A PPO-botrány egyik kulcskérdése, hogy értesítette-e a netes kereskedő cég az ügyfeleit, hogy addig ingyenes szolgáltatása 2009 novemberétől fizetős, és aki 2009 végéig nem száll ki, annak minimum 2490 forintot levesznek a számlájáról. Ádám friss levele azonban egy új vonalat is behoz az ügybe. Ádám gyakorlatilag azt állítja, hogy a cég azokat az ügyfeleit is becsapta, akik ellátogattak a weboldalra és elvileg meg lett volna a lehetőségük lemondani a pénzért kínált szolgáltatást. Ő ugyanis az első gyanús hírek elolvasása után, január 5-én belépett a PPO.hu-ra, ahol az a státuszüzenet fogadta, hogy PPO Light szolgáltatáscsomagja van, 2009-re rendezve (hiszen ingyenes volt akkor) és a tagság a lejáratkor nem lesz automatikusan meghosszabbítva.
Csakhogy az Általános Szerződési Feltételekben az áll, hogy ha nem mondjuk le, akkor a tagság automatikusan meghosszabbodik:
Amikor Ádám az Index cikke és a Homár posztja után újra belépett az oldalra, ez az új státuszüzenet fogadta:
Innen persze nem tudjuk megítélni, hogy az Ádám által beküldött két screenshot hiteles-e. ha igen, az rettentően kínos a cégre nézve. Vádaskodni viszont nem szeretnénk, úgyhogy aki 2009 végén és/vagy 2010 legelején járt az oldalon, kérjük írja meg a tapasztalatait! Ádám levele alant:
Csak egy kis adalék a PPO témához: amikor az első blogok írni kezdtek a portál fizetőssé válásáról, azonnal előkotortam a legalább egy éve nem használt loginom, és január 5-én beléptem. A weboldalon ez az üzenet fogadott: az ön tagsága lejáratkor nem lesz automatikusan meghosszabbítva. Ezzel biztonságban éreztem magam, bár azért megpróbáltam megkeresni a felhasználó törlése menüpontot: nem létezik, illetve a bankkártyám törlését a rendszerből: fejlesztés alatt.
A mai cikk után újra beléptem az oldalra, és a következő felirat fogadott: az ön tagsága lejáratkor automatikusan meghosszabbodik. Esküszöm, nem én állítottam át. Valószínűleg engem is megpróbálhattak tegnap charge-olni, csak ha jól sejtem, az azóta már lejárt bankkártyám adatai vannak náluk.
Csatoltam a két állapot képernyőképét.
Amúgy fejlett országokban létezik a chargeback fogalma, aminek még a költségét is a pénzt eredetileg leszívó fél kell, hogy viselje. Kíváncsi vagyok, nálunk melyik bank képes rá…
Üdv
Ádám
Update 1. Azóta írtam még egy posztot az ügyben, amit feltétlenül érdemes elolvasni. Kiderül belőle, hogy az elmúlt időben mit kommunikált a PPO az ügyfeleinek az ingyenességről és fizetősségről.
Az utolsó 100 komment: