Szabó Rozáliával tudjuk, mi történt, de ő egy műalkotás szereplője. Tímea viszont nem az, így nem elég, hogy a házát félig lerombolta az istennyila, még a biztosító is bokáztatta utána. Kőkemény meteorológia alant:
Az emberek többnyire azért kötnek biztosítást, hogy ha beüt a ménkő a megrázkódtatások ellenére sikerüljön valahogy kilábalni a krízisből.
Nálunk beütött az a bizonyos. Tényleg.
Évek óta van lakásbiztosításunk a Groupama Garanciánál. Minden hónapban óramű pontossággal fizetjük a biztosítási díjat.
Július 18-án becsapott a házunkba a villám. A kár milliós nagyságrendű: sérült kémény és tetőszerkezet, tönkrement elektronikus berendezések, nem beszélve a pszichés megrázkódtatásról, amiért soha, senki nem tud kárpótolni majd.
A biztosítót azonnal értesítettük, addig is a törmelékben jártunk, hogy ha a kárszakértő megérkezik, a mindent pontosan rekonstruálni lehessen.
A panaszlista a következő:
1. A kárszakértőt (L. Géza) két nap múlva küldték csak ki, addig törmelékben éltünk.
2. A kárszakértő, aki nem adott megfelelő tájékoztatást, mintha az intellektuális kapacitásunkat nem tartotta volna elégségesnek hozzá, egy kiégett ember volt, a minimálisnál is kevesebb empátiával.
3. Ezt követően úgy gondolta, hogy az ingóságok alul vannak biztosítva, így csak százalékos arányban téríti a kárt (utánaszámoltunk - nem volt igaza). A dolog pikantériája az, hogy a szerződéskötéskor éppen a Groupama Garancia alkalmazottja javasolta az adott értékhatárra történő biztosítást!
4. A kárfelmérő hibát keresett mindenben, igyekezett a lehető legkisebbre csökkenteni a potenciálisan kifizethető kártérítés összegét. Talán ez alapján osztják az év végi prémiumot? Úgy tekintett ránk, mintha biztosítási csalók lennénk, és mi vettük volna a villámot egy árveréses oldalon. Viselkedése rendkívül megalázó volt velünk szemben.
Bár ő maga nem kőműves, vagy tetőfedő, szilárd meggyőződése volt, hogy a tető és a kémény helyreállítása nem kerülhetett annyiba, mint amennyi a számlán szerepelt!
Akinek csapott már a villám a házába, miközben ő aludt, ezt követően pedig a tűzoltók közlik, hogy hajszálon múlt az élete, egészen biztosan átérzi, hogy ez nem az a helyzet, amikor meggazdagodni akarunk.
5. Az ígért előleget, ami nagyban megkönnyítette volna károk helyreállítását nem kaptuk meg.
6.Miután benyújtottuk a papírokat, L. Géza úr hetekig nem dolgozott rajtuk, így a Groupama Garancia kicsúszott a fizetési határidőből csaknem egy hónappal! Az ismételt hívások ellenére is arrogáns hangnemben, be nem tartott ígéretekkel rázott le bennünket.
7. A villámcsapást követő 3. hónapban végül megkaptuk a pénzünket, de csak azért, mert a kárszakértőt és az ügyfélszolgálatot már jogászokkal fenyegettük.
Ezek után alapjaiban rendült meg a biztosítókba vetett hitem. Talán jobb lenne, ha a vész- összeget párnám alatt tartanám, és szükség esetén a biztosítónak történő rimánkodás helyett egyszerűen csak előhúznám, és fedezném a saját káromat?
Tímea
Az utolsó 100 komment: