Tékozló Homár

Karácsony, kaja nélkül

2009.12.29. 10:45 | ge | 111 komment

Ismét egy angol sztori, arról, hogyan szúrhatja el durván egy szupermarket egy család karácsonyát és végül hogyan teheti azt jóvá.

Történt velem hogy szentestét megelőző napon bevetettem magam a Marks&Spencer ételosztályára, hogy megejtsem a karácsonyi vacsora bevásárlást. Hatalmas tömeg, mindenki ideges és siet persze. Nagy nehezen összeszedtem mindent amit szerettem volna, körülbelül vagy 6 szatyornyi étel és ital gyűlt össze a kosaramban 130 font értékben.

Nem akartam ennyi cuccot hazacipelni -nem is nagyon tudtam volna abban a tömegben- ezért megkértem a kedves ügyfélszolgálatost hogy szállítsák ki nekem este kocsival. Máskor is csináltam már ilyet, ekkora összegnél ezt ingyen elszokták végezni. Az ügyfélszolgálatos készséges volt, leírta az adatokat és mondta hogy este 6 körül fogja az autó kiszállítani.

Este 7 óra, autó még sehol, elkezdtem aggódni, telefonon pedig nem tudtam senki elérni. Másnap idegesen berohanok az üzletbe, előadom a problémám, ahol kiderül hogy tegnap annyi helyre kellett szállítsanak hogy az enyém nem fért bele, de ma délután 4-ig mindenképp hozzák és még így is marad időm mindent megfőzni.

Természetesen nem jöttek, étel nélkül maradtunk. A nagy szentesti vacsora helyett, PizzaHut pizzával és olcsó borral kellett beérni. Szégyen, gyalázat. Még aznap este elküldtem a panaszom e-mailben, amire a válasz rövidítve, magyarra fordítva ez volt:

"Nagyon sajnáljuk a történteket és elfogadhatatlannak tartjuk magunkkal szemben az ilyesfajta eljárást. Számunkra minden ügyfél kiemelten fontos és célunk a karácsonya boldogabbá tétele volt, nem pedig a megnehezítése. Az üzlet managerét és a kiszállítást végző kollegákat felelőségre vontuk......

.... A termékeket kollegáink már nem fogják kiszállítani, új rendelést összeállíthat üzletünkben. Kártérítésképpen a kifizetett összeget visszatérítjük a bankkártyájára valamint 100 font vásárlási utalvánnyal egészítjük ki, melyet az üzlet managerétől tud átvenni.
Bízunk benne hogy ezzel visszanyerjük belénk fektetett bizalmát és a továbbiakban is minket választ.
....."

Az üzlet managerétől az utalványt ma megkaptam, olyan bocsánatkéréssel követve, hogy haragudni már semmiképp nem tudok.

Üdv,

DareFake 
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gal 2009.12.29. 11:22:48

@Secnir: látom megfogott ez a post:D

M.Islander 2009.12.29. 11:26:51

bullshit a köbön!
a www.purelygadgets.co.uk oldalon rendeltem néhány GPS kütyüt, amit nem kaptam meg, 3 havi hadakozás után az átutalt összegnek kb. 70%-át fizették vissza a szűkmarkú angolok.
szerintem egy ennyire elb@szott házhozszállításért amúgy sem sok a 100 font.
tsók, M

Tina0611 2009.12.29. 11:29:04

Szerintem csak irigykedtek. Miért ne szállíttathatná haza, ha megteheti?
Azzal viszont egyetértek, hogy a fagyóból rendes kaját is össze lehetne dobni...

Mylady 2009.12.29. 11:30:08

@szaGértő: hát, kérlek szépen, Magyarorzágon már most is van ilyen: csak válassz kereskedőt vagy szolgáltatót és simán megszivatnak
sőt, mi annyival előrébb vagyunk az angoloknál, hogy ez alanyi jogon jár mindenkinek...

ja, hogy a bocsánatkérésre meg fájdalomdíjra gondoltál? hát hülye vagy???

viragimado 2009.12.29. 11:31:34

@Secnir: Egy karácsonyi bevásárlás általában még több is, attól függően mekkora a család. A miénk (akik itthon élnek) 17 tagot számlál már. Na őket vendégelt meg 10.000,- forintból. Olyan siralmas olvasni a leszóló, postirót fikázó írásokat. Miért nem maga a téma indít hozzászólás írásra embereket? Nem értem!

Karcsibá 2009.12.29. 11:31:49

@Secnir: Még igazad is lehetne...

csahogy: ha londonban belvárosban vásárolsz és tételezzük fel nem az egyes és kettes körzetben laksz, akkor busszal is minimum 1-1,5 óra (ha nem több karácsoni időszakban) az út. Taxival szintén ennyi, és a taxi tarifák nem ugyanazok, mint itthon:)
Sok csomaggal, irdatlan tömegben én sem szarakodnék.
A másik meg: van ilyen szolgáltatás, ingyen. Miért ne venném igénybe, ha lehet?

A 140 font meg kb egy 4-5fős család normális heti bevásárlása odakint! Felesleges mindent átszámolni. Nem releváns.

viragimado 2009.12.29. 11:32:57

Egyébként van aki nem tudja hazacipelni, a taxis meg nem viszi fel, de több online áruház is van már, ahonnan házhozszállítják a vásárolt cuccot, és nem is nagy összegért. Ez szerintem teljesen normális.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.12.29. 11:34:05

oké, hogy bocsánatkérés meg kártérítés, sőt azt is megértem, hogy elsőre elsikkadt a kiszállítás, no de azt nem egészen értem, hogy a vevő reklamációja után miért nem szállították ki azonnal az árut. Én is elfelejtek dolgokat, de ha az ügyfél külön rámcsörög, hogy mi lesz az xy melóval, akkor igyekszem azonnal pótolni a mulasztást, részben azért, hogy nehogy megint kihulljon a szita agyamon :)

Karcsibá 2009.12.29. 11:36:12

@Rékuc: Azért mert Karácsony van. Abban a hajtásban esélytelen. Egyszer olvastam egy napilapban, hogy karácsonyi időszakban percenként 1 millió fontot költenek el a londoniak.
Percenként...

viragimado 2009.12.29. 11:36:54

@Gal: akkor tudod ezt megtenni, ha van otthon. Ha nincs, akkor jön a kajarendelés. Gondolom azért vásárolt, mert nem volt otthon. Miért kell ebbe is belekötni? Honnan tudod mi a helyzet nála?

sz_ 2009.12.29. 11:38:45

Budapesten történt, hogy egyszer - amikor még Pizza Hut fogyasztók voltunk - jéghidegen hozták ki a pizzánkat.

Írtam nekik egy kulturált mailt, másnap jött a válasz, hogy bocsánatot kérnek és hívjam őket, ha küldhetnek ingyen egy pizzát valami desszerttel együtt.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.12.29. 11:39:22

@Karcsibá: ha esélytelen, akkor miért vállalnak házhoz szállítást? Akkor mondják azt, hogy a karácsonyi hajrában ez a szolgáltatás szünetel...

sz_ 2009.12.29. 11:39:50

Erről jut eszembe: januártól megszűnik Budapesten a Pizza Hut házhozszállítása. Ha valaki zsíros lángost akar enni otthon, siessen a rendeléssel :))

reggy 2009.12.29. 11:43:35

Biztos nagyon finom karácsonyi vacsora lett volna, csupa hűtést nem igénylő félkész alapanyagból. Mivel nem vitted haza feltételezem, hogy nem volt benne romlandó áru, szerintem jobban jártatok a pizzával. Amúgy ez nem egy Marks&Spencer reklám ?

Karcsibá 2009.12.29. 11:44:23

@Rékuc: Az esélytelent úgy értem, hogy ha elcseszik, utána már nem fogják tudni megoldani...a pörgés miatt. Nincs hova beszúrni a hajtásban az elmaradt rendeléseket.

É2I 2009.12.29. 11:46:32

"DareFake"

Aham. Fotosop vót mán?

Egyébként meg vazzeg másodjára, ha már visszaevett a jómód, miért nem emelted meg a karácsonyi segged, oszt' vitted magad haza? Vagy a taxi derogál?
Gyere haza, itt meg jól pofán is csapnak.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.12.29. 11:48:35

@reggy: mesélj, neked miből nem jutott elegendő az ünnepek alatt, hogy ennyire frusztráltan szidod a posztolót? :)

dr. Aullah 2009.12.29. 11:51:17

Hát ez epic fail, jól beszívta a lúzer poszt toló. Igen lehet már a poszt tolót.

De tudjátok mitől lesz igazán lúzer? "Másnap idegesen berohanok az üzletbe, előadom a problémám..."

Visszamegy oda... Hát nem tudom, én ha nagyon várnék valamit, hogy kiszállítanak és nem teszik meg és tudom, hogy kevés az idő, akkor mindenképp elvinném, ha már VISSZAMEGYEK AZ ÜZLETBE...

sunblind 2009.12.29. 11:59:40

akkóse hiszemel, ha végig látom 3d-ben

Sendmailto 2009.12.29. 12:00:56

mondjuk ha dinner for £10-t vettel volna kevesebb gondod lett volna.nem kene 6 szatyorral cipekedni amibol a fele pia...

xmas sux anyway

light22 2009.12.29. 12:05:25

Én leszálltam Bécsben, a csomagom meg repült tovább Svájcba. Másnap jött egy osztrák rendszámu repülőtéri kocsi ide magyarországra a címemre, és hozta a csomagom. Igaz kártérítést és elnézést nem kaptam, de egy török vendégmunkás kinézetü ürge lehet, hogy semmit sem tudott az egészről, csak szóltak neki, hogy itt egy csomag, vidd el oda

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.12.29. 12:11:58

Elsírnám magam a meghatottságtól, ha ez nálunk is előfordulna. Mondjuk az nem volt rossz tegnap, hogy a kedvenc éttermünkben négyünk után mind kaptunk egy-egy 1000Ft-os utalványt, ami két hónapig beváltható :)

salapapa · http://salapapa.hu 2009.12.29. 12:14:52

azt nem értem, hogy miért nem, tetted meg 2 fordulóval a szállítást magad?
"azt ígérték"... jó duma, a Karácsonyi nagy forgatagban... gondolom az ajándékokat is 23-án délután rendelted.

kvadrillio 2009.12.29. 12:19:49

Ezek szerint van ahol 1 /egy/ vevő is megbecsülendő VEVŐ !
Magyarországi "hibbantaknál" 1 vevőért nem kár, ha veszni láccik !

baliquez 2009.12.29. 12:21:58

Így jár aki nem a Waitrose-ban vásárol, M&S egy kamu túlárazott divatlánc szvsz. Ha nincs kocsid, sajnálod a pénzt taxira, plusz mindezek mellett nincs a közelben hiper ahol megjetheted a karácsonyi nagy kajabevásárlást, akkor bérelj egy kocsit aznapra 40 fontért hasonló cipőben járó ismerősökkel, pakoljátok tele és kész a bevásárlás. Egyébként eleve übernagy lúzerség nem a hentesednél vásárolni (előre megrendelt) húst az Ünnepekre. A pizzát meg megérdemled, igazuk van, pontosan így kell bánni a magadfajta lúzerekkel. Ráadásul még boldog is a szerencsétlen hogy 100 fontért eladta a nívós Karácsonyi vacsoráját.

kedves kis monca 2009.12.29. 12:30:40

@szaGértő: Négy betű, és nem MOST.
(SOHA)

darefake 2009.12.29. 12:49:03

@baliquez: Boldog pedig nem a 100 fontnak vagyok, hanem az eljárásnak. Kocsi bérlés hülye ötlet a részedről, szentestét megelőző napon kocsiba és nem metróra ülni, öngyilkosság.
Félkész (bedobod a sütőbe, 30 perc és kész) ételek voltak azok, a jobbik fajtából. (Ha jártál már MnS-ben tudod hogy igen szép darabok vannak). A hentesemnél -ha lenne olyan a közelemben- semmi ilyesmit nem kapni.

szmoker (Homo Trollicus) 2009.12.29. 12:50:18

Bezzeg egy magyar soppingcenterből a szekuritis dobott volna ki, a BKV-n meg összevernek az orkok :)

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2009.12.29. 12:52:51

Most erre mit lehet mondani?

Lehet jönni azzal a haragos-dacos béna szöveggel, hogy "ott se kolbászból van ám a habostorta!" Tessék, lehet látni, mi miből van. Tényekkel nehéz vitatkozni.

Hkacsa · http://hkacsa.blog.hu 2009.12.29. 12:58:18

most komolyan, ilyen aláírással, hogy DareFake... holnap én írok majd valamit, h egy rossz TVért cserébe részvényeket kaptam az áruháztól, majd azt is elhiszitek?

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2009.12.29. 12:59:25

Mashol ugy latszik az uzletek jol felfogott erdeke, hogy megtartsak a vevoket.

bob_esponja 2009.12.29. 13:05:05

Nem értem mi bajotok van? Tényleg mind ennyire fásultak vagytok? Ha nem lehet a céget fikázni, akkor a postolót kell?
Miért a postoló hibája, hogy nem vitték ki neki az árut?

Az ingyenes házhozszállítás teljes normális, mindennapos szolgáltatás mindenhol - kivéve Magyarországon, és ti pont ezért nem értitek a történetet. Nekem sem lenne kedvem, sem idöm (föleg, ha még dolgozok is az nap) 23-án két körben, gyalog haza vinni 6 szatyrot, aminek a fele ital, tehát biztosan nem könnyü.
Ki az, aki kétkörben akarja elintézni a karácsonyi bevásárlást, még akkor is ha csak 4 buszmegállónyira lakik? Ki az, aki utána beül egy taxiba? Kinek van erre pénze, ideje, kedve... stb.? Senkinek.
És mi van azokkal, akik a belvárosban laknak? Nekik kötelezö a sarki ABC-ben bevásárolni, vagy kötelezö, hogy legyen kocsijuk?
Vagy karácsonyi menüt csak östermelötöl?
Ha lenne östermelöi házhozszállítás...

B! 2009.12.29. 13:33:11

Savanyú a szőlő, mi?
Beszarás, hogy a posztolót kell lúzernek nevezni. Megteheti vajon a fikázók legalább kis része, hogy annyiért vásároljon karácsonyra menüt?
Számít, hogy hogyan megy haza vagy hogy viszi haza amit vásárolt? Nem teleporttal kérte hazaszállítani, hanem az elérhető szolgáltatások közül választott. A cég elb*szta és megfelelő módon állt hozzá, ennyi.

kulup 2009.12.29. 13:33:46

"Az üzlet managerét és a kiszállítást végző kollegákat felelőségre vontuk......"

Erről ez jutott eszembe :

"A felelősöket már kirúgták.Itt jegyezzük meg, hogy a rénszarvas harapás igen veszélyes... Ismét elnézést kérünk. Azok, akik kirúgták a felelősöket, szintén ki lettek rúgva. A kirúgottak után a feliratokat készítő új cég vezetői tudatják, hogy őket is kirúgták." :-)

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.12.29. 13:53:56

Ezt a Waster Lobsterre kellett volna írnod,nem ide.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.12.29. 14:03:15

Na csak hogy legyen egy pozitív példa itthonról is: 3 hete vettünk egy irodai széket a tesóméknak, mert a madarak azt csiripelték, hogy örülnének egy ilyennek karácsonyra (gy. k. szerepelt a családnak e-mail-ben körbeküldött kívánságlistán). A fa alatt derült ki, hogy a sógorom apjától már kaptak egyet, ráadásul véletlenül pont ugyanolyat, amilyent mi vettünk. A dobozt már ki se bontották, csak elkérték a számlát róla, hogy szerencsét próbálnak, hátha levásárolhatják. Vissza is mentek vele az RS diszkontba, ahol nemhogy visszavették a széket, hanem még levásárolni se kellet, szó nékül kicsengették cash-ben a teljes vételárat, amire ennyi idő után gondolom semmi se kötelezte őket, szóval a tesómék nevében is max. respekt nekik, így már megvan, hogy miből vesznek jegyet a Metallica koncertre .-)

angantyr 2009.12.29. 14:13:21

Én csak azt nem értem, hogy miként jön ez ide. Biztos Ángliusországban sem fenékig tejfel az élet, de...
Új-Zélandra szakadt hazánk fiai mikor jönnek sorra a Wellingon & Wellington cégről szóló panasszal? És a sanghaji magyarok a Kon-Csing-Van üzlethálózattal? Engem ők is érdekelnek!

eszteranyu 2009.12.29. 14:14:54

Aldiban jártál-e már?

É2I 2009.12.29. 14:21:30

@Hkacsa:
Na ezt pofáztam én is. Legalább az "becsapott, de jól végkielégített" nickel kellett volna beküldeni.
De mindegy; vihar a biliben +100Ł-ért. (Nem is rossz bót, már ha igaz;)

Lakásfelújító Feri · http://www.lakasfelujitas1.hu 2009.12.29. 14:28:15

Ez annyira szép történet, hogy igaz sem lehet! :-)
A tecsó is angol.

2009.12.29. 14:35:31

@Gal: azt írod egy számodra teljesen ismeretlen embernek, hogy szégyelje magát !?
Ha pszichológus lennék a rövid posztod alapján simán kielemezném, hogy súlyos személyiségzavarban szenvedsz, az agresszivitással pótolod a gyenge énképedet, valószínű sokadik gyerek lehetsz és a szülőktől megvetést és lenézést kaptál, eredménytelenül küzdöttél apád/anyád figyelméért, valószínűleg apeh alkalmazott vagy, hogy egy szervezet mögé bújva növeld meg a hatalmadat és éljél vissza vele. Szánalomhuszár.

Kono 2009.12.29. 14:41:49

Mo-n is van jó példa. Mr.Sale. Évek óta vásárolok már náluk.

Bármit visszavihetsz, amit náluk vettél, és minden indok nélkül. Vagy pl ezzel: "nem tetszik mégsem", vagy "már nem férek bele" :)
Korlátlan ideig, és pénzben kapod vissza. Na ez a kemény.
A magyar kereskedők jó része ezt ökörségnek tartja, mert szerintük ez nem lehet kifizetődő. Pedig csak meg kell nézni, hogy mennyi elégedett vevőjük van, akik tízezreket, vagy inkább százezreket hagynak ott.
És nem, nem állnak sorban a "szemét vásárlók" visszacserélgetni a ruhát, mert nyilván nem azért vették meg...

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2009.12.29. 15:03:28

@morrisal_: Ott igazi piaci verseny van,itt meg nem ,bár annak csúfolják az tény.

indapass90210 2009.12.29. 15:22:05

Kétszer is ott voltál az üzletben, és egyszer sem sikerült hazavinni a cuccost?

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2009.12.29. 16:04:27

@blas: ez világos, na de folyamatosan megy a szöveg a keserű szájú (itthon ragadt) honfitársaktól, hogy "hát, ott se jó". Azt, hogy miért van ott úgy, itt meg így, tudom én is.

Píter 2009.12.29. 17:07:03

Istenem, ezek a fikázó kommentek, szánalom a köbön! Miért nem lehet csak a poszt témájához hozzászólni, miért akarja a kommentelők egy része folyton kioktatni, megnevelni az ide írókat, hogy mit/hogyan kellett volna tennie és ezáltal nem is kellett volna ide írnia, istenem szánalmas!!! Egy olyan országban ahol a Tesco is házhozszállít, ne akadjunk már fent azon, hogy a méregdrága M&S-ben igénybe akarta venni az ingyenes házhozszállítást valaki.

baliquez 2009.12.29. 17:42:02

@Píter: Nem az a kiakadás tárgya részemről - idegenbe szakadt polgártársnak nincsen sem skót sem halal hentese, plusz félkész kajákból vásárolt be Szentestére (=végletesen igénytelen), és még büszke is rá, azabaj. Autózni meg akkor öngyilkosság dugóban ha idegbeteg vagy - csak a tévékaja-zabálós lustaságot sikerült felvenni briteknél, a türelmet nem?

Gal 2009.12.29. 18:03:26

@Kulics: nem talált, de a mérsékelten megtisztelő figyelmed inkább a postra fordítsd és ne rám:D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.29. 18:38:12

@baliquez:
igen sokkal helyesebb lett volna, ha kimey az udvarra levag 2 csirket, meg egy libat, megszur egy disznot
fasznak botba menni karacsony elott

a 130 font meg nem nagy etwas, Mari minden masodik hetfon nagybevasarol
az karacsony nelkul is $ 300
es igen javareszt felkesz, sot kesztermeket
mondjuk a daralthus meg a csirkecomb nem tudom minek minosul?
a zoldsegek 90 szazalekban fagyasztottak
es jok

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.12.29. 19:06:59

1.ti csak karácsonykor szoktatok enni?azért egy gyorspizzánál normálisabbat össze lehetett volna dobni

2.énis beszoktam vásárolni a boltokban rendesen, de azér házhozszállíttatni.. akkor rendeld inkább meg webshopból,nem?
...

A Tyne folyó déli partja 2009.12.29. 19:34:33

@igazságos: a) Anglia nem csak Londonból áll. b) igen, elég gyakori, h. hív egy taxit, vagy megrendeli a fenti szolgáltatást, h. hozzák ki neki. vagy online vásárol, és akkor nem kell a tömeggel se foglalkoznia...
amúgy meg, megvehette volna előbb is, részletekben, az én munkatársaim már december elejétől fogva lázban égnek a karácsonyi bevásárlás miatt.

mi meg itthon nem csináltunk belőle semmi különleges ügyet, most tényleg az a legfontosabb dolog, h. mi a vacsora karácsonykor???

A Tyne folyó déli partja 2009.12.29. 19:38:54

@baliquez: miért, a Waitrose olcsó???? erre ugyan nincs, meg amerre laktam, eddig egyik helyen se, de én eddig úgy tudtam, az is a drága divatláncok közé tartozik (ott veszik a sznobok a mosóport háromszoros áron.) olcsóért menj Tescóba...szeirntem még az Asda is drágább, Sainsbury meg főleg.

A Tyne folyó déli partja 2009.12.29. 19:41:15

@morrisal_: azért annyira nem kell hanyattesni, egy jó sztori miatt, én tudok elég sztorival szolgálni az angolok iszonyatos ügyintézéséről, átverni akarásáról..(mármint engem akartak átverni. azaz visszatartani az előlegemet).

A Tyne folyó déli partja 2009.12.29. 19:44:27

@morrisal_: még egyszer: (Angliában élve), van sokminden, ami bizony nem jó. van, amiben jobb (leginkább pénz), másban meg bizony Magyarország jobb.

A Tyne folyó déli partja 2009.12.29. 19:48:08

@hagyma: ej, te is ilyen igénytelen vagy, h. nem frisset eszel:) (engem is kritizált a fagyasztott miatt a volt barátom. de a francnak sincs ideje, energiája munka, és én esetemben még suli és gyakorlat után zöldségpucolással, szeleteléssel bíbelődni - mire kész lesz, éhenhalok...)
elhiszem én,h. jobb lenne mindent frissen, de a mostani élet nem igazán teszi lehetővé, pontosan ezért találták ki a kész, félkész kajákat, emg a fagyasztás. hogy szerencsétlen háziasszonynak ne kelljen még munka után több órát töltenie a főzéssel (meg utána a mosogatással).

