Tékozló Homár

Különös számtanpélda a Sparból

2010.02.01. 15:00 | hdzs | 152 komment

Valami hatalmas félreértésnek kell lennie a háttérben, mert hogy egy 999 Ft-os termékre ne fogadja el a pénztáros az 1000 Ft-os étkezési utalványt, mondván hogy az kisebb értékű, máshogy egyszerűen nem fordulhat elő. Viki is értetlenül áll az események előtt, vajon mi lehet a magyarázat?

A mai nap egy olyan dolgot tanultam, amit az iskolában biztos nem így tanítanak. Ez valószínű a matematika tanárok számlájára (köztük édesapáméra is) róható fel, hiszen mind pont arról az óráról hiányoztak. Tudták, hogy 999 Ft több, mint 1000 Ft?!??! Na, ez az, amit eddig én is fordítva gondoltam, de hát minden nap tanul az ember. A Duna Ház Spar üzletének pénztárosa nyitotta fel azonban a szemem, és világított rá a rideg valóságra.

Ugyanis az történt, hogy a 999 Ft-os vödrös narancsot (amit egyébként a félig megbuttyant narancsokkal teli ládából kell összeválogatni) fél órányi sorbanállás után a pénztárnál nem lehet kifizetni 1000 Ft-os étkezési utalvánnyal, mert a 999 Ft (amit úgy mellesleg az 1 és 2 Forintosok bevonása óta 1000 Ft-ra kerekítünk) több, mint az 1000 Ft-ot érő jegy. 

"Nem nyílik ki a pénztár, ha kevesebbet fizetek" - magyarázta fennhangon, majd szentségelt az orra alatt félhangosan, hogy hogyan tudná végre megértetni velem, buta vásárlóval ezt az egyszerű dolgot. Hiába bizonygattam neki, hogy az étkezési utalvány 1000 Ft értékű, tehát megegyezik a narancs árával, pár perc vita után sem volt hajlandó elfogadni, azért, mert szerinte az nem fedezi a gyümölcs árát.

Sajnos már nem először fordul velem elő, hogy a környéken lévő Spar üzletben próbáltam vásárolni, ám az az alkalmazottak miatt ilyen vagy olyan okból meghiúsult. Úgy tűnik, hiába a nemzetközi háttér, a 9. kerületi Spar áruházakba számtan tudás és minimális kommunikációs készség nélkül veszik fel az alkalmazottakat. Pedig a mai kiélezett piaci versenyben talán erre kéne a legtöbbet fordítani, nem pedig a hangzatos reklámokra.

De legalább a zöld ugri-bugri, búgó hangú pénztárca a tévéből nem hazudott. A narancs vásárlásom igazán S Budget-re sikeredett. A pénztárcám kövérebb maradt 1000 Ft-tal, mert olyan áruházban nem vagyok hajlandó otthagyni a pénzem, ahol a személyzet nem hagyja, hogy költsek. Csak azt nem értem, hogy tudtam egy ilyen matematikai hiányosággal közgazdász diplomát szerezni.....
 
Üdvözlettel,

Viki

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.02.01. 15:04:08

A 999 tényleg nem 1000. Na, veszel még egy sportszeletet. Segítettem?

[ ] igen
[ ] nem

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.02.01. 15:05:25

@Alikam: Bocsi, nem tudtam, hogy még versenyven vagytok.

Pitta2 2010.02.01. 15:05:53

Amúgy ez szégyen. Én azért beírtam volna a panaszkönyvbe és írtam volna a Spar ügyfélszolgálatának is. Magyarázzák már meg, hogy a 999 Ft-os - amúy csak lének való - narancsot miért nem lehet kifizetni egy 1000 Ft-os jeggyel. Van egy fogadásom, hogy majd megmagyarázzák, hogy a jegyből kezelési költséget vonnak le. Azt nem mondta a pénztáros, hogy mennyivel kevesebb? Nem lehet, hogy egy nullával kevesebbet ütött be?

Alikam 2010.02.01. 15:05:55

@atpijkamo: 999 forintos ár nincs. 1000, vagy 995. De itt 1000.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.02.01. 15:06:47

versenyven=versenyben

Szar blogmotor mondtam már?

Alikam 2010.02.01. 15:07:04

@atpijkamo: Látod látod, elszúrtad:( No nem baj, majd legközelebb xD

napalm 2010.02.01. 15:08:38

a diploma kérdés volt-e?

hétvégi?

Hati_x 2010.02.01. 15:09:16

ja kérem aki a Spar-ba vásárol! :)
és ilyenkor hol vannak az okos vásárlók akik a sorban (tömegével) próbálják elmagyarázni a pénztárosnak , hogy egy hülye! :) mert gondolom nem Te voltál az utolsó a sorba. vagy tévedek?

laszgal 2010.02.01. 15:09:38

Narancsborítás nem volt?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.02.01. 15:11:25

@Alikam: Veszel 10 db 999-es cuccot, és a tízezresből visszakapsz 10 forintot. Ez 1000-rel vagy 995-el sehogyan sem jön ki.

Azzal kevered, hogy fizetéskor kerekítik az árat 5-re.

--

Na, majd ha 100-ra kerekítünk, és elgurul a tízezresem, akkor fogunk csak sírni az ejro után!

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.02.01. 15:12:27

Szar blogmotort nem szabad cikizni. Bosszúból megette a beírásom. Küldjem újra?

kulcsarb 2010.02.01. 15:15:02

valószínűleg az volt a baj, hogy az étkezési utalvánnyal való fizetésnél nem szabad visszaadni. És neked visszajárt volna 1 Ft.
Ami ugyan elveszik a kerekítésnél, de akkor 0 Ft járt volna vissza, ami szabálytalan.
Javaslom, az y2000k mintájára létrehozni egy y1Ft akció csoportot!

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.02.01. 15:17:01

@Pitta2: Ezer forintos narancs nem kinyomni való! Ja, ez csak 999 forintos. Az más.

Mogyoró007 2010.02.01. 15:17:26

Igazából ezt pont leszarom. Amit nem értek egy ideje az az, hogy miért nem árazzák be a termékeket, szolgáltatásokat, stb-t úgy, hogy kerek legyen a vége, ha már 1, 2 forintos nincs. Miért 99 Ft pl. vminek az ára, ha ennyit (kp) úgysem tudok fizetni. A kerekítgetést hány évszázadig tervezik??

sznorbi2 2010.02.01. 15:18:08

Érdekes, hogy ilyenkor a terméket is belekeverjük, hogy csak lének volt jó meg
megbuggyant narancs volt!
Furcsa, hogy így is vitték mintha ingyen osztották volna.
Éredekes én egyetlen 1 megbuggyantat sem találtam és még csak nem is lének vettem és mégis teljesen ehető volt.
Az már más kérdés, hogy lehetett olcsóbban is kapni csak ahhoz nem járt "vedér".
Gondolom úgy lehetett ez az egész narancsos sztori, hogy ha nem készpénz akkor nem érvényes a kerekítés, mivel a bankkártyás fizetés sem készpénz és ott sincs kerekítés a kivont 1 és 2 Ft-s miatt!
Biztosan nehezére esett egy kis apróságot venni még.

Mogyoró007 2010.02.01. 15:20:22

HJa és hova lesznek az 1, 2 forintok?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.02.01. 15:22:06

Azt hiszem ezzel az 5 forintra kerekítéssel nagyon feladták nekünk a leckét. Lehet, hogy törvényileg meg kellett vona szűntetni a 0 és 5-ön kívül minden számot.

5
50
55
500
505
...

Ez sem jó. Át kell térni a bináris fizetésre.

Csak az a baj, hogy 10 féle ember létezik: aki ismeri a bináris számokat, és aki nem.

vizsla_barat 2010.02.01. 15:26:25

a mostani vilagvalsag tekinteteben megleponek tunik,hogy a kozgazosoknak barmifele elemi matematikai es termtud-os tudasra lenne szuksege a diplomahoz.
[gyk az anyag- es energiamegmaradas torvenye meg soros gyuri bacsinak sem megkerulheto. legalabbis nem hosszutavon...]

2010.02.01. 15:26:46

Most komolyan el kell magyarázni, h a számla végösszege 999Ft volt, amire nem fogadhat el 1000Ft-os csekket, egyszerűen nem fogadja el a rendszer?

A példa semmivel sem különbözik attól, mintha mondjuk 600Ft-os összeget akart volna 1000Ft-os csekkel fizetni.

Csekkből nem lehet visszaadni. Se 400-at, se 1-et.

A kerekítés nem szüntette meg az 1Ft-os összeget, csak készpénzes vásárlásnál eltekintenek tőle.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.02.01. 15:29:25

Ha ezres utalvánnyal fizethetek 999-et, akkor 998-at is. Ha 998-at, akkor 997-et is. Abból pedig vissza kell adnia 5 forintot. De vissza nem adhat utalványból. Tehát nem fizethetek 999-et utalvánnyal.

A fenti levezetést meg kell értetni az akadékoskodó vevőkkel. Ha megértik, akkor a jutalom egy vödör narancs.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.02.01. 15:30:25

Egyébként nem utalvánnyal. Én nyalom az utalványt.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2010.02.01. 15:34:13

@i: Akkor ne adjon vissza. Egyszerű.

Egyébként pl. kártyával simán 1 Ft ponotssággal fizet mindenki. Csak a kézpénzforgalomból vonták ki az 1-2 forintosokat, az elszámolásban benne van.

Sőt, a fillér is.

krj 2010.02.01. 15:34:34

@AnnaM: te minden 99 Ft-os dologból egyet-egyet veszel? ne legyetek már ennyire érthetetlenek, a kerekítés nem a termék árára, hanem a végén KÉSZPÉNZBEN fizetendő összegre vonatkozik. aki kártyával fizet, továbbra is a 1,2,3,4,6,7,8 és 9-re végződő összeget fizeti!

a kerekítés pedig egyéb ráfordítás ill. egyéb bevétel.

szemi90 2010.02.01. 15:37:57

Posztolót már lehet szidni?

Mogyoró007 2010.02.01. 15:38:17

@krj: szerintem olvasd el újra amit írtam. Semmi az általad leírtakkal ellenkező nincs benne. Az első sorodnak meg semmi értelme, erre vonatkozó dolgot nem írtam.
Lehetne akár egy mercedes luxusautó, aminek az ára 12.999.999 Ft. Mi a szarért nem tud az 13.000.000 Ft lenni, vagy 12.999.990 Ft? És nyilvánvalóan kp-ra vonatkozik, ahogy írtam is. Nem tegnap óta van érvényben a kerekítés. Bőven volt idő áttérni a kerekítéses árazásra.

Nyúlcipó 2010.02.01. 15:38:47

lehet hogy figyelmetlen voltam, de sehol nem találtam a posztban, hogy a pénztáros átlagos külsejű volt-e és adott-e végül spáros törpöt.

@atpijkamo: nem, ezres utalvánnyal fizethetsz 999 forintot, 998 forintot, de nem fizethetsz 997 forintot
mert az első kettő kerekítve pont ezer, az utolsó pont nem ezer

Secnir 2010.02.01. 15:40:48

ehhh
nök.
fogadjunk, hogy a poszt toló is nö.
Asszony volt a héten a Sparban, vett 1000 pénzért vödrös narancsot. Itthin meg nekem dicsekedett:
-Látod, vettem 6 kg narancsot egy ezresért, és még egy ilyen jópofa vödröt is kaptam hozzá...
ránéztem
-a Lidl-ben két kiló narancs 190 forint, egy ilyen vödör meg 50. számolj.
kicsit fennakadtak a szemei, ahogy összeadott, majd amikor leesett neki, megkérdeztem:
-jó üzlet volt?
nem szólt egy szót sem.

pizsama 2010.02.01. 15:42:05

ALDI, őstermelő volt már?

Remol 2010.02.01. 15:44:41

már várom, hogy ki lesz az a barom, aki az aldis, őstermelős halálunalmas baromságot beírja.

Timon Christiansen 2010.02.01. 15:45:19

Mivel a pénztárgép programja ilyen esetben nem tud vissza adni (de már vagy 2 éve) Étkezési utalványból nem lehet visszaadni még 1 Ft-ot se. Ha veszel egy darab csokit már 1000 fölött vagy és semmi gond.

Gyurma Pappa 2010.02.01. 15:47:22

A baj az, hogy valahol igaza van a pénztárosnak, csak nem tudja elmagyarázni, hogy mit akar mondani. Én is nyúltam már vissza egy csomag rágóért, mert 1998 Ft-ot nem tudtam kifizetni kajajeggyel. Nem lehet, kész. A kajajegy nem készpénzt kiváltó, hanem készpénzt helyettesítő eszköz. Viszont 1 ft létezik ugye, de ezt már írták előtte.
Az más kérdés, hogy ezt értelmesen el lehetne magyarázni az ügyfélnek, pl így: kedves vásárló, szeretném elmondani, hogy sajnos nem áll módomban elfogadni a 999 Ft helyett az 1000 Ft-os jegyét, mert nem készpénzzel, hanem készpénz helyettesítő eszközzel szeretne fizetni. Remélem nem gond, tudok ajánlani egy külön ilyen és hasonló célokkal idehelyezett 99 Ft-os cukorka megvásárlását, és további 100 Ft ádadását.

Dr. Kix 2010.02.01. 15:48:32

@Secnir: Ezt a vödrös trükköt évente 1x-2x valóban eljátsszák. És ahogy a tapasztalat mutatja, megéri nekik. Sok a birka. :)

krj 2010.02.01. 15:49:19

@AnnaM: azért maradt meg a 99 ft-os akármi, mert pl. ha öt darabot veszel belőle, az nem 500 ft, hanem 495, tehát kevesebbet fizetsz. ill. ha öt különféle terméket veszel, 9-esre végződő árral, akkor is öt ft-tal kevesebbet fizetsz, mintha 10-esre (0-ra) végződnének. ez továbbra is marketingfogás, és annyi létjogosultsága van, hogy 1 Ft-ot spórolsz. ami kp-fizetésnél megjelenhet a többi tételtől függően, kártyásnál meg meg is jelenik.

és hogy miért nem 990 Ft-ért adja a vödör narancsot? csak. mert ilyen az árpolitikája, macerás kicserélni az árcédulákat stb. szíve joga és semmi logikátlan dolog nincs benne.

Secnir 2010.02.01. 15:50:44

@atpijkamo:
nem. egyszem gyermekekm anyja, hogy gondolod? (habár ráfér néha)

@Kix:
ahogy mondod, ahogy mondod...

Nyúlcipó 2010.02.01. 15:51:23

@Gyurma Pappa: egy faszt van igaza. ha 999 forintot 1000 forintos bankjeggyel ki lehet fizetni, akkor egy ugyanolyan értékű utalvánnyal is lehessen már.
készpénz helyettesítő eszköz? ki nem szarja le, oldják meg ahogy akarják, ez már nem a vevő dolga.
ez csak szarakodás.
angliában, ausztriában miért nem szopatnak 1 centért??
váltottam utazási csekket Hollandiában, már éppen zárt a bank. de nem kidobtak, hanem átváltották és mikor kérdeztem, hogy miért nem voltak le 5 guldent kezelési költségnek azt mondta a faszi, hogy már lezárt valamit és ki nem nyitja, majd holnap megoldja valahogy.
így is lehet.

Mogyoró007 2010.02.01. 15:53:35

@krj: légyszi magyarázd meg nekem hogy működik a rendszer, mert nem bírom felfogni.... Nagyon naív vagy hallod. Ha 497 Ft a termék ára és te 500-at adsz, akkor szerinted az a két forint hova tűnik? Ebben az esetben is remekül jártál. Gratula. Ebben nincs semmi marketing. Ebben 1, 2 forintok elrakása van.

A narancs, a vödör, a 999 Ft, meg a poszt nem érdekel.

akikaztmondjákni 2010.02.01. 15:56:21

Sosem felejtem el, amikor talán általános másodikban Bosi ( aki amugy kitünő volt nyolcadikig )váltig állította, h kétszer kettő az nem négy, hanem öt...a végéb már csakazértis nem fogta be...:)

Nyúlcipó 2010.02.01. 15:57:05

nem narancsot kellett volna venni.
vörös szekfű vásárlásnál bezzeg pontosan adnak vissza. :D

Gea 2010.02.01. 15:57:22

@AnnaM: Azért nem kerekítik egészre, mert pszichésen hatnak ezzel ránk. Pölö: 1999. Az ugye még nem érte el a 2k-t, tehát még az 1k-ban van, ugye hülye vevő! Pszchológiai okai vannak. Ha nem lenne annyi ember, aki csak emiatt vesz meg dolgokat már rég 2000 lenne használva. Meg a merci is ezért 12.999.990! Mert még nem érte el a 13 misit! Mivel a 12-ben van, lehet 10-ből 1 marha épp ezért veszi meg. Ha 13.000.000 lenne, akkor csak 9-en vennék meg... Asszem régebben olvastam már erről, de meg nem mondom hol...

Gea 2010.02.01. 15:59:56

@Nyúlcipó: És utánad is dobnak még 13 szálat bónuszként anyukádnak... ;-)

Manci néni, a szomszéd 2010.02.01. 16:00:09

A pénztáros simán beüthette volna, hogy 999 Ft-ot fizetett utalvánnyal és nyílik a kassza.

Mogyoró007 2010.02.01. 16:00:28

@Gea (az igazi): légyszi magyarázd meg még egyszer...

krj 2010.02.01. 16:01:01

akkor visszakapsz 5 ft-ot, a cég meg elkönyvel egyéb ráfordításként 2 ft kerekítést, mert csak három járna neked vissza, de ötöt kapsz. most hagyjuk, hogy bruttó vagy nettó, a kerekítés amúgy az adóalapot kell, hogy csökkentse, tehát az áfafizetési kötelezettséged terhére nem kerekítgethetsz.
tehát jól jártál.

de ha 498 ft-ra jön ki, akkor 500-at fizetsz és nem kapsz vissza semmit, a cég elszámol 2 ft kerekítést egyéb bevételként.

a marketingfogás teljesen más kérdés, amíg a 999 "annyival" kevesebb az embereknek, mint az 1000, hogy arra készteti őket, hogy megvegyenek egy vödör narancsot, aztán bénázzanak vele, mert úgy megpakolják, mint az egyszeri bunkó az allyoucaneat-nél a tányért, addig a 999 ft-nak van létjogosultsága a kereskedelemben. persze ettől még lehet az a véleményed, hogy az egy forint nulla az egész áru értékéhez képest, és igazad is volna. szerinted én vettem ilyen narancsot? :-)

és ne szegje kedved az egy forint! :-)

dieter 2010.02.01. 16:07:41

Szegény Spar, mekkora genyó már, hogy betartja a törvényt. Ha nem tartaná, akkor meg azért lenne egy rohadt szemét. Tessék elolvasni a törvényt vagy az APEH tájékoztatót: "A törvény a kerekítési kötelezettséget a készpénz (bankjegy vagy érme) átadása esetén írja elő".

Kedves Viki, nyugodtan add vissza a diplomát, nem azért, mert nem tudsz számolni, hanem mert egy bunkó vagy, és még a második kommentben leírt megoldást sem vagy képes alkalmazni (gy.k: veszel hozzá egy csokit)

VinszentVega 2010.02.01. 16:09:31

Mikor jut el végre az emberek csökött agyáig, hogy a kerekítési szabály csak a KÉSZPÉNZzel történő fizetés esetén érvényes!!
999Ft-ot NEM LEHET 1000Ft-os étkezési jeggyel kifizetni. És nem nem matematikai kérdés.

Nyúlcipó 2010.02.01. 16:09:44

Nem tudom, hogy a marharépa boltvezető miért nem tud kitalálni valamit az ilyen esetek kezelése.
Mondjuk létrehozna egy Utalvány Kerekítési Krízis Alapot, napi 300 forintos alaptőkével és a nap végén Kasszás Gizike bemondané, hogy neki 15 forint kára volt aznap, Kasszás Jolánkának 56 forint és szépen elszámolnának.
Mert naponta kábé ennyi összeg jön össze ilyen kerekítésekből.

ArnoldBácsi 2010.02.01. 16:11:13

Én a helyedben beboritottam volna oda a pénztárhoz a vödör narancsot, he!

Eric_Cartman 2010.02.01. 16:18:39

Mondjuk, ez az egész attól is függ, hogy a pénztárosnő festett hajú-e ?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.02.01. 16:19:41

A debreceni spar-eladók miért nem ilyen hülyék?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.02.01. 16:23:47

"mert a 999 Ft (amit úgy mellesleg az 1 és 2 Forintosok bevonása óta 1000 Ft-ra kerekítünk) több, mint az 1000 Ft-ot érő jegy. "

Igen, mert ő valószínűleg arra gondolt, hogy az áru kisebb értékű mint a jegy.
Csak ugye pont amit a posztoló is ír, hogy kerekítés van... Gratulálok a droidoknak...

Ilyenkor kell lekapni még egy rágót, és elhúzni.

Pál Bius 2010.02.01. 16:23:54

Azt se felejtsük el, hogy a 20 forintos turbo rágót gond nélkül odaadják az 1000 forintos kajajegyért.
Nincs visszajáró. Oké, kérem a narancsot.
Nincs ezen mit ragozni...

Csaknorisz 2010.02.01. 16:25:13

A pénztárosnak csak annyi a hibája, hogy nem tudta értelmesen elmagyarázni, hogy a rendszerbe nem tudja bevinni az 1000 forintos utalványt 999 forintnak. Vegyen még a kedves vevő egy doboz gyufát rakjon hozzá egy húszast ( fingom nincs mennyi egy doboz gyufa)és máris el tudja fogadni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.02.01. 16:25:29

@A_I_R: Akkor ezen nem ártana változtatni... Hogy akkor erre a szarra is legyen érvényes a kerekítés.

Pál Bius 2010.02.01. 16:25:54

@ColT: mi ez a kerekítéses dolog?
Pont az eladó köti ki, hogy nem ad vissza. Hát ne adjon, mindegy, hogy 1000 forint a cucc vagy 997.

P75 2010.02.01. 16:29:34

Viki, tökjó, mostmár tudjuk, h közgazdász vagy, apukád meg matektanár, de azt miért nem lehet megérteni, h nem a 999 több mint az 1000, hanem a kajajegy értéke nagyobb a vásárlás végösszegénél és míg ezt el tudják számolni egy mekiben, addig egy sparban venned kell mellé egy csomag rágót vagy tictac-ot és akkor el tudják fogadni az étkezési utalványodat.

Pál Bius 2010.02.01. 16:32:48

@P75: Értsétek meg, hogy nem kell venni semmi mást.
Egyszerűen nem adnak vissza az utalvány összegéből.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2010.02.01. 16:41:34

@AnnaM: Az hogy az ár kilencesre végződik pusztán marketing fogás. Ugyanis átlagpógár a világon mindenütt szívesebben veszi a kilencesre végződő árral ellátott terméket.
A többi számjegyre végződő árak sokkal kevésbé vonzóak, rengeteg kutatás bebizonyította.
Hogy miért így viselkedünk, azt ne kérdezd.
Az árnak semmi köze ilyen szempontból a kerekítéshez.

Mogyoró007 2010.02.01. 16:45:46

@Tanácstalan: lécci te is magyarázd meg még eccer a hülyeséget...

Lajszlo 2010.02.01. 16:52:05

Könnyű azt mondani, hogy vegyen még egy csokit vagy doboz gyufát, de mi a megoldás egy könyvesboltban?? Szóval csak meg kéne ezt oldani valahogy, mondjuk a számítógépet felkészíteni az ilyen esetekre, nem?

reunalla 2010.02.01. 16:52:41

mennyi narancs fért a vödörbe? 5-6 kg? a másik boltban nem Aldi :P 2 kg narancs 239 Ft- volt....huppsz, nincs vödröm :P :D ki járt jobban? ez is egy számtanpélda

nem mellesleg a közgazdász diploma úgy látszik nem javított a posztoló felfogó képességén...

Rean 2010.02.01. 16:56:15

A legnagyobb baj az, hogy mocskosul sötétek vagytok és olyasmiről pofáztok amiről fogalmatok sincs. Akinek nem inge ne vegye magára.

Kasszában dolgozok én is és tapasztalatból tudom, hogy mivel a legtöbb rendszer olyan hogy nem szereti ha mondjuk 700 forintos dologra 1000s utalványt ütsz be, a megoldás, hogy beütöd a 700-at és elveszed az ezrest. Ettől a rendszerben te rendben leszel a kassza leszámolásánál pedig pluszod lesz ami abszolút nem baj.

Ergo a pénztáros egyszerűen faszkalap volt. Vagy túl primitív volt, hogy eszébe jusson a nyilvánvaló megoldás vagy csak kitört belőle a kristálytiszta rosszindulat amiért az apja seprűnyelet dugott a valagába öt évesen.

Kasya 2010.02.01. 16:56:32

Sparban velem is ezt csinálták...kérték vegyek még egy rágot v. vmit....
Én felhúztam magam és kértem, akkor pakoljanak vissza, majd irány a Tecso...

reunalla 2010.02.01. 16:58:57

mellesleg legközelebb a pennyben vegyél vödrös narancsot, ott alapból kerekít a blokk, és 449 ftos termék blokkja így néz ki (szombati vásárlásom)
xyxxxxxx 449 Ft
Összesen 450 Ft
Bankkártya 450 Ft

reunalla 2010.02.01. 17:00:38

@Rean: vagy mondjuk több nagy ruházhoz hasonlóan a béréből levonnák a büntetést, ha ilyet tenne...ugye, te a sarki kisboltban vagy kasszás?

Rean 2010.02.01. 17:29:36

@reunalla: mi a tökömről beszélsz? miféle büntetést? ki büntetné meg? ne legyél már idióta, ez segítőkészség kérdése, semmi más. lehúzza a narancsot, kér a gép 999 forintot. beüt 999-et utalványra és elveszi az ezrest. kassza rendben, elszámolásnál plusz egy forint. yay!

acka 2010.02.01. 17:32:24

Itt A Lidl-ben simán elfogadJák az 1000- forintos kajajegyet a 999-forintos árúért.Bár a Heliker üzlet egy kicsit szemtebb ilyen szinten,ugyanis nem hajlandó fölváltani délután kettőkor a 10.000-,( amikor a legnagyobb a forgalom),mert a pénztáros elmondása szerint akkor vitték a pénzt el tőle a postára.A következő vásárlónak gond nélkül vált 20.000-. Erre én már nem is mondtam semmit.Jobb is.Akkor már ott is Persona non Grata lennék:D:D. Bár engem jobban ,,szeretnek,,az OTP-ben, és a Postán.XDXD

acka 2010.02.01. 17:33:38

Szemtebb= szemtelenebb:)

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2010.02.01. 18:06:47

@AnnaM: Nem tudom megmagyarázni a hülyeséget. Ha tudnám, akkor közéletileg szakérteném. Csak azt tudom elmondani, amit tanítanak. Ennyi. Rám pl. nincs hatással.
Én sem értem, ha már kerekítünk, akkor miért 9, miért nem 0, ha még felfele is.
Erre majd valaki rávágja, hogy a végösszeget kerekítünk. Hát nem mindegy?

mqqq 2010.02.01. 18:22:34

vajon hányszor jön még elő a homár hasábjain, és hányszor kell még elismételni a következőt, hogy több hasonló levelet ne küldjön a sok gyökér:

VÁSÁRLÁSI UTALVÁNYBÓL NEM LEHET VISSZAADNI! HA NEM KÉRI A VISSZAJÁRÓT, AKKOR SE! MERT NEM ENGEDI A RENDSZER!

Nem a pénztáros hibája, neki édes mindegy hogy hol és ki dugja fel az 1 Ft-ot. A gépbe úgy üti be, hogy utalvány, és innen kezdve NEM megy a dolog. Készpénznek nem ütheti be, mert akkor nem tud elszámolni. Tetszikérteni?

mqqq 2010.02.01. 18:25:49

@acka: pénztárgép rendszertől függ. A mekiben is elfogadják az utalványt úgy, hogy nem adnak vissza, de ott nem is gyűjti külön a szoftver, úgyhogy nem jelent gondot. Mivel ez csak a vásárló akaratából történhet így, előtte mindig kötelességük figyelmeztetni is.

szemi90 2010.02.01. 18:34:04

Nem számít gyerekek. Úgyis megszűnt a hidegétel utalvány. Több ilyen idióta poszt nem lesz.

Megdobbent 2010.02.01. 18:46:15

Ha viszont van (tobb?) remek diplomaja (FONTOS), akkor az egyetlen megoldas, hogy:

1) Mikroblogger lesz, vagy mikrobloggerhez megy hozza
2) Nem csak narancsot, de (kemeny!) sajtot is vesz
3) Azt is az ALDI-ban, Totaves kituzovel
4) Eloszor a mikroblogon kozli (mert az kozismert), es majd automatikusan atveszi a Homar, mert a hosszu nyelve erzekeli

Igy viszont sikertelenseg van :(

Megdobbent 2010.02.01. 18:47:23

@reunalla: Wehe nekem bankkartyara nem kerekitenek, mert tilos, ugy torvenyileg :> De maradj a pennynel, viszont kemenysajtert el se indulj :P

Paddy 2010.02.01. 18:54:15

Sparos vagyok, nem védem a céget, de tudnotok kell:

a Spar pénztárain futó program nem kerekíti az összeget, víszon egyes fizetőeszközöknél, így az utalványnál is úgy van programozva hogy a végösszeg felett ne fogadjon el fizetőeszközt. Emiatt nem tudsz 999 ft-ot 1000-es utalvánnyal fizetni. Ez nem a pénztáros bunkósága, hanem a pénztárgépé. Bár egyszerű a megoldás, én is ezt használom: 999ft-ot kell beütni utalványra 1 ft-ot a kp-ba, majd a következő vevőnél 1 ft be kell ütni az utalványba és a fentmaradó ősszeget a kp-ba.

Paddy 2010.02.01. 18:58:30

@Paddy: tehát elvileg nem tudok beütni 999 ft helyett 1000-et mert a gép replikázik, hogy hibás összeg, de ez is mint minden megkerülhető, ha akarja a pénztáros. Remélem egy picit segítettem megérteni a dolgot.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.01. 19:07:04

amugy meg egy nagy barom volt aki eltorolte az aprot
itt meg 1 centes is van
meg a fillert megertettem
valaki valamit mindig varial a penzek korul, cserelgeti a pappirpezt, meg kivon, visszatesz
basszatok meg az USA-nak a peze 500 ev alatt nem valtozott annyit mint otthon az utobbi20 evben
raadasul eurot akartok
elkopik a fem 2 foritos? vagy mi?

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.02.01. 19:07:28

aki még egyszer azt mondja hogy 999 forintot nem lehet kifizetni 1000 forintos kajajeggyel azt szájbaverem.

már hogyapicsába ne lehetne? több? igen. hát akkor meg? az a fasz aki olyan szar programot ír ami nem fogadja el.

sőt. ha akarom akkor 560 forintot is kifizethetek 1000-res kajajeggyel, nyilván ezesetben tudom hogy jogosan bebukok 440 forintot.

én a pizzásnak simán odaadok 2000 kajajegyet akkor is ha csak 1860 a 2 db pizza. ő nem mániázik, mert van esze. a pénztárgép-programozónak meg nincs, aki a spár cuccát csinálta ennyi...

Dervenkál Egon 2010.02.01. 19:13:09

Én valamit kurvára nem értek:

Ki a faszt érdekel, hogy mit mond a gép?

1. 999 forint a termék.
2. Az üzlet elfogad készpénz helyett utalványt.
3. A vásárló 1000 forintos utalvánnyal fizeti ki a terméket.
4. Nem lehet visszaadni az utalványból.

Tehát megoldás: a vásárló nem 999 forintért, hanem ezer forintért kapja meg a terméket. Mi a rohadás olyan bonyolult ezen.

A pénztáros a fenti esetben balfasz volt. Nem érdemli meg a munkahelyét.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2010.02.01. 19:13:26

@hagyma: A negyeddolláros, az ám a remek csavaralátét alapanyag! :D

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.02.01. 19:14:05

@szemi90: szerintem nem szűnt meg a hidegkajajegy. csak áfás lett ezis, és a fasz munkáltatók simán megvonták, mert a fasz dolgozók nem állltak ki magukért.

pl kajajegy tavaly: 12000 /hó idén lehetett volna az hogy a munkáltató ad 9500 kajajegyet, és befizeti a 25% adót rá (2375 Ft), így a munkáltatónak 11875 be lenne ami tavaly 12000-be volt, és a dolgozó sem marad kajajegy nélkül.

ehelyett majdnem mindenhol megvonták ezt, és ez a munkvállalónak szar, a cégnek meg kurvajó.

mi annyit kapunk mint tavaly, és a full adóterhet a cég fizeti. örülök, mert én ilyen fasza helyen dolgozom

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.01. 19:18:11

@Tanácstalan:hej haver
ha adok egy qyartert valakinek/homeless/ istenkiraly vagyok
negybol vesz egy literes sort

2010.02.01. 19:23:04

@Rean: nálad a megoldás.
A sok matekzseni meg nem tanulta meg az emberség nevű tantárgyat. A gyökér spáros pénztárossal együtt.
A posztoló helyében otthagytam volna a kajajegyet és kisétálok a naranccsal, a toplák pénztáros meg sakkozza le magával a feladványt.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.01. 19:26:59

en meg kajajegyert nem is adnek narancsot
meg palinkat foz belole
tessek venni kenyeret meg tepertyut
ez a kajajegy is mekkora baromsag
adjak ide a casht oszt majd en eldontom mit iszok

igazmondo 2010.02.01. 19:51:50

@Hurrá Torpedó: Felhívom a figyelmed, hogy a hidegétkezési nem 25%-kal adózik...

Lajszlo 2010.02.01. 19:58:02

Tököm tele van a "NEM LEHET MERT NEM ENGEDI A RENDSZER" dumával. Mintha a rendszer valami istenség lenne, vagy természeti jelenség. A bolt módosíttassa a szoftvert a programozóival, ahelyett hogy a vevőt hülyíti. Ennyi.

Ugyandehogy (törölt) 2010.02.01. 20:10:01

@kulcsarb: de utalványnál és kártyás fizetésnél nem kerekítenek...

napalm 2010.02.01. 20:14:05

közgazdász diplomát csak a spárból.

napalm 2010.02.01. 20:16:26

@Hurrá Torpedó:
a hideg kajajegy 98%-al adózik.;(

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2010.02.01. 20:23:33

OFF

@hagyma: Érdekes, annó nagybátyámék úgy okítottak, hogy ilyennel lóvét nem adunk. Nekik volt saját bejáratú, annak kjaát, piát adtak.

ON

Gauri 2010.02.01. 20:37:30

Csak annyit fűznék hozzá, hogy a kasszásnak igaza volt, csak ezt nem tudta akkor -érthetően- a vevő tudtára adni.
Lett volna megoldás a problémára, csak az idővel jár, ami persze senkinek nincs. Főpénztárost vagy műszakvezetőt kell ilyenkor hívni, aki pötyög a gépen, lehúz vmi kártyát és már megy is tovább az egész.
Vagy...egy ügyes kasszás megoldja, szépen megköszöni a vásárlást, és már mehet is a dolgára a vevő. Az utalványt meg bedolgozza...régi jó szokás, esetleg még borravalóval is jár.

toi 2010.02.01. 20:39:37

@Hurrá Torpedó: mi megkapjuk a 18-at, és a cég adózik utána

esef 2010.02.01. 20:41:43

Az volt már, hogy az idei vödör kb. 20%-kal kisebb a tavalyinál?

Gauri 2010.02.01. 20:50:01

@esef:..., de több, mint 8 kilót bele lehet pakolni...hja és finom volt! A többit meg ki nem...

CID 2010.02.01. 20:53:59

Azt kell mondjam, erről is a hülye, zinformatikusok, meg programozók tehetnek. Pénztáros, meg vevő, debil volt. Ha ez a kettő összetalálkozik, jön a gond, meg a Homár. Gratula minden résztvevőnek

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.02.01. 21:00:43

De ha az utlványnál nincs kerekítés, akkor miért nem írja be azt a gépbe, hogy 999 Ft-nyi utalványt kapott. A gép nem rinyál, azért meg nem cseszik le, mert 1 forinttal megrövidítette a vásárlót. Főleg, ha a vásárló lemond a visszajáróról.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.02.01. 21:01:52

Mert azért az is izé, hogy nem enged lemondani a gép a visszajáróról, pedig mindenkinek joga van lemondani róla.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.01. 21:07:13

es mi lett volna ha beut 1000 ft-ot kapasbol ha latja az utalvanyt?
meg egyszerubb mintha az utalvanyt uti 999-nek
nade jo ez is utalvany is megmaradt narancs is jol lakott, penztaros is hazament

Inter Face 2010.02.01. 21:08:20

A pénztáros a hülye nem kicsit ,nagyon

Ugyandehogy (törölt) 2010.02.01. 21:11:31

@hagyma: mert nem üti, vonalkódot húz le

Inter Face 2010.02.01. 21:17:25

Ha a narancs 999ft miért ne fizethetnék 1000ft-os utalvánnyal?Hiány lesz a kasszában?Nem.Pont annyit adtam amennyibe került a narancs ,hiszen 1000ft-ot kell adni érte kerekítés után.De elmondanám az egysejtű pénztárosnak ,hogy képzelje el ,odaadom az ezres jegyem a következő vásárlónak ,aki ad érte nekem egy igazi ezrest és azt adom a kasszába..A következő vásárló meg az én jegyemet adja neki,feltéve ha nem ő is 999ft-os narancsot vesz csupán ...Talán így megérti mennyire ostoba.. Amúgy meg ha olyan hangulatom van fogom a narancsot és otthagyom a francba ,persze otthagyom a jegyet.Jelentsenek fel a rendőrségen, mert kifizettem az árut :D Viszont nem kényszeríthet olyan áru megvételére amire akkor és ott semmi szükségem.

Inter Face 2010.02.01. 21:26:28

@Peti817172M: Simán lemondanak a visszajáróról,ha játékezressel akarnék kifizetni egy liter tejet...Érdekes ,ilyenkor az extrahaszon nem zavarja meg a kényes szoftvert és kassza is szépen kinyílik.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.01. 21:28:37

@Babette:
itt utheti is ha akarja
bar igaz nem mindenhol jut eszembe

amugy jogos a felvetes mi qrwa picsaert nem 1000 ft az az elbaxott narancs ha mar nincs 1 ft-os?
nem hiszem el hogy ekkora pez lenne az a felkerekites, foleg hogy lefele is van es ha mast is vesz akkor meg lefele megy

tudom ezren megmagyaraztak
en az apro kivonasat sem ertem
egyseruen felfoghatatlan, hogy olyan osszeg van kiirava amit nem tudok kifizetni, vagy nem tdnak visszaadani
ilyen csak otthon van az TUTI

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.02.01. 21:38:50

azért mert xarul van megírva a pénztárgép programja, nehogy a vásárló szívjon már...

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2010.02.01. 22:10:02

Nem vagyok közgazdász, de azt tudom, hogy az utalványból (te még kapsz olyat? hm.) nem lehet visszaadni.
Tehát: vagy vásárolsz valami apróságot, amivel az ár meghaladja az 1000 forintot és a kápéból, ugye, jöhet is a visszajáró, vagy elállsz a vásárlástól, mert - hiába a kerekítés, az csak akkor érvényes, ha készpénzzel fizetsz, mert a kajautalványra elfelejtették optimalizálni a kerekítősdit.

Egyébként pár hónapja volt egy szakasztott ilyen poszt, csak ott a Lidl-pénztáros csinált valami hasonlót.

renugard 2010.02.01. 22:23:38

OFF: Tök jó az a vödör etetőanyagot keverni. A horgászboltban 2500,- egy olyan méretű csalisvödör.
ON: Ez az egész rendszer egy kalap fos. Rugalmatlan és értelmetlen.

Inter Face 2010.02.01. 22:25:10

@morrisal_: nem is kell visszaadnia semmit,tartsa meg az 1forintot.Amúgymeg normális boltban nem szarakodnak ilyesmivel,sőt simán elfogadják a melegételutalványt is akár még narancsra is,meg pálinkára..Szóval itt nem a vevő a hunyó,hanem a pénztáros és a hülye életszerűtlen szoftver.

Sapphire blue 2010.02.01. 22:47:11

A Spárban a pénztárgép valóban nem engedi beütni,hiába nem kéri a vevő a fennmaradó őt,tíz forintot,az utalvány teljes értékét le kel vásárolni!A poszttoló meg menjen az anyába ,ha nem tudót még valamit venni,hogy ráfizessen készpénzel !!!

j311 2010.02.01. 23:04:00

@i: de mióta van ez a faszság, hogy nem fogadnak el 1000-es étkezési utalványt 1000 HUF alatti tételre?
Régebben simán ment, hogy akár 980 HUF-ra adtam az 1000-es kajajegyet és nem kaptam visszajárót. Ez most miért nem működik? Ki volt az az akasztani való balfasz, aki ezt megszüntette?

Inter Face 2010.02.01. 23:18:30

@Sapphire blue: Milyen jogon kötelezik a vevőt ,hogy vegyen valamit amire semmi szüksége?Én tuti semmit nem vennék ezért,egy gyufát sem..Oldja meg a pénztáros,semmibe nem kerül neki.Üsse be hogy készpénzben fizetett a posztoló és el van intézve.De marha nehéz lehet,tényleg..Igazából a vezetőséget is úgy seggbe kéne rúgni ,hogy éhenhaljanak a levegőben..

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.02.01. 23:49:10

@morrisal_: Az Aldiban bezzeg nincs ilyen. Ott Tótavé Árpád nyújtja át személyesen, mosolyogva a vödrös narancsot.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.02.01. 23:51:31

@j311: "akár 980 HUF-ra adtam az 1000-es kajajegyet és nem kaptam visszajárót.
"

Tapasztalatom szerint az esetek többségében ez működött, de mindig akadt egy-egy agyhalott pénztáros, aki még Astar Serannak sem fogadta volna el.

j311 2010.02.02. 00:43:18

@menj a jóbüdösbe, sikertelen vagy és bérenc: Többek közt a gyömrői úti CBA-ban sem működik. Túrjál aprót, fizess kártyával, amit akarsz, de egyik pénztáros sem fogad el úgy étkezési jegyet, hogy annak értéke nagyobb, mint a végösszeg. Hiába nem kell a visszajáró...

Sceurpien 2010.02.02. 04:11:20

@i: Érdekes módon máshol megoldják, hogy nem adnak belőle vissza. mondjuk 1500-as könyvutalvánnyal veszek 1234 ft-os könyvet, és azt modnom, hogy a maradék a tiétek, mindig megoldják az emberek. Az meg mi, hogy a pénztár nem nyílik ki, ha kisebbet rak bele? Kamerával fel van szerelve?

Sceurpien 2010.02.02. 04:12:07

@i: Érdekes módon máshol megoldják, hogy nem adnak belőle vissza. mondjuk 1500-as könyvutalvánnyal veszek 1234 ft-os könyvet, és azt modnom, hogy a maradék a tiétek, mindig megoldják az emberek. Az meg mi, hogy a pénztár nem nyílik ki, ha kisebbet rak bele? Kamerával fel van szerelve?

Bettyno 2010.02.02. 08:00:55

Velem ez történt a sparban:
Vettem, kettő darab magozott meggy befőttet, mivel le volt értékelve 249 Ft-ba került/darab. Tehát, összesen 498 Ft volt a kettő. Étkezési jeggyel fizettem volna. A pénztáros szerint, ezt az összeget nem lehetett kifizetni az 500 forintos étkezési jeggyel, vennem kellet még valamit. Nekem nem indolkolta azzal, hogy nem nyílik ki a pénztár, nekem azt mondta, hogy a "vezetőség" meg a "központ" miatt van.
Szerintem simán köcsögök. És egyáltalán nem értem miért nem lehet 498 forintot kifizetni 500 forintos kajajeggyel. Tiszta hülyék ezek.
Szóval a post nem fotósop és nem is egyedi eset. Sajnos.

szerintem nem így van 2010.02.02. 09:08:15

Hatalmas akció a Sparban, mi is láttuk: 1 kg rohadt narancs 169 Ft, ugyanabból vödörben 166,5 Ft, csak meg kell venni 6 kilót. Értelme? Semmi.

Nekem a CBA-ban mindig elfogadják az étkezési jegyet, csak nem adnak vissza. Cserébe viszont kb. minden második alkalommal megpróbálnak átverni (rosszul árazott termék, romlott cucc stb.). Mostanában nem is megyek.

Mogyoró007 2010.02.02. 09:10:04

@Tanácstalan: te figyelj, azért mégis magyarázod. A helyzet az, hogy ahogy az első kommentemben írtam, ez engem nem érdekel. A kerekítésnek akkor volt értelme, amikor megszűnt az 1, 2 forintos. Az átállási időszak. A 99 végű összegeknek meg akkor volt (marketing) értelme, amíg volt 1, 2 forintos, azaz lehetett ennyit fizetni. De már jó ideje nincs, és nem fér a fejembe (írom le századszor), hogy miért nem lehet kerek végű árazással mókolni. Hová tűnnek a kerekítésből származó (egyéb bevétel haha) + - forintok? Van értelme ennek? Nincs.
Így aztán jöhetne már akár az euró. Legalább nem szívnánk az árfolyam miatt.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.02.02. 09:49:53

Az a pénztáros, aki nem tudja megoldani, hogy elszámolja az utalványt készpénzben,(a következő vevőnél), menjen kutyaszarral kátyúkat tölteni...

Szmájli / Trollrühellő 2010.02.02. 11:22:34

@i:

erre megint csak azt tudom mondani, hogy akkor mi a vérvörös redves ótvaras végbélért van a kajajegy??? mi a szarért adnak egyáltalán pénz helyett kajajegyet a munkáltatók? mi az úristenért van kerekítés??? hagyjuk már ezt a szarakodást.. akkor majd szájbarúghatom az eladót, ha mondjuk ezressel fizetek, és nem ad vissza egy forintot???ja mer akkor lehet kerekíteni??? lószar! a kajajegy olyan, mintha pénz lenne. odamész a pulthoz 999Ft narancs, vagy kutyaszar, tökmindegy, eladó elveszi 1000 címlet kajajegy, pofáját befogja, örül, mosolyog, és megköszöni a vásárlást. isten rakja már telibe az ilyet... gondolom te a fizetésedet full feketén kapod az adócsaló főnöködtől, és így nincs gondod az ilyen hülyeségekre, mint kafetériával bíbelődni...

Ugyandehogy (törölt) 2010.02.02. 13:05:11

@Smile82/MazsolaMacska/KLavór: Kérdéseid megválaszolásához javaslom a számviteli és áfa törvény szorgos olvasgatását.

Kotit 2010.02.02. 13:47:41

Nem tünt még fel, hogy droidok "képzése" folyik? (Bár eleve annak születik mindenki, csak van aki továbbtanul.) Problémát nem fog tudni megoldani egyik sem, és az ő szintjén ez az 1 ft probléma. Hiszen még a visszajáró kiszámolásához is kell neki a gép...

oszamaci 2010.02.02. 15:29:31

@Kasya: Átbasztak!
Mert kerekités csak kápéra van.

Szmájli / Trollrühellő 2010.02.02. 15:30:20

@Babette:

Kedves Babette!

Pont a törvényekkel van tele a hócipőm. Ha már annyira fogyasztói társadalmat akarnak ebből a népből kinevelni, akkor miért mindig az átlagpolgárokat szívatják? Olyan törvény miért nincs, ami arra vonatkozik, hogy a multinak kötelessége egy olyan rendszerről gondoskodni, ami zökkenőmentessé teszi a vásárlást minden esetben?? Miért a vásárlót szopatják ilyen baromságokkal, hogy vegyen valami haszontalanságot, csakhogy a pénztárban tudjon fizetni kajajeggyel? A kajajegy tavaly év végéig pont azért volt közkedvelt fizetéskiegészítés, mert senkinek nem kellett adózni utána. Mostmár azt is kell.... És akitől nem vonták meg, vagy épp csak csökkentették, az még szopjon a boltokban ilyen agytalanságokkal, hogy nem tud vele fizetni, mert szar a rendszer?? Hát nehogymár.. Csinálják meg a fostos rendszert a multik, hogy ne legyen ebből probléma. Ne csak a saját zsebeiket tömjék, szánjanak erre is valamicskét... Kicsit sem érzed azt a visszásságot, amit én, és még rajtam kívül jópáran?

kicscsávók 2010.02.02. 16:20:12

No, akkor egy kis magyarázat ide is, oda is.

Ha veszel 2db 99 Ft-os cuccot, akkor az 198,- vagyis 200-at fizetsz, így az 2 Ft "bevétel" a boltnak. De ha nem kettő, hanem 3db-ot veszel ugyanabból, akkor az 297,- de csak 295-öt fizetsz, így az 2 Ft "veszteség" a boltnak. Tehát elvileg ezek a +/- tételek hosszú távon nagyjából kiegyenlítik egymást, így az üzletnek se bevétele se kiadás nem lesz belőle. A buli abban van, hogy az emberek egy része legyint egyet a visszajáró 5 forintosra, így az első esethez hasonlóan ismét bevétele származik a boltnak [kasszásnak? :) ]

Másik pedig a törvény. Az agyasok olvassák el a kerekítésről szóló 2008. évi III. törvényt. Ebben konkrétan nincs szó kajajegyről, hanem bankjegyről, érméről és kártyáról. A kártyás vásárlásnál a 3. szakasz szerint az elfogadó dönt, hogy kerekít-e, ugyanis a tv. szerint az csak készpénznél kötelező. Az 1. szakasz (3) szerint a kerekítési különbözet vagyoni előnynek vagy hátránynak nem minősül, a bizonylaton a feltüntetése se kötelező. A vagyoni előny/hátrány törvény általi kizárása máris feloldja az 1000 Ft értékű kajajegy elfogadását 998, 999, 1000, 1001, 1002 összegekre.

kicscsávók 2010.02.02. 16:22:32

Persze a 991 összeget is fizetheted 1000-es kajajeggyel, de az már a pénztáros jóindulatán múlik, hogy elfogadja-e a jattot :)))

Paddy 2010.02.03. 19:06:25

Akkor most hadd magyarázzak el még egy valamit:
Azzal biztos tisztában vagytok mindannyian, hogy a pénztárost megbüntetik ha hiánya van. 1000 ft felett már jegyzőkönyvet vesznek fel róla. Na már most ugyanígy büntetik ha sok plussza van azaz sok a borravalója. Ez az oka amiért sokan nem fogadják el a kajajegyet ha több mint az összeg. 3 jegyzőkönyv pedig kirúgást ér. szegény pénztárosnak nem csak a te kajajegyedből lesz plusz bevétele, hanem a sok otthagyott 5, 10 ft-ból is. most számold ki ha minden 3. ember otthagy 5ft-ot akkor az 12 órában mennyi plusz bevételt jelent.

Amúgy nem mocskolódni és a Homárra firkálni kell, hanem érdeklődni és esetleg kipróbálni milyen a pénztár túloldalán lenni.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.02.03. 23:42:04

@Smile82/MazsolaMacska/KLavór: nefélj, lassan nem lesz hidegkayajegy, mert úgy megadóztatják, hogy többe van mintha rendes fizuemelést kapna a dolgozó.
igaz, a melegétkezési még mindig ócsóbb...

ez a munkáltatónak is meg a dolgozónak is jobb! kevesebb az adó, mégis el lehet költeni.
egyes helyeken probléma nélkül...

salapapa · http://salapapa.hu 2010.02.03. 23:45:48

@AnnaM: oszt arra gondolsz-e, hogy veszel 3 tételt... 99, 259 és 769Ft értékben.
az 1.127Ft-ot pedig szépen felkerekítik, nyertek 3Ft-ot!
ezt szorozd be napi többezer vásárlóval...
ede?

salapapa · http://salapapa.hu 2010.02.04. 00:04:34

@Hurrá Torpedó: egy a baj ezzel a számolgatással:
nem 25%-ban van az!
nézz csak utána... :S
ha a főnököd asszonggya továbbra is fizeti a tavaly mexokott 12.000Ft kayajegyet de egy fillérrel sem akar többet költeni int tavaly, akkor kb 6.000Ftnyit fox megkani, merthogy közel 98%-a elmegy adóba! :(
hurrá, kispénzűeknek új törvény...

galaxi11 2010.03.08. 22:06:21

Pont az ilyen otthon szájba nem baszott szopókurvákból van elegem a sorba, akik minden szarba belekötnek és nem tud haladni a pénztáros, ezért én!!! aki mögötted állok, miattad szívok! mi a faszér kell neked oda menni, ha semmi nem tetszik???? Bár azt gondolom elfelejted, hogy ha ők nem nyitnak ki, te éhen döglesz!!!! Tehát ki kiér van???

Monya1988 2010.05.28. 23:49:11

Az lehet a baj ti szarok hogy nem lehet visszaadni belőle mert nem haladja meg a 999 az 1000-et és mivel talán egy forint már nincs hát akkor mit adjon oda az a szerncsétlen kasszás!!
Ha kasszás nem lenne ti sem zabálnátok mert ki szolgálna ki titeket?????????????

Monya1988 2010.05.28. 23:51:17

Vikike Drága neked címeztem az előző hozzászólásom!!!
Ha akkora nagy ész vagy megérthetted volna amit mondtak!!

Xezs 2011.02.14. 18:36:03

@Monya1988: Te barom, és ha a vevő egy 1000 Ft-os bankót adott volna, abból mit adsz vissza?

Abból se tudsz mit visszaadni, mert 1 Ft-os már régen nincsen.

Én vagyok a hülye hogy fél évvel később egy analfabétának írogatok itt.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.02.14. 23:03:36

@Xezs: kellett neked másnak betett linkre ugrani! :D

különben télleg abszurd az egész. az 1000Ftost elfogadja, holott 1Ft-ot ígysem, úgysem tud visszaadni mert a gép felkerekít. ennek elenére az 1000Ft értékű jegyet nem fogadja el, mert nem tud visszaadni.
hát makkannyak meg ha ez értelmes törvény!

Xezs 2011.02.15. 02:37:05

@salapapa: Jaja, akartam is írni neked a másikban, hogy faszért linkelsz ilyet, csak felbaszom magam :)

Szerintem egyébként itt egyáltalán nem törvényről van szó, hanem pénztárosi balfaszságról. Egyszerűen nem tudta feldolgozni azt, amit a főnöke mondott neki a kajajegyről.

Valószínűleg azt értette félre, hogy nem adhat belőle vissza, az agya meg próbálta erőltetni hogy "de 1 Ft-ot vissza kell adnod, ez így nem jó". Csak azt nem fogta fel, hogy eleve vissza se tudna adni 1 Ft-ot.

Én több helyen is fizettem már ilyen jegyekkel, mindig felhívták a figyelmemet arra a tényre, hogy nem adhatnak vissza belőle. Én meg mondtam, hogy tudom, nem is kérek vissza. Nem burzsujkodom, nem 100 Ft-okat hagyok ott, hanem 5-10-20 Ft-okat maximum. A 20-nál már erősen elgondolkodok (tudom, kicsit fillérbaszó vagyok).

Szerintem a poszttolónak is azt kellett volna mondania, hogy nem kér vissza és minden rendben lett volna.

Tudom hogy a posztban kicsit kacifántosabb a dolog de alapvetően így lehetett volna megoldani.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.02.15. 10:47:00

@Xezs: legközelebb elgondolkocc, mire ugrasz. 8-) :D

különben törvény az is, amit a munkaadód mond. az annak a kis államkának a törvénye.
ha asszonggya nem adhatsz vbissza, akkor egyértelmű: a vevőnek vásárolnia kell még egy rágót, a jegyhez hozzácsapni 10Ft-ot és az összesből majd visszaad a pénztáros vagy kerekít amerre akar.

én így oldottam volna meg a posztban említett patthelyzetet. 8-)

vanakimegérti 2011.03.08. 12:27:15

Bár nem olvastam végig az összes hozzászólást...csak annyit fűznék hozzá: Bár közgazdász diplomám nincs, de másfajta van...és mégis kénytelen vagyok egy élelmiszerüzletben pénztáros lenni...megértem a sokak szerint "aluliskolázott" kollégákat. Akár hiszik, akár nem a kassza fedele fel sem nyílik, ha 999 ft-ra 1000 ft-os utalványt ütök, akármennyire is szeretném. Ezzel a kerekítéses mizériával én sem vagyok kibékülve, mert nyilván sok igazságtalanságra ad okot. DE ez nem a pénztárosok hibája. Talán előbb gondolkodni kellene, mielőtt őket hibáztatja valaki.
Valaki azt írta, hogy az "ilyen" nem érdemli meg a munkahelyét. Akkor visszadobnám a labdát, hogy: akkor az a sok közgazdász és politikus sem érdemli meg, akik miatt annyira elértéktelenedett a forint, hogy az 1 és 2 forintot meg kellett szüntetni???

Xezs 2011.03.08. 20:31:00

@vanakimegérti: Ha ad egy 1000 Ft-os utalványt, és még hozzá 5 Ft-ot vagy 10-et vagy 20-at akkor felnyílik?

Nem hiszem el hogy nincs megoldás, ez tömény balfaszkodás ami itt le van írva.

vanakimegérti 2011.03.08. 23:27:00

Aha, csak előtte el kell kiáltanom magam, hogy "Tárulj Szezám!, vagy "Múúúkodj!" Hogy ki balfaszkodik, és ki nem azt inkább hagyjuk.
De elmagyarázom, hogy végre az is megértse, aki nem akarja :-).
999 ft-os összeg mellé azért kell még valamit venni, mert így az utalvány mellé kénytelen vagyok ütni egy + készpénz gombot, mert különben helytelen infoprmációként kezeli a kassza. Tök mindegy, hogy 700 ft vagy 999. Mivel bele van kódolva, hogy 1000 alatt nem váltható be, ebből nem adható vissza.
Ha már hibást keresünk, akkor azt kell hibáztatni, aki kitalálta, hogy nem lehet belőle visszaadni...és nem a nyomorult éhbérért napi 8-10 órát talpaló pénztárost!
Vili?

Xezs 2011.03.09. 09:58:19

@vanakimegérti: Akkor meg az baszta el, aki implementálta, ugyanis egy ezresből egyébként sem tudnál visszaadni 1 Ft-ot (akár kajajegy, akár bankó) mivel NINCS 1 Ft-os már forgalomban.

Tudom ez nem a kasszás hibája.

Xezs 2011.03.09. 10:00:18

Még valami: ha ütsz egy + készpénz gombot akkor kinyílik? Az azt jelenti nem, hogy a vásárló ad még egy kis kp-t, ugye? Akkor mégiscsak jó amit írtam, hogy adok még 10 Ft-ot és kinyílik? Aztán meg visszaadod a 10 Ft-ot mert azt fölöslegesen adtam oda :)

Mindegy, el van baszva ez az egész, úgy látszik hogy aki ezt az egészet megcsinálta, életében nem kerekített még.

Xezs 2011.03.09. 10:02:54

Még valami: ha ütsz egy + készpénz gombot akkor kinyílik? Az azt jelenti nem, hogy a vásárló ad még egy kis kp-t, ugye? Akkor mégiscsak jó amit írtam, hogy adok még 10 Ft-ot és kinyílik? Aztán meg visszaadod a 10 Ft-ot mert azt fölöslegesen adtam oda :)

Mindegy, el van baszva ez az egész, úgy látszik hogy aki ezt az egészet megcsinálta, életében nem kerekített még.

Végszóra még annyit, hogy én már rengeteg helyen vásároltam kajajeggyel és ahol többet adtam ott szóltak is, hogy nem tudnak belőle visszaadni, én meg annyit mondtam, hogy rendben van, mert nem is kérek vissza. Ő elrakta a kajajegyet (beütötte a pénztárgépbe is!) én meg mentem dolgomra.

Szóval azért nem kéne hogy megálljon az élet ilyenkor.
süti beállítások módosítása