Tékozló Homár

8 milliót sikkasztott a közös képviselő, ki fizeti ki helyette?

2010.01.15. 01:59 | szily | 98 komment


Az év backdoor üzenetét küldte el nekünk sham-rock, tényleg alig hiszek a nyeles szememnek. Gyorsuló világunkban csodálatos elképzelni egy olyan lakóközösséget, akik annyira szeretik, sőt imádják a közös képviselőjüket, hogy az hiába sikkasztott el 8 millió forintot, össze akarják adni a pénzt. Csodálatos elképzelni, de sajnos az az érzésünk, hogy a levélírók ironizálnak. Azért így se rossz a sztori, remélem arról is kitesznek majd egy backdoor üzenetet, hogy mennyi pénz gyűlt össze. Aki többet tud a sztoriról, nevek említése nélkül írja már meg a Homárnak!

 

Az alábbi "felhívásra" ma reggel bukkantam egy társasház bejáratánál a X. kerületben. Azt, hogy ezen az ember sírjon vagy nevessen mindenki döntse el maga, de ezt el kell olvasni.

Üdvözlettel, sham-rock
 

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2010.01.15. 02:05:36

Ki fizet? Majd a lakók újra. Én elsőként biztos nem fizetek:)

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2010.01.15. 02:15:02

Másodikra én csak annyit tudok mondani, hogy: odabasz... Szerintem egyszer még meglincselik a tagot. :)

Megdobbent 2010.01.15. 02:33:24

Kobanya. Nah, ott nemigen kell az ugyeszseg visszatarto ereje :>>>

SpencerBarnes 2010.01.15. 02:36:23

Amúgy is hiába fizetnék ki, a bűncselekményt elkövette, tehát büntetik! Más kérdés hogy enyhítő lehet(ne) az összeg

Rókakígyó 2010.01.15. 03:13:52

fasza. Sima bűncselekmény.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.01.15. 03:18:06

Inkább arról szól az üzenet, nehogy újra megválasszák, mert jófej. Ne legyen határozatképtelen a közgyűlés, stb.

Amúgy a pénzt, így is úgy is, elő kell teremtenie a lakóknak.

t a m á s 2010.01.15. 03:31:16

Persze amióta világ a világ, mindig voltak bűncselekmények...pl. sikkasztás. De! (Én is egy közepesen kis ház közös képviselője vagyok)
Kell legyen a társasháznak Számvizsgáló Bizottsága és főleg olyan számviteli rendszere és rendje ami ilyen durva dolgot nem is tesz lehetővé.
Olyanról már hallottam, hogy egy vállalkozóval megcsináltattak valamit, kicsit drágábban, és zsebbe 10%-ot visszakértek. De ez nem sikkasztás.

Nagyon egyszerű cash flow (pénz-áramlás folyamatos kontrollja) kimutatás rendszerrel ez kiküszöbölhető. (egyszer egy összeget kilopni a pénztárból, vagy az egyszámláról napokra - azt persze lehet) De mint olvasom itt nem erről volt szó és így az a véleményem, hogy rosszul szabályzott kontroll nélküli bugyuta volt a társasház gazdálkodása.

És akkor már nem is olyan röhejesen bornírt, hogy majd a tulajdonosok "összedobják" az elsikkasztott pénzt.

t a m á s 2010.01.15. 03:35:05

Azt hiszem "kimoderáltak". Pedig csak azt írtam meg hogy a társasház Számvizsgáló Bizottsága egy megfelelő cash flow kontrolling rendszerrel elejét vehette volna ennek. (Persze lopás amióta a világ világ mindig volt)

Orizatriznyák 2010.01.15. 04:58:03

@t a m á s: itt van az, csak öntudatra ébredt a blogmoci, és összekócolja a hozzászólásokat néha

renugard 2010.01.15. 05:06:19

Csak megjegyezném, hogy arról van szó, hogy azok fizessenek, akik a pajzsukon viszik a képviselő "urat". Persze ehhez előbb olvasni kell...

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.01.15. 06:19:58

Szep kis osszeg.
Gondolom hosszu evekig csipegetett a kozos kepviselo a kozosbol.
Csak az a kerdes, hogy miert nem tunt fel senkinek se a dolog.

napelemes harckocsi · http://href.hu/x/73ug 2010.01.15. 06:40:54

szívesen vállalom a közös képviseletet és a könyvelést is, így egy kézben tűnne el a pénz.
(bátor és naiv) társasházak és lakóközösségek jelentkezését várom!!!

ugyanitt megbízható ukrán vállalkozóknak könyvelést, adótanácsadást vállalok!

Öreg Sam 2010.01.15. 06:41:18

Én is besétáltam egy hasonló csapdába,igaz,ott "csak" 2 milla volt a sikitott összeg.2 évre el kellett halasztani a felujitásokat...
A mostani lakásom egy 3 házból álló tömbben van,egy kivülálló profi könyvelő iroda látja el a közös képviseletet,semmi gond velük.

Secnir 2010.01.15. 06:54:20

@t a m á s:
"Azt hiszem "kimoderáltak""

dehogy. blogmotor random feature.
örülj neki, hogy ebben a posztban jelent meg a kommented...

Ronald 2010.01.15. 07:06:48

Azt sem tudhatjuk, hogy a nyájas lakók hányszor fordultak ahhoz a derék Lászlóhoz egy kis "gyorskölcsönért" - és mindig kaptak is?
.

cso zsi 2010.01.15. 07:09:44

Nem lennék meglepődve, ha ejtőernyős lenne. A XIII.-ban is volt egy hasonló eset jópár éve. Nagynehezen megszabadultunk tőle.
Cserébe a házmester szerzett egy hiénát.
A pénz ömlik befelé, látszatfelújítások olcsójánosokal, és ha valaki egy kicsit meg van szorulva a mai gazdasági helyzetben, azt ügyvéd, és per várja.
A lakások fele önkormányzati tulajdon, valamint a kiadható pincehelyiség is.
Szavazni képtelenség, az önkormányzatot képviselő "tettestárs" mindenre bólint. Bevétel nincs, mert minden bérlő pánikszerűen menekül pár hónap után a magas díjak miatt. A számvizsgáló bizottság a "nyugdíjas alkoholisták klubjából" van toborozva. A lakás eladhatatlan: amikor a vevőjelölt meghallja a közös költséget, meghökken, majd röhög. Annyiért körúthoz közeli, liftes cuccot kap, emide a feltételezett olcsóság miatt jött volna.

Mylady 2010.01.15. 07:13:59

@SpencerBarnes: szerintem nem a közös képviselő úr erkölcsi bizonyítványáért (és lelki üdvéért) aggódnak a kiírók, sokkal inkább a társasházért, a befizetett pénzükért
azért akarják összedobatni a támogatókkal, hogy ne nekik kelljen újrabefizetni

Mylady 2010.01.15. 07:16:35

elképzelhetőnek tartom, hogy akik ezt kiírták, már korábban is küzdöttek a kk leváltásáért, csak a ház többségét meggyőzte, hogy ez a kk havi 100 Ft-tal kevesebbért csinálta...

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2010.01.15. 07:20:35

Nah, az ilyenek miatt (is) megyünk családi házba. A közös képviselők vagy totál nem értenek a dolgukhoz, vagy sikkasztanak. Tisztelet a ritka kivételnek.

dzson 2010.01.15. 07:40:16

LOL :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

tacsikutya 2010.01.15. 07:45:33

Mintha a szegedi Block 2000-et látnám magam előtt. "Profi" közös képviselet, ellopnak minden pénzt, a kk majdnem duplája, mint máshol. Elszámolni sokszor nem tudnak (Makkoserdő sor, stb ugye?). Mégis sok hülye ragaszkodik hozzájuk.

hex.kelly 2010.01.15. 07:51:50

LEhet, hogy a számvizsgáló bizottságba került egy új arc, aki tényleg tud (és akar is) számolni, és ő tette a feljelentést, valamint kezdeményezte a rendkívüli közgyűlés összehívását, és kiírta a tényeket. Szerintem ez teljesen épeszű dolog, mármint az én szemszögemből, mert kb. én is így csináltam volna. Vannak olyan emberek, akik még akkor is a kk-t támogatják teljes vállszélességgel, ha az az ő utolsó filléreit csalja ki/el.

Énbagoly 2010.01.15. 08:17:01

Azért megkérdezném, hogy aki ezt az üzenetet kiírta, mennyire volt józan? :))

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.01.15. 08:20:41

@t a m á s: Ezt furcsállom én is. Nem ellenőrizte senki? Mi házunkban olyan harc folyik a közös képviselői posztért, hogy csalás gyanúja se mmerül fel. (ill. igen, ez a kampányuk alapja, de mindegy :)
Folyamatosan ellenőrzik. Ha kell, ha nem. Eddig (7 éve lakom itt) nem bukott meg
Túl jó pénz jár a feladatért, nem értem, hogy nem járt valaki a sarkában hátha hibát talál és megszerezheti a potya fizetés kiegészítést...

Üdv.
www.kitvalasztanal.hu
Tippelős választási oldal

Yasashi Tanuki 2010.01.15. 08:29:54

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX: "Gondolom hosszu evekig csipegetett a kozos kepviselo a kozosbol.
Csak az a kerdes, hogy miert nem tunt fel senkinek se a dolog."

Ha évekig csipegeti az fel se tűnik, ha okosan csinálja. Ennek az a módja, hogy a könyvelővel, ügyvédi irodával, szakemberekkel megegyezik, hogy azok túlszámláznak és utána visszacsorgatják neki. A sikkasztás csak akkor derül ki, ha a társasház pénzét kp-ban felveszi ehhez az is kell, hogy a lakóközösség neki adja az aláírási jogokat is.
A mi közös képviselőnk ügyesen csinálja, de azért elég átlátszóan. Amikor néhány a házban lakó pénzügyi szakember rámutatott a furcsaságokra MSZP-s taktikát választott. Mozgósította a házi nyugdíjas kommandót. A nyugdíjasok önként és dalolva adták át meghatalmazással szavazati jogukat a közös képviselő embereinek akik különböző kamu munkákat végeznek a házban aprópénzért.

kuki123 2010.01.15. 08:31:13

remélem elkobozzák a vagyonát és elárverezik a lakását :) abból ki lehet fizetni a károsultakat...vagyis az egész ház tartozását

juhaszvik 2010.01.15. 08:32:45

erről a kiírogatásról jut eszembe egy sztori, amikor ismerősömnél az egyik lakó kiírta a bejáratra a kapukódot, hogy a szórólapszórók be tudjanak menni probléma nélkül az épületbe.

Host 2010.01.15. 08:39:24

Nagyvonalú segítségüket köszönik.
Aranyos!

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.01.15. 08:42:02

És hány olyan közös képviselő van, aki rendszeresen lopja a házak pénzét a saját vállalkozóival, akik a legváltozatosabb trükkökkel jutnak hozzá a munkákhoz!
A régi házakban általában az öregek vannak még sokan és hatalmas lakásokban, tehát amit ők nem akarnak, az nem nagyon lesz. A kk is általában nekik nyal be először és úgy csinálja, hogy a nyugodt kis életüket ne zavarja meg felújítás, liftépítés, stb., amíg el nem pusztulnak végelgyengülésben.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.01.15. 08:45:52

@Yasashi Tanuki: Csak azt magyarázza már meg valaki, hogy az a sokat tapasztalt, idős ember, hogy teheti ezt a gyerekei, unokái örökségével? Annyira jellemző, hogy szinte minden régi társasházban van ilyen öreg, aki dacolva mindennel, felesküdött, hogy magára borítja a házat valahogy.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.01.15. 08:48:38

Amikor előző kk-nkről sikerült valahogy elmagyaráznom, hogy lopja a pénzünket, az egyik lakó ezt mondta: Neki is élni kell valamiből!
Annyira félek, hogy az öregedés szellemi leépüléssel is jár :-(

kötözködő 2010.01.15. 08:52:56

Meghűlt bennem a vér. Ki lehetne írni, kedves Homár, milyen betűvel kezdődik a kk családneve? Mert kerületileg, meg keresztnévileg stimmel a mi képviselőnkével.

R.T. · http://rendszergazda.eu 2010.01.15. 08:53:33

Remélem mindenét elveszik a szemétláda sikkasztónak...

Yasashi Tanuki 2010.01.15. 08:54:24

@espadazo: Az öregeknél a kedvesség a legfontosabb. Ha egyszer elkönyvelték, hogy a kk. jófej attól kezdve nincs olyan észérv amivel meggyőzhetnéd őket.
Nekik az a legjobb kk. aki nem csinál nagy beruházásokat, felújításokat mert az pluszbefizetéssel jár és az a "kisnyugdíjasnak" nem jó. Hiába magyarázzák neki, hog a lakása értékét milliókkal növelné és pár év alatt megtérülne a befektetést, inkább dugdossa a pénzt a párnacihába.
Ők most akarnak jól élni a beruházást meg fizesse az állam vagy azok a lakók akinek fontos.
Lehet, hogy megszokták a cocializmusban, hogy ezzel nem kell foglalkozni mert ott az IKV?

Leosztó posztoló 2010.01.15. 09:01:45

közös képviselőt csak lekóközösségből választani, csak nem lopja meg saját magát! az a nap jótanácsa!

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.01.15. 09:01:56

@Yasashi Tanuki: Igen, ez így van. Így halt meg az a néne is, aki éveken keresztül megfúrta a felújítást, aztán leszakadt vele az erkély.
A házban lakó bizonyos személynek is felvázoltam ezt a jövőt.Azóta se változott, viszont alig jár ki a lakásból...:-/

mikulo 2010.01.15. 09:03:20

Hm...

A bemutatott kiadvány egy kicsit csúsztat.

1., nem büntetőeljárás, még csak vizsgálat sem. Fel van jelentve. egyenlőre ennyi. De feljelenteni bárkit bármiért lehet manapság nemde?
2., az ártatlanság vélelme mindenkit megillet, amíg a felrótt tett nem nyer bizonyítást.
3., speciel ez az az épületeggyüttes amely Budapesten (de lehet, hogy Magyarországon is) elsőnek valósította meg a panelprogramot teljes körűen, azaz homlokzatszigetelés, nyílászárócsere, fűtéskorszerűsítés. A lakók nem (csak) a személyes szimpátiájuk alapján álltak ki a közös képviselő mellett, hanem az elégedettségük okán is. Az említett paneleggyüttes egy lepusztult vegetáló, tetemes tartozást felhalmozott társasház volt.
Ma az egész rendben van mind kívül, mind belül, (ezt nem is vitathatta senki)a távfűtés ára évek óta alacsony, és a közös költség alig emelkedett a panelrekonstrukció 2006. évi megvalósítása óta. Az itteni lakások értéke (értsd ára) 40 % - al megemelkedett.

Valóban hiányzik az idézett összeg (papiron) de a háznak jelentős megtakarításai vannak (nemcsak papiron).

Érdekes epizód, hogy a feljelentést kezdeményező tulajdonos házkezelési vállalkozást működtet és természetesen fel is ajánlotta a segítségét, arra az esetre, ha a közös képviselőt leváltanák.

A "kezdeményező tulajdonostársak" valamiért nem óhajtották a nevüket adni a kiáltványukhoz, miközben az általuk kifogásolt személyt a nevén nevezték, illetve a közös képviselővel rokonszenvezőket egy másik -kiadványban- bűntársaknak...

Yasashi Tanuki 2010.01.15. 09:14:11

@mikulo: "Valóban hiányzik az idézett összeg (papiron) de a háznak jelentős megtakarításai vannak (nemcsak papiron)."

Micsoda lényeglátó megközelítés: Pl. Győzike, Sas József vagy Zalatnay Cini is mondhatja, hogy neki csak papíron van óriási tartozásai az APEH és más személyek felé, amúgy jelentős megtakarításokkal rendelkezik (nemcsak papíron):)

Egyszerűen arról van szó, hogy a könyvelő tehetségtelen mert nem tudta eltünteni papíron a hiányt.

pizarro · http://fcbayernmunchen.hu/ 2010.01.15. 09:19:47

azért ránéztem, nehogy véletlenül a mi házunk közös képviselőjéről legyen szó... :-)
Amúgy: nem. :D

akikaztmondjákni 2010.01.15. 09:28:14

Ez de derék.Tuti a miénk is ezt csinálja...

mikulo 2010.01.15. 09:29:45

@Yasashi Tanuki: Bocsika. Csak azt szerettem volna érzékeltetni, hogy momentán nincs bizonyítva a hiány. Az viszont tény, hogy a háznak vannak banki megtakarításai. Az említett szereplők a befejezett vizsgálatok szerint nem fizettek rendesen adót, illetve nem rendezték határidőre a tartozásaikat. Az általunk vitatott esetben még nem született ítélet. Úgyhogy, megitélésem szerint a megközelítésem valóban lényeglátó volt.

Az egyébként saját kézben működtetett könyvelés meg sem próbált bármit "eltüntetni". Nem elgondolkodtató? A feljelentést tevő számvizsgáló érdekes módon csak egy tavalyi, közgyűlési szóváltást követően (amelyben alul maradt) ébredt fel és kezdett gyanakodni. Mostanra pedig néhányan segítettek neki megsértődni.

A közösség érdeke, hogy a kk. a vizsgálat ideje alatt is végezze a munkáját. A feltárt tények alapján lehet és kell majd dönteni a sorsáról.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.01.15. 09:38:41

@mikulo: "A feljelentést tevő számvizsgáló érdekes módon csak egy tavalyi, közgyűlési szóváltást követően (amelyben alul maradt) ébredt fel és kezdett gyanakodni."

Jobb későn, mint soha! Azonnal felébredne mindenki, miből élne az a sok tolvaj ebben az országban???

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.15. 09:46:33

@espadazo: Most úgyis támogatná az EU az oly régóta dédelgetett álom, a Duna-Tisza csatorna megvalósítását, sőt az egész projekt környezetkímélő módon, kis eszközigénnyel és hatalmas méretű foglakoztatást jelentve is megvalósítható lenne (sok-sok talicska, csákány, ásó, lapát, lézeres vízmértékekkel összehangolva)...

juhaszvik 2010.01.15. 09:49:10

és az nem lehet, hogy a közös képviselő csak jófejségből mindenkit regisztrált a PPO-n? :)

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.01.15. 09:50:12

@Kitalátor feljegyzetei: Mindenkit elkapnának egyszerre és egyből mennének kényszermunkára, 2 nap alatt felépülne!
Csak szerszámokra kell gps, különben az is mind eltűnik!

SiKom 2010.01.15. 09:50:24

PPO.hu károsultaknak információ:
atvertek.info/

Bonbon 2010.01.15. 09:57:19

Az egy gazdag ház!
Nálunk kb. egymillió forint körül mozog a közös vagyon és évente történnek állagmegőrző beruházások. Így nincs sok pénz és nincs kísértés.

Tony Zionist 2010.01.15. 09:59:17

nálunk pont most megy a balhé. 10 éve u.ez történt, akkor lett egy tök normális KK. mára 12millió pénze van a háznak.

erre mi történik? 3-4 mocskos zsidó lakó megpróbálja kicsinálni, és a saját emberét idehozi. megpróbálták a 12milliát átjátszani a főtáv panelprogramjába úgy, hogy más vállalkozók a főtávos árnál kevesebbért megcsinálnák a dolgot.

a 3 zsidó még a házat is beperelte. ha nyernek, akkor tulajdonostársként buknak, ha vesztenek, akkor meg alperesként.

okos nép ez a zsidó

Delfinci 2010.01.15. 09:59:50

Érdekes módon én meg azt figyeltem meg a társasházaknál, hogy ahol saját közös képviselő van, mondjuk egy házban lakó, ott minden szépen alakul. Ahol meg erre szakosodott cégek csinálják, ott magasabb a közös költség, sosincs pénz semmire, és a javítások is döcögnek.
Csak nagyon nehéz olyan megbízható madarat találni egy házban, aki elvállalja ennek az egésznek a nyűgét...
Ja, és nyugdíjasok: miattuk nem sikerült jó darabig megbízni valaki a takarítással, mert ők nem fizetnek havonta 500 forintot a lépcsőház takarításért, ők fel tudnak mosni. Csakhogy a feladat nem ennyi, mert télen ha esik a hó, azt is el kell dobálni. 80 éves néni mondta erre, neki ez nem probléma, ő majd eldobálja ... Hát persze. Mégsem ment le egyszer sem hóesésben. :)

Tony Zionist 2010.01.15. 10:03:30

@Delfinci: a mi közösképviselőnk itt lakik eg ymásik házsorban. 3 házsort visz, 3 x 84lakás.
nem mondom, hogy soha nem volt vele gond, de jobb mint vmi cég.

Dr Kangörény 2010.01.15. 10:14:55

Azt megírta már valaki, hogy alapból a lakók fogják összedobni a 8 millát, ha akarják, ha nem? Mert azt nem hiszem, hogy László a bankszámláján tartja a lenyúlt zsugát.

Mókusélet 2010.01.15. 10:15:02

Nálunk a kk. másik városban lakik. Egy postaládába dobhatod a neki szóló levelet, mert-most figyelj-nem hajlandó megadni a mobilszámát, amit a társasház fizet neki, mert ne zavarjuk minden csip-csuppal és hetente egyszer megnézi. Le akartuk válltani erre összehívott egy közgyűlést, ahová csak a régi lakókat hívta meg, akiknek biztos volt a szavazatában, összeszedte a meghatalmazást és a rendes közgyűlésre más a szavazatok 51%-ával jött. Évek óta egyedüli elnök, nincs számlálóbizottság!!!Mi az új fiatal lakók csak azt tudtuk elérni, hogy alakítottak egy számlálóbizottságot, de új lakót nem szavaztak bele, csak a régi barátokat. Nem tudunk mit tenni. Nincs biztosítása a háznak és sorolhatnám. Több idős lakóval beszéltem, Icuka azt mondta, ha nem ő lesz a kk. akkor duplájára emelik a közösköltséget és majd a nyugdíjasokat kiutáljuk a házból. Sajna ez van:-(

t0thl 2010.01.15. 10:16:45

Az a helyzet, hogy a legtobbkozos kepviselonek megvan a maga sleppje ezek a bizottsagitagok plusz par beepitett ember egy kozgyulesen. Sosem valtjak le es mindig megszavazzak a hulyesegeit.
Oriasi nyulasok vannak mar a tamogatasos epuletfelujitasoknal is.
Hogy-hogy nem sosincs rendes versenyeztetes amibe a lakok is belathatnak, es hogy-hogy nem mindig valami bivalybasznadi ceg nyer aminek meg weboldala sincs, es ha utananez az ember kb. 1 eve van a szakmaban.
Aztan allambacsi kifizeti majd a felet a beruhazasnak, a lakok megis annyit fizetnek, amennyiert meg lehetne csinaltatni a dolgokat sajat erobol tamogatas nelkul egy nem csuszopenzes, kozosen valasztott versenyeztetett vallalkozoval.
Ezek az erdekes dolgok ebben az orszagban, es ez csak a jeghegy csucsa.

Ennel a kozos kepviselonel szerintem az tortent, hogy a bogyeben volt mar mindenkinek mert kilogott a lolab, es vegre meg tudtak fogni valamivel, feljelentettek.
De kb. nyugodt lehet mindenki, hogy nem 8 millat sibolt el, csak ennyit tudnak raverni.

Mylady 2010.01.15. 10:16:58

@Delfinci: nálunk ez úgy van, hogy a közös képviseletet egy cég látja el
elég profik, a lakótelep nagyrészét (vagy az egészet?) ők intézik

plusz van egy nő a házban, aki önjelölt gondnokként sürög-forog, intézkedik, pénztbehajt stb (és tagja a számvizsgáló bizottságnak)

eddig elég jól működik minden
van tartalék, vannak felújítások és nem túl nagy összegért havonta

Tomzone 2010.01.15. 10:28:29

Miért ne kaphatna még egy esélyt. Ha jól menedzseli a ház ügyeit, pályázatokat nyernek stb. akkor néhány év alatt bőven visszahozhatja azt a 8 milliót... Egyszerűen csak bíznunk kellene egymásban, nem rögtön nekiesni a másiknak!

kulup 2010.01.15. 10:30:09

@Mókusélet: Hívjatok össze rendkívüli közgyűlést, ahhoz csak a lakók kis százalékának az aláírása kell (10 vagy 20 %, nem tudom pontosan). Két napirendi pont legyen : leváltás és az új megválasztása . Persze nem árt, ha vannak utódjelöltek is. Ha elsőre nem megy akkor addig kell ismételni, amíg megunja :-)

t0thl 2010.01.15. 10:32:27

@Tomzone: Te sem vagy teljesen komplett..... :)

orient 2010.01.15. 10:39:17

oh mennyire ismerős. Akkor nem írom le a sztorit ami az anyámék házában megy lassan 10 éve. (bár jó ötleteket szívesen várnék). Ott is kb. hasonló összeggel lépett le a közös képviselő azzal a különbséggel hogy valami cégtől is nyúlt akik a lakókon követelik azóta is a milliókat (azóta persze kamatostúl).
Szerződés lett kötve velük de a lakók aláírása oda lett hamisítva. Tetőtérért cserébe felújítás vállalva. Nem újítottak semmit persze, de számlák vannak róla dögivel amit most követelnek. Tetőteret nem adják nekik persze mert szerződést szegtek.
Bíróságon az ügy ami a magyar jogrendszert minősíti:
1. húzódik nagyon sok éve.
2. a rohadt cég áll a nyerésre a hamisított aláírásokkal és semmi munkáról hozott milliós számlákkal.

Magyarország 2000 után.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.15. 10:40:18

@espadazo: A sacc/kb 1 000 000 db. kéziszerszám legyártása és kiadása annyira levinné azok piaci árát, hogy nem érné meg kockáztatni. Egyébként is: simán levonhatók a munkabérből, merthogy én azt is adnék nekik. (Természetesen szociális kártyára.) Ezek többsége ugyanis még sohasem szerzett pénzt munkával, nem is tudja összekapcsolni e két fogalmat.

Mókusélet 2010.01.15. 10:43:50

@kulup: ezt csináltuk. Erre reagálta azt, hogy összeszedte az öregektől a szavazatokat.

szubjektiv 2010.01.15. 10:56:47

@orient:
"Bíróságon az ügy ami a magyar jogrendszert minősíti:
1. húzódik nagyon sok éve.
2. a rohadt cég áll a nyerésre a hamisított aláírásokkal és semmi munkáról hozott milliós számlákkal."

Nem a jogrendszert minősíti, azzal nincs nagy baj, a bíróságok leterheltségét mutatja.

Hamisított aláírásokkal nyerésre? Ne viccelj már. Hamis aláírás semmis a szerződés. Nem fedi a számla az elvégzett munkát--> szakértő!
HA ennyi pénzről van szó, hogy hogy nem fogadott a ház egy normális ügyvédet?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.15. 10:59:29

@Sün‼: Folyamatban, együtt mindenféle rákokkal. Azért sincs új PPOszt, és már egy óra múlva dél lesz, sőt hétvége.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.15. 11:03:19

Belegondoltatok már abba, hogy egy ügyes közös képviselő az összes lakó/tulajdonos minden adatának, még az adószámának is a birtokában van, ha legalább egyszer pályázott? És abba, hogy azokkal az adatokkal mennyire ki tud baxni - hála az APE(C)H elkúrt ingatlanadó-kalkulátorának - a pattogó tulajdonosokkal?

tururú 2010.01.15. 11:05:06

ménincs kint a László neve?
ez így nekem fotóbolt.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.15. 11:05:28

@szubjektiv: Végül is kereshetnének még szűz szoptatódajkát és eredményes vak mesterlövészt is...

moli 2010.01.15. 11:06:05

az a szep, hogy a 8 milliot igy is, ugy is ossze kell dobni, ha lecsukjak akkor is. hisz ezzel a penzzel a kozosseg tartozik, nem egy szemelyben a kozoskepviselo. aztan a kozosseg behajthatja a kepviselon utolag (muhaha.)

pont ez a bajom nekem is, az oregasszonyok kepesek voltak megvalasztani egy maganszemelyt az apro maganvagyonaval kozoskepviselonek. talan hetek kerdese, hogy nalunk is ki legyen ragasztva egy hasonlo papir.

welsh12 2010.01.15. 11:06:32

@mikulo: Ez nem igaz! Nincstelen házak kb.
800 lakás 1.5 milliárdos " panelfel"-ba kerültek a k.k. által, aki maga sem látta át előre a mások által precizen kidolgozott hosszú távra szóló - a befektetést profittal visszahozó- üzleti stratégiát. Amikor rájött, már késő volt és azóta össze-vissza kutyul mindent.Valóban csődbe vitte a házakat,e mellett majdnem mindegy hogy sikkasztott-e.Köszönhető ez pl. a Te hozzáállásodnak!

