Kihalóban lévő szolgáltatást igénybe venni annyira sem méznyalás, mint sima Naiv Ügyfélnek lenni. Gy. analóg kábeltévé előfizető a UPC-nél, és azért lázadozik, mert egyre kevesebb csatornát kap ugyanannyi pénzért. A szolgáltató, nem titkoltan, a digitális csomagok felé tolja az ügyfeleit, meg amúgy is, a világ efelé halad, úgyhogy Gy. esélyei szélmalmok ellen sokkal jobbak lennének. Bánatos futamok alant:
Sokáig csak magamban mérgelődtem dolgon, de azt hiszem lassan az utolsó
csepp is belepottyanóban van abba bizonyos pohárba. Tartok tőle, hogy
mérgelődésem tárgya jónéhány embertársamat érinti, ezért végül megragadtam
a billentyűzetet.
Történt, hogy jónéhány évvel ezelőtt megkötöttük kábeltévé szerződésünket a
UPC-vel. Ha már lúd legyen kövér, rögtön a legnagyobb csomaggal kezdtük,
ami számszerint 54 csatornát jelentett. Tettük ezt nem pusztán
megalomániából, hanem mert az olyan tematikus csatornák, mint Discovery,
NatGeo, Animal Planet, illetve külföldi adók csak ebben voltak elérhetők.
Márpedig cseperedő gyermekünk egészséges szellemi fejlődéséhez ezek többet
használnak, mint a Maonikasók.
Eleinte csak azzal szórakoztatott minket az UPC, hogy évről évre
cserélgette a különböző csatornák helyét és néhány újabb adó kedvéért
megszüntetett párat. Tette mindezt persze - állításuk szerint - a
megrendelők igényeihez igazodva, bár engem soha senki nem kérdezett meg. De
hát csak egy porszem vagyok a végtelen univerzumban.
Az utóbbi pár évben, főleg mióta elkezdték a digitális őrületet, már nem
csak évente, hanem teljesen követhetetlen ütemezéssel, év közben is
elkezdték megszüntetni a csatornákat. Persze nem azért, hogy helyet
csináljanak másiknak, hanem csak kivették, oszt jónapot. Az idők során erre
a sorsra jutott a BBC, EuroNews, Rai Uno, TVE, ETR, CCTV, német RTL, Pro7
és a Mezzo. Nem azt mondom, hogy minden nap ezeket bámultuk - bár voltak
itt-ott érdekes műsorok - de ha már leszerződtünk 54, azaz ötvennégy
csatornára, akkor nem túl nagy elvárás, hogy meg is kapjuk.
Ezen gondolataimat meg is osztottam a társasággal, élve a weboldalukon lévő
reklamációs felület adta lehetőséggel. Felhívtam a figyelmüket arra, hogy
nem csak az inflációt és az ÁFA-emelést kellene szorgalmasan beépíteni az
árakba, hanem szolgáltatás csökkentését is. Márpedig az 54 helyett 45
csatorna - testvérek között is - közel 17%-os csökkentést jelentene. A GVH
szereti az ilyen burkolt áremeléseket.
Meglepő módon fél órán belül meg is érkezett a válasz egy rendkívül
udvarias email formájában, amelyben nagyon megköszönték, hogy ilyen hűséges
ügyfelük vagyok és mennyi minden tesznek azért, hogy elégedettek legyünk a
szolgáltatásukkal és hogy a csatorna kiosztásnál maximálisan figyelembe
veszik az fogyasztói igényeket. Pont. A kérdéseimet mintha fel sem tettem
volna, érdemi választ nem kaptam. Hivatkozva válaszlevelükre ismét
jeleztem, hogy mi is a problémám, mire válaszként már egy közel sem ennyire
kedves hangú levelet kaptam, melyben kifejtik, hogy ha nem vagyok elégedett
a csatornakínálattal, akkor válasszam a digitális csomagok egyikét. És
különben is, az analóg sugárzással már nem kívánnak foglalkozni és örüljek,
hogy voltak oly kedvesek és a digitális sugárzás megkezdésével nem
kapcsolták le azonnal az analóg adást, mint ahogy azt néhány országban -
pl. USA - megtették. Azért ez szép.
Ami pedig az utolsó cseppet illeti, február 1-től megszűnt az utolsó
külföldi adók elérhetősége is. Utód nélkül kivették a Sat1-et és az RTR
helyére becsempészték az új Fem3-at. Ezzel a kínálat 44 csatornára olvadt.
Miután a környékünkön más szolgáltató nem elérhető, kénytelen vagyok az
analóg világból még hátralévő rövidke időt az UPC ügyfeleként eltölteni.
Már csak azért is mert volt szerencsénk pár hétig kipróbálni a digitális
verziót, én nem győzött meg. A képminőség semmivel sem volt jobb, a plusz
egy távirányítótól borsódzott a hátam, ráadásul a kép sokszor lemerevedett
és még az fali antennacsatlakozóinkat is szétbarmolták. Arról nem is
beszélve, hogy ahány TV, annyi set top box. Nekem ez még nem tűnik túl
felhasználóbarátnak. Remélem a végleges átállásig még fejlődik valami t a
technika, hogy a szolgáltatóról ne is beszéljek.
Az utolsó 100 komment: