Tékozló Homár

Szándékos volt-e a PPO tömeges ügyféllehúzása?

2010.01.12. 01:30 | szily | komment

Hétfő éjszaka már elérhető volt a PPO weboldala. (A szájton keresztül autópálya-matricát és lottót lehet venni és telefont feltölteni.) A keddi nap kérdése, hogy sikerül-e bizonyítania a cégnek, hogy 2009 novembere előtt valóban értesítette az ügyfeleit arról, hogy egy addig ingyenes szolgáltatását fizetőssé tette. Ha nem, akkor egyre biztosabbá válik, amit nem kevés fórumozó és levélíró károsult állít, miszerint semmi külön értesítést nem kaptak arról, hogy fizetős lesz a PPO, így jól át lettek verve. Az év legnagyobb ügyféllehúzásának keretében a cég január 11.-én váratlanul egy rakás ügyfelének a bankkártyáját terhelte meg 2490 forinttal éves díj címén. Nem könnyű hitelt adni a cégvezető állításainak, miközben a PPO weboldalát pont azokban az órákban tették elérhetetlenné karbantartás címén, amikor a bankok, nagyjából egyidőben, leemelték a 2490 forintokat az ügyfelektől. Levélözön árasztotta el az Indexet, majd elkészült az azóta többször is frissített cikk az ügyről.

A tipikus károsult évekkel vagy pár hónappal ezelőtt beregisztrált, egyszer, legfeljebb párszor használta az akkor még ingyenes felületet, majd soha többet nem járt arra. Az Átlagos Ügyfél, még ha körültekintő is, nem számíthatott arra, hogy egy elterjedt, és jellemzően ingyenes szolgáltatást egyszer csak fizetőssé tesznek. A hoppon maradtak ráadásul azt állítják, hogy őket a cég nem értesítette a váltásról. Alant egy kilométeres óriásmix olvasható a Homárnak írott panaszos levelekből, kedden igyekszünk rajta lenni a témán:

Biztos vagyok benne, hogy hasonló dühös levelek sokaságát fogják hamarosan megkapni a PPO Egyenlegfeltöltő Portál vásárlókat megtévesztő és inkorrekt eljárása miatt. A portálon (http://www.ppo.hu/) ingyenes regisztrációt követően lehetett mobil egyenleget feltölteni, autópálya matricát vásárolni és hasonló szolgáltatásokat igénybe venni. A korábbi ingyenes szolgáltatást előzetes értesítés nélkül fizetőssé alakították és felhatalmazás nélkül éves díj címén a korábban fizetéskor használt bankkártyáról 2490 forintot levontak. A weboldaluk jelenleg karbantartás miatt elérhetetlen, így nem lehet belépni és a meg nem rendelt előfizetést törölni, a kapcsolatra megadott telefont senki sem veszi fel, a küldött emailre nem válaszolnak. A számlavezető bank nem tudja törölni a bankkártya terhelést, mert azt vásárlásként kezdeményezték.
 
Az elmúlt néhány óra alatt sokasodnak az ezügyben sérelmet szenvedettek panaszai, pl. http://ww.nlcafe.hu/forum/?fid=441&topicid=250717 http://www.torzsasztal.hu/Article/showArticle?t=9198287 mielőbbi és hatékony intézkedést várva.
 
A sok becsapott felhasználó nevében tisztelettel kérem Önöket a fenti panasz kivizsgálásra.
 
Tisztelettel:
 
Molnár Tibor

**************************************************

Nemrég kaptam egy 2490Ft-os terhelésről szóló SMS-t, a PPO.hu valamiféle éves regisztrációs díjat vasalt be rajtam - mindezt egy olyan szolgáltatásért, amire még 2008 végén regisztráltam, majd vettem igénybe először és utoljára. Mondanom sem kell, hogy akkor még szó sem volt semmiféle díjról. Ráadásként a hitelkártyát kibocsájtó bankom szerint a terhelés jogos, és nem tudom visszavonni.
 
Az üggyel nem vagyok egyedül, lásd az Index fórumot: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198287&la=96606602
 
Hab a tortán, hogy a PPO oldala jelenleg elérhetetlen:
 
Tájékoztatjuk tisztelt Ügyfeleinket, hogy a PPO portál éves karbantartást végez 2009. január 11.-én 12:00 - 20:00 H időpont között.

Ezen időszak alatt a PPO és PPO szolgáltatásai nem, vagy csak részben elérhetőek.
 
A sünök mehetnek a megfelelő emberek megfelelő testnyílásaiba...:( Milyen ötleteitek vannak a pénz visszaszerzésére, milyen szervhez érdemes ilyenkor fordulni? Nyilvánlóan egy egyoldalú szerződésmódosítás történt, amihez én nem járultam hozzá.
 
Z.

****************************************************

A mai nap folyamán kapok egy sms-t a bankomtól, hogy leemeltek a számlámról 2490 forintot a következő megjegyzéssel:

INVPPOADMIN PRO LIGHT 2010 Tagsag Zug, Switzerla HU, 2490, 17:13 MC:9455

Kerestem a neten vajon mi lehet ez de nem találtam semmit.  Felhívtam a bank ügyfélszolgálatát ahol megnézték a tranzakciót és elmondták, hogy ez egy internetes regisztráció eredménye volt mivel már több ilyen bejelentés érkezett hozzájuk a mai nap folyamán.

Rákérdeztem, hogy meg tudja-e mondani a weboldal címét, hogy pontosan hol regisztráltam. Közölte, hogy ez az autópályamatrica vásárláshoz kapcsolódó weboldal (http://www.ppo.hu) és itt regisztrálni kell. Az általános szerződési feltételekben benne van, hogy a regisztrációhoz kapcsolódik egy éves díj amelyet automatikusan megújítanak ha azt az ügyfél nem mondja le.

Persze anno 2008-ban amikor egyszer vásároltam a neten autópálya matricát sehol nem közölték, hogy a regisztrációnak díja is van. Az is fura, hogy 2009-ben nem történt ilyen levonás most 2010-ben pedig igen.

A weboldal persze nem érhető el karbantartásra hivatkozva. Milyen fura, hogy ez pont a terhelések idejére esik...

Üdv Kardkovács István.

*************************************************************

Nagy Csaba három levélben számol be extra szívásáról, merthogy tőle két regisztrációért duplán levették a sarcot:

Gondoltam megírom ami ma történt velem, mert ahogy hallottam az Erste Bank-os ügyfélszolgálatos kollégától sok embert érinthet a dolog. Szóval ma délután (2010.01.11) 16:16-kor kaptam egy sms értesítőt, hogy levontak a számlámról 2490 Ft-ot ezzel a szöveggel: "ZUG,SWITZERLA PPO". Néztem nagyot, hogy mi is történt, gyorsan ellenőriztem, hogy a pénztárcámban van a bankkártyám, tehát én nem fizethettem vele, mivel éppen itthon vagyok Budapesten. Felhívtam az Erste Bank ügyfélszolgálatát, elkezdtem mesélni a történetet, de már mondta is a kolléga, hogy PPO tagsági díjat vontak le. Mondom miért is? Azt mondta ő nem tudja, velük kell megbeszélni. Kérdeztem, hogy gondolom nem én voltam az első, ha már így vágta, hogy mi lesz a gond, mondta, hogy nem. OK emlékeztem rá, hogy tavaly áprilisban vettem utoljára neten keresztül autópálya matricát, gondoltam megnézem a PPO oldalát. Természetesen pont ma van karbantartás az oldalon, sebaj van egy kapcsolatfelvételi lehetőség, ott egy telefonszám, felhívtam kb 8x nem vették fel. Megnéztem az ÁSZF-et, hogy mégis mi ez és ott írnak tagdíjról, na de könyörgöm... Én még 2008-ban regisztráltam, és vásároltam is, 2009-ben semmilyen tagsági díjat nem kellett fizetnem, azóta meg már autóm sincs (persze ez őket nyilván nem érdekli). Az ÁSZF 2010.01.01 keltezésű... Utánanéztem a levelezésemben, hogy írtak-e erről valamit, vagy csak úgy hipp-hopp idén gondolták, hogy aki nem olvas mindennap megújult ÁSZF-et, azt jól legomboljuk. Nem találtam semmi erre vonatkozó tájékoztatást. Megpróbáltam elérni az ÁSZF-ben megadott magyarországi képviselőt is, de neki folyamatosan foglalt a telefonja. Ezután írtam egy levelet a kapcsolatfelvételi lehetőségen keresztül:

"Tisztelt PPO! Meglepődve tapasztaltam, hogy Önök levontak tőlem 2490 Ft-ot, ma (2010.01.11) 16:16 perckor. Csak azt nem tudom, hogy miért. Amiko anno 2008.09.02-án regisztráltam Önökhöz semmilyen éves tagsági díjról nem volt szó, és ha lett is volna, nyilván tavaly is kellett volna fizetnem. Szóval nem tudom mikor vezették ezt be, és milyen módon tájékoztattak engem erről (átnéztem az e-mailjeimet, és nem találtam semmit). Szóval szíveskedjenek azzal a lendülettel, ahogy leszedték a pénzt vissza is utalni azt a számlámra haladéktalanul. Ha ez megtörtént azonnal töröljenek minden nyilvántartásukból, mert ezek után 100%, hogy semmit nem fogok Önökön keresztül igénybe venni. Ahhoz pedig gratulálok, hogy pont ma történt meg a levonás, amikor gyakorlatilag korlátozottan működnek. Üdvözlettel: Nagy Csaba"

Választ még nem kaptam, de gondoltam más is belefutott ebbe a dologba, így megosztom veletek a történetem. Mert nem is az összeg fáj, hanem a módszer, hogy minden tájékoztatás nélkül egyszer csak fizetős lesz az, ami egy, másfél éve még nem volt az...

Üdv:
Nagy Csaba

Nem hagytam annyiban a dolgot, újra felhívtam a megadott számot ( 06-1/555-76-96), ahol közölték, hogy amikor megadtam a bankkártya adataimat elfogadtam az ÁSZF-et. Mondtam ez rendben van, de ez még 2008-ban volt, és akkor erről szó sem volt. Ezután azzal jött a hölgy, hogy ők elküldték az ÁSZF módosítást levélben...Én nem tudok erről, tudtommal nem kaptam ilyet (mindenki akinek ilyen eset volt nézzen utána). És még ő hányta a szememre, hogy senki nem olvassa el az ÁSZF-et, pedig ez milyen fontos. Nos a feleségem jogász, tehát már csak ezért is, meg amiatt is, mert nem nagyon bízom meg csak pár emberben, mindig átolvasom őket. Végül csak gratulálni tudtam, hogy ezt ilyen ügyesen intézték, és mondtam, hogy nem hagyom annyiban, és nem én voltam az utolsó...

Ezek után felhívtam mégegyszer a bankomat, hogy le tudok-e tiltatni minden irányú pénzmozgást a PPO-val,mert ugye tudják az adataimat, és mi tartaná őket vissza, hogy újabb összegeket emeljenek le...Azt a tanácsot adta, hogy menjek be munkaidőben egy fiókba, adjam le a kártyát, ingyenesen kicserélik, kb 10 napos átfutási ideje van.

Szóval ennyit tudok most hozzátenni a történethez. De nem adom fel, amíg van esély arra, hogy visszakapjam a jogtalanul levont pénzemet, mert itt nem az összeg számít, hanem az elv...

Üdv:
Nagy Csaba

Sajnos kiderült, hogy mégjobban megszívtam. Úgy néz ki, hogy anno valamiért regisztráltunk egy másik felhasználót is, és ezért nemrég újabb 2500 Ft-ot vontak le a számlámról. Az másik kérdés, hogy hogy lehet az, hogy egy bankkártyához enged regisztrálni több usert is...De ha még engedi is regisztrálni nem tűnik fel nekik, hogy erről a kártyáról már vontak le pénzt, vagyis inkább fogalmazzunk úgy, hogy a tudtom, és akaratomon kívül fizettek vele. Így kétszer húztak le. Ezek után úgy döntöttem nem kockáztatok, most letiltatom a kártyát, csakhogy kiderült, hogy mivel mi adtuk ki a bankkártya adatait így az új kártya ára 4000 Ft, úgyhogy 9000 Ft mínusszal kezdődik az újév, úgy, hogy gyakorlatilag teljesen vétlen vagyok a dologban. Egyszerűen undorító, nem tudom milyen lépéseket lehet tenni ellenük, de nem fogom ezt hagyni. Gusztustalan az egész...

Köszi és üdv:
Nagy Csaba

************************************************
 

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

movhu 2010.01.12. 12:14:23

Mindenestre a PPO 1-2 évre jól alárakott a magyar online kereskedelemre. Sikerült milliós-tízmilliós-százmilliós kárt okozni, mivel az emberek csak arra fognak emlékezni, hogy valami cég, akinek a neten meg kellett adni a bankkártya számát, jól lehúzta az ügyfeleket.

Johnny Web 2010.01.12. 12:16:09

Az index fórumon már rég fenn van az ügyvezető címe, fotója. :)
Nem hiszem, hogy jól átgondolták ezt a lehúzást. Több tízezer ember között azért biztos akad olyan, aki szereti személyesen is megbeszélni a dolgokat.

zeee 2010.01.12. 12:19:02

@ringer:

Ne irigykedj, készíts egy konkurens oldalt.
Mint említettem, én nem számolok fel semmit...

zeee 2010.01.12. 12:20:24

@Dr. Anspaugh:

Nagyon helyes. Tessék megbeszélni. Csak keményen. Hajrá Magyarország!

bolhabetu 2010.01.12. 12:21:00

A Személyes menü Előfizetéseim pontjában lehet beállítani, hogy az előfizetés automatikusan meghosszabbodjon vagy sem. Alapértelmezés szerint persze automatikusan meghosszabbodik. :)
A Bankkártyakezelés opció nem elérhető.

Az a jó, hogy azóta kerülöm őket, amióta az OTP rendszerén permanensen meg kellett volna megadnom a bankkártyám adatait. Olyat én sehol nem szoktam.

zeee 2010.01.12. 12:22:00

@movhu:

És a 2 hete bedől vásárlói klubot már el is felejtettük, ahol az ügyfelek több tíz, -százezer forintja ragadt benn. Ugyan már...

blah 2010.01.12. 12:23:18

@Dr. Anspaugh: Légyszi linkeld már be a pontos helyét. Én szívesen teszek személyesen is panaszt.

zeee 2010.01.12. 12:26:28

@Schaf:

Tisztelt Címzett!

Tájékoztatom, hogy a PPO.hu weboldallal kapcsolatos további észrevételeket és tapasztalatokat az
az ORFK
Bűnügyi Főigazgatóság Bűnügyi Főosztály Gazdaságvédelmi és
Pénzhamisítás Elleni Osztálya vezetőjéhez továbbítottam.

Tekintettel arra, hogy a PPO.hu-val kapcsolatos beadványokra jelenleg a kutya sem kiváncsi, kérem Önt, hogy több sületlenséget senki ne írjon. Jelenleg további
teendő már nincs, bővebb tájékoztatást a vizsgálat eredményéről esetlegesen majd a vizsgálatot folytató szerv fog nyújtani.

zeee 2010.01.12. 12:27:49

@blah:

Én is jelentkezem tanúnak.

stellaz1 2010.01.12. 12:29:49

@zeee:

láttál valamit?

érdeked lebeszelni az embereket a feljelentésről?

úgy tűnik....

remélem a férgesek jól meg lesznek szopatva

Kis ember 2010.01.12. 12:30:00

@zeee:
Hidd el pajtás, nem csak olvasni tanítottak meg, de érvelni is.

Pl. arra, hogy ne keverjünk össze mindent mindennel. A törvényes szöveged sehogy nem jött ide, amikor egy cég ÁSZF-jéről írtunk.

Mint ahogy az sem, hogy a wikipédia nem jogforrás. Ugyanolyan jól tudod, hogy a definíció, amit belinkeltem, helyes, csak lusta voltam előkeresni a megfelelő jogforrást. Vagy te talán azt mondod, hogy rossz a definíció? Ugye nem. Tehát ez a megjegyzésed is irreleváns volt - mint a törvénnyel kapcsolatos bejegyzésed.
Ezt más helyeken csúsztatásnak, megint más helyeken terelésnek, egész más helyeken hazudozásnak hívják.

Na nem osztalak tovább, megteszik majd mások, kevésbé kulturált formában.

zeee 2010.01.12. 12:30:16

@stellaz1:

A sajátodat minden további nélkül. Tudod mennyien megteszik naponta. Kell egy weboldal, aztán mehet a lehúzás. (Itt nem egészen ez történt).

Cpt. Flint 2010.01.12. 12:30:39

@zeee:
jaj, istenkém, ne beszélj már mellé... nagyon jól érted, hogy miről beszélünk itt többen szerződés vs. jogszabály ügyben. hogy a jogszabályi környezet változik, az egy dolog. ezt nyilván bele kell/lehet venni a szerződésbe, hogy "a mindenkor hatályos magyar jogszabályoknak megfelelően" stb. de itt most baromira nem erről az esetről van szó. és nem is munkaszerződésről, aminek egyébként köztiszik esetében nem része a bér, hiszen akkor minden besorolásváltásnál munkaszerződést kellene módosítani.
nehogy már a ppo-n több dolgot el tudj intézni, mint netbankon... (legalábbis az enyémen)! utalsz a gázszolgáltatónak is ppo-n keresztül, vagy mi?
úgy látom, nem tudsz akkor mégsem "távollévők kapcsolattartásáról" szóló jogszabályt prezentálni... hát akkor ezt talán ne feszegessük, ugye?

stellaz1 2010.01.12. 12:31:15

@zeee:

de ha mondjuk te lehúzol pénzel, én ezért egy húsklopfolóval szétverem az álkapcsodat, akkor igazából mihez kezdesz a ászf-el?

Schaf · http://www.speedcams.hu 2010.01.12. 12:34:21

Na a kedvetekért elő keresem.. de az un.imlicit (tehát a szerződők jelenléte nélküllétre jövő9 szerződések esetében a vonatkozó Ptk jogszabály szerint, a vevő, vagy az ügyfél számára hátrányos kitétel, vagy változtatás semmis.

Innentől nincs kérdés.

Lehet, hogy a fizetés jogi szempontból rendben volt, azonban a vonatkozó magyar törvények értelmében a vásárló elállhat a szerződéstől és visszakövetelheti a vételárat.

Megkeresem ígérem...

zeee 2010.01.12. 12:34:45

@Scavolas:

Igen, tudod ki van még benne?! az FBI, a CIA, a MOSZAD, a KGB, stb.

Schaf · http://www.speedcams.hu 2010.01.12. 12:35:30

bocs: implicit (mielőtt valaki beleköt)

zeee 2010.01.12. 12:37:25

@Schaf:

Olyan is volt régen, ezt az EU irányelv megváltoztatta. Bővültek ugyanakkor a szavatosági jogok.

stellaz1 2010.01.12. 12:37:52

@zeee:

gondolod, hogy nem sikerülne? :)

zeee 2010.01.12. 12:38:29

@stellaz1:

gondolom. Pesze meg kell próbálni.

Dontom 2010.01.12. 12:41:39

Nehogy már azért mert egyszer régen, regisztráció mellett feltöltöttem itt a lányom telefonját 1000 ft-tal, feljogosítsa őket, hogy a bankszámlámról ellopják a pénzem jogtalanul! Többet soha nem fizetek neten kártyával, lehet ez volt a tanuló pénz..
Sikerült lerombolniuk az egész online fizetést magyarországon, most egy óriásit kaszáltak, lehet erre is ment ki a játék, de ezzel másokat is tönkre tesznek..

Takacs Jeno 2010.01.12. 12:42:04

Nos, magam is beleestem ebbe a zsíros lehúzásba.

Én 2007 előtt regisztráltam, és ezek a dolgok újdonságként hatottak rám. A lottó klubbjukat próbáltam, (mert szerencsés ember nem vagyok), meg párszor feltöltöttem szegény apósom mobilját.

Átnézegettem a leveleket, én sem kaptam a fizetős szolgáltatásra vonatkozó hirdetményt. Pedig a PTK egyértelműen fogalmaz: Ptk. 205/B. § (2) Én pedig kifejezetten nem fogadtam el ilyesmit.

Egyébiránt én sem adtam meg nekik a bankkártya adataimat, csak a megnyíló OTP oldalon klikkeltem.

Semmilyen más adatomat nem ismerik, nem ismerhetik, mert nem adtam meg. Ennek ellenére történt a gyalázat.

Hívtam az OTP-t, és kértem a tranzakció felülvizsgálatát és törlését, mert azt nem én végeztem.

Az OTP nem utalja vissza a pénzt, hanem egy 7 napos határidőt ad a kivizsgálásra. A vizsgálatara vonatkozóan kaptam egy ügyszámot, azzal lehet őket hívogatni az eredményt illetően. Egyébiránt az eredményt postai úton is megküldik.

Nyilván nem hagyom a dolgot annyiban, mivel elvi kérdés.

Várom a fejleményeket, kérem tehát aki okosabb lett, vagy jogilag rendbe tette a kérdést, az ne titkolja. A levélminta jópofa, hasznosítottam.

Üdvözlettel:

Jenő bácsi

zeee 2010.01.12. 12:42:59

@Cpt. Flint:

teljesen felesleges, parttalan és off a vita.
Egyébként én a ppo felületét jobban szeretem, mint pl. a Rafi bank felületét. És igen, több dolgot tudok elintézni a ppo-n, egyszerűbben.

pvojnisek 2010.01.12. 12:46:50

@Schaf: Nem vagyok jogász, de számos szolgáltató gyakorlata alapján a következő feltételezéssel élek:
A szolgáltatók nem szedhetik be előre az éves díjakat, hanem csak a teljesítést követően. Ezért is van az, hogy a bankok csak mindig az elmúlt év kártyahasználati díját terhelhetik, vagy a telefonod, vagy az internet előfizetési díját is utólag fizeted.
Innentől kezdve támadható a ppo eljárása.
Vélemény?

j311 2010.01.12. 12:47:34

De kurvajó, hogy amikor legutoljára PPO-t használtam még nem mentette a bankkártya adatokat.
Októberben akartam ugyan autópálya matricát venni, de amikor azt akarták, hogy adjam meg a bankkártya adataim és jól elmentik majd, na akkor zártam be a böngészőt.
Kurva anyátokat terheljétek csak úgy kedvetekre. Engem biztos nem.

tlantos 2010.01.12. 12:48:42

En szerintem kb. az indulaskor regisztraltam (Ennek okan a kartyaadataim sincsenek meg nekik (meg mar az a kartya sincs meg), ezert jelenleg PPO csomagban vagyok, ami 0000.00.00-ig ervenyes, es nem hosszabbodik meg automatikusan.

Most irtam nekik egy szivhezszolot, hogy ha mar torles gomb nincs, toroljenek kezzel, es az adataimat is felejtsek el egy eletre. Onlinefaxot is mashol fogunk majd igenybevenni.

Kivancsi vagyok, hogy mikor irnak.

Bandi_jóválasztás (törölt) 2010.01.12. 12:49:17

PPO elfogad sciennet bónuszpontokat? Csak mert az Il Fero matricás autómra pont jó lenne egy éves pályamatrica;)

zeee 2010.01.12. 12:50:52

@Takacs Jeno:

A hirdetmény fenn volt a szolgáltató honlapján. Igaz, hogy csak a belső felületen, ami nem egészen szabályos, de volt hirdetmény.
Egyébként feljelenteni, kötelet, népszavazást. Nem biztos, hogy ilyen sorrendben.

Girardelli 2010.01.12. 12:51:07

A másik regsiztrációm alapján is beléptem a PPO rendszerébe (utoljára 2008 decemberében jártam ott). Egyrészt, világossá vált, hogy még mindig teljesen aktív viszonyban tartanak nyilván, noha semmiféle személyes megkeresési kísérletet sem kezdeményeztek az elmúlt év során. Az is nyilvánvaló számomra, hogy a lehúzást csa azért nem tudták duplán véghezvinni, mert ehhez a regisztrációmhoz megadott bankkártyám biztonsági kódja időközben megváltozott, mint ahogyan maga a kártya lejárt és új került kiadásra a nyár elején.
Harmadrészt, a rendszer azt mutatta, hogy a PPO Light csomag 2009-re fizetve volt, azt viszont semmiképpen nem lehet kitalálni, hogy mi a helyzet jelenleg? Biztos, ami biztos, az alapértelmezésből kikapcsoltam a visszatérő megrendelését ennek a semmire sem jó "szolgáltatás"nak.
Negyedrészt, megkerestem, mit írnak, mind a mai napi, a bankkártya regisztrációra, annak előnyeire vonatkozóan. (www.ppo.hu/usr_site.php?site=tudasbazis_hu.htm - direktebb linket nem tudok idemásolni, mert egy Javascript-es kóddal varázsolják elő ezt a menüpontot) A lényeg, hogy kizárólag az előnyöket és a kényelmi oldalt taglalják, és az ún. biztonsági oldalról csevegnek kicsit. A lényeg, az elhantolt kutyus a "A bankkártyákról" menüpont kattintásával jön elő, annak is az alsó részén:
"Fontos, hogy a megadott adatokat a PPO semmilyen formában nem tárolja, hiszen a fizetést az OTP Bank Internetes Fizetés szolgáltatásán keresztül intézi." Na kérem szépen, ez valóban fontos, hiszen akkor az OTP viszont tárolja, de nem tudom, milyen felhatalmazással? És az is világos, hogy a PPO tegnap kiadott az OTP-nek egy jogosultnak és megalapozottnak tűnő terhelési megbízást a regisztrált névhez tartozó kártyaadatokra és 2490 Ft-ra nézve. A regisztrált névhez tartozó kártyaadatok az OTP-nél voltak eltárolva (1 évnél is régebben!!!) és a kétféle adat összekapcsolását egy közösen letárolt generált azonosítókulcssal végezték. Az OTP arra hivatkozva végrehajtotta a terhelési megbízást, hogy a Szolgáltató azt állította, hogy Ügyfél megrendelésével és engedélyével rendelkezik.
Az OTP ebben a tekintetben jóhiszeműen is eljárhatott, vele kapcsolatban a bankkártyaadatok 1 évnél hosszabb idejű tárolásának törvénytelensége merülhet fel.

Cpt. Flint 2010.01.12. 12:51:23

@pvojnisek: "A szolgáltatók nem szedhetik be előre az éves díjakat, hanem csak a teljesítést követően."
Ez nem igaz, hiszen mit is takarna akkor az a kifejezés, hogy "előfizetés"?
Az UPC ad kedvezményt, ha előre befizeted az éves díjat, de amúgy is ELŐRE fizetsz a kábeltévéért és a netért (legalábbis az én szolgáltatóimnál így van).

Börnánki 2010.01.12. 12:52:28

Nekem is az volt, hogy 1-2 éve akartam ismételten a ppo-n keresztül tölteni a mobilomat, és írta, hogy csak ha előfizetek havi 1-2 ezer forintért, akkor tölthetek, és akkor hagytam is, nekem erre ne kérjen pénzt.

Gondolom elég szarul ment az üzlet és ezért egy huszárvágással áttették az ászf-be a fizetős kritériumot!

Börnánki 2010.01.12. 12:55:47

@zeee: Mert te náluk dolgozol, vagy közeli hozzátartozód ppo-s! De aki nem használja ezt a fantasztikusan kiforrott szolgáltatást, annak bármilyen lehet!!!

Rooza 2010.01.12. 12:57:19

Lehet hogy off, de:
-a domino-feltöltés terminálról pénzbe kerül (vagy fog), amin igen melepődtem.
- a sárga csekk átutalása netszámláról pénzbe kerül (vagy fog?)
a bank lapon két helyet ajánlottak számlafizetésre, mert az ingyenes stb. de én nem mertem csak egy díjbeszedői számla miatt regisztrálni. Meg egyébként sem.

Az egy jó dolog, ha neten keresztül lehet "bankolni" (meg is kell a csomagdíjat fizetni), de minden egyes akármiért újabb díjak jönnek. Nem vagyok ebben nagy szakértő, de valaki körbejárhatná ezt a témát, akár egy figyelő-tájékoztató blog is születhetne, a hajdani vízállásjelentés mintájára. Aktuális változások jeligével. Aki ért hozzá.
ON

tlantos 2010.01.12. 12:58:32

@pvojnisek: miert ne szedhetnek be?
Sot, mindenhol elore szokas beszedni, kulonosen az elofizetesi dijakat.

brlv24 2010.01.12. 13:02:06

@zeee: Marhara nem ertelek. Te is bevallod, hogy nem volt szabalyos, megis kiallsz mellette!?

Ez nem egy telefon elofizetes volt, ahol 1500-rol 1560-ra emeltek a havidijat, hanem egy olyan ingyenes szolgaltatas, amit sokan csak 1 evben max 1x hasznaltak.

En sem leptem mar be az oldalra az utobbi 1-1,5 evben. Honnan kellett volna tudnom?:)

brlv24 2010.01.12. 13:03:33

@Rooza: Rossz csomagban vagy. A legtobb banknal az altalad felsoroltak ingyen vannak a netbankon:)
Azt sem art okosan megvalasztani.

Dontom 2010.01.12. 13:09:02

Felmentem a ppo-ra , hogy azonnal töröltetem magam, de az oldal nem működik, rendkívüli karbantartás miatt..
A moslékok!

Zsolty81 (törölt) 2010.01.12. 13:10:25

@Dontom: az a baj, ha működik se tudod töröltetni magad... nincs ilyen opció.

Rooza 2010.01.12. 13:10:35

@brlv24: otp direct, "legkisebb" kártya, minimális, alapforgalom. Eddig ingyenes volt.

Takacs Jeno 2010.01.12. 13:12:32

@zeee: a hirdetményt nem kaptam meg sem saját e-mail postafiókba, sem egyéb helyre. A szolgáltatást régóta nem használtam.

A kiértesítésnek vannak formai követelményei.

De kár okoskodnom, vannak, akik majd megírják paragrafus szinten. Egyébiránt biztosan lesz valami belőle.

Rooza 2010.01.12. 13:13:27

@Rooza: ingyenes volt a kártyafeltöltés terminálról, és a csekkfizetés átutalással. Az otp direct- csomagnak van díja. Nincs olyan forgalmam, ami miatt magasabb fokozatú, vagy netkártyát igényeljek, ugyanis annak is van díja.

Dontom 2010.01.12. 13:13:47

Ja és most látom , 5 üzenetem van, már a ppo-nál, de én nem vagyok köteles naponta megnézni, mi a szrnak járnék oda, szóval ott tényleg van egy nov 18. levél amiben közlik, hogy fizetős lett, de ettől én még nem tudtam és nem is érdekel a belső levelük..

Bandi_jóválasztás (törölt) 2010.01.12. 13:18:55

@Rooza: sajnos otpnél folyószámlát vezetni magyar betegség. Amikor készítettem egy összehasonlítást pl axa-val, havi párezer forint különbség lett, attól függően, hogy mennyi érkezik a számlára.

Girardelli 2010.01.12. 13:19:14

Valakinek megvan a 2008 július 30-án, illetve 2008. december 22-én érvényes ÁSZF?

Amúgy, az ezeket követő ÁSZF változásokkal kapcsolatban sem tudok semmit, ui. SEMMILYEN formában nem kaptam értesítést, még a belső postaládámba sem, 2009.11.18-ig. Amikor is vélhetően megalkottak egy olyan ÁSZF-et, amit elismerten még módosítaniuk kellett, mert elégtelen volt a díjváltozásokkal kapcsolatos tájékoztatásuk! ld. PPO WebPortál, Gy.I.K., Közérdekű információk alatt:
"Tisztelt Ügyfeleink,

2010. január 1.-én életbe lépett hatályos PPO 2010 Általános Szerződési feltételek kiegészítésre kerültek a díjfizetés automatikus módozatának leíró szöveges részeivel - a PPO ÁSZF 2010 változatlan formában érvényben maradt a leíró kiegészítésekkel.