orient 2010.01.15. 11:07:39

@szubjektiv: hmm. jó kérdések.
A hamisított aláírásokat bizonyítani is tudni kell valahogy. Nem elég hogy én nem írtam alá, meg a Józsi se. A cég szerint mindenki aláirta,PONT. Bíróság nekik hisz úgy néz ki.
Számlák meg hivatalosak mert volt valami sógor cég aki kijött párszor ránézett a cuccra és kiszámlázott érte pár milliót. Szakértő nem ér semmit mert ahogy lassan 10 éve megy a dolog a cég arra hivatkozik hogy le lakták a lakók! Lool. Egy 120 éves házat érted. Lebontani nem lehet mert műemlék, felújításra senki sem jöhet mert a per nincs lezárva. Én meg halálfélelemmel megyek oda minden alkalommal mert olyan állapotban van a ház hogy majd összedől.

kamasuka 2010.01.15. 11:10:05

A kilencvenes években egy ismerősünknél a közös képviselő halálos beteg lett és többmillát elsikkasztott. Ebből vett lakást a gyerekeinek, meg telket és meghalt. Azóta is perben áll a családdal a ház. Ennek lassan 15 éve. Természetesen a lakóknak kellett (volna) rendezni a hiányt, és nagy részük nem szállt be.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.15. 11:15:31

Hagyjátok a 3,14csába, két új PPOstás PPOszt is van...

bass.gitár 2010.01.15. 11:16:06

Mit csinált a számvizsgáló bizottság. Legalább évente ellenőrizniük kell minden számlát! Az szmsz-ben a lakók szavazták meg mekkora kiadásig írhat alá csak a közös képviselő, azon felül másnak is engedélyeznie kell a kiadást. Minden lakó, mivel tulajdonostárs, ellenőrizheti a számlákat, akkor is, ha nem tagja az ellenőrző bizottságnak. Én ezt meg is teszem, sőt, minden számlának, üzemeltetési, felújítási, lekötött pénz,kérem az egyenlegét, évente többször is. Nagyobb beruházáskor megnézem az árajánlatokat - mert legalább 3 kell! A könyvelőtől pedig elvárom, hogy 1-2 hónapnál nagyobb csúszása ne legyen. Ez munka a részemről is, ismernek is mindenhol, de nem érdekel a véleményük. Nem vagyok hajlandó támogatni a közös képviselőt, és a hátralékosokat sem. Az ő ügyük fél év után bíróságra kerül. Ezzel elkerülhető a nagy hátralékok összegyűlése.

welsh12 2010.01.15. 11:36:27

@mikulo: Nem csodálom, hogy nem adták a nevüket. A k.k.élet-halál ura, még a "fűtésszámlákat" is ő gyártja, azaz egy személyben rója ki majdnem a teljes rezsiköltséget a lakásokra mindenfajta elvi alap nélkül, mondhatni pofára.A "személyiség" megnyilvánulásairólpedig ne is tegyünk említést!

szubjektiv 2010.01.15. 11:37:46

@orient: Nagyon gáz ez a helyzet.
De ha bíróságon van az ügy, akkor tényleg nem az számít, hogy ki mit mond szerencsére, mert ez mind mind szakértői kérdés. 10 év alatt semmit nem lehet normálisan lelakni.
Szar ügy, de elképzelhető, hogy a társasházat valaki nagyon nem jól képviseli az ügyben.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.15. 11:45:04

@szubjektiv: Mennyi most a társasház-szakértő kilója? Drágább, mint a természetvédelmié?
Lásd: www.rtlklub.hu/most/7185_esti_showder_fabry_sandorral_10-01-14, az elején, a "madaras teszkóval" kapcsolatosan, ~ a 18. perctől!

Yasashi Tanuki 2010.01.15. 11:55:34

@moli: "pont ez a bajom nekem is, az oregasszonyok kepesek voltak megvalasztani egy maganszemelyt az apro maganvagyonaval kozoskepviselonek."

Még mindig megfoghatóbb mint egy újmódi ezer forintos KFT vagy egy 60 ezer törzstőkével alapított BT. Ott a tulajdonos meg se érzi a végrehajtást, magányszemélyként viszont élete végéig vonogathatják a hivatalos fizetéséből.

orient 2010.01.15. 12:12:02

@szubjektiv: valószínüleg nem. Mert egy öreg úriember képviseli most a házat és az ügyvéd akit foglalkoztat. Ki tudja milyen ügyvéd. Namármost az öreg nembiztos hogy jó, viszont már másban nem bíznak meg (Ő is lakó tehát saját érdeke hogy jól süljön el). Lehet váltani kéne nem tudom de mivel nem én lakom ott annyira nem is látom a részleteket. Csak idegesítő mert tök szép helyen lévő belvárosi társasház, ami jó állapotban aranyat érne. Így viszont szart sem ér mert mindenki tud a balhéról...

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.01.15. 12:47:54

Még lakásban laktunk, amikor a szellőző motorjának a cseréjét eszközölték.

Ez egy 1-4kW teljesítményű 3 fázisos motor talán 20eFt. A beszerelés legyen 10e.

Az árajánlatban amit a munkavégzést követően 8hónappal ismerünk meg 270eFt volt. Egyetlen árajánlatot kapott csak pedig ha pl. a gugliba beírod 3-4ezer cég biztos foglalkozik itthon ezzel.

És ez csak egy példa volt...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.15. 13:30:01

@sambalabammbumbumm: "Ez egy 1-4kW teljesítményű 3 fázisos motor talán 20eFt. A beszerelés legyen 10e.

Az árajánlatban amit a munkavégzést követően 8hónappal ismerünk meg 270eFt volt. Egyetlen árajánlatot kapott csak pedig ha pl. a gugliba beírod 3-4ezer cég biztos foglalkozik itthon ezzel."
És az érzés?
Megfizethetetlen...

toreki 2010.01.15. 13:38:53

@Mókusélet: azt a közgyűlési határozatot meg lehet támadni, mert jogsártő. viszont lehet újat tartani, ha a lakók 10%-a szeretné, a KK köteles összehívni, ha nem teszi, akkor az SZB vagy a kérő lakók is megtehetik. Ha változtatni akarsz, azért tenni kell. Én egy SZMSZ változtatás miatt jártam körbe a lakókat, és össze is jött a szükséges szavazat. Ha a 10% megvan az összehívásra, és a kezedben van 51% aláírása, hogy támogatják a leváltást, akkor az ismételt közgyűlésen akár egyedül is leválthatod.

@Kitalátor feljegyzetei: azért remélem az APEH az IP címet/időpontot is loggolja, különben nehéz lesz bizonyítania, hogy én töltöttem ki a kalkulátort.

@bass.gitár: egyetértek a módszereddel, bár nálunk egy számlát sem ír alá a kk cége egyedül. Egy tőlük, egy az SZB-ből. Nem azért, mert nem bízunk meg bennük, hanem mert évek múlva sem lesz személyeskedő vita, csak elő kell venni a könyvelést, és látszik, ki mit írt alá. Én meg csak azt írom alá, ami a ház értekeit szolgálja.

Beaver100 2010.01.15. 15:53:41

Magyarorszag beteg, de nagyon

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.15. 17:59:23

@t a m á s:
"(Én is egy közepesen kis ház közös képviselője vagyok)"
"Olyanról már hallottam, hogy egy vállalkozóval megcsináltattak valamit, kicsit drágábban, és zsebbe 10%-ot visszakértek. De ez nem sikkasztás."

Értjük mi, kedves Tamás.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.15. 18:04:49

@espadazo: "Így halt meg az a néne is, aki éveken keresztül megfúrta a felújítást, aztán leszakadt vele az erkély."

Bár más halálán nem röhögünk, ez annyira Darwin-díjas volt, annyira sorsszerű.

welsh12 2010.01.15. 18:06:31

@Mylady: Még csak kevesebbért sem csinálja, inkább drágábban, csak még ezt sem látják a tulajok, mert egyéb címeken szedi be.

KÉPVISELŐ NEM KÖZÖS-) 2010.01.15. 22:32:46

-)ennyi idióta lakót egy rakáson,sulitok meg van a képviselőséghez?-)

Üdv:Kk!-))

welsh12 2010.01.16. 10:11:28

@mikulo: "Valóban hiányzik az idézett összeg (papiron) de a háznak jelentős megtakarításai vannak (nemcsak papiron)."

Igen....,lehet úgy 200 millió hiteltartozás.

welsh12 2010.01.17. 10:10:52

Lenne "némi adalékom" a kgy. szervezői számára, akik kissé sokáig aludtak!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.18. 10:56:25

@toreki: Nem bizonyítanak ők semmit, csak elvégeznek egy szigorított, az utóbbi öt (+2) évre kiterjedő teljes vizsgálatot. Olyan nincs, hogy minden stimmeljen...

Morci úr · http://suttyok-ket-kereken.blog.hu 2010.01.18. 11:41:20

Ez csak azért hír, mert kiderült.
Mit gondol a tisztelt olvasó, miért megy akkora tülekedés a társasház kezelésekért???
Mert annyira sz.r állás???
NEM.
Azért mert sokat lehet nyúlni.
A nyugdíjas meg a többi szerencsétlennek meg fogalma sincsen miért fizet havonta 15-20 ezret közös költségként.

welsh12 2010.01.21. 10:01:47

Derék Lászlónk állítólag vállalta, hogy öt év alatt visszafizeti a tháztól "felvett kölcsönt",természetesen csak akkor, ha k.k. marad.... A nemes cél érdekében még szüksége van néhány házra...Jelentkezni itt lehet....:)

tarsashazkezeles 2011.06.02. 12:25:13

ez nekem is furcsa, hogy hogy nem vették a lakók észre!

Anna Benda 2013.02.21. 16:03:24

@tacsikutya: TE vagy az én emberem !!!
Már tiszta Hamupipőkének érzem magam! Nem győzöm szétválogatni a -na, nem a lencsét, hanem a "bauszomat"- annyiszor akasztottam össze a block 2000-rel.
Megtisztelnél, ha fölvennéd velem a kapcsolatot.
Nekem nincs fedőnevem, "vagyok, aki vagyok"
"bajtársi" üdvözlettel: bendaanna
süti beállítások módosítása