Tékozló Homár

Már álbiztonságért is fizethetünk a postán

2010.01.13. 14:00 | ge | 86 komment

Mihály a Posta gyakorlott ügyfele, így tisztában van az árakkal és az eljárásokkal, ezért meglepődött, mikor rásózták a "postai lezáró szolgálat" nevű szolgáltatást. Nem elég, hogy nem kérte volna, ha tudja hogy mennyibe kerül, de ráadásul semmi értelme sincs az egésznek. Ha lopnak, így is lopnak, a Posta meg nem vállal felelősséget érte.

Kereskedem a Vaterán, és stabilan ismerem a Magyar Kir. Posta feltételeit az értéklevéllel kapcsolatban. Most is egy 7 ezer forint értékû levelet akartam feladni, benne a termékkel. Szokásos bubis boríték, már fejbõl tudom hogy 142 gramm a küldemény, és ajánlva, értékmegjelöléssel 685 Ft. Hátul lezárva, háromszor aláírva.

Postáskisasszony nézegeti, majd közli hogy biza ragaszt rá nekem olyan matricákat, és inkább azon írjam alá, úgy hogy az aláírás átnyúljon a borítékra is. Gyanútlanul megtettem, majd kikészítve a 685 forintot, megdöbbenve láttam hogy a végösszeg 945 Ft.
De miért? - Kérdeztem.
Mert postai lezárás pénzbe kerül - válaszolta a kisasszony.
De én olyat nem kértem, és amikor felajánlotta, akkor nem mondta hogy három matrica 260 forintba fog kerülni!
Igen, sajnálom, nem említettem. De akkor is, ennyibe kerül.
De én aláírtam a borítékot, a boríték hibátlanul zárva volt, akkor minek ezért fizetnem?

Mindegy, hagytam a dolgot, de nem hagy nyugodni a dolog. Miért kell fizetnem egy "szolgáltatásért" amit soha nem kértem, ráadásul egy levélnél nem ilyet nem követelnek meg, lehet hogy az értéket védik benne a saját munkatársaiktól, de akkor is, AZ ÉN KÖLTSÉGEMRE?

Utóirat: Megnéztem a posta.hu oldalon kiszámolva, már nem 685 Ft, hanem 725-öt mutat a rendszer, felteszem ennyi emelés volt január 1-én. De akkor is, 220 forintot fizettem valamiért, amire az posta oldalán ezt írják:
Postai lezáró szolgálat
Ha még nagyobb biztonságban szeretné tudni küldeményét, kérje a postától a lezárását.
Még nagyobb biztonságban szeretné tudni küldeményét? Szeretné, hogy annak nyilvánvaló megsértése nélkül ne lehessen kibontani? Vagy csak speciális tartalmú, különleges lezárást igénylõ küldeménye vár postázásra? A megoldás: a postai lezáró szolgálat!

És a végén a legjobb:
További hasznos tudnivalók
A feladó jelenlétében a posta által lezárt küldemény tartalmáért a Posta ugyanolyan felelõsséggel tartozik, mintha a lezárást a feladó végezte volna: a postai lezárás a Posta felelõsségének kereteit és mértékét nem növeli, és nem módosítja. Innen.
Óriási nem? Megvehetem, de kötelezõen eladták nekem. Valójában viszont azon túl hogy fizettem érte, semmiféle pluszt nem adnak...
 

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Énbagoly 2010.01.13. 14:04:18

Na, ez már megint egy rohadt lehúzás.
Meddig is lesz a posta még monopolhelyzetben?

Énbagoly 2010.01.13. 14:09:03

@Sün‼: Miért? A nyalás is pénzbe kerül már? :)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.01.13. 14:12:51

@Énbagoly:
Hóóógyne kerülne pénzbe.
Mikor az ingyenes ppo-zás is pénzbe kerül?

MosoMasa 2010.01.13. 14:13:24

Hogyan lehetne egy jó állami céget alapítani? 1-2 évig sikkasztgatnék különösebb munka szolgáltatás nélkül, aztán lelépnék - helyet hagyva más rendes sikkasztónak is!
Tud valaki tippet?

Énbagoly 2010.01.13. 14:16:03

@Sün‼: Szóval, minden pénzbe kerül.
Ha nem előbb, akkor utóbb.

@MosoMasa / Ha nagy leszek, japán leszek!: Nézz szét, hátha valamelyik iskolástársad feltört azóta, és akaszkodj rá.
Ez már sokaknak bevált. :)

Eric_Cartman 2010.01.13. 14:17:39

14 órája semmi cikk a ppo-ról. Kezdek feszült lenni.

Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2010.01.13. 14:21:19

Höhö, ez tök jó.
Biztos van a postának egy projectteam-je, "Hogyan szívassuk a parasztokat?" névvel.

Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2010.01.13. 14:22:32

@MosoMasa / Ha nagy leszek, japán leszek!: Ez csak akkor van, ha vezír vagy. Egyébként alkalmazottként szívatnak, de legalább nem fizetnek.

Elektronikus cigi · http://www.edohanyzas.hu/?partner=3 2010.01.13. 14:22:47

A PPO-sok is ilyennel lezárva küldik a felszólító levelet, persze előtte a "kőtséget" levonják tőled :D

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.01.13. 14:25:45

@Eric_Cartman:
Viszont az már szinte biztos, hogy nem lesz több ingyen CO az Alleeban:

index.hu/gazdasag/magyar/2010/01/13/eladtak_az_allee-t/

Ez mindenképpen megdöbbentő!

Eric_Cartman 2010.01.13. 14:31:50

Szerintem a postáskisasszony megkeverte a dolgokat.
A postai elzáró szolgálat a tolvaj postások tömlöcbe szállítására alakult szervezet és nem matrica.

zizu008 2010.01.13. 14:32:21

A posta mesterfokon tanulta meg az ügyfelek lenyúlását...
Pár éve még 10 sima levélből 9 ki lett kézbesítve a következő nap. Amióta kitalálták az elsőbbségi szolgáltatást, a sima leveleket tudatosan visszatartják 1-2 napot.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.13. 14:35:36

Csak érdekességképpen, nézzétek mennyibe kerülne egy sima levél feladása, ha minden szolgáltatást kérnénk hozzá. Tegyük fel, hogy 1000 Ft értékű cuccot küldünk egy sima levélszerű levélben. Tehát:

Alapdíj lenne: 80 Ft

Ajánlottan, tértivevényesen, elsőbbségivel, értéknyilvánítással, e-előrejelzéssel, e-értesítéssel, saját kézbe, postai leáró szolgálattal: 1320 Ft

Az élmény: megfizethetetlen

Forrás: www.posta.hu/level/level_belfoldre/level_kalkulator

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.13. 14:37:26

Azt viszont nem tudom, mennyit kell fizetnem, ha SPAMOT akarok kapni!

ZON 2010.01.13. 14:38:31

Megvettek egy csomó selejtes zárjegyet a nyomdától, valahogy el kell sózni! :)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.01.13. 14:41:38

@megélhetési sünöző - újra van Homárszleng portál!:
Egy SMS-be.
Azt kell beleírni, h "NYERTEM", és elküldeni a Neo FM rádiónak.

tiborc2008 2010.01.13. 14:44:43

F@sz kivan a posta nevű tetves patkány tolvajbandával.

elwood 2010.01.13. 14:45:34

"Szeretné, hogy annak nyilvánvaló megsértése nélkül ne lehessen kibontani? "

ez tetszik, mennyivel jobb ha úgy lopják el az értékes csavarokat a borítékból hogy nyilvánvalóan sérült, (mármint hogy kivágták)

sokkal jobb mintha úgy lopják hogy nem nyilvánvalóan sérült

nácivadász tűsarkúban 2010.01.13. 14:56:02

én kértem ilyet, mert nagyon fontos és értékes dokumentációkat kellett elküldenem külföldre ( tudom, lúzerség, de valahogy el kellett küldeni és a DHL-t nem tudom megfizetni) de a luvnya nem mondta, hogy ez semmilyen többlet védelmet nem ad.... Már amikor mondtam neki hogy maximális biztosítással akarom elküldeni, értetlenkedett és szerinte a 17.000 forintnyi hiteles fordítás és egyebeknek csak eszmei értéke van (sic!)

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.01.13. 14:58:40

nem tudom, mi ezen a spéci. Évek óta minden levelet, küldeményt így zárok le: leragasztom, a lezáráson átnyúló alárírást firkantok rá, és az egészet még egyszer leragasztom átlátszó szalaggal. Feltalálták a spanyolviaszt?

Dr. Kix 2010.01.13. 15:08:11

Ismét egy oscar-díjas alakítás...

Málnás Vodkazselé 2010.01.13. 15:08:59

Tudjátok mi ebben a csel? :)
Ha ezzel a szuper-secure módon adod fel a levelet, legalább a kedves postai dolgozók tudják majd mit érdemes felmetszeni az oldalán (nem a lezárásnál, persze). Emiatt elvben a normál küldemények nagyobb biztonságban lehetnek :D

Úgyhogy hajrá, használja mindenki bátran!

akikaztmondjákni 2010.01.13. 15:20:12

De unalmas posztok vannak ma...:S
Nehezen is telik a munkaidő...
Jelentem, nem nyitun Ede muzeuumot, mert senki nem jött el.
Szomorú.

Gabir 2010.01.13. 15:23:33

Póóósta!!
Akhaarsz khööörszakáált????

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.01.13. 15:23:57

@akikaztmondjákni:
Ezt mely megrendüléssel olvasom.
Fogadd őszinte részvényem!

pizsama 2010.01.13. 15:25:54

@Málnás Vodkazselé:
Ott a pont!

Azt meg le merném fogadni, hogy ha a matricák sértetlenek, de a boríték mégis szét lenne tépve, és hiányozna belőle a cucc, a posta csak széttárná a kezét: "a matricák sértetlenek"! XD

Gabir 2010.01.13. 15:26:27

Egyébként a tévében és máshol is azt nyilatkozták a retkek, hogy a postai áremelés egy állampolgárnak kb 50 Ft-ba fog kerülni egy évben.
Csak a tetves csomag feladási díja megnőtt 930->990 azaz 60 Ft-tal.
Érdekes 50ft.
Felszámolni az egészet, BKV-vel, MÁVval együtt és majd valaki újraszervezi őket, akkro jó lesz.
Lásd: Japánban a vasúti közlekedés ár éve..

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.13. 15:27:03

OFF:

Melyik volt a Aldis poszt? Valaki linkelje már be légyszi, kimaradt az életemből.

KÖSZI

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.13. 15:29:01

@Gabir: "a postai áremelés egy állampolgárnak kb 50 Ft-ba fog kerülni egy évben"

Igen, annak az állampolgárnak, aki egész évben csak 1 db postai szolgáltatást vesz igénybe, olyat ami 50 Ft-tal lett drágább a tavalyihoz képest.

Pontosan fogalmaznak ők, csak kell tudni értelmezni. :-D

akikaztmondjákni 2010.01.13. 15:33:54

@Sün‼: Rendben, köszi előre is, mikor kapom meg?:)
Ez van.Nem is érdekel senkit se Ede.Nem számit Nektek:)Pedig milyen jókat nosztalgiázhattunk volna ott...na mindegy.

AlulírottFentemlített 2010.01.13. 15:38:39

@akikaztmondjákni:

Hogy valami jó is érjen a mai nap, kárpótlásul ez a poszt pont 14:00 -kor jelent meg. Fontosch!!!

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.01.13. 15:41:47

@Gabir: Nincs itt semmi elentmondás. Mivel ember ma már nem küld velük levelet, se csomagot, se táviratot, se semmit, azon a néhány lúzeren kell behozni az egy főre eső összeget. Kábé ezer forinttal emelkedik minden szolgáltatás, és egy embernek átlagosan 50 forinttal kerül többe, stimmel.

A postát pedig nem kellene újraszervezni, mert a kutyának nem tűnne fel, hogy nincs. Legfeljebb a hatósági értesítések kihordását kellene valahogy megoldani, mert minden mást már régóta mások kézbesítenek.

akikaztmondjákni 2010.01.13. 15:41:50

@AlulírottFentemlített: Tényleg!:)
JéééézusMáááááária!JéééééézusMáááááááááária!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.01.13. 15:42:44

@akikaztmondjákni:
Ma póóóóstára adom póóóstai lezárással ofkorsz.
Hogy mit kapsz meg belőle, és mikor, arról a póóóóstán érdeklődj!

akikaztmondjákni 2010.01.13. 15:45:28

@Sün‼: A lehető ledrágábban add fel,a legbiztosítottabban és ragasztasd tele matricákkal.Olyan cicás-kutyás-nyuszis félékkel.
Aztán várom a PPOstást.

akos147 2010.01.13. 15:48:38

@Sün‼: fényposta, csak ki kel nyitni az ablakot. mán ha van az erdőben.

akikaztmondjákni 2010.01.13. 15:58:26

@AlulírottFentemlített: Szegény bizony.Ha akkor nem megy ki a halpiacra...

metal · http://electric.blog.hu 2010.01.13. 15:58:48

Nem értem minek fizetted ki?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.01.13. 16:01:32

@akikaztmondjákni:
Körbetekerem tixóval, miután összematricáztam.
De elötte teszek bele pár kavicsot.
Nehogy elfújja a szél a póóóstáról.

