Barnabás egy új notebookért fizetett, de használtat kapott. És ezek után még neki kellett hosszasan szívóznia az Electro Worldben, hogy cseréljék le egy olyanra amit még nem használtak a kollégák.
A sztori tavaly december 19-én kezdődött. Hosszas megfontolások, keresgélés, infogyűjtés, stb. után elhatároztam magam egy notebook vásárlására. Általában szoktam pontosan tudni mit szeretnék, ezúttal is egy bizonyos márka egy bizonyos típusát kerestem egy bizonyos felszereltséggel és szolgáltatással. A dolog előzményeihez hozzátartozik még, hogy a vásárlásnak nem volt köze a karácsonyhoz, tehát nem ajándékot vettem, hacsak nem tekintjük ezt saját magam megajándékozásának.
A dolog úgy alakult, hogy több vásárlási forrás ellenőrzése után az Allee Electro World üzletében kötöttem ki (máshol vagy az ár, vagy a fentebb felsoroltak egyike nem stimmelt).
Szóval megvolt a termék, az és olyan, amilyet akartam. Mondom nagyszerű, nosza vásároljunk. Az eladó, aki segített a dologban bevonult a raktárba, ahonnan egy becsomagolt termékkel tért vissza kis várakozást követően, majd mosolyogva megjegyezte, hogy milyen mázlista vagyok, mert ez az utolsó darab (a kirakott bemutató példányon felül!!!, ez fontos). Mondom oké, hát akkor fizessünk. Hitelkártyával fizettem, mert miért ne, a későbbiekben ennek is lesz jelentősége.
Kifizettem - hála istennek működött, mert előző nap le volt halva a rendszer és nem lehetett vele fizetni - kitöltötték a garanciapapírt, kész. A hibát elkövettem, hogy nem bontattam ki a gépet a helyszínen, de hát megtévesztett a tény, hogy a raktárból hozták ki bontatlanul.
Elmentem haza és úgy alakult, hogy csak este 7 körül tudtam foglalkozni a géppel, mondom TV nézés alatt majd települ meg hasonlók. Amikor kicsomagoltam a gépet alapból gyanús volt, hogy nem voltak rajta a fényes felületeket általában védő fóliák. Egy sem! Kezdett a dolog érdekessé válni, aztán jött a karácsonyi meglepi: bekapcsolás után nem a már szokásosnak tekinthető telepítés befejező dolgok jelentek meg (előtelepített Windows volt a gépen elvileg), hanem a normál bejelentkező képernyő egy felhasználói fiókkal, ami Electro World névre hallgatott... Nem jutottam szóhoz, aztán a másik gépemen gyorsan kerestem a vásárlás helyére egy telszámot és telefon, hogy most ez hogy lehet. Hívtak egy osztályos kollégát, aki megdöbbenésemre azt mondta, hogy megadja a jelszót (nyuszika B+, lehet, hogy húsvétra készültek már?) és hogy távolítsak egy programot a felhasználót írjam át és ezzel minden oké. Mondom neki, hogy ezt komolyan gondolta-e, vagy csak szórakozik, mert akkor röhögök egyet. Azt mondta ez komoly, én meg azt, hogy tudja-e, hogy mit vásároltam én számla szerint? ÚJ TERMÉKET. Ez meg használt. Pont. Dehát annak semmi baja egyébként... Na igen.
Jeleztem, hogy nem kívánok ilyen jellegű vitába belemenni, különösen nem egy eladóval (nem azért mert lenézem vagy ilyesmi, hanem mert nincs döntési helyzetben). Kértem, hogy egy kompetens vezetőt kerítsen, hogy tisztázzuk a továbbiakat. Mondta, hogy nem ér rá telefonálni (mivan??????), de vállalja, hogy közvetít. Nem igazán tetszett a dolog, de belementem. Első ajánlat a vezető részéről, hogy fogadjam el a javaslatukat (fentebb) és adnak engedményt (én 20 ezer FT kedvezmény esetén elfogadhatónak tartottam volna az ajánlatot, de kiderült, hogy csak 5 ezer Ft-ra gondoltak...), a másik, hogy visszaadják a pénzt egy az egyben, mivel uccsó darab, a harmadik, hogy vásároljam le. Az elsőt már említettem, hogy miért nem, a második a hitelkártyás fizetés miatt nem lehetséges, a harmadik, meg az igényeim miatt. Mondom esetleg szétnézhetnének a hálózatban, van-e egy ilyen. Volt az Arénában, de a veztő szerint nem lehetséges az átszállítás, mert a leltár meg a könyvelés meg a minden. Mondom ne röhögtessen már, ennél jobb duma kellene. Kis ideig kerülgettük a dolgot, felhívtam a figyelmét a jó teljesítési kötelezettségére ill. arra, hogy az Electro World-del vagyok szerződésben, nem a szerencsétlen eladóval és az a megegyezés született végül, hogy hétfőn, 21-én menjek fel és akkorra áthoznak egyet az Arénából (nofene, mégis lehet?). Oké.
Megyek hétfőn - és itt írnám le, hogy egy odajutás az Alleeba nekem 150 km autózás - mondom az ügyfeles kislánynak, hogy mi van, emlékezett is, megy szól az illetékeseknek. Feltűnően sokáig szólt, kb. 15 perc múlva visszajött, hogy nincs meg a cseretermék, majd másnapra lesz csak. Mondom volt egy megegyezés, ugye emlékeznek. Mondja hogy igen, de akkor is ez a helyzet. Na itt bedurrant az agyam és kegyetlenül elkezdtem oltani a kislányt (ezért utóbb elnézést kértem tőle, nem ő a hibás), a velem lévő hölgy meg is jegyezte, hogy de jó, hogy nem ő volt az ügyfeles.
Nagy nehezen előkerült a vezető is, aki meglehetősen flegmán, a helyzetet kifejezetten bagatellizálva kezelte az ügyet, mondván, hogy ő most mit csináljon. Mondom MOST áthozza az Arénából a cuccot, nem érdekel hogyan csinálja. Ekkorre már kb. 30-40 vásárló hallotta a beszélgetésünket, úgyhogy vezető úr szépen elment, és lett cserecucc.
Amit nem értek:
- hogy képzelik, hogy elsózzák újként a korábban már használatba vett gépet (itt most nem lényeges, hogy miért és hogyan lett használatba véve)
- amennyiben megállapodunk valamiben és nyilvánvalóan nem én vagyok a helyzet oka, azt miért nem tartja be, ismételten felrúgva egy sor írt és íratlan szabályt
- miért gondolja, hogy egy ügyfeles kislányt elém állítva megoldódik a kialakult probléma
- mi alapján feltételezi, hogy nem lehetne őket igen komolyan meghúzkodni mindenféle hatóság és szervezet segítségével (ne feledjük, a vezető nyilvánvalóan tudott arról, hogy használt terméket ad el újként, ez pedig szándékosság)
- mi alapján feltételezi, hogy a jövőben akár egy mezei elemet is vásárolok náluk
Annyi biztos, hogy én mindenkit lebeszélek az Electro Worldben történő vásárlásról.
Az utolsó 100 komment: