai nyelven plusz arab, kínai, japán és még mit tudom én milyen nyelven.
Első reakcióm persze az, hogy mennyit fizethetett az itthoni hivatalos forgalmazó a fordításért. Ugye?
És sajnálom a mókusokat. :-)
min 2009.11.18. 09:26:27
Számomra a lehúzás kategória.
Menj be egy forgalmazó kereskedésbe hátha tudnak neked másolni. Én is így tettem a faxommal. Lemásolták és össze is fűzték a kb 40oldalnyi A4-es papírt. Így is lehet ...
eznemisénvagyok 2009.11.18. 09:26:33
gorillka 2009.11.18. 09:27:09
Fontosnak tartom az arányokat.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.11.18. 09:30:02
pikofix 2009.11.18. 09:30:19
gpx 2009.11.18. 09:30:22
Korrekt ügyintézés, kedves munkatárs. A levelezés lényegi része:
címzett < törölve >
dátum 2009. szeptember 18. 17:31
tárgy informacio-ac401
küldő < törölve >
Kedves Asszonyom!
Mai napi, telefonon folytatott megbeszélésünkre hivatkozva tisztelettel megkérem, hogy az "Angelcare AC401" modelljükhöz lehetőségük szerint részletes használati utasítást küldjön részemre.
Segítségét és rugalmasságát nagyon köszönöm.
< aláírás >
Válasz
feladó < törölve >
címzett < törölve >
dátum 2009. szeptember 18. 19:43
tárgy RE: informacio-ac401
Kedves Gpx,
Mellékelten küldöm.
Üdvözlettel:
< aláírás >
termék manager
www.angelcare.hu
Gal 2009.11.18. 09:32:59
Akkor még jó, hogy beleírtam, hogy merre van az arra:D Amúgy ennél több info csak megzavarja az anyóst:D
Wandál 2009.11.18. 09:33:48
ez az az üzleti modell, ami lassan kihal, csak néhány lúzer garázscég még próbálja kisajtolni az utolsó filléreket a kizárólagossági szerződésük alapján. aztán fogja az anyavállalat, és csinál egy eu-s, vagy k-eu-s regionális központot, és felbontja a területi hatályú szerződéseit, az addigi dealer, aki 150%-os áron áruta a terméket éhenhal...
annyi hibádzik egyébként a "magyarázatodban", hogy jellemzően nem az anyavállat alapította a magyar kft-t, hanem nagy cégek kisebb forgalmú üzletágaival kötöttek területi kizárolagosságú szerződést a 90-es években ilyen-olyan bt-k, kft-k (pl. fotós cuccok, légkondícionálók, egyéb 90-es években nem nagy forgalmú árucikkekre), amelyek kihasználva monopol helyzetüket, pofátlan áron adták/adják a cuccot, megzsarolva a fogyasztókat, hogy ha nem náluk vásárolnak, nincs garancia...
szóval ezeknek a cégeknek van max 3 évük, aztán roló, ha ilyen cégnél dolgozol, jobb ha más állást keresel...
w
kees · http://neuhappysex.ch 2009.11.18. 09:38:09
eznemisénvagyok 2009.11.18. 09:39:10
Layosh 2009.11.18. 09:40:18
toi 2009.11.18. 09:41:34
és ingyé.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.11.18. 09:42:16
anarch 2009.11.18. 09:44:04
Egyébként itt van a keresett PDF angolul, a FUJI SAJÁT OLDALÁRÓL :).
www.fujifilmusa.com/shared/bin/FXA400_A500_Manual.pdf
A magyar ügyfélszolgálat pedig helyezze a sünt erőteljes mozdulattal a szükséges helyre...
privateer 2009.11.18. 09:45:33
MosoMasa 2009.11.18. 09:46:07
daito 2009.11.18. 09:46:51
Így is nézheted, de a piac, főleg az ilyen határoktól, vámoktól mentes; a költséghatékony megoldásokról szól. Pl. arról, hogy az egyes országnak, cégnek, országos forgalmazónak miben van komparatív előnye.
A német forgalmazó termékenként kisebb költséggel dolgozik, ezért olcsóbb, a vásárló ott veszi meg. F*scsík, buta, sz*ros wc papír, homár.
Csak nem szürkeimport. Pláne, ha ezt én teszem, mint vásárló, aki kint jár Berlinben és megvásárol valamit.
Másrészt, értem, hogy költségek; de ne meséld nekem, hogy a magyar forgalmazó hálózata akkora mint - vagy meghaladja a németét... Ne meséld nekem, hogy a mindenféle teherrel együtt többet fizet idehaza a magyar disztribútor a dolgozójának, mint a német. Sorolhatnám még. Vagy a magyar bérleti díjak meghaladják a németet.
Az a helyzet, hogy van az a szó, hogy "vevő".
Más országokban, kultúrákban ez a fogalom azt jelenti, amit jelentenie kell. Nem akadnak ki azon, hogy a vevő igyekszik kedvező áron / olcsón vásárolni; mert ez alap. Ha megvehetsz valamit x forintért, akkor nem fogsz érte x+30%-ot fizetni, maximum akkor, ha valamiért megéri. Rá kell beszélni, el kell neki adni. Tudom, hanyatt kellene attól vágódni a vásárlónak, hogy X a hivatalos importőr. Csak X-nek nincs saját üzlete, mert. Vagy van, az észak-budai erőmű mellett, egy bekötőúton. X-nek nincs szervízhálózata, mert. Vagy van, a tiszapalkonyai ipari parkban.
Nálunk meg a vevő az a tahó, aki garasoskodik, mindig mindent ingyé akar, mindig mindent jobban tud.
Igen, lehet így is fordítani, de a francia, a német, a svéd, az angol vevő semmivel sem ügyesebb, jobb, nagylelkűbb; csak nem nézik le őket az eladók, forgalmazók.
Miért van az, ha bemegyek egy berlini áruházba/boltba, akkor odajön az eladó, és 2. mondatból megérti, hogy nem vagyok német? Ennek ellenére ad névjegykártyát, katalógust, és elköszön, amikor úgy távozom, hogy nem is vettem semmit?
Vagy a kairói boltos, aki másnap is megismer és magyarul köszön rám? Nemcsak az utcai árus, aki 10 eurórét mindenre hajlandó, hanem a legdrágább, legelegánsabb üzletükben is.
Idehaza meg max. a biztonsági őr fog rám mozdulni. Röhej, de néha érdemesebb őket megkérdezni, mint a dolgozókat.
Ne tegyünk már úgy, hogy a kereskedelemben tapasztalható anomáliák, amelyekből itt a homáron is sok példa akad, az CSAK a vevők olcsójánoskodásából adódik. Nem 1970-et írunk, amikor csak tévedésből megy az ember külföldre; azért az átlag magyar ember el-eljut külföldre és láthatja, máshol ezt hogy csinálják.
Musaic (törölt) · http://www.musaic.hu 2009.11.18. 09:46:55
Én már akkor lemondtam a cégről és a termékeiről, mikor még 2001-ben kipróbáltam két gépüket.
különc 2009.11.18. 09:47:59
anarch 2009.11.18. 09:49:52
www.fujifilmusa.com/support/ServiceSupportProduct.do?prodcat=842411
Szerintem egy napon belül megkapod. Ha gondolod megemlítheted nekik a magyar ügyfélszolgálat kedvességét is...
Wandál 2009.11.18. 09:50:31
sztem még pár év, és racionalizálják az eu-s értékesítést, főleg, ha az eu is rámegy egy kicsit "az áruk és szolgáltatások szabad áramlása" alapján...
w
GargleBlaster · http://autostat.hu/hasznos 2009.11.18. 09:51:09
Gal 2009.11.18. 09:51:47
Ha hosszabban írod lehetett volna egy BÜ-post:D Legalább felébredt volna a Homár:)
efhábé 2009.11.18. 09:54:48
A terméket magát kifizette a delikvens, annak az ára befolyt a gyártóhoz, innentől kezdve csak céges imidzs kérdése, hogy a gyakorlatilag pénzbe nem kerülő szolgáltatást nyújtja-e a cég, hogy elégedett ügyfélköre legyen.
Mennyi költsége van egy már elkészült pdf kiküldésének? Foglalkozik vele az üfsz kb. 1 percet, ha azt feltételezzük, hogy kap 150ezer forintot az üfsz-es, akkor heti 40 órával számolva, egy percnyi bére 15,5 Ft. Az e-mail kiküldésének költsége gyakorlatilag 0 Ft.
Szánalmas ez a hozzáállás, csak nyomtatva és 15ezer+ÁFÁért.
Gastroger 2009.11.18. 09:54:49
"és a terméket hivatalos viszonteladónk értékesítette " És ha nem? És ha JóskaPistától vettem vaterán? Aki anno a Fujifilm hivatalos viszonteladójától vette, akkor ő már megfizette a könyvecskét. Most vagy be tudják azonosítani (nyomonkövetés, tényleg van ISO-ja ennek a cégnek?) gyári szám alapján, vagy nem, akkor meg ne csalózzák le alapból az ügyfelet.
Gondolom ez a gép nem egy 300.000 Ft-os 2 hónapos gép... Ahol 15e Ft. a kézikönyv...
Posztolónak meg egy tipp: :)
Tisztelt Fujifilm!
Köszönöm szíves ajánlatukat, természetesenen hivatalos viszonteladónál vettem, de költözéskor a használati utasítás elkeveredett.
Kérésükre: "vásárlást igazoló számlát, és garanciajegyet lefotózza és elektronikus formában elküldi részemre," szívesen eleget teszek, kérném viszont szíves segítségüket, mivel sajnos lefényképezni nem tudom a számlát, és a garanciajegyet, mert nem értek a vásárolt fényképezőgép használatához. Kérem szíves segítségüket, hogy elektronikus formában szíveskedjenek megküldeni a használati utasítást, hogy le tudja fényképezni.
Hans Lopkowitz 2009.11.18. 09:55:14
Mindez az Irvine-i (Kalifornia) szervízben volt...
eznemisénvagyok 2009.11.18. 09:56:15
De azért mondok neked egy példát. Konkrétan tudom az én szakmámból, hogy Németországban TÖBB olyan viszonteladó nagykereskedő van, aki az X cég termékéből egymaga többet ad el, mint az X Magyarország ÖSSZESEN. Ekkora eltérés van az eladott darabszámok között. Akkor képzeld el, hogy az X Deutshland Gmbg mennyivel ad el többet!
min 2009.11.18. 09:58:03
R.T. · http://rendszergazda.eu 2009.11.18. 09:58:55
eznemisénvagyok 2009.11.18. 09:59:04
Gastroger 2009.11.18. 10:00:03
eznemisénvagyok 2009.11.18. 10:00:08
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.11.18. 10:00:22
Meg vagyok döbbenve.
min 2009.11.18. 10:02:30
Óóó akkor nem is indulok már el oda és így lecsúsztam a korházi ebédről is:-)
Sákif za morro? 2009.11.18. 10:03:27
Zorro2007 2009.11.18. 10:03:38
Ebayen vettem egy uj fenykepezogepet Nemetorszagbol, 3 honap utan elromlott, Beballagtam Ausztriaban a szervizbe, leadtam es ingyen, szo nelkul megcsinaltak. Akkor hogy is van ez, ha ugyanezt a fenykepezot Magyarorszagon a markaszerviz nem javitja meg?Nem ertem miert is?
Vagy ez a szurkeimport csak magyar talalmany?
Gal 2009.11.18. 10:05:15
efhábé 2009.11.18. 10:06:42
Tekintve, hogy az EU (bővebben az EGK) egy gazdasági térség, csak a vásárlás helyén kell ÁFÁT fizetni (és a vámhatár az EU külső határa + nem EU-tag EGK-országok, ezért a határon belül már nem kell vámot fizetni). Teljesen legális más tagállamban vásárolni és az EU szabályozása szerint bármely más tagállamban érvényesíthetőnek kell lennie a garanciának.
Nem mellesleg jelenleg nem is a garanciáról van szó, csak egy rohadt használati utasításról, ami ráadásul olyan termékhez tartozik, amelyik rég nincs forgalomban, tehát annak költségét a forgalmazó már ki kellett, hogy termelje, további költsége csak munkabérként és továbbítási költségként keletkezik. Ha ezt az 1 percnyi munkabért és nagyjából egy hangyafasznyival a 0 felett lévő továbbítási költséget nem hajlandó állni, akkor szüljön farfekvéses sünt, épeszű ember nem vásárolja meg ezután az őáltala forgalmazott terméket.
Aztán lehet matekozni, hogy egy 45-50ezer forintos fényképezőgép elbukott haszna vagy a 15,5 Ft-os kiadás hiányzik jobban az év végi mérlegből...
Wandál 2009.11.18. 10:07:01
ugyanmár, az adminisztráció, raktározás, a szállítás hogy lehet drágább az olcsó magyarországi rezsiköltségek mellett negyedannyi árura, mint németországban? ja, hogy a nyereség, kicsit több...
w
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.11.18. 10:09:04
Nem lehet már normálisan shopni sehol.
Eddig legalább ingyen adták a CO-t.
Lehet, hogy változott az üzletpolitika?
klarky · http://kreport.blog.hu/ 2009.11.18. 10:09:34
Peugeot: azonnal jött a link a pdf-ek elérhetőségéről.
Brita: Sűrű elnézéskérés mellet azonnal küldte a pdf-et és sajnálta, hogy a Müllernél véve nem kaptunk hozzá, de ugye a Müller olyan önfejű, hogy ő mindent Németországból hoz be, így a magyar forgalmazóval nem állnak szóba.
Sony: kértek egy számlamásolatot (gondolom, hogy tényleg vettem-e és az enyém nem pedig tolvaj vagyok), de azonnal küldték a pdf-et.
Szóval nekem eddig csak jó tapasztalataim vannak, a Fujinak meg mehet a sün.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.11.18. 10:10:07
Szerintem is.
emci 2009.11.18. 10:13:07
Egyébként egy Németországból behozott 5 millió Forintos légszivattyús kazán beszerlési útmutatóját a forglmazó minden gond nélkül 200 000 Ft-ért árulja, mert annyira bonyolult beszerelni, hogy kénytelen vagy megvenni. (Ez barátnőm sztorija). Szép új világ.
efhábé 2009.11.18. 10:16:14
Az eladott gépekből befolyt a haszna, a használati utasítás költsége, a nyomdaköltség stb.
Még ha szürkeimportos gép is lenne, akkor sem okozna kárt a forgalmazónak és különösebb költséget sem.
peca1000 2009.11.18. 10:16:59
A Fuji egy pöcs cég. A legjobb, ha az alap funkciókat megmutatod édesanyádnak, a legtöbb felhasználónak az bőven elég.
espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.11.18. 10:17:17
Feladó meg az lett volna, hogy Mancika a Fujifilmtől :-)
eznemisénvagyok 2009.11.18. 10:18:12
Netuddki. 2009.11.18. 10:20:59
Ja még annyi, hogy levélírót fikázók menjenek a pokolba a magyar üsthöz visszatuszkolni a többieket!
eznemisénvagyok 2009.11.18. 10:21:03
Gal 2009.11.18. 10:21:04
Ügyes:D
A többiek úgyis a főoldalon nyomkodják az F5-öt, hogy elsőzhessenek:)
espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.11.18. 10:22:57
Kono 2009.11.18. 10:23:20
Azt feltételezni, hogy a vásárlók lopnak, csalnak, ahol csak tudnak, eleve gáz. Ezek után csodálkoznak, ha a vevők ennek megfelelően viselkednek.
Csak megemlíteném pozitív példaként a Mr.Sale üzletet, akik abból gazdagszanak meg, hogy a vevőiknek a várton felül is ingyen szolgáltatnak.
Pl. akkor is visszavihetsz egy öltönyt, csak ha kinőtted, vagy már nem tetszik!!! Visszakapod a pénz 100%-át.
És az ilyen magamfajta "befolyásolható" vevők szeretnek ilyen helyekre járni, ahol a vevőt ilyen barátságosan kezelik.
ÉS ennek ellenére NEM MENT csődbe. És, bármilyen hihetetlen: én még soha, senkit sem láttam visszavinni egyetlen öltönyt sem!
Mert a vásárlók nem csóró szemetek, akik kihasználják az eladókat, hanem értelmes, intelligens emberek.
Az ingyen pólót, ami a hírlevél feliratkozóknak jár, még a kis cigánygyerekeknek is odaadták a szemem előtt! És nem zavarták el őket, ahogy a legtöbben tennék.