A Tyne folyó déli partja 2009.12.29. 19:49:15

ja, mellesleg az online házhozszállítás pl. Tescóból nem ingyenes. (gondolom, a többiből se, vagy lehet, h. egy bizonyos összeg felett igen.)

baliquez 2009.12.29. 20:14:44

@Animacs: nem, a Waitrose nem olcsó, sőt, viszont a parasztvakítós-hazudozós M&S "tisztességesenmegfizetjükakávéültetvényekendolgozókat"-stílus helyett nagyjából egészében korrekt minőségű és jobbára biokajákat árulnak.

A félkész- meg a késztermékről (ételnek mérsékelten vagy csak némi malíciával nevezhető) még annyit hogy tavaly Karácsonykor bírtam rendelni pontyot a halboltban, konkrétan nekem fogták a két másfeles potyeszt horgászok mert amúgy igen ritkán lehet kapni, britek ugyanis nem eszik. Mondjuk megpucolták pedig mondtam hogy ne, az ikra/tej (ha volt) a kukájukban végezte emiatt, plusz a farka végét levágták. Szigeti barbárok.

Londonban szerintem a kiváló minőségű kajaalapanyagok elérhetősége és választéka az egyik legnagyobb királyság (a másik hogy bárhova el lehet húzni repcsivel olcsón), szerintem önátbaszás tartósítószeres félkész meg készételt venni, pláne mivel az angol konyha leginkább másból sem áll mint említett parádés alapanyagok dilettáns és gőgös elbaszásából.

Feleannyiból amennyibe a pizza került lehetett volna klafa többfogásos kaját csinálni. Negyed óra alatt kész egy lamb-chop sülburgonyával és valami közelkeleti mártással, salátával. Ha ennyire nem számít a pénz akkor szívesen elmegyek hozzád szakácsnak, garantálom hogy az életbe többé nem rendelsz pizzát. :)

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2009.12.29. 20:19:52

Na ilyet még nem csináltam, de most a posztolót fogom izélgetni. :)

Napokkal Karácsony előtt minden egyes rádióállomás azt harsogta itt Angliában, hogy nem tudják az áruházak kihordani a megrendeléseket.
Felhívtak telefonon olyan embereket akik épp vitték volna a szállítmányt és elakadtak valami A-s úton.

Bemondták vagy hatvanszor napjában, hogy csüccs autóba/taxiba/buszra és menj bevásárolni, mert nem tudják kiszállítani amit megrendeltél.
Ugyan tévénk nincs, ezért nem tudom ott mi ment, de csak bemondták ott is, ha a BBC2 rádióállomás ezen pattogott napokig.

Új Nick 2009.12.29. 20:53:15

Mindenesetre, ha nem tudja kiszállítani, ne vegye fel. Ilyen egyszerű, bakker. Ha meg felvette, szállítsa ki. A legtisztességesebb persze az lenne, ha már ELŐTTE tudnád, nem vesznek fel több kiszállítást. Ja, hogy akkor máshová mégy?

Tényleg, milyen jó lenne megnyinti a legolcsóbb webshopot, dierkt karácsonyra, és senkinek nem szállítani semmit, majd a karácsony után beagadt készletekből olcsóért bevásárolni és leszállítani.

Szóval, én tudnék haragudni...

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2009.12.29. 21:00:25

@Új Nick: Felvették a megrendeléseket, mert nem volt biztos, hogy nem tudják kiszállítani. De mert 1. Anglia közlekedése megbénul tíz centi hótól, ezért egyszerűen számítani lehetett rá, 2. a Karácsony előtti roham minden évben döbbenetes, ebből adódóan is számítani lehetett rá, hogy idén sem bírják majd rendesen a kiszállítást.

Tényleg bemondták mindenhol és ezért kicsit én is csodálkozom, hogy felvették a megrendelést, de gondolom ezért is fizetett a Marks&Spencer.

A Tyne folyó déli partja 2009.12.29. 22:24:31

@baliquez: én még sose rendeltem pizzát...meg mást se. amúgy te is elfelejted, h. Anglia nem kizárólag Londonból áll. tőlem speciel olyan 500 kilométerre van...

szépjuhászné 2009.12.29. 23:06:45

Itt mindenki olyan fiatal, hogy nem emlékszik az átkosra? A hetvenes évek elején a csemege (Krisztina krt.-Csaba u. sarok) 500 Ft fölött ingyen kivitte a kaját. Reggel leadtuk a listát, másnap kihozták (Buda külső szélére). Egyszer nem voltunk otthon, otthagyta a sofőr, hogy majd menjünk be az üzletbe kifizetni.

richy0609 · http://www.tengerimalacaim.sokoldal. 2009.12.30. 09:13:44

@sz_: a KFC is igy csinálta... aztán kezdték bezárogatni öket, most nem tudom, 2-3 kfc van pesten? anno '96-ban még volt vagy 10... :(

Hegyirablo 2009.12.30. 14:50:05

Anglia? Az nem Európában van véletlenül? Hallottam már róla, itt Észak-Nyugat Balkánon.

A Tyne folyó déli partja 2009.12.30. 19:03:49

@Hegyirablo: szeerintük nem....szerintük Európa az a kontinens. és mindig csodálkoznak, mikor közlöm,h. ők is Európához tartoznak.

Tirpákia rózsája 2010.01.02. 03:07:33

Szép kádárista LAKÓSÁG, egy pozitív végkifejletű eseményből megint sírást és fröcsögést sikerült kreálni. Magyarország ma. Maradjatok inkább otthon, legalább emigrációban legyen nyugta az embernek! Miattatok lesz az ember 2-s állampolgár, nem konstans Pártunk és aktuális Vezérünk miatt. Egy pár gondolat:
1. amennyiben nagyvárosi élményről van szó, parkolóhely tuti legalább 20 pernyire van az üzlettől, tehát a csomagok gondot okozhatnak.
2. az országos híresztelés ellenére, nem minden üzletben volt gond a kiszállítás, és ha a rendelésfelvételnél ezt nem jelezték, ez nyilván nem a vevő sara.
3. az angol karácsonyi ételek igen szezonálisak, legtöbbjét máskor nem kapni, ezért nem kapta meg utólag.
4. a kinti asszonyi állatok nem igazán főznek, ezért sokszor normális konyha sincs, ahol tisztességesen főzni lehetne, bérelt lakásban még fagyasztónak sincs hely a konyhában. Én spájzot még nem láttam a brit szigeteken csak vidéki majorokban. 15 év alatt most van először annyi helyem (a garázsban!), hogy tisztességesen élelmiszert tárolni tudjak, de ezért a kocsi kinn alszik.
5. hősünk lehet már ledolgozta a heti 80 óráját, nehogy már azért is magyarázkodjon, hogy nem ölt disznót a fészerben.
6. alapanyagból sokszor drágább az étel, mintha készen venné az ember
7.az MS-nek vannak igen kiváló kajái
8. az íreknél bemondásos alapon kárpótolnak (üzletben felejtett áru, nem megfelelő minőség,/mennyiség stb). Soha nem kértek még blokkot sem.
Darefake, maradj kinn, ameddig csak lehet és ne vedd fel a beszólásokat :o)
BUÉK mindenkinek!

Tirpákia rózsája 2010.01.02. 03:20:15

Még valami: Londonban több ember lakik, mint egész Mo-n. Nem ritka, hogy napi 6 órát ingáznak az ott élők/dolgozók. Ki lehet számolni, mennyibe fájt volna, ha hazataxizik. Ráadásul a londoni taxik zónákban működnek, tehát nem úgy van, mint odahaza, hogy oda megy, ahová az ember kéri. Félúton lazán kitehet, mondván, zónahatár oszt sanyi. Minden épeszű ember, ha választani lehet, finom ételt vegyen-e messze az otthonomtól vagy szemetet a sarokról, nem kérdés, hogy a házhozszállítást választja.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.03. 00:02:31

@Tirpákia rózsája: úgylátom, nem estél messze a NICed magvától... de nem személyeskedek. :) de igen, szívből örülök, hogy legalább Veled egyel kevesebb tirpák lakik idehaza.
1 - szoktam hallani, hogy taxit hívnak az üzlethez. hogy drága? hjakérlek, akkor nem kell gizdázni, hogy máshol vásárol a T. Vevő!
2 - N.C.
3 - de gondolom 1-2 héttel előtte azért kapható minden, nem kell az uccsó pillanatra hagyni minden szart?
4 - ez egyéni szocprobléma! gondolom van lehetőség pár font ráfizetéssel nagyobb lakhandihoz jutni, nem kell 30nm-en zsúfolódni. hozzáteszem, mi éltünk 30nm-en ahol volt egy pici tusoló+slózi, egy konyha ahol hetente 3x mostunk is és egy coba, ahol éltünk. mégis volt helyünk bulizni is... csak akarni kell, nem pedig Nagyanyóék 6nm-es röksijével elfoglaltani a fél szobát.
5 - nem volt egyedül. képzeld, a Kis Feleségem is ledolgozta a magáét és én sem panaszkodhattam az ünnepek előtti hajrában. mégis mindent sikerült megvennünk! ajándékokat 13főre, ételeket, italokat... csak tudni kell mit, mikor. az, hogy nem volt rá idő, elfogadhatatlan.
6 - VISZONT EHETŐBB ÉS FINOMABB! ezt garantálom. már ha tud főzni a felhasználó... ha nem, akkor tényleg maradjon a vett szarnál.
7 - ...műanyagkaya...
8 - ez elképzelhető lenne idehaza is, ha nem lenne a sok büdös hazug (legtöbbször cigány) aki rontja a hazaiak renoméját.

Budapesten és debrecenben több ember lakik, mint az ország egész többi részében. noés? ez valamiben befolyásolja az embert a dolga elvégzésében? ha elvállalok valamit, megcsinálom. ha nem csinálnám meg, a bejelentkezéskor adott foglaló dupláját kellene visszaadnom.
így kellene azokkal a kiszállítós cégekkel is. IGAZI kárpótlást, ne legyen elég egy bocsika.

NoOne 2010.01.03. 03:14:19

@Secnir: bocs, alighanem nem ismered pontosan a körülményeket, kár volt így hozzászólnod. Arrafelé többen/többet tömegközledednek, lehet, hogy autója sincs, a taxi nem tényleg nem túl olcsó (pláne az ingyenes házhozszállításhoz képest, ami ha van, miért ne használná ki). Nem tudjuk, hogy a posztoló hol dolgozik, milyen beosztásban, lehet, hogy nem volt más esélye bevásárolni mint pl. egy délutáni "laza" időszakban, lehet, hogy utána még volt munkája, megbeszélése, bármi... Ráadásul pozitív végkifejletről írt, amit inkább üdvözölni kellene, és a hazai állapotok között is követendőnek tekinteni. Hát, valahogy így... :)

Irgun 2010.01.04. 10:59:50

miért nem vitte haza maga?

Balint Gyuri bacsi 2010.01.04. 12:33:18

salapapa: Soraidbol csak ugy sut a joindulat, mondhatni mar-mar tulteng benned.

Szerintem rendesek voltak, h karpotoltak a cikkirot es erdemben foglalkoznak a hibaval. Ezzel azt mutatjak, h nem csak fejostehennek nezik a vasarlot hanem tenyleg igyekeznek megoldast talalni ha valami gond van. A hangsuly az "igyekeznek" -en van.
Minek szopassuk egymast, ugye...

Miert nem csinalt a cikkiro valami mast a pizza helyett? Gondolom par alapanyag minden elkepzelthetoen megfozheto kajahoz hianyzott. Van igy ha az ember epp nagybevasarlas elott van... De ehhez nekem semmi kozom. A cikk nem errol szolt. Szerintem. :)

salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.04. 14:44:58

@Balint Gyuri bacsi: Drága Gyuri Bácsi!
soraimból az értetlenség cseng. nme értem, hogy lehet valaki annyira felelőtlen, hogy az utolsó pillanatokra halaszt egy számára igen fontos dolgot?
vagy nem is volt annyira fontos a Karácsonyi vacsi? csak mert a kölcsönös hanyagságból kifolyólag nem teljesítette egy cég az utolsó pillanatban leadott rendelésre az ígéretét, inkább eljött posztolni?
így is lehet.

mi, akik ezt nem értjük (ha végigolvasod a kommenteket) mi vagyunk többen!
bizony kinek-kinek vérmérséklete szerint kerül gondolata ide. nem fogok meaculpázni, esetleg sérült lelkecskéjét simizni annak, aki az embertársait semmibe véve belekényszeríti különféle ígéretekbe.

gande 2010.01.04. 19:00:26

@Secnir: minek taxizzon, ha a szállítás a szolgáltatás része?

gande 2010.01.04. 19:34:45

a sok fikázó kommentelőnek gőze sincs, hogy mi a szolgáltatás.

