L. még mindig nem hiszi el, ami pár perce történt vele: magukat a K&H telemarketingeseinek kiadó emberek olyan trükköt akartak játszani vele, hogy a "biztonságos azonosítás" végett adjon meg személyes adatokat telefonon. L. nem dőlt be, de kiderült, hogy az illető tényleg a banktól telefonált. PPO-tól és netes adathalászoktól terhelt világunkban nem is csoda, hogy a Naiv Ügyfél hisztériás rohamot kapott.
Kissé felindultan írok, mert azon ami az elmúlt negyed órában történt nem tudom, hogy sírjak vagy nevessek!
Ma délután telefonom egy mobilszámot jelez ki, amelyen egy nagyon kedves hangú hölgy keres állítólag a számlavezető bankomtól a Kereskedelmi és Hitelbanktól. Bár általában az ilyen telfonmarketingeseket udvariasan és határozottan szoktam elhajtani, mivel éppen úton voltam valahova, kérdésére kíváncsi vagyok-e, hogy milyen módom csökkenthetem a számlavezetéstési költségeimet (?) igennel feleltem.
Erre azt felelte a hölgy, hogy mielőtt belekezd mondandójába, mivel személyes adatok is elhangzanak a további beszélgetésbe, NÉHÁNY kérdést tesz fel az én biztonságos azonosításomhoz.
Na ekkor szaladt fel a szemöldököm!
Az ELSŐ kérdései születési helyem és időm lett volna, valamint édesanyám neve! Ekkor közöltem vele, hogy telefonon, amikor nem én hívom a bankot, semmilyen személyes adatomat nem adom meg senkinek és azonnal leraktam a kagylót.
Abban a meggyőződésben, hogy biztosan valamilyen adathalász csalókkal volt dolgom, felhívtam a bank telefonos ügyfélszolgáltát, ahol a legnagyobb meglepetésemre közölték, hogy a +36 30 7610000 -os mobilszám valóban hozzájuk tartozik és tényleg az ő ügyfélszolgálatosukkal beszéltem.
Ezek után már csak annyi a kérdésem, hogy teljesen elment az eszük ezeknek a marketingeseknek? Mikor minden médium tele van internetes és telefonos adathalászatról szóló hírekkel ezek komolyan gondolják, hogy ügyfeleiket arra szoktassák, hogy az őket hívó ügyfélszolgálatosuknak megadják telefonon az adataikat?
Üdvözlettel:
L
Énbagoly 2010.01.22. 09:48:20
Énbagoly 2010.01.22. 09:50:04
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.22. 09:50:24
Énbagoly 2010.01.22. 09:52:49
igazságos 2010.01.22. 09:58:20
Azonosításhoz nem jelszót kérnek, hanem nevet, születési helyet, lakcímet, személyi számot. Semmi jelszót, meg bankszámlaszámot.
Az adathalászás az, amikor megadod a jelszavadat meg a felhasználónevedet. Az adathalászatnál a leggyakoribb az email, meg az a fordítóprogram által generált szöveg, ami arra kér, hogy kattints az e-mailre.
"Az adathalászat olyan típusú megtévesztés, melynek célja az Ön értékes személyes adatainak, például hitelkártya-számainak, jelszavainak, fiókinformációinak és egyéb adatainak ellopása."
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.22. 10:01:31
A "telemarketinges" csóró liba (és bérrabszolgatartói) meg kiérdemelték a HP feliratú pólót. Nincs amúgy véletlenül olyan internetes telefonszolgáltatási rendszer, ahol meg lehet adni, hogy milyen számot jelezzen ki a hívott fél készüléke?
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.22. 10:03:12
Secnir 2010.01.22. 10:03:12
engem is felhívnak néha, és kérik, hogy ez-azt diktáljam be. én olyankor hasra ütök, és bemondok valami fals szöveget.
erre hallom a fejcsóválást a telefonban, és azt mondják, hogy ez salynos nem jó. mondom erre, tudom.
ilyenkor kis szünet a túloldalon, majd kihasználom az alkalmat, elköszönök és leteszem...
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.22. 10:05:10
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.22. 10:06:25
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.22. 10:09:30
Delfinci 2010.01.22. 10:09:48
Ha bankszámlaszámot kérdez, meg jelszót, meg kártyaszámot, az gyanús, de egy anyja nevéből mit tud kihalászni???
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.22. 10:16:08
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.01.22. 10:16:34
De el tudok képzelni olyat, hogy gyűjtöget az adathalász személyes adatokat, aztán az emilre egy kicsit jobban formázott, fordított, személyes adatokkal megspékelt levelet küld ki amiről a hozzá nem értő rögtön elhiszi, hogy hiteles, hiszen ki más tudhatna ilyen adatokat (pl. bárki az önkormányzatnál, rendőrségen, adásvételi papírból...)
kunci77 2010.01.22. 10:23:03
P75 2010.01.22. 10:26:48
P75 2010.01.22. 10:28:17
esef 2010.01.22. 10:28:46
Delfinci 2010.01.22. 10:29:20
De persze igazad van, már értem. :)
Secnir 2010.01.22. 10:32:25
-Üdvözlöm, krshgrsom (érthetetlen morgás) vagyok a KáEndHá BANKból.
-Hmmh, örrgh, jómnnymompot (mi a faszomér zavarnak szombaton ebéd közbe'?)
-Szeretnék Önnek ajánlani egy NAAAgyszerű ajánlatunkat, melyet az ÖN bankszámlaszámához kapcsolva borzasztó 2 ft/nap megtakarítást eredményez! Szeretné-e igényelni?
-ömm, nyamm. Szóval. Igen (mi a faszért nem tudják ezt automatikusan intézni? miért hívogatnak ilyen baromságokkal?)
-AAAh, ez nagyszerű, akkor azonnal aktiváljuk is, de előtte szeretném megtudni azt, hogy Ön valóban az-e, akit hívtam?
-Jó. (te ökör, minek adtad meg a telefonszámodat a banki szerződésen? te barom...)
-Mikor született?
-197x.xx.xx (le kéne cserélni a számom)
-Anyja neve?
-id. Secnir született Borzasztó Rozália (holnap bemegyek az ejróparkba, veszek új telefont is)
-Köszönöm
-Kis türelmet ksiasszony.
-Igen?
-Az ön kedves nevét mégegyszer legyen szíves...
-Izé, krshgrsoaaom brgshoamasd maoam.
-Nem értettem, betűzne?
-Kis Éva.
-Köszönöm, mikor született?
-hátde hátde hátde mi köze hozzá?
-Sajnálom, fel kell vésnem az adatbázisomba, hogy mikor ki hívott. Belső szabályozás, tudja.
-1986. szept. 5.
-Hmm, köszönöm (fiatal husi), édesanyja neve?
-Árva vagyok
-Köszönöm (tökéletes, nincs anyós), köszönöm. És akkor legyen olyan kedves elmondani, hogy honnan tudom én azt, hogy valóban Önnel beszélek, nem pedig mással?
-De hát velem beszél, nem mással!
-Mondja Ön, kedves Éva! És ha ön a Bank Behajtási Osztályáról hív? Hogyan igazolja, hogy valóban a KáEndHá BANK-ban dolgozik?
-hátde, hátde, hátde...
-mindegy, telefonszámot tud adni esetleg, amin később visszahívhatom későbbi azonosítás végett?
klikk-búúúúú
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.22. 10:33:01
huuuha 2010.01.22. 10:33:23
Itt most nem arról van szó, hogy vki ismeretlenül marketinegel, hanem valszleg belelát az adataidba, mivel számlavezető bank.
Akkor is írna a Homárba felindultan az agyatlan posztoló, hogy hogyan mertek infókat kiadni a számlájáról ismeretlenül?
Kár, hogy nem lehet mínusz pontot adni, mert azért ez igen primitív poszt, és nagyon nem méltó a Homárhoz.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.22. 10:34:29
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.22. 10:35:42
kiskutyuska · http://dark_jmg.blog.extra.hu 2010.01.22. 10:35:49
kunci77 2010.01.22. 10:37:07
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.22. 10:39:13
huuuha 2010.01.22. 10:40:17
Bravó, el ne áruld azt amit amúgy is ismernek.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.22. 10:41:11
kunci77 2010.01.22. 10:43:57
kunci77 2010.01.22. 10:45:24
Peetee 2010.01.22. 10:46:20
Ha megadod a bankkártya-számodat, meg a jelszót / PIN-kódot is, azzal tudnak menni valamire. De a neveddel meg a születési időddel mit csinál?
Az fentvan az iwiw-en is kb. 5millió embernek!
Micsoda ostoba posztoló!
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.01.22. 10:50:00
De ott nincsenek adatok, csak halak.
gabbor 2010.01.22. 10:53:55
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.22. 10:56:37
igazságos 2010.01.22. 11:05:37
EZ NEM ADATHALÁSZAT, csak hogy a gyengébb felfogásúak is megértsék.
JCB 2010.01.22. 11:19:49
Bár a hozzátok hasonló funkcionális analfabétáknak fölösleges azt javasolnom, hogy olvassátok el még egyszer a posztot, azért a többiek bizonyár észrevették, hogy az író nem azt állította, hogy ezek az ott szereplő kérdések adathalászatot jelentettek volna hanem azt, hogy nagyon veszélyes a bankok részéről arra szoktatni az ügyfelek, hogy telfonos hívársa bemondásra megadják SZEMÉLYES adataikat bárkinek.
Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2010.01.22. 11:20:03
MrZed001 2010.01.22. 11:23:47
Szóval rossz ez így, de nagyon
Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2010.01.22. 11:30:18
tarkamarha 2010.01.22. 11:31:56
MrZed001 2010.01.22. 11:33:57
Bárki, könnyedén egy kis otthoni barkácsolással. Nem tudtad?
Elég megállniuk a bank központ közelében, és gyűjtik is a mobil gateway-ről hívásokat.
Vezetékes esetén meg még könnyebb (user oldalon). Vannak azok a szép szürke dobozok, lepárhuzamosítassz pár kábelt, és már meg is van minden hívása
igazságos 2010.01.22. 11:34:27
Na ez ADATHALÁSZAT.
Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2010.01.22. 11:35:33
tarkamarha 2010.01.22. 11:36:15
tarkamarha 2010.01.22. 11:38:11
MrZed001 2010.01.22. 11:43:47
"Vezetékes esetén így van, mobil esetén NEM. Azt hétköznapi ember le nem hallgatja."
Nos, keress rá akkor a gugliban. Feltörték a GSM által legtöbbet használt A5/1 jelű, 64 bites titkosítást. Le is írta a német ipse, hogy hogyan kell ócsóért ...
Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2010.01.22. 11:47:25
Eric_Cartman 2010.01.22. 11:53:36
ArnoldBácsi 2010.01.22. 11:56:56
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.01.22. 12:00:37
Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2010.01.22. 12:01:04
De sokkal egyszerűbb valakit az utcán leütni és elrabolni a pénzét, mint így megszerezni a banki belépési adatokat.
Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2010.01.22. 12:02:03
É2I 2010.01.22. 12:05:56
Rákérdeztem, ha ő hív mért kell a nagy akciójukhoz bármilyen személyes adatom?
-Hát azért mert ezt személyesen nekem akarják ajánlani.
-:DDDD Ok, de ne fáradjon, mert ha majd érdekel, én magam fogom megkeresni önöket.
Azóta békén hagynak. :)
Szerintem is elég gáz ez így, még ha valóban az én érdekeimet szolgálja is.
De a legjobb az, amikor telefonon bepötyögöd mindenféle azonosítód, mert csak akkor kapcsol ügyintézőt. Majd mikor felveszi a másik oldal, azzal kezdi, hogy ezeket az adatokat újból add meg. WTF? (Ja, hogy kell a telefonos bevétel is....)
csodalámpa 2010.01.22. 12:06:42
igen, a telefonálónak meg kell győződnie róla, hogy avval beszél, akit fel akart hívni
szül idő, hely, mama neve, lakcím
baromi nagy adathalászat....
ezeket az adatokat hány ember tudja rólad? gondolkozzál már el egy kicsit....
ja, hogy ez a funkció le van tiltva az agyadban?
tarkólövés, hulljon a selejtje
kolbaszbol a kerites 2010.01.22. 12:12:02
Név, anyja neve, telefonszáma.
Öcsém, de jó, hogy szóltatok, így sokkal több lóvét szakíthatok, nem pedig szaros kis 70.000-ből kell majd élnem.
Király ez a post! Megtanít az életere.
Csak mégegy: a telefonjukat is átirányítom majd a sajátomra, csakhogy élethűbb legyen.
Csodás ez a Magyarország! Én így szeretlek!
Ha én gazdag leszek... tirátirátirárámmm
Bandi_jóválasztás (törölt) 2010.01.22. 12:12:37
Bandi, hagyjad.
