Levélírónk szerint nem a véletlen műve, hogy egy bankszámlacsomag váltásnál ok és nyom nélkül vont le tőle 1800 Ft-ot a K&H. Szerinte mindenki így járt, aki váltott, úgyhogy aki esetleg belefutott hasonlóba, írja meg nekünk mindenképp.
Érdemes lenne felhívni az emberek figyelmét arra, hogy a K&H bank úgy vesz le 1800Ft-ot a számlájukról egy díjcsomagváltás alkalmával, hogy a szerencsétlen ügyfél észre sem veszi azt! Valószínűleg ez az összes ügyfelüket érinti, akik Zéró számlacsomagra váltottak idén!
Történt ugyanis, hogy 2009 Október elején a reklámokban hirdetett Zéró banszámlacsomagra váltottam a megnevezett intézetnél elektronikus számlacsomagról . Mindkettő csomagban ingyenes az éves kártyadíj. Technikai okokra hivatkozva csak úgy lehetett erre a díjcsomagra váltani, hogy a régi számlát meg kellett szüntetni és egy újra kellett szerződni a Zéró számlacsomagra.
Itt jön a trükk: A lezárt számláról a megmaradt összet átvezetik az új számlára. A hónap végén már csak az új számláról kapok számlavezetési információkat, tehát nem kapok kimutatást arról, hogy a hónap elején milyen tranzakciók történtek a régi számlámon, csak az újról! Pedig történtek.
Szerencsére én magamnak külön programban is vezetem a számlám egyenlegét, és feltűnt, hogy hiányzik 1800Ft a számláról a díjcsomagváltás után! Telefonon hívtam a bankot, hogy megérdeklődjem mire költöttem el 1800Ft-ot, amiről én nem tudok. Akkor elismerték, hogy levontak ennyi összeget éves kártyadíj címen. Azt is elismerték, hogy tévesen vonták le, hiszen ez ingyenes lett volna, és visszahívást igértek. Kértem tőlük, hogy majd utálják át a tévesen levont összeget az új számlámra.
Az átutalás a mai napig, azaz 2009. December 15.-éig nem történt meg, természetesen vissza sem hívtak!Én 2 hetente felhívom őket, mindig az az infót kapom, hogy az ügy folyamatban van, majd hívnak! 3 hónapja várom, hogy hívjanak!
Valamint még azt is várom, hogy kiértesítsék az összes ügyfelüket, akiktől tévesen vonták le ezt az összeget, hogy visszakapták a pénzüket! Ha-ha-ha.
Üdvözlettel:
Egy lelkes olvasójuk
king4aday 2009.12.16. 07:51:49
Gal 2009.12.16. 08:01:01
Gal 2009.12.16. 08:02:14
Most elbizonytalanodtam, vagy mégsem?:D
2009.12.16. 08:27:17
Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2009.12.16. 08:28:34
Megdobbent 2009.12.16. 08:41:04
mammamma 2009.12.16. 08:46:09
É2I 2009.12.16. 08:54:35
Az pedig alap, ha te károdra tévednek (vonnak valamit jogtalanul) 3+ hónap, mire visszaadják.
Többek közt az otp is játszotta ezt, amikor váltottam egy olcsóbb kártyára.
Le akartam mondani az aktuálist, azzal ráztak le, hogy _pontosan_ 30 nappal előtte kell, se egy nappal előtte, se utána. Na jó visszamentem _pontos_ időben, lemondtam. (Szerencsére eltettem az igazolást róla.)
Mit ad a következő számla értesítő? Hát persze, hogy levonták az árát.
Vissza az otp-be (telefonon esélytelen), vázolom, hogy mi történt.
Első reakció anélkül, hogy bármit is utána nézett volna a gépben:
- Mert nem időben mondtam le, így nem jogos a reklamációm!
Persze elővettem -az ő aláírásával rendelkező- a papirost. Forgatta, tekergette, de nem volt mit tenni, csak oda kellett ülni a gépe elé és elindítania a folyamatot.
Lényeg a lényeg; közel négy hónap után utalták vissza.
Azóta -egyéb ügyfélbarát megoldásaik miatt- megszabadultam tőlük.
somask8 · http://www.linuxempire.hu/ 2009.12.16. 09:00:40
Igaz én csak 1300 buktam az OTP-nél.
Alényeg, amiért levonták az 1 havi díjat, az az, hogy nem a megszüntetés pillanatában szűnik meg a számla, hanem rá 30 napra!
Hoppácska!
Legközelebb velem együtt már te is tudsz majd balhézni kevesebbért is.
Sajnos ilyeneket csak szívással együtt lehet magadévá tenni.
pizsama 2009.12.16. 09:08:58
É2I 2009.12.16. 09:14:50
Ez okés is, így van. Ettől függetlenül miért van az, hogy ilyen csomag váltáskor sehol sem tájékoztatják az ügyfeleket? (Költői kérdés volt csak.)
Úgy kell belőlük harapóval kihúzni és még olyankor is mondhatnak hülyeséget, amit természetesen fapofával le is tagadnak.
Igazán járkálhatnának közöttük ilyen próbavásárlók a PSZÁF részéről. Akkor talán egy idő múlva rájönnének, hogy nem érdemes svindlizni, vagy meg kéne tanítani a kollégákat mit mondjanak, mire hívják fel a figyelmet.
A felügyelet részéről kötelezném a bankokat, hogy (minimum) 12 betűmérettel leírva az összes eleme az ajánlatnak kivonatolva, a helyszínen elolvastatva, aláíratva. Persze most is aláíratnak egy szerződést/módosítást, de az tele van ászf-, törvényi-, jogszabályi hivatkozásokkal 8-s betű méretben tíz oldalon.
Tudom, hogy így is lenne aki nem értené meg és később ütné a tamtamot, de rajtuk nem lehet segíteni...
AlexWolf 2009.12.16. 09:15:02
Jelenleg OTP-s vagyok és sikertelen.
É2I 2009.12.16. 09:16:28
Náluk, nekik. ;(
É2I 2009.12.16. 09:23:15
A baj az, hogy nincs ilyen :(. Mindegyikről netszerte olvasható gyalázatos magatartás, hiba hegyek, stb.
Én két éve jöttem el az otp-től, mert már pofátlanul sokért "kezelték" a pénzem és azt is flegmán, hibát-hibára halmozva.
Most a Rafinál vagyok, ők még nem dasztak át, de résen vagyok, mert nem hiszem, hogy nem csúszik be itt is valami.
Javaslom az olyan bankokat, akiket neten ingyenesen el lehet érni. Ugyanis hamar rá lehet jönni, ha valamit hibáztak. Nyilván ott az internet biztonságát kell a lehető legnagyobbra növelni.
RaveAcE 2009.12.16. 09:49:54
"Igazán járkálhatnának közöttük ilyen próbavásárlók a PSZÁF részéről. Akkor talán egy idő múlva rájönnének, hogy nem érdemes svindlizni, vagy meg kéne tanítani a kollégákat mit mondjanak, mire hívják fel a figyelmet."
Érdemes svindlizniük, mert sokkal többet össze tudnak lopni, mint a büntetés. Levon 120 millát jogosulatlanul, oszt megbüntetik 20 millára. Soha nem kell utólag visszafizetniük.
É2I 2009.12.16. 10:16:24
Sajnos így van. De ha napi szinten kapnának x millás büntetéseket, már lehet hogy gondolkodnának.
Na jól van már belelógott a kezem a bilibe ;)
kriszur 2009.12.16. 11:09:52
Azért érdekes a K&H sztorija is, nem egy igazgatója, vezérigazgatója végezte börtönben, rendszeresen megkárosítják az ügyfeleiket, rengeteget tönkre is tettek, egyoldalúan szerződéseket módosítanak, de mégis a második legnagyobb bank. Ez van, a magyar tirpákoknak ennyi jár.
A PSZÁF és a "magyar fogyasztóvédelem" pedig bohóckodás, semmi több. Nem értem, hogy két ilyen semmirevaló szervezetbe minek kell annyi pénzt beleönteni, mikor teljesen alkalmatlanok feladataik ellátására. Emellett a jogi szabályzás is egy nagy nulla, ahogy ez az egész kuplerájország.
Aki teheti, az vándoroljon ki!:)
májgeriberi 2009.12.16. 11:10:18
R.T. · http://rendszergazda.eu 2009.12.16. 11:12:27
kriszur 2009.12.16. 11:19:44
g99 2009.12.16. 13:05:58
Ha jol tudom mindket hatosagnak kotelezo az ugyedet kivizsgalni. Persze ha nem csinalnak semmit, pl nem valaszolnak vagy semmi erdemi lepest nem tesznek, akkor azt is feltetlen kuld el a Homarnak.
g99 2009.12.16. 13:12:15
Fogyasztovedelem: fogyved_kmf_budapest@nfh.hu (ide is betehted a bankot is a CC-be)
Mindkettoben ird meg, hogy van egy konkret eset ahol szerinted nem megfeleloen jarnak el es azt is hogy ez az eset valoszinu sok ugyfelet is erinthet hatranyosan.
Aldo · http://autostat.hu/markakereskedesek-szervizek 2009.12.16. 13:44:55
Mylady 2009.12.16. 14:33:08
hivatalosan kell panaszttenni a KH-nál (kötelesek kivizsgálni, a PSZÁF ellenőrzi) és a PSZÁF-nál
azoknak, akik azt mondják, 30 nap múlva szűnik meg a számla:
ez nem számlamegyszüntetés, hanem csomagváltás
ha technikailag csak úgy tudja megoldani, hogy megszünteti és újta nyit (noncsensz!), akkor sem terhelhet emiatt pluszköltséget az ügyfélre
de minimum szólni kell előtte
szerintem érdemes megnézni auz ászf-et, a kondíciós listát, hogy mit ír a csomagváltásról
sőt, a call centert is fel lehet hívni és érdeklődni, hogy ha megváltoztatod, van-e költsége - ha azt mondják, nincs, azt lehet lobogtatni (hangfelvétel)
Mylady 2009.12.16. 14:39:40
Ez többnyire azt jelenti, hogy kitölt egy formanyomtatványt, aztán továbbküldi.
Minden ilyen esetet ki kell vizsgálni. Ez több napig eltart, mert qrva bürokratikus minden.
És nem az ügyintézőn múlik, hanem a főnökén, vagy más döntéshozókon.
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2009.12.16. 17:02:22
Teljesen felesleges cc-zni, mert mindkét sóhivatal azzal kezd, hogy a bepanaszoltnak elküldi az anyagot, kap egy választ tőle, majd azt elküldi neked...
Besszy 2009.12.16. 19:29:38
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.12.16. 22:27:24
g99 2009.12.17. 08:43:38
Az hogy valakit CC-zunk egy levelben nem kerul semm extra erofesziteseben, es akkor miert ne tenne az ember.
g99 2009.12.17. 08:45:26
Manyizga (törölt) 2009.12.21. 08:16:54
1, mindent átvezetnek egy "új" számlára.
2, 3 napig nem használhattam a bankkártyámat, amíg az új számlához rendelés nem aktiválódik.
Ezek után vettem észre, hogy MINDEN átutalás 100 Ft-ba kerül, noha ingyenesnek kéne lennie.
1. panasz: ügyintéző szerint igazam van, továbbítja az illetékesnek.
2. panasz (másik fiók) kimagyarázzák, hogy azért jogos a 100 Ft-os utalási díj, mert amikor számlacsomagot váltottam, akkor ők a bankfiókban KÉZZEL rögzítették az utalásokat, és az ennyibe kerül. Ha én rögzítem az e-bankban, akkor ingyenes.
Persze erről nem tájékoztattak a számlacsomag váltáskor. Kértem őket, hogy írják jóvá az eddig levont összegeket, cserébe én elektronikusan törlöm és újrarögzítem őket, hogy ingyenesek legyenek. (Ők ezt még véletlenül se tudnák megcsinálni központilag.)
Azóta is várom a pénzem/választ. Mindkét panaszról van pecsétes papírom, hogy befogadták. :)
Ha január végéig nem lesz belőle semmi, akkor szépen elküldöm a másolatokat a PSZÁF-nak.
matador777 2009.12.26. 15:32:32
Az átutalásokkal egyébként én is úgy jártam, mint Manyizga, tőlem is levonták a 100 Forintokat tévesen!:( Ezt már akkor nem írtam le, mert már így is jó hosszú levél lett belőle. A bank ugyanazt az infót adta, mint neki, de azt az összeget még nem kaptam vissza!!!