Hétfő éjszaka már elérhető volt a PPO weboldala. (A szájton keresztül autópálya-matricát és lottót lehet venni és telefont feltölteni.) A keddi nap kérdése, hogy sikerül-e bizonyítania a cégnek, hogy 2009 novembere előtt valóban értesítette az ügyfeleit arról, hogy egy addig ingyenes szolgáltatását fizetőssé tette. Ha nem, akkor egyre biztosabbá válik, amit nem kevés fórumozó és levélíró károsult állít, miszerint semmi külön értesítést nem kaptak arról, hogy fizetős lesz a PPO, így jól át lettek verve. Az év legnagyobb ügyféllehúzásának keretében a cég január 11.-én váratlanul egy rakás ügyfelének a bankkártyáját terhelte meg 2490 forinttal éves díj címén. Nem könnyű hitelt adni a cégvezető állításainak, miközben a PPO weboldalát pont azokban az órákban tették elérhetetlenné karbantartás címén, amikor a bankok, nagyjából egyidőben, leemelték a 2490 forintokat az ügyfelektől. Levélözön árasztotta el az Indexet, majd elkészült az azóta többször is frissített cikk az ügyről.
A tipikus károsult évekkel vagy pár hónappal ezelőtt beregisztrált, egyszer, legfeljebb párszor használta az akkor még ingyenes felületet, majd soha többet nem járt arra. Az Átlagos Ügyfél, még ha körültekintő is, nem számíthatott arra, hogy egy elterjedt, és jellemzően ingyenes szolgáltatást egyszer csak fizetőssé tesznek. A hoppon maradtak ráadásul azt állítják, hogy őket a cég nem értesítette a váltásról. Alant egy kilométeres óriásmix olvasható a Homárnak írott panaszos levelekből, kedden igyekszünk rajta lenni a témán:
Biztos vagyok benne, hogy hasonló dühös levelek sokaságát fogják hamarosan megkapni a PPO Egyenlegfeltöltő Portál vásárlókat megtévesztő és inkorrekt eljárása miatt. A portálon (http://www.ppo.hu/) ingyenes regisztrációt követően lehetett mobil egyenleget feltölteni, autópálya matricát vásárolni és hasonló szolgáltatásokat igénybe venni. A korábbi ingyenes szolgáltatást előzetes értesítés nélkül fizetőssé alakították és felhatalmazás nélkül éves díj címén a korábban fizetéskor használt bankkártyáról 2490 forintot levontak. A weboldaluk jelenleg karbantartás miatt elérhetetlen, így nem lehet belépni és a meg nem rendelt előfizetést törölni, a kapcsolatra megadott telefont senki sem veszi fel, a küldött emailre nem válaszolnak. A számlavezető bank nem tudja törölni a bankkártya terhelést, mert azt vásárlásként kezdeményezték.
Az elmúlt néhány óra alatt sokasodnak az ezügyben sérelmet szenvedettek panaszai, pl. http://ww.nlcafe.hu/forum/?fid=441&topicid=250717 http://www.torzsasztal.hu/Article/showArticle?t=9198287 mielőbbi és hatékony intézkedést várva.
A sok becsapott felhasználó nevében tisztelettel kérem Önöket a fenti panasz kivizsgálásra.
Tisztelettel:
Molnár Tibor
**************************************************
Nemrég kaptam egy 2490Ft-os terhelésről szóló SMS-t, a PPO.hu valamiféle éves regisztrációs díjat vasalt be rajtam - mindezt egy olyan szolgáltatásért, amire még 2008 végén regisztráltam, majd vettem igénybe először és utoljára. Mondanom sem kell, hogy akkor még szó sem volt semmiféle díjról. Ráadásként a hitelkártyát kibocsájtó bankom szerint a terhelés jogos, és nem tudom visszavonni.
Az üggyel nem vagyok egyedül, lásd az Index fórumot: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198287&la=96606602
Hab a tortán, hogy a PPO oldala jelenleg elérhetetlen:
Tájékoztatjuk tisztelt Ügyfeleinket, hogy a PPO portál éves karbantartást végez 2009. január 11.-én 12:00 - 20:00 H időpont között.
Ezen időszak alatt a PPO és PPO szolgáltatásai nem, vagy csak részben elérhetőek.
A sünök mehetnek a megfelelő emberek megfelelő testnyílásaiba...:( Milyen ötleteitek vannak a pénz visszaszerzésére, milyen szervhez érdemes ilyenkor fordulni? Nyilvánlóan egy egyoldalú szerződésmódosítás történt, amihez én nem járultam hozzá.
Z.
****************************************************
A mai nap folyamán kapok egy sms-t a bankomtól, hogy leemeltek a számlámról 2490 forintot a következő megjegyzéssel:
INVPPOADMIN PRO LIGHT 2010 Tagsag Zug, Switzerla HU, 2490, 17:13 MC:9455
Kerestem a neten vajon mi lehet ez de nem találtam semmit. Felhívtam a bank ügyfélszolgálatát ahol megnézték a tranzakciót és elmondták, hogy ez egy internetes regisztráció eredménye volt mivel már több ilyen bejelentés érkezett hozzájuk a mai nap folyamán.
Rákérdeztem, hogy meg tudja-e mondani a weboldal címét, hogy pontosan hol regisztráltam. Közölte, hogy ez az autópályamatrica vásárláshoz kapcsolódó weboldal (http://www.ppo.hu) és itt regisztrálni kell. Az általános szerződési feltételekben benne van, hogy a regisztrációhoz kapcsolódik egy éves díj amelyet automatikusan megújítanak ha azt az ügyfél nem mondja le.
Persze anno 2008-ban amikor egyszer vásároltam a neten autópálya matricát sehol nem közölték, hogy a regisztrációnak díja is van. Az is fura, hogy 2009-ben nem történt ilyen levonás most 2010-ben pedig igen.
A weboldal persze nem érhető el karbantartásra hivatkozva. Milyen fura, hogy ez pont a terhelések idejére esik...
Üdv Kardkovács István.
*************************************************************
Nagy Csaba három levélben számol be extra szívásáról, merthogy tőle két regisztrációért duplán levették a sarcot:
Gondoltam megírom ami ma történt velem, mert ahogy hallottam az Erste Bank-os ügyfélszolgálatos kollégától sok embert érinthet a dolog. Szóval ma délután (2010.01.11) 16:16-kor kaptam egy sms értesítőt, hogy levontak a számlámról 2490 Ft-ot ezzel a szöveggel: "ZUG,SWITZERLA PPO". Néztem nagyot, hogy mi is történt, gyorsan ellenőriztem, hogy a pénztárcámban van a bankkártyám, tehát én nem fizethettem vele, mivel éppen itthon vagyok Budapesten. Felhívtam az Erste Bank ügyfélszolgálatát, elkezdtem mesélni a történetet, de már mondta is a kolléga, hogy PPO tagsági díjat vontak le. Mondom miért is? Azt mondta ő nem tudja, velük kell megbeszélni. Kérdeztem, hogy gondolom nem én voltam az első, ha már így vágta, hogy mi lesz a gond, mondta, hogy nem. OK emlékeztem rá, hogy tavaly áprilisban vettem utoljára neten keresztül autópálya matricát, gondoltam megnézem a PPO oldalát. Természetesen pont ma van karbantartás az oldalon, sebaj van egy kapcsolatfelvételi lehetőség, ott egy telefonszám, felhívtam kb 8x nem vették fel. Megnéztem az ÁSZF-et, hogy mégis mi ez és ott írnak tagdíjról, na de könyörgöm... Én még 2008-ban regisztráltam, és vásároltam is, 2009-ben semmilyen tagsági díjat nem kellett fizetnem, azóta meg már autóm sincs (persze ez őket nyilván nem érdekli). Az ÁSZF 2010.01.01 keltezésű... Utánanéztem a levelezésemben, hogy írtak-e erről valamit, vagy csak úgy hipp-hopp idén gondolták, hogy aki nem olvas mindennap megújult ÁSZF-et, azt jól legomboljuk. Nem találtam semmi erre vonatkozó tájékoztatást. Megpróbáltam elérni az ÁSZF-ben megadott magyarországi képviselőt is, de neki folyamatosan foglalt a telefonja. Ezután írtam egy levelet a kapcsolatfelvételi lehetőségen keresztül:
"Tisztelt PPO! Meglepődve tapasztaltam, hogy Önök levontak tőlem 2490 Ft-ot, ma (2010.01.11) 16:16 perckor. Csak azt nem tudom, hogy miért. Amiko anno 2008.09.02-án regisztráltam Önökhöz semmilyen éves tagsági díjról nem volt szó, és ha lett is volna, nyilván tavaly is kellett volna fizetnem. Szóval nem tudom mikor vezették ezt be, és milyen módon tájékoztattak engem erről (átnéztem az e-mailjeimet, és nem találtam semmit). Szóval szíveskedjenek azzal a lendülettel, ahogy leszedték a pénzt vissza is utalni azt a számlámra haladéktalanul. Ha ez megtörtént azonnal töröljenek minden nyilvántartásukból, mert ezek után 100%, hogy semmit nem fogok Önökön keresztül igénybe venni. Ahhoz pedig gratulálok, hogy pont ma történt meg a levonás, amikor gyakorlatilag korlátozottan működnek. Üdvözlettel: Nagy Csaba"
Választ még nem kaptam, de gondoltam más is belefutott ebbe a dologba, így megosztom veletek a történetem. Mert nem is az összeg fáj, hanem a módszer, hogy minden tájékoztatás nélkül egyszer csak fizetős lesz az, ami egy, másfél éve még nem volt az...
Üdv:
Nagy Csaba
Nem hagytam annyiban a dolgot, újra felhívtam a megadott számot ( 06-1/555-76-96), ahol közölték, hogy amikor megadtam a bankkártya adataimat elfogadtam az ÁSZF-et. Mondtam ez rendben van, de ez még 2008-ban volt, és akkor erről szó sem volt. Ezután azzal jött a hölgy, hogy ők elküldték az ÁSZF módosítást levélben...Én nem tudok erről, tudtommal nem kaptam ilyet (mindenki akinek ilyen eset volt nézzen utána). És még ő hányta a szememre, hogy senki nem olvassa el az ÁSZF-et, pedig ez milyen fontos. Nos a feleségem jogász, tehát már csak ezért is, meg amiatt is, mert nem nagyon bízom meg csak pár emberben, mindig átolvasom őket. Végül csak gratulálni tudtam, hogy ezt ilyen ügyesen intézték, és mondtam, hogy nem hagyom annyiban, és nem én voltam az utolsó...
Ezek után felhívtam mégegyszer a bankomat, hogy le tudok-e tiltatni minden irányú pénzmozgást a PPO-val,mert ugye tudják az adataimat, és mi tartaná őket vissza, hogy újabb összegeket emeljenek le...Azt a tanácsot adta, hogy menjek be munkaidőben egy fiókba, adjam le a kártyát, ingyenesen kicserélik, kb 10 napos átfutási ideje van.
Szóval ennyit tudok most hozzátenni a történethez. De nem adom fel, amíg van esély arra, hogy visszakapjam a jogtalanul levont pénzemet, mert itt nem az összeg számít, hanem az elv...
Üdv:
Nagy Csaba
Sajnos kiderült, hogy mégjobban megszívtam. Úgy néz ki, hogy anno valamiért regisztráltunk egy másik felhasználót is, és ezért nemrég újabb 2500 Ft-ot vontak le a számlámról. Az másik kérdés, hogy hogy lehet az, hogy egy bankkártyához enged regisztrálni több usert is...De ha még engedi is regisztrálni nem tűnik fel nekik, hogy erről a kártyáról már vontak le pénzt, vagyis inkább fogalmazzunk úgy, hogy a tudtom, és akaratomon kívül fizettek vele. Így kétszer húztak le. Ezek után úgy döntöttem nem kockáztatok, most letiltatom a kártyát, csakhogy kiderült, hogy mivel mi adtuk ki a bankkártya adatait így az új kártya ára 4000 Ft, úgyhogy 9000 Ft mínusszal kezdődik az újév, úgy, hogy gyakorlatilag teljesen vétlen vagyok a dologban. Egyszerűen undorító, nem tudom milyen lépéseket lehet tenni ellenük, de nem fogom ezt hagyni. Gusztustalan az egész...
Köszi és üdv:
Nagy Csaba
************************************************
Az utolsó 100 komment: