Tékozló Homár

Szenved a UPC dinoszaurusza

2010.02.05. 12:12 | szily | 146 komment

Kihalóban lévő szolgáltatást igénybe venni annyira sem méznyalás, mint sima Naiv Ügyfélnek lenni. Gy. analóg kábeltévé előfizető a UPC-nél, és azért lázadozik, mert egyre kevesebb csatornát kap ugyanannyi pénzért. A szolgáltató, nem titkoltan, a digitális csomagok felé tolja az ügyfeleit, meg amúgy is, a világ efelé halad, úgyhogy Gy. esélyei szélmalmok ellen sokkal jobbak lennének. Bánatos futamok alant:


Sokáig csak magamban mérgelődtem dolgon, de azt hiszem lassan az utolsó
csepp is belepottyanóban van abba bizonyos pohárba. Tartok tőle, hogy
mérgelődésem tárgya jónéhány embertársamat érinti, ezért végül megragadtam
a billentyűzetet.

Történt, hogy jónéhány évvel ezelőtt megkötöttük kábeltévé szerződésünket a
UPC-vel. Ha már lúd legyen kövér, rögtön a legnagyobb csomaggal kezdtük,
ami számszerint 54 csatornát jelentett. Tettük ezt nem pusztán
megalomániából, hanem mert az olyan tematikus csatornák, mint Discovery,
NatGeo, Animal Planet, illetve külföldi adók csak ebben voltak elérhetők.
Márpedig cseperedő gyermekünk egészséges szellemi fejlődéséhez ezek többet
használnak, mint a Maonikasók.

Eleinte csak azzal szórakoztatott minket az UPC, hogy évről évre
cserélgette a különböző csatornák helyét és néhány újabb adó kedvéért
megszüntetett párat. Tette mindezt persze - állításuk szerint - a
megrendelők igényeihez igazodva, bár engem soha senki nem kérdezett meg. De
hát csak egy porszem vagyok a végtelen univerzumban.

Az utóbbi pár évben, főleg mióta elkezdték a digitális őrületet, már nem
csak évente, hanem teljesen követhetetlen ütemezéssel, év közben is
elkezdték megszüntetni a csatornákat. Persze nem azért, hogy helyet
csináljanak másiknak, hanem csak kivették, oszt jónapot. Az idők során erre
a sorsra jutott a BBC, EuroNews, Rai Uno, TVE, ETR, CCTV, német  RTL, Pro7
és a Mezzo. Nem azt mondom, hogy minden nap ezeket bámultuk - bár voltak
itt-ott érdekes műsorok - de ha már leszerződtünk 54, azaz ötvennégy
csatornára, akkor nem túl nagy elvárás, hogy meg is kapjuk.
Ezen gondolataimat meg is osztottam a társasággal, élve a weboldalukon lévő
reklamációs felület adta lehetőséggel. Felhívtam a figyelmüket arra, hogy
nem csak az inflációt és az ÁFA-emelést kellene szorgalmasan beépíteni az
árakba, hanem szolgáltatás csökkentését is. Márpedig az 54 helyett 45
csatorna - testvérek között is - közel 17%-os csökkentést jelentene. A GVH
szereti az ilyen burkolt áremeléseket.

Meglepő módon fél órán belül meg is érkezett a válasz egy rendkívül
udvarias email formájában, amelyben nagyon megköszönték, hogy ilyen hűséges
ügyfelük vagyok és mennyi minden tesznek azért, hogy elégedettek legyünk a
szolgáltatásukkal és hogy a csatorna kiosztásnál maximálisan figyelembe
veszik az fogyasztói igényeket. Pont. A kérdéseimet mintha fel sem tettem
volna, érdemi választ nem kaptam. Hivatkozva válaszlevelükre ismét
jeleztem, hogy mi is a problémám, mire válaszként már egy közel sem ennyire
kedves hangú levelet kaptam, melyben kifejtik, hogy ha nem vagyok elégedett
a csatornakínálattal, akkor válasszam a digitális csomagok egyikét. És
különben is, az analóg sugárzással már nem kívánnak foglalkozni és örüljek,
hogy voltak oly kedvesek és a digitális sugárzás megkezdésével nem
kapcsolták le azonnal az analóg adást, mint ahogy azt néhány országban -
pl. USA - megtették. Azért ez szép.

Ami pedig az utolsó cseppet illeti, február 1-től megszűnt az utolsó
külföldi adók elérhetősége is. Utód nélkül kivették a Sat1-et és az RTR
helyére becsempészték az új Fem3-at. Ezzel a kínálat 44 csatornára olvadt.
Miután a környékünkön más szolgáltató nem elérhető, kénytelen vagyok az
analóg világból még hátralévő rövidke időt az UPC ügyfeleként eltölteni.
Már csak azért is mert volt szerencsénk pár hétig kipróbálni a digitális
verziót, én nem győzött meg. A képminőség semmivel sem volt jobb, a plusz
egy távirányítótól borsódzott a hátam, ráadásul a kép sokszor lemerevedett
és még az fali antennacsatlakozóinkat is szétbarmolták.  Arról nem is
beszélve, hogy ahány TV, annyi set top box. Nekem ez még nem tűnik túl
felhasználóbarátnak. Remélem a végleges átállásig még fejlődik valami t a
technika, hogy a szolgáltatóról ne is beszéljek.

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Secnir 2010.02.05. 12:13:10

a UPCt fogja a falhoz állítani a forradalom ugyebár hanyadikként?

Mylady 2010.02.05. 12:14:03

@Secnir: másodikként
az első te leszel, mert elfoglaltad a dobogó közepét :P

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.02.05. 12:14:47

Minek mérgelődni? Ott a Digitv, kapásból 50 csatornával.

Secnir 2010.02.05. 12:14:51

kellene már egy normális törvény, ami a FOGYASZTÓt védi és nem a nemSZOLGÁLTATÓt...

...de ahhoz meg normális törvényhozók kellenének, azok meg ugyebár. meg különben is.

Secnir 2010.02.05. 12:15:54

@Mylady: a dobogó közepére @napalm: zuhant...

napalm 2010.02.05. 12:16:03

@Secnir:
csak miután csekkel rendezte a tartozást. és pont annyit fizetett. diplomával.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.02.05. 12:19:11

@Secnir: a dobogó közepén nem a gőztes szokott állni?

gftamas 2010.02.05. 12:25:25

Ez az egész digitális átállás gyakorlatilag semmi másról nem szól, mint pénzről. Analógon lehetett 3 TV-n eltérő adást nézni jogszerűen 1 előfizetéssel a lakásban. Most ugyanezért persze már többet kell fizetni, hisz mindegyik TV-hez külön kell bérelni set-top-boxot. A ketyere teletexe egy rakás szar, gyakran lefagy. Ez különösen akkor kellemes, ha az ember felvesz vele egy filmet, amit meg akar később nézni. Plusz a jó öreg merevlemezes DVD felvevőt is ki lehet egyúttal hajítani. A csatornák sorrendje nem változtatható, így az ember kénytelen megjegyezni az összeset. ....

gezabá (törölt) 2010.02.05. 12:34:36

höjj, upc! jó az úgy. örüljünk, hogy nem kell 3 tv-hez 3x előfizetni (a két extra set-top-box potom ezer-ezer forint köbö). lehetne az is.

gezabá (törölt) 2010.02.05. 12:35:37

az analógot meg állandóan újra kellett állítgatni. pföjj.

Samott 2010.02.05. 12:36:54

Nem csak azert fogynak az analog csatornak, mert a szolgaltato a digitalis fele akarja tolni a nepet, hanem mert a megszunt analog csatornak helyen (savszelen) jonnek a digitalis csatornak. Mondjuk azok se nagyon szaporodnak... :) vagy inkabb :(

(erdemes lett volna rendesen tordelni a szoveget)

nakiazaki 2010.02.05. 12:40:35

Ha a szolgáltatók felhagynának a set top box kötelezővé tételével, még én is elgondolkoznék az átálláson. Így csak simán lemondtam az analógot és mivel a tévémben van digitális tuner, az ingyenes MinDigTV-t nézem vele.

Ellenérvek a digitális kábel ellen: plusz egy távirányító, ahogy a postban is szerepel, plusz egy áramfogyasztó berendezés, és nem utolsósorban mivel nem olcsó berendezés, a szolgáltatás árába bele van építve költségbként (havi 500-1500 ft, szolgálatója válogatja).

VISZONT! Nem lenne kötelező a mediabox használata, mert az új tévék, mint pl. az enyém is, képesek a digitális vételre. Be is tudtam hangolni az összeset a UPC hálózatán, de mivel a rendszerük olyan, hogy a kódkártyát elválaszthatatlanul a mediaboxhoz kötik, azt hiába teszem be a tévémbe, nem oldja fel a kódolt adásokat. Pedig a tévé képes lenne rá! Érdekes, sok rendszeren ez nem probléma, pl. a Digikábel digitális adásait simán lehet nézni DVB-C-s (digitális kábel vételére alkalmas) tévével.

gezabá (törölt) 2010.02.05. 12:40:41

@gftamas: müködik az még (merevlemezes rögzítő), csak nem a digitális, hanem a tv kimeneti jelét analógba veszi fel (ahogy az analóg tv-jelet korábban). elvileg össze lehet hozni, csak minek, szvsz. lehet, a tv-től is függ, persze.

Píter 2010.02.05. 12:43:07

Sem a posztoló, sem a neki válaszolgató ügyfélszolgos nincs tisztában a tévés fogalmakkal. A kábelszolgáltatókat az analóg hálózataik felszámolására senki nem kötelezi és nem is fogják egyhamar lekapcsolni!!! A digitális átállás csak a földi sugárzású, antennás tv-t használókat érinti, nekik valóban vége lesz a dalnak 1-2 éven belül. A csatornacsökkenésre érhető a posztoló rinyálása, de az analóg-digitális maszlag nevetséges. Egyébként T-home-éknál elég 1 set-stop box a nappaliba, a többi helyen meg megmarad(hat) az analóg (nem itvn-nél, hanem digitális tv-nél) és így probléma megoldva, tudom, posztolónál csak upc van, na puff itt meg csak ez a *os t.

nakiazaki 2010.02.05. 12:43:37

Pontosítás: a kódkártyához egyedül egy azt fogadni képes modul kell az ilyen tévékhez, annak az ára kb 10-15 ezer Ft, viszont nincs plusz távirányító és nem fogyasztja még egy készülék az áramot. Szóval ha nem kötnék a kártyát a mediaboxhoz, olcsóbb lehetne a szolgáltatásuk és legalább egy előfizetőt nem vesztettek volna el (engem).

HHC 2010.02.05. 12:44:05

Telesen egyetértek a posztolóval. Nálunk is a UPC az egyedüli szolgáltató, és bár nekem csak bronz csomagom van, (mert nem vagyok sikeres) február 1-től kivették az egyetlen német adót. Már csak arra várok, hogy legyen egy másik szolgáltató és módosítsák az ÁSZF-et (mert - remélem - akkor kötbérmentesen lemondhatom, arra hivatkozva, hogy ez így nekem nem jó), aztán tipli tőlük.

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2010.02.05. 12:49:48

Sajnos a UPC a legpofátlanabb ebből a szempontból, hiszen túl nagyra nőtte magát ahhoz, hogy következmények nélkül szivathassa a népet.
Én anno minden csatornaelvételkor már telefonáltam is panaszt tenni.
Most más szolgáltatónál vagyok, itt is veszik el sorra a csatornákat, én meg leszoktam a tv-ről.
Ami érdekel letöltöm reklám nélkül.
Ha nem lesz kedvezményesebb csomagban, akkor repül a tv előfizetés.
Így is lehet, csak szerintem nem gazdaságos a szolgáltatónak...

AlexWolf 2010.02.05. 12:54:56

Fáj a szemem mire elolvastam.

Gerw 2010.02.05. 12:55:14

Megnyugtatlak nem fog fejlődni a legszarabb kinai set top boxokat építik be mindenütt, amik lefagynak és persze fizethetsz extrát minden TV után.

Nedudgi - Dörrög Zultán 2010.02.05. 12:55:59

@Píter:
Az UPC-nél is így működik a digitális TV. Amelyik TV-nél van set-top box, ott a digitális megy, ahol nincs ott megmarad az analóg jel is. Persze a digitális és analóg csatornaválaszték különbségei miatt adott TV-n csak a megfelelő csatornák elérhetőek. Így aztán a probléma csak részben van megoldva...

gezabá (törölt) 2010.02.05. 13:02:26

@Nedudgi - Dörrög Zultán: ott valami turpisság is van :). kétféle jel nem mehetne be a lakásba, asszem. amúgy most kavarnak az idegennyelvű csomagokkal az upc-nél, jobb odafigyelni, mert aki nem kéri, attól elszednek egy csomó csatornát (digitálisnál). feb. 10-ig kell nyilatkozni.

Komment Elek 2010.02.05. 13:08:06

Digi TV sem jobb. Januárban kivette az MTV-t a magyar MTV-t, a VIVA-t és a Comedy Centralt. a VIVA kivételével ezek elég rosszul érintettek mert azóta gyakorlatilag nem látok South Parkot.

A rohadékok, kinyírták Kenny-t!!!

Secnir 2010.02.05. 13:08:43

@terry_sanfransisco:
a hétfői műsorszünet már csak a népszaporulat miatt is jó volt...

Chaby 2010.02.05. 13:23:58

Nekem jó az analóg is, csak lennének normális műsorok. Most komolyan, a mounyika-só, Józsi barát meg társaik jobbak digitálisan? Vagy a barom sorozatok? Vágót is elkergették, Kenny-t is kinyírták, mi jöhet még?

zevilaga 2010.02.05. 13:29:10

A Digi is csökkenti a csatornák számát, bár előtte meg félévente jött 1-2 új sokáig, úgyhogy pofám lapos! Mondjuk a Comedy Central levétele miatt én is írtam egyet, amire nem is reagáltak...
Köcsögök mind. 2000 körülre kötelezően kiépített csillagpontos rendszer nem arról szólt, hogy akár adónként is rendelhetsz kábeltévét? ha neked csak a német nyelvűek kellenek, akkor csak azért fizetsz. A terv ez volt, de valaki beleszart a levesbe... HALLOD ORTT, MEG GVH, MEG FOGY.VÉDELEM!?!?!

kulup 2010.02.05. 13:29:14

A szar digitálisan is szar :-) Nem a régi fos SD adásokat kellene digitálisan adni, hanem minél több HD-t, hogy értelme is legyen a plazmának. Addig marad a letöltés.

zevilaga 2010.02.05. 13:31:21

@zevilaga: Még annyit, hogy a digitális átállásnak kurvára nincs köze a kábeltévéhez. Aki erre hivatkozik az inkompetens, és hazudik. A kábelen már régóta a műholdról (mpeg2-ben digitálisan) vett adást osztják el, rohadtul mindegy, hogy analóg, vagy digitális forrásból jön a jel, az eredmény legfeljebb a képminőségben különbözhet, elérhetőségben semmilyen formában.

kulup 2010.02.05. 13:32:01

@zevilaga: Szerintem soha nem volt ez a terv, a kis TV-k nem élnének meg így. Szerinted hányan rendelnének mondjuk PAX tv-t ?

zevilaga 2010.02.05. 13:32:47

@zevilaga: Még egy utolsó gondolat: ha analóg (VHS) vagy digitális (DV, DVD) kamerával veszel fel, azokat nem tudod egyformán lejátszani a régi tévéden?

De.

hát erről ennyit.

domiNick (törölt) 2010.02.05. 13:34:58

"Márpedig cseperedő gyermekünk egészséges szellemi fejlődéséhez ezek többet
használnak,".............TV?

gratulálok....

Alex3000 2010.02.05. 14:01:01

A UP mindig is egy köcsög, rabló banda volt, csak azért léteznek a piacon, mert sok helyen monopolhelyzetben vannak.

ave 2010.02.05. 14:10:36

A UPC digitalis minosege az botranyos.
RTL Klub meg az M1 hirado persze nem problema, mert nem mozog a tartalom.

De az, hogy a snooker kozvetiteskor a rozsaszin golyo szine fel centire van a golyotol azert megiscsak kiakaszto...
Konkretan az analog kepen jobb a szinfelbontas.

Gyorsan mozgo kepeknel pedig olyan mpeg kockak vannak, hogy az valami hihetetlen.

A megallithatosag/visszatekerhetoseg az nagyon jo, de kepminoseg se artana.

Az analogot szerencsere meghagyjak, leven a digitalis tevezeshez minden keszulekhez vehetnek kulon settopbox-ot, igy viszont eleg 1.

Professzore · http://ekonyvolvaso.blog.hu 2010.02.05. 14:11:22

@domiNick:
Van benne valami. A NatGeo TV a 15 évvel ezelőtti identitásához képest nemhogy hitvány másolat, hanem egy kvázi-tudományos MTV. Pár sorozatuk alatt (már amihez kicsit konyítok) rendre mondom a páromnak a hibákat, és nem egyet-egyet adásonként, hanem szinte 5 percenként. És ez csak az, amihez valami keveset értek... Képzelem a többi milyen. :-(

Egyébként a post írójának: léteznek kitűnő digitális műholdas szolgáltatók az UPC-vel versenyképes áron. Ha a magyar kereskedelmi hulladékot úgysem nézitek, akkor érdemes arra átállni. Van választék és szo-szo van minőség.

Professzore · http://ekonyvolvaso.blog.hu 2010.02.05. 14:13:42

@ave:
Egyszerű oka van, bár kicsit csak tippelek rá: nem vesznek tisztességes sávszélességet a sugárzáshoz és/vagy a számítási kapacitás (vagy épp a megfelelő hardver) hiánya miatt feltolják a tömörítés értékét. Ez az eredmény. A NatGeo első digitális adásai is kriminálisak voltak. Most is úgy jön a fejállomásig, mégis jó.

Ramírez 2010.02.05. 14:14:37

@Komment Elek: Tavaly ősszel bejelentette a digi, hogy kirakja a viasat6-ot meg az MusicTV-t a hozzáköthető összes csatornával együtt. Indokolatlanul drágák ,(a viasat6-ról biztosan tudom, hogy drága)

Valami mindenki figyelmét elkerülte, a posztoló 54 csatorna tudatában kötötte meg a szerződését, szóval, ha ugyanabban a csomagban 44 csatorna van, az átverés.

Salamon · http://sexchat.hu?ref=1822 2010.02.05. 14:20:13

@Secnir: a UPC a digitálás átállásról szóló törvény miatt kapcsolja ki az analóg csatornákat.

A panasz csak részben jogos, azt lehetne vizsgálni jár a kevesebb szolgáltatásért kedvezmény, de maga a digitális átállás törvényi kötelezettség.

Az ügyfél jövőre nem hogy kábelen, de sehol nem fog analóg adással találkozni, ennek pedig semmi köze a UPC-hez. Ha nem tetszik attól tartok országot, vagy inkább kontinenst kell változtatni...

Salamon · http://sexchat.hu?ref=1822 2010.02.05. 14:23:36

@Ramírez: minden szolgáltató 30 nappal korábban köteles a csatornaváltozást bejelenteni. Ennyi ideje van az ügyfélnek lépni, tehát szerződést bontani hűségnyilatkozat esetén is!

Ha nem bontja fel a szerződést, akkor annak tudatában hogy kevesebbet kap a pénzéért rendeli meg a szolgáltatást.

Mivel a szolgáltató előre bejelenti a változást, jelen esetben a csatornák megszűnését, az előfizetőnek jogában áll elállni a további igénybevételtől, vagy továbbra is megrendeli, az immár kevesebbet nyújtó csomagot.

szalingari 2010.02.05. 14:24:07

Hááát feb.11-től a digitális csomagok is csorbulnak az upécénél:-(.
A gold csomagból kikerül vagy 10 kúfődi csatorna. Majd európa és világ csomag néven lehet 400-400Ft-ért előfizetni rájuk. Cserébe a lista árát 500Ft-vel csökkentik. No, de ki fizeti a listaárat, kérdem én??????? Legtöbben valami akcijóóój díjat fizetünk, némi hűségnyilatkozattal. Vagyis , ha köll az a 10 csatorna, akkor ez egy burkolt 800Ft-s áremelés. GRATULÁLOK!

Picsasereghajtó 2010.02.05. 14:27:30

Jaj, már itt is jön ez
az
idióta tördelési stílus,
mint
a Szakítós blogon? Ez
most
trendi? Mert szerintem
kurva
idegesítő ám, kedvem sincs
el-
kezdeni olvasni a posztot,
jojózik
tőle a szemem.

De most komolyan, a Jegyzettömbben a "hosszú sorok tördelése" opciót kikapcsolni mielőtt megnyomod a CTRL+C-t, annyira nagy luxus lenne?

radirpok123 2010.02.05. 14:28:15

Engem csak az zavar, hogy még az analógon is a digitális alacsony bitrátás tömörítés artifact-jeit kell néznem (leginkább az AXN-en látszik, borzalmas a képminőség), és nincs lehetőség jobb minőségben előfizetni - mondjuk arra az 5 adóra, amit tényleg néznék is. És hol van ez még a HD-től...

szcsongor 2010.02.05. 14:28:17

@domiNick: Kar, hogy levagtad az idezett mondatot, mert ugy hangzott, hogy az egeszseges szellemi fejlodeshez tobbet hasznalnak, MINT A MAUNIKASO ES TARSAI.... Nem arrol volt szo, hogy ugy altalaban a TV az, ami a szellemi fejlodeshez hasznos... A Discovery meg a hasonlo csatornak szerintem igenis hasznosak, a gyerekek erdeklodeset ezzel lehet a legjobban felkelteni a tudomanyok irant. Szerintem.
De persze mindig akad megmondoember, aki azzal dicsekszik hogy a tv-jet mar 10 eve eladta, es aki meg nezi, az csak primitiv vegleny lehet...

Samott 2010.02.05. 14:28:26

@Salamon: Butasagot beszelsz, csak a foldi sugarzast kell digitalizalni, a kabelt senki sem kenyszeriti erre (csak a nagyobb profit bekaszalasa).

@ave: erdekes amit irsz, mert analogon pont azt a digitalis adast kapod analogra alakitva mint amit a digitalis dobozodbol jon ki. Csak kozben van joparszaz meter analog ut, ami csak ronthat a kepminosegen.

joinme 2010.02.05. 14:29:50

Tegnap bementem a UPC-hez, és a hivatalosan augusztusig tartó, hűségnyilatkozatos bronz csomagomat minden pótdíj nélkül lemondtam. Hétfőn jönnek beszerelni a Digi-t. A 60Mb/s (torrentezésre csak kis mértékben alkalmas) netemet pedig rásóztam apósomra,átírási és átkötési díj nélkül, hétfőtől 80Mb/sec net + a legnagyobb TV-csomag + telefon 1 éven keresztül 3000Ft-ért. (utána pedig további 1 évig 7.400) A UPC-nél 1 év hűséggel volt a net + TV 7.500 FT. + A Diginél 20.000 Ft-ért bármikor lemondhatom az előfizetést...

MCsaba · http://alegy.blog.hu/ 2010.02.05. 14:30:01

Digitálissal is lehet egy távirányító (be lehet programozni ugye) és a plusz fogyasztó sem számít igazán (egy dvr-es box kiválthatja az asztali DVD-t).

A minőség pedig a tartalomszolgáltatókon is múlik: a Mónika show HD-ben is olyan sz*r lenne mint most... a digitális a jövő nem az analóg! És teljesen mindegy hogy UPC, Digi, T-Home vagy ki adja.

[megmondoember] 2010.02.05. 14:32:11

"Analógon lehetett 3 TV-n eltérő adást nézni jogszerűen 1 előfizetéssel a lakásban. Most ugyanezért persze már többet kell fizetni, hisz mindegyik TV-hez külön kell bérelni set-top-boxot."
Az a legkevesebb, hogy a tévéhez is set-top-box kell, de a videófelvevődnek is kell egy külön, már ha nem azt a csatornát akarod feltétlenül a tévén is nézni, amit éppen felveszel - mert akkor ugye minek vennéd fel? Sőt, ugye külön nyűg a felvétel még a plusz boxról is, hiszen nem tudom a videófelvevőn magán beprogramozni, hogy melyik csatornáról vegyen fel, hanem a boxon kell kiválasztanom külön, miután az időpontot már a felvevőn is beprogramoztam.

Tudom, van felvevős box is, de az plusz pénz, hosszú távon nem éri meg, ráadásul kiírni sem lehet róla a cuccokat DVD-re, mint a sima merevlemezes felvevőmmel. És minek is dobnám ki az eddig használt - a szolgáltató által biztosítottnál 10x többet tudó - felvevőmet csak azért, mert a hülye szolgáltató áttért digitálisra.

Szóval úgy szar ez a digitális műsorszolgáltatás ebben a formájában ahogy van. Akkor lenne használható, ha magukban az egységekben (TV, videó) lenne a tuner hozzá, mint ahogy az a földfelszíni analóg ill. digitális műsorszórásnál is van.

Madarsky 2010.02.05. 14:34:56

nekem is analóg upc-m van, 6020 forintot fizetek érte, és már attól is kiráz a hideg hogy hetente hivogatnak hogy váltsak digitálisra... pár hete személyesen is kijöttek piszkálni hogy ez milyen jó nekem, és a fő érvük a digitális téma mellett az volt, hogy az csak 6000 forint. Teljesen komoly arccal...
Szóval igen, nagyon nyomják, és nagyon szenvednek...

kulup 2010.02.05. 14:35:38

@[megmondoember]: "Akkor lenne használható, ha magukban az egységekben (TV, videó) lenne a tuner hozzá, mint ahogy az a földfelszíni analóg ill. digitális műsorszórásnál is van."

Van már DVB-C -s TV, Diginél használható is, kártya se kell. A többi ragaszkodik a saját STB-hez / kártyához.

sorica123 (törölt) 2010.02.05. 14:38:04

@atpijkamo: Na Digitv-ről hallottam már ezt is, azt is, de általában inkább mergelődést.
@radirpok123: na igen, ami bosszantó lehet, az az, hogy így elavult az analóg meg úgy sokat utazik a kép rajta, de a digit sincs rendesen megoldva, úgyhogy momentán két célszerűtlenből lehet választani.
@szcsongor: minden csoportban van egy-egy ilyen, aki szabályosan elvi kérdést és vízválasztót csinál egy-egy dologból. Például a tévétlenek, vagy az 'uncsizó' mindenszartmegnézők. Egyik se túl értelmes.

Lalikiraly 2010.02.05. 15:06:00

De oda van mindenki :d Nekünk otthon még mindíg van egy rosz tetőtéri antenna meg egy szobaantenna. Az analóg adást is alig fogjuk :d szellemképes zúg az adás és hasonlók. Ez aztán a fejlődés. Ungárise fejlődés :D

Majd ha lesz pénzem normális digitális tuneres TV re majd akkor átállok. Set top boxot mé vegyek? hogy pusztítsa az áramot? És a szolgáltatásainak a háromnegyede nincs engedélyezve a fasszopó szabályok miatt.

Lalikiraly 2010.02.05. 15:08:28

@sorica123: A UPCt meg dícsérni nem hallottam még senkit, a Digit legalább igen. Amúgy a DIGI nél a net az igazi fegyvertény. Főleg a LAN os persze :P

Nekünk Pl a XVI kerben nincs kábel az utcában. a Szomszéd utcáról kapom a telefont és a netet. Több mint 7 rongyot fizetek az alig 5 megás netért meg telefonért és még nem is telefonáltam. Büdös T banda jól átbaszott majd én is úgy mondom fel a szerződést hogy bekaphatják. Ha meg visszapofáznak írok az Európai únióba hogy mocskos rasszista banda azt kész. Amúgy is mert hozzánk még az IP TVt sem lehet bekötni. Ezért negatívan kirekesztenek. Szvsz.

lutria 2010.02.05. 15:11:24

Most látom hogy nálunk a TV5,SAT1,ECHO és az orosz csatorna szünt meg és helyette van a FEM3,lifetime,life network van,természetesen értesítés nélkül.

omlósz 2010.02.05. 15:15:32

STB nélkül sikeres ember nem lehetsz...

Veder1 2010.02.05. 15:25:23

"Látod! Nem látod! Na látod! A DIGI Tv nem a barátod!"

by Susogós Mackók

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2010.02.05. 15:28:34

@Secnir:

bátortalanul kérdezem meg:

ELSŐKÉNT!!!!!!!!!!!!!!!!!!?????????????

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2010.02.05. 15:33:27

Nem tudom mi a bajotok a UPC-vel.

A Digi Tv jobb lenne? Ott még a műszaki igazgatót is így hívják:

Ellenes László!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Na ez a beszarás.

Igaz a UPC-nél történt tavalyi egészen zseniális vezetőkiválasztás eredménye (ne nem mintha a velejéig korrupt előző vezetés jobb lett volna) az a "szakértő" gárda aki most szivatja a UPC jobb sorsra érdemes előfizetőit.

Bruhaha

szárnyati géza 2010.02.05. 15:43:45

Hála istennek, hogy évek óta folyamatosan, sikeresen lopom az adást!!!
Igaz, így nem tudok ugatni, hogy elvették a Pro7-et, az ORF-et. Pedig a Discovery mellett, mindig ezt a kettőt néztük, mert ezeken vannak rendes adások.

Az miért fejlődés, hogy most csak egy dobozzal nézhetem azt, amit eddig doboz nélkül néztem??????

Amíg tudom, lopom, ha meg már nem lesz mit lopni, akkor nem lesz tévénézés itthon. Néha megnézünk a családdal egy-egy letöltött, vagy másolt filmet, aztán ennyi. Inkább olvasunk helyette.

Hogy ez mekkora faszság!!!!!

ZX 2010.02.05. 15:47:48

@gftamas: Te melyik században próbálkoztál? Jelenleg a 3 analóg helyett 7 digitális csatorna van ingyen. MinDig TV dekóderrt kb. 1500-ért bérelsz, igaz az HD-s, én az SD-s dekódert kemény 300 Ft-ért bérlem, mert a 3 HD csatornáért nem akartam horribilis 1.000 Ft/hó bérleti díjat fizetni, mert hátha nem tudom törleszteni emiatt a hitelemet.
Csatornák sorrendje változtatható, és a ketyere is ad textet, de használható a tv-é is.

vércseharcsa 2010.02.05. 15:53:20

@szárnyati géza:

régi szép idők, amikor két gombostűvel vételezte a szomszédom az én kábelemből az adást.

de régen is volt.

ZX 2010.02.05. 15:54:56

@vércseharcsa: Meg amikor házi gyártású dekóderrel néztük az HBO-t? :D:D

vércseharcsa 2010.02.05. 15:58:50

@ZX:

fiatalság bolondsaág. jah jah. (könnycsepp elmorzsol):)

neurotikk! (törölt) 2010.02.05. 16:02:23

Nemtokmindegy?
Amilyen musorok vannak neha, tiszta penzkidobas.
Nincs is elofizetesem. Minek? Meg az emlitett Nat Geo es satobbi is annyira teletuzdelt reklammal, vagy annyira szenzaciohajhaszan elnyujtjak a temat, hogy a legerdekesebb temat is nezhetetlenne teszik.
Persze abban egyetertek, meg ez a legjobb a csatornak kozott (erdekes az athallas a csatorna szoban, mi folyik a csatornan?!)
Majd szep lassan olyanra at kell allni mint mondjuk a www.viasatondemand.com.
Amint lehet.
Csomagelofizetes ahogy van a szolgaltatoknak jo. Olyan szart adnak amit csak akarnak, fizetni mindenkepp fizet az ugyfel. Ugyhogy lehet szopatni modositasokkal. Foleg ha monopoliumban van a kabeles.

A motto: vettem hiperszuper hitech TV-t, de ezen is csak ugyanaz a szar musor jon.

reccs 2010.02.05. 16:03:01

@terry_sanfransisco: A digitális jeltovábbításé a jövő, ezt el kéne fogadni lassan. Már pedig a UPC nem "elvesz" az analógból, hanem a digitálist bővíti, annak meg kell a hely, így, sajna, ki fog pusztulni végül az analóg. Most megmondom, hogy ha lesz végre még egy-két HD adás a UPC-nél, akkor még kevesebb lesz az analóg adások száma.

Ez marhaság, már ne is haragudj. persze, hogy a digitálisé a jövő, de akkor is elvesz az analógból és nem mondja egy szóval se, hogy fizess kevesebbet. Nem nyújtja a szolgáltatást, amit vállalt. Ha azt mondaná, hogy nincs tovább analóg, ne fizess, korrektebb lenne, de a pénzt most így is lenyúlja, csak nem teljesít. Ez nem technikai kérdés.

DeMarco 2010.02.05. 16:09:16

Mi is decemberben találkoztunk a lejárt szerződés miatt ezzel a dilemmával. Némi infó gyűjtés után rájöttünk, hogy egyszerűen nincs jó választás. Persze bizonyos kritériumok szerint nézelődtünk. A gyerekek mesecsatornája volt a mérvadó, ezért szóba sem jöhetett bronz csomag sehol. Végül is arra jutottunk, h a legolcsóbb a Digi lett volna, de rengeteg csatornáról le kellett volna mondanunk, amit meg nem akartunk. Ezért inkább fanyalogva ráálltunk a upc digitálisra. Sokkal több adónk lett, köztük érdekes nézhető adókkal. De fáj, h az eddigi három tv helyett csak egyen jön a digitális műsor, bár lenne rá megoldás, mert scart-on össze lehetne kötni, de nekem a járólap alatt mennek rejtve a vezetékek, semmi kedvem össze-vissza furkálni a lakást, hogy elvigyem a falon a scart-ot. A legnagyobb hülyeség amitől rögtön agyvérzést kaptam, az, hogy nem lehet változtatni, beállítani a csatornakiosztást. 2010-ben ez brutális szégyen a upc-nek. Jöttek, h de hát van lehetőség a kedvenceket beállítani... Kapják be én erre meg az mondom... Fejlődés... jah, visszafelé. Összeségében az egyik szemem sír, a másik meg nevet... Nem vagyok maximálisan elégedett, de ennél nincs jobb megoldás.

Janiszta · http://www.ejatekok.com/ 2010.02.05. 16:13:37

Mindegyik szutyok... Remélem pár év múlva internet alapon megy a tv és azt nézek amit én akarok.

Samott 2010.02.05. 16:23:15

@reccs: mar bocsanat, de ha van eleg hulye, aki nem all tovabb, hanem fizet tovabbra is, miert szuntetne meg az analogot? Egeszen addig ennyibe fog kerulni, amig megveszik ennyiert. Ez egy kapitalista nagyvallalat, annak minden penzsovarsagaval es aljassagaval... ne keverd ossze oket holmi kedvesnoverekkel.

LewisFM 2010.02.05. 16:26:39

A Tisztelt Szolgáltatók ilyen kellemes üzletpolitikája nálam már meg is tette a hatását: lemondtam a TV előfizetést.

Nézem a MinDig-et, s elvagyok a havi 2-3 akciósan beszerezhező DVD-vel.

Inkább sportlok, tanulok, s többet vagyok a családdal és a barátokkal.

Határozottam jobb, csak ajánlani tudom.

pit001 2010.02.05. 16:27:46

Te gy igazán szerencsétlen ..ha vagy. Sat tv ről hallottál már. Soroljam hány szolgáltató van. Van tapasztalatom mert eddig UPC voltam én is de van jobb. Akkor amikor felmondtam a szerződést szinte könyörögtek hogy ha tudom adjam át másnak az is megkapja azokat a kedvezményeket amiket én. Számszerűsítve ez havi 3200,-Ft lett volna 100 csatornával és két beltérivel de találtam jobbat nem gagyit. Szerencsére ezen a piacon nagy a verseny nincs kartelezés. Évek óta azzal "fenyegetem" a szolgáltatóakat (internet, telefon stb.) hogy felmondom a szerződést és lám mindig van jobb ajánlat és 4 számjegyű összeggel kevesebbért. Próbálkozzatok. Megéri.

reccs 2010.02.05. 16:28:59

@Samott: persze, csak néha még rosszabb pillanataimban megvan az az illúzióm, hogy a korrektség hoszú távon megéri, még egy cégmek is.
Azt én se gondoltam komolyan, hogy szüntessék meg az analógot, csak példának hoztam.

AlexWolf 2010.02.05. 16:29:37

Van egy progi, asszem TVU Player a neve. egy csomó adás fogható vele a neten keresztül a világ minden szegletéből.

vuvuvu2 2010.02.05. 16:31:09

Kösz naiv ügyfél hogy helyettem is megírtad ezt a posztot, bár én inkább a GVH-nál készülök feljelenteni a UPC-t.

Két dologban sárosak ugyanis: az egyik hogy néhány kommentebb feljebb Madarsky arról ír hogy 6020 Ft-ért nézi a UPC-t. Mi is annyiért néztük, egészen addig, míg a házunkba be nem vezették a Digi kábelét és néhény lakó le nem mondta a UPC előfizetését. Akkor ugyanis felhívtak minket és felajánlották hogy ha 1 éves hűségnyilatkozatot aláírunk az előfizetésünk 3300 Ft lesz. Ennek igencsak megörültem, ugyanis a UPC korábban folyamatosan úgy akciózott, hogy az 1 éves hűségnyilatkozatos szerződéseket csal ÚJ előfizetések esetében tette lehetővé.

Ugyanakkor egy ismerősünk mesélte, hogy egyszer felhívta a UPC-t azzal a szöveggel, hogy lemondja az előfizetést: rögtön felajánlották neki ugyanazt a csomagot amiből a nyilvános hirdetményben ki volt zárva.

Tehát: a UPC addig, amíg nem látja, hogy versenyhelyzetben lenne, gyakorlatilag kizárja annak a lehetőségét, hogy valaki hűségnyilatkozatot tehessen és így kedvezőbb áron fizethessen elő. Abban a pillanatban, hogy A/az ügyfél közli, hogy vége, B/megjelenik a Digi a házban, előjönnek a kedvező árral. Ez tehát azt jelenti, hogy az ügyfeleik nem egyenrangúak, az egyes csomagok elérésének feltételei nem egyeznek.

Másik problémám: tavaly végül aláírtuk a 3300 Ft-os szerződést (tehát ugyanazt amit Madarsky 6020-ért néz mi 3300-ért nézzük, persze előtte egy jó ideig mi is 6020-ért néztük) és az 1 éves hűségnyilatkozatot. Akkor egy bizonyos csatornakiosztás és csatornaszám volt érvényben. Ehhez képest múlt héten megkaptuk a Fem-et és elvették a TV5-öt, az említett adókat és az EchoTV-t, azaz a szerződéskor érvényben lévő csatornaszám tovább csökkent. Ez a szerződés feltételeinek egyoldalú megváltoztatása.

Na ezért lesz ebből GVH ügy és nemcsak Homár poszt.

Az persze számomra is egyértelmű, hogy a cél az, hogy az ügyfeleket áttereljék a digitális szolgáltatásra, mert abból több pénzt lehet kiszedni, de a fent olvasottak csak megerősítettek abban hogy minél később térünk át a digitális szolgáltatásra, annál jobb. Amúgy nyáron vettünk egy digitális vételre alkalmas TV-t amiről UPC-ék közölték hogy az nem elég jó, kell hozzá doboz - a fentebbi kommentekből megtudhattam hogy ez nem a mi hibánk volt hanem egy újabb kábeltv-s szemétség amivel újabb pénzeket húznak le az emberekről. Ha így megy tovább, remélem az egész TV-ágazat bedől (a műsorok színvonala ugyanis szánalmas), egyre többen fognak inkább olvasni, rádiózni, netezni, mozizni vagy dvd-zni.

kokoro 2010.02.05. 16:32:31

Én eddig jól megvoltam az upc-vel, bementem reklamálni hogy lemondom az egészet a francba erre mindig felajánlották hogy adnak valamennyi kedvezményt. Viszont mostmár nem adnak a régi ügyfeleknek semmiféle kedvezményt mert már annyira nem szorongatja a torkukat a digi, meg is látszik a hozzáállásukon. Pár száz forintokkal emelgetnek néha csendesen

mcsa 2010.02.05. 16:37:04

@Píter: UPC-nél is megoldható ez az egy boxos dolog...

pollypudlipötty2 2010.02.05. 16:41:20

Nálunk a Digi TV a következő módon intézte a közvéleménykutatást.

Felajánlották, hogy milyen változtatásokat akarnak. Erre az érintettek döntő hányada (cca. 85%) nem válaszolt; a maradék - mint pl. a szomszédom - meg megírta, hogy micsoda egy baromság, dehogy akarjuk, a jó k. anyátokat, stb. Pár hétre jött a Digi TV lelkendező levele, hogy "a javasolt változásokat csak a megkérdezettek 15%-a utasította el" - és aztán eltűnt a CNN és sok más jó csatorna, lett Romantika, meg hasonlók; meg persze emelkedett az előfizetési díj is...

Deccmi 2010.02.05. 16:47:50

aszek, el sem hiszem, hogy vannak még ilyen analógbuzik. ez tuti trabanttal jár.

amúgy arra kíváncsi leszek, hogy majd a digtális tévét is a totál car-os arcokkal akarják eladni nekünk? (www.youtube.com/watch?v=B7vgirPbZj0)

Ewok 2010.02.05. 17:03:32

Az igazság pillanata akkor jönne el a szolgáltatók számára, ha a csomagokat nem a szolgáltató, hanem az ügyfél állithatná össze. akkor lehetne mondani, ezt kérem, ezt is, no ezt nem, még ingyért se...
persze ez csak álom, mert akkor nagyon rosszul járnának a szolgáltatók, hiszen egy átlagos tv nézőnek 15 csatorna elég lenne. Ennyi csatornáért, pedig nem tudnának sok pénzt kérni. De ez sajnos nem fog megvalósulni. Ez a rendszer jobb műsor kínálatra ösztönözné a kereskedelmi tv-ket, és törhetnék a fejüket mit adjanak a Mónika, Vacsoracsata, meg Hajdú Péter műsora helyett.

szergej-szergejevics 2010.02.05. 17:03:39

Én a tegnapi nappal mondtam fel a UPS-nek, mivel már 5740.-Ft-os előfizetést kértek és valóban semmi új csatorna nem jött, viszont tele volt zenei csatornával, amivel már a t--köm is tele volt. Most a Digit nézem, amint 60 csatorna van, két tv-re a havi fizetés 3200 Ft. Már is spóroltam 2540 ft-ot.

zsaf 2010.02.05. 17:04:28

történetesen én is egy szolgáltatónál dolgozom és az ügyfelek beleesnek abba a problémába hogy nem olvassák a szerződést, és úgy reklamálnak. az hogy az analógot kezdik leépíteni az az eu nyomása, hiszen már mindenhol kivezetésre került az analóg szolgáltatás. szerzpdésre visszatérve benne van egy szép nagy mondatban hogy a szolgáltató jogában áll a műsörkínálat változtatása. a csatorna újraosztás az pedig pénz kérdése. ha mondjuk úgy dönt az rtl klub hogy ő még több pénzt kíván a upcnek fizetni akkor persze újraosztják a csatornákat. ennyi az egész.

zsaf 2010.02.05. 17:05:59

@Ewok: van ilyen a ténél iptvnél van lehetőség csatorna kiosztás változtatásra és csatornák külön beállítására

szárnyati géza 2010.02.05. 17:08:50

Előbb-utóbb meg lesz ez a digitális szar is valahogy hekkelve.
Letöltesz valami progit, aztán gyí.

Grafithuszar 2010.02.05. 17:15:08

@vuvuvu2: Jól csináltad. ha már van több szolgáltató akkor lehet alkudozni. Én néhány hónapja dupláztattam meg a net sebességemet. Ehyszerűen csak beemntem a szolgáltatóhoz, és közöltem hogy szeretném látni hogy náluk most milyen leehtőségek is vannak mert váltani szeretnék. Rögtön, felajánlották hogy megduplázzák fel és letöltési sebességet, úgy hogy az előfizetési díj marad. Ha nem szólok, akkor nincs semmi változás. A szolgáltatók sem hülyék, amíg nincs kilátásban hogy elveszítik az előfizetőt, addig ők vannak nyeregben

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.02.05. 17:33:39

Aki szerint a digitális adás minősége nem jobb mint az analóg, annak vagy szemészhez kellene elmennie, vagy a TV-t megjavíttatni. Ég és föld...

[megmondoember] 2010.02.05. 17:34:40

"Van egy progi, asszem TVU Player a neve. egy csomó adás fogható vele a neten keresztül a világ minden szegletéből."
A TVU-val csak négy nagy baj van:
- nem megy médiaboxokon
- gyakorlatilag PC-ről sem lehet átjásztani médiaboxra, így ha csak nem a videókaridra kötöd nem lehet TV-n nézni. Ha utóbbi sikerül akkor is ott zúg neked a gép mellett és csatornát váltani sem tudsz csak a gépen
- alig fogható egy-kettő az igazán népszerű csatornák közül (SyFy, CBS, MSNBC, aztán kb. ennyi volt)
- miközben minden a HD irányában megy a TVU minősége a béka ülepe alatt van, és még rosszabb mint a sima SD tévé.

Szóval a TVU egy nagy nulla, gyakorlatilag semmire sem jó.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.02.05. 17:35:15

@Deccmi: Jaja, és meg van győződve róla hogy a Trabi sokkal jobb mint egy új BMW, csak mert a BMW-n sokkal több gomb, kapcsoló meg műszer van.

égnéző... 2010.02.05. 17:42:12

5-éve telefonon akartam lemondani a tányéros upc-ot. Azt mondta a nő a telefonban: Kapcsolom az ügyfélmegtartási osztályt..... hehe.... azóta DiliTV-m van. Pont annyit ér amennyibe kerül 2.9ezer 56 csatorna...pont..

BaluKapitany · http://profihonlapkeszites.hu 2010.02.05. 17:51:25

nem köll a dobozt bámulni, oszt akkor nincs ilyen probléma, teccikérteni

kispont 2010.02.05. 17:51:35

Nálunk Székesfehérváron az egyetlen, a világ eseményeire "kitekintő", angol nyelvű hírműsort, a CNN-t lopták ki a csatornák közül. Azt már nem is panaszolom, hogy a fogható csatornaszám is csökkent.
Úgy tűnik, hogy a hűségnyilatkozat csak engem kötelez, őket soha.
Na megyek szerződést böngészni! :(

kpityu2 2010.02.05. 17:57:51

Akinek nem jó a digitális adás az vegyen a tévébe több RAM-ot, gyorsabb processzort és havonta frissítse a firmware-t. Nem értem mit nem lehet ezen érteni kedves ügyfél ?

élesztő 2010.02.05. 18:07:07

én hülye, áttértem a digi upc-ra
tegnap jöttek volna szerelni, de csak vártam, vártam
aztán drága telefon upc-nak, s közlik, bocs, az üzletkötő egyhónappal elírta a dátumot, egy hónap múlva jönnek
hangos káromkodás, upc-nek, üzletkötőnek, mindenkinek

peetig 2010.02.05. 18:10:52

De jó, hogy majd a kezdetektől a T-Home IPTV ügyfele vagyok...A digitális átállást ezzel el is intéztem. Képminőség jó, videotéka egy két-gombnyomás. UPC-t meg sose szerettem.
Mondjuk, az meg igazságtalan, hogy egyes helyeken 1 szolgáltató van, míg bp-n meg több helyen letámadnak, h válassz minket-válassz minket.
Üdv: egy elégedett (talán az egyetlen) T-s ügyfél

Idióták! 2010.02.05. 18:11:39

Nem tudom, említették-e már, de az egyetlen francia nyelvű adót, a TV5-t is kilopták a csomagból.
Szóval mehetnek a kurvaanyjukba.

eloi 2010.02.05. 18:23:26

Mi tavaly október elején azért voltunk kénytelenek előfizetni a digitális csomagot, mert a korábbi csomagunkból egyszerűen kivették az idegennyelvű csatornákat. Oké, ráfizettünk, mert a feleségem nyelvtanár, kell neki.
Erre most február 1-el abból is kivették az idegennyelvűeket!!! Helyettük nem adtak semmit! (Na jó, a FEM3-at.) És, külön új előfizetésért hajlandóak természetesen visszakapcsolni a letiltott csatornákat is!
Magyarán, az X összegért adott korábbi csomagból kivették a csatornákat és egy külön előfizethető csomagot csináltak belőle, miközben az eredeti kiherélt csomag ára semmit sem változott! Vagyis az értékcsökkent csomag ára nem csökkent!
Miután ezt valóban gyakran megteszik, azt kell mondjam, hogy a magyar GVH, meg Fogy.Véd.Hiv. kalap szart sem ér! Ezt tapasztaljuk az állandóan csaló (főleg multi)áruházak "akcióinál" is, ahol szinte hetente lopnak meg minket. (A polcon akciós ár, a pénztárnál meg mit ad Isten a normál áras vonalkód műköik. Stb.)

Lacka929 2010.02.05. 18:28:17

Hát nem tudom. Az összes magyar csatorna - leszámítva talán a híradókat - nézhetetlen. Gagyi műsor vagy sok éves film ismétlés állandóan. A külföldiek is egyre többet ismételnek, a Discovery-n meg állandóan motort meg autót szerelnek. Ja, és akkor még nem beszéltünk a 20 percenkénti 10 perces reklámokról.

Most már van király digitális technika, viszont van hozzá pocsék tartalom.

Lehet, hogy nem is lesz olyan nagy baj, ha végül minden csatorna eltűnik...

eloi 2010.02.05. 18:29:05

Ja, és nem mindig könnyű váltani szolgáltatót, hiszen ott vannak a hűségidős szerződések, meg az is, hogy az e-mail címek nem hordozhatóak, mint már végre a telcsi számok.

A UPC set top box meg tényleg retek, lefagy, kihagy a kép, a Txt-je bűn lassú, stb.
Az adást videóra csak úgy lehet felvenni, ha nem kapcsolunk el a film alatt sehová, mert akkor azt veszi fel, hogy kapcsolgatunk! Kivéve a néhány "analógként" is behangolható alapcsatornánál. De ez nem nagy vigasz.

Lacka929 2010.02.05. 18:33:47

Budapest, IV. kerület, családi házas környék. Digi tv nincs. Megszívtuk.

flimo13 2010.02.05. 18:35:48

Én most fogom lemondani, majd ha lehet csak ismeretterjesztő és sport adókra előfizetni arányos áron, akkor lesz megint tv-m.

Megdobbent 2010.02.05. 18:36:31

Szazadszor mondom el, hogy ebben az orszagban, olyan szolgaltatokkal, amik nem tekintik kutya kotelesseguknek, hogy a TV-k szamanak megfelelo settopboxot adjanak INGYEN az oket eltarto ugyfeleknek, na azzal nem erdemes targyalni, mert azt sem tudjak, hogy merre van europa es a civilizalt vilag.

Zsotti_31 2010.02.05. 18:37:34

Professzore írja a tutit.
Nálunk minden "földi" jót a T-cég szolgáltat, jópár éve költözéskor meg is rendeltük a kábeltévés verziót, 40 körüli csatornával. Hűség lejártakor akartak emelni a díjon, mondom ez nem oké, amúgy is tele van sok nézhetetlen csatornával ami nem érdekel, úgyhogy váltás UPC műholdasra. Havidíj 5ezer körül van, 2 beltérivel, kb 80 alapcsatorna és ezen kívűl 200-300 olyan ami a műholdról fogható ingyér.
Sáv van bőven, igaz a kép néha megfagy, de kábeltévén is volt rá példa...
Nem reklám, gondolom a többi szolgáltató is hasonló áron adja ugyanezt.
Akinek gondja van a kábeltévés szolgáltatással, és van lehetősége a tányért felrakatni, jobban jár vele - szerintem.

Lacka929 2010.02.05. 18:40:22

T-Home kábeltévé. A honlapon a duma a digitális kábeltévéhez: "Akár 100 csatorna". Továbblépés után lehet választani a 28 (alap) és az 53 (családi) csatornás lehetőségek közül. Akkor ez most hogy?

eloi 2010.02.05. 18:41:08

@Gery.Greyhound:
A régi CRT tévéken semmi különbség nincs. Ha pl. azért van digi csomagod mert különben a szolgáltató nem szolgáltatja azt, amire szükséged van, de a jó tévédet meg nem akarod kidobni, akkor ez van.

eloi 2010.02.05. 18:42:09

Nem lehetne ezt az egész blogbejegyzést áttölteni a Fogyasztóvédelem oldalára!!!???
Az lenne az igazi.

eezandwizz 2010.02.05. 18:59:53

Nem tudom, hogy az én bejegyzésemet ki fogja még elolvasni -- hacsak nem a Fogyasztóvédelem, akikhez tlán ez az egész át lesz lökve....

de!

A UPC MINDEN KÜLÖN ÉRTESÍTÉS NÉLKÜL kivette a gold csomagbból az összes külföldi nem hír-tv-t és létrehozott plussz díjért (a kettő új csomag kb havi 1.000-rel több így, mi ez, ha nem burkolt áremelés) két új csomagot, amiket nagyfokú humorérzékről tanúskodva, "európának" és "világnak" keresztelt el. Hogy pl a lengyel tv (Tudom, perverz vagyok, de nézem), meg az ORF miért "világ", azt talán még a google.maps se tudná megmondani....

Az viszont POFÁTLANSÁG, hogy plusz díjért lehet ezeket megkapni, ér erről még nem is értesít a szolgáltató. Egyoldalúan megváltoztatja a szerződési feltételeket -- milyen alapon? Ha, hogy nála a hatalom és a dicsőség? muhaha

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2010.02.05. 19:01:22

Nekünk is van settop-izénk...
az 1ik tv euroscart-on míg a másik normál antenna csatlakozáson keresztül megyen:
a 2tv-n más más műsort tudunk nézni...
4200 Ft/hó
UPC
(igaz a netjük most szarakodik...)

WEGA22 2010.02.05. 19:02:33

Én speciel az HBO-tól vagyok kiakadva, mert nagyiparban előszedték a mille éves filmeket, amiket már a TV2-őn is unok (pl. Drágán add az életed, stb.), ill. az ingyeneseken is sokszor játszott sorozatokat ismétlik.
Még egy picit tart a hűségnyili (nyár közepe), oszt mexűntetem, ami a kereskedelmiken ingyen jön, azért már csak nem fizetek egy valag pízt...!

MCsaba · http://alegy.blog.hu/ 2010.02.05. 19:17:30

@eezandwizz: volt értesítés a külön csomagok bevezetéséről, bár ez nekem se túl szimpi...

És UPC-nél célszerű gyakran nézegetni a honlapon az aktuális csatornakiosztást analógon és digitálison is! :)

neurotikk! (törölt) 2010.02.05. 19:43:10

@zsaf: a globalis felmelegedesre nem akarsz esetleg hivatkozni?
Jogokra hivatkozol?
Mondvan 'jogunk van atformalni a csatornakiosztast, meg ha a felhasznaloknak es rosszabb is lesz'. A felhasznalo fizessen, irjon ala aztan neki kuss? Kedves "SZOLGALTATO".
Amit hianyolok, hogy azt nezned mi azoknak az erdeke akiknek a penzebol elsz, kiapam. EU ez, jogos az, RTL igy ugy.
Ha nem tudjatok ugy csinalni, hogy jo legyen az ugyfelnek (UGYFEL, gondolom uj szot mondtam neked), akkor menjetek a francba szippantosnak vagy mi. Ott is van csatorna, alig kell atkepzes.
Aldom az eszem, hogy nincs elofizetesem, lekopnem magamnak hogy ilyen hozzaallasu embereknek fizetek.
Mikor volt is felhuztam magam a hozzaallasotokon - meghog szolgaltato, ne rohogtess - most is sikerult felidegelned.
Kicanom hogy menjetek tonkre a szok felhasznaloszivatasban. Magyarazkodni azt megy meg jogokra hivatkozni. Jo szolgaltatast nyujtani a penzert amibol veszed a kajad, az mar nem.

Calden 2010.02.05. 19:46:44

UPC-t el kell felejteni!!!!Egy rakás szar mind szolgáltatás, mind ár-érték arány, mind ügyfélkezelés szempontjából.

Sokan megszokták, mert ők voltak az elsők, de azóta... Akinek nincs más választása, mert nincs más szolgáltató, annak cumi van. Minden más épeszű ember azonban már régen váltott.

neurotikk! (törölt) 2010.02.05. 19:49:10

@eezandwizz: Azt mondom, le kell mondani. Szar a musor, es meg a nezhetoeken is szivatnak, akkor minek nekik penzt adni?

Mondjatok le ti is, azt mondom. Kidobott penz.
Ha meg szivatnak is, akkor pedig kifejezett onkinzas.
Nem adnak jo szolgaltatast? Hat akkor ne etessuk oket foloslegesen.
Ez a velemenyem.

ier6w7i 2010.02.05. 19:58:11

@kokoro: Butaságot beszélsz. Nem is tudom mikor emeltek utoljára árat (áfa emelés meg nem feltétlenül az ő bűnük). Én meg vagyok elégedve a szolgáltatással (tányéros előfizető vagyok), bár olykor érdemes végigböngészni, hogy van-e jobb ajánlat a piacon és akkor "befenyegetni". Próba cseresznye, de általában bejön.

Csak tudnám miért morog mindenki. Próbáltatok már a T-vel valaha valamiben dűlőre jutni?

Áterpáter 2010.02.05. 20:02:38

Miért is kellenek a szolgáltatók? Ja, hogy legyen kinek fizetni az amúgy ingyenes adásokért?

Saját műholdvevő, 5000 csatorna, HD-s is, minőség is, 0 forintért.

ier6w7i 2010.02.05. 20:07:36

@Calden: Mintha a többi jobb lenne...

Nem kell sokáig keresned hogy találj valakit aki a Digit fikázza (a haverom Digis és azoknak az Ügyfélszolgálata egy igazi szar -de persze ez is olyan dolog, hogy van akinek jó, van akinek rossz tapasztalata van velük).
Én pl a T-t fikázom, mert nálunk az van. Sajnos nem tudok mást választani. Ha lenne UPC arra váltanék, mert gyalázatos, hogy 5 Mb/sec internet áráért a T-től a sokat szidott UPC-nél mondjuk 60Mb/sec-et kapnék. Ennyit a valamelyik kommentelő által fikázott UPC ár/érték arányról.

festéktüsszentő hapcibenőke 2010.02.05. 20:13:17

egy dolog biztos: amíg élek, "settopbox" nem lesz otthon...

hamisnero 2010.02.05. 20:57:47

én is le fogom mondani a fenébe. drága, és ki a picsának hiányzott a fapinaTV

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.02.05. 22:19:46

TvNetworknél például nem kötelező a box. Bérelhetsz ugyanannyiért CA modult, amibe belemegy a kártya. A TV-ben nincs kártyaolvasó, abba a megfelelő szolgáltató modulját tudod beletenni, amibe megy a kártya.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.02.05. 22:20:47

Ja és meg is lehet venni a boxot, vagy a CA modult 15000 Ft-ért. Amikor én vettem még csak 10000 volt.

cbc 2010.02.06. 00:52:31

"Köcsögök mind. 2000 körülre kötelezően kiépített csillagpontos rendszer nem arról szólt, hogy akár adónként is rendelhetsz kábeltévét?"

Soha nem fog megvalósulni, mert akkor a tematikus csatornák jó része lehúzhatná a rolót. (Nagy kár ugyan nem lenne, de a fogyasztói alapállás az, hogy sok adó legyen és magyarul beszéljen, az hogy milyen szemét megy rajta kb VHS minőségben, az mindegy.)

Ezek a VTR operátor TV-k (Paprika, Deko, TV6, AXN, Discovery összes mutációja, stb.) mind-mind a kábelesektől kapott előfizetési díjakból élnek meg. A Nóta TV amúgy most akciós, 10 ft háztartásonként..:)

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2010.02.06. 08:02:09

@Ewok: szorozva 4-el, vagy 3-al, apa, anya, gyerekek... kijön az a 30-40 csati.

@eezandwizz: értesítettek. amúgy a csomagár egy ezressel csökken, asszem. az egyik extrát, ha szólsz, visszateszik ingyé. a másikat pénzé.

gezabá (törölt) 2010.02.06. 08:11:05

@eloi: hm, nekem olyan boxom van, upc-s, amivel egyet nézek, egyet közben felveszek. ha nem nézek egyet se, akkor kettőt is vehetek fel 1x-re. ha időben átfedés van, visszaszól, hogy gond lesz a felvétellel... igaz, digi UPC. de anno még az alap vhs-t is, ha volt benne tuner, be lehetett állítani, hogy mit vegyen fel, a tv-n meg mást néztél ( a tv is be volt hangolva, persze).

V · http://www.youtube.com/user/SpaceNinja88 2010.02.06. 10:57:21

Pécsett még szarabb a helyzet. 34/35 adóért van képük 5000 forintot elkérni.

Silenzio 2010.02.06. 14:31:29

Nos egy jó ideig dolgoztam telekommunikációs cégnél, főként tévéelőfizetések értékesítésével. Nem a UPC volt az. Annyit azért felfogtam ennyi idő alatt, hogy az adás nem csak úgy manifesztálódik az adott központban, hanem a csatornától -akár külföldi- kapják. Ha már a műholdas sugárzás is digitális, a csatornával kötött szerződés pedig valószínűleg rögzíti az adás milyenségét, kétlem, hogy kizárólag a UPC tehetne róla, hogy digitálisan vagy analóg jön-e az adás. Megszüntették, mert valószínűleg nem állt módjukban a továbbiakban analóg módon szolgáltatni a német csodacsatornák tömkelegét.

A gyereked meg ne a tévé nevelje (és ez most nem a reklámszöveg, ami leveszi a kereskedelmi tévék válláról a felelősséget). Ideértve a remek tematikus ismeretterjesztő csatornákat is. A minap volt szerencsém látni a "túlélni a vadonban" vagy mi a tököm egyik részét, egy biológus barátom is ott ült mellettem, és kb. 15 alkalommal cáfolta meg az ott látottakat. Ha nincs rálátásod, a tévé csak torz világképet és felszínes önelégültséget nyújt, meg némi hevenyészett nyelvtudást.

Alternatív 2010.02.06. 23:06:25

Príma, hogy itt egyesek ilyen lelkesek a digitális tévézéstől. Pedig az egésznek a lényege nem a jobb minőség, nem is a választási lehetőség megteremtése, hanem az, hogy az eddigi egy előfizető-egy előfizetés modell helyett készülékenként húzzák le a népeket.

Kzsolt 2010.02.07. 10:47:41

@Λατζκα:

Tvnetwork?? Az se rosszabb szerintem.

Kzsolt 2010.02.07. 11:00:28

Amúgy meg akinek van lehetősége azoknak DigiNet.
Én speciel mindent letöltök és szépen megnézem. Tőlem vihetik a sok selejtes reklámokkal telitüzdelt csatornákat. (értem ide a TV6, Viva, MTV, Comedy és a többit..)

A VIVA és az MTV különösen gusztstalan volt, nem is kár érte.

Sorozatokra meg ott a bitgate, nCore ...

Egyébként nekem az analóg digi nagyon szépen jön a plazmán. A legtöbb műsor meg olyan gagyi, hogy nem is érdemli meg, hogy digitális legyen.
A Mónika show még HD-ban se érdekelne :D

Silenzio 2010.02.07. 15:26:59

@Alternatív: Frászt. Mert te még nem próbáltál DVD-n nem elérhető teszem azt magyar filmet mpeg2-es tunerrel felvenni, és kitisztítani a képét. Reménytelen vállalkozás. Itthon a digitális UPC minősége jóval jobb, ez már egy 50 akárhány centis tévén is jól látszik. A másik tévére meg egyszerű koaxális kimenettel kivihető volt az analóg adás, ingyen. Ennyit erről. Arról nem is beszélve, hogy egy gombnyomással megnézhető, miről szól az adott műsor, és nem kell szenvedni a gyenge jeltől dadaista versekké alakuló teletext miatt. Jobb lenne ennek az országnak, ha a sok magyar a szkepticizmus jegyében nem alkalmazná a gondolkodás kikerülése című eljárást. Egy mpeg4-es vevő értéke 30-40 ezer Ft átlagban, naná, hogy bérleti díjat kell fizetni. A volt munkaadómnál óriási igény volt a digitális tévézésre, de egy év alatt csak kiapadtak a beltéri egység-készletek, így muszáj volt árat emelni. Vagy várakoztathatták volna a több ezer megrendelőt hónapokon át... Jézusom, egyesek hetet-havat összehordanak anélkül, hogy bármi fogalmuk lenne az adott témáról. Mindent ingyen kéne, mi? Francokat.

pdng 2010.02.08. 05:40:26

@Salamon
"a UPC a digitálás átállásról szóló törvény miatt kapcsolja ki az analóg csatornákat."
a UPC durvan csusztat, ha erre hivatkozik (bar erdeke, nem kerdes:), a torveny a foldfelszini analog csatornak lekapcsolasat irja elo, az analog kabel lekapcsolasara ilyesmi nem vonatkozik, csak a kabeleseknek ez jo allitas
mas orszagokban sem az analog kabel lett egyik naprol a masik napra leallitatva, hanem a foldfelszini analog, erosen mas tortenet

Bodzaszedő Manager (törölt) 2010.02.08. 08:27:15

És csak megjegyzem csendben, hogy az UPC mocskos módon politizál, levette egy hete az ECHO tv-t nálunk, pont a választások előtt, hol fogok zsidózást nézni?

renz 2010.02.08. 08:29:26

Budaörsön lakom, nem a lakótelepen, hanem a vége felé a Törökugratón. Pár éve volt egy érdekes sztori, miszerint a UPC (szó szerint!) egyik pillanatról a másikra (!) megszűnt létezni nettel, tévével, mindennel együtt. Mindenféle előzetes bejelentés, vagy értesítés nélkül. Én akkoriban nagyon meg voltam elégedve a UPC szolgáltatásaival, a kábeltv és a net is pontosan azt hozta amit vártam. Aztán a helyi kis szolgáltatót akinek a rendszerén terpeszkedett a UPC (gondolom bérelte) megvette a Fibernet. A legköcsögebb szolgáltató a világegyetemben. A Fibernet kevesebbet többért akciója nem igazán fogott meg, de a kábeltévé esetében nem volt túl sok választás. Vagy az, vagy a UPC direct, ami akkoriban még a többszöröse volt a kábeltévének. Persze új szerződés, újabb hűség. A netet inkább ADSL-el oldottam meg más szolgáltatóval, amit a mai napig kénytelen vagyok használni (8 megás net, amiből stabilan meg is van 5).

Az egészet csak azért írtam, mert rohadtul irigylem azokat, akiket állandóan új ajánlatokkal "támad" egyszerre több szolgáltató és nem győznek válogatni az IPTV, meg a nagyonsok megabites olcsó netszolgáltatók között. És én még szerencsés helyzetben vagyok a "még vidékibb" ismerősökhöz képest.

R.T. · http://rendszergazda.eu 2010.02.08. 10:55:52

Minden szolgáltatót lehet szidni, olyan úgyse lesz, hogy az összes ügyfél elégedett lesz.
Nekem semmi bajom nincs a UPC-vel egyenlőre. Ha hiba volt, azt 1 napon belül megoldották és a szolgáltatás minőségére sincs panaszom. Viszont a digitális műsorokra abszolút semmi szükségem. A digitális sugárzás nekem a 15-20 évvel ezelőtti parabola feelinget adja, ami valljuk be nem jelent előrelépést...

ezmegmi 2010.02.08. 12:13:04

akkor mg örüljünk hogy a kedves Dunaweb nagy reklámmal beharangozta a honlapján új csatornák megjelenést, csakhogy közben ezeket másikak helyére tette? Persze ez utóbbi már csak a csatornalistán látszik.. és ráadásul nem is olyan nagyszerű, pár éve (még Zafir-bau-ként) bevezetett motorsTV (vagymi) nevű , francia nyelvű csatorna helyére (állítólag közkívánatra, de garantálom hogy nem volt olyan állat aki ezt kérte volna) hanem a discovery és animal plaet helyére (több is cserre került, de ezeket legalább nézték is jópáran...) Azt már meg sem említem hogy hiába ugyan azért a netsebeségért fizetünk mint régebben, mégis egyre lasabb lesz.. De hogy még érdekesebb hózás legyen, mindent a fibernet intéz, a dunaweb csak a számlát küldi (fibernet-es a host, az új mailcím, az ügyfélszolgálati telefonszám) De biztosan csak számomra tűnik úgy, mintha ezzel a céggel csak ki akarnák kerülni a területi% lefedettségére való korlátozást... Megérne egy versenyhivatali seggrepacsit, a csatornák változtatása (és főleg annak reklámozása, miszerint "új csatornákkal bővül a kínálat") miatt pedig fogyvéd félre tájékoztatás miatt... Még jó hogy csak ritkán vagyok "otthon"...

renz 2010.02.08. 12:26:41

Kedvet kaptam egy kis fibernetes alkudozáshoz, küldtem is nekik egy levelet. Telefonon LEHETETLEN őket elérni, pontosan 40(!) perc után raktam le a telefont úgy, hogy hús-vér emberrel nem sikerült beszélnem. Kikerült a discovery, a viasat explorer és history, helyükre meg ZS- kategóriás fosok kerültek. Mivel a UPC direct is olcsóbb, vagy találnak valami kellemes megoldást, vagy tányérostévé...

ezmegmi 2010.02.08. 12:41:28

nem fogja meghatni őket :)
de jövőre lehet inkább átköttetem az otthonit is adsl-re, +digi műhold (esetleg saját beltérivel, hátha addigra meg lesz oldva a nagra3 emulálása is :) )

renz 2010.02.08. 13:17:37

Ki tudja? A remény hal meg utoljára... :)
Mellékeltem nekik az alternatívákat is pontos összegekkel.

A digi nálam is felmerült, de a comedy central nekem fontos, úgyhogy az (is) kilőve.

kokoro 2010.02.08. 21:17:53

@ier6w7i: nem kellene látatlanba butaságozni, mert kialkudott kedvezményt (fél évre szólt) szépen lassan emelgették néhány száz forinttal havonta (nem az áfa volt nyugi). Amúgy a szolgáltatásuk minőségét nem szidtam sohasem, csak az árképzésük manapság már nem olyan rugalmas mint régen.

Sailor 2010.02.11. 20:37:50

Csatlakozom mindenkihez, aki szidta előttem az UPC-t. (A tévét.)
LE VELE! Sünt neki!
Tavaly szórakozott a Mezzo-val, most az idegennyelvű adásokkal.
Utálom, hogy teljesen el akarnak hülyíteni mindenkit, hogy minden nézhető csatornát elvesznek, a díjakat pedig emelik.
A dobozukról nem is beszélve - már elhangzott itt, milyen sz@rok.
Sajnos, nálunk (Székesfehérvár szélén) monopolhelyzetben vannak. Ha reklamálok, nem csökkentenek semmit, legfeljebb azt mondják: kell vagy nem kell?
A tévé nem létszükséglet - ezzel a hozzáállással sok előfizetőt fognak veszteni. Már nekem sem sok van a hűségnyilatkozatból....

Sztina 2010.02.12. 10:19:00

Tegnap 11-én nálunk is eltűnt a digital gold kínálatból a 12 külföldi csatorna és idegenyelvűnek megmaradt a: CNN, BBC News és az Euronews HÍRcsatorna!Mind hírcsatorna! Elképesztően dühös vagyok, mert se spanyol TVE, se BBC Ent. Mi kifejezetten ezekért fizettünk elő, ugyanis nálunk sorra kivettek mindent a földi csomagokból és rákényszerültünk, hogy előfizessük a digitálisat. Most meg még külön kéne fizetnünk, hogy visszakapcsolják! Ez vhogy nagyon nem stimmel! És ezt így simán megteheti az UPC? Hova lehetne fordulni panaszügyben?

zolicic 2010.02.22. 09:44:58

Soha többé UPC-t
Nekem az agyonreklámozott digitális csomag van(visszatekerhető,felvehető)
amit természetesen hűségnyilatkozattal
lehetett megkötni.A következő hónapban már emelték a havidíjat és kivettek vagy lecseréltek csatornákat.És ez így megy immár 8 hónapja,most pedig jött az övön aluli ütés,szinte az összes idegen-nyelvű csatornát lekódolták.Ha nézni szeretném valamelyiket rendeljem meg külön csomagban.És az az egészben a legelképesztőbb,hogy mégcsak nem is egy csomagban vannak,hanem kettőben.Elég sok sportot nézek főleg a BL-t,de mostmár nem tudom csak a TV2-n azt az egyet.Eddig legalább az idegennyelvűn megtudtam nézni őket.1990 óta van kábel TV-m,de eddig egyszersem vágtak át ennyire.Május 31-én lejár a hűségnyilatkozat és viszont sohanemlátásra UPC.

jucus02 2010.02.22. 13:47:40

@Λατζκα:
Pontosan és megkérdeztem,hogy mikor lesz?
Azt nem tudják, KÁr!
süti beállítások módosítása