Tékozló Homár

"Ha nem tetszik, menjen máshova" - mondta a túlbuzgó őr

2010.01.07. 09:45 | ge | 260 komment

A túlbuzgó biztonsági őrök hergelése remek szórakozás, de Zoli inkább csak aggódva pislogott az őt mindenhova követő őrre, aki persze kifele menet ki is pakoltatta vele a zsebeit. Zoli nyilván gyanúsan viselkedett, de ez még nem indokolja a címben szereplő mondatot és a tapadást sem, amit mi is nagyon utálunk.

Ma reggel bementem vásárolni az egyik Tesco Expressz áruházba (Békásmegyer, Víziorgona utca), de a beszerezni kívánt holmi helyett csak szomorú élményekkel gazdagodtam. Már az előző egy-két alkalommal is megfigyeltem, hogy a biztonsági őr minden vásárlót potenciális tolvajként kezel és a sorok végéről meredten figyeli a kezét (nem szokott sok vásárló lenni, tud mindegyikkel foglalkozni egy kicsit).

Ez engem - nem tehetek róla - nagyon zavar, úgyhogy ma már a belépésnél aggódva néztem az őr felé. Azt hiszem ez hiba volt. Ráadásul nem is tudtam venni semmit (gyümölcs kellett volna az óvodába, de a banán nagyon éretlen volt, a sárgarépa csúnya és repedezett, a zöld alma meg fonnyadt), így hát üres kosárral mentem kifelé a pénztárak mellett - aggódva pislogva az őr felé, hogy most mit fog velem csinálni. Jött is futólépésben, kipakoltatta velem a zsebeimet stb. Csak annyit mondtam, hogy ez - és a potenciális tolvajként kezelés - megalázó, de megkaptam a fölényes kioktatást: "Maga csinálja a fesztivált, nekem ez a dolgom, sokat lopnak, ha nem tetszik menjen máshova". Visszapakoltam hát a zsebeimet és mentem.

Nem tagadom hogy a procedúra közben én sem maradtam nyugodt, pl. a levetett kabátomat sem szép nyugodtan összehajtogatva tettem le a pultra hanem csak úgy odahajítottam. Utólag végiggondolva az eseményeket nem tudom eldönteni, hogy én vagyok-e túlságosan érzékeny az ilyen bánásmódra, vagy más is rosszul érzi magát hasonló helyzetben és elveszti a nyugalmát? Nagyon kíváncsi vagyok a t. közösség véleményére. Egyébként pedig - jobb híján - hallgatok az őr tanácsára és nem
megyek többet a Tesco Expressz-be.

Üdv,
Zoli 
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tron65 2010.01.07. 09:54:52

"a sárgarépa gyümölcs??? "
Ha fás szára van, akkor igen.
Amúgy vásárlók könyvét elkérni és jól beleírni valamit.

bekbórd! 2010.01.07. 09:55:32

Mi az a Tesco Express? Gyorsan fut az őr?

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2010.01.07. 09:58:14

Szeretnélek megnyugtatni, hogy rendkívül jól jártál, ha megúsztad ennyivel, és nem tűnt el semmid!

A Váci úti Tesco Express-ben a biztonsági őrök konkrétan lopják a mobilokat, zsebelik ki a gyanútlan vásárlókat!

hawkeye 2010.01.07. 10:01:54

@PaSzi:

Írd oda nyugodtan a foglalkozásodat:
biztonsági őr
és a munkahelyedet is:
Tesco Express
Békásmegyer, Víziorgona utca.

:)))

BékiPeti · http://kiberloves.blogspot.com 2010.01.07. 10:05:15

Azért végezhetné diszkrétebben és udvariasabban is a munkáját, amiről kötve hiszem, hogy az lenne, hogy minden vásárlót potenciális tolvajnak nézzen. Ha meg olyan sok a lopás, akkor biztosan nem dolgozik jól az őr.

ssjoci · http://www.vegzetur.hu/?kar=593 2010.01.07. 10:08:12

Azért csak ugy a hecc kedvéért hívtam volna rendőrt, mert csakis ő pakoltathat ki a zsebemből.

dr. Aullah 2010.01.07. 10:10:15

1. Gyümölcsöt meg répát csak őstermelőtől.

2. Mi az a Tesco express? Mindenki rááll a mozgó padlóra, és ahogy végig megy egyszer az egész bolton, le kell szedni minden árut amit meg akarsz venni?

3. Má bocs, de ezt sosem értem. Én sosem lopok meg semmi, engem rohadtul nem zavar ha néznek. Csak a bűnösöket zavarja.

É2I 2010.01.07. 10:14:42

Levegőbe kell őket venni. Ha idegesen szemezgetsz vele, azt hiszi vaj van a fejeden és vegzálhat végre valakit.
És valóban rendőrt kell hívni, ha zsebeltetni akar.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.01.07. 10:20:22

De hát ez a dolga! Az meg aki semmit nem vesz nekem is gyanús lenne.

Nekem ez nem probléma, de nem megyek vele "szobára" az perverzitás, készséggel kipakolom a kosaram tartalmát egy pultra és csak azt vissza ami a blokkon van. A szobájában azt tesz hozzá amit akar, nincs tanúm.

Én nem lopok. Továbbá az áruvédelem keresőjével átnézheti a ruházatomat egy-két zsebem önként ki is fordítom. Még az ingem is széthúzom ha kell, de alsógatyára nem fogok vetkőzni :) Kézzel motozás max. valami csinos csajtól (ha nincs ott a feleségem), b*zizást nem engedem :D

Ddde: miután nem talál semmit tuti replikázok, hogy amíg velem foglalkozott addig a haverom megevett 50 sajtoskiflit, beleült az akvárumba és céklalével végiglocsolta a ruházati osztályt, talán lenne jobb dolga is...

akikaztmondjákni 2010.01.07. 10:23:21

Nálunk is van ilyen expressz.Sztem a lényege, h ha valamit elfelejtettél vagy gyorsan (:) ) kell valami, beugrasz aztán hajrá:)Épp ezért csak FONTOSHabb dolgokat árulják( kinek mi a fontosh, ugye ).
A zöldség-gyümölcs meg általában undorító az ilyen multikban.Nagyon ritkán találkoztam jó állapotban lévőkkel.
@Aullah: "Má bocs, de ezt sosem értem. Én sosem lopok meg semmi, engem rohadtul nem zavar ha néznek. Csak a bűnösöket zavarja."
Ez igy igaz:)

Melledleg hol van Sün??Kezdek aggódni.Eltünt.Lehet elnyelte a hatalmas hóESÉS?

DePassant 2010.01.07. 10:24:17

@Aullah: Tesco express=kis teszkó vagyis olyan pici mint a sarki fűszeres csak teszkós szarokat vehetsz majdnem teszkós áron. Ezt is át kellett venni nyugatról...
Szerintem igenis zavaró ha valaki a seggedben van, elég frusztráló lehet alkalmanként. Az alaptalan vádaskodás meg vegzálás kellemetlen dolog.

Leadfoot 2010.01.07. 10:25:40

Én sem szeretem, ha megfigyelnek.

Még általános iskolás korunkban az egyik haverommal a következőt találtuk ki ez ellen:

Ha láttuk, hogy jön utánunk az őr (és persze volt időnk), szép nyugodtan elkezdtünk vásárolni. Betettünk valamit a kosárba, elmentünk pár sorral arrébb, hosszasan nézegettünk valamilyen árut, olvastuk a csomagolását, majd visszatettük a polcra, visszamentünk az előző helyre és visszatettük az előzőleg a kocsiba/kosárba tett cuccot. AZtán ezt ismételni más árukkal... Szóval ilyesmi.

Egyik őr sem követett sokáig. :-))

zevilaga 2010.01.07. 10:27:19

Elmegy lopni, és panaszkodik amikor nem sikerül, mégis elcsípik. Milyenembármánazilyen? Éljenek a biztonsági őrök!

Leadfoot 2010.01.07. 10:27:44

Ja, és azt elmagyarázná valaki, egyes helyeken miért nem lehet kocsi nélkül bemenni a boltba? Különösen olyankor jó ez, ha kosár nincs, kocsihoz érme nincs nálad, viszont csak egy darab valami apróságot vennél.

Én életemben eddig egyszer balhéztam biztonsági őrrel, az emiatt volt.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.01.07. 10:28:39

Ez iszonyú kínos, és pont ezért szoktam mindig vásárolni valami apróságot (rágó, papírzsebkendő), hogy ne üres kosárral menjek ki és ne keveredjek gyanúba. Igenis vannak érzékenyebb emberek, akiket megvisel egy-egy ilyen vizslatás. A biztonsági őrt pedig sürgősen küldjék el illemtanfolyamra, mert ez majdhogynem bizalmi állás. Az erkölcsi bizonyítvány mellé kötelező volna egy ügyfélközpontúsági tanfolyam sikeres elvégzéséről szóló oklevél is.

É2I 2010.01.07. 10:29:07

@DePassant:
Meg kell fordulni, odamenni hozzá és megkérdezni; akar-e valamit. Lányos zavarba lehet őket hozni, persze ki lehet vívni egy tuti vegzálást is :)

Layosh 2010.01.07. 10:30:27

Hülye vagy, minek kell levetkőzni? Mondtad volna neki, hogy amennyiben megalapozott a gyanúja, hogy loptam, akkor hívja ki a rendőrséget, és nem csinálsz semmit. Gondolod, hogy a rendőr mennyire fog örülni, hogy potyára hívták a tescóba...

É2I 2010.01.07. 10:32:07

@Rékuc:
Nos, tanítottak már korábban is majmokat beszélni tanulni, meg az illemre, de nem sokra jutottak.
:P

Afi 2010.01.07. 10:32:24

Anno az esztergomi tuskóba betévedtünk párommal gyerekkel ahogy kell babakocsi egyéb. A biztonsági őr folyamatosan kajtatott utánunk. Párom hívta fel rá a figyelmem. Pedig szépen telet fel a kosár. Aztán fordítottam a dolgon elkezdtük mi követni a biztonsági őrt. Vagy 2 kört megtettünk mire feladta a harcot. Mikor fizetés után kimentük ott állt az ajtóba és várt mindket 2 kollégájával. mondom most kipakolnak minket. Oda értünk és azzal a lendülettel közöltem vele valami probléma? Megrökönyödve nem nem nincs. Akkor renddben és kimentünk.

akikaztmondjákni 2010.01.07. 10:32:47

@Rékuc: Basszus igazad van:)Most belegondoltam, én is szarul szoktam érezni magam ha üres kosárral jövök ki.De mondjuk az aproságvásárlást hogy oldod meg, ha pl. a MM-ba mész?Nekünk volt olyan, h bementünk megnézni van e amit akarunk, mennyibe fáj stb.És olyan gáz volt utána kijönni ott a külön kapun.Most ott milyen aproságot vegyek?:)Egy csomag elemet?:)Az se PZS árban van.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.01.07. 10:35:09

@sambalabammbumbumm: 'Kézzel motozás max. valami csinos csajtól (ha nincs ott a feleségem), b*zizást nem engedem :D'

Rossz hírem van, elvileg kizárólag azonos nemű őr tapizhat végig, mondjuk kétlem, hogy pont a Tescoben működő rent-a-cop szolgálatok túlzottan odafigyelnének erre, szóval akár még szerencsés is lehetsz :)

DePassant 2010.01.07. 10:37:13

@Leadfoot: Áh kötelező móka, főleg civil ruhás áruházi detektívekkel. Be kell még iktatni egy feltűnő menekülési próbálkozást(csak vigyázz le ne maradjon nagyon) és egy utat a szeszekhez: minél több üveget veszel le és teszel vissza annál jobb. A siker garantált! XD

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.01.07. 10:37:47

@akikaztmondjákni: MM-ben és hasonló boltokban, ahol drágább cuccok vannak, nem szokott zavarni, ha üres kézzel jövök ki, leginkább csak élelmiszerboltban, pipereboltban szokott előfordulni.
Mondjuk műszaki boltba elég nehéz úgy bemennem, hogy nem veszek semmit, pénztárcám védelmében ezért is elővigyázatosan és nagyon céltudatosan kell megközelíteni az ilyen objektumokat :D

dr. Aullah 2010.01.07. 10:39:50

@DePassant: Mindennap tanul valamit az ember... itt a kisvárosban nincs ilyen, nincs sok minden, csak egy normális méretű c+c, tesco, aldi, lidl, spar, penny market.

Ilyen egy kiváros :P

Soha nem kapsz el élve! (törölt) 2010.01.07. 10:41:03

Nem veled van a baj, Zoli. Vannak boltok, nem csak Tesco, ahol az őrök a megfigyelést túlzásba viszik. Találkoztam már ilyennel Kaiser's, Match, CBA stb. egységekben is. A megfigyelést valahogy rosszul oktatják nekik, vagy nem tudom, mert azt nem feltűnően kellene csinálni, odaállva 1 méterre a megfigyelt vásárlótól, merev pofával belebámulva az arcába. A jó őr úgy figyel meg, hogy észre sem veszed, a szeme sarkából stb. Akihez neked volt szerencséd, az a pancser kategória. Próbálj úgy csinálni ilyen helyeken, mintha ott se lennének, mintha nem látnád őket. Akkor talán a viselkedésed is természetesebbnek tűnik majd. Ők nem tudják, hogy azért vagy e ideges a látványuktól, mert lopni akarsz, vagy mert a tudat idegesít, hogy már megint bámulni fog a nyomorult. Szóval gyakorold az észre-nem-vételt.

Irgun 2010.01.07. 10:48:30

@Rékuc:
autókereskedésben meg biztos ami biztos veszel egy akciós klímát? nehogymár kínos legyen az ha nem vásárolsz..

Bit Rot 2010.01.07. 10:54:10

Na, kedves posztoló, a lényeg kimaradt!

Akkor most sikerült ellopni a csokit, vagy sem? :-)

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2010.01.07. 10:54:40

Engem nagyon szokott idegesíteni, ha az őr látványosan figyel. Egyszer dühömben a Deichmann-ban odamentem az őrhöz, és szúrós szemmel megkérdeztem, hogy segíthetek-e. Hablatyolt, és arrébb kotródott. Figyelt továbbra is, csak nem olyan feltűnően.

Kheopsz · http://giza.eg 2010.01.07. 10:55:22

Egyszer engem is követett egy nagy könyvesboltban a biztonsági őr, kb 2 méterről, biztos zavarta a nagy hátizsákom... :) de hát lopni nem akartam, a végén eszembe jutott, hogy mondhattam volna neki: "ha már úgyis engem vizslat folyamatosan, nem hozná -e a táskámat" :)

kisgalád 2010.01.07. 10:55:40

@Rékuc: Nálunk a Pennyben volt egy ilyen őr, aki nonstop a nyakadba lihegett. Érdekes módon csak a fiatalabb nőket nézte tolvajnak....
Egyébként értem, hogy az a dolga, hogy figyeljen, de ha mögém áll (az intimszférámba) az szerintem simán zaklatás, elvégre figyelhetne a sor végéről is.
Az ilyenekkel szenben nekem bevált védekezés, hogy hagyom egészen közel jönni, majd a kosárral teszek egy villámgyors 180 fokos fordulatot.:))
A Pennys őrt is csak a gyors hátraugrás mentette meg a lába (ill. a tökei) elkaszálásától. Majd csodálkozó arccal, kerekre nyílt ártatlan szemmel közlöm: Jajj, nem vettem észre, hogy ilyen közel van. Elnézést.
Ezután simán messzebbere mennek, vagy végeg leszállnak rólad.:))

Irgun 2010.01.07. 10:58:25

szerintem a vásárló jelölt nem sikeres mert nem bodzázik..

akikaztmondjákni 2010.01.07. 10:58:26

@Rékuc: Érdekes, én a kozmetikai üzletekkel vagyok igy:D:D

Kheopsz · http://giza.eg 2010.01.07. 11:00:04

És mellesleg a sok lopós miatt nem lehet bevezetni az automata pénztárgépet... Nem azt mondom, hogy a posztoló lopni akarna...
www.origo.hu/itthon/20100104-onkiszolgalo-penztargepek-self-service-checkout-a-magyar-vasarlo-meg-nem.html

így kevesebb pénztárost és több biztonsági őrt alkalmaznának... néhány helyen a vásárlók egymástól is lopnak (pénztárcát ugyebár)... az is csökkenhetne így...

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2010.01.07. 11:01:35

@sambalabammbumbumm:
"Ddde: miután nem talál semmit tuti replikázok, hogy amíg velem foglalkozott addig a haverom megevett 50 sajtoskiflit, beleült az akvárumba és céklalével végiglocsolta a ruházati osztályt, talán lenne jobb dolga is..."
LOL :D :D

Nálam a megoldás egyzserű: ha veszek valamit a tisztelt boltjukban és utána bárki is meg mer gyanusítani, hogy loptam, akkor egyfelől kérem vissza a pénzem, másfelől a vásárlók könyvét ide, de azonnal. A zsebembe meg tudja, mikor fog beletúrni.

akikaztmondjákni 2010.01.07. 11:01:53

Ide ismét csak a Tecso titokkönyvet lehet ajánlani:)Ott irják, kiket figyelnek.
Itt vagy e Megélhetési Sünözö?:)Te szoktad belinkelni, ugye?:)

Mellesleg utálom ha idegenek, ismerösök 50 centinél kevesebbre állnak tölem:S Volt egy ilyen ismerösöm, folyton ugy beszélt hozzám, h 10 centire állt a fejemtöl és jött egyre közelebb:S Én meg már a falba olvadtam...Lehet kicsit antiszoc vagyok, de nem birom az ilyet:)

Dr. Kix 2010.01.07. 11:03:22

Zolinak többen üzenik, hogy olvasson több homárt, főleg kommenteket, mert vagy tucatszor le lett írva, hogy mi ilyenkor a teendő.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.07. 11:04:10

@Tron65: Gyere a szamócafa alá, a dinnyefák mellé, és elviszlek az ananászfákhoz, ott meg felmászunk a banánfára...

Dr. Kix 2010.01.07. 11:05:05

@akikaztmondjákni: Ezt én úgy oldottam meg, hogy én még jobban belemásztam a pofájába az illetőnek, mint ő az enyémbe. Egy idő után észreveszik magukat.

Metál -e a bimetál? 2010.01.07. 11:05:10

árkádban az ingyen szarás közben nem igen nézeget az őr. max a gloryhole-on át.

AlulírottFentemlített 2010.01.07. 11:05:36

on:

A mi városunkban lévő aldiban civil ruhás biztonsági őr van, aki úgy tesz mintha vásárolna. Korábban is ez az ember volt a biztonsági őr, csak akkor egyenruhában állt a pénztárak mögött, most meg civilben sétafikál, de mosolyogni még sose láttam.

off:
"Az a gyanus ami nem gyanús" by Virág elvtárs

péé 2010.01.07. 11:05:49

Ha ez az a Tesco Express ami ott a szolgátató háznál van, a gyógyszertár és az orvosi mellett, akkor ma benézek. :)

Ott lakom Békásmegyeren és kimondottan szeretem az ilyen biztonsági őröket!!! :)
Majd meglátjuk milyen fejet vág ha azt mondom neki hogy azonosítsa magát és a felettesét.

HR-esként meg majd elmondom neki a helyes procedúrát és a megfelelő szavakat.
Kedves Tesco Magyarország!
Ha már tenyészkedni ennyire tud, akkor legalább egy mérce is legyen már a foglalkoztatottak esetében... Ha már máshogy nincs is.

Üdv!
egy békási...

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.01.07. 11:06:54

@kisgalád: Az ilyeneknél hatásos lehet egy udvariasan, de fennhangon közölt kérés, pl. 'Megtenné, hogy nem áll ilyen közel?' 'Megtenné, hogy kicsit távolabbról követ?' Persze aki nagyon szégyellős, nem fogja bevállalni, annak ellenére, hogy az őr égne és nem a vásárló.. pl. villamoson dörgölőző perverzjancsik ellen is remek taktika.

Levéltetű 2010.01.07. 11:07:54

Az ilyen szarházi biztonságit kb így kell kezelni:

Bőr: Pakolja ki a zsebét!
Vásárló: Miért kívánja, hogy kipakoljam a zsebemet? Azt feltételezi, hogy loptam?
Bőr: Igen.
Vásárló: Akkor megnyugtatom, hogy nem loptam. Viszontlátásra.
Bőr: Nem mehet ki, amíg ki nem pakolta a zsebeit.
Vásárló: Jól értem, hogy azért akadályoz a szabad mozgásomban, mert szemtanúja volt, hogy eltulajdonítottam valamit az üzletben?
Bőr: Nem, de akkor sem mehet el, amíg nem vizsgáltam át a zsebeit.
Vásárló: Ha nem bizonyos abban, hogy bármit is eltulajdonítottam az üzletből, és ennek ellenére nem enged utamra, rendőrt hívok, és önt személyesen pedig feljelentem emberrablásért. Biztos, hogy ezt akarja?
Bőr: Ez nem emberrablás, csak...
Vásárló: Várjon egy pillanatot, előveszem a mobilomat, és felveszem videóra, amit mond, hogy a bíróság objektív bizonyíték alapján tudjon döntést hozni. Na már meg is van. Most már folytathatja...

Ennyi.

akikaztmondjákni 2010.01.07. 11:09:49

@Kix: De érted, ilyenkor még inkább nekem ciki, nem neki:S Akkor ismered az érzést:D Én nagyon nem birom az ilyet.50 centi.Az sztem tisztes távolság és még nem intim szféra:)

Vad.Korte (törölt) 2010.01.07. 11:13:09

Nincs rosszabb az unatkozó rendőrnél, biztonsági őrnél. Én jártam úgy Media Marktban, hogy a pénztárnál ott állt a pribék, végignézte, amint az egyetlen kartondobozt megveszem, amibe a pénztáros bele is nyúlt, mert kivette a papírokat. A biztonsági őr, mondom, végignézte 1,2 méterről, majd megállított és a blokkot gondosan összehasonlította a kosár tartalmával.

orákulum (törölt) 2010.01.07. 11:15:47

nem pakoltathtja ki senki zsebeit a nyilvánosság előtt. ez személyiséhi jogokat sért.. minimum feljelentés....

Irgun 2010.01.07. 11:16:12

@Rékuc:
háhá persze az örök mind szégyenlősek..menjél az Árkádba, ott az őrök jó része thai boxosnak néz ki, biztos zavarba jönnek tőled..

Vad.Korte (törölt) 2010.01.07. 11:16:41

@Kix: Én se olvastam. Mi a teendő? Komolyan érdekel.

Én elkezdenék direkt még gyanúsabban viselkedni, feltűnően bújkálni, menekülni az őrtől. Vagy mégközelebb menni, és mindenfélét kérdezni az úruról, lehetőleg idegen szavakkal. "Elnézést, van ebben aszpartam-acidum?" :-)

Vagy elővenni a telefonomat, és beleszólni: "Kezdheted, az őr engem figyel!"

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.01.07. 11:17:02

@Irgun: a vásárlóra értettem, hogy aki szégyellős, nem fog ilyet szólni az őrnek.

Terézágyú 2010.01.07. 11:17:36

@Levéltetű:
"Az ilyen szarházi biztonságit kb így kell kezelni:

Bőr: Pakolja ki a zsebét! ........
Vásárló: Várjon egy pillanatot, előveszem a mobilomat, és felveszem videóra, amit mond, hogy a bíróság objektív bizonyíték alapján tudjon döntést hozni. Na már meg is van. Most már folytathatja...
Ennyi."

Tudod, a gond ezzel az, hogy ezt a játékot az is eljátszhatja, aki tényleg lopott.
Vagy mondjam azt, hogy mennyire tudnak pl. a cigányok méltatlankodni, ha ilyesmi történik?
Miért gondolod, hogy az, hogy azt mondod neki, hogy "nem loptam", az elég??? A tolvaj is ezt fogja mondani...

Irgun 2010.01.07. 11:20:06

@Rékuc:
há akkor jól van félre értettem, kiló hamu a fejemre

Terézágyú 2010.01.07. 11:21:17

@Vad.Korte:
"Mi a teendő? Komolyan érdekel.
Én elkezdenék direkt még gyanúsabban viselkedni, feltűnően bújkálni, menekülni az őrtől."

Ugye ezt nem mondod komolyan...?
Ez olyan, mint a metrómegállókban némelyik ember. Rálép a biztonsági sávra, aztán amikor megszólal az "égi hang", akkor hátralép, de csak annyit, hogy a cipője hegye azért a vonalon legyen... és akkor büszkén körülnéz, hogy milyen ügyesen kijátszotta a rencert... mégiscsak a biztonsági sávban van, de nem szólhatnak rá. Bravó.

Labasmaz 2010.01.07. 11:21:19

Szerintem sima ugy. Ha nincs nalad semmi, amivel megbukhatnal, akkor hivjon rendort. Neki, mint biztonsagi ornek _nincs_, ismetlem, _nincs_ joga ruhazat atvizsgalast vegezni. _Megkerhet_ szepen, tisztelettudoan, hogy pakold ki a zsebed, de nem vagy koteles megtenni. Ebben az esetben a legtobb, amit tehet, hogy a rendor kierkezeseig nem hagy elmenni - ezt akar fizikai ero alkalmazasaval is megteheti ebben az esetben.

Tovabba _nem_vihet_el_ sehova, ha nem akarsz vele menni! Plane nem olyan helyre, ahol lehetosege van barmifele disznosagra ("Gyerunk az irodaba/raktarba/oltozobe!" jellegu felkialtasok.)

Utana majd a rendor vegezhet igazoltatast, ruhazat atvizsgalast, persze ket hatosagi tanu jelenleteben es jegyzokonyv felvetele mellett. Ehhez viszont az kell, hogy a biztonsagi or - azay a Tesco - hivatalosan, jegyzokonyvbe veve vadoljonmeg lopassal. Annak meg utolag egy becsuletsertesi per lehet az eredmenye.

Eddig nekem mindig feladta a biztonsagi or, ha felvazoltam neki a lehetosegeket es inkabb hagyott menni dolgomra. Mas kerdes, hogy sziv nyugalommal allok barmikor a rendor szives rendelkezesere is, hiszen nem bolti lopasbol elek, ugyhogy sose is talalnanak nalam semmit.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.01.07. 11:21:21

@Levéltetű: szerintem semmi gond azzal, ha a biztonsági úr - akár szúrópróbaszerűen - kipakoltatja a táska, szatyor tartalmát. Elvégre az én érdekem is, hogy a boltot ne érje túl sok lopás. Aki erre emberrablást kiabál, az csak magából csinál hülyét.
Persze ehhez az is kellene, hogy a biztonsági őr udvariasan és tisztelettel szóljon a vásárlóhoz.

czipolaci 2010.01.07. 11:21:32

En biztonsagi orkent dolgozom de csak ejszakai egy barban es nem otthon hanem kulfoldon.Van engedejem nappali melora is.Itt a folyamat igy mukodik a szemelyiseg jogok miatt :
Meglatom hogy eltett valamit az arc, kovetem a kilepesi pontig ha ki akar menni akkor megallitom de meg a bolt teruleten,
Nagyon finom hangon megkerem hogy jojjon velem hatra mert gyanuba keveredett (lopas), semmi feltunoskodes mert utanna (meg ha lopott is) beperelhet tisztessegtelen banasmodert!
Ha tenyleg lopott es kiteszi a cuccot hatul az irodaban akkor abban a pillanatban ahogy visszaadta a cuccot elmehet, nem kotelezhetem ra hogy megvarja a rendort1!!
Tehat a legnagyobb tre ami erheti hogy vissza kell adnia, persze nincs makja ha a bolt elott van egy rendor eppen.

gergel 2010.01.07. 11:22:34

@orákulum:
szobára menni velük felelőtlenség, bármit rád bizonyíthatnak, de ezt szerintem már ezerszer leírták előttem

ha nem akarod kipakolni a zsebeidet csak még jobban gyanúba kevered magad, ez egy ilyen játék, tudatában kell lennie mikor belépsz a boltba, hogy megkérhetnek hogy mutasd meg a táskád vagy a zsebeidet. Nyilván nem áll kötelességedben.
Nem ajánlott 10 tábla csokival a zsebben bemenni a boltba úgy hogy a bejáratnál nem mutatod meg.

A tapasztalt biztonsági arc pedig azért veszi fel ezt a maszkot hogy ki tudja szűrni a potenciális szarkákat, és ki tudja zárni a vásárlókat akik megrettenek a méregető arckifejezésen.

zati 2010.01.07. 11:24:57

@Rékuc: Kínos, ha nem veszek semmit? Hát legyen kínos a boltnak, hogy nem találom meg náluk, amit keresek! Én ha nem találom meg a keresett árut, nem veszek valamit, hogy ne üres kosárral menjek ki. Miért ne?
Egy konkrét eset: ünnepekkor a nagy hajszában akciós tábla, akciós árral. Fizetéskor látom, blokkon az eredeti ár. Pénztáros: fáradjak a vevőszolgálatra. Semmi gond. Homár olvasóként rutinosan: Lányom elindul a kocsival a vevőszolgálat felé, én visszamegyek a polchoz lefotózni az akciós táblát :).
Pénztáros:
-Itt nem lehet bemenni! Menjen a bejárathoz!
Én:
- Nem, Önök éppen megkárosítanak, nem gondolja, hogy még meg is sétáltatnak!
- Itt NEM mehet be!
- De mát bent vagyok, hívjon rendőrt!
Nem hívott.
Vevőszolira ki, hölggyel vissza táblát nézni.
- Hm, tényleg.
Pénz vissza.
Csak egy kérdést tettem még fel:
- Hány ember fizeti ki a teljes árat és nem veszi észre az átverést?
Nem válaszolt...

Fontos! Az eladó és az őr a dolgát végzi. Nézheti a kocsimat-kosaramat.
Ha udvariasan odajön, hogy megnézheti-e a blokkomat, megnézheti. A kosaramba is benézhet.
Ha követeli, hogy a zsebemet átkutassa, megyek tovább, és hívjon rendőrt. A parkolóban megtalál.
Ha az árumat meg akarja érinteni, nem teheti meg, mert kifizettem, az az én tulajdonom. Hívjon rendőrt.
Ha görcsöl, hogy pakoljam át előtte a kocsim tartalmát, hívjon rendőrt. Én nem állok le vele hülyéskedni.
Ha hozzám ér, én hívok rendőrt.
Amúgy nézhet, követhet, nem zavar. Épp ezért soha nem volt afférom velük.
Aki normális, azzal ők is azok.

Terézágyú 2010.01.07. 11:26:53

@czipolaci:
"Ha tenyleg lopott es kiteszi a cuccot hatul az irodaban akkor abban a pillanatban ahogy visszaadta a cuccot elmehet, nem kotelezhetem ra hogy megvarja a rendort1!!
Tehat a legnagyobb tre ami erheti hogy vissza kell adnia"

Aha, hát ugye személyiségi jogok meg minden. De ezek után csodálkozhatunk hogy sokan lopnak, ha egyszer ennyire nincs benne semmi rizikó???

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.01.07. 11:28:29

@Terézágyú: ja, az ilyen baromira ráér és nincs jobb dolga. A legtöbbünknek azonban nincs idege ilyesmikkel szórakozni.

Űrhajós 2010.01.07. 11:28:30

szerintem a cikkító lopott és még neki áll feljebb?

csatoimi 2010.01.07. 11:29:29

Te egy tipikus senkihazi vagy, aki mindenhol csak a bajt keresi, nem csodalkoznek azon sem, ha egyszer megjarnad ezert. Hagyd szegeny ort, hogy vegezze a munkajat, az ilyen buzgo szarjankok miatt ugy is eleg van neki. Es meg te vagy megsertodve? Szegyeld magad.

énis 2010.01.07. 11:29:48

arról nem beszélve, hogy amíg nem hagyod el a vásárlóteret, odarakod az árut ahova akarod, majd ha a pénztárnál nem vetted elő és nem fizetted ki, akkor majd megállíthat... Pl. veszel egy túrórudit és ott helyben elfogyasztod viszont a pénztárnál kifizeted a papírja alapján, akkor nem vagy tolvaj..

blah 2010.01.07. 11:30:33

ha korrekt hangnemben csinálja az őr nincs semmi gond. Az nem derült ki hogyan kezdte csak az, hogy a posztoló egyből elkezdett hisztizni...

Levéltetű 2010.01.07. 11:37:45

@Rékuc: Ha NEM LÁTTA, hogy valamit elloptam, akkor mégis milyen alapon akarja megnézni, hogy mi van nálam? Azért, mert kék a hajam, vagy mert szemüveges vagyok?

Levéltetű 2010.01.07. 11:38:56

@énis: De, tolvaj vagy. A túró rudi onnantól a tiéd, hogy kifizetted. És le is nézem az olyan tahókat, akik nem bírják ki a pénztárig.

Űrhajós 2010.01.07. 11:43:10

Szerintem szaros gatyát használt kotont, vibrátort kell a zsebben tartani ilyen esetekre.

Olganéni 2010.01.07. 11:43:58

Én ki vagyok tiltva egy DM-ből azthiszem. Hátrakövetelt a troll, hogy mutassam a zsebeimet. Először végigmutogattam neki a farmeremen, hogy van két farzseb, két első zseb, meg egy bicskazseb rajta, továbbá az ingemen is volt egy zseb, így hát arra is ráböktem. Itt már kissé ideges volt az ember, mondta, hogy pakoljak ki belőlük. Kipakoltam. Aztán mondta, hogy meg fog motozni, mondtam, hogy nem, elkezdtem letolni a gatyámat, ez már sok volt a rendszernek, aszonta húzzak a picsába! Szerinted? Én qrvajót röhögtem! :DD

kulhanek 2010.01.07. 11:44:54

Nos, javasolnám, hogy hanyagold a tesco-t, és az ott fellelhető gyanús külsejű biztonsági őröket, valamint a még gyanúsabb külsejű gyümölcsöket. Legközelebb, ha zöldség-gyümölcs netán hús kell, látogass el a helyi piacra.
Garantáltan szebb és frissebb terméket kapsz, és nem is vegzál ilyen hülyeséggel senki...
Nem olvastam végig az összes kommentet, lehet. hogy más is adott hasonló tanácsot...

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.07. 11:46:49

A békásmegyeri Tesco Expresszben azért figyel annyira az őr, mert kurvára unatkozik. Van a boltban 10 féle áru, ő azt bámulja egész nap. Azért pakoltatta ki Zoli zsebeit, mert azzal is telt az idő. Mindazonáltal megértem Zolit is, mert kurva megalázó és idegesítő, ha az embert tolvajnak nézik, de az őr csak a munkáját végezte. Szóval mindenkinek igaza van és mégsem. A Tesco expressz meg egyszerűen szar. A csillaghegyibe mikor bementem kólát venni a pult üres volt, a sok unatkozó barom arra nem vette a fáradságot, hogy feltöltse.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.07. 11:56:15

@akikaztmondjákni: :-))))

bemásolok egy részletet, de egy csomót írnak a tolvajokról, kamerákról,szóval mindent azért nem másolok be :-)

Tesco titok:

"A Fogarasi úti áruházban, ahol kezdtem, 70 kamerát szereltek fel, hogy a fent leírt eseteket kivédjék. Az úgynevezett Speed Dome-okban elhelyezkedő műszerek a legmodernebb technikával készültek, hasonló rendszert alkalmaznak kormányzati épületekben is, ahol a legmagasabb szintű biztonsági követelményeknek kell megfelelni. A Speed Dome, vagyis az a sötét félgömb, amelyben a kamerák mozognak állítólag átlátszatlanok. Ez persze nem igaz, ha figyelmesen megnézik, látszik benne az optika sötét
foltja és az is, ahogy a kamera mozog. Sokáig persze nem szabad nézni, mert ez a legfeltűnőbb jelenség, és egy mély tekintet után biztos, hogy az operátorok pár percig csak magukat fogják figyelni, és akkor nem lehet jólesően segget vakarni, vagy zacsit igazítani a csemegepult környékén, mert nyakukon fogják érezni a vizslató te¬
kintetet. Ez egyébként a párban dolgozó tolvajok egyik bevett módszere is. Egyik nézegeti a kamerákat, a másik pedig pakol. (Majd figyeljék meg bevásárlás közben, hogy miféle fazonok nézegetik a kamerákat...) A profiknak erre nincsen szükségük, pontosan tudják, hogy hol vannak a vakfoltok. Odatolják a kocsit, ahova nem lát a kamera és elrakják a szajrét. A kamerák minőségéről pedig csak annyit, hogy az újságpultra kirakott napilapokat gond nélkül el lehet velük olvasni és ráadásul színes képet adnak. Ezen látszik, hogy kinek piros a füle, ami szintén potenciális tolvajt jelez"

Mankacsek 2010.01.07. 12:02:44

Ez nem csak a T.Expresszben történik meg hanem pl. a Rossmannban is, ahol a női kencefice pultoknál ugyebár szeretjük ki is próbálni amit esetleg megvennénk. Nem is beszélve mennyi árnyalata van egy rúzsnak! De ezt egy biztonsági őr el sem tudja képzelni, miközben ott áll 1 lépésre tőlem és azt vizslatja mit teszek el belőle. Mikor már baromira elkezdett idegesíteni, direkt komótosan végigpróbáltam mind a 348 fajta rúzst és szájfényt, ő pedig jött utánam. A 349-ik árnyalanál megfordultam és kérdeztem mosolyogva ő is kipróbálja-e, mire fülig vörösödött és odébbállt. :-) Így kell ezekkel bánni! Sőt, megjátszani, hogy lopsz majd jót röhögni rajta.

mata-hari · http://mata-hari.blog.hu/ 2010.01.07. 12:03:02

És mindehez képzeljük hozzá, hogy az őr előző nap éjjel -unalmában- iszonyatosan berúgott. Az elektrolitokat pótolandó megevett egy fél kiló sós mogyorót, aminek az lett a következménye, hogy -mivel merev részegen nem volt kedve fogat mosni- kenhetővé vált a megmaradt 17 db foga és ínye között megtapadt mogyorómaradvány. Na ez az őr még rád is nevet (persze csakis gúnyosan), hadd érezd magad egy kicsit még szarabbul, ha nem lenne elég a szégyenérzet, amit ez a rohadt, nyomorult, undorító, igénytelen alak okozott azzal, hogy "tette a dolgát". Pöpec, hajrá Tesco! (Nehogy azt higgyük, hogy ugyanez a Pennyben vagy Spar-ban vagy akármelyik multinál nem fordulhat elő!!!). A biztonsági őr külön állatfaj, 43:1-hez foghatsz ki jó arcokat.

akikaztmondjákni 2010.01.07. 12:04:08

@megélhetési sünöző - avataros avatar: Meg még arra gtam, amikor azt irja kik a lopósok.
Amikor ezt elolvastam ,tiszta paranoid lettem, azota ugy megyek a Tecsoba, hogy mindenre ügyelek:)
Amikor vettük a TV-t( mert sajna máshol nem jött össze,nem részletezem )átmentünk azon ami le van irva:)Sík ideg voltam,átvizslatták a dobozt,a terméket, h az e ami benne van,legálisan visszük e stb.Kurva megalázó volt:S De tudtam, h ez lesz, mert ugye olvastam.

boomcheecavaauvaa 2010.01.07. 12:06:51

@sambalabammbumbumm: a bolti tolvajok mindíg vesznek valamit hogy ne keltsenek gyanút

boomcheecavaauvaa 2010.01.07. 12:10:35

@sambalabammbumbumm: a tolvajok mindíg vesznek valamit, hogy ne legyenek gyanúsak.

hunervinke 2010.01.07. 12:12:34

Sziasztok!
Szerintem ez siman rendben van.
Tudjatok nagyon nem ertem az embereket, mikor egy biztonsagi or unatkozik, akkor az a baj, amikor csinal valamit az a baj. Semmi sem jo nekunk?
En is dolgoztam a szakmaban, habar nem nem boltban, mert az a legnagyobb szivas.

Dr. Shit Pál (törölt) 2010.01.07. 12:13:00

Annyira töketlen hülyék vagytok ti komentezők! Beveszitek ezt a maszlagot?
A levél írója lopni ment be, mert roma. Észrevette, hogy figyeli a bisztonsági őr és ezért nem lopott semmit, aztán előaggya itt a nagy mesét. Hadjuk mán!
Ha a Tesco Express Turul Expressz lenne, akkor oda egy roma sem tehetné be a lábát.

Szebb Jővőt

akikaztmondjákni 2010.01.07. 12:16:52

@Vona-Kodó: És szerinted egy lopós roma tud a Homárról meg még írni is tud ilyen levelet?...Hát nem tudom, szerintem azt se tudja mi az az internet...
Persze, lehet, h hülyék vagyunk, meg lehet, h kamus is Zoli.

2010.01.07. 12:19:17

akar a bkv ellenorok. elvezik hogy hatalmuk van.
ellenben te se legyel hulye a magabiztos fellepes panaszkonyv kamera indokolatlan zsebkipakoltatas, bizti or meghurcolasa ha van egy kis szabad idod ra egesz nyugodtan, legkozelebb meggondolja. az ilyen embereket nevelni kell, aki azt hiszi mindenki lopni jar az expressbe.

ex-dr. vuk 2010.01.07. 12:23:00

A bizti ornek nincs joga kipakoltatni a zsebedet. Megkerhet ra, ez minden. Te is megkerheted ra h kapja be a f@szt, es egyikotoknek sincs semmi kotelezettsege.

Dr. Shit Pál (törölt) 2010.01.07. 12:23:11

@akikaztmondjákni:

Hogyne lennél már hülye? Az ojanok miatt tart ott ez az ország ahol.
Beveszitek a zsidesz, mega maszop meséjét oszt hadjátok hogy ilyen romák itt lopjanak meg gyilkoljanak. Molotof nekik! Meg a libsiknek is, mint te

emfer 2010.01.07. 12:23:31

Mielőtt bárki romázna4! Én nem vagyok roma. Velem is sokszor megesik, hogy valamiért bemegyek pl. a TESCO-ba, de nincs! Tudja mindenki mi az, hogy nincs. Nincs feltöltve, vagy akciós, de nem is volt! Persze ilyenkor fokozottan figyelnek a "biztonság" őrei. Van amikor ők is szórakoznak a kiemelten feltűnő figyeléssel, hátha zavarba jön a vevő. Az igazi biztonsági őrt észre sem lehet venni, s megfogja a tolvajt. Egy barátomat is megalázták már egyszer, Angliából érkezett unokatestvérével együtt. Egy bajuk volt, feketék. Ja sokkal értékesebb emberek, mint egy két nagy...kodó seggfej.

labi 2010.01.07. 12:25:31

Javaslom hogy nyissatok egy kisboltot és ne nézzetek senkit aki betér vásárolni hogy lop-e vagy sem... Aztán amikor pár hét múlva szembesültök a veszteséggel, akkor gondoljátok át újra. :)

Senkinek sincs a homlokára tetoválva, hogy tolvaj-e vagy sem.
Még sok "normálisnak tűnő" ember is teljesen természetesnek tartja, hogy amit az áruházon belül megeszik-mgiszik, azt nem kell kifizetnie.

Aki nem lopott, az pár perc alatt simán túlesik a meglehetősen ritka ellenőrzéseken (35 éve élek, eddig talán háromszor ellenőriztek "megnézhetem? - tessék - köszönöm viszlát").

Mit kell nyavajogni? Jobb lenne ha minden boltos hagyná magát szarrálopni, hogy nehogy néhány érzékeny ember megsértődjön? :)
Szerintem kibirható.

Dr. Shit Pál (törölt) 2010.01.07. 12:26:08

@emfer: szép magyar vagy te is, hozod ide a csűrhe feka barátaid. Bisztos sikeres ember vagy.

labi 2010.01.07. 12:26:48

@akikaztmondjákni: "És szerinted egy lopós roma tud a Homárról meg még írni is tud ilyen levelet?...Hát nem tudom, szerintem azt se tudja mi az az internet..."

Nézz már fel egy két közösségi oldalra, hogy hány olyat látsz ott akit te is átnézetnél kifelé menet... :)

emfer 2010.01.07. 12:29:51

@Vona-Kodó: Nem én hozom, stöbbet tett már az asztalra mióta itt él és DOLGOZIK!! De Te biztosan nem tudnád a munkakörében helyettesíteni, mert egyetemi végzettsége van. s MAGYAR vagyok,. De nem seggfej!!

NGA 2010.01.07. 12:30:29

Miért kell tecsoba menni? Hála istennek leszoktunk róla. Azóta boldog vagyok, nyugodt az életem :-)

ratatüj - az édes vadállat 2010.01.07. 12:30:34

@Levéltetű: Epp a fogarasi tecsoban jartam ugy, hogy keso este beszaladtam ket doboz gyumolcsleert (szomjas voltam), aztan mire kivartam a fel oras sort, addigra az egyik elfogyott.
Kutya nem nezett vagy szolt hozzam csunyan es nekem sem a kurva anyam.

Tovabba ha a bolti tolvajok keresztre feszitesehez az kell, hogy barkinek kipakolhassak a zsebeit, akkor az enyemet aztan pakolhatjak, nincs nalam vibrator.

Jon ez a sok szemelyisegi jog manias meg megalazasrol papolo ember. Ha nem csapnanak ekkora hisztit, akkor a zsivanyok sem tudnanak lopni.

Dr. Shit Pál (törölt) 2010.01.07. 12:31:34

@emfer: ne meséjjé itt. Fekákkal barátkozol, akkor nem vagy magyar. Takaroggyá niggériába, oszt ott magyarkoggyá! Vidd a csűrhédet is!

