Hányavetien, szervezetlenül, az ügyfelekre még csak nem is gondolva. Panni Helsinkiből érkezett, és azt hitte, ez is Skandinávia, pedig mennyire hogy nem! Hogy pontosan mennyire, az rögtön kiderül:
2009.11.27-én, pénteken utaztam haza Finnországból. A Finnair Helsinkiből érkező járata menetrend szerint landolt, a pilóta azonban a „csőnél” arról tájékoztatott minket, hogy biztonsági probléma miatt a repülőteret kiürítik és amíg az ellenőrzés tart – várhatóan 1 órán át –, senki nem léphet be a reptér területére. Nagyjából tényleg 1 órát kellett még eltöltenünk a repülőgépben, ezalatt kaptunk inni és felállhattunk, tehát lehetőségeihez mérten a Finnair mindent megtett az utasok kényelméért.
Felhívtam a férjemet, aki az érkezési oldalon várt, ő tőlem tudta meg, hogy a repteret kiürítik; a hangosbemondóból csak annyi tájékoztatás hangzott el, hogy biztonsági probléma miatt a check-in pultok bezárnak. Ezután kezdett el utánajárni és kiderült, amit azóta az Interneten is olvashattunk: ismét, mint már nemegyszer, a schengeni és Schengenen kívülről érkező utasok keveredtek össze.
Mire a gépből kiszálltunk, a csomagjaink már lejöttek a gépről, le is lettek szedve a szalagról és ott álltak, laikus szemmel nézve őrizetlenül. Kimentem és egyből az információs pulthoz mentünk, ahol megkérdeztem, mi a módja a plusz egy óra parkolási díj visszaigénylésének. A hölgy értetlenül nézett rám: erre nincs lehetőség – mondta. Nem értettem a dolgot, hiszen a Budapest Airport Zrt. hibájából többszáz utas volt kénytelen a tervezettnél egy órával tovább parkolni borsos áron. Végül, mivel nem akartam annyiban hagyni, a hölgy a parkoló kasszájához küldött (ahova amúgy is mentünk volna fizetni). Mivel a parkolót is a Budapest Airport Zrt. üzemelteti, nem láttunk ebben semmi problémát. Sajnos ott is az történt, amire számítottunk: a kasszánál ülő fiatalembernek „senki nem szólt, hogy engedményt kéne adni”. Elmondtam neki is a véleményemet, hogy teljesen egyértelműen az ő hibájukból történt a malőr, ami miatt mi kétszer annyit fizetünk mint szeretnénk, egyet is értett velem, de mint mondta, „nem tehet semmit”.
Nekem akkor a legkevesebb kedvem a veszekedéshez volt, de semmiképpen nem hagyom annyiban a dolgot és néhány dolog nem hagy nyugodni:
- Miért történik meg Ferihegyen ugyanaz a biztonsági probléma egymás után több alkalommal? Biztos, hogy az első alkalommal alaposan ki lett ez vizsgálva és a megfelelő intézkedést hozták meg, vagy újra és újra csak a tűzoltást – reptér kiürítése, rutin átvizsgálás – végzik?
- Ha már megtörténik, miért nem a rizikós utasokat terelik be egy lezárt területre és engedik ki az átvizsgálás után? Így a reptéri forgalom zavartalanul folytatódhatna.
- Ha már jelentősebb időre megakasztják a reptér forgalmát, miért nem kompenzálják az utasokat? A helyzet az, hogy – bár nyilván nem szándékosan, de – Ferihegy 2 ezzel a malőrrel többszázezres extra bevételt generált 1 óra alatt (parkolási díjak, a kiterelt utasok és a kint várakozók extra fogyasztása), nem hiszem, hogy túlzott elvárás lenne a tőlünk „ellopott” idő és pénz korrekt megtérítése.
- Miért kell ezt kérdezni, kérni? Nem az a természetes, hogy a vevőt kártalanítják az őt ért kellemetlenségért?
- Az emberek miért lépnek túl ilyen dolgokon? Miért én voltam az első, aki odament az Információhoz? Biztos vagyok benne, hogy a huszadik utasnál rájöttek volna, hogy illene tenniük valamit.
Szeretném leszögezni, hogy nem az ezernéhányszáz Forint bosszant, hanem az elv, a merev elutasítás, mintha legalábbis a Holdról jönnék és az igényem teljesen alaptalan lenne.
Üdv,
Panni
Az utolsó 100 komment: