Tékozló Homár

Mi történik az emberrel, ha belecsap a házába a villám?

2009.12.10. 10:28 | szily | 175 komment


Szabó Rozáliával tudjuk, mi történt, de ő egy műalkotás szereplője. Tímea viszont nem az, így nem elég, hogy a házát félig lerombolta az istennyila, még a biztosító is bokáztatta utána. Kőkemény meteorológia alant:

Az emberek többnyire azért kötnek biztosítást, hogy ha beüt a ménkő a megrázkódtatások ellenére sikerüljön valahogy kilábalni a krízisből.

Nálunk beütött az a bizonyos. Tényleg.

Évek óta van lakásbiztosításunk a Groupama Garanciánál. Minden hónapban óramű pontossággal fizetjük a biztosítási díjat.

Július 18-án becsapott a házunkba a villám. A kár milliós nagyságrendű: sérült kémény és tetőszerkezet, tönkrement elektronikus berendezések, nem beszélve a pszichés megrázkódtatásról, amiért soha, senki nem tud kárpótolni majd.

A biztosítót azonnal értesítettük, addig is a törmelékben jártunk, hogy ha a kárszakértő megérkezik, a mindent pontosan rekonstruálni lehessen.

A panaszlista a következő:

1. A kárszakértőt (L. Géza) két nap múlva küldték csak ki, addig törmelékben éltünk.

2. A kárszakértő, aki nem adott megfelelő tájékoztatást, mintha az intellektuális kapacitásunkat nem tartotta volna elégségesnek hozzá, egy kiégett ember volt, a minimálisnál is kevesebb empátiával.

3. Ezt követően úgy gondolta, hogy az ingóságok alul vannak biztosítva, így csak százalékos arányban téríti a kárt (utánaszámoltunk - nem volt igaza). A dolog pikantériája az, hogy a szerződéskötéskor éppen a Groupama Garancia alkalmazottja javasolta az adott értékhatárra történő biztosítást!

4. A kárfelmérő hibát keresett mindenben, igyekezett a lehető legkisebbre csökkenteni a potenciálisan kifizethető kártérítés összegét. Talán ez alapján osztják az év végi prémiumot? Úgy tekintett ránk, mintha biztosítási csalók lennénk, és mi vettük volna a villámot egy árveréses oldalon. Viselkedése rendkívül megalázó volt velünk szemben.

Bár ő maga nem kőműves, vagy tetőfedő, szilárd meggyőződése volt, hogy a tető és a kémény helyreállítása nem kerülhetett annyiba, mint amennyi a számlán szerepelt!

Akinek csapott már a villám a házába, miközben ő aludt, ezt követően pedig a tűzoltók közlik, hogy hajszálon múlt az élete, egészen biztosan átérzi, hogy ez nem az a helyzet, amikor meggazdagodni akarunk.


5. Az ígért előleget, ami nagyban megkönnyítette volna károk helyreállítását nem kaptuk meg.

6.Miután benyújtottuk a papírokat, L. Géza úr  hetekig nem dolgozott rajtuk, így a Groupama Garancia kicsúszott a fizetési határidőből csaknem egy hónappal! Az ismételt hívások ellenére is arrogáns hangnemben, be nem tartott ígéretekkel rázott le bennünket.

7. A villámcsapást követő 3. hónapban végül megkaptuk a pénzünket, de csak azért, mert a kárszakértőt és az ügyfélszolgálatot már jogászokkal fenyegettük.

Ezek után alapjaiban rendült meg a biztosítókba vetett hitem. Talán jobb lenne, ha a vész- összeget  párnám alatt tartanám, és szükség esetén a biztosítónak történő rimánkodás helyett egyszerűen csak előhúznám, és fedezném a saját káromat?

Tímea

 

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bikicsunáj Bój 2009.12.10. 10:30:22

Há ha a házba csap a villám, akkor a poszt tolónak attól komolyabb sérülései még nem biztos, hogy baja lesz.

j311 2009.12.10. 10:30:56

ha nem is a párna alatt, de mondjuk egy takarékszámlán....

Egyéves Önkéntes 2009.12.10. 10:33:06

Ó je, Szabó Rozáliát megb.szta a villám...

akikaztmondjákni 2009.12.10. 10:34:52

Úristen,egyszerre 3 uj poszt!Mivanitt mivanitt??

Unbiased 2009.12.10. 10:35:02

Minden szimpátiám a károsulté; de valószínűleg ugyanígy járt volna a többi biztosítóval is. Ők már csak ilyenek.
Egy dolog nem világos: két napi törmelékben járás után hogyan keletkezhetett SZÁMLA a tető- és kéményjavításról?

Egyéves Önkéntes 2009.12.10. 10:35:16

@EÖ (Sinnerman): pontosítok:

Ez a szomorú történet Szabó Rozáliáról szól, akit hazafelé
menet agyonbaszott a villám.

"Szabó Rozika vagyok, és megyek a réten hazafelé.
Voltam Novi Szádon, a halpiacon.
Sietek haza, mert korán otthon akarok lenni, és ahogy
így én megyek, egyszer csak fejen basz egy villám,
én pedig meghalok."

Szabó Rozália, korán ragadott el a halál.
Pedig még számos hasznos dolgot
bírtál volna csinálni.
A jövő fonalai kifürkészhetetlenek.

Jézus Mária, Jézus Mária.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.10. 10:44:45

Tomcat régi pólója nyomán ("Bízzál bennem, szcientológus vagyok!") lehetne nyomtatni egy olyat is, hogy "Bízzál bennem, biztosítós vagyok!"
(Az ötlet-jogdíjat felajánlom a villámsújtott családnak.)

elwood 2009.12.10. 10:47:07

"A kárszakértő, ... egy kiégett ember volt"

hát aki kiégett házakkal foglalkozik ...

Sobrijóska 2009.12.10. 10:47:13

Vigyázni kell az olcsó biztosítókkal, a Groupama mindig a legjobb árat adja, de gagyi cég - én ezt már az ügyfélszolgálatukon lemértem. Csak komoly biztosítókkal érdemes lakásbiztosítást és CASCO-t kötni.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2009.12.10. 10:47:29

A posztoló követelje a kamatot a késedelmes fizetés miatt! Először tértivevényes levélben; ha nincs eredménye, mehet a fizetési meghagyás.

májgeriberi 2009.12.10. 10:48:32

hogy lehet ráakadni ilyen Grupuma biztosítókra?

ilyen "nevenincs" biztosítókkal leszerződni..

thinker_ 2009.12.10. 10:49:02

pedig ezt már régóta tudjuk. a biztosítónak csak adig vagy jó, amig te fizetsz. amikor nekik kell fizetni, akkor szívás van.
villámhárítót tessék felrakni az új tetőre.

thinker_ 2009.12.10. 10:50:45

@Unbiased: nyilván amikor elkészült a tető (ami most tönkrement) akkor készült róla számla, és az alapján lett biztosítva.

vénkujon 2009.12.10. 10:53:03

jaja...az apekos geciknél, csak a biztosítós köcsögöket utálom jobban. rohadjon meg a lekvárotok a spájzba'!

Gera 2009.12.10. 10:54:11

Én egészen addig nem voltam tisztában azzal, hogy mit jelent az alulbiztosítás, amíg az új lakásomra biztosítást nem kötöttem és rendesen el nem olvastam az ÁSZFet :) Az ingóságok alulbiztosítása azt jelenti, hogy a lakásban található _összes_ ingóság összértéke nagyobb a biztosítási összegnél. Ilyenkor a kárnak is csak a megfelelő hányadát téríti a biztosító, hiába kisebb a biztosítási összegnél.

Persze nem biztos, hogy itt is ez volt a helyzet, csak azért írom, mert kb az összes ismerősömnek fingja nem volt erről, mikor mondtam nekik.

kispista2 2009.12.10. 10:54:56

@Sobrijóska: az összes biztosító lenyúlós, csak az egyik többet nyúl le mielőtt semmit sem fizetne.

Thresher 2009.12.10. 10:57:35

Nem vagyok nagyon okos ember, de a villám, minr elektromos kisülés, az hogy tud kárt tenni egy kéményben? Max. megkozmálja...

Amugy meg van egy szerkezet, ami remekül hárítja a villámokat. Úgy is hívják hogy villámhárító...

Bikicsunáj Bój 2009.12.10. 11:01:12

Még annyit, hogy szemlyes tapasztalat a QBE biztosítóval (azér nem feltétlen ismeretlen biztosító), 40 eFt-os kárt képes volt 2 hónap alatt kifizetni...
Hulye kocsog banda!

Gera 2009.12.10. 11:01:25

@Thresher: Persze, csak egy rendesen megcsinált villámhárító százezrekbe kerül (egy összetákolt meg életveszélyes...), miközben kábé nulla az esélye annak, hogy egy családi házba belecsapjon a villám, ha a környéken van magasabb ház, fa, oszlop, stb.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2009.12.10. 11:01:31

@Thresher: Amekkorát tévedsz. Olyan energia van egy villámcsapásban, hogy szét tudja dobni a tetőt.

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2009.12.10. 11:01:37

Kezdeti ~4500 forintos havi reszletu lakasbiztositasunk torleszto reszlete lement ~4100, ra mikoron iden a jeg romba vagta a muanyag sufni tetot. A biztosito ki se jott, ~50nm teto karra, latatlanra utaltak ~63 000 forintot. Kb fedezte is a javitast, ez rendben is van. Most kaptam egy levelet, melyben kozlik, hogy a magasabb szinvonalu (sic) karrendezes erdekeben 5900 forintra emelik havi torlesztoreszletemet, (tehat egy ev alatt visszafizetem a most kapott osszeget) kedvezment a karigeny ervenyesites miatt nem tudnak adni. Es most jon a verforralo megjegyzes: "A jovoben alaposan gondolja at, hogy ervenyesiteni akarja e karigenyet, hiszen a kedvezmeny elvesztese nagyobb osszeg lehet, mint a megteritett kar."
wtf? van biztositasom, de ne hasznaljam, mert rosszabbul jarok??
Nem az lenne a korrekt megoldas, ha kis kart jelentesz be, az nem modositja az elert kedvezmenyt? Vagy ha ilyen van ugorj vissza egy lepcsot, de ne az egesz 6 even at dedelgetett kedvezmeny menjen a levesbe.. vagy mi. AEGON biztositot kapja derekon a rossznyavaja, nojjon be az orra luka!!

autosave 2009.12.10. 11:02:09

@Thresher: a francokat. szétrobban még a tégla is, ha erősebb villám csap bele...

autosave 2009.12.10. 11:03:21

@vazsmegyeigerdezsház: ne fizess be semmit, akkor díjnemfizetéssel megszűnik. és szépen kötsz egy másikat máshol!

Bikicsunáj Bój 2009.12.10. 11:03:38

szemlyes=személyes
azér=azért

tokomtelevan 2009.12.10. 11:05:22

A kis biztosítóhoz megjegyzem, hogy a Groupama egyesült az OTP Garancia biztosítóval, azóta a neve Groupama-garancia biztosító.

Az OTP lakásvásárlásnál (OTP hitel esetén) előszeretettel köttette a a kötelező lakásbiztosítást az OTP garanciánál,minek folytán most az emberünk már Groupamás. Ennyit a kis biztosítóról. (megjegyzem koszos francia csürhe egyesült a gusztustalan OTP-vel)

A többi biztosító pont ilyen gyökér. Addig vagy jó ügyfél amíg Te fizetsz, kár esetén szemét köcsög csaló leszel, akinek nem akarnak fizetni.

2009.12.10. 11:06:46

Sajnos ez megint csak egy olyan szakma ahol az ügyfél szív.
Miért kell "úrnak" nevezni ilyen embereket, mint L.Géza?????
Nem jár jól aposztoló ha a párnájában tartja a biztosításra szánt pénzt, mert sosem tudja kitermelni a saját kárát. A biztosítás egy kárközösség és az ő villámcsapását másik, kármentes ügyfelek befizetései fedezik, nem a sajátjai. Az ilyen szar kis biztosítóknál, ahol kicsi az ügyfélkör, nem szeretnek fizetni mert kicsi a tőkéjük. Ezt illik tudni amikor biztosítót választunk.

Thresher 2009.12.10. 11:08:09

@Gera: Gondolom még mindig olcsóbb mint újra rakni a tető...

Visszatérve: Én értem hogy a tetőt képes szétégetni a villám, de egy téglából készített építményt? És nem trollkodásból kérdem ezt, mert ha jól emlékszem le is írtam hogy nem vagyok benne biztos, de akkor se értem hogy az áram hogy képes szétrobbantani egy téglát..(Tán a hirtelen hőtágulástól?)

2009.12.10. 11:09:54

@vazsmegyeigerdezsház: igen, a biztosítóknál is van bónusz-malusz rendszer, ez teljesen korrekt csak az ügyfeleknek még szokatlan. Nem a két szép szemedért csökkentették a díjadat, hanem mert nem volt kárkifizetésed. Amint lett, rögtön megemelik.
De szerencse, hogy nincs röghözkötöttség, bármikor otthagyhatod a biztosítódat, nem úgy mint az gk.kötelezőnél.

Dinkainka 2009.12.10. 11:10:07

@Thresher: Mondjuk a hozzászólásodból kiderült!:))
Egy villámban jelentős áramerősség van.
Ez bármilyen anyagban hőt fejleszt, és ha eső is esett, akkor ott vizgőz is keletkezett.
Vizgőzzel mozdonyokat hajtottak meg valaha.
A villám csapás tart kb 2 másodpercig. Ezalatt az idő alatt a kéményt úgy szétdobálja, hogy ember legyen a talpán aki újra összerakja.
Egy nagyobb villám egy fát képes gyufaszálnyi darabokra tépni.

tokomtelevan 2009.12.10. 11:10:29

@Kulics:

Mégegyszer mondom, nem kis biztosító!

Groupama+OTP garancia= Groupama garancia

balazsj. 2009.12.10. 11:10:58

Én tudom, hogy milyen, amikor házunkba belecsap a villám, mert már részesei voltunk. Kijelenthetem, a biztosítónk korrekt volt. A szomszédok rosszabbul jártak, mert őket csak közvetetten érintette a villámcsapás, ezért ők semmiféle kártérítésben nem részesültek, pedig rengeteg háztartási gép ment tönkre.
A korrekt viselkedése miatt maradtunk ennél a biztosítónál.
A tűzoltók gyorsan elvégezték a szemlét, s adták az igazolást, a rendőrség is tette a dolgát, a kárszakértő már másnap a helyszínen volt. Hab a tortán, hogy engedélyezték a tető azonnali javítását, amit még az este folyamán, a szakadó esőben elvégzett az ácsmester.
A biztosító a kárunkat időben kifizette, nem kellett várakozni, heteket, hónapokat.

Thresher 2009.12.10. 11:11:22

@Gera: De még mindig olcsóbb mint újrarakni a tetőt.

@autosave: Ez az amit nem értek. Mert hogy leég a tető az oké, hallottam hogy a szögeket is képess leolvasztni, de hogy kárt tegyen egy téglából csinált építményen?

És nem trollkodásból kérdem ezt, mert ha nem csal az eszem le is írtam volna hogy nem vágom a témát rendesen, de akkor se vágom hogy képes az áram szétdobni egy téglát.... (Tán a hirtelen hőtágulás miatt?)

R.T. · http://rendszergazda.eu 2009.12.10. 11:12:33

Normális biztosítóbál kellett volna kötni a biztosítást, de ennek ellenére minden biztosító lehúzza az ügyfeleket. Csalánba nem üt a mennykő...

dagby 2009.12.10. 11:13:57

@Kulics: "Az ilyen szar kis biztosítóknál, ahol kicsi az ügyfélkör, nem szeretnek fizetni mert kicsi a tőkéjük."

ezt most tökre úgy mondtad, mintha a _nagy_ biztosítók szeretnének fizetni:D

Jegkoko 2009.12.10. 11:15:04

Érdekes nálunk amikor volt csőtörés , akkor kijött a kárszakértő és simán megkaptuk a pénzt amiből mindent helyre lehetett hozni.

É2I 2009.12.10. 11:16:48

Sajnos ilyenek a biztosítók, mind. A kifizetés büdös.

Ja és létezik az un. felülbiztosítás fogalma is, már hogy nehogy a másik irányban is a valós, számlával igazolt kárösszeget kelljen kifizetni.

Rebca 2009.12.10. 11:17:08

@EÖ (Sinnerman): agyonbaszta kéremszépen, agyon! :D

pakesz (törölt) 2009.12.10. 11:20:27

@Thresher: "de akkor se vágom hogy képes az áram szétdobni egy téglát...."

valoszinu a villam idopontja elott mar regota esett, igy agyonaztatta a kemenyt(ugyebar az tegla es felszivja)
valoszinu hogy futes nem volt, igy tok vizes volt a tegla, a viz az jo aramvezeto, hirtelen hohatasra meg elparolog es akkor robban az egesz
vagy en tevednek?

Joindulat SC 2009.12.10. 11:21:21

Irdatlan energia van egy villámban (meg egy kanalamban is de az most nem ide tartozik mondá Uri Geller)

Szerintem ha a homokból képes un. villámkövet csinálni akkor nagyon is hihető, hogy egy kéményben is képes kárt tenni.

Trójai 2009.12.10. 11:21:24

" A kárfelmérő hibát keresett mindenben, igyekezett a lehető legkisebbre csökkenteni a potenciálisan kifizethető kártérítés összegét. "

Ez a biztositok dolga es ez az ur munkaja.

"Ezek után alapjaiban rendült meg a biztosítókba vetett hitem."

Nem mondod? Ki az aki hisz a biztositoknak? Meg meg a bankoknak is mi? Foleg hitelfelvetelnel az aprobetus resz...

" Talán jobb lenne, ha a vész- összeget párnám alatt tartanám, és szükség esetén a biztosítónak történő rimánkodás helyett egyszerűen csak előhúznám, és fedezném a saját káromat?"

Pontosan. En is fizettem kb 7 ezer ft nak megfelelo osszeget lakasbiztositasra, aztan a 3. evben kitort az ablak valami vihar miatt(mert kivagta a szel), es azt a 7-8 ezer ftos javitast kb 2 honapba telt elintezni.

Hat azota inkabb nem a biztositonak fizetek hanem magamnak sporolom a penzem. Olcsobbol kijon, hidd el.

Trójai 2009.12.10. 11:23:09

ja azt a 7 ezret havonta fizettem amugy.
Nem eri meg, na.
Pedig meg villam sem volt, de ha lesz, akkor remelem a felso szomszedot eri.
:)
A betoro meg nagyon nem talal sokmindent.
Esetleg egy kivenhedt laptopot meg az elektromos borotvamat.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.10. 11:23:28

@Thresher: "elektromos kisülés"?
A nagy testvére meg a villamosszék?

Edmond Dantés 2009.12.10. 11:26:03

Nálam is húzták az időt. PSZÁF vizsgálatot kértem online, mivel minden határidőből kicsúsztak, ami alapvetően szerződésszegés. Hörögtek, fizettek.

É2I 2009.12.10. 11:28:41

@Thresher:
A villám plazmává képes olvasztani bármit egy pillanat alatt, ami nem hogy felrobbanhat, de akár el is párolog, mint a víz.

sacman 2009.12.10. 11:29:43

Amikor a kisülés megtörténik, akkor jelentős energia szabadul fel. Ennek vannak olyan kisérő jelenségei, mint légnyomás változás, hősugárzás, stb... Ez azért tud rombolni. Nem régen a cégünk előtt egy pótkocsinak menet közben felrobbant a kereke. A vele egy vonalban álló (szabálytalanul) járdán parkoló autó oldala, amely olyan másfél méterre volt a robbanástól úgy nézet ki mintha pöröllyel adtak volna neki. Az üvegeket elfújta a szél.

2009.12.10. 11:30:54

@Trojai: Akkor jössz ki olcsóbban, ha kis károd történik. Azt még meg tudod spórolni magadnak.
Ha gázrobbanás miatt összedől a házad akkor mit teszel ? Még egy lakás árát tartod a párnád alatt ? nemáááá.

akikaztmondjákni 2009.12.10. 11:30:55

Ilyenek ezek.Sallllyjnos.Büdös a fizetés...

Kazimír 2009.12.10. 11:35:47

Az utolsó bekezdésben a poszt írója maga írja le a helyes eljárást.

májgeriberi 2009.12.10. 11:39:34

@Kulics: "Ha gázrobbanás miatt összedől a házad akkor mit teszel ?"

meghalsz?

angantyr 2009.12.10. 11:44:04

"A kárszakértő... egy kiégett ember volt"
Ööö, bizonyára őbelé már többször csapott a villám.
XD

-
Eső után köpönyeg (vagy villám után villámhárító, bár állítólag kétszer nem csap ugyanoda a ménkű), de ott az utolsó bekezdésben a megoldás.

Asidotus 2009.12.10. 11:45:16

Nekem is fejtörés volt, hogy biztosítsam a lakásomat, mert kisebb károk esetén tényleg jobb, ha magamnak félretett pénzből megoldom, de ha pl. Karácsonykor valaki fölgyújtja a házat (lakótelepi, 4 emeletes), azt azért nem spórolom össze. Maradt a 7 milliós összeg, ami kb havi 1000 Ft-omba kerül. Annyit gond nélkül ki tudok nyögni, és talán ér valamit háztűz esetén.
Érdekes ez a biztosító és a káreset-megelőzés kérdése. Ha nagyon feljavulna a káresetek megelőzésének tudománya, akkor logikusan csődbe mennének a biztosítók, mert senki nem kötne biztosítást. Ha meg romlana, akkor meg a kifizetésekbe mennének csődbe.
Igazából büdös dolog a biztosítás, mert ők abból indulnak ki, hogy kevesebbet fizetnek ki neked, mint amennyit te befizetsz nekik, ez a hasznuk. Ez egyfajta negatív szerencsejáték, ahol arra játszol, hogy neked lesz károd, amit kiegyenlítenek. Lehet, hogy a Szerencsejáték Zrt kisebb haszonnal dolgozik, akkor érdemesebb lenne játékba fektetni a biztosításra szánt pénzt?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.12.10. 11:45:29

A villámmal közölni kell, hogy csapjon inkább valami odvas fába!

angantyr 2009.12.10. 11:45:34

Jelzem, a videót, akármilyen rövid, nem bírtam végignézni.

i23kovacs 2009.12.10. 11:46:06

@Sobrijóska: A biztosítók profit-orientált cégek.
Az lakásbiztosítós ügyfél addig jó ugyfél, amíg évente csengeti a 20-30 rugót, és legfeljebb a huzat töri ki a konyhaajtó üvegét. Minden egyéb, tömény szopás.
Egyszerú kiszámolni: van egy közepes autód, a kötelező biztosítás 20k negyedévente, 80k évente, mert hiszen több százezres kárt lehet vele okozni, és átlagban meg is esik évente egyszer.
Nyilvánvaló, hogy egy negyedévente 5k-s biztosítás nem fedezi semmilyen szinten a milliós kárt, azt bizony le kell optimalizálni.

Mindegy melyik biztosító: ha olcsó üvegkár van, ugranak és nyalják a seggedet, ha nagy kár van, minden fillért úgy kell kiharcolni belőlük.

jabba2 2009.12.10. 11:46:41

A biztosítók olyanok mint a bevezető kisfilm!(A Szabó Rozáliás).Pont olyan szarok!
Tessék már észre venni,hogy a biztosítók NEM azért tartják a szépszámú,jó fizetésű,PROFITORIENTÁLT dolgozó?-ikat,
hogy baj esetén segítséget nyújtsanak,hanem hogy minél több pénzecskét tömjenek a saját és tulajok zsebébe!

2009.12.10. 11:47:16

@májgeriberi: Igen, ez egy racionális cselekvés ebben a helyzetben :)

De ha mondjuk épp nem vagy otthon csak a romokra érsz haza, akkor ugye már tudod folytatni a történetet...

Trójai 2009.12.10. 11:47:31

@Kulics: hat az a gaz tudod, hogy a meg a havi 7 ezres lakasbiztositas is sem fedezte volna a gazrobbanas miatti lakasosszedolest.

Ugyanis volt benne ilyen kitetel hogy hany euroig biztosit es hogy mikre. Tuzkar, vizkar, betores, stb de egy teljes osszedoles vagy felrobbanas biztos nem volt benne.

De a legnagyobb osszeg a lakast ert kar eseten nem a lakas teljes ara volt arra tutira emlekszem.
Talan a fele.

Bar homalyosan emlekszem csak a 30 oldalas jognyelven fogalmazott szerzodes reszleteire, de ha gondolod megkeresem neked, talan megvan valahol.

Ödönke 2009.12.10. 11:48:48

Hát, lehet szidni a Groupamát, de ez is, mint minden embereken múlik. Évek óta náluk van a biztosításom. Azóta sajnos volt betörés is nálam. Teljesen korrektek voltak.

Trójai 2009.12.10. 11:49:46

@Kulics: de persze mindez -a lakas aranak a fele kifiztese--abban az esetben, ha megallapitjak hosszas procedura utan, hogy ki felelossege volt a robbanas.
Mert ha nem veletlen vagy baleset, akkor a felelos koteles fizetni nekem a karomat.

Meg persze en vagyok a hibas, miattam robbant fel, azert nem fizetnek.
Stb.
Szokasos kis mocskos biztositos trukkok.

P.A.N. 2009.12.10. 11:51:21

Kéménybe villám:

Száraz nem vezető kéménybe akkor csap bele a villám, ha van benne béléscső (elég gyakori, hogy van). Ha vizes a kémény, azt az iratlan feszültséget, ami a egy villámban van, képes vezetni. A vizes kémény ugyanúgy képes megsemmisülni, mint a vizes fa, vagy az ember villámcsapás közben. Emellett a lecsapó villámnak komoly elektromágneses erőtere is van, ami a vizesen vezetővé vált felületkre fizikai erővel is kihat. Jogos az a felvetés is, hogy a hirtelen brutális hőhatásra a víz gőzzé válik, emellett még vízbontás is létrejön, amiben durranógáz keletkezik. Szóval lehet sok szépet gondolni a villámról, de hogy bármit egyben hagy, ezt csak nagy jóindulattal. A villámhárító is sérül ha belecsap a villám.
Amúgy az a kommentelő, aki átlag családi házon a villámhárítót kér számon, nézzen körül az építési előírásokban. Ha kötelező lehetne a biztosító már rég követelné, hogy legyen minden házon. De nem kötelező.

Trójai 2009.12.10. 11:53:41

@Kulics: Meg annyit, hogy ez az esetleges elmeleti gazrobbanas es a biztosito esetleges lakas-aranak-a fele kifizetese hosszas kivizsgalas utan lenne esedekes.

Ugyanis szaroznanak, hogy megallapitsak, kinek volt a felelossege a robbanas. Mert ha nem baleset, akkor nem fizetnek, annak kell fizetnie nekem, aki a kart okozta. Pl ha a gazszolgaltato volt a felelos, akkor ot pereljem.

De biztos nem fizetnenek szo nelkul. Inkabb lefizetik a szakertot feleannyiert, csak allapitson meg mast.
Meg a szokasos trukkok.

Trójai 2009.12.10. 11:55:02

@Kulics: na bocs, ezt most ketszer sikerult leirnom,(uccso 2) mert azt hittem az elsot nem kuldte el a blogmotor.

metal · http://electric.blog.hu 2009.12.10. 11:55:42

Ha kb. 1 évig nem lesz káreseményed, akkor biztosan jobban jársz, ha nem biztosítást kötsz, hanem egy megfelelő konstrukcióban takarékoskodsz.
amúgy a biztosítók már csak ilyenek, amíg te fizetsz, nagyon kedvesek, amikor nekik kell, akkor meg húzzák a szájukat.

Manci néni, a szomszéd 2009.12.10. 11:57:32

Hihi, nálunk meg kitörtük a szobaajtó üvegét és azt mondtuk, hogy a huzat volt. Vittük a számlát, szó nélkül fizettek.

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2009.12.10. 12:01:23

jogászokkal fenyegetés? ésazthogy? :-) "szigorlatozzon római jogból az a hétszilvafás nemesbükk-alsajai nagyapád lánya, az unokaöcséd!" "húzza ki a 49-es tételt közigazgatási jogból c vizsgán!"? ;-)

viccet félretéve. vannak a barom lehúzós cégeknél profiljuknak megfelelő emberek.. akik tényleg, ahogy posztoló is írta ki vannak égve, empátiakészségük alulról veri a zérót, arrogánsak, pitiánerek és bunkók.

nekünk lakásunk építtető cége komolyan azt bizonygatta, hogy a márciusi(!) hóesés után nem elég gyorsan takarítottuk el a havat a 2 nm-es erkélyről, és ezért mállott le a vakolat 15 nm-es területen. (de ott ahol /földszinti részen/ télen méteresre hordta a havat egy bumburnyákabb szomszédunk, ott nem volt semmi baj..) azt is meg akarta magyarázni, hogy miért nem rakott téglát az egyik ablak fölé a "szakember" (csak kihabarcsozta (sic), bevakolta, lefestették - első nagyobb esőnél szétmállott - wtf? elfogyott a tégla?? felettünk még van emelet.. lehet, hogy vályog..).. már az általuk egyidejűleg kirendelt ellenőr-szakember is inkább máshová nézett, mikor emberünk kinyitotta a száját.. és mondta rendületlenül.. a végén csak neki kellett nyelnie hálstennek. de többet nem jöttek garanciális dolgokat felülvizsgálni..

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2009.12.10. 12:03:47

@Kulics: "Ha gázrobbanás miatt összedől a házad akkor mit teszel ? Még egy lakás árát tartod a párnád alatt ? "

öö. nem gyújtasz rá többet bableves után..

sztalaktit 2009.12.10. 12:07:42

Azt hiszem, megérné jogbiztosítást kötni. Igaz, ez újabb évi 30-35k, de garantáltan kivasalják a biztosítóból a valódi kár összegét.

moli 2009.12.10. 12:17:05

@Tímea: nem lenne jobb, mert nagyon valoszinu joval kevesebbet fizettel eddig biztositasra, mint amennyi penzt kaptal a biztositotol. epp ez a biztositas lenyege: a szerencsesek (mi) adjak ossze a penzt a szerencsetleneknek (neked) (es a vezerigazgatoknak).

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.12.10. 12:23:25

A helyzet az, hogy kármentességre a biztosítók adnak kedvezményt.

Ebből következik, hogy ha az így kapott kedvezmény nagyobb, mint a tényleges károd akkor jobban jársz ha saját pénzből csináltatod meg.

Ha több károd van mint a kedvezményed, akkor legjobb ha mész következő biztosítóhoz.

Egyenlőre nem a 100%-át kapod vissza a károdnak, szóval nem éri meg szétszedetni a régi házadat szándékosan és várni az újat. Viszont váratlan esetekre ezzel jól fel lehet készülni.

A biztosítók azért nem szeretik az alulbiztosítást, mert ugye akkor kicsi törlesztőrészleteket fizetsz, gyakorlatilag olyan mintha csalnál. Az ingatlan értékét általában jól eltalálják a benti műszaki cucc már problémásabb szokott lenni, ezt elkerülendő milliós cuccok vásárlása esetén érdemes felülvizsgálni. Mivel ezek gyorsan amortizálódnak itt túlbiztosítás nem kell. Egy értékes képnél pl. már túl kell biztosítani.

Andr3wBoy · http://blog.andrewboy.com 2009.12.10. 12:32:59

A grupama nem kárszakért, van nekik alvállalkozó akik kárszakértenek. Nekem volt több lakáskárom is és a grupama minden alkalommal korrekten állt hozzá a kérdéseimhez és a kárszakértő (alvállalkozó) is teljesen normális volt, időben fizettek mindig mindent, sőt kgfb kötelező ellenében kellett volna kerítésemet kifizetni, ők felajánlották, hogy kifizetik nekem a kerítésben okozott teljes kárt és majd behajtják a másik biztosítóján keresztül. velem mindig korrektek voltak.

bolsh (törölt) 2009.12.10. 12:38:19

A házunkon van villámhárító, s nevében a végzetével, valóban vonzza a villámokat. Éves rendszerességgel bele is csap. Olyankor az udvaron meg lehet süketülni, benn a házban meg rezonál és búg minden. De ennyi. 15 év alatt egyszer kellett a levezető vékony (5-ös vas) sodronyt vastagabbra kicserélni (10-es alu), mert gőzzé vált, egy másfél méteres szakaszon nyomtalanul eltűnt. De ennél nagyobb baj akkor sem lett, legfeljebb a gyors (villámszezon) sodronycsere macerája.

Ez a legbiztosabb módszer a villám ellen. Még a Lloyds-nál is biztosabb. Szóval ha elsimulnak a hullámok, egy villámhárítót azért felszerel(tet)nék a károsult hősünknél.

betépett felhasználó 2009.12.10. 12:39:10

A kárszakértő, ..., egy kiégett ember volt"

roviden: villamcsapott

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.12.10. 12:54:02

Ezek a szagértők már csak ilyen kiégettek.

bambapacák 2009.12.10. 12:55:26

Mellékes megjegyzés Thresher 2009.12.10. 11:11:22 beszólásaihoz

Nagy öröm, hogy az oktatás jellegének változása miatt, olyan okosak lettek sokan.
Sóval, olyan hogy szigetelő anyag nincs, csak jó meg rosszabb vezető. A nedves tégla rosszabb vezető, de az átfolyó áram erőssége csak a feszültségtől függ. Ha mondjuk pár milló volt feszültség jelenik meg a belépési pont és a kémény talpa között ott 1000 amperek indulhatnak meg és a keletkező hőteljesítmény (felülről közelítés, mert szaggatott egyenáram) áramerősség négyzeten szer ellenállás. Az meg sok-sok száz kilowatt lehet és bumm. Mint valaki írta a vízgőz is segít. Amúgy a kéményben kialakuló villámcsatornákban folyó nagy áramok egymásrahatása is jelentős erőket ébreszt és az is segít a reccsben.
A biztosítók esetében a felügyeletük foglalkozik az ilyen esetekkel.

Nagyvakond 2009.12.10. 12:56:14

A villámnak már mindent szabad?!??! Nemigazmá'!!!
Ezér' tart it ez az ország!!!
Szélkár, árvíz, villám!

MEDDIG TŰRJÜK???!!!

Donor 2009.12.10. 12:57:52

Rosszul kezdted a kárszakértővel. Ha megemlítetted volna neki, hogy úgy becsülje fel a kárt hogy neki is jusson belőle, sokkal készségesebb lett volna.
Tapasztalat :((

Donor 2009.12.10. 13:00:19

@májgeriberi: minden sarkon van egy, ráadásul már OTP csoport tagja. Igaz normális ember az OTP-t elkerüli mert a leg lehúzósabb és diletánsabb bagázs.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.10. 13:03:20

@Donor: Kávé, konyak, puncimókus?
És ha azért volt olyan komor, mert leharapták neki?

Gastroger 2009.12.10. 13:03:39

Hát Kedves Tímea, a "jövő fonalai kifűkészhátátláenek" :)

A biztosítós kárszagértő egy fasz, bár mondjuk ez a munkája, hogy az legyen. Eccer nálam is járt céges biztosítós szagértőkutya, mondom ennyi a kár. (Önköltségen, elmaradt haszont nemszámoltam). Jó, de ígymegúgy, nem 800ezer az, csak 690ezer, mer ő szakértő, meg amúgyis. Már vette fel a jegyzőkönyvet, hogy írjam alá, csak elcserélte az egyiken a számokat.. 690e helyett 960e-t írt.. :)
Lesütött buksikutya szemekkel jött vissza, hogy izé, jogos a 800e.
Hagytam annyiba.

Amúgy meg helyes eljárásként javasolnám, mint a kisebbségi a viccben.

Kedves Géza bácsi !
A villamcsapás az alábbiakban tett kárt.:
- 1 db HD full LCD tévé (most nincs itt, mert szervízbe vittük)
- 1 db. Asus Bamboo laptop fullvadiúj (a tesóm elvittekülföldre javíttani)
- 1 db. silverwash, HQ 5.1 mosógép fullextra

Kedves Tímea, utánanéztem önöknél jelenleg áram sincs beveztve.

Kedves Géza!
Ja kifelejtettem
- 1 darab turbo full engine nitrowork aggregátor.

Donor 2009.12.10. 13:04:42

@Thresher: Én elektromos szakember vagyok és
1 a villámhárító csak vonzza a villámokat.
2 a villám nagyon durva pusztítást tud véghez vinni. Szereltem villanyt olyan házban ahol a villámcsapás következtében kirobbantak a falból a vezetékek és nyom nélkül elpárolgott. Még a villanybojler is tönkrement, pedig az nem egy érzékeny berendezés.

ZON 2009.12.10. 13:05:09

@Andr3wBoy: nekem 11 hónapig nem reagáltak a kérigényemre.Mikor firtatni mertem, rohadt gyorsan és határozottan elutasították.Megkérdeztem írásban a központjukat, hogy miért tartott ez közel egy évig?A központ megismételte ugyanazt a műszaki halandzsát (hibás kivitelezés), mint ami az elutasításban volt. Átvittem az oroszlános biztosítóhoz, most kb. ugyanannyit fizetek, de 30 %-al több a biztosított érték (nem,nem csalok: voltak még értéknövelő munkák a házon, és plusz ingóság is biztosítva lett)
Szóval, az OTP-Garanciából csinált Grupama sikeresen megőrizte az egykori névadó anyacég legendás arroganciáját.

Gastroger 2009.12.10. 13:05:42

A videoklippes művész úrnak, meg üzenem, hogy kérem kapcsojja ki, borzalmas.

Donor 2009.12.10. 13:06:29

@Gera: Ja meg a másik. Hiába teszel fel villámhárítót, ha a villanyoszlopba csap a villám, akkor bejön a dróton és ha a kéményt nem is dönti le, de elektromos berendezésekben és alsógatyákban nagy kárt tud okozni.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.10. 13:08:47

A villámhárító fokozza az ingatlan értékét, elvégre fémből van.

Gastroger 2009.12.10. 13:10:32

Épp ezért a Balatonparti gyakori viharok miatt sem szabad Bográtschot háromlábú vasállvánnyal felállítani a kertben, mert az villám, nyílt láng és tűzveszélyes.

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2009.12.10. 13:11:21

@Thresher: a mikrohullámú sütő is képes egy macskát felrobbantani, pedig az csak egy macska.

gorillka 2009.12.10. 13:11:32

nekem a Grouporama-s vagy milyen fazon épp tegnap ajánlotta, hogy "biztosítsam alul" a házunkat.
x éve megkötöttük, azóta ők x%-al emelik a díjat és a biztosított összeget.
Ha belemegyek, becsap a villám, majd közlik, hogy alul vagyok biztosítva. :-)
Ügyes...

dömper dönci 2009.12.10. 13:14:32

Kamu, falsch, fake, hamisított:

Tisztelt ügyfelünk, kedves asszonyom, Tímea!
Köszönjük megtisztelő észrevételét, melyet illatos levélben juttatott el hozzánk. Szabad megjegyeznünk, hogy kifejezetten örülünk az ilyen építő jellegű és tanulságos kritikának, hiszen ezekből tanulunk mi is. Az ilyen és ehhez hasonló vélemények alapján nyert tapasztalatok során fejlesztjük szolgáltatásainkat annak érdekében, hogy Ön és a telejes veszélyközösség elégedettségi fokmérője, csimborasszója a csillagos ég lehessen.
Engedje meg, hogy a levelében megfogalmazott kedvesen árnyalt és bájos meglátásaira néhány szerény észrevételt tegyünk. Megkértük az ügyben eljáró kárszakértőnket, hogy reflexióját személyesen közölje néhány széljegyzetben, ezért az alábbiakban L. Géza fejezi ki köszönetét.

Figyu gyíkarc. Miaz hogy törmelék? a kéró egyébként is lepra vót, a csapás után kezdett valahogy kinézni he. Mijaz, hogy empátija nékűli vagy mi a szösz. Igenis feszűt vótam, me nem sz*p le az a rusnya hüllő már vagy egy fél éve, te nem lenné feszült? Ja te nem, de mindegy. Meg az a szálzalék dolog. Azzal mi a rák bajod van? Örűjjé, hogy kápsz valamit te dög, de mosmá úgyse kapsz, de télleg. Hát nem a te dógod, hogy a biztosítássi összeg (nem a díj, hanem a sok lom, meg a putri összértéke) mindig naprakész legyen? Ki a f*szom tudja, hogy mi a retked van otthon, és annak mekkora az értéke évrű évre? Én nekem aztat mondták, hogy ha kimegyök egy kárhelyszínre, akkó készítsek egy leltárt, hogy pro-rátázni köll vagy sem. Hát persze, hogy köll, ha fele annyit ér az a sok hányás, mint amikor mekkötötted azt a retkes biztosíjtást, hogy száratt vóna le a kezed. Igenis csaló vagy mer láttam a nagy Hadron ütköztetőt eldugva a palláson. Le vót takarva azzal a húgyszagú pléddel. Azzal b*szattad ki a tetőt te mocsok, és még neked álll fejjeb? Há még előlleg is kéne, a kis f*szom nem kéne?
Megne lássalak az irodába mégegysző, mert netuddmeg. Azuccát is kerüld de nagyon!

Mély tisztelettel, L. Géza.

Donor 2009.12.10. 13:19:21

@Thresher: Bizony, a hirtelen hőtágolástól meg a nedves téglában robbanásszerűen keletkező gőztől, meg a tető faszerkezetének normális nedvességtartalmának hirtelen elpárolgásától.
De már maga a levegő felmelegítése is robbanásszerűen történik villámláskor.

Nagy energiákat képzelj el, ne olyat mint amikor 220-at rövidre zárod. Na az kormolja meg a dolgokat, de már egy 40kV-os vezeték is akkorát robban zárlatban mint egy bomba.

Donor 2009.12.10. 13:21:58

@Jegkoko: kisebb károknál nem szívóznak.

Gastroger 2009.12.10. 13:22:07

Amúgy javasolnám nem L Gézával beszélgetni, hanem bemenni a céghez, öltöny, nyakkendő, vagy kiskosztüm, és a főnökét keresni. Azonnal. Előadni a történetet (kicsit kiszínezni...), kifejezni a biztosító felé az eljárás iránt tanúsított viselkedés inkorrekt voltát, megkérdezni, hogy ugyan polgári peres eljárásban is hasonlóan vélekednek-e, majd öszeszedni pár, "nem anyagi jellegű" kárt, kilistázva kinyomtatva (fake) céges papírra. (nem tudtunk bemenni a munkahelyre, előleg elmaradt, providenteztünk, 1324%-al, elmaradt haszon, a család szállodában szállt meg, a kutya azóta is vonyít, új ház kell neki, valamint nem tudtuk megnézni a Forma 1 időmérőt, ezért le kellett utaznunk Villányba.)

Ezt felsrófolni, kb. a valós összeg kétszeresére, másfélnél már le lehet álln. Ha ők így, én is így jeligével a kiadóba.

Pierr Kardán 2009.12.10. 13:32:22

Sajnos több ügyem is volt az OTP/Grupama biztosítóval, tehát felelősségem teljes tudatában ki tudom jelenteni, hogy egy szarf.szú, köcs.g, s.nyi, leh.zós banda, akik pofátlanul a szemedbe hazudnak :-((

Pénzt tőlük csak akkor látsz tőlük, ha géppisztollyal mégy be hozzájuk.

A legszomorúbb a dologban, hogy olyan lerázhatatlan ügynökeik vannak, hogy addig járnak a nyakadra, ameddig súlyos testi sértést nem követsz el velük szemben :-(((

Donor 2009.12.10. 13:34:27

@sztalaktit: Minek? Vannak olyan ügyvédek akik 10-15% részesedésért 2* annyit kihajtanak a biztosítóból mint az eredeti kárigényed.
Nálam is ezt szopta meg a biztosító.
Ha elsőre fizetett volna akkor töredéke pénzért megnyugodtam volna és eszembe sem jut ügyvédhez fordulni.

Donor 2009.12.10. 13:38:46

@Kitalátor feljegyzetei: Pénznek jobban szoktak örülni :)

sas70 2009.12.10. 13:50:15

Thresher! Megpróbálom nagyon egyszerűen elmondani, konyha nyelven. A villám egy nagy energianyaláb, egy rövid ideig tartó óriási elektromos kisülés. Van mechanikai hatása, hőhatása, elektromos és indukciós hatása.
A mechanikai hatást úgy képzeld el, mintha meghúznál egy befőttesgumit, és hirtelen elengednéd. Ez képes egy kéményt széttörni vagy akár egy sziklát kettérepeszteni úgy, hogy akár még égésnyomot sem látsz. A hőhatást, gyújtóhatást és az elektromos hatást nem magyaráznám, gondolom az világos. Az indukciós hatás pedig nem más, mint egy mágneses hatás a villám körül. Ez, és a túlfeszültség okozhat kárt az elektromos berendezésekben, akkor is, ha azokba nem csapott villám.
A cikkel kapcsolatban meg annyit, hogy nem csak a biztosítót kell szidni, hanem magunkat is, mert végső soron mi írjuk alá azt a szerződést. Természetesnek tartjuk, hogy a fél kiló kenyér ne 40 deka legyen, de azt már nem, hogy adott esetben egy élet munkájának a gyümölcsére, egy szar biztosítást kössünk!?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.12.10. 13:50:21

"A kárfelmérő hibát keresett mindenben, igyekezett a lehető legkisebbre csökkenteni a potenciálisan kifizethető kártérítés összegét. Talán ez alapján osztják az év végi prémiumot?"

IGEN

Öreg Sam 2009.12.10. 14:01:55

Jaaaah..
Amig ez a zsidóbérenc komancs Gyurcsány a villámfelelős,addig minden mgeshet,meg az ellenkezője is.

2009.12.10. 14:26:09

@Donor: Én meg maga a villám vagyok, kiskezitcsókolom. Tényleg, engem vonzanak a villámhárítók, de pont ez a dolguk. Hogy oda menjek és ne máshova. Imádom a villámhárítókat, mindig pogácsával meg borral várnak ottan engemet.

2009.12.10. 14:29:43

@dömper dönci: ez ááááállat jóóó. riszpekt :)))

Mabel 2009.12.10. 14:48:18

Rohadt biztosítók! Amikor a nagyapám elesett a kórházban és combnyaktörése lett, és utána megmütötték, ami után pár órával meghalt, a biztosító közölte, hogy nem fizet, az nem baleset volt és úgyis meghalt volna. Asztma miatt került be a kórházba és semmi más baja nem volt! Dögöljön meg az összes!

hatesz 2009.12.10. 14:58:57

Szüleimnél a faluban KICSIT megáradt az amugy kis patak. Vagyis egy sárfolyam hömpölygött végig a falun. Megjegyzem ilyen még sohasem történt, valahogy a hegyekben felgyülemlett ez a hatalmas mennyiségfü víz és egyszer csak lezúdult. Értsd az út teljes szélességében ömlött ez a sáros-hordalékos dzsuva. A víz szitje alatt lévö pincék-garázsok (volt ahol autóstul) percek alatt el lettek öntve, ahogy szüleim háza is. Szóval nyakig sár meg iszap meg hordalék minden.
Megérkezett a bizosítós, csinált az utcáról 2-3 fényképet majd lépett is volna le. Apám odafutott hozzá hogy megtudja kis is ez a fényképezös. Az alábbi beszélgetés zajlott le (kb.) köztük:
- Jó napot kívánok, segíthetek valamiben? Látom fényképezi, hogy milyen szörnyü esemény történt itt sokunkkal (anyukám a háttérben még 1 nap után is sokk alatt könnyes szemmel csak áll és nézi a rombolást), de mivel a mi házunkat fényképezi, megtudhatnám ki Maga?
-Jó napot, a biztosítótól vagyok, jöttem felmérni a károkat.
- Ahha! Azt hittem valami katasztrófaturista. De ha már itt van, még mielött elsietne, nem jönne be esetleg megnézni a VALÓDI károkat? Mert a kocsibehajtón lévö iszap nem a legnagyobb gondunk, amit most lefényképezett, hanem a ház aljában kb 180cm magasan betörö sár és iszap által végzett pusztítás, valamint az ott tárolt ingóságokban esett kár.
-Hát én már mennék, meg nem is vagyok olyan cipöben, hogy lemenjek a maguk sáros alagsorába...
-Ahha. Ahogy látom kb 42-es lába van ANNnnnNYYYUUUUKKK! Hozz már egy 42es gumicsizmát!!!
Tessék, ezt vegye fel, na mehetünk mostmár be a házba...

A végén persze pl. a listára felvett háztartási gépek, szerszámok és egyéb elpusztult elektromos kütyüket nem fizették ki, a hozzáállás hasonló volt, mint a posztban, hogy szüleim biztos csalni akarnak. Bezzeg hogy 20 éve fizetik a biztosítási díjat, az nem számít. A minimumot kifizették. Szüleim nem olyanok, mint én, aki körömszakadtáig küzdene a JOGOSAN JÁRÓ kártérítésért, nem akarnak küzdeni ,eg ügyvéddel szarakodni, inkább beletörödnek. Sajnos meg is értem öket.
Örülnek annak, hoyg a kocsi éppen nem volt a garazsban, 1 órával a sárfolyam elött elmentek a közeli városba bevásárolni, majd a sárfolyam elindulása után értek csak haza. Különben bukták volna a kocsit is, mint az egyik szomszéd. Mert a biztosító szerint nem volt meglelö garázsnak a helység ahol a kocsi állt és a (totál)kár érte.

AlulírottFentemlített 2009.12.10. 15:17:30

Én csak azt szeretném kérdezni, hogyha minden biztosító kötschög, akkor mégis kitől vegyek lakásbiztosítást?

Őstermelőtől?

Az Aldiban még nem árulnak ugyanis.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.10. 15:21:30

@AlulírottFentemlített: Fognak. Rövidesen. Mosolyogva, mint az Úttörőszövetség. Vagy vasút?

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2009.12.10. 15:23:27

@Kulics: az ordog a reszletben van.. bonusz bukasa -> ~45000 kellett volna legyen, ami az alap volt. Malusz ugy tudom akkor van, ha te vagy a karokozo.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.10. 15:29:06

@AlulírottFentemlített: Nem lakásbiztosítást kell venni, hanem eladni a lakást és bérelni egyet. Biztosítsa a tulajdonos!

spulni 2009.12.10. 15:29:48

Itt megtaláljátok, hogy melyik villám rombol, melyik gyújtogat.
www.tar.hu/csengeri/villam.html#pozneg

Egyéves Önkéntes 2009.12.10. 15:30:49

@AlulírottFentemlített: sciennet-nél próbáltad? nekem az ilferrós suzukimat ők biztosítják. olyan büszke vagyok rá, hogy augusztusban is ködlámpával járok :D

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.10. 15:31:33

@Donor: Már amelyik...
(Lehet, hogy mégis beadom a pályázatot a kárbecslői állásra?)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.10. 15:40:40

@spulni: Na végre megtudtam, hogy az a kis kölyökvillám, ami gyerekkoromban, a szőlőhegyről hazafelé rohanva előttem vagy 2 méterrel csapott bele a vízmosássá vált földúton folyó iszapos vízbe, és aminek a légnyomás-hatása hanyatt vágott, egy pozitív villám volt.
Túléltem.
Most is pozitív dolgokat várok...

AlulírottFentemlített 2009.12.10. 15:56:45

@Kitalátor feljegyzetei:

Jó gondolat!

@EÖ (Sinnerman):

Köszi a jó tanácsot!
De én inkább Tribuszernénél kötöttem meg :-)

Pocócicó 2009.12.10. 15:58:32

A ménkű csapjon a biztosítókba!

Trójai 2009.12.10. 16:01:46

@Pocócicó: Tenyleg a biztositokat ki biztositja? pl az epuleteiket

Mert ha nem sajat maguk, akkor rabasztak.
De ha sajat maguk, akkor is;
Micsoda paradoxon.
:D

Pocócicó 2009.12.10. 16:06:42

@Trojai: Szerintem körbebiztosítják egymást. A biztosítja B-t, B C-t, C D-t... Z A-t. Tuti így lehet.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.10. 16:13:53

@Pocócicó: Ez olyan, mint amikor három melegfronti aktivista együtt fürdik, és az egyik fingik egyet?
Na melyik?

theutat villám 2009.12.10. 16:14:35

majd én beléjük csapok

Trójai 2009.12.10. 16:15:37

@Kitalátor feljegyzetei:
ez beugratos kerdes
a valasz 42

(Ez attol is fugg, hogz fingas utan sunszaras is volt?)

2009.12.10. 16:17:59

@vazsmegyeigerdezsház: háztartási biztosításnál a malus azt jelenti hogy volt kárkifizetés. A vétkesség nem szempont ez esetben.

Thresher 2009.12.10. 17:24:29

Hú de ki lettem most okosítva ám! :D

Azt már el se merem mondani hogy TTK-s vagyok, de fizikból nem remekelek,(igaz, nem is vagyok nagyon rákényszerítve)ebbe a villám cuccba meg soha nem gondoltam még így bele...

Na jó, ezt is tudom, dánkesön.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.10. 17:47:01

@Trojai:
ebbe beletrafaltal, mert nem csak hogy az epulteiket, de magat a vallakozast is biztositjak masik biztositoval

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.10. 17:51:43

@Trojai: Nem jó a válasz, túlkombináltad.
Az utolsó tud csak...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.10. 17:54:22

@hagyma: Ha jól emlékszem gyermekkori olvasmányaira, akkor a biztosítók viszontbiztosításait meg valami Lloyd biztosította, vagy lehet, hogy biztosítja ma is...

Trójai 2009.12.10. 17:55:28

@hagyma: en is valami hasonlora gondoltam. De akkor meg kar eseten a masik biztosito is ugyanugy szarozik veluk a kifizetesnel es karmegallapitasnal.
:)

@Kitalátor feljegyzetei: kerlek ne nezz mar hulyenek, ertettem a poent. >) Egyertelmu is.

De korbebiztositast irtak lehetseges verzionak. (korbebiztositjak egymast a biztositok) Ergo ne 3 buzit kepzelj el, hanem sokat, amint korben vannak, es egyik sem tud fingani.
:)

MosoMasa 2009.12.10. 19:03:20

Mo-n a biztosítók csak addig érdekeltek a dolgokban, amíg arról van szó hogy fizess nekik. semmiféle kockázatot nem vállalnak, viszont annál több kibúvót találnak mindenre.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.10. 21:37:52

nekem egyszer betortek a sorozombe
talan ha 2 honappal azutan hogy biztositast kotottem
eppen csak a szemembe nem mopndta a biztosito es a rendorseg hogy onbetores volt
azert valamennyi kivasaltam a biztositobol, de Ok egy hetre ra felmondtak a szerzodest
kb 2 honapra ra elfogtak az orgazdat, majdnem minden cuccom meglett
par doboz cigi es pia hijjan
nem kerestem meg Oket hogy szeretnek visszafizetni:)
hihihi

2009.12.10. 23:08:52

@sas70: Na de sas70... hát honnan a fejenbaszós ménkűből tudná előre a naiv, tapasztalatlan állampolgár, hogy melyik az az ótvar biztosító, amelyik nem fog fizetni? Jó, pár eset után már tudni fogja, hogy egyik sem, mert a pénzed kéne, de a teljesítés már büdös nekik. Faternek se fizette ki a biztosító a szélvédőjét, se az őzikekárt. Azóta nem fizet biztosítást, és jobban jár. A 'biztositó' szó legjobb szinonimája szerintem a 'félkarú rabló'.

2009.12.10. 23:15:51

Ha a biztosítók egymást biztosítják, akkor jó nagy cumi van, ha valamelyiknek beüt valami. Mire kivasalnak valamit a konkurenciából... :) Vagy holló a hollónak...?

Lumpy a kretén szarvas 2009.12.10. 23:49:17

Beleállt a villám, csak én fogtam a nyelét...

Lumpy a kretén szarvas 2009.12.10. 23:52:37

@Sobrijóska: "Vigyázni kell az olcsó biztosítókkal, a Groupama mindig a legjobb árat adja," ez qrvára nem így van...Egyszer majdnem elmentem hozzájuk dolgozni, és első jócselekedetként gondoltam,irassuk át a lakásbiztosítást. Aztán hamar meggondoltam magam, mikor szembesültem a 3-szoros árral...

Megdobbent 2009.12.11. 05:20:24

"Ezek után alapjaiban rendült meg a biztosítókba vetett hitem."

Hited? Mi a francnak hinni bennuk?
Fizetsz nekik, hogy gazdagodjanak rajtad. Ha ok jonnek neked penzzel, akkor atmennek vergecibe, ekkor rajukuszitasz, akit csak birsz, es varod, hogy pengessenek.

Ez a normal uzletmenet, hitre egyszeruen nincs szukseg, jobb nem lesz, roszabb meg barmikor, tenyszeruleg :)

XCat 2009.12.11. 08:29:18

@sambalabammbumbumm: úgy néz ki.
homár elaludt.
én meg kiakadtam.

egyszerűen nem tudom felfogni, hogy hogy létezhetnek a beszűkült primitív rosszindulatú surmó hülyeségnek olyan mélységei, amilyenek léteznek, pláne így korán reggel.
Hogy honnan van ennyi, azt látom (szaporodik, aztán tolja maga előtt, és 14+nemsok évenként reprodukálódik).

Namindegy. Az én hibám, elnézést kérek mindenkitől, számítanom kellett volna rá. De nem. Már megint nem.
Bocsánat.

Poszthoz nincs hozzászólnivalóm, nálam még sosem kellett a biztostónak fizetni semmit. De gondolom ha biztosító lennék, én is mindent megtennék, hogy ne kelljen.

Kárszakértőt meg kutyával szerencsés várni szerintem.

XCat 2009.12.11. 08:30:50

Hülye emberek ellen van biztostás? Olyat kötnék szívesen. Valaki? Sózzátok rám. Megveszem. Tényleg.

XCat 2009.12.11. 08:33:45

Ez a szabó rozáliás, ez jó. A "jézus mária" a végén különösen tetszik. Mondjuk nekem valami más rémlett dadaizmus címszó alatt, de az legalább ekkora baromság volt, szóval mindegy.

A lényeg, hogy fasza.

betépett felhasználó 2009.12.11. 08:53:35

én pedig mekkkhaaaalok! én pedig mekkkhaaaalok! én pedig mekkkhaaaalok! én pedig mekkkhaaaalok! én pedig mekkkhaaaalok! én pedig mekkkhaaaalok! én pedig mekkkhaaaalok! én pedig mekkkhaaaalok! én pedig mekkkhaaaalok! én pedig mekkkhaaaalok! én pedig mekkkhaaaalok! én pedig mekkkhaaaalok! én pedig mekkkhaaaalok! én pedig mekkkhaaaalok! én pedig mekkkhaaaalok! én pedig mekkkhaaaalok! én pedig mekkkhaaaalok! én pedig mekkkhaaaalok! én pedig mekkkhaaaalok! én pedig mekkkhaaaalok!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.12.11. 08:54:46

Nimá!!!
Tegnap pont ugyanilyen post volt.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.12.11. 09:03:42

@CatMother:
Az ki van csukva!
A homáron minden nap van új post.

XCat 2009.12.11. 09:12:31

@Sün‼: akkor ez rekordposzt, hajnali 9 előtt még sosem volt 152 komment.. vagy már volt?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.11. 09:14:48

Kezdjünk pártpolitizélni, azt nem szeretik, és megmelegítenek valami konzervet...

Igaz, hogy Zuschlag keresztanyja Dávid Ibolya?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.12.11. 09:14:58

@CatMother:
Éljen a rekord!
Éljen a megbontható dobozos sör!

XCat 2009.12.11. 09:17:02

@Sün‼: Éljen, éljen.

@Kitalátor feljegyzetei: Van neki keresztanyja?

XCat 2009.12.11. 09:18:22

@Kitalátor feljegyzetei: @Sün‼: Srácok, tippeljetek; meddig kell Odinnak közepesen hangosan a Ragnarökről énekelni ahhoz, hogy feljöjjenek a szomszédok, és megpróbáljanak meglincselni?

XCat 2009.12.11. 09:24:52

Fszomba.. és én ma még okmányirodába is megyek..
Onnan is kb ugyanúgy sugárzik az intellektus kifelé, mint egy hűtőpultnyi bontottcsirkéből..
hát én mekkhalok. :D

@Sün‼: akkor megúszom az okmányosizéket?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.11. 09:30:07

@CatMother: Legalábbis a többiek helyett is őt nyomták a víz alá...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.11. 09:33:39

@CatMother: Menj a debrecenibe! Meglepően értelmes, türelmes és kedves emberekkel találkozhatsz, csak a nagyfőnökasszonyt kerüld ki! Ő sem buta, de az a hűtőpultnyi bontottcsirke-fíling már alig huszonévesen sugárzott belőle...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.11. 09:35:21

@CatMother: Hogy mi lett a gyíkjával az előzetesben, arról nem hallottam...

XCat 2009.12.11. 09:43:21

@Kitalátor feljegyzetei: Hát az a szegény kicsi gyík, az most miről tehet...

Ha ezekkel elvérzek, lehet hogy megpróbálom a Debrecent, kösz a tippet;)

@Sün‼:
Megnyugtattál.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.11. 09:45:32

@CatMother: A gyíkot azt nem tudom, de a nyúl, az olyan!

"Kicsi nyúl, házi nyúl,
még a pap is odanyúl.
Oda bizony ne nyúljon,
hogy a körme lehulljon!"

XCat 2009.12.11. 09:49:22

@Kitalátor feljegyzetei: No, végre egy tisztességes, istenfélő, szabálytisztelő, konzetvatív nyúl.

Süssük meg.

Bejgli 2009.12.11. 09:52:56

barátnőmnek szintén Groupamás ember azt javallotta egy beázás után, hogy ne vegyen új széket meg asztalt az elázott helyett, inkább farigcsálja meg és lakkozza újra... még él az ember, de alig :)

XCat 2009.12.11. 09:55:07

@Bejgli: Remélem a tanács szerint kicsit megfarigcsálta, aztán belakkozta szépen a groupamást..

XCat 2009.12.11. 10:07:39

@Kitalátor feljegyzetei: Azt nem tudom, de az ilyen tanácsokat meg kell fogadni.
Ha nem ázott el, hát.. kicsit kiteszed az erkélyre, amikor esik. Aztán rajta.

XCat 2009.12.11. 10:12:06

@CatMother: vagy leöntöd valamivel.

Bejgli 2009.12.11. 10:32:02

@CatMother: nagyjából :) nem egy beszari csaj

Dedix 2009.12.12. 05:26:44

Évek óta van lakásbiztosításunk a Groupama Garanciánál. Minden hónapban óramű pontossággal fizetjük a biztosítási díjat.

igy jart a kisasszony... legkozelebb parnazik...

sasmadar 2 2009.12.17. 17:53:18

ÁLLJ!
Figyelj,mert én eddig 3 alkalommal pereltem a fenti céget.Mindig megnyertem.
A Groupa-Garancia ÁSZF(ált.szerz.felt)szerint:nem vizsgálják az alulbiztositotságot-vagyis nincs "pro-rata"ha a biztositó ajánlja fel a biztositási összeget!
Ez a gyakorlatban ugy szokott működni,hogy az üzletkötő nézi ki a saját nyilvántartásából,hogy az adott négyzetméternek,épület fajtájának milyen összeg a megfelelő.Innentől-ugyan te teszel ajánlatot-de te az ő bizt.összegét fogadod el!
Csaló banda,perelni,perelni,perelni,mert a te neked járó kártéritésből KAPJÁK A KÖZÉPTŐL FELFELÉ LÉVŐ VEZETŐK A PRÉMIUMOT!
süti beállítások módosítása