@akos147:
Khmm, izé.
Ha´t az úgy volt, hogy volt egy ablak.
A sztorit itt elolvashatod:
sunews.blog.hu/2009/11/23/sundij_ismet/fullcommentlist/1#c7761488

Gabir 2010.01.13. 16:01:58

Naja, csak kissé unom már ,hogy mindig áremelés van..
Anno csak a január elsejék voltak az áremeléses mumus dátumok.
Most már az az alap.Amolyan kötelező áremeléses időpont.Azon kívül negyedévente, havonta, hetente...stb.
Természetesen TÖBBLETSZOLGÁLTATÁS NÉLKÜL, MINŐSÉGJAVULÁS NÉLKÜL. Csak úgy.
Ha áfacsökkenés van, akkor meg semmi.

Ahogy Fábry mondta egy korábbi műsorában: "Nem emel árat a MOL..máris
jól kezdődik a hetem!"

Persze magánember nem csinálhat semmit önkényesen, hogy pl bemegyek a bankba és benyögöm ,hogy mostantól a költségeim növekedése miatt 30%-kal kevesebb törlesztőrészletet/ havidíjat fizetek, vagy épp 20%-kal több kamatot követelek a betett pénzemért.
Asszem így lenne a jogos..

Gabir 2010.01.13. 16:03:03

Persze Magyarisztánban...tudom ,el lehet menni, de ha egyszer az az idióta gólya ide rakott le és idejövet kb 2x le is ejtett...
Ez van, ezt kell szeretni.

akikaztmondjákni 2010.01.13. 16:10:09

@Sün‼: Kavicsot???Minimum féltégla...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.01.13. 16:12:39

@akikaztmondjákni:
Mibe fehéredtél így bele?
Csak nem a póóóstán jártál?

Eric_Cartman 2010.01.13. 16:23:14

Fel kell hívni őket az egyetlen telefonjukon és azt kell mondani, hogy : chargeback!
Ez állítólag segít. PPO témában tanultam.

nega 2010.01.13. 16:23:37

Dobják le a póóstát a földre (a vásárlók)

Eric_Cartman 2010.01.13. 16:24:20

@akikaztmondjákni: ez mi ez?
koalamedve? koalakóla?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.13. 16:24:41

"Ügyes! - mondta az USA-ból hazalátogató Kohn bácsi, amikor a kávéautomata a 3. százas után sem adott semmit."

Én inkább olyan "levélbombát" szeretnék venni, ami a felnyitó kezét és pofáját random módon kiválasztott sejtfestékkel festi be, kivéve, ha három-négy meghatározott pontot golyóstollal átbök. Ha valaki ezt lefordítaná kínaira (vagy angolra) és elküldené apró szemű mérnök testvéreinknek, meg is gazdagodhatna belőle.
A postások meg sokkal színesebbek lennének...

Eric_Cartman 2010.01.13. 16:25:32

@nega: nagyon könnyen gladiátolképzőben találhatod magad, ezzel a lohadt viselkedéssel !!!

akikaztmondjákni 2010.01.13. 16:35:00

"I will not buy this record, it is scratched"

.Adrián. 2010.01.13. 16:49:13

O miert nem celluxozod le teljes szelessegben a bubis boritekot? Ha meg akarod novelni a biztonsagot, a lezaro nyilast leragasztod egy feher ontapados matricaval(?) amit alairsz es azt is lecelluxozod. Igy 100%, hogy nem tudjak kinyitni a csomag serulese nelkul...

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.13. 16:58:21

Köszönöm a belinkelt aldis PPOsztokat! :-)

Sátán meg a Jocó 2010.01.13. 17:27:56

cellux? lófaszt.

üvegtapéta!

silent76 2010.01.13. 17:41:38

Magyar órán hol voltál? Neked nem mondták, hogy helyesen 1-jén, és nem 1-én?

Olyan nehéz?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.13. 18:01:14

szerintem 1-en
sot ugy hallotam mar helyes az 1.-en

amugy itt lehet tomegesen feljelenteni?
Mary minden bejelnetes nelkul lenyult 2.490 dollaromat es azota elerhetetlen

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.13. 18:11:46

@silent76: Ugyan már! Amíg a többség azt írja, hogy muszály, valyon, kisfiúnk, vállás, és hasonlók, addig ne ezen legyél fennakadva...

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.13. 18:12:50

egyébként is a helyes változat: 1-lyén

:-P

SH4RK 2010.01.13. 20:21:14

Ezt csak megerősíteni tudom, tőlem sem kérdeztek semmit, mire észbekaptam, már ragasztottak matricát. Persze nem volt külön szolgáltatásként megjelölve, hogy kérem...

salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.13. 21:02:53

"Igen, sajnálom, nem említettem. De akkor is, ennyibe kerül."

ez az a mondat, ami egy rossz napomon jogossá tesz egy ablakon való kirángatást, emellett a fizetés megtagadását.
jobb napokon megeléxem a postavezetővel való beszélgetéssel. MOST!

AlulírottFentemlített 2010.01.13. 22:21:27

Jósk@! levelet hozott a póst@

igazságos 2010.01.13. 23:06:39

@Sün‼: Vagy vadgalamb. :D

Amúgy meg nem értem, mit kell hisztériázni ennyiért.

Az ilyen ember nem sikeres.

angantyr 2010.01.13. 23:48:37

@akikaztmondjákni:
"I will not buy this tobacconist's; it is scratched."

angantyr 2010.01.13. 23:53:00

@M. Adrián:
Ez tök jó, de mit csinálsz olyankor, amikor te vagy a címzett?

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.14. 00:04:20

@Gabir: "Ahogy Fábry mondta egy korábbi műsorában: "Nem emel árat a MOL..máris
jól kezdődik a hetem!"

Engem meg hétfőn rúgtak ki és ez volt az első gondolatom: Na,ez a hét is jól kezdődik...
Akasztófahumor rulez!

The Good Boy 2010.01.14. 00:59:18

postának nem azon kellene gondolkozni, hogy megszüntesse a lopásokat, seggbe rúgja, vagy k*rja a tolvaj alkalmazottjait. végülis ez nemcsak hogy olcsóbb megoldás de még hasznot is hoz (nekik).
Remélem egyszer létrejön a liberalizáció itt is (legalábbis az én életemben, pedig még fiatal vagyok, de már ezer éve tologatják a határidőt), aztán lehúzzák a rolót örökre.
Az asszonypajti 1490-ért szokott feladni utánvételis csomagot (kb. másfél kilósat), és a posta 10 napon belül garantálja a fordulót. 200 ft-al drágábban elvileg 5 nap alatt, de én még olyat nem tapasztaltam, hogy 1 héten belül képesek lettek volna rá.
Persze az egyik futárcég ugyanezt a manővert a karácsony elötti napokban másnapi átadással kemény 550 ft-ért az utánvételis csomagot utánam hozva szállitja le. Ja és az is 1,5 kg-os volt...
soha többé postai csomagszállitás!

ave 2010.01.14. 01:41:15

Ma' megint a posta a geci, nem pedig homarunk, aki feketen arul... Tizederteket ir be a rubrikaba es meg panaszkodik is.

akikaztmondjákni 2010.01.14. 09:24:18

@angantyr: Igen,igen!:D:D
"I went...I WENT...":D:D:D

maximum grimbus 2010.01.14. 12:57:59

Hozzá kell szokni, hogy itt semmin se lepődjünk meg

Cuncimokus 2010.01.14. 21:17:58

És az már milyen, hogy a ferihegyi reptéren 1800 forintért befóliáztathatom a bőröndjeimet, nehogy ugyanott, az ugyanő alkalmazottjaik feltörjék? Na? Tudom, hogy off, de nem érdekel :-P

Amarant 2010.01.15. 11:44:58

Talán nem véletlen, hogy a külföldről megrendelt könyveket, CD-ket, DVD-ket, stb. egyik cég sem szállítja ki ( vagy nem ajánlja) Magyarországra, hacsak nem DHL-lel horror árért. Mi eddig egy Némentországban élő, mostantól egy szlovák címmel rendelkező ismerősünk címére rendelünk. Mikor megkérdeztük Tőle, hogy rendelhetünk-e az ő címére, nem értette, hogy miről beszélünk, mert náluk még nem hallott olyant, hogy a posta valamit lenyúlt volna....

Hozzá Szóló 2010.01.16. 15:51:36

"Csokolom, annak van valami ara is?" En igy szoktam, mert tobb, mint 20 eve elunk kapitalizmusban, tudooood...
süti beállítások módosítása