"Mik vannak" című rovatunkban egy Anna Zsanett által forwardolt levelet közlünk, kéjes örömmel. Olvasónk barátnője cipőboltban dolgozik, és nem bírta tovább, megírt pár szolid esetet arról, hogy milyenek vagyunk mi, vásárlók egy eladó szemével. Nyitásnak rögtön kiderül, hogy akinek túl olcsó a cipője, arról eleve megvan a szakemberek véleménye. A Másik Oldal vallomása alant olvasható:
Tudom hogy ez az oldal a fogyasztókért van és nem azok ellen, de mégis néha megsajnálom az eladókat. Van egy pár ismerősöm aki a szakmában dolgozik, az egyik eladó barátnőm küldte ezt a pár sort, melyet a figyelmébe ajánlok.
Köszönöm
Anna Zsanett
Apró szösszenetek egy cipőboltból
mindig a vásárlónak van igaza
1. A kedves vásárló reggel nyitásra érkezett azzal a szándékkal, hogy a méregdrága három ezer forintos cipellője elszakadt. Ahogy meglátták az eladók, egy reklamáló közeledik hárították egymásra a feladatot, ki is foglalkozzon a hölggyel. Arra jutottak, hogy mindegy így mindketten maradtak.
- Miben segíthetünk?
- Elszakadt a cipőm, 5 hónapos hordás után. – a lányok tájékoztatták hogyan működik, fel kell venni jegyzőkönyvet, ők elküldik bevizsgálásra, ha javítható javítják, ha nem akkor csere.
- Jó, jó, de én végkielégítést követelek! – a lányok egymásra néztek.
- HMmmm. Végkielégítést még mi sem kapunk. – kuncogtak a lányok.
Persze a rendkívül értelmes hölgy még háromszor elmondta, hogy végkielégítést szeretne, de sajnos ez már nem az eladók hatásköre……
2. Egy másik kedves vásárló, ugyanebbe az üzletbe vitte vissza a cipőjét, ami szintén horribilis áron vásárolt, de sajnos az egyik cipő, belső részén a saroknál, kiszakadt. Az eladó elmondta, valószínű azért csak az egyik szakadt ki, mert mindenkinek az egyik lába erősebb, mint a másik.
- Az én lábam egyforma, az biztos.
- Hogyne, maga biztos kivétel. – közbe tájékoztatta, hogyan működik a reklamációs ügyintézés.
- Ezt most, úgy érti, hogy itt kell hagynom a cipőmet, és akkor mibe járjak?
- Sajnos nem tudok csere cipőt biztosítani, de megpróbálom megsürgetni – felelte kedvesen az eladó.
- Ez mégis csak tűrhetetlen, befizettem a pénzt, itt áll és még nem is kamatozik.
- De asszonyom, ez egy cipőbolt nem bank………
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2009.11.23. 15:05:29
Így elsőre ennyi jutott az eszembe.
májgeriberi 2009.11.23. 15:06:30
MÁSODIK for szily
vagy nem
májgeriberi 2009.11.23. 15:08:31
nagy az isten állatkertje
akikaztmondjákni 2009.11.23. 15:08:53
Végkielégítés???Adni kellett volna a seggébe a cipőkanállal!
Imádom a cipős posztokat!Legalább kompetenciám:)
Pepin bácsi 2009.11.23. 15:09:25
Layosh 2009.11.23. 15:09:57
Tron65 2009.11.23. 15:12:15
Nekem volt olyan, aki egy papírfecnit lobogtatott az orrom előtt, amire szerinte le volt írva, mikor milyen gombot kell megnyomni és a gép kéredezett rosszul...
Szóval eladónak, ügyfélszolgálatosnak lenni nem egy leányálom valljuk be őszintén.
jébé 2009.11.23. 15:13:33
szerintem nem volt semmi ellentét, a hölgy kicsit furcsa volt. ennyi.
volt jegyzőkönyv?
mi lett a vége?
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.11.23. 15:14:12
"megírt pár szolid esetet"
Ez az egy lenne az a pár?
A négy szent a következő három volt: Péter és Pál.
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.11.23. 15:15:56
Amúgy nekem is megvan arról a cipőbolti eladóról a véleményem, akinek megvan a véleménye az olcsó cipőt vásárló vevőről.
Most akkor vagy a cipőbolti eladók vannak kurvajól megfizetve, vagy a cipőbolti eladók a kurvák, akiket valaki jól megfizet.
Szegénynek lenni szégyen? Háromezer forintnak utánamenni szégyen? Szerintem jobban hiányzik neki az a 3k, mint néhány csalódott MBT cipősnek 33...
És ezért bizony visszamegy. És szeretné a pénzt látni. (persze nem sanszos).
Ha én is mindenkit kiröhögnék, aki úgy jön be a hivatalba, hogy nem vágja paragrafusra-bekezdésre, hogy mit is akar, akkor mostanra igencsak kicombosodtam volna nevetőizomzatilag.
Secnir 2009.11.23. 15:16:01
akikaztmondjákni 2009.11.23. 15:16:06
Most már unom,h folyton kiirja,h HIBA!!!!!
májgeriberi 2009.11.23. 15:16:43
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.11.23. 15:17:04
ezekhez menjen reklamálni az ember...
itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.11.23. 15:19:26
effective 2009.11.23. 15:21:43
Az elején csak egy volt, most meg már két szösszenet is van! De érdekes!
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.11.23. 15:22:34
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.11.23. 15:23:43
Ravasz ez a szily!
Most már kettő van.
májgeriberi 2009.11.23. 15:25:27
Pepin bácsi 2009.11.23. 15:28:55
effective 2009.11.23. 15:29:16
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2009.11.23. 15:29:31
A második esetben a pikírt megjegyzéseket szintén otthonra kellene tartogatni. Ez a poszt nem éppen váltott ki rokonszenvet a szegény, szenvedő kasszásnők iránt. Mondom ezt úgy, hogy nekem is megvolt a magam adagja a problémás-problémázó ügyfelekből, mégsem jutott eszembe visszaszólogatni meg kiröhögni őket.
jébé 2009.11.23. 15:34:07
nem jelenek meg!!!
biztos a cipőbolti maffia...
effective 2009.11.23. 15:34:45
Teljesen egyetértek A Lesből Támadó Ruhaszárítókötéllel!
Mit képzel magáról a kishölgy? Mi az hogy "a méregdrága három ezer forintos cipellője"???? Ez egy teljességgel szükségtelen, otromba, és sértő megjegyzés volt! Ha a kishölgynek nem tetszik a vevő, akinek nincs pénze márkás cipőre, amit tízezrekért lehet venni, akkor húzzon el a Tamarisba, a Föníciába, vagy a Salamanderbe dolgozni, ott biztos nem fog ilyen "csóró" vevővel találkozni!
A vevőnek/vendégnek meg alanyi joga hülyének lenni!
májgeriberi 2009.11.23. 15:35:47
májgeriberi 2009.11.23. 15:37:11
jébé 2009.11.23. 15:39:22
jébé 2009.11.23. 15:40:40
Pukker 2009.11.23. 15:42:31
nem rendeltetésszerű használat, ha egy nem vízálló cipő átázik (mondjuk sportcipőt kimossák). Rácsukják a fémajtót és az kiszakítja a bőrt. Ha a 3e forintos nyári női szandálban járna le focizni az ember haverokkal.
A cipő ára meg egyéb körülmények ettől függetlenek. ráadásul ezt a cipő garanciát nem is a bolt adja puszira, hanem kötelező neki. Ezt az eladó is tudná, ha nem lehetne mindenféle kikent agyatlan sötét cicát felvenni a boltba eladónak, hanem kereskedelmi szakképzettség lenne hozzá szükséges.
Virus 2009.11.23. 15:45:21
nem véletlen, hogy pont az ilyen emberileg nulla vihogó libák miatt cipőt is csak pár jól bevált, és teszelt, kedves személyzettel rendelkező cipőboltba járok vásárolni.