MO-on mindenki sír, hogy nem megy az üzlet. persze hogy nem megy, ha nem szolgáltatnak.

miért nincs pl. bp-en olyan pizzafutár, akitől ingyen kapod a pizzát, ha 30 percen belül nem szállítja? mert túl kevés a konkurencia.

dr. saint555 2010.01.07. 10:28:35

@Secnir: Aki megtehetné, hogy taxival vigye haza az egyetlen vacsorára vásárolt 40.000.- Ft értékű kaját, na az nem fogja pont így hazajuttatni. Szarrágóbbak azok annál. Hiszen nekik jár az ingyenes kiszállítás. Cipekedni meg csak nem fognak a saját kocsiig? mit képzelsz? Nyugati szemmel ez az eset talán vérlázító. Itthoni szemmel csak annyit mondanék, hogy én és még szerintem sokan ebben az országban, szenteste boldogan beértük volna Pizza Hut pizzával és olcsó borral. Ha lett volna rá pénzünk. Szerintem rosz oldalra írtad a sirámaidat. Egy angol oldalon jobban felhördültek volna ezen a "tragikus" történeten.

gande 2010.01.07. 17:41:06

@saint555: gondolom te inkább cipelnéd, ha ott a lehetőség, hogy ingyen hazaszállítják.

számodra nem vérlázító, ha vki nem teljesíti, amit megígért és amiért fizettél?

salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.08. 19:21:17

@gande: nem fizettél. ingyen van. mármint a házhozszállítás.
az ígéet be nem tartása OK, de a sállítás...
olvasd újra! :P

gande 2010.01.08. 21:11:20

@salapapa: de fizettem, mert a szolgáltatás költsége be van építve az árú árába.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.09. 00:23:20

@gande: ja. ez egy akkora baromság, mint maga a poszt.
úgy hiszed, hogyha pl Budapest III. kerületében vásárolsz valamit akkor az eladóak kutya kötelessége hogy kiszállítsa teszemazt a XVII.be ingyen?
opciós lehetőség, adható. nem kötelező! - de te is ezt írtad, hogy LEHETŐSÉG...
lehet, az eladó aki felajánlotta, nem tudta hol van az oda, ahol lax. (mondjuk erről bőszen hallgattál, pedig London nem csak egy cockney falurész.)

ahogy én látom az esetet:
talán a munkahelyed környékén de mindenesetre elég távol a lakásodtól bementél egy áruházba vásárolni. szépen kifizetted az árut, majd a nagy tömegben odaszóltál, hogy legyenek szívesk kiszállítani, melyet meg is ígértek. csak később esett le a szolgáltatónak, hogy az igencsak kiesik a körzetükből és a futár úgy gondolta, jobban teszi ha hazamegy időben.
(megjegyzem igaza van, neki is van családja... nem lehet mindenki olyan állat munkamániás, mint én)
másnap amikor bementél reklamálni, talán figyelmeztettek, hogy nem esel bele a szórásba, de te kötötted az ebet a karóhoz, hogy máspedig megígérték, tessék kivinni. csak hogy haladjon a sor, szépen bevette a hölgy/úr a "leszaromtablettáját", majd vita nélkül talán egy számodra észrevehetetlen gúnyos, de mosollyal újra megígérte.
neki nyóc... neki megvan a karácsonyi menüje...
te pedig ehettél amit találtál.
lóreál!

tévedtem valahol? lehet. de igen közel járok mi?

majd megtanulod szépen, hogy amit magad is megtehetsz, ne bízd másra! :P

salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.09. 00:26:45

@gande: ja, csak úgy mellékesen: a szolgáltatásban dolgozom több mint 20 éve, 16 éve a magam uraként. én tudom, mi az a szolgáltatás...

azonban tökéletesen leírta saint555:
homar.blog.hu/2009/12/29/karacsony_kaja_nelkul/fullcommentlist/1#c8220517

gande 2010.01.09. 02:00:18

@salapapa:
a feltételezések tömkelege.
és a magyar "szolgáltatásra" jellemző ügyfélközpontú hozzáállás. a vevő/ügyfél a középpontban áll és ezáltal mindenkinek az útjában.

fel sem merül benned, hogy az ügyfélnek van igaza, mert igénybe vette a az aruház szolgáltatását?

hogy ha valamelyik alkalmazott nem végezte rendesen a munkáját, akkor az nehogy már a vevő hibája legyen, mert ott hagyta a pénzét és jogosan megbízott a meghirdetett, beígért szolgáltatásban.

a szolgáltatás minőségéről és lehetőségeiről van még mit tanulni ennek az országnak. persze egyszerűbb a vevőt szidni és lehülyézni.

és hiába dolgozol 20 éve a szolgáltatásban, ilyen hozzáállással nyugaton az első 6 hónapot nem élnéd túl.

persze mit várjon el az ember egy olyan ország szolgáltatási kultúrájától, ahol már a patikában (bank, posta, telekom stb.) is sorszámot kell húzni, mint egy hivatalban. mert az ügyfél az csak egy sorszám és attól érzi magát menőnek az üzemeltető, ha megpróbál úgy viselkedni, mint egy állami szervezet.

gande 2010.01.09. 02:01:59

@salapapa: jaja... számoljuk másnak a pénzét, irigykedünk.......

salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.09. 11:22:19

@gande: sosem érdekelt kinek mennyi van. jó családban nevelkedtem, én megfelelően érzem magam és ez nekem jó.
inkább arra világítottuk rá, hogy sokan lenézik azt, akiknek kevesebbje van.

mi pedig az ilyen gizdákat nézzük le!

gande 2010.01.09. 12:16:55

@salapapa:

a "jó család" fogalma is eltérő.

és itt a különbség, mert én senkit nem nézek le.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.09. 16:37:17

@gande: nem-e? én másként látom. nagyon hangsúlyozod, hogy márpedig a dolgozónak kötelessége lett volna a seggedet kinyalva hazaszállíttatni az árudat.
márpedig ha Te ilyen lusta vagy, akkor inkább vásárolj a lakásodhoz közeli sarki boltban!

nem mellékesen, megint kitértél a válasz elől, miszerint SZERINTEM a város másik felén, de semmiképp sem a körzetedben lévő boltban vásároltál.
hmmmmmmmmm... ez újabb feltételezésekre ad okt... nem, számodra nem előnyösre!

gande 2010.01.09. 17:01:00

@salapapa: milyen válasz elől tértem ki? nem én írtam a posztot. és MO-on tudomásom szerintem nincs ilyen szolgáltatás, pedig nem ártana.

ha szolgáltatás része a házhoz szállítás, akkor igenis kötelessége az alkalmazottnak megtenni.

és a hozzáállásod azt sugallja számomra, hogy hiába dolgozol állítólag 20 éve a szolgáltatásban lenézed azokat, akikből élsz - az ügyfeleket. te mit szolgáltatsz?

salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.09. 18:17:49

pedig amilyen bulldog fogakkal véded az íróját, nagyon úgy tűnik...

nos, ezügyben olvasd kérlek újra a posztot!

autóvillamosságisként. abból a hülye fajtából, aki az előre megbeszélt áron dolgozik akkoris, ha több órával több munkát kell elvégezni és nem esik ki a munkaidő vége előtt 1 perccel a szerszám a kezemből, hanem szükség esetén (a családom legnagyobb bánatára) késő éjjel jövök haza.
mert nekem az elvégzendő munka az első, hogy az ügyfeleim elégedettek legyenek.
ennyire rossz vagyok...

salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.09. 18:19:08

@gande: ja, a kérdés:
úgy hiszed, hogyha pl Budapest III. kerületében vásárolsz valamit akkor az eladóak kutya kötelessége hogy kiszállítsa teszemazt a XVII.be ingyen?

gande 2010.01.09. 19:18:51

@salapapa:
ha erről szól a szolgáltatás, akkor igen. a pizzafutárok is meghatározzák, hogy melyek a szolgáltatás területei és ha azt mondják, hogy budapest, akkor akár a 3. ker.-ből a 18. ker-be.

gande 2010.01.09. 19:24:30

@salapapa:

nem tudom miért kellene újra olvasnom.

szerintem semmi extra nincs abban, ha vki az előre megállapodott árban és időpontban teljesíti, amit felvállalt. ez alap.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.10. 00:44:43

@gande: borzalmas vagy. te vagy az az értetlen vaskalaposféle, akiket én inkább kihajtok a műhelyemből mielőtt az orra törne. mindkettőnknek nagy szerencse, hogy csak itt találkoztam veled.

gande 2010.01.10. 01:26:18

@salapapa:

és kinek gond, ha SZERINTED értetlen vagyok? :)

amennyiben másokkal is ilyen stílusban kommunikálsz, akkor a helyedben átgondolnám, hogy a szolgáltatás tényleg az a szektor, ami neked való.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.10. 11:37:53

@gande: nem, nem mindenkivel. de ha ilyen a "kedves vevő" mint te, kizavarom a műhelyemből.
s mégis, 16éve a saját talpamon állok. stabilan.

gande 2010.01.10. 12:40:37

@salapapa:
és ha nem nálad hagyom a pénzemet, hanem ott, ahol normálisan bánnak velem, akkor ki jár rosszabbul? :)

mit tudsz TE rólam?

salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.11. 00:43:48

@gande: hálaégnek megetehetem, hogy ne kapjak sikítófrászt a pénzed nélkül.

több mint sokat. az az egyén vagy, aki egyenesen feltett kérdéseket képes csak úgy félvállról feltételezések tömkelegeként elintézni, majd mézes-mázos arcátlansággal belekötni az élő fába.
ezefelül hazudozol is! jó példa erre a 2010.01.08. 21:11:20-as írásod és ennek cáfolataként a 2010.01.09. 17:01:00-ásnak a második mondata. legalább lennél konzekvens ha már haazudsz!
politikusfajta = nemszeretemfajta.
nekem ennyi épp elég rólad, többire már azóta nem is vagyok kíváncsi.

gande 2010.01.11. 11:50:09

@salapapa:
igaz, hogy a személyemet illető állításaidat semmivel nem tudod alátámasztani, ettől függetlenül jogodban van ezt így látni.

ami az állítólagos hazugságokat illeti, olvass vissza! vagy csak azért írtad, hogy hazudok, mert magadból indulsz ki?

azért még szeretsz, ugye? :P

mojoking77 2010.01.11. 12:33:46

Na akkor, viszaterve az eredeti post-hoz.
Dublinban vasaroltam, a M&S-nel, ahol a penztarnal, az elottem allo vevo, es az elado kozt az alabbi parbeszed hangzott el:
"- E: Ne haragudjon uram, de ezt a doboz joghurtot nem adhatom el onnek.
-V:?????
-E: Sajnos, holnap le fog jarni a szavatossaga. Ha nem haragszik, es tud varni egy par percet, rogton szolok egy kolleganak, aki hoz onnek egy jot..."

Tiszta TESCO, ugye?

gande 2010.01.11. 17:18:07

@mojoking77:

ennek elvileg így kellene működnie mindenhol.

az angolszász országokban sokkal nagyobb az esetleges kártérítés és az emberek tisztában vannak a felelősségükkel. (üzletember és fogyasztó egyaránt)
süti beállítások módosítása