Megérte nekik azt a 200 Ft-os pólót, hogy én ezek miatt évek óta oda járok, és bőven 100 ezren felül költöttem már?
monyon le 2009.11.18. 10:26:03
a BMW is ca. 8500HUF ért adja a használati utasításait utólagosan. Ja cikkszámon meg is tudod rendelni tőlük :)
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.11.18. 10:26:23
Szerintem írjuk inkább azt, h: Simán!
efhábé 2009.11.18. 10:27:42
Az nem az EU és a fogyasztó problémája, hogy a gyártók nem értik ennek a lényegét és még mindig állami szintben gondolkodnak forgalmazói- és szervizviszonylatban. Ezt az eltérést verje le a magyar képviselet a gyártón. Engem, mint fogyasztót, rohadtul nem érdekel, hogy a gyártó vagy a képviselő állja a garanciális költségeket, engem csak az érdekel, hogy a jogszabályok előírják, garanciát kötelező nyújtani akkor is, ha a terméket más tagállamban hozták forgalomba.
efhábé 2009.11.18. 10:30:52
Pedig ugyanúgy két külön szuverén államról beszélünk, mint mondjuk Németország és Magyarország esetében, eltérő állami jogszabályokkal, eltérő adóterhekkel stb-stb. És természetesen a z állami törvények felett álló szövetségi (nálunk úniós) előírásokkal.
anarch 2009.11.18. 10:31:37
Kono 2009.11.18. 10:34:03
eznemisénvagyok 2009.11.18. 10:36:21
Gal 2009.11.18. 10:42:24
Szerintem meg legyen már új post:/
klarky · http://kreport.blog.hu/ 2009.11.18. 10:42:34
Egyéves Önkéntes 2009.11.18. 10:45:47
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2009.11.18. 10:46:50
Ezért lehet mindent megcsinálni veletek, mert még ilyenkor is képesek vagytok a fogyasztót baszogatni! Reménytelen. Pfej.
pat bateman 2009.11.18. 10:46:50
az alap funkciókat elég könnyű kezelni, nem egy bonyolult gépek ezek.
amúgy meg előfordulhat, hogy valaki szívesen lekopizza / beszkenneli a saját használati utasítását, csak szét kell nézni netes fórumokon...
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.11.18. 10:47:21
T. Homár!
Kérjük, legyenek szivesek új postot kitenni az úri közönség szórakoztatására!
Gal 2009.11.18. 10:47:54
:DDD
Amúgy éppen szöszmöszt találtam a danone joghurtomban, írjak róla postot?:D
Gal 2009.11.18. 10:48:54
Egyéves Önkéntes 2009.11.18. 10:50:15
nem tudom volt-e már, de ezért kell az Aldi-ba menni, ott az őstermelő által kötött, NDK levehető ajtós digitális kamera ingyen van.
Gal 2009.11.18. 10:51:45
És üzleti telefon is van benne?:D
Egyéves Önkéntes 2009.11.18. 10:52:18
Egyéves Önkéntes 2009.11.18. 10:53:48
mert abban igen, szketmen dzsontól a pápoppé a csengőhangom. :D
Gal 2009.11.18. 10:54:26
Rendben van, de ezt csak 15.000 HUF ellenében tudom prezentálni:D
Egyéves Önkéntes 2009.11.18. 10:55:26
vagy német márkával, megint bevezették. :D
Gal 2009.11.18. 10:56:05
Gal 2009.11.18. 10:57:51
Megoldható, ha lefotózod az 54.000 foritnosról az igazoló számlát és a garancialevelet.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.11.18. 10:57:55
Ezeket olvastad, ugye: @@toi: , Layosh: ? Pedig nyilván ezek is küzdenek a szürkeimporttal, mégse kértek se számlát, se 15 ezer forintot.
Egyébként pont az ilyen sztorikért gondolom, hogy rosszul teszi minden nagy nyugati gyártó cég, amelyik nem saját tulajdonú képviseletet tart fent, hanem szerződik egy magyar forgalmazóval. Így ugyanis a magyar forgalmazó szánalmas módszereivel a pont a gyártó hírnevét rontja. Vagy ha már szerződik, akkor sokkal szigorúbban kellene szabályozniuk és ellenőrizniük a magyar képviselet viselkedési kódexét.
Egyéves Önkéntes 2009.11.18. 10:59:31
:D
Mylady 2009.11.18. 11:00:21
A válasz az volt, hogy sorry, de nekünk semmi közünk hozzá, ha a gyártó nem csomagolta bele, akkor nincs benne.
Írtam nekik ismét, hogy ez így nemannyira szabályos. Erre nem reagáltak. Felhívtam őket, hogy mi van, azt ígérték, küldik postán, ha majd lesz hozzá útmutató. Azóta is várom.
Mondjuk én leszarom, mert angolul, meg németül is simán értem a használati útmutatókat (a magyarokat nem mindig), de nem tetszett a hozzáállás.
Biztos az is szürkeimport volt.
C10H12O6 2009.11.18. 11:00:52
Általában az IT iparra jellemző mostanában, hogy minden régi és új termékükről megtalálható a felhasználói kézikönyv / termékismertető / driverek.
A magyar FujiFilm pofátlan. Semmibe nem került volna legalább egy angol nyelvű doksit átdobni és mellékelni a legújabb akciókat, vagy azonos gépkategóriájú termékeket azzal a szöveggel, hogy ha elégedett a FujiFilmmel, és új gépet szeretne, akkor hívjon minket tanácsért, ötletért. Persze boltlistát is mellékeltem volna. Ha görény vagyok, akkor 3 havonta dobok az email címre egy hírlevelet ezután.
Weboldalon keresztüli terméktámogatásban messze a legjobbnak tartom a Samsungot és a HP-t. Minden termékről van információ, egzatkt leírás és megtalálhatóak a driverek.
Sajnos nálunk sok idióta, aki alapvetően technikabuzi és nem kereskedő megfeledkezik a vevők tájékoztatásáról.
A FujiFilm itthoni forgalmazójának üzenem, hogy ha csak ennyi eszetek van, akkor menjetek le inkább egykét hétre egy Lehel piacos mellé kereskedést tanulni. Azthiszem majd megtanuljátok szépen az árut rendesen kipakolni, odafigyelni és mosolyogni.
A többi idióta forgalmazónak üzenem, hogy amit eladsz terméket, annak a leírása legyen meg külön az oldaladon is, mert úgyis 90% hozzádfordul terméktámogatásért.
FujiFilmnek tanúnság: a rossz hír úgy terjed, hogy elolvastam ezt a rossz hírt. Majd ha egy beszélgetésben előkerül a téma, akkor mondom, hogy a Fujifilm szar. 5 ember megérti és továbbadja újabb 5 embernek. Most gondoljátok el, ha korrekt infot adtatok volna, akkor ugyanígy elterjedt volna, hogy milyen jófejek vagytok.
Ja és ha fostok a külföldi import ugyanolyan FujiFilm terméktől, akkor írjátok bele a levelekbe, hogy ugyanmár, de miért is jobb nálatok vásárolni, mégha 20%-al drágábbak vagytok. Aztán fényezhetitek magatokat benne rendesen.
De hát ugye ez elmaradt. Szar kereskedől vagytok és mindenki azt hiszi, hogy a FujiFilm is szar. Pedig nem ti voltatok a K+F-esek, sem a szerelőszalagosok, hanem ti vagyok az eladók. Mégis mindenkinek tönkrebasszátok a munkáját.
LewisFM 2009.11.18. 11:00:59
Biztosan megéri.
Azt nem tanítják, hogy ha egy új vevőt megszerezni 1 egység pénz, egy régi elveszítettet visszaszerezni 10 egység...? Ráadásul a negatív reklám értéke se csekély.
Hát ezért önmagában megérte volna a Fujinak.
sertésmájkrém 2009.11.18. 11:02:17
www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=hu&FamilyID=3657ce88-7cfa-457a-9aec-f4f827f20cac
vagy akár openoffice is megnyitja.
Gal 2009.11.18. 11:03:38
Inkább utald:D
Egyéves Önkéntes 2009.11.18. 11:05:19
@Gal: add meg a pin kódod, és már utalom is. :D
cybergreg · http://www.cybergreg.hu 2009.11.18. 11:15:20
Egyéves Önkéntes 2009.11.18. 11:17:25
kispista2 2009.11.18. 11:17:36
Egyéves Önkéntes 2009.11.18. 11:18:57
kispista2 2009.11.18. 11:20:37
1. A tag(ok) adatai
1/18. FUJIFILM Europe GmbH
DE-40549 Düsseldorf, Heesenstrasse 31.
Külföldi cég, szervezet esetén a nyilvántartási szám: HRB 10639
Külföldi cég, szervezet esetén a nyilvántartási hatóság: AG Düsseldorf
A szervezet képviseletére jogosult személy adatai:
Kézbesítési megbízottja: FUJIFILM (magyarországi) Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság (an.: 109073324)
1134 Budapest, Váci út 19.
A tagsági jogviszony kezdete: 2009/05/29
A változás időpontja: 2009/05/29
Bejegyezés kelte: 2009/06/12
Hatályos: 2009/05/29 ...
Ír valaki egy emailt a német anyacégnek? Hátha kirúgnak pár embert ettől a szarházi bandától!
kispista2 2009.11.18. 11:24:17
Rendeljetek kamucímekre használati utasításokat, szívjanak a postaköltséggel a sóher gecik!
Nomante 2.0 2009.11.18. 11:30:12
cyberbeat 2009.11.18. 11:36:16
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.11.18. 11:39:44
gonosztojás (törölt) 2009.11.18. 11:40:14
Meg a farkam a fuji-nak..
ZC 2009.11.18. 11:48:58
ingyen javítós: Canon Hungária, komplett optika csere.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.11.18. 12:00:24
@Sün‼: Manuál helyett játssz a pedálokon!
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.11.18. 12:00:49
kispista2 2009.11.18. 12:38:04
A magyar fuji nyeressége hova megy? A tulajdonoshoz! Neki megéri 15e-t kérni, amiről tudható hogy senki sem fizeti ki, vagy egy elégedett ügyfél lenne a célja?
kispista2 2009.11.18. 12:39:32
bldo 2009.11.18. 12:51:27
Kalkuláld hozzá a vámot, az áfát, ha memóriás termékről van szó, akkor az artisjust. És vedd hozzá, hogy 1 USD = 1 EUR, így minden elektronikai termék ennyivel drágábban indít Európában kapásból.
fecsa 2009.11.18. 13:25:29
Az én értelmezésemben azt jelenti, hogy fizet valamiért és nem ingyen kapja. (Igen15.000,- összegen én is vitatkoznék, rengeteg dologra lehet fogni az összeg mértékét)
A vevő vásárol valakitől. Ha tőlem vásárolsz valamit akkor az én vevőm vagy, ha a német cégtől akkor a németnek a vevője vagy.
Ha kint veszel valamit akkor miért nem automatikusan a német cégtől kérik a magyar nyelvűt?
"Soha nem veszek majd Fuji gépet? igen, valószínűleg itthon belekalkulálják a fordítás és egyéb költségeket ami miatt magasabb árat kérnek, mint pl egy német. Tehát a magyar fuji nem fog veszíteni egy ügyfelet, mert az ár miatt soha a büdös életben nem vetted volna meg tőle a cuccot." szerintem.
Érdemes lenne egymás kommentjeit elolvasni és betartani egy minimális tiszteletet egymás iránt. Igen a postoló sem azt írta, hogy kint vette, szürkézett stb ...
Viszont mi magyarok is megtanulhatnánk, hogy vannak dolgok amiért fizetni kell.
Csak 5 percre gondoljon bele mindenki a postoló/gyártó/kereskedő helyébe magát.
És itt jön az ország/a tiétek/ az én sérelmem, hogy ebben az országban nagyon sok xarságért már eddig is fizetnünk kell/kellett.
Ez van, ilyen világot élünk.
De 1ütt változtathatunk rajta:)
Legalábbis én bízom benne:)
moli 2009.11.18. 14:00:44
betépett felhasználó 2009.11.18. 14:07:06
Rókarezisztens Kopasztyúk 2009.11.18. 14:16:52
jsbb 2009.11.18. 16:48:21
Vettem egy kompakt kisgépet Essenben egy Saturn üzletben, nagyon leakciózva.
Itthon mail a Nikonhoz egy magyar kezeléséiért, szintén tízezer forint feletti ajánlatot kaptam, amire bintettem. Ugyanekkor, ugyanott vettem egy SHARP házimozit is, a honlapról egyszerűen le lehetett tölteni a magyar kezelésit.
A Nikonnal még egy küzdelmem volt, mikor egy apró hiba elhárítását kértem garanciában és a német Satornos számlát nem akarták elfogadni a vásárlás idejének igazolására, mivel csak típuszám volt rajta, me, a gyáriszám. Szóval a Nikon is ugyanolyan szarevő társaság mint a Fuji.
kispista2 2009.11.18. 18:13:33
A magyar cég a német cég tulajdonában van. Vajon ők tudnak arról hogy hogyan viselkednek?
Viktus 2009.11.18. 18:27:42
kispista2 2009.11.18. 18:39:46
Nem elég hogy az ügyfeleket lehúzzák, még adót is csalnak.
2009.11.18. 20:23:54
dirndel 2009.11.18. 20:46:41
hu.diplodocs.com
epeficam 2009.11.18. 23:17:04
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2009.11.18. 23:46:52
Akkor most szíveskedjél ezt megpróbálni egy magyar nyelvű "MANUAL"lal. Kösz.
zeugma 2009.11.18. 23:48:36
Most rendes számla kellett volna, meg magyar garancia, hát megkerestük a neten a hivatalos magyar forgalmazót. Talán ha öt fajta diktafont tartanak a gyártótól, meg három fényképezőgépet, nagyobbrészt az alsó szegmensből. Százezres profi cucc? Ugyan már, úgyse veszik meg! Hát nem is, ha nem árulnak.
Így vagy külföldi vétel lesz megint, vagy hazai szürkézés, hiszen hivatalosékon keresztül nem lehet beszerezni.
Még jó, hogy aki használni fogja, tud angolul.
Igaz, utólag az Olympus is csak pénzért ad kézikönyvet, csak nyomtatottat és csak számla ellenében (ha nincs számla, pénzért sem kapsz); de legalább most már a termék memóriájába előre feltöltik pdf-ben a user manualt egy rakás nyelven (általában magyarul is). Azt nehezebb elveszíteni, mint egy A6-os kiskönyvet.
vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2009.11.19. 15:00:36
efhábé 2009.11.19. 16:17:32
Ahogyan az is, hogy elérhetővé tegye minden nyelven a használati utasítást.
Az ember nem csak akkor vehet meg egy terméket, ha kiugrik érte pl. Bécsbe. Simán előfordulhat, hogy valaki huzamosabban él külföldön, de nem beszéli adott ország nyelvét.
A használati utasítás nem valami szívesség, hanem szükséges kelléke adott műszaki cikknek.
Kb. olyan, mintha kihagynák a CCD-t a gépből, aztán ha használni akarod, vedd meg a hivatalos képviselettől, de csak akkor, ha számlával igazolni tudod, hogy tőlük vetted a gépet is.
Szánalmas...
efhábé 2009.11.19. 16:21:20
fecsa 2009.11.19. 16:39:23
A legfőbb hiba azért szerintem az lehet, hogy a "Hivatalos képviseletet" nem mindenben támogatja a gyártó.
A használati utasítások elkészítéséből illetve legyártásából eredő költségeket valszeg nem írják jóvá számára.
Az lehet, hogy a vásárlót ez nem érdekli, de forgalmazót annál is inkább.
Azért kíváncsi lennék, hogy ha a német cégtől kérné a használatit akkor azt sikerülne e beszerezni. Ír a gyárnak, továbbítják ide, itt meg a gyár felől érkező retorziótól tartva kiadják.
Érdekes dolgok ezek. Dolgoztam multinál, majd gyártó hazai képviseleténél, nem minden olyan egyszerű, mint azt gondolnánk.:))
fecsa 2009.11.19. 16:40:35
Pistolero 2009.11.20. 07:57:10
efhábé 2009.11.23. 15:18:16
Magánszemély visszatéríthetteti az ÁFÁT, de ahhoz kell a kiléptető pecsét a határőrtől, schengenen belül érdekesen kapod meg.