Deneware. 2010.01.07. 12:32:59

Alapvetően két eset lehet. 1-Nincs kirívó leltárhiány, de akkor meg minek a szekuriti? 2-Van leltárhiány, de azért a boltban a vásárlókon kívül még ott vannak a dolgozók, és a SZEKURITI!!! Na őket ki b@szogatja ???

emfer 2010.01.07. 12:34:16

@Vona-Kodó: Eddig nem írtam le, de a seggfej te vagy csupa kisbetűvel :D Te vagy az a fajta aki leköpi valakit, s felháborodik ha ezért pofánvágják.

torpedoagota1212 2010.01.07. 12:34:49

Ahol en lakom, ott a biztonsagi ort feljelentettek volna, es a Tesco fizetne a kedves vasarlonak/nem vasarlonak par szazezer forintot. Itt a biztonsagi oroket eleve arra oktatjak (a baratom most vegezte el a tanfolyamot), hogy nagyon-nagyon megalapozott kell legyen a gyanuja, ha valakit meg akar allitani es kipakoltatni a zsebeit. Es ezt sem teheti meg a vasarlo terben. Itt emberek arra specializalodnak, hogy bemennek a boltba, es a biztonsagi or fele fordulva beletesznek egy arut a zsebukbe, amin van egy res, onnan a cucc eszrevetlenul a foldre esik, szoval csak ugy tesznek, mintha loptak volna. Ha a bizti or probalkozik, akkor azonnal hivjak az ugyvedjuket, es megy az ugy a birosagra. Vannak emberek, akik ilyesmibol elnek. A bizt orok csak diszek, ha nem akarnak bajt, nem piszkalnak artatlan embereket. A birosag szinte mindig a vasarlo/ugyfel/stb oldalan all valamiert. Ezt gyakorlatilag bizonyitja, hogy ketszer is setaltam mar ki ugy boltbol, hogy a szenzor hangosan bejelzett, (nem loptam!) es mikor sokkosan visszafordultam, kerdon nezve a bizti orre, hogy most mi van, o mingig csak legyintett, hogy menjek csak menjek tovabb...
Nem mondom, hogy a cigok ellen jo fegyver, de azert a normalis emberek jobban erzik magukat, ha nem nezik oket tolvajnak, es nem is ereztetik veluk ezt. Ehhez szerintem senkinek sincs joga, akarmi is a munkakore.

Dr. Shit Pál (törölt) 2010.01.07. 12:35:35

@emfer: majd meggondolod mit írsz, ha nyer a Jobbik a választáson te libsi!

Coyote82 2010.01.07. 12:36:23

mondjuk ha en a helyukben lennek, biztosan adnek valamit (egy doboz bonbont, mittudomen) annak, akit feleslegesen vetkoztetnek es neznek at. Nem gondoljatok hogy humanusabb modja lenne a dolognak? A masik meg, hogy alapveto kommunikacios treninget adnek a balfasz biztonsagi oroknek, hogy amikor megszolalnak ne essen ki a kombajnkulcs a szajukbol, es ne artsanak vele az uzletnek.

emfer 2010.01.07. 12:36:55

@Vona-Kodó: A jobbikban is vannak normális emberek, nem mindenki selejt mit Te Ja és nem fenyegetőznék a helyedben .....

Dr. Shit Pál (törölt) 2010.01.07. 12:39:39

@emfer: eszt beszéld meg a feka barátaiddal!

Levéltetű 2010.01.07. 12:40:00

@emfer: Hagyd a szerencsétlent. Az ilyen magyarul írni nem tudó mélymagyarok leszakadoznak, ha nem reagálsz a baromságaira.

Archenemy 2010.01.07. 12:44:58

@emfer: Vedd már észre, hogy Vona-kodó egy troll, kurvára nem gondol semmit, egy célja van, hogy felbasszon.

MosoMasa 2010.01.07. 12:45:20

ez a poszt is egy a többi közül. Miért kell háborogni azon, hogy az ilyen helyeken alulművelt, ostoba fajankókat alkalmaznak, akiknek fingjuk sincs sem a jogaikról, sem a kötelességeikről, csak végrehajtják azt , amit a felettük álló szintén félművelt hülye elmond nekik.
A nagyobb baj az, hogy senk i nem tudja pontosan mit tehetnek meg vele szemben ezek az orkok, mi az, amit el kell tűrni, mi az, ami már jogsértő. Aztán alázatosan eltűrik, hogy még a seggükben is túrkáljanak a nyitott eladótérben aztán jönnek ide panaszkodni.
Valaki linkeljen már be egy oldalt, vagy többet, ahol pontosan le vannak írva a jogszabályok egyebek erre vonatkozólag!

Levéltetű 2010.01.07. 12:49:06

@ratatüj - az édes vadállat: "Kutya nem nezett vagy szolt hozzam csunyan es nekem sem a kurva anyam."

Nem tettem utalást a felmenőidre. Egyszerűen csak tolvaj vagy, és még büszke is vagy rá. Gratulálok.

juhaszvik 2010.01.07. 12:50:25

akkor elmesélem az én történetemet: már vagy 10 éve történt, a pólus melletti tescoban. akkori szobatársammal (nagyon jó barátommal) ellátogattunk az említett hipermarketbe, de szegény srácnak éppen akkor hasmenése volt, ezért hozott magával egy fél guriga vécépapírt, mivel már tapasztalatból tudta, hogy nem minden nyílvános vécén jut hozzá.
már nem emlékszem, hogy vettünk-e valamit, csak arra, hogy miután átverekedtük magunkat a pénztáron, ott várt 2 (vagy 3) biztonsági őr, akik hátra kísértek minket. Volt zsebkipakolás, és akkor esett le, hogy miért mozdultak ennyire ránk, mert megláttam a haver dudorodó zsebét. a klozetpapír. (az én termésem egy használt papírzsebkendő volt).
volt motozás is, még akkor is, hogy kiderült, árnyékra vetődtek.
elég megalázó volt, még ha visszagondolva vicces is a történet. és csak ötletem van, hogy miért a hátsó bejáraton kellett távoznunk. bocsánatkérés vagy más illemtani próbálkozás nem történt.

hatvalami 2010.01.07. 12:50:51

engem is zavar, amikor a biztonsági őrök a sor végéről leskelődnek, hogy mit csinálok éppen :P de igyekszem nem tudomást venni róluk.. régen idegesítettek, de manapság inkább csak mosolygok rajtuk.
én csak azt nem értettem soha, hogy miért az a potenciális tolvaj, aki hátizsákkal van és nem az aki kézitáskával. (mondjuk nem járok kézitáskával, lehet őket is megnézik) de most őszintén, meddig tartana levenni a táskát és beletenni valamit? :P biztos nem lenne feltűnő.

cutu84 2010.01.07. 12:56:24

A dolgok menete:
1. Belépsz köszönsz eladónak, vagy trollnak, aki ott az ajtó tájékán gólyázik, ilyenkor elvárom, hogy legalább visszaköszönjön. Egy ilyen aktus oldja a feszültséget benned és az eladóban, ráadásul valamiféle személyes kontaktot teremt, szerintem bizalmat is ébreszt.
2. Az őr visszafeleselése abszolúte megengedhetetlen, de a körülmények objektív ismerete itt hiányos. Ajánlom a panaszkönyvet elkérni és pontos időpont, név megadásával tárgyilagosan ismertetni az esetet. Kiemelve az őr véleményed szerint sértő, bárdolatlan visszaszólását. Egyetlen dolgot mondhat: parancsoljon itt a panaszkönyv kérem írásban rögzítse problémáját.
3. Kíváncsi vagyok, hány csokit/fonnyadt almát lehetne kilopni miközben veled balhézik az az egy-két őr, gondolom elvileg tanulnak ilyen "elterelő hadműveletekről" valamiféle tanfolyamon.
4. Fent már említették de piac sem kell, elég a sarki zöldséges, ott ha szépen megkérded bele is kóstolhatsz, ízletes e amit vásárolsz. Ha tahón vásárol az eladó kéred a panaszkönyvet, és ugyan az mint fent említettem.
5. Ilyen események után érdemes mosolyogva elköszönni és további hasonlóan kellemes napot kívánni.-.-

edex11 2010.01.07. 13:00:29

Nekem volt egy biztonsági őr ismerősöm, aki a DM-ben dolgozott, és elmondta, azért figyelnek annyira, hogy vevő ne tudjon lopni, mert akkor ők kevesebbet tudtak hazavinni. Olcsón ajánlotta a kozmetikumokat.

Vad.Korte (törölt) 2010.01.07. 13:00:38

@Terézágyú: Összekevered a szezont a fazonnal. Én nem lopok. De hogy hová megyek és milyen gyorsan, ugyanolyan johógom, mint az, hogy az őr hová néz és milyen közelről.

Amíg az őr nem vegzál, én rendesen viselkedem. De ha provokál, nem hagyom magam.

Santinó 2010.01.07. 13:01:40

Na ezért is tartom magam távol az ilyen mocskos helyekről.....
Mint védelemmel foglalkozó vállalkozó írom hogy ha lehetne az ilyen B'őr-nek nem mondható személyeket soha nem alkalmaznánk mi vállalkozók,ha lenne jobb felhozatal!!!De erre a munkának nem nevezhető sz...ra jobbat nem lehet találni!!Az értelmes jó kiállású srácaimat,Én is inkább irodaházba teszem...

NAS 2010.01.07. 13:06:09

Ezeknek a majmoknak az ég világon semmi joguk nincs ahhoz, hogy kipakoltassák bárki zsebét. Nem kell messzire menni, csak ebben a mocsok világban mindenki elfelejti az ártatlanság vélelme nevezetű emberi jogot. Nehogy már nekem kelljen bizonygatni, hogy nem loptam semmit. Bizonyítsa be, hogy loptam és utána kipakolok. Mert ha bebizonyosodik, hogy kipakoltatott és nem loptam semmit, akkor ez bizony csúnya rágalmazás. Ilyenkor amire nem tudnak mit mondani a következő: "Uram, kérem mutassa meg a videofelvételt ami bizonyíték ellenem, mert addig semmit nem pakolok ki. Megvádolni valakit lopással bizonyíték nélkül az komoly jogsértés."

akikaztmondjákni 2010.01.07. 13:13:29

@Vona-Kodó: Az a szánalmas, ha valaki hülye és még büszke is rá:)Gondolom, ott vírit rajtad a kokárda éjjel-nappal...
Teee, díszmagyar.

aya_nielsen 2010.01.07. 13:14:19

na megmondom mit kell tenni: ragaszkodni hozzá, hogy külön szobában motozzon/vizsgáljon meg. ezt köteles megtenni. ha a szobában nincs kamera, és másik őr, akkor kifelé menet pedig megvádolni szexuális zaklatással. le fog izzadni, bizonyítéka pedig nem lesz. a másik pedig, ha van időd, rendőrt hivatni, ami kb félóra lesz, míg megteszi, utána pedig magyarázkodhat a zsaruknak, hogy miért ugráltatja őket ilyen hülyeségért. utóbbit nem egyszer bejátszottam már :D

riado 2010.01.07. 13:14:58

En teljesen igazat adok a sracnak.ok hogy ez a munkaja de velem is sokszor elofordult mar ez ,teljesen alaptalanul.Es ami erdekes h 100 szazalekosan fuggetlenul attol h mit viseltem eppen.(sportruhazatot v. inget)ja es nincs vaj a fulem mogott soha nem loptam es nem is tervezem.Tehat nem azert idegesit mert szoktam lopni.Ennek ellener nem tudok meglepodni ezeken az eseteken ,hisz a biztonsagioroket nem az eszukert fizetik.:)

akikaztmondjákni 2010.01.07. 13:16:20

@emfer: Az igazi biztonsági őrt észre sem lehet venni"
:D:D:D Mint Surdat a Forró szélben:D

Roan 2010.01.07. 13:17:44

Az őr végülis csak a munkáját végzi, igaz, azt nem a legprofibb módon. Gondolom, gyanúsnak vélte a posztoló viselkedését, az nyilván eszébe sem jut, ha hogy másért is lehet ideges:)

Ugyanakkor a hozzászólók figyelmét felhívnám, hogy az őröknek több joga van, mint sokan gondolnák:

26. § (1) A vagyonőrzési feladatokat ellátó személy- és vagyonőr a megbízó közterületnek nem minősülő
létesítményének őrzése során jogosult:
a) a területre belépő vagy az ott tartózkodó személyt kiléte igazolására, a belépés, illetőleg a tartózkodás
céljának közlésére, jogosultságának igazolására felhívni, ennek megtagadása vagy a közölt adatok nyilvánvaló
valótlansága esetén - a megbízó eltérő rendelkezésének hiányában - az érintett belépését, ott-tartózkodását
megtiltani, és távozásra felszólítani;
b) a területre belépő vagy onnan kilépő személyt csomag, illetve menet-, szállítási okmány bemutatására
felhívni;
c) a területen tartózkodó vagy onnan kilépő személyt - a 28. § rendelkezései szerint - csomagja tartalmának,
járművének, valamint a szállítmánynak bemutatására felhívni;
d) a jogsértő személyt magatartása abbahagyására felhívni;
e) vagyonvédelmi biztonságtechnikai rendszert alkalmazni;
f) a területre belépők ellenőrzésére fegyver-, illetve robbanóanyag-kutató műszert alkalmazni és a
közbiztonságra különösen veszélyes eszközök bevitelét megtiltani.

ratatüj - az édes vadállat 2010.01.07. 13:19:47

@Levéltetű: Ugye most arrol beszelunk, hogy az elado az ures dobozt lehuzva meg bocsanatkeroen is nezett es hulye vagy, nem pedig arrol, hogy felreertettel?

aya_nielsen 2010.01.07. 13:19:55

@Roan: ebben mi is az olyan sok jog? kényszert nem alkalmazhat, éntőlem meg kérdezgessen, fejből idézem neki a megfelelő paragrafusokat, és közben vigyorgok. azonkívül este ő is hazamegy a boltból, és sajnos van, hogy valaki belefut egy ökölbe, nekem is vigyáznom kell este a sötét utcán. úgyhogy határozott fellépéssel be lehet kussoltatni ezeket a szerencsétlen taknyokat.

akikaztmondjákni 2010.01.07. 13:20:15

@Levéltetű: íííígy van:)Tulképp ki is lehetne moderálni...

Vad.Korte (törölt) 2010.01.07. 13:23:40

@Roan: Na, gyerekek, akkor azért mégiscsak van valami joga, nem csak megkérni kedvesen... Jó tudni. Kösz az infót!

aya_nielsen 2010.01.07. 13:25:07

@vuk_: ahogy mondod, jobban nem is lehetne összefoglalni :D

Lord heckman 2010.01.07. 13:25:18

oké, hogy ez a dolga, de lehet ezt észrevétlenül is csinálni (igazából szakmailag is az a jó biztonsági, aki úgy figyel, hogy a figyelt nem figyeli, hogy figyelik :-))

Én a győri árkád interspárjában jártam úgy egy haverral, hogy a biztonsági nagyon tapadt ránk.. egy ideig leszartuk, de idő után nagyon idegesítő volt... ránéztünk szigorúan, jelezvén, hogy "látjuk ám, tapadsz koma, elég feltűnően csinálod"... aztán elsomfordált... ezután elkezdtünk mi utána menni, és mentünk mindenhova mögötte 2 lépéssel :D.. aztán "bemenekült" a személyzeti részbe, messze nem bírta addig, mint mi :D

aya_nielsen 2010.01.07. 13:26:13

@Vad.Korte: felszólítani, felhívni és megtiltani, ezeken kívül te mit látsz még az idézetben?

Archenemy 2010.01.07. 13:29:13

@akikaztmondjákni: De a legszánalmasabb, mikor valaki komolyan vesz egy internetes trollt.

Levéltetű 2010.01.07. 13:38:35

@Roan: Előtte pedig (kiemelés tőlem):

25. § (1) A személy- és vagyonvédelmi tevékenységet végző személy e törvényben meghatározott jogosultságait a JOGOS ÖNHATALOM keretei között vagy ez érintett személy ÖNKÉNTES hozzájárulása alapján gyakorolja.

(2) Az e fejezetben meghatározott jogosultságok gyakorlása során az adott cél elérésére alkalmas eszközök közül a személyi szabadság, illetve a személyiségi jogok legkisebb korlátozásával járó eszközt kell választani.

net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0500133.TV

Levéltetű 2010.01.07. 13:42:37

@ratatüj - az édes vadállat: Amíg nem fizetted ki a terméket, addig az az üzlet tulajdona. Ha engedély nélkül elfogyasztod azt, ami másnak a tulajdona, tolvaj vagy. Ha nehézségeid vannak ennek az egyszerű szabálynak a megértésében, csak sajnálni tudlak.

akikaztmondjákni 2010.01.07. 13:43:56

@Archenemy: Áááá, már nem:)Megedződtem:)

milike47 2010.01.07. 13:44:02

Én még pár évvel ezelőtt ,mikor fiatalabb voltam, megkérdeztem a kétajtós szekrényt: "tetszem, hogy mindig utánam jön?" Többé rám sem nézett. Zolinak ezt nem ajánlom, hátha azt mondja a biztonságis : "igen!" :))

Roan 2010.01.07. 13:58:48

@Levéltetű: Igen, nem nyúlhat bele a zsebedbe, táskádba, csak megkérhet rá. A hozzászólók közül ezt írta mindenki: eléállt az őr, s kérte, hogy pakolja ki a táskát/zsebét. Ezt megteheti. Ha nem teszed, rendőrt hívhat.

De félreértés ne essék, nem az őr fog szívni a rendőr miatt, hanem a vevő, aki kihívatta. Tudom, mert dolgoztam Tescóban (na, nem őrként). A bizti őr természetesen nem tarthat fogva, ezért ha elmész, ő nem akadályozhatja meg. De: az intézkedést, s azt, hogy te megtagadtad, kamera rögzíti. Mondanom sem kell, hogy ezek után az őrök odafigyelnek majd, így ha visszamész, kiemelt figyelemben részesülsz. Azt pedig nem kívánom senkinek: biztos, hogy lesz a zsbedben/táskádban olyan termék, ami az áruházban is kapható, s akkor jön az, hogy loptad. Ha be is bizonyítod az igazadat, akkos sem lesz egy kellemes procedúra.

aya_nielsen 2010.01.07. 14:02:22

@Roan: hibás a gondolatmenet, mert nem vagyok köteles a nálam lévő termékek eredetét igazolni. az áruház köteles bizonyítani, hogy loptam. innentől kezdve, ha nincs két tanú, kamerafelvétel, arról hogy valamit a táskámba teszek, akkor az áruház szív. lopással pedig ügyelnek, hogy sose vádoljanak meg szóban, ha pedig megteszik, én indíthatok eljárást hamis vád miatt.

Roan 2010.01.07. 14:06:47

@aya_nielsen: lesz tanú, az nem gond, két őr simán állítja majd, hogy látta, hogy eltetted. Sajnos a kamera akkor másfelé nézett, de egész véletlenül két őr látta az esetet...

Erre mondtam, hogy nehéz ügy. Lehet, hogy tisztázod magad, megéri ez bárkinek is?

Levéltetű 2010.01.07. 14:08:51

@Roan: Kedves, nem tagadok meg intézkedést. Egyszerűen csak nem teszek eleget egy abszurd kérésnek. Ha én megkérnélek, hogy indiánszökdelésben hozzál nekem kávét a sarokról, és te ezt nem tennéd meg, akkor azt én is úgy adhatnám elő, hogy "megtagadtad az intézkedést"? Abszurdum.

Megkérhet, hogy tegyek valamit. Ha nem teszem meg, akkor nem teszem meg. Ennyi.

azértmertcsak 2010.01.07. 14:09:46

Az őr azt hajtja végre, ami az őrutasításban szerepel, vagy amit a megbízó elrendel.

Más kérdés, hogy önértékelési zavaros emberkéket nem kéne szekusként alkalmazni..

Levéltetű 2010.01.07. 14:10:21

@Roan: Ez meg megint más, ügy, ez hamis tanúzás, és mint olyan, bűncselekmény. Ha rábizonyítják, utána soha az életben nem dolgozhat biztonsági őrként.

Roan 2010.01.07. 14:10:22

@Levéltetű: Ok, akkor finomítok: megtagadod a kérést. Ezen nem veszünk össze:)

aya_nielsen 2010.01.07. 14:12:08

@Roan: szembesítés, és megmondom, hogy én nem loptam, hiába állítja két őr, nem lesz eredményes, plusz ugye felmerülhet a hamis tanúzás is, ha történetesen kerítek valakit, aki igazolja, hogy az egyik őrt látta közben kint cigizni, vagy akármi. nekem magyarázhatod, nem egy és nem két szekus balfaszt és a főnökeiket aláztam már porrá, hogy végül a rendőröket alig győzték ingyenkávéztatni a kellemetlenségért.

Roan 2010.01.07. 14:13:49

@Levéltetű: Igen, teljes mértékben igazad van, csak sajnos az ilyet nem igazán lehet bizonytani: nem is ítéltek el még sok embert emiatt. A bíróságok túlteheltek, egy állítás-egy tagadás, mindenki ...-ik az egészre:( És ezt sajnos nagyon sokan tudják, és vissza is élnek vele:(

aya_nielsen 2010.01.07. 14:16:37

@Roan: persze, tény, bírósági ügy ebből sose lesz gyakorlatilag, csak megy a fenyítés odavissza, és a balfasz, ostoba alkoholista szekust, (90%), aki nem ügyel arra, mit hogyan tesz és mond, azt szarrá szopatom, és ő, vagy a főnöke fog visszakozni.

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2010.01.07. 14:21:46

Na, nyilván előjött már, hogy "sikeres ember nem lehet", "biztos lopott mégis", stb., én viszont totál együttérzek.

Nálam a városunk csodás Plázájának még csodásabb DM üzletében, illetve az egyik Rossmannban (két essz, két enn???nem tudom) vannak ehhez hasonló bisztonságosságteknikai szakemberek. Kikészülök tőle, idegbajt kapok, amikor már az ötödik polc előtt is jön utánam, nézeget, olyan "úgyis rajtakaplak"-pofával. Ilyenkor hangosan mondom a magamét, mert egy ilyen orknak nem az a dolga, hogy ELEVE gyanúsnak tartson minden második vevőt, túljátssza a szerepét és a tömött bajsza fölött szúrós szemmel méregesse az embereket. Ha lát valami szabálytalanságot, amit bizonyítani is tud, "járjon el", de ALAPBÓL buzerálni a vevőket - nálam kicsapja a biztosítékot.
Egyébként nem járok talpig Gucciban, de a szakadtságtól is fényévekre vagyok, szóval sehogysem értem a dolgot.
Alapvetően az a probléma, hogy az alkalmazott biztonsági őrök nem rendelkeznek kellő intelligenciával a feladataik teljesítéséhez, azonnal istent játszanak, örülnek, hogy a Zasszony otthoni csesztetése után ők lehetnek a Zurak - legalább a munkahelyen. KÉptelenek értelmezni a saját feladatkörüket, mert - feltételezem - a munkaköri leírásuk nem tartalmazza a "feltétel nélküli gyanakodás" és a "vevők válogatás nélküli, néma vegzálása" kitételeket.

aya_nielsen 2010.01.07. 14:22:41

szóval az ostoba őrök bennem emberükre akadnak, emlékezetes eseteim voltak a saturnban, amikor a különszobában pucér faszra vetkőztem, és követeltem, hogy nézzék meg a seggemet is, van e benne valami árú, hát, nem én voltam zavarban :D és a DM-ből meg egy kis csicska, pattanásos szar gecit valszeg ki is rúgattam. és mielőtt elítélnétek: több másik boltban a biztiőrökkel dumálunk, köszönünk egymásnak, van akit névszerint ismerek - amit adsz a világnak, és a környezetednek, azt kapod vissza mindig.

aya_nielsen 2010.01.07. 14:30:59

@morrisal_: ennyire nem is bonyolult, semmilyen képzést nem kapott, 100 alatti IQjú vesztesek, fogalmuk sincs arról, mi a feladatuk, a hasonló emberi kvalitású, csak idősebb főnökük meg basztatja őket, ha hiány van. mindent megadnék, ha profi biztiőrök lennének mindenhol, és akkor elfogadnám, ha uramnak szólítva megkérnének, hogy az irodában tisztázzunk egy félreértést. de az, hgoy a vásárlók előtt egy nálam fiatalabb, pattanásos csicskageci a DMben megfogja a táskám, amikor becsipog a kapu, mert a pénztáros rosszul húzta le a kotont, és "Állj meg, és légyszi mutasd meg a táskád", azt nem tűröm. de meg is szívta a kis szar

Roan 2010.01.07. 14:40:49

@aya_nielsen: Egyetértek. Ha hozzányúlna a táskámhoz vagy a cuccomhoz, simán bevádolhatnám, hogy eltűnt egy húszezresem. (Mondjuk ez is hamistúzás, ugye...) Az intelligensebbje emiatt nem is ér a kuncsafthoz.

Levéltetű 2010.01.07. 14:47:02

@Roan: A lényeg, hogy ha én nem lopok, akkor ne merészeljen engem egy biztonsági őr zaklatni.

Observant 2010.01.07. 14:50:45

Nekem szintén a tecsoban volt ilyen élményem. Máshol vásároltam egy asztali lámpát amit bevittem az áruházba, kifelé kérte a lámpa blokkját, megmutattam. Aztán kérdezte, hogy belenézhet e a táskámba? Simán visszakérdeztem, hogy "És én az Önébe?" "Hát ahhoz semmi közöm"- volt a válasz. Ezzel megbeszéltük a dolgot, és otthagytam.
A másik eset Media M.-ben volt, ahol vásárlás után a notebook táskámban lévő notebookom eredetét kellett volna bizonyítanom. Mikor közöltem az őrrel, hogy neki kell bizonyítani, hogy onnan van, nem nekem, hogy nem loptam (ártatlanság vélelme) feladta a harcot.

Observant 2010.01.07. 14:53:58

Ha pedig feltűnően követ, megkérem, hogy hozza a kosaram, akkor könnyebben tudok vásárolni. :)

aya_nielsen 2010.01.07. 15:07:02

@Roan: hamis vád. be lehet játszani, de ehhez 100% biztosnak kell lenned, hogy nincs kamera, és nincs más tanú. veszélyes, és ha lebuksz, akkor megütöd a bokád. uaez igaz a szexuális zaklatásos megoldásra is.

testor007 2010.01.07. 15:12:48

Itt mindenki írja a kis hülyeségét de senki nem veszi figyelembe hogy van egy törvény is 2005 év CXXXIII as törvény ami feljogosítja az őrt sokmindenre. Akár megtagadhatja a kilépést is amíg nincs neki megmutatva a csomag, ruházat tartalma.Pár évet lehúztam én is áruházi őrként, és igen ha a köcsög vásárlónak derogálnak a szabályok nem kell odamenni vásárolni. Soha senki nincs kötelezve hogy a tescoba menjen vásárolni. DE ha már ott van akkor tartsa be a tesco szabályait!

Mátyás Király 2010.01.07. 15:17:03

Olyankor mi van, ha nem hiszem el, hogy Ő a "bizottságiőr" és a tesco alkalmazza?
Előbb hozzák a papirokat... aztán beszélünk.

(Még nem próbáltam.)

aya_nielsen 2010.01.07. 15:20:05

@testor007: olvasd el figyelmesen, amúgy a "megtagadhatja a kilépést" az magyarul nem értelmezhető félmondat, gondolom te se bölcsész PhD-vel lettél szekus, bár ez nem gond, de magyarul azért illik tudni, jogszabály értelmezéséhez főleg nem árt. az őr felszólíthat arra, hogy ne hagyjam el az áruház területét, ennyi, én meg felszólíthatom, hogy nyalja ki a seggem, ugyanolyan súllyal esik latba. az őr hozzám se érhet. persze körbeállhatnak öten, vannak módszerek, de ha lopással vádolnak, én meg rendőrt hívatok, akkor eléggé póruljártok a végen, ha nem loptam. a "köcsög vásárló"ból is látom, hogy te is világosan látod, hogy a vásárló pénzéből lesz a te fizetésed, ha a vásárló elégedett, akkor lesz munkád, ha a vásárló nem, akkor nem. (más kérdés h a tescoban mindig lesz vásárló...). be is baszna, ha egy nyolc általánost végigbukott, alkesz nyomorék kezdene engem visszatartani attól, hogy kimenjek a boltból, ott tényleg nagy műsort csinálnék, remélem egyszer találkozunk :D

Zalzan Kavol 2010.01.07. 15:22:07

@Kheopsz: ha bevezetnék az automata pénztárakat, lehet, hogy csökkennének a bolti lopások, mivel kevesebb bolti alkalmazott lenne... :)

Amúgy az, hogy üres kosárral kijövést gyanúsnak ítélik, jó nagy hülyeség. Aki lopni megy, az tuti vásárol is valamit pont emiatt, és amíg az üres kosarast baszogatják, ő röhögve pakolja az áraut a zsebébe.

Üres kosaras sztorim nekem is van: Intersparból jöttem ki, a vevőszolgálati pult melletti, direkt erre a célra fenntartott ajtón, abban a pillanatban a szekuricsi bemondta a rádiójába, hogy "Kísérés" Gondlom ez a parancsszó jelentette, hogy jól figyeljenek meg engem a kamerákon. Ehh...

aya_nielsen 2010.01.07. 15:22:09

@aya_nielsen: remélem egyszer találkozunk én és az általam vázolt eset, nem rád értettem természetesen, hiszen nem ismerlek.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.07. 15:26:17

@Rékuc:
szuroprobaszeruen szorakozzon az annyaval
es meg finom voltam
/ multkor kocsit neztunk Maryvel, kicsit megijedtunk, mi lesz kifele, ezert vettunk gyorsan egy Expolert, nehogy azt higgyek loptunk egy feltengelyt/

salamong 2010.01.07. 15:28:12

Kedves Író! Víziorgona utcában nincs Tesco Expressz, legfeljebb a Pablo Neruda u. 2 szám alatt, ez még egy kisebbik gond.

A másik az, hogy előttem szólókkal értek egyet. Ha Ön nem lopott mit kell hisztizni ha az őr meg akarja vizsgálni.....

Levéltetű 2010.01.07. 15:28:19

@testor007: Kisfaszomat "tagadhatja meg a kilépést". De ezt már letárgyaltuk szerintem kicsit feljebb:
homar.blog.hu/2010/01/07/ha_nem_tetszik_menjen_mashova_mondta_a_tulbuzgo_or/fullcommentlist/1#c8223180

ratatüj - az édes vadállat 2010.01.07. 15:31:33

@Levéltetű: Mereszen felteteleztem, hogy a fel oras sorban allast enyhitendo az aruhaz engedelyezi nekem a dobozbol az udito elfogyasztasat (a sorban allva), ha azt a penztarnal utolag kifizetem.
Az, hogy nem kotottek ram a szekrenyek es az eladono tekintete igazoltak ezt a (kurvara nem) meresz feltevest.
Ha ok nem tolvajoznak le, te se tedd.

Egyeb, altalanos esetben nyilvan megallja a helyet a mondatod.

Mr.paksimogyoró 2010.01.07. 15:42:19

Csak nekem tűnik a posztoló anyámasszonykatonájának? Minek kell ennyit aggódva figyelgetned? Ha nincs vaj a füled mögött, akkor szard le!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.07. 15:47:37

amugy itt meg a legnagybb vegzalasom az volt, mikor egy oreg mama elkerte a blokkom es a tomott kocsimra ranezve felelossegteljesen megallapitotta, hogy OK:)
sose, sose figyeltek
nem is nagyon jarnak a boltban arra ott vannak a kamerak, aruhazakban a kuckojukban a monitorokat nezik ezerrel
ilyen kisebb boltokban/elelmiszer/ az or az ajto kornyeken alldogal, elore koszon, trecsel es kifele menet ha valakinek besipol a kapu akkor esetleg atnezi a blokkot
meg soha de soha nem akarta "szuroprobaszeruen" atvizsgalni
es nem is fognak
sot amikor pl. kivettem egy karton vizbol egyet es a vasarlas soran megiszogattam, akkor sem szoltak, mivel eleg bonyolult lett volna meg 23-at meginni majd a kartont megsemmisiteni
de van bolt ahol kv-t is vetelezhetsz, es megivas utan az ures poharat kell a kocsiba tenni
sot van bolt, ahol reggel ingyen kv van
de ez mar messzire vezetne:)

fehér liliom (törölt) 2010.01.07. 15:49:24

Már láttam olyat,hogy megtagadta a motozást valaki a budaörsi Auchanban.Kifutott a parkolóba,8-10 őr utána,agyba-főbe verték,jól megrugdosták a földön és a hajánál fogva húzták végig az áruházon be az irodáig.Szerintem nemigen jár oda lopni azóta az illető.

mindegykivagyok 2010.01.07. 16:05:45

Megérdemli aki ilyen helyeken vàsàrol
élelmiszernek nevezett szemetet!Ez kell a
magyarnak,meg hogy a kasszàig tudjon az
autojàval menni!Tàmogassàtok csak a multikat!Én maradok a piacnàl,meg a CBA-nàl!Tovàbbi jo szorakozàst az ugynevezett biztonsàgi hushegyekkel!
Igaz annak a bérét is Ti fizetitek!

monoton 2010.01.07. 16:06:34

Sziasztok!
Az én esetem: 18 éves voltam, amikor a budaörsi Auchan-ba vetődtem, szalvétát és macskaeledelt venni. mivel évek óta oda jártam, célirányosan a kosaramba pakoltam az árúkat és a kasszához mentem, addigra ott állt 3 db tanulásban akadályozott-enyhe értelmi fogyatékosnak kinéző "biztonságtechnikai szakértő". Azt mondták, hogy most elindulunk az iroda felé,mondtam, hogy szerintem itt is megbeszélhetjük mi a gondjuk,mivel én nem loptam.A válasz az volt, hogy akkor itt motoznak meg, ne ugráljak. Hátra mentem velük (jó nagy hülyeség volt), útközben 2 leszakadt, a legidősebb bekísárt egy 3x3-as "irodába", elkérte az árúkat és a blokkot, aztán kipakoltatta a táskámatés a zsebeimet. A táskámban volt a piperetáskám, benne a szokásos női holmik (használtak természetesen), erre arrogánsan rám szólt a szekuriti, hogy na most megvagyok, nem a lopott holmival kellene javítani az összképet, hahaha. Be voltam tojva, felvételi előtt álltam, egy halálos beteg anyukával, féltem, hogy baj lesz. Nagynehezen elmehettem, valami papírt alá kellett írnom, azok a fajankók meg röhögtek rajtam. Nem lett semmi az egészből, de az önérzetemet sikerült a földbe taposniuk. Hogy miért írom ezt le? Értem én, hogy a munkájukat végzik, de a határaikat és a jómodort ismerni kellene, főleg, hogy ők emberekkel dolgoznak, nem krumpliszsákokkal. Nemsimertem a jogaimat, egy berezelt kiscsaj voltam, ma már másképp járnék el. Ja, azóta kerülöm az Auchan-t és társait és én jártam jól.

lagopus 2010.01.07. 16:06:51

Én megettem a túrórudit, és nem fizettem ki, akkor tolvaj vagyok? ??

Udv Mimi 2010.01.07. 16:08:53

A legutóbbi tescos biztonsági őrös esetem a karácsonyi nagybevásárláskor volt. Három gyerekkel mentünk, a két nagyobb az autós bevásárlókocsiba ült. Mindkét kocsit megpakoltuk. A kijáratnál a biztonsági őr megállított minket, hogy nem tolhatjuk ki a kocsikat az autóhoz, mert nem lehet tudni, hogy lopunk-e vagy sem, mert az autó be fog csipogni. Bár a pénztárnál nem volt gond, végül 3 gyereket és 2 bevásárlókocsinyi cuccot kipakoltuk a bejárat előtt és kértük az áruházvezetőt. Amíg odaért ahány gyerekes arra járt mind mondta, hogy velük is megcsinálták, tegyünk panaszt. Érdekes módon, az igazgatóval már lehetett kommunikálni. Végighallgatott, hümmögött, mondta, hogy keresik a megoldást. Mi lehetőleg nem vásárolunk addig ott. Gondolom nem mostanában lesz...

DonBandi 2010.01.07. 16:16:17

@mindegykivagyok: lehet hogy a cba magyar cég, de ne hidd azt hogy csak tiszta jó magyar kaját kapsz benne. ugyanolyan profitorientált cég, mint a tecsó, és szarik rá hogy szemetet eszünk, vagy bunkók az alkalmazottai.
a magyar biztonsági őrök lassan világszerte legendásak abban, hogy milyen hülyeségeket tudnak produkálni. egyszer bementem nagykabátban, rögtön kiszíúrt az egyik: ha ilyen hosszú kabátban jövök, biztos lopni akarok. a kijáratnál megkérte, mutassam a kabátom beső zsebét, mert szerinte dudorodik benne valami. hát bezony igaza volt, egy doboz cigi volt benne. kérte a blokkot, én meg megmutattam neki, hogy a dobozból hiányzik kb 15 szál. elmagyaráztam neki, hogy nehéz lett volna a pénztáros néni cigisszekrényéből kilopni egy doboz calt, és a háromnegyedét elszívni a boltban, feltűnés nélkül. kifele menet még kaffogott valami arról, hogy más helyeken vásárolt áruval ne menjek be... hihi

angantyr 2010.01.07. 16:17:26

@Vad.Korte:
Nem te voltál, aki a múltkor a serpenyőknél állva lopva körülnéztél, majd előhúztál a felöltőd alól egy bazinagy pontyot és belehelyezted az egyik serpenyőbe, hogy megnézd, belefér-e?
Akkorát röhögtem. :))

pefki 2010.01.07. 16:17:47

@lagopus: Igen az vagy, és a társaid is akik mindent összezabálnak aztán basszák kifizetni!

ratatüj - az édes vadállat 2010.01.07. 16:19:26

@Levéltetű: Ertem. Te meg adocsalo vagy. Ennek is van annyi ertelme.

stv 2010.01.07. 16:20:56

Az én véleményem szerint pedig, akinek nincs semmi rejtegetni valója az nem fél a biztonságiőröktől.
Engem követhetnek, figyelhetnek is, de csak jót mosolygok rajtuk.
Én nem vagyok tolvaj, ergo nekem nincs is félni valóm.

Kis Hableány 2010.01.07. 16:22:33

Engem soha sehol nem zavart egyetlen biztonsági őr sem,de nem is pakoltatták ki a zsebemet soha sehol.Vajon miért?

Levéltetű 2010.01.07. 16:24:18

@Kis Hableány: Mert meztelenül jársz vásárolni, mi másért.

Ez olyan találós kérdés-fajta volt?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.07. 16:27:28

@Kis Hableány:
ha olyan csunya vagy amilyen mocskos a szad, en ezen nem csodalkozom

aya_nielsen 2010.01.07. 16:27:52

@fehér liliom: igen, persze... ha ilyen lett volna, két napig teli lett volna vele az országos média

mindegykivagyok 2010.01.07. 16:28:37

@DonBandi: Ilyen helyeken a magyar àru
lassan,csak mutatoban van!A jéghegy csucsa meg amikor nincs is magyar szöveggel ellàtva!Erre mondta a feleségem,ezért nem kell hazajönni,ezt ott is megveheted ahol élünk!1-szer és
soha többször!Szànalmas,hogy még sokan
élvezik is,hogy ott vàsàrolhatnak!

DonBandi 2010.01.07. 16:34:59

@mindegykivagyok: mert halfarok van a lábai helyén, és villával fésülködik, melltartónak meg rózsaszín kagylókat használ. ugyan ki a fene akar követni egy ilyet?:)

aya_nielsen 2010.01.07. 16:36:09

@monoton: ha az irodában nem azonos nemű őr motozott, vagy vizsgált, akkor nagy valószínűséggel az állásukba került volna a dolog, ha hangot adsz neki. sajnos, mostmár évekkel utána nehéz mit mondani, hiszen te se így tennél ma. ismernünk kell a jogainkat, ismerni, hogy mit tehet meg velünk egy szekus, tudni, hogy épp nincs-e a táskákban egy aftershave, amit ha máshol vettünk is, nem mutat jól egy kipakolásnál. és nem hagyni, hogy földbedöngöljenek - nem hatóság ők, hozzánk se nyúlhatnak, úgyhogy minél inkább provokálni kell őket, hogy vagy lopással gyanúsítson, vagy káromkodjon, stb. ezt felvenni, és szépen kapcsolatbalépni a munkaadójával. ha pedig megvernek, az minősített bcs.

lutria 2010.01.07. 16:39:09

A Csepeli Kaiser's-ben is van egy bunkó akinek az nem tetszik hogy a vásárlók beleolvasnak a kitett újságokba,odaáll melléjük 1.5 méterre és bámulja őket vagy távolabbról egy társával lezseren nekitámaszkodva valaminek fikázza őket.A bolt dolgozóit sosem zavarja csak őt,akinek szinte semmi köze a bolt forgalmához(pl.ha esetleg csak elovassák az újságot de nem veszik meg).Egyébként a boltban legalább 4-5 őr van,közben pedig a pénztáron kivül állitólag lopják a kosarakat a vásárlók.(A pénztárosok szerint).Érdekes módon viszont a plázában lévő match-ban csak egy őr van,az is a pénztáron kivül és mégis el tudja látni a feladatát sőt még a kosarakat rendben tartja.

monoton 2010.01.07. 16:41:16

Valaki be tudna szúrni 1-2 linket a vonatkozó jogszabályokkal? Szeretném látni feketén-fehéren leírva, hogy a szekuritinek milyen jogai vannak és nekem milyen jogaim vannak.Előre is köszönöm.

68nyara 2010.01.07. 16:43:02

Ugyan naponta járok különböző boltokba, kicsikbe, nagyokba, de még soha senki nem akart átkutatni, pláne zsebeim kipakoltatni.

Nem kedvelem a biztonsági őröket sem, de ők is csak emberek. Még akkor is, ha itt van egy két tag, aki elég nagyképűen adja elő a Háryra hajazó meséjét a rengeteg esetéről, amikor megalázott, megszívatott, kirúgatott embereket. Valószínűleg kissebbségi komplexusa kezeléséről még nem gondolkozott az ilyen. Meg arról sem, hogy a kiérkező rendőr valószínűleg épp eléggé jóban van az árúházi biztonsági főnökkel, mivel naponta párszor kijönnek. Aztán csodálkozik amikor egyszer nem az ő - egyébként biztosan halálos, Klicskói kvalitású - jobbgyenesével találkozik az őr, hanem ő tallkozik valakiével. Akinek, lehet, hogy csak 10 az IQ-ja, de így - olvasás, színház, egyebek helyett - jut ideje lejárni gyúrni.

Persze az ilyen szájkaratésoknak ezt magyarázhatjuk, ők csak mesélnék tovább a soha meg nem történt eseteiket.

Levéltetű 2010.01.07. 16:43:18

@monoton: net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0500133.TV

monoton 2010.01.07. 16:47:00

@aya_nielsen: Igen, tudom... Ellenkező nemű volt. Látta milyen állapotba kerültem és azt mondta, akár el is vitethet a zsarukkal és mit szólnának ahhoz a szüleim :-( Nem ajánlom senkinek a budaörsi Auchan-t, több ilyen esetről is hallottam sajnos. Néha úgy tűnik, mintha kifejezetten arra kondícionálnák ezeket a gondolkodásra képtelen, irányítható trollokat, hogy minél ocsmányabbak legyenek. Persze a volt főnököm tőlük vette 1000 Ft-ért a rúd Pick szalámit.

pefki 2010.01.07. 16:47:55

@68nyara: Apropó,biztonsági főnök. Nem tudja valaki,hogy a vecsési tescobol miért távozott olyan hirtelen?

aya_nielsen 2010.01.07. 16:48:01

@68nyara: gondolom, rám célzol. nincs kisebbrendűségi komplexusom, nem erre verem magam, kicsit más szinten utazom. ha épp fölös szabadidőm van, akkor mondom magamban, hogy "játsszuk le". Eddig mindig nyertem, ahhoz pedig, hogy ne szívjam meg, elég okos vagyok. Hiába ismerik a rendőrök az áruházat, ha egyszer ott vagyok én, akit ugyan NEM gyanúsítanak lopással, de én meg nem vagyok hajlandó megmutatni a táskámat, kijön a rendőr, ez meg az, mondom, kérem kérdezze meg az urat, mivel vádol, erre ő elkezd hantázni, ugye itt már nem játék, ha lopással vádol, és nem igaz, akkor megszívja, én meg közbe kipakolok, zsebkendőimet egyenként, felajánlom a számban lévő rágót, hogy csináljanak leltárt, hátha hiányzik... de a magadfajta inkább becsicskul, meg max sír a homáron.

aya_nielsen 2010.01.07. 16:49:29

@68nyara: egyébként, bár nem ide tartozik, egy testfelépítésem nekem is van, meg küzdősporttal foglalkozom, úgyhogy össze tudok pakolni valakit, ha pedig megpróbál megütni, van esély, hogy úgy hárítom, hogy a végén sajna kifordul mondjuk a könyöke. és az jogos önvédelem.

S.Dave 2010.01.07. 16:50:13

A Dm is tele van önjelölt Terminátorokkal!!
1 méterre követett végig a kasszáig.
Nem loptam vásároltam!!

monoton 2010.01.07. 16:51:54

@aya_nielsen: Mond, megvan az oka, hogy miért kértem amit kértem.

68nyara 2010.01.07. 16:52:06

@aya_nielsen: Honnan veszed, hogy rád gondoltam? Említettem a neved netán? Netán rágalmazni szándékoztál? Mindent elhiszek rólad természetesen. :-)

68nyara 2010.01.07. 16:53:18

@aya_nielsen: Sírtam a homáron? Nem emlékszem, de javíts ki ha így volt. :-)

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2010.01.07. 16:54:13

@Űrhajós:
Nos, a székesfehérvári Media Marketben egyszer volt szerencsém három napos büdös zoknit adni az őr kezébe. Asszonnyal vártuk a buszt és bementünk hűtőket, laptopokat nézegetni egy jópár napos Bakonyi túra után (mellékesen, tényleg laptopot akartam akkor venni, bár a választékot elnézve utána máshol vettem).
Kifelé az őr nekiállt pampogni, hogy pakoljam ki a táskámat. Megkérdeztem, hogy komolyan gondolja-e, aztán a hátizsák felénél már sejtette, hogy mekkora hülyét csináltam belőle, miután szép kis kupacot építettem az áruház bejáratánál. :D Utána természetesen küldtem egy illedelmes köszönőlevelet a bolt vezetőségének a kulturált személyzetet méltatva...

fehér liliom (törölt) 2010.01.07. 16:54:28

@aya_nielsen: Pedig hidd el,a saját szememmel láttam!

fehér liliom (törölt) 2010.01.07. 16:56:22

@aya_nielsen: Pedig így történt,a saját szememmel láttam!

MacWolf · http://www.travian.hu/?uc=hu1_23494 2010.01.07. 17:11:42

Ki kéne már erre találni valami szabályozást. Hogy tényleg legyen valami joguk csinálni valamit tolvajok ellen. Mert aki tényleg sáros az tudja, hogy elég jól szembe röhögnie az őrt és kisétálnia, ha hozzáérnek, akkor még ő akaszthat egy jó kis személyiségjogos pert a nyakukba.

Mert úgy nagyon szívesen én is kipakolnám a zsebemet, de így ez eccerű zaklatás keziccsókolom. Meg tényleg kurva idegesítő, h az unatkozó biztonságinak nincs más dolga, mint engem figyelni.

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2010.01.07. 17:16:30

@milike47: na ja. Lehet Bud Spenceres puszit is dobni neki. De csak úgy, ha az ember előtte egy hétig nem borotválkozott :)

aya_nielsen 2010.01.07. 17:18:49

@MacWolf: így van. én életemben nem loptam boltban, dolgozó, adózó állampolgár vagyok, ne útszéli stílusban baszogassanak, kb leköpok stílusban. vagy ha igen, akkor később rájönnek: kár volt. :)))

Levéltetű 2010.01.07. 17:25:20

@MacWolf: Feltartóztathatja a tolvajt, ha valóban TUDJA, hogy lopott valamit, nem csak úgy gondolja. Ez is benne van a törvényben. Jól is néznénk ki, ha egy bankban az őrnek félre kellene állnia egy bankrabláskor.

aya_nielsen 2010.01.07. 17:30:00

@Levéltetű: a fegyveres őr az más kategória, és bankban olyan van.

ratatüj - az édes vadállat 2010.01.07. 17:35:40

@Levéltetű: Ugy, hogy Abszurdisztanban a hatalyos torvenyek szerint vagy uvegburaban elsz, vagy adocsalo vagy. Ajandekozas kategoriaban peldaul mar bizonyara kovettel el olyat, amit nem szabadott volna. Es mindez nem a te hibad.

Igen, ha veszed szo szerint a betuket es leszarod, hogy az aruhaz hogy latja, akkor en meg tolvaj vagyok. Ugyanigy nincs ertelme.

Levéltetű 2010.01.07. 17:42:22

@ratatüj - az édes vadállat: Nem, nem ajándékoztam eddig 120 ezer forint felett, ha erre célzol. Más?

csillagház 2010.01.07. 17:45:26

Ja, hogy mindenki "potenciális tolvaj", multiéknál biztosan. Ezért járok inkább a sarki kisboltba. Az Auchanban folyamatosan hurcoltak bevásárlókocsis nyugdijas nénikéket karácsony előtt a raktárba, mint tolvajokat. És persze a roma familiák kis kölkei zavartalanul tömték a zsebükbe a csokikat. Ki merne rájuk szólni? Jön a pereputty és összeveri az őröket.

alasehir 2010.01.07. 17:45:43

@lutria: beleolvasnak az újságba...
Nekem azt mondták egyszer, ez nem könyvtár.
Igazuk volt.
Sz*r dolog a piacgazdaság.

csillagház 2010.01.07. 17:48:33

@sirdavegd: ne vegyél laptopot ilyen helyen! Számitástechnikai eszközöket, gépeket kizárólag szakboltban szabad megvenni. Sok a gagyi az ilyen Tesco-féle helyeken.

alasehir 2010.01.07. 17:49:10

Hölgyeim és uraim!
Az a megdöbbentő, hogy régen ez nem volt.
És - fogjátok fel - semmi szükség nem lenne biztonsági őrökre, ha nem lenne ennyi tolvaj.

aya_nielsen 2010.01.07. 17:57:50

@alasehir: a biztiőrök nagyrésze látens munkanélküli, köze nincs a tolvajok mennyiségéhez.

DonBandi 2010.01.07. 18:05:02

@alasehir: engem könyvesboltból zavartak ki, mert beleolvastam egy könyvbe. ugyanezzel a "nem könyvtár" dumával. hogy a fochba döntsem el, hogy meg akarom-e venni a könyvet?
a biztiőr szakmában a királykategória a hajógyári sziget dokk-beach - dokkoló - bed-beach blokkján dolgozik... :)

fakof 2010.01.07. 18:11:38

Mink aztat szoktuk, hogy megmonnyuk neki, hogy nem pakoltathat itt ki, vigyen be az irodába. Oszt amíg bent szarakodunk, addig a Lajosék kihozzák a piát. A bót előtt meg elosszuk.

vikoca79 2010.01.07. 18:14:13

Az őrnek valóban ez a munkája, de azért nem mindegy, hogy milyen stílusban adja elő magát...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.07. 18:15:48

@alasehir:
jelentem allitolag itt piacgazdasag van es penztarnal valo alldogalasnal, itt is sokan beleolvasnak a magazinba
a kutya nem szol hozzajuk, sot tobben beleolvasas utan veszik meg mert erdekli Oket valami

aya_nielsen 2010.01.07. 18:21:10

@DonBandi: na, azokkal ne szívózzatok. ott max szép lehetsz, okos nem :D

Vasalt 2010.01.07. 18:21:11

Budaőrsi madaras teszkó, ugyanez a szitu, csávó mondja, pakoljak, mert itt ez a szabály. Én meg mondtam, hogy tudom, hogy ezt kérheti, de itt nem és így nem, mert ebben az országban a törvények nem így fogalmaznak Válasz, hogy ez magánterület (!), itt mások a szabályok és rendőrt hív. Mondom hívjad, én pedig nem várom meg. Azt mondja, akkor kényszerítő eszközt (!) fog alkalmazni. Mondtam, rendben, tedd meg, de ha kiderül, hogy nem loptam és úgy nyúlsz hozzám, leperelem rólad a gatyádat. Nem állt elém.

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.01.07. 18:34:29

kedves zoli, a biztonsagi ora he nem kert meg,h faradjbe vele es egy tanuval a fulkejebe akkor jelentsd fel. hivatkozva a szemelyisegi jogaidra.
nem mellesleg egy biztonsagi or csak megkerhet,h pakold ki a szebeid. ha nem merul fel,h 20 000Ft -nal ertekesebb aru van nalad siman elsetalhatsz. ha felerul megakadalyozhat benne, csak tudja bizonyitani a gyanujat.
azaz, ha neked gond,h megmutasd mi van nalad mnd azt neki,h nem es setalj haza :)

sapienti sat 2010.01.07. 19:17:14

Velem is hasonló történt, csak a Kolosy téri Tesco Expressben. Én teli kosárral mentem a pénztárhoz, ahol az őr mögém áll, olyan közel, h. hozzámért. Mikor szóvá tettem, hogy figyelhetne kicsit távolabbról is, akkor belémkötött. Ekkor az az egyik k. vásárló kiabált rám, h. ne tartsam fel a sort. Ekkor otthagytam a kosaram és nem mentem oda többet. Minden esetre eléggé szakmaitlan úgy őrizni az üzletet, h. valakire rátapadnak. Az tuti nem fog lopni, ugyanakkor más szabadon garázdálkodhat, a tisztességes vásárlót meg bosszantja, zavarja.

frbully 2010.01.07. 19:23:58

Pár éve volt hasonló kellemetlen élményem, DM-ben. Az őr - amúgy nagyon udvariasan - megkért, hogy mutassam meg, mi van a szatyromban. Mondtam: nagyon szívesen, csak vegyen fel a dologról jegyzőkönyvet. Azt mondta, nem akar ő jegyzőkönyvet felvenni, csak mutassam. Mondtam: mutatom, csak vegyen. Ő unta meg előbb, - amúgy nagyon udvariasan - elköszönt.
Azóta tarsolyomban a módszer, most átadtam Nektek.

Újlaki 2010.01.07. 19:29:39

Már sok éve, hog az egyik nagy műszaki áruházlánc egyik üzletében belenéztek a táskámba. Megfogadtam, hogy soha többé nem megyek be hozájuk. Azóta vagy hatszor vettem számítógépet, kétszer nyomtatót, szkennert, tévét, mikrót, fritőzt, hűtőt, egy rakás lámpát és egyéb vackot. Egyiket sem náluk. Dőljön össze.

Lúdas Matyi

El Argentino 2010.01.07. 19:34:50

Én még rá is játszok gyakran. Eléggé el lehet szórakozni a sok IQ fighter biztonsági őrrel. Egyszer megkértem, hozza már a kosaram, közben figyelhet, ha úgy tetszik. Volt már, hogy futottam egy kicsit, hagy jöjjön utánam, naranccsal zsonglőrködtem, esetleg ha ráérek, van, hogy megállok több percre és csak állok. :D Irtó vicces dolgokat lehet csinálni. Ha kipakoltatnak akkor folytatódik a show.

salamander 2010.01.07. 19:55:00

Sziasztok!

Engem még nem vizsgáltak át biztonsági őrök egyik nagy-áruházban sem.
Persze a vagyonőrök jórészt nem a magas IQ-ról tanúskodnak. Nagyrészt mindet seggbe rúgnám ha lehetne, mert sokan vannak és idegesítően viselkednek visszaélve a könnyen jött hatalommal. Én rendeletben szabályoznám, hogy a biztonsági személyzetet ne lehessen látni, csak bizonyított és indokolt esetben lehessen fellépni az esetleges elkövetővel szemben. Szabályoznám továbbá, hogy amennyiben a megfogott elkövető valójában ártatlan, úgy az ellene eljáró cég magas kártérítéssel tartozzon. Magyarul ne lehessen kipakoltatni zsebeket büntetlenül. Az is hozzátartozik az elképzeléshez, hogy ha bebizonyosodik hogy az illető eltulajdonított valamit akkor szintén tartozzon igen magas kártérítéssel esetleg letöltendő közmunkával.

szelo502 2010.01.07. 20:09:26

@El Argentino: Sajnos nem igazán jó vicc, ha ilyen dolgokat művelsz.Neked elég vicces, de gondolkozzál fordítva.Ha a te üzletedben zsonglőröznek a naranccsal és a te tulajdonodban tesznek kárt csak viccből, úgy már valószínüleg nem annyira jó érzés.

ddefekt09 · http://www.tekeres.blog.hu 2010.01.07. 20:17:08

mi az olasz-svájci határon szivattuk meg a határőrt, aki mindenáron drogot akart találni a biciklis felszereléseink között. Azt ismételgette, hogy "show me the drugs, show me the drugs!" megkapta, előbb a kisüstit szagoltattuk meg vele, aztán az egy hétig hordott biciklis cipőket.. el is engedett.

El Argentino 2010.01.07. 20:18:32

@szelo502: Jah, akkor nem, de amíg nem vagyok érintett, addig nem kell ezt az oldalt nézni. Mellesleg nem teszek kárt semmiben. Nem sörösüvegeket dobálok és a narancsokat sem ejtem le, amúgy életemben nem loptam boltból, de az időt a lehető legvidámabban kell elütni.

uni1002 2010.01.07. 20:25:40

@testor007: Hol vannak kiírva a teszkó szabályai? Például, ha a kijárat felé eső üres pénztárnál üres kosárral ki akarok menni, akkor egyből rám rontanak, és a pénztárossal együtt vissza akarnak 100 méterrel küldeni, az infópulthoz. Ugyanezt az intersparban is eljátsszák. Ennek ellenére ki szoktam sétálni, mert az ő titkos, íratlan utasítása rám nem vonatkozik.
Egyszer nagyon kiakadtam, és közöltem, hogy hívjon rendőrt, és magyarázza el neki, hogy miért is akarja a szabadságomat korlátozni, mikor láthatólag semmit sem vettem, mert olyan szotyatt volt a zöldségük. Erre félreálltak. Szóval, hol is van az a titokzatos teszkó és spár szabályzat kifüggesztve, mert sehol sem találom??

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.07. 21:11:37

@uni1002:
amugy itt mindenhova bemehetek kocsi vagy kosar nelkul
minek vinnek kosarat mondjuk egy pack sorhoz
ha csak ugy kell valami akkor soha nem kell kosar, mert csak eppen kell valami, ha meg bevasarolunk, akkor meg kell a kocsi naturlich
szoval nem tudom, miert jo a boltnak ha veszek egy doboz uditot mondjuk, vagy egy tejet, ha kosarral teszem, mintha a kezemben viszem a penztarhoz?
2 kezem foglalt meg nehezebb lopni

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2010.01.07. 21:13:03

az ilyen buzgó mócsingok rettentő hülyék. a ci... ööö magyarok (na jó ők is; a hülyébbek meg a hajlékonyok) a jelen állapotok szerinti szabálysértési érték alatt igyekeznek lopni. (a zárójelesek meg kicsit de sokszor. kapják is a h-k a behajthatatlan pénzbüntetéseket - majd levonják a lakbérükből.. a többi meg passzióból, vagy mert debil, emel el egy-egy nullához (mint szabsért értékhez) inkább konvergáló valamit.).

a legtöbbet a bolt vezetői lopják, és amíg nem sok a többi lopás, addig lopásügyileg másodikok a boltban dolgozók. (a raktárosok külön kategória; hallottam már olyan idiótáról, aki az első napján a valószínűleg csaliként kint hagyott műanyag nyelű bugylibicskát tette el 8 napon belüli megőrzésre, hisz az állampolgári kötelessége.. a lába nem érte a földet.. hivatalosan persze nem azért, hanem mert csak..)

ezért is szokták hagyni, sőt előmozdítani, hogy az akciós cikkekből kedvezményesen vagy sem, de jelentős tételt megvásárolhassanak a boltok dolgozói. - mind láttunk már szokásos esti bevásárlását végző pultost, pénztárost, feltöltőt akciós cuccokkal telepakolt kosárral koslatni a sorok között, ugye? ;-) ahelyett, hogy a másik (3..4.5..huszonakárhány) üres pénztárban ülne, az akciós - kivételesen ár-arány értékben erős 4-est elérő - kilós sajtot húzatja le a "kolléganójével" miközben fecsegnek (gyerekről, hogy most megéri a sajt, hogy de nagy a sor "hát sajnállak Icukám.." "hagyjad, majd elmennek "ezek" is..", a hosszú sort legalább annyira felbőszítve, mint a kártyával fizetők..

a túlbuzgó basztonsági őrök meg járjanak tarajos sül után.

nagyobb intersparokban, hervisekben, nagyobb könyvtárakban valamint a közhivatalokban rengeteg "egykori" zsaru - vagy zsaru akart lenni, de a 20 dioptria, és a csípőficam + lúdtalp miatt nem vették fel - mereszti a seggét; miközben agyi funkcióik azokra a "rohadt civilekre" korlátozódnak csak, akiket szúrópróbaszerűen zaklatnak a "mit keresel itt bázdmeg?"-szerű kérdésekkel, miközben a tegnap esti 5 sör+págyinka kombótól megereszkedett szemhájuk mögül néznek ki a fejükből.

érdekes, bár nem meglepő módon pont azokat zavarják és zavarásszák az esetek 99%-ában, akik nem rossz szándékkal érkeznek.. (a maradék 1%, aki meg igen; az röhög a markába.. ezen 1% maximum ötödét valami csoda folytán elkapják - elég vérszegény teljesítmény - és ugye egyálalán nem áll arányban a legbiztonságibb, legőrebb életformák által az embereknek okozott sérelmekkel.) ilyen pistabácsik meg sózottseggű ifjújánosok mellett igazából az atomrakétákat is kiviszik (elsősorban a vezetők, aztán bolti dolgozók, ha éppen nincsenek befenyítve, és a maradék) a boltokból. sajnálatosan ezzel elkezdődik a visszacsatolás:

1. boltvezető: "hm mások is lopnak, rabszolgákat már befenyítettem, a raktáros sanyit elküldtem, beszállító nem verhet át annyira, nem most jöttema falvédőről, biztonsági őr van, mi legyen? megvan! kiosztom, hogy járjon a vevők seggében az új minbéres kápó!" ->

2. csak lop az 1% (a bolti vezetőknek meg kellene egy újabb magán-autó.) ->

3. az elmebeteg biztonsági őr még jobban begőzöl; terhes kismamák hasát veri bagettel, hogy nem csak bukósisakban próbálják-e kivinni a jövő héten akciós konyakot, amiből neki is félretett egyet a a pénztáros "Erzsike".. ->

4. több vásárló tiltakozik a minősíthetetlen eljárás miatt, egyikük be is ír a panaszkönyvbe ->

5. semmi nem változik bolt szempontjából, bár a tényleges szarkák az adott boltot kezdik elkerülni ->

6. "folytassad csak pistabácsi, kevesebbet lopnak a rohadt vásárlók - lesz elég sikkasztanivaló pénz - fizetésemelést.. kapnál, de ugye be sem jelentett a céged.. hehe.." ->

7. beleszürkült stockholm-szindrómás vásárlók, morcos eladók, idegbeteg bár joviális "őr" ->

8. az őr bal lábbal kel fel és hozza a nem is oly régi formáját. már nem mindenkit zaklat, hisz az fárasztó; de akit kiválaszt azt űzi mint mamutot kergető előembert a kardfogú tigris.. ->

9. a kipécézettek egy fele vásárol és röhög, meg ugráltatja a mókust a makkért - az erre csörög a dió jó játék! ha követ az őr, érdemes a sorok között eltűnni a szeme elől.. nemes bosszú a tolvajnak nézésért, ha izzad, és ha tipegni meg kacsáznia kell a lúdtalpával, hogy a látóteréből ki ne kerülj.. az aktuális folyton lesettek másik fele nem vásárol.. ->

10. a figyelt nem vásárlók egyike beír a homárra. ->

11. "szemét bolt" "barom őr" "sok a lopás" "érthető" "elfogadhatatlan" "te kis finnyás pöcs" "velem is ez történt" "velem nem" "ízlett a lopott rágó?" "miért lenne finnyás pöcs, ha nem kellett neki az aszott salátalevél?! rágóért azért biztos nem fizetett" "sziasztok, én vagyok a posztoló" "ki nem szarja le? máskor meg ne lopjál! paraszt.." "nem tudom, talán. akkor a buliban találkozunk. xD" "aldit csak őstermelőtől!" "már megint egy szar poszt" "most miért?" "egy kurva hosszú komment" "update: az aldiban történt. le vagyunk döbbenve." "hehh tudtam" "nem tudtad te nagyon hülye" "most ugrott a homár a forró vízbe" "akkor most igaza volt a posztolónak vagy sem?" ->

12. :

(és ezzel az összes stációt bejártuk. köszönöm a figyelmet, máskor is vegyék igénybe a "fogsunder - nem csoda, hogy csakoda" utazási iroda idegenvezetését. sok sör+áfa lesz, kérem pontosan fizessenek, visszajáró este kilenctől reggel hatig tízezresből nincs!! ;-))

ajajajaj 2010.01.07. 21:33:31

Svájcban ha megvádolnak lopással, és nem találnak nálad semmit 50 frankot kell fizetniük azonnal, kárpótlásul.

Levéltetű 2010.01.07. 21:56:18

@ajajajaj: Az 10,000 Ft. Én benne vagyok.

torcipepe 2010.01.07. 23:53:25

én is elgondolkoztam már azon, hogy mit tennék ilyen esetben és arra jutottam, hogy a legjobb megoldás az "ezt is most loptam" felkiáltással elkezdeni minden nálam lévő tárgyat egyesével megnevezni és az őr elé pakolni, akár alsónadrágig levetkőzni.

szombi 2010.01.08. 09:00:51

Ezt az ANTISZOCIÁLIS F*SZT!
Igen, a POSZTOLÓRÓL beszélek!

Mi a jó büdös frászért kell az őrt bámulni? Nem tetszik a pofája?

Aggódó tekintettel nézte. LOL! Ettől befosok!

A tolvajok szokása hogy aggódó tekintettel nézik, nemdebár? Nem kell bámulni az őrt, amíg nem lopsz addig úgyse csinálhat veled semmit! BAROM!!!

szombi 2010.01.08. 09:07:17

Üdv.

Látom elég aktív vagy a blogon, a több száz poszttal nagyon meg lehetsz elégedve.
A biztonságiőrös posztot olvasván az jut eszembe, hogy az összes többi is ilyen jelentéktelen, hitvány, semmirevaló, kizárólag provokációra alkalmas.

Mondom is mi az ami fáj:

Miért kell "aggódó tekintettel bámulni" az őrt?
Csak a tolvajok szokták bámulni, és ezt a fiatalos, kezdő biztiőr is jól tudja.
Te meg tudhatnád hogy amíg nem lopsz, az őr úgyse csinálhat veled semmit, ezért NEM KELL BÁMULNI!

tov. szép napot!

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2010.01.08. 10:05:19

@szombi: azzal ugye tisztában vagy, hogy ez a blog a beküldött leveleket közli? Tehát esetünkben nem ge volt az, akivel megtörtént az eset? Ezt most próbáld feldolgozni mogyorónyi agyaddal.

Levéltetű 2010.01.08. 10:13:35

@szombi:

Kedves Bőr.

Mindenkinek a magánügye, hogy aggódva néz-e a biztonsági őrre. A törvény lehetőséget ad arra, hogy aggódva nézzen bárki bárkire.

Amire a törvény önnek és a magafajta pattogó műbolháknak nem ad lehetőséget, az az önkényes táskaátvizsgálás, zsebkipakoltatás, és vétlen emberek feltartóztatása.

Kérem örüljön, mint majom a farkának, hogy szabad országban élünk, ahol még a primitív, önértékelési zavarokkal küzdő egyének is kommentelhetnek egy-egy vélt sérelem miatt.

További jó őrködést.

Montezuma 2010.01.08. 10:30:19

@lutria:

"A Csepeli Kaiser's-ben is van egy bunkó akinek az nem tetszik hogy a vásárlók beleolvasnak a kitett újságokba,odaáll melléjük 1.5 méterre és bámulja őket vagy távolabbról egy társával lezseren nekitámaszkodva valaminek fikázza őket"

Nem azért de ez tényleg rohadt nagy bunkóság. Boltban kiolvasni az ujságot... Gratulálok. Az ilyen embereket használt vécépumpával kéne szájba verni. Ha olvasni akar menjen könyvtárba vagy vegye meg azt a nyamvadt ujságot. Ennyi erővel a ruhaüzletbe betérve átöltözhetnék a nekem teccő ruhákba és abban vásárolnék, nézelődnék tovább. Majd a vásárlás végén visszaöltöznék a saját ruhámba és mennék haza...

Levéltetű 2010.01.08. 10:35:07

@Montezuma: Ha nem akarja a bolt, hogy beleolvassanak a vevők, ne tegye ki, vagy zacskózza be. A ruhás példa pedig merő ostobaság.

Montezuma 2010.01.08. 10:51:09

@Levéltetű: "Ha nem akarja a bolt, hogy beleolvassanak a vevők, ne tegye ki, vagy zacskózza be."
Na ez a merő ostobaság.
Az almást se csomagolják be a boltokban mégse zabája ott mindenki kétpofára.
Ez kérem inteligencia kérdése.
Akinek van az érti, hogy miről beszélek akinek meg nincs annak meg el kell magyarázni. De szivesen tettem. Hátha egy emberrel kevesebb lesz aki a boltban kiolvassa az ujságot.

Levéltetű 2010.01.08. 10:58:02

@Montezuma: Szövegértelmezés: senki sem beszélt KIolvasásról (csak te). A többiek BELEolvasásról beszéltek végig.

Levéltetű 2010.01.08. 10:59:11

@Montezuma: De egyébként sem olvasod ki a betűket az újságból, úgyhogy az almás csúsztatásoddal megint rábasztál. Csak erre futja? Csúsztatásokra? Szánalmas.

Montezuma 2010.01.08. 11:16:13

@Levéltetű:

"De egyébként sem olvasod ki a betűket az újságból, úgyhogy az almás csúsztatásoddal megint rábasztál. Csak erre futja? Csúsztatásokra? Szánalmas"

Na most jól visszavágtál:)
Méghogy nem olvassa ki az ember a betűket az ujságból? Jééé erre nem is gondoltam eddig. Viszont ugyanolyan kárt okozol azzal, hogy tahó módon elolvasod "beleolbasol" egy cikket vagy akár az egész ujságot. Merthogy aztán már baszod megvenni mivel, hogy a téged érdeklő cikkeket kimazsolázgattad. (remélem ez a szó nem fog megzavarni)
Szóval ez ugyanaz mintha ott helyben befalnád az almát aztán nem fizednéd ki.

Megint csak szivesen magyaráztam.

Levéltetű 2010.01.08. 11:23:52

@Montezuma: Ha a bolt úgy ítéli meg, hogy (bármilyen okból) jobban megéri neki, hogy beleolvashatnak az emberek az újságba, akkor megengedi. Ha úgy ítéli meg, hogy akkor jár jobban, ha bezacskózza, és nem enged beleolvasni, akkor nem engedi meg. Ezt hívják üzletpolitikának.

Montezuma 2010.01.08. 11:32:17

@Levéltetű: A bolt nem foglalkozik ilyen dolgokkal. Gondolom van ezeknél nagyobb gondjuk is. Hanem bízik a vevők inteligenciájában. Abban, hogy majd nem fogják tapló módon elolvasni a kihelyezett újságokat, Nem fogják megenni a kiflit és befalni az almát, banánt a gyümölcsös pultról. Ez mind mind inteligencia, neveltetés kérdése.
Ha ezt nem érted akkor menj és olvass ki/el egy ujságot valamelyik boltban. Aztán meg dőlj hátra elégedetten otthon, hogy milyen ügyes voltál.

Levéltetű 2010.01.08. 11:35:09

Még mindig nem érted. Olvass vissza, hogy mit írtam a túró rudi zabáló seggfejekről. Nekem is tele van a tököm velük. De ne baszd már fel az agyam olyan hülyeséggel, ami nem ugyanaz a kategória. Ha kiteszi, akkor beleolvasnak. Nem csak itt, a világon bárhol. Ha nem akarja, hogy beleolvassanak, nem teszi ki, vagy befóliázza. Ennyi, de ezt is leírtam már egyszer.

Montezuma 2010.01.08. 11:47:02

@Levéltetű: Na már mért nem lenne ugyanaz? Beleolavs az ujságba. ---> Megveszi? ---> Nem---> Miért? ---> Mert többé már nem érdekli mert elolvasta/megtudta azt amit akart.
Látsz e összefüggést azzal, hogy valaki megzabálja a túrórudit aztán nem fizet érte? Segítek az összefüggés az, hogy Sem az elolavsott ujságért sem a helyben megzabált túrórudiért nem fizet a paraszt. Ééééreeeeed? Ráadásul utána ki a bánatnak van kedve megvenni egy olyan ujságot akit előttem 42 en szamárfülesre hajtogattak/összegyűrtek?

Levéltetű 2010.01.08. 11:52:20

@Montezuma: Gratulálok. Azt az almát ki fogja megvenni, amit te már megettél? Még mindig nem érted a különbséget? Ja, de érted, csak trollnak lenni jó. Na pá. Oktatgasd magad, és kerüld el messze az újságosstandot.

Montezuma 2010.01.08. 11:58:21

@Levéltetű: Na pont leírtad, hogy mi az összefüggés... De még ennek ellenére sem érted a dolgot. Szóval meg is van, hogy ki a troll kettőnk közül.
Itt van ni: "Gratulálok. Azt az almát ki fogja megvenni, amit te már megettél?"
Senki! Min ahogy az ujságot se fogja megvenni a tapló paraszt aki beleolvasott. Mert hiszen minek venné meg ha egyszer az előbb olvasta ki?

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2010.01.08. 16:28:18

@csillagház: Köszi! Végül ott is vettem. Egyfelől, mert nXXXXbook.hu-n akkoriban volt rendes választék, előtelepített oprendszer nélküli gépek, és még a szervíz is elég jó.
(plusz nem csattant a gumikesztyű, ha az ember ki akart menni a boltból :P)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.09. 02:30:19

@Montezuma:
a felmenidben akadhat valami jutas ormester vagy minek hivjak
kia faszt erdekel ga valaki beleolcas egy magazinba sorban allas kozben aminek 40 szazaleka ugyis megy a szemetbe
itt csalogatonak van kiteve
ranezel, belelapozol, uppsz megveszem,
vagy nem
eleg gaz ha valaki egy magazint kiolvas sorban allas kozben
muhhaha

szombi 2010.01.09. 13:47:25

@Levéltetű:
"A törvény lehetőséget ad arra, hogy aggódva nézzen bárki bárkire"

Akkor a törvény lehetőséget ad BÁRMELYIK őrnek, hogy a táskáját kénye-kedve szerint kipakoltassa. Ez a munkája és kész. Ő sem jókedvből, kicseszésből pakoltatja ki a táskákat, ha tudja hogy nem loptál semmit. Lenne neki jobb dolga is mint táskákban turkálni.

DE:
Ha aggódó figyelemmel kíséri a kedves NAÍV VÁSÁRLÓ az őr minden mozdulatát, elegendő okot ad arra hogy kipakoltassa a táskáját. Az őr nem dísz, a munkáját végzi amikor valami gyanúsat lát és intézkedik!

NoOne 2010.01.12. 00:42:40

@szombi: "Akkor a törvény lehetőséget ad BÁRMELYIK őrnek, hogy a táskáját kénye-kedve szerint kipakoltassa."

Nem, nem ad lehetőséget.

Valamint kérlek, gondold végig az alábbi lehetőséget. Elhíztam, és ezért ilyenkor télen is elég egy vastagabb pulóver, viszont, ha bemegyek egy fűtött helyre pl. egy áruházba, előfordul, hogy láthatóan izzadok, pláne, ha nem keveset lehet mozogni, pl. a pénztár előtti sorbanállásnál. Ezt amúgy veszettül utálom, ilyenkor kétségbeesetten nézek körbe, hogy hol van rövidebb sor, hogyan lehetne minél gyorsabban túl lenni az egészen. Nem kellemes, de egyelőre ez van. Na most, "fiatal és/vagy rutinos" biztonsági őr haverjaid közül néhányan már ugrottak a dologra, mindahányszor feleslegesen, mert egyszerűen nem szeretem elvenni a másét.
Tanulság? Van: nem kellene nagy mellénnyel, és főleg gondolkodás nélkül nekimenni bárkinek tökéletesen feleslegesen. Udvariasan, és emberi hangnemben, már a pénztáron túl -- hogy másokat ne tartsunk fel -- magyaráztam el érthetően az uraknak, hogy miért tévednek, de csak nem hitték el, mert az egymást közt terjedő "igaz" történeteknek jobban hisznek, mint az eligazításnak, meg a józan észnek. A pénztártól is csak azért tudtunk eljönni, mert közel 190 cm és 130+ kg vagyok, és hozzám nyúlni nem mertek. Ráadásul később azt is elfelejtették megköszönni, hogy csak a főnöküknek kellett magyarázkodniuk (akivel korábban több évig dolgoztam együtt), nem a rendőröknek, vagy a bírónak... (Nem, nem lett kirúgva senki.)

NoOne 2010.01.12. 00:49:05

bocs, 4. sor helyesen: nem, _vagy_ keveset lehet, mozogni.
süti beállítások módosítása