Glarion 2009.11.23. 15:47:08
KolomparVinetu 2009.11.23. 15:47:55
Persze ha most a postoló a vevő lenne, és leírná, hogy a háromezres kínai cipőjével ment vissza fél év után verni a nyálát, hogy kéri vissza a pénzt, te lennél a legnagyobb szájú, hogy mekkora szarrágó. Meg olcsó húsnak... stb. Vagy tévedek? Nem hiszem az elmúlt 4-5 év homáros tapasztalataiból...
Azért nehogy félre értsetek. Én sem 50.000-res MBT-be, vagy mi a faszba járok, és egyáltalán nem nézem le (sőt!) akin nincs ötmillió forint értékű ruha, de azért ha tudod, hogy szart veszel, utána kár rinyálni, hogy büdös...
Koky_ 2009.11.23. 15:53:58
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2009.11.23. 15:58:23
KáposztaMedve 2009.11.23. 15:59:42
De az akkor is vicces, amikor a minimálbéres eladó lesajnálja háromezres cipőt vásárló vevőt...
reményhal... 2009.11.23. 16:04:09
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2009.11.23. 16:08:07
2009.11.23. 16:08:09
tarkamarha 2009.11.23. 16:17:27
Nem bank ez, hanem cipőbolt? Khm. Kinél van a vevő pénze (legalábbis annak a haszon része)? A boltnál. Ergó ők használják, nekik "kamatozik". Pongyola az igaz, de a lényeg a lényeg. Jó lenne, ha a vevőnek még a vevő háta mögött is igaza lenne... Az értékesítés egy szolgáltatás, amiért a vevő fizet, nem pedig egy kegy, csak hogy örüljön a paraszt. Eszem megáll. Minek jött le ez a poszt?
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.11.23. 16:23:24
a masik meg direkt novesztette a jobb rusztjet
ezert tart itt
effective 2009.11.23. 16:24:17
Azzal pedig tökéletesen tisztában vagyok, hogy a kishölgy nem mondta a vevőnek, hogy a háromezres cipőtől mit vár, vagy ilyesmi. Nyilvánvaló, h csak gondolta, de a levél szempontjából volt teljesen felesleges megjegyzés!
A vevő nem attól lesz hülye, h olcsó a cipője, vagy igen?
A levél témáját tekintve volt fölösleges a megjegyzés!
Ennyi
Ui: egyébként meg kb hetente egy posztba folyok bele, akkor se nagyon! Nem én vagyok itt a nagyszájú!
gelsystem 2009.11.23. 16:25:04
gyerek laba lesz nem lutapsz! harantemelo mar erteni felig, boltozat nem!
vacsa1 2009.11.23. 16:26:13
Fél év után már a vevőnek kell bizonyítania hogy rendeltetésszerű használat mellett ment tönkre a cipő.
A cipőboltokban már régen nincsenek kasszások, az ott dolgozók a takarítónők, az áruátvevők, a dekoratőrök, raktárosok, az eladók és igen, a kasszások is. A rihi-röhi és a bunkó stílus felénk nem divat, de biztos van üzlet ahol igen.
Én három hónapja dolgozom a kereskedelemben, azelőtt mindig is irodában dolgoztam, mindenkinek ajánlanám kipróbálásra:)
Ja, azért kereskedelmi végzettségem van (kereskedő-boltvezető), az sem igaz hogy ker. végzettség nélkülieket alkalmaznak mindenhol.
Búcsúzóul egy történet: A hölgy egy bőr bebújós félcipőt hozott vissza a napokban. Két hónapja vette és esőben beázott. A cipő az orránál lyukacsokkal díszített, a talpa is bőr, kiálló gumiszigetekkel. Tájékoztattam (kedvesen, mert én ilyen vagyok) hogy a cipője nem vízálló. Kérdezte hogy azt honnan kellett volna tudnia. Soroltam a feltűnő jegyeket (bőr, lyukacsok...) és azt hogy a dobozán is fel volt tüntetve. Hát ő itt hagyta a dobozt amikor vásárolta a cipőt.
Folytassam? Azon ritka esetek egyike volt, amikor tényleg nem vettem vissza a cipőt.
S még valami. A legundorítóbban, büdösen, retkesen a csini macák hozzák vissza a cipőt, akikről azt gondolnád hogy mindenük tipp-topp, gondos frizura, rúzsos száj... Aztán odadobja a cipőt a pultra és hányni van kedvem.
Arról nem is beszélve hogy most veszik elő a tavalyi csizmákat és a két évre hivatkozva próbálják "becserélni" egy újra. Mert tavaly nem tűnt föl hogy majd' leszakadt a lábukról úgy szétjárták, hogy nincs már orra, sarka... Csak nézek hogy ilyen darabokban mentek az utcára???
Mileston3 2009.11.23. 16:37:00
Persze nyilván nem 90-ért dolgoztok, ha meg mégis, akkor miről beszélünk? Ti talán a Louis Vuittonban vásároltok?
Almee 2009.11.23. 16:39:46
moli 2009.11.23. 16:40:23
Almee 2009.11.23. 16:47:55
Pempő 2009.11.23. 16:55:37
Én ismerem ezt lányt Antal Zsanettnak hívják a deichmannba dolgozik. Az anna biztos az álneve:)
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2009.11.23. 16:58:11
Szerintem.
Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.11.23. 16:58:42
A két sztori engem mélyen elszomorít, mert pont az ilyenek miatt tekintik Magyarországon az eladókat "bunkónak" meg "nem segítőkésznek". Alaphelyzet: a vevőnek mindig igaza van! Meghallgatjuk, segítünk neki, de nem teszünk megjegyzéseket közben ("Hogyne, maga biztos kivétel"), és nem nevetjük ki a jelenlétében ("HMmmm. Végkielégítést még mi sem kapunk. – kuncogtak a lányok.")!
Valaki kért további történeteket: a hiperblogon anno sztoriztunk párat :-)
hiper.blog.hu/2009/06/12/azok_a_csodalatos_vasarlok_1
hiper.blog.hu/2009/06/19/tortenetek_a_vevoszolgalatrol
Almee 2009.11.23. 17:05:07
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.11.23. 17:13:41
marmint az elado visszavag
otthon harcban allnak a felek
kard ki kard?
legkozelebb lovagi pancelban megyek buzogannyal a kezemben a cipoboltba
amugy hulye vevo, hulye ugyfel boven van de ezek a storyk nem is mulatsagosak
kispenzu 1 par cipos emberekrol lehet visongani csak nem erdemes
leszel Te meg kisnyugdijas
Fénnyel teli esernyő 2009.11.23. 17:56:13
hozzaszolo 2009.11.23. 17:56:51
vacsa1 2009.11.23. 17:59:22
májgeriberi 2009.11.23. 18:02:29
hiányzik belőlem a hiba
Hümüzhümümüz 2009.11.23. 18:05:50
De komolyan. :(
Ott a sok outlet. Puma, Nike, Adidas stb. cipőket adnak 10.000 alatt/körül és legalább normális!!! Kifutó modell? Ki nem xarja le, legalább nem hullik atomjaira a lábadról 1 hónap alatt.
portis · http://www.online-szallas.com 2009.11.23. 18:07:56
Rendesebb országokban ráadásul a kedves vevő a felpróbált ruhát-cipőt szanaszét dobálja , a kedves eladó pedig mosolyogva összeszedi és visszaviszi a helyére....
Cathcart_ezredes 2009.11.23. 18:10:38
Pistolero 2009.11.23. 18:11:56
Sokszor sikerül, sokszor nem. A garanciális feltételeket sokan nem ismerik. Például műszaki cikknél törésre vagy szakadásra nem lehet semmit érvényesíteni.
vacsa1 2009.11.23. 18:13:34
????
Szerinted ez a tuti? Vevőként kupit csinálni? Megnyugtatlak, ez nálunk is megy a kedves vevőknek, nem csak rendesebb országokban.
vacsa1 2009.11.23. 18:17:12
XCat 2009.11.23. 18:18:34
Csak éppen használhatatlanok. :D Járás közben lecsúszik a cipzár, meg ilyenek.
@Pistolero: ha direkt tönkreteszi, akkor sem az eladó dolga véleményezni, meg megjegyzéseket tenni. Átveszi, továbbítja, majd írnak rá valamit. Vagy levonják a fizetéséből a visszavitt cipőket?
@portis: Ez itt is így van. Mondjuk lóvévisszaírással még nem találkoztam, de általában azt mondjk, hogy válasszak valamit helyette.
DwightMcCarthy 2009.11.23. 18:19:28
májgeriberi 2009.11.23. 18:20:30
kedves posztoló az a hülye picsa akinek eladod a cipőt abból élsz. ÉS tényleg hülye, ha okos lenne nem nálad vásárolna!
ki nevet utoljára?
portis · http://www.online-szallas.com 2009.11.23. 18:22:23
Igen szerintem ez igy normális...
Nem nálunk nem igy van , a vevő általában visszaviszi a helyére a ruhát!
Mondjuk én nem. :)
anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2009.11.23. 18:25:08
Mert nem az számít mekkora az értéke a vásárolt árúnak, nem az számít, hogy mekkora idióta az ügyfél - felőlem üvölthet is - az számít, hogy megpróbáljuk mihamarabb megoldani a problémáját. Ha vett egy ötszáz forintos, akciós flipflopot ami szanaszéjjel szakadt, akkor is ugyanúgy kell bánni vele mint azzal a vevővel aki a tizenötezres csizmáját hozza vissza javíttatni.
...
Nekem volt olyan utasom anno aki azért jött be üvöltve az irodába és akart vissza pénzt, mert nem szóltunk, hogy vannak szúnyogok a vízparti apartmanban... mai napig büszke vagyok arra, hogy végül meg tudtuk beszélni a problémát és visszatérő utas lett belőle.
Sokat kell még tanulnod Anna Zsanett a kereskedelemről, szolgáltatásról.
májgeriberi 2009.11.23. 18:25:43
vagy
szakmát tévesztett?
kispista2 2009.11.23. 18:26:50
És normális helyen az eladó is ért a cipőkhöz, és nem küldi el azonnal bevizsgálásra, hanem cseréli.
XCat 2009.11.23. 18:28:18
vacsa1 2009.11.23. 18:31:16
gabcigirl 2009.11.23. 18:31:41
De: sajnos igenis nagyon jellemző itthon, hogy hárítani akarják az eladók a problémamegoldást és inkább hat felesleges kanyarra elhajtani a T. ügyfelet, mint azonnal segíteni.
Sajnos, nem egyszer voltam kénytelen megtapasztalni azt az áldatlan helyzetet, hogy csak akkor tették a dolgukat, ha arrogáns hangnemben rájuk ripakodtam. Pedig nem is ilyen az alaptónusom. Miért kényszerítik bele a vevőket a prosztóskodásba és vajh' miért nem lehet szépszóra, ügyfélcentrikusan megoldani a dolgokat??? Hmmm???
ildsisy 2009.11.23. 18:32:24
kispista2 2009.11.23. 18:33:16
selyemhegedu 2009.11.23. 18:34:03
Azert aki ilyen remekul tud fogalmazni, szerintem ne kritizalja hogy a kedves vasarlo vegkielegitest ker egy (szerinte) csereerett cipoert.
IMHO.
Amugy meg ha jol tudom a 3 ezer forintos cipokre is van jotallas.
vacsa1 2009.11.23. 18:38:11
"mit mondjunk az olyan ribancokról, akik ilyen szarokat áruló boltban dolgoznak."
Hát én cipőboltban dolgozom. Engem is leribancoztál. Érted?????
anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2009.11.23. 18:38:26
májgeriberi 2009.11.23. 18:44:25
mertakkorazmááááás
májgeriberi 2009.11.23. 18:47:14
adequate courier 2009.11.23. 18:47:17
Azt ugye tudod a kereskedelemben dolgozóként, hogy olyan mint levásárlás a jogban nem létezik, esetleg csere vagy pénzvisszafizetés, aminek nem említése sejteti, hogy ugyanabba a 99%-ba tartozol ahova a többi jogkreáló kereskedő.
Mindezt mondom szintén kereskedelemben dolgozóként.
hozzaszolo 2009.11.23. 18:51:40
selyemhegedu 2009.11.23. 18:55:42
vacsa1 2009.11.23. 18:56:14
májgeriberi 2009.11.23. 18:56:39
csak boltot ne nyiss vele
Közöd?? (törölt) 2009.11.23. 18:59:35
adequate courier 2009.11.23. 19:00:13
Ójjajj, ugyanmár, aktív kereskedőként pont egy olyan kifejezést említesz meg ami nem is létezik, csak a legtöbb eladó használja mert - elnézést a szóhasználatért - *********** - ide mki képzelje azt amit akar.
Csere, meg a pénzvisszafizetés a két létező alternatíva meg pont lemarad, nem kell a púder vacsa1 :)
morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2009.11.23. 19:01:24
A hozzáállást pedig kitűnően leírtad azzal, hogy a reklamáló vásárlóval egyikőtök sem akart foglalkozni, majd nyögvenyelősen maradt kettő, aki nagy kegyesen elvégezte a munkáját, amiért - még egyszer mondom - megfizetik. Egyébként: főiskolák, egyetemek mindenki előtt nyitva állnak, nem kell feltétlenül cipőbolti eladónak menni.
Szánalmas ez a poszt. KÖZBE.
maxval bircaman szeredőc · http://bircahang.org 2009.11.23. 19:01:49
na ott aztán vannak idióta panaszosok
az ilyen cipőbolti ügyek az érzékküszöbömet sem érik el ahhoz képest ami nálunk volt
selyemhegedu 2009.11.23. 19:02:07
Mondjuk te sem vagy tulsagosan szimpatikus a hozzaszollasaid alapjan. Minden kritikat egybol magadraveszel a teljes magyar cipobolti eladoi tarsadalom neveben. Csak nem te vagy a posztban idezett holgy? :)
májgeriberi 2009.11.23. 19:02:09
vacsa1 2009.11.23. 19:07:39
Biztos igazad van. Ismersz. Lebuktam.
Levásárlás: Visszavesszük a cipőt. A cipő eredeti értékét levonjuk a helyette választott másik cipő értékéből. Ha ugyanolyan értékben választott akkor csak egy új blokkot kap, ha drágábbat akkor fizeti a különbözetet, ha olcsóbbat, akkor mi fizetjük vissza a különbözetet.
Csere: Visszavesszük a cipőt. A cipő eredeti értékét levonjuk a helyette választott másik cipő értékéből. Ha ugyanolyan értékben választott akkor csak egy új blokkot kap, ha drágábbat akkor fizeti a különbözetet, ha olcsóbbat, akkor mi fizetjük vissza a különbözetet.
Most akkor hol verem át a vevőt??
adequate courier 2009.11.23. 19:12:04
Ott kedves, hogy a levásárlás NEM LÉTEZIK és a pénzvisszafizetést mint opciót megint kihagytad.
hex.kelly 2009.11.23. 19:18:34
Segítek:
Ha az az ember, aki esetleg éppen csak 3000 Ft-ot tudott szánni/összekuporgatni/áldozni arra, hogy vegyen magának egy pár cipőt, nos, ha ez az ember csak ezért IGÉNYTELEN, akkor mit kellene gondolnunk arról az eladóról, aki őt igénytelennek nevezi?
Válasz: azt, hogy most, 2009-ben, a nem túl fényes világgazdasági helyzetben nincs realitásérzéke, sem empatikus készsége, sem pedig toleranciája. Ezek nélkül viszont saaaaaajnooooos sosem lesz jó kereskedő.
Ha mindezek Rád is igazak, akkor megsértődhetsz (mondjuk, attól még igaz). Ha nem igazak, akkor meg ne sértődj meg, mert senki nem mondott Rólad semmi rosszat.
Stupidella 2009.11.23. 19:23:02
brahamb 2009.11.23. 19:23:31
Pontosabban: olyanok dolgoznak boltokban, akik vállalkoznak rá, hogy boltokban dolgozzanak. Te is elmehetsz oda dolgozni. Hidd el, nem sokan vállalkoznak rá, így jó, hogy egyáltalán van valaki aki eladónak áll.
portis · http://www.online-szallas.com 2009.11.23. 19:25:25
Hogy nem fizeted vissza a pénzt...
NormaJane 2009.11.23. 19:29:07
3 ezer forintos cipő is cipő, ha nincs ráírva hogy papír a talpa és ne menj vele vízbe, stb stb, akkor totál mindegy mivan, a rendeltetésének megfelelően hibásodik meg, az eladónak igenis kötelessége foglalkozni vele. Ha pedig az eladó TISZTÁBAN van vele, hogy az ember lába nem egyforma mint az említett példában, tájékoztatást kell adnia arról, hogy "nem egyforma lábak esetén ez a termék meghibásodásra hajlamos". Ha ezzel nem menti ki magát a felelősség alól, akkor igenis köteles a vevő összes panaszával foglalkozni, akkor is, ha azt hiszi hogy nem. A vevő pedig kérhet kijavítást vagy kicserélést, ha az a kötelezett számára nem jár nagy értékaránytalansággal, stb stb...
sorica123 (törölt) 2009.11.23. 19:29:28
Iustizmord 2009.11.23. 19:32:08
én 13-14 éve, 17 évesknt voltam Oxfordban, tanulni. vettem 1-2 Umbro márkájú focicucot, LEÉRTÉKELVE, és a szálláson derült ki hogy a márkajelzés (rá volt vasalva) részben "lifeg" , lejött. 2-3 nappal később visszavittem, hogy cseréljék ki. félve, mert az itthoni viszonyokhoz szoktam. AZONNAL megtették, kérdés nélkül, és elnzést kértek. pedig ott is csak fizetett eladó volt, nem a tulaj vagy a fia.
itthon az lett volna h én basztam el.
emlékeztetőül, az is nyugati módi hogy x napon belül kereskedő a cuccot kérdés náélkül visszavásárolja. ez magar környezetben amúgy elő nem fordulhatna.
májgeriberi 2009.11.23. 19:34:55
vagy nem-e(de)
Law enforcer 2009.11.23. 19:35:38
Stupidella 2009.11.23. 19:37:00
májgeriberi 2009.11.23. 19:39:14
anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2009.11.23. 19:44:27
A munka az munka (mindegy hogy micsoda, takarítás, felszolgálás, mekis lótifuti), ezért pénzt kapunk és hozni kell az elvárt minőséget, ebből lesz a gyereknek új cipője, meg vacsora az asztalon.
Ha nem is szeret boltban dolgozni, legalább azért becsülje meg magát, mert onnan kapja a fizetését.
Law enforcer 2009.11.23. 19:49:46
zOzOO 2009.11.23. 19:51:19
Ilyenkor szoktam azt kívánni neki, hogy menjen a jó .......ba
májgeriberi 2009.11.23. 19:56:11
portis · http://www.online-szallas.com 2009.11.23. 19:56:39
Aztán itthon bementem a legközelebbi boltjukba , és mondtam mi a helyzet.
Hmmm... blokk megvan?
Jóhogy nincs , mert kéne? Igy én.
Nemgond , csak nemtudják mennyibe került ...megmondom én 29 frank volt.
Hmmm .. hmmm... sajnos nemtudjuk mennyi az , ha estleg választanék valami hasonlót.
Kedvesek voltak , azóta is odajárok!!!
Más téma de azért megjegyezném , hogy a genfi vögel olcsobb mint idehaza....
portis · http://www.online-szallas.com 2009.11.23. 20:02:08
Hogy segitsek levonni a következtetést:
A tábla nincs jóhelyen, nem jól látható!!!!
rou 2009.11.23. 20:07:17
Két észrevételem van: Ruhát, cipőt személy szerint csináltatok. Picit drágább, nem sokkal, de tartós és kényelmes és a garancia biztosított :).
Inget és nadrágot is csináltatok, mert egy inget megvarrnak kb 3000 ftért, a legolcsóbb piacos 2x felveszem ing is 1500 ft.
Másik észrevételem a vevőnek mindíg igaza van témához. Találkoztam már olyan eladóval, hogy mikor tőlem vett kiélte rajtam efféle dolgait, belekötött mindenbe, én készségesen segítőkészen válaszoltam, és mikor már nem volt több érve ezt vágta a fejemhez és elviharzott.
A Tyne folyó déli partja 2009.11.23. 20:14:57
gpetersz 2009.11.23. 20:24:14
Hogy veregesselek a cipőmhöz.
AarhNie 2009.11.23. 20:26:05
Itthon a vevő bejön a boltba:
- Jó napot! Meddig vannak nyitva?
- 10 perc múlva zárunk. (közben gondolatban anyázás, hogy miért most jött?)
Bécsi belvárosi üzletbe bejön a vevő:
- Jó napot! Meddig vannak nyitva?
- Ameddig óhajtja Hölgyem. (közben gondolatban - akkor most eladok neki valamit)
A Tyne folyó déli partja 2009.11.23. 20:26:06
A Tyne folyó déli partja 2009.11.23. 20:28:01
kispista2 2009.11.23. 20:34:39
Mindkét sztorinál látszik, hogy az eladók rühellik a vevőt, csak arra várnak hogy mielőbb elhúzzon és folytathassák a semmittevést.
porcicc 2009.11.23. 20:39:07
azon is elképedtem, mikor egyik kolléganőm előadta, hogy azért nem javíttatja meg a cipőjét, mert az csak 4 ezer forintba került
V. 2009.11.23. 20:41:23
Mylady 2009.11.23. 21:03:17
@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: meg ezzel is
nem értem a 3ezer forintos problémáját az eladónak
nekem pl jópár 2-3ezer forintos papucsom, szandim van, mert a franc fog minden színből venni egy párat sokezerért (pedig nagyon nem annyi a fizetésem, mint egy cipőbolti eladónak)
arra bőven jó az olcsó is, hogy nyáron hetente-kéthetente egyszer felvegyem... ráadásul nyitott, sokszor csak 1-2 pánt az egész... így még az sem számít, ha műbőr vagy műanyag, a lényeg hogy kényelmes legyen
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2009.11.23. 21:17:48
Mylady 2009.11.23. 21:30:05
na mégegyszer
@Hümüzhümümüz: kapok nike vagy puma outletben magassarkú elegáns csizmát kosztümhöz? szerintem nem
akkor talán nem ott kellene vásárolnom, ugye?
másrészt: humanic, deichmann nem feltétlenül szar
megvannak ott is a jóminőségű márkák, csak tudni kell, melyik az
nekem pl van egy elegáns magassarkú csizmám, 3 telet kibírt úgy, hogy heti 1-2x hordtam és annyi baja volt, hogy tavasszal cserélni kellett a sarkán a gumit, mert elkopott (1500 Ft), egyébként nem látszik rajta, hogy nagyon használt lenne... és 12ezerért vettem
de van sportos félcipőm is, 4 évig hordtam elég sokat, mostanra már elkopott a bélés meg a kérge, ennyi baja van - volt vagy 6ezer
én igyekszem kompromisszumot kötni mikor cipőt veszek, mert nőként sokfélét kell tartanom (elegáns, sportos, magassarkú, félcipő, csizma) és minimum fekete, barna meg valami világos is kell
nem vehetek mindig 20-40ezerért, mert a gatyám is rámenne
Stupidella 2009.11.23. 21:33:45
Mylady 2009.11.23. 21:40:22
nem ugyanolyan stílusú cipőkről beszélünk
egyébként az outletekkel az a baj, hogy inkább csak nevükben outletek
az áruk nagyon hasonlít ahhoz, mint amit a belvárosban látni, csak kisebb a választék
ergerberger 2009.11.23. 21:47:47
Azután meg 52-es kaptafát a pinájába!
misko 2009.11.23. 21:52:07
Cserébe ennek az anyját fogja kiröhögni a másik picsa, amikor az viszi hozzá vissza a 2e forintos nadrágot.
Aztán mind a két picsa hazamegy, megeszi a kaját, amit ingyen kap, és elpanaszolja a másik picsa által kiröhögött anyjának, hogy milyen szar napja volt, merthogy ilyen ostoba állatokkal kell foglalkoznia.
Aztán kérnek 5e forintot, merthogy hó vége van, lemennek a hajógyáriba, találkoznak, hé, szia Dóri, Szia Szilvi, mi van veled, jól vagyok, és te, jaj kivagyok a sok köcsögtől, jaj ne is mondd, nálunk is, képzeld, pont ma...
plüss_Teknős 2009.11.23. 21:54:11
Aki a szolgáltató szektorban helyezkedik el, az viselkedjen is úgy. Mert ez a kötelessége, ezért fizetik. Nem tiszte ítélkezni sem a vásárló, sem senki fölött. Hacsak nem krokodilbőr a cipője meg Vuitton a táskája. De akkor meg én hadd engedjem meg azt a luxust, hogy a képébe röhögjek, ha mégis eladóként dolgozik..
Igen, sok szerencsevadász ügyeskedik két nappal a garancia-jótállás lejárta előtt, és fárasztó lehet ezt hallgatni nap mint nap, hogy de nekem egyforma a lábam, meg én nem tudtam, hogy nem vízálló.. Ha ez sok, akkor tessék másik munkát keresni, ahol nem kell senki nyomorával törődni. Bár, ha jól sejtem, vevőként a fent említett hölgyek is baromira tisztában vannak azzal, hogy nekik mi jár(na)...
Egy olyan országban, ahol az emeberek többsége szegény, hihetetlen korlátoltságra vall gúnyolódni ezen. Én is dolgoztam "kasszásként". És ugyanazt a kedvességet, segítséget és mosolyt kapta az akciós konzerveket összegyűjtő nyugdíjas, mint a céges bulira tízezrekért vásároló menedzser.
Nem vagyok "tanult" kereskedő. Ez szerintem gyerekszoba kérdése...
ergerberger 2009.11.23. 21:57:39
tarkamarha 2009.11.23. 22:09:50
XCat 2009.11.23. 22:13:51
(nem voltunk zárás előtt)
Nőzegetek, nem nagyon tetszik, kijövök, köszönöm, köszönök. Bambulnak tovább, üveges szemekkel, de mint a zombik. Megmukkanás nuku.
Elmegyek másfelé, jövök vissza, röhögcsélnek.
Valaki vezesse le nekem, ilyenkor mi megy végbe a zeladóribinek a ző agyának a helyin.
Köcce.
flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.11.23. 22:34:38
Nem mindegy, hogy a lenézés tárgya az-e, hogy olcsó cipőt vesz, vagy az, hogy azt várja, hogy az olcsó cipő majd tovább bírja pár hónapnál. Viszonylag egyértelmű kapcsolat van a minőség és az ár között, legalábbis 10000 alatt.
A sztoriból nekem az jön le, hogy ez utóbbi történt, tehát nem azért szánalmas az ügyfél, mert olcsó cipőt vett, hanem mert azt hiszi, hogy az olcsó cipő tönkremenetele valamiféle hiba. Nem, hanem ez a természetes életciklusa az olcsó cipőnek: szétjön.
Ezt jól tudják azok is, akik a kommentekben azt hangoztatják, hogy 3000 forint is számít. Igen, tényleg számít, pont ezért nem költök el ennyi pénzt rosszminőségű árura. Megveszem a drágábbat, és hosszútávon olcsóbban jövök ki.
Ettől persze van jótállás is, de gondoljuk végig, hogy megérné-e a boltnak az, hogy havonta pótolja 3000 forint értékben két évig a 3000 forintos egyszer befizetett cipőt? Nem. Az ilyen fogyóeszköz jellegű cipőre más szabályok érvényesek, mint a márkás bakancsokra.
A másik, hogy nem világos miért nehéz megkülönböztetni a konkrét esetet egy általánosítástól itt :
@vacsa1:
vacsa1-nek igaza van abban, amit mond, és az, hogy valaki nem képes értelmezni egy mondatot, és helyette a fenti sztori konkrét behelyettesítését használja, annak szövegértési problémái vannak.
Sztori vevőről: minap mesélte sógorom, bejött egy vevő a számítógépboltba, mérőszalaggal megmérte a gépházat, konstatálta, hogy hosszabb 2 centivel, úgyhogy megkérdezte, hogy emiatt tovább fog-e tartani az installálás :)
kispista2 2009.11.23. 22:42:38
10 e alatt is kapható jó minőségű cipő, ami tart addig amíg a 20 e ft-os.
svw 2009.11.23. 22:42:43
Aki 3000-ért veszi az tudja már rá hogy 3000 ér !!!!!! Vagyis semmit !!!
És ! ha valakinek baja van az nyomorult életével az ne az eladókkal kekeckedjen már !
kispista2 2009.11.23. 22:44:52
@svw: te is egy ilyen hulladék eladó vagy?
Tücsimücsi 2009.11.23. 22:51:32
svw 2009.11.23. 22:51:59
svw 2009.11.23. 22:56:50
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.11.23. 23:10:00
És akkor ilyen cipőboltos kurvák meg kiröhögik? Hol élünk?
ergerberger 2009.11.23. 23:14:48
És a fatengelyes mennyit bír?
svw 2009.11.23. 23:20:21
enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2009.11.23. 23:25:02
Márkajel, megfogdosás, meg minden nélkül maximum akkor tudod, ha pontosan ugyanott vásárolsz, ugyanazokat a dolgokat.
tarkamarha 2009.11.23. 23:28:40
tarkamarha 2009.11.23. 23:50:29
www.ofe.hu/inet/ofe/hu/top/faq/szavatossag.html#smalltitle_3
Thresher 2009.11.24. 00:21:23
-Kezdem a kedvencemmel: Szárazságtűrő tavirózsát keresnek. (Elfogyott sajnos)
-Keresnek egy kék levelű fát, aminek lila termése van. Mikor megkérdezem hogy hol látott ilyet, azt mondja egy rajzfilmben. Az ipse 40éves körül. (És nyilván nem néz tévét)
-Nyár. Kiszáradt 5 fája, mit kell csinálni. Leginkább öntözni. Felesleges, az ő fái nem szotak kiszáradni. (Akkor a viszontlátásra)
-Ez a piros virágú bokor szokott-e virágozni, és ha igen, milyen színben. (Najó, egyszer megszoptam, kérdezik hogy ennek milyen színű a virágja. Kérdezem, de hiszen látja nem? Nem, mert színvak)
-Fa kéne, ami gyorsan nő lassan. (Én ezt most se értem)
-Olyan virágot keres, amilyen a sógorának is van. Kérdem hogy néz ki az a virág. Miért, maga nem ért hozzá? (De csak fáj a fejem a legilimenciához)
-Ha ezt a 50 kilós 2,5 méter növényt megveszi, el tudja-e vinni a Csepel biciklién? (Sőt, segítek belerakni a farzsebébe)
-Friss. November, köd, hideg, a hölgy meg virágzó ibolyát keres. (De nem talált, meg gecik voltunk és elduguk)
-Egy kis mértan. Ha egy szabályos gömb formájú bokornak 1 méter a magassága, akkor vajon mennyi a szélessége? Én tudom, a vevő nem.
-Daliás fa, törzse vastag mint a karom, magas mint állat. Akkor tessék mondani, ez évelő? (Ez? Faszom, ez még tegnap nem volt itt!)
-Levendula van?
-Van..
-De én kerestem, nem találom.
-Ott van Ön előtt 20 centire.
-Ez nem levendula.
-De az, higyje el.
-Nekem meg higyje el hogy tudom, hogy a levendulának széles levelei vannak.
-Márpedig ez levendula, és Ön zsályára gondol.
(sértett csend)
-De akkor látom zsályája SINCS?
-De az is van.
-Akkor vezessen már oda, mert én bizony nem látom.
-Nem kell Ön elvezetni sehová, az is ott van Ön előtt, konkrétan levendula mellett.
-De ez nem zsálya...
És estébé-estébé.
Szóval tény hogy az eladók hülyék, de amíg az eladó ugyanazon fajba tartozik mint a vevő, addig a vevő közt is van jópár agyfasz kategória.
XCat 2009.11.24. 00:30:33
No, akkor még egy; olyan zöld cserepes valami, amin fehér, tojás alakú valamik nőnek kb 6-7 centis nagyságban, olyan létezik? Ha igen, mi a neve?
Itt szekíroz az anyós, hogy valahol látta, és szerezzek neki..
Thresher 2009.11.24. 00:40:39
De ahogy a fentebb említett példabeszédeből is látszik, van az az eltöltött munkaóra meg vevő, aki seperc alatt képes kihozni belőlem a trollt. Én se vagyok rá büszke ha ugyanolyan paraszt vagyok mint a delikviens, de a hülyeségre akkor is allergiás vagyok...
a milliomos 2009.11.24. 01:23:02
kispista2 2009.11.24. 01:34:01
Szerinted mégis mennyi egy márkás cipő önköltsége?
A decathlonban vettem 5 e körül sportcipőt, évekig tart.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2009.11.24. 01:46:14
Azért az arányokat is figyelembe kell venni, amit mondasz az nincs mindig így. Cipőnél valóban így van, a 10-15 ezres sokszor 10-szer annyi ideig bírja mint a 3 ezres, bár itt emlékeztetnélek arra a postra, amikor valaki 40 ezerért vett sportcipőt, a 10-15 ezres helyett, mert azt gondolta az több ideig bírja, pedig egyszerűen csak új modell volt, ezért drágább. Ellenben ruháknál ez nincs mindig így, pl. 5-6 ezres pólok nem is biztos hogy tartósabbak az 1000 Ft-osnál, csak egyszerűen vannak emberek(sznobok) akiknek márkás kell.
A cipőnél ezen kívül még láb függő is hogy mennyire megy tönkre, sőt még testsúlytól is függhet. Aztán gyerekeknél meg megint csak megfontolandó az olcsó cipő, mert lehet hogy simán kinövi mire tönkremenne.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2009.11.24. 01:50:27
A jog szabályozza, hogy mit várhat a vevő. Ha van a cipőre garancia, akkor igenis jogosan reklamál a vevő, ha meg nincsen akkor sem szabad kiröhögni, csak egyszerűen közölni kell vele azt a tényt, hogy nincsen rá garancia.(nem néztem utána a szavatosság, jótállás témának, ezért nem tudom jogosan ment-e a vevő reklamálni)
XCat 2009.11.24. 01:55:14
Üvöltve téped majd le magadról.
flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.11.24. 02:04:06
images.google.hu/images?q=spathiphyllum
vauvauvau 2009.11.24. 02:44:26
Ne hagyjuk ezt! Ezen a topicon senki ne röhögjön, hanem tiltakozzon ellene!
Veled vagyunk Homár, mindenki tűzzön ki az autójára előre és hátulra is ablaktörlőt ezen ügy jelképéül!
svw 2009.11.24. 06:50:44
Vevő be, neki mgyarországföldgömb kell, szépen elmagyarázom olyan nincs...félrehallotta stb... de neki kell.... sajnos , sajnos... de neki kell.. Rendeljem meg ! Nem rendelem...
adjam a panaszkönyvet, mert rugalmatlan stb vagyok.. Mondom a nevét és címét is írja bele! Azt nem írja..mert a személyiség jogai...
svw 2009.11.24. 06:51:52
XCat 2009.11.24. 06:56:13
XCat 2009.11.24. 06:57:26
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.11.24. 07:05:25
XCat 2009.11.24. 07:14:01
Szerintem ez..
citrix 2009.11.24. 07:47:14
céerem 2009.11.24. 08:01:12
Először is, az nem három ezer, hanem háromezer.
Másodszor: a cipő nem azért szakadt ki, mert más a lábak nagysága, hanem mert ennyi pénzért szart lehet kapni, ami elszakad.
Ilyen hülye reakciókkal csak még negatívabb az eladókról a véleményem. Aki ilyen gagyi boltokban dolgozik, ne akadjon már fenn azon, hogy egy ciő ára 3000Ft.
Nem is ragozom.
modav 2009.11.24. 08:40:16
Silverf@x 2009.11.24. 08:46:09
Ronci 2009.11.24. 08:46:25
1Hölgy visszahozta a Tommy H. cipőt azzal hogy beázott(nyár,2-3 hónapja eső sehol).kicsapja a pultra,kértük a blokkot.utána majdnem behasaltam:1.5 vette a cipőt.már jegyzőkönyvet sem vettünk fel...
2Kedves vásárló közölte,hogy felemás cipőt kapott.bocsátam közepette kértük a cipő.szét volt már hordva...azért megnéztem egy38-39-est kapott.és mikor vette észre kérdeztem?valamikor 2-3 napja.tanakodás mit tegyünk...kértük a blokkot..nem is nálunk vette:-))))))viszlát!!!
3.kihozatott a vásárló kb 9 pár cipőt(19.990-30.990-ig)és utána elvitt 1 minta Lacoste cipőt.ár:9000::-))
4nyár flip-flop korszak.a leányzó a barátjával már félórája csücsült a puffon,hogy melyiket vigye.az egyik 3.490 a másik 12.990.végül kérte tegyen fére,meggondolja melyik vigye el...3 ora után vissza jöttek.újabb fél óra majd döntés:3.490-es vitte el.másnap visszahozta.mégis a másikat szeretné...fél óra,csoszogás a boltban...mégis maradt amit megvett elöző nap........:-)))))))))))
stb-stb
üzenem annak a leócsárolta a boltot ahol 3000-ér lehet venni cipőt,nálunk 5000-50000-ig válogathat:-))
scsaba1 2009.11.24. 09:10:27
Ezek kurva jók, és annyira tipikus. (Szintén gardencenteres) Az olyan virágot/fát/akármit szeretnék, mint ami a sógoromnak velem is megesett többször, akárcsak a "mitől száradtak ki a csemetéim a 40 oC-os hőségben".
Én senkitől sem várok sokat, de elborzasztó azzal szembesülni a zemberek nagy százaléka, kb. egy második osztályos szintjén mozog
hatláb · http://ebenci.blog.hu 2009.11.24. 09:37:05
céerem 2009.11.24. 09:43:19
Amúgy ha az ember nem válogat sokat, és kifizeti a drága cipőt, az eladók akkor is bunkók. Tapasztalat.
szekertabor · provo.blog.hu 2009.11.24. 09:52:33
Szóval vettem az ALDI-ban egy felfújható vendégágy fantázianevű gumimatracot. Az motivált, hogy ennek a szelepe nem anyamenettel, hanem apamenettel csatlakozik a matracba, így kisebb a valószínűsége, hogy szétreped az erőltetéstől. Két hónapig használtam a matracot, majd egy szép napon, miután megdögönyöztem rajta a legkisebb ivadékot, szépen leeresztett. Kerestem rajta a lukat, hogy megjavítsam, de nem találtam. Felfújtam, leeresztett. A matrac dobozára az volt németül rányomtatva, hogy 3 év garancia, de nem bíztam benne, hogy magyarul is értik. Mindegy, összecsomagoltam, és a kiégett kompakt fénycsővel együtt, amit szintén ott vettem, visszavittem az ALDI-ba. A pénztárnál szóltam az üzletvezetőnek, hogy nem megvenni, hanem reklamálni szeretném a cuccokat. Elkérte a matrac blokkját (az izzóé is ott volt, de mivel saját márkás termék, azt meg sem nézte), beütötte a pénztárba az összeget, kinyomott egy visszárú blokkot, kezembe nyomta a pénzt, és kitöltött a matracról egy hibanyomtatványt. Az egész alig tartott tovább, mint a megvásárlásuk.
Ami érdekes volt: nem kellett magyarázkodnom, nem kellett keresgélnem, nem kellett várakoznom, nem kellett alkudoznom. Pénz vissza, ha akarom, vehetek másikat.
Panaszkezelést (is) az ALDI-tól tessék tanulni. Cipőboltoknak különösen ajánlom.
Hümüzhümümüz 2009.11.24. 10:11:38
Outletből többféle van, biztos tudod. :) Ott a biatorbágyi, ahol Guccitól kezdve a Pumáig, összes nagy márkát megtalálod. Kapsz jó áron tűsarkút, meg mittomén'...
Nem vagyok nő, de nekem is kell több cipő. Sportos, utcai, rohangálós, pakolós, elegáns... stb. Nem egyszerű, de én outletelős, leárazáskutató fajta vagyok. Igyekszem márkásat venni, de minél olcsóbban.
Szerintem csak a sznobok esetében ciki kifutó Nike cipőt hordani. Lenézni azt, aki 3000 Forintos cipőt vesz meg egyszerűen genyaság.
Deichmann meg tapasztalat. Tényleg lehullott 1 hónap alatt az ott vett (nem akciós) cipő a lábamról, de nem volt kedvem pampogni. Kidobtam.
Stupidella 2009.11.24. 10:33:26
Ezt magyarul is leírnád? Vagy csak nem én nem értem, hogy mit jelent az, hogy 1.5 vette a cipőt?
Thresher 2009.11.24. 10:47:03
Nem basztatásból, de sugárzik erről a kommentről hogy egy másodpercig nem álltál a pult másik oldalán.
Igen, az eladónak rózsaszirmokat kell szórnia a vevőre, de nehéz valakit is emberszámba venni ha úgy vislekedik meg gondolkodik mint aki most jött a dzsungelből. És akkor lehet magasztalni a külföldi eladókat is, de nekik meg 99%-ban normális agykapacitású vevő dukál.
Clearvoyance 2009.11.24. 11:03:22
Tojásfa, én is erre gondoltam. Anno egy ismerőstől kaptunk egyet de nem bírta ki a hazaszállítást. Illetve életben maradt, csak a tojás pottyant le. Ami hisztit én kaptam miatta...
Clearvoyance 2009.11.24. 11:14:08
Ez azonban nem egyenlő az okoskodással. Ebben az országban mindenki mindenhez baromira ért (ami nem volna baj, de beszél is róla). És így csinál hülyét magából.
"don't smoke.com" :)
Stupidella 2009.11.24. 11:25:07
Aki nem képes emberekkel foglalkozni normálisan (igen, vannak hülye emberek, de azok is emberek), az menjen más területre dolgozni.
R.T. · http://rendszergazda.eu 2009.11.24. 11:45:36
májgeriberi 2009.11.24. 12:05:26
a hozzáállás volt a práblem
Take-it-Easy 2009.11.24. 12:07:14
Nekem úgy marad hó végén 10e forintom a kötelező kiadásokon túl, hogy nulla, azaz nulla dolgot veszek magamnak. Még egy csokit sem. Akkor most engem kinevet a világ, hogy 3000 forintos cipőt veszek, és reklamálok, ha gariidőn belül tönkremegy?
Thresher 2009.11.24. 12:19:18
És nem is a levélírót védem, mert paraszt az úgy ahogy van, csak állítom hogy ugyanúgy létjogosultsága van egy Homár kuzinnak is (Garnéla?), ahol meg az eladók röhöghetnének/sírnának a vevők miatt. Bár tény hogy nagy sikere nem lenne, lévén hogy statisztikailg is egy csöppett több vásárló van mint eladó.
Clearvoyance 2009.11.24. 12:47:09
Figyu én csak vásárló vagyok de ettől függetlenül nagyon tetzettek a sztorijaid. Hozhatsz még.
Mellesleg otthon én mindg azt szoktam mondani, hogy háromféle zöld izé van: a fa, a fű meg a bokor. És részemről letudva a teljes Linné. :)
flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.11.24. 13:07:19
flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.11.24. 13:09:28
moli 2009.11.24. 14:17:16
@Thresher: te is ugyanolyan vagy, mint a posztban szereplok. semmivel sem vagy jobb. (semmivel.) """Sajnos így van""" ?! ez annak a szakmanak a lenyege!
@hatláb: hoppa! valaki vegre erti!
brummancs 2009.11.24. 14:24:46
Tök igazad van! Bár mindegyik eladó/ügyfélszolgálatos így gondolkodna.
Bár fel bínának fogni,hogy a tudatlan vevő pontosan azért fordul hozzájuk,hogy egy kicsit megvilágosodjon és nem azért,hogy legyen beszédtémája...
Thresher 2009.11.24. 14:34:32
albé 2009.11.24. 15:48:08
Egy saját vélemény.
Az eladó is ember.Igen.
Sokan gúnyoljátok, lenézitek őket.
Mindenki előtt nyitva áll az ajtó. Meglehet próbálni naponta 12 órán keresztül, a vevők viselkedését elviselni. Nem könnyű.Amúgy csak negatív véleményt írtok le, pedig vannak pozitívak is.
Hát lehetne arról beszélni, ki a bunkó lenéző,primitív eladó. Vannak nem mondom, de ahogy olvasom a hozzászólásokat,csak az eladókat szidjátok. Nem lehet, hogy Veletek is van baj? Amúgy meg miért kell az eladólányt "leribancozni"?Ez annyira undorító dolog szerintem. De mindenki magából indul ki.:)
Bunkó a kiszolgálás pl. a westendben? Akkor miért vannak visszatérő vásárlóink, akik egy héten kétszer is benéznek a boltba? Tudnék erre példát is írni. De nem fogok,pedig van egy pár. Csak az a baj, hogy a negatív hír gyorsabban terjed.
Amúgy az eladó keze is megvan kötve,ami azt jelenti, hogy vannak szabályok amiket be kell tartani. Ezeket nem ők találják ki.Végezetül csak egy kérdés-nem kötelező rá válaszolni.Kiváncsi lennék a fejetekre, amikor az okos diplomata vevő megkérdezi, hogy pl.:október 23.-án nyitva vagytok, vagy december 25.-én is ki tudja cserélni az ajándékba vett cipőt ha nem jó?Szóval ilyenkor bizony az eladó álla is leesik, hogy egy középkorú ember, hogy tud ilyet kérdezni. Vagy,akciónál elmondjuk, hogy karikázza be a nálunk található kedvenc márkáját és adunk 20% kedvezményt a cipőre erre a vevő visszakérdezz, hogy olyat is lehet amit ti nem árultok???Na ilyenkor el kéne gondolkozni, hogy most ki a hülye.Egy szónak is száz a vége. A vásárlók sem könnyű esetek, és vannak sajnos olyan eladók is akik nem végzik jól a munkájukat.De aki annyira szidja és lenézi az eladókat annak nyitva állnak az ajtók, és biztosra mondom, hogy 1hónap után teljesen más véleménye lesz. (nem az eladókat fogja ennyire szidni, hanem fordítva)
És végezetül. Zárás előtt pár perccel bemenni egy üzletbe szerintem bunkó dolog, úgy,hogy mindennap nyitva vannak az üzletek 10-21.-ig. Szerintem mindenki nézzen magába és erősen gondolkozzon el azon, hogy Ő tuti biztos jól végzi a munkáját, és nem volt még konfliktusa, nem volt bunkó, türelmetlen valakivel. Ha van ilyen szerintem nincs, hiszen mindenki ember és vannak rossz napok. Szóval ha van ilyen akkor Ők írjanak ilyen, "néha" ocsmány undorító véleményt bárkiről.
:)
kekegsm 2009.11.24. 16:32:21
Volt olyan vásárló, aki elvitte a ceruzaelemeket, majd két hét mólva visszajött, hogy kimerítette a folyamatosan égve hagyott kerti lámpa, és amikor megmondtuk, hogy nem jogos a panasz, mert ugye az elem kimerül, akkor még megpróbálta a "20hétig kell működnie, mert 10x tovább tart"-ot is, majd felháborodott, és ügyvéddel fenyegetőzött, és 10MILLIÁRD forintra akart minket beperelni. Persze az ügyvéd elhajtotta.
Másik vásárló?:
Wifi van a laptopban?
van.
Internetezni lehet vele?
lehet.
Zenét hallgatni?
lehet.
Emailt fogadni és Nyomtatni?
lehet.
Majd jön másnap, hogy hol lehet beletenni a papírt...
A kedves vásárlók adják a 95%-ot. A nehezen elviselhető vásárlók adják 4%-ot. A fajparaszt bunkók csak 1%-ot. Megjegyzem, hogy a Homárban is szokott ez az egy százalék irogatni, persze megfelelően plasztikázva a dolgot.
És egyik hozzászólónak van nagy igaza: tessék odaállni a pult túloldalára, aztán 1 nap után majd vegyvédelmi ruháért fog könyörögni, annyi verbális savazást kap a panaszkodó. Nem mondom azt, hogy minden eladó szent. De minden vevő sem az...
misko 2009.11.24. 16:41:17
"Zárás előtt pár perccel bemenni egy üzletbe szerintem bunkó dolog"
Ja! Múltkor is, képzeld, állok a focikapuban, és rúgtak nekem egy gólt a 89. percben. Én meg reklamáltam a bírónál, hogy ez mekkora egy bunkó dolog, ilyenkor?!
albé 2009.11.24. 17:25:31
Neharagudj de 20:59-kor kell cipőt venni? Nem elég a 12 óra minden nap? Amúgy egy focimeccset nem lehet ezzel összehasonlítani.Ez kb. olyan mintha elmennél valakihez vendégségbe és nem hívtak meg.
Én alapból nem mennék be egy boltba, ha már látom, hogy zárnak. De látom és olvasom, hogy vannak még ilyen parasztok. Te mit szólnál hozzá ha kereskedelembe dolgoznál, ahhoz, hogy záráskor nem tudsz hazamenni mert még van egy-két lézengő aki bejön unalomból nem vesz semmit ami nem baj, de zárni se tudsz. Valakinek van családja akihez sietne haza.Kicsit gondolkozz mielőtt hülyeséget írsz le.
Thresher 2009.11.24. 17:35:11
De ha azt mondod hogy te ugyanolyan mosolygós meg segítőkész vagy munkaidőn kívül is, akkor letérdelek előtted. Főleg ha még az APEH-ot is elviseled amiért ezért is képes basztatni mert hogy szabálysértést követtél el.
De ezt nyilván te is nagyon jól tudod, hiszen te is eladó vagy, UGYE?
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2009.11.24. 18:53:24
Miért? A drága ruha engem is rongyrázó sznobbá tudna tenni? :-)
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2009.11.24. 19:10:34
A boltoknak úgy kellene kalkulálnia, hogy a munkaidő nem azonos a nyitvatartási idővel. Vagyis munkaidő = nyitás + nyitvatartási idő+ zárás.
Amúgy meg nem arról volt szó ha jól értettem, hogy a vevő nyitvatartás után érkezne és menne el, ha 10 perc van a zárásig és a vevő annyi idő alatt képes vásárolni, akkor miért ne mehessen be? Az valóban taplóság ha a zárás előtt bemegy úgy, hogy tudja hogy zárás után végez. De az nem, ha miatta nem tud a zárási időnél korábban zárni az eladó.
Stupidella 2009.11.24. 19:21:35
Pont múltkor jártam egy dm-nél zárás előtt 8 perccel, csak egy apróságért ugrottam be célirányosan, mégis úgy néztek rám, mint a véres rongyra. 8:00-kor jogos a nézés, de 7:52-kor nem. 5 perccel később már ott sem voltam.
Voltam amúgy eladó, pékségben, újságüzletben, sportmárka üzletben, a nyitvatartási időben NYITVA voltam, a zárási idő csak utána jött (kb. fél óra plusz). Ez így van kitalálva.
misko 2009.11.24. 20:24:13
Klikk ide:@AarhNie:
A Tyne folyó déli partja 2009.11.24. 20:48:48
moli 2009.11.24. 21:20:26
ellenben vasarlo minden nap vagyok, es tudom, hogy egy vasarlonak milyen kereskedelmi/szakmai (milyen virag mit csinal) kepesitese van, plusz mit var el az eladotol.
moli 2009.11.24. 21:22:15
a vevo azert viselkedik ugy, mert megszokta, hogy helybol agresszivnak kell lenni az eladokkal. ti csinaltatok ezt.
egyszeruen nem kell elmenni eladonak, ha nem vagy alkalmas. vagy vegso esetben meg lehet probalni tovabbtanulni.
moli 2009.11.24. 21:26:34
munkaido? maris lemegy az napi 1 orara.
moli 2009.11.24. 21:28:39
(5/90)*600 = ?
svw 2009.11.24. 21:42:54
, vagy ha nem adsz akkor azért 100 000 * szóval sajnálom azokaz az idióta vásárlókat akik az eladókon élik ki magukat.
Thresher 2009.11.24. 21:59:09
Te meg csak vevő...Na akkor most ki az objektív?
Thresher 2009.11.24. 22:04:45
Mellesleg tudsz nekem mutatni olyan eladót, akkor pontosan egy azon véleményen van mint te? Érdekes...
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2009.11.24. 22:45:59
Az hogy vannak bunkó vevők egyáltalán nem magyarázat arra hogy az eladó bunkó legyen akár a bunkó vevővel, de különösen nem lehet magyarázat arra hogy a következő nem bunkó vevővel.
A hülye vevőkkel pedig türelmesnek kell lenni, és nem érzékeltetni vele, főleg nem kiröhögni ahogy a posztban történt.
Ha mindezekre nem vagy képes, akkor minek mentél eladónak? Ha meg képes vagy rá, akkor minek panaszkodsz, hogy de szar neked?
Thresher 2009.11.24. 22:57:38
Csak ismételni tudom magam: Mutass egy embert aki úgy gondolkodik mint te, és egyben még eladó is.
Szubjektíven meg ne ítélkezzünk, jó hogy nem szüntetjük meg a rendőrséget, csak azért meg meg sok köztük a vízeszű fakabát.
XCat 2009.11.24. 23:18:32
XCat 2009.11.24. 23:20:05
Úgy érted, voltál már koncentrációs táborban? Ha emlékszel is rá, az azt jelenti, hogy legalább 60+ éves vagy.. és tessék mondani a néninek, milyen volt az?
XCat 2009.11.24. 23:22:04
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2009.11.25. 00:17:55
Van különbség az anyagban, de nem arányos az árral. Ugyanúgy kapsz 6-7 ezerért is szar anyagból készült, de divatos, márkás pólókat. Az anyag minőség (férfi) pólókban kb. 500 és 2 ezer Ft között figyelhető meg, fölötte már csak divat kérdése elsősorban. Volt már drága ruhám is, tudom miről beszélek.
@Thresher:
Értsd meg, hogy attól hogy te eladó vagy, még a te vélenyed is szubjektív. A posztban pedig a vevő hülye volt és ezt az eladók bunkón kezelték, senki sem vitatta hogy vannak hülye, sőt bunkó vevők is, de a ti dolgotok velük is foglalkozni.
"Csak ismételni tudom magam: Mutass egy embert aki úgy gondolkodik mint te, és egyben még eladó is."
Egyetlen embert se tudok mondani, aki pontosan úgy gondolkodik mint én. De olyan eladót ismerek aki kedves a tapló vevővel is. Meg olyant is, aki minden vevővel tapló. Hozzáállás kérdése.
svw 2009.11.25. 07:37:20
Ha a kollégám "alkalmazott" kapja sorozatban akkor átveszem tőle.
Csak megjegyzés: meg kellene tanítani a mai fiatalokat köszönni! Mert sértésnek veszik ha az ember normálisan előre köszön!
felelte kedvesen az eladó 2009.11.25. 13:49:08
V Éva 2009.11.26. 10:03:14
moli 2009.11.26. 14:25:56
ez a megoldas. mindenki (az egesz vilag) nyer.
tessek mindenkinek batornak lenni a beismereshez es a valtashoz.