É2I 2010.01.22. 12:16:08
Azt nem vágod ugye, hogy ez egy alapos beetetés első fejezete is lehet?
Pl:
Már tudnak rólad mindent. Te el kezded sorolni, ő nem erőltetetten közbevág, előtted bemondja a házszámot, anyád keresztnevét, akármit. Úgy, mintha a gépből olvasná. Meg is nyerte a bizalmad, esetleg -ha vevő vagy rá- cseverészik veled egy kicsit. Már el is vagy altatva. Jöhetnek a számlaszámra, jelszóra, egyébre történő kérdések.....
Hmmm?
europeer12 2010.01.22. 12:23:24
Teljesen más, ha te hívod őket, és akkor kérnek adategyeztetést azonosítás céljából, mintha egy vadidegen számról, vadidegen személy bizalmas információkat akar kiszedni.
P75 2010.01.22. 12:44:32
Ezt nem mindegyik banknál lehet eljátszani és nem is írok bankneveket, mert csak tippeket adnék az illetékteleneknek.
Cs@tLós 2010.01.22. 13:03:32
De ez a biztos, ha az ember semmilyen személyes adatot nem mond meg, ha nem ő hívta a bankot.
Cs@tLós 2010.01.22. 13:04:51
Motorola 2010.01.22. 13:05:34
Egy mázlijuk volt, hívásvárakoztatásban jött a hívás egy másik hívás közben, különben ki sem csöngött volna a rejtett számról érkező hívás.
Ezek még hülyébbek.
panka 2010.01.22. 13:15:20
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.22. 13:25:15
ruszki 2010.01.22. 13:26:01
ha érdekel a téma vagy épp a te érdeked, hogy megtudd miről van szó:
Soha ne hívd fel a kapott telefonszámot! Mindig a telefon központjukon keresztül kérd, hogy kapcsolják a hívódat.
Az interneten ellenörízd le, hogy a kapott telefonszám valóban ahhoz a céghez tartozik-e
Pl. a citi akkor szokott így hívni, ha gyanús külföldi bankkártya használatot észlelnek és szóbeli megerősítést kérnek a tranzakcióhoz, ekkor az én érdekem, hogy jóváhagyjam a tranzakciót, ezért mindig visszahívom őket
Aki nem látja be, hogy miért nem okos dolog idegennek kiadni a személyes adatait telefonon keresztül, az meg sem érdemli azt a pénzt, amit majd egyszer kicsalnak tőle ilyen módszerrel
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.22. 13:27:59
J.G. 2010.01.22. 14:16:03
Néhány éve már kihaltak a központosok, nem tudod őket kérni, hogy kapcsolják.
@MrZed001: Ezt a bank központja mellett megállok dolgot azért gondold át még egyszer... És nem csak a hívások kiválogatásáról beszélek.
johevi 2010.01.22. 15:11:49
morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2010.01.22. 17:39:27
Mindannyiszor azt mondtam, hogy telefonon nem adok meg semmilyen adatot. Legalább ötször felhívtak egy héten, mint írtam, ünnepnapon is.
Fogalmam sem volt, mivel tartozom. Később bementem a bankba, ahol kiderült, hogy a számlakezelési díj felgyülemlett (egy ideig nem volt forgalom a számlán), ezért kb. kétezer forintot akartak velem behajtani ezekkel a gestapós módszerekkel. Ekkor már (amikor érdeklődtem), levonták az összeget rég az időközben megérkezett fizetésemből.
Be is írtam a Homárra, de csak kommentként.
Tant de bruit...
Ugyandehogy (törölt) 2010.01.22. 17:41:37
A kérdések között szerepelnek személyes adatok, és szerepelnek olyan kérdések a bankkal való ügyfélkapcsolatoddal kapcsolatban, amit csak te tudhatsz. Attól nem kell félned, hogy valaki kikérdez, és utána a nevedben tud a bankkal beszélni, mert vannak nem személyes adat kérdések is.
Akinek megrendült a bizalma, vagy egyszerűen körültekintő (ami dicséretes, mert nem tudhatja mindenki a szokásos processzeket és szabélyokat), az ilyenkor tegye nyugodtan ugyanezt, mint a posztoló: hívja vissza bankot. Ezt egyébként az ügyfélszolgálatosnak fel is kell ajánlania, ha érzi, hogy az ügyfél bizalmatlan.
Itt, most, szerencsére, nem történt semmi szabálytalan.
Ugyandehogy (törölt) 2010.01.22. 17:48:09
bezzeg, ha hétvégi ember volnék....
szgyula 2010.01.22. 18:01:15
MrZed001 2010.01.22. 19:06:30
"És nem csak a hívások kiválogatásáról beszélek."
Szeretem amikor valaki leírja miről nem beszél, de azt nem hogy miről igen :P
Fejtsd ki szépen, miről beszélsz, vagy nem beszélsz ...
MrZed001 2010.01.22. 19:09:45
"És nem csak a hívások kiválogatásáról beszélek."
Szeretem amikor valaki leírja miről nem beszél, de azt nem hogy miről igen :P
Fejtsd ki szépen, miről beszélsz, vagy nem beszélsz ...
P75 2010.01.22. 19:12:55
Visszaírtam, hogy oké, persze, két dolog nem stimmel, 1. az én telefonszámom sehol nem szerepel a szerződésben, tehát adatkezelési hiba történt, 2. ha engem is hívhatnak, akkor lesznek szívesek elmondani, hogy miért hívnak és megadni a szükséges információt, nem pedig lekezelő módon, téves telefonszámon a férjemet követelni.
(Persze kiderült az is, hogy miért kerültünk a BO-ra: mert az okos bank, miután a szlavezetőnk befogadta a beszedési megbízást, módosított megbízási számmal próbálta meg leemelni a pénzt...)
Megdobbent 2010.01.22. 19:24:00
salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.22. 21:42:51
húbakker... nem lennék médium! még megtőtenének hírekkel... nem vagyok én TV! :P
mindemellett jól jártál el, így kellene mindenkinke. helyes.
richy0609 · http://www.tengerimalacaim.sokoldal. 2010.01.22. 21:52:26
simán le lehet hallgatni a mobilt , csak egy kis háttér tudás kell hozzá. ajánlom figyelmedbe a következő könyvet: Nemere István: KGB története. ami frekvencián müködik minden lehallgatható!
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.01.22. 22:12:28
A80 2010.01.22. 22:34:07
SiKom 2010.01.22. 23:34:19
Ugyandehogy (törölt) 2010.01.23. 09:21:48
azóta sem értem, honnan vették a céges számomat....
deba85 2010.01.23. 11:22:26
renugard 2010.01.23. 13:37:31
kunci77 2010.01.23. 14:43:38
salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.23. 15:48:58
egy próbát mindenkinek megér!
arra gondolni sem merek, hogy a PIN-t már rég mexerezték és csak most sikerült szert tenni a kártyára, vagy csak eccerűen ismervén emberünket valahogy kitalálták.
mindenki ha nem is a saját, de valamelyik családtagjának valamely dátumát adja meg. HIBA!
DePassant 2010.01.24. 12:31:29
Mindig meg kell kérdezni kit keresnek és milyen ügyben (általában ezzel kezdik), és nyilván van valami fogalmad arról, hogy ehhez neked van-e közöd. Utána jön az azonosítgatós játék. Én mindig azt szoktam kérni, hogy mindennek a felét ő mondja és én kiegészítem (pl. mondd meg a születési hónapot és napot, én megmondom az évet vagy mond meg az irányítószámot és a házszámot én mondom a többit, stb.) így könnyedén ki lehet szűrni az illetéktelen hívásokat és ő is meggyőződhet arról hogy valóban velem beszél :) Ez egy patthelyzet, mert neki meg kell győződni, hogy valóban azzal beszél aki illetékes a számlával kapcsolatban. Ugyanakkor neked is érdeked, hogy pl. megerősíts egy külföldi kártyatranzakciót és ne tiltsák le a kártyádat, és maradj pénz nélkül több1000 km-re otthontól.
Másik: Felmerült a kommentekben hogy mennyi minden van fenn az iwiw-en. Szerintem több ezer embernek olyan az adatlapja, hogy gyakorlatilag az összes személyes információt ki lehet deríteni róla (név, születési hely, idő, anyja neve, lakcím) szerintem ez sokkal veszélyesebb mint egy telemarketingesnek beazonosítani magad...
Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2010.01.24. 22:56:55
_heisenberg 2010.01.25. 00:57:18
Nem értem a problémát.
Edward Nygma 2010.01.25. 08:54:41
Mondjuk ez volt azóta is az egyetlen, hogy kerestek.
hatesz 2010.01.25. 16:09:04
Csörög a telefon, 20-as szám,
felveszem.
- Jó napot XY vagyok a Raiffeisentöl. Nagyon fontos mondanivalóm van az Ön számára, de elötte azonosítsa magát!
- Ööö jó napot, hogy akar azonosítani?
-Szükségem lenne a születési dátumára és az anyja nevére.
-És hogy megy ez a gyakorlatban?
-Ön bemondja én meg megmondom hogy stimmel-e vagy nem.
-Aha. De elösször kérem ÖN azonosítsa magát! Bizonyítsa be, hogy a banktól van! Neve, születési idö, anyja never?
-Ò azt én nem mondhatom meg, mert az személyes adat, de ha visszahívja ezt a számot, akkor egy automata fog bejelentkezni, és azt fogja mondani, hogy "Jó napot, ön a Raiffeisen bankot hívta!"
-Na kedvesem, akkor hívj vissza 3 perc múlva, addigra én is felmondom ugyanezt a hangpostámra és e z a szöveg fog fogadni.
De a nevedet mindenképp mondd el még egyszer hogy hivatalos panasszal élhessek.
Aztán a panasztétel megtörtént, de a Rafi teljesen rendben találta a dolgot. Utána bementem a fiókba és kértem a telefonszámom rendszerböl való azonnali törlését, majd addig nem mozdultam, amíg ennek írásos bizonyítékát meg nem kaptam. Illetve megadtam a német telefonszámomat, de azon valahogy nem hívogatnak...
Morci úr · http://suttyok-ket-kereken.blog.hu 2010.01.26. 10:30:59
Kezdve az elárverezett ingatlanokkal egészen a butaságig arrogáns ügyfél kezelésükig.
khkommunikacio 2010.02.01. 10:09:11
Köszönjük észrevételeit és sajnáljuk, hogy az Önnel történt eset rossz érzéseket keltett Önben és kollégánk legjobb szándéka ellenére bizalmatlanságra adott okot. Általános gyakorlatunk szerint ügyfeleink biztonsága érdekében, amennyiben a K&H TeleSales munkatársai banki termékeket ajánlanak, és az ajánlat tartalmaz a számlájára/ számlavezetésére vonatkozó információkat az ügyfél azonosítás érdekében szigorúan csak a személyazonosításhoz kötődő adatot kérünk el. Nem kérünk el a számlájával vagy bankkártyáival kapcsolatban (számlaszám, kártyaszám stb.) információt, adatot. Hangsúlyozottan ezek az intézkedések az ügyfelek bankszámlájának biztonsága érdekében történnek, megakadályozva azt, hogy adatai a telefonbeszélgetés során illetéktelenek tudomására jussanak. Ügyfeleink számára természetesen minden esetben lehetőség van a hívás ellenőrzésére a K&H TeleCenteren keresztül, illetve bármikor kérhetik a további ajánlatokkal való megkeresések felfüggesztését. Sajnálatos tény, hogy az adathalászat megnehezíti az ügyfelekkel való kommunikációt, mindezek ellenére a törekszünk ügyfeleinkkel a gyors és rugalmas kommunikációra folyamatosan fejlesztve annak biztonsági szempontjait is. Panasza még inkább arra késztet bennünket, hogy a jövőben még nagyobb hangsúlyt helyezzünk erre. Szeretnénk újból megköszönni észrevételeit, hiszen az ilyen vélemények képezhetik alapját annak, hogy együttműködésünk ügyfeleink megelégedésére szolgáljon. Még egyszer elnézést kérünk, ha kellemetlenséget okoztunk Önnek.
Üdvözlettel:
Kommunikációs igazgatóság
K&H Bank
klónozott vadegér 2010.03.15. 22:43:49
adatvédelem · http://www.ppos.hu 2011.01.20. 23:43:10
dizib 2011.12.09. 10:30:02
salapapa · http://salapapa.hu 2011.12.11. 01:56:30
szánalmas kis senkiházi! hát így kell beszélni az ügyfélellel?
BTK 176/a (1)!
ezt szoktam sejtelmes hangon a fülébe suttogni az ilyen ID nélküli gyökereknek. :)
persze itt ez nem érvényes...........