Ezen kiegészítés a PPO szolgáltatás csomag vásárláshoz kapcsolódó díjfizetés (eseti és/vagy periódíkusan ismétlődő) jobb és közérthetőbb definiálására szolgál.

Ezen folyamatleíró változásokat azért vezettük be, mert a PPO weboldalán található alábbi díjfizetési kiírást nem tartották elegendőnek és egyértelműnek!

"Az éves díjat a jóváhagyást követően a rendszer automatikusan bankkártyájára terheli."
"Kérjük kattintson ide a pénzügyi teljesítéshez! ( Jóváhagyás kattintással) - forrás: PPO"

PPO üzemeltetője kiemelten fontosnak tarja a vevői megelégedettséget ezért az Általános Szerződési Feltételek ilyen formában történő kiegészítését 1 munkanap alatt elvégeztük. PPO célja az egyértelmű és tiszta üzleti kommunikáció ügyfeleivel.

További kellemes PPO használatot kívánunk.

Tisztelettel,

Simén Tamás
Budapest 2010. 01. 06. 23:18"

brlv24 2010.01.12. 13:20:22

@Rooza: Jo, te tudod az igenyidet es a reszleteket. En csak azt tudom, mas banknal ezek ingyen vannak.
A banknak is jo, hogy nem maszkal be mindenki minden nyuggel.. :)

Girardelli 2010.01.12. 13:33:04

Még egy dolog, törvénytelen maga a bankkártya regisztrációja is, mivel a PPO-rendszerében megadott személyes adataim és egy fizetős szolgáltatás (de az eddigiekben NEM a PPO Light Csomag!) megrendelése után, átvisz az OTP Internetes Fizetés nevet viselő oldalra, és az EGYSZERI TRANZAKCIÓHOZ szükséges adatok megadását egyszeriben regsiztrációs adatnak is veszi.
Törvénytelen, mivel a kétféle adat két rendszerben tárolódik (ez OK), de nekem, a kártyabirtokosnak az OTP-vel nem jön létre szerződéses jogviszonyom, főként nem a bankkártya adataim eseti tranzakcióhoz használt felhatalamzásán kívül! Ezért, a kártyabirtokos tranzakcionális jelenléte nélküli OTP-tranzakció nem lehet jogos, még ha az éves tagdíjra vonatkozóan védhető is a PPO álláspontja.
A kártyaregisztráció NEM AZONOS egy állandó fizetési megbízással, és amint azt maga a PPO is részletezi, kizárólag kényelmi eszköz. Minden egyes vásárlásnál nem szükséges megadni a kártyaadatokat, DE TOVÁBBRA IS SZÜKSÉGES A MEGRENDELÉS ÉS JÓVÁHAGYÁS. Na ezt sikerült most elfelejteniük, és emiatt nem is lehet kérdéses, hogy jogosulatlan kártyahasználat esete áll fenn.

Azért is néztem meg, mi van az elsőként regisztrált acount-ommal, mert érdekelt, hogy megkísérelték/megpróbálják-e a nem működő (valószínűleg visszautasított) bankkártyám helyett egy új kártya regsiztrációját kicsikarni tőlem, mondván, ez fennálló tartozás. DE SEMMI. Ez is azt mutatja, hogy az elképzelés mögött kizárólag sunyi pénzlopási szándék volt, hiszen ha valaki fennálló tartozást valóban meg akar kapni, akkor a neki tartozó Ügyféllel felvszi a kapcsolatot vagy ha az Ügyfél jön őhozzá, akkor megkísérli erre figyelmeztetni azt. De, mondom, semmi.

geesix 2010.01.12. 13:36:29

Többen írtátok, hogy nem lesz kitől megvenni az autópálya matricát, meg marad a benzinkút stb... Miért nem SMS-ben veszitek? Évek óta működik, mindegyik mobilszolgáltatónál. 06 (20/30/70)8100-100-ra elküldöd a rendszámodat, és kész. Szerintem a legkényelmesebb megoldás. A számlát meg majd a mobilszolgáltató küldi hó végén (vagy levonja a mobilvásárlási egyenlegedből, ha van rajta pénz).

Schaf · http://www.speedcams.hu 2010.01.12. 13:38:29

Ptk. 205/B. § (2): Külön tájékoztatni kell a másik felet arról az általános szerződési feltételről, amely a szokásos szerződési gyakorlattól, a szerződésre vonatkozó rendelkezésektől lényegesen vagy valamely korábban a felek között alkalmazott kikötéstől eltér. Ilyen feltétel csak akkor válik a szerződés részévé, ha azt a másik fél - a külön, figyelemfelhívó tájékoztatást követően - kifejezetten elfogadta.

Tehát nem elég homályosan utalni arra, hogy bármikor módosítható az ÁSZF, külön tájékoztatás kell, amit el kell fogadni. Tehát hiába küldtek ki levelet a belső rendszeren...

reaxol (törölt) 2010.01.12. 13:53:55

TEGYETEK FELJELENTÉST AZ ALÁBBI SABLON ALAPJÁN! NEHOGY MEGÚSSZÁK!
Ha csak ültök és mérgelődtök magatokban, semmi nem történik és még meg is
ússzák...

AZ APEHNÉL EZEN A LINKEN TUDTOK PANASZT TENNI:
www.apeh.hu/kapcsolat/panasziroda

Tárgy: Feljelentés (közérdekű bejelentés) csalás és személyes adatokkal való
visszaélés, azok jogosulatlan felhasználásának alapos gyanúja miatt

To: panasz.orfk@orfk.police.hu
CC: adatved@obh.hu; ugyfelszolgalat@pszaf.hu; panasz@obh.hu; info@nhh.hu;
ugyfelszolgalat@gvh.hu; fogyved_kmf_budapest@nfh.hu; info@mku.hu;
lakossag@meh.gov.hu; ugyfelkapu@keh.hu

Tisztelt Panasziroda (és a másolatban található egyéb címzettek)!

Alulírott XY (személyes adatok) feljelentést szeretnék tenni ismeretlen
tettes ellen csalás és személyes adatokkal való visszaélés, azok
jogosulatlan felhasználásának alapos gyanúja miatt. Bejelentésem nem csak
személyes érintettségű, hanem közérdekű állampolgári bejelentés is.

A tényállás a következő:
Létezik a PPO.hu nevű internetes oldal, melyet az Investech Kft. üzemeltet
és melyen keresztül mobiltelefon egyenleget lehet feltölteni, autópálya
matricát vásárolni, stb. Ehhez szükség van egy regisztrációra, ahol meg kell
adni a személyes adatokat. Ez a cég önkényesen és a felhasználók
megkérdezése, korrekt, az elvárható alaposságú értesítése nélkül a
felhasználók által a regisztrációkor rábízott adatokkal visszaélt, tegnap
óta minden regisztrált felhasználó bankszámlájáról pénzt vont le.

Valószínűsíthető, hogy nemcsak a személyes adatokkal való visszaélés történt
meg, hanem a személyes adatokhoz (ebben az esetben bankkártya adatok) való
jogosulatlan hozzáférés, és a személyes adatok jogosulatlan felhasználása
is. Ugyanis a felhasználók a fizetési tranzakciót az OTP Bank által
üzemeltetett ún. fizetési oldalon valósították meg, így elviekben az
Investech Kft. a bankkártya adataihoz nem férhetett hozzá, azonban az a
tény, hogy sokan számolnak be arról, hogy a tegnapi nap óta az Investech Kft
önkéntesen visszaélve a bankkártyájuk adataival, pénzt vett le
ellenszolgáltatás és számlaadás nélkül a bankszámlájukról. Olyan személyek
bankszámlájáról is vettek le pénzt - mint például jómagam is -, akik évek
óta nem használták az adott oldal szolgáltatásait.

Az Investech arra hivatkozik, hogy értesítették a regisztrált felhasználókat
2009. 11. 28-án az Általános Szerződési Feltételek ilyen irányú
módosulásáról, azaz hogy az addig ingyenes szolgáltatás fizetőssé válik, de
ezt csak a portál belső értesítési rendszerén tették meg, így aki már régóta
nem használta az oldalt, azok erről nem értesültek. Ez az eljárás véleményem
szerint nem csak etikátlan, hanem felveti a csalás, szándékos megkárosítás
gyanúját is.

Létezik egy internetes fórum a forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198287
címen, ahol a szerencsétlenül járt felhasználók osztják meg egymással
sérelmüket, tudomásom szerint rajtam kívül mások is feljelentést fognak
tenni.

Kérem, hogy a bejelentésem alapján a nyomozást, vizsgálatot szíveskedjenek
elrendelni.

Budapest, 2010.01.12

Tisztelettel:
XY

tururú 2010.01.12. 14:23:57

@geesix: én azért, mert egész egyszerűen nem bízom benne. ez egy olyan ország, hogy akkor hiszem el, hogy van matricám, ha erről egy fecni a kezemben van.

mi van, ha egyszer csak kétszer annyi lesz a számlán? miért ne? mi van, ha semmisnek tekintik a matrica vásárlásod? miért ne? mi van, ha nem fogadják el az sms-visszaigazolást? miért ne? mi van, ha csak úgy levonnak a mobilszámládról? miért ne?
mert nincs joguk? és?

marad a készpénz.

brlv24 2010.01.12. 14:29:12

@tururú: semmit nem ersz a fecniddel, ha nem vagy benne az elektronikus nyilvantartasban:)

A keszpenzt ugyanugy ellophatjak a "kis manok", mint a szamlapenzt a "nagy manok":)

Alikam 2010.01.12. 14:42:16

Semmi sincs ingyen.
Amúgy meg manapság már a legtöbb bank rendelkezik internetes hozzáféréssel,a hol mobilt lehet tölteni, autópályamatricát vásárolni, igen 100-300 Ft között mozog a havi díjuk, de a madzsarnak ingyé kell.

Na most megkaptátok, a zsák a foltját, a kapzsi a csalót.

ingyensün 2010.01.12. 14:50:54

@Alikam: Igen, MINDENKI tudta, hogy nincs ingyen: egy autópálya matrica +100 Ft-ba került, nem is ezzel volt/van a gond a "madzsarnak"... Kicsit még olvass utána, légyszíves.

Ugyandehogy (törölt) 2010.01.12. 14:57:11

@tururú: az a probléma, hogy nem szabad mindent megtenni, amire lehetőség van. ez a Mount Everest.

Ugyandehogy (törölt) 2010.01.12. 15:08:07

@ihatethisindapassthingy: nana. olyan is van, hogy nagy értékű vásárlásnál felhívnak, hogy te kezdeményezted volna. s ha azt mondod, hogy nem, akkor nem engedik el a pénzt.

tururú 2010.01.12. 15:13:34

@brlv24: jaja, így van, ez igaz.

@Babette: fingom nincs, miről beszélsz.

Ugyandehogy (törölt) 2010.01.12. 15:16:50

@ringer: mit spórolna? semmit. ugyanúgy a bankhoz kapcsolódna, csak meg lenne designolva a felület.

Rottem Longley · http://rottem.blog.hu 2010.01.12. 15:24:55

Azért mert becsaptak egy kurvaanyázás jár. Azért loptak, pedig börtön. Ez ilyen egyszerű kérem szépen...

ihatethisindapassthingy 2010.01.12. 15:28:45

@Babette: Az a fraud screening, az más - a kockázatelemzés kidobja a tranzakciót, mint gyanúsat. Engem is hívott már fel a bank Bécsben, hogy én vásárolgatok-e a kártyámmal a Starbucksban. Belehörpintettem a kávémba oszt' mondtam, hogy igen.

Ugyandehogy (törölt) 2010.01.12. 15:34:16

@Scavolas: az OTP teljesen jogszerűen járt el, ugyanis az ügyféladatokat az ügyfélkapcsolat megszűntét követő 8 évig köteles őrizni, minden tranzakciós adattal egyetemben.

Ugyandehogy (törölt) 2010.01.12. 15:38:32

@ihatethisindapassthingy: a fraud monitoring azt dobja ki, amit beállítanak neki.

és te bármikor jelezheted, sőt, jelezned kell, a bankodnak, ha jogtalan tranzakciót észlelsz a számláddal vagy a kártyáddal kapcsolatban.

ihatethisindapassthingy 2010.01.12. 15:48:50

@Babette: Igen, de most miről vitatkozunk? Én a chargebackről beszéltem, hogy olyat lehet indítani, azaz a kártya tulajdonosa vitathatja a tranzakció jogosságát.

Girardelli 2010.01.12. 16:11:50

@Scavolas: Az általam feljebb beidézett módosított PPO ÁSZF 2010-ről szóló cégvezetői közlemény azért nagyon lényeges, mert tulajdonképpen szó szerint beismeri az azt megelőző időszakban használt ÁSZF elégtelen mivoltát, sőt, a módosított veerzió által végigvezetett "folyamatleírás" arra is nagyszerű, hogy bemutassa azt a felhasználói cselekvést, amely a szerződés létesülsének az előfeltételét illusztrálja. A folyamatban illusztrált nyilatkozat konkrét elfogadása esetén (kattintással) jött (volna) létre kizárólag olyan jogalap, melynek alapján akár korábban, akár a kattintást követően megadott bankkártya adatok alapján a cég terhelést kezdeményezhetett volna az OTP felé.
Minden egyéb esetben a tegnap eszközölt bankkártya terhelés jogosulatlan és a tulajdonos felhatalmazása nélkül történt meg.

Girardelli 2010.01.12. 16:18:43

@Babette: szerintem összekeverted a fogalmakat, az OTP egy egykor lefuttatott bankkártya-tranzakció adatainak megőrzésére vonatkozó előírást nyugodtan betarthatja, de ez abszolút nem egyenlő azzal, hogy egy következő állítólagos tranzakció esetén ne a tranzakciót kezdeményező cégtől kérje be a kártya adatait, hanem a saját elmentett adatokat használja hozzá.
A kártya biztonsági kódjának eltárolása pedig véleményem szerint MÉG ERRE NÉZVE IS törvénytelen, azt kizárólag a kártyát kibocsájtó bank tudja igazolni, a nála tárolt adatok alapján.
Vagy azt akartad esetleg állítani, hogy csak amiatt mert az OTP szaros rendszerén bonyolódik a hazai bankkártyás fizetések jelentős része, az OTP-nek joga van replikálni a teljes hazai bankkártya-állomány összes adatát, sőt, adott esetben a kártyatulajdonos tudta és beleegyezése nélkül is újra használni?
Szerintem itt álljon meg a fáklyásmenet, mert mindjárt lemegyek hídba!

Hamra74 2010.01.12. 16:36:35

@reaxol: Kissé átírva, de elküldtem.

dino521 2010.01.12. 16:41:23

Jelentem engem is lehúztak. Hasonlóan járt hozzáértő ember viszont csinálhatna valami egyszerű weblapot amin le lenne írva hogy pontosan hova érdemes milyen levelet küldeni, ha valaki nem akarja hogy a ppo megússza.

Üdv: András

Rottem Longley · http://rottem.blog.hu 2010.01.12. 18:02:34

Duna Tv Híradó, PPO botrány most...

szamok ember 2010.01.12. 18:17:46

Büdös banda, áldom a szerencsémet, hogy elöntötte az agyamat a vér, amikor az majdnem egy ezrest rá akartak tenni a matricavásárlásomra. Együttérzésem az érintetteké.

Rókakígyó 2010.01.12. 18:32:18

Szerintem véletlenül húztak le mindenkit. Nem valósíznű, hogy sok új ügyfelük lesz az ajánlások alapján, sőt lehet, hogy ki akarnak vonulni kishazánkból. Szerintem ki kell menni a székhelyre és egy molotov koktéllal meg kell támogatni a székházat.

Rókakígyó 2010.01.12. 18:37:19

Nem kommerek ezek? Hol van a Magyar Nemzet? Derítsék már ki!

Ugyandehogy (törölt) 2010.01.12. 19:38:53

@Scavolas:
jól mondod, minden tranzakció alkalmával be kell kérnie minden adatot.
egy ilyen konstrukcióban, mint a ppo-val való együttműködés, ahhoz, hogy az üzlet működjön (vagyis vásárláskor meg tudják terhelni a kártyádat, az előzőleg megadott kártyaszámon), el kell tárolni az adatokat.
viszont a ppo-nak (szinte) biztosan nincsen erre jogosultsága (kártyaadatokat nagyon szigorú feltételek mellett lehet csak tárolni, javaslom a PCI-nak utánanézni), így az adatbázisában nem lehetnek még kártyaszámok sem.
ahhoz, hogy ez működni tudjon az otp-nek kell tárolni az adatokat, sőt a lejárati időt ill. a cvc/cvv kódot is, hogy a vásárlásodkor létrejöhessen a tranzakció anélkül, újra és újra meg kelljen ezeket adnod.
ilyenkor van egy közös adat/azonosító, amely mindkét adabázisban megtalálható, a ppo-éban és az otp-ében is, így kapcsolódnak egymáshoz.
természetesen minden kód titkosítva tárolható, ahogy az erre vonatkozó szabályozás előírja (a bankok is titkosítva tárolják a pin-kódodat).

és igen, jól mondod, a ppo nem teheti meg, hogy a felhatalmazásod (egyszeri vagy általános) nélkül tranzakciót indítson. a bank viszont nem vizsgálja alapvetően a tranzakció jogosságát, kivéve ha az fennakad a fraud monitoringon.
ezért a megoldás, hogy a bnknál vitatni kell a tranzakciót, és kiverni belőlük egy chargebacket.

remélem, érthetően írtam, ha redundáns az információ, akkor meg nézz félre:)

privateer 2010.01.12. 21:21:08

Egy érdekeset idézek. a dijnet.hu tól.
Ahol szintén tárolják a kártyád adataid. De ezt írták ki mikor törlést néztem.

Felhívjuk figyelmét, hogy bankkártyájának adatai az OTP Bank Nyrt. rendszerében vannak tárolva.
Itt csak a Díjnet rendszeréből törölheti a regisztrációt.
A bankkártya deregisztrációját a
bank oldalán végezheti el.

De a raiffeisen is bekaphatja hogy nem zárolta. Holnap megyek és kiveszem a pénzem stb. Bye bank. Nézek mondjuk egy CIB-et.
Mi a biztosítéka hogy nem vesznek e le holnap 100.000-et.

privateer 2010.01.12. 21:30:44

duplázok bocsi.
szóval ez jó tanulság. innentől kezdve csakis virtuális netes számlával szabad közlekedni.

Ugyandehogy (törölt) 2010.01.12. 21:42:30

@privateer: az benzinnel megy vagy gázolajjal?

denes19 2010.01.12. 22:18:17

Sziasztok!

Én is gyorsan beléptem a rendszerbe, (nem használtam 2009 tavasza óta) és bizony ott virít egy 2009. november közepi keltezésű üzenet az ÁSZF és díjszabás változásról. Bár ezek után az is elképzelhető, hogy ez később került oda.
Szerencsére a regisztrált kártyám már lejárt, így nem tudtál leemelni a pénzt, most már csak a mielőbbi törlést kell elintéznem. :-) D.

privateer 2010.01.12. 23:03:01

@Babette: attól függ melyik erőműből kapja az elektromos áramot az ember amivel épp netezik otthon. Meg lehet hogy atommeghajtású.

PPO ÁFSZ-t néztem. azt mondja nem tárolnak semmi infót ők.
Azért fura hogy levonnak engedélyem nélkül. Még a biztosító is előbb ad egy papírt amit beviszek a bankba majd vissza a biztosítóhoz (de lehet ez digitv upc stb).

privateer 2010.01.12. 23:09:36

Kitérő hogy más szálon menjen. Az okés oké hogy éves díjat kérnek, de akkor tegyék ki baszom nagy betűkkel
hogy figyelem megszűnik az ingyenesség
kérjük lépjen be és hagyja jóvá a befizetést, nem pedig sunnyogva lehúzni. Még a Vatera is kitesz egy gombot hogy fizetek.

Zenta 2010.01.13. 00:44:25

A PPO.hu a honlpra belépésnél rögzíti az IP címed, az oldalra be-és kilépésről bizonyosan logfile-t tárol a szerveren. Rendszegizda ha lefuttat egy keresőt, hogy vajon a regisztráltak közül mennyi is az aki bizonyosan legalább 6 hónapja nem járt náluk - tehát bizonyosan nem fog nézelődni, olvasni ASZF feltételek változásairól- simán kiszámolható mekkora összeg húzható le rólunk, mert miért is figyelnénk egy ingyenes szolgáltatás változását.

DE ! Ugye most mindenki kártyát fog váltani, vagy már csak netkártyáról fizet, amin meg nincsen általában pénz, csak az éppen aktuális kifizetésre szánt összeg, vagy többet a büdös életben nem fizet a neten semmit.

Ugyandehogy (törölt) 2010.01.13. 07:18:55

@Zenta: Ez az üzleti oldala: a művelet előtt mindenképpen szükség lett volna egy kimutatásra, amely megmutatja az aktív és nem aktív felhasználókat, s ennek átnézésével végiggondolni, hogy milyen hatást vált ki egy ilyen díj bevezetése, és ettől függővé tenni a döntést.
Ami történt, azt jelenti a külvilág felé, hogy ad.1. amatőr módon senki nem gondolta végig, nem beszélte meg jogásszal, hogyan működhet egy ÁSZF módosítás és ezzel járó díjterhelés, ad.2. pofátlan módon bevállalták az ezzel járó felháborodást, gondolván, még midig több marad a másik serpenyőben(pénz).

Ergo: ilyen cégnél nem lennék ügyfél.

ezroller 2010.01.13. 07:52:15

Én akkor vásároltam utoljára a PPO-n mikor még nem kellett regisztrálni sem, első akalommal mikor kérte a bankkárty reg-t félbeszakítottam a regiszrációt és inkább sms-ben vettem matricát. Most csak a cikkek hatására látogattam vissza az oldalra. Mikor beírtam a visszakeresett mail-ben lévő jelszavat, rögtön azt dobta be h ott tartok h be kell regiszrálni a bankkártyám, és az után jön a csomagváltás stb. Kinyomtam az ablakot, és meglepőődve tapasztaltam hogy én is LIGHT csomagban vagyok, ami automatikusan hosszabbodik... Dehát be se fejeztem a regisztrációt! Pénzt nem hiszem h tudtak levonni, mert azóta lejárt a régi kártyám (nincs sms kártyaőr szolgáltatásom), de azért kiváncsi vagyok h bepróbálkoztak e.. amit be sem regeltem, meg csomagot se választottam.. CSALÓK!

diss_id 2010.01.13. 09:22:21

Sziasztok.Én is azok közé tartozom akiktől lenyúlták a 2490 ft-ot..mivel elég gyakran meg szoktam nézni az ottani "fiókomat" észrevettem egy érdekes dolgot..a PPO nagy rendszerleállása után /tegnap vagy előtte/ új üzenet jelent meg a leveleim között.
"

ÁSZF és PPO díjszabás változás – tájékoztató 2009.11.18.

A PPO Általános Szerződési Feltételei és PPO díjszabása 2010. január 1-ei hatállyal megváltoznak.

Ezúton tájékoztatjuk, hogy a PPO Általános Szerződési Feltételei és a PPO díjszabása 2010. január 1-ei hatállyal megváltoznak. A módosítások teljes terjedelmében elérhetők honlapunkon a követező címen:

Klikk

Felmerülő kérdéseivel, kérjük, forduljon Ügyfélszolgálatunkhoz!

Ha a szolgáltató az általános szerződési feltételekben meghatározott esetekben jogosult az általános szerződési feltételeket egyoldalúan módosítani, köteles a módosításról a hatálybalépését megelőzően legalább 30 nappal az előfizetőket e törvényben foglaltak szerint értesíteni, az előfizetőket megillető felmondás feltételeiről szóló tájékoztatással együtt.

Ebben az esetben az előfizető jogosult a módosítás tárgyában megküldött értesítést követő 8 napon belül a szerződés azonnali hatályú felmondására.

Frissítve: 2009.november 18.

Ezt bizonyítani hogyan lehet hogy ez csak a negy leállás után jelent meg????

Zötyögi 2010.01.13. 14:13:13

Hiába olvasni tudni kell! Szabályzat elolvasása mielőtt megadjuk az adatainkat. Külföldön is sok ilyen oldal van, elmentik aza adatokat, és évfordulókor megy a terhelés. De mondok jobbat is, pl. a Norton Antivirus forgalmazója a Symantech is elmenti az adataidat és ha lejár a vírusírtód és megadtad anno a hitelkártya számodat, akkor levonják automatikusan. Utoljára mégegyszer OLVASNI!OLVASNI!OLVASNI! Sajnos ilyenek előfordulnak, és a cég még nem is csapott be senkit, csak a jóhiszeműségre és a figyelmetlenségre üzletet alapított. Én csak gratulálni tudok!

Ugyandehogy (törölt) 2010.01.13. 17:27:59

@diss_id: elvileg a logokból ki kell derülnie.
(persze a logok is hamisíthatóak, az meg látszik az adatbázis hozzáférés logokban; ha nem, akkor tákolmányt használnak)

people are smart 2010.01.13. 20:15:58

Én nem tudom ez a PPO melyik bolygóról jött, de fel nem fogom, hogy mire fel kéne az ügyfeleknek éves 2340Ft-ot fizetniük? Azért, hogy megengedik nekik, hogy náluk költhessék el a pénzüket???Hát álljon má meg a világ?! Ilyen alapon a Tesco is éves bérletet kínálhatna a vásárlóknak, és a befőtt tenné el a nagymamát! Hol élnek ezek? Ezzel a húzással GAME OVER, én mindenkit lebeszélek a PPO-ról. Mondjuk eddig se értettem a létjogosultságát, mert ha telefont akartam feltölteni, a szolgáltatóknál megtehettem, akik nem rántogatnak lefelé, online faxot tudok 490Ft-ért is, újság előfizetés már egyre kevesebbeket érint (web, kilopják a ládából, drága, fát kell kivágni, stb...), marad a szerencsejáték, amit mindegyik mobil szolgáltató kínál, tehát tök felesleges a létezése, így meg, hogy kifordítva élősködnek a jóhiszemű vásárlókon, minden pofátlanságon túllő.

people are smart 2010.01.13. 20:19:51

@Zötyögi: Igen, ez nyugaton úgymond bevett szokás, de amint jelzed, hogy nem kéred, nem telik el 1 óra, és vissza kerül a pénz a kártyádra, különben úgy leminősíted, hogy ebben az életben már nem nagyon kell eladnia. És hát így tűnik el 110 ezer ügyfél egy cégtől pillanatok alatt! Jó húzás, csak etikátlan és baromi kockázatos. Sajnos ezt kis hazánkban úgy hívják: visszafelé elsült fegyver.

ludlud 2010.01.13. 20:28:08

Hihetetlen,mennyi hülye kártyázik még mindig...

ezer526 2010.01.13. 20:43:44

Tulajdonképpen nekem küldött egy e-mailt a PPO 2009.11.18.keltezéssel, amit a mai nap fedeztem fel a PPO-rendszerbe belépve. Tájékoztattak az ÁFSZ változásáról,korrekt cég! Dehogy korrekt,hanem egy csaló pénzmosó banda és ehhez még az OTP is asszisztál! Ugyanis egy héttel később 2009.11.27-én vásároltam egy pályamatricát és a november 18-i tájékoztató e-mailnek nyoma sem volt! A másik köcsögség, hogy ezenfelül kényelmi díj címén minden egyes vásárlásnál 100 Ft kényelmi díjat felszámolnak. K@rva drága matricákat vettem....így ebben a formában

ami25 2010.01.13. 22:13:07

akkor mondok mégjobbat.én is 2009,március körül regisztráltam az oldalra,és én nem emléxem hogy akkor, szerepelt volna a szerzödésben hogy majd 2010 ben fizetni kéne érte,a másik dolog hogy csak pár alkalomal használtam az oldalt kártyafeltöltésre,és utána kiis akartam törölni magam,csakhogy olyan menüpont nem is volt ,hogy regisztrácio törlése,meg most sincs,ez is már kicsit furcsa,a másik dolog meg az hogy automatikusan beléptetett ebbe a csomagba amit nem is kértem ,ebbe a PPO light tagsági csomagba ami 2490 ft.az e mailemre nem kaptam értesitést hogy lefognak vonni illetve hogy igénybeveszem e a szolgáltatást vagy valami.aztán amikor jöt az sms a bankomtol a kártyás vásárlásrol,megnéztem az oldalt és nem volt olyan menüpont hogy csomag lemondása,utánna karbantartás volt miután gondolom mindenkitöl leemelték a pénzt,és utánna szerkeszteték oda hogy csomag lemondása.ugyhogy ez kész átverés.azota többször irtam nekik ,hogy töröljenek a rendszerből,de nem teszik meg.remélem valamit tesznek ez ügybe mert ez nem tisztességes dolog volt az emberekkel szemben.

sanyoka (törölt) 2010.01.13. 22:34:55

@Zötyögi:
Nem értem mihez gratulálsz? A szándékos lenyúláshoz? Mellesleg vannak a voip szolgáltatok, voipbuster stb ahol átutalsz 10 EU-t+ VAt és fél évig ingyen hívhatsz vezetékes számokat. Nem is ez a lényeg: a fizetésnél van olyan menüpont, hogy engeded-e ha lejár az ingyenes időszak, hogy automatikusan leemelje a számládról a következő időszaki dijat! Itt nem kérdezték meg tőled hogy az általuk megváltoztatott feltételekkel vállalod-e vagy sem!

people are smart 2010.01.14. 09:59:26

@ezer526: 100Ft kényelmi díj????Gyerekek, ezekkel nagyon elment a ló! Ismertem egy céget, akiktől 1 millát akartak kérni, hogy rajtuk keresztül lehessen feltöltögetni valamit az ügyfeleiknek, amolyan bankkártyás fizetéssel. A cég elhajtotta őket a retekbe és megcsinálták 60 ezerből ugyan azt. Szóval már évekkel ezelőtt is lerántósdit próbáltak csinálni, és bizony, ha az ember nem elég óvatos, az "Ilyenek" le is húzzák. De törvényesen az utolsó petákot is vissza lehet igényelni elállás jogán (8 napon belül). Indoklás: köszi nem kérem, ez azért már erős.

Schaf · http://www.speedcams.hu 2010.01.14. 22:23:58

A károsultaknak egy kis szavazni való:

atvertek.info/

ami25 2010.01.15. 17:54:38

nemtudom mi a francér nem tiltják le az oldalt,és foglalja le a rendörség az adatokat.szerintem ezek után mindenki törölni szeretné magát és nemtudjuk.én se tudom töröltetni magamat.most egy darabig nem müködött ma,aztán megint viszajött ez az oldal.akkor lennék nyugodt ha törölnének és megszünne az egész oldal.mert itt egyes emberek arrol is beszámoltak hogy kérték hogy töröljék ki öket,meg is kapták e mailbe hogy törölték öket ,mégis leemeltek nekik is a számláikrol.legjobb lenne ha az egész oldalt letiltanák,megszüntetné valaki.

kunci77 2010.01.22. 09:38:40

Üdv!

Én pár dolgot nem értek:
1. Hogyan emelhették le automatikusan a számlámról / bankkártyámról a pénzt mikor én a banknak nem adtam erre külön megbízást / engedélyt?

2. Ha a regisztráció és bejelentkezés e-mail címhez van kötve miért nem értesítettek e-mail-ben az ÁSZF változásokról (azaz miért csak a belső rendszerben küldtek erről értesítést)? Bezzeg a sok reklámot el tudják küldeni e-mailben.

3. Vajon miért nem elérhető a bankkártya kezelés menüpont?

4. A szolgáltatásról nem kellene (akár kérés nélkül is!) számlát vagy nyugtát kiállítani és elküldeni az ügyfélnek? Tudtommal ma Magyarországon minden vásárlásról és szolgáltatásról KÖTELEZŐ nyugtát/számlát adni!
süti beállítások módosítása