Az online vásárlás személyes átvétellel is lehet zsákbamacska, éppen így járt Bohóchal is. Hiába szerette volna megnézni fizetés előtt a táskát, nem engedték neki, így csak utána vette észre, hogy nem azt kapta, amit várt. A Samsonite-nak rendelt noname táska a kereskedő szerint rendben van, mert a webáruházukban a kép csak tájékoztató jellegű.
Úgy döntöttem, hogy karácsonyra egyik családtagomat notebooktáskával lepem meg. Ha már táska, legyen szép, ezért esett a választásom a Samsonite-ra. Legkedvesebb keresőoldalamra bepötyögve a választott modell nevét, az elsőként kiadott találatot meglátva igencsak megörültem, hiszen ilyen alacsony árra nem is számítottam.
Így interneten meg is rendeltem a táskát, aminek házhozszállítása 2500 (!) Ft-ba került volna, ezért döntöttem úgy, hogy a személyes átvételt választom. Annak rendje szerint meg is érkezett az sms, hogy beszerezték a táskát, mehetek érte. Ekkor rögtön az ajtón fogadott a kiírás, hogy márpedig itt csak kp-s fizetés lehetséges. Elég fura ez egy olyan üzletben, ahol sokan vásárolnak többszázezres értékben notebookokat, meg egyéb felszereléseket. Visszabaktattam a kb. 25 percre lévő bankautomatához. Ezután eltekintve az elég rosszul szervezett, így a kelleténél jóval hosszabb időre nyújtott átvételi folyamattól (kérésemre sem nézhettem meg az árut kifizetés előtt, mert ennek „nem ez a menete”) és a dolgozóktól – a számlázó úriember kivételével – távol álló kedvességtől, már-már megörültem, hogy elértem a célomat.
A fekete leves ekkor következett: Olyan táskát adtak át nekem, mely formára minimálisan hasonlított ugyan a samsonite modellhez, de mindenféle címkén és a rajta lévő márkajelzésen is valami más szerepelt. Ez a „valami más” annyira noname volt, hogy fel sem tudom idézni. Jeleztem, hogy nem ezt rendeltem, mire az árukiadó fiatalember közölte, hogy dehogynem. Ez pont az. Keresett-kutatott a táskán, de semmilyen jelet nem tudott felfedezni, ami arra utalt volna, hogy az Samsonite. Ezért „hát én most nem tudok mit csinálni, vissza lehet kérni a pénzt”. Vissza is kértem. Vissza is adták, nem volt ebben hiba. A hosszabb utána járás nem hiányzott, de végülis anyagilag visszaálltam 0-ra. A vásárlók könyvét mindösszesen azért kértem el, mert nekem mégiscsak fura volt, hogy valamit samsonite-nak hirdetnek és nem az. Egyébként az ajánlatnál feltüntetett „termék honlapja” linkre kattintva a samsonite.com jön be. Vajon miért? Fura volt az, hogy összesen kb. 40 percet álltam sorban (összesen 4-szer), ahelyett, hogy az első pillanatban megnézhettem volna amit rendeltem, és sarkon fordulhattam volna.
A könyves beírás után az igencsak arrogáns hölgy elvitte, bement a raktárba, visszajött a táskával, amin volt egy címke, annak a legalján, kb 2-es betűmérettel ez állt: Forgalmazó: Samsonite. (Megjegyzem, ezt a címkét 20 perccel azelőtt munkatársa nem találta. De egyébként is…) A hölgy szerint tehát mivel a termék forgalmazója a samsonite, ezért ez egy samsonite márkájú táska (:D) és nem érti, mi a bajom. Az, hogy a netes képen lévő táskán a felirat is samsonite, semmit nem jelent, hiszen az csak tájékoztató jellegű. Kacagtam és eljöttem.
Megjegyzés 1: Lehet írogatni a kedves kommentelőknek, hogy „minek akar samsonite-ot, akinek nincs pénze, vagy hogy ki az a szerencsétlen aki elhiszi, hogy megkaphat 6500-rt egy valódit…” Az ő tájékoztatásukra közlöm, hogy a nevezett táskához sikerült hozzájutnom eredetiben, eredeti samsonite garanciával 7800 ft-ért, ami még mindig a márkaboltok töredéke, joggal reménykedtem tehát.. He még lett is volna felesleges pénzem, hogy ugyanezt megvegyem 30 ezerért, minek tettem volna???
Megjegyzés 2: Elhiszem, hogy ez így jogilag szabályos. Elhiszem, hogy a kép tájékoztató jellegű. Elhiszem, hogy biztos úgy van, hogy ha valamit samsonite-nak hirdetnek, az lehet bármilyen „Hongfu”-márka, ha rábiggyesztenek egy címkét, hogy a forgalmazó:samsonite, akkor rendben van. A pénzemet visszakaptam, így tehát panaszra ezügyben okom nem lehet. A poszt oka nem is az volt feltétlenül, hogy az iPonra panaszkodjak, vagy bármilyen elégtételt követeljek. Mindösszesen annyi, hogy felhívjam a kedves netes társaim figyelmét arra, hogy a www.ipon.hu honlapon a kínált termékek mellett feltüntetett márkanév csak „tájékoztató jellegű”.
Kellemes ünnepeket kívánok mindenkinek.
Bohóchal
Az utolsó